abonnement Unibet Coolblue
pi_71798209
Laatste bijdrage uit het vorige topic:

Moet is wat erg scherp gezegd, is wel aan te raden. Bij een korte triathlon zou het nog eventueel kunnen, fietsen op loopschoenen.
pi_71799002
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:36 schreef bananablues het volgende:

[..]

Net mijn eerste tweedehands racefiets gekocht! Een Cube Attempt 2006 zonder pedalen. Ik wil ook gaan trainen voor een 1/8e triathlon, om eens te kijken of het wat is! Nog tips voor een beginneling?

Ik zit ook te denken aan een ligstuur te kopen, maar wacht er nog eventjes mee. Moet eerst pedalen en goede fietskleding kopen. Wat zijn goede pedalen voor de triathlon? Of wissel je van schoenen na het fietsen?
Tips? Oefen de fiets --> loop transition paar keer op wedstrijdtempo, zal een hoop schelen in je looptijd. Bijv 10km op wedstrijdtempo fietsen en dan 2km lopen op wedstrijdtempo. Dit kan je een keer of 2 / 3 doen (pak wel pauze tussendoor).

Goede pedalen? Gewoon, klik-units Als je de gevorderde fiets/loop wissel (fietsschoenen al fietsend aandoen) wilt doen dan zijn triathlon schoenen (met SPD-SL) erg handig, maar zelf fiets ik gewoon met SPD pedaaltjes onder een wielrenschoen.

Je wisselt idd van schoenen na het fietsen, regel een stel snelbinders voor je hardloopschoenen en je hebt ze zo aan. T2 duurt bij mij momenteel zo\n 30sec, en dat is inclusief fiets naar zn plek brengen
Hmm, Nutella.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:12:34 #4
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71800888
1300 hoogtemeters op de gps weer vandaag, en kwam een wagen tegen van de vacansoleil ploeg. Weet iemand daar meer van? Dacht dat ze hier op hoogtestage zaten.

Ik merk zelf na 3 daagjes alweer een behoorlijk verschil trouwens woei
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:03:48 #5
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71802655
In vergelijking met bijna dood worden gereden (vorige topic) viel mijn val erg mee, maar ik stond wel te kijken dat ik een enorme hongeraanval had vijf minuten erna. Waarschijnlijk omdat ik zo pissig op mezelf was dat ik op zo'n stomme manier ben gevallen...maar m'n fiets is zo te zien gelukkig niet beschadigd.
Zal voor de zekerheid wel even de plaatjes checken, het uitdraaien volet niet meer zo soepel als eerst...of dat verbeeld ik me nu, dat kan ook natuurlijk.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71802839
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:12 schreef el_salvador het volgende:

Ik merk zelf na 3 daagjes alweer een behoorlijk verschil trouwens woei
Dat 't beter gaat?
Klimmen is altijd weer even wennen idd.
in a crowd you lose humanity
pi_71803606
Ik fiets ook weer mee Vandaag voelden de beentjes wat minder slecht. Hopelijk is het morgen droog en kan ik een langere rit doen, richting de Veluwe.
pi_71803888
Vandaag weer de rustige groep gepakt. Nou ja, rustig, we haalden de tweede groep op een gegeven moment in.

Lekker gereden, niet de vernieling in in ieder geval. Had nog veel over. Tijdens een stukje vrij rijden kon ik vrij makkelijk van de groep wegrijden. Begin dit jaar kon ik meekomen met de rustige groep, maar dat was dan ook alles. Nu kan ik het makkelijk aan en merk ik dat de tweede groep uitdagender voor mij is.

Dus weer een teken dat ik dit seizoen echt vooruit ben gegaan.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71803913
ThomasdekkerValverdePeterwinnen
pi_71804245
Vanavond nog maar is de ketting van mij fiets gereinigd. Had dat een tijdje terug ook al is gedaan maar hij was nog enorm vuil. Vanavond maar is wat meer aandacht aan besteed en hij lijkt wel weer nieuw!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:02:58 #11
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71804667
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat 't beter gaat?
Klimmen is altijd weer even wennen idd.
zeker, lagere hartslag en hogere snelheid op mn vaste trainingsberg. Vandaag trouwens weer 100+ renners tegengekomen daar, mooie fietsomgeving.
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_71804876
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:02 schreef el_salvador het volgende:

[..]

zeker, lagere hartslag en hogere snelheid op mn vaste trainingsberg. Vandaag trouwens weer 100+ renners tegengekomen daar, mooie fietsomgeving.
Lekker druk daar
in a crowd you lose humanity
  woensdag 12 augustus 2009 @ 01:10:52 #13
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_71807598
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:12 schreef el_salvador het volgende:
1300 hoogtemeters op de gps weer vandaag, en kwam een wagen tegen van de vacansoleil ploeg. Weet iemand daar meer van? Dacht dat ze hier op hoogtestage zaten.

Ik merk zelf na 3 daagjes alweer een behoorlijk verschil trouwens woei
Hoeveel afwijking zou zo'n GPS hebben. Bij mij verschilt het geloof ik per rit nog wel redelijk veel. Laatst gaf hij op een ritje van 11 km, 165 hoogtemeters, terwijl de rit nagenoeg vlak was. Vooral toen ik onder de bomen fietste gaf hij afwijkingen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 02:05:52 #14
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71808226
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 01:10 schreef No-P het volgende:

[..]

Hoeveel afwijking zou zo'n GPS hebben. Bij mij verschilt het geloof ik per rit nog wel redelijk veel. Laatst gaf hij op een ritje van 11 km, 165 hoogtemeters, terwijl de rit nagenoeg vlak was. Vooral toen ik onder de bomen fietste gaf hij afwijkingen.
dat hoeft dus niemand te weten
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_71809872
Ik ben maandagavond nog een rondje gaan fietsen van 40 km. Uiteindelijk volgens de GPS in totaal 629 hoogtemeters.

Jammer dat het gewoon rondom Eindhoven was... De enige hoogteverschillen die me tijdens de rit zijn opgevallen waren 2 viaducten...
pi_71810460
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
In vergelijking met bijna dood worden gereden (vorige topic) viel mijn val erg mee, maar ik stond wel te kijken dat ik een enorme hongeraanval had vijf minuten erna. Waarschijnlijk omdat ik zo pissig op mezelf was dat ik op zo'n stomme manier ben gevallen...maar m'n fiets is zo te zien gelukkig niet beschadigd.
Zal voor de zekerheid wel even de plaatjes checken, het uitdraaien volet niet meer zo soepel als eerst...of dat verbeeld ik me nu, dat kan ook natuurlijk.
Baas boven baas

Maar het is niet echt lekker weer en ik ga zo eens wat winkels af hier op fietsenjacht. Heb maandag tijdens het fietsen nog een hele mooie zien staan. Merk weet ik niet meer, maar was Ultegra afgemonteerd en 800 euro oid. Meer heb ik eigenlijk niet echt te besteden.

Nou, jullie horen het wel
  woensdag 12 augustus 2009 @ 09:34:15 #17
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71810719
Sinds Zaterdag niet meer gestopt met fietsen. geen lange tochten, langste was 144 inclusief 8 uur werk maar bij elkaar 400km getrapt. En daar moet vanavond nog bijkomen. Ga met een collega de dijken in de omgeving van Utrecht onveilig maken. Bedoeling is om elkaar pijn te doen, zeer veel pijn te doen, dus weerstandstraining. Na vanavond neem ik wel een halve week rust - ga lang weekend naar Praag, dus van fietsen komt dan niet veel.

Trouwens: zit nu over de 9000km!
Superhero to the rescue!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 09:38:46 #18
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71810796
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 09:18 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Baas boven baas

Maar het is niet echt lekker weer en ik ga zo eens wat winkels af hier op fietsenjacht. Heb maandag tijdens het fietsen nog een hele mooie zien staan. Merk weet ik niet meer, maar was Ultegra afgemonteerd en 800 euro oid. Meer heb ik eigenlijk niet echt te besteden.

Nou, jullie horen het wel
Ultegra is meteen het duurste aan de hele fiets. zullen wel bezuinigd hebben op andere onderdelen. Stijfheid van het frame is heel belangrijk. Verkijk je dus niet op Ultegra, sowieso Ultegra is net vernieuwd. Ultegra,, Ultegra SL en dan Ultegra 6700(?) met technieken uit de Dura Ace range. Koop anders of kijk even in fiets (www.fiets.nl)
Superhero to the rescue!
pi_71810815
Ik ga met een ervaren fietser die mij ook aan het wielrennen heeft gebracht. Hij ratelde maar van alles, maar er zat ook een carbonvoorvork op (wat kennelijk tof is)

Maar ik ga wel even kijjken, thanks voor de tips jongens


Edit: Ik was nog vergeten te zeggen dat een 2e hands is.

[ Bericht 10% gewijzigd door Snuf. op 12-08-2009 09:49:25 ]
  woensdag 12 augustus 2009 @ 09:50:16 #20
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71811004
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 09:39 schreef Snuf. het volgende:
Ik ga met een ervaren fietser die mij ook aan het wielrennen heeft gebracht. Hij ratelde maar van alles, maar er zat ook een carbonvoorvork op (wat kennelijk tof is)

Maar ik ga wel even kijjken, thanks voor de tips jongens
Carbon voorvork is stijver en rijdt beter. Heeft te maken met demping en dergelijke. Dit is vaak standaard, belangrijker is om te weten welke techniek ze gebruikt hebben om die voorvork te maken.
Goed dat je iemand meeneemt en wat je ook doet, eerst proefrijden en dan kopen. het moet goed voelen.
Superhero to the rescue!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 10:02:45 #21
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71811278
Carbon voorvork vangt de schokken beter op, dus het is comfortabeler op klinkerwegen ed.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71811588
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Carbon voorvork vangt de schokken beter op, dus het is comfortabeler op klinkerwegen ed.
Inderdaad... ik heb in een van mijn routes een paar kilometer klinkerweg..daar rammel je zowat van de fiets af zeg en dan is die carbon vork echt wel beter.
pi_71813345
Ben ik weer Als je daar binnenkomt is het toch net een hele grote snoepwinkel.

Maar heb nog geen fiets gekocht, maar wel zo goed als beslist. Ik ga waarschijnlijk toch voor die fiets uit de andere winkel (waar ik maandag ben geweest). Zag er mooi uit, Ultegra, Carbon voorvork, double (10 speed) en binnen mijn budget. Ik ga vanmiddag als die winkel open is daar kijken.

Wel alvast nieuwe schoenen gekocht. Shimano Ro99. Met carbon onderkant 75 euro.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 11:29:14 #24
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71813440
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:25 schreef Snuf. het volgende:
Ben ik weer Als je daar binnenkomt is het toch net een hele grote snoepwinkel.

Maar heb nog geen fiets gekocht, maar wel zo goed als beslist. Ik ga waarschijnlijk toch voor die fiets uit de andere winkel (waar ik maandag ben geweest). Zag er mooi uit, Ultegra, Carbon voorvork, double (10 speed) en binnen mijn budget. Ik ga vanmiddag als die winkel open is daar kijken.

Wel alvast nieuwe schoenen gekocht. Shimano Ro99. Met carbon onderkant 75 euro.
Stijfheid van de Carbon schoen? Als je een hele fiets koopt kun je vaak extras bedingen.
Superhero to the rescue!
pi_71813725
Ik weet het. Hoop dat ik er nog wat dingen bij kan lullen

Hoe kan ik zien wat de stijfheid is?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 11:41:53 #26
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71813833
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:38 schreef Snuf. het volgende:
Ik weet het. Hoop dat ik er nog wat dingen bij kan lullen

Hoe kan ik zien wat de stijfheid is?
Kijken hoe snel het breekt ;-)
Als het goed is op de onderkant van de schoen, op de doos of in de schoen zelf. Een schaal van 1 tot 10 als ik mij niet vergis en hoe hoger hoe steviger.
Superhero to the rescue!
pi_71814213
Helaas niets kunnen vinden. Maar ze zijn iig mooi
pi_71817762
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:53 schreef Snuf. het volgende:
Maar ze zijn iig mooi
En dat is ook belangrijk!
pi_71818867
Nou, de nieuwe fiets is binnen

Het is een Stevens geworden. Preciese naam ben ik vergeten. Geheel Shimano 105 afgemonteerd, triple en 10 speed. Daarnaast ook nog look pedalen en een carbon voorvork.

Het is een tweedehands, maar er is nauwelijks opgereden en ik moest ook even 2 keer kijken om te zien of ie nieuw of 2e hands was. Proefritje reed lekker.

[ Bericht 47% gewijzigd door Snuf. op 12-08-2009 14:49:34 ]
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:03:49 #30
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71819953
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:24 schreef Snuf. het volgende:
Nou, de nieuwe fiets is binnen

Het is een Stevens geworden. Preciese naam ben ik vergeten. Geheel Shimano 105 afgemonteerd, triple en 10 speed. Daarnaast ook nog look pedalen en een carbon voorvork.

Het is een tweedehands, maar er is nauwelijks opgereden en ik moest ook even 2 keer kijken om te zien of ie nieuw of 2e hands was. Proefritje reed lekker.


Heb je een dubbel of Compact? Maakt veel uit ;-) Tenminste als je gaat klimmen. Stevens zijn mooie fietsen.

Kwam net dit tegen op Een Vandaag: http://www.eenvandaag.nl/binnenland/34903/oorlog_op_het_fietspad
Ik ben zo'n debiel,maar rijd liefst op de grote weg. Sowieso is het nooit goed wat je doet, en als je in een groep rijdt maakt het niet eens uit hoe hard je gaat, dan ben ja altijd intimiderend.
Superhero to the rescue!
pi_71821087
Dubbel of Compact zou ik niet weten. Wat is het verschil?

Maar ik vind dat gewone fietsers vaak de problemen veroorzaken... Fietsen ze met zijn 3'en breed op de weg. Ja, dan kan ik er niet langs.
pi_71821381
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:43 schreef Snuf. het volgende:
Dubbel of Compact zou ik niet weten. Wat is het verschil?
Hoeveel tandjes heeft het buiten- en binnenblad?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71821796
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik zal het eens tellen als ie hier is vanavond .
pi_71822086
Zo, stuurpen omgedraaid, 2 fillers eronder uit en nu zit ik zo laag mogelijk met mn opzetstuur. Niet zo laag als ik zou willen, maar lager is helaas niet mogelijk. Zadel ietsje naar voren, en nu wachten tot t niet meer regent zodat ik het nog wat kan aanpassen gedurende de rit.
Hmm, Nutella.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 17:54:51 #35
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_71824685
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:03 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Heb je een dubbel of Compact? Maakt veel uit ;-) Tenminste als je gaat klimmen. Stevens zijn mooie fietsen.

Kwam net dit tegen op Een Vandaag: http://www.eenvandaag.nl/binnenland/34903/oorlog_op_het_fietspad
Ik ben zo'n debiel,maar rijd liefst op de grote weg. Sowieso is het nooit goed wat je doet, en als je in een groep rijdt maakt het niet eens uit hoe hard je gaat, dan ben ja altijd intimiderend.
Wat een schandalig slecht item zeg. De subjectiviteit spat van de commentator af en ze gaat niet eens in op de belachelijke woorden van mevrouw Ficq: "argeloze fietsers". Je kunt in het verkeer niet argeloos zijn. Ben je dat wel, dan hoor je op de weg niet thuis.
pi_71825035
oohh zijn jullie hier
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71825143
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:03 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Heb je een dubbel of Compact? Maakt veel uit ;-) Tenminste als je gaat klimmen. Stevens zijn mooie fietsen.

Kwam net dit tegen op Een Vandaag: http://www.eenvandaag.nl/binnenland/34903/oorlog_op_het_fietspad
Ik ben zo'n debiel,maar rijd liefst op de grote weg. Sowieso is het nooit goed wat je doet, en als je in een groep rijdt maakt het niet eens uit hoe hard je gaat, dan ben ja altijd intimiderend.
Die had ik een tijdje terug ook gezien ja, een erg negatief item tov de wielrenner.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:18:45 #38
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_71825336
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:11 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Die had ik een tijdje terug ook gezien ja, een erg negatief item tov de wielrenner.
idd nogal kortzichtig.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_71826032
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:18 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

idd nogal kortzichtig.
De meeste mensen zijn ook zo kortzichtig over wielrenners.
in a crowd you lose humanity
pi_71827682
enorm stigmatiseren en natuurlijk totaal respectloos om een groep weg gebruikers weg te zetten als debielen en groepen reuen.

Natuurlijk zijn er asociale wielrenners en zelfs hele pelotons. maar er zijn bijvoorbeeld net zo veel onbekwame schoonmoeders op het fietspad die geen tijd hebben om op het verkeer te letten.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 20:30:03 #41
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71828900
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:49 schreef jpjedi het volgende:
enorm stigmatiseren en natuurlijk totaal respectloos om een groep weg gebruikers weg te zetten als debielen en groepen reuen.

Natuurlijk zijn er asociale wielrenners en zelfs hele pelotons. maar er zijn bijvoorbeeld net zo veel onbekwame schoonmoeders op het fietspad die geen tijd hebben om op het verkeer te letten.
Mee eens. De FOUT ligt altijd bij iemand anders en nooit bij jezelf. En als IK hier fiets moet IEDEREEN mij de ruimte geven. Stelletje a-socialen!

Is het nou zo moeilijk om rekening met elkander te houden?
Superhero to the rescue!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 20:45:27 #42
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71829410
Terug van de berg, elke aanval proberen te pareren tot de tank leeg was veel leuker zo. Vorm gaat met sprongen vooruit, maar stelde wss dan ook niet zoveel voor haha. Wat een zalig fietsland. Ik zoek nog een borat kostuum trouwens voor de etappe.
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:30:19 #43
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_71830990
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De meeste mensen zijn ook zo kortzichtig over wielrenners.
zeker, ik had vorige week bijna een hondje onder de wielen, omdat ik na 2 keer bellen nog geen enkele reactie kreeg van z'n baas, die op het fietspad liep ipv op het trottoir (gescheiden door hooguit 30 cm struikjes).
En als je dan vraagt of ie niet snapt dat ie op een fietspad loopt en of ie misschien doof is krijg je een grote bek terug.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 12 augustus 2009 @ 21:47:31 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71831688
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 01:10 schreef No-P het volgende:

[..]

Hoeveel afwijking zou zo'n GPS hebben. Bij mij verschilt het geloof ik per rit nog wel redelijk veel. Laatst gaf hij op een ritje van 11 km, 165 hoogtemeters, terwijl de rit nagenoeg vlak was. Vooral toen ik onder de bomen fietste gaf hij afwijkingen.
Gereden afstand is heel nauwkeurig met GPS maar hoogtemeters is erg onnauwkeurig is mijn ervaring, tenzij je echt bergop rijdt. Op relatief vlakke stukken zit die meter de hele tijd ruis op te tellen.

Ik heb zowel een hoogtemetertje op luchtdruk als een GPS. Dat luchtdruk metertje klopt erg goed al geeft het een lichte onderschatting van de hoogtemeters vanwege een ingebouwde drempel van 3m ofzo. Dus hoogteverschillen kleiner dan dat worden niet meegeteld om te voorkomen dat je kleine hobbeltjes in de weg ook meetelt of gewoon meetfouten (als je staat te knipperen tussen 700m en 701m dan wil je niet steeds 1m hoogtemeters meetellen). Maar al met al meet hij wel goed. De GPS geeft echter complete onzinwaarden. Soms rij ik in een licht glooiend landschap (Engeland ) en dan geeft m'n GPS 2500 meter en de luchtdrukmeter misschien 700 meter.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:12:10 #45
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71832682
Vandaag langs mijn fietsenmaker om een nieuwe achterband te kopen. De oude is behoorlijk versleten, rijd op een vierkante namelijk en dat voelt niet prettig bij hoge en ook lage snelheden. Had hem bijna gekocht totdat ik de prijs zag. 43 euro voor een conti GP 4000!

Nou, dat vertik ik, helemaal omdat ik hem voor 33 euro kan kopen via Futurum. Is 10 euro per band! Ik ben toch geen dief van mijn eigen portomonnee. Kon 10% krijgen maar dan nog. Jammer. Maar om mijn fietsenmaker te vriend te houden heb ik wel meteen een grote beurt gepland in oktober. Mag hij het hele achterwiel reviseren en nieuwe ketting en tandwielen erop zetten. Begin nu maar alvast met sparen.
Superhero to the rescue!
pi_71833352
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:12 schreef Superher0 het volgende:
Vandaag langs mijn fietsenmaker om een nieuwe achterband te kopen. De oude is behoorlijk versleten, rijd op een vierkante namelijk en dat voelt niet prettig bij hoge en ook lage snelheden. Had hem bijna gekocht totdat ik de prijs zag. 43 euro voor een conti GP 4000!

Nou, dat vertik ik, helemaal omdat ik hem voor 33 euro kan kopen via Futurum. Is 10 euro per band! Ik ben toch geen dief van mijn eigen portomonnee. Kon 10% krijgen maar dan nog. Jammer. Maar om mijn fietsenmaker te vriend te houden heb ik wel meteen een grote beurt gepland in oktober. Mag hij het hele achterwiel reviseren en nieuwe ketting en tandwielen erop zetten. Begin nu maar alvast met sparen.
Tja je begrijpt hopelijk het verschil wel tussen een webwinkel en een fietsenmaker. Daarbij vind ik het verschil eigenlijk niet zo denderend om dan de band alsnog online te bestellen.

Ik heb ook mijn nieuwe fiets gekocht bij de dorpsFM hier terwijl ik hem voor 150 euro minder kan kopen bij de prominente fietsenwinkels in NL. Maar nu kan ik lopend even mijn fiets weg brengen als ik de hond uit ga laten, ik hoef nagenoeg niet te betalen voor klein sleutelwerk. Dan nog ben ik duur uit maar ik heb wel een fietsenwinkel om de hoek die mij als klant waardeert.

Maar de meeste losse zaken koop ik wel online, puur voor het gemak en het aanbod.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:49:37 #47
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71834114
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:30 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Tja je begrijpt hopelijk het verschil wel tussen een webwinkel en een fietsenmaker. Daarbij vind ik het verschil eigenlijk niet zo denderend om dan de band alsnog online te bestellen.

Ik heb ook mijn nieuwe fiets gekocht bij de dorpsFM hier terwijl ik hem voor 150 euro minder kan kopen bij de prominente fietsenwinkels in NL. Maar nu kan ik lopend even mijn fiets weg brengen als ik de hond uit ga laten, ik hoef nagenoeg niet te betalen voor klein sleutelwerk. Dan nog ben ik duur uit maar ik heb wel een fietsenwinkel om de hoek die mij als klant waardeert.

Maar de meeste losse zaken koop ik wel online, puur voor het gemak en het aanbod.
Helemaal gelijk heb je. Ik ben best bereid om meer te betalen maar om 33% meer te betalen vind ik teveel. En helemaal omdat ik 4 banden nodig heb, voor mijn twee fietsen. En dan tikt het wel aan. ZIjn al die kleine dingetjes die het hem doen. Fietsenmaker verdient genoeg aan mij, geloof mij. Elke keer ga ik niet voor minder dan 150 euro weg.
Superhero to the rescue!
pi_71834810
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:49 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Helemaal gelijk heb je. Ik ben best bereid om meer te betalen maar om 33% meer te betalen vind ik teveel. En helemaal omdat ik 4 banden nodig heb, voor mijn twee fietsen. En dan tikt het wel aan. ZIjn al die kleine dingetjes die het hem doen. Fietsenmaker verdient genoeg aan mij, geloof mij. Elke keer ga ik niet voor minder dan 150 euro weg.
4 banden wordt het al een een ander verhaal inderdaad. Had ik even gemist.
pi_71836736
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:30 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Tja je begrijpt hopelijk het verschil wel tussen een webwinkel en een fietsenmaker. Daarbij vind ik het verschil eigenlijk niet zo denderend om dan de band alsnog online te bestellen.

Ik heb ook mijn nieuwe fiets gekocht bij de dorpsFM hier terwijl ik hem voor 150 euro minder kan kopen bij de prominente fietsenwinkels in NL. Maar nu kan ik lopend even mijn fiets weg brengen als ik de hond uit ga laten, ik hoef nagenoeg niet te betalen voor klein sleutelwerk. Dan nog ben ik duur uit maar ik heb wel een fietsenwinkel om de hoek die mij als klant waardeert.

Maar de meeste losse zaken koop ik wel online, puur voor het gemak en het aanbod.
Die band is ook bij Futurumshop nog veel te duur. Is verouderd, de recentere en betere GP4000S vind je voor zo'n 45/set. Zelfs voor de nieuwste topband van Vittoria (Open Corsa Evo CX II) betaalde ik toen ze net uit waren <30euro. En ik heb laatst nog een tiental Pariba's gekocht in Belgie voor 10 euro/stuk (fashionforcycling.be), gelijk ook voor vrienden een paar. Een fietsenmaker die voor een GP4000 43 euro vraagt loopt 4 jaar achter de feiten aan en mag best in z'n gezicht worden uitgelachen. Heeft niks met extra service oid te maken want die krijg je niet bij een slijtageartikel als een band. Voor een gehele fiets is het inderdaad een ander verhaal, dan is het erg prettig om ergens binnen te kunnen lopen voor hulp met kleine dingetjes of gewoon een onderhoudsbeurt. Dat hoeft niet te betekenen dat je ook echt alles daar koopt, een beetje loyaliteit is goed maar je hoeft nu ook weer niet de filantroop uit te hangen Een fietsenmaker die met z'n tijd meegaat begrijpt dat.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:07:27 #50
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71840642
Wat een zeikverhaal zeg ... argeloze fietsers? Bedoelen ze dat soort dat met z'n tweeen op het pad gaat, 1 uiterst rechts de ander uiterst links, en de sloot in slingerd zodra je even belt of waarschuwt dat je er langs wil?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71840675
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:49 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Helemaal gelijk heb je. Ik ben best bereid om meer te betalen maar om 33% meer te betalen vind ik teveel. En helemaal omdat ik 4 banden nodig heb, voor mijn twee fietsen. En dan tikt het wel aan. ZIjn al die kleine dingetjes die het hem doen. Fietsenmaker verdient genoeg aan mij, geloof mij. Elke keer ga ik niet voor minder dan 150 euro weg.
4000s bandjes zijn bij Salden 25 euro
pi_71840849
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:23 schreef eentwee het volgende:

[..]

Die band is ook bij Futurumshop nog veel te duur. Is verouderd, de recentere en betere GP4000S vind je voor zo'n 45/set. Zelfs voor de nieuwste topband van Vittoria (Open Corsa Evo CX II) betaalde ik toen ze net uit waren <30euro. En ik heb laatst nog een tiental Pariba's gekocht in Belgie voor 10 euro/stuk (fashionforcycling.be), gelijk ook voor vrienden een paar. Een fietsenmaker die voor een GP4000 43 euro vraagt loopt 4 jaar achter de feiten aan en mag best in z'n gezicht worden uitgelachen. Heeft niks met extra service oid te maken want die krijg je niet bij een slijtageartikel als een band. Voor een gehele fiets is het inderdaad een ander verhaal, dan is het erg prettig om ergens binnen te kunnen lopen voor hulp met kleine dingetjes of gewoon een onderhoudsbeurt. Dat hoeft niet te betekenen dat je ook echt alles daar koopt, een beetje loyaliteit is goed maar je hoeft nu ook weer niet de filantroop uit te hangen Een fietsenmaker die met z'n tijd meegaat begrijpt dat.
Eensch maar als hij ze voor 43 kan verkopen moet hij het zeker niet laten.
pi_71841102
Hoi,

Is er misschien iemand hier die ervaring heeft met deze fietstocht?

http://www.snelverzet.nl/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=98&Itemid=77
pi_71841390
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:09 schreef dutch_cyclist het volgende:

[..]

4000s bandjes zijn bij Salden 25 euro
Maar 10 euro verzendkosten en ik woon niet echt om de hoek
Superhero to the rescue!
pi_71844032
Fietsen is gevaarlijk: http://www.ad.nl/utrecht/(...)_auto_beschoten.html
het moet niet gekker worden.
Superhero to the rescue!
pi_71844366
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 11:42 schreef Superher0 het volgende:
Fietsen is gevaarlijk: http://www.ad.nl/utrecht/(...)_auto_beschoten.html
het moet niet gekker worden.
Stelletje mongolen.

Afgelopen weken op vakantie geweest in Oostenrijk. Heerlijk gewielrent daar! Had eigenlijk de Grossglockner willen beklimmen maar dat is er helaas niet van gekomen. M'n oom die een week langer in Oostenrijk bleef heeft hem gisteren wel beklommen.

Op de tweede dag vd vakantie wilden we de omgeving een beetje gaan verkennen. We hadden een route uitgestippeld met twee beklimmingen. We hadden aan de camping eigenaresse gevraagd hoeveel kilometer de route is en ze schatte de route op zo'n 50 km. Helaas bleek de route een dikke 90 km en bij de laatste beklimming (die stukken van 15% bleek te hebben) zijn we meerdere keren dood gegaan. De afdaling daarna was wel lekker. Het blijft leuk als je harder naar beneden gaat dan auto's

Nu stap ik ook maar weer eens op de fiets, zo'n 60 km rond Tilburg.
pi_71845563
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:24 schreef Snuf. het volgende:
Nou, de nieuwe fiets is binnen

Het is een Stevens geworden. Preciese naam ben ik vergeten. Geheel Shimano 105 afgemonteerd, triple en 10 speed. Daarnaast ook nog look pedalen en een carbon voorvork.

Het is een tweedehands, maar er is nauwelijks opgereden en ik moest ook even 2 keer kijken om te zien of ie nieuw of 2e hands was. Proefritje reed lekker.


Dit klinkt als mijn fiets (* checkt in de kelder of ie er nog staat) --- is het de Stelvio?
pi_71847838
Ja, een zwarte stelvio met wat grijze tinten.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 15:24:09 #59
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71850036
Het fietspad is van iedereen (helaas), defensief rijden blijft het verstandigst voor wielrenners, degene met de grootste motorkap wint het toch in een botsing. Hier in spanje rijden ze als complete halve zolen, maar merk je buiten de stad vooral dat men meer geduld en respect voor wielrenners heeft gek genoeg. Veel relaxter rijden hier dus.
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_71857436
LEL 2009, een achterhoedegevecht.

Voor de vierde keer reisde ik in juli af naar London om deel te nemen
aan LEL. De afgelopen drie keer had ik in herinnering als relatief
makkelijke ritten waar ik nooit in serieuze moeilijkheden raakte. Het
regende en waaide wel eens wat maar nooit vergelijkbaar met wat we twee
jaar geleden tijdens PBP voor de kiezen kregen. Maar dit keer zou anders
zijn.

In tegenstelling tot de grote meerderheid van de Nederalndse
afvaardiging koos ik voor een aanreis per trein. Tegenwoordig mag je in
de Eurostar je fiets gewoon meenemen. En met een rechtstreekse
treinverbinding naar Brussel die vrijwel voor de deur stopt was de keuze
snel gemaakt. Tot Brussel ging de reis snel en zonder problemen. In
Brussel mijn fiets afgegeven voor verzending met dezelfde trein en de
rest van mijn bagage naar de trein gesleept. Fietstassen zijn behoorlijk
onhandig als ze niet aan een fiets hangen. In London alle bagage naar de
het bagageafhaalpunt gebracht waar men me verbaasd aankeek. 'Nee er is
geen fiets meegekomen met deze trein.'. Brussel wordt opgebeld en daar
bleek mijn fiets nog voor verzending klaar te staan.

De wachttijd benutte ik voor een wandeling door London. Maar eerst werd
ik in het station van London St. Pancras aangesproken door een mobiele
telefoon verkoper. Die had een mooi aanbod voor LEL, 2 SIM-kaarten voor
10 Pond, inclusief 2x5 Pond belkrediet. Dat is erg mooi. Lokaal bellen
voor lokaal tarief en wat nog belangrijker is, een ander telefoonnummer
onderweg zodat alleen diegenen aan wie ik het telefoonnummer had gegeven
me konden storen. Van de vorige keer herinnerde ik me nog diverse
telefoontjes van buitenlandse deelnemers die dachten dat ik met
telepatische gaven kon zien waar ze verkeerd waren gereden en hoe ze nu
verder moesten.

Na 3 uur wachten was mijn fiets goed aangekomen en kon ik me in het
Londonse verkeer storten op weg naar London Liverpool Street station.
Zoals gewoonlijk ging dat goed, gewoon meerijden met de stroom en
duidelijk je plek innemen op de weg. Niet weg laten drukken naar de kant
dus. En vooral fietspaden negeren. Vanaf Liverpool Street is het maar
een klein stukje naar de jeugdherberg van Cheshunt.

Direkt bij het station kom ik John Spooner tegen. De enige die alle 5
LEL's tot dan toe heeft uitgereden. Samen met hem loop ik naar de
jeugdherberg. Een plek is daar al voor mij gereserveerd. Vrijwilliger
zijn bij zo'n evenement heeft zo z'n voordelen. Als ik op de kamer
aankom is Tijmen al in diepe rust. Ik probeer hem niet te storen en ga
terug Cheshunt in om te eten en daarna wat te ontspannen.

De volgende ochtend is Tijmen nog in diepe rust als ik ga ontbijten.
Melita is inmiddels ook aangekomen en na het ontbijt kunnen we als
vrijwilligers aan de slag. Alle spullen voor de rijders zijn in Cheshunt
afgeleverd. Dat scheelt de huur van een kleine vrachtwagen, zoveel is er
opgeslagen. De hele ochtend zijn we bezig met het maken van de
inventaris en het controleren van de spullen. Diverse mensen die in de
loop van de ochtend binnenkomen worden direct als vrijwilliger
gerecruteerd. Zo staat Ilse bijna direct aan na aankomst aan de ingang
om samen met Helen parkeerwacht te zijn. Rond het middaguur zijn we
klaar. Eten en dan de registratietafels klaar maken. Op het moment dat
de eerste doos met shirts naar buiten gedragen wordt gaan dik honderd
rijders al in een lange rij staan. Dat terwijl we alles nog in aan het
richten zijn. Op het moment dat we klaar zijn om de registratie te
beginnen staat er een lange rij door de hele binnentuin van de
jeugdherberg. Die is onmogelijk snel weg te werken. Zeker omdat de
printer van Melita kort voor LEL kapot ging en er geen stickers voor de
brevetkaarten meer afgedraaid konden worden. Een bestuurslid van AUK zit
aan de 2e tafel en is veel te precies met het opschrijven van de
gegevens van de rijders. Hier ontstaat een enorme opstopping. Verderop
krijg ik steeds meer de rol van probleem oplosser. Sommige problemen
zijn reëel, sommige hebben alleen een rustig moment nodig om alles na te
kijken, maar veel problemen zijn eerder zelf op te lossen. Gelukkig
steken de Italiaanse en Nederlandse coordinatoren een hand toe en
verlossen ons van behoorlijk wat druk. Een paar keer sluit ik kort met
Melita om te beslissen hoe we bepaalde problemen oplossen. Het
makkelijkst zijn daarbij Italië en Nederland. Alle gegevens afzonderlijk
goed uitgedraaid. We kunnen vanaf landelijke lijsten werken bij die twee
landen. Ik maak al mijn eerste gedachtenpunt voor de tips voor over 4
jaar. Alle landen moeten zo gaan werken.

Een groot probleem lost zich heel snel op. Harry Tuinhof meldt zich sip
bij mij dat zijn fiets gestolen is op de camping. Ik kijk naar rechts
waar twee leden van de Londonse wielerclub Willesden CC bezig zijn met
het aannemen van de tassen. Samen met Harry ga ik direct naar hun toe.
Ik ben nog amper uitverteld als Mark Brooking naast Harry gaat staan om
te kijken of hun postuur overeenkomt. Daar moet Harry wel nog even iets
voor bijeten. Maar de lengte klopt en Mark biedt hem direct aan om op
een van zijn fietsen LEL te fietsen. Mark woont om de hoek en is snel
terug met een groene Condor voorzien van alle toeters en bellen voor een
Britse zomer. Even sleutelen en Harry kan een proefrondje maken. Gingen
alle problemen maar zo snel.

Tegen een uur of 5 bonkt mijn hoofd. Inmiddels is de ergste drukte
voorbij. Een paar verse vrijwilligers zijn aangekomen. We werken hen in
en ik ga samen met Gaby, de Duise LEL contactpersoon even pauzeren. Het
is hard nodig. Als we terugkomen hebben we nog een uurtje werk voordat
iedereen ingeschreven is.

Gelukkig hoef ik me niet te bekommeren om allerhande praktische zaken.
Eten en onderdak is voor me geregeld. Na het eten heb ik eindelijk de
tijd om de zakjes sportdrank voor te bereiden. Tijmen slaapt alweer, ik
doe dat dus maar buiten. Daarna even ontspannen en tegen middernacht lig
ik na een lange dag eindelijk in bed. Om 6 uur sta ik er weer naast. Om
7 uur is de registratie voor de vroege starters die in de buurt wonen.
Ontbijten en stipt 7 uur ga ik boven in de jeugdherberg naast Melita
zitten om deze mensen in te schrijven. De andere vrijwilligers zijn
ofwel hun start om 8 uur aan het voorbereiden of nog niet aanwezig.
Tegen 9 uur is iedereen weer op post en kan ik snel m'n bagagetassen in
orde maken. Helaas moeten de kamers van de jeugdherberg om 10 uur leeg
zijn. Daardoor kan ik niet met een uitgebreide siesta wat slaap inhalen.

Rond de middag ga ik even Cheshunt in om even uit de chaos te zijn en
wat te gaan eten. Ik ben op tijd terug voor een kleine ceremonie. Melita
krijgt van Jean-Gualbert Faburel, bestuurslid van de ACP een groot
aandenken uitgereikt als dank en waardering voor haar organiseren van
LEL. Zij is verbaasd en enorm trots. Zoiets had zij niet verwacht.
Faburel had me getipt, dus ik stond met de camera in de aanslag.





Niet veel later duikt een Italiaan op. Ook zijn fiets is gestolen. Maar hij
heeft snel een goedkope fiets op de kop getikt. Melita probeert nog te
regelen dat op een van de controleposten een fiets voor de Italiaan
klaar zal staan. Maar die is zo tevreden over zijn goedkope barrel dat
hij hierop LEL helemaal uitrijdt. Tussen de bedrijven door haal ik mijn
fiets naar voren. Ik kan nog net de start van 14 uur fotograferen en om
14u15 sta ik klaar om te starten.



Net op dat moment komt een groep Catalanen aan. Een van hen ontbreekt. Hij komt te voet, ook zijn fiets
is uit zijn hotel gestolen. Rocco die de start verzorgt verandert direct
hun starttijd in de laatste starttijd zodat ze maximale tijd hebben om
dit probleem op te lossen. Ik verlaat om 14u15 Cheshunt met
slaapachterstand en veel teveel dingen in m'n hoofd.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 13 augustus 2009 @ 20:28:13 #61
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71857916
Wat is dat toch met dat fietsen stelen in Engeland
Toen ik van Engeland naar Taiwan verhuisde zijn mijn beide fietsen (racefiets en trekkingfiets) uit het verhuisbedrijf (in Engeland) gestolen. Gelukkig had het verhuisbedrijf een goede verzekering en beide fietsen (resp 1 en 2 jaar oud) zijn toen tegen nieuwwaarde vergoed. Uiteindelijk ben ik er zelfs beter van geworden omdat vergelijkbare fietsen goedkoper waren geworden en ik dus voor hetzelfde geld (nog) mooiere fietsen kon kopen. Alleen bleef het jammer vanwege de emotionele waarde die aan die fietsen zat (als je er mooie tochten op hebt gereden dan schept dat een band met je fiets )
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71859950
Ik haat duiven. Echt van die domme beesten die onlogische dingen doen, waar je altijd rekening mee moet houden.
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:05 schreef Snuf. het volgende:
Waarna jij op de grond valt en je fiets onherstelbaar kapot is?
Nee, gelukkig niet. Maar die duif wel bijna.

[ Bericht 67% gewijzigd door FastFox91 op 14-08-2009 09:02:27 ]
pi_71860797
Waarna jij op de grond valt en je fiets onherstelbaar kapot is?

Maar ik heb dit gekregen van iemand om mijn fiets mee te meten op slijtage oid?

Kan iemand mij vertellen hoe het werkt?

pi_71861170
Dat is een kettingslijtagemeter. Als de twee palletjes precies in de ketting vallen dan heeft de ketting een bepaalde lengte. 0.75 zal dan goed zijn, 1,0 versleten.
pi_71861410
Ok'e, dank. Heb net ook een instructievideo gevonden. Ketting is trouwens prima
pi_71862741
deel 2 van het verslag van LEL

Mijn startgroep telt veel minder dan de officiële 50 rijders per startgroep. Veel rijders die om 14u15 hadden moeten starten blijken al eerder gestart te zijn. Na mij gaat nog maar een handvol rijders van start. In Cheshunt kan ik nog goed bij de groep blijven. De GPS is dan van groot voordeel. Maar op de 1e helling wordt ik al gelost. Ik rij beroerd, heb geen benen en ben totaal niet gefocust op de rit. Het inschrijven van 600 deelnemers is toch veel belastender dan de 150 die vorige keer in London gestart zijn. Ik probeer er maar het beste van te maken. Een enkele keer zie ik nog een groepje voorbij komen als ik even een sanitaire stop maak. En een enkele keer haal ik iemand met een lekke band in. Voor de rest heb ik helemaal geen gevoel dat ik in een rit rij met honderden deelnemers, eerder alsof ik een heel klein brevet rij.





Tot Gamlinggay sukkel ik voort. Hier hoef ik eigenlijk niet naar binnen maar zoals ik rij komt deze verversingspost als geroepen. Eindelijk zie ik eens mensen. Direct na de post zie ik een supermarkt. Ik stop en koop wat chocola en vooral een grote fles cola. Dat moet mij er maar doorheen helpen. En inderdaad, na een tijdje begin ik wat minder beroerd te draaien. Het loopt inmiddels tegen de avond. Traditioneel rij ik dan ook beter. Ik begin langzaam ook weer wat van m'n omgeving waar te nemen. Een klein uurtje voor de controle in Thurlby stop ik om m'n reflectievest aan te trekken. Net op dat moment komt er een rijder op een hybride voorbij. Hij vraagt me of er een probleem is. Ik stap weer op en rij samen met hem verder.
Het blijkt de eerste grote rit van Russell te zijn. En dat valt te merken ook. Hij rijdt wel redelijk door zolang het licht is. Maar met zijn verlichting kan hij alleen amper vooruit komen. Prima geschikt voor de stad maar niet voor een rit als LEL. Op een van de lichte afdalingen moet hij dan ook lossen zonder dat ik het merk. Zelfs een gesloten spoorwegovergang is niet genoeg oponthoud om hem weer bij te laten komen. Als ik in Thurlby aankom meldt ik dat dan ook bij de technische man. Die belooft iemand terug te sturen om te zorgen dat Russell niet in de problemen raakt. Voordat iemand gevonden is meldt Russell zich al bij de controle. Gelijk begint de technische man hem te helpen aan wat betere verlichting.





Gelukkig blijf ik goed rijden na Thurlby. Een tijd rij ik met Russell op. Ik geef hem een spoedcursus randonneur rijden. Eigenlijk veel te laat, dat had lang voor de start moeten gebeuren. Niet veel later wordt ik ingehaald door de groep Catalanen. Die rijden stug door. Het blijkt dat ze pas om 17 uur vertrokken zijn in Cheshunt en enorm hard doorgereden hebben om de tijd in te halen. Helaas is daarbij een van hun rijders overboord gegaan. De gestolen fiets hebben ze in Cheshunt nog kunnen vervangen door een inderhaast opgebouwd exemplaar uit reserveonderdelen. Ze zijn voorzien van eigen volgwagen met eigen mecanicien. Dat helpt enorm in zo'n situatie. In hun groepje hang ik direct aan het elastiek. Bergaf kan ik goed bijkomen, maar bergop moet ik steeds een beetje laten. Als ik weer even op achterstand ben zie ik dat ze een afslag missen. Ik stop en roep maar ze horen het niet meer. Het daaropvolgende uur fiets ik alleen. Een enkele keer komt er een snelle rijder die wat problemen gehad heeft voorbijstuiven. Die zie ik meestal al lang van te voren aankomen. Het landschap is langzaam behoorlijk kaal en al veel vlakker geworden. Achterop komende rijders zie je van ver komen.
Langzaam begint de slaap toe te slaan. Het is al ver na middernacht als ik in Washingborough aankom. De korte nachten vooraf en de onmogelijkheid om een siesta te houden voor de start worden mij fataal. Ik besluit in Washingborough te slapen tot de ochtend. Nu nog 100km doorrijden tot Thorne is te link. Zeker omdat het begonnen is te regenen. Dan ga je toch wat minder snel in een greppel liggen. Als ik in Washingborough aankom staat de mecanicien van de Catalanen te wachten. In gebarentaal leg ik hem uit dat zijn groep zich verreden heeft. Hij heft zijn handen ten hemel.
Voordat ik ga slapen analyseer ik LEL nog met Keith, de AUK voorzitter. In de vroege ochtend sta ik weer op. Ik voel me al een stuk beter. Helaas is er bijna niemand meer op de controle, ook de Catalanen niet meer.



Kort na Washingborough is er een geheime controle. De winkel ertegenover is open zodat ik nieuwe cola kan kopen. Na Washingborough is het helemaal vlak. Maar helaas ook een fors stuk met tegenwind. De wind is inmiddels van zuid naar zuidwest gedraaid, het hele stuk dat naar het westen voert heb ik er flink last van. Na een tijdje komt een Italiaan me achterop. Hij rijdt een onitaliaanse fiets, een lichtblauwe stalen fiets met spatborden. Hij lijkt wel een Brit. Samen fietsen we verder. Vlak voor Thorne komen we weer uit op bekend terrein, de oude route tot aan de Rugby Club.
In de Rugby Club is het rustig. Ik rij dan ook als een van de laatst rijders rond. Een situatie die niet snel zal veranderen. De route na Thorn is een stuk makkelijker geworden. Na wat draai en keerwerk om wat rivieren over te steken rijden we nu meer naar het westen in plaats van naar Castle Howard te gaan, dwars door het zwaarste deel van de Howardian Hills. Halverwege Thorn en Coxwold pauzeer ik in een dorpje voor een ijsje. Het is nog behoorlijk warm en droog. Maar vooral waait het. In de namiddag slaat de slaap weer toe. Ik moet zelfs een tijdje op een beschutte plek gaan zitten om wat te dutten. Als ik wakker wordt zie ik net Jan uit Oostende voorbijrijden met z'n maat. Ik verbaas me, die moeten toch al lang in de Pennines zitten. Zij houden in terwijl ik snel opstap. Ik hoor dat ze vlak na Thorn een ongeluk gehad hebben en 6 uur verloren met de reparatie. Nu proberen ze de achterstand in te halen. Al snel laat ik me terugzakken. Zij rijden veel te hard voor me. Kort voor Coxwold gaat het nog even fors omhoog. De route gaat hier door de uitlopers van de Howardian Hills. Voor de zoveelste keer kom ik op een controle Mel tegen. Zij rijdt langzaam naar het noorden met de auto om te kijken of alles goed gaat. Ik besluit nu al te slapen. Het stuk na Coxwold gaat fors naar het westen en er staat nog altijd een harde wind. Uit ervaring weet ik dat het 's avonds en 's nachts minder hard waait. Ik kan dus beter in de late namiddag slapen en de hele nacht doorrijden.
pi_71877015
Nou ik heb gisteren mijn allereerste wielrenrit van Delft naar Brielle gefietst, via het veer van Maasluis. Dat is iets van 23km ofzo. Ging best lekke. Bij het veer moest ik stoppen, maar mijn linkerpedaal ging niet zo makkelijk los. Ik had het wel getest van te voren, maargoed. Ik vallen dus Fiets gelukkig nog heel en ik ook.

's Avonds waren mn benen wel een beetje stijf. En wat bleek? Plaatje van linkervoet zat beetje los. Vandaar...

Vandaag terug naar huis gefietst en van maassluis een langere route genomen via vlaardingen, in totaal 34/35 km. Ging lekker (geen bebouwde kom behalve bij rozenburg en delft dus. Nu niet gevallen dus dat is mooi!

Ik ben denk ik wel verslaafd geworden
pi_71878915
tvp.

Morgen moet ik van mezelf fietsen, ben alleen maar met feesten en vrouwen bezig
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:19:26 #69
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71879356
Zo gister-avond eens wezen hardlopen op ut strand, niet zo'n succes in ieder geval voor de beentjes..
Morgen maar weer ff lekker wakker fietsen. Den Haag - Midden Beemster en weer terug naar Noordwijkerhout. +/- 160 - 170 ofzoiets..
pi_71880568
Gaan er nog mensen morgen de Reichswald Posbanktoer fietsen vanuit Ede? Zie http://www.wvede.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1820&Itemid=1
pi_71880626
Zo, net terug van een ritje van 101km. Katwijk-Buitenkaag-Ringvaart om Schiphol heen tot Bennebroek-Noordwijkerhout-Wassenaar-Katwijk. Ben blij dat ik vandaag ben gegaan, en niet morgen, wanneer het nog warmer wordt. Nu was het prima te doen.

De eerste 75km gingen uitstekend, kon lekker blijven trappen, het laatste stuk moest ik stoempen en was ik een hongerklop net voor door wat repen naar binnen te proppen.

Aan 160-170 moet ik voorlopig nog niet denken. 100 kilometertjes is voorlopig nog prima voor me en net te doen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:17:46 #72
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71880792
Net een klein rondje gedaan (60km/ 200hm). Wekenlang niet gefietst dus zwaar uit vorm, maar wel genoten van het mooie landschap en het mooie weer . Alleen hebben ze één van mijn favoriete wegen opnieuw geasfalteerd met van die steentjes, terwijl het eerst mooi glad asfalt was
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:23:12 #73
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71880884
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:08 schreef marcodej het volgende:
Zo, net terug van een ritje van 101km. Katwijk-Buitenkaag-Ringvaart om Schiphol heen tot Bennebroek-Noordwijkerhout-Wassenaar-Katwijk. Ben blij dat ik vandaag ben gegaan, en niet morgen, wanneer het nog warmer wordt. Nu was het prima te doen.

De eerste 75km gingen uitstekend, kon lekker blijven trappen, het laatste stuk moest ik stoempen en was ik een hongerklop net voor door wat repen naar binnen te proppen.

Aan 160-170 moet ik voorlopig nog niet denken. 100 kilometertjes is voorlopig nog prima voor me en net te doen.
Jij rijdt van Noordwijkerhout via Wassenaar naar Katwijk??

Mja, 160 - 170, vorig weekend de 143 ook zwaar te verduren gehad, dus zie wel hoever ik kom..
Zeker nu ik nog spierpijn van het hardlopen heb..
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:26:38 #74
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71880951
Zeg Ivo, Wat vind jij nou van het fietsen in Engeland?

Zelf vind ik de echt kleine wegen (door het platteland) prachtig, maar het schiet natuurlijk niet op als je van A naar B wilt. De grotere wegen zijn vaak erg smal, bochtig en druk. Dus als er een auto achter je zit kunnen ze je soms nieteens voorbij. Omdat ik hier natuurlijk zelf ook auto rij realiseer ik me hoe gevaarlijk sommige wegen zijn. Op drukke bochtige wegen heb je helemaal geen overzicht als er een fietser achter een bocht zit en er wordt vaak veel te hard gereden om op tijd te kunnen stoppen (en een uitwijkmogelijkheid heb je niet vanwege tegenliggers). Ikzelf rij op dat soort wegen daarom altijd erg langzaam en krijg dan zo'n hele file van autos achter me die de risicos kennelijk anders inschatten...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71880954
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:23 schreef ursel het volgende:

[..]

Jij rijdt van Noordwijkerhout via Wassenaar naar Katwijk??

Mja, 160 - 170, vorig weekend de 143 ook zwaar te verduren gehad, dus zie wel hoever ik kom..
Zeker nu ik nog spierpijn van het hardlopen heb..
Van Noordwijkerhout terug naar Katwijk en dan richting Wassenaar, via De Klip door de duinen terug naar Katwijk. Is een extra lusje van 15km en zo kwam ik boven de 100km.

[ Bericht 3% gewijzigd door marcodej op 14-08-2009 18:10:09 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71881567
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:26 schreef SeLang het volgende:
Zeg Ivo, Wat vind jij nou van het fietsen in Engeland?

Zelf vind ik de echt kleine wegen (door het platteland) prachtig, maar het schiet natuurlijk niet op als je van A naar B wilt. De grotere wegen zijn vaak erg smal, bochtig en druk. Dus als er een auto achter je zit kunnen ze je soms nieteens voorbij. Omdat ik hier natuurlijk zelf ook auto rij realiseer ik me hoe gevaarlijk sommige wegen zijn. Op drukke bochtige wegen heb je helemaal geen overzicht als er een fietser achter een bocht zit en er wordt vaak veel te hard gereden om op tijd te kunnen stoppen (en een uitwijkmogelijkheid heb je niet vanwege tegenliggers). Ikzelf rij op dat soort wegen daarom altijd erg langzaam en krijg dan zo'n hele file van autos achter me die de risicos kennelijk anders inschatten...
Ik rij assertief maar met veel communiceren. Neem dus een duidelijk zichtbare positie in op de weg en geef veel signalen naar automobilisten. Bijvoorbeeld of de weg verderop vrij is om in te halen of juist niet. Dat werkte vrij goed. Behalven op een aantal stukjes drukkere A weg meer richting London. Verder naar het noorden was er helemaal geen probleem. In het zuiden zijn er inderdaad veel automobilisten die veel te veel risico nemen. Soms lijken Britse automobilisten op Kroaten.
pi_71882079
Hmmm, moet nu toch echt mn achterbandje vervangen. Het loopvlak was al vlak, maar na deze rit zitten er allemaal minuscule diagonale sneetjes in het loopvlak en het canvas komt er een beetje doorheen. Voorband heeft nog nauwelijks geleden.

Gelijk maar twee Conti GP4000-bandjes eronder leggen....
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71882152
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:29 schreef marcodej het volgende:
Gelijk maar twee Conti GP4000-bandjes eronder leggen....
Over die GP4000 hoor ik vaak iets. Zijn die bandjes zo bijzonder?

En wat adviseren jullie voor binnenbanden?
pi_71882560
Wat was het heerlijk fietsweer vandaag zeg. 119km gefietst in de buurt van Leiden, Wassenaar en Katwijk. Nieuw persoonlijk record.
pi_71882719
Ik zit eigenlijk al veel te lang stil Al zeker een week niet gefietst

Dit kwam ik overigens tegen op youtube. Er wordt nu zelfs gerapt over wielrennen

pi_71883565
Lollig

Ik heb net een Nalini broek een een Bari shirt gekocht bij www.cyclewear.nl. Daarnaast heb ik nog een zweetshirtje erbij gekocht. Kon ik voor 6 euro niet in de (digitale) winkel laten liggen.
pi_71883786
Ik voel me een stuk frisser nadat ik wakker ben geworden. Ik heb zelfs geen wekker nodig gehad. Dat geeft goede moed. Beneden eet ik uitgebreid, ik ga een lange nacht tegemoet. Op de controle is het nu rustig geworden. Lynn, de chef de controle, is door haar dochter naar bed gestuurd. Zij was oververmoeid. Ik zal nu absoluut de laatste rijder zijn. Voor de controleurs maakt dit niks uit. M'n tassen vul ik aan met een aantal voorraaden uit mijn dropbag. Ik verwacht geen open winkels te vinden tot minstens Alston. Het eerste kapotte onderdeel verdwijnt ook in de dropbag, mijn helmlamp heeft het begeven. Zolang de GPS het doet is dit geen probleem. En als de GPS het begeeft heb ik nog 2 batterijlampen die ik als reserve verlichtingssysteem gebruik.
In het donker rij ik Coxwold uit. Ik heb goed gegokt, de wind is aanmerkelijk minder. Daarnaast ben ik nu fris en kom ik goed vooruit. Een van de eerste keren tijdens deze LEL. In Thirsk zie ik tot mijn verbazing dat de lokale TESCO open is. Ik stop en haal genoeg eten om tot voorbij Alston te komen. De bewaker van dit TESCO filiaal houdt mijn fiets in de gaten terwijl ik boodschappen doe. Dit keer heb ik een grotere tas genomen die nooit helemaal vol zit. Zo kan ik genoeg flessen cola, imitatie Red Bull en gewoon eten meenemen. Tegen de tijd dat ik Yad Moss omhoog moet zal dit toch wel weer op zijn. Zonder problemen kom ik aan in Middleton Tyas. Ook hier wordt ik weer hartelijk begroet door de controleurs. Er staan diverse fietsen buiten, voor de eerste keer niet alleen van rijders die nog naar het noorden moeten. Ook de snelste man is binnen en ligt te slapen. Hij is dan wel 6 uur voor mij gestart maar een voorsprong van zo'n 500km is toch wel erg fors.
Net als ik weg rij uit Middleton Tyas komt een groepje snelle Italianen aan. Ik vraag mij af of zij gaan slapen of niet. Dit zou voor hun een uitgekiende mogelijkheid zijn om de Duitser voorbij te steken. Direct na Middleton Tyas herken ik het terrein weer. Ik kom voorbij Barton Truck stop, een controle tijdens mijn eerste LEL. Toch slaag ik voor de 1e keer erin om verkeerd te rijden. Ik let even niet op en ga een afslag voorbij, een heuvel omhoog. Ik kies ervoor om verder door te rijden en dan pas links af te slaan, zo hoef ik niet een keer voor niks te klimmen. De regels van AUK zijn iets soepeler op dit gebied. In de verte zie ik de hemel alweer licht worden. De 1e keer een nacht doorrijden tijdens deze LEL is eindelijk een success. Net nadat ik weer terug op het parcours ben zie ik wat andere rijders achterop komen. Zij hebben in Middleton Tyas geslapen. Ik ben dus eindelijk wat ingelopen, een teken dat ik nu weer normaal rij. Een uurtje na zonsopkomst heb ik even een forse slaapaanval. Ik slaap zelfs in tijdens een korte afdaling en kom even in de berm terecht. Een duidelijk teken. Ik rol mijn slaapzak uit in de berm en zet mijn fiets tegen een muurtje. Een kwartier later wordt ik weer wakker. Een slaapzak is toch beduidend comfortabeler dan een reddingsdeken. Verder rij ik weer over de traditionele houten brug en door naar Barnard Castle. Langzaam begint de weg te klimmen, ik ben eindelijk onderweg naar Yad Moss. De 1e Brit zie ik inmiddels ook tegemoet komen. Vooraan is het veld enorm uit elkaar geslagen. Helaas is in Middleton in Teesdale geen café open voor een ontbijt. Ik ga dus maar even langs de weg zitten om wat van mijn voorraden op te eten. Weer komt er een rijder langs die nog naar het noorden moet. Eindelijk heb ik het gevoel dat ik weer deel ben van LEL. De klim naar Yad Moss gaat traditioneel goed. Een enkele rijder zie ik tegemoet komen. Ook Roly, een in Heerlen wonende Brit die vaker brevetten bij mij rijdt. Vlak voor de top komen mij dan twee Quests tegen. Die zien er in dit landschap echt buitenaards uit. Een van de twee zit helemaal weggedoken onder z'n spatscherm. Bovenop Yad Moss komt de regen me horizontaal tegeomoet. Het is er wat frisjes maar niet nog warm genoeg om alleen met kniestukken te rijden. Het goretex jasje dat tot nu toe vaak net iets te warm was is nu perfekt.





Het vinden van de controle voor Alston is met de GPS beduidend makkelijker. Ik heb nu de exacte aangave van de afstand tot Alston voor m'n neus, weet dus wanneer ik moet uitkijken voor een zijweggetje. Hier wil je niet voorbijstuiven. In Alston is Heather weer chef de controle. En zij heeft de zaken goed voor elkaar. Ik kan direct aanschuiven aan een tafel. Het is bijna precies dezelfde samenstelling aan de tafel als in Fougères op de weg terug. Matt merkt dit direct op, 'het achterveld van PBP 2007' is zijn commentaar. Alleen heeft hij een volledige nacht in een B&B achter de rug. Henry Rijkenberg wil net wegrijden op weg naar London. Na Alston kom ik terecht in zwaar weer. Ik zie rijders met moeite de kasseien van Alston omhoog lopen. Hun wielerschoentjes hebben amper grip, hun banden evenmin. Het eerste stuk is redelijk omlaag over een grote weg. De regen nodigt niet uit tot pauzes. Ik vorder redelijk vlot, regen deert me altijd minder dan hitte.





Pas in Brampton is mijn colavoorraad op. Ik stop bij een winkel waar ook een Amerikaanse en een Noorse deelnemer net cola hebben gehaald. Kort voor Brampton kwamen de Faburels me tegen. Zij is daarmee de 1e vrouw die ik terug heb zien komen, zij zijn ook een van de eerste starters van de middaggroep die ik op de terugweg heb gezien. Ik zie in ieder geval veel minder rijders tegemoet komen dan de voorgaande keren. Ik verwacht dan ook forse drukte in Eskdalemuir. Deze etappe in 2 stukken breken lijkt me dan ook een goed idee. In Longtwon zoek ik naar een klein restaurantje. Ik zie een paar fietsen voor een café-restaurant staan en ga naar binnen. Ik neem gelijk mijn Reskin mee naar binnen, ik voel dat de natte zeem wat irritatie bezorgt en wil die plek even controleren. Binnen kijk ik op de menukaart en bestel gelijk warm eten. Dat kan ik wel hebben bij deze temperatuur. Gelukkig blijkt op de WC dat ik geen schade aan het zitvlak heb, de Reskin kan terug de tas in. Het eten laat niet lang op zich wachten en vrij snel kan ik door, weer goed warm en goed doorvoed. In de tussentijd heb ik Tijmen voorbij zien komen. Met de hoeveelheid slaap die hij de nachten voor LEL heeft gehad moet hij zowat zonder slapen hebben kunnen rijden.



In de namiddag is de A7 onprettig druk. Gelukkig duurt dit niet al te lang, na Langholm voert het parcours eindelijk weer over kleine weggetjes. In Langholm moet ik even een electronicazaak in. De oortjes van m'n MP3 speler zijn kapot. Aangezien ik verwacht alles nog alleen te moeten rijden is het toch belangrijk om wat afleiding te hebben. De eigenaar van de electronicazaak is het al opgevallen dat er veel fietsers onderweg zijn. Hij vraagt dan ook wel evenement het is. Tenminste dat denk ik te verstaan, hij spreekt met een zwaar Schots accent. Bij het wegrijden zie ik een andere bezienswaardigheid. Een aantal oude motoren, daaronder heel mooie Indians willen net wegrijden.









Na Langholm komt de een na de andere rijder me tegemoet. Daaronder veel bekenden. Het geeft me veel energie en leidt goed af. Vlak voor Eskdalemuir zie ik Gaby en Corinna voorbijkomen. In haar Corinna heeft een startplek gekregen omdat een andere Duitser z'n arm gebroken heeft in de voorbereiding. In haar 1e seizoen als randonneuse komt ze zomaar als 2e vrouw door. Klasse. Verder veel rijders die ik ook op mijn 300 en 600 heb kunnen begroeten. Die gaat over deels hetzelfde terrein, uitgestrekte bossen op 500-600m hoogte.





In Eskdalemuir is het mudjevol. Alle stoelen zijn bezet. Hier moet het de afgelopen nacht een hel zijn geweest en de komende nacht ook. Ik zie veel bekenden. John Spooner is er ook. Hij heeft een hele groep rijders om zich heen die zich op hem verlaten. Daaronder een tweetal Italiaanse dames met erg licht gewicht. Zij hebben de grootste problemen met de tegenwind. Eigenlijk is het veel te gezellig om vanuit hier weer de regen in te gaan. Maar het moet. Bij het verlaten van de controle vraag ik aan de controleurs of ze nog een bericht hebben voor de volgende post. Eskdalemuir is namelijk vrijwel verstoken van mobiele telefonie ontvangst. We zitten echt in de binnenlanden. Phil vraagt me om de controle van Traquair te vragen om zoveel mogelijk mensen daar te houden. Hij zal zeker nog tot 10 uur in de ochtend mensen afstempelen. Voor mij gaat dat in ieder geval een hele kluif worden. Ik rij door met een forse wind in de rug. Het eerste stuk tot Tushielaw Inn gaat goed ondanks de forse gaten in de weg. De tegemoetkomende groepen zien er echter beroerd uit. Zij moeten vechten voor iedere meter. Ik heb het alleen maar wat frisjes. Bij Tushielaw Inn stop ik even om een vers ondershirt aan te trekken. Dankzij een waterdichte kanotas in m'n rackpack zijn mijn kleren nog kurkdroog. Ook doe ik mijn kniestukken maar weer aan. Sokken laat ik zitten, daarvoor is het veel te nat. Blote voeten met lichte overschoenen zijn veel prettiger. Na Tushielaw Inn draait de weg naar het westen en moet ook ik vechten voor iedere meter. Veel vroeger dan de afgelopen dagen doe ik mijn licht aan, het is behoorlijk donker. Ik hoop dat de veelslapers van Stoke-Mandeville in ieder geval basis verlichting bij zich hebben, anders wordt het nog gevaarlijk voor hen. In Traquair wordt ik direct naar binnen geleid. Dit is niet alleen een slaapplek maar ook een geheime controle. Ik geef het bericht van Phil af aan de stempelaar. Die zegt me dat er geruchten gaan dat er tijd bij komt. Op basis van geruchten valt niet veel te doen dus vraag ik haar of het mogelijk is deze geruchten bij Melita te controleren. Melita wordt direct gebeld. De telefoon gaat dan rond langs diverse personen. Mij vraagt ze om de actuele stand van zaken op de weg, ik ben de laatste die binnen is gekomen. Nadat ook diverse andere aanwezigen de situatie hebben geschetst is haar beslissing duidelijk, 2 uur extra voor iedereen. Een aantal rijders die aanstalten maakten om te vertrekken doen gelijk hun jas weer uit. Nu blijven ze hier. De controleurs gaan direct aan de gang om extra slaapplekken te maken. Deze controle loopt perfect.
Ik ga eerst eten voordat ik doorrijd naar Dalkeith. Russell zit hier ook. Hij ziet zijn kansen somber in. Ook hij moet nog door naar Dalkeith. Maar onder deze omstandigheden zijn zelfs de geleende lampen uit Thurlby niet goed genoeg. Hij moet helaas besluiten in Traquair te blijven. Met een iets betere uitrusting had hij het wel gered. Voor mij betekent dit ook een kans minder om een maatje voor de terugweg te vinden. Net als ik Traquair verlaat zie ik Jan Demeulemeester binnekomen. Hij en Gerald hebben aardig wat tijd goedgemaakt sinds ik hun het laatst zag. Ik zeg hen dat ze 2 uur erbij krijgen. Ze besluiten direct ergens te gaan slapen, het heeft geen zin om onnodige risico's te nemen. Ik vertrek in het pikkedonker naar Dalkeith. Er komt nog aardig wat volk richting Traquair. Traquair zal daarmee voor de nacht ook behoorlijk vol komen te zitten. Onderweg naar boven kijk ik of er nog schuilmogelijkheden zijn voor de terugweg. Die zie ik totaal niet, zelfs geen bushokje. Daarmee wordt het voor mij te link om vannacht nog terug te rijden naar Traquair. Daarmee vergaat mijn kans om weer terug op schema te komen. Vlak voor de top komt een motard bij me. Hij biedt me aan om me bij te lichten in de afdaling. Dat is niet echt nodig, ik ken de afdaling en m'n licht is goed genoeg. Bovenaan de afdaling zet ik m'n GPS op hoge resolutie en kan zo zien of er een scherpe bocht aankomt. Met de storm in de rug stuif ik naar beneden. Beneden wacht de motard op me en schermt me op de drukke weg af. Hierdoor kan ik de ideale lijn nemen en kom ik zonder tijdsverlies in Dalkeith aan.
Sonya, de hoofdcontroleur van Dalkeith, is doodop. Ik heb nog genoeg energie om 1-2 uur door te rijden maar de situatie op de pas is te gevaarlijk. Daarom rol ik na het eten mijn slaapzak uit en slaap tot de ochtend. Een Italiaan en een Fransman slapen ook nog op de controle. Morgen zal het moeilijk worden.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:04:05 #83
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71885634
quote:
Hij moet helaas besluiten in Traquair
Eigenlijk is dit geen straf .
Traquair House is tof als je je interesseert in geschiedenis (maar jullie zullen wel wat anders aan je hoofd hebben ).
Lekker Schots weer trouwens op die fotos. Maar het is daar wel prachtig.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71886730
Wel echt schots weer op die foto's idd. Niet echt een pretje om te fietsen in dat weer.
in a crowd you lose humanity
pi_71886941
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:43 schreef Wombcat het volgende:
Wel echt schots weer op die foto's idd. Niet echt een pretje om te fietsen in dat weer.
Met alleen wind of alleen regen had ik het eigenlijk prima gevonden. Ik hou niet zo van hitte. Dan heb ik liever een verfrissend regenbuitje.
pi_71887229
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:50 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Met alleen wind of alleen regen had ik het eigenlijk prima gevonden. Ik hou niet zo van hitte. Dan heb ik liever een verfrissend regenbuitje.
Ik heb 't niet zo op regen.

En 't past ook totaal niet bij de TT
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:19:39 #87
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_71887865
Bleh, inderdaad liever geen regen op de fiets. Morgen beloofd voor mij goed weer te zijn.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_71890342
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En 't past ook totaal niet bij de TT
In Schotland heet dit zomer
pi_71890601
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:05 schreef Littlecreep het volgende:
Ik zit eigenlijk al veel te lang stil Al zeker een week niet gefietst

Dit kwam ik overigens tegen op youtube. Er wordt nu zelfs gerapt over wielrennen


hahah geweldig filmpje
pi_71903522
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:06 schreef eentwee het volgende:
Gaan er nog mensen morgen de Reichswald Posbanktoer fietsen vanuit Ede? Zie http://www.wvede.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1820&Itemid=1
Heb zelf de 135km gefietst, de laffe afstand dus die helemaal niet naar het Reichswald ging Getrackte route: http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=74849
pi_71903906
Vandaag de 90 km van de Omloop Van De Stuwmeren gefietst (VWB Tocht). Lekker de hele dag op- en afgefietst wat na een tijdje toch wel erg vermoeiend was met dit hete weer. Jammer genoeg aantal keren verkeerd gereden omdat we een pijltje gemist hadden, en tenslotte zelf maar de weg gezocht aan de hand van de routebeschrijving. Ook erg veel doorgaande wegen in deze tocht wat ik toch wel een beetje jammer vindt terwijl er in de Voerstreek zulke prachtige wegen te vinden zijn. Wat ik trouwens ook schandalig vond was dat de enige bevoorrading zich bevond na 70 km, had wat mij betreft ook wel wat eerder mogen zijn.
pi_71904647
Iemand nog goede tips om het laatste stukje van de buitenband om een velg te krijgen? Ik krijg het laatste stukje van de GP4000's met geen mogelijkheid om de velg heen (en ja, ik werk naar het ventiel toe)...

Schelden ("Hoerending!") helpt ook al niet...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71905179
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 17:47 schreef marcodej het volgende:
Iemand nog goede tips om het laatste stukje van de buitenband om een velg te krijgen? Ik krijg het laatste stukje van de GP4000's met geen mogelijkheid om de velg heen (en ja, ik werk naar het ventiel toe)...

Schelden ("Hoerending!") helpt ook al niet...
Rand van de buitenband goed in het midden van de velg geplaatst? Daar is de velgdiameter het kleinst. Knijp met twee handen de band naar elkaar en beweeg je handen dan van elkaar af om zo de hele band rond te gaan. Binnenband weer leeg laten lopen ook niet vergeten (als het goed is heb je er wat lucht in gedaan om hem goed te plaatsen)? Vantevoren (voor de volgende keer) de band een beetje oprekken wil ook wel helpen. Groene zeep? Iemand vragen die sterker is? Eventueel kun je een plastic bandenlichter of bandenknecht gebruiken voor het laatste stukje. Ben blij dat ik dat soort problemen nooit heb
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:10:54 #94
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71906068
Ik ook niet, ben sterk genoeg..

Al met al toch niet gehaald vanwege tijdgebrek en andere afspraken..
Slechts 120 km maar gefietst.
pi_71907202
-edit-
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:31:16 #96
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_71907635
Al die afstanden! Netjes hoor. Kom ik aan met mijn 75 km. Maar wel de hele weg tegen de wind in moeten fietsen.

Over de banden, gebruik ook de plastieken bandenlegger als ik hem niet snel genoeg omheen krijg. Al heb ik mijn band van de racefiets nog maar 1 keer hoeven te wisselen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_71908086
Om 5 uur ben ik al wakker, een uur voordat ik wilde vertrekken. Maar uitgeslapen voel ik me bij lange na niet, eerder totaal brak en slap. Ik zit een tijdje wat te suffen. Een half uurtje later kom ik langzaam weer bij en begin ik met het ontbijt. Intussen is Sonya ook weer wakker. Wakker genoeg om mij fors erop aan te vallen dat ik op haar controle ben blijven slapen. Tegen de andere twee zegt ze niks. Aangezien zij vlak voor LEL Melita op een onredelijke manier aan het aanvallen was en ik daarop Melita verdedigde hou ik het erop dat ze wraak wil nemen. Ik reageer dan ook niet echt op haar commentaren. Doorrijden was gewoonweg te onveilig. Iets om later uit te praten.
De winkels zijn nog dicht als ik om 6 uur wegrij in Dalkeith. Ik heb geen idee of de Italiaan en de Fransman naar het station zijn gereden of dat ze onderweg zijn naar Londen. Gelukkig ligt aan de A7 een 24 uurs tankstation waar ik voorraden insla. Ik verwacht geen open winkels aan te treffen tot Langholm. Bij de afslag naar Innerleithen verwacht ik direkt een forse wind op kop te krijgen. Maar niets van dat, een licht windje tegen en een schuchter zonnetje dat opkomt. Ik heb geluk. Gestaag beklim ik de pas. In de ochtenduren is ie goed te doen zeker nu het droog is. Vlak voordat ik in Traquair aankom zie ik twee rijders me tegemoet komen. Dat terwijl ik dacht absoluut de laatste te zijn. Feitelijk ben ik dat ook. De twee rijders hebben al opgegeven maar willen toch van London naar Edinburgh rijden en van daar de trein terug nemen. Volgens een van hen is er bij Tushielaw Inn een forse overstroming. Zij is er te voet doorheen gegaan. In Traquair is al veel opgeruimd maar thee en wat te eten is er zeker nog. Meer dan ik verwacht heb. Hier moet het vannacht erg vol zijn geweest. Ik blijf niet te lang hier en rij door naar Eskdalemuir. Nu ziet het er erg mooi uit.





De overstroming bij Tushielaw Inn is zelfs grotendeels weg als ik er aan kom. Wel zie ik dat de rivieren op de grens van overstromen zijn. Als het nu nog geregend zou hebben zou ik er niet doorheen gekomen zijn. Ook in Eskdalemuir funtioneert de controle nog. Dat terwijl ik volgens de nieuwe telling al meer dan 3 uur te laat ben. Ik krijg nog altijd warm eten en er is nog altijd cola te koop. Ik bespreek de afgelopen nacht even met de controleurs en ga weer verder. Waar het eerste gedeelte van de dag wel redelijk liep gaat het vanaf nu beroerd. Ik sukkel voort en moet om de haverklap stoppen omdat ik echt niet meer vooruit kom. Een eindje voor Brampton kom ik plotseling 3 rijders van Stoke-Mandeville tegen. Zij hebben me onderweg naar Eskdalemuir ingehaald en zijn nu blijkbaar totaal kapot. Tot aan Brampton rijden we samen op. Daarna zie ik ze wegrijden op de steile hellingen, zij hebben alle bagage in hun volgwagen liggen. Ik heb veel bij me.





Het stuk van Brampton tot Aslton is een van de zwaarste stukken van LEL. De hellingen in de Pennines staan niet bekend om hun bescheiden percentages. Meestal kruip ik in de kleinste versnelling omhoog. Vlak voor Alston komt er een wagen van de controle tegemoet rijden. Die geeft aan dat de controle over niet al te lange tijd gaat sluiten. Gelukkig ben ik langzaam weer wat bijgekomen. De Muur van Alston kom ik dan ook goed over. Bovenaan de muur zie ik een van de Stoke-Mandeville rijders te voet voor me. Hij is helemaal kapot. Ik rij door en kom op de controle aan met nog maar 1u55 achterstand op de nieuwe rekening. Ondanks dat ik beroerd reed ben ik toch nog wat tijd ingelopen.
Ook hier zijn nog alle voorzieningen open. Ik krijg warm eten en wordt geïnterviewd voor de LEL DVD. Eigenlijk heb ik al opgegeven om nog binnen de nieuwe tijd binnen te komen. London wil ik wel halen, als het moet volledig op eigen gelegenheid, stempelend in café's en tankstations. Het is al donker als ik verderrij. De 3 Stoke-Mandeville rijders zijn al vertrokken, ze hebben een hotel gereserveerd in Barnard Castle. Ik heb ernstige twijfels of ze dit zullen halen. Zij hebben maar minimale verlichting en hoegenaamd geen nachtervaring. En dat in een lange afdaling. Vlak voor de top komt hun motorhome meerdere keren voorbijrijden. Met de fietsen erop. Ofwel geven ze op ofwel geven ze in Alston aan dat ze morgenochtend vanaf daar weer vertrekken. Ze stoppen niet dus ik kan het hen niet vragen.
Met de nieuwe SON E-delux is de nachtelijke afdaling super. Ik rij zowat sneller dan overdag omdat er nu totaal geen verkeer is. Af en toe schiet er een konijn door de lichtbundel, een keer een vos. Ik ben zelfs snel genoeg beneden in Middleton-Tyas om een colatje te drinken in een café. De cafégangers hebben al veel fietsers voorbij zien komen en beginnen langzaam te begrijpen wat er aan de hand is. In het café koop ik nog twee blikjes cola voor 1 pond het stuk voor onderweg. Daarna ga ik weer verder, door het donker naar Barnard Castle. Na Barnard Castle begint de slaap toe te slaan. Ik kan m'n fiets gelukkig nog op de weg houden en kom veilig in Middleton Tyas aan. Daar wordt ik al verwacht. Heather heeft de plannen van de laatste rijders doorgebeld aan Middleton Tyas. Ook gaf ze me de telefoonlijst mee zodat ik kan melden aan de volgende controle als ik van mijn plannen moet afwijken. Ik krijg direct eten en een bed aangeboden. Een aanbod waar ik graag op inga.
pi_71908225
Nou, ze liggen erom. Met behulp van mijn pa, drieënhalve bandenlichters en vier vingers ertussen is het met een hoop gescheld, gezweet en met volle kracht duwen en trekken met zn tweeën toch gelukt. Maar we hebben blijkbaar zoveel kracht moeten zetten dat er nu in slagje in beide wielen zit.


Overigens waren mijn GP4000's 28,50 ps. Ze lagen er ook voor boven de 40,- maar toen ik aangaf dat ik ze op internet voor 28,50 had gezien, kon ik ze voor die prijs meenemen (en misschien hielp ook wel dat ik lid van zijn wielerclub was toen ik ff ging zeuren...) Redelijk betaalbaar dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door marcodej op 16-08-2009 00:29:40 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 16 augustus 2009 @ 01:40:45 #99
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71913209
Zin om morgen eens een takke eind te klimmen
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  zondag 16 augustus 2009 @ 10:08:24 #100
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71915151
Hoe doe je dat met je fiets als je een winkel ingaat ivo? Ik zie geen slot op de foto, en na al die verhalen over gestolen fietsen ...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf zondag 16 augustus 2009 @ 11:12:54 #101
73911 ultra_ivo
pi_71915938
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 10:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoe doe je dat met je fiets als je een winkel ingaat ivo? Ik zie geen slot op de foto, en na al die verhalen over gestolen fietsen ...
Ik had een klein slotje in mijn rackpack. Die zit er vol uit maar zat zelden helemaal vol
pi_71919413
Vandaag met zn drieën tachtig kilometertjes gefietst. Maar veel wind tegen in de polder en slechte benen is een slechte combinatie: flink afgezien...

Overigens brak de achterderailleur van mn maat compleet doormidden (Shimano Sora). Gelukkig waren we al bijna thuis...

Maar wat een heerlijke bandjes zeg! Echt een wereld van verschil!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  FOK!fotograaf zondag 16 augustus 2009 @ 13:25:25 #103
73911 ultra_ivo
pi_71919708
De laatste groep in de rit moet deze nacht in Coxwold geslapen hebben, 50km verderop. Traquair is 40km van Dalkeith. Ik heb dus maar 10km op deze groep verloren. Desondanks moet ik hen bijhalen als ik nog een kans wil hebben om weer binnen de tijd te komen. Ik heb maar twee mogelijkheden daarvoor, of de wind moet hetzij gaan liggen, of strak uit het noorden zijn, of ik moet erin slagen de komende nacht door te fietsen. Twee kleine kansjes dus. Ik ga gewoon van start en zie wel wat er gebeurt. Tot aan Coxwold draai ik gewoon soepel. Geen enkel probleem, geen enkele nodige extra stop. In Coxwold wordt er al opgeruimd maar krijg ik nog volledige verzorging. Robyn verontschuldigt zich dat ze alleen nog maar een restant warm eten hebben. Maar dat restant is dusdanig lekker dat de verontschuldigingen totaal onnodig zijn. Het enige kleine probleempje is dat de tassen al opgehaald zijn. Ik heb gelukkig nog een reserve broek en een reserve shirt bij me dus een echt probleem is het niet. Ook sportdrankpoeder heb ik nog genoeg. De rest, repen en energiedrank, is gewoon onderweg te koop. Het mooiste komt nog, Paul, een van de vrijwilligers gaat op de fiets naar huis. Daarvoor moet hij langs Thorne rijden. Ook nog eens via de officiële route. Eindelijk heb ik iemand om een hele etappe met me mee te rijden. Vlak voordat we vertrekken komen de twee snelste rijders van Stoke Mandeville langs. Zij hebben in Barnard Castle geslapen, net als hun 3 langzame collega's.
Ik geniet van het samen rijden met Paul. Eindelijk kom ik ook behoorlijk vooruit. Het maakt zowel mentaal als fysiek heel wat uit of je met iemand kunt rijden of dat je het helemaal alleen moet redden. Zeker omdat de wind weer west staat en dus regelmatig in de zij. De hele dag zijn er regelmatig regenbuien, afgewisseld door warme perioden. Ik durf niet te becijferen hoeveel tijd ik verlies met het continu aan en uittrekken van m'n regenjack. Het regenjack aanhouden bij zon is niet mogelijk, dan wordt m'n schouder te warm en gaat opspelen. Een keer moeten we schuilen onder een afdak voor een hoosbui van 5 minuten. Vlak voor Thorn wordt het weer draaien en keren. Gelukkig ken ik dat stuk van de route zowat van buiten. Inclusief de snelle verversingsposten. In de supermarkt van Howden haal ik weer wat te eten en drinken. Ik reken er niet op dat Thorn me zo laat nog veel eten kan serveren.





Tussen Howden en Thorn moeten we een heel stuk pal west rijden. De tegenwind is nu heel duidelijk te voelen. Alleen was ik hier erg langzaam geweest. Vlak voordat we de lampen van de rugbyclub zien bemerkt Paul een slag in zijn achterwiel. Hij stapt af om te controleren en merkt dat twee spaken uit de naaf getrokken zijn. Gelukkig vlakbij Thorn. We rijden door naar Thorn en hij wil daar kijken wat er aan te doen is. In Thorn is bij de controle nog wat volk. De soepketel staat zelfs nog op het vuur. Paul gaat in overleg met de mecanicien terwijl ik me tegoed doe aan een lekkere kop soep. Net op dat moment komt er een Canadees koppel binnen. Dik ingepakt in regenkleren terwijl de laatste regenbui meer dan een uur oud is. Zij blijken deze ochtend in Coxwold vertrokken te zijn en hebben meerdere keren verkeerd gereden. Eigenlijk willen ze hier opgeven. Ik slaag erin hen te motiveren om in ieder geval door te rijden naar Londen. Tot laat in de avond zal er volk in de jeugdherberg zijn. Zij besluiten uiteindelijk door te rijden en onderweg ergens te stoppen om te overnachten. Ze blijken 6 uur voor mij gestart te zijn. Iedere keer weer verbaas ik me er over dat er toch nog mensen achter me zitten. Paul is inmiddels klaar met zijn overleg. De naafflens is kapot, hij kan niet meer op dit wiel rijden. Maar een van de vrijwilligers van Thorn woont in de buurt van hem en gaat hem thuis afzetten. Zijn probleem is voor vandaag opgelost. De rest wordt een garantieclaim.
Ik vertrek weer solo vanuit Thorn. Het eerste stuk is bekend, daarna is het oppassen waar in de GPS een splitsing is. Het laatste wat ik wil is de langere route naar Washingborough nemen die in de heen weg zat. De afslag komt in zicht en ik sla rechts af, over de route die ik normaal bij LEL in de ochtend nam. Vlak voor Gainsborough zie ik de welkbekende energiecentrale. Maar dit keer voert de route niet langs de voet hiervan maar dwars door Gainsborough. Toch een stuk minder aantrekkelijk. Ik had gepland in Rosy's café nog wat te eten maar hier komen we niet voorbij. Een afhaalchinees in Gainsborough is echter een goed alternatief. Na Gainsborough heb ik eventjes wind in de rug, dan een forse klim en over een hoge weg door naar Lincoln. In Lincoln doe ik de inkopen voor de nacht en trek wat geld uit de muur. Volgens de controleurs in Thorn zijn de volgende twee posten gewoon open, ik blijf me verbazen. Lincoln zelf is een probleem voor de GPS. Garmin weet kennelijk niet dat de brug in Lincoln toegestaan is voor fietsers. Later hoor ik dat een aantal minder oplettende GPS gebruikers hier forse problemen had. Ik rij deels op GPS, deels op routebeschrijving en deels op zichtpeiling door naar de brug. Van daaruit is het zo gepiept om in Washingborough aan te komen. Ik kom er om 21 uur aan, ik heb de tijd die ik geslapen heb weer ingehaald. De controleurs hebben bijna alles al opgeruimd en zitten gezellig bij elkaar. Ik kan direct aanschuiven.
Ik probeer niet al te lang te blijven alhoewel dat soms moeilijk is met alle goede zorgen. Na Washingborough volgt er eerst een redelijke klim. Het pure vlakke rijden is nu zowat voorbij. Rustig rij ik door. Maar ik bemerk ook dat ik nu al te vermoeid ben om de nacht door te rijden. In Sleaford heb ik even een dieptepunt. Veel eenrichtingsverkeer hier, de GPS track is volgens de heenweg. Ik rij voorzichtig volgens de track tegen het verkeer in. Natuurlijk kom ik nu een politiepatrouille tegen. Een gebruikelijk 'wat zijn wij aan het doen' volgt. Ik antwoord met 'verdwalen'. Dat blijkt het juiste antwoord te zijn en de agenten wijzen me de weg. Een paar honderd meter verder stop ik even in een kroeg voor een colatje. Snoeiharde house en veel jong uitdagend volk. Dit lijkt verdacht veel op de plaatselijke oppikplek. Ik praat even wat met de beveiliging, ga naar de WC en hijs me weer in m'n nachtuitrusting. Het is inmiddels al middernacht geweest. Na een tijdje volgt de kruising met de A15. Ik besluit de Britse regels te volgen en rij verder over de A15 naar Thurlby. Overdag is het hier stervensdruk, nu kan ik er prima fietsen, beter dan op de smalle binnenweggetjes. Ik kom zo snel aan in Thurlby. Tot mijn verbazing is er nog een andere rijder, een Japanner die er slecht aan toe was toen hij aankwam. Hij ligt te slapen. De controleurs vragen of ik ook nog moet slapen, een aanbod dat als geroepen komt.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 16 augustus 2009 @ 13:55:44 #104
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71920936
quote:
Ik durf niet te becijferen hoeveel tijd ik verlies met het continu aan en uittrekken van m'n regenjack.
Dat is inderdaad het nadeel met het schotse weer: het is te koud om je regenjas gewoon uit te laten.
Mijn eerste wat langere tocht in Taiwan (continue klimmen) was in stromende regen. Maar de temperatuur was >25 graden. Ik reed natuurlijk zonder regenjas. Taiwanezen die langsreden keken me dan vol medelijden aan want ik werd toch helemaal nat . In werkelijkheid was die stromende regen juist een zegening omdat dat heerlijk afkoelde tijdens de klim met bagage.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71921105
Vrijdag terug gekomen van vakantie en ben de dag erop maar meteen weer op de fiets gestapt. Was van plan om een kort rondje te fietsen, maar uiteindelijk 100km gefietst, want het was zon heerlijk weer! Ik was er na wel helemaal kapot, en toen moest ik snel douchen want we gingen uit eten :S
Ik denk dat ik volgende week ook zon rit ga maken, want het weerbericht ziet er super uit!!
  zondag 16 augustus 2009 @ 14:04:21 #106
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71921241
net terug van een ritje naar het centro alto rendimiento in sierra nevada op 2340 meter, dat is nog eens lekker klimmen hoor. kwam nog een hoop renners tegen, onder andere 2 van milram, eentje zonder shirt helemaal onder de tattoos, enig idee iemand?
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_71924746
ik ga komende week naar groningen, op de fiets! eens kijken hoe ver ik kom. afgelopen weken weinig gefietst en mijn grootste rondje was 60 km dat is natuurlijk een lachtertje. OV mee en dan kan ik op de trein als ik ergens halverwege strand
Ik denk dat dinsdag wel een goede dag is, weinig wind, lekker weer...
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71927476
Binnenkort naar de UK voor langere tijd, kan fiets helaas niet meenemen. Heb al wel een paar fietsen op ebay zien staan, voor aardige prijzen
Eins, zwei, hoeplakai.
  FOK!fotograaf zondag 16 augustus 2009 @ 18:58:33 #109
73911 ultra_ivo
pi_71928624
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 18:02 schreef jakkop het volgende:
Binnenkort naar de UK voor langere tijd, kan fiets helaas niet meenemen. Heb al wel een paar fietsen op ebay zien staan, voor aardige prijzen
Waar in de UK? Je kunt mischien via een plaatselijke club aan een leuke fiets komen daar. Let wel op dat er af en toe andere regels zijn voor fietsen voor clubgebruik daar, zeker in de winter.
  FOK!fotograaf zondag 16 augustus 2009 @ 18:58:52 #110
73911 ultra_ivo
pi_71928627
Na een korte rust sta ik weer op. Kort na mij word de Japanner ook wakker. Hij was ver voor mij bij de controle aangekomen in een zeer slechte staat. De controleurs wilden hem niet verder laten rijden, dat zou onverantwoord zijn geweest. Na goed eten, drinken en wat slaap is hij weer in staat om verder te rijden. Ik geef hem de tip om als Gamlinggay gesloten is gewoon ergens in een winkel een stempel te halen. We vertrekken vanuit Gamlinggay. Ik besluit een laatste poging te doen om tijd terug te winnen. De Japanner is een stuk sneller, die hoef ik niet proberen bij te houden. Het snel rijden lukt me op de eerste 30-40km. Daarna raak ik weer in een diep dal. Ik ploeter voort tot Gamlinggay. Ik zoek de controle zonder hoop dat ie nog open is. Maar tot mijn verbazing zitten ze klaar voor me. Thee en eten is er ook voorhanden. Mel wordt gebeld over mijn aankomst. Veel hoop op snel doorrijden kan ik niet geven, de laatste etappe is een van de zwaardere met veel korte, nijdige hellingen. Ook wordt het verkeer steeds problematischer. Kun je meer naar het noorden nog respect afdwingen, richting Londen wordt dat steeds meer een probleem. De anderhalve kilomeer A weg vlak voor Herford is een voorbeeld van onbeschoft weggedrag. Meerdere keren halen automobilisten in met gevaar voor hun eigen leven.
Even later komt me een rijder tegemoet. Hij is gisteren gefinisht en nu op weg naar huis. Warm is het inmiddels ook weer geworden. Halverwege de etappe stop ik om zoutjes te kopen. Geen risico nemen is nu m'n devies, uitrijden is belangrijk, met niet teveel achterstand op de tijdslimiet. Vlak voor de finish wordt het nog drukker op de weg. Ik zit zowat in de middagspits. Maar ook bekend terrein, ik rij zonder omwegen door naar Windmill Lane en finish. Er staan nog veel mensen op me te wachten. De sfeer zit er nog goed in. Diverse Nederlandse deelnemers en vaste deelnemers aan mijn brevetten. Mel neemt mijn kaart in ontvangst en geeft me de LEL medaille. Ik ga eerst maar eens ziten om uit te rusten. Of mijn tijd genoeg is voor homologatie valt nog te bezien, dat zal zeker een discussiepunt worden voor degenen die hier een beslissing over moeten vellen. Voor mezelf heb ik het gehaald. Deze LEL was veel zwaarder dan vorige edities, vanwege het weer en voor mij vanwege de werkzaamheden voor de start.

Ik heb deze LEL vooral verloren op slaap. De 1e nacht kan ik normaal doorrijden, vanwege de weersomstandigheden moest ik in de 3e nacht 2 uur meer slapen dan noodzakelijk. Daardoor raakte ik zo ver achterop dat ik met niemand meer kon meerijden. Regelmatig iemand om mee op te rijden is zowel mentaal als fysiek erg belangrijk.
Al op de 1e dag nam ik de beslissing om volgende keer niet meer het volledig meehelpen bij de start te combineren met het zelf rijden van LEL. Daarvoor is LEL te groot geworden. Volgende keer ga ik 'm gewoon 2 weken van tevoren voorrijden. Er zullen zeker vrijwilligers van de controles geïnteresseerd zijn om dit ook te doen.
pi_71930240
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 18:58 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Waar in de UK? Je kunt mischien via een plaatselijke club aan een leuke fiets komen daar. Let wel op dat er af en toe andere regels zijn voor fietsen voor clubgebruik daar, zeker in de winter.
Birmingham. Zodra ik er ben ga ik wel op onderzoek uit. Wat bedoel je met regels?
Eins, zwei, hoeplakai.
  FOK!fotograaf zondag 16 augustus 2009 @ 20:43:56 #112
73911 ultra_ivo
pi_71931030
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 20:10 schreef jakkop het volgende:

[..]

Birmingham. Zodra ik er ben ga ik wel op onderzoek uit. Wat bedoel je met regels?
Zeker in de winter hebben veel Britse vereniging als regel dat je alleen aan clubritten mag deelnemen als je spatborden op je fiets hebt.
Je kunt je het beste hier melden, www.yacf.co.uk Dat is een vrij groot Brits fietsforum.
  maandag 17 augustus 2009 @ 09:05:42 #113
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71941733
Wat is de logica achter spatborden verplicht? Om te voorkomen dat je elkaar in een groep nat rijdt door de spray van de achterband?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf maandag 17 augustus 2009 @ 10:01:44 #114
73911 ultra_ivo
pi_71942693
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat is de logica achter spatborden verplicht? Om te voorkomen dat je elkaar in een groep nat rijdt door de spray van de achterband?
Klopt. En vooral de troep die bij het water zit. Voor groepen is het anders ook moeilijk om een kroeg binnen te mogen voor een pauze. De kroegbazen zijn nogal precies op hun stoelen.
pi_71952438
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:00 schreef cyclechick het volgende:
ik ga komende week naar groningen, op de fiets! eens kijken hoe ver ik kom. afgelopen weken weinig gefietst en mijn grootste rondje was 60 km dat is natuurlijk een lachtertje. OV mee en dan kan ik op de trein als ik ergens halverwege strand
Ik denk dat dinsdag wel een goede dag is, weinig wind, lekker weer...
Waar ga je langs? Ondertussen veel blijven eten en Aquarius drinken
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:08:26 #116
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_71957599
Vandaag de dinsdag route B van de wedrenners uit Nijmegen gereden. Kwam uit op 30,2 gemiddeld over 52 km. Groot gedeelte van de route is ook met de fietsmeet gereden. Erg mooie route, met weinig verkeer en goede wegen. route wedrenners
Nu is mijn vraag, met welke groep zou ik mee kunnen rijden. Ze hebben groepen die 30, 34 en 36 en 38 km/h gemiddeld rijden. Die van 30 kan ik wel volgen, aangezien ik in mijn eentje ook 30 gemiddeld fietste, maar 34 km/h zal ik wel niet redden of scheelt het zo veel met een groep?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_71958232
Dat scheelt best wel veel ja 34 gaat je makkelijk lukken.
Dus toch .
pi_71964478
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:08 schreef No-P het volgende:
Vandaag de dinsdag route B van de wedrenners uit Nijmegen gereden. Kwam uit op 30,2 gemiddeld over 52 km. Groot gedeelte van de route is ook met de fietsmeet gereden. Erg mooie route, met weinig verkeer en goede wegen. route wedrenners
Nu is mijn vraag, met welke groep zou ik mee kunnen rijden. Ze hebben groepen die 30, 34 en 36 en 38 km/h gemiddeld rijden. Die van 30 kan ik wel volgen, aangezien ik in mijn eentje ook 30 gemiddeld fietste, maar 34 km/h zal ik wel niet redden of scheelt het zo veel met een groep?
rij zelf met de A2 mee en dat is aanpoten, stukken met 50 per uur is geen uitzondering.
Gewoon bij de B4 beginnen en telkens 2 weken aankijken hoe het gaat. Kan je het makkelijk bijhouden dan ga je een groep hoger.
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:25:08 #119
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71965024
Zo ook weer terug van Nijmegen..
Lekker gefietst met hetsjhokleek
uiteindelijk 50 km weggefietst.
pi_71965516
Ik ben ook weer terug van mijn maandagavond tochtje.

Het ging heerlijk ben vanuit Eindhoven naar Postel gefietst, om vervolgens via Reusel terug naar huis te fietsen. In totaal een dikke 62 km en dat met een gemiddelde van 30,2. Joehoe, de eerste keer in mijn eentje boven de 30!
pi_71965741
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:11 schreef dutch_cyclist het volgende:

[..]

rij zelf met de A2 mee en dat is aanpoten, stukken met 50 per uur is geen uitzondering.
Gewoon bij de B4 beginnen en telkens 2 weken aankijken hoe het gaat. Kan je het makkelijk bijhouden dan ga je een groep hoger.
tering hee 35+ gemiddeld bij die A groepen... Dat is ziek. Ik moet me half dood rijden voor 30+ al rij ik wel alleen dan.
pi_71965763
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:57 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Waar ga je langs? Ondertussen veel blijven eten en Aquarius drinken
Uhm, tjsa.. vanaf utrecht 'gewoon schuin omhoog' zegmaar!

Amsersfoort, nunspeet, Zwolle, hoogeveen, westerbork, pekela, winschoten
Ik ben benieuwd of ik het kan vinden, kan fietsen enz
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71966050
Vanaf Utrecht tot Zwolle is makkelijk, alleen Amersfoort doorkomen is lastig.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_71966957
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:42 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Uhm, tjsa.. vanaf utrecht 'gewoon schuin omhoog' zegmaar!

Amsersfoort, nunspeet, Zwolle, hoogeveen, westerbork, pekela, winschoten
Ik ben benieuwd of ik het kan vinden, kan fietsen enz
Misschien een idee om deze route te volgen. Dan hoef je maar bordjes te volgen
pi_71967111
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:42 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Uhm, tjsa.. vanaf utrecht 'gewoon schuin omhoog' zegmaar!

Amsersfoort, nunspeet, Zwolle, hoogeveen, westerbork, pekela, winschoten
Ik ben benieuwd of ik het kan vinden, kan fietsen enz
Heb je de route helemaal uitgestippeld? Of ga je met een kompas en op de ANWB borden rijden?
pi_71967213
Ik heb een lijst met plaatsnamen gemaakt, bijvoorbeeld: amersfoort, nijkerk, putten, ermelo, hardewijk and so on..
die andere route met die bordjes kan ook wel, maar ik mis wel vaak bordjes eerlijk gezegd. eigenlijk presteer ik het om overal te verdwalen dus is de hele actie op zich al vrij kansloos, maar ik zie wel, Ga gewoon een roteind fietsen en als ik het zat ben stap ik op de trein, OV kaart mee en gaan
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:16:18 #127
545 dop
:copyright: dop
pi_71968506
die Lf bordjes mis ik ook vaak , is leuk als je 20km/h fietst maar als je je inspant schiet het niet op.
je strategie van de plaatsnamen lijst is volgens mij goed ik heb er zelf ook meestal wel succes mee.
ook al ben ik gezegend met een goed richtings gevoel
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_71968713
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 18:58 schreef ultra_ivo het volgende:
Heel verhaal over LEL


Leuk verhaal! Wat is de LEL precies. Soort langeafstandsrace? En hoeveel km heb je nu eigenlijk in totaal afgelegd in hoeveel tijd?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 01:57:30 #129
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_71970259
Leuk verhaal inderdaad.

Denk dat ik eerst maar in de B4 (30km/h) groep begin. Zie dan wel of ik de volgende keer in de B3 (34km/h) groep ga starten.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  FOK!fotograaf dinsdag 18 augustus 2009 @ 06:48:05 #130
73911 ultra_ivo
pi_71971248
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 00:26 schreef Goldmund het volgende:

[..]



Leuk verhaal! Wat is de LEL precies. Soort langeafstandsrace? En hoeveel km heb je nu eigenlijk in totaal afgelegd in hoeveel tijd?
LEL is een randonneurstocht. Randonneurs zijn lange afstandsfietsers die binnen een bepaalde tijd een bepaalde afstand moeten afleggen. De limieten veranderen per afstand.
200, 300, 400 en 600 moeten afgelegd worden met een gemiddelde (inclusief alles) tussen de 15 en 30km/u, 800, 1000 en 1200 met een gemiddelde tussen de 13,3 en 30km/u, boven de 1200km gaat het laagste gemiddelde omlaag naar 12km/u. Maar let wel op, dat is inclusief eten, slapen en alle andere dingen die je moet doen. Ook mag je tussen de controleposten door geen volgwagens zien. In de praktijk is het een mix van vakantierit en wielerkoers. Je moet toch redelijk blijven doorrijden of je slaap vrijwel helemaal opofferen. Sommige routes zijn echte klassiekers als Parijs-Brest-Parijs.
pi_71971724
Eindelijk ga ik wedstrijden rijden , net een amateur B licentie aangevraagd.
Afgelopen zondag gemiddeld 27.2km/h gereden met een toch van 160km.. is volgens mij mijn snelst tot nu toe.
Had nog wel op de terugweg windkracht 4 a 5 tegen me en ging 20km/h , op de oostvaardersdijk bij Almere vang je nogal veel wind .

Een paar maanden geleden was ik nog gebroken van 130km en nu heb ik nergens last van .
pi_71972314
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:29 schreef Kadooosh het volgende:
Eindelijk ga ik wedstrijden rijden , net een amateur B licentie aangevraagd.
Afgelopen zondag gemiddeld 27.2km/h gereden met een toch van 160km.. is volgens mij mijn snelst tot nu toe.
Had nog wel op de terugweg windkracht 4 a 5 tegen me en ging 20km/h , op de oostvaardersdijk bij Almere vang je nogal veel wind .

Een paar maanden geleden was ik nog gebroken van 130km en nu heb ik nergens last van .
Ben zelf net begonnen met fietsen en woon in Lelystad. Rij telkens op die Oostvaardersdijk richting Almere. Staat verdorie altijd een harde wind! Moet ook maar eens een ander rondje bedenken, want dat gekrabbel met 17-20 km/h wordt je niet vrolijk. Heb nog geen gemiddelde kunnen halen van boven de 23 km/h Stadsverkeer meegerekend dan...
pi_71972670
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 06:48 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

LEL is een randonneurstocht. Randonneurs zijn lange afstandsfietsers die binnen een bepaalde tijd een bepaalde afstand moeten afleggen. De limieten veranderen per afstand.
200, 300, 400 en 600 moeten afgelegd worden met een gemiddelde (inclusief alles) tussen de 15 en 30km/u, 800, 1000 en 1200 met een gemiddelde tussen de 13,3 en 30km/u, boven de 1200km gaat het laagste gemiddelde omlaag naar 12km/u. Maar let wel op, dat is inclusief eten, slapen en alle andere dingen die je moet doen. Ook mag je tussen de controleposten door geen volgwagens zien. In de praktijk is het een mix van vakantierit en wielerkoers. Je moet toch redelijk blijven doorrijden of je slaap vrijwel helemaal opofferen. Sommige routes zijn echte klassiekers als Parijs-Brest-Parijs.
En deze ging dus Londen naar Schotland en weer terug. Hoeveel km was dat? En heb je dan tussendoor aantekeningen zitten maken voor je verhaal of heb je een voicerecorder. Als ik het zo lees was je alleen maar aan het slapen en fietsen.

En begreep ik nou goed dat je bagage overgebracht wordt naar bepaalde controleposten?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:49:17 #134
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71972882
Op een randoneurstocht sleep je alles mee...reserve kleren, voedsel (voor het geval er geen winkel open is), reserve onderdelen, vooraadje banden (binnen en buiten) etc....geen volgauto's, geen overnachtingen. Je slaapt waar het even uitkomt om een dutje te doen, onder een deken die je ook zelf meesleept.
Het is nogal hard core fietsen...een echte 'winnaar' als in wie de tocht het snelst doet is niet zo belangrijk, de afstanden zijn dusdanig lang dat je het voor jezelf doet.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71973266
Mooi verhaal over de LEL!

Een wat oudere column over wielrennen, en dan vooral al dat geneuzel over de gemiddelde snelheid:
quote:
Hylarische column van Mathieu Heijboer :lol: Pijnlijk raak zo af en toe.

De toerfietser vs. de wedstrijdfietser; slechts één overeenkomst

Hoewel het nu weer meer dan een week geleden is dat ik op de fiets heb gezeten, zijn de pijnlijke bultjes op het zitvlak nu pas echt verdwenen. Dat komt omdat ik voor de operatie nog zoveel mogelijk getraind heb om straks bij mijn ‘reprise’ zo min mogelijk achterstand te hebben. Door het mooie weer vorige week was het geen opgave om de lange duurtrainingen af te haspelen. Alleen soms was het wel wat alleen, omdat de meeste collega’s gewoon aan het koersen waren. Maar met de komst van het mooie weer lost dit probleem zich vanzelf op. Want zodra in het voorjaar de zon gaat schijnen wordt de fiets van de toerfietser alias wielertoerist van stal gehaald. Met de fiets heb ik ook meteen de enige overeenkomst tussen de wedstrijdfietser en de toerfietser genoemd. Verder zijn er louter verschillen. Dat merkte ik vorige week ook, want toerfietsers zijn vaak gezellige mensen die zonder scrupules naast je komen fietsen om een praatje te maken. Dus tijdens de eenzame trainingen had ik toch dagelijks onverwacht gezelschap.

Allereerst is er de klederdracht. Waar de wedstrijdfietser pas bij tropische temperaturen overweegt om de beenstukken uit te doen (ik ken uitzonderingen, maar ik zal ze ter bescherming niet noemen), kiest de toerfietser steevast voor de korte broek en de korte mouwen. Logisch, zou je zeggen, want meestal beginnen toerfietsers pas te fietsen als de zon gaat schijnen en hebben ze in de winter alleen maar ‘gespind’. Echter, de serieuze toerfietser onderscheidt zich van de wedstrijdfietser door dikwijls op de fiets te springen zodra het ’s ochtends licht wordt. Ook hier zijn er natuurlijk uitzonderingen. Ik weet dat Roger de Vlaeminck naast zijn klassiekerperiodieke onthouding van seks en zijn taartjesdieet ook wel eens ging dauwtrappen, omdat hij meende dat de opoffering van het vroege opstaan hem uiteindelijk winst zou opleveren in de koersen. Maar de koude in de vroege uurtjes is voor de toerfietser duidelijk geen reden om iets warms aan te trekken. En ik heb geen idee waarom dat is.

Ten tweede hebben de wielertoeristen zo’n ander jargon dat het een wonder is dat zij dezelfde hobby als ik beoefenen. Hierbij enkele voorbeelden van vragen of opmerkingen van cyclosportievelingen waar ik tijdens een training op kan reageren: ‘Wat is nu een beetje jouw kruissnelheid?’, ‘Hoeveel bar stop jij in je wielen?’, ‘Hoe lang oefen jij nou op een dag?’, ‘Waar heb jij dat wielrenshirt gekocht?’, enzovoorts. Daarnaast heeft de toerder het altijd over trappers of (minstens even erg) pendalen.

Naast het verschil in taalgebruik zie ik bij de toerfietser ook altijd een obsessieve fixatie op de gemiddelde snelheid. Prestaties op welk parcours ook (of het nu de toerversie van de AGR is of slechts een rondje door de polder) worden afgemeten aan het gemiddelde. Tijdens een training vorige week nam het ongeloof in de ogen van mijn tijdelijke fietsvriend echt angstaanjagende vormen aan, nadat ik hem vertelde dat mijn gemiddelde trainingssnelheid ergens rond de 33km/u ligt. Aanvankelijk vreesde ik dat hij dat gemiddelde absurd laag vond voor een prof maar uiteindelijk bleek dat hij vooral verbaasd was dat ik niet mijn precieze gemiddelde (d.w.z. met cijfer achter de komma) kon noemen. Deze toerder was verder nog wel uitzonderlijk goed geïnformeerd want hij begreep zonder te vragen dat ik dat fietsen beroepsmatig deed. Meestal is de reactie, nadat ik heb uitgelegd dat ik prof ben: “Oh, dus je rijdt bij Rabobank?” Dan antwoord ik ontkennend en leg uit dat ik bij het Franse Cofidis rij. Dit doet negen van de tien keer geen belletje rinkelen en dan wijs ik ter verduidelijking op mijn shirt, mouwen, broek of beenstukken en dan hoor ik: “Nooit van gehoord”.

Wat me ook altijd opvalt is dat de toerder altijd vrolijk is. Altijd goed gemutst de weg op en nooit heb ik de indruk dat hij of zij ’s ochtends met tegenzin vertrokken is. Dit verbaast mij dan weer, maar het verschil zit ‘m waarschijnlijk in het feit dat een wielertoerist nooit móet fietsen. Het is in ieder geval erg aanstekelijk want ondanks de bovengenoemde verschillen zijn de rijdende ontmoetingen met collega-fietsers altijd zeer gezellig. Bij een kleine groep toerfietsers verdwijnt dit goede humeur echter als sneeuw voor de zon, wanneer er iemand in het verkeer in de weg rijdt. Deze kleine groep toerfietsers wordt gekenmerkt door een groot gebrek aan stuurmanskunst en zo mogelijk nog groter gebrek aan realiteitszin. Meestal hebben ze koersambities die ze nooit hebben waargemaakt en nooit zullen waarmaken. Het is werkelijk tenenkrommend om te zien hoe medeweggebruikers worden afgesnauwd of uitgescholden, omdat de denkbeeldige finish altijd nabij is. Of misschien omdat het gemiddelde naar 30,49 km/u dreigt te zakken. Het dieptepunt van dit gedrag was vorig jaar de situatie met twee Beverwijkse toerders die in Limburg een echtpaar aftuigden omdat ze hun auto niet snel genoeg aan de kant stuurden. Maar helaas zie ik ook nu nog te veel onnodige agressie. Maar dat schijnt weer een breed maatschappelijk probleem te zijn. Hoe dan ook, dat korte lontje is volgens mij echt niet nodig. Laat je goede humeur niet verpesten door een ander, maar knijp in Campanjola-rem en rijd om het obstakel heen of wacht gewoon even en neem een slok uit je drinkfles! De zon schijnt en ondanks alle verschillen doen we allebei wat we het leukst vinden.


Mathieu (27/05/2008)
Hmm, Nutella.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:21:19 #136
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71973481
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:09 schreef FerreroNutella het volgende:
Mooi verhaal over de LEL!

Een wat oudere column over wielrennen, en dan vooral al dat geneuzel over de gemiddelde snelheid:
[..]
Gezien de laatste alinea heb ik een prof-mentaliteit..
pi_71984670
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:17 schreef guitarguru het volgende:

[..]

Ben zelf net begonnen met fietsen en woon in Lelystad. Rij telkens op die Oostvaardersdijk richting Almere. Staat verdorie altijd een harde wind! Moet ook maar eens een ander rondje bedenken, want dat gekrabbel met 17-20 km/h wordt je niet vrolijk. Heb nog geen gemiddelde kunnen halen van boven de 23 km/h Stadsverkeer meegerekend dan...
Ik ging van A'dam oost via die dijk naar lelystad en enkhuizen en toen weer terug... de heenweg had ik uitteraard wel lekker wind mee.
Maar als je in Lelystad woont ga je toch gewoon op de dijk naar Enkhuizen fietsen, vind het echt top fietsen daarop .


Eigenlijk vind ik gemiddelde snelheid ook niets zeggen.. het hangt van zoveel omstandigheden af.
Anders kan ik net zogoed een hele rit met wind mee rijden en zeggen yay mijn gemiddelde is 40km/h wat natuurlijk nergens op slaat.
Maar ach ik vind het voor mijzelf vooral leuk om te zien dat ik wel progress maak.

[ Bericht 13% gewijzigd door Kadooosh op 18-08-2009 17:58:03 ]
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:44:10 #138
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71985046
Ik heb zelfs al twee maanden geen nieuwe batterij in m'n fietscomputer gedaan...ben ik nu superprof
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:38:11 #139
73911 ultra_ivo
pi_71986195
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:37 schreef Goldmund het volgende:

[..]

En deze ging dus Londen naar Schotland en weer terug. Hoeveel km was dat? En heb je dan tussendoor aantekeningen zitten maken voor je verhaal of heb je een voicerecorder. Als ik het zo lees was je alleen maar aan het slapen en fietsen.

En begreep ik nou goed dat je bagage overgebracht wordt naar bepaalde controleposten?
Ik hou geen enkele notities bij. Wel maak ik foto's. Zo'n verhaal schrijf ik gewoon aan de hand van m'n herinneringen. LEL is een uitzondering met de bagdrops. Daarvan had ik er twee, in Coxwold (na 370km) en in Edinburgh.
pi_71987178
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:25 schreef ursel het volgende:
Zo ook weer terug van Nijmegen..
Lekker gefietst met hetsjhokleek
uiteindelijk 50 km weggefietst.
Was en lekker tochtje idd gisteravond Aantal mooie klimmetje gedaan (oa Oude Holleweg, van Randwijckweg en Oude kleefsebaan). Ik kom er nog zeker wel een keertje terug.

Volgende week zaterdag ga ik naar Maastricht toe. Iemand nog goede adviezen voor routes in Zuid Limburg (Uiteraard wil ik de Cauberg op)
Boodschap van algemeen nut.
pi_71987775
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:14 schreef hetsjhokleek het volgende:

[..]

Volgende week zaterdag ga ik naar Maastricht toe. Iemand nog goede adviezen voor routes in Zuid Limburg (Uiteraard wil ik de Cauberg op)
Ik weet niet hoeveel je van plan bent om te gaan fietsen maar je zou kunnen overwegen om de mergellandroute te gaan fietsen. Deze is in totaal ± 130 km maar is gemakkelijk in te korten omdat ie min of meer uit verschillende lussen bestaat.



Enig nadeel is het ontbreken van de cauberg in het parcours, maar die kun je zelf makkelijk toevoegen aangezien die midden in Valkenburg ligt.

Ik heb begin augustus een gedeelte van de route gefietst en over het algemeen is de route makkelijk te volgen via de overal aanwezige bordjes. Een landkaart, (fietskaart van Falk) maakt het helemaal goed te doen!
  FOK!fotograaf dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:26:41 #142
73911 ultra_ivo
pi_71989626
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:14 schreef hetsjhokleek het volgende:

Volgende week zaterdag ga ik naar Maastricht toe. Iemand nog goede adviezen voor routes in Zuid Limburg (Uiteraard wil ik de Cauberg op)
Ik heb een hele hoop uitgewerkte routes vanuit Maastricht, maar geen enkele met de Cauberg erin.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:58:35 #143
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_71990707
Vanavond met de Wedrenners mee gefietst, met de 30 k/h groep. Snelheid mocht van mij wel wat hoger, maar het was vooral om er aan te wennen in een grote groep te fietsen. Volgende keer weer in deze groep en daarna een groepje hoger.

[ Bericht 0% gewijzigd door No-P op 18-08-2009 21:07:45 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:27:07 #144
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71991649
even uurtje of twee gefietst...nog het mooie weer meepakken. M'n achterband begint plat te worden...afgesleten bedoel ik. Maar voor is nog helemaal goed. Alletwee vervangen of niet? 't kan me eigenlijk niet zoveel schelen om een tijdje met twee verschillende buitenbanden rond te rijden geloof ik eerlijk gezegd....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71992470
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:32 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel je van plan bent om te gaan fietsen maar je zou kunnen overwegen om de mergellandroute te gaan fietsen. Deze is in totaal ± 130 km maar is gemakkelijk in te korten omdat ie min of meer uit verschillende lussen bestaat.

[ afbeelding ]

Enig nadeel is het ontbreken van de cauberg in het parcours, maar die kun je zelf makkelijk toevoegen aangezien die midden in Valkenburg ligt.

Ik heb begin augustus een gedeelte van de route gefietst en over het algemeen is de route makkelijk te volgen via de overal aanwezige bordjes. Een landkaart, (fietskaart van Falk) maakt het helemaal goed te doen!
Ik zou de mergellandroute niet nemen op een weekenddag met mooi weer, je wordt bijna dood gereden door leipo's in oldtimers en motormuizen.

Cauberg is ook niet fijn op zaterdag, vooral de aanloop ernaar.
Als er twee heuvels must-do zijn Eyserbosweg en Keutenberg (die zijn beiden wel rustig, keutenberg zelfs zo goed als afgesloten)
op compact kom ik de keutenber trouwens niet op, op een triple wel( ik ben wel vrij zwaar)
pi_71993840
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:58 schreef No-P het volgende:
Vanavond met de Wedrenners mee gefietst, met de 30 k/h groep. Snelheid mocht van mij wel wat hoger, maar het was vooral om er aan te wennen in een grote groep te fietsen. Volgende keer weer in deze groep en daarna een groepje hoger.
Ben met de A2 groep mee geweest en het gem lag op de 38 per uur.
Heerlijk gereden en aantal keer in het rood, maar daar leer je van zullen we maar zeggen



[ Bericht 5% gewijzigd door dutch_cyclist op 19-08-2009 00:00:01 ]
pi_71995551
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:42 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Uhm, tjsa.. vanaf utrecht 'gewoon schuin omhoog' zegmaar!

Amsersfoort, nunspeet, Zwolle, hoogeveen, westerbork, pekela, winschoten
Ik ben benieuwd of ik het kan vinden, kan fietsen enz
Is het gelukt?
Jammer dat ik vandaag wat had, want ik had graag nog een viaductsprintje met je aan willen gaan!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 08:49:45 #148
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72001342
Zit in dubio...alle tourtochten die me leuk vinden beginnen 's ochtends vroeg en zijn niet in Hilversum. Dus dan moet een mens z'n bed uit, auto in...op m'n vrije dag...waarom beginnen niet meer tochten om een uur of 11?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72002116
Gaat iemand de http://www.gerrieknetemannclassic.nl/doel/index.html rijden?
Als we met ze 4en inschrijven scheelt het ¤24 .

Ik ga de 150km doen denk ik.

Weekend daarna de dam tot dam fietsclassic .
  woensdag 19 augustus 2009 @ 09:53:22 #150
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72002600
Ik doe ook de dam tot dam (140 k)...dus mischien doe ik hier ook wel aan mee...nog even over denken, tochten vanuit het OS zijn wel gaaf.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72018510
Vandaag toch wel een perfecte fietsdag qua weer. Wel wat druk in de duinen maar langs de waterweg en in het Westland was het goed te doen qua drukte. Door de drukte werd het gemiddelde wel aardig getemperd maar over het algemeen was een gemiddelde boven de 35 km/uur geen probleem. Valt me mee, net weer een maandje begonnen en vorige maand draaide ik nog met moeite 30 km/uur gemiddeld. Rondje van bijna 40 km.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 19-08-2009 19:53:22 ]
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:48:13 #152
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_72018549
Hehe jij noemt het perfect fietsweer.
Voor mij is het veel te warm Kan daar niet zo goed tegen
Ga dan liever in de avond
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_72018754
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:48 schreef Szura het volgende:
Hehe jij noemt het perfect fietsweer.
Voor mij is het veel te warm Kan daar niet zo goed tegen
Ga dan liever in de avond
Ik rijd langs de kust, over het algemeen wel een verkoelend briesje er bij en de temperatuur is ook wat lager dan in het binnenland. Zou eigenlijk ook wat later moeten trainen, minder toeristen en meer groepjes wielrenners waar je naar toe kan hoppen en eventueel even aanhaken.
pi_72021013
Ik heb vanmiddag ook iets meer dan 60 KM hier in de burut gefietst. Maar het was 33 graden en dat vind ik toch eigenlijk iets te warm...
pi_72021078
Vandaag met 25 gemiddeld ongeveer 50km gefietst.
Alleen de laatste 10 km wat aangezet toen ik werd ingehaald door een gast op een prehistorische fiets
Toen ging het steeds zo rond de 37, ging boven verwachting goed. M'n vorm is toch redelijk.

En ik ga me aanmelden bij een wielerclub
pi_72023381
Zo, wieder terug!

Gister om 09.00 vertrokken. Rugzakje op, genoeg eten en drinken bij me en al bij de eerste bocht kon ik weer terug: ohja, ik moest mijn fiets nog smeren! Inderdaad was het tot zwolle qua route een eitje, en ook het fietsen kostte niet teveel moeite. lekker rustig aan gedaan en zo'n beetje 30 gereden.Daar een goede 40 min op een terrasje gelunched en uitgerust en toen weer verder. Ja, dan voel je toch wel dat je de afgelopen weken nauwelijks verder dan 50km hebt gefietst :[
het eerste stuk uit zwolle ging dan ook niet zo soepel, ik kwam ook nog dwars door staphorts, zo'n prehistorisch dorp met vrouwen in klederdracht en geen enkel stukje asfalt te bekennen, helemaal door elkaar gestuiterd daar op die klinkers dus. Inmiddels was ik mijn eigen gemaakte route al lang kwijt en besloot ik de bordjes Assen maar te volgen. zo'n 40 km voor assen kwam ik op een fijne weg uit, langs het water en ging het eindelijk weer lekker! nog even een korte pauze langs de kant van de weg gehouden na 150 km, en toen op voor de laatste 50 naar Groningen. de weg was lekker, het fietsen was toch best zwaar, maar ik moest en zou die 200 halen, dus de laatste 30 km maar stug doorgefietst en de pijn in mijn polsen, nek, schouders, benen, knie en zitvlak genegeerd voor zover dat kon.
Eenmaal in groningen lekker in de trein gestapt met een goed en trots gevoel! 205 km op de teller in totaal!

Vandaag vanaf Winschoten nog teruggefietst tot aan Assen, een mooie route, met wederom heerlijk weer en dat ging eigenlijk wel prima! Het eerste stuk zat de vaart er niet echt in, moest ik ook veel zoeken naar de route, maar daarna waren het mooie landweggetjes en kon ik lekker met 32-33 doorfietsen. Nou moest ik ook een beetje vaart maken, want door al mijn gezoek heb ik 10 km om gefietst en moest ik hard doortrappen om de trein te halen Maar met 7 min over is dat ook gelukt en heb dus nog weer een mooie 50 km weggetrapt vandaag!

Enne Tommeke: ik denk niet dat ik nog in staat was geweest tot iets wat op sprinten had geleken
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72024743
205km in je eentje, netjes hoor
Hmm, Nutella.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 23:06:44 #158
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_72025362
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:14 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag met 25 gemiddeld ongeveer 50km gefietst.
Alleen de laatste 10 km wat aangezet toen ik werd ingehaald door een gast op een prehistorische fiets
Toen ging het steeds zo rond de 37, ging boven verwachting goed. M'n vorm is toch redelijk.

En ik ga me aanmelden bij een wielerclub
bij welke club ga je lid worden?

hier nog steeds lekker in de bergen aan het rijden, gaat met de dag beter. wel goed stuk gegaan vandaag weer, misschien maar eens een rustdagje pakken.
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  FOK!fotograaf woensdag 19 augustus 2009 @ 23:33:29 #159
73911 ultra_ivo
pi_72026349
Mooi gedaan Cyclechick. Die mijlpaal is geslecht, nu kun je de 200 vaker aan .
pi_72032916
Heyhoi.

Vandaag mijn eerste rondje op een tweedehands mountainbike - wel met dunnere banden dan de normale - gedaan, dus ik weet niet of ik hier ook wel mag posten. Woon in Rotterdam, dus een rondje maasboulevard/erasmusbrug/brienenoord gedaan.

Ik ben compleet naar de kloten , maar het was wel enorm lekker. Kan iemand vertellen of dit enigszins okay is? 17,2 km met 24.0 gemiddeld in 43m06.

Wat is een okay afstand of tijdsduur om lekker te trainen? Vergelijkbaar met 8k hardlopen?
  donderdag 20 augustus 2009 @ 10:39:32 #161
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_72033059
Heb gisteravond na het werk ook nog 55 km weggetrapt. Van Den Haag via Hoek van Holland naar Maassluis en terug. Prima te doen tussen 18:00 en 20:00 uur. Niet te druk en niet te warm.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_72033276
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
Heyhoi.

Vandaag mijn eerste rondje op een tweedehands mountainbike - wel met dunnere banden dan de normale - gedaan, dus ik weet niet of ik hier ook wel mag posten. Woon in Rotterdam, dus een rondje maasboulevard/erasmusbrug/brienenoord gedaan.

Ik ben compleet naar de kloten , maar het was wel enorm lekker. Kan iemand vertellen of dit enigszins okay is? 17,2 km met 24.0 gemiddeld in 43m06.

Wat is een okay afstand of tijdsduur om lekker te trainen? Vergelijkbaar met 8k hardlopen?
Ben zelf ook pas begonnen met fietsen op een racefiets, en heb nog niet een gemiddelde kunnen halen van boven de 23 km/h. Natuurlijk wel gemeten incl. stadsverkeer en bijna altijd straffe wind langs het Markermeer (woon in Lelystad). Heb gisteren voor het eerst rondje gemaakt van 28 km. Volgens mij is dat echter niets vergeleken bij wat ik hier allemaal lees. Trainingsritjes van 60 tot 100 km. zie ik hier geregeld voorbij komen
Maar ja, na 10 km. slapen mijn handen en alles tussen mijn benen Rustig opbouwen denk ik dan maar, of verkeerde zithouding, of anderszins ongeschikt voor het echte wielerleven............?
  donderdag 20 augustus 2009 @ 10:50:13 #163
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72033377
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
Heyhoi.

Vandaag mijn eerste rondje op een tweedehands mountainbike - wel met dunnere banden dan de normale - gedaan, dus ik weet niet of ik hier ook wel mag posten.
Dit is meer een racefietsen topic...dus over mountainbikes wordt hier niet veel gezegd. Maar verder wordt elke afstand en inspanning wel serieus genomen, beginnen doet iedereen een keer tenslotte...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72033989
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:17 schreef cyclechick het volgende:
Zo, wieder terug!
Petje af hoor!
Ik had mezelf ook voorgenomen om deze zomer de 200 barrière eens te slechten.. denk alleen dat ik dat liever doe tijdens een toertocht dan solo
pi_72034753
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:46 schreef guitarguru het volgende:

[..]

Ben zelf ook pas begonnen met fietsen op een racefiets, en heb nog niet een gemiddelde kunnen halen van boven de 23 km/h.
Ik ben ook pas begonnen en heb laatst ronde gedaan van 18,5 km in 30km/u gemiddeld. Maarja, dat was met een racefiets. Met mijn stadsfiets haalde ik ook rond de 24/25 km/u gemiddeld. Dit bereken ik overigens door de route uit te stippelen om de afstand te meten en dan tijd in te vullen, want ik heb nog geen fietscomputer.

Maar inderdaad de afstanden en snelheden in dit topic gaan mij ook ver te boven Iemand trouwens een goed schema om snelheid en afstand geleidelijk op te voeren of doet iedereen maar wat? Mijn probleem is dat ik sowieso ook 3x per week wil hardlopen en dus wil combineren met 2x per week wielrennen. (1x een combinatie van wielrennen en daarna hardlopen) dus 4dagen per week trainen...
pi_72035299
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:38 schreef bananablues het volgende:
Maar inderdaad de afstanden en snelheden in dit topic gaan mij ook ver te boven Iemand trouwens een goed schema om snelheid en afstand geleidelijk op te voeren of doet iedereen maar wat? Mijn probleem is dat ik sowieso ook 3x per week wil hardlopen en dus wil combineren met 2x per week wielrennen. (1x een combinatie van wielrennen en daarna hardlopen) dus 4dagen per week trainen...
Ik zat tijdens mijn drukke periode dit seizoen op 8 / 9 trainingen per week. Dus met 4 dagen per week trainen vind ik niet dat je echt een probleem hebt Zolang je gemotiveerd bent om te trainen, kan je het best indelen in je dagelijks leven. Waar je voor moet oppassen is niet een lange + zware fietstraining en lange + zware looptraining op dezelfde dag wilt doen, deze combinatie zorgt voor blessureleed.

En; duatleet? Aangezien je na fietsen gaat lopen.
Hmm, Nutella.
pi_72035473
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:56 schreef FerreroNutella het volgende:

[..]

Ik zat tijdens mijn drukke periode dit seizoen op 8 / 9 trainingen per week. [..]

En; duatleet? Aangezien je na fietsen gaat lopen.
Dat zijn redelijk wat trainingen! Maar ik neem aan dat je dat langzaam opgebouwd hebt?

Ik heb inderdaad ambities om een duathlon of triathlon te gaan lopen, maar wil eerst nog even wat meer trainen voordat ik aan een 1/8e triathlon begin. Wil niet als laatste eindigen: P. Mijn 5km looptijd is op dit moment 21:32, dus daar kan nog wel wat vanaf.

Ik denk dat ik volgend seizoen mijn eerste triathlon ga proberen te pakken. Vanaf september ben ik ook van plan te gaan zwemmen.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 12:06:37 #168
545 dop
:copyright: dop
pi_72035627
om snelheid te krijgen zul je veel korte trainingen moeten doen van bijvoorbeeld een uur op een voor jou bekende route waar op je keer op keer je snelste tijd aanvalt, en probeert alles te geven in dat uur , als je gemiddelde dan omhoog gaat kun je een langere afstand / tijd proberen met natuurlijk een iets lager gemiddelde , uiteindlijk krijg je snelheid door veel training. ook interval training kan een leuke afwisseling zijn om op snelheid te trainen.

korte intensieve training zal meer voor je snelheid doen als lange trainingen.
als je bijvoorbeeld streeft naar een gemiddelde van 30km/h zal je daar niet komen door nooit op dat nivo, of er boven te trainen en alleen maar lange ritten te maken op 25km/h

als je de kracht en snelheid eenmaal hebt is gemakkelijk om de afstand uit te bouwen, uitbouwen van duurvermogen naar snelheid is veel moeilijker
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_72035866
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:01 schreef bananablues het volgende:

[..]

Dat zijn redelijk wat trainingen! Maar ik neem aan dat je dat langzaam opgebouwd hebt?

Ik heb inderdaad ambities om een duathlon of triathlon te gaan lopen, maar wil eerst nog even wat meer trainen voordat ik aan een 1/8e triathlon begin. Wil niet als laatste eindigen: P. Mijn 5km looptijd is op dit moment 21:32, dus daar kan nog wel wat vanaf.

Ik denk dat ik volgend seizoen mijn eerste triathlon ga proberen te pakken. Vanaf september ben ik ook van plan te gaan zwemmen.
Let wel, lopen in een triathlon is heel wat anders dan alleen een loopwedstrijd doen. Als je pas volgend seizoen (2010 neem ik aan) een 1/8e wilt gaan doen hoef je nu nog niet de fiets / loop trainingen te doen, die doe je pas als je wedstrijden er aan komen. Máár, als je het leuk vindt, gewoon doen

Inderdaad rustig opgebouwd naar 9 trainingen per week, en toen ook niet elke week 9 maal getraind. Deze zaterdag m'n laatste 1/8e triathlon en dan zit mijn eerste seizoen erop! 3 weekjes rust en dan begin ik met bouwen voor de wedstrijden in 2010.
Hmm, Nutella.
pi_72036175
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:17 schreef cyclechick het volgende:

Enne Tommeke: ik denk niet dat ik nog in staat was geweest tot iets wat op sprinten had geleken
Kan me voorstellen
Respect! Is toch iets anders dan de 80km die ik naar m'n ouders fiets
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 23:06 schreef el_salvador het volgende:

[..]

bij welke club ga je lid worden?

Tandje Hoger, studentenvereniging hier in Grunn!
pi_72036936
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:15 schreef FerreroNutella het volgende:

[..]


Succes met je laatste triathlon! Welke doe je aan mee en wat is je streeftijd? Mag ik gelijk vragen hoe jij je voorbereidt op het seizoen van 2010?

Ja, ik vind het wel leuk om na het fietsen even hard te lopen . Heb het 1 keer eerder gedaan en was verrast dat het zo moeilijk ging de eerste kilometer. Daar kwam ik later dus achter dat iedereen daar moeite mee heeft
pi_72038177
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:51 schreef bananablues het volgende:

Succes met je laatste triathlon! Welke doe je aan mee en wat is je streeftijd? Mag ik gelijk vragen hoe jij je voorbereidt op het seizoen van 2010?
Veenendaal, streeftijd is 1:05 - ong 7min zwem, onder de 35min fietsen en dan onder de 20min lopen. T1 en T2 totaal rond de 2min. Helaas vorige week ziekjes geweest, dus niet de optimale voorbereiding maar ben benieuwd of het gaat lukken. Snelste tijd tot nu toe is 1:06:46.

Mijn trainingsschema voor september is nog niet af, ben er nog niet helemaal uit hoe ik het aan ga pakken... Begin denk ik op 5 / 6x per week rustig trainen, met wat meer aandacht op t fietsen omdat dat m'n zwakste schakel is, en elke 4de week een herstelweekje. In de winter misschien meedoen met wat crossloopjes, om wat beter te leren lopen.
quote:
Ja, ik vind het wel leuk om na het fietsen even hard te lopen . Heb het 1 keer eerder gedaan en was verrast dat het zo moeilijk ging de eerste kilometer. Daar kwam ik later dus achter dat iedereen daar moeite mee heeft
Met lood in de schoenen...
Hmm, Nutella.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 15:16:38 #173
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_72041768
Zo, gisteren het jaarlijkse fietsrondje met de fietsclub. Vanuit Leusden naar Amsterdam en dan langs het water naar Enkhuizen, dijk over en dan dwars door Flevoland naar Amersfoort, 227,6km in 8 uur fietsen.

De eerste 135 kilometer met de groep gefietst, mannetje of 25 en vanaf Enkhuizen alleen. Het was al 14:30 toen en ik moest eigenlijk om 17 uur in Amersfoort zijn. Dus even snel een pannenkoek naar binnengewerkt en knallen over de dijk naar Amersfoort. Wind tegen en weer verdwaald in Lelystad. Klote stad om met de fiets door tekomen.

Uiteindelijk lukte het mij om stipt 1730 thuis aan te komen. 95km in 3 uur en dat met windkracht 3+ in de polder in mijn eentje. Stom dat ik was te weinig gedronken, maar 3 bidons met energiedrank.

Rit details: http://connect.garmin.com/activity/11503616

Voel mijn benen vandaag een klein beetje, heb al een tijdje niets meer boven de 160km gefietst. Snel wat vaker doen, heb mij ingeschreven voor de Boogie's Extreme.

Gaan er nog mensen de Germania klimtocht in Wageningen rijden deze zaterdag? Ik wil de 160km gaan doen.
Superhero to the rescue!
pi_72045515
De randonneurskalender voor komend jaar begint langzaam vorm te krijgen. Ik heb een volledige serie in de aanvraag, plus een extra 200 tegelijkertijd met de 300.
pi_72045912
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:16 schreef Superher0 het volgende:
Stom dat ik was te weinig gedronken, maar 3 bidons met energiedrank.
Lekker tochtje wel, maar zo veel km met maar 3 bidons? Ik heb gister iets van 75 gedaan en had niet eens genoeg aan 1,5 liter. Mezelf op rantsoen gezet het laatste uur en de rest van de avond koppijn gehad
Dus toch .
  donderdag 20 augustus 2009 @ 17:16:57 #176
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_72045994
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 17:14 schreef koeii het volgende:

[..]

Lekker tochtje wel, maar zo veel km met maar 3 bidons? Ik heb gister iets van 75 gedaan en had niet eens genoeg aan 1,5 liter. Mezelf op rantsoen gezet het laatste uur en de rest van de avond koppijn gehad
Moet er niet aan denken, nee de laatste 3 uur te weinig gedronken. Daarvoor wel genoeg.
Mijn benen en armen zijn weer mooi gekleurd Express geen handschoentjes aangetrokken, zodat mijn handen ook een beetje in dezelfde tint blijven. Staat zo raar anders.
Superhero to the rescue!
pi_72046500
Ik drink op 55km al 1.5 liter en zelfs dat is al krap. Helemaal met deze hitte.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_72047056
Half litertje sportdrank op 50 Km red ik het prima mee maar ben volgens mij een kameel. Reed de Amstel Gold (100 km versie) op nog geen bidon water en een halve bidon sportdrank. Van te voren drink ik wel voldoende.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 17:56:23 #179
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_72047255
litertje per uur hierzo, maar het is nu dan ook 40 graadjes
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_72047316
Op rondjes tot 60km red ik het met 1 bidon water/sportdrank. Heb meestal zelfs een hoop over. Op ritjes van 100km gebruik ik twee bidonnen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 20 augustus 2009 @ 18:02:28 #181
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_72047432
ja in nederland doe ik dan weer 2 uur met een half bidonnetje trouwens
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_72048600
Na 2% vochtverlies gaat je prestatie al achteruit, als je dorst krijgt ben je dus al te laat. Drink op 100km 3 bidons á 0.75L leeg, deels sportdrank deels water.
Hmm, Nutella.
pi_72048628
Nou, net een fikse bui gehad. Maar dat duurde maar vijf minuten. Ik denk dat dat het noodweer voor deze regio wel was. Dus straks nog eventjes op de fiets stappen denk ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_72055114
Toch nog 55km weggetrapt vanavond. Uiteindelijk langer dan gepland, kwam dan ook net in het donker thuis. De tijd dat je om half acht nog makkelijk twee-tweeënhalf uur weg kon trappen is dus echt voorbij nu...

Wilde eerst alleen een korte klimtraining doen. Maar terug door de duinen ging zo lekker met wind mee, dat ik maar ben doorgereden. Tijdens dit stuk heb ik ook nog even de 'toerist' uitgehangen toen ik bijna twee Schotse Hooglanders aanreed die langs de kant van het duinpad liepen (normaal komen die nooit zo dichtbij. De rest van de kudde stonden dan ook dieper in de duinen). Omgedraaid en langzaam rijdend een filmpje van die beesten met mn mobiel gemaakt. Maar die vonden dat niet zo tof waarschijnlijk, en eentje kwam er achter me aan. Schrok me de tering.



Uiteindelijk doorgereden en terug met fikse tegenwind op lange rechte stukken door de polder gestoempt. Uiteindelijk van alles wat dus.

Het was wel lekker om in het stormachtige weer te fietsen. Het bleef ook droog en het was niet koud. Was ook geen kip op de weg.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_72060236
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:16 schreef Superher0 het volgende:
Gaan er nog mensen de Germania klimtocht in Wageningen rijden deze zaterdag? Ik wil de 160km gaan doen.
Ik, hoogstwaarschijnlijk Ook de 160 dan.

Ohja, weeralarm
pi_72061045
wanneer is die dam tot dam eigenlijk?
ik wil misschien wel meedoen!

Ik heb trouwens denk ik 6 bidonnetjes a 0.75l weggetikt op die 205 km, waarvan 1 met limo en 1 aangelengd met appelsap. maar daarna lichte hoofdpijn, dus dat was blijkbaar niet voldoende. nog flink gedronken de avond en dag erna!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:47:12 #187
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72063398
Dam tot Dam is op 20 sept...we starten voor de lopers, op dezelfde plak, en gaan dus ook door de Ij tunnel enzo, en daarna door Noord Holland heen (dus van het loop parcours af).
Je moet je wel op tijd inschrijven, volgens de mailtjes die ik af en toe krijg ben je op de dag zelf waarschijnlijk te laat!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:57:35 #188
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_72063533
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dam tot Dam is op 20 sept...we starten voor de lopers, op dezelfde plak, en gaan dus ook door de Ij tunnel enzo, en daarna door Noord Holland heen (dus van het loop parcours af).
Je moet je wel op tijd inschrijven, volgens de mailtjes die ik af en toe krijg ben je op de dag zelf waarschijnlijk te laat!
Gaan we daar een fietsmeet doen? Mijn vaste groepje kan niet en om nou alleen te gaan rijden, trek ik niet echt.
Superhero to the rescue!
pi_72064193
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dam tot Dam is op 20 sept...we starten voor de lopers, op dezelfde plak, en gaan dus ook door de Ij tunnel enzo, en daarna door Noord Holland heen (dus van het loop parcours af).
Je moet je wel op tijd inschrijven, volgens de mailtjes die ik af en toe krijg ben je op de dag zelf waarschijnlijk te laat!
k heb 'm vorig jaar ook gefietst, is wel een leuke route!
even kijken of ik op 20 sept kan, dan zal ik me een deze dagen wellicht inschrijven
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:49:55 #190
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72064338
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:57 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Gaan we daar een fietsmeet doen? Mijn vaste groepje kan niet en om nou alleen te gaan rijden, trek ik niet echt.
Ik heb het shirt besteld, dus regen of niet, ik zal opdagen
Samen rijden is altijd leuk op dit soort grote tochten...er waren nou iets van 3000 inschriijvingen volgens het laatste mailtje, dus zowiezo...als je alleen start vind je zo een groepje dat jouw tempo heeft
Niet je grootste zorg die dag denk ik, aleen moeten rijden.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:58:35 #191
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_72064508
Chocolademelk heilzamer dan energiedrank

Toch maar even testen van het weekend..
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:59:34 #192
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_72064530
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik heb het shirt besteld, dus regen of niet, ik zal opdagen
Samen rijden is altijd leuk op dit soort grote tochten...er waren nou iets van 3000 inschriijvingen volgens het laatste mailtje, dus zowiezo...als je alleen start vind je zo een groepje dat jouw tempo heeft
Niet je grootste zorg die dag denk ik, aleen moeten rijden.
Ok ik heb mij ingeschreven voor de 140km. Lijkt mij wel leuk om door die tunnels en Amsterdam te fietsen. Is weer eens wat anders.

Het vinden van een groepje is niet het probleem, meer de motivatie om toch te gaan. Er wachten mensen op mij dus ik moet wel uit dat warme bedje van mij ;-)
Superhero to the rescue!
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:04:14 #193
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72064639
Ik sta ook voor de 140...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72065220
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:58 schreef ursel het volgende:
Chocolademelk heilzamer dan energiedrank

Toch maar even testen van het weekend..
ah dat drink ik tijdens een tijdje ook! is goede hersteldrank!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:51:54 #195
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72065699
Ik heb een soort van alcohol vrij bier laatst gekocht dat volgens mij in de buurt komt van dat duitse spul dat sommige mensen drinken als energieddrank...zal wel even raporteren hoe dat beviel, was van de Dirk dus overal verkrijgbaar...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72066224
Nog even een newbie-vraagje, excuses .

Ik zag vandaag een aantal mensen de Brienenoord af gaan, even rusten, draaien en weer de brug op en over. Wat train je daar mee? Uithoudingsvermogen? Beenkracht? Is het om gewicht kwijt te raken?

Hoevaak zou je hem dan op en af moeten gaan met hoeveel rust er tussen voor een degelijke training?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:23:04 #197
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72066429

Wat zit je haar trouwens leuk op deze foto, iets voor de OP als die er ooit nog komt?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72066732
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nog even een newbie-vraagje, excuses .

Ik zag vandaag een aantal mensen de Brienenoord af gaan, even rusten, draaien en weer de brug op en over. Wat train je daar mee? Uithoudingsvermogen? Beenkracht? Is het om gewicht kwijt te raken?

Hoevaak zou je hem dan op en af moeten gaan met hoeveel rust er tussen voor een degelijke training?
Klinkt beetje als een KUV-training, zwaar verzet, lage trapfreq (40-60), en maar omhoog rammen. Oftewel, KrachtUithoudingsVermogen-training. Specifieke krachttraining

Denk ik hoor, als ze met een hogere trapfreq omhoog knalde dan is het wat anders.
Hmm, Nutella.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:36:19 #199
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_72066763
Mja, in omgeving Rotterdam zijn nou niet echt veel klimmen te doen dus los je het op deze manier op..
pi_72066789
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb een soort van alcohol vrij bier laatst gekocht dat volgens mij in de buurt komt van dat duitse spul dat sommige mensen drinken als energieddrank...zal wel even raporteren hoe dat beviel, was van de Dirk dus overal verkrijgbaar...
Wat is er toch mis met aanlenglimo als sportdrank, goedkoop en makkelijk te doseren.

Chocomelk is inderdaad een goede hersteldrank, eiwitten & lading koolhydraten in een redelijk goede verhouding.
Hmm, Nutella.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:50:16 #201
545 dop
:copyright: dop
pi_72067112
de van brienenoordbrug is een perfecte interval training , ik heb er vroeger vlak naast gewoond en deed hem toen dagelijks, zeer goed voor je snelheid en kracht.
en het leuke is dat er vaak andere fietsers zijn die er ook trainen zodat je, je kan meten met hen.
als ik het nog goed uit mijn hoofd weet is hij 1.8 kilometer lang van af begin tot eind dus 900 meter klim en 900 dalen. probeer het maar een onder de 3 minuten te rijden
met een keer of 10 op en af heb je een behoorlijke training
probeer omhoog zoveel mogelijk te geven zodat je het net tot boven haalt , hou dan naar beneden je snelheid vast en zorg dat je weer op adem bent als je benden kan keert, en val hem dan weer aan.
het eerste stukje van wel omhoog gaat maar nog niet de brug is niet gelijk vol gaan maar jezelf netjes opgang brengen, de brug zelf is lang genoeg om als nog op dood te gaan.

in mijn jonge jaren deed ik hem in 2:30 op en af

er zijn ook profs die daar regelmatig trainen , leontien van moorsel ben ik er vroeger vaak tegen gekomen

[ Bericht 12% gewijzigd door dop op 21-08-2009 12:20:10 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_72067789
Ik heb hem ook 2 keer op en afgefietst, maar ik verkeek me toch een beetje op dat redelijk stijle stuk. Ik blies mezelf op. Ben er duizenden keren met de auto over gereden, maar het fietspad aan die kant van Kralingse zoom is toch best nog stijl. Volgende keer iets minder volgas starten
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:27:20 #203
545 dop
:copyright: dop
pi_72068026
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:17 schreef Snuf. het volgende:
Ik heb hem ook 2 keer op en afgefietst, maar ik verkeek me toch een beetje op dat redelijk stijle stuk. Ik blies mezelf op. Ben er duizenden keren met de auto over gereden, maar het fietspad aan die kant van Kralingse zoom is toch best nog stijl. Volgende keer iets minder volgas starten
het is vooral de lengte waar men zich in verkijkt, je kunt als je er niet getraind hebt, kun je niet op de macht helemaal boven komen.
als ik er trainde werd ik onderaan vaak ingehaald door mannen in snelle pakken, maar die kom ik altijd tegen voordat ruim ik boven ben.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_72070399
Ik heb een nieuw wiel! een betere en mooiere dan de oude, danku auto die mij aanreed
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72079352
250km gefietst om bij m'n vakantievriendinnetje te logeren.
Ze was wel onder de indruk.
pi_72080143
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:56 schreef FastFox91 het volgende:
250km gefietst om bij m'n vakantievriendinnetje te logeren.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:23:48 #207
73911 ultra_ivo
pi_72081893
vakantievriendinnetje is een perfecte doping
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:51:12 #208
11102 knep
Mountainfreak
pi_72082848
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 21:23 schreef ultra_ivo het volgende:
vakantievriendinnetje is een perfecte doping
.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:56:53 #209
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_72082984
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:56 schreef FastFox91 het volgende:
250km gefietst om bij m'n vakantievriendinnetje te logeren.
Ze was wel onder de indruk.
baas
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_72094436
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:16 schreef Superher0 het volgende:

Gaan er nog mensen de Germania klimtocht in Wageningen rijden deze zaterdag? Ik wil de 160km gaan doen.
(Heel) misschien morgen wel de Rabobank Prestige tocht vanuit Amersfoort. Dan de 110 km. En niet te hard
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:26:35 #211
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_72095571
Ik vandaag met iemand afgesproken bij Arnhem, kom ik er bij Wageningen achter dat ik mijn fietsschoenen vergeten ben..
In arnhem maar ff snel too clips erop laten zetten dan..

Uiteindelijk via Arnhem, de Posbank doorgegaan naar Nijmegen. En later was de planning door te gaan naar Rhenen, alleen kwam dit niet qua planning helemaal uit en zijn we uiteindelijk in Wageningen gestrand..
pi_72100980
Vanochtend 100km in groep gefietst. Hoop draaien en keren en wind tegen. Hoewel het tempo vrij laag was (uiteindelijk 28 gemiddeld), tikken de vele kilometers, de wind en warmte en het vele optrekken toch aan op het eind. Kon nog wel een aardige tempoversnelling neerleggen op het einde met een max. van 53km/u. Dus op zich was dat wel positief.

In de andere groep van de club is een clublid naar het ziekenhuis overgebracht omdat 'ie tegen een ongelijnde herdershond was gereden die midden op het fietspad stond. Reactie van de baasjes: "Normaal blijft 'ie wel strak aan de knie en gebeurt dit nooit..."

Heb me overigens ook zojuist in een licht overmoedige bui ingeschreven voor de 150km-versie van de Gerrie Knetemann Classic. Heb nog nooit zo'n afstand gereden (108km in mn eentje is tot nu toe mn max), maar het leek me wel een mooie uitdaging / test, zo aan het einde van het zomerseizoen. Kijken of al die clubtrainingen effect hebben gehad.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_72101180
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:56 schreef FastFox91 het volgende:
250km gefietst om bij m'n vakantievriendinnetje te logeren.
Ze was wel onder de indruk.


Ik zou 280 km naar mijn vriendin kunnen fietsen, maar persoonlijk pak ik dan toch liever de auto
Netjes hoor, 250 km
pi_72101352
Die wind zeg.. Altijd tegen! Hoe is het mogelijk

dit jaar besteed ik aan snelheid opbouwen en dan afstand uitbouwen. Volgenda jaar richten op Limburgs mooiste. Moet wel een tacx komen om niets te verliezen deze winter. Feb 2010 waarschijnlijk weekje naar Henk Lubberding.
pi_72101630
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 17:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

(Heel) misschien morgen wel de Rabobank Prestige tocht vanuit Amersfoort. Dan de 110 km. En niet te hard
Die dus nog gereden. Niet zo heel rustig, want al vrij vlot werd ik ingehaald door een grote groep die er aardig de sokken in had. Dat leidde er wel toe dat ik de eerste splitsing van de 110/150 miste, waardoor ik 10 km extra maakt. Na de splitsing kwam ik in een wat rustiger groepje terecht. Op het einde nog flink doorgekacheld. 123 km met 32,6 gemiddeld.
in a crowd you lose humanity
pi_72103893
Oeps verkeerd topic

[ Bericht 46% gewijzigd door hetsjhokleek op 24-08-2009 07:40:10 ]
Boodschap van algemeen nut.
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:25:22 #217
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_72106217
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:56 schreef FastFox91 het volgende:
250km gefietst om bij m'n vakantievriendinnetje te logeren.
Ze was wel onder de indruk.
Je kunt er ongehoord hard van fietsen ;-) Maar hoewel, als ik 250km op rappe snelheid doe dan wilt mijn energie nivo in de avond altijd een beetje tegenvallen. Ik weet niet of mijn meissie dat dan waardeert probeer er wel rekening mee te houden als ze bij mij slaapt

Ik heb zaterdagochtend nog eventjes 195km afgetrapt, gemiddelde van 31 en een beetje bij de Germania Klimtocht. Eerst 40 naar Wageningen, toen nog 110 en daarna 40 Terug. Begonnen met een maatje maar die kreeg last van zijn rug en is dus naar huis gegaan. Ik heb daarna continue in mijn eentje gereden. had nog 50 km extra kunnen doen maar had er niet zoveel behoefte aan. Wel goed weer, tikkie teveel wind vond ik. Ging hard want die 31 gemd is namelijk inclusief in- en uitrijden.

Nog 500km en dan zit ik over de 10.000km dit seizoen
Gaat net niet lukken deze week. Vanavond zo'n 75, vrijdag zo'n 125 en zaterdag 120.
Superhero to the rescue!
pi_72106439
het is zover, zaterdag mijn 1e "echte" racefiets gehaald! heb er nog niet op kunnen rijden (waar ik erg van baal!) maar hoop dat het deze week gaat gebeuren!
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 24 augustus 2009 @ 10:49:58 #219
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72106710
De hei staat in bloei
Gisteren 71km gedaan over gravelpaadjes door bos en hei (trekkingfiets).
Als ik zin heb doe ik morgen een 100km+ rondje op asfalt (racefiets) in dezelfde buurt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_72107084
Zaterdag heb ik voor 't eerst met de club meegefietst.
We waren maar met z'n zessen maar ik kon aardig meekomen.
Er werd me zelfs gezegd wat minder hard op kop te rijden en toen er versneld ging worden kon ik aardig mee. Zat zomaar op 50 per uur
  maandag 24 augustus 2009 @ 14:06:43 #221
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_72110960
Fietsie gezien net, aluminumunium frame, carbon vv, 105 10 speed afgemonteerd, compleet 105 verder ook. 600 eurootjes, kan nog wat vanaf, klinkt erg leuk vindt salvadort, dus mss ff upgraden en dan gaat ie evt mee naar nederland ook meteen.
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  maandag 24 augustus 2009 @ 16:55:20 #222
267143 zwerver25
navigare neccesse est
pi_72115377
Ik wilde mij even voorstellen, ik volg dit topic al een paar weken, ben net na jaren weer gaan fietsen op mijn oude ruto racefiets dus ik kijk ff mee vanuit Waterland
pi_72115698
(Owja, trouwens, 250km is totaal hè, heen en terug naar m'n vriendin, voor de mensen die 't anders hadden begrepen.)
pi_72116021
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:32 schreef FerreroNutella het volgende:
Veenendaal, streeftijd is 1:05 - ong 7min zwem, onder de 35min fietsen en dan onder de 20min lopen. T1 en T2 totaal rond de 2min. Helaas vorige week ziekjes geweest, dus niet de optimale voorbereiding maar ben benieuwd of het gaat lukken. Snelste tijd tot nu toe is 1:06:46.
Streef niet gehaald, zwemmen ging erg traag voor mijn doen evenals de wissels. Nog nooit zo hard gefietst, 32 en een halve minuut over 19.1km. Lopen over één ronde van 5km (geen kmbordjes) gaat me minder goed af dan 2x rondje van 2.5km, toch lastig om het tempo erin te houden. Wel derde in mijn leeftijdscategorie dus een bronzen medaille gewonnen!

Dus al met al prima seizoenafsluiting. Nu 3 weken weinig doen en halverwege september begint de voorbereidingsperiode weer.

Bij gebrek aan een triathlontopic, fietsen duurt toch het langste vd drie
Hmm, Nutella.
  maandag 24 augustus 2009 @ 17:36:34 #225
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_72116427
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 21:26 schreef ursel het volgende:
Ik vandaag met iemand afgesproken bij Arnhem, kom ik er bij Wageningen achter dat ik mijn fietsschoenen vergeten ben..
In arnhem maar ff snel too clips erop laten zetten dan..

Uiteindelijk via Arnhem, de Posbank doorgegaan naar Nijmegen.
Ik was zaterdagavond voor het eerst ook op de Posbank met mijn prutsfietstje, maar ik heb je niet gezien. Vanavond de Amerongseberg voor het eerst doen, en daarna nog twee uur badmintonnen.
quote:
En later was de planning door te gaan naar Rhenen, alleen kwam dit niet qua planning helemaal uit en zijn we uiteindelijk in Wageningen gestrand..
Als je eenmaal in Wageningen bent, kun je net zo goed doorgaan.
  maandag 24 augustus 2009 @ 17:37:06 #226
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_72116447
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:07 schreef FastFox91 het volgende:
(Owja, trouwens, 250km is totaal hè, heen en terug naar m'n vriendin, voor de mensen die 't anders hadden begrepen.)
Wat een deceptie.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 24 augustus 2009 @ 18:49:13 #227
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72118214
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:07 schreef FastFox91 het volgende:
(Owja, trouwens, 250km is totaal hè, heen en terug naar m'n vriendin, voor de mensen die 't anders hadden begrepen.)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 24 augustus 2009 @ 19:01:20 #228
11102 knep
Mountainfreak
pi_72118540
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:07 schreef FastFox91 het volgende:
(Owja, trouwens, 250km is totaal hè, heen en terug naar m'n vriendin, voor de mensen die 't anders hadden begrepen.)
pi_72119685
Ben de man van de korte en snelle ritten, vandaag weer 40 km gereden en na iets meer dan een maand structureel trainen is het gemiddelde van onder de 30 Km/uur alweer bijna op gemiddeld 34 km/uur. Denk dat ik het maar bij de korte ritten houd, iedere keer als ik lange ritten inlas merk ik dat snelheid inlever. Drie keer per week op 85-90% trainen levert bij mij betere resultaten op dan iedere dag een duurtraining. Scheelt natuurlijk ook weer trainingstijd. Hoe combineren jullie die lange ritten met werk en de rest van je sociale leven?
pi_72120223
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:39 schreef Ericr het volgende:
Ben de man van de korte en snelle ritten, vandaag weer 40 km gereden en na iets meer dan een maand structureel trainen is het gemiddelde van onder de 30 Km/uur alweer bijna op gemiddeld 34 km/uur. Denk dat ik het maar bij de korte ritten houd, iedere keer als ik lange ritten inlas merk ik dat snelheid inlever. Drie keer per week op 85-90% trainen levert bij mij betere resultaten op dan iedere dag een duurtraining. Scheelt natuurlijk ook weer trainingstijd. Hoe combineren jullie die lange ritten met werk en de rest van je sociale leven?
Ik wissel ze af, als student heb ik voldoende tijd.
Duurtrainingen fiets ik altijd op een lager tempo dan een rondje van 40 km.
40 km op hoog tempo is ook leuk, maar wat duurvermogen kweken is ook niet verkeerd ivm toertochten etc.
Dus dat je op langere ritten langzamer rijd is logisch toch?

Waarom focus je je zo op je gemiddelde trouwens? Dat is ook afhankelijk van de omstandigheden toch?
pi_72121390
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:56 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Waarom focus je je zo op je gemiddelde trouwens? Dat is ook afhankelijk van de omstandigheden toch?
Wat kan je beter doen? Op hartslag trainen? Doet iemand dat hier eigenlijk?
pi_72121535
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:39 schreef Ericr het volgende:
Ben de man van de korte en snelle ritten, vandaag weer 40 km gereden en na iets meer dan een maand structureel trainen is het gemiddelde van onder de 30 Km/uur alweer bijna op gemiddeld 34 km/uur. Denk dat ik het maar bij de korte ritten houd, iedere keer als ik lange ritten inlas merk ik dat snelheid inlever. Drie keer per week op 85-90% trainen levert bij mij betere resultaten op dan iedere dag een duurtraining. Scheelt natuurlijk ook weer trainingstijd. Hoe combineren jullie die lange ritten met werk en de rest van je sociale leven?
Ik doe ook veel 30-40 en soms een 60km en ik moet zeggen dat die 50+ afstanden me op een of andere manier zwaar blijven vallen. Wat is nu een goede methode om de lange afstanden (100+) onder de knie proberen te krijgen?
pi_72121634
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:56 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik wissel ze af, als student heb ik voldoende tijd.
Duurtrainingen fiets ik altijd op een lager tempo dan een rondje van 40 km.
40 km op hoog tempo is ook leuk, maar wat duurvermogen kweken is ook niet verkeerd ivm toertochten etc.
Dus dat je op langere ritten langzamer rijd is logisch toch?

Waarom focus je je zo op je gemiddelde trouwens? Dat is ook afhankelijk van de omstandigheden toch?
Omdat gemiddelde op een vast parcours een redelijk goede graadmeter is voor mijn progressie. Langs de kust staat in principe altijd wind en alleen bij windkracht 5 of meer zijn de omstandigheden danig anders dan bij de meeste andere ritten. Temperatuur speelt natuurlijk ook nog wel een rol maar aangezien ik in de zomer ben begonnen met structureel trainen zijn die omstandigheden ook redelijk gelijkwaardig.

Trainde toen ik een jaar of 21 a 22 ook bijna dagelijks maar nu wordt het toch wel lastig om langere ritten in te plannen. Rijd/reed overigens toertochten vaak op basis van die korte ritten, als het tot zo'n 125 km gaat lukt dat nog prima met een basis van snelle maar korte ritten.
pi_72121755
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:37 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ik doe ook veel 30-40 en soms een 60km en ik moet zeggen dat die 50+ afstanden me op een of andere manier zwaar blijven vallen. Wat is nu een goede methode om de lange afstanden (100+) onder de knie proberen te krijgen?
een keer rustig met een groepje 100 km fietsen, onderweg wat praten en genieten van e omgeving. Dan is die 100 zo voorbij. Het hoeft niet hard te gaan, het gaat immers om de duur.
pi_72122020
Ben inmiddels in de UK. Heb al een plaatselijke cyclingclub gevonden.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72122241
Ik ben ook nog student, dus dan ben je toch wat flexibeler om ritten in te kunnen plannen. Het is ook een voordeel dat ik nu bij een club rijd. Dan heb je toch meer een stok achter de deur om te gaan trainen en maak je daar ook tijd voor.

Lengte van de ritten is wisselend, dat maakt het ook leuker. Door de weeks 1 a 2 avondritjes van ca. 50km op een wat hoger tempo. Zondagochtend wat langer trappen door de polder op ritjes van 80-100km, om inhoud te kweken. Maar omdat ik wat flexibeler kan zijn, pak ik ook weleens een middagje om in mn eentje 80-100km te peddelen en lekker van de omgeving te genieten (maar supervaak komt dat niet voor, omdat het inderdaad wel veel tijd kost).

En voor langere ritten is het inderdaad handig om met een groep te rijden, dan heb je ook nog wat afleiding en gaan de 100km sneller. Dat heb ik ook gemerkt sinds ik bij de club rijd. Toen ik begon met fietsen in mn eentje kwam ik ook niet veel verder dan 50km, maar met clubtrainingen maak je die langere afstanden wat sneller.

[ Bericht 3% gewijzigd door marcodej op 24-08-2009 21:07:49 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  FOK!fotograaf maandag 24 augustus 2009 @ 21:11:26 #237
73911 ultra_ivo
pi_72122634
Ik rij vooral lange afstanden. En dan eigenlijk alleen op zondag of lange weekenden. De rest zit vooral vol met werk en wat sociaal leven. Tijd voor korte trainingen heb ik dan niet meer. Sowieso ben ik vaak te afgedraaid als ik van m'n werk terugkom om nog te gaan trainen. In de winter doe ik dan wel weer veel kort en snel werk op de ijsbaan, dat compenseert weer wat. Wel las ik ergens in het jaar een pauze van 1-2 maanden in. Nu is die van dit jaar, direct na LEL.
pi_72122907
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:40 schreef Ericr het volgende:

[..]

Omdat gemiddelde op een vast parcours een redelijk goede graadmeter is voor mijn progressie. Langs de kust staat in principe altijd wind en alleen bij windkracht 5 of meer zijn de omstandigheden danig anders dan bij de meeste andere ritten. Temperatuur speelt natuurlijk ook nog wel een rol maar aangezien ik in de zomer ben begonnen met structureel trainen zijn die omstandigheden ook redelijk gelijkwaardig.

Trainde toen ik een jaar of 21 a 22 ook bijna dagelijks maar nu wordt het toch wel lastig om langere ritten in te plannen. Rijd/reed overigens toertochten vaak op basis van die korte ritten, als het tot zo'n 125 km gaat lukt dat nog prima met een basis van snelle maar korte ritten.
Ja, daar heb je gelijk in. Merk je veel verschil met hoge of lage temperaturen denk je? Ik heb er niet zoveel last van, al word ik wel wat trager als het koud is.
Ach ja, toertochten is natuurlijk ook vooral toeren. Maar voor een elfstedentocht zorg ik er wel voor dat ik meerdere ritten tot over 100 km heb gehad.
pi_72123170
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:37 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wat een deceptie.
Sorry iedereen.
Maargoed, voor mij is het geen teleurstelling maar een goed persoonlijk resultaat. Ik wielren nog niet zo heeeul lang en het is een nieuw record voor mij om in twee dagen 250km te fietsen. Ik fietste trouwens ook in m'n eentje en het was voor bij nog nieuwe wegen.
pi_72124036
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:19 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ja, daar heb je gelijk in. Merk je veel verschil met hoge of lage temperaturen denk je? Ik heb er niet zoveel last van, al word ik wel wat trager als het koud is.
Ach ja, toertochten is natuurlijk ook vooral toeren. Maar voor een elfstedentocht zorg ik er wel voor dat ik meerdere ritten tot over 100 km heb gehad.
Kan goed tegen beide, ook al wordt het natuurlijk voor iedereen afzien bij windstil weer en tropische temperaturen. In de kou heb ik weinig getraind de afgelopen jaren, zegt al genoeg natuurlijk dat ik dit jaar pas eind april mijn eerste ritje maakte, daarna bijna 2 maanden niks heb gedaan en in juli weer de draad heb opgepakt. Ben eigenlijk een mooi weerrijder geworden maar ga proberen volgend seizoen in de winter toch kilometers buiten te maken.
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:11 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik rij vooral lange afstanden. En dan eigenlijk alleen op zondag of lange weekenden. De rest zit vooral vol met werk en wat sociaal leven. Tijd voor korte trainingen heb ik dan niet meer. Sowieso ben ik vaak te afgedraaid als ik van m'n werk terugkom om nog te gaan trainen. In de winter doe ik dan wel weer veel kort en snel werk op de ijsbaan, dat compenseert weer wat. Wel las ik ergens in het jaar een pauze van 1-2 maanden in. Nu is die van dit jaar, direct na LEL.
Goed om te horen dat er meer zijn die infrequent trainen. Heb jaren gehad dat ik zonder problemen 5 a 6 trainingen per week draaide maar daar kom ik nu gewoon niet meer aan toe. Vriendin, werk etc eist toch zijn tol. Heb gelukkig wel genoeg ervaring om de infrequente trainingen zo in te delen dat er toch nog progressie wordt geboekt en het trainen op de roeimachine in de winter zorgt er ook wel voor dat niet mijn gehele basis verloren gaat.

[ Bericht 35% gewijzigd door Ericr op 24-08-2009 21:59:18 ]
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:43:11 #241
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_72128072
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:36 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik was zaterdagavond voor het eerst ook op de Posbank met mijn prutsfietstje, maar ik heb je niet gezien. Vanavond de Amerongseberg voor het eerst doen, en daarna nog twee uur badmintonnen.
[..]
Waren er van het weekend redelijk kort.
quote:
Als je eenmaal in Wageningen bent, kun je net zo goed doorgaan.
Mja, maar het vrouwtje zat al een uur te wachten omdat we te laat terug waren..

Vanavond ook weer op de Posbank geweest.
Dit keer er wel gebleven. Uiteindelijk ritje van 50 km gemacht.

Wat betreft mijn planning, dat is vaak een dag in het weekend en 1 avond door de weeks (meestal 's maandags) Af en toe ook nog op de donderdag, maar ivm drukte lukt dat niet altijd..
pi_72130045
Aargh. Vorige week de Sigma Rox 9.0 bij Recoon besteld. Stond toen 4 dagen tot volgende levering. Dus ik verwacht vandaag een emailtje dat hij verzonden is. Het emailtje was er wel alleen met ander nieuws. De levering was niet gekomen en de volgende kwam 21 september. Mooi balen dus. Daarna maar geannuleerd en vij futurumshop besteld. 20 euro duurder maar hopelijk iets sneller hier.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 02:51:31 #243
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_72130727
Nou, dat was me wat. Ik na De Klomp bij Veenendaal het open veld ingedoken op zoek naar Overberg. Had geen tijd meer om precies uit te zoeken hoe ik precies moest rijden, maar dat komt wel goed, dacht ik, er staat vast wel een bordje. Niet dus. Paddenstoelen genoeg, plaatsvermeldingen genoeg, maar geen Overberg en geen Amerongen. Nog een tijdje rondgedwaald en toen maar naar de sporthal gereden, het werd te laat.

Maar ik was natuurlijk niet voor één gat te vangen. Dan maar na afloop van het badminton nog een keer proberen, was mijn stellige plan. Ik vanuit Veenendaal de bordjes naar Overberg gevolgd. Werd eerst naar het westen gestuurd, toen hetzelfde eind haaks weer naar het oosten. En ondertussen bleef er maar 2 kilometer op die bordjes staan. Toch in Overberg aangekomen en met behulp van het informatiebord de Bergweg gevonden.

Het was donker.

Stond zo mooi op de kaart aangegeven als hoofdweg in het geel, staan er die hele weg maar drie lantaarnpalen of zo. Ik heb wel verlichting, maar dan nog. In een bos zie je nog niet veel. Toen ik het bos inreed, had ik echt zoiets van ik ga terug, dit is niet te doen. Maar ja, je bent er nu eenmaal, dus dan is het zonde om rechtsomkeert te maken.

Heerlijk geklommen, gewoon een lekkere versnelling uitgezocht en in een strak tempo naar boven gereden met behulp van het licht van toch nog aardig wat auto's. Hoe hard ik ging? Geen idee, ik kon mijn teller vanzelfsprekend niet aflezen. Uiteindelijk 50 kilometer gereden, waarvan de laatste 5 gemiddeld boven de 30. Voelt best wel lekker om een uurtje of vier gesport te hebben.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 02:54:24 #244
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_72130737
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:27 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Sorry iedereen.
Maargoed, voor mij is het geen teleurstelling maar een goed persoonlijk resultaat. Ik wielren nog niet zo heeeul lang en het is een nieuw record voor mij om in twee dagen 250km te fietsen. Ik fietste trouwens ook in m'n eentje en het was voor bij nog nieuwe wegen.
Ik heb de 125 kilometer zelfs nog nooit gehaald, dus wat dat betreft...

Record is van afgelopen dinsdag. Met dank aan de NS: 105 kilometer.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:16:55 #245
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72132179
Ik ga sterk twijfelen of ik mijn doel van 200km ritten volgend jaar zal halen, ik heb met werk en twee kinderen door de week alleen tijd om 1 a 2 keer een 50 ikm rondje te doen, en in het weekend kan ik 1 dag dan langer onderweg...20 september staat de 140 km Dam tot Dam gepland, en ik wil heel graag 3 okt de 200 km rijden in de Lier, m'n eerste randoneurstocht, maar ik heb het gevoel dat ik veel te weinig op de fiets zit...hopenlijk is het alleen een gevoel.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72134342
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:39 schreef Ericr het volgende:
Hoe combineren jullie die lange ritten met werk en de rest van je sociale leven?
In het weekend, of met vrienden lang gaan fietsen. Dan combineer je je lange rit met je sociale leven
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:33 schreef bananablues het volgende:

[..]

Wat kan je beter doen? Op hartslag trainen? Doet iemand dat hier eigenlijk?
Ik staar me niet dood op het gemiddelde, lange afstand gaat op hartslag, intervallen gaat op hartslag. Alleen bij groepstrainingen doe ik 'm niet om.
Hmm, Nutella.
pi_72135141
Gaat er nog iemand naar de Eneco Tour in Amersfoort vanmiddag? Ik denk dat ik op de racefiets erheen ga. Dan kan ik ook vrij makkelijk verplaatsen. Wil de startplek even opzoeken en daarna misschien bovenaan Laan 1914 gaan staan om de mannen te zien ploeteren Of ietsje verder in de bocht van de Genestetlaan > Arubalaan waar ze verschrikkelijk hard doorheen zullen komen (is in een 'afdaling')..

Parcours:
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:06:45 #248
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72149259
Net terug van een mooie rit van 110km door bos en hei. Het viel me wel zwaar, door de harde wind.

Bij mij zijn de km stand van het fietscomputertje en de GPS altijd bijna exact gelijk. Ook nu weer. Fietscomputertje geeft 110,52km, GPS geeft 110,22km.

Hoogtemeters is prut met de GPS. Luchtdrukmetertje geeft 473 hoogtemeters, GPS geeft 864 meter .
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:12:12 #249
73911 ultra_ivo
pi_72149412
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:51 schreef jakkop het volgende:
Ben inmiddels in de UK. Heb al een plaatselijke cyclingclub gevonden.
Mooi zo. Welke?
pi_72158973
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:12 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Mooi zo. Welke?
Solihull.
Eins, zwei, hoeplakai.
  FOK!fotograaf woensdag 26 augustus 2009 @ 06:43:23 #251
73911 ultra_ivo
pi_72162043
Solihull CC? Klinkt nogal bekend.
pi_72163417
De website zegt dit:
quote:
Welcome to the Solihull Cycling Club. Founded in 1929, the SCC is one of the most successful cycling clubs in the history of UK cycling. The SCC is an extremely diverse cycling club which promotes all aspects of the sport. It is proud to have a racing heritage that has produced national champions, Olympic medallists, World championship riders and Tour de France riders whilst at the same time, keeping the spirit of the club alive in non-racing and social activities.
Eins, zwei, hoeplakai.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:31:48 #253
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72166444
wie gaat er naar de vuelta kijken...op de fiets
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:32:41 #254
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_72166460
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
wie gaat er naar de vuelta kijken...op de fiets
Ik zit dan in de Alpen.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:48:00 #255
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72166879
Ben aan het kijken, auto in de buurt van Beilen zetten, met de fiets naar het parcours, als ze langs zijn naar Westerbork, en dan doortseken naar Odoorn, dan valt er best een dagje van te maken
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72168428
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
wie gaat er naar de vuelta kijken...op de fiets
Jazeker ik ga rit 3 volgen. Eerst naar Emmerich om vervolgens met gierende banden naar Berg en Dal te gaan en daarna de sprint mee pakken in Venlo Gaat een leuk dagje worden denk ik!

Edit: wel met de auto :p
pi_72168460
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
wie gaat er naar de vuelta kijken...op de fiets
Ik denk dat de etappe Venlo-Luik ga kijken in Valkenburg. 's Ochtends daar eerst de toertocht rijden, dan kun je daar 's middags de doorkomst zien en de etappe op een groot scherm.

Ik had ook wel in Assen willen gaan kijken, maar zaterdag is ook de Laurent Desbiens (een cyclo in Armentières) en die wil ik ook graag rijden.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:01:50 #258
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72168615
Moet nog even kijken welke dag ik meer tijd heb...als het zaterdag wordt ga ik denk ik m'n zoontje meeslepen naar de proloog, maken we d'r een mannendagje van
Als het zondag wordt dan ga ik met de auto in de richting, en dan het parcours kruisen met de fiets zodat ik ze een keer of wat langs zie komen en een traininkje eruit haal
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:40:11 #259
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_72169562
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
wie gaat er naar de vuelta kijken...op de fiets
12 sept op de aankomst omg omg omg omg
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_72170988
Zeker. Zaterdag niet op de fiets denk ik, beetje koekeloeren op TT-circuit. Zondag waarschijnlijk naar Beilen rijden, daar kijken en weer terug naar Groningen.
Dus toch .
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:33:18 #261
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72171206
zo te zien...zaterdag met de trein naar Assen met junior...zondag langs fietsen en de route een paar keer proberen te kruisen
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf woensdag 26 augustus 2009 @ 16:00:52 #262
73911 ultra_ivo
pi_72173861
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:22 schreef jakkop het volgende:
De website zegt dit:
[..]


Wat racyier gericht dan de Britse club waar ik zelf bij zit (Willesden CC). Kijk ook goed naar het aanbod van Audax UK, daar kun je heel leuke ritten tegenkomen.
pi_72175681
Ik ga zaterdag kijken op het TT-Circuit
pi_72177390
Ik ga ook naar het circuit zaterdag.

Net overigens terug van een rondje van 107km. Door de straffe wind werd het een pittig rondje door de polder... Gelukkig sleepte een bakje koffie + flinke appelpunt halverwege me er doorheen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_72182185
Ik ga misschien ook wel ff naar 't circuit.
pi_72189869
Ik wil de toertocht gaan rijden en aansluitend de proloog bekijken. Moet alleen nog even uitvinden hoe dat praktisch het handigst is te regelen, bijv. waar de racefiets te laten na het fietsen..
  donderdag 27 augustus 2009 @ 09:02:18 #267
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72192252
Ik zit in dubio of ik wel of niet die gele trui ga kopen zaterdag...principieel vind ik het een beetje raar om in kanmpioenstruien ed te fietsen als je het niet bent...maar hoe vaak is een mens nou bij een Vualta start in eigen land? Daar hoort wel een fiets souvenier bij natuurlijk!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72192528
Koop dan een gele bidon ofzo, kampioenstruien zijn echt not done als je ze niet verdiend.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72197666
Ik vind dat je gewoon moet dragen wat je zelf leuk vindt. of je nu wel of niet hard kunt fietsen
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72198344
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 13:02 schreef cyclechick het volgende:
Ik vind dat je gewoon moet dragen wat je zelf leuk vindt. of je nu wel of niet hard kunt fietsen
Precies, ik fiets wel eens in een bolletjestrui. Krijg ik leuke reacties op vaak.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 14:14:41 #271
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_72200076
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 13:25 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Precies, ik fiets wel eens in een bolletjestrui. Krijg ik leuke reacties op vaak.
Bolletjes, NK en andere verwante truien vind ik pretentieus. Ik vind dat je wel een beetje moet kunnen fietsen als je zo'n shirt aantrekt. Je hoeft niet de sterren van de hemel te kunnen fietsen maar het is niet alleen de kleding die zichtbaar moet zijn, ook je rijden. Oftewel, bolletjestrui, dan moet je minimaal mensen inhalen en zeker niet stoppen en afstappen tijdens een klim!! Zoiets verdien je!

Maar goed dat ben ik.
Superhero to the rescue!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 14:32:13 #272
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_72200768
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:14 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Bolletjes, NK en andere verwante truien vind ik pretentieus. Ik vind dat je wel een beetje moet kunnen fietsen als je zo'n shirt aantrekt. Je hoeft niet de sterren van de hemel te kunnen fietsen maar het is niet alleen de kleding die zichtbaar moet zijn, ook je rijden. Oftewel, bolletjestrui, dan moet je minimaal mensen inhalen en zeker niet stoppen en afstappen tijdens een klim!! Zoiets verdien je!

Maar goed dat ben ik.
Het is net zoiets als je Suzuki Alto gaan tunen inderdaad..
pi_72202247
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:14 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Bolletjes, NK en andere verwante truien vind ik pretentieus. Ik vind dat je wel een beetje moet kunnen fietsen als je zo'n shirt aantrekt. Je hoeft niet de sterren van de hemel te kunnen fietsen maar het is niet alleen de kleding die zichtbaar moet zijn, ook je rijden. Oftewel, bolletjestrui, dan moet je minimaal mensen inhalen en zeker niet stoppen en afstappen tijdens een klim!! Zoiets verdien je!

Maar goed dat ben ik.
Er zijn er dan ook niet veel die mij inhalen

Meestal heb ik dat shirt in de zomer aan, tijdens de Tour enzo. Vaak beginnen mensen dan bij een stoplicht ofzo even een praatje te maken en dat is toch leuk.
Maar ach, over een paar weken rij ik toch in clubkleding.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 16:42:33 #274
545 dop
:copyright: dop
pi_72204861
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:14 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Bolletjes, NK en andere verwante truien vind ik pretentieus. Ik vind dat je wel een beetje moet kunnen fietsen als je zo'n shirt aantrekt. Je hoeft niet de sterren van de hemel te kunnen fietsen maar het is niet alleen de kleding die zichtbaar moet zijn, ook je rijden. Oftewel, bolletjestrui, dan moet je minimaal mensen inhalen en zeker niet stoppen en afstappen tijdens een klim!! Zoiets verdien je!

Maar goed dat ben ik.
ben ik het wel een beetje mee eens , het is maar al te vaak zo dat hoe sneller de kleding en de fiets er uit ziet hoe slechter zijn de prestaties.
maar goed uiteindelijk fietsen we voor de lol , en als mensen in roodwitblauw voor ... willen rijden moeten ze dat natuurlijk gewoon doen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_72205875
Het zelfde speelt een beetje met shirtjes van speciale tochten. Zelfs de hoofdorganisatrice van LEL gunde zichzelf niet het LEL shirt, dat is alleen voor de deelnemers.
pi_72206359
Van mijn oom heb ik het shirt van de Marathon des Dolomites gekregen. Mag ik hier nu ook niet in rijden? (a)
pi_72206888
Het is niet verboden natuurlijk, maar zo'n shirt moet je verdienen imo.
in a crowd you lose humanity
pi_72209755
Zonet op de training kwamen we de Bouygues Telecom ploeg tegen, ze hebben het kamp opgeslagen in Norg (ligt vlakbij Groningen)
Er stond daar het complete wagenpark, en op het terras zat wat personeel en zaten wat renners.

We kregen een wel een paar nieuwgierige blikken. Zal wel komen omdat ik nog geen clubkleding heb en in m'n Caisse d'Epargne outfit er tussen reed
pi_72210613
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:24 schreef Tommeke het volgende:
Zonet op de training kwamen we de Bouygues Telecom ploeg tegen, ze hebben het kamp opgeslagen in Norg (ligt vlakbij Groningen)
Er stond daar het complete wagenpark, en op het terras zat wat personeel en zaten wat renners.

We kregen een wel een paar nieuwgierige blikken. Zal wel komen omdat ik nog geen clubkleding heb en in m'n Caisse d'Epargne outfit er tussen reed
norg ligt heul niet bij groningen, maar bij Assen! en ik kan het weten want ik ben er geboren
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72210746
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:51 schreef cyclechick het volgende:

[..]

norg ligt heul niet bij groningen, maar bij Assen! en ik kan het weten want ik ben er geboren
Ik heb google maps gecheckt en het ligt inderdaad dichterbij Assen. Wist niet dat we zo ver waren gefietst.
M'n innerlijke Tom-Tommeke is blijkbaar niet goed afgesteld
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:02:27 #281
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_72210975
Vanavond weer lekker gefietst. Helaas waren 2 van mijn intervallen gestoord. Er liepen schapen over de dijk (niet uitgebroken, ze mogen daar lopen) waardoor ik rustiger moest fietsen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:33:07 #282
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72211968
Mja...vind dit geen poging om op een gele trui rijder te lijken, meer fiets enthousiasme... grote kans dat ik hem koop als hij er zaterdag hangt

Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:35:32 #283
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_72222184
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:33 schreef Snuf. het volgende:
Van mijn oom heb ik het shirt van de Marathon des Dolomites gekregen. Mag ik hier nu ook niet in rijden? (a)
Hmm.. Ik zeg nee. Zo'n shirt laat namelijk zien dat je echt hebt afgezien, dat je echt hebt gefietst. Dat je hebt getraind en dan 140km met 4800 hoogtemeters in zo'n max 8,5 uur hebt gefietst. Dat schept een band. Als ik jou dus zie fietsen dan zal ik enthousiast met jou willen praten over die ervaringen. En tja, dan heb je hem niet gereden. Desillussie aan mijn kant - mijn probleem uiteraard - omdat ik WEL hard heb getraind, flink heb afgezien en met pijn en moeite die Giau overgekomen ben.

Wat betreft, LBL, Limburgs Mooiste, AGR, dat maakt toch niet uit. Die draag je maar, zelfs als de kinderversie van 50km rijdt. Dat zijn geen cyclo's.


Het is gewoon mooi om iemand te spotten die ook dezelfde tocht als jou heeft gereden. Zo rijd ik graag in mijn DreilanderGiro shirt. Ik heb trouwens ook een bolletjestrui en de Dolomieten outfit van 2008.
Superhero to the rescue!
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:48:26 #284
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_72222452
Ik heb overigens deze onlangs binnen gekregen..



  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:49:47 #285
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72222478
Dat je shirts van iets waar je knetterhard voor moet trainen en afzien alleen draagt als je er ECHT aan mee hebt gedaan spreekt voor zich, vind ik ook. Maar wat is het verschil tussen een gele trui met 'Drenthe' op de borst of rondrijden in een Caise koers pakje? Vrij nihil denk ik.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:57:10 #286
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_72222649
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat je shirts van iets waar je knetterhard voor moet trainen en afzien alleen draagt als je er ECHT aan mee hebt gedaan spreekt voor zich, vind ik ook. Maar wat is het verschil tussen een gele trui met 'Drenthe' op de borst of rondrijden in een Caise koers pakje? Vrij nihil denk ik.
Nee, ben je helemaal vrij in. Hoewel afgelopen Germania tocht reed ik 43km/u met een gast kop over kop. En ik had het echt het idee dat het voor hem makkelijker was dan voor mij. Aan zijn outfit - weet even niet van welk team - en aan zijn benen, geschoren en geolied, dacht ik dat ik met een prof te doen had. Bleek niet te zijn, kon wel goed fietsen, 5 minuten beter dan ik . Hij reed de Marmotte 5 minuten sneller dan ik. Het schept verwachtingen, dat is het. ow, en die pakjes zijn gemaakt om op een sportief lichaam gedragen te worden

Hoewel, laatst reed ik op de dijk met een Amateur A wielrenner en we gingen steeds harder fietsen. OP een gegeven ogenblik reden we 44, het is dat hij het vertelde anders had ik gedacht met net zo'n "gek" als mijzelf te maken te hebben.

Het moet goed zitten, en zo'n shirt is niets mis mee.
Superhero to the rescue!
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:05:57 #287
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72222803
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:57 schreef Superher0 het volgende:
die pakjes zijn gemaakt om op een sportief lichaam gedragen te worden
Ik draag op het moment meer zo'n pakje om op den duur een sportief lichaam te krijgen
Maar het is wel zo, ik zag bij de Boretti iemand met een shirt met een biermerk erop, en een bierpens...dat ziet voor geen meter.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:17:47 #288
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_72223053
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 10:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik draag op het moment meer zo'n pakje om op den duur een sportief lichaam te krijgen
Maar het is wel zo, ik zag bij de Boretti iemand met een shirt met een biermerk erop, en een bierpens...dat ziet voor geen meter.
Ben ooit een groepje tegengekomen met een Heineken outfit. Erg leuk om te zien, wel lelijk groen. Die mannen kregen wel wat leuke - niet meer originele - opmerkingen naar hun hoofd geslingerd.
Superhero to the rescue!
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:22:33 #289
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_72223167
Sowieso valt het me wel op dat er behoorlijk wat wielrenners met een buikje zijn.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:03:59 #290
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72224245
Vindt je het gek als je ziet hoeveel appeltaart er bij stempelposten naar binnen wordt gegooid bij tourtochten
En bier na afloop....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72224873
Ik fiets meestal in mijn outfit van de Service-Apotheek. Dan krijg je pas een hoop 'hilarische' grappen naar je hoofd.
Dus toch .
pi_72224981
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:28 schreef koeii het volgende:
Ik fiets meestal in mijn outfit van de Service-Apotheek. Dan krijg je pas een hoop 'hilarische' grappen naar je hoofd.
Eins, zwei, hoeplakai.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:37:20 #293
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_72226657
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:28 schreef koeii het volgende:
Ik fiets meestal in mijn outfit van de Service-Apotheek. Dan krijg je pas een hoop 'hilarische' grappen naar je hoofd.
Tja, wij als fietsers zijn niet echt origineel Bijna elke grap is wel eens gemaakt nu, maar zelden dat ik word verrast.
Superhero to the rescue!
pi_72234087
Dat Vuelta shirt valt m.i. gewoon in de categorie memorabilia (het is immers geen amarillo replica), net als die shirts van cyclo's. Zelf heb ik ook een opvallende kampioenstrui, die van Veikkanen. Een erg mooi shirt dat ik gekregen heb van vrienden omdat ik iets met Finland heb en Finse sporters vaak mijn favorieten zijn. Merk ook dat er meer gekeken/geroepen wordt als ik in dat shirt rijd, ik draag het ook niet zo vaak als andere shirts - hoewel het me eigenlijk niet zou moeten schelen ziet het er toch een beetje gek uit als je met een herstelritje of een lange D1 training bezig bent
pi_72236311
Ik heb eerlij gezegd nog nooit in het Marathon des Dolomites gereden

Momenteel rijd ik in een Caisse d'Epargne pakje, of een gewoon rood/zwart wielershirt.
pi_72237192
Tering, heb een weekend gepland staan in de Voerstreek en Zuid-limburg. Huisje gehuurd in richelle en vandaaruit lekker met 2 maten wat fietsen en flink wat heuveltjes meepikken.

Is het me toch vanochtend tijdens het werk opeens gruwelijk in de rug geschoten, even naar de dokter gestrompeld met veel pijn en moeite, blijk ik spit te hebben

Daar gaat me weekend!

Heb wel wat valium van de dokter gekregen tegen de pijn
pi_72237404
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:14 schreef eentwee het volgende:
Dat Vuelta shirt valt m.i. gewoon in de categorie memorabilia (het is immers geen amarillo replica), net als die shirts van cyclo's. Zelf heb ik ook een opvallende kampioenstrui, die van Veikkanen. Een erg mooi shirt dat ik gekregen heb van vrienden omdat ik iets met Finland heb en Finse sporters vaak mijn favorieten zijn. Merk ook dat er meer gekeken/geroepen wordt als ik in dat shirt rijd, ik draag het ook niet zo vaak als andere shirts - hoewel het me eigenlijk niet zou moeten schelen ziet het er toch een beetje gek uit als je met een herstelritje of een lange D1 training bezig bent
Heb je enig idee waar die te krijgen is, want ik ben ernstig opzoek naar een Fins Kampioenshirt! ?

Edit: Misschien weet je vriendin nog anders ga ik nog verder zoeken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Drasss op 28-08-2009 18:15:29 ]
pi_72237951
Fietsomgeving hier in Engeland is epic Ik ben aan het bieden op ebay op een fiets die hier in de stad te koop staat, nog 3 dagen te gaan. Ben momenteel hoogste bieder, maar wil niet veel hoger gaan.
Eins, zwei, hoeplakai.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:11:41 #299
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72239070
Volgens mij heb ik dat Finse shirt eens zien staan toen ik retro shirts zocht...zal het posten als ik het me kan herinneren.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:21:25 #300
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72239313
Wel dit gevonden http://www.ridebikeprogea(...)roducts.aspx?pid=800 de finse kampioenstrui van F de Jeux...maar een amerikaanse site. MAAR fabrikant is Nalini...dus eens goed kijken naar sites die veel van Nalini verkopen, en speciaal FDJ spullen? Dan is het waarschijnlijk makkelijker te bestellen vauit Europa...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72239683
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wel dit gevonden http://www.ridebikeprogea(...)roducts.aspx?pid=800 de finse kampioenstrui van F de Jeux...maar een amerikaanse site. MAAR fabrikant is Nalini...dus eens goed kijken naar sites die veel van Nalini verkopen, en speciaal FDJ spullen? Dan is het waarschijnlijk makkelijker te bestellen vauit Europa...
Hartstikke bedankt! Ik ga eens een avondje zoeken op het internet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')