abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70957160
Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders # 79
quote:
De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.

Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.

(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

[ Bericht 6% gewijzigd door Lois op 14-07-2009 12:26:46 ]
Fake it till you make it...
pi_70957177
Ik gooide 'em dicht, even mn eigen post nog maar op herhaling:

"Estrys, 10 minuten... dat doet ze snel dan. Zou je haar als hulpverlener krijgen?
Je kan ook kijken of je een particulier iemand kan vinden, die wel eerder plek heeft (misschien nog eens met de huisarts overleggen...?). Proberen kan altijd... ondanks vakantietijd. Tot oktober zo door is ook niet waar je op zit te wachten

Ingrid, soms hebben we er wel woorden over als de een vind dat de ander het niet handig aanpakt, maar ruzie... nee zo wil ik het niet noemen.

Karin, wat knap dat je het hebt laten gaan en er wel op bent teruggekomen. Ik denk dat ik het niet had gekund...

Ik heb lekker geslapen vannacht. Was ik ook wel heel erg aan toe moet ik zeggen.
pi_70957399
Een hele dikke knuffel voor Estrys...
Helaas weet ik uit eigen ervaring iets te goed hoe het voelt om depressief te zijn, en ook hoe frustrerend het is als je zelf inziet dat je hulp nodig hebt, maar die niet krijgt...
Sterkte meid!!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:09:50 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_70957481
Ik zit volgens mij echt in een hormonale achtbaan op dit moment. Doordat Bert nog steeds last van zijn rug heeft en uitgerekend deze week de hulp met vakantie is komt het hele huishouden op mij neer en eigenlijk trek ik dat gewoon niet, dus dat heeft nogal wat fijne uitbarstingen teweeg gebracht
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70957753
Tot oktober zo door kan ook gewoon niet. Ik heb gisteravond nog dat gesprek zitten overdenken en hoe ik me voel. In de steek gelaten is misschien nog wel de beste omschrijving. Ik ga nu eens kijken of wat anders te krijgen is. Moonah had al een goede tip dus ik zal er eens in duiken.

Ik heb een mailtje naar mijn werk gestuurd. Ik zou ze bellen maar dan is het weer huilen aan de telefoon en dan zeg ik weer niet wat ik wil zeggen. Ik heb besloten om morgen in ieder geval een halve dag te gaan werken. En samen met mijn leidinggevende een plan te maken zodat ik op mijn werk in ieder geval niet in mijn oude vertrouwde patroon (nooit nee zeggen en teveel werk aannemen) kan vallen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_70957837
Estrys, een intake van 10 minuten is echt héél weinig
Als ik een intake doe, trek ik daar minimaal een half uur voor uit....
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:29:34 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_70957869
Oja, en mijn gynaecoloog ziet liever een spiraaltje. Maar ze heeft een aantekening gemaakt, dus de bedenktijd is wat mij betreft ingegaan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70957894
Estrys,
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:31:04 #9
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70957901
estrys, wat een naar gesprek lijkt dat te zijn geweest! ik zou daar niet meer naar teruggaan, ook als ze wel tijd had gehad met dit soort hulpverlening gaat het zoveel om vertrouwen en klik, dat lijkt er niet te zijn. hopelijk vind je snel een voor jou geschiktere psych.

chacama, wat je schrijft over het verdriet om je moeder. zo herkenbaar! die kleine, onverwachte, dingen, die dan zo onwijs hard binnen kunnen komen... brrr. iig fijn dat je dr weer even dichtbij hebt gevoeld!

troel, kan het huishouden niet een weekje wachten? of minder? iig sterkte met je hormonen! hoe gaat het eigenljk met je energieniveau?

vwb woorden/ruzie over de opvoeding, wij doen het wel net zoals karin. als PR eli straft, dan bemoei ik me er niet mee, en andersom. verder is het gewoon een kwestie van vertrouwen dat de ander alles met de beste intenties doet. geeft een boel rust. het kind houdt er vast geen trauma aan over als iets een keer niet precies volgens de regels/wensen van mama (of papa) gaat.
al ben ik wel blij dat eli inmiddels het woord papa ook gevonden heeft. vind ik wel fijn voor PR, dat eli ook wel eens een knuffel van papa vraagt en niet alleen bij mij. bij pijn is het nog wel mamamamama, maar als hij vrolijk is, wordt papa ook wel geknuffeld.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_70957917
Volgens mij was het eigenlijk ook bedoeld dat het een half uur zou duren. Maar was denk ik net voor de pauze. Om de hoek van de huisarts zit de ANWB winkel en ik wilde nog even snel een vignet kopen voor de vakantie. Kwam ik die psycholoog weer tegen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_70958580
Het is wel heel belangrijk dat het goed klinkt met de psych vind ik. Anders durf je nog niet alles te zeggen.

Ik heb een slijmbeursontsteking in mijn heup. Balen! Eerst met pijnstillers en rust afwachten. Helpt dat niet, dan een spuit erin. Yuk, ik haat spuiten.
pi_70958797
Troel, kan je niet alleen de hoogst noodzakelijke dingen doen en de rest maar even laten liggen... dat huishouden loopt niet weg...

Estrys, heel goed dat je dat mailtje naar je werk hebt gestuurd!
En hou je het echt bij een halve dag (of minder als het teveel is...). Pas goed op jezelf hoor .

Ingrid, beterschap!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:02:02 #13
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_70959937
Ingrid ik vind het altijd sorry dat ik het zeg of ik kan beter zeggen Djeez waarom moet je er zo moeilijk over doen? Doordeweeks mag ze niet slapen want dan is ze in jouw ogen 's avonds niet over de vloer maar in het weekend wil je haar overdag ook niet over de vloer dus wanneer mag Kim dan wel bij je over de vloer effe aangenomen dat ze in het weekend dan 's nachts wel slaapt?

Het kan ook gewoon de warmte zijn of een faaaaaaaassseeeee maar net wat Ingrid zegt als ze op een kleedje/bank/grond in slaap valt dan zal ze op dat moment haar slaap echt wel nodig hebben lijkt me en meestal heeft dat geen invloed op het slapen 's nachts dus lijkt het me gewoon een eenmalige actie. Maar goed dit is mijn mening hierover.

Ingrid beterschap.

Estrys wat een vreemde manier van doen eerlijk gezegd. Nu hopen dat er een tussentijdse oplossing komt tot aan oktober.

Troel rustig aan en kan anders niet je familie (mam, zussen, schoonmams, vriendinnen) je even tijdelijk uit de brand helpen door even een zwieper in het huishouden te geven?

Karin een kwartier is ook wel een beetje lang hoor maar goed ik vind het knap dat je niets gezegd hebt in elk geval.

Hier hebben we ook weleens woorden. Mijn lief houd er niet van om thuis als wij visite te hebben Kaith op de trap te zetten als ze iets doet wat niet mag. Bijvoorbeeld springen op de bank. Normaal na twee keer waarschuwen moet ze 3 minuten op de trap en als ze er afkomt en ze gaat schreeuwen gaat ze gewoon weer terug tot ze gekalmeerd is. Maar ik ben dan van de consequente en mijn lief vind het dan vervelend voor de visite dus doet hij het niet. Of deed hij het niet want het heeft wel tot een paar stevige discussies geleid en inmiddels gaat het steeds beter.

Knuffel verder voor iedereen.
pi_70961085
Ingrid, sterkte en beterschap! En probeer toch zoveel mogelijk rustig aan te doen want slijmbeursontstekingen zijn nare dingen die als ze niet goed uitgeziekt worden, nog wel eens de neiging hebben om regelmatig terug te komen en dan ben je nog verder van huis.
(Jaja, makkelijker gezegd dan gedaan, I know...)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70961350
Pandora, ik ga mijn best doen. Net wel heel de voortuin van onkruid ontdaan. Nu kapot.
pi_70961424
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
Pandora, ik ga mijn best doen. Net wel heel de voortuin van onkruid ontdaan. Nu kapot.
* Pandora73 duwt Ingrid op de bank en zegt: "Slapen!"
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:51:30 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_70961484
Veel dingen laat ik wel gewoon liggen hoor, maar soms moeten er echt gewoon dingen gebeuren. Ruben kieperde gisteren zijn potje om, tja, dan zal toch echt de badkamervloer gedweild moeten worden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70961696
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:49 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

* Pandora73 duwt Ingrid op de bank en zegt: "Slapen!"
He, duw niet zo hard!

Mochten beeb en peuter straks nog gaan slapen, kan ik het ook proberen.
pi_70962109
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:57 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

He, duw niet zo hard!

Mochten beeb en peuter straks nog gaan slapen, kan ik het ook proberen.
Sorry Ingrid... Knuffffff
(ik kan vanaf hier geen emoticonnetjes posten)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  Jubileum moderator dinsdag 14 juli 2009 @ 12:31:25 #20
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_70962775
Het volgende is niet bedoeld voor Estrys, want haar verhaal vind ik wel hier passen.

Zo langzamerhand dwalen we hier weer richting een KLB topic over de ziektes en pijntjes des moeders. Dit is niet de bedoeling dames, en dat zeggen we al heel lang en al heel vaak.
Ja tuurlijk heeft het te maken met je moeder zijn, dat je niet kunt schoonmaken maar zo kan ik er nog wel een paar verzinnen.

De oorspronkelijke bedoeling van dit topic was veel meer gericht op hoe combineer je werk en zorg, wat doet ontzwangeren met je, het gedichtje en de gevoelens van Viev in het vorige topic etc. etc.

Dus... beterschap voor iedereen maar het hoort niet hier. Waar dan wel? [insert dikke pijl van BE] KLB? LIF?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:34:11 #21
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_70962871
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
hee ingrid dat moet je dan ook niet doen hè met een slijmbeursontsteking in de heup. In ieder geval heel veel beterschap toegewenst!!

Troel, zul je altijd zien hè? Doe maar rustig aan met het huishouden, dat is er langer dan jij.

Estrys, succes verder en op het werk!! heel goed dat je daar ook een gesprek aan gaat.
Make love, not war ☮
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:37:26 #22
1762 YPPY
Yppiaans
pi_70962976
Wat een verhaal Estrys. Ik had helemaal niet door dat het zo slecht met je ging. Als ik iets kan doen ofzo moet je het maar laten weten, dat gevoel is zo ontzettend stom.
Wachten tot oktober moet je echt niet doen hoor, dat is veel te lang om door te moeten lopen. Het lukt je wel, maar elke maand, week, dag die je nu 'mist' is zonde. Hoe sneller je je beter voelt, hoe beter. Het is zo fijn om je weer meer jezelf te voelen en sterker te zijn.
Die intake was echt veel te kort. Ik heb er geloof ik wel een uur gezeten en een week later weer zo lang. Wel heel vervelend dat juist iemand die zo de hulp nodig heeft laten wachten.
Echt, het kost je veel energie, maar zorg dat je snel hulp nodig hebt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:11:26 #23
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_70964045
Even vanuit vorige topic:
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 07:52 schreef Asyniur het volgende:
Estrys, meld je anders aan bij maatschappelijk werk. Daar zijn de wachtlijsten niet zo lang, de hulp is gratis en het kan genoeg zijn om alleen daar te ventileren. En als het niet genoeg is, heb je dit ter overbrugging naar oktober...
pi_70965189
Hoort het hebben van opvliegers ook bij het ontzwangeren??
Ik heb af en toe van die opvliegers, niet normaal... het zweet breekt me dan echt aan alle kanten uit.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:59:26 #25
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70967833
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:45 schreef Vicky het volgende:
Hoort het hebben van opvliegers ook bij het ontzwangeren??
Ik heb af en toe van die opvliegers, niet normaal... het zweet breekt me dan echt aan alle kanten uit.
je hormonen moeten weer even de juiste balans vinden. Houvol en een extra douche kan uitkomst brengen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')