abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72003217
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:09 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Jammer dat niet even vermeld wordt dat de Gay Krant de uitspraken volledig tendentieus en uit de context gerukt had gepresenteerd.
Daar zijn de meningen toch nogal over verdeeld...

En de Gay Krant staat bij mijn weten niet bekend om tendentieuze berichtgeving, waar dhr Ramadan toch op tal van plaatsen (niet alleen in Nederland) in een kwade reuk staat. Dat geeft toch te denken.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 10:23:07 #202
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72003234
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:11 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Zucht.

Dus als hij met Iran werkt staat hij achter het beleid van Iran. Maar als hij het beleid van Iran afkeurt liegt hij?

Snap je niet dat je op die manier, met je selectief 'dan liegt hij, dan niet' zo ongeveer iedereen als heks kunt vervolgen?

'Je bent een heks, en als je ontkent, lieg je.'
Wat een onzin. Nogmaals: Tariqs daden en uitspraken in diverse buitenlandse media spreken voor zich. Daar kan geen leugentje meer iets aan afdoen.

Tariq heeft gewoon zijn islamistische hand overspeeld. Hij is langzaam steeds verder gegaan in zijn verderfelijke anti-westerse praktijken, totdat het zelfs de meest gedhimmificeerde linkse bomenknuffelaar van Groen Links op begon te vallen. En ja, toen kon Tariq wieberen.
quote:
Denk je dat ik een moslim ben dan? Ik ben de duivel, dat had ik je toch al eerder gezegd?
Jij bent een moslim die nog een lange weg te gaan heeft, voordat hij in de voetsporen kan treden van zijn grote held Tariq Ramadan.
[quote]Hij schaadt ons omdat hij hoogleraar is bij de universiteit van Rotterdam?

Wie zegt dat hij ons schaadt omdat hij hoogleraar is bij de EUR? En waar precies wordt dat gezegd?
quote:
Zo lust ik er ook nog wel een paar. Als straks een politicus uit de Tweede Kamer gezet zou worden is het ook geen censuur, omdat hij nog steeds kan zeggen wat hij wilt?
Wat een ongelukkig voorbeeld. Moet ik hier echt op ingaan, of denk je even na en vul je het zelf verder in?
pi_72003564
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:06 schreef JodyBernal het volgende:

[..]
Wetenschappers met een NSB-achtergrond konden het na de oorlog ook wel shaken. En terecht.
Volgens mij niet waar. Als andere landen de kennis van die lui konden gebruiken, werde de zonden razendsnel vergeven. Bijvoorbeeld: Werner von Braun, wiens raketten op London terechtkwamen en een belangrijke schakel werd in het Amerikaanse ruimtevaartprogramma.
pi_72003703
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:39 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Volgens mij niet waar. Als andere landen de kennis van die lui konden gebruiken, werde de zonden razendsnel vergeven. Bijvoorbeeld: Werner von Braun, wiens raketten op London terechtkwamen en een belangrijke schakel werd in het Amerikaanse ruimtevaartprogramma.
Er is een verschil tussen alfa en betawetenschappen. Reken maar dat types die in het wilde weg filosofeerden over de Arische geschiedenis na de oorlog een probleempje hadden.
pi_72003706
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:22 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]
... waar dhr Ramadan toch op tal van plaatsen (niet alleen in Nederland) in een kwade reuk staat. Dat geeft toch te denken.
Er zijn zelfs hele boeken over volgeschreven:

http://www.elsevier.nl/we(...)an-Tariq-Ramadan.htm
pi_72004104
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:44 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen alfa en betawetenschappen. Reken maar dat types die in het wilde weg filosofeerden over de Arische geschiedenis na de oorlog een probleempje hadden.
Inderdaad.
Maar je bent het toch met me eens dat de anderen niet veel beter waren.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:30:40 #207
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72005081

Als je dit gluiperige hoofd alleen al ziet, dan weet je toch genoeg? Hij doet me een beetje aan die leugenachtige kutmarokkaantjes denken die je op straat nog weleens tegenkomt.
pi_72005995
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:30 schreef JodyBernal het volgende:
[ afbeelding ]

Als je dit gluiperige hoofd alleen al ziet, dan weet je toch genoeg? Hij doet me een beetje aan die leugenachtige kutmarokkaantjes denken die je op straat nog weleens tegenkomt.
Voor jou deugt geen enkele moslim of marokkaan of buitenlander blijkbaar. Ik zie gewoon een man met een goed verzorgd baardje.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:29:34 #209
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_72006688
Reactie (column) Afshin Ellian over de kwestie Ramadan:

Ramadan is papegaai van Iraans regime
pi_72006725
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:29 schreef AryaMehr het volgende:

De kop is al zo onzinnig, moeten we dat echt lezen?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:32:07 #211
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_72006754
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:30 schreef SCH het volgende:

[..]

De kop is al zo onzinnig, moeten we dat echt lezen?
Jij hoeft niets te lezen. Immers worden je moslim vriendjes beledigd in het desbetreffende column.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:34:21 #212
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72006808
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Voor jou deugt geen enkele moslim of marokkaan of buitenlander blijkbaar. Ik zie gewoon een man met een goed verzorgd baardje.
Jawel hoor. Één van m'n beste vrienden is Marokkaan. Maar die is geen moslim en heeft ook niet zo'n gluiperige uitstraling. Waarschijnlijk gaan die laatste twee hand in hand.
pi_72006915
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:32 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Jij hoeft niets te lezen. Immers worden je moslim vriendjes beledigd in het desbetreffende column.
Ik heb geen moslimvriendjes. Maar je kan toch niet met drogen ogen beweren dat Ramadan het regime steunt? Waar blijkt dat uit die programma's dan? Ellian is echt aan het doorslaan. Je hoeft geen moslimvriendje te zijn om moslims niet voortduirend en standaard af te vallen.
pi_72006933
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:34 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Jawel hoor. Één van m'n beste vrienden is Marokkaan. Maar die is geen moslim en heeft ook niet zo'n gluiperige uitstraling. Waarschijnlijk gaan die laatste twee hand in hand.
Net als bij joden zeker? Dit zijn echt letterlijke teksten uit de nazi-tijd
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:41:06 #215
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72006977
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Net als bij joden zeker? Dit zijn echt letterlijke teksten uit de nazi-tijd
Wat is het toch makkelijk om de dramaqueen in jou wakker te schudden!
pi_72007003
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:41 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Wat is het toch makkelijk om de dramaqueen in jou wakker te schudden!
pi_72007054
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:29 schreef AryaMehr het volgende:

Wilde ik ook net plaatsen. Goed stuk.

Alsof een bekende Amerikaanse intellectueel weg had kunnen komen met het produceren van vrolijke stukjes over de deugden van het nazisme, terwijl de ovens in Auschwitz rookten... Alles voor de dialoog natuurlijk.
pi_72007084
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:43 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat is er zo goed aan?
pi_72007159
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is er zo goed aan?
Zie de edit.
pi_72007267
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:43 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Alsof een bekende Amerikaanse intellectueel weg had kunnen komen met het produceren van vrolijke stukjes over de deugden van het nazisme, terwijl de ovens in Auschwitz rookten... Alles voor de dialoog natuurlijk.
Heeft Ramadan dan vrolijk gedaan over de deugden van het Iraanse regime???
pi_72007818
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Heeft Ramadan dan vrolijk gedaan over de deugden van het Iraanse regime???
Hij heeft een lofzang gehouden op de islam, dezelfde islam die in Iran tot moordpartijen heeft geleid. Dat kwam Khamenei natuurlijk wel goed uit, maar ik denk dat weldenkende mensen toch liever hadden gezien dat Ramadan in plaats van zich bezig te houden met sprookjesvertellingen zijn ontsporende geloofsgenoten had gewezen op hun wangedrag. Daarmee had hij werkelijk kunnen aangeven dat hier een grens werd overschreden. Dat hij dat heeft nagelaten, is tekenend.
pi_72007890
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:11 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hij heeft een lofzang gehouden op de islam, dezelfde islam die in Iran tot moordpartijen heeft geleid. Dat kwam Khamenei natuurlijk wel goed uit, maar ik denk dat weldenkende mensen toch liever hadden gezien dat Ramadan in plaats van zich bezig te houden met sprookjesvertellingen zijn ontsporende geloofsgenoten had gewezen op hun wangedrag. Daarmee had hij werkelijk kunnen aangeven dat hier een grens werd overschreden. Dat hij dat heeft nagelaten, is tekenend.
Maar je eerste opmerking en de vergelijking klopt dus niet. Hij heeft geen lofzang op het regime gehouden. Dat hij de islam niet afvalt, wauw, wat een verrassing. Hoe groot is de kans dat een veroordeling van het wangedrag was uitgezonden denk je? Je kunt hem verwijten dat hij voor die tv-zender is blijven werken, je kunt ook kiezen voor zijn opstelling dat hij van binnen uit iets wilde veranderen. Dat zijn keuzes. Maar de kop van Ellians stukje blijft daarmee onzinnig en kwaadaardig en stemmingmakend en oh zo dom en voorspelbaar.
pi_72008172
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar je eerste opmerking en de vergelijking klopt dus niet.
Dat hoeft niet, als je bv van mening bent dat de deugden van de islam linea recta naar moordpartijen op andersdenkenden kunnen leiden. Maar goed, laten we die discussie maar niet opstarten.
quote:
Hij heeft geen lofzang op het regime gehouden.
Hij houdt een lofzang op de islam, je weet wel, die godsdienst die aan de basis staat van het Iraanse terreurbewind. Of zouden de ayatollahs geen echte islamieten zijn? Als dat zo is, had ik graag gezien dat Ramadan ze had verteld hoe het wel moet. Dat doet hij echter niet, hij is wel erg kritiekloos.
quote:
Dat hij de islam niet afvalt, wauw, wat een verrassing. Hoe groot is de kans dat een veroordeling van het wangedrag was uitgezonden denk je?
Niet groot, maar hij had daar wel een statement mee kunnen maken.
quote:
Je kunt hem verwijten dat hij voor die tv-zender is blijven werken, je kunt ook kiezen voor zijn opstelling dat hij van binnen uit iets wilde veranderen. Dat zijn keuzes. Maar de kop van Ellians stukje blijft daarmee onzinnig en kwaadaardig en stemmingmakend en oh zo dom en voorspelbaar.
Nou, als ik dat even voor Ellian mag invullen. Wrs was zijn gedachtegang: Ramadan vent publiekelijk het mooie gezicht van de islam uit (geheel in lijn met de wens van onze mullahs), maar verontachtzaamt de kwalijke kanten. Zie het als een soort bedenkelijke reclamespot.
pi_72012356
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:23 schreef Diederik_Duck het volgende:

Nou, als ik dat even voor Ellian mag invullen. Wrs was zijn gedachtegang: Ramadan vent publiekelijk het mooie gezicht van de islam uit (geheel in lijn met de wens van onze mullahs), maar verontachtzaamt de kwalijke kanten. Zie het als een soort bedenkelijke reclamespot.
Ja, dat is misschien wel zo. Maar aan de andere kant moet Ellian maar leren accepteren dat er moslims zijn, en dat er moslims in de islam blijven geloven, en dat het voor hen belangrijk is. En dan heb je met Ramadan denk ik nog niet zo'n hele verkeerde meneer te pakken. Die legt aan de behoudender moslims uit dat hun vrouw gewoon rechten heeft, dat hun zoon best homo mag zijn en dat ze met de westerse normen en waarden moeten leren leven. Dat zet volgens mij meer zoden aan de dijk dan wat Ellian doet, maar dat terzijde.
pi_72012565
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 15:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, dat is misschien wel zo. Maar aan de andere kant moet Ellian maar leren accepteren dat er moslims zijn, en dat er moslims in de islam blijven geloven, en dat het voor hen belangrijk is. En dan heb je met Ramadan denk ik nog niet zo'n hele verkeerde meneer te pakken. Die legt aan de behoudender moslims uit dat hun vrouw gewoon rechten heeft, dat hun zoon best homo mag zijn en dat ze met de westerse normen en waarden moeten leren leven. Dat zet volgens mij meer zoden aan de dijk dan wat Ellian doet, maar dat terzijde.
Jij houdt ook alleen maar van zalvende praatjes he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')