. Nog geen last van door-de-knieën-zakken-vermoeidheid van de gebroken nachten?
 . Nog geen last van door-de-knieën-zakken-vermoeidheid van de gebroken nachten?   

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

.
 .

t is in meerdere lagen gehecht, dus eerst de spierlaag geloof ik dan die tussenlaag en dan de bovenste huidlaag.
 t is in meerdere lagen gehecht, dus eerst de spierlaag geloof ik dan die tussenlaag en dan de bovenste huidlaag.  

Oef wel heel herkenbaar. Ik ben benieuwd of ze dit keer weer zo moeten knippen, of dat het een tweede keer toch beter past, zeg maarquote:Op zondag 30 augustus 2009 21:00 schreef huuphuup het volgende:
nah, t klinkt interessanter dan het is hoort is in meerdere lagen gehecht, dus eerst de spierlaag geloof ik dan die tussenlaag en dan de bovenste huidlaag.
Maar de knip zit richting mn bil zeg maar, is zo'n goeie 7 cm lang ong.
Die hechtingen storen me niet zo maar t loopt voor geen meter
en dat bowlingbal gevoel van onder helpt ook niet trouwens
 .
 . 

) waarmee ik ermee omga
 ) waarmee ik ermee omga  

quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:16 schreef YPPY het volgende:
Het bowlingbalgevoel heeft hier echt weken geduurd. Sorry.

maar thanks anyways
 maar thanks anyways

Huup bij mij ging dat gevoel na een week of 4 weg. Maar als ik ongesteld moet worden/ben kan ik er nog steeds last van hebben.quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:12 schreef huuphuup het volgende:
hier gelukkig ook een voorspoedig herstel tot nu toe. Ze vond dat het er keurig uitzag enzo en ze was verbaasd over de hoge mate van hygiene (lees: neurotisch schoonhouden) waarmee ik ermee omga

muppet, alsof ik zit te wachten op een infectie of ontsteking daar haha... natuurlijk hou ik het buitensporig goed schoon enzo. Als ik dat soort dingen zelf kan voorkomen dan doe k daar wel alles aan.
wanneer verdwijnt dat bowlingbal-gevoel weer een beetje?
ik merk dat het wel helpt als k regelmatig mn bekkenbodem enzo probeer aan te spannen en ontspannen enzo, als soort van oefening. Maar ik ben benieuwd op welke termijn ik ongeveer moet rekenen.

, ik durfde dat echt niet. Toen moest ik water via mijn buik na toiletbezoek naar beneden laten glijden, zeg maar. Na drie dagen kreeg ik een klisma omdat ik niet durfde en kon poepen
 , ik durfde dat echt niet. Toen moest ik water via mijn buik na toiletbezoek naar beneden laten glijden, zeg maar. Na drie dagen kreeg ik een klisma omdat ik niet durfde en kon poepen   .
 . ...
 ...

Gewoon even tegendruk daar.
 Gewoon even tegendruk daar. 
 opgelost. En nu heb ik heerlijk rust in mijn kop.
 opgelost. En nu heb ik heerlijk rust in mijn kop.  Echt heel fijn, want ik kan het mezelf aardig moeilijk maken soms tussen willen en moeten en kunnen en 'wat zal men denken of zeggen'.
 Echt heel fijn, want ik kan het mezelf aardig moeilijk maken soms tussen willen en moeten en kunnen en 'wat zal men denken of zeggen'. 

) en dan een heel lief klein blond jongetje dat vanmorgen al babbelend wakker werd: O'car... mamamamamapapa... ijsje?
 ) en dan een heel lief klein blond jongetje dat vanmorgen al babbelend wakker werd: O'car... mamamamamapapa... ijsje?  

maar het warme water erlangs spoelt het wel fijn schoon allemaal. Recht erop durfde ik ook niet de eerste dag brr. Toiletbezoek is hier verder geen probleem gelukkig. Zo'n klysma lijkt me best naar
 maar het warme water erlangs spoelt het wel fijn schoon allemaal. Recht erop durfde ik ook niet de eerste dag brr. Toiletbezoek is hier verder geen probleem gelukkig. Zo'n klysma lijkt me best naar  

Iedere keer voor ik ga proppen wc papier natmaken met de waterfles, dan deppen enzo. Net zolang tot ik tevreden ben over t resultaat haha. En dan na het plassen weer. En pas als allerlaatst voorzichtig droogdeppen. Je bent wel een half uur bezig met 1 plasje
 Iedere keer voor ik ga proppen wc papier natmaken met de waterfles, dan deppen enzo. Net zolang tot ik tevreden ben over t resultaat haha. En dan na het plassen weer. En pas als allerlaatst voorzichtig droogdeppen. Je bent wel een half uur bezig met 1 plasje  maar het voelt prettig, gevoelsmatig zeg maar, om het op deze manier te doen.
 maar het voelt prettig, gevoelsmatig zeg maar, om het op deze manier te doen.  

Oh joh, dat herken ik echt helemaal nietquote:Op zondag 30 augustus 2009 21:25 schreef huuphuup het volgende:
Met bowlingbal gevoel bedoel ik een zwaar drukkend gevoel van onder eigenlijk. Niet bij de hechtingen, dat voelt anders, idd als een soort spanning. Dit voelt meer bijna als een soort aandrang alsof je nodig moet poepen ofzo. Als je dan je bekkenbodem aanspant en ontspant dan is dat gevoel weg maar komt na een paar seconden weer terug. Hier komt het ook als ik te lang sta of verkeerd zit. Of als k opsta.
 .
 . 

quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:48 schreef huuphuup het volgende:
Guus!
nee hoor, eigenlijk niet. Ik ga braaf liggen tussen 1 en 3, dat scheelt.
En mn lief helpt heel veel. 's nachts voed ik liggend in bed. Hij brengt haar, ik geef haar de ene borst, hij verschoont, ik doe de andere kant; ik kukel weer in slaap en lief doet de rest
hij is wel moe... jeutje, dat zijn er aardig watSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jeutje, dat zijn er aardig watSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en dat bowlingbalgevoel
alsof er iets met alle geweld naar beneden wil vallen maar het tegengehouden wordt door een vliesje?
zo voelde t voor mijen idd met een maatbeker vol lauw water tegelijkertijd plassen
Gelukkig viel de schade bij mij ontzettend meezelfs niet gezwollen oid
scheurtjes in de lippen, 6 hechtingen waar ik amper last van heb gehad..al begonnen ze na een dag of wat een beetje te jeuken en er was er 1 spoorloos volgens de VK
maar is er wat mis met mn doos of wat? als er een knip gezet wordt dan knippen ze toch in je kontgat?of knippen ze opzij ofzo
?
*n00b

En ik vond spoelen met een spuitbidon heerlijk, echt een verlichting! Verder gelukkig weinig last ervan gehad (maar goed, ik had maar 1 hechting, dus er viel ook echt weinig te klagen).
 En ik vond spoelen met een spuitbidon heerlijk, echt een verlichting! Verder gelukkig weinig last ervan gehad (maar goed, ik had maar 1 hechting, dus er viel ook echt weinig te klagen).

?
 ? ). Bij mij moesten ze wachten met hechten weet ik ineens weer, omdat de gyn moest komen checken of ik niet toch (ondanks de schuine knippen) onderhuids richting anus was ingescheurd, of zoiets.
 ). Bij mij moesten ze wachten met hechten weet ik ineens weer, omdat de gyn moest komen checken of ik niet toch (ondanks de schuine knippen) onderhuids richting anus was ingescheurd, of zoiets.   
  .
 . 

quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:35 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
jeutje, dat zijn er aardig wat
en dat bowlingbalgevoel
alsof er iets met alle geweld naar beneden wil vallen maar het tegengehouden wordt door een vliesje?
zo voelde t voor mijen idd met een maatbeker vol lauw water tegelijkertijd plassen
Gelukkig viel de schade bij mij ontzettend meezelfs niet gezwollen oid
scheurtjes in de lippen, 6 hechtingen waar ik amper last van heb gehad..al begonnen ze na een dag of wat een beetje te jeuken en er was er 1 spoorloos volgens de VK
maar is er wat mis met mn doos of wat? als er een knip gezet wordt dan knippen ze toch in je kontgat?of knippen ze opzij ofzo
?
*n00b

het idee is ook dat als de knip onverhoopt ineens verder doorscheurt dat je dan geen totaalruptuur hebt. Hier dus ook schuin naar achter geknipt.
 het idee is ook dat als de knip onverhoopt ineens verder doorscheurt dat je dan geen totaalruptuur hebt. Hier dus ook schuin naar achter geknipt.  maar ik merk wel dat ik dingen doe die ik eigenlijk beter aan mn lief had kunnen vragen te doen. Maar wat meer zitten/liggen I guess. Het zitten gaat denk ik vast een stuk beter als de bovenste knoop van de hechting eruit is. Nu moet ik echt nog met beleid gaan zitten, op een bepaalde manier die dan t minst pijnlijk is. Das volgens mij geen onderdeel van de bowlingbal
 maar ik merk wel dat ik dingen doe die ik eigenlijk beter aan mn lief had kunnen vragen te doen. Maar wat meer zitten/liggen I guess. Het zitten gaat denk ik vast een stuk beter als de bovenste knoop van de hechting eruit is. Nu moet ik echt nog met beleid gaan zitten, op een bepaalde manier die dan t minst pijnlijk is. Das volgens mij geen onderdeel van de bowlingbal  Morgen mag ie eruit
 Morgen mag ie eruit  

Het hoort vanzelf op te lossen, maar bij mij gebeurde dat dus niet. Dus na 4 weken toch maar ff langs de vk gegaan, en die heeft het toen los geknipt. Zo, dat scheelde echt zoveel! Mocht ik ooit weer bevallen en weer gehecht worden, moet ik aan het eind van de kraamweek vragen of ze dat alvast losknippen.
  Het hoort vanzelf op te lossen, maar bij mij gebeurde dat dus niet. Dus na 4 weken toch maar ff langs de vk gegaan, en die heeft het toen los geknipt. Zo, dat scheelde echt zoveel! Mocht ik ooit weer bevallen en weer gehecht worden, moet ik aan het eind van de kraamweek vragen of ze dat alvast losknippen. 

quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:03 schreef Estrys het volgende:
ah ja de perineum-perikelen. Ben ik trouwens de enige die weersveranderingen aan haar perineum kan aanvoelen sinds de bevalling?
 Piet Perineumsma
 Piet Perineumsma   

quote:

quote:

Ik heb er wel echt zeker 3/4 maanden last van gehad. Veel te veel 'gerend' in de kraamtijd... Dus huuphuup als het even kan, echt rustig aan doen hoor! Dan heelt het allemaal veel sneller.
  Ik heb er wel echt zeker 3/4 maanden last van gehad. Veel te veel 'gerend' in de kraamtijd... Dus huuphuup als het even kan, echt rustig aan doen hoor! Dan heelt het allemaal veel sneller. Hoop voor je dat het snel heelt!
 Hoop voor je dat het snel heelt!

Te laat!quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:40 schreef Grasjes het volgende:
Herinneringen komen boven met het bowlingbalgevoel haha. Ik wist er geen omschrijving voor, maar dit is hetIk heb er wel echt zeker 3/4 maanden last van gehad. Veel te veel 'gerend' in de kraamtijd... Dus huuphuup als het even kan, echt rustig aan doen hoor! Dan heelt het allemaal veel sneller.
En zoveel hechtingen pff......... dat moet je maar niet vertellen aan laatste loodjes moedersHoop voor je dat het snel heelt!

en wat is het misschien niet handig om dit 17 dagen voor mijn uitgerekende datum te lezen
 en wat is het misschien niet handig om dit 17 dagen voor mijn uitgerekende datum te lezen   
  Ook geen scheur gelukkig...
 Ook geen scheur gelukkig...

Bij Tyler ook niet, wel een beetje gescheurd, recht naar beneden. Geen last van gehad gelukkig!quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:46 schreef Stiemie het volgende:
BE bij mij hebben ze vorige keer helemaal niet geknipt voor de vacuumpompOok geen scheur gelukkig...

Lig hier ook echt in een deuk! En ook net met Piet Paulusma op de achtergrond hier hahaha
  Lig hier ook echt in een deuk! En ook net met Piet Paulusma op de achtergrond hier hahaha   

Stiemie probeert zich weer van een goede nachtrust zonder nachtmerries te verzekeren
  Stiemie probeert zich weer van een goede nachtrust zonder nachtmerries te verzekeren 

Nou ik heb de eerste keer met anti-striae-olie mijn buik gesmeerd en dat hielp helemaal niks (
 Nou ik heb de eerste keer met anti-striae-olie mijn buik gesmeerd en dat hielp helemaal niks (  ) dus voor mij geen rare smeersels meer....
 ) dus voor mij geen rare smeersels meer....

Nog nooit van gehoord ook eigenlijk?! Wel van de truc van de warme washand die tegen het perineum wordt gehouden, dat zou de boel ontspannen en dus uitscheuren kunnen voorkomen.
 Nog nooit van gehoord ook eigenlijk?! Wel van de truc van de warme washand die tegen het perineum wordt gehouden, dat zou de boel ontspannen en dus uitscheuren kunnen voorkomen. 

Deed echt zeer! Had liever een warm washandje gehad ja...
  Deed echt zeer! Had liever een warm washandje gehad ja...

quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:46 schreef Stiemie het volgende:
BE bij mij hebben ze vorige keer helemaal niet geknipt voor de vacuumpompOok geen scheur gelukkig...
 Ok, dan was het mss omdat ze op dat moment toch gingen vermoeden dat het een flinke baby was.
 Ok, dan was het mss omdat ze op dat moment toch gingen vermoeden dat het een flinke baby was.  

Ah kijk zo ga ik gerustgesteld de nacht inquote:Op zondag 30 augustus 2009 23:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ok, dan was het mss omdat ze op dat moment toch gingen vermoeden dat het een flinke baby was.

Oh, en de eerste keer dus idd een knip en de pomp, maar de vk zei al dat bij een 2e echt zelden de pomp eraan te pas hoeft te komen.
En nu heb ik maar 1 klein hechtinkje, dus dat deel van dat 'de 2e keer is makkelijker' klopt dan in mijn geval wel.
 En ik twijfel nu soms ook aan thuis bevallen of niet. Maar ben zo bang dat ik die pomp weer nodig ga hebben en dat ik dan toch nog naar het ziekenhuis moet...
 En ik twijfel nu soms ook aan thuis bevallen of niet. Maar ben zo bang dat ik die pomp weer nodig ga hebben en dat ik dan toch nog naar het ziekenhuis moet...

Dat betekende dat ie er tenminste uit kwam!
 Dat betekende dat ie er tenminste uit kwam! 

Daar ben ik nog steeds blij mee! Prima genezen en geen getrek
 Daar ben ik nog steeds blij mee! Prima genezen en geen getrek  

Hij was bij Sasha ook écht nodig en zie maar... de 2e was net zo groot en zwaar en ipv 5 kwartier vruchteloos persen voor die pomp er aan te pas kwam was het nu met een kwartiertje gepiept...quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:27 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ah kijk zo ga ik gerustgesteld de nacht inEn ik twijfel nu soms ook aan thuis bevallen of niet. Maar ben zo bang dat ik die pomp weer nodig ga hebben en dat ik dan toch nog naar het ziekenhuis moet...

). Oscar ligt lekker boven in zijn bedje te slapen. F. ligt ook lekker in zijn bedje te slapen, ik vond dat die dat ook wel weer eens verdiend had, lekker even uitgebreid in zijn eentje in dat grote bed ipv steeds vroeg naar beneden met Sasha.
 ). Oscar ligt lekker boven in zijn bedje te slapen. F. ligt ook lekker in zijn bedje te slapen, ik vond dat die dat ook wel weer eens verdiend had, lekker even uitgebreid in zijn eentje in dat grote bed ipv steeds vroeg naar beneden met Sasha. Maar gelukkig staat ze wel op de filmpjes die we gemaakt hebben.
 Maar gelukkig staat ze wel op de filmpjes die we gemaakt hebben.
 Heerlijk toch!
 Heerlijk toch! 

Dirty dancing was hier trouwens ook favoriet gisteren bij Linde
 Dirty dancing was hier trouwens ook favoriet gisteren bij Linde   Ze zat ademloos op haar potje te kijken. En wat slaapt Oscar al lekker lang zeg!
 Ze zat ademloos op haar potje te kijken. En wat slaapt Oscar al lekker lang zeg! Overigens heeft die pomp bij mij totaal geen pijn gedaan. Daar was ik achteraf ook zo verbaast over. Misschien (als alles snel gaat en meezit) dat we nu thuis gaan proberen te bevallen, maar ik ben dan toch bang dat het weer niet gaat lukken. Vandaar mijn piekergedachtes...
 Overigens heeft die pomp bij mij totaal geen pijn gedaan. Daar was ik achteraf ook zo verbaast over. Misschien (als alles snel gaat en meezit) dat we nu thuis gaan proberen te bevallen, maar ik ben dan toch bang dat het weer niet gaat lukken. Vandaar mijn piekergedachtes...

Ik krijg er spontaan een glimlach van op m'n gezicht
 Ik krijg er spontaan een glimlach van op m'n gezicht 
 Ik vond mijn twintig minuten al zo lekker snel
 Ik vond mijn twintig minuten al zo lekker snel 
 Bij mij is het ook in meerdere lagen gehecht na een knip, maar ik had maar 8 hechtingen....
 Bij mij is het ook in meerdere lagen gehecht na een knip, maar ik had maar 8 hechtingen....  

Ja als er nog een stuk placenta te zien is wel. Anders hadden ze het over doospoelenquote:Op maandag 31 augustus 2009 12:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
Is het dan een curretage MeNicole?
 Zodat eventuele bloedresten ook weg gaan.
 Zodat eventuele bloedresten ook weg gaan.

Hier ook redelijk snel, 20 minuten persen. Maar dan wel omdat de baby in nood was, met twee duwende artsen op mijn buik en een flink aantal knippenquote:Op maandag 31 augustus 2009 12:47 schreef Kleurdoos het volgende:
ik piepte r er gewoon na 8 minuutjes persen eruit (8 persweeen) zo ken t ook!
goede moed in bevalmoeders slaat
 .
 . .
 .

Die kwam er letterlijk uit vliegen. Enige wat ik toen moest persen is om de placenta eruit te krijgen
 Die kwam er letterlijk uit vliegen. Enige wat ik toen moest persen is om de placenta eruit te krijgen   

even bijkomen van alle visite de afgelopen dagen enzo.
 even bijkomen van alle visite de afgelopen dagen enzo.

Ja zo'n vies ding waarvan je het gevoel hebt dat het zo weer terug kan glibberenquote:Op maandag 31 augustus 2009 14:15 schreef Ca.ra het volgende:
Oeh ik vond die placenta zo'n vies glibberding om te voelen. Net alsof je er een kwal uitpoept

En als jullie het over de vacuumpomp hebben, word ik nog altijd naar. Ive lag verkeerd en moest met de vacuumpomp gehaald worden en dat deed zoveel pijn, alsof ik uit elkaar gerukt werd. Ik ben bang dat ik dat nooit vergeet. 2 vrouwen die met grof geweld aan die pomp rukken.
  En als jullie het over de vacuumpomp hebben, word ik nog altijd naar. Ive lag verkeerd en moest met de vacuumpomp gehaald worden en dat deed zoveel pijn, alsof ik uit elkaar gerukt werd. Ik ben bang dat ik dat nooit vergeet. 2 vrouwen die met grof geweld aan die pomp rukken.  

Nou dat was een pijnlijke gebeurtenis.. ze had al een flink hoofd (37cm) en dan moet je dus wachten met doorpersen en dat staat je poes dus op zn wreedstquote:Op maandag 31 augustus 2009 13:58 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Hier ook redelijk snel, 20 minuten persen. Maar dan wel omdat de baby in nood was, met twee duwende artsen op mijn buik en een flink aantal knippen.
Maar ik heb dus nooit gevoeld hoe het is als het hoofdje staat. ben heel benieuwd of ik dat dit keer wel ga meemaken. Het begint allemaal zo voor me te leven nu weer.
 branden! niet normaal..en toen voeld eik die kleine scheurtjes erin komen.
 branden! niet normaal..en toen voeld eik die kleine scheurtjes erin komen. 

) 'heb je de baarkruk ook mee?'
 ) 'heb je de baarkruk ook mee?' 

Zelfs dat viel hier mee, maar dat kwam ook omdat er meteen een injectie gezet werd. Beetje trekken aan het touwtje en flopsquote:

Waaahquote:Op maandag 31 augustus 2009 15:18 schreef Urla het volgende:
Hier staat in het verslag uitdrijvingsfase 1 min niet actief meepersen.
 Ik las het net inderdaad
 Ik las het net inderdaad 

Hier staat in het verslag: Negatief. Niet geperst.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:18 schreef Urla het volgende:
Hier staat in het verslag uitdrijvingsfase 1 min niet actief meepersen.

Ik bij Sasha dus ook niet en deze keer wel...quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:58 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Hier ook redelijk snel, 20 minuten persen. Maar dan wel omdat de baby in nood was, met twee duwende artsen op mijn buik en een flink aantal knippen.
Maar ik heb dus nooit gevoeld hoe het is als het hoofdje staat. ben heel benieuwd of ik dat dit keer wel ga meemaken. Het begint allemaal zo voor me te leven nu weer.

Mijn hemel, dat is echt het ergste dat ik ooit gevoeld heb geloof ik.
 Mijn hemel, dat is echt het ergste dat ik ooit gevoeld heb geloof ik. 

Wauw!
 Wauw!

Om 13.13 was ie er.
  Om 13.13 was ie er.  En 3 hechtingen ofzo.
  En 3 hechtingen ofzo.  Gewoon tijdens het lopen je buik vast houden anders trok ik dat gevoel echt niet.
  Gewoon tijdens het lopen je buik vast houden anders trok ik dat gevoel echt niet.  

als ik lees over die heel korte perssessies.
 als ik lees over die heel korte perssessies.  

Als je de verslagen ook naast elkaar zou leggen zal de eerste de 'zwaarste' zijn, maar ik vond juist deze keer heftiger.
 Als je de verslagen ook naast elkaar zou leggen zal de eerste de 'zwaarste' zijn, maar ik vond juist deze keer heftiger. 

He bah Moonah, wat akelig. kan me voorstellen dat je daar lang last van hebt (ook geestelijk daarna nog lang)quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:46 schreef Moonah het volgende:
Oké, voor de Fok!statistieken dan maar: 2,5 uur persen, daarna alsnog een tang met knip en scheur naar binnen en eentje tot aan mijn anus. Beat that.
Ik maak er nu een geintje van, maar ik heb er naderhand nog een hele poos heel veel moeite mee gehad.
Gheghe, heb na de bevalling nog gevraagd aan de verpleegkundige of het eigenlijk een zware bevalling was geweest.

ja idd.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:24 schreef Kleurdoos het volgende:
en trouwens, persweeen voelen echt heerlijk aa na een weeenstorm

hopelijk krijgt het stuk wat nog geen plekje heeft tzt ook een plekje. Lijkt me een hele nare ervaring zo zeg.
 hopelijk krijgt het stuk wat nog geen plekje heeft tzt ook een plekje. Lijkt me een hele nare ervaring zo zeg. 

Het lubbergevoel en de rollende bm vind ik vervelend voelen maar het eerste is redelijk te beperken met strakke hemdjes.
 Het lubbergevoel en de rollende bm vind ik vervelend voelen maar het eerste is redelijk te beperken met strakke hemdjes.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

mn enkels komen weer terug en mn onderkin verdwijnt woehoe!
 mn enkels komen weer terug en mn onderkin verdwijnt woehoe!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |