quote:De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?
Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.
We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.
Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
In, wat een verhaal zeg!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:43 schreef innepin het volgende:
Kleurdoos, jeetje wat een extremen, +25 of -15 kilo. Vervelend ook, dan weten ze niet hoe het precies komt en komen ze maar met zo'n adviesKan me voorstellen dat je dat niet klakkeloos opvolgt. Goed dat je naar een diëtiste gaat, ik hoop dat je ermee geholpen kan worden!
Miss sly, jij gaat ook hard dan, al 2 kilo onder je startgewicht![]()
Tessie, omg 2 maanden alweerZó snel
Willow is vandaag één week oud, mijn hemel wat gaat dat snel zeg.
Bedankt voor alle lieve berichtjes wb mijn vader. Ik vond het echt heel moeilijk, maar we hebben het weer overleefd. Het was een rare combinatie van situaties: aan de ene kant is hij iemand met wie ik helemaal niets heb, die ik niet begrijp, die mij niet begrijpt, de man die nog altijd even wereldvreemd is als altijd. En ik heb gelukkig eerlijk kunnen zijn over bepaalde dingen, eerlijk kunnen zeggen dat meer dan oppervlakkig contact er niet inzit voorlopig omdat er mij nog veel te veel dwarszit en diep zit. Aan de andere kant is hij wél nog een beetje mijn vader, duidelijk ontroerd bij het aanschouwen van zijn kleindochter, wat mij dan ook weer ontroerde. Maar het grootste gedeelte was gewoon awkward, een gesprek in de trant van: Goh, hoe lang woon je hier nu al? (Drie jaar!) En wat doe je tegenwoordig, studeer je nog? Dat soort dingen. En dat is op zich heel makkelijk om te doen, gewoon feitjes vertellen.
Maar andere momenten, dat hij zachtjes weltrusten fluistert tegen Willow, en dat ie dan mij een knuffel geeft en zegt dat ie me echt gemist heeft, en weet dat hij heel veel goed te maken heeft... pfooehh zeg... ik heb geen kraamtranen gehad, maar dat bezoekje gooide een boel emoties overhoop.
Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan, of hij inderdaad gaat proberen contact op te nemen, of hij inderdaad alles uit wil en kán praten zonder de wereld te verdenken van complottheorieën en dergelijke , of hij inderdaad een opa wil zijn zoals hij zegt. Ik zal het verder uit dit topic houden, dat hoort hier helemaal niet, maar bedankt voor de steun iig.
Wat zeg je dat mooiquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:40 schreef RockabeIIa het volgende:
en toch voelt de verwondering nog net als toen, toen dat je hem voor het eerst bekeek, rook, hoorde en aanraken kon...
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:50 schreef Lois het volgende:
[..]
Wat zeg je dat mooien het is zo waar!
Hier hebben we tegen ondergewicht van manlief ook Nutridrink, Fortimel en zelfs slimfast als drinken bij zijn ontbijt geprobeerd. Het nadeel was dat hij dan meteen helemaal vol zat en daardoor minder ging etenquote:Op zondag 16 augustus 2009 09:07 schreef bodpa09 het volgende:
@Kleurdoos: Ik heb in mijn twenties (:-)) een hele poos Fantomalt door al mijn melddrankjes/vlavarianten/etc geroerd, op advies van een diëtiste. Heb mijn hele leven al ondergewicht, dit was een poging om het te doorbreken. Hielp geen zier, maar bij jou misschien wel, je weet het niet. Nutridrink en Fortimel(?) boden wel soelaas. Je kunt die pakjes bij de apotheek kopen. Wel ijskoud drinken, het is niet te naggelen anders.
Bij ons in het verpleeghuis wordt het tussentijds aangeboden. Dus niet bij het eten maar als tussendoortje.quote:Op zondag 16 augustus 2009 09:20 schreef freecell het volgende:
[..]
Hier hebben we tegen ondergewicht van manlief ook Nutridrink, Fortimel en zelfs slimfast als drinken bij zijn ontbijt geprobeerd. Het nadeel was dat hij dan meteen helemaal vol zat en daardoor minder ging eten
Hielp ook niet dus. Nog steeds een BMI van onder de 15...
Dat meen ik mij ook te herinneren idd!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:50 schreef Lois het volgende:
[..]
Wat zeg je dat mooien het is zo waar!
KD was jouw schildklier ook niet op hol? Of herinner ik me dat verkeerd?
rust? Als ik iets niet heb ervaren in de vakantie dan is het rust. Waar heb je die gevonden?quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:45 schreef Koningin het volgende:
Zo, na een paar weken vakantie ben ik al weer aan het werk.
Wat is het toch heerlijk om tijdens je vakantie de hele dag te kunnen spenderen aan je baby!!
Heerlijk die rust en de tijd vrij kunnen maken.....helaas is het weer voorbij.
In Luxemburgquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:01 schreef Estrys het volgende:
[..]
rust? Als ik iets niet heb ervaren in de vakantie dan is het rust. Waar heb je die gevonden?
Had je nog een foto gemaakt Rocka?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:45 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]Dat is met (baby)meisjes vast ook zo
![]()
Ik wil wel eens een foto maken van 1 van de eerste dingen die ik aan had. Het is zo'n overslagrompertje en het zit in een heel lief soort van 'schilderijtje' gemaakt door mijn moek. Ze had het bewaard en er wat van gemaakt voor als ik ooit een babytje kreeg en het hangt op B's kamer. Misschien is het wat voor sommigen van jullie?
quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:12 schreef tessie het volgende:
[..]
Had je nog een foto gemaakt Rocka?
Of dat je jezelf aan de telefoon hoort zeggen: "Met de moeder van...."quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:07 schreef RockabeIIa het volgende:
Miss_sly, wacht maar tot ze je voor het eerst zelf gericht 'Mama' noemt! *smelt*
"Mijn zoon en ik..."quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:26 schreef Moonah het volgende:
[..]
Of dat je jezelf aan de telefoon hoort zeggen: "Met de moeder van...."![]()
Of voor het eerst legaal naar intocht van sinterklaas mogen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:26 schreef Moonah het volgende:
[..]
Of dat je jezelf aan de telefoon hoort zeggen: "Met de moeder van...."![]()
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:47 schreef innepin het volgende:
Miss sly, wat klink je gelukkig![]()
Estrys, wat raar zoSlordig hoor.
Hier gaat het... ja, redelijk. Het heeft even geduurd voordat ik een beetje vertrouwen in mezelf-als-moeder kreeg. Dat is er nu wel een beetje, maar ik vind het moeilijk om toe te geven dat ik het niet alleen maar leuk vind. Sterker nog, ik vind het vaak best zwaar. Willow heeft dagen dat ze ontzettend lief en braaf is, maar ook dagen - zoals gisteren - dat ze eerst de halve dag krampjes heeft () en daarna de rest van de dag gewoon jengelig is en veel huilt en gewoon helemaal niet slaapt. En dan ben ik zelf doodmoe en vind ik het eigenlijk alleen maar zwaar. Als m'n vriend ook thuis is redden we het prima met z'n drietjes, maar die is meestal aan 't werk van één uur 's middags tot half twee 's nachts. En nou ja, in m'n eentje vind ik het allemaal nog best een hele opgave
en dat vind ik ook nog es heel erg om toe te geven
.
Gelukkig zijn er ook veel mooie momenten, en ik geniet ook echt wel! Maar het gaat niet vanzelf, in elk geval.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk dat is precies wat ik bedoel. Met Mikael toen kon ik gewoon doen wat ik wilde. Kwam het die dag niet uit om de na buiten te gaan, nou jammer dan volgende dag een nieuwe kans. Maar nu hbe ik er 2 waarvan de oudste zijn ding ook wil blijven doen. En dat is soms zo moeilijk!!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:14 schreef miss_sly het volgende:
Wat betreft inplannen, zoals in je voorbeeld, dat heb ik al afgeleerd, hoor. Ik bedenk wel wat ik zou willen doen, maar ben al niet meer verbaasd als ik er niet aan toe kom. Ik heb met mezelf (en schaap) afgesproken dat er de eerste tijd maar 1 ding is dat ik MOET doen: voor Senna (en mezelf) zorgen. En als dat inhoudt dat ik op een dag niet meer gedaan heb dan ontbijten en lunchen en Senna voeden en troosten en in slaap proberen te krijgen en datzelfde riedeltje nog een paar keer, dan is dat maar zo. Er zijn zelfs dagen dat ik niet aan douchen toekom (maar nooit twee achter elkaar).
Het neemt de druk weg, want eigenlijk wil ik de was doen, boodschappen, gaan wandelen, eten koken, hier nog eea opruimen en uitzoeken, want als ik goed kijk, zie ik een zootje hier. Maar ik denk dan maar dat die tijd nog wel komt en probeer er maar blind voor te zijn.
Dit mis ik ook heel erg ook al is hij een puber. Ik kan niet even met hem naar het strand of de bios of samen lekker shoppen voor schoolspullen en nieuwe kleding voor school straks. Eigenlijk heeft hij gewoon een behoorlijk saaie vakantie zo. Daar voel ik me behoorlijk schuldig over.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:16 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Kijk dat is precies wat ik bedoel. Met Mikael toen kon ik gewoon doen wat ik wilde. Kwam het die dag niet uit om de na buiten te gaan, nou jammer dan volgende dag een nieuwe kans. Maar nu hbe ik er 2 waarvan de oudste zijn ding ook wil blijven doen. En dat is soms zo moeilijk!!
Nee je moet de tv niet weghalen. Plaatje klopt niet helemaal. Er moet een plasma tv bovenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:02 schreef innepin het volgende:
Nou, dan halen we de tv die boven het ledikant hangt maar weer weg hè...
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:19 schreef oeke het volgende:![]()
Of dat je aan de telefoon tegen de doktersassistente zegt, Mijn zoon... en ik om mezelf moest giechelen, van wat zeg jij nou?
9 Maand?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:41 schreef oeke het volgende:
Pfft, echt niet he? 9 maanden om je voor te bereiden maar je hebt geen enkel idee. Vond ik.
Hij is 13 over 2 maandjes 14, maar heeft ASS. Dus een behoorlijke handleiding en behoefte aan regelmaat/voorspelbaarheid.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Macka das ook wel zo prettig en heus een feestje waard!
Urla, misschien heb je het al ergens geschreven, dat weet ik niet, maar hoe oud is je tiener eigenlijk?
Die optie heeft nu ook z'n beperkingen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:15 schreef freecell het volgende:
Urla, dat lijkt me inderdaad wel doorbikkelen in de vakantie (want andere structuur) en dan ook nog met zo'n kleintje!
Kan je niet even met hem én de wandelwagen op stap?
Ik heb daar ook helemaal geen last van. Maar dat had ik tijdens de zwangerschap ook niet. Voel me niet anders dan ik deed voordat ik zwanger was. Enige wat ik wel heb ik dat ik soms bijna moet huilen om iets leuks/liefs wat Mikael doet.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik moet zeggen dat ik me helemaal niet hormonaal voel, trouwens. Hoe uit zich dat dan bij jullie?
niet te hard kuchen he! of was dit de laatste test om te kijken of ze ECHT weg kunnen?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:18 schreef Macka66 het volgende:
*kuchkuch* Hoera, na vijftien maanden kunnen eindelijk de Depends onder in de la*kuchkuch*
Vergeetachtig ben ik ook. Maar is dat iets hormonaals of gewoon door slaap gebrek? Ik heb namelijk het idee dat het bij mij dor het laatste komt!!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:31 schreef tessie het volgende:
Ik voel me ook nog wel hormonaal hoor. Ik moet echt snel huilen, en reageer vaak nogal overgevoelig. En idd nog heel vergeetachtig. Maar het is allemaal niet meer zo erg als tijdens de zwangerschap.
Ik weet het zeker, het kan niet anders, het is een samenzwering, er is een pact gesloten waarbij over bepaalde aspecten van het hebben en opvoeden van kinderen niet gesproken mag worden met wannabe moeders. Het pact van de SuperMomsquote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:09 schreef innepin het volgende:
Wat fijn om te lezen, al die wij-zijn-ook-maar-mens bekentenissen hierDat helpt!
(stiekem heb je toch het idee dat iedereen SuperMom is en waaromgaathethierdannietzosoepel en dat soort onzin).
Macka
Balen zegquote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:04 schreef tessie het volgende:
Geen idee of dat echt iets hormonaals is, maar aangezien ze het zwangerschapsdementie noemen, vind ik het er wel bij horen.
Ben net bij de HA geweest, maar ze wist het ook niet precies, dus nu moet ik morgen naar de gyn. Blegh, ipv lekker een dagje sauna naar de gyn
Ik hoop ook heel erg dat de HA het verkeerd had met wat ze dacht, maar ja, ik denk het eigenlijk niet. En het klonk de assistente van de gyn in elk geval erg genoeg (of ranzig genoegquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:23 schreef freecell het volgende:
[..]
Balen zeg
Maarja, ik moest dus ook naar de gyn en het bleek niks : Dus het kan nog steeds heel erg meevallen!
Wel op korte termijn dan trouwens
Auwquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:37 schreef tessie het volgende:
Ja sorry, heb er zelf ook altijd echt een hekel aan als mensen iets zo half vertellen. De HA denkt dat ik een fistel hebEn de verdere details zal ik jullie wel besparen...
Precies,ik had een soort steeltjesquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ai, da's naar Tessie!
Ik dacht mss iets van wild vlees ofzo en vond dat qua ranzigheid wel meevallen.
Altijd blijven hopenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:51 schreef tessie het volgende:
steeltjes!
Nou ja, ik hoop gewoon dat die gyn morgen zegt dat er niks aan de hand isJe weet maar nooit he.
Hymenrestenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, ik kende het dus ook nietquote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:24 schreef tessie het volgende:
Ok, daar had ik ook nog nooit van gehoord! Wat kan je toch rare dingen hebben he
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Dus toch... ik WIST hetquote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:09 schreef innepin het volgende:
Wat fijn om te lezen, al die wij-zijn-ook-maar-mens bekentenissen hierDat helpt!
(stiekem heb je toch het idee dat iedereen SuperMom is en waaromgaathethierdannietzosoepel en dat soort onzin).
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:58 schreef Lishe het volgende:
Oo Vicky, ik hoop dat het te plannenis hoor, een kindvrije dag . Goed voor jezelf en de kinderen denk ik.
Waar het de afgelopen tijd zo goed ging ben ik nu bij de zure appel beland. Ik rammel. Sinds gisteren maar heeeel erg.. Vorig jaar rond deze tijd was ik zwanger. Ik verwachtte een kind wat niet gekomen is. En nu voel ik ineens dat gat. En het kost me heeeel wat grzond verstand om het weg te relativeren. Ik hoop dat het overgaat. Maar ik wil 'm. Voor nu dan. Ik mis dat kind wat niet kwam. Bah.
Morgen voelt het hopelijk wat nuchterder.
Wat vind je arts een iets snellere schildklier?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:12 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
dan een iets snellere schildklier.
Nee, maar zeg dat 'de afdeling moet inkrimpen' 'je toch niet bij het team past' of zulke nonsens en het mag wel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:40 schreef Vicky het volgende:
Lishe
tessie, wat klote allemaal. Maar je contract niet verlengeb vanwege zwangerschap mag niet!
KD, jeetje zeg...
Natuurlijk mag dat wel, onzin hier ook altijd. Het contract loopt af, het bedrijf hoeft helemaal geen reden te geven om niet te verlengen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:40 schreef Vicky het volgende:
tessie, wat klote allemaal. Maar je contract niet verlengeb vanwege zwangerschap mag niet!
Ja ik kreeg nu een verhaal dat ze niet genoeg van me gezien hadden.. en daarna allemaal eromheen gelul. En dat ze niet genoeg van mij gezien hebben, ja, ik werkte daar pas sinds november, en ik heb natuurlijk verlof gehad, ben door zwangerschap een maand ziek geweest en daarna moest ik halve dagen werken. Dat ik in die halve dagen net zoveel werk verrichtte als die mensen die daar al 50 jaar werken in een hele dag deden, daar wordt dan niet op gelet. En dat ik de opleiding die we in het begin moesten doen daar als beste heb afgerond, is blijkbaar ook vergeten. Beetje flauw, maar ja, vond de collega´s verder toch niet leuk enzo. Maar komt natuurlijk wel erg slecht uit nu.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:48 schreef freecell het volgende:
[..]
Nee, maar zeg dat 'de afdeling moet inkrimpen' 'je toch niet bij het team past' of zulke nonsens en het mag wel.
Het is wel zo dat zwangerschap officieel geen belemmering mag zijn om een contract te verlengen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:26 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat wel, onzin hier ook altijd. Het contract loopt af, het bedrijf hoeft helemaal geen reden te geven om niet te verlengen.
Gelukkig maar dat je het er verder niet zo leuk vond Tessie. Geluk bij een ongeluk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:28 schreef tessie het volgende:
[..]
Ja ik kreeg nu een verhaal dat ze niet genoeg van me gezien hadden.. en daarna allemaal eromheen gelul. En dat ze niet genoeg van mij gezien hebben, ja, ik werkte daar pas sinds november, en ik heb natuurlijk verlof gehad, ben door zwangerschap een maand ziek geweest en daarna moest ik halve dagen werken. Dat ik in die halve dagen net zoveel werk verrichtte als die mensen die daar al 50 jaar werken in een hele dag deden, daar wordt dan niet op gelet. En dat ik de opleiding die we in het begin moesten doen daar als beste heb afgerond, is blijkbaar ook vergeten. Beetje flauw, maar ja, vond de collega´s verder toch niet leuk enzo. Maar komt natuurlijk wel erg slecht uit nu.
bij een spiraal moet je lichaam altijd eerst ff wennen. kan een paar maanden duren. als je het niet vertrouwt, kan je altijd ff naar de ha, natuurlijkquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:53 schreef mikoxx het volgende:
Getsie Tessie, het zit je echt even niet mee allemaal.![]()
Ik heb 6 weken na de bevalling een spiraal laten plaatsen en ben nu al bijna 3 weken ongesteld. Herkenbaar? Of moet ik met toch een beetje zorgen gaan maken?
met bv kan je ook gewoon bloeden hoorquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:04 schreef miss_sly het volgende:
Tessie, wat raar en naar dat het zo liep bij de gyn. En nu? 'Gewoon' wachten?
Ik was al even gestopt met vloeien, wat ook klopt, want Senna is as maandag 6 weken, en nu heb ik weer bloedverlies. Heel helder en vandaag wat meer dan gisteren...het zal toch niet zo zijn dat ik al ongesteld word, he![]()
Ik word sowieso niet ongesteld vanwege de PCOS (vond ik heerlijk, als ik tenminste niet zwanger wilde worden) en nu geef ik bv dus hoor ik ook niet ongesteld te worden...dus ik vind het raar en niet leuk als het echt zo is. Even aankijken maar, maar ik kan me niets anders voorstellen waarom ik bloedverlies heb.
Je lichaam heeft groot gelijk, jij hebt toch wel genoeg reserves zal het wel denkenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:53 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
met bv kan je ook gewoon bloeden hoor
i knows!
en volgens mijn lichaam hoort dat om de 15 dagen
Ik heb 7 juli een spiraal laten zetten en gebloed tot 18 augustus, dus ja dat kanquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:53 schreef mikoxx het volgende:
Ik heb 6 weken na de bevalling een spiraal laten plaatsen en ben nu al bijna 3 weken ongesteld. Herkenbaar? Of moet ik met toch een beetje zorgen gaan maken?
een week of 8/9 heeft het bij mij zeker geduurd voordat ik stopte met vloeien na het zetten van de spiraal en daar heeft de arts mij ook voor gewaarschuwd. Kan zelfs drie maanden zijn zei ze.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:53 schreef mikoxx het volgende:
de roooze kamerjas?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:24 schreef huuphuup het volgende:
hier ook maar een tvp enzo dan nu. Het mag, ik hoor ook bij de (nieuwe) moeders
Hier gaat het goed. Stuwing tot en metbegint nu wel erg pijnlijk te worden aan de rechterkant, zal blij zijn als ze straks wakker is en ik kan gaan voeden. Verder behalve de gebruikelijke ongemakken na een bevalling weinig problemen hier. Ik genees goed van de knip, de achterkant van de hechtingen zijn eruit gehaald vanmorgen en dat geeft wel enorme verlichting. Zolang ik gewoon rustig aan doe gaat het best.
En ons meisje oh jemig wat ben ik verliefd zegwat zijn we verliefd mag ik wel zeggen. Mn lief geniet enorm van de momenten met zn dochter. Ze wil graag dicht bij papa zitten, op zijn blote borst met zijn kamerjas om haar heen geslagen. Zo ontzettend lief om te zien
En we hebben net samen even boven het wiegje gehangen en allebei een klein traantje gelatenDaar is ze dan, ons meisje, t is helemaal echt-echt
Oef wel heel herkenbaar. Ik ben benieuwd of ze dit keer weer zo moeten knippen, of dat het een tweede keer toch beter past, zeg maarquote:Op zondag 30 augustus 2009 21:00 schreef huuphuup het volgende:
nah, t klinkt interessanter dan het is hoort is in meerdere lagen gehecht, dus eerst de spierlaag geloof ik dan die tussenlaag en dan de bovenste huidlaag.
Maar de knip zit richting mn bil zeg maar, is zo'n goeie 7 cm lang ong.
Die hechtingen storen me niet zo maar t loopt voor geen meter![]()
en dat bowlingbal gevoel van onder helpt ook niet trouwens
quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:16 schreef YPPY het volgende:
Het bowlingbalgevoel heeft hier echt weken geduurd. Sorry.
Huup bij mij ging dat gevoel na een week of 4 weg. Maar als ik ongesteld moet worden/ben kan ik er nog steeds last van hebben.quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:12 schreef huuphuup het volgende:
hier gelukkig ook een voorspoedig herstel tot nu toe. Ze vond dat het er keurig uitzag enzo en ze was verbaasd over de hoge mate van hygiene (lees: neurotisch schoonhouden) waarmee ik ermee omga
![]()
muppet, alsof ik zit te wachten op een infectie of ontsteking daar haha... natuurlijk hou ik het buitensporig goed schoon enzo. Als ik dat soort dingen zelf kan voorkomen dan doe k daar wel alles aan.
wanneer verdwijnt dat bowlingbal-gevoel weer een beetje?![]()
ik merk dat het wel helpt als k regelmatig mn bekkenbodem enzo probeer aan te spannen en ontspannen enzo, als soort van oefening. Maar ik ben benieuwd op welke termijn ik ongeveer moet rekenen.
Oh joh, dat herken ik echt helemaal nietquote:Op zondag 30 augustus 2009 21:25 schreef huuphuup het volgende:
Met bowlingbal gevoel bedoel ik een zwaar drukkend gevoel van onder eigenlijk. Niet bij de hechtingen, dat voelt anders, idd als een soort spanning. Dit voelt meer bijna als een soort aandrang alsof je nodig moet poepen ofzo. Als je dan je bekkenbodem aanspant en ontspant dan is dat gevoel weg maar komt na een paar seconden weer terug. Hier komt het ook als ik te lang sta of verkeerd zit. Of als k opsta.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:48 schreef huuphuup het volgende:
Guus!
nee hoor, eigenlijk niet. Ik ga braaf liggen tussen 1 en 3, dat scheelt.
En mn lief helpt heel veel. 's nachts voed ik liggend in bed. Hij brengt haar, ik geef haar de ene borst, hij verschoont, ik doe de andere kant; ik kukel weer in slaap en lief doet de rest
hij is wel moe...
jeutje, dat zijn er aardig watSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en dat bowlingbalgevoel
alsof er iets met alle geweld naar beneden wil vallen maar het tegengehouden wordt door een vliesje?
zo voelde t voor mijen idd met een maatbeker vol lauw water tegelijkertijd plassen
Gelukkig viel de schade bij mij ontzettend meezelfs niet gezwollen oid
scheurtjes in de lippen, 6 hechtingen waar ik amper last van heb gehad..al begonnen ze na een dag of wat een beetje te jeuken en er was er 1 spoorloos volgens de VK
maar is er wat mis met mn doos of wat? als er een knip gezet wordt dan knippen ze toch in je kontgat?of knippen ze opzij ofzo
?
*n00b
quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:35 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
jeutje, dat zijn er aardig wat
en dat bowlingbalgevoel
alsof er iets met alle geweld naar beneden wil vallen maar het tegengehouden wordt door een vliesje?
zo voelde t voor mijen idd met een maatbeker vol lauw water tegelijkertijd plassen
Gelukkig viel de schade bij mij ontzettend meezelfs niet gezwollen oid
scheurtjes in de lippen, 6 hechtingen waar ik amper last van heb gehad..al begonnen ze na een dag of wat een beetje te jeuken en er was er 1 spoorloos volgens de VK
maar is er wat mis met mn doos of wat? als er een knip gezet wordt dan knippen ze toch in je kontgat?of knippen ze opzij ofzo
?
*n00b
quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:03 schreef Estrys het volgende:
ah ja de perineum-perikelen. Ben ik trouwens de enige die weersveranderingen aan haar perineum kan aanvoelen sinds de bevalling?
quote:
quote:
Te laat!quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:40 schreef Grasjes het volgende:
Herinneringen komen boven met het bowlingbalgevoel haha. Ik wist er geen omschrijving voor, maar dit is hetIk heb er wel echt zeker 3/4 maanden last van gehad. Veel te veel 'gerend' in de kraamtijd... Dus huuphuup als het even kan, echt rustig aan doen hoor! Dan heelt het allemaal veel sneller.
En zoveel hechtingen pff......... dat moet je maar niet vertellen aan laatste loodjes moedersHoop voor je dat het snel heelt!
Bij Tyler ook niet, wel een beetje gescheurd, recht naar beneden. Geen last van gehad gelukkig!quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:46 schreef Stiemie het volgende:
BE bij mij hebben ze vorige keer helemaal niet geknipt voor de vacuumpompOok geen scheur gelukkig...
quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:46 schreef Stiemie het volgende:
BE bij mij hebben ze vorige keer helemaal niet geknipt voor de vacuumpompOok geen scheur gelukkig...
Ah kijk zo ga ik gerustgesteld de nacht inquote:Op zondag 30 augustus 2009 23:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ok, dan was het mss omdat ze op dat moment toch gingen vermoeden dat het een flinke baby was.
![]()
Oh, en de eerste keer dus idd een knip en de pomp, maar de vk zei al dat bij een 2e echt zelden de pomp eraan te pas hoeft te komen.
En nu heb ik maar 1 klein hechtinkje, dus dat deel van dat 'de 2e keer is makkelijker' klopt dan in mijn geval wel.
Hij was bij Sasha ook écht nodig en zie maar... de 2e was net zo groot en zwaar en ipv 5 kwartier vruchteloos persen voor die pomp er aan te pas kwam was het nu met een kwartiertje gepiept...quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:27 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ah kijk zo ga ik gerustgesteld de nacht inEn ik twijfel nu soms ook aan thuis bevallen of niet. Maar ben zo bang dat ik die pomp weer nodig ga hebben en dat ik dan toch nog naar het ziekenhuis moet...
Ja als er nog een stuk placenta te zien is wel. Anders hadden ze het over doospoelenquote:Op maandag 31 augustus 2009 12:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
Is het dan een curretage MeNicole?
Hier ook redelijk snel, 20 minuten persen. Maar dan wel omdat de baby in nood was, met twee duwende artsen op mijn buik en een flink aantal knippenquote:Op maandag 31 augustus 2009 12:47 schreef Kleurdoos het volgende:
ik piepte r er gewoon na 8 minuutjes persen eruit (8 persweeen) zo ken t ook!
goede moed in bevalmoeders slaat
Ja zo'n vies ding waarvan je het gevoel hebt dat het zo weer terug kan glibberenquote:Op maandag 31 augustus 2009 14:15 schreef Ca.ra het volgende:
Oeh ik vond die placenta zo'n vies glibberding om te voelen. Net alsof je er een kwal uitpoept![]()
Nou dat was een pijnlijke gebeurtenis.. ze had al een flink hoofd (37cm) en dan moet je dus wachten met doorpersen en dat staat je poes dus op zn wreedstquote:Op maandag 31 augustus 2009 13:58 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Hier ook redelijk snel, 20 minuten persen. Maar dan wel omdat de baby in nood was, met twee duwende artsen op mijn buik en een flink aantal knippen.
Maar ik heb dus nooit gevoeld hoe het is als het hoofdje staat. ben heel benieuwd of ik dat dit keer wel ga meemaken. Het begint allemaal zo voor me te leven nu weer.
Zelfs dat viel hier mee, maar dat kwam ook omdat er meteen een injectie gezet werd. Beetje trekken aan het touwtje en flopsquote:
Waaahquote:Op maandag 31 augustus 2009 15:18 schreef Urla het volgende:
Hier staat in het verslag uitdrijvingsfase 1 min niet actief meepersen.
Hier staat in het verslag: Negatief. Niet geperst.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:18 schreef Urla het volgende:
Hier staat in het verslag uitdrijvingsfase 1 min niet actief meepersen.
Ik bij Sasha dus ook niet en deze keer wel...quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:58 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Hier ook redelijk snel, 20 minuten persen. Maar dan wel omdat de baby in nood was, met twee duwende artsen op mijn buik en een flink aantal knippen.
Maar ik heb dus nooit gevoeld hoe het is als het hoofdje staat. ben heel benieuwd of ik dat dit keer wel ga meemaken. Het begint allemaal zo voor me te leven nu weer.
He bah Moonah, wat akelig. kan me voorstellen dat je daar lang last van hebt (ook geestelijk daarna nog lang)quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:46 schreef Moonah het volgende:
Oké, voor de Fok!statistieken dan maar: 2,5 uur persen, daarna alsnog een tang met knip en scheur naar binnen en eentje tot aan mijn anus. Beat that.![]()
Ik maak er nu een geintje van, maar ik heb er naderhand nog een hele poos heel veel moeite mee gehad.
Gheghe, heb na de bevalling nog gevraagd aan de verpleegkundige of het eigenlijk een zware bevalling was geweest.
ja idd.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:24 schreef Kleurdoos het volgende:
en trouwens, persweeen voelen echt heerlijk aa na een weeenstorm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |