Klinkt goed!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:45 schreef Memmel het volgende:
Ik heb vanmorgen een startpakket voor een dieet gehaald bij de dietiste, heb de nacontrole gehad bij de vk, ben naar de kapper geweest (korter...) en heb een vakantie geboekt: 2 weken Tunesie!
Kortom: ik voel me best OK!
Als je je zo voelt, is het toch gewoon goed!! Zo hoort het volgens mij ook te zijn. En wat betreft je vraag... hij is en blijft je zoon, nu hij nog zo klein is, maar ook over 5 jaar en als hij 18 jaar of ouder is. Die liefde is volgens mij gewoon oneindig. Natuurlijk is het soms fijn dat hij zo afhankelijk van je is, maar als ze wat ouder zijn en wat zelfstandiger zijn, blijft het aandoenlijk en soms ook wel weer handiger. Zo heeft elke leeftijd zn voor- en nadelen, zn leuke en minder leuke dingen. Ik vind Twans leeftijd 7 erg leuk, je kunt hele gesprekken met hem voeren en samen lezen enz. maar ook met Lennon vind ik het erg leuk, beetje vertroetelen. Soms ben ik met beide aan het knuffelen, Lennon op schoot en Twan in mn ene armquote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:27 schreef Jore het volgende:
Sterkte tessie. Weet ze dat je haar stom vindt? Misschien, schrale troost, neemt ze wel een heul mooi cadeau mee.
Ik wil hier al een tijdje posten over hoe het met deze al niet meer zo nieuwe moeder gaat maar het is zo moeilijk in woorden te vatten. Goed, dat gaat het, wel moe maar echt goed. Sinds ik moeder ben (ik moet nog steeds een beetje lachen als ik mijzelf zoiets hoor of zie beweren, ik ben moeder, hihi) heb ik heel erg gevoel dat ik nu nu nu moet leven. Dat ik alles wat Lieuwe doet in me op moet zuigen zodat ik het niet meer kan vergeten. Ik heb wel eens tegen mijn man gezegd dat ik het liefst elke seconde van zijn leven zou willen filmen, bewaren, koesteren. Dit komt nooit meer terug, bedenk ik me zo vaak, het wordt nooit meer zoals nu. Soms word ik daar best een beetje verdrietig (of melancholisch) van, want ik vind het allemaal zo mooi maar het gaat zo snel en ik houd zoveel van hem en ik hoop dat ik dat ook nog doe als hij niet zo klein en hulpeloos meer is. Misschien kan een meer ervaren moeder hier een antwoord op geven?
Hij lijkt zoveel op mij, ik had niet gedacht dat ik dat zo fijn zou vinden maar dat vind ik wel. Hij kijkt net als ik, met dezelfde blik. Wildvreemden die hem bekijken zien het ook en dan ben ik heel erg trots.
Verder had ik verwacht dat ik me moederder zou voelen maar ik voel me eigenlijk nog precies hetzelfde, maar dan met kind. Ik vind het zo makkelijk gaan, eigenlijk, hij past er heel leuk tussen. Lieuwe is lief.
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:27 schreef Jore het volgende:
Ik wil hier al een tijdje posten over hoe het met deze al niet meer zo nieuwe moeder gaat maar het is zo moeilijk in woorden te vatten. Goed, dat gaat het, wel moe maar echt goed. Sinds ik moeder ben (ik moet nog steeds een beetje lachen als ik mijzelf zoiets hoor of zie beweren, ik ben moeder, hihi) heb ik heel erg gevoel dat ik nu nu nu moet leven. Dat ik alles wat Lieuwe doet in me op moet zuigen zodat ik het niet meer kan vergeten. Ik heb wel eens tegen mijn man gezegd dat ik het liefst elke seconde van zijn leven zou willen filmen, bewaren, koesteren. Dit komt nooit meer terug, bedenk ik me zo vaak, het wordt nooit meer zoals nu. Soms word ik daar best een beetje verdrietig (of melancholisch) van, want ik vind het allemaal zo mooi maar het gaat zo snel en ik houd zoveel van hem en ik hoop dat ik dat ook nog doe als hij niet zo klein en hulpeloos meer is. Misschien kan een meer ervaren moeder hier een antwoord op geven?
Hij lijkt zoveel op mij, ik had niet gedacht dat ik dat zo fijn zou vinden maar dat vind ik wel. Hij kijkt net als ik, met dezelfde blik. Wildvreemden die hem bekijken zien het ook en dan ben ik heel erg trots.
Verder had ik verwacht dat ik me moederder zou voelen maar ik voel me eigenlijk nog precies hetzelfde, maar dan met kind. Ik vind het zo makkelijk gaan, eigenlijk, hij past er heel leuk tussen. Lieuwe is lief.
Nou....quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:50 schreef tessie het volgende:
.... Als ik een bevalling kan overleven, moet dit ook wel lukken
Precies!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:49 schreef bixister het volgende:
[..]Jore, wat heerlijk dat 't zo goed gaat met jou en je zoon!
je verhaal komt me zeer bekend voor, ik had dat destijds toen Piet er nog niet zo heel lang was precies zo kunnen opschrijven volgens mij. en, om je vraag te beantwoorden want ik val inmiddels (na bijna 6 jaar) onder de meer ervaren moeders geloof ik: ik ben nog steeds even stapelgek op 'm, hij lijkt nog steeds erg veel op me maar is ook heel duidelijk echt een eigen persoon die me vrijwel dagelijks verbaast / verrast met geweldig leuke eigen ideeën en vragen en dromen en plannen. kortom: dat genieten gaat steeds maar door!
maar het gaat ook inderdaad wel héél hard allemaal. en je kunt niet alles vastleggen, maar het is wel echt zeer waardevol om regelmatig wat filmpjes en foto's te maken want je vergeet toch ook veelteveel! (al voelt het op dat moment vaak alsof je dat noooooit zult vergeten.
).
Juist wel! Eten met volle mond is onbeschoft en wellicht verslikt ze zich in de muisjes en gaat ze daardoor eerder wegquote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:06 schreef tessie het volgende:
Chacama, wat fijn dat het zo goed gaat! Maakt toch niks uit hoe makkelijk of hoe moeiljlijk het voor iemand anders zou zijn, het gaat om hoe het voor jou is.
Karin, ik ga haar ook geen beschuit met muisjes geven hoor
quote:Op woensdag 22 juli 2009 00:42 schreef bixister het volgende:
die van jou ook al???!!!dat verkleint de kans op nóg meer leuke 6/7-jarigen natuurlijk wel danig he, ukkie-moeders.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 04:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Juist wel! Eten met volle mond is onbeschoft en wellicht verslikt ze zich in de muisjes en gaat ze daardoor eerder weg
Is voor ieder persoon anders. Ik was de 1e 10 weken ongesteld, toen heeft de dokter het draadje wat korter geknipt en toen was het na een dag over. Maar mijn libido was behoorlijk gedaald (lees: ik had geen libido)quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:52 schreef mikoxx het volgende:
Ik mag volgende week voor nacontrole. Ik wilde dan ook meteen een spiraaltje laten zetten, iemand ervaring?
miss!! Welkom hier als kersverse mama!quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb nog niet heel veel te vertellen als kersverse moeder, maar ik ben er dus wel een...een nieuwe moeder.
Wat een ongelofelijke ervaring is dat, moeder worden.
om je vraag uit eht babietjestopic te beantwoordenquote:Een (hormoonhoudend) spiraaltje kan het beste vanaf acht weken na de bevalling geplaatst worden. Voor die tijd is de baarmoeder eigenlijk nog te week.
De mirena, had ik hiervoor ook al 2x... en ik vond/vind het echt "prettige" anti-conceptie.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:19 schreef Brighteyes het volgende:
Diaan, heb je de mirena? Of eentje zonder hormonen?
Wat die knip betreft, wij zijn er nog niet over uit of we evt. nog voor een 3e gaan, dus een knip is geen optie en condooms vinden we echtquote:Op woensdag 22 juli 2009 23:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ah ok.
Ja, F. zegt dat hij voor een knip gaat, dus op zich hoef ik strak niks meer als het goed is, maar mijn libido is normaal echt al heel laag en de pil, en ook de nuvaring waren daarop van invloed dus ik ben er huiverig voor.
Dat is ook prima toch... fijn voor jou om geen anti-conceptie te hoeven nemen!!quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:29 schreef Brighteyes het volgende:
F. is tamelijk stellig over die knip, en dan met name over het niet willen van een derde, dus ik wacht dat wel af.
Tussen Sasha en deze in (en voor Sasha trouwens ook) gebruikten we condooms, maar dat is geen succes...
We waren er nog wel eens slordig mee.Vandaar die snelle zwangerschap.
![]()
Ach.... bij Sasha raakte ik ook niet zomaar zwanger, kan wel een keertje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |