Wat een deceptie.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:07 schreef FastFox91 het volgende:
(Owja, trouwens, 250km is totaal hè, heen en terug naar m'n vriendin, voor de mensen die 't anders hadden begrepen.)
quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:07 schreef FastFox91 het volgende:
(Owja, trouwens, 250km is totaal hè, heen en terug naar m'n vriendin, voor de mensen die 't anders hadden begrepen.)
quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:07 schreef FastFox91 het volgende:
(Owja, trouwens, 250km is totaal hè, heen en terug naar m'n vriendin, voor de mensen die 't anders hadden begrepen.)
Ik wissel ze af, als student heb ik voldoende tijd.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:39 schreef Ericr het volgende:
Ben de man van de korte en snelle ritten, vandaag weer 40 km gereden en na iets meer dan een maand structureel trainen is het gemiddelde van onder de 30 Km/uur alweer bijna op gemiddeld 34 km/uur. Denk dat ik het maar bij de korte ritten houd, iedere keer als ik lange ritten inlas merk ik dat snelheid inlever. Drie keer per week op 85-90% trainen levert bij mij betere resultaten op dan iedere dag een duurtraining. Scheelt natuurlijk ook weer trainingstijd. Hoe combineren jullie die lange ritten met werk en de rest van je sociale leven?
Wat kan je beter doen? Op hartslag trainen? Doet iemand dat hier eigenlijk?quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Waarom focus je je zo op je gemiddelde trouwens? Dat is ook afhankelijk van de omstandigheden toch?
Ik doe ook veel 30-40 en soms een 60km en ik moet zeggen dat die 50+ afstanden me op een of andere manier zwaar blijven vallen. Wat is nu een goede methode om de lange afstanden (100+) onder de knie proberen te krijgen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:39 schreef Ericr het volgende:
Ben de man van de korte en snelle ritten, vandaag weer 40 km gereden en na iets meer dan een maand structureel trainen is het gemiddelde van onder de 30 Km/uur alweer bijna op gemiddeld 34 km/uur. Denk dat ik het maar bij de korte ritten houd, iedere keer als ik lange ritten inlas merk ik dat snelheid inlever. Drie keer per week op 85-90% trainen levert bij mij betere resultaten op dan iedere dag een duurtraining. Scheelt natuurlijk ook weer trainingstijd. Hoe combineren jullie die lange ritten met werk en de rest van je sociale leven?
Omdat gemiddelde op een vast parcours een redelijk goede graadmeter is voor mijn progressie. Langs de kust staat in principe altijd wind en alleen bij windkracht 5 of meer zijn de omstandigheden danig anders dan bij de meeste andere ritten. Temperatuur speelt natuurlijk ook nog wel een rol maar aangezien ik in de zomer ben begonnen met structureel trainen zijn die omstandigheden ook redelijk gelijkwaardig.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik wissel ze af, als student heb ik voldoende tijd.
Duurtrainingen fiets ik altijd op een lager tempo dan een rondje van 40 km.
40 km op hoog tempo is ook leuk, maar wat duurvermogen kweken is ook niet verkeerd ivm toertochten etc.
Dus dat je op langere ritten langzamer rijd is logisch toch?
Waarom focus je je zo op je gemiddelde trouwens? Dat is ook afhankelijk van de omstandigheden toch?
een keer rustig met een groepje 100 km fietsen, onderweg wat praten en genieten van e omgeving. Dan is die 100 zo voorbij. Het hoeft niet hard te gaan, het gaat immers om de duur.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:37 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik doe ook veel 30-40 en soms een 60km en ik moet zeggen dat die 50+ afstanden me op een of andere manier zwaar blijven vallen. Wat is nu een goede methode om de lange afstanden (100+) onder de knie proberen te krijgen?
Ja, daar heb je gelijk in. Merk je veel verschil met hoge of lage temperaturen denk je? Ik heb er niet zoveel last van, al word ik wel wat trager als het koud is.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:40 schreef Ericr het volgende:
[..]
Omdat gemiddelde op een vast parcours een redelijk goede graadmeter is voor mijn progressie. Langs de kust staat in principe altijd wind en alleen bij windkracht 5 of meer zijn de omstandigheden danig anders dan bij de meeste andere ritten. Temperatuur speelt natuurlijk ook nog wel een rol maar aangezien ik in de zomer ben begonnen met structureel trainen zijn die omstandigheden ook redelijk gelijkwaardig.
Trainde toen ik een jaar of 21 a 22 ook bijna dagelijks maar nu wordt het toch wel lastig om langere ritten in te plannen. Rijd/reed overigens toertochten vaak op basis van die korte ritten, als het tot zo'n 125 km gaat lukt dat nog prima met een basis van snelle maar korte ritten.
Sorry iedereen.quote:
Kan goed tegen beide, ook al wordt het natuurlijk voor iedereen afzien bij windstil weer en tropische temperaturen. In de kou heb ik weinig getraind de afgelopen jaren, zegt al genoeg natuurlijk dat ik dit jaar pas eind april mijn eerste ritje maakte, daarna bijna 2 maanden niks heb gedaan en in juli weer de draad heb opgepakt. Ben eigenlijk een mooi weerrijder geworden maar ga proberen volgend seizoen in de winter toch kilometers buiten te maken.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in. Merk je veel verschil met hoge of lage temperaturen denk je? Ik heb er niet zoveel last van, al word ik wel wat trager als het koud is.
Ach ja, toertochten is natuurlijk ook vooral toeren. Maar voor een elfstedentocht zorg ik er wel voor dat ik meerdere ritten tot over 100 km heb gehad.
Goed om te horen dat er meer zijn die infrequent trainen. Heb jaren gehad dat ik zonder problemen 5 a 6 trainingen per week draaide maar daar kom ik nu gewoon niet meer aan toe. Vriendin, werk etc eist toch zijn tol. Heb gelukkig wel genoeg ervaring om de infrequente trainingen zo in te delen dat er toch nog progressie wordt geboekt en het trainen op de roeimachine in de winter zorgt er ook wel voor dat niet mijn gehele basis verloren gaat.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:11 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik rij vooral lange afstanden. En dan eigenlijk alleen op zondag of lange weekenden. De rest zit vooral vol met werk en wat sociaal leven. Tijd voor korte trainingen heb ik dan niet meer. Sowieso ben ik vaak te afgedraaid als ik van m'n werk terugkom om nog te gaan trainen. In de winter doe ik dan wel weer veel kort en snel werk op de ijsbaan, dat compenseert weer wat. Wel las ik ergens in het jaar een pauze van 1-2 maanden in. Nu is die van dit jaar, direct na LEL.
Waren er van het weekend redelijk kort.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:36 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik was zaterdagavond voor het eerst ook op de Posbank met mijn prutsfietstje, maar ik heb je niet gezien. Vanavond de Amerongseberg voor het eerst doen, en daarna nog twee uur badmintonnen.
[..]
Mja, maar het vrouwtje zat al een uur te wachten omdat we te laat terug waren..quote:Als je eenmaal in Wageningen bent, kun je net zo goed doorgaan.
Ik heb de 125 kilometer zelfs nog nooit gehaald, dus wat dat betreft...quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:27 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Sorry iedereen.
Maargoed, voor mij is het geen teleurstelling maar een goed persoonlijk resultaat. Ik wielren nog niet zo heeeul lang en het is een nieuw record voor mij om in twee dagen 250km te fietsen. Ik fietste trouwens ook in m'n eentje en het was voor bij nog nieuwe wegen.
In het weekend, of met vrienden lang gaan fietsen. Dan combineer je je lange rit met je sociale levenquote:Op maandag 24 augustus 2009 19:39 schreef Ericr het volgende:
Hoe combineren jullie die lange ritten met werk en de rest van je sociale leven?
Ik staar me niet dood op het gemiddelde, lange afstand gaat op hartslag, intervallen gaat op hartslag. Alleen bij groepstrainingen doe ik 'm niet om.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:33 schreef bananablues het volgende:
[..]
Wat kan je beter doen? Op hartslag trainen? Doet iemand dat hier eigenlijk?
Mooi zo. Welke?quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:51 schreef jakkop het volgende:
Ben inmiddels in de UK. Heb al een plaatselijke cyclingclub gevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |