quote:De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?
Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.
We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.
Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
In, wat een verhaal zeg!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:43 schreef innepin het volgende:
Kleurdoos, jeetje wat een extremen, +25 of -15 kilo. Vervelend ook, dan weten ze niet hoe het precies komt en komen ze maar met zo'n adviesKan me voorstellen dat je dat niet klakkeloos opvolgt. Goed dat je naar een diëtiste gaat, ik hoop dat je ermee geholpen kan worden!
Miss sly, jij gaat ook hard dan, al 2 kilo onder je startgewicht![]()
Tessie, omg 2 maanden alweerZó snel
Willow is vandaag één week oud, mijn hemel wat gaat dat snel zeg.
Bedankt voor alle lieve berichtjes wb mijn vader. Ik vond het echt heel moeilijk, maar we hebben het weer overleefd. Het was een rare combinatie van situaties: aan de ene kant is hij iemand met wie ik helemaal niets heb, die ik niet begrijp, die mij niet begrijpt, de man die nog altijd even wereldvreemd is als altijd. En ik heb gelukkig eerlijk kunnen zijn over bepaalde dingen, eerlijk kunnen zeggen dat meer dan oppervlakkig contact er niet inzit voorlopig omdat er mij nog veel te veel dwarszit en diep zit. Aan de andere kant is hij wél nog een beetje mijn vader, duidelijk ontroerd bij het aanschouwen van zijn kleindochter, wat mij dan ook weer ontroerde. Maar het grootste gedeelte was gewoon awkward, een gesprek in de trant van: Goh, hoe lang woon je hier nu al? (Drie jaar!) En wat doe je tegenwoordig, studeer je nog? Dat soort dingen. En dat is op zich heel makkelijk om te doen, gewoon feitjes vertellen.
Maar andere momenten, dat hij zachtjes weltrusten fluistert tegen Willow, en dat ie dan mij een knuffel geeft en zegt dat ie me echt gemist heeft, en weet dat hij heel veel goed te maken heeft... pfooehh zeg... ik heb geen kraamtranen gehad, maar dat bezoekje gooide een boel emoties overhoop.
Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan, of hij inderdaad gaat proberen contact op te nemen, of hij inderdaad alles uit wil en kán praten zonder de wereld te verdenken van complottheorieën en dergelijke , of hij inderdaad een opa wil zijn zoals hij zegt. Ik zal het verder uit dit topic houden, dat hoort hier helemaal niet, maar bedankt voor de steun iig.
Wat zeg je dat mooiquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:40 schreef RockabeIIa het volgende:
en toch voelt de verwondering nog net als toen, toen dat je hem voor het eerst bekeek, rook, hoorde en aanraken kon...
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:50 schreef Lois het volgende:
[..]
Wat zeg je dat mooien het is zo waar!
Hier hebben we tegen ondergewicht van manlief ook Nutridrink, Fortimel en zelfs slimfast als drinken bij zijn ontbijt geprobeerd. Het nadeel was dat hij dan meteen helemaal vol zat en daardoor minder ging etenquote:Op zondag 16 augustus 2009 09:07 schreef bodpa09 het volgende:
@Kleurdoos: Ik heb in mijn twenties (:-)) een hele poos Fantomalt door al mijn melddrankjes/vlavarianten/etc geroerd, op advies van een diëtiste. Heb mijn hele leven al ondergewicht, dit was een poging om het te doorbreken. Hielp geen zier, maar bij jou misschien wel, je weet het niet. Nutridrink en Fortimel(?) boden wel soelaas. Je kunt die pakjes bij de apotheek kopen. Wel ijskoud drinken, het is niet te naggelen anders.
Bij ons in het verpleeghuis wordt het tussentijds aangeboden. Dus niet bij het eten maar als tussendoortje.quote:Op zondag 16 augustus 2009 09:20 schreef freecell het volgende:
[..]
Hier hebben we tegen ondergewicht van manlief ook Nutridrink, Fortimel en zelfs slimfast als drinken bij zijn ontbijt geprobeerd. Het nadeel was dat hij dan meteen helemaal vol zat en daardoor minder ging eten
Hielp ook niet dus. Nog steeds een BMI van onder de 15...
Dat meen ik mij ook te herinneren idd!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:50 schreef Lois het volgende:
[..]
Wat zeg je dat mooien het is zo waar!
KD was jouw schildklier ook niet op hol? Of herinner ik me dat verkeerd?
rust? Als ik iets niet heb ervaren in de vakantie dan is het rust. Waar heb je die gevonden?quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:45 schreef Koningin het volgende:
Zo, na een paar weken vakantie ben ik al weer aan het werk.
Wat is het toch heerlijk om tijdens je vakantie de hele dag te kunnen spenderen aan je baby!!
Heerlijk die rust en de tijd vrij kunnen maken.....helaas is het weer voorbij.
In Luxemburgquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:01 schreef Estrys het volgende:
[..]
rust? Als ik iets niet heb ervaren in de vakantie dan is het rust. Waar heb je die gevonden?
Had je nog een foto gemaakt Rocka?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:45 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]Dat is met (baby)meisjes vast ook zo
![]()
Ik wil wel eens een foto maken van 1 van de eerste dingen die ik aan had. Het is zo'n overslagrompertje en het zit in een heel lief soort van 'schilderijtje' gemaakt door mijn moek. Ze had het bewaard en er wat van gemaakt voor als ik ooit een babytje kreeg en het hangt op B's kamer. Misschien is het wat voor sommigen van jullie?
quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:12 schreef tessie het volgende:
[..]
Had je nog een foto gemaakt Rocka?
Of dat je jezelf aan de telefoon hoort zeggen: "Met de moeder van...."quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:07 schreef RockabeIIa het volgende:
Miss_sly, wacht maar tot ze je voor het eerst zelf gericht 'Mama' noemt! *smelt*
"Mijn zoon en ik..."quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:26 schreef Moonah het volgende:
[..]
Of dat je jezelf aan de telefoon hoort zeggen: "Met de moeder van...."![]()
Of voor het eerst legaal naar intocht van sinterklaas mogen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:26 schreef Moonah het volgende:
[..]
Of dat je jezelf aan de telefoon hoort zeggen: "Met de moeder van...."![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |