abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juni 2009 @ 09:35:50 #1
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70505537
Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders #78

Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 30-06-2009 09:51:19 ]
Niet mieten! Door gieten!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 09:36:58 #2
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70505561
Nou ja... dat moet dus moeders zijn. BE? Wil jij zo vriendelijk zijn Dank!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 09:37:00 #3
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_70505563
Even reactie op het vorige topic:

Ik wil heel even wat zeggen, ik als man zijnde snap de logica van mannen wel.

Alleen wij mannen hebben vaak die logica niet. Als je even gaat kijken denkt een man niet van he hij moet nog aangekleed worden. Nee dat kunnen mannen niet ofzo. Betrap me er zelf vaak ook op dat er nog val alles moet gebeuren en ik vrolijk iets anders aan het doen ben.

Is denk ik een mannen kwaaltje...
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
pi_70505656
Ik snap hem wel, hij zit lekker even te kijken en te genieten en JIJ bent met die kleertjes bezig. Dan gaat hij er vanuit dat je het ook afmaakt. Dus hij weet wel dat hij kleren aanmoet, maar denkt dat jij dat gaat doen, want je was toch al bezig, zoiets
pi_70505669
hihi aeque..
maar het klopt over hetalgemeen wel denk ik...
die van mij mist ook echt het "verzorgingsgen" zegt ie zelf ook hoor

Seilram, roze wolken bestaan ook niet.. het zijn idd roze momenten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 09:44:09 #6
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_70505719
Nou moet ik wel zeggen dat bij ons thuis, ik het meeste bezig ben met de kleine als ik thuis ben dan.
Snap ik ook wel want als ik ben werken moet zij er voor zorgen. Maar ook ik heb weekend.
En ik vind het geen probleem om het een en ander te doen. En ik doe het 99/100 keer ook. Alleen die ene keer als ik dan vraag wil jij het effe doen.

Is het teveel gevraagd
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
pi_70505810
Ik weet zo goed dat hij daar gewoon niet bij stil staat. Alles wat jullie zeggen weeeeeet ik wel. maar het is bij ons soms echt het Mars-Venus verhaal Nou hebben we gisteren een uur met de auto rondgereden om Seb stil te krijgen. Dus ik was niet bijzonder vrolijk vanmorgen. En dan moet het vaak ontgelden. De arme schat heeft ook nog een langzaam leeglopende voorband dus die staat bij de garage zie ik op Twitter.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:00:30 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70506145
Een S en () toegevoegd aan de TT.
pi_70506191
Mannen moeten het vaak ontgelden wat betreft de verzorging/kleding etc. Ik vind dat wij vrouwen best kunnen miepen over kleertjes (want anders past het niet goed bij elkaar, ja ik betrap mezelf er ook op regelmatig)
Ik ben wat dat betreft heel erg blij dat wij vaak op 1 lijn zitten. Vannacht bijvoorbeeld is J. er wel als eerste uit om Sander te troosten als hij moet huilen. Dat vind ik lief
Je doet het samen en ik snap best dat als het je eerste kindje is het ook wennen is om SAMEN papa en mama te zijn. (ik zeg: communicatie is hèt middel, maar volgens mij geldt dat ook niet altijd voor iedereen)

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2009 10:05:40 ]
pi_70506250
hihi herkenbaar LL.
Als M. Amber aankleedt vraag ik me af of ie zijn ogen dicht had

Maar ik meot zeggen dattie wel weer heel lief enzo is. Als Tess huilt krijg ik haar heel vaak niet stil, ws. voelt ze mijn frustratie. M. is een stuk relaxer denk ik daarin. Als ie ziet dat ik haar niet stil krijg neemt ie haar ook meteen over.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70506304
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:04 schreef Vicky het volgende:
hihi herkenbaar LL.
Als M. Amber aankleedt vraag ik me af of ie zijn ogen dicht had

Maar ik meot zeggen dattie wel weer heel lief enzo is. Als Tess huilt krijg ik haar heel vaak niet stil, ws. voelt ze mijn frustratie. M. is een stuk relaxer denk ik daarin. Als ie ziet dat ik haar niet stil krijg neemt ie haar ook meteen over.
Die heeft dus echt wel het verzorgingsgen hoor! Dat is toch lief?
En als kleine Tess voelt dat papa rustig is zal zij misschien ook sneller rustiger worden.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:16:20 #12
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70506550
Ha, ben ik blij met een man die wel kleren kan uitzoeken!
en het soms ook nog doet!

vicky, wel lief van je man dat hij dan tess overneemt. (ergens niet meer dan normaal, maar toch lief)
hopelijk gaat het snel beter!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_70506969
die van mij kan ook wel kleren uitzoeken. Het is alleen soms euhm..anders

Manlief is er vannacht drie keer uit geweesst overigens. Dus geloof dat ik niet zo moet zeuren. En dan ik 's ochtends ook nog op hem vitten ook vanavond maar wat lekkers voor hem koken
pi_70507308
Als vrouw met behoorlijk mannelijk aangelegd brein (ja, ik kan ook achteruit inparkeren zonder schade enzo, haha) vrees ik het ergste als ik dit allemaal zo lees...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:46:45 #15
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70507414
Verwen die van jou maar Estrys

Wij hebben de afspraak dat degene die niet hoeft te werken de volgende dag eruit gaat. Ook met voeden. Straks werken we allebei 3 dagen. Dus vannacht ben ik eruit gegaan... nou eruit heb ik mijn arm in de wieg gegooid. Bovendien word ik tot nu toe gewoon eerder wakker van Joep.

Mijn man is wel van het gek doen met Joep. Joep heeft tot nu toe vaker naar papa gelachen dan naar mij. Papa is lachen en gezellig en mama is knuffelen en troosten lijkt het wel.

Maar ik vind het inderdaad soms best moeilijk, maar goed, ik had ook niet verwacht dat het allemaal makkelijk zou zijn. Ik heb van de week ook aan mijn man gevraagd (nadat ik hem min of meer een paar handvaten heb aangereken over ouderschap in mijn ogen ) of hij nog op of aanmerkingen op mij had of voor mij had en toen zei hij heel lief: jij bent een super mama
pi_70507901
Dat verschil tussen mannen en vrouwen logica of hoe je het ook noemen wilt...
Ik heb dat als we weg gaan nog wel eens, ben ik druk met alles bij elkaar rapen enzo en dan ben ik eindelijk klaar om te gaan en dan zegt hij: ja, ik sta al die tijd al op je te wachten... . Ze zien het blijkbaar niet ofzo.

Die kleine Mirte hier wikkelt haar vader overigens genadeloos om haar kleine vingertjes hoor... Ik denk dat ze heel wat voor elkaar krijgt alleen maar door lief te lachen en zo schattig te doen... een echte meid.
Fake it till you make it...
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:05:42 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70508029
Grappig genoeg zegt F. dus dat hij zelf ook niet goed snapt hoe het zit, want als ik eens een paar dagen weg ben voor mijn werk, dan loopt alles als een trein, maar als ik dan weer terug ben gaat hij aan mij vragen wanneer hij moet eten etc. Blijkbaar toch een automatisme dan ofzo. Lekker makkelijk als een ander nadenkt.
pi_70508195
Grappig is dat he BE!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70508361
Ja inderdaad BE, ze kunnen het uiteindelijk wel zelf.
Maar ik maak het er ook wel zelf naar want ik heb vaak commentaar en bevelen als ik thuis ben, je moet zus en zo doen, dat kleurt niet bij elkaar, dat is te warm, te koud etc, hij moet DAT broekje aan, doe nou deze slaapzak, pak hem dan even op, geef hem zijn speen etc. Niet gek dat hij wat onzeker is als ik er ben.
pi_70508411
jeetje ik lees het nu terug

Die man van mij verdient een prijs de nobelprijs voor de vrede of zo
pi_70508437
dat is hier hetzelfde. Als ik thuis ben dan lijkt hij niet te weten wanneer Dana wat moet eten (brood bij opstaan, fruit rond 10 uur en weer brood rond lunchtijd) maar als ik er eens niet ben dan gaat het blijkbaar wel goed
Alhoewel hij laatst opbelde om te vragen wat Dana voor avondeten moest omdat er geen potjes waren...de vriezer ligt vol met dingen die Dana kan eten als wij s'avonds iets eten wat niet geschikt is voor haar

En kleertjes uitzoeken gaat hier soms ook met de ogen dicht

Maar verder is heel behulpzaam en denk ik dat wij echt een goede balans hebben gevonden in de verdeling. Dat is er automatisch ingeslopen, soms doet hij iets meer, soms doe ik iets meer
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:41:17 #22
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70509226
Weet je wat het is, het is ook een kwestie van loslaten.
Ik prent mezelf dan altijd in: Heeft Anna nou echt een mindere dag op de creche als ze met een gestreepte maillot, een gestippeld shirt en een te grote rok aankomt? Neeeee, zeg ik dan, ik heb dan alleen een kutdag omdat ik weet hoe mijn kind eruit zag. J. voelt zich goed omdat hij het gefikst heeft, Anna zal het verder een worst wezen. Dus wat zal ik me druk maken.
Ik bemerk zelf dat wanneer ik het niet loslaat, niemand anders dan ikzelf er last van heeft en dat belemmert mij dan weer om ook gewoon Memmel te kunnen zijn ipv alleen maar mama. Het kost me wel heel veel moeite, maar ik probeer het toch. En daarbij: als ik aldoor commentaar geef, vind ik het ook niet gek dat er constant gevraagd wordt of iets ok is. En de sfeer wordt er dan ook niet echt beter op.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_70509389
Wijsheid inderdaad Memmel!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:46:47 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70509473
Klopt hoor Memmel!
pi_70509505
Je hebt gelijk Memmel. Maar ja, aard van het beestje Neemt niet weg dat ik het wel probeer hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')