Tips? Oefen de fiets --> loop transition paar keer op wedstrijdtempo, zal een hoop schelen in je looptijd. Bijv 10km op wedstrijdtempo fietsen en dan 2km lopen op wedstrijdtempo. Dit kan je een keer of 2 / 3 doen (pak wel pauze tussendoor).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:36 schreef bananablues het volgende:
[..]
Net mijn eerste tweedehands racefiets gekocht! Een Cube Attempt 2006 zonder pedalen. Ik wil ook gaan trainen voor een 1/8e triathlon, om eens te kijken of het wat is! Nog tips voor een beginneling?
Ik zit ook te denken aan een ligstuur te kopen, maar wacht er nog eventjes mee. Moet eerst pedalen en goede fietskleding kopen. Wat zijn goede pedalen voor de triathlon? Of wissel je van schoenen na het fietsen?
Dat 't beter gaat?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:12 schreef el_salvador het volgende:
Ik merk zelf na 3 daagjes alweer een behoorlijk verschil trouwens woei
zeker, lagere hartslag en hogere snelheid op mn vaste trainingsberg. Vandaag trouwens weer 100+ renners tegengekomen daar, mooie fietsomgeving.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat 't beter gaat?
Klimmen is altijd weer even wennen idd.
Lekker druk daarquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:02 schreef el_salvador het volgende:
[..]
zeker, lagere hartslag en hogere snelheid op mn vaste trainingsberg. Vandaag trouwens weer 100+ renners tegengekomen daar, mooie fietsomgeving.
Hoeveel afwijking zou zo'n GPS hebben. Bij mij verschilt het geloof ik per rit nog wel redelijk veel. Laatst gaf hij op een ritje van 11 km, 165 hoogtemeters, terwijl de rit nagenoeg vlak was. Vooral toen ik onder de bomen fietste gaf hij afwijkingen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:12 schreef el_salvador het volgende:
1300 hoogtemeters op de gps weer vandaag, en kwam een wagen tegen van de vacansoleil ploeg. Weet iemand daar meer van? Dacht dat ze hier op hoogtestage zaten.
Ik merk zelf na 3 daagjes alweer een behoorlijk verschil trouwens woei
dat hoeft dus niemand te wetenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:10 schreef No-P het volgende:
[..]
Hoeveel afwijking zou zo'n GPS hebben. Bij mij verschilt het geloof ik per rit nog wel redelijk veel. Laatst gaf hij op een ritje van 11 km, 165 hoogtemeters, terwijl de rit nagenoeg vlak was. Vooral toen ik onder de bomen fietste gaf hij afwijkingen.
Baas boven baasquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
In vergelijking met bijna dood worden gereden (vorige topic) viel mijn val erg mee, maar ik stond wel te kijken dat ik een enorme hongeraanval had vijf minuten erna. Waarschijnlijk omdat ik zo pissig op mezelf was dat ik op zo'n stomme manier ben gevallen...maar m'n fiets is zo te zien gelukkig niet beschadigd.
Zal voor de zekerheid wel even de plaatjes checken, het uitdraaien volet niet meer zo soepel als eerst...of dat verbeeld ik me nu, dat kan ook natuurlijk.
Ultegra is meteen het duurste aan de hele fiets. zullen wel bezuinigd hebben op andere onderdelen. Stijfheid van het frame is heel belangrijk. Verkijk je dus niet op Ultegra, sowieso Ultegra is net vernieuwd. Ultegra,, Ultegra SL en dan Ultegra 6700(?) met technieken uit de Dura Ace range. Koop anders of kijk even in fiets (www.fiets.nl)quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:18 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Baas boven baas
Maar het is niet echt lekker weer en ik ga zo eens wat winkels af hier op fietsenjacht. Heb maandag tijdens het fietsen nog een hele mooie zien staan. Merk weet ik niet meer, maar was Ultegra afgemonteerd en 800 euro oid. Meer heb ik eigenlijk niet echt te besteden.
Nou, jullie horen het wel
Carbon voorvork is stijver en rijdt beter. Heeft te maken met demping en dergelijke. Dit is vaak standaard, belangrijker is om te weten welke techniek ze gebruikt hebben om die voorvork te maken.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:39 schreef Snuf. het volgende:
Ik ga met een ervaren fietser die mij ook aan het wielrennen heeft gebracht. Hij ratelde maar van alles, maar er zat ook een carbonvoorvork op (wat kennelijk tof is)
Maar ik ga wel even kijjken, thanks voor de tips jongens
Inderdaad... ik heb in een van mijn routes een paar kilometer klinkerweg..daar rammel je zowat van de fiets af zeg en dan is die carbon vork echt wel beter.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Carbon voorvork vangt de schokken beter op, dus het is comfortabeler op klinkerwegen ed.
Stijfheid van de Carbon schoen? Als je een hele fiets koopt kun je vaak extras bedingen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:25 schreef Snuf. het volgende:
Ben ik weer Als je daar binnenkomt is het toch net een hele grote snoepwinkel.
Maar heb nog geen fiets gekocht, maar wel zo goed als beslist. Ik ga waarschijnlijk toch voor die fiets uit de andere winkel (waar ik maandag ben geweest). Zag er mooi uit, Ultegra, Carbon voorvork, double (10 speed) en binnen mijn budget. Ik ga vanmiddag als die winkel open is daar kijken.
Wel alvast nieuwe schoenen gekocht. Shimano Ro99. Met carbon onderkant 75 euro.
Kijken hoe snel het breekt ;-)quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:38 schreef Snuf. het volgende:
Ik weet het. Hoop dat ik er nog wat dingen bij kan lullen
Hoe kan ik zien wat de stijfheid is?
Heb je een dubbel of Compact? Maakt veel uit ;-) Tenminste als je gaat klimmen. Stevens zijn mooie fietsen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:24 schreef Snuf. het volgende:
Nou, de nieuwe fiets is binnen
Het is een Stevens geworden. Preciese naam ben ik vergeten. Geheel Shimano 105 afgemonteerd, triple en 10 speed. Daarnaast ook nog look pedalen en een carbon voorvork.
Het is een tweedehands, maar er is nauwelijks opgereden en ik moest ook even 2 keer kijken om te zien of ie nieuw of 2e hands was. Proefritje reed lekker.
Hoeveel tandjes heeft het buiten- en binnenblad?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:43 schreef Snuf. het volgende:
Dubbel of Compact zou ik niet weten. Wat is het verschil?
Wat een schandalig slecht item zeg. De subjectiviteit spat van de commentator af en ze gaat niet eens in op de belachelijke woorden van mevrouw Ficq: "argeloze fietsers". Je kunt in het verkeer niet argeloos zijn. Ben je dat wel, dan hoor je op de weg niet thuis.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:03 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Heb je een dubbel of Compact? Maakt veel uit ;-) Tenminste als je gaat klimmen. Stevens zijn mooie fietsen.
Kwam net dit tegen op Een Vandaag: http://www.eenvandaag.nl/binnenland/34903/oorlog_op_het_fietspad
Ik ben zo'n debiel,maar rijd liefst op de grote weg. Sowieso is het nooit goed wat je doet, en als je in een groep rijdt maakt het niet eens uit hoe hard je gaat, dan ben ja altijd intimiderend.
Die had ik een tijdje terug ook gezien ja, een erg negatief item tov de wielrenner.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:03 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Heb je een dubbel of Compact? Maakt veel uit ;-) Tenminste als je gaat klimmen. Stevens zijn mooie fietsen.
Kwam net dit tegen op Een Vandaag: http://www.eenvandaag.nl/binnenland/34903/oorlog_op_het_fietspad
Ik ben zo'n debiel,maar rijd liefst op de grote weg. Sowieso is het nooit goed wat je doet, en als je in een groep rijdt maakt het niet eens uit hoe hard je gaat, dan ben ja altijd intimiderend.
idd nogal kortzichtig.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:11 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Die had ik een tijdje terug ook gezien ja, een erg negatief item tov de wielrenner.
De meeste mensen zijn ook zo kortzichtig over wielrenners.quote:
Mee eens. De FOUT ligt altijd bij iemand anders en nooit bij jezelf. En als IK hier fiets moet IEDEREEN mij de ruimte geven. Stelletje a-socialen!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:49 schreef jpjedi het volgende:
enorm stigmatiseren en natuurlijk totaal respectloos om een groep weg gebruikers weg te zetten als debielen en groepen reuen.
Natuurlijk zijn er asociale wielrenners en zelfs hele pelotons. maar er zijn bijvoorbeeld net zo veel onbekwame schoonmoeders op het fietspad die geen tijd hebben om op het verkeer te letten.
zeker, ik had vorige week bijna een hondje onder de wielen, omdat ik na 2 keer bellen nog geen enkele reactie kreeg van z'n baas, die op het fietspad liep ipv op het trottoir (gescheiden door hooguit 30 cm struikjes).quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn ook zo kortzichtig over wielrenners.
Gereden afstand is heel nauwkeurig met GPS maar hoogtemeters is erg onnauwkeurig is mijn ervaring, tenzij je echt bergop rijdt. Op relatief vlakke stukken zit die meter de hele tijd ruis op te tellen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:10 schreef No-P het volgende:
[..]
Hoeveel afwijking zou zo'n GPS hebben. Bij mij verschilt het geloof ik per rit nog wel redelijk veel. Laatst gaf hij op een ritje van 11 km, 165 hoogtemeters, terwijl de rit nagenoeg vlak was. Vooral toen ik onder de bomen fietste gaf hij afwijkingen.
Tja je begrijpt hopelijk het verschil wel tussen een webwinkel en een fietsenmaker. Daarbij vind ik het verschil eigenlijk niet zo denderend om dan de band alsnog online te bestellen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:12 schreef Superher0 het volgende:
Vandaag langs mijn fietsenmaker om een nieuwe achterband te kopen. De oude is behoorlijk versleten, rijd op een vierkante namelijk en dat voelt niet prettig bij hoge en ook lage snelheden. Had hem bijna gekocht totdat ik de prijs zag. 43 euro voor een conti GP 4000!
Nou, dat vertik ik, helemaal omdat ik hem voor 33 euro kan kopen via Futurum. Is 10 euro per band! Ik ben toch geen dief van mijn eigen portomonnee. Kon 10% krijgen maar dan nog. Jammer. Maar om mijn fietsenmaker te vriend te houden heb ik wel meteen een grote beurt gepland in oktober. Mag hij het hele achterwiel reviseren en nieuwe ketting en tandwielen erop zetten. Begin nu maar alvast met sparen.
Helemaal gelijk heb je. Ik ben best bereid om meer te betalen maar om 33% meer te betalen vind ik teveel. En helemaal omdat ik 4 banden nodig heb, voor mijn twee fietsen. En dan tikt het wel aan. ZIjn al die kleine dingetjes die het hem doen. Fietsenmaker verdient genoeg aan mij, geloof mij. Elke keer ga ik niet voor minder dan 150 euro weg.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:30 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Tja je begrijpt hopelijk het verschil wel tussen een webwinkel en een fietsenmaker. Daarbij vind ik het verschil eigenlijk niet zo denderend om dan de band alsnog online te bestellen.
Ik heb ook mijn nieuwe fiets gekocht bij de dorpsFM hier terwijl ik hem voor 150 euro minder kan kopen bij de prominente fietsenwinkels in NL. Maar nu kan ik lopend even mijn fiets weg brengen als ik de hond uit ga laten, ik hoef nagenoeg niet te betalen voor klein sleutelwerk. Dan nog ben ik duur uit maar ik heb wel een fietsenwinkel om de hoek die mij als klant waardeert.
Maar de meeste losse zaken koop ik wel online, puur voor het gemak en het aanbod.
4 banden wordt het al een een ander verhaal inderdaad. Had ik even gemist.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:49 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Helemaal gelijk heb je. Ik ben best bereid om meer te betalen maar om 33% meer te betalen vind ik teveel. En helemaal omdat ik 4 banden nodig heb, voor mijn twee fietsen. En dan tikt het wel aan. ZIjn al die kleine dingetjes die het hem doen. Fietsenmaker verdient genoeg aan mij, geloof mij. Elke keer ga ik niet voor minder dan 150 euro weg.
Die band is ook bij Futurumshop nog veel te duur. Is verouderd, de recentere en betere GP4000S vind je voor zo'n 45/set. Zelfs voor de nieuwste topband van Vittoria (Open Corsa Evo CX II) betaalde ik toen ze net uit waren <30euro. En ik heb laatst nog een tiental Pariba's gekocht in Belgie voor 10 euro/stuk (fashionforcycling.be), gelijk ook voor vrienden een paar. Een fietsenmaker die voor een GP4000 43 euro vraagt loopt 4 jaar achter de feiten aan en mag best in z'n gezicht worden uitgelachen. Heeft niks met extra service oid te maken want die krijg je niet bij een slijtageartikel als een band. Voor een gehele fiets is het inderdaad een ander verhaal, dan is het erg prettig om ergens binnen te kunnen lopen voor hulp met kleine dingetjes of gewoon een onderhoudsbeurt. Dat hoeft niet te betekenen dat je ook echt alles daar koopt, een beetje loyaliteit is goed maar je hoeft nu ook weer niet de filantroop uit te hangen Een fietsenmaker die met z'n tijd meegaat begrijpt dat.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:30 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Tja je begrijpt hopelijk het verschil wel tussen een webwinkel en een fietsenmaker. Daarbij vind ik het verschil eigenlijk niet zo denderend om dan de band alsnog online te bestellen.
Ik heb ook mijn nieuwe fiets gekocht bij de dorpsFM hier terwijl ik hem voor 150 euro minder kan kopen bij de prominente fietsenwinkels in NL. Maar nu kan ik lopend even mijn fiets weg brengen als ik de hond uit ga laten, ik hoef nagenoeg niet te betalen voor klein sleutelwerk. Dan nog ben ik duur uit maar ik heb wel een fietsenwinkel om de hoek die mij als klant waardeert.
Maar de meeste losse zaken koop ik wel online, puur voor het gemak en het aanbod.
4000s bandjes zijn bij Salden 25 euroquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:49 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Helemaal gelijk heb je. Ik ben best bereid om meer te betalen maar om 33% meer te betalen vind ik teveel. En helemaal omdat ik 4 banden nodig heb, voor mijn twee fietsen. En dan tikt het wel aan. ZIjn al die kleine dingetjes die het hem doen. Fietsenmaker verdient genoeg aan mij, geloof mij. Elke keer ga ik niet voor minder dan 150 euro weg.
Eensch maar als hij ze voor 43 kan verkopen moet hij het zeker niet laten.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:23 schreef eentwee het volgende:
[..]
Die band is ook bij Futurumshop nog veel te duur. Is verouderd, de recentere en betere GP4000S vind je voor zo'n 45/set. Zelfs voor de nieuwste topband van Vittoria (Open Corsa Evo CX II) betaalde ik toen ze net uit waren <30euro. En ik heb laatst nog een tiental Pariba's gekocht in Belgie voor 10 euro/stuk (fashionforcycling.be), gelijk ook voor vrienden een paar. Een fietsenmaker die voor een GP4000 43 euro vraagt loopt 4 jaar achter de feiten aan en mag best in z'n gezicht worden uitgelachen. Heeft niks met extra service oid te maken want die krijg je niet bij een slijtageartikel als een band. Voor een gehele fiets is het inderdaad een ander verhaal, dan is het erg prettig om ergens binnen te kunnen lopen voor hulp met kleine dingetjes of gewoon een onderhoudsbeurt. Dat hoeft niet te betekenen dat je ook echt alles daar koopt, een beetje loyaliteit is goed maar je hoeft nu ook weer niet de filantroop uit te hangen Een fietsenmaker die met z'n tijd meegaat begrijpt dat.
Maar 10 euro verzendkosten en ik woon niet echt om de hoekquote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:09 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
4000s bandjes zijn bij Salden 25 euro
Stelletje mongolen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:42 schreef Superher0 het volgende:
Fietsen is gevaarlijk: http://www.ad.nl/utrecht/(...)_auto_beschoten.html
het moet niet gekker worden.
Dit klinkt als mijn fiets (* checkt in de kelder of ie er nog staat) --- is het de Stelvio?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:24 schreef Snuf. het volgende:
Nou, de nieuwe fiets is binnen
Het is een Stevens geworden. Preciese naam ben ik vergeten. Geheel Shimano 105 afgemonteerd, triple en 10 speed. Daarnaast ook nog look pedalen en een carbon voorvork.
Het is een tweedehands, maar er is nauwelijks opgereden en ik moest ook even 2 keer kijken om te zien of ie nieuw of 2e hands was. Proefritje reed lekker.
Nee, gelukkig niet. Maar die duif wel bijna.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:05 schreef Snuf. het volgende:
Waarna jij op de grond valt en je fiets onherstelbaar kapot is?
Jij rijdt van Noordwijkerhout via Wassenaar naar Katwijk??quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:08 schreef marcodej het volgende:
Zo, net terug van een ritje van 101km. Katwijk-Buitenkaag-Ringvaart om Schiphol heen tot Bennebroek-Noordwijkerhout-Wassenaar-Katwijk. Ben blij dat ik vandaag ben gegaan, en niet morgen, wanneer het nog warmer wordt. Nu was het prima te doen.
De eerste 75km gingen uitstekend, kon lekker blijven trappen, het laatste stuk moest ik stoempen en was ik een hongerklop net voor door wat repen naar binnen te proppen.
Aan 160-170 moet ik voorlopig nog niet denken. 100 kilometertjes is voorlopig nog prima voor me en net te doen.
Van Noordwijkerhout terug naar Katwijk en dan richting Wassenaar, via De Klip door de duinen terug naar Katwijk. Is een extra lusje van 15km en zo kwam ik boven de 100km.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:23 schreef ursel het volgende:
[..]
Jij rijdt van Noordwijkerhout via Wassenaar naar Katwijk??
Mja, 160 - 170, vorig weekend de 143 ook zwaar te verduren gehad, dus zie wel hoever ik kom..
Zeker nu ik nog spierpijn van het hardlopen heb..
Ik rij assertief maar met veel communiceren. Neem dus een duidelijk zichtbare positie in op de weg en geef veel signalen naar automobilisten. Bijvoorbeeld of de weg verderop vrij is om in te halen of juist niet. Dat werkte vrij goed. Behalven op een aantal stukjes drukkere A weg meer richting London. Verder naar het noorden was er helemaal geen probleem. In het zuiden zijn er inderdaad veel automobilisten die veel te veel risico nemen. Soms lijken Britse automobilisten op Kroaten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:26 schreef SeLang het volgende:
Zeg Ivo, Wat vind jij nou van het fietsen in Engeland?
Zelf vind ik de echt kleine wegen (door het platteland) prachtig, maar het schiet natuurlijk niet op als je van A naar B wilt. De grotere wegen zijn vaak erg smal, bochtig en druk. Dus als er een auto achter je zit kunnen ze je soms nieteens voorbij. Omdat ik hier natuurlijk zelf ook auto rij realiseer ik me hoe gevaarlijk sommige wegen zijn. Op drukke bochtige wegen heb je helemaal geen overzicht als er een fietser achter een bocht zit en er wordt vaak veel te hard gereden om op tijd te kunnen stoppen (en een uitwijkmogelijkheid heb je niet vanwege tegenliggers). Ikzelf rij op dat soort wegen daarom altijd erg langzaam en krijg dan zo'n hele file van autos achter me die de risicos kennelijk anders inschatten...
Over die GP4000 hoor ik vaak iets. Zijn die bandjes zo bijzonder?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:29 schreef marcodej het volgende:
Gelijk maar twee Conti GP4000-bandjes eronder leggen....
Eigenlijk is dit geen straf .quote:Hij moet helaas besluiten in Traquair
Met alleen wind of alleen regen had ik het eigenlijk prima gevonden. Ik hou niet zo van hitte. Dan heb ik liever een verfrissend regenbuitje.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 21:43 schreef Wombcat het volgende:
Wel echt schots weer op die foto's idd. Niet echt een pretje om te fietsen in dat weer.
Ik heb 't niet zo op regen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 21:50 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Met alleen wind of alleen regen had ik het eigenlijk prima gevonden. Ik hou niet zo van hitte. Dan heb ik liever een verfrissend regenbuitje.
In Schotland heet dit zomerquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 21:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En 't past ook totaal niet bij de TT
hahah geweldig filmpjequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:05 schreef Littlecreep het volgende:
Ik zit eigenlijk al veel te lang stil Al zeker een week niet gefietst
Dit kwam ik overigens tegen op youtube. Er wordt nu zelfs gerapt over wielrennen
Heb zelf de 135km gefietst, de laffe afstand dus die helemaal niet naar het Reichswald ging Getrackte route: http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=74849quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:06 schreef eentwee het volgende:
Gaan er nog mensen morgen de Reichswald Posbanktoer fietsen vanuit Ede? Zie http://www.wvede.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1820&Itemid=1
Rand van de buitenband goed in het midden van de velg geplaatst? Daar is de velgdiameter het kleinst. Knijp met twee handen de band naar elkaar en beweeg je handen dan van elkaar af om zo de hele band rond te gaan. Binnenband weer leeg laten lopen ook niet vergeten (als het goed is heb je er wat lucht in gedaan om hem goed te plaatsen)? Vantevoren (voor de volgende keer) de band een beetje oprekken wil ook wel helpen. Groene zeep? Iemand vragen die sterker is? Eventueel kun je een plastic bandenlichter of bandenknecht gebruiken voor het laatste stukje. Ben blij dat ik dat soort problemen nooit hebquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:47 schreef marcodej het volgende:
Iemand nog goede tips om het laatste stukje van de buitenband om een velg te krijgen? Ik krijg het laatste stukje van de GP4000's met geen mogelijkheid om de velg heen (en ja, ik werk naar het ventiel toe)...
Schelden ("Hoerending!") helpt ook al niet...
Ik had een klein slotje in mijn rackpack. Die zit er vol uit maar zat zelden helemaal volquote:Op zondag 16 augustus 2009 10:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoe doe je dat met je fiets als je een winkel ingaat ivo? Ik zie geen slot op de foto, en na al die verhalen over gestolen fietsen ...
Dat is inderdaad het nadeel met het schotse weer: het is te koud om je regenjas gewoon uit te laten.quote:Ik durf niet te becijferen hoeveel tijd ik verlies met het continu aan en uittrekken van m'n regenjack.
Waar in de UK? Je kunt mischien via een plaatselijke club aan een leuke fiets komen daar. Let wel op dat er af en toe andere regels zijn voor fietsen voor clubgebruik daar, zeker in de winter.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:02 schreef jakkop het volgende:
Binnenkort naar de UK voor langere tijd, kan fiets helaas niet meenemen. Heb al wel een paar fietsen op ebay zien staan, voor aardige prijzen
Birmingham. Zodra ik er ben ga ik wel op onderzoek uit. Wat bedoel je met regels?quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:58 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Waar in de UK? Je kunt mischien via een plaatselijke club aan een leuke fiets komen daar. Let wel op dat er af en toe andere regels zijn voor fietsen voor clubgebruik daar, zeker in de winter.
Zeker in de winter hebben veel Britse vereniging als regel dat je alleen aan clubritten mag deelnemen als je spatborden op je fiets hebt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:10 schreef jakkop het volgende:
[..]
Birmingham. Zodra ik er ben ga ik wel op onderzoek uit. Wat bedoel je met regels?
Klopt. En vooral de troep die bij het water zit. Voor groepen is het anders ook moeilijk om een kroeg binnen te mogen voor een pauze. De kroegbazen zijn nogal precies op hun stoelen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat is de logica achter spatborden verplicht? Om te voorkomen dat je elkaar in een groep nat rijdt door de spray van de achterband?
Waar ga je langs? Ondertussen veel blijven eten en Aquarius drinkenquote:Op zondag 16 augustus 2009 16:00 schreef cyclechick het volgende:
ik ga komende week naar groningen, op de fiets! eens kijken hoe ver ik kom. afgelopen weken weinig gefietst en mijn grootste rondje was 60 km dat is natuurlijk een lachtertje. OV mee en dan kan ik op de trein als ik ergens halverwege strand
Ik denk dat dinsdag wel een goede dag is, weinig wind, lekker weer...
rij zelf met de A2 mee en dat is aanpoten, stukken met 50 per uur is geen uitzondering.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:08 schreef No-P het volgende:
Vandaag de dinsdag route B van de wedrenners uit Nijmegen gereden. Kwam uit op 30,2 gemiddeld over 52 km. Groot gedeelte van de route is ook met de fietsmeet gereden. Erg mooie route, met weinig verkeer en goede wegen. route wedrenners
Nu is mijn vraag, met welke groep zou ik mee kunnen rijden. Ze hebben groepen die 30, 34 en 36 en 38 km/h gemiddeld rijden. Die van 30 kan ik wel volgen, aangezien ik in mijn eentje ook 30 gemiddeld fietste, maar 34 km/h zal ik wel niet redden of scheelt het zo veel met een groep?
tering hee 35+ gemiddeld bij die A groepen... Dat is ziek. Ik moet me half dood rijden voor 30+ al rij ik wel alleen dan.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:11 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
rij zelf met de A2 mee en dat is aanpoten, stukken met 50 per uur is geen uitzondering.
Gewoon bij de B4 beginnen en telkens 2 weken aankijken hoe het gaat. Kan je het makkelijk bijhouden dan ga je een groep hoger.
Uhm, tjsa.. vanaf utrecht 'gewoon schuin omhoog' zegmaar!quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:57 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Waar ga je langs? Ondertussen veel blijven eten en Aquarius drinken
Misschien een idee om deze route te volgen. Dan hoef je maar bordjes te volgenquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:42 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Uhm, tjsa.. vanaf utrecht 'gewoon schuin omhoog' zegmaar!
Amsersfoort, nunspeet, Zwolle, hoogeveen, westerbork, pekela, winschoten
Ik ben benieuwd of ik het kan vinden, kan fietsen enz
Heb je de route helemaal uitgestippeld? Of ga je met een kompas en op de ANWB borden rijden?quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:42 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Uhm, tjsa.. vanaf utrecht 'gewoon schuin omhoog' zegmaar!
Amsersfoort, nunspeet, Zwolle, hoogeveen, westerbork, pekela, winschoten
Ik ben benieuwd of ik het kan vinden, kan fietsen enz
quote:
LEL is een randonneurstocht. Randonneurs zijn lange afstandsfietsers die binnen een bepaalde tijd een bepaalde afstand moeten afleggen. De limieten veranderen per afstand.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:26 schreef Goldmund het volgende:
[..]
Leuk verhaal! Wat is de LEL precies. Soort langeafstandsrace? En hoeveel km heb je nu eigenlijk in totaal afgelegd in hoeveel tijd?
Ben zelf net begonnen met fietsen en woon in Lelystad. Rij telkens op die Oostvaardersdijk richting Almere. Staat verdorie altijd een harde wind! Moet ook maar eens een ander rondje bedenken, want dat gekrabbel met 17-20 km/h wordt je niet vrolijk. Heb nog geen gemiddelde kunnen halen van boven de 23 km/h Stadsverkeer meegerekend dan...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 08:29 schreef Kadooosh het volgende:
Eindelijk ga ik wedstrijden rijden , net een amateur B licentie aangevraagd.
Afgelopen zondag gemiddeld 27.2km/h gereden met een toch van 160km.. is volgens mij mijn snelst tot nu toe.
Had nog wel op de terugweg windkracht 4 a 5 tegen me en ging 20km/h , op de oostvaardersdijk bij Almere vang je nogal veel wind .
Een paar maanden geleden was ik nog gebroken van 130km en nu heb ik nergens last van .
En deze ging dus Londen naar Schotland en weer terug. Hoeveel km was dat? En heb je dan tussendoor aantekeningen zitten maken voor je verhaal of heb je een voicerecorder. Als ik het zo lees was je alleen maar aan het slapen en fietsen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 06:48 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
LEL is een randonneurstocht. Randonneurs zijn lange afstandsfietsers die binnen een bepaalde tijd een bepaalde afstand moeten afleggen. De limieten veranderen per afstand.
200, 300, 400 en 600 moeten afgelegd worden met een gemiddelde (inclusief alles) tussen de 15 en 30km/u, 800, 1000 en 1200 met een gemiddelde tussen de 13,3 en 30km/u, boven de 1200km gaat het laagste gemiddelde omlaag naar 12km/u. Maar let wel op, dat is inclusief eten, slapen en alle andere dingen die je moet doen. Ook mag je tussen de controleposten door geen volgwagens zien. In de praktijk is het een mix van vakantierit en wielerkoers. Je moet toch redelijk blijven doorrijden of je slaap vrijwel helemaal opofferen. Sommige routes zijn echte klassiekers als Parijs-Brest-Parijs.
quote:Hylarische column van Mathieu Heijboer :lol: Pijnlijk raak zo af en toe.
De toerfietser vs. de wedstrijdfietser; slechts één overeenkomst
Hoewel het nu weer meer dan een week geleden is dat ik op de fiets heb gezeten, zijn de pijnlijke bultjes op het zitvlak nu pas echt verdwenen. Dat komt omdat ik voor de operatie nog zoveel mogelijk getraind heb om straks bij mijn ‘reprise’ zo min mogelijk achterstand te hebben. Door het mooie weer vorige week was het geen opgave om de lange duurtrainingen af te haspelen. Alleen soms was het wel wat alleen, omdat de meeste collega’s gewoon aan het koersen waren. Maar met de komst van het mooie weer lost dit probleem zich vanzelf op. Want zodra in het voorjaar de zon gaat schijnen wordt de fiets van de toerfietser alias wielertoerist van stal gehaald. Met de fiets heb ik ook meteen de enige overeenkomst tussen de wedstrijdfietser en de toerfietser genoemd. Verder zijn er louter verschillen. Dat merkte ik vorige week ook, want toerfietsers zijn vaak gezellige mensen die zonder scrupules naast je komen fietsen om een praatje te maken. Dus tijdens de eenzame trainingen had ik toch dagelijks onverwacht gezelschap.
Allereerst is er de klederdracht. Waar de wedstrijdfietser pas bij tropische temperaturen overweegt om de beenstukken uit te doen (ik ken uitzonderingen, maar ik zal ze ter bescherming niet noemen), kiest de toerfietser steevast voor de korte broek en de korte mouwen. Logisch, zou je zeggen, want meestal beginnen toerfietsers pas te fietsen als de zon gaat schijnen en hebben ze in de winter alleen maar ‘gespind’. Echter, de serieuze toerfietser onderscheidt zich van de wedstrijdfietser door dikwijls op de fiets te springen zodra het ’s ochtends licht wordt. Ook hier zijn er natuurlijk uitzonderingen. Ik weet dat Roger de Vlaeminck naast zijn klassiekerperiodieke onthouding van seks en zijn taartjesdieet ook wel eens ging dauwtrappen, omdat hij meende dat de opoffering van het vroege opstaan hem uiteindelijk winst zou opleveren in de koersen. Maar de koude in de vroege uurtjes is voor de toerfietser duidelijk geen reden om iets warms aan te trekken. En ik heb geen idee waarom dat is.
Ten tweede hebben de wielertoeristen zo’n ander jargon dat het een wonder is dat zij dezelfde hobby als ik beoefenen. Hierbij enkele voorbeelden van vragen of opmerkingen van cyclosportievelingen waar ik tijdens een training op kan reageren: ‘Wat is nu een beetje jouw kruissnelheid?’, ‘Hoeveel bar stop jij in je wielen?’, ‘Hoe lang oefen jij nou op een dag?’, ‘Waar heb jij dat wielrenshirt gekocht?’, enzovoorts. Daarnaast heeft de toerder het altijd over trappers of (minstens even erg) pendalen.
Naast het verschil in taalgebruik zie ik bij de toerfietser ook altijd een obsessieve fixatie op de gemiddelde snelheid. Prestaties op welk parcours ook (of het nu de toerversie van de AGR is of slechts een rondje door de polder) worden afgemeten aan het gemiddelde. Tijdens een training vorige week nam het ongeloof in de ogen van mijn tijdelijke fietsvriend echt angstaanjagende vormen aan, nadat ik hem vertelde dat mijn gemiddelde trainingssnelheid ergens rond de 33km/u ligt. Aanvankelijk vreesde ik dat hij dat gemiddelde absurd laag vond voor een prof maar uiteindelijk bleek dat hij vooral verbaasd was dat ik niet mijn precieze gemiddelde (d.w.z. met cijfer achter de komma) kon noemen. Deze toerder was verder nog wel uitzonderlijk goed geïnformeerd want hij begreep zonder te vragen dat ik dat fietsen beroepsmatig deed. Meestal is de reactie, nadat ik heb uitgelegd dat ik prof ben: “Oh, dus je rijdt bij Rabobank?” Dan antwoord ik ontkennend en leg uit dat ik bij het Franse Cofidis rij. Dit doet negen van de tien keer geen belletje rinkelen en dan wijs ik ter verduidelijking op mijn shirt, mouwen, broek of beenstukken en dan hoor ik: “Nooit van gehoord”.
Wat me ook altijd opvalt is dat de toerder altijd vrolijk is. Altijd goed gemutst de weg op en nooit heb ik de indruk dat hij of zij ’s ochtends met tegenzin vertrokken is. Dit verbaast mij dan weer, maar het verschil zit ‘m waarschijnlijk in het feit dat een wielertoerist nooit móet fietsen. Het is in ieder geval erg aanstekelijk want ondanks de bovengenoemde verschillen zijn de rijdende ontmoetingen met collega-fietsers altijd zeer gezellig. Bij een kleine groep toerfietsers verdwijnt dit goede humeur echter als sneeuw voor de zon, wanneer er iemand in het verkeer in de weg rijdt. Deze kleine groep toerfietsers wordt gekenmerkt door een groot gebrek aan stuurmanskunst en zo mogelijk nog groter gebrek aan realiteitszin. Meestal hebben ze koersambities die ze nooit hebben waargemaakt en nooit zullen waarmaken. Het is werkelijk tenenkrommend om te zien hoe medeweggebruikers worden afgesnauwd of uitgescholden, omdat de denkbeeldige finish altijd nabij is. Of misschien omdat het gemiddelde naar 30,49 km/u dreigt te zakken. Het dieptepunt van dit gedrag was vorig jaar de situatie met twee Beverwijkse toerders die in Limburg een echtpaar aftuigden omdat ze hun auto niet snel genoeg aan de kant stuurden. Maar helaas zie ik ook nu nog te veel onnodige agressie. Maar dat schijnt weer een breed maatschappelijk probleem te zijn. Hoe dan ook, dat korte lontje is volgens mij echt niet nodig. Laat je goede humeur niet verpesten door een ander, maar knijp in Campanjola-rem en rijd om het obstakel heen of wacht gewoon even en neem een slok uit je drinkfles! De zon schijnt en ondanks alle verschillen doen we allebei wat we het leukst vinden.
Mathieu (27/05/2008)
Gezien de laatste alinea heb ik een prof-mentaliteit..quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:09 schreef FerreroNutella het volgende:
Mooi verhaal over de LEL!
Een wat oudere column over wielrennen, en dan vooral al dat geneuzel over de gemiddelde snelheid:
[..]
Ik ging van A'dam oost via die dijk naar lelystad en enkhuizen en toen weer terug... de heenweg had ik uitteraard wel lekker wind mee.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:17 schreef guitarguru het volgende:
[..]
Ben zelf net begonnen met fietsen en woon in Lelystad. Rij telkens op die Oostvaardersdijk richting Almere. Staat verdorie altijd een harde wind! Moet ook maar eens een ander rondje bedenken, want dat gekrabbel met 17-20 km/h wordt je niet vrolijk. Heb nog geen gemiddelde kunnen halen van boven de 23 km/h Stadsverkeer meegerekend dan...
Ik hou geen enkele notities bij. Wel maak ik foto's. Zo'n verhaal schrijf ik gewoon aan de hand van m'n herinneringen. LEL is een uitzondering met de bagdrops. Daarvan had ik er twee, in Coxwold (na 370km) en in Edinburgh.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:37 schreef Goldmund het volgende:
[..]
En deze ging dus Londen naar Schotland en weer terug. Hoeveel km was dat? En heb je dan tussendoor aantekeningen zitten maken voor je verhaal of heb je een voicerecorder. Als ik het zo lees was je alleen maar aan het slapen en fietsen.
En begreep ik nou goed dat je bagage overgebracht wordt naar bepaalde controleposten?
Was en lekker tochtje idd gisteravond Aantal mooie klimmetje gedaan (oa Oude Holleweg, van Randwijckweg en Oude kleefsebaan). Ik kom er nog zeker wel een keertje terug.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:25 schreef ursel het volgende:
Zo ook weer terug van Nijmegen..
Lekker gefietst met hetsjhokleek
uiteindelijk 50 km weggefietst.
Ik weet niet hoeveel je van plan bent om te gaan fietsen maar je zou kunnen overwegen om de mergellandroute te gaan fietsen. Deze is in totaal ± 130 km maar is gemakkelijk in te korten omdat ie min of meer uit verschillende lussen bestaat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:14 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Volgende week zaterdag ga ik naar Maastricht toe. Iemand nog goede adviezen voor routes in Zuid Limburg (Uiteraard wil ik de Cauberg op)
Ik heb een hele hoop uitgewerkte routes vanuit Maastricht, maar geen enkele met de Cauberg erin.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:14 schreef hetsjhokleek het volgende:
Volgende week zaterdag ga ik naar Maastricht toe. Iemand nog goede adviezen voor routes in Zuid Limburg (Uiteraard wil ik de Cauberg op)
Ik zou de mergellandroute niet nemen op een weekenddag met mooi weer, je wordt bijna dood gereden door leipo's in oldtimers en motormuizen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:32 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel je van plan bent om te gaan fietsen maar je zou kunnen overwegen om de mergellandroute te gaan fietsen. Deze is in totaal ± 130 km maar is gemakkelijk in te korten omdat ie min of meer uit verschillende lussen bestaat.
[ afbeelding ]
Enig nadeel is het ontbreken van de cauberg in het parcours, maar die kun je zelf makkelijk toevoegen aangezien die midden in Valkenburg ligt.
Ik heb begin augustus een gedeelte van de route gefietst en over het algemeen is de route makkelijk te volgen via de overal aanwezige bordjes. Een landkaart, (fietskaart van Falk) maakt het helemaal goed te doen!
Ben met de A2 groep mee geweest en het gem lag op de 38 per uur.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:58 schreef No-P het volgende:
Vanavond met de Wedrenners mee gefietst, met de 30 k/h groep. Snelheid mocht van mij wel wat hoger, maar het was vooral om er aan te wennen in een grote groep te fietsen. Volgende keer weer in deze groep en daarna een groepje hoger.
Is het gelukt?quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:42 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Uhm, tjsa.. vanaf utrecht 'gewoon schuin omhoog' zegmaar!
Amsersfoort, nunspeet, Zwolle, hoogeveen, westerbork, pekela, winschoten
Ik ben benieuwd of ik het kan vinden, kan fietsen enz
Ik rijd langs de kust, over het algemeen wel een verkoelend briesje er bij en de temperatuur is ook wat lager dan in het binnenland. Zou eigenlijk ook wat later moeten trainen, minder toeristen en meer groepjes wielrenners waar je naar toe kan hoppen en eventueel even aanhaken.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:48 schreef Szura het volgende:
Hehe jij noemt het perfect fietsweer.
Voor mij is het veel te warm Kan daar niet zo goed tegen
Ga dan liever in de avond
bij welke club ga je lid worden?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:14 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag met 25 gemiddeld ongeveer 50km gefietst.
Alleen de laatste 10 km wat aangezet toen ik werd ingehaald door een gast op een prehistorische fiets
Toen ging het steeds zo rond de 37, ging boven verwachting goed. M'n vorm is toch redelijk.
En ik ga me aanmelden bij een wielerclub
Ben zelf ook pas begonnen met fietsen op een racefiets, en heb nog niet een gemiddelde kunnen halen van boven de 23 km/h. Natuurlijk wel gemeten incl. stadsverkeer en bijna altijd straffe wind langs het Markermeer (woon in Lelystad). Heb gisteren voor het eerst rondje gemaakt van 28 km. Volgens mij is dat echter niets vergeleken bij wat ik hier allemaal lees. Trainingsritjes van 60 tot 100 km. zie ik hier geregeld voorbij komenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
Heyhoi.
Vandaag mijn eerste rondje op een tweedehands mountainbike - wel met dunnere banden dan de normale - gedaan, dus ik weet niet of ik hier ook wel mag posten. Woon in Rotterdam, dus een rondje maasboulevard/erasmusbrug/brienenoord gedaan.
Ik ben compleet naar de kloten , maar het was wel enorm lekker. Kan iemand vertellen of dit enigszins okay is? 17,2 km met 24.0 gemiddeld in 43m06.
Wat is een okay afstand of tijdsduur om lekker te trainen? Vergelijkbaar met 8k hardlopen?
Dit is meer een racefietsen topic...dus over mountainbikes wordt hier niet veel gezegd. Maar verder wordt elke afstand en inspanning wel serieus genomen, beginnen doet iedereen een keer tenslotte...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
Heyhoi.
Vandaag mijn eerste rondje op een tweedehands mountainbike - wel met dunnere banden dan de normale - gedaan, dus ik weet niet of ik hier ook wel mag posten.
Petje af hoor!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:17 schreef cyclechick het volgende:
Zo, wieder terug!
Ik ben ook pas begonnen en heb laatst ronde gedaan van 18,5 km in 30km/u gemiddeld. Maarja, dat was met een racefiets. Met mijn stadsfiets haalde ik ook rond de 24/25 km/u gemiddeld. Dit bereken ik overigens door de route uit te stippelen om de afstand te meten en dan tijd in te vullen, want ik heb nog geen fietscomputer.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:46 schreef guitarguru het volgende:
[..]
Ben zelf ook pas begonnen met fietsen op een racefiets, en heb nog niet een gemiddelde kunnen halen van boven de 23 km/h.
Ik zat tijdens mijn drukke periode dit seizoen op 8 / 9 trainingen per week. Dus met 4 dagen per week trainen vind ik niet dat je echt een probleem hebt Zolang je gemotiveerd bent om te trainen, kan je het best indelen in je dagelijks leven. Waar je voor moet oppassen is niet een lange + zware fietstraining en lange + zware looptraining op dezelfde dag wilt doen, deze combinatie zorgt voor blessureleed.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:38 schreef bananablues het volgende:
Maar inderdaad de afstanden en snelheden in dit topic gaan mij ook ver te boven Iemand trouwens een goed schema om snelheid en afstand geleidelijk op te voeren of doet iedereen maar wat? Mijn probleem is dat ik sowieso ook 3x per week wil hardlopen en dus wil combineren met 2x per week wielrennen. (1x een combinatie van wielrennen en daarna hardlopen) dus 4dagen per week trainen...
Dat zijn redelijk wat trainingen! Maar ik neem aan dat je dat langzaam opgebouwd hebt?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:56 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Ik zat tijdens mijn drukke periode dit seizoen op 8 / 9 trainingen per week. [..]
En; duatleet? Aangezien je na fietsen gaat lopen.
Let wel, lopen in een triathlon is heel wat anders dan alleen een loopwedstrijd doen. Als je pas volgend seizoen (2010 neem ik aan) een 1/8e wilt gaan doen hoef je nu nog niet de fiets / loop trainingen te doen, die doe je pas als je wedstrijden er aan komen. Máár, als je het leuk vindt, gewoon doenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:01 schreef bananablues het volgende:
[..]
Dat zijn redelijk wat trainingen! Maar ik neem aan dat je dat langzaam opgebouwd hebt?
Ik heb inderdaad ambities om een duathlon of triathlon te gaan lopen, maar wil eerst nog even wat meer trainen voordat ik aan een 1/8e triathlon begin. Wil niet als laatste eindigen: P. Mijn 5km looptijd is op dit moment 21:32, dus daar kan nog wel wat vanaf.
Ik denk dat ik volgend seizoen mijn eerste triathlon ga proberen te pakken. Vanaf september ben ik ook van plan te gaan zwemmen.
Kan me voorstellenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:17 schreef cyclechick het volgende:
Enne Tommeke: ik denk niet dat ik nog in staat was geweest tot iets wat op sprinten had geleken
Tandje Hoger, studentenvereniging hier in Grunn!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 23:06 schreef el_salvador het volgende:
[..]
bij welke club ga je lid worden?
quote:
Veenendaal, streeftijd is 1:05 - ong 7min zwem, onder de 35min fietsen en dan onder de 20min lopen. T1 en T2 totaal rond de 2min. Helaas vorige week ziekjes geweest, dus niet de optimale voorbereiding maar ben benieuwd of het gaat lukken. Snelste tijd tot nu toe is 1:06:46.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:51 schreef bananablues het volgende:
Succes met je laatste triathlon! Welke doe je aan mee en wat is je streeftijd? Mag ik gelijk vragen hoe jij je voorbereidt op het seizoen van 2010?
Met lood in de schoenen...quote:Ja, ik vind het wel leuk om na het fietsen even hard te lopen . Heb het 1 keer eerder gedaan en was verrast dat het zo moeilijk ging de eerste kilometer. Daar kwam ik later dus achter dat iedereen daar moeite mee heeft
Lekker tochtje wel, maar zo veel km met maar 3 bidons? Ik heb gister iets van 75 gedaan en had niet eens genoeg aan 1,5 liter. Mezelf op rantsoen gezet het laatste uur en de rest van de avond koppijn gehadquote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:16 schreef Superher0 het volgende:
Stom dat ik was te weinig gedronken, maar 3 bidons met energiedrank.
Moet er niet aan denken, nee de laatste 3 uur te weinig gedronken. Daarvoor wel genoeg.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 17:14 schreef koeii het volgende:
[..]
Lekker tochtje wel, maar zo veel km met maar 3 bidons? Ik heb gister iets van 75 gedaan en had niet eens genoeg aan 1,5 liter. Mezelf op rantsoen gezet het laatste uur en de rest van de avond koppijn gehad
Ik, hoogstwaarschijnlijk Ook de 160 dan.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:16 schreef Superher0 het volgende:
Gaan er nog mensen de Germania klimtocht in Wageningen rijden deze zaterdag? Ik wil de 160km gaan doen.
Gaan we daar een fietsmeet doen? Mijn vaste groepje kan niet en om nou alleen te gaan rijden, trek ik niet echt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dam tot Dam is op 20 sept...we starten voor de lopers, op dezelfde plak, en gaan dus ook door de Ij tunnel enzo, en daarna door Noord Holland heen (dus van het loop parcours af).
Je moet je wel op tijd inschrijven, volgens de mailtjes die ik af en toe krijg ben je op de dag zelf waarschijnlijk te laat!
k heb 'm vorig jaar ook gefietst, is wel een leuke route!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dam tot Dam is op 20 sept...we starten voor de lopers, op dezelfde plak, en gaan dus ook door de Ij tunnel enzo, en daarna door Noord Holland heen (dus van het loop parcours af).
Je moet je wel op tijd inschrijven, volgens de mailtjes die ik af en toe krijg ben je op de dag zelf waarschijnlijk te laat!
Ik heb het shirt besteld, dus regen of niet, ik zal opdagenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:57 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Gaan we daar een fietsmeet doen? Mijn vaste groepje kan niet en om nou alleen te gaan rijden, trek ik niet echt.
Ok ik heb mij ingeschreven voor de 140km. Lijkt mij wel leuk om door die tunnels en Amsterdam te fietsen. Is weer eens wat anders.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik heb het shirt besteld, dus regen of niet, ik zal opdagen
Samen rijden is altijd leuk op dit soort grote tochten...er waren nou iets van 3000 inschriijvingen volgens het laatste mailtje, dus zowiezo...als je alleen start vind je zo een groepje dat jouw tempo heeft
Niet je grootste zorg die dag denk ik, aleen moeten rijden.
ah dat drink ik tijdens een tijdje ook! is goede hersteldrank!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:58 schreef ursel het volgende:
Chocolademelk heilzamer dan energiedrank
Toch maar even testen van het weekend..
Klinkt beetje als een KUV-training, zwaar verzet, lage trapfreq (40-60), en maar omhoog rammen. Oftewel, KrachtUithoudingsVermogen-training. Specifieke krachttrainingquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nog even een newbie-vraagje, excuses .
Ik zag vandaag een aantal mensen de Brienenoord af gaan, even rusten, draaien en weer de brug op en over. Wat train je daar mee? Uithoudingsvermogen? Beenkracht? Is het om gewicht kwijt te raken?
Hoevaak zou je hem dan op en af moeten gaan met hoeveel rust er tussen voor een degelijke training?
Wat is er toch mis met aanlenglimo als sportdrank, goedkoop en makkelijk te doseren.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb een soort van alcohol vrij bier laatst gekocht dat volgens mij in de buurt komt van dat duitse spul dat sommige mensen drinken als energieddrank...zal wel even raporteren hoe dat beviel, was van de Dirk dus overal verkrijgbaar...
het is vooral de lengte waar men zich in verkijkt, je kunt als je er niet getraind hebt, kun je niet op de macht helemaal boven komen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:17 schreef Snuf. het volgende:
Ik heb hem ook 2 keer op en afgefietst, maar ik verkeek me toch een beetje op dat redelijk stijle stuk. Ik blies mezelf op. Ben er duizenden keren met de auto over gereden, maar het fietspad aan die kant van Kralingse zoom is toch best nog stijl. Volgende keer iets minder volgas starten
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:56 schreef FastFox91 het volgende:
250km gefietst om bij m'n vakantievriendinnetje te logeren.
.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:23 schreef ultra_ivo het volgende:
vakantievriendinnetje is een perfecte doping
baasquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:56 schreef FastFox91 het volgende:
250km gefietst om bij m'n vakantievriendinnetje te logeren.
Ze was wel onder de indruk.
(Heel) misschien morgen wel de Rabobank Prestige tocht vanuit Amersfoort. Dan de 110 km. En niet te hardquote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:16 schreef Superher0 het volgende:
Gaan er nog mensen de Germania klimtocht in Wageningen rijden deze zaterdag? Ik wil de 160km gaan doen.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:56 schreef FastFox91 het volgende:
250km gefietst om bij m'n vakantievriendinnetje te logeren.
Ze was wel onder de indruk.
Die dus nog gereden. Niet zo heel rustig, want al vrij vlot werd ik ingehaald door een grote groep die er aardig de sokken in had. Dat leidde er wel toe dat ik de eerste splitsing van de 110/150 miste, waardoor ik 10 km extra maakt. Na de splitsing kwam ik in een wat rustiger groepje terecht. Op het einde nog flink doorgekacheld. 123 km met 32,6 gemiddeld.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 17:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
(Heel) misschien morgen wel de Rabobank Prestige tocht vanuit Amersfoort. Dan de 110 km. En niet te hard
Je kunt er ongehoord hard van fietsen ;-) Maar hoewel, als ik 250km op rappe snelheid doe dan wilt mijn energie nivo in de avond altijd een beetje tegenvallen. Ik weet niet of mijn meissie dat dan waardeert probeer er wel rekening mee te houden als ze bij mij slaaptquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:56 schreef FastFox91 het volgende:
250km gefietst om bij m'n vakantievriendinnetje te logeren.
Ze was wel onder de indruk.
Streef niet gehaald, zwemmen ging erg traag voor mijn doen evenals de wissels. Nog nooit zo hard gefietst, 32 en een halve minuut over 19.1km. Lopen over één ronde van 5km (geen kmbordjes) gaat me minder goed af dan 2x rondje van 2.5km, toch lastig om het tempo erin te houden. Wel derde in mijn leeftijdscategorie dus een bronzen medaille gewonnen!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:32 schreef FerreroNutella het volgende:
Veenendaal, streeftijd is 1:05 - ong 7min zwem, onder de 35min fietsen en dan onder de 20min lopen. T1 en T2 totaal rond de 2min. Helaas vorige week ziekjes geweest, dus niet de optimale voorbereiding maar ben benieuwd of het gaat lukken. Snelste tijd tot nu toe is 1:06:46.
Ik was zaterdagavond voor het eerst ook op de Posbank met mijn prutsfietstje, maar ik heb je niet gezien. Vanavond de Amerongseberg voor het eerst doen, en daarna nog twee uur badmintonnen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:26 schreef ursel het volgende:
Ik vandaag met iemand afgesproken bij Arnhem, kom ik er bij Wageningen achter dat ik mijn fietsschoenen vergeten ben..
In arnhem maar ff snel too clips erop laten zetten dan..
Uiteindelijk via Arnhem, de Posbank doorgegaan naar Nijmegen.
Als je eenmaal in Wageningen bent, kun je net zo goed doorgaan.quote:En later was de planning door te gaan naar Rhenen, alleen kwam dit niet qua planning helemaal uit en zijn we uiteindelijk in Wageningen gestrand..
Wat een deceptie.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:07 schreef FastFox91 het volgende:
(Owja, trouwens, 250km is totaal hè, heen en terug naar m'n vriendin, voor de mensen die 't anders hadden begrepen.)
quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:07 schreef FastFox91 het volgende:
(Owja, trouwens, 250km is totaal hè, heen en terug naar m'n vriendin, voor de mensen die 't anders hadden begrepen.)
quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:07 schreef FastFox91 het volgende:
(Owja, trouwens, 250km is totaal hè, heen en terug naar m'n vriendin, voor de mensen die 't anders hadden begrepen.)
Ik wissel ze af, als student heb ik voldoende tijd.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:39 schreef Ericr het volgende:
Ben de man van de korte en snelle ritten, vandaag weer 40 km gereden en na iets meer dan een maand structureel trainen is het gemiddelde van onder de 30 Km/uur alweer bijna op gemiddeld 34 km/uur. Denk dat ik het maar bij de korte ritten houd, iedere keer als ik lange ritten inlas merk ik dat snelheid inlever. Drie keer per week op 85-90% trainen levert bij mij betere resultaten op dan iedere dag een duurtraining. Scheelt natuurlijk ook weer trainingstijd. Hoe combineren jullie die lange ritten met werk en de rest van je sociale leven?
Wat kan je beter doen? Op hartslag trainen? Doet iemand dat hier eigenlijk?quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Waarom focus je je zo op je gemiddelde trouwens? Dat is ook afhankelijk van de omstandigheden toch?
Ik doe ook veel 30-40 en soms een 60km en ik moet zeggen dat die 50+ afstanden me op een of andere manier zwaar blijven vallen. Wat is nu een goede methode om de lange afstanden (100+) onder de knie proberen te krijgen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:39 schreef Ericr het volgende:
Ben de man van de korte en snelle ritten, vandaag weer 40 km gereden en na iets meer dan een maand structureel trainen is het gemiddelde van onder de 30 Km/uur alweer bijna op gemiddeld 34 km/uur. Denk dat ik het maar bij de korte ritten houd, iedere keer als ik lange ritten inlas merk ik dat snelheid inlever. Drie keer per week op 85-90% trainen levert bij mij betere resultaten op dan iedere dag een duurtraining. Scheelt natuurlijk ook weer trainingstijd. Hoe combineren jullie die lange ritten met werk en de rest van je sociale leven?
Omdat gemiddelde op een vast parcours een redelijk goede graadmeter is voor mijn progressie. Langs de kust staat in principe altijd wind en alleen bij windkracht 5 of meer zijn de omstandigheden danig anders dan bij de meeste andere ritten. Temperatuur speelt natuurlijk ook nog wel een rol maar aangezien ik in de zomer ben begonnen met structureel trainen zijn die omstandigheden ook redelijk gelijkwaardig.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik wissel ze af, als student heb ik voldoende tijd.
Duurtrainingen fiets ik altijd op een lager tempo dan een rondje van 40 km.
40 km op hoog tempo is ook leuk, maar wat duurvermogen kweken is ook niet verkeerd ivm toertochten etc.
Dus dat je op langere ritten langzamer rijd is logisch toch?
Waarom focus je je zo op je gemiddelde trouwens? Dat is ook afhankelijk van de omstandigheden toch?
een keer rustig met een groepje 100 km fietsen, onderweg wat praten en genieten van e omgeving. Dan is die 100 zo voorbij. Het hoeft niet hard te gaan, het gaat immers om de duur.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:37 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik doe ook veel 30-40 en soms een 60km en ik moet zeggen dat die 50+ afstanden me op een of andere manier zwaar blijven vallen. Wat is nu een goede methode om de lange afstanden (100+) onder de knie proberen te krijgen?
Ja, daar heb je gelijk in. Merk je veel verschil met hoge of lage temperaturen denk je? Ik heb er niet zoveel last van, al word ik wel wat trager als het koud is.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:40 schreef Ericr het volgende:
[..]
Omdat gemiddelde op een vast parcours een redelijk goede graadmeter is voor mijn progressie. Langs de kust staat in principe altijd wind en alleen bij windkracht 5 of meer zijn de omstandigheden danig anders dan bij de meeste andere ritten. Temperatuur speelt natuurlijk ook nog wel een rol maar aangezien ik in de zomer ben begonnen met structureel trainen zijn die omstandigheden ook redelijk gelijkwaardig.
Trainde toen ik een jaar of 21 a 22 ook bijna dagelijks maar nu wordt het toch wel lastig om langere ritten in te plannen. Rijd/reed overigens toertochten vaak op basis van die korte ritten, als het tot zo'n 125 km gaat lukt dat nog prima met een basis van snelle maar korte ritten.
Sorry iedereen.quote:
Kan goed tegen beide, ook al wordt het natuurlijk voor iedereen afzien bij windstil weer en tropische temperaturen. In de kou heb ik weinig getraind de afgelopen jaren, zegt al genoeg natuurlijk dat ik dit jaar pas eind april mijn eerste ritje maakte, daarna bijna 2 maanden niks heb gedaan en in juli weer de draad heb opgepakt. Ben eigenlijk een mooi weerrijder geworden maar ga proberen volgend seizoen in de winter toch kilometers buiten te maken.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in. Merk je veel verschil met hoge of lage temperaturen denk je? Ik heb er niet zoveel last van, al word ik wel wat trager als het koud is.
Ach ja, toertochten is natuurlijk ook vooral toeren. Maar voor een elfstedentocht zorg ik er wel voor dat ik meerdere ritten tot over 100 km heb gehad.
Goed om te horen dat er meer zijn die infrequent trainen. Heb jaren gehad dat ik zonder problemen 5 a 6 trainingen per week draaide maar daar kom ik nu gewoon niet meer aan toe. Vriendin, werk etc eist toch zijn tol. Heb gelukkig wel genoeg ervaring om de infrequente trainingen zo in te delen dat er toch nog progressie wordt geboekt en het trainen op de roeimachine in de winter zorgt er ook wel voor dat niet mijn gehele basis verloren gaat.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:11 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik rij vooral lange afstanden. En dan eigenlijk alleen op zondag of lange weekenden. De rest zit vooral vol met werk en wat sociaal leven. Tijd voor korte trainingen heb ik dan niet meer. Sowieso ben ik vaak te afgedraaid als ik van m'n werk terugkom om nog te gaan trainen. In de winter doe ik dan wel weer veel kort en snel werk op de ijsbaan, dat compenseert weer wat. Wel las ik ergens in het jaar een pauze van 1-2 maanden in. Nu is die van dit jaar, direct na LEL.
Waren er van het weekend redelijk kort.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:36 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik was zaterdagavond voor het eerst ook op de Posbank met mijn prutsfietstje, maar ik heb je niet gezien. Vanavond de Amerongseberg voor het eerst doen, en daarna nog twee uur badmintonnen.
[..]
Mja, maar het vrouwtje zat al een uur te wachten omdat we te laat terug waren..quote:Als je eenmaal in Wageningen bent, kun je net zo goed doorgaan.
Ik heb de 125 kilometer zelfs nog nooit gehaald, dus wat dat betreft...quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:27 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Sorry iedereen.
Maargoed, voor mij is het geen teleurstelling maar een goed persoonlijk resultaat. Ik wielren nog niet zo heeeul lang en het is een nieuw record voor mij om in twee dagen 250km te fietsen. Ik fietste trouwens ook in m'n eentje en het was voor bij nog nieuwe wegen.
In het weekend, of met vrienden lang gaan fietsen. Dan combineer je je lange rit met je sociale levenquote:Op maandag 24 augustus 2009 19:39 schreef Ericr het volgende:
Hoe combineren jullie die lange ritten met werk en de rest van je sociale leven?
Ik staar me niet dood op het gemiddelde, lange afstand gaat op hartslag, intervallen gaat op hartslag. Alleen bij groepstrainingen doe ik 'm niet om.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:33 schreef bananablues het volgende:
[..]
Wat kan je beter doen? Op hartslag trainen? Doet iemand dat hier eigenlijk?
Mooi zo. Welke?quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:51 schreef jakkop het volgende:
Ben inmiddels in de UK. Heb al een plaatselijke cyclingclub gevonden.
quote:Welcome to the Solihull Cycling Club. Founded in 1929, the SCC is one of the most successful cycling clubs in the history of UK cycling. The SCC is an extremely diverse cycling club which promotes all aspects of the sport. It is proud to have a racing heritage that has produced national champions, Olympic medallists, World championship riders and Tour de France riders whilst at the same time, keeping the spirit of the club alive in non-racing and social activities.
Ik zit dan in de Alpen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
wie gaat er naar de vuelta kijken...op de fiets
Jazeker ik ga rit 3 volgen. Eerst naar Emmerich om vervolgens met gierende banden naar Berg en Dal te gaan en daarna de sprint mee pakken in Venlo Gaat een leuk dagje worden denk ik!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
wie gaat er naar de vuelta kijken...op de fiets
Ik denk dat de etappe Venlo-Luik ga kijken in Valkenburg. 's Ochtends daar eerst de toertocht rijden, dan kun je daar 's middags de doorkomst zien en de etappe op een groot scherm.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
wie gaat er naar de vuelta kijken...op de fiets
12 sept op de aankomst omg omg omg omgquote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
wie gaat er naar de vuelta kijken...op de fiets
Wat racyier gericht dan de Britse club waar ik zelf bij zit (Willesden CC). Kijk ook goed naar het aanbod van Audax UK, daar kun je heel leuke ritten tegenkomen.quote:
Precies, ik fiets wel eens in een bolletjestrui. Krijg ik leuke reacties op vaak.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:02 schreef cyclechick het volgende:
Ik vind dat je gewoon moet dragen wat je zelf leuk vindt. of je nu wel of niet hard kunt fietsen
Bolletjes, NK en andere verwante truien vind ik pretentieus. Ik vind dat je wel een beetje moet kunnen fietsen als je zo'n shirt aantrekt. Je hoeft niet de sterren van de hemel te kunnen fietsen maar het is niet alleen de kleding die zichtbaar moet zijn, ook je rijden. Oftewel, bolletjestrui, dan moet je minimaal mensen inhalen en zeker niet stoppen en afstappen tijdens een klim!! Zoiets verdien je!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:25 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Precies, ik fiets wel eens in een bolletjestrui. Krijg ik leuke reacties op vaak.
Het is net zoiets als je Suzuki Alto gaan tunen inderdaad..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:14 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Bolletjes, NK en andere verwante truien vind ik pretentieus. Ik vind dat je wel een beetje moet kunnen fietsen als je zo'n shirt aantrekt. Je hoeft niet de sterren van de hemel te kunnen fietsen maar het is niet alleen de kleding die zichtbaar moet zijn, ook je rijden. Oftewel, bolletjestrui, dan moet je minimaal mensen inhalen en zeker niet stoppen en afstappen tijdens een klim!! Zoiets verdien je!
Maar goed dat ben ik.
Er zijn er dan ook niet veel die mij inhalenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:14 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Bolletjes, NK en andere verwante truien vind ik pretentieus. Ik vind dat je wel een beetje moet kunnen fietsen als je zo'n shirt aantrekt. Je hoeft niet de sterren van de hemel te kunnen fietsen maar het is niet alleen de kleding die zichtbaar moet zijn, ook je rijden. Oftewel, bolletjestrui, dan moet je minimaal mensen inhalen en zeker niet stoppen en afstappen tijdens een klim!! Zoiets verdien je!
Maar goed dat ben ik.
ben ik het wel een beetje mee eens , het is maar al te vaak zo dat hoe sneller de kleding en de fiets er uit ziet hoe slechter zijn de prestaties.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:14 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Bolletjes, NK en andere verwante truien vind ik pretentieus. Ik vind dat je wel een beetje moet kunnen fietsen als je zo'n shirt aantrekt. Je hoeft niet de sterren van de hemel te kunnen fietsen maar het is niet alleen de kleding die zichtbaar moet zijn, ook je rijden. Oftewel, bolletjestrui, dan moet je minimaal mensen inhalen en zeker niet stoppen en afstappen tijdens een klim!! Zoiets verdien je!
Maar goed dat ben ik.
norg ligt heul niet bij groningen, maar bij Assen! en ik kan het weten want ik ben er geborenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:24 schreef Tommeke het volgende:
Zonet op de training kwamen we de Bouygues Telecom ploeg tegen, ze hebben het kamp opgeslagen in Norg (ligt vlakbij Groningen)
Er stond daar het complete wagenpark, en op het terras zat wat personeel en zaten wat renners.
We kregen een wel een paar nieuwgierige blikken. Zal wel komen omdat ik nog geen clubkleding heb en in m'n Caisse d'Epargne outfit er tussen reed
Ik heb google maps gecheckt en het ligt inderdaad dichterbij Assen. Wist niet dat we zo ver waren gefietst.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:51 schreef cyclechick het volgende:
[..]
norg ligt heul niet bij groningen, maar bij Assen! en ik kan het weten want ik ben er geboren
Hmm.. Ik zeg nee. Zo'n shirt laat namelijk zien dat je echt hebt afgezien, dat je echt hebt gefietst. Dat je hebt getraind en dan 140km met 4800 hoogtemeters in zo'n max 8,5 uur hebt gefietst. Dat schept een band. Als ik jou dus zie fietsen dan zal ik enthousiast met jou willen praten over die ervaringen. En tja, dan heb je hem niet gereden. Desillussie aan mijn kant - mijn probleem uiteraard - omdat ik WEL hard heb getraind, flink heb afgezien en met pijn en moeite die Giau overgekomen ben.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:33 schreef Snuf. het volgende:
Van mijn oom heb ik het shirt van de Marathon des Dolomites gekregen. Mag ik hier nu ook niet in rijden? (a)
Nee, ben je helemaal vrij in. Hoewel afgelopen Germania tocht reed ik 43km/u met een gast kop over kop. En ik had het echt het idee dat het voor hem makkelijker was dan voor mij. Aan zijn outfit - weet even niet van welk team - en aan zijn benen, geschoren en geolied, dacht ik dat ik met een prof te doen had. Bleek niet te zijn, kon wel goed fietsen, 5 minuten beter dan ik . Hij reed de Marmotte 5 minuten sneller dan ik. Het schept verwachtingen, dat is het. ow, en die pakjes zijn gemaakt om op een sportief lichaam gedragen te wordenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat je shirts van iets waar je knetterhard voor moet trainen en afzien alleen draagt als je er ECHT aan mee hebt gedaan spreekt voor zich, vind ik ook. Maar wat is het verschil tussen een gele trui met 'Drenthe' op de borst of rondrijden in een Caise koers pakje? Vrij nihil denk ik.
Ik draag op het moment meer zo'n pakje om op den duur een sportief lichaam te krijgenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:57 schreef Superher0 het volgende:
die pakjes zijn gemaakt om op een sportief lichaam gedragen te worden
Ben ooit een groepje tegengekomen met een Heineken outfit. Erg leuk om te zien, wel lelijk groen. Die mannen kregen wel wat leuke - niet meer originele - opmerkingen naar hun hoofd geslingerd.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik draag op het moment meer zo'n pakje om op den duur een sportief lichaam te krijgen
Maar het is wel zo, ik zag bij de Boretti iemand met een shirt met een biermerk erop, en een bierpens...dat ziet voor geen meter.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:28 schreef koeii het volgende:
Ik fiets meestal in mijn outfit van de Service-Apotheek. Dan krijg je pas een hoop 'hilarische' grappen naar je hoofd.
Tja, wij als fietsers zijn niet echt origineel Bijna elke grap is wel eens gemaakt nu, maar zelden dat ik word verrast.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:28 schreef koeii het volgende:
Ik fiets meestal in mijn outfit van de Service-Apotheek. Dan krijg je pas een hoop 'hilarische' grappen naar je hoofd.
Heb je enig idee waar die te krijgen is, want ik ben ernstig opzoek naar een Fins Kampioenshirt! ?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:14 schreef eentwee het volgende:
Dat Vuelta shirt valt m.i. gewoon in de categorie memorabilia (het is immers geen amarillo replica), net als die shirts van cyclo's. Zelf heb ik ook een opvallende kampioenstrui, die van Veikkanen. Een erg mooi shirt dat ik gekregen heb van vrienden omdat ik iets met Finland heb en Finse sporters vaak mijn favorieten zijn. Merk ook dat er meer gekeken/geroepen wordt als ik in dat shirt rijd, ik draag het ook niet zo vaak als andere shirts - hoewel het me eigenlijk niet zou moeten schelen ziet het er toch een beetje gek uit als je met een herstelritje of een lange D1 training bezig bent
Hartstikke bedankt! Ik ga eens een avondje zoeken op het internetquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wel dit gevonden http://www.ridebikeprogea(...)roducts.aspx?pid=800 de finse kampioenstrui van F de Jeux...maar een amerikaanse site. MAAR fabrikant is Nalini...dus eens goed kijken naar sites die veel van Nalini verkopen, en speciaal FDJ spullen? Dan is het waarschijnlijk makkelijker te bestellen vauit Europa...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |