abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 09:14:39 #1
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71895682
Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders # 81
quote:
De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.

Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.

(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
pi_71897069
Aah hier zijn we.

KD, wat naar dat je nog steeds afvalt. Stoppen zou ik ook niet zomaar doen. Inderdaad een dietist, die kan je vast goede tips geven mbt eten. Mijn kraamverzorgster begon tegen mij al over volle melk, volle yoghurt, slagroom, kortom vet eten (gezonde veten dan dus) en niet suikers, daar heb je niets aan. Ik was echter pas 1 kilo onder mijn startgewicht ongeveer een week na de bevalling, dus ik heb er niets mee gedaan, Vond het wat overdreven Nu zit ik op 2 kilo onder mijn startgewicht, maar ik had wel wat overgewicht voor ik zwanger werd, dus kwaad kan het niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71898122
Wat vervelend dat je zoveel afvalt Kleurdoos. Kan je niet via een arts van die shakes met extra veel calorieen erin krijgen ofzo?

Ik heb zo´n leuke opbergdoos gekocht, en daar doe ik nu allerlei spulletjes in van Graeme. Zijn eerste pakje (nou ja, die zit er nog niet in, want dat vind ik zo erg dat hij die niet meer past ), alle kaarten, geboortekaartje, eerste flesje, dat soort dingetjes. Word er helemaal emo van Ik vind het zo snel gaan, hij wordt zo snel groot! Over 5 dagen is hij gewoon al 2 maanden!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:40:57 #4
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71898482
pfff Tessie, het gaat ook echt zo snel! En in het begin helemaal.
En telkens weer zie je hem met heel andere ogen. Dan zit ie in maatje 104 jou te vertellen over van alles en nog wat, kan hij al van alles zelf en toch voelt de verwondering nog net als toen, toen dat je hem voor het eerst bekeek, rook, hoorde en aanraken kon...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_71899271
Ow nu moet ik écht huilen
pi_71899731
Kleurdoos, jeetje wat een extremen, +25 of -15 kilo. Vervelend ook, dan weten ze niet hoe het precies komt en komen ze maar met zo'n advies Kan me voorstellen dat je dat niet klakkeloos opvolgt. Goed dat je naar een diëtiste gaat, ik hoop dat je ermee geholpen kan worden!

Miss sly, jij gaat ook hard dan, al 2 kilo onder je startgewicht

Tessie, omg 2 maanden alweer Zó snel Willow is vandaag één week oud, mijn hemel wat gaat dat snel zeg.

Bedankt voor alle lieve berichtjes wb mijn vader. Ik vond het echt heel moeilijk, maar we hebben het weer overleefd. Het was een rare combinatie van situaties: aan de ene kant is hij iemand met wie ik helemaal niets heb, die ik niet begrijp, die mij niet begrijpt, de man die nog altijd even wereldvreemd is als altijd. En ik heb gelukkig eerlijk kunnen zijn over bepaalde dingen, eerlijk kunnen zeggen dat meer dan oppervlakkig contact er niet inzit voorlopig omdat er mij nog veel te veel dwarszit en diep zit. Aan de andere kant is hij wél nog een beetje mijn vader, duidelijk ontroerd bij het aanschouwen van zijn kleindochter, wat mij dan ook weer ontroerde. Maar het grootste gedeelte was gewoon awkward, een gesprek in de trant van: Goh, hoe lang woon je hier nu al? (Drie jaar!) En wat doe je tegenwoordig, studeer je nog? Dat soort dingen. En dat is op zich heel makkelijk om te doen, gewoon feitjes vertellen.
Maar andere momenten, dat hij zachtjes weltrusten fluistert tegen Willow, en dat ie dan mij een knuffel geeft en zegt dat ie me echt gemist heeft, en weet dat hij heel veel goed te maken heeft... pfooehh zeg... ik heb geen kraamtranen gehad, maar dat bezoekje gooide een boel emoties overhoop.
Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan, of hij inderdaad gaat proberen contact op te nemen, of hij inderdaad alles uit wil en kán praten zonder de wereld te verdenken van complottheorieën en dergelijke , of hij inderdaad een opa wil zijn zoals hij zegt. Ik zal het verder uit dit topic houden, dat hoort hier helemaal niet, maar bedankt voor de steun iig.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:43:38 #7
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71899745
Rocka, je hebt gelijk. Toen ik vanmorgen Morris stond aan te kleden, stond Anna zich naast mij zelf aan te kleden. En toen moest ik echt even slikken, ze is al zo groot (maar toch ook nog zo klein). Dat haar spijkerrokje achterstevoren zat vond ik gewoon aandoenlijk!

En met mij gaat het ook goed. Ik ben nu in 2 weken tijd 6,7 kilo afgevallen. Ik kan weer broeken aan die ik niet meer aan kon, ik voel me top. Ik ga zo door en heb mezelf een mooie leren of suede jas voor de winter in het vooruitzicht gesteld als ik dan bijna op gewicht ben.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_71899819
en of dat het snel gaat Innepin
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_71900200
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:43 schreef innepin het volgende:
Kleurdoos, jeetje wat een extremen, +25 of -15 kilo. Vervelend ook, dan weten ze niet hoe het precies komt en komen ze maar met zo'n advies Kan me voorstellen dat je dat niet klakkeloos opvolgt. Goed dat je naar een diëtiste gaat, ik hoop dat je ermee geholpen kan worden!

Miss sly, jij gaat ook hard dan, al 2 kilo onder je startgewicht

Tessie, omg 2 maanden alweer Zó snel Willow is vandaag één week oud, mijn hemel wat gaat dat snel zeg.

Bedankt voor alle lieve berichtjes wb mijn vader. Ik vond het echt heel moeilijk, maar we hebben het weer overleefd. Het was een rare combinatie van situaties: aan de ene kant is hij iemand met wie ik helemaal niets heb, die ik niet begrijp, die mij niet begrijpt, de man die nog altijd even wereldvreemd is als altijd. En ik heb gelukkig eerlijk kunnen zijn over bepaalde dingen, eerlijk kunnen zeggen dat meer dan oppervlakkig contact er niet inzit voorlopig omdat er mij nog veel te veel dwarszit en diep zit. Aan de andere kant is hij wél nog een beetje mijn vader, duidelijk ontroerd bij het aanschouwen van zijn kleindochter, wat mij dan ook weer ontroerde. Maar het grootste gedeelte was gewoon awkward, een gesprek in de trant van: Goh, hoe lang woon je hier nu al? (Drie jaar!) En wat doe je tegenwoordig, studeer je nog? Dat soort dingen. En dat is op zich heel makkelijk om te doen, gewoon feitjes vertellen.
Maar andere momenten, dat hij zachtjes weltrusten fluistert tegen Willow, en dat ie dan mij een knuffel geeft en zegt dat ie me echt gemist heeft, en weet dat hij heel veel goed te maken heeft... pfooehh zeg... ik heb geen kraamtranen gehad, maar dat bezoekje gooide een boel emoties overhoop.
Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan, of hij inderdaad gaat proberen contact op te nemen, of hij inderdaad alles uit wil en kán praten zonder de wereld te verdenken van complottheorieën en dergelijke , of hij inderdaad een opa wil zijn zoals hij zegt. Ik zal het verder uit dit topic houden, dat hoort hier helemaal niet, maar bedankt voor de steun iig.
In, wat een verhaal zeg! Zo herkenbaar ook 'al'.

Hoewel ik mijn vader af en toe nog wel spreek, kan ik me voorstellen straks net zoveel dubbele emoties te ervaren als jij. Ik weet namelijk zeker dat ie erg ontroerd zal raken door ons ons kleine meisje en dezelfde dingen zal zeggen en beloftes zal doen als jouw vader.

Pas je op dat hij niet teveel overhoop gooit en hij je niet teveel afleidt van het genieten van Willow?

zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:48:41 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71907964
KD, volgens mij heeft Tan op een gegeven moment na Junah of na Jessai ook moeten stoppen omdat haar lichaam toen echt volledig op was. Ik weet geen details meer ofzo, maar mss kan je haar PM-en om te vragen hoe of wat. Mss heeft zij nog tips?
  Jubileum moderator zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:50:53 #11
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_71908008
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:40 schreef RockabeIIa het volgende:
en toch voelt de verwondering nog net als toen, toen dat je hem voor het eerst bekeek, rook, hoorde en aanraken kon...
Wat zeg je dat mooi en het is zo waar!

KD was jouw schildklier ook niet op hol? Of herinner ik me dat verkeerd?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_71909107
Innepin,
KD, lastig dat je zoveel afvalt!
Memmel, wat goed!!
Tessie, ik herken je gevoel! Ik heb met tranen in mijn ogen de kleertjes die Tess niet meer past in een doos gedaan..

4 september heb ik een gesprek bij de spv-er.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:45:28 #13
190853 RockabeIIa
pi_71909191
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:50 schreef Lois het volgende:

[..]

Dat is met (baby)meisjes vast ook zo

Ik wil wel eens een foto maken van 1 van de eerste dingen die ik aan had. Het is zo'n overslagrompertje en het zit in een heel lief soort van 'schilderijtje' gemaakt door mijn moek. Ze had het bewaard en er wat van gemaakt voor als ik ooit een babytje kreeg en het hangt op B's kamer. Misschien is het wat voor sommigen van jullie?
pi_71909371
Oh dat wil ik wel zien ja Rocka
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:04:29 #15
190853 RockabeIIa
pi_71909591
Ik hoop dat ik het niet vergeet Herinner me nu ook dat ik nog een foto voor TF zou maken.
pi_71911076
poeh hee vandaag zit ik er echt ff doorheen mijn oma is ws aan de laatste dagen van haar leven begonnen met 85 jaar is de rek er uit, ze slaapt alleen nog maar en is verwarder dan ooit.
Ik ben er verdrietig om maar ooh zo dankbaar dat ze bij ons trouwen, de geboorte van Isa en Ties nog mee heeft kunnen maken en dat ze mijn naam nog wel kende ondanks haar dementie.
Maar morgen ga ik voorzichtig vast afscheid nemen bang dat ik anders de kans niet meer krijg want van de week moet ik weer gaan werken, maar ondanks dat ik dankbaar ben voor al die mooie momenten doet me toch enorm veel verdriet, ik keek zo tegen haar op ... heb al mijn creativiteit aan haar te danken en ze was gewoon echt een oma zoals ze moeten zijn.
Mama van Isa en Ties
pi_71914391
Natuurlijk heb je daar verdriet van Marlieske, dat is toch logisch! Je gaat iemand moeten missen waarmee je veel mooie dingen hebt meegemaakt, dat kan je niet verstandelijk wegredeneren!
Veel sterkte met de situatie.
pi_71914587
@Kleurdoos: Ik heb in mijn twenties (:-)) een hele poos Fantomalt door al mijn melddrankjes/vlavarianten/etc geroerd, op advies van een diëtiste. Heb mijn hele leven al ondergewicht, dit was een poging om het te doorbreken. Hielp geen zier, maar bij jou misschien wel, je weet het niet. Nutridrink en Fortimel(?) boden wel soelaas. Je kunt die pakjes bij de apotheek kopen. Wel ijskoud drinken, het is niet te naggelen anders.
pi_71914659
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 09:07 schreef bodpa09 het volgende:
@Kleurdoos: Ik heb in mijn twenties (:-)) een hele poos Fantomalt door al mijn melddrankjes/vlavarianten/etc geroerd, op advies van een diëtiste. Heb mijn hele leven al ondergewicht, dit was een poging om het te doorbreken. Hielp geen zier, maar bij jou misschien wel, je weet het niet. Nutridrink en Fortimel(?) boden wel soelaas. Je kunt die pakjes bij de apotheek kopen. Wel ijskoud drinken, het is niet te naggelen anders.
Hier hebben we tegen ondergewicht van manlief ook Nutridrink, Fortimel en zelfs slimfast als drinken bij zijn ontbijt geprobeerd. Het nadeel was dat hij dan meteen helemaal vol zat en daardoor minder ging eten
Hielp ook niet dus. Nog steeds een BMI van onder de 15...
pi_71914695
Oei, das best laag ja. Ik heb het niet lager dan 17 geschopt. Overgewicht is niet fijn, maar ondergewicht ook niet. Nu weeg ik 66 bij 1.80, een gezond gewicht geloof ik.
  zondag 16 augustus 2009 @ 10:36:57 #21
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71915421
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 09:20 schreef freecell het volgende:

[..]

Hier hebben we tegen ondergewicht van manlief ook Nutridrink, Fortimel en zelfs slimfast als drinken bij zijn ontbijt geprobeerd. Het nadeel was dat hij dan meteen helemaal vol zat en daardoor minder ging eten
Hielp ook niet dus. Nog steeds een BMI van onder de 15...
Bij ons in het verpleeghuis wordt het tussentijds aangeboden. Dus niet bij het eten maar als tussendoortje.
Of 's avonds voor het naar bed gaan.
een client heeft 's nachts sondevoeding omdat ze overdag niet genoeg binnen kreeg, dus overdag gewone maaltijden en 's nachts sondevoeding om bij te komen en vooralsnog werkt het
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:04:00 #22
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_71924835
Mijn schoonmoeder kwam ook nooit aan, zelfs niet met die pakjes. Op een gegeven moment werd ze opgenomen in het ziekenhuis en mocht ze er pas uit als ze 40 kilo zou wegen. Ze kreeg toen ook sondevoeding. Na 5 weken ziekenhuis woog ze nog steeds geen 40 kilo en werd ze toch maar ontslagen
Soms is het gewoon heel moeilijk om mensen aan te laten komen. Nu is ze aan het dementeren en woont ze in een verpleegtehuis en sindsdien komt ze wel aan. Waar het nou allemaal aan ligt
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 16 augustus 2009 @ 21:02:15 #23
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71931547
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:50 schreef Lois het volgende:

[..]

KD was jouw schildklier ook niet op hol? Of herinner ik me dat verkeerd?
Dat meen ik mij ook te herinneren idd!

En ik vind de afkorting KD verwarrend, dan moet ik steeds denken aan KD-fotografie
Maar die post inmiddels onder een andere naam, dus we komen er wel
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_71932639
Kleurdoos, wat vervelend dat je blijft afvallen!
Ik ben geen arts hè, maar voor zo ver ik weet is het geven van BV an sich eigenlijk bijna nooit de hoofdreden van veel afvallen of slap voelen enzo. Zo héél vreselijk veel energie vergt het produceren van moedermelk namelijk niet en met de manier waarop de meeste westerse mensen eten heb je die calorieën (en nog wel meer ook, vaak) zo weer bij gegeten.

Dat neemt niet weg dat het natuurlijk wel calorieën kost dus áls er iets mis is met je stofwisseling dan komt de BV er wel bovenop.

Maar ook als je dus stopt met de BV dan is het misschien raadzaam om te proberen te achterhalen of er niet toch iets anders speelt qua stofwisseling want het wegnemen van de BV-energievraag neemt niet per definitie de hoofdreden van het afvallen weg.

Overigens is het dus niet mijn bedoeling om te zeggen dat mensen niet moeten stoppen met BV hè, daar heb ik niets mee te maken. En er zullen ook vast echt wel vrouwen zijn die puur door het geven van BV veel af vallen. Of dat er echter zo veel zijn als sommige huisartsen voor het gemak maar aannemen is een tweede en als je dus graag door wilt voeden dan kan het de moeite lonen om eerst nog wat dingen uit te laten zoeken voor je iets doet wat je eigenlijk niet wil en wat eigenlijk niet nodig is
pi_71942386
Vandaag is Senna 4 weken
Ongelofelijk dat ik 4 weken geleden nu naar het ziekenhuis ging, nog een beetje met de angst dat het vals alarm was. En nu ligt ze hier naast me, ons meisje

Vandaag is de eerste dag dat schaap werken is en ik alleen ben met Senna. Ik weet dat het sowieso al luxe is dat het met 4 weken pas voor het eerst zover is, maar het blijft toch een mijlpaal en een beetje eng. Ik weet natuurlijk best hoe ik voor Senna moet zorgen en kan dat ook best, maar de wetenschap dat ik dit nu de hele dag alleen moet doen en haar niet even aan schaap kan overlaten, is toch een beetje eng. Maar het komt vast goed, hoor
pi_71942651
Herkenbaar Sly! Maar ik beaam je laatste zin.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_71946887
Zo, na een paar weken vakantie ben ik al weer aan het werk.
Wat is het toch heerlijk om tijdens je vakantie de hele dag te kunnen spenderen aan je baby!!
Heerlijk die rust en de tijd vrij kunnen maken.....helaas is het weer voorbij.
pi_71948929
Miss sly, herkenbaar idd. Komt vast helemaal goed! als ze niet net een regeldag heeft zoals dus bij mij gebeurde op de eerste dag dat D. weer moest werken
pi_71949288
Wat gaat allemaal snel he! Finn is alweer 5 weken oud.
Met mij gaat het goed, nog 3 kilo en ik zit weer op mijn startgewicht en ondanks wat ongemakken na de bevalling voel ik me prima!
De dagen alleen met Finn vind ik wel wennen. Mijn vriend heeft altijd thuis gewerkt en is sinds vorige week begonnen met een nieuwe baan en nu dus de hele dag weg. Langzaam beginnen Finn en ik nu een ritme te vinden en probeer ik iedere dag even het huis uit te gaan.
Nu eerst genieten van ons mannetje en dan over een half jaar opzoek naar een baan, al hebben mijn vriend en ik het er ook over gehad dat ik misschien iets voor mezelf ga beginnen maar dat komt allemaal nog wel.
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:41:01 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_71951949
Ik voel me heerlijk vandaag (En ja, dat mag ook wel eens gezegd worden).

Ik heb net echt een flink aantal uren liggen slapen en dat heeft me echt gigantisch opgeknapt. Daarnaast heeft mijn mannetje mij van het weekend enorm verrast door de hele studeerkamer leeg te halen zodat daar gewoon morgen het nieuwe behang op kan en de kastenwand dus ook niet lang meer zal duren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71952248
innepin, dat is inderdaad geen fijne timing

Troel, fijn dat je een goede dag hebt! En lief van je teerbeminde

Senna heeft het hier vandaag erg goed gedaan. Ze heeft me warempel tijd gegeven om te ontbijten, lunchen, wat op te ruimen en anderhalve was op te ruimen Daarna lagen we net even te dutten op bed toen schaap alweer thuis kwam; het laatste deel van zijn afspraak van vandaag was niet doorgegaan

De rest van de week is hij ook nog thuis. Morgen gaan we naar Brabant, naar mijn zusje en mijn ouders. Spannend hoor, zo ver weg met ons meissie, maar ook wel leuk. Zeker als dat goed blijkt te gaan.

Vanaf volgende week zal schaap wel vaker weg zijn, maar ik vind het wel erg fijn dat hij veel thuis werkt en ook niet vaak hele lange dagen van 8-5 heeft ofzo. En dan inderdaad een ritme opbouwen.

Zo raar he, dat Finn en Senna uiteindelijk maar een week schelen en dat Willow jonger is dan Senna. Wat is dat zwanger zijn en bevallen toch een onvoorspelbare toestand!

Ow ja, wat ik ook raar vind: aan mezelf refereren als 'mama'. Teleksn als ik iets zeg tegen Senna als 'kom maar bij mama' dan heb ik toch het beeld van mijn moeder of van mijn zusje of vriendinnetjes die moeder zijn voor ogen, maar nooit mezelf
pi_71952525
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:45 schreef Koningin het volgende:
Zo, na een paar weken vakantie ben ik al weer aan het werk.
Wat is het toch heerlijk om tijdens je vakantie de hele dag te kunnen spenderen aan je baby!!
Heerlijk die rust en de tijd vrij kunnen maken.....helaas is het weer voorbij.
rust? Als ik iets niet heb ervaren in de vakantie dan is het rust. Waar heb je die gevonden?
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_71952613
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:01 schreef Estrys het volgende:

[..]

rust? Als ik iets niet heb ervaren in de vakantie dan is het rust. Waar heb je die gevonden?
In Luxemburg
Maar vakantie is toch voor je rust of niet?
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:07:54 #34
190853 RockabeIIa
pi_71952669
Miss_sly, wacht maar tot ze je voor het eerst zelf gericht 'Mama' noemt! *smelt*
pi_71952773
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:45 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Dat is met (baby)meisjes vast ook zo

Ik wil wel eens een foto maken van 1 van de eerste dingen die ik aan had. Het is zo'n overslagrompertje en het zit in een heel lief soort van 'schilderijtje' gemaakt door mijn moek. Ze had het bewaard en er wat van gemaakt voor als ik ooit een babytje kreeg en het hangt op B's kamer. Misschien is het wat voor sommigen van jullie?
Had je nog een foto gemaakt Rocka?
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:16:11 #36
190853 RockabeIIa
pi_71952852
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:12 schreef tessie het volgende:

[..]

Had je nog een foto gemaakt Rocka?
Nee sorry, zelfs niet 1x aan gedacht!
Maar ik ga dat nu wel even doen!!!
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:25:14 #37
190853 RockabeIIa
pi_71953097
In het echt is het stukken mooier en helderder Maar dit is even voor het idee:

(en ik moet het weer effe stijfspuiten en platstrijkken )
pi_71953117
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:07 schreef RockabeIIa het volgende:
Miss_sly, wacht maar tot ze je voor het eerst zelf gericht 'Mama' noemt! *smelt*
Of dat je jezelf aan de telefoon hoort zeggen: "Met de moeder van...."
pi_71954475
Rocka en Moonah, ik kan me er nog niets bij voorstellen.

Rocka echt een smelt-moment moet dat zijn
En Moonah, dan klinkt het wel echt heel erg echt he?
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:23:22 #40
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_71962513
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:26 schreef Moonah het volgende:

[..]

"Mijn zoon en ik..."
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_71962993
ik smolt zondag al toen kim 'selene's mamma, mag ik...' zei steeds
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:40:42 #42
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_71965667
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:26 schreef Moonah het volgende:

[..]

Of voor het eerst legaal naar intocht van sinterklaas mogen.
Ik had het gisteren nog toen ik door een klasgenootje van Liz werd geroepen: "mama van Lihiz, mama van Lihiz, waar is Liz?"
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:43:36 #43
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_71965791
Wat een leuk idee, Rocka.
Eigenlijk moet je die 1e kleertjes ook gewoon 'gebruiken' voor zo'n leuke decoratie, heh? Ik heb zelf het idee dat ik het als zijnde een museumschat (luchtvochtigheid, licht, etc) moet behandelen. Maar dit is leuk. Ik ga zelf ook eens zoiets freubelen. Thanx voor het leuke idee.
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:11:09 #44
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_71966890
Ik weet nog (ja ja, uit den ouden doosch ) dat ik de oudste even aan mijn vader gaf. Waarop het wurm even later begon te brullen, en mijn vader zei; "Je moet weer naar je moeder he?"

En ik, ik keek naar mijn moeder .
" Oh nee, verhip, hij bedoelt mij! "
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_71974605
of mijn moeder die tegen Seb zegt: jullie mama.. oooow ja ik ben nu ook 'ons mam'

Ik heb eigenlijk al een tijd niet meer in dit topic gepost. Het gaat redelijk met mij. De balans ontbreekt nog totaal maar nu kan ik nog even de vakantie daar de schuld van geven. Het is makkelijker om er iets de schuld van te geven natuurlijk. Morgen een afspraak voor haptotherapie. Ben benieuwd of dat wat voor mij is. Daarbij heb ik besloten om toch op de afspraak begin september bij de psycholoog te wachten. Dat is het tenslotte ook alweer best snel.

De vakantie ging de eerste 5 dagen niet zo lekker. Ik kon er totaal niet van genieten en was steeds bezig met aftellen om naar huis te gaan, daar zag ik namelijk enorm tegenop (dacht ik). Erg vermoeiend: nog zoveel dagen en dan gaan we weer naar huis, vandaag over een week.. Maar op woensdag besloot ik dat ik daar klaar mee was en dat ik nu daar was. Toen ging het beter. Maar het was wel enorm vermoeiend met een nooit stil zittend kind die misschien een uurtje op een dag slaapt als je geluk hebt. En wij zijn zoveel jaar met zijn tweeen op vakantie gegaan dat het erg wennen was. Volgens mij hebben wij allebei regelmatig gedacht, wat was het rustig met zijn tweeen op vakantie. Na twee weken 24/7 Seb (die niet op een kleed blijft liggen maar strand wil eten, wil zitten en omkukelen, niet wil slapen, niet in de kinderwagen op een terrasje wil blijven zitten etc) waren we er wel aan toe om naar huis te gaan.

Edit: het was verder wel een super leuke vakantie hoor

[ Bericht 4% gewijzigd door Estrys op 18-08-2009 11:17:41 ]
pi_71975230
Miss sly, fijn dat je eerste dagje alleen zo goed ging!
Het is idd een raar idee dat Senna gewoon bijna drie weken ouder is dan Willow

Straks gaat m'n tweede dagje alleen met Willow beginnen... spannend! Als ze zo rustig blijft als ze deze ochtend is geweest, gaat het vast goedkomen.

Leah
pi_72011439
gelukkig
  woensdag 19 augustus 2009 @ 20:11:56 #48
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_72019160
Estrys, wat knap dat je die knop hebt weten om te zetten!
En inderdaad, op vakantie gaan is heel anders nu!

Innepin, hoe is het gegaan?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_72132289
Mijn dochter was gisteren 5 weken oud, en ik geniet!
Ik vond het geweldig met dat hele kleine hummeltje, maar het wordt alleen maar leuker
Ze kijkt nu echt naar me, lijkt te luisteren, begint zelfs te lachen. Ze wordt echt al groter, niet alleen lichamrlijk (en dat alleen van wat ze bij mij drinkt) maar ook in qua persoon. Zo geweldig om dit mee te maken

Ze herkent me ook echt, kent mijn stem, en ik begin haar ook steeds beter te kennen.
Genieten ook 's nachts, de nachtvoeding. Lekker bij een klein lampje, papa slaapt door, en wij zitten knus saampjes. Ik kan rustig haar snoetje bekijken, ruik haar babygeurtje. En na het voeden kruipt ze zo klein mogelijk opgekruld tegen me aan ik wacht dan ook nog even voor ik haar terugleg in haar wiegje, mijn grte kleine meid
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:20:56 #50
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_72133270
Miss-Sly wat klink je hopeloos verliefd op jullie mooie dame...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:24:31 #51
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_72133364
Hihi Miss, zo herkenbaar, ik heb ook echt drie maanden op een rose wolk rondgezweefd voordat ik weer een beetje op aarde neerdaalde. Zo heerlijk . Ik verheug me er ook weer mateloos op .
pi_72133387
Miss!

Snif!
pi_72133450
Miss Sly ik moet er haast van huilen! Wat een heerlijk gevoel is het he? Ik heb vannacht gelukkig ook weer zo van de voeding kunnen genieten terwijl manlief doorsliep

Gisteren was onze eerste dag met zn tweeën, manlief moest weer aan het werk. Het was een drama, maar met name omdat de borstvoeding helemaal op zn kop stond. Vandaag gaat het tot nu toe 100 keer beter, ik heb al tijd gehad om te eten zelfs En hij ligt nu tevreden in de box
pi_72133479
Ssserpente, dat komt er voor jou ook aan

Guuzje, ja ik zweef nog steeds op een roze wolk het verschil met de zwangerschap is ook zo groot! Hoewel ik het omgekeerd had verwacht: roze zwangerschap, want zo lang gewacht, maar moeilijke eerste tijd, omdat alles zo nieuw en anders en wennen is. Maar ik vind het niet moeilijk, ik vind het heerlijk
pi_72133511
Chan, wat fijn dat het zoveel beter gaat!! Hoop zo dat het zo blijft, want dat maakt het genieten nog groter!
pi_72133515
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72137684
MissSly, wat omschrijf je dat mooi! Zo lief! Geweldig he, hoe je toch kan genieten van je baby Ik had echt nooit verwacht dat het zó mooi, geweldig en bijzonder zou zijn.

Rocka, volgens mij had ik nog helemaal niet gereageerd op die foto! Echt super leuk! Als ik eraan toe ben om zijn eerste pakje uit de kast te halen ( ) ga ik ook zeker zoiets maken. Goeie tip!!
pi_72137929
Na hoeveel tijd zijn julie weer ongesteld geworden? Ik ben sinds de bevalling maar een paar dagen "bloedloos" geweest. Was wel aan de pil begonnen toen Lenader 2 weken was. Maar sindsdien ook eiegnlijk weer aan het bloeden. Eerst dacht ik dat ik ongetseld was geworden maar begin nu toch te twijfelen omdat het al bijna 3 weken duurt. Begin haast te dneken dat het toch met een stukje achtergebleven placenta te maken heeft
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72139404
Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden, maar ben ook niet aan de pil. Ik zou toch even je huisarts bellen, want zo lang bloeden lijkt me niet normaal eigenlijk...
pi_72141012
MeNicole, moet je nog op nacontrole? Want dan zou ik het dan even vragen of er niet wat achtergebleven kan zijn.

Ik heb vandaag voor het eerst het gevoel dat de dingen een beetje op zn plek beginnen te vallen. Weer wat rust in mn kop en mn lijf. Maar ben nog wel heel blij dat lief thuis is hoor... die heeft nog ruim anderhalve week vakantie. Kunnen we nog mooi een beetje zoeken naar een nieuw ritme.
En ik geniet omdat de bv gewoon loopt en het niet zo moeizaam gaat als bij Mirte
Fake it till you make it...
pi_72141148
Ja donderdag moet ik weer naar de vlos. Hoop ook dat ze dan even een echo kan maken of me door kan sturen naar het ziekenhuis. Wil het liever wel zeker weten.
pi_72142133
Groot gelijk!
pi_72167681
Ik ben vergeten mijn afspraak met de psycholoog te noteren. Het mens heeft me ook helemaal niet verteld waar ze te bereiken is, ik ging er vanuit dat het via de HA kon, daar was de vorige afspraak ook. Maar dat is niet zo dus. Nu heb ik een tel nr gekregen hoor maar de afspraak blijkt ook op een hele andere locatie te zijn. Dat is helemaal niet ter sprake gekomen, dat weet ik zeker. Had ik de afspraak wel opgeschreven dan had ik op de verkeerde locatie gestaan. Stom mens. Ik ga haar afbellen want nou heeft ze het helemaal verpest bij mij. Die vijf (geschreven met pen en papier, aaargh old skool) kantjes levensverhaal kan ze mooi ergens anders steken Heb nog een tel nr liggen van iemand anders.

Morgen weer haptotherapie, dat zie ik meer zitten.
pi_72168561
Wat slordig van t mens estrys... .
pi_72168714
Miss Sly, als ik terugdenk aan hoe neerslachtig je soms was in Z&G dan vind ik het zo heerlijk om dit te lezen! Dat wilde ik even kwijt
pi_72168773
Sorry, ik was op pagina 1, is dus een reactie op je post daar
pi_72168983
Dat zijn de hormonen sorbo
pi_72169106
Ja ik geloof dat ik het vandaag wel bont maak...
pi_72169796
Miss sly, wat klink je gelukkig
Estrys, wat raar zo Slordig hoor.

Hier gaat het... ja, redelijk. Het heeft even geduurd voordat ik een beetje vertrouwen in mezelf-als-moeder kreeg. Dat is er nu wel een beetje, maar ik vind het moeilijk om toe te geven dat ik het niet alleen maar leuk vind. Sterker nog, ik vind het vaak best zwaar. Willow heeft dagen dat ze ontzettend lief en braaf is, maar ook dagen - zoals gisteren - dat ze eerst de halve dag krampjes heeft ( ) en daarna de rest van de dag gewoon jengelig is en veel huilt en gewoon helemaal niet slaapt. En dan ben ik zelf doodmoe en vind ik het eigenlijk alleen maar zwaar. Als m'n vriend ook thuis is redden we het prima met z'n drietjes, maar die is meestal aan 't werk van één uur 's middags tot half twee 's nachts. En nou ja, in m'n eentje vind ik het allemaal nog best een hele opgave en dat vind ik ook nog es heel erg om toe te geven .

Gelukkig zijn er ook veel mooie momenten, en ik geniet ook echt wel! Maar het gaat niet vanzelf, in elk geval.
pi_72170035
Sorbootje, ik begreep het wel hoor. En ik vind het erg lief van je

Estrys, raar hoor. Fijn dat de hapto voor je werkt!

innepin, waarom is dat erg om toe te geven? Ik vind het ook niet alleen maar leuk, hoor. Dat wil zeggen: ik vind het nooit niet leuk, maar ook regelmatig zwaar. Alsze weer van 18-23/24 uur wil drinken en niet aan slapen lijkt te denken of als ze last heeft van de 3 h's: huilerig, hangerig en constant hongerig zijn.
Wat ik wel erg mooi vind aan die gevoelens is dat altijd, hoe zwaar ik het ook vind, de liefde voor Senna overheerst

Succes, komt echt goed
pi_72170176
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:47 schreef innepin het volgende:
Miss sly, wat klink je gelukkig
Estrys, wat raar zo Slordig hoor.

Hier gaat het... ja, redelijk. Het heeft even geduurd voordat ik een beetje vertrouwen in mezelf-als-moeder kreeg. Dat is er nu wel een beetje, maar ik vind het moeilijk om toe te geven dat ik het niet alleen maar leuk vind. Sterker nog, ik vind het vaak best zwaar. Willow heeft dagen dat ze ontzettend lief en braaf is, maar ook dagen - zoals gisteren - dat ze eerst de halve dag krampjes heeft ( ) en daarna de rest van de dag gewoon jengelig is en veel huilt en gewoon helemaal niet slaapt. En dan ben ik zelf doodmoe en vind ik het eigenlijk alleen maar zwaar. Als m'n vriend ook thuis is redden we het prima met z'n drietjes, maar die is meestal aan 't werk van één uur 's middags tot half twee 's nachts. En nou ja, in m'n eentje vind ik het allemaal nog best een hele opgave en dat vind ik ook nog es heel erg om toe te geven .

Gelukkig zijn er ook veel mooie momenten, en ik geniet ook echt wel! Maar het gaat niet vanzelf, in elk geval.
en zo is het. En je bent echt echt echt niet de enige. En het is ook moeilijk om toe te geven. Het voelt alsof je dat niet mag van jezelf. Want mensen hebben het over een roze wolk en dan blijkt in de praktijk die wolk helemaal niet altijd zo roze te zijn. Momenten dat je denkt, waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen, je hebt wallen die je moeiteloos over je hoofd kan trekken en het liefste zou je gewoon even, heel even zoals eerst...maar de momenten dat je zo geniet van dat kleine mensje maken dat je het vol kan houden. Want jij bent haar moeder en zij is jouw dochter
pi_72170192
Maar ik denk dat iedereen dat heeft hoor.

Ik weet nog dat toen ik zwanger was iedereen zei: Ach een tweede is veel makkelijker dan een eerste. Die tweede rolt er zo in mee. Nou phff echt niet hoor. Ik vond het in het beign helemaal niet leuk Ik wilde mijn aandacht eerlijk verdelen maar moet echt toegeven dat dat zo niet gelukt is. Gelukkig trekt Mikael zowiezo veel meer naar mij vriend toe. Maar toch wat voelde ik me kut. Ik kon maar niet snappen hoe andere dat deden allemaal. Mijn vriend heeft na de geboorte van kleine L 3 weken vakantie gehad en toen hij weer ging werken kwam het ritme wel een beetje en werd het wel iets leuker omdat L veel meer sliep en ik dus meer tijd had voor Mikael. Maar net zo vaak gaat het helemaal niet omdat L dan een huildag heeft en ik juist die dag iets met Mikael wil gaan doen. Dan ben ik blij dat R thuis komt en ik ff kan klagen dat ik het helemaal niet leuk vind zo'n tweede en dat ik de oudste stiekum veel leuker vind Dat is niet zo hoor. Maar op zulke momenten voelt het gewoon zo. Gelukkig weet R dat ik het ook niet meen want dat is natuurlijk helemaal niet leuk om te horen. Maar ik ben echt heel blij met Mikael en Lenader. Mijn 2 mannentjes die het waard maken om te leven

Hmm dat staat er een beetje raar. Ik bedoel dus eigenlijk dat ik het soms helemaal niet leuk vind om mama te zijn van 2 kleintjes
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:00:32 #73
190853 RockabeIIa
pi_72170198
Miss_sly, het zal je vast niet verbazen maar ik vind je ook stukken relaxter in alles
pi_72170336
Innepin dat is helemaal niet erg om toe te geven Hier precies hetzelfde ook, gisteravond was hij aan het brullen vanwege krampjes.. En dat vind ik voor hem niet leuk, uiteraard, maar voor mezelf ook niet want ik wil dan ook gewoon slapen omdat ik ook moe ben.. En dan is het inderdaad heel zwaar..

Hier zojuist een heuse overwinning, we zijn met zn tweeën buiten geweest. Ik vond het echt heel erg eng, was bang dat ik niet meer thuis zou komen (we wonen op 3 hoog zonder lift) maar het is gelukt en nu ben ik helemaal trots We hebben de vuilniszak weggegooid en een paar kleine boodschapjes gehaald. In de draagdoek, de kinderwagenbak naar beneden tillen kan ik nog niet..
pi_72170358
Innepin. Het is gewoon ook moeilijk. En zeker als je moe bent en eigenlijk alleen maar wilt uitrusten. Gewoon heel eventjes, zodat je er daarna weer tegenaan kunt. Dus nee! Niet zeggen dat het iets is wat je erg vind om toe tegeven. Gewoon, doen wat je nu ook doet. Van je af schrijven. En dan uiteindelijk vinden jullie ook structuur .Zijn de krampjes met 10 weken voorbij, gaat het meer vanzelf en hebben jij en Willow elkaar ook in het zonlicht leren kennen en aanvoelen. Dan zul je zien en deze post teruglezen en denken... HA, het lukt me nu wel, wat toen nog niet vanzelf ging.

Anekdote (waar ik in een keer aan moest denken toen ik jouw post las)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72170604
Haha Rocka, nee, verbaast me niet eens een klein beetje Ik voel me ook een stuk fijner dan ik me 38 weken lang gevoeld heb, zelfs als ik me even niet fijn voel Kun je nagaan wat hormonen met een mens kunnen doen.

Wat betreft inplannen, zoals in je voorbeeld chaca, dat heb ik al afgeleerd, hoor. Ik bedenk wel wat ik zou willen doen, maar ben al niet meer verbaasd als ik er niet aan toe kom. Ik heb met mezelf (en schaap) afgesproken dat er de eerste tijd maar 1 ding is dat ik MOET doen: voor Senna (en mezelf) zorgen. En als dat inhoudt dat ik op een dag niet meer gedaan heb dan ontbijten en lunchen en Senna voeden en troosten en in slaap proberen te krijgen en datzelfde riedeltje nog een paar keer, dan is dat maar zo. Er zijn zelfs dagen dat ik niet aan douchen toekom (maar nooit twee achter elkaar ).
Het neemt de druk weg, want eigenlijk wil ik de was doen, boodschappen, gaan wandelen, eten koken, hier nog eea opruimen en uitzoeken, want als ik goed kijk, zie ik een zootje hier. Maar ik denk dan maar dat die tijd nog wel komt en probeer er maar blind voor te zijn.

En zie hier waarom het zo fijn is om op Fok te posten: zoveel herkenning, terwijl je iets post waarvan je dacht dat het raar of misschien wel erg was! Nee hoor, in, heel normaal
pi_72170646
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:14 schreef miss_sly het volgende:
Wat betreft inplannen, zoals in je voorbeeld, dat heb ik al afgeleerd, hoor. Ik bedenk wel wat ik zou willen doen, maar ben al niet meer verbaasd als ik er niet aan toe kom. Ik heb met mezelf (en schaap) afgesproken dat er de eerste tijd maar 1 ding is dat ik MOET doen: voor Senna (en mezelf) zorgen. En als dat inhoudt dat ik op een dag niet meer gedaan heb dan ontbijten en lunchen en Senna voeden en troosten en in slaap proberen te krijgen en datzelfde riedeltje nog een paar keer, dan is dat maar zo. Er zijn zelfs dagen dat ik niet aan douchen toekom (maar nooit twee achter elkaar ).
Het neemt de druk weg, want eigenlijk wil ik de was doen, boodschappen, gaan wandelen, eten koken, hier nog eea opruimen en uitzoeken, want als ik goed kijk, zie ik een zootje hier. Maar ik denk dan maar dat die tijd nog wel komt en probeer er maar blind voor te zijn.
Kijk dat is precies wat ik bedoel. Met Mikael toen kon ik gewoon doen wat ik wilde. Kwam het die dag niet uit om de na buiten te gaan, nou jammer dan volgende dag een nieuwe kans. Maar nu hbe ik er 2 waarvan de oudste zijn ding ook wil blijven doen. En dat is soms zo moeilijk!!
pi_72171183
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:16 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Kijk dat is precies wat ik bedoel. Met Mikael toen kon ik gewoon doen wat ik wilde. Kwam het die dag niet uit om de na buiten te gaan, nou jammer dan volgende dag een nieuwe kans. Maar nu hbe ik er 2 waarvan de oudste zijn ding ook wil blijven doen. En dat is soms zo moeilijk!!
Dit mis ik ook heel erg ook al is hij een puber. Ik kan niet even met hem naar het strand of de bios of samen lekker shoppen voor schoolspullen en nieuwe kleding voor school straks. Eigenlijk heeft hij gewoon een behoorlijk saaie vakantie zo. Daar voel ik me behoorlijk schuldig over.
Hij heeft zelf zoiets van geeft niet mam ik begrijp het wel. Had toch al zin in een luier vakantie. Maar toch. Ik probeer hem toch altijd zoveel mogelijk uit z'n isolement te trekken, wat nu op het moment wat minder gaat.
pi_72171386
Lekker erop uit geweest Chan. Het is wel fijn he om weer erop uit te trekken. Probeer ik ook elke dag. Al is het niet echt ver en niet langer dan 3 uurtjes.
Over een week of twee hebben we de eerste verjaardag bij familie verder weg. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Heb er wel zin in om niet steeds aan huis gekluisterd te hoeven zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Urla op 26-08-2009 14:49:42 ]
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:46:37 #80
190853 RockabeIIa
pi_72171617
Innepin , je doet het vast hartstikke goed joh! Het begin is gewoon niet zo heel erg makkelijk maar dat zeggen ze er van tevoren niet bij.
Effe om je op te vrolijken een linkje met instructies voor beginnende ouders
pi_72171750
Hij is leuk, Rocka
Die tv aan het ledikant
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:52:27 #82
190853 RockabeIIa
pi_72171801
Hoe kom je er ook op:
Lifting the baby...
pi_72172137
Dames Ik snap wel dat ik niet de enige ben met zulke gevoelens, maar het helpt idd wel om van me af te schrijven. Bedankt voor de lieve woorden.
Momenteel ligt ze heel lief te pruttelen En dan ben ik weer blije mama

Rocka
Nou, dan halen we de tv die boven het ledikant hangt maar weer weg hè...
pi_72172231
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 15:02 schreef innepin het volgende:

Nou, dan halen we de tv die boven het ledikant hangt maar weer weg hè...
Nee je moet de tv niet weghalen. Plaatje klopt niet helemaal. Er moet een plasma tv boven
pi_72172301
Innepin, herkenbaar hoor.
Vooral als Iris maar blijft huilen en ik met Mirte ook andere dingen zou willen doen en daar niet aan toe kom omdat ik constant loop te troosten. Dan ben ik blij dat lief ook nog thuis is, want anders kreeg Mirte helemaal geen aandacht. En soms vraag ik me af hoe dat moet over anderhalve week als lief weer moet werken. Maar dat is pas over anderhalve week en ik hoop dat het dan toch ook alweer wat makkelijker gaat.
Ik vraag me ook af hoe anderen dan doen, daar lijkt het dan zo makkelijk te gaan allemaal...

Chan, wat goed dat je er even uit bent geweest! Was het lekker?
Helemaal terecht dat je trots bent .

Rock, lol
pi_72173057
Nijna Lijkt me niet.
Ik heb vaak het idee dat mensen IRL meestal mooi weer spelen en op fora's mensen weer meer eerlijker zijn.
Dewi slaapt nu eindelijk in haar eigen bedje. Dat betekend dat ik nu welgeteld 1 uur vrij heb om het huishouden of aandacht aan m'n zoon. Heb al iets kunnen doen aan het huis en was doe ik vanaaf wel als hubbie thuis is dus m'n zoon dan maar.
Lijkt me voor jongere kinderen helemaal lastig. Zij eisen je waarschijnlijk meer op en hebben minder begrip.
Het zal ongetwijfeld wel makkelijker gaan allemaal.
Eigenlijk rammel ik best wel voor een derde koter, maar ik denk dat ik daar de eerst komende twee jaar eens even goed over moet nadenken.
Lijkt me echt leuk 2 kindjes korter op elkaar te hebben, maar zoals het nu gaat weet ik niet of dat allemaal zo verstandig is. Kan ik mij uberhoud in drieen splitsen dan. Ehm in 4 hubbie natuurlijk ook.
pi_72173169
Urla, hier komt hoogstwaarschijnlijk geen 3e, maar als... dan pas als de jongste op zn minst een jaar of 3 is... We hebben er nu net geen 2 jaar tussen en qua leeftijd lijkt dat me wel heel leuk, maar ik vind het ook wel lastig dat ik Mirte nog niet zoveel kan uitleggen.
Ik heb alsmaar het gevoel dat ik haar tekort doe. Maar we zijn net ff saampjes lekker naar de brievenbus gelopen om wat op de post te doen.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 16:23:42 #88
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_72174596
Innepin zelf ik met een peuter en een dreumesje van een jaar denk af en toe mijn hemel er zitten te weinig uren in een dag maar goed dan doe ik redelijk alles op mijn gemak en eet soep en dan de andere dag komt de rest wel weer. Je leert het want in het begin dacht ik alles moet af en ik moet zus en ik moet zo maar als het niet zo is dan is het niet zo is de afspraak met mijn lief ook. Eigenlijk een beetje hetzelfde idee als bij Miss Sly en Schaap.
pi_72176404
Innepin

Ik weet nog goed het moment dat ik me realiseerde, dit is er voor altijd, nu ben ik voor altijd moeder, dit gaat niet weg. En niet dat ik Ko niet wilde ofzo, maar ik wilde wel even helemaal niets. Gewoon leegte. Alleen ik.

Klinkt echt slecht.

Maar nu hebben we een ritme, de eerste onwennigheid is eraf en ik maak al hele reizen in mijn eentje met hem. En het is mijn lieve kindje, die ik never nooit niet zou willen missen!
pi_72179627
Wat fijn om ook eens zoiets te lezen! Ik heb dat ook wel eens hoor, dan ben je doodmoe, en dan blijft hij maar huilen. Is hij stil, leg je hem even neer, begint hij gewoon weer. Soms dan weet je het gewoon even niet meer he.
Het is ook allemaal heel heftig. Je denkt in die 9 maanden dat je zwanger bent, dat je je goed voorbereid, maar je weet gewoon echt niet hoe het is, tot het zover is.
pi_72180379
Pfft, echt niet he? 9 maanden om je voor te bereiden maar je hebt geen enkel idee. Vond ik.
pi_72181124
Ja echt he. Ik vind het soms nog steeds zo'n raar idee. Dat ík moeder ben. Dat Graeme gewoon mijn zoon is, voor altijd.
Vanmiddag was ik met hem in de stad, en toen kwam ik een vriendinnetje tegen, dus gingen we even wat drinken. En ik zat met Graeme op schoot, en toen zei zij: ik vind het zo gek om jou nu ook met een baby te zien, jouw baby!
En dat vond ik zelf eigenlijk ook haha! Alsof ik iedereen in de maling neem, dat dit heus niet echt is. Ik met een baby! Dat gevoel had ik ook heel lang in de zwangerschap, alsof op een gegeven moment uit zou komen dat ik heus niet zwanger was. Wat dacht ik wel, ik zwanger, heus niet! Maar dat moment kwam maar niet haha!
pi_72181524

Of dat je aan de telefoon tegen de doktersassistente zegt, Mijn zoon... en ik om mezelf moest giechelen, van wat zeg jij nou?
pi_72182342
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:19 schreef oeke het volgende:

Of dat je aan de telefoon tegen de doktersassistente zegt, Mijn zoon... en ik om mezelf moest giechelen, van wat zeg jij nou?
... of dat als ze groter zijn je opeens hoort: "mama van Fleur mag ik....."
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:11:15 #95
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_72186763
Ja dat Chacama. Als het buurmeisje mij mama van Anna noemt, smelt ik helemaal.

Oeke, ik herken het wel hoor, het even helemaal niets willen. Even alleen jezelf, geen kinderen of huishouden of werk of wat dan ook. Daarom ga ik ook elk jaar een paar dagen lekker op een snoepreisje. Soms alleen, soms met mijn moeder. Heerlijk!

Dit jaar wil ik ook weg, maar J. lijkt het vrij moeilijk alleen met twee kinderen. Mijn pa kan dan wel bijspringen, dat moet lukken. Tot mijn moeder vanmiddag suggereerde om Anna gewoon lekker mee te nemen. Oma, Anna en ik in New York. 't zou mooi zijn! Maar dan moet ik toch weer zorgen he. Nouja, nog maar eens over nadenken.

Hier gaat het heel erg lekker. Ik kan nu binnen 3 kwartier alles aangekleed en gevoed hebben en de deur uit zijn. Na de vakantie gaan we het werkritme weer oppakken, zodat we zo langzaam aan weer eens aan werken kunnen gaan denken. 5 Oktober moet ik alweer. Wat leek dat ver weg zeg, half april...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 23:18:38 #96
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_72187087
*kuchkuch* Hoera, na vijftien maanden kunnen eindelijk de Depends onder in de la *kuchkuch*
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_72187268
Innepin, eigenlijk is alles al gezegd dus ik houd het bij een simpele

De eerste tijd is ook gewoon lastig en zwaar.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:34:13 #98
190853 RockabeIIa
pi_72187651
Macka das ook wel zo prettig en heus een feestje waard!

Urla, misschien heb je het al ergens geschreven, dat weet ik niet, maar hoe oud is je tiener eigenlijk?
pi_72187763
Macka dat is fijn!!
pi_72188191
Macka, wat fijn!

Memmel, dat klinkt goed, oma, mama en Anna in New York! Maar lekker een paar dagen zonder zorgen klinkt stiekem ook goed.
pi_72191626
Macka relaxed!

Ik heb in het begin ook wel eens om half 2 's nachts héél hard zitten huilen omdat hij alwéér wilde drinken en ik alleen maar wilde slapen
'TARA, we brengen hem NU naar mijn mama en dan gaan we slapen, ok?' Maar TARA kwam dan altijd met logische argumenten (je moeder heeft wel borsten, maar staat al iéts te lang droog denk ik ) en dan hielden we hem toch maar thuis.

En hoewel ik echt nog wel momenten heb dat het zwaar is, wordt het wel echt steeds makkelijker! En hier was de eerste hindernis na 3 maanden genomen Vanaf toen werd het makkelijker.
pi_72191669
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:41 schreef oeke het volgende:
Pfft, echt niet he? 9 maanden om je voor te bereiden maar je hebt geen enkel idee. Vond ik.
9 Maand? Heb er hier al een lopen van 3 en ik dacht dat ik wel een beetje wist hoe het ging Domme ik
pi_72191835
Macka
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_72191950
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Macka das ook wel zo prettig en heus een feestje waard!

Urla, misschien heb je het al ergens geschreven, dat weet ik niet, maar hoe oud is je tiener eigenlijk?
Hij is 13 over 2 maandjes 14, maar heeft ASS. Dus een behoorlijke handleiding en behoefte aan regelmaat/voorspelbaarheid.
Ik kan niet echt goed een planning maken nu in de schoolvakantie, wat zich resulteerd in terugtrekking van zijn kant.
Nu komt dat ook natuurlijk door het feit dat hij aan het puberen is en meer overprikkeling door al de veranderingen.
Het gaat best goed maar ik ben gewoon altijd gewend geweest hem toch altijd mee te nemen de grote maatschappij in. Nu is hij echt huismusserig mede ook dat hij nu naar VSO gaat en vriendjes ver weg wonen die ook puberen en ook geen behoefte hebben hieraan. Hij gaat naar cluster 2 onderwijs. Een auti only school.
Ik probeer hem wel te betrekken bij de verzorging van Dewi, maar heeft hier geen behoefte aan. Wat natuurlijk zowiezo niet zo gek is voor een jongen van die leeftijd.
Begrijp me niet verkeerd. Hij is ontzettend blij met z'n zus, maar kan hier nu ze nog zo klein is niks mee. Dat komt wel als ze meer interactie kan maken. Dat lijkt hem erg leuk en gezellig. Vriendschappen komen en gaan in het leven,maar familiebanden blijven. Iets wat hem zekerheid bied.
Maar goed ik vind het rot dat ik nu niet zoveel met hem bezig kan zijn. Ik weet dat dit wel weer komt, maar mede hormonaal voel ik me daar behoorlijk schuldig over en twijfel of een derde kindje kan in onze gezinssituatie. Volgens mij is het gewoon wijzer om me zolang ik nog niet uitgezwangerd ben me niet bezig te houden met zulke beslissingen, maar het gebeurd vanzelf zeg maar.

Huh Wel een erg groot antwoord op je vraag.
Ik moet het geloof ik ook even kwijt.

Macka Das groot nieuws.
Hier wel nog steeds envive, maaaaar de inlegkruisjes voor kleine niesongelukjes. Geen open kraan meer.
pi_72192075
Macka
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72192360
Macka, wat goed

Oe, dat herken ik ook wel, dat stiekem eventjes niets willen. En dat was dan weer iets wat ik voor mezelf neit toe wilde geven, want dat is toch slecht, als nieuwbakken mama? Maar intussen heb ik al door dat dat neit slecht, maar gewoon menselijk is. En ik verheug me al op de dag dat ik het kan, eventjes niets, eventjes weg, eventjes geen zorgende mama zijn. Ik denk wel dat dat nog even duurt, want ik ben er nog niet aan toe om haar al aan een oppas over te laten. En ik heb lekker toch nog geen voorraadje melk, dus het kan nog niet
pi_72192424
Urla, dat lijkt me inderdaad wel doorbikkelen in de vakantie (want andere structuur) en dan ook nog met zo'n kleintje!
Kan je niet even met hem én de wandelwagen op stap?
pi_72192567
Macka, wat goed!

Af en toe even een dagje gewoon relaxen is ook wel nodig af en toe. Wij zijn ook al een dagje samen naar de sauna gegaan, en als het goed is ga ik morgen weer.
Maar moet eerst even kijken hoe mijn doktersbezoekje straks gaat. Ontdekte een heel naar ranzig kwaaltje wat vast ook weer door de bevalling komt. Ben benieuwd wat ik straks te horen krijg, hoop dat het meevalt. Ben ik elk geval erg zenuwachtig nu, en misselijk.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 09:29:15 #109
190853 RockabeIIa
pi_72192626
Urla, tnx voor je uitgebreide antwoord, en succes met het vinden van jullie eigen weggetje door de opvoeding heen
pi_72192735
Succes bij de dokter dan Tessie.

Hier viel een raar kwaaltje wat door de bevalling kwam achteraf best mee
pi_72192777
Thanx freecel, hoop dat ik dat straks ook kan zeggen.
pi_72193021
Macka, wat fijn!

Tessie, succes bij de dokter!
pi_72193098
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 09:15 schreef freecell het volgende:
Urla, dat lijkt me inderdaad wel doorbikkelen in de vakantie (want andere structuur) en dan ook nog met zo'n kleintje!
Kan je niet even met hem én de wandelwagen op stap?
Die optie heeft nu ook z'n beperkingen.
De uitstapjes die zoonlief genoeg stimuleren om mee te gaan zijn niet echt beeb vriendelijk te noemen en ik kan tot dusver niet lang de deur uit vanwege het risico op een vermoeide driftkikkertje.
Dit is ook niet bevorderlijk voor zoonlief en niet goed voor Dewi aangezien ze misschien/waarschijnlijk een liesbreukje heeft en om verergering te voorkomen mag ze daar niet teveel druk op zetten.
Dus lopen er hier nu twee vrij vaste structuren door elkaar heen.
Manlief en ik nemen zoonlief er wel op uit, maar er zitten op het moment zo'n 5 dagen te veel in de week.
Over 2 weken begint school weer dus dan gaat de vaste structuur vast weer toppie.
En morgen naar de arts met dochterlief.

Het komt goed en de oplossing is nabij, maar die stomme hormonen van mij maken me erg onzeker en instabiel/schuldig enzo.

Graag gedaan Rocka. en bedankt.

Tessie succes bij de arts.
  † In Memoriam † donderdag 27 augustus 2009 @ 09:54:46 #114
141844 Macka66
pi_72193106
Tessie, ik hoop dat het reuze meevalt!

Ik heb nu pas echt het idee dat ik ontzwangerd ben .
kan ik nog even genieten tot de overgang inzet
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_72193339
tessie, succes bij de dokter. Hoop dat het meevalt.

Urla, wat lastig zo, zeg. Inderdaad als school begint heb je weer structuur, dus dat is prettig, maar voor nu moeten jullie er toch iets van maken. Lijkt me inderdaad moeilijk.

Ik moet zeggen dat ik me helemaal niet hormonaal voel, trouwens. Hoe uit zich dat dan bij jullie?
pi_72193384
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:08 schreef miss_sly het volgende:

Ik moet zeggen dat ik me helemaal niet hormonaal voel, trouwens. Hoe uit zich dat dan bij jullie?
Ik heb daar ook helemaal geen last van. Maar dat had ik tijdens de zwangerschap ook niet. Voel me niet anders dan ik deed voordat ik zwanger was. Enige wat ik wel heb ik dat ik soms bijna moet huilen om iets leuks/liefs wat Mikael doet.
pi_72193449
Missly Ik ben nog steeds erg onzeker/schuldig gevoel/overwelmende emoties die niet geheel rationeel zijn/nog steeds vergeetachtig. Verstand en gevoel lopen nog steeds niet synchroom zeg maar wat me gewoon een ontzettend instabiel gevoel geeft.
pi_72193462
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:18 schreef Macka66 het volgende:
*kuchkuch* Hoera, na vijftien maanden kunnen eindelijk de Depends onder in de la *kuchkuch*
niet te hard kuchen he! of was dit de laatste test om te kijken of ze ECHT weg kunnen? gefeliciteerd!

innepin, 't is ook nog zoooo vers allemaal. en inderdaad soms gewoon hartstikke zwaar. rustig aan doen hoor, waar mogelijk!
pi_72193848
Ik voel me ook nog wel hormonaal hoor. Ik moet echt snel huilen, en reageer vaak nogal overgevoelig. En idd nog heel vergeetachtig. Maar het is allemaal niet meer zo erg als tijdens de zwangerschap.
pi_72193996
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:31 schreef tessie het volgende:
Ik voel me ook nog wel hormonaal hoor. Ik moet echt snel huilen, en reageer vaak nogal overgevoelig. En idd nog heel vergeetachtig. Maar het is allemaal niet meer zo erg als tijdens de zwangerschap.
Vergeetachtig ben ik ook. Maar is dat iets hormonaals of gewoon door slaap gebrek? Ik heb namelijk het idee dat het bij mij dor het laatste komt!!
pi_72196132
Geen idee of dat echt iets hormonaals is, maar aangezien ze het zwangerschapsdementie noemen, vind ik het er wel bij horen.

Ben net bij de HA geweest, maar ze wist het ook niet precies, dus nu moet ik morgen naar de gyn. Blegh, ipv lekker een dagje sauna naar de gyn
pi_72196275
Wat fijn om te lezen, al die wij-zijn-ook-maar-mens bekentenissen hier Dat helpt! (stiekem heb je toch het idee dat iedereen SuperMom is en waaromgaathethierdannietzosoepel en dat soort onzin).

Macka
pi_72196766
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:09 schreef innepin het volgende:
Wat fijn om te lezen, al die wij-zijn-ook-maar-mens bekentenissen hier Dat helpt! (stiekem heb je toch het idee dat iedereen SuperMom is en waaromgaathethierdannietzosoepel en dat soort onzin).

Macka
Ik weet het zeker, het kan niet anders, het is een samenzwering, er is een pact gesloten waarbij over bepaalde aspecten van het hebben en opvoeden van kinderen niet gesproken mag worden met wannabe moeders. Het pact van de SuperMoms
  donderdag 27 augustus 2009 @ 12:46:10 #124
223453 Guuzewuus
pi_72197209
Maar weet je, ik herken het wel, ondanks mijn rose wolk...

De keren dat ik bijna door mijn knieën zakte van vermoeidheid als ik Stella ging pakken voor een voeding, bijvoorbeeld. Ook ik zou die tijd als zeer zeer zeer vermoeiend beschrijven en allesoverheersend en ingrijpend intensief . Maar omdat ik me zo gelukkig en trots voelde, heb ik daar denk ik nooit moeilijke of nare gevoelens aan vast gekoppeld ofzo. Maar dat wil echt nog niet zeggen dat het niet herkenbaar is hoor dames .
pi_72197561
Hm hier moeten we ook weer naar de gyn Waarschijnlijk is er dan toch een stuk placenta achtergebleven. Eerst een echo en als ze iets zien dat gaan ze dat weghalen. Zien ze niks gaan ze het doorspoelen zodta de baarmoeder toch schoon word. Of er veel verschil zit tussen die 2 weet ik niet als het maar helpt. De vlos heeft meteen even mijn Hb geprikt en die was helemaal goed.
pi_72200416
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:04 schreef tessie het volgende:
Geen idee of dat echt iets hormonaals is, maar aangezien ze het zwangerschapsdementie noemen, vind ik het er wel bij horen.

Ben net bij de HA geweest, maar ze wist het ook niet precies, dus nu moet ik morgen naar de gyn. Blegh, ipv lekker een dagje sauna naar de gyn
Balen zeg
Maarja, ik moest dus ook naar de gyn en het bleek niks : Dus het kan nog steeds heel erg meevallen!
Wel op korte termijn dan trouwens
  † In Memoriam † donderdag 27 augustus 2009 @ 14:39:47 #127
141844 Macka66
pi_72201014
MeNicole en Tessie, balen!

Ik ben ook geen Supermom! Mijn moeilijke punt is weggaan met de twee dames. Het georganiseer (heb ik alles bij me?) en het op veiligheid en welzijn van twee kleine kinders tegelijk letten vind ik pittig.
Dus ben ik gewoon openlijk trots op zoiets simpels als dat ik vanochtend met Maja op de rug en Lucie aan de hand en luiers in de handtas naar een ontmoetingsochtend in een Moeder en Kindcentrum in de wijk gelopen ben. En dat we daar een hele leuke ochtend hebben gehad, en dat ze ook zonder gedoe weer met me mee terug gingen.
pi_72204221
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:23 schreef freecell het volgende:

[..]

Balen zeg
Maarja, ik moest dus ook naar de gyn en het bleek niks : Dus het kan nog steeds heel erg meevallen!
Wel op korte termijn dan trouwens
Ik hoop ook heel erg dat de HA het verkeerd had met wat ze dacht, maar ja, ik denk het eigenlijk niet. En het klonk de assistente van de gyn in elk geval erg genoeg (of ranzig genoeg ) om me ertussen te proppen... Ze stelde eerst volgende week vrijdag voor, maar toen ik het uitlegde, maakte ze dus gelijk een plekje voor me voor morgen
pi_72204227
Macka

Tessie en Menicole balen!
pi_72204292
Tessie je maakt het spannend zo Maar als het iets is, is het denk ik beter dat het snel wordt opgelost. Snap je?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 16:34:14 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72204621
Nou je maakt mij ook heel nieuwsgierig eigenlijk wel met deze cryptische praatjes Tessie!
pi_72204722
Ja sorry, heb er zelf ook altijd echt een hekel aan als mensen iets zo half vertellen. De HA denkt dat ik een fistel heb En de verdere details zal ik jullie wel besparen...
pi_72204847
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:37 schreef tessie het volgende:
Ja sorry, heb er zelf ook altijd echt een hekel aan als mensen iets zo half vertellen. De HA denkt dat ik een fistel heb En de verdere details zal ik jullie wel besparen...
Auw Veel succes dan!
pi_72204955
Auw! Een fistel daar beneden is niet leuk. Dan hoop ik nog meer dat dat het niet is!
djeez is sinds 3 jaar ineens bekend met fistels
  donderdag 27 augustus 2009 @ 16:46:59 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72205011
Ai, da's naar Tessie!
Ik dacht mss iets van wild vlees ofzo en vond dat qua ranzigheid wel meevallen.
pi_72205113
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ai, da's naar Tessie!
Ik dacht mss iets van wild vlees ofzo en vond dat qua ranzigheid wel meevallen.
Precies,ik had een soort steeltjes Dat is wel raar, maar niet ranzig zeg maar.
pi_72205163
steeltjes!
Nou ja, ik hoop gewoon dat die gyn morgen zegt dat er niks aan de hand is Je weet maar nooit he.
pi_72205362
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:51 schreef tessie het volgende:
steeltjes!
Nou ja, ik hoop gewoon dat die gyn morgen zegt dat er niks aan de hand is Je weet maar nooit he.
Altijd blijven hopen Maar het lijkt me inderdaad niet dat een HA zich daar heel erg in vergist helaas...

En lach niet om mijn steeltjes , daar zat ik mooi wel mee bij de HA (ja.. ehm.. ik heb ehm... een soort fliebeltjes! oja, waar dan? nouja.. ehm... ) Achteraf best komisch

en later bij de gyn, pas de derde wist wat het was en tussen de blikken van de verschillende gyns moest ik in de beugels blijven liggen.
2 dagen spierpijn nadien
pi_72205543
Maar wat waren die steeltjes dan?
pi_72205885
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:04 schreef tessie het volgende:
Maar wat waren die steeltjes dan?
Hymenresten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72206087
Ok, daar had ik ook nog nooit van gehoord! Wat kan je toch rare dingen hebben he
pi_72206218
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:24 schreef tessie het volgende:
Ok, daar had ik ook nog nooit van gehoord! Wat kan je toch rare dingen hebben he
Nou, ik kende het dus ook niet En de ha had het wel geopperd, maar het leken haar te veel om dat te kunnen zijn

Nuja, volgens de gyn kon ik er 120 mee worden en een elftal baren zonder problemen
pi_72207965
Ik heb zwaar behoefte aan een dag zonder kinderen. Ik kan het gezeur van Amber en het gejank van Tess even niet meer horen.
En ik ben blij dat ik snel een afspraak bij de spv-er heb. Ik zit helemaal niet lekker un mijn vel en ik ben helemaal even geen leuke mama..
SPOILER
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72208182
Vicky. Dat klinkt niet lekker. Is Tess weer zo veel aan het huilen nu? En heb je niet iemand die af en toe op kan passen, zodat jij er even lekker tussenuit kan om bij te komen?
pi_72208313
Ben nu nog op vakantie maar heb M al voorbereid dat ik zeer aan een kinderloos dagje toe ben.
Tess is weer behoorlijk van slag. Weekje doet dr denk ik niet goed, ze slaapt 's nachts wel goed maar overdag is het prut. Het zijn weer hazeslaapjes
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72208622
Balen dat ze zo van slag is! Hopelijk gaat het gewoon weer goed als je weer thuis bent, dat zal dan denk ik ook wel wat schelen, toch?
pi_72208662
Ik hoop het!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72209355
Bleh Vicky
Dat kinderloze dagje dan ook vooral lekker nemen joh! Niet schuldig over voelen, het is niet dat je het expres voelt. En daarbij wordt je een (nog) leukere mama van af en toe een adempauze

En voor hoever het troost: ik ben ook niet altijd een droommama als ikzelf moe ben en L. heeft weer eens een drama week zoals nu Volgens mij is het heel normaal dat je niet altijd de leukste mama ooit bent
  donderdag 27 augustus 2009 @ 19:47:44 #149
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_72210498
Meiden, ik vind het zo tof dat er zo'n eerlijk topic is en dat iedereen gewoon lekker zegt wat er aan de hand is. Ik kan me al jullie verhalen zo levendig indenken en ik weet zeker dat als ik dingen bij mezelf tegenkom, ik dan even aan de verhalen van hier kan denken en beseffen dat het allemaal heel normaal is.

Wat wel maf is, is dat ik lees dat jullie soms zo moe zijn en dat ze dan WEER willen drinken. Dat gaat bij mij natuurlijk ook gebeuren in de toekomst. Maar momenteel kunnen we elke druppel voeding wel naar binnen kijken. Ik moet nog 55 cc voor 1 uur vannacht om de kinderarts tevreden te stellen. Dat is zo precies het tegenovergestelde. Ik kan niet wachten tot meneertje begint te smakken in zijn bedje nu
Ik ben benieuwd hoe ik daar later aan terug ga denken.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_72211253
Vicky, wat naar dat Tess zo van slag is door de vakantie. Ik hoop heel erg voor jullie dat ze thuis weer lekker in het goede ritme komt. En dat jij toe bent aan een kinderloos dagje is toch niet raar of slecht? Zeker ook gaan plannen hoor, en iets gaan doen waar je echt zin in hebt, zodat je lekker kunt genieten en opladen!

Ca.ra, dat is inderdaad nog even andere koek. Ik hoop van een kant dat je snel snapt wat we bedoelen, want dat betekent namelijk dat het met Thomas helemaal goed gaat!

Ik ben aan het proberern om vanavond tussen de voedingen ongeveer een uur te hebben, ipv bijna non-stop. So far, so good! Niet lezen hoor, dat ik dat type, anders treedt de Fok-wet weer in werking
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:05:57 #151
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72212901
Och Vicky, is Tess nu zo van slag door de vakantie denk je?
Wij hebben afgelopen weekend een dagje sauna gehad, heerlijk! Lekker met manlief een dagje er tussenuit. Wij hadden een superdag en opa en oma ook Lekker doen hoor, van een dagje er tussenuit knap je echt op!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:07:23 #152
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72212940
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:09 schreef innepin het volgende:

Dus toch... ik WIST het
  donderdag 27 augustus 2009 @ 22:58:08 #153
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_72216749
Oo Vicky, ik hoop dat het te plannenis hoor, een kindvrije dag . Goed voor jezelf en de kinderen denk ik.

Waar het de afgelopen tijd zo goed ging ben ik nu bij de zure appel beland. Ik rammel. Sinds gisteren maar heeeel erg.. Vorig jaar rond deze tijd was ik zwanger. Ik verwachtte een kind wat niet gekomen is. En nu voel ik ineens dat gat. En het kost me heeeel wat grzond verstand om het weg te relativeren. Ik hoop dat het overgaat. Maar ik wil 'm. Voor nu dan. Ik mis dat kind wat niet kwam. Bah.
Morgen voelt het hopelijk wat nuchterder.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:30:09 #154
190853 RockabeIIa
pi_72220471
Lishe, ik vind dat niet meer dan logisch een jaar alweer ook...
pi_72222420
Lishe, ik kan me alleen maar voor proberen te stellen hoe dat moet voelen, lijtk me vreselijk. Hoe gaat het vandaag?

Ik heb vandaag een beetje een buh dag, ben net weer bij de HA geweest, heb ook nog bloedarmoede. Ik baal een beetje, weer iets wat komt door mn zwangerschap/bevalling. En vanmiddag naar de gyn waar ik enorm tegenop zie. En op mn werk is mijn contract ook niet verlengd, ook eigenlijk door mn zwangerschap. Blegh.
pi_72222942
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 22:58 schreef Lishe het volgende:
Oo Vicky, ik hoop dat het te plannenis hoor, een kindvrije dag . Goed voor jezelf en de kinderen denk ik.

Waar het de afgelopen tijd zo goed ging ben ik nu bij de zure appel beland. Ik rammel. Sinds gisteren maar heeeel erg.. Vorig jaar rond deze tijd was ik zwanger. Ik verwachtte een kind wat niet gekomen is. En nu voel ik ineens dat gat. En het kost me heeeel wat grzond verstand om het weg te relativeren. Ik hoop dat het overgaat. Maar ik wil 'm. Voor nu dan. Ik mis dat kind wat niet kwam. Bah.
Morgen voelt het hopelijk wat nuchterder.

Hier weer 2.8 kilo kwijt! In een week! Maar de dokter kan helemaal niets vinden verder..dan een iets snellere schildklier. Maar dan is t toch nog steeds niet normaal?! Begin me nu zelf een beetje zorgen te maken. want in dit tempo ben ik over een maand of 2 een luciferstokje.
Dietiste spreek ik maandag..
pi_72223061
Jeetje Kleurdoos, dat afvallen blijft maar doorgaan he Hopelijk helpt die dietist.
pi_72223222
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 10:12 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

dan een iets snellere schildklier.
Wat vind je arts een iets snellere schildklier?
HEb je toevallig waarden?
Daar kun je nl. wel erg snel mee afvallen en weet niet of je er verder klachten van hebt anders moeten ze echt wat met medicatie doen hoor want daar kun je je erg ***** onder voelen weet ik uit ervaring.

Verder even een voor alle mama's en "fijn" dat je zo ook eens de andere kant leest.
Niet fijn voor jullie natuurlijk maar dat het gewoon ff lekker eerlijk opgeschreven kan worden i.p.v. alleen mooie verhalen. (hopelijk heb ik t beetje duidelijk omschreven)
pi_72223419
Lishe, wat vreselijk rot vind ik het voor je. Echt verdrietig is het. Dikke

KD, dat is niet best. Hopelijk stopt het snel
pi_72223671
Lishe
tessie, wat klote allemaal. Maar je contract niet verlengeb vanwege zwangerschap mag niet!
KD, jeetje zeg...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72223685
KD ho Dat gaat niet heel lekker dan inderdaad. Ben benieuwd wat de diëtiste voor je kan doen. Toch heb ik meer het idee dat je misschien even naar het zkh moet naar een specialist. Endocrinoloog oid

DIkke knuffel voor Tessie, omdat alles even tegenzit! Geen roze wolk voor jou, zo jammer!
pi_72223757
ik was namelijk echt ietsepiets aangekomen..maar hang nu wel rond de 50 kilo..bij mijn 1.80m dus als daar nog 5 kilo afgaat dan wordt het wel eng denk ik
pi_72223888
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 10:40 schreef Vicky het volgende:
Lishe
tessie, wat klote allemaal. Maar je contract niet verlengeb vanwege zwangerschap mag niet!
KD, jeetje zeg...
Nee, maar zeg dat 'de afdeling moet inkrimpen' 'je toch niet bij het team past' of zulke nonsens en het mag wel.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:07:31 #164
5428 crew  miss_sly
pi_72224328
Lishe Een jaar alweer, zo lang geleden en och nog maar zo kort. Vind het zo rot voor je
  Moderator vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:09:32 #165
5428 crew  miss_sly
pi_72224372
KD ik vind 50 kilo bij 1.80 al eng maar idd het moet niet nog minder worden. Ik hoop da de dietiste je kan helpen met een goed dieet om weer wat aan te komen.

tessie, niet leuk, een buh-dag. En wat vervelend van je lichamelijke kwaaltjes.

Contract niet verlengen mag in principe altijd, ook zonder reden. Een contract voor bepaalde tijd loopt nu eenmaal af, en verlengen is geen verplichting helaas.
pi_72224724
mwoah ik hb de mazzel dat ik brede heupen en schouders heb..dus lijk niet snel iel. Ik ben nu dun/slank maar nog niet engig volgens mij
pi_72224813
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 10:40 schreef Vicky het volgende:
Natuurlijk mag dat wel, onzin hier ook altijd. Het contract loopt af, het bedrijf hoeft helemaal geen reden te geven om niet te verlengen.
pi_72224871
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 10:48 schreef freecell het volgende:

[..]

Nee, maar zeg dat 'de afdeling moet inkrimpen' 'je toch niet bij het team past' of zulke nonsens en het mag wel.
Ja ik kreeg nu een verhaal dat ze niet genoeg van me gezien hadden.. en daarna allemaal eromheen gelul. En dat ze niet genoeg van mij gezien hebben, ja, ik werkte daar pas sinds november, en ik heb natuurlijk verlof gehad, ben door zwangerschap een maand ziek geweest en daarna moest ik halve dagen werken. Dat ik in die halve dagen net zoveel werk verrichtte als die mensen die daar al 50 jaar werken in een hele dag deden, daar wordt dan niet op gelet. En dat ik de opleiding die we in het begin moesten doen daar als beste heb afgerond, is blijkbaar ook vergeten. Beetje flauw, maar ja, vond de collega´s verder toch niet leuk enzo. Maar komt natuurlijk wel erg slecht uit nu.
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:57:59 #169
141844 Macka66
pi_72227243
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:26 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat wel, onzin hier ook altijd. Het contract loopt af, het bedrijf hoeft helemaal geen reden te geven om niet te verlengen.
Het is wel zo dat zwangerschap officieel geen belemmering mag zijn om een contract te verlengen.

Dat heb ik zelf aan de hand gehad bij een overheidsinstelling. Werk was naar tevredenheid, contract zou verlengd worden maar toen ik vertelde zwanger te zijn wilde de manager de verlenging afblazen. PZ heeft haar er op gewezen dat het niet kon, contract werd verlengd zoals eerder beloofd en na afloop niet verlengd wegens overcapaciteit
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:59:29 #170
141844 Macka66
pi_72227286
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:28 schreef tessie het volgende:

[..]

Ja ik kreeg nu een verhaal dat ze niet genoeg van me gezien hadden.. en daarna allemaal eromheen gelul. En dat ze niet genoeg van mij gezien hebben, ja, ik werkte daar pas sinds november, en ik heb natuurlijk verlof gehad, ben door zwangerschap een maand ziek geweest en daarna moest ik halve dagen werken. Dat ik in die halve dagen net zoveel werk verrichtte als die mensen die daar al 50 jaar werken in een hele dag deden, daar wordt dan niet op gelet. En dat ik de opleiding die we in het begin moesten doen daar als beste heb afgerond, is blijkbaar ook vergeten. Beetje flauw, maar ja, vond de collega´s verder toch niet leuk enzo. Maar komt natuurlijk wel erg slecht uit nu.
Gelukkig maar dat je het er verder niet zo leuk vond Tessie. Geluk bij een ongeluk.
Succes met het vinden van iets echt leuks!
pi_72235492
Ik werk nu ook bij een overheidsinstelling. Ik had juist verwacht dat die er normaler mee om zouden gaan..
Ben vanmiddag bij de gyn geweest, maar ze konden niks vinden Vond het een beetje raar gaan, want als er wat zat, dan was het klein en konden ze het daardoor nu niet zien, maar ze wilden nog geen verdere onderzoeken doen, ik moest het maar even aan kijken en anders later maar terug komen als ik er weer last van had. Ze zagen nog wel littekenweefsel van binnen, wat dan weer niet van die knip was, dus ik was ongemerkt ook nog ingescheurd ofzo. Vaag allemaal.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:04:13 #172
5428 crew  miss_sly
pi_72235656
Tessie, wat raar en naar dat het zo liep bij de gyn. En nu? 'Gewoon' wachten?

Ik was al even gestopt met vloeien, wat ook klopt, want Senna is as maandag 6 weken, en nu heb ik weer bloedverlies. Heel helder en vandaag wat meer dan gisteren...het zal toch niet zo zijn dat ik al ongesteld word, he

Ik word sowieso niet ongesteld vanwege de PCOS (vond ik heerlijk, als ik tenminste niet zwanger wilde worden) en nu geef ik bv dus hoor ik ook niet ongesteld te worden...dus ik vind het raar en niet leuk als het echt zo is. Even aankijken maar, maar ik kan me niets anders voorstellen waarom ik bloedverlies heb.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:25:38 #173
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_72236272
Miss, ik had na de bevallingen bij alletwee ook even een normale cyclus. De periode ertussen werd dan steeds langer tot het uiteindelijk weer wegbleef. In het jaar erna werd ik dan bv 5 keer ongesteld. Een kennis van mij is zo na haar 1e vrij snel weer zwanger geraakt.

En dank voor de fijne woorden. Dat doet echt goed. Lief en ik praten er veel over, dat helpt ook. Vandaag gaat het stukken beter. We zien t wel...
pi_72236408
Miss_sly even de verloskundige (mag nog net ) bellen als je er over twijfelt Of de HA

Tessie: mja en nu weet je wrs niet of je nu blij moet zijn met 'wij zien niks' of niet?
pi_72236577
MissSly, wat raar. Misschien idd gewoon even de vk bellen..

En ja, vond het idd raar bij de gyn, en weet niet zo goed of ik er nu blij mee moet zijn of niet.. Door dat hele gedoe met de bevalling heb ik ook niet echt vertrouwen in dat ziekenhuis, dus dat helpt ook niet mee. Dus ik denk dat ik het maar gewoon even aankijk, en als ik er weer last van krijg, dan maak ik gewoon een afspraak bij een ander ziekenhuis.
pi_72237865
Bij mij stopte het ook even en toen kwam het weer en ging het weer, weet niet of ongesteld of niet was. Maar BV wil niet zeggen dat je niet ongesteld kan worden toch?
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:53:46 #177
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72238591
Getsie Tessie, het zit je echt even niet mee allemaal.
Ik heb 6 weken na de bevalling een spiraal laten plaatsen en ben nu al bijna 3 weken ongesteld. Herkenbaar? Of moet ik met toch een beetje zorgen gaan maken?
pi_72238655
Ik krijg 10 sept pas een spiraal. In het zh plaatsen ze mniet voor 12 weken na zw.
Ben al weer 2x ongesteld geworden.. Blech
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:58:34 #179
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72238722
gek he dat dat zo verschillend is per zkh? Hoe is t met Tess, Vicky?
pi_72238850
Op en af. Het ene moment is ze heel gezellig en het andere momet is het alleen maar piepen en huilen. Morgen gaan we weer naar huis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:09:46 #181
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72239030
Oke, heb je dan wel nog iets aan je vakantie gehad? Ben je een klein beetje uitgerust?
pi_72239302
Niet echt uitgerust en op zih wel genoten hoor maar stiekum was ik liever thuis
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:33:04 #183
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72239638
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:53 schreef mikoxx het volgende:
Ik heb 6 weken na de bevalling een spiraal laten plaatsen en ben nu al bijna 3 weken ongesteld. Herkenbaar? Of moet ik met toch een beetje zorgen gaan maken?
bij een spiraal moet je lichaam altijd eerst ff wennen. kan een paar maanden duren. als je het niet vertrouwt, kan je altijd ff naar de ha, natuurlijk

tessie
pi_72240229
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 17:04 schreef miss_sly het volgende:
Tessie, wat raar en naar dat het zo liep bij de gyn. En nu? 'Gewoon' wachten?

Ik was al even gestopt met vloeien, wat ook klopt, want Senna is as maandag 6 weken, en nu heb ik weer bloedverlies. Heel helder en vandaag wat meer dan gisteren...het zal toch niet zo zijn dat ik al ongesteld word, he

Ik word sowieso niet ongesteld vanwege de PCOS (vond ik heerlijk, als ik tenminste niet zwanger wilde worden) en nu geef ik bv dus hoor ik ook niet ongesteld te worden...dus ik vind het raar en niet leuk als het echt zo is. Even aankijken maar, maar ik kan me niets anders voorstellen waarom ik bloedverlies heb.
met bv kan je ook gewoon bloeden hoor

i knows!
en volgens mijn lichaam hoort dat om de 15 dagen
pi_72240447
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:53 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

met bv kan je ook gewoon bloeden hoor

i knows!
en volgens mijn lichaam hoort dat om de 15 dagen
Je lichaam heeft groot gelijk, jij hebt toch wel genoeg reserves zal het wel denken

Ik ben al bijna 2 jaar niet ongesteld geweest
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:10:18 #186
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72240683
quote:
Ik heb 7 juli een spiraal laten zetten en gebloed tot 18 augustus, dus ja dat kan
Niet mieten! Door gieten!
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:30:11 #187
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72241255
ok, da's een geruststelling natuurlijk, maar zo lang? Blegh!
pi_72241427
quote:
een week of 8/9 heeft het bij mij zeker geduurd voordat ik stopte met vloeien na het zetten van de spiraal en daar heeft de arts mij ook voor gewaarschuwd. Kan zelfs drie maanden zijn zei ze.
pi_72242388
Ik heb af en toe last van een beetje spotten. Meer donkerbruin.
Had trouwens gehoord dat je tijdens bv periode mits je genoeg aanlegt toch 98% beschermt zou zijn tegen zwangerschap. Zo te lezen kan ik daar beter niet op rekenen dus.
Vandaag maar een receptje voor cerazette gevraagt. Met tegenzin weer hormonen slikken, maargoed. Wie weet maar voor zo'n 2 jaartjes en anders maar opzoek naar een andere oplossing.

Kleurdoos. Joh dat afvallen klinkt echt niet erg lekker. Wat Freecel zegt gewoon een specialist eisen hoor.

Tessie. Het zit jou echt niet mee zeg.
Ik zou denk ik in jouw situatie ook gewoon op zoek gaan naar een ander ziekenhuis.

Vicky. Wat jammer dat de vakantie niet helemaal lekker loopt. Hopenlijk slaapt de kleine weer lekker straks thuis.
pi_72268523
hier ook maar een tvp enzo dan nu. Het mag, ik hoor ook bij de (nieuwe) moeders

Hier gaat het goed. Stuwing tot en met begint nu wel erg pijnlijk te worden aan de rechterkant, zal blij zijn als ze straks wakker is en ik kan gaan voeden. Verder behalve de gebruikelijke ongemakken na een bevalling weinig problemen hier. Ik genees goed van de knip, de achterkant van de hechtingen zijn eruit gehaald vanmorgen en dat geeft wel enorme verlichting. Zolang ik gewoon rustig aan doe gaat het best.

En ons meisje oh jemig wat ben ik verliefd zeg wat zijn we verliefd mag ik wel zeggen. Mn lief geniet enorm van de momenten met zn dochter. Ze wil graag dicht bij papa zitten, op zijn blote borst met zijn kamerjas om haar heen geslagen. Zo ontzettend lief om te zien
En we hebben net samen even boven het wiegje gehangen en allebei een klein traantje gelaten Daar is ze dan, ons meisje, t is helemaal echt-echt
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72268677
Huup
pi_72268902
Awww huupske
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:57:11 #193
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72269261
Achgos
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72269940
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:24 schreef huuphuup het volgende:
hier ook maar een tvp enzo dan nu. Het mag, ik hoor ook bij de (nieuwe) moeders

Hier gaat het goed. Stuwing tot en met begint nu wel erg pijnlijk te worden aan de rechterkant, zal blij zijn als ze straks wakker is en ik kan gaan voeden. Verder behalve de gebruikelijke ongemakken na een bevalling weinig problemen hier. Ik genees goed van de knip, de achterkant van de hechtingen zijn eruit gehaald vanmorgen en dat geeft wel enorme verlichting. Zolang ik gewoon rustig aan doe gaat het best.

En ons meisje oh jemig wat ben ik verliefd zeg wat zijn we verliefd mag ik wel zeggen. Mn lief geniet enorm van de momenten met zn dochter. Ze wil graag dicht bij papa zitten, op zijn blote borst met zijn kamerjas om haar heen geslagen. Zo ontzettend lief om te zien
En we hebben net samen even boven het wiegje gehangen en allebei een klein traantje gelaten Daar is ze dan, ons meisje, t is helemaal echt-echt
de roooze kamerjas? lief hoor, geniet ze
pi_72270420
huupje, ook mama En je lief papa! Hoe roze kan je wolk zijn
Geniet er maar lekker van.
pi_72273997
Hallo roze wolk welkom hier!
En huups-papa stiekem ook welkom
  zondag 30 augustus 2009 @ 17:59:28 #197
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72286170
Huup wat kan je je gevoel prachtig omschrijven Herkenbaar Zo kwam ik al snikkend de badkamer binnen met Tygo op mijn arm. Lief stond daar en dacht dat er iets ernstigs aan de hand was... Hij schrok zich wild door mijn gehuil.
  zondag 30 augustus 2009 @ 19:51:49 #198
190853 RockabeIIa
pi_72289915
Ik word zo mooshy van dit topic
Die tranen van geluk zijn ook zo herkenbaar. Zo nu en dan heb ik ze nog wel eens
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:46:33 #199
223453 Guuzewuus
pi_72291717
Oh Huup, wat klink je heerlijk gelukkig . Nog geen last van door-de-knieën-zakken-vermoeidheid van de gebroken nachten?

En ik zag haar net in het fototopic, ze is werkelijk prachtig met haar volle bos zwart haar. Zo lief en leuk, daar hoopte je stiekem ook op toch?
pi_72291772
Guus!
nee hoor, eigenlijk niet. Ik ga braaf liggen tussen 1 en 3, dat scheelt.
En mn lief helpt heel veel. 's nachts voed ik liggend in bed. Hij brengt haar, ik geef haar de ene borst, hij verschoont, ik doe de andere kant; ik kukel weer in slaap en lief doet de rest
hij is wel moe...
SPOILER
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:54:58 #201
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72291948
OMG ik vond mezelf al heel wat met 2 stuks
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:57:16 #202
223453 Guuzewuus
pi_72292008
Oh wat lief en goed dat hij dat doet.

30 à 40 hechtingen, echt joh? Ik had ook 4 knippen, mocht ook drie dagen nauwelijks lopen, maar volgens mij had ik er maar een stuk of 10. Jeetje, poeh .
pi_72292100
nah, t klinkt interessanter dan het is hoor t is in meerdere lagen gehecht, dus eerst de spierlaag geloof ik dan die tussenlaag en dan de bovenste huidlaag.
Maar de knip zit richting mn bil zeg maar, is zo'n goeie 7 cm lang ong.

Die hechtingen storen me niet zo maar t loopt voor geen meter
en dat bowlingbal gevoel van onder helpt ook niet trouwens
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 30 augustus 2009 @ 21:04:19 #204
223453 Guuzewuus
pi_72292208
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:00 schreef huuphuup het volgende:
nah, t klinkt interessanter dan het is hoor t is in meerdere lagen gehecht, dus eerst de spierlaag geloof ik dan die tussenlaag en dan de bovenste huidlaag.
Maar de knip zit richting mn bil zeg maar, is zo'n goeie 7 cm lang ong.

Die hechtingen storen me niet zo maar t loopt voor geen meter
en dat bowlingbal gevoel van onder helpt ook niet trouwens
Oef wel heel herkenbaar. Ik ben benieuwd of ze dit keer weer zo moeten knippen, of dat het een tweede keer toch beter past, zeg maar .

Ik heb het overigens geen seconde erg gevonden en vond het herstel ook heel voorspoedig gaan, gelukkig.
pi_72292493
hier gelukkig ook een voorspoedig herstel tot nu toe. Ze vond dat het er keurig uitzag enzo en ze was verbaasd over de hoge mate van hygiene (lees: neurotisch schoonhouden ) waarmee ik ermee omga
muppet, alsof ik zit te wachten op een infectie of ontsteking daar haha... natuurlijk hou ik het buitensporig goed schoon enzo. Als ik dat soort dingen zelf kan voorkomen dan doe k daar wel alles aan.

wanneer verdwijnt dat bowlingbal-gevoel weer een beetje?
ik merk dat het wel helpt als k regelmatig mn bekkenbodem enzo probeer aan te spannen en ontspannen enzo, als soort van oefening. Maar ik ben benieuwd op welke termijn ik ongeveer moet rekenen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72292579
Al die aantal hechtingen, daar wil ik niet meer aan denken.

Ik wil nog even reageren op het begin van het topic, de vermoeidheid. Het is zeker normaal om moe te zijn, maar te moe, is niet goed. Let daar dus wel op nieuwe mama's. Als ik beter had opgelet en de extreme moeheid en het gevoel dat er niet was eerder had erkend, was ik maanden sneller van de problemen af geweest. Moe zijn hoort erbij, maar praat niet alles goed, onder het mom van "dat is normaal". Niet om iemand bang te maken hoor, of niks persoonlijk naar iemand toe.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_72292635
Het bowlingbalgevoel heeft hier echt weken geduurd. Sorry.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_72292648
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:16 schreef YPPY het volgende:
Het bowlingbalgevoel heeft hier echt weken geduurd. Sorry.

crap

haha maar thanks anyways
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72292660
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:12 schreef huuphuup het volgende:
hier gelukkig ook een voorspoedig herstel tot nu toe. Ze vond dat het er keurig uitzag enzo en ze was verbaasd over de hoge mate van hygiene (lees: neurotisch schoonhouden ) waarmee ik ermee omga
muppet, alsof ik zit te wachten op een infectie of ontsteking daar haha... natuurlijk hou ik het buitensporig goed schoon enzo. Als ik dat soort dingen zelf kan voorkomen dan doe k daar wel alles aan.

wanneer verdwijnt dat bowlingbal-gevoel weer een beetje?
ik merk dat het wel helpt als k regelmatig mn bekkenbodem enzo probeer aan te spannen en ontspannen enzo, als soort van oefening. Maar ik ben benieuwd op welke termijn ik ongeveer moet rekenen.
Huup bij mij ging dat gevoel na een week of 4 weg. Maar als ik ongesteld moet worden/ben kan ik er nog steeds last van hebben.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 30 augustus 2009 @ 21:18:38 #210
223453 Guuzewuus
pi_72292695
Na drie dagen mocht ik weer lopen, na een week ben ik boodschappen gaan doen, na anderhalve week ben ik naar de stad geweest en binnen drie weken kon ik weer fietsen. Is dat wat je wil weten?

Ik was overigens helemaal geen held met schoonhouden. Ik moest de douchestraal erop zetten. Nou mij niet gezien , ik durfde dat echt niet. Toen moest ik water via mijn buik na toiletbezoek naar beneden laten glijden, zeg maar. Na drie dagen kreeg ik een klisma omdat ik niet durfde en kon poepen .

Wat bedoel je eigenlijk met bowlingbalgevoel. Bij mij was de bil en het deel rond het litteken helemaal opgezwollen en rood-blauw, dus daar kwam bij mij het bowlingbalgevoel vandaan, er zat letterlijk een bowlingbal. Ik weet wel dat na 7 dagen de hechtingen eruit gehaald werden en ik sowieso die dag al veel meer kon ineens. Volgens de vk was toen de zwelling ook flink afgenomen.

Verdere details weet ik niet meer ...
  zondag 30 augustus 2009 @ 21:20:07 #211
223453 Guuzewuus
pi_72292759
Jullie bedoelen wat anders . Maar ik geloof niet dat ik dat echt herken .
  zondag 30 augustus 2009 @ 21:24:12 #212
223453 Guuzewuus
pi_72292890
Teveel details denk ik toch? Ik haal het zo weer weg .
  zondag 30 augustus 2009 @ 21:24:51 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72292911
Ik weet wel dat zitten op een harde ondergrond wel hielp om dat beurse gevoel wat minder te laten worden. Of even lekker hangen op de armleuning van de bank. Gewoon even tegendruk daar.

Ik pieste bij Sasha altijd onder de douche idd omdat dat met een flesje op het toilet me echt niet lukte wegens een te krappe wc.

Huup, ik krijg kippevel van je aantal. Ik had er bij de eerste een stuk of 7 geloof ik, en nu maar eentje. Meer dan genoeg.

Hier gaat het trouwens ook prima.
Net even een beetje emo-moment en behoorlijk in de war over iets, maar dat heeft zich, oa met hulp van een hele lieve vriendin opgelost. En nu heb ik heerlijk rust in mijn kop. Echt heel fijn, want ik kan het mezelf aardig moeilijk maken soms tussen willen en moeten en kunnen en 'wat zal men denken of zeggen'.
Ja, heel cryptisch, maar hier blijft het bij.

Vanmiddag besloten dat de kraam-mevrouw morgen niet meer hoefde te komen. We hadden nog recht op 1 dag, maar ik ben er ook gewoon wel even klaar voor om het lekker met z'n viertjes te gaan doen.
Heerlijk zo'n schoon huis en dat er dingen gedaan worden voor je, maar nu kan ik mijn eigen boterhammetjes wel weer smeren.
Hoe anders dan bij Sasha toen ik echt pas na 5-6 dagen voor het eerst naar beneden ging. Toen was ik lichamelijk ook echt veel meer gehavend dan nu.

En verder... stikstapelverliefd op die drie mannen hier in huis. Die grote, lange donkere is de liefste van allemaal (en toch kan ik hem soms wel wat doen ) en dan een heel lief klein blond jongetje dat vanmorgen al babbelend wakker werd: O'car... mamamamamapapa... ijsje?
En ja, dat kleine donkere cherubijntje dat nu zo lief bij papa ligt te slapen.

Veeg mij maar op, wat heerlijk dit!

En stiekem ben ik heel erg blij dat F. nog lekker 2 weken vakantie heeft nu, want hoe goed ik me ook voel en hoe weinig last ik van dingen heb, ik vind het wel lekker om alles nog even te kunnen delen. Boodschappen, Sasha halen en brengen, visite etc. etc.
pi_72292949
Fuente ook met een paar weken pas dus. Okay das goed, dan weet ik waar ik me op kan instellen. Ik vind dingen altijd een stuk dragelijker als ik maar weet hoe en wat. Als ik niet moet gaan afwachten wanneer het over gaat.

ahw arme guus... die straal erop, ik dacht eerst ook van ben je gek bij je hoofd ofzo?! maar het warme water erlangs spoelt het wel fijn schoon allemaal. Recht erop durfde ik ook niet de eerste dag brr. Toiletbezoek is hier verder geen probleem gelukkig. Zo'n klysma lijkt me best naar
En ik ben hier van de natte wc papiertjes
er gaat een rol per dag doorheen dankzij mij alleen Iedere keer voor ik ga proppen wc papier natmaken met de waterfles, dan deppen enzo. Net zolang tot ik tevreden ben over t resultaat haha. En dan na het plassen weer. En pas als allerlaatst voorzichtig droogdeppen. Je bent wel een half uur bezig met 1 plasje maar het voelt prettig, gevoelsmatig zeg maar, om het op deze manier te doen.

Met bowlingbal gevoel bedoel ik een zwaar drukkend gevoel van onder eigenlijk. Niet bij de hechtingen, dat voelt anders, idd als een soort spanning. Dit voelt meer bijna als een soort aandrang alsof je nodig moet poepen ofzo. Als je dan je bekkenbodem aanspant en ontspant dan is dat gevoel weg maar komt na een paar seconden weer terug. Hier komt het ook als ik te lang sta of verkeerd zit. Of als k opsta.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72292952
OMG.. 30 a 40 hechtingen
Ik vind dat B. ff niet mag klagen hor huup

BE, ik vond het ook heerlijk dat M. wat langer thuis was!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 30 augustus 2009 @ 21:26:29 #216
223453 Guuzewuus
pi_72292974
Oh wat fijn BE, dat het zo goed gaat. Heerlijk om je verhaal te lezen .
pi_72293012
Aaaaahw BE wat klink je verliefd! en cryptisch idd
heerlijk genieten idd met zn viertjes
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 30 augustus 2009 @ 21:29:30 #218
223453 Guuzewuus
pi_72293083
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:25 schreef huuphuup het volgende:
Met bowlingbal gevoel bedoel ik een zwaar drukkend gevoel van onder eigenlijk. Niet bij de hechtingen, dat voelt anders, idd als een soort spanning. Dit voelt meer bijna als een soort aandrang alsof je nodig moet poepen ofzo. Als je dan je bekkenbodem aanspant en ontspant dan is dat gevoel weg maar komt na een paar seconden weer terug. Hier komt het ook als ik te lang sta of verkeerd zit. Of als k opsta.
Oh joh, dat herken ik echt helemaal niet .

Wel heb ik nog steeds dat ik poepen maar moeilijk op kan houden sinds de bevalling.
  Jubileum moderator zondag 30 augustus 2009 @ 21:32:54 #219
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72293223
Dat bowlingbalgevoel herken ik! Ik had het vooral bij het wandelen, die eerste weken als je even tever liep. Was spontaan bang dan dat ik mijn buikinhoud door mijn bekkenbodem op de hoek van straat zou laten vallen
Mijn god Huup wat een hechtingen

BE
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_72293299
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:48 schreef huuphuup het volgende:
Guus!
nee hoor, eigenlijk niet. Ik ga braaf liggen tussen 1 en 3, dat scheelt.
En mn lief helpt heel veel. 's nachts voed ik liggend in bed. Hij brengt haar, ik geef haar de ene borst, hij verschoont, ik doe de andere kant; ik kukel weer in slaap en lief doet de rest
hij is wel moe...
SPOILER
jeutje, dat zijn er aardig wat

en dat bowlingbalgevoel

alsof er iets met alle geweld naar beneden wil vallen maar het tegengehouden wordt door een vliesje?
zo voelde t voor mij en idd met een maatbeker vol lauw water tegelijkertijd plassen

Gelukkig viel de schade bij mij ontzettend mee zelfs niet gezwollen oid scheurtjes in de lippen, 6 hechtingen waar ik amper last van heb gehad..al begonnen ze na een dag of wat een beetje te jeuken en er was er 1 spoorloos volgens de VK

maar is er wat mis met mn doos of wat? als er een knip gezet wordt dan knippen ze toch in je kontgat? of knippen ze opzij ofzo ?
*n00b
pi_72293366
BE, wat klink je heerlijk

Huup, hier ging er ook rustig een rol per dag alleen aan mij op En ik vond spoelen met een spuitbidon heerlijk, echt een verlichting! Verder gelukkig weinig last ervan gehad (maar goed, ik had maar 1 hechting, dus er viel ook echt weinig te klagen).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 30 augustus 2009 @ 21:37:34 #222
223453 Guuzewuus
pi_72293389
Huh? Waarom zouden ze in je kontgat knippen, daar hoeft toch niks doorheen ?

Bij mij schuin naar achteren, juist om te voorkomen dat je van je doos tot je kontgat doorscheurt zeg maar (even in jouw woorden ). Bij mij moesten ze wachten met hechten weet ik ineens weer, omdat de gyn moest komen checken of ik niet toch (ondanks de schuine knippen) onderhuids richting anus was ingescheurd, of zoiets.

Jeetje herinneringen komen weer boven zeg .

[ Bericht 17% gewijzigd door Guuzewuus op 30-08-2009 21:43:20 ]
pi_72293413
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:35 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

jeutje, dat zijn er aardig wat

en dat bowlingbalgevoel

alsof er iets met alle geweld naar beneden wil vallen maar het tegengehouden wordt door een vliesje?
zo voelde t voor mij en idd met een maatbeker vol lauw water tegelijkertijd plassen

Gelukkig viel de schade bij mij ontzettend mee zelfs niet gezwollen oid scheurtjes in de lippen, 6 hechtingen waar ik amper last van heb gehad..al begonnen ze na een dag of wat een beetje te jeuken en er was er 1 spoorloos volgens de VK

maar is er wat mis met mn doos of wat? als er een knip gezet wordt dan knippen ze toch in je kontgat? of knippen ze opzij ofzo ?
*n00b

Ik mag toch hopen dat ze dat niet doen
nee toch? /geen ervaring met knippen heeft
Sara
Merel
Ukje
  zondag 30 augustus 2009 @ 21:42:39 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72293549
Bij mij hebben ze ook schuin naar achteren geknipt. Blijkbaar is dat de plek waar ze de meeste ruimte kunnen winnen.
Het was bij mij niet zozeer omdat het koppie niet zou passen (achteraf was het hoe dan ook wel nodig geweest) maar het was om de vacuum erin te kunnen brengen en dat ze dan een beetje door kunnen trekken ofzoiets.
  zondag 30 augustus 2009 @ 21:45:52 #225
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72293660
huup, wat heb je veel hecjtingen!
let je wel op dat je niet teveel staat? ik heb nog 10 mnd last gehad met bowlingbalgevoelens doordat ik in het begin te veel heb gedaan...
knippen doen ze in je perineum. das het stukje vel/weefsel tussen de vagina en het kontgat. ik denk dat het in totaal een cm of 5 lang is, als je recht naar achter gaat, maar schuin kan je dus verder komen
en daar scheur je dus vanzelf ook meestal. en als je perineum helemaal door is, dus ipv 3 gaten, heb je er nog maar 2, dat is een totaalruptuur. dan is je anus ook onderdeel van de ontplofte egel, zeg maar

zo helderder?
pi_72294279
Idd Kleurdoos wat de rest zegt het idee is ook dat als de knip onverhoopt ineens verder doorscheurt dat je dan geen totaalruptuur hebt. Hier dus ook schuin naar achter geknipt.

Davinia lief dat je het zegt, ik moet misschien idd minder willen doen/lopen. Niet dat ik zoveel doe nu maar ik merk wel dat ik dingen doe die ik eigenlijk beter aan mn lief had kunnen vragen te doen. Maar wat meer zitten/liggen I guess. Het zitten gaat denk ik vast een stuk beter als de bovenste knoop van de hechting eruit is. Nu moet ik echt nog met beleid gaan zitten, op een bepaalde manier die dan t minst pijnlijk is. Das volgens mij geen onderdeel van de bowlingbal Morgen mag ie eruit
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72294288
ah ja de perineum-perikelen. Ben ik trouwens de enige die weersveranderingen aan haar perineum kan aanvoelen sinds de bevalling?
pi_72294381
Oh ja dat knoopje van die hechting Het hoort vanzelf op te lossen, maar bij mij gebeurde dat dus niet. Dus na 4 weken toch maar ff langs de vk gegaan, en die heeft het toen los geknipt. Zo, dat scheelde echt zoveel! Mocht ik ooit weer bevallen en weer gehecht worden, moet ik aan het eind van de kraamweek vragen of ze dat alvast losknippen.
En het bowlingbalgevoel was hier ook ja. Erg irritant. Weet eigenlijk niet meer precies hoe lang dat duurde... Soms als ik op de wc zit, heb ik het nog.
pi_72294700
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:03 schreef Estrys het volgende:
ah ja de perineum-perikelen. Ben ik trouwens de enige die weersveranderingen aan haar perineum kan aanvoelen sinds de bevalling?
Piet Perineumsma
pi_72294834
serieus hoor

Ik had ene 2de graads ruptuur. Of zoals Claudia de breij zegt: dat is niet helemaal maar wel een gezellig eindje
pi_72294855
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:14 schreef snoopy het volgende:

[..]

Piet Perineumsma

Ik heb gister alle maat 50-56 uit de kast van Tess gehaald en in een doos gedaan...
Wil het nog niet wegdoen want stel je voor dat er misschien toch nog eens een keer een 3e komt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72294857
ik had gelukkig geen gatscheur
blij toe..vk heeft de knipgrage biatch tegengehouden..anders had ik een knipvoorniets!

estrys..ga jij het weerbericht doen voor BNN?
JA MIJN TUSSENDOOSENKONTGAT ZEGT DAT HET 22 GRADEN WORDT
pi_72295244
Ik ben best wel blij dat ik helemaal niet gehecht hoefde te worden. Een reactie van een collega kort na de bevalling: Wat!! Kan zij gewoon zitten en lopen!!
Dat bowlingbalgevoel herken ik zeker. En als ik ongesteld ben dan voel ik het ook weer.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:33:32 #234
190853 RockabeIIa
pi_72295411
quote:

[..]

Piet Perineumsma

Sinds tijden niet meer zo gelachen. Hij praat ook vaak poep trouwens.

BE

En huupski..., wat een hechtingen meisje...
En dat lage zware gevoel heeft bij mij ook 2-3 maand geduurd en daarna alleen nog als ik ongesteld was.
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:40:33 #235
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72295656
Herinneringen komen boven met het bowlingbalgevoel haha. Ik wist er geen omschrijving voor, maar dit is het Ik heb er wel echt zeker 3/4 maanden last van gehad. Veel te veel 'gerend' in de kraamtijd... Dus huuphuup als het even kan, echt rustig aan doen hoor! Dan heelt het allemaal veel sneller.
En zoveel hechtingen pff......... dat moet je maar niet vertellen aan laatste loodjes moeders Hoop voor je dat het snel heelt!
pi_72295675
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:40 schreef Grasjes het volgende:
Herinneringen komen boven met het bowlingbalgevoel haha. Ik wist er geen omschrijving voor, maar dit is het Ik heb er wel echt zeker 3/4 maanden last van gehad. Veel te veel 'gerend' in de kraamtijd... Dus huuphuup als het even kan, echt rustig aan doen hoor! Dan heelt het allemaal veel sneller.
En zoveel hechtingen pff......... dat moet je maar niet vertellen aan laatste loodjes moeders Hoop voor je dat het snel heelt!
Te laat!
pi_72295760
quote:

[..]

Piet Perineumsma
<-van het lachen
Sara
Merel
Ukje
pi_72295870
Huup wat een hechtingen zeg

Enneh bowlingbalgevoel * check*

Pfoei wat brengt dit topic een hoop herinneringen terug en wat is het misschien niet handig om dit 17 dagen voor mijn uitgerekende datum te lezen

BE bij mij hebben ze vorige keer helemaal niet geknipt voor de vacuumpomp Ook geen scheur gelukkig...
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:49:49 #239
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72295990
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:41 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Te laat!

LOL Vergeet alles wat je zojuist gelezen hebt
pi_72296015
Omg Huup wat veel hechtingen! Ik voel het gewoon weer van Kim.

BE wat klink je gelukkig.
pi_72296069
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:46 schreef Stiemie het volgende:
BE bij mij hebben ze vorige keer helemaal niet geknipt voor de vacuumpomp Ook geen scheur gelukkig...
Bij Tyler ook niet, wel een beetje gescheurd, recht naar beneden. Geen last van gehad gelukkig!
pi_72296106
Lig hier ook echt in een deuk! En ook net met Piet Paulusma op de achtergrond hier hahaha

Ik ben trouwens ook geknipt voor die vacuumpomp, en ik dacht ook dat dat altijd zo was, maar hoorde op de pufclub dat dat dus niet altijd het geval is... Alleen was me niet duidelijk wanneer dan wel en wanneer niet...
pi_72296149
Ik was schijtsbenauwd toen de gyn zei dat de vacuumpomp erbij werd gehaald. Maar geen knip dus.

En idd leuk Piet er nu bij op de achtergrond. Djeez kijkt me vreemd aan.

Ohja, hier gaat het goed! Moeheid blijft, das wel k*t.
pi_72296168
Oh dus bij de 2e heb je minder kans op scheuren en knippen? Stiemie probeert zich weer van een goede nachtrust zonder nachtmerries te verzekeren
pi_72296191
Nu het toch over pijnlijke dingen gaat... deed bij jullie de vk ook tijdens het bevallen tussen de weeen door met haar vingers zo heel wreed je doos oprekken zeg maar? Ik vond dat echt shocking, had daar nog nooit van gehoord, en het deed hartstikke pijn. Ik werd de eerste keer dat ze het deed ook echt pissig op haar en snauwde dat ze op moest houden.
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:59:21 #246
190853 RockabeIIa
pi_72296261
Stiemie, het is volgens mij de tweede keer minder pijnlijk en ook minder knippen als je met Piet Perineumolie masseert
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:03:51 #247
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_72296402
Hahahaha, ik ga zwangere vriendinnen voortaan hierheen sleuren!

Ik had alleen wat geschaafd.
"Ehm Lish, je rechterschaamlip..."
bibberstem: "issie eraf?"
"Nee joh, er zit alleen een schaafplekje op."
pi_72296410
Rocka Nou ik heb de eerste keer met anti-striae-olie mijn buik gesmeerd en dat hielp helemaal niks ( ) dus voor mij geen rare smeersels meer....
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:14:35 #249
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72296768
Auw tessie Nog nooit van gehoord ook eigenlijk?! Wel van de truc van de warme washand die tegen het perineum wordt gehouden, dat zou de boel ontspannen en dus uitscheuren kunnen voorkomen.
Ik had net voor het persen bij nummer 2 en 3 in een heet bad gelegen en dat had de boel genoeg versoepeld waarschijnlijk..geen schrammetje ondanks de lanceringen van 2 en 3 minuten..
pi_72296866
Nee ik had er ook nog nooit van gehoord, daarom was ik ook echt geshokeerd Deed echt zeer! Had liever een warm washandje gehad ja...
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:18:29 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72296919
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:46 schreef Stiemie het volgende:
Ok, dan was het mss omdat ze op dat moment toch gingen vermoeden dat het een flinke baby was.

Oh, en de eerste keer dus idd een knip en de pomp, maar de vk zei al dat bij een 2e echt zelden de pomp eraan te pas hoeft te komen.
En nu heb ik maar 1 klein hechtinkje, dus dat deel van dat 'de 2e keer is makkelijker' klopt dan in mijn geval wel.
pi_72297162
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ok, dan was het mss omdat ze op dat moment toch gingen vermoeden dat het een flinke baby was.

Oh, en de eerste keer dus idd een knip en de pomp, maar de vk zei al dat bij een 2e echt zelden de pomp eraan te pas hoeft te komen.
En nu heb ik maar 1 klein hechtinkje, dus dat deel van dat 'de 2e keer is makkelijker' klopt dan in mijn geval wel.
Ah kijk zo ga ik gerustgesteld de nacht in En ik twijfel nu soms ook aan thuis bevallen of niet. Maar ben zo bang dat ik die pomp weer nodig ga hebben en dat ik dan toch nog naar het ziekenhuis moet...
pi_72301590
Stiemie, ik was juist blij dat ze met de pomp kwamen Dat betekende dat ie er tenminste uit kwam!

Ik dacht dat ze bij de vacuumpomp altijd eerst deden knippen.
Bij mij is dat wel gebeurd. Ik vond trouwens het moment dat zeg maar het kapje van de pomp op het hoofdje gezet werd vrij pijnlijk.
pi_72301681
Dat klinkt goed
Bij L had ik een schaafwondje aan de binnenkant. De vlos zei tegen de kraamverzorgster dat het op het ranje van hechten zat, wel of niet.
Toen zei ik: doe maar niet dan Daar ben ik nog steeds blij mee! Prima genezen en geen getrek
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:01:31 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72302027
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:27 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ah kijk zo ga ik gerustgesteld de nacht in En ik twijfel nu soms ook aan thuis bevallen of niet. Maar ben zo bang dat ik die pomp weer nodig ga hebben en dat ik dan toch nog naar het ziekenhuis moet...
Hij was bij Sasha ook écht nodig en zie maar... de 2e was net zo groot en zwaar en ipv 5 kwartier vruchteloos persen voor die pomp er aan te pas kwam was het nu met een kwartiertje gepiept...
Ik weet dat je er niks aan hebt, want je moet het zelf nog maar zien, maar have faith! Echt!

En hier heb ik even een heerlijk melancholisch moment.
Een week geleden lag ik nog op die kamer daar in dat ziekenhuis met weeen... me afvragend hoe lang het nog zou gaan duren. Dikke buik, pijnlijke weeen, F. steeds naast me als ik hem nodig had en afwachten...
En nu?
Nu zit ik beneden op de bank, net lekker de keuken opgeruimd, Sasha keutelt rond (hij ging meedansen met een stukje Dirty Dancing net ). Oscar ligt lekker boven in zijn bedje te slapen. F. ligt ook lekker in zijn bedje te slapen, ik vond dat die dat ook wel weer eens verdiend had, lekker even uitgebreid in zijn eentje in dat grote bed ipv steeds vroeg naar beneden met Sasha.

Ik ben emotioneel echt nog super-incontinent, moest gisteren huilen om het feit dat we geen foto hebben van de kraam met Oscar. Maar gelukkig staat ze wel op de filmpjes die we gemaakt hebben.

En ik geniet! Het is allemaal aan de ene kant zo heerlijk normaal, terwijl het aan de andere kant allemaal zo bijzonder is.
In die zin wordt de tekst van het kaartje idd steeds meer waar: zonder ooit iets te verplaatsen zal het nooit hetzelfde meer zijn.

Oscar doet het supergoed, heeft vannacht van 23 tot 04 en daarna weer door tot 07 geslapen. Heerlijk toch!

En dan wat meer oppervlakkig: nog 2,5-3 kilo te gaan en dan is alles er al af!

Zo, en nu ben ik wel een keertje klaar met die lappen tekst hoor.
Tijd voor een dagboek.
pi_72302135
BE heerlijke dagboekpost hoor Dirty dancing was hier trouwens ook favoriet gisteren bij Linde Ze zat ademloos op haar potje te kijken. En wat slaapt Oscar al lekker lang zeg!

En Koningin ik was ook zeeer blij vorige keer met de vacuumpomp hoor. Vond het na meer dan 2 uur persen wel welletjes geweest Overigens heeft die pomp bij mij totaal geen pijn gedaan. Daar was ik achteraf ook zo verbaast over. Misschien (als alles snel gaat en meezit) dat we nu thuis gaan proberen te bevallen, maar ik ben dan toch bang dat het weer niet gaat lukken. Vandaar mijn piekergedachtes...
pi_72304512
Ze belden net van het ziekenhuis. Donderdag gaan ze een echo maken en dan waarschijnlijk vrijdag de baarmoeder schoonmaken. Eindelijk ben ik dan van dat bloeden af hoop ik. En vrijdagavond slaapt de kleine man dan bij opa en oma dus kunnen we lekker slapen
pi_72305986
Is het dan een curretage MeNicole?
pi_72306581
ik piepte r er gewoon na 8 minuutjes persen eruit (8 persweeen) zo ken t ook!
goede moed in bevalmoeders slaat
pi_72307167
BE je klinkt heerlijk gelukkig Ik krijg er spontaan een glimlach van op m'n gezicht

MeNicole, wat een nasleep zo zeg. Hoop dat je na vrijdag van het bloeden af bent.

Kleurdoos, 8 minuten Ik vond mijn twintig minuten al zo lekker snel

Huup Bij mij is het ook in meerdere lagen gehecht na een knip, maar ik had maar 8 hechtingen....
pi_72307720
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
Is het dan een curretage MeNicole?
Ja als er nog een stuk placenta te zien is wel. Anders hadden ze het over doospoelen Zodat eventuele bloedresten ook weg gaan.
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:58:51 #262
223453 Guuzewuus
pi_72308418
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:47 schreef Kleurdoos het volgende:
ik piepte r er gewoon na 8 minuutjes persen eruit (8 persweeen) zo ken t ook!
goede moed in bevalmoeders slaat
Hier ook redelijk snel, 20 minuten persen. Maar dan wel omdat de baby in nood was, met twee duwende artsen op mijn buik en een flink aantal knippen .

Maar ik heb dus nooit gevoeld hoe het is als het hoofdje staat. ben heel benieuwd of ik dat dit keer wel ga meemaken. Het begint allemaal zo voor me te leven nu weer .
pi_72308587
Bij Leander heb ik helemaal niet geperst Die kwam er letterlijk uit vliegen. Enige wat ik toen moest persen is om de placenta eruit te krijgen
  maandag 31 augustus 2009 @ 14:15:45 #264
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_72308827
Oeh ik vond die placenta zo'n vies glibberding om te voelen. Net alsof je er een kwal uitpoept

Hier trouwens ook 5 persweeen en 20 minuten. En als ik wat beter gedurfd had was hij er waarschijnlijk nog wel een wee eerder geweest. Schijnbaar had de gyneacoloog al lang gezegd dat hij er bijna was en dat ze het hoofdje al zagen, maar dat had ik totaal niet meegekregen. Pas toen mijn man zei dat hij al haartjes kon zien had ik in de gaten hoe ver ik was, en durfde ik ook dat laatste beetje door te zetten.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_72308893
halleluja!
de hechting is doorgeknipt. Ik kan weer zitten

MeNicole succes donderdag dan!

Ik lig op bed met prinsesje stippel hier even bijkomen van alle visite de afgelopen dagen enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72309368
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:15 schreef Ca.ra het volgende:
Oeh ik vond die placenta zo'n vies glibberding om te voelen. Net alsof je er een kwal uitpoept
Ja zo'n vies ding waarvan je het gevoel hebt dat het zo weer terug kan glibberen
pi_72309539
Wat zijn jullie allemaal snel met persen zeg! Zo had ik het ook altijd bedacht, een paar keer persen, hooguit een kwartiertje, en dan is hij er. Ook al hadden ze wel gezegd dat het 2 uur kon duren, ik dacht dat ze gewoon overdreven ofzo. Maar ja, moest ik dus mooi (zonder energie) anderhalf uur persen. Was echt wel blij dat ze toen met die vacuumpomp kwamen. Had ook zelf gevraagd wat nu verder de bedoeling was, omdat ik niet het idee had dat het opschoot..
  maandag 31 augustus 2009 @ 14:45:28 #268
108648 cattie
lieve moeder
pi_72309659
Ik ken beide kanten. Bij Ive duurde het persen bijna 2 uur, bij Fee 2 minuten. En als jullie het over de vacuumpomp hebben, word ik nog altijd naar. Ive lag verkeerd en moest met de vacuumpomp gehaald worden en dat deed zoveel pijn, alsof ik uit elkaar gerukt werd. Ik ben bang dat ik dat nooit vergeet. 2 vrouwen die met grof geweld aan die pomp rukken.
Fee floepte er (mede daarom?) zo uit en dat was een stuk fijner!

[ Bericht 0% gewijzigd door cattie op 31-08-2009 14:51:44 ]
pi_72309730
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:58 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Hier ook redelijk snel, 20 minuten persen. Maar dan wel omdat de baby in nood was, met twee duwende artsen op mijn buik en een flink aantal knippen .

Maar ik heb dus nooit gevoeld hoe het is als het hoofdje staat. ben heel benieuwd of ik dat dit keer wel ga meemaken. Het begint allemaal zo voor me te leven nu weer .
Nou dat was een pijnlijke gebeurtenis.. ze had al een flink hoofd (37cm) en dan moet je dus wachten met doorpersen en dat staat je poes dus op zn wreedst branden! niet normaal..en toen voeld eik die kleine scheurtjes erin komen.

Placenta was een makkie..die gloepte er vanzelf wel achteraan.
pi_72310382
Bij de placenta dacht ik alleen: huh? glibber! Maar ik was teveel met hummel op mijn buik bezig om er echt op te letten

Hier kwartiertje persen, 4 weeën. Dus ik zei na de derde perswee (tussen de persweeën was het elke keer gezellig 3 minuten met de vlos kletsen, voelde me prima ) 'heb je de baarkruk ook mee?'
Zij: voor ik weer terug zou zijn van de auto heb jij al een baby
Dat geloofde ik dus echt niet... Zó snel? En een wee later was hij er

Maar ze kwam ook binnen na het telefoontje van TARA, zag dat ik persweeën had (wat maf was, want iets meer dan een uur daarvoor was het 3 CM en dat was het na 14 uur goede weeën) en zij: ow, dat schiet op, ik zal even toucheren, ik denk dat je al wel op 7 zit nu

En toen ging ze voelen, was nèt een vingerkootje naar binnen en kwam een hoofdje tegen
Bemoedigend nieuws op dat moment
  maandag 31 augustus 2009 @ 15:13:52 #271
35189 Troel
scherp en bot
pi_72310525
Als ik niet om een zwaardere dosis ruggeprik gevraagd had, had ik helemaal niet hoeven te persen en was Ruben er zo uit komen glijden

Nou jullie weer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72310544
haha idd..bij mij zei ze..nou 7 cm..waarschijnlijk moet je nog een kleine 3 uur *vloek*..en toen perspers, wop, kind
pi_72310664
Hier staat in het verslag uitdrijvingsfase 1 min niet actief meepersen.
pi_72310722
Placenta was meer werk
  maandag 31 augustus 2009 @ 15:25:45 #275
35189 Troel
scherp en bot
pi_72310868
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:20 schreef Urla het volgende:
Placenta was meer werk
Zelfs dat viel hier mee, maar dat kwam ook omdat er meteen een injectie gezet werd. Beetje trekken aan het touwtje en flops
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72310874
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:18 schreef Urla het volgende:
Waaah Ik las het net inderdaad

De vlos zei nu ook tegen mij 'oja, de vorige keer ging het bij jou heel soepel hè?'
Nou, dat was ook wel zo, maar die eerste 14 uur waren niet bemoedigend
pi_72311174
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:18 schreef Urla het volgende:
Hier staat in het verslag: Negatief. Niet geperst.

Ze hebben wel gezegd dat ik bij een eventuele volgende zwangerschap direct moet bellen zodar de weeen beginnen
pi_72311591
Ik moest persen zonder dat ik perweeën had.......das ook niet echt fijn.
Ik had geen idee waar ik naar toe aan het persen was. Mijn weeën waren zowat gestopt (terug gelopen), maar Guus had het moeilijk en de gyn vond dat ik volledige ontsluiting had......
pi_72312336
Bij Amber heb ik niet geperst, bij Tess 2 of 3 keer denk ik
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 16:20:28 #280
5428 crew  miss_sly
pi_72312610
hier 1 uur en 35 minuten persen. om 18 uur mocht ik gaan meepersen, maar in de papieren staat 18.15 uur. voor hun telde dat eerste kwartier kennelijk niet, maar voor mij wel

ik weet niet hoeveel hechtingen ik had, maar ze is laaang bezig geweest met hechten. toen ik ernaar vroeg werd gezegd dat ze alles met een draad had gedaan en ze dus niet konden zeggen hoeveel het er waren.

en vandaag is het 6 weken geleden dat ik druk bezig was nu. Senna is vandaag alweer 6 weken en naast die hele mooi, hele kleine Toby vanmorgen leek ze idd heel groot en lijken de eerste dagen alweer zo lang geleden.

Nu ligt ze op mijn borst te slapen en ze is zoo lief en mooi
  maandag 31 augustus 2009 @ 16:25:40 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72312783
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:58 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Ik bij Sasha dus ook niet en deze keer wel...
Alles wat ze erover zeggen is waar... en meer... Mijn hemel, dat is echt het ergste dat ik ooit gevoeld heb geloof ik.

En de placenta kostte deze keer wat meer moeite. Eerst een prik in mijn been, toen nog iets in een infuus wat zou moeten helpen, toen wat pers en druk en duw en masseer werk en toen kwam ie.
En als bonus kreeg ik 5 pilletjes in mijn poepert geduwd om ervoor te zorgen dat de baarmoeder wat sneller zou gaan slinken omdat ik toch wel aardig bloedde.
Dat was echt nieuw voor mij, die pilletjes, maar goed, ze hielpen wel blijkbaar.
  maandag 31 augustus 2009 @ 16:30:57 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72312938
Bijzonder idee he miss_sly? Ik zat net toevallig in de auto en heb er bewust even bij stil gestaan om 15.14.
Het gaat zo ongelofelijk hard.
En dan jouw meisje al 6 hele weken! Wauw!
  Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 16:35:09 #283
5428 crew  miss_sly
pi_72313066
en het lijkt zo snel gegaan en toch ook zo langzaam. en ondanks dat het momenteel even zwaar is, ben ik zo blij en gelukkig en zit nog steeds op een roze wolk

vandaag voor het eerst een strakke pre-zwangerschap spijkerbroek aan die prima zit

huup, heb jij mog een sluitlaken gebruikt?
pi_72315302
Hihi, leuk al die trotse verhalen van hoe snel of juist hoe langzaam! We doen het toch maar mooi wel, he dames

Hier dertien minuten persen, maar hoeveel weeen weet ik niet en ik had ook tegen alle voorschriften in mijn ogen dicht. Toen het hoofdje stond was het enige wat ik vroeg: Heeft hij haar? Om 13.13 was ie er. En 3 hechtingen ofzo.

Het bowlingbal gevoel ken ik niet maar wel de drilpuddingbuik Gewoon tijdens het lopen je buik vast houden anders trok ik dat gevoel echt niet.
  maandag 31 augustus 2009 @ 18:46:17 #285
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72316590
Oké, voor de Fok!statistieken dan maar: 2,5 uur persen, daarna alsnog een tang met knip en scheur naar binnen en eentje tot aan mijn anus. Beat that.

Ik maak er nu een geintje van, maar ik heb er naderhand nog een hele poos heel veel moeite mee gehad.
Gheghe, heb na de bevalling nog gevraagd aan de verpleegkundige of het eigenlijk een zware bevalling was geweest.
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:02:36 #286
108648 cattie
lieve moeder
pi_72317071
Moonah, jij wint. Al is het iets dat je niet wilt winnen... Is het nu weer helemaal oke?
pi_72317077
Bij Tyler een kwartier geperst en bij Kim volgens mij een half uur.
  Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 19:05:15 #288
5428 crew  miss_sly
pi_72317134
Moonha, hoezo zware bevalling, eitje toch?

Jeumig, 2,5 uur en de rest van de ellende. Hopelijk weer alles helemaal in orde nu
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:16:38 #289
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72317434
Jawel, het is nu as good as it gets. Littekenweefsel blijft stug en dus wat pijnlijk bij d'n penetratie. Maar dat went wel. Het belangrijkste vind ik het mentale deel. Ik ben er nu niet meer boos en gefrustreerd over. Dat heeft echt lang geduurd. Al voel ik wel een lichte jaloezie als ik lees over die heel korte perssessies.

En het feit dat ik het blijkbaar nodig heb om mijn gegevens te vermelden geeft imo aan dat het dus toch nog niet helemáál lekker zit....
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:20:10 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72317540
Ai Moonah!

Bij mij begon de vk met 'tuttut-en' dat ik het best voor mijn kiezen had gehad terwijl ik dacht dat het zo hoorde. Als je de verslagen ook naast elkaar zou leggen zal de eerste de 'zwaarste' zijn, maar ik vond juist deze keer heftiger.

Oeke, mooi gezegd, heel bijzonder dat we het toch maar mooi flikken met z'n allen.
pi_72317593
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:46 schreef Moonah het volgende:
Oké, voor de Fok!statistieken dan maar: 2,5 uur persen, daarna alsnog een tang met knip en scheur naar binnen en eentje tot aan mijn anus. Beat that.

Ik maak er nu een geintje van, maar ik heb er naderhand nog een hele poos heel veel moeite mee gehad.
Gheghe, heb na de bevalling nog gevraagd aan de verpleegkundige of het eigenlijk een zware bevalling was geweest.
He bah Moonah, wat akelig. kan me voorstellen dat je daar lang last van hebt (ook geestelijk daarna nog lang)

Ik heb een uur en een kwartier geperst, daarna een knip gekregen en Julian is met de vacuumpomp gehaald.
Hoeveel hechtingen het waren weet ik niet, maar ze hebben zeker een half uur zitten hechten. En daarna; het helen van de hechtingen en de pijn enz is me nog het meeste tegengevallen. Vond ik toch een groot nadeel van de kraamtijd.
Maar het is toch zo dat het vaak met een tweede qua persen een stuk makkelijker gaat, toch?
pi_72317632
En ik heb nu wel als aandenken van dat littekenweefsel op m'n muts en bij m'n bil. Mijn wonden helen nooit mooi.
pi_72317665
pff moonah
mibos had ook zo'n vreselijke bevalling toch?
en trouwens, persweeen voelen echt heerlijk aa na een weeenstorm
pi_72317704
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:24 schreef Kleurdoos het volgende:
en trouwens, persweeen voelen echt heerlijk aa na een weeenstorm
ja idd.
en tussen de persweeen in kon ik wel in slaap vallen, weet ik nog. Dat was me tussen ontsluitingenweeen door niet gelukt.
pi_72318004
Pfoe Moonah hopelijk krijgt het stuk wat nog geen plekje heeft tzt ook een plekje. Lijkt me een hele nare ervaring zo zeg.

@Miss_sly, nee helaas heb ik het laken niet meer kunnen gebruiken
mn kraamzorg kon het niet knopen, of nouja, ze zei dat ze dacht dat ze met ff proberen het wel zou weten. Dat vond ik niet echt fijn klinken, ik neem daar dan liever geen risico's mee ofzo.
Maar ik baal er wel van, mn baarmoeder blijkt juist heel langzaam te zakken en de kraam zei nog van goh, met dat sluitlaken zou het wel veel sneller gaan! Maar goed, we komen er langzaam maar zeker Het lubbergevoel en de rollende bm vind ik vervelend voelen maar het eerste is redelijk te beperken met strakke hemdjes.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:36:18 #296
108648 cattie
lieve moeder
pi_72318028
Moonah, fijn dat het redelijk goed gaat. Dat pijnlijke heb ik helaas ook.

Bij het nagesprek van de bevalling van Ive had ik eerst een arts die er niet bij was (de gyn kwam later binnen) en ik vroeg of het een zware bevalling was. Zij begon een verhaal van dat het is zoals je het ervaart en dat het voor iedereen anders is terwijl ze mijn dossier doorlas. En toen sloeg ze om en zei ze dat ik op een ks na alle hulpmiddelen en ellende had gehad die je kon hebben dus dat het idd zwaar was.

Mijn bevalling van Fee heeft veel van de psychische ellende van die van Ive geheeld. Al zal ik blij zijn als we beslissen dat ik nooit meer hoef.
SPOILER
pi_72318044
oh en ik ben eindelijk enorm aan het ontvochten
serieus, ken je dat dat je het idee hebt dat je wel een anderhalve literfles vol zou kunnen plassen? Zoveel dat het is...
Op die manier ben ik de afgelopen twee uur al een keer of vijf naar de wc geweest. Er komt geen eind aan

mn enkels komen weer terug en mn onderkin verdwijnt woehoe!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:41:54 #298
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72318237
Hier ook de pomp met knip. Placenta was idd meer 'werk' dan t persen. Ging snel, en ook snel na elkaar (11 min). Ik vond bevallen ook niet heel naar ofzo, ook niet megapijnlijk. De hechtingen wel, die zaten bij mij te strak en waren ingegroeid Als ik daar nog aan denk....... brrrr
pi_72318248
Cattie
huup, fijn dat je aan het ontvochten bent
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:46:32 #300
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72318388
Cattie.... Ai, wat spannend...
Ik heb indertijd wel veel aan jouw steun gehad.

Huup, pies maar lekker alles eruit.
pi_72318449
Moonah

Cattie

Huup fijn dat het vocht eindelijk weg gaat.!

Ik heb in het ziekenhuis bijna een hele po in 1x volgepiest.
Kreeg toen op mn kop van de verpleegkundige weet ik nog. Maar dat kwam omdat ik catheter(?) had gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')