quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:00 schreef Brighteyes het volgende:Macka, ik bedacht me ineens vanmiddag... hoe is het met jou eigenlijk?
Merk je al verbetering?
Er staat me iets bij van medicijnen, maar ik twijfel een beetje aan mijn geheugen. 
Ik moest vanmiddag aan je denken omdat ik mezelf bedacht dat de zomer wellicht wel een van mijn minder favoriete seizoenen is, die warmte enzo hoeft van mij niet. En toen dacht ik weer dat het voor anderen juist DE tijd is vanwege het licht enzo. En toen dacht ik aan jou.

Ik had 'm gemist. Fijn dat je er naar vraagt, want ik wil best wat vertellen maar wist even niet meer waar dat te doen.
Het gaat niet meer alleen over seizoensgebonden depressie bij mij, maar vooral over een waarschijnlijk chronisch neurologisch defect.De anti-depressiva werken na een vervelende wenperiode inmiddels goed. Niet dat het hele leven nu een feest is, maar het is veel behapbaarder. Af en toe een off day ipv heftige schommelingen gedurende de dag.
Voor de kinderen is het heel goed, want ik ben veel steviger aanwezig als moeder. Omdat ik meer kan (opruimen en in de gaten houden) kunnen en mogen zij ook meer (kliederen en grenzen aftasten). De dames bevinden zich daar erg wel bij en dat maakt mij ook weer blijer.
Voor mijzelf is het erg wennen. Ik was gewend om dagelijks door taaie stroop te waden, en nu blijkt het ook anders te kunnen. Aan de ene kant wordt het leven lichter. Maar ik merk nu ik meer kan ontspannen wel hoe moe ik ben en wat ik fysiek en hormonaal te verduren heb gehad in de afgelopen vier jaar door zwangerschappen en geboortes. (Ik was amper ontzwangerd na de geboorte van Lucie of ik was alweer zwanger van Maja.)
Nu ik eindelijk echt ontzwangerd ben verandert er weer iets in mij. Een paar dingen van hoe ik vroeger was - van voor de kinderen - komen gelukkig terug, en daar word ik weer leuker van. Ook zichtbaar blijkbaar. Lucie vind me in ieder geval prachtig sinds ik me af en toe weer opmaak en sieraden draag. Ze komt daar ook mee aanzetten en dan gaat ze schilderijen maken met als titel 'Mama met oorbellen'

Ik pik ook weer wat oude interesses op, al ontbreken tijd en concentratiespan nog. Maar ik ben op de goede weg. Nu nog een portie energie zien te krijgen
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')