Kijken hoe snel het breekt ;-)quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:38 schreef Snuf. het volgende:
Ik weet het. Hoop dat ik er nog wat dingen bij kan lullen
Hoe kan ik zien wat de stijfheid is?
Heb je een dubbel of Compact? Maakt veel uit ;-) Tenminste als je gaat klimmen. Stevens zijn mooie fietsen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:24 schreef Snuf. het volgende:
Nou, de nieuwe fiets is binnen
Het is een Stevens geworden. Preciese naam ben ik vergeten. Geheel Shimano 105 afgemonteerd, triple en 10 speed. Daarnaast ook nog look pedalen en een carbon voorvork.
Het is een tweedehands, maar er is nauwelijks opgereden en ik moest ook even 2 keer kijken om te zien of ie nieuw of 2e hands was. Proefritje reed lekker.
Hoeveel tandjes heeft het buiten- en binnenblad?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:43 schreef Snuf. het volgende:
Dubbel of Compact zou ik niet weten. Wat is het verschil?
Wat een schandalig slecht item zeg. De subjectiviteit spat van de commentator af en ze gaat niet eens in op de belachelijke woorden van mevrouw Ficq: "argeloze fietsers". Je kunt in het verkeer niet argeloos zijn. Ben je dat wel, dan hoor je op de weg niet thuis.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:03 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Heb je een dubbel of Compact? Maakt veel uit ;-) Tenminste als je gaat klimmen. Stevens zijn mooie fietsen.
Kwam net dit tegen op Een Vandaag: http://www.eenvandaag.nl/binnenland/34903/oorlog_op_het_fietspad
Ik ben zo'n debiel,maar rijd liefst op de grote weg. Sowieso is het nooit goed wat je doet, en als je in een groep rijdt maakt het niet eens uit hoe hard je gaat, dan ben ja altijd intimiderend.
Die had ik een tijdje terug ook gezien ja, een erg negatief item tov de wielrenner.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:03 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Heb je een dubbel of Compact? Maakt veel uit ;-) Tenminste als je gaat klimmen. Stevens zijn mooie fietsen.
Kwam net dit tegen op Een Vandaag: http://www.eenvandaag.nl/binnenland/34903/oorlog_op_het_fietspad
Ik ben zo'n debiel,maar rijd liefst op de grote weg. Sowieso is het nooit goed wat je doet, en als je in een groep rijdt maakt het niet eens uit hoe hard je gaat, dan ben ja altijd intimiderend.
idd nogal kortzichtig.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:11 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Die had ik een tijdje terug ook gezien ja, een erg negatief item tov de wielrenner.
Mee eens. De FOUT ligt altijd bij iemand anders en nooit bij jezelf. En als IK hier fiets moet IEDEREEN mij de ruimte geven. Stelletje a-socialen!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:49 schreef jpjedi het volgende:
enorm stigmatiseren en natuurlijk totaal respectloos om een groep weg gebruikers weg te zetten als debielen en groepen reuen.![]()
Natuurlijk zijn er asociale wielrenners en zelfs hele pelotons. maar er zijn bijvoorbeeld net zo veel onbekwame schoonmoeders op het fietspad die geen tijd hebben om op het verkeer te letten.
zeker, ik had vorige week bijna een hondje onder de wielen, omdat ik na 2 keer bellen nog geen enkele reactie kreeg van z'n baas, die op het fietspad liep ipv op het trottoir (gescheiden door hooguit 30 cm struikjes).quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn ook zo kortzichtig over wielrenners.
Gereden afstand is heel nauwkeurig met GPS maar hoogtemeters is erg onnauwkeurig is mijn ervaring, tenzij je echt bergop rijdt. Op relatief vlakke stukken zit die meter de hele tijd ruis op te tellen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:10 schreef No-P het volgende:
[..]
Hoeveel afwijking zou zo'n GPS hebben. Bij mij verschilt het geloof ik per rit nog wel redelijk veel. Laatst gaf hij op een ritje van 11 km, 165 hoogtemeters, terwijl de rit nagenoeg vlak was. Vooral toen ik onder de bomen fietste gaf hij afwijkingen.
Tja je begrijpt hopelijk het verschil wel tussen een webwinkel en een fietsenmaker. Daarbij vind ik het verschil eigenlijk niet zo denderend om dan de band alsnog online te bestellen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:12 schreef Superher0 het volgende:
Vandaag langs mijn fietsenmaker om een nieuwe achterband te kopen. De oude is behoorlijk versleten, rijd op een vierkante namelijk en dat voelt niet prettig bij hoge en ook lage snelheden. Had hem bijna gekocht totdat ik de prijs zag. 43 euro voor een conti GP 4000!
Nou, dat vertik ik, helemaal omdat ik hem voor 33 euro kan kopen via Futurum. Is 10 euro per band! Ik ben toch geen dief van mijn eigen portomonnee. Kon 10% krijgen maar dan nog. Jammer. Maar om mijn fietsenmaker te vriend te houden heb ik wel meteen een grote beurt gepland in oktober. Mag hij het hele achterwiel reviseren en nieuwe ketting en tandwielen erop zetten. Begin nu maar alvast met sparen.
Helemaal gelijk heb je. Ik ben best bereid om meer te betalen maar om 33% meer te betalen vind ik teveel. En helemaal omdat ik 4 banden nodig heb, voor mijn twee fietsen. En dan tikt het wel aan. ZIjn al die kleine dingetjes die het hem doen. Fietsenmaker verdient genoeg aan mij, geloof mij. Elke keer ga ik niet voor minder dan 150 euro weg.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:30 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Tja je begrijpt hopelijk het verschil wel tussen een webwinkel en een fietsenmaker. Daarbij vind ik het verschil eigenlijk niet zo denderend om dan de band alsnog online te bestellen.
Ik heb ook mijn nieuwe fiets gekocht bij de dorpsFM hier terwijl ik hem voor 150 euro minder kan kopen bij de prominente fietsenwinkels in NL. Maar nu kan ik lopend even mijn fiets weg brengen als ik de hond uit ga laten, ik hoef nagenoeg niet te betalen voor klein sleutelwerk. Dan nog ben ik duur uit maar ik heb wel een fietsenwinkel om de hoek die mij als klant waardeert.
Maar de meeste losse zaken koop ik wel online, puur voor het gemak en het aanbod.
4 banden wordt het al een een ander verhaal inderdaad. Had ik even gemist.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:49 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Helemaal gelijk heb je. Ik ben best bereid om meer te betalen maar om 33% meer te betalen vind ik teveel. En helemaal omdat ik 4 banden nodig heb, voor mijn twee fietsen. En dan tikt het wel aan. ZIjn al die kleine dingetjes die het hem doen. Fietsenmaker verdient genoeg aan mij, geloof mij. Elke keer ga ik niet voor minder dan 150 euro weg.
Die band is ook bij Futurumshop nog veel te duur. Is verouderd, de recentere en betere GP4000S vind je voor zo'n 45/set. Zelfs voor de nieuwste topband van Vittoria (Open Corsa Evo CX II) betaalde ik toen ze net uit waren <30euro. En ik heb laatst nog een tiental Pariba's gekocht in Belgie voor 10 euro/stuk (fashionforcycling.be), gelijk ook voor vrienden een paar. Een fietsenmaker die voor een GP4000 43 euro vraagt loopt 4 jaar achter de feiten aan en mag best in z'n gezicht worden uitgelachen. Heeft niks met extra service oid te maken want die krijg je niet bij een slijtageartikel als een band. Voor een gehele fiets is het inderdaad een ander verhaal, dan is het erg prettig om ergens binnen te kunnen lopen voor hulp met kleine dingetjes of gewoon een onderhoudsbeurt. Dat hoeft niet te betekenen dat je ook echt alles daar koopt, een beetje loyaliteit is goed maar je hoeft nu ook weer niet de filantroop uit te hangenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:30 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Tja je begrijpt hopelijk het verschil wel tussen een webwinkel en een fietsenmaker. Daarbij vind ik het verschil eigenlijk niet zo denderend om dan de band alsnog online te bestellen.
Ik heb ook mijn nieuwe fiets gekocht bij de dorpsFM hier terwijl ik hem voor 150 euro minder kan kopen bij de prominente fietsenwinkels in NL. Maar nu kan ik lopend even mijn fiets weg brengen als ik de hond uit ga laten, ik hoef nagenoeg niet te betalen voor klein sleutelwerk. Dan nog ben ik duur uit maar ik heb wel een fietsenwinkel om de hoek die mij als klant waardeert.
Maar de meeste losse zaken koop ik wel online, puur voor het gemak en het aanbod.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |