abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:15:08 #1
3542 Gia
User under construction
pi_71308405
Moslima-verpleegster wil geen korte mouwen

Meer dan 650 reacties op de frontpage en geen topic hier, dat kan natuurlijk niet.

Samenvatting:
Om besmettingsgevaar te voorkomen is in een ziekenhuis het verplicht om met blote armen te werken.
Een moslima heeft dit ook sinds 2001 gedaan, maar besluit in 2007 dat dit tegen haar geloof is en gaat lange mouwen onder haar ziekenhuiskleding dragen.

Nadat het ziekenhuis alle moeite heeft gedaan om een oplossing te zoeken resulteert dit in een schadeloosstelling, ontslag en arbeidsongeschiktheid.

Sorry hoor, maar het is niet zo'n belachelijke eis om met korte mouwen te moeten werken. Je kunt je onderarmen namelijk gedurende de dag makkelijk even wassen. Een trui of blouse niet.
Dat het op andere afdelingen wel mag met lange mouwen doet er niet toe. Misschien is het op deze afdeling wel belangrijker.

De schadevergoeding vind ik overigens nog wel het belachelijkst. Zij is deze zaak begonnen en wilde niks wat het ziekenhuis aanbood. Daardoor duurde het zo lang.
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 09:18:59 #2
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_71308431
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:15 schreef Gia het volgende:
Samenvatting:
Om besmettingsgevaar te voorkomen is in een ziekenhuis het verplicht om met blote armen te werken.
Een moslima heeft dit ook sinds 2001 gedaan, maar besluit in 2007 dat dit tegen haar geloof is en gaat lange mouwen onder haar ziekenhuiskleding dragen.

Nadat het ziekenhuis alle moeite heeft gedaan om een oplossing te zoeken resulteert dit in een schadeloosstelling, ontslag en arbeidsongeschiktheid.

De schadevergoeding vind ik overigens nog wel het belachelijkst. Zij is deze zaak begonnen en wilde niks wat het ziekenhuis aanbood. Daardoor duurde het zo lang.
Zo dat is wel een slimmerik. Die hoeft niet meer de handjes uit de mouwen te steken met die uitkering van dr!
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:20:05 #3
154880 Bolter
Awesomeness
pi_71308434
quote:
Sorry hoor, maar het is niet zo'n belachelijke eis om met korte mouwen te moeten werken. Je kunt je onderarmen namelijk gedurende de dag makkelijk even wassen. Een trui of blouse niet.
Dat het op andere afdelingen wel mag met lange mouwen doet er niet toe. Misschien is het op deze afdeling wel belangrijker.

Goede samenvatting. Dit soort gedrag in ontoelaatbaar.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_71308443
De schadevergoeding het belachelijkst? Waarom is zij in godsnaam arbeidsongeschikt verklaard??
Is jezelf idiote beperkingen opleggen nu ook al een reden voor afkeuring?
There is no love sincerer than the love of food.
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 09:24:56 #5
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_71308474
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:21 schreef MinderMutsig het volgende:
De schadevergoeding het belachelijkst? Waarom is zij in godsnaam arbeidsongeschikt verklaard??
Ze hep er spygisch heul veul ondere gelede!
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:27:32 #6
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71308498
quote:
Denk Hoop dat die arbeidsongeschiktheid voornamelijk slaat op werken in het ziekenhuis. Bij sateprikkerijen kan ze prima aan de slag, daar zit iedereen volledig ingepakt voor de hygiene, inclusief hoofddeksels.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:28:49 #7
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71308507
Ik denk dat de vrouw uit de OP wel gelijk heeft, hoewel ze een enorme zeurkut is natuurlijk.

Eigenlijk zitten beide partijen fout. Dat je op een nierdialyse afdeling korte mouwen moet dragen lijkt me onzin eerlijk gezegd.

Mocht het dat niet zijn dan heeft de vrouw pech. Jammer dat het allemaal weer zo moet.
Intelligent, but fucked up.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:34:15 #8
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71308553
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik denk dat de vrouw uit de OP wel gelijk heeft, hoewel ze een enorme zeurkut is natuurlijk.

Eigenlijk zitten beide partijen fout. Dat je op een nierdialyse afdeling korte mouwen moet dragen lijkt me onzin eerlijk gezegd.

Mocht het dat niet zijn dan heeft de vrouw pech. Jammer dat het allemaal weer zo moet.
Er zijn regels waar iedereen zich aan houdt en mevrouw heeft daar jaren lang geen problemen mee gehad.
Nu ze tot geloof is gekomen, moet opeens de halve wereld bewogen worden om haar gelijk te krijgen?
Ik vind het eigenlijk al redelijk waanzinnig dat dat ziekehuis hier zover in mee is gegaan, inclusief aanbieden van andere oplossingen die voor mevrouw niet goed genoeg waren.

Lijkt me een geval van zo veel mogelijk zuigen en kijken hoe ver je kan gaan.
DeviantArt
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:34:19 #9
154880 Bolter
Awesomeness
pi_71308556
quote:

Dat je op een nierdialyse afdeling korte mouwen moet dragen lijkt me onzin eerlijk gezegd.
Je hebt gelijk! Wat denken die lui wel niet die die internationale voorschriften hebben bedacht !! Schande!!

zaterdag 25 juli 2009 @ 09:37:50 #10
3542 Gia
User under construction
pi_71308593
Als je ergens gaat werken waar bepaalde voorschriften gelden, dan moet je niet ineens na een tijdje gaan eisen dat die voorschriften niet voor jou gelden, vanwege je geloof.

Dat is net zoiets als de onderwijzeres die op een school ging werken waar hoofddoekje niet waren toegestaan en hier gedurende de proeftijd geen moeite mee had, maar zodra ze een vast contract op zak had ging eisen dat ze een hoofddoekje mocht dragen, omdat ze zich in haar geloof verdiept had. Plotseling.

Ik denk dat op dit punt de grondwet best verduidelijkt mag worden.
Vrijheid van geloof houdt niet in dat je geloofsvoorschriften overal boven de daar geldende voorschriften gaan.

Blote armen zijn gewoon hygienischer dan kleding. Dat de voorschriften op andere afdelingen anders zijn, kan liggen in het feit dat het op die afdelingen minder belangrijk is.
Verder had ze buiten de verplegende taken mogelijk ook een vest kunnen dragen. Is misschien ook wel voorgesteld, maar ze wilde helemaal geen kant op. Zij wilde op die afdeling blijven werken en met lange mouwen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:43:41 #11
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71308661
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:34 schreef Bolter het volgende:

[..]

Je hebt gelijk! Wat denken die lui wel niet die die internationale voorschriften hebben bedacht !! Schande!!

Welke internationale voorschriften?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:45:08 #12
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_71308684
We moeten van het idee af dat jou persoonlijke religieuze overtuiging iets is waar we buitensporig veel respect voor moeten tonen. Bij andere diepgaande overtuigingen hebben we dat namelijk niet. Neem bijvoorbeeld politiek: het zou raar zijn als een VVDer je voor de rechter sleept omdat je tegen hem zegt dat je Hans Wiegel een stomme ouwe vent vindt. Zeg dat maar eens op de TV over jezus of mohammed.
Siamo Tutti Antifascisti!
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:45:48 #13
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71308694
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:45 schreef wijsneus het volgende:
We moeten van het idee af dat jou persoonlijke religieuze overtuiging iets is waar we buitensporig veel respect voor moeten tonen. Bij andere diepgaande overtuigingen hebben we dat namelijk niet. Neem bijvoorbeeld politiek: het zou raar zijn als een VVDer je voor de rechter sleept omdat je tegen hem zegt dat je Hans Wiegel een stomme ouwe vent vindt. Zeg dat maar eens op de TV over jezus of mohammed.
Helemaal mee eens
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:47:24 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71308713
quote:
Nederland is compleet doorgeslagen met politiek correct gedoe. Alles mag vanwege het geloof, zie bijvoorbeeld de tenenkrommende verstoppartijtjes die in paspoorten mogen ( http://www.paspoortinformatie.nl ).
Het wordt hoog tijd dat "vrijheid van godsdienst" ondergeschikt wordt aan normale omgangsvormen! Geloven dat Pietje Puk naar de hemel is verrezen en vandaaruit vindt dat je als vrouw achter het aanrecht moet staan met je neus naar de Efteling? Prima, maar doe dat THUIS! Zodra je buiten komt, gedraag je je.
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:45 schreef wijsneus het volgende:
GMTA!
Sterker nog: om een of andere reden (zal wel zijn omdat het een linkse-eer-knuffel-hobby is) geldt de geloofsbescherming alleen voor "eeuwenoude gevestigde zottigheid". Als ik mijn Remconisme aanhang, mijn geloof verbiedt me onder andere om belasting te betalen, en elke minister die zich op TV vertoont is een belediging voor mijn geloof, dan kom ik hier niet mee weg! Waarom zotten die zich als penguin verkleden dan wel?

Die hele grondwettelijke bescherming is zwaar achterhaald. Dat is ontstaan in de tijd dat je als ketter verbrand werd o.i.d. als je niet in Je zus geloofde. Ondertussen is wel duidelijk dat welk-geloof-dan-ook nergens op gebaseerd is, eeuwenoude verzinsels om macht te houden, en worden mensen er niet meer voor vermoord. Oftewel: tijd om die bescherming af te schaffen.
censuur :O
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:50:33 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71308751
bizar verhaal weer. gelukkig zijn het wel incidenten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_71308755
Wat ik apart vind, is dat zo'n bericht in het nieuws komt. Dit zijn toch zaken tussen het ziekenhuis en de werknemer. Dat gaat ons toch geen flikker aan. Als ik onenigheid heb met mn werkgever, dan gaat jullie dat ook geen reet aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 25 juli 2009 @ 10:01:59 #17
154880 Bolter
Awesomeness
pi_71308892
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Welke internationale voorschriften?
nationale dus. Maar dan nog, komt er weer zo'n internetwijsneus die alles beter denkt te weten. De richtlijnen zijn er niet voor niets.
pi_71309088
Ontslaan en klaar er mee.

Alleen, helaas is het niet zo makkelijk in de gezondheidszorg. Daar kan je blijven zitten en niets doen of alles tegenwerken.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_71309127
quote:

hoezo? denk je dat daar geen besmetting kan zijn? ooit van buikspoelingen gehoord bijvoorbeeld?
en de nierdialyse gebeurt via een stent die in een ader geplaatst is... me dunkt dat je daar ontzettend hygienische mee om moet gaan.

buiten dat: hygiene is hygiene... je werkt in een ziekenhuis dus je hebt je gewoon aan de regels te houden.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Donald Duck held zaterdag 25 juli 2009 @ 11:12:16 #20
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71309874
En weer het zoveelste voorbeeld van moslims die denken dat hun geloof maar boven alles staat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_71310026
Dit is natuurlijk een incident.

[ Bericht 4% gewijzigd door 16meter op 25-07-2009 11:31:42 ]
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:24:16 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71310088
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:20 schreef 16meter het volgende:
Dit is is natuurlijk een incident.
het zijn incidenten. maar gelukkig lopen er nog genoeg moslima's rond mét korte mouwen dan deze ene freak.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:28:03 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71310152
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:12 schreef __Saviour__ het volgende:
En weer het zoveelste voorbeeld van moslims die denken bevestigd krijgen dat hun geloof maar boven alles staat.
censuur :O
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:46:51 #24
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71310460
quote:
Als ik nou als roker in een kroeg werk, en er komt plotseling een rookverbod.....

* Papierversnipperaar schrijft vast in als arbeidsongeschikte.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71311521
Is structurele weigering om je te conformeren aan de richtlijnen die je werkgever je oplegt tegenwoordig geen geldige reden meer voor ontslag op staande voet?

Waarom is het dan zover gekomen dat ze gewoon is afgekeurd, in plaats van dat ze met sollicitatieplicht in de bijstand is getrapt?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_71311541
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:05 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik heb niks met de Islam en wat ze in het Midden-Oosten doen, best, maar ik zit niet te wachten op een Moskee om de hoek, halal-vlees bij de Albert Heijn en verpleegsters die om religieuze redenen geen korte mouwen dragen.

Ik wil er niets mee te maken hebben en er ook niet steeds mee geconfronteerd worden.
Ik vernam dat Noord-Korea helemaal top zou zijn voor mensen met een afkeer van geloven.

En ik hou graag rekening met anders denkende.....op de normen en waarden waar onze grootmoeders voor hebben gevochten na dan, maar die is offtopic
quote:
Samenvatting:
En niets tegen moslims over het algemeen, maar dit leer je toch al bij een opleiding? Waarom daar jaren mee akkoord gaan, en nu pruttelen.
quote:
Hoezo arbeidsongeschikt?!!

Ik zie dit werkelijk als frauderen van die verpleegster

Kan ze trouwens een paar jaar van genieten, want daarna krijgt ze toch een herkeuring en die zijn niet mals. Kan ze niet met de smoes aankomen dat ze alleen werk wil doen waarvoor ze is opgeleid, maar die zal niet werken, want ook in de bejaardenzorg is dergelijk verplegend personeel welkom. Volgens mij mag je dan gewoon lange mouwen dragen.

Ze heeft dus met voorbedachte rade fraude gepleegd, want het is blijkbaar een bekend gegeven op die afdeling
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:44:18 #27
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71311589
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:41 schreef Ferdo het volgende:
Is structurele weigering om je te conformeren aan de richtlijnen die je werkgever je oplegt tegenwoordig geen geldige reden meer voor ontslag op staande voet?

Waarom is het dan zover gekomen dat ze gewoon is afgekeurd, in plaats van dat ze met sollicitatieplicht in de bijstand is getrapt?
Snap er ook geen bal van, en dat zal vast wel, behalve als je je beroept op geloof gerelateerde gronden. Blijkbaar gaat er dan een wereld voor je open.
DeviantArt
pi_71311652
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
Wat ik apart vind, is dat zo'n bericht in het nieuws komt. Dit zijn toch zaken tussen het ziekenhuis en de werknemer. Dat gaat ons toch geen flikker aan. Als ik onenigheid heb met mn werkgever, dan gaat jullie dat ook geen reet aan.
Als zaken niet op de vanzelfsprekende manier verlopen ("Jij wil alleen met lange mouwen werken en zo onze patiënten aan een extra risico blootstellen omdat dat moet volgens één of ander figuur uit de tijd van het aderlaten? Opzouten!") wil dat wel het nieuws halen ja. Zie het als een signaal dat dit soort ontwikkelingen in deze maatschappij niet normaal wordt gevonden.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_71311691
quote:
In de rechtbank liet ze foto's zien van collega's op andere afdelingen die wel straffeloos kleding met lange mouwen, sieraden of horloges dragen.
Nog dom ook? Op bepaalde afdelingen bestaat het besmettingsgevaar misschien minder?

Kinder afdeling Oncologie is bijvoorbeeld heel wat anders dan kinderafdeling waar patiënten met epilepsie ed worden behandeld.... En dat is een verpleegster?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:51:30 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71311736
ik denk dat mevrouw gedwongen wordt door haar man en daar ook allerminst blij mee is. misschien is ze er zelfs wel een beetje gek van geworden en heeft derhalve recht op psychische hulp en uitkering?

99% van moslima's die in ziekenhuizen werken, dragen een hoofddoek, worden makkelijker toegelaten bij islamitische problemen en zijn derhalve, zolang de politiek niks doet aan deze segregatie en onvermogen tot strikte participatie, waardevol op dit moment.

verpleegsters die zo raar doen na een tijd gewerkt te hebben, zijn een beetje gek aan het worden en behoeven hulp. of hun man/familie/gemeenschap zit er achter.
pi_71311780
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:51 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat mevrouw gedwongen wordt door haar man en daar ook allerminst blij mee is. misschien is ze er zelfs wel een beetje gek van geworden en heeft derhalve recht op psychische hulp en uitkering?

99% van moslima's die in ziekenhuizen werken, dragen een hoofddoek, worden makkelijker toegelaten bij islamitische problemen en zijn derhalve, zolang de politiek niks doet aan deze segregatie en onvermogen tot strikte participatie, waardevol op dit moment.

verpleegsters die zo raar doen na een tijd gewerkt te hebben, zijn een beetje gek aan het worden en behoeven hulp. of hun man/familie/gemeenschap zit er achter.
Met een hoofddoek heb ik dus weer totaal geen problemen op zo'n afdeling, al zou ik die ook liever elke dag vervangen zien worden (bedoel ik niet verkeerd)

Was er verder niet bij, en doet er voor mij ook niet toe. Niemand is daar verder verantwoordelijk voor dan zij die deze fraude pleegt.

En een dikke voor de mensen die haar afgekeurd hebben

Boeten mensen voor die werkelijk recht hebben op een dergelijke uitkering.
pi_71311798
Gelukkig is ze een uitzondering
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_71311815
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:49 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Nog dom ook? Op bepaalde afdelingen bestaat het besmettingsgevaar misschien minder?

Kinder afdeling Oncologie is bijvoorbeeld heel wat anders dan kinderafdeling waar patiënten met epilepsie ed worden behandeld.... En dat is een verpleegster?
Net zoiets als een kantoormedewerker van een metaalbedrijf die tijdens het typen een laskap wil dragen en het argument gebruikt dat ze "die dingen in de laswerkplaats toch ook dragen".
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:56:04 #34
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71311822
Probleem is natuurlijk dat die mensen een mogelijkheid geboden wordt om dit soort eisen te kunnen stellen, zie het ziekenhuis dat er alles aan doet om tot een oplossing te komen. Als er -wat Ferdo zegt- gewoon ontslag op staande voet volgt dan is het over een tijdje geen nieuws meer, omdat die moslima's dan weten dat ze überhaupt geen kans maken en zich of conformeren aan de regels of een andere baan gaan zoeken.
DeviantArt
pi_71311839
Dankzij deze vrouw zullen haar mede-moslima's het nog moeilijker krijgen als ze gaan solliciteren. Maar dat is nou eenmaal de bedoeling van "mohammed", de vrouw is niet geschapen om te werken maar hoort thuis nieuwe moslempjes te liggen produceren.
pi_71311890
Het komt de arbeidsverhoudingen niet ten goede ..dit gezeur.
Daarom hoop ik dat zij een uitzondering is, denk het eigenlijk wel, maar zeer weinig zijn lastig denk ik.
pi_71311920
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:54 schreef qonmann het volgende:
Gelukkig is ze een uitzondering
Nou, wanneer dat poortje open is hè

Moslim worden is aardig eenvoudig. Tuchtiging is blijkbaar niet zo erg aanwezig wanneer ik hier om me heen kijk, dus fraudeurs zien er wel brood in, denk ik (moet je natuurlijk wel op een dergelijke afdeling werken, of werk doen waar juist deze normen in het gedrang komen)

En volgens mij mag frauderen ook niet volgens de Koran

Ken ook wel hele lieve eerlijke moslims, dus scheer ze niet over één kam.
Deze vrouw is te vies om aan te pakken met haar fraude (innerlijk)
pi_71311950
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:54 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Met een hoofddoek heb ik dus weer totaal geen problemen op zo'n afdeling, al zou ik die ook liever elke dag vervangen zien worden (bedoel ik niet verkeerd)

Was er verder niet bij, en doet er voor mij ook niet toe. Niemand is daar verder verantwoordelijk voor dan zij die deze fraude pleegt.

En een dikke voor de mensen die haar afgekeurd hebben

Boeten mensen voor die werkelijk recht hebben op een dergelijke uitkering.
En die op één hoop worden gegooid met dit soort parasieten.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 13:04:39 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71311996
even een vraag. de burkini is een dun zwempak. kan zij haar armen dan niet bedekken met een dun zwempakachtige stof? lijkt me vrij hygienisch en problem solved voor de korte termijn.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 13:05:31 #40
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71312011
Er hoeft niet eens sprake te zijn van fraude, misschien heeft die mevrouw wel echt het licht gezien en is ze overtuigd moslima geworden. Daar is op zich niets mis mee, maar accepteer dan je verlies dat je je huidige baan niet meer kunt uitvoeren en ga op zoek naar een andere baan waar je wel je geloof kan uiten. Ga dan niet lopen mekken dat je eigenlijk gediscrimineerd wil worden om toch je huidige baan te behouden.
DeviantArt
pi_71312265
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:04 schreef zoalshetis het volgende:
even een vraag. de burkini is een dun zwempak. kan zij haar armen dan niet bedekken met een dun zwempakachtige stof? lijkt me vrij hygienisch en problem solved voor de korte termijn.
Maar willen wij ons wel in allerlei bochten wringen om het mensen die zich niet aan de geldende regels willen houden naar de zin te maken? Dat lijkt me op de langere termijn niet gezond. Dat schept ook alleen maar ruimte om meer eisen te gaan stellen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 13:32:51 #42
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_71312595
Gia, ik had ook niet verwacht dat je het zou opnemen voor de Moslima.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 25 juli 2009 @ 13:35:46 #43
13462 BansheeBoy
pi_71312656
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:12 schreef __Saviour__ het volgende:
En weer het zoveelste voorbeeld van moslims die denken dat hun geloof maar boven alles staat.
Voor ons persoonlijk staat ons geloof boven alles ja. Het is soms lastig, soms moet je je door vreemde bochten wringen, maar het geloof staat boven alles.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 13:37:36 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71312705
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:32 schreef BansheeBoy het volgende:

²
dan ken jij gia slecht.
pi_71313070
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:35 schreef BansheeBoy het volgende:

Voor ons persoonlijk staat ons geloof boven alles ja. Het is soms lastig, soms moet je je door vreemde bochten wringen, maar het geloof staat boven alles.

²
als dat waar was geweest dan had je niet in nederland gewoond maar in saudi arabie, zoals ik wel eens een echt vrome moslem heb zien doen.
pi_71313196
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:32 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Je gaat me toch niet vertellen dat deze fraudeur doet wat er in de Koran staat, want dat is niet zo. Ze belazerde de boel. Volgens mij mag dit ook niet volgens de Koran.
pi_71313215
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:05 schreef Hukkie het volgende:
Er hoeft niet eens sprake te zijn van fraude, misschien heeft die mevrouw wel echt het licht gezien en is ze overtuigd moslima geworden. Daar is op zich niets mis mee, maar accepteer dan je verlies dat je je huidige baan niet meer kunt uitvoeren en ga op zoek naar een andere baan waar je wel je geloof kan uiten. Ga dan niet lopen mekken dat je eigenlijk gediscrimineerd wil worden om toch je huidige baan te behouden.
Dit heeft ze dus bewust niet gedaan. Bewust dus, want je hoeft echt niet veel verstand te hebben om het verschil te zien in handelen bij verschillende afdelingen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:01:53 #48
13462 BansheeBoy
pi_71313261
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:58 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat deze fraudeur doet wat er in de Koran staat, want dat is niet zo. Ze belazerde de boel. Volgens mij mag dit ook niet volgens de Koran.
Frauderen mag inderdaad niet van de Koran. Ik weet alleen niet waar je dit vandaan haalt. Ik lees nl. nergens dat ze fraudeert.

²
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:05:11 #49
13462 BansheeBoy
pi_71313347
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:53 schreef buachaille het volgende:

[..]

als dat waar was geweest dan had je niet in nederland gewoond maar in saudi arabie, zoals ik wel eens een echt vrome moslem heb zien doen.
Het lukt anders vrij aardig hier in Nederland, ik zal het voor je opsommen:

- Moskeeën genoeg
- Vrijdaggebed is geen probleem voor mijn werkgever
- Ramadan is geen enkel probleem hier in Nederland
- Geen rente als je thuis spaart
- Etc.
- Genoeg halal vlees voor iedereen
- Suikerfeest en Offerfeest heb ik standaard vrij

²
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:06:28 #50
pi_71313372
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Frauderen mag inderdaad niet van de Koran. Ik weet alleen niet waar je dit vandaan haalt. Ik lees nl. nergens dat ze fraudeert.

²
Het staat notabene in dit topic
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:07:23 #51
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71313392
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:59 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Dit heeft ze dus bewust niet gedaan. Bewust dus, want je hoeft echt niet veel verstand te hebben om het verschil te zien in handelen bij verschillende afdelingen.
Miischien moet je de OP nog eens lezen, mevrouw heeft 6 jaar lang geen problemen gehad met de dresscode.
Toen ze tot geloof kwam werd dat opeens wel een probleem. En ik kan me best voorstellen dat je nu nog niet precies weet hoe je over 6 jaar in het leven staat. Dus bewust, neh.
Als je dit soort acties bewust uithaalt, dan lijkt het me dat je daar geen 6 jaar over doet.
DeviantArt
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:10:45 #52
13462 BansheeBoy
pi_71313458
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het staat notabene in dit topic
Ja, als aanname van een random user. Daar ga ik mijn betoog niet op baseren. Intellectuelen doen dit nooit.

²
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:12:48 #53
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71313504
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Intellectuelen doen dit nooit.

²
Helder, voor jou geen enkele reden om je in te houden, dus
&lt;signature here&gt;.
pi_71313508
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Zij weet dat de normen van die plek niet overeenstemmen met haar (nieuwe) normen terwijl ze deze al jaren geleden heeft geaccepteerd en ook zo geleerd.

Deze wolvin heeft alles uitgestippeld (zonder ook maar één moment aan de veiligheid van de patiënten te denken) hoef je niet veel voor na te denken. Ze had heel eenvoudig overplaatsing kunnen vragen, maar heeft dit bewust niet gedaan. Hoe anders moet je het zien dan thuis willen zitten en geld vangen terwijl je gezond bent? Het is dus fraude tegenover de W.A.O

Ze is niet gehandicapt, maar gezond. Kan werken, maar kiest er toch voor om patiënten in gevaar te brengen om op verboden (op die afdeling) kleding te dragen wat erg onderhevig is aan bacteriën. Laat zichzelf afkeuren terwijl ze gezond is, dus fraude. Blijkbaar kent ze de mazen van de wet veel te goed, en maakt daar op een criminele wijze misbruik van.

Verboden volgens de Koran volgens mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Waterwereld op 25-07-2009 14:18:19 ]
pi_71313526
Toch apart dit. Bij dit soort beroepen hoor je gewoon te dragen wat volgens je werkgever moet.

Als ik van mijn werkgever netjes in pak gekleed naar mijn werk moet, krijg ik toch ook geen schadeloosstelling als ik opeens het licht zie en bedenk dat ik vanaf nu alleen nog maar drakenshirts en poepbroeken wil dragen?
Cool story, Hansel.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:13:51 #56
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_71313539
Achterlijk wijf zeg. Andere vacatures afwijzen en dan zeggen dat je depressief bent geworden.

En die schadevergoeding slaat al helemaal nergens op.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:14:54 #57
pi_71313563
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, als aanname van een random user. Daar ga ik mijn betoog niet op baseren. Intellectuelen doen dit nooit.

²
Het is fraude. Het wijf is niet arbeidsongeschikt. Ze dringt haar religie op op haar werk, en als dat problemen oplevert roept ze: "Discriminazi". Dat is gewoon vals, liegen, fraude.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:21:27 #58
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71313707
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is fraude. Het wijf is niet arbeidsongeschikt. Ze dringt haar religie op op haar werk, en als dat problemen oplevert roept ze: "Discriminazi". Dat is gewoon vals, liegen, fraude.
Maar blijkt dus wel gewoon tot de mogelijkheden te behoren, hoezo fraude?
Lijkt me handiger om die mogelijkheden eens aan te pakken.
DeviantArt
pi_71313787
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:21 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Het is gewoon fraude wanneer je een W.A.O op zit te lichten hoor
Bij uitkeringsfraude gaat het om personen die onder valse voorwendselen ten onrechte een (te hoge) uitkering genieten;
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:29:02 #60
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71313870
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:13 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

En die schadevergoeding slaat al helemaal nergens op.
Ach, het punt dat het zo lang duurde staat wel hoor.

Maar zoals al opgemerkt, dat ziekenhuis heeft leergeld betaalt. Ze kijken voortaan wel 2 kaar uit, voor ze een aanhanger "van het geloof van de vrede aannemen". Maar wel ontstellend hard en vals janken als we geen baan krijgen

En de volgende moslima die ook maar iets flikt, die gaat er op staande voet uit, gaan ze geen moeite meer voor doen, anders duurt het weer zo lang.

Ze graven die kuil echt zelf. Wachten is echt op tot iemand de kuil weer dichtgooit.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:30:40 #61
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71313918
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:25 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Het is gewoon fraude wanneer je een W.A.O op zit te lichten hoor
Zeker, maar waar is er hier sprake van oplichting van de WAO?
Ze is in samenspraak met het ziekenhuis arbeidsongeschikt verklaard, maar dat betekend toch niet dat ze helemaal niet meer kan werken, jammer dat dat inderdaad niet duidelijk is.
DeviantArt
pi_71313969
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:29 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ach, het punt dat het zo lang duurde staat wel hoor.

Maar zoals al opgemerkt, dat ziekenhuis heeft leergeld betaalt. Ze kijken voortaan wel 2 kaar uit, voor ze een aanhanger "van het geloof van de vrede aannemen". Maar wel ontstellend hard en vals janken als we geen baan krijgen

En de volgende moslima die ook maar iets flikt, die gaat er op staande voet uit, gaan ze geen moeite meer voor doen, anders duurt het weer zo lang.

Ze graven die kuil echt zelf. Wachten is echt op tot iemand de kuil weer dichtgooit.
Ik denk ook wel dat het zo zal gaan. Leren van je fouten zeg maar.

Dat het allemaal zolang duurde is trouwens niet vreemd in Nederland.
pi_71314049
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:30 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Zeker, maar waar is er hier sprake van oplichting van de WAO?
Ze is in samenspraak met het ziekenhuis arbeidsongeschikt verklaard, maar dat betekend toch niet dat ze helemaal niet meer kan werken, jammer dat dat inderdaad niet duidelijk is.
arbeidsongeschikt en uitkering etc
Wanneer je werkgever je arbeidsongeschikt verklaard is dat meestal vervolg. Eerst nog iets van wachtgeld etc
Vroeger was dat geloof ik 5 jaar.

Ze is alleen niet arbeidsongeschikt. Psychisch telt niet meer mee in het afkeuren van arbeidsongeschikt zijn, dus ook al zoiets vreemds.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:36:51 #64
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71314083
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:32 schreef Waterwereld het volgende:

Dat het allemaal zolang duurde is trouwens niet vreemd in Nederland.
Scary vind ik dat je met bewegingen te maken hebt als ware je het over een olietanker hebt. Het duurt lang voordat'ie van richting veranderd, en ook lang voordat'ie stilstaat.

Maar de power that be vonden op hun knieeen liggen voor import 'wel ok'. En het antwoord doemt nu op, heet 'Wilders'. En wat een antwoord is dat

Maar we ondergaan de tijdgeest, sturing van individuen is minimaal.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:39:30 #65
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71314155
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:35 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

arbeidsongeschikt en uitkering etc
Wanneer je werkgever je arbeidsongeschikt verklaard is dat meestal vervolg. Eerst nog iets van wachtgeld etc
Vroeger was dat geloof ik 5 jaar.

Ze is alleen niet arbeidsongeschikt. Psychisch telt niet meer mee in het afkeuren van arbeidsongeschikt zijn, dus ook al zoiets vreemds.
Mwa, dat zijn misschien conclusies die jij trekt, maar ik lees nergens iets over een uitkering oid. En zelfs al zou ze een uitkering trekken, dan lijkt het me niet ondenkbaar dat ze binnen no time weer aan het werk geschopt zal worden. Voor zover ik het begrijp is ze ongeschikt om in een ziekenhuis te werken, maar nogmaals, jammer dat dat niet duidelijk is.
DeviantArt
pi_71314167
Ow, nu haak ik af Extec. Dat zij misbruik maakt van (crimineel is), wil nog niet zeggen dat alle allochtonen of moslims dit zouden doen . Wanneer één blanke een racistische moord pleegt wil dat nog niet zeggen dat elke blanke etc etc
pi_71314214
quote:
Sorry hoor, maar het is niet zo'n belachelijke eis om met korte mouwen te moeten werken.
Vind ik wel, helemaal omdat microorganismen niet bestaan en in het leven zijn geroepen door big pharma.

Toch lambiekje?
I feel kinda Locrian today
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:42:06 #68
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71314236
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:39 schreef Waterwereld het volgende:
Ow, nu haak ik af Extec. Dat zij misbruik maakt van (crimineel is), wil nog niet zeggen dat alle allochtonen of moslims dit zouden doen . Wanneer één blanke een racistische moord pleegt wil dat nog niet zeggen dat elke blanke etc etc
Dat zeg ik ook niet

Maar kijk naar de opkomst van die blonde meneer, en vertel me dat dit soort wantoestanden er niks mee te maken hebben.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:52:03 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71314528
Wanneer een vrouw zich voortaan zedelijk wil kleden mag dat wel gerespecteerd worden. Arbeidsongeschiktheid en zeker een schadevergoeding is echter belachelijk! Ze had toch ook ergens anders in het ziekenhuis kunnen werken (administratie) waar dit geen bezwaar was!

Het allergrootste probleem is echter de angst van instellingen om als racistisch aangemerkt te worden. Pas geleden kreeg een moslima het ook op haar heupen omdat jaren terug een leraar op haar opleiding achteraf gezien toch niet zo ontzettend aardig was geweest. Die kreeg ook een, levenslange?, arbeidsongeschiktheidsuitkering en een forse schadevergoeding.

Ik denk dan: zou dat heel misschien niet iets te maken hebben met de levensfase van betreffende mevrouw? Veel Nederlandse vrouwen willen ook graag thuis voor kindjes gaan zorgen als ze een jaar of dertig zijn. Met een arbeidsongeschiktheidsuitkering is dat natuurlijk wel beter te financieren. En helemaal als je ook nog een vette bonus voor de babyuitzet krijgt! Dat is de enige verklaring waarom nu al 2 keer in korte tijd iemand jarenlang ergens gewerkt heeft, en opeens uit het niets last krijgt en de WAO in moet met schadevergoeding.

Maar goed. De wal zal dan het schip wel keren. Want als dit te veelvuldig gaat gebeuren inclusief alle andere moslimstreken om de verzorgingsstaat een poot uit te draaien dan kantelt het systeem vanzelf. Of de alles betalende autochtonen krijgen er een keer genoeg van.
The End Times are wild
pi_71314590
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:42 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet

Maar kijk naar de opkomst van die blonde meneer, en vertel me dat dit soort wantoestanden er niks mee te maken hebben.
Ow, dan sorry voor mijn aanname.Hij kwam nogal generaliserend over

En ja, snap dat er veel angst is en niemand van plan is daar wat aan te doen. Dus ja, dan klampen mensen zich aan iemand vast die claimen (beweren) er wat aan te willen doen, maar eigenlijk geloof ik er geen hol van dat hij er ook wat aan zal doen.

Ben er alleen bang voor dat hij nog meer zal leiden tot foute politieke correctheid en verdeeldheid onder de bevolking.

Nederlandse regeringen hebben mij door de jaren heen al bewezen laf te zijn, en liever discrimineren tegen de mensen die het minst janken.

Maar volgens mij raken we offtopic zo
  zaterdag 25 juli 2009 @ 15:12:47 #71
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71315130
hallo. mensen. hier is wel een mouw aan te passen.

kan ze gewoon keihard door blijven werken, zonder dat we moeten gaan stigmatiseren en het probleem groter maken dan het is.
pi_71315253
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Sterker nog: om een of andere reden (zal wel zijn omdat het een linkse-eer-knuffel-hobby is) geldt de geloofsbescherming alleen voor "eeuwenoude gevestigde zottigheid". Als ik mijn Remconisme aanhang, mijn geloof verbiedt me onder andere om belasting te betalen, en elke minister die zich op TV vertoont is een belediging voor mijn geloof, dan kom ik hier niet mee weg! Waarom zotten die zich als penguin verkleden dan wel?
Jij bent de enige aanhanger van Remconisme daarom word je niet serieus genomen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 15:17:54 #73
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_71315261
Kut Turk
#FreeHat
pi_71315265
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:28 schreef RemcoDelft het volgende:

En weer het zoveelste voorbeeld van moslims die bevestigd krijgen dat hun geloof maar boven alles staat.
Mevrouw is ontslagen, dat noem ik geen bevestiging dat haar geloof boven alles staat.
pi_71315268
als zij maar korte rokjes dragen
pi_71315280
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:42 schreef Waterwereld het volgende:

En niets tegen moslims over het algemeen, maar dit leer je toch al bij een opleiding? Waarom daar jaren mee akkoord gaan, en nu pruttelen.
Ze wilde blijkbaar weggaan, of ze was iig bereid te accepteren dat ze evt. ontslagen zou worden als ze niet naar haar eisen wilde luisteren, en dus heeft ze besloten om zich dom te gedragen om wat geld bij haar werkgever los te krijgen. Al dit gezever draait uiteindelijk om geld.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 15:35:20 #77
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71315740
staat er eigenlijk al iets in de wet voor het makkelijke ontslag van medewerkers of sters die vanwege religie zichzelf in een onhoudbare positie manouvreren?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 15:47:52 #78
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_71316034
Al beheers je de Nederlandse nog zo goed en doe je je uiterste best om te werken, dan nog accepteren de niet-Moslims je niet. Want ze willen helemaal niet samenleven Moslims, maar ze uitsluiten.

Blijkt maar weer uit dit geval van Moslimhaat.
What lies in the shadow of the statue?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 15:49:50 #79
pi_71316086
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:21 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Dus een overheid mag fraude plegen zolang ze er maar netjes een wet voor bedenken?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 15:52:14 #80
pi_71316174
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 15:47 schreef Ghazi het volgende:
Al beheers je de Nederlandse nog zo goed en doe je je uiterste best om te werken, dan nog moet je gewoon werken en je aan de regels houden.

pi_71316218
quote:

Meer dan 650 reacties op de frontpage en geen topic hier, dat kan natuurlijk niet.

Samenvatting:

Simpel: mouwen van een steriele stof, die ze ook in operatiekamers gebruiken.

Iedereen blij.
pi_71316318
quote:
Al beheers je de Nederlandse nog zo goed en doe je je uiterste best om te werken, dan nog accepteren de niet-Moslims je niet. Want ze willen helemaal niet samenleven Moslims, maar ze uitsluiten.

Lees je je anders even in voordat je die vermeende moslimhaat echt aanwakkert, Calimero.
pi_71316389
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 15:35 schreef zoalshetis het volgende:
staat er eigenlijk al iets in de wet voor het makkelijke ontslag van medewerkers of sters die vanwege religie zichzelf in een onhoudbare positie manouvreren?
Nee, als dat er al was is het er door het CDA en de ChristenUnie nauwkeurig uitgefilterd zodat er ruimte in komt voor uiterst nuttige zaken zoals het kinderschaamhaardossier.
pi_71316495
quote:

zaterdag 25 juli 2009 @ 16:02:49 #85
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71316518
quote:

Ik zou zeggen: trek je conclusies mohammed, enkeltje ankara.
&lt;signature here&gt;.
pi_71316543
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:02 schreef ExTec het volgende:

[..]

zaterdag 25 juli 2009 @ 16:04:15 #87
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71316562
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:02 schreef Meh7 het volgende:

[..]

En voor jou een enkeltje rabbat of een ander stinkhol naar keuze.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:04:21 #88
219969 Ghazi
pi_71316563
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:02 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wat moet ik daar? Nederland is mijn vaderland.

Anders rot jij toch op naar een Boerenclave in Zuid-Afrika, als de multi-religieuze Nederlanden je niet bevallen.
pi_71316604
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:04 schreef ExTec het volgende:

[..]

En voor jou een enkeltje rabbat of een ander stinkhol naar keuze.
Ik kies voor stinkhol Nederland.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:06:29 #90
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71316624
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:05 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Is dat verstandig?

Als we op je slachtofferistische gejank afgaan, 'haten' ze je hier namelijk, ofzo.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:07:52 #91
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71316666
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:04 schreef Ghazi het volgende:

Anders rot jij toch op naar een Boerenclave in Zuid-Afrika, als de multi-religieuze Nederlanden je niet bevallen.
Ik heb geen reden om weg te gaan. Ik maak er niet van die iedereen die het gore lef heeft kritisch te zijn over me sprookje ineens 'haat'.
&lt;signature here&gt;.
pi_71316667
Ik ben er op tegen dat vrouwen tegen hun wil besneden worden en dat zelfmoordterroristen bommen laten ontploffen op markten en dat marokkaanse inteeltjongetjes in groepen mensen lastigvallen.
Zo ben ik er ook op tegen dat onze hygiëneregels in ziekenhuizen worden overtreden.
Ben ik nou ook moslimhater?
pi_71316686
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:06 schreef ExTec het volgende:

[..]

Is dat verstandig?

Als we op je slachtofferistische gejank afgaan, 'haten' ze je hier namelijk, ofzo.
nou jij duidelijk wel
pi_71316709
quote:

Lees de OP eens..
pi_71316731
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:06 schreef ExTec het volgende:

[..]

Is dat verstandig?

Wederzijds.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:10:19 #96
219969 Ghazi
pi_71316747
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:09 schreef qonmann het volgende:

[..]

Lees de OP eens..
Ik beschouw Gia niet als een autoriteit.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:11:38 #97
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71316782
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wederzijds.
Nee, niet wederzijds. Ik ben niet gehaat. Ja, allicht door kolonisten zoals jij, maar who cares. Het is niet alsof je ertoe doet.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:13:07 #98
219969 Ghazi
pi_71316837
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:07 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik heb geen reden om weg te gaan. Ik maak er niet van die iedereen die het gore lef heeft kritisch te zijn over me sprookje ineens 'haat'.
Idem dito heb ik geen reden om weg te gaan.

Maar het verwijt van haat is bij jou geenszins misplaatst. Jij haat Moslims, dat blijkt keer op keer uit je posts. Je minacht Moslims en creeert keer op keer een vijandsbeeld om je haat en jaloezie te rechtvaardigen.

Ontkennen heeft geen zin, zelfs een blinde zou het bevestigen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:13:27 #99
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71316849
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:08 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

nou jij duidelijk wel
Ga ens terug naar spanje, piet.
&lt;signature here&gt;.
pi_71316851
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:05 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dan heb je je te schikken naar de normen, waarden en wetten in dit "stinkhol". Tenzij je wil dat de PVV nog meer aanhangers krijgt.

Figuren als die moslim-verpleegster, maar bijvoorbeeld ook de moslims die zich een Calimero-houding aanmeten zijn in elk geval een zegen voor politici als Geert Wilders.
pi_71316972
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:13 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dan heb je je te schikken naar de normen, waarden en wetten in dit "stinkhol".
Ik veeg mijn reet af aan "normen en waarden". Ik heb mij aan de wet te houden en daar houdt het mee op.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:17:14 #102
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71316983
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:13 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Idem dito heb ik geen reden om weg te gaan.
Nouja; je zegt dat ze je hier haten. Ik zou niet in een land willen wonen waar ze mij haten. Maar e.e.a. is moeilijk vergelijkbaar. Ik kom niet uit een 3de wereldland, waar het zo kut is, dat ik welhaast ben gedwongen om naar 'het land der "uiht-khering" te vluchten.
quote:
Maar het verwijt van haat is bij jou geenzins misplaatst. Jij haat Moslims, dat blijkt keer op keer uit je posts. Je minacht Moslims en creeert keer op keer een vijandsbeeld om je haat en jaloezie te rechtvaardigen.

Eh, je hebt het mis.

En om de jaloezie kan ik alleen maar lachen. Ik ben niet jaloers op de achterlijkheid waar jij zo "trots" op bent.
quote:
Ontkennen heeft geen zin, elke mohammedaan zelfs een blinde zou het bevestigen.
Even verbeterd. Maar ik ben echt niet onder de indruk, mo.

Ga zo door. De kuil is nog niet diep genoeg/ Wilders kan hoger in de peilingen.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:17:54 #103
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71317001
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:16 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik veeg mijn reet af aan "normen en waarden". Ik heb mij aan de wet te houden en daar houdt het mee op.
Zoals wij ons 'reet afvegen' aan jouw sprookje?

Kijk, komen we nog ens ergens.
&lt;signature here&gt;.
pi_71317006
Zulke figuren zijn een schande.
pi_71317019
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Sterker nog, ik trek de plee door met dat boek van hem. Ik hou me alleen maar aan de wet, de rest kan mij gestolen worden
pi_71317045
quote:

[..]

De troll heeft weer een topic gevonden
De OP lezen doet ie niet eens meer.
Meh7
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:22:36 #107
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71317172
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sterker nog, ik trek de plee door met dat boek van hem. Ik hou me alleen maar aan de wet, de rest kan mij gestolen worden
Ff dat plaatje zoeken, van koran-schijtpapier
&lt;signature here&gt;.
pi_71317187
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:07 schreef uiterstaardig het volgende:
Ik ben er op tegen dat vrouwen tegen hun wil besneden worden en dat zelfmoordterroristen bommen laten ontploffen op markten en dat marokkaanse inteeltjongetjes in groepen mensen lastigvallen.
Zo ben ik er ook op tegen dat onze hygiëneregels in ziekenhuizen worden overtreden.
Nee, dan ben je een echte moslim. Gefeliciteerd.
pi_71317233
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:22 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ff dat plaatje zoeken, van koran-schijtpapier
Het is wel lekker schijtpapier, daar heb je gelijk in
pi_71317234
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:07 schreef uiterstaardig het volgende:
Ach, wat zegt dat tegenwoordig nog? Die term is door figuren die kritiek op de islam(ieten) verwarren met haat en discriminatie nog sterker aan inflatie onderhevig dan de Zimbabwaanse dollar.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:26:01 #111
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_71317289
Psh. Ze hadden bij de schoonmaak vast nog wel iemand nodig. Korte mouwen is daar vast niet nodig.
Arbeidsongeschikt....
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 16:26:10 #112
137949 Disana
pi_71317292
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:02 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Deze goedkeuring van ghazi's stelling begrijp ik niet. Wat heeft noodzakelijke werkkleding te maken met moslimhaat?
pi_71317323
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

"Normen en waarden" is een dermate leeg begrip, dat iedereen er een eigen invulling aan geeft. Ik ga mij daarom niet aan niet bestaande "normen en waarden" houden. Het enige vaststaande is de Nederlandse wet, welke ik respecteer. Meer is er niet.
pi_71317328
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:24 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ach, wat zegt dat tegenwoordig nog? Die term is door figuren die kritiek op de islam(ieten) verwarren met haat en discriminatie nog sterker aan inflatie onderhevig dan de Zimbabwaanse dollar.
Ik stoor me niet aan kritiek, maar wel aan dit. Dat laatste is weldegelijk haat en geen 'kritiek'.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:27:19 #115
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71317340
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:22 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]

Nee, dan ben je een echte moslim. Gefeliciteerd.
Wat een onzin. Ik bv keur dat soort shit ook onomwonden af, en je mag me moslim noemen, leef je uit, maaruh, dat ben ik niet.
&lt;signature here&gt;.
pi_71317377
quote:

[..]

Goed bezig hoor! Geert Wilders zal ook jou in 2011 dankbaar zijn, zoals hij ook blij zal zijn met de creaturen zoals die verpleegster.

Want dáár moet hij het juist van hebben, dan komen die stemmen vanzelf wel in steeds grotere getale binnen.
pi_71317386
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Deze goedkeuring van ghazi's stelling begrijp ik niet. Wat heeft noodzakelijke werkkleding te maken met moslimhaat?
Niks, maar bepaalde reacties die daarop volgen wel.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:28:34 #118
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71317399
Ah koel, ben even boodschappen wezen doen en nu is het een bash en flame topic geworden.

DeviantArt
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:28:39 #119
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71317400
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Wanneer conflict = moslim vs niet-moslim, hoeft Meh7 nu eenmaal nooit lang na te denken wie er gelijk heeft.
&lt;signature here&gt;.
pi_71317405
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:27 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Goed bezig hoor! Geert Wilders zal ook jou in 2011 dankbaar zijn, zoals hij ook blij zal zijn met de creaturen zoals die verpleegster.

Want dáár moet hij het juist van hebben, dan komen die stemmen vanzelf wel in steeds grotere getale binnen.
Ik lach.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:29:03 #121
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_71317413
Het lijkt mij toch niet zo'n probleem dat iemand met lange mouwen wil werken, of het nu om religieuze of hygienische redenen gaat.
pi_71317419
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:27 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]

Ik stoor me niet aan kritiek, maar wel aan dit. Dat laatste is weldegelijk haat en geen 'kritiek'.
Op dat soort opmerkingen doel ik dan ook niet.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:29:08 #123
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_71317420
Dat is cultuur. Heel typisch moslims. In moslimstan is dat een van de vele bezienswaardigheden; zusters met lange mouwen. Typisch moslims. Cultuur.
Ik wens je een dolfijne dag
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:30:28 #124
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71317476
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:28 schreef Hukkie het volgende:
Ah koel, ben even boodschappen wezen doen en nu is het een bash en flame topic geworden.

[ afbeelding ]
Mwah, dat is de ingekorte versie, ofzo.
&lt;signature here&gt;.
pi_71317480
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:26 schreef Meh7 het volgende:

[..]

"Normen en waarden" is een dermate leeg begrip, dat iedereen er een eigen invulling aan geeft. Ik ga mij daarom niet aan niet bestaande "normen en waarden" houden. Het enige vaststaande is de Nederlandse wet, welke ik respecteer. Meer is er niet.
Mooi! En waar staat in de Koran ook alweer dat je met korte mouwen niet mag werken eigenlijk?
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 16:30:55 #126
137949 Disana
pi_71317487
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:28 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Niks, maar bepaalde reacties die daarop volgen wel.
Okee, eens.
pi_71317569
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:27 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik bv keur dat soort shit ook onomwonden af, en je mag me moslim noemen, leef je uit, maaruh, dat ben ik niet.
I know, het was een grap. Dat zou niet als haat moeten worden gezien, zo zouden moslims zich moeten gedragen.
pi_71317578
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:29 schreef thewishmaster het volgende:
Het lijkt mij toch niet zo'n probleem dat iemand met lange mouwen wil werken, of het nu om religieuze of hygienische redenen gaat.
Hygiëne vind ik in een ziekenhuis belangrijker dan een door één of andere imam uit zijn duim gezogen regeltje. Dat lijkt me toch vrij logisch.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:33:37 #129
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_71317620
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:32 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Hygiëne vind ik in een ziekenhuis belangrijker dan een door één of andere imam uit zijn duim gezogen regeltje. Dat lijkt me toch vrij logisch.
Ik vind het juist hygienischer om met lange mouwen te werken dan om allerlei bacterieen op je onbedekte armen te krijgen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:33:49 #130
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71317627
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:29 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Op dat soort opmerkingen doel ik dan ook niet.
Achterlijk is een synoniem van onderontwikkeld.

Stellen dat de islamitische culturen achterlijk zijn, is feitelijk correct. Het zijn enkel de usual suspects die gewoon geen commentaar willen, die over die woordkeus gaan janken.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:34:31 #131
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71317649
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:32 schreef Islam-Helpdesk het volgende:
..., zo zouden moslims zich moeten gedragen.
Dat ben ik helemaal met je eens
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:36:06 #132
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71317701
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:33 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Ik vind
NOFI, maar als de medische stand die regel heeft, ga ik er vanuit dat ze daar een goede reden voor hebben.
&lt;signature here&gt;.
pi_71317743
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:30 schreef Scorpie het volgende:
Mooi! En waar staat in de Koran ook alweer dat je met korte mouwen niet mag werken eigenlijk?
Dat is een theologische discussie. Voordat je die voert is het van belang om te weten of dat wel relevant is. Stel het staat niet letterlijk in de Koran, maar die vrouw interpreteert het wel op die manier, mag de werkgever of de staat dan bepalen dat zij een verkeerde interpretatie aanhangt?

Ze is tenslotte ontslagen wegens het niet voldoen aan kledingsvoorschriften.
pi_71317798
quote:

[..]

Ik vind het juist hygienischer om met lange mouwen te werken dan om allerlei bacterieen op je onbedekte armen te krijgen.
Tussen de stof van de mouwen vinden ze veel beter, veel warmer dan die kale arm.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:39:35 #135
pi_71317826
quote:

[..]

Blijkbaar (lees het topic nog eens door) heeft men dat onderzocht en heeft men vanwege de hygiëne de regel ingesteld dat men met korte mouwen moet werken.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:39:39 #136
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_71317828
quote:

[..]

Eh, ja, je snapt het niet helemaal.

Het gaat niet om de gezondheid van de verpleegster; het gaat om haar hygiene. Patienten die herstellende zijn van ziektes of operaties zijn ontzettend kwetsbaar en kunnen eenvoudig besmet raken met allerlei shit. Vandaar dat het zaak is dat de verpleegsters zelf zo schoon en hygienisch mogelijk zijn.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_71317864
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:33 schreef ExTec het volgende:

[..]

Achterlijk is een synoniem van onderontwikkeld.

Stellen dat de islamitische culturen achterlijk zijn, is feitelijk correct. Het zijn enkel de usual suspects die gewoon geen commentaar willen, die over die woordkeus gaan janken.
Je mag de islam achterlijk vinden, dat is jouw mening, ik doelde meer op 'moslims horen niet thuis in een beschaafde wereld', 'Tot het te laat is en ze hun ware aard laten zien', 'allemaal een enkeltje woestijn naar keuze en dan de grenzen potdicht', en 'Laat ze elkaar maar afmaken in het midden-oosten'.
pi_71317962
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:37 schreef Meh7 het volgende:

Ze is tenslotte ontslagen wegens het niet voldoen aan kledingsvoorschriften.
En dat is een goede reden, je moet verder geen theologische discussie gaan voeren. Zo'n discussie win je toch niet, iedereen denkt daar anders over.
pi_71318236
Volgens mij staan al die rare regeltjes die de mensen zichzelf (laten) opleggen noch in de bijbel, noch in de koran. Ze zijn bedacht door figuren die de touwtjes in handen willen houden. Door de eeuwen heen is religie eeen middel geweest van de machthebbers om de burgerbevolking te onderdrukken.
En het gedrag van veel kutmarokkaantjes heeft niks te maken met de koran, maar met een chronisch gebrek aan opvoeding en gezond verstand. Autochtonen met dezelfde handicap gedragen zich precies hetzelfde.
pi_71318481
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:43 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]

En dat is een goede reden, je moet verder geen theologische discussie gaan voeren. Zo'n discussie win je toch niet, iedereen denkt daar anders over.
Hygiëne in een ziekenhuis gaat inderdaad voor.
pi_71318627
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:43 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]

Een wijs mens
Je hebt een PM
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_71318787
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:38 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Tussen de stof van de mouwen vinden ze veel beter, veel warmer dan die kale arm.
Die uiteraard ook gewassen moet worden tussendoor. En ben het met je eens qua bacteriën.

Maakt ook niet uit. Die regels waren niet nieuw in ieder geval. Denk dan ook dat ze het bewust heeft gedaan.

Ook bij de afdeling oncologie liggen regels. Mogen jassen niet eens bij kinderen in de kamer hangen en krijg je speciale kleding aan bij bepaalde kuren. Mag je de patiënt zelfs niet eens aanraken zonder wegwerphandschoenen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 17:25:35 #143
137949 Disana
pi_71319167
Ik kan er niets aan doen. Ik heb moeite met dit soort moslima's. Ze zijn bijna altijd hier geboren, goed opgeleid, kennen de vrijheid die vrouwen hier hebben, en toch leggen ze zichzelf ten koste van zichzelf (in dit geval een goed beroep) aan banden.

Dat je jezelf, zijnde zo'n jonge goed opgeleide hier geboren vrouw, wilt onderscheiden door een hoofddoekje begrijp ik al niet, laat staan het opgeven van je beroep door geen handen te willen geven of niet met blote armen rond te willen lopen.

En ik ben echt geen angsthaas (islamisering) of vreemdelingenhater. Ik ben gewoon een vrouw die sommige andere vrouwen niet begrijpt.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:28:59 #144
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_71319259
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:25 schreef Disana het volgende:
Ik kan er niets aan doen. Ik heb moeite met dit soort moslima's. Ze zijn bijna altijd hier geboren, goed opgeleid, kennen de vrijheid die vrouwen hier hebben, en toch leggen ze zichzelf ten koste van zichzelf (in dit geval een goed beroep) aan banden.

Dat je jezelf, zijnde zo'n jonge goed opgeleide hier geboren vrouw, wilt onderscheiden door een hoofddoekje begrijp ik al niet, laat staan het opgeven van je beroep door geen handen te willen geven of niet met blote armen rond te willen lopen.

En ik ben echt geen angsthaas (islamisering) of vreemdelingenhater. Ik ben gewoon een vrouw die sommige andere vrouwen niet begrijpt.
En ik wou nog wel net 'n reactie plaatsen! .. maar dit sluit er 100% op aan dus ik quote wel gewoon

Edit: Behalve 't vrouwengedeelte hehe
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_71319310
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:05 schreef paddy het volgende:

[..]

Een wijs mens
Je hebt een PM
Thanks!
pi_71319413
quote:
Ik kan er niets aan doen. Ik heb moeite met dit soort moslima's.

En ik ben echt geen angsthaas (islamisering) of vreemdelingenhater.
Ik ook en ik kan niet voor vreemdelingenhater worden uitgemaakt.
Ik hoop dat ze blij is met haar ¤8500 euro, want ze heeft de islam en moslims nog veel meer schade berokkend.
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 17:35:10 #147
137949 Disana
pi_71319450
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:34 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze blij is met haar ¤8500 euro, want ze heeft de islam en moslim nog veel meer schade berokkend.
Ja daar ben ik ook bang voor.

Maar ik ben wel blij dat je me niet veroordeelt. Hoe hard ik het ook probeer, ik kan het niet invoelen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:36:56 #148
256436 Whiskey_Tango
pi_71319502
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:34 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze blij is met haar ¤8500 euro, want ze heeft de islam en moslims nog veel meer schade berokkend.
Die 8500 euro zouden we moeten terugvorderen door in te breken in haar huis en alles van waarde mee te jatten, hoe durft ze dit geld te eisen van de zorg! Het gore lef, door haar godsdienst door te drammen een schadevergoeding eisen. Pure zwakte, ik mag hopen dat ze niet meer fatsoenlijk haar gezicht kan laten zien in de stad.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:37:19 #149
219969 Ghazi
pi_71319509
Ik zie deze kwestie niet als onoplosbaar. Jammer dat de blanke elite van het ziekenhuis er zo anders intolerant over nadenkt. Zo zie je maar weer, niet alleen onder laagopgeleide lui heb je rigide Moslimhaters.
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 17:37:53 #150
137949 Disana
pi_71319528
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:28 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

En ik wou nog wel net 'n reactie plaatsen! .. maar dit sluit er 100% op aan dus ik quote wel gewoon

Edit: Behalve 't vrouwengedeelte hehe
Ha!

Ik vind het zo triest dat je een goede opleiding volgt (onderwijs, gezondheidszorg) en een goede baan vindt, en dat je dan je glazen weer ingooit.
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 17:38:57 #151
137949 Disana
pi_71319553
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:37 schreef Ghazi het volgende:
Ik zie deze kwestie niet als onoplosbaar. Jammer dat de blanke elite van het ziekenhuis er zo anders intolerant over nadenkt. Zo zie je maar weer, niet alleen onder laagopgeleide lui heb je rigide Moslimhaters.
Ik begrijp jou steeds niet ghazi. Kun je uitleggen waarom het noodzakelijk niet dragen van lange mouwen moslimhaat is.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:39:05 #152
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71319558
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:26 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Jij kent buiten de wet om geen enkele breedgedragen fatsoensnorm?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:39:10 #153
256436 Whiskey_Tango
pi_71319559
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Ha!

Ik vind het zo triest dat je een goede opleiding volgt (onderwijs, gezondheidszorg) en een goede baan vindt, en dat je dan je glazen weer ingooit.
Dat dus, en niet alleen haar eigen glazen, want de zorg heeft het al niet zo 'ruim' in de portefuille. Ik denk toch echt dat als ze zo'n fanatieke moslim was, dat ze sowieso er nooit had gesolliciteerd. Waarom van de een op andere dag er een probleem van gaan maken

Volgens mij was ze gewoon uit op geld of publiciteit.
- W. Churchill
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 17:40:14 #154
137949 Disana
pi_71319588
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:39 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Dat dus, en niet alleen haar eigen glazen, want de zorg heeft het al niet zo 'ruim' in de portefuille. Ik denk toch echt dat als ze zo'n fanatieke moslim was, dat ze sowieso er nooit had gesolliciteerd. Waarom van de een op andere dag er een probleem van gaan maken

Ik ben ook benieuwd naar die plotselinge omslagen bij hier geboren goed opgeleide moslima's. Ik weet niet waar het vandaan komt.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:40:37 #155
256436 Whiskey_Tango
pi_71319595
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:37 schreef Ghazi het volgende:
Blanke elite? Intolerant? Rigide Moslimhaters?

Ik walg van jou, het gaat om ONZE hygiëne in de ziekenhuizen, alleen de genoemde "laagopgeleide" mensen denken er op jouw manier over. Ofwel, hou eens een spiegel voor je kop.
- W. Churchill
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:40:54 #156
219969 Ghazi
pi_71319602
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Ha!

Maar Moslims snappen wel dat je je soms niet kan inleven. Jij hebt een totaal andere referentiekader, je bent anders opgevoed. (geindoctrineerd zullen andere zeggen). Deze vrouw heeft er bewust voor gekozen om zich te verdiepen in haar geloof (Godzijdank) en haar levensstijl daarop te baseren. Je kan niet aan het werk gaan, als het zo indruist met je geweten.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:41:42 #157
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71319632
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:39 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Het kan best zo zijn dat ze van gedachten veranderd is en strikter wil zijn. Desalniettemin beetje jammer dat ze niet gewoon wat anders is gaan doen in dat ziekenhuis waarbij ze haar armen wel kan bedekken.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:42:29 #158
256436 Whiskey_Tango
pi_71319666
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik begrijp jou steeds niet ghazi. Kun je uitleggen waarom het noodzakelijk niet dragen van lange mouwen moslimhaat is.
Denkend aan onze PM's van gisteren, deze mensen bedoel ik dus. Waarom is elke maatregel waar een moslim zich aan ergert meteen discriminatoire moslimhaat Het is bedoeld voor de veiligheid en hygiëne van de mensen die ze zorg verlenen, en een huisregel van het ziekenhuis.

Dat één individu zich daar niet aan houden wil, wat is daar in hemelsnaam discriminatie aan?
- W. Churchill
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:43:36 #159
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71319698
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd naar die plotselinge omslagen bij hier geboren goed opgeleide moslima's. Ik weet niet waar het vandaan komt.
Iemand kan door meer te lezen over de islam zich meer betrokken voelen en daardoor de regels meer willen naleven. Om maar wat te noemen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:44:01 #160
256436 Whiskey_Tango
pi_71319710
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:40 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Maar Moslims snappen wel dat je je soms niet kan inleven. Jij hebt een totaal andere referentiekader, je bent anders opgevoed. (geindoctrineerd zullen andere zeggen). Deze vrouw heeft er bewust voor gekozen om zich te verdiepen in haar geloof (Godzijdank) en haar levensstijl daarop te baseren. Je kan niet aan het werk gaan, als het zo indruist met je geweten.
Onzin, onzin en nog eens onzin. Waarom moeten wij gevaar lopen omdat een of andere extremistische moslim per se haar armen wil bedekken? Het is goed dat ze ontslagen is.
- W. Churchill
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:44:20 #161
219969 Ghazi
pi_71319724
quote:

[..]

Dat zeg ik al impliciet. Ik zie dit niet als een onoplosbaar conflict. Compromissen konden gesloten worden. Maar de blanke elite zei keihard NEE tegen alle andere voorgenomen alternatieven en initiatieven. Dat riekt naar een afkeer jegens deze vrouw en in het bijzonder naar haar godsdienst toe. Want zo onoverbrugbaar is het 'probleem' niet. Problemen zijn er om flexibel op te lossen.
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 17:44:53 #162
137949 Disana
pi_71319742
quote:

[..]

Ja ik registreer wel dat je tot overtuigingen kunt komen die niet langer stroken met bepaalde werkvoorschriften, maar in dit geval bijvoorbeeld begrijp ik dan weer niet waarom ze geen passende baan elders in het ziekenhuis heeft aangenomen.

En je hebt het wel over een referentiekader, maar waar haalt zo'n vrouw dat nou toch ineens vandaan als ze eerst de hele opleiding doet en het werk 6 jaar lang zonder problemen vervult.

Maar eigenlijk zou ik willen dat je uitlegt waarom je de staf van het ziekenhuis moslimhaters noemt.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:44:55 #163
219969 Ghazi
pi_71319744
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Onzin, onzin en nog eens onzin. Waarom moeten wij gevaar lopen omdat een of andere extremistische moslim per se haar armen wil bedekken? Het is goed dat ze ontslagen is.
Het labeltje extremistisch is totaal misplaatst.
pi_71319752
quote:

Nadat het ziekenhuis alle moeite heeft gedaan om een oplossing te zoeken resulteert dit in een schadeloosstelling, ontslag en arbeidsongeschiktheid
En dan vinden ze het gek dat werkgevers zich eerst achter hun oor krabben voor ze een moslim aannemen.

Dit voorbeeld spreekt voor zich.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:45:20 #165
256436 Whiskey_Tango
pi_71319758
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:44 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Dat zeg ik al impliciet. Ik zie dit niet als een onoplosbaar conflict. Compromissen konden gesloten worden. Maar de blanke elite zei keihard NEE tegen alle andere voorgenomen alternatieven en initiatieven. Dat riekt naar een afkeer jegens deze vrouw en in het bijzonder naar haar godsdienst toe. Want zo onoverbrugbaar is het 'probleem' niet. Problemen zijn er om flexibel op te lossen.
De "blanke elite" (huilie ) neemt het gewoon op voor de veiligheid en hygiëne in het ziekenhuis, daar valt niet op te compenseren door een "flexibele" oplossing.
- W. Churchill
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:46:29 #166
256436 Whiskey_Tango
pi_71319787
quote:

[..]

Nee, want ze weigert een flexibele oplossing te zoeken voor het probleem.
De blanken zijn dan ineens elitair, maar de moslima in kwestie word gediscrimineerd.

- W. Churchill
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:47:14 #167
219969 Ghazi
pi_71319803
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Blanke elite? Intolerant? Rigide Moslimhaters?

Ik walg van jou, het gaat om ONZE hygiëne in de ziekenhuizen, alleen de genoemde "laagopgeleide" mensen denken er op jouw manier over. Ofwel, hou eens een spiegel voor je kop.
Het wij-zij denken zit er bij jou wel ingebakken. Jij behoort tot hetzelfde clubje blanke elite. (misschien niet bij de elite, maar wel in soortgelijke kringen qua gedachten). Ook zo rigide en kortzichtig.
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 17:47:14 #168
137949 Disana
pi_71319804
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Denkend aan onze PM's van gisteren, deze mensen bedoel ik dus. Waarom is elke maatregel waar een moslim zich aan ergert meteen discriminatoire moslimhaat Het is bedoeld voor de veiligheid en hygiëne van de mensen die ze zorg verlenen, en een huisregel van het ziekenhuis.

Dat één individu zich daar niet aan houden wil, wat is daar in hemelsnaam discriminatie aan?
Ik zie vrijwel niemand deze vrouw verdedigen Tango. Bijna iedereen ziet wel in dat ze daar niet langer kon werken met de opvattingen die ze had opgedaan. Ghazi is in dit topic een uitzondering en ik wil graag argumenten horen, want meestal worden die ook prima gegeven en kan ik me erin vinden ook.
pi_71319837
quote:

Mooie post
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:48:45 #170
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71319854
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja ik registreer wel dat je tot overtuigingen kunt komen die niet langer stroken met bepaalde werkvoorschriften, maar in dit geval bijvoorbeeld begrijp ik dan weer niet waarom ze geen passende baan elders in het ziekenhuis heeft aangenomen.

Het zou best kunnen dat men al niet meer on speaking terms was en de verhouding dermate is verstoord dat ze daar haar draai ook niet gaat vinden op een andere afdeling. Ik weet het ook niet hoor, roep maar wat.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:49:00 #171
219969 Ghazi
pi_71319858
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:45 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

De "blanke elite" (huilie ) neemt het gewoon op voor de veiligheid en hygiëne in het ziekenhuis, daar valt niet op te compenseren door een "flexibele" oplossing.
Wat begrijp je niet aan het woord 'richtlijnen'? Ze zijn richtgevend, niet bindend. Dus er ruimte voor interpretatie danwel aanpassingen.
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 17:49:20 #172
137949 Disana
pi_71319867
quote:

[..]

Ik krijg eerder de indruk dat er alles aan is gedaan om tot een goede oplossing te komen. Ze had toch elders in het ziekenhuis aan het werk gekund? 15 centimeter boven de pols, zoals haar voorstel was, is nu niet echt een compromis te noemen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:49:43 #173
256436 Whiskey_Tango
pi_71319878
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:47 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Het wij-zij denken zit er bij jou wel ingebakken. Jij behoort tot hetzelfde clubje blanke elite. (misschien niet bij de elite, maar wel in soortgelijke kringen qua gedachten). Ook zo rigide en kortzichtig.
Het feit dat dit uit jouw mond komt is bijna een compliment te noemen, liever lid van een "blanke elite" die dit soort vaag volk meteen de deur uit smijt, dan de gezondheid van de patiënten in gevaar brengen. Religie hoort geen rol te spelen in gezondheidszorg. En wat mij betreft hoort dit ook gewoon een sollicitatievraag te worden, "kunt u werken met onbedekte kleding?". Is het antwoord nee, dan zoeken we wel een andere kandidaat.
- W. Churchill
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:50:42 #174
256436 Whiskey_Tango
pi_71319899
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:49 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan het woord 'richtlijnen'? Ze zijn richtgevend, niet bindend. Dus er ruimte voor interpretatie danwel aanpassingen.
En waarom moet dat altijd van de autochtonen komen dan?
- W. Churchill
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 17:51:08 #175
137949 Disana
pi_71319907
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:48 schreef qonmann het volgende:

[..]

Mooie post
Ik hoop niet dat je denkt dat er enig anti-moslim of pro-Wilders sentiment achter zit.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:53:02 #176
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71319951
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]
-knip- En wat mij betreft hoort dit ook gewoon een sollicitatievraag te worden, "kunt u werken met onbedekte kleding?". Is het antwoord nee, dan zoeken we wel een andere kandidaat.
En dan is het antwoord ja en verandert iemand van gedachten, 7 jaar later is het nee en dan hoort meteen duidelijk te zijn wat de consequenties daarvan zijn.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:53:04 #177
256436 Whiskey_Tango
pi_71319954
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik zie vrijwel niemand deze vrouw verdedigen Tango. Bijna iedereen ziet wel in dat ze daar niet langer kon werken met de opvattingen die ze had opgedaan. Ghazi is in dit topic een uitzondering en ik wil graag argumenten horen, want meestal worden die ook prima gegeven en kan ik me erin vinden ook.
Ik heb 't dan ook over Ghazi
- W. Churchill
pi_71319964
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:36 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Die 8500 euro zouden we moeten terugvorderen door in te breken in haar huis
En dan belanden wij in de cel. En is zij weer de lachende derde.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:53:35 #179
219969 Ghazi
pi_71319966
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik krijg eerder de indruk dat er alles aan is gedaan om tot een goede oplossing te komen. Ze had toch elders in het ziekenhuis aan het werk gekund?
We kennen haar afwegingen niet, dus daar kunnen we moeilijk over oordelen.
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:49 schreef Disana het volgende:

[..]15 centimeter boven de pols, zoals haar voorstel was, is nu niet echt een compromis te noemen.
Iedereen zou dan wat water bij de wijn doen, maar de tegenpartij zei achteraf keihard nee.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:53:42 #180
256436 Whiskey_Tango
pi_71319970
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:53 schreef Marrije het volgende:

[..]

En dan is het antwoord ja en verandert iemand van gedachten, 7 jaar later is het nee en dan hoort meteen duidelijk te zijn wat de consequenties daarvan zijn.
Inderdaad, een ticket linea recta naar de deur. Opgeruimd staat netjes.
- W. Churchill
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 17:54:06 #181
137949 Disana
pi_71319979
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:48 schreef Marrije het volgende:

[..]

Het zou best kunnen dat men al niet meer on speaking terms was en de verhouding dermate is verstoord dat ze daar haar draai ook niet gaat vinden op een andere afdeling. Ik weet het ook niet hoor, roep maar wat.
Misschien lezen we er later nog eens meer over.

Het is wel erg vervelend dat dit soort incidenten afstralen op moslim(a')s die gewoon meedraaien en niet ineens tot inkeer komen. Het kan werkgevers huiverig maken.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:55:07 #182
256436 Whiskey_Tango
pi_71320005
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:53 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]

En dan belanden wij in de cel. En is zij weer de lachende derde.
Niet per se, genoeg mensen komen er mee weg, en anders steken we haar auto in de fik om haar die 8500 maar afhandig te maken. Verdomd dat ze daar lekker van op vakantie kan, haar het leven zuur maken moeten we, niet dit gedrag tolereren.
- W. Churchill
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:55:30 #183
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71320017
als je niet mag lopen met korte mouwen, in wat voor fijne wereld leef je dan?
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 17:56:20 #184
137949 Disana
pi_71320037
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:53 schreef Ghazi het volgende:

[..]

We kennen haar afwegingen niet, dus daar kunnen we moeilijk over oordelen.
[..]

Iedereen zou dan wat water bij de wijn doen, maar de tegenpartij zei achteraf keihard nee.
Hoe weet je dat het keihard was? Ik denk toch echt dat die paar centimeter niet voldoende was om optimale hygiene te waarborgen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:56:25 #185
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71320040
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:53 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Inderdaad, een ticket linea recta naar de deur. Opgeruimd staat netjes.
Eh, ik zou eerst kijken of er nog een werkplek vrij is / komt op een afdeling waar ze haar armen wel kan bedekken.
pi_71320060
quote:

[..]

Fundamentalist dan. Als je na 7 jaar je normaal te hebben gedragen, opeens besluit om geen korte mouwen meer te dragen omdat dat zgn. moet van je geloof, dan ben je een fundi.

Ik ben benieuwd of ze denkt dat ze in de hemel terechtkomt als ze geen korte mouwen meer draagt. Is het niet belangrijker om je eerst eens aan de basisregels van je geloof te houden, zoals gij zult niet doden, stelen, liegen etc. ipv je druk te maken om korte/lange mouwen.

Mevrouw draagt geen korte mouwen meer. Nu zal ze wel in de hemel eindigen! En al die andere moslimcollega's van haar die wel korte mouwen dragen zijn slechte moslima's!
  Donald Duck held zaterdag 25 juli 2009 @ 17:57:19 #187
46149 __Saviour__
pi_71320063
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:53 schreef Ghazi het volgende:
Het gaat wel om een ziekenhuis. Hygiëneregels zijn er niet voor niks. Daarbij valt niet handjeklap te onderhandelen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:57:37 #188
219969 Ghazi
pi_71320073
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Het feit dat dit uit jouw mond komt is bijna een compliment te noemen, liever lid van een "blanke elite" die dit soort vaag volk meteen de deur uit smijt, dan de gezondheid van de patiënten in gevaar brengen. Religie hoort geen rol te spelen in gezondheidszorg. En wat mij betreft hoort dit ook gewoon een sollicitatievraag te worden, "kunt u werken met onbedekte kleding?". Is het antwoord nee, dan zoeken we wel een andere kandidaat.
Op welke manier wordt de gezondheid van de patient in gevaar gebracht, als er lange mouwen worden gedragen? Leg eens uit.

En het 'religie-argument' is niet de kern van de zaak. Religie in de gezondsheidszorg is totaal niet aan de orde.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:58:27 #189
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71320091
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:54 schreef Disana het volgende:

[..]

Misschien lezen we er later nog eens meer over.

Het is wel erg vervelend dat dit soort incidenten afstralen op moslim(a')s die gewoon meedraaien en niet ineens tot inkeer komen. Het kan werkgevers huiverig maken.
Er is niks mis mee dat zij tot inkeer komt, verstandiger was geweest geen bedekte mouwen te eisen op betreffende afdeling maar elders een passende plek te vinden. Uit jezelf, zonder gezeur. Ook dan draai je mee én ben je tot inkeer gekomen
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:58:45 #190
256436 Whiskey_Tango
pi_71320098
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:56 schreef Marrije het volgende:

[..]

Eh, ik zou eerst kijken of er nog een werkplek vrij is / komt op een afdeling waar ze haar armen wel kan bedekken.
Oh er is vast wel ergens een rotklusje te vinden, maar reken maar niet dat ik voor een persoon als deze de beste oplossing ging zoeken. En daarnaast, waarschijnlijk moet er dan weer een nieuw personeelslid voor deze moslima in de plaats komen, en zit je met dubbele maandlasten in vergelijking met de periode ervoor.

Ofwel, het goedkoopst is gewoon om haar de deur te wijzen.
- W. Churchill
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:59:22 #191
219969 Ghazi
pi_71320113
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:57 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]

Fundamentalist dan. Als je na 7 jaar je normaal te hebben gedragen, opeens besluit om geen korte mouwen meer te dragen omdat dat zgn. moet van je geloof, dan ben je een fundi.

Ik ben benieuwd of ze denkt dat ze in de hemel terechtkomt als ze geen korte mouwen meer draagt. Is het niet belangrijker om je eerst eens aan de basisregels van je geloof te houden, zoals gij zult niet doden, stelen, liegen etc. ipv je druk te maken om korte/lange mouwen.

Mevrouw draagt geen korte mouwen meer. Nu zal ze wel in de hemel eindigen! En al die andere moslimcollega's van haar zijn slechte moslima's!
Nu doe je precies het tegenovergestelde van wat je daar net zei. Jij kunt in je hoedanigheid niet voor een ander bepalen hoe ze haar geloofsbeleving moet ervaren. De theologische discussie is totaal niet relevant hier.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:59:33 #192
258028 3nhsCnds
zeg maar erwin :)
pi_71320119
quote:
Eens, maar een idioot iets vind ik haar standpunt wel...
If there was nothing wrong, there'd be nothing right...
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 17:59:39 #193
137949 Disana
pi_71320123
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:58 schreef Marrije het volgende:

[..]

Er is niks mis mee dat zij tot inkeer komt, verstandiger was geweest geen bedekte mouwen te eisen op betreffende afdeling maar elders een passende plek te vinden. Uit jezelf, zonder gezeur. Ook dan draai je mee én ben je tot inkeer gekomen
Ik weet dus niet of er niets mis mee is Marrije. Ik begrijp namelijk totaal niet waar zo'n ommekeer vandaan komt in iemand die tot dat moment gewoon in alles meedraaide.
pi_71320125
quote:

[..]

Dan vertrek je als je zo'n goede moslima bent vanzelf.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:00:48 #195
pi_71320148
quote:

[..]

De wetenschappers die hebben bedacht dat zusters korte mouwen moesten dragen hebben dat niet van wetenschappelijk onderzoek, maar van Koran studie. Ze hebben het alleen maar bedacht om moslims te treiteren. Dat lijkt me duidelijk.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:01:20 #196
256436 Whiskey_Tango
pi_71320162
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:57 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Op welke manier wordt de gezondheid van de patient in gevaar gebracht, als er lange mouwen worden gedragen? Leg eens uit.
Deze verpleegsters wassen handen en armen, als je lange kleding draagt kunnen daar de bacteriën op blijven zitten, aangezien je niet de hele tijd je mouwen loopt te wassen, of bij elke patiënt een nieuw shirt aantrekt. Het feit dat zij deze lange kleding wenst te dragen, betekend dus dat ze in feite een lopende bacteriekolonie is.

Ofwel, een gevaar voor de volksgezondheid in het ziekenhuis.
quote:
En het 'religie-argument' is niet de kern van de zaak. Religie in de gezondsheidszorg is totaal niet aan de orde.
Integendeel, het is juist wel aan de orde. Zodra ze een 'flexibele' regeling toepassen op basis van haar geloofsovertuiging geef je religie een houvast in de gedragsregels in de gezondheidszorg.
- W. Churchill
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 18:01:24 #197
137949 Disana
pi_71320164
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De wetenschappers die hebben bedacht dat zusters korte mouwen moesten dragen hebben dat niet van wetenschappelijk onderzoek, maar van Koran studie. Ze hebben het alleen maar bedacht om moslims te treiteren. Dat lijkt me duidelijk.
LOL
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:02:40 #198
219969 Ghazi
pi_71320195
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:59 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]

Dan vertrek je als je zo'n goede moslima bent vanzelf.

Waarom weglopen voor de 'problemen'? We moeten immers met elkaar samenleven, en dus moeten we het met mekaar oplossen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:03:10 #199
256436 Whiskey_Tango
pi_71320208
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:01 schreef Disana het volgende:

[..]

LOL
Ja lol inderdaad, maar bedenk wel dat er dus mensen zijn als Ghazi die dit werkelijk denken, en dat is eerder beangstigend te noemen dan grappig
- W. Churchill
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:03:25 #200
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71320215
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:57 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]

Mevrouw draagt geen korte mouwen meer. Nu zal ze wel in de hemel eindigen! En al die andere moslimcollega's van haar die wel korte mouwen dragen zijn slechte moslima's!
Daar zag ik laatst een interessante docu over, dat de meeste praktiserende moslims fundamentalisten zijn omdat ze zich vasthouden aan de fundamenten van het geloof. Nou ja, op zich niks mis mee, zolang een ander daar geen last van heeft. En dan bedoel ik niet de jongeman die zich stoort aan een hoofddoekje maar opeens je armen willen bedekken terwijl je een functie hebt waarbij dat niet kan is vragen om problemen. Prima dat je je aan de fundamenten van je geloof wilt houden, maar zoek dan een andere baan.

En wie weet houdt zij zich aan de basisregels en vindt ze het nu tijd om zich te houden aan de regel dat ze haar armen moet bedekken, niks mis mee zolang een ander daar geen last van heeft. Nogmaals, in dit voorbeeld had ze gewoon een andere baan moeten zoeken en geen drama maken op haar werkplek.

En een beetje fundi laat het aan God over wie goed en slecht is
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:03:37 #201
256436 Whiskey_Tango
pi_71320225
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:02 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Waarom weglopen voor de 'problemen'? We moeten immers met elkaar samenleven, en dus moeten we het met mekaar oplossen.
Het is toch opgelost, ze moest oprotten
- W. Churchill
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 18:04:02 #202
137949 Disana
pi_71320235
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:03 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Ja lol inderdaad, maar bedenk wel dat er dus mensen zijn als Ghazi die dit werkelijk denken, en dat is eerder beangstigend te noemen dan grappig
Ja en ik vind dat heel jammer. Dat wij versus zij denken, die angst voor of hekel aan vermeende moslimhaat. Zo kunnen we wel bezig blijven.
pi_71320294
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:49 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Blijkbaar niet op die afdeling.
quote:
3.4. In de meergenoemde WIP-richtlijn is een afgewogen samenstel van maatregelen vastgelegd met als doel om met name bij patiëntgebonden werkzaamheden het ontstaan van eventuele infecties te voorkomen. Het Ziekenhuis heeft onweersproken gesteld, dat deze richtlijn is opgesteld door gezaghebbende Nederlandse wetenschappers en deskundigen en door de Inspectie voor de Gezondheidszorg als professionele standaard wordt gehanteerd.
  Donald Duck held zaterdag 25 juli 2009 @ 18:06:29 #204
46149 __Saviour__
pi_71320303
quote:

[..]

Er is haar als oplossing een andere functie geboden en dat weigerde ze. Meer kan dat ziekenhuis niet doen. Ze hoeven echt niet toe te geven aan de religieuze waanideeën van iemand.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:06:57 #205
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71320311
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:59 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik weet dus niet of er niets mis mee is Marrije. Ik begrijp namelijk totaal niet waar zo'n ommekeer vandaan komt in iemand die tot dat moment gewoon in alles meedraaide.
Dat kan door lezen komen of door gesprekken met anders denkenden. . .door van alles. Bij de één komt het omdat ze wat met een moslim wil en zich daarom in de islam gaat verdiepen, bij een ander (geboren moslima) kan het zo zijn dat ze opeens de draad oppakt omdat ze in een dip zat of omdat ze toevallig iets las of hoorde. Hoeft niet iets ingrijpends te zijn, kan ook iets kleins zijn wat zo'n ommezwaai teweeg brengt. En dat je er dan voor kiest om op een andere manier mee te draaien is ook goed, wat mij betreft zorg je er dan alleen wel voor dat een ander er geen last van heeft.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:08:30 #206
256436 Whiskey_Tango
pi_71320346
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja en ik vind dat heel jammer. Dat wij versus zij denken, die angst voor of hekel aan vermeende moslimhaat. Zo kunnen we wel bezig blijven.
Nouja, in gevallen als deze is het ook een wij-zij geval, omdat er sprake is van een non-religieus ziekenhuis, en een moslima die er veranderingen wil doordringen. Alleen in een blank-blank conflict, laten we zeggen, een zuster wil niet werken met korte mouwen komt er geen sprake van discriminatie in voor, maar gewoon een arbeidsconflict.

Ik ben daarom ook redelijk bang voor deze ontwikkeling van positieve discriminatie, waarin alles maar meteen de stempel discriminatie en racisme krijgt, om de regels van autochtoon/welwillend Nederland te beschrijven.
- W. Churchill
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:09:05 #207
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71320358
er zijn oplossingen. als ze dan maar niet gaat zeuren dat na het afdoen van haar moslima-armbeschermers haar armen er wat rood, dik en ontstoken uitzien. of je doet iets goed, of je doet het niet en gaat jankend thuiszitten. want de kaaskop betaalt wel.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:09:28 #208
219969 Ghazi
pi_71320374
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Deze verpleegsters wassen handen en armen, als je lange kleding draagt kunnen daar de bacteriën op blijven zitten, aangezien je niet de hele tijd je mouwen loopt te wassen, of bij elke patiënt een nieuw shirt aantrekt. Het feit dat zij deze lange kleding wenst te dragen, betekend dus dat ze in feite een lopende bacteriekolonie is.

Ofwel, een gevaar voor de volksgezondheid in het ziekenhuis.
Kennelijk is het niet zo'n grote issue als het om een gevaar voor volksgezondheid gaat. Want deze verpleegster overhandigde bewijs voor de rechtbank, waaruit bleek dat verscheidene mensen in het ziekenhuis, waar onder artsen, waar zij werkte lange mouwen droegen. Dus dit argument is niet echt steekhoudend.
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]
Integendeel, het is juist wel aan de orde. Zodra ze een 'flexibele' regeling toepassen op basis van haar geloofsovertuiging geef je religie een houvast in de gedragsregels in de gezondheidszorg.
Maar die overtuiging blijft beperkt tot de desbetreffende verpleegster. Een ieder die zich dat wenst kan zich op andere wijze conformeren aan de geldende richtlijnen. Er wordt dus niks opgelegd aan anderen.
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 18:10:20 #209
137949 Disana
pi_71320389
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:06 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat kan door lezen komen of door gesprekken met andersdenken. . .door van alles. Bij de één komt het omdat ze wat met een moslim wil en zich daarom in de islam gaat verdiepen, bij een ander (geboren moslima) kan het zo zijn dat ze opeens de draad oppakt omdat ze in een dip zat of omdat ze toevallig iets las of hoorde. Hoeft niet iets ingrijpends te zijn, kan ook iets kleins zijn wat zo'n ommezwaai teweeg brengt. En dat je er dan voor kiest om op een andere manier mee te draaien is ook goed, wat mij betreft zorg je er dan alleen wel voor dat een ander er geen last van heeft.
Ja dat snap ik allemaal, en het hoeft geen probleem te zijn tenzij in een situatie als deze.

Maar negen op de tien keer houdt zo'n ommekeer beperkingen voor de moslima zelf in en nadelen. En daarom begrijp ik niet waarom de keuze in het voordeel van voorschriften wordt gemaakt en in het nadeel van een goed leven met werk en normale omgang met anderen.
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 18:11:16 #210
137949 Disana
pi_71320398
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Nouja, in gevallen als deze is het ook een wij-zij geval, omdat er sprake is van een non-religieus ziekenhuis, en een moslima die er veranderingen wil doordringen. Alleen in een blank-blank conflict, laten we zeggen, een zuster wil niet werken met korte mouwen komt er geen sprake van discriminatie in voor, maar gewoon een arbeidsconflict.

Ik ben daarom ook redelijk bang voor deze ontwikkeling van positieve discriminatie, waarin alles maar meteen de stempel discriminatie en racisme krijgt, om de regels van autochtoon/welwillend Nederland te beschrijven.
Ik zie die positieve discriminatie niet? De lerares die opeens geen handen meer wilde geven is ook ontslagen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:11:21 #211
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71320400
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:09 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Kennelijk is het niet zo'n grote issue als het om een gevaar voor volksgezondheid gaat. Want deze verpleegster overhandigde bewijs voor de rechtbank, waaruit bleek dat verscheidene mensen in het ziekenhuis, waar onder artesen, waar zij werkte lange mouwen droegen. Dus dit argument is niet echt steekhouden.
[..]

Maar die overtuiging blijft beperkt tot de desbetreffende verpleegster. Een ieder die zich dat wenst kan zich op andere wijze conformeren aan de geldende richtlijnen. Er wordt dus niks opgelegd aan anderen.
jij blijft voorstander van de softe aanpak, zodat je in ieder geval niet de heilige marokkaanse gemeenschap benadeelt met al hun prinsjes en koningen. toch?
  Donald Duck held zaterdag 25 juli 2009 @ 18:11:38 #212
46149 __Saviour__
pi_71320409
quote:
Kennelijk is het niet zo'n grote issue als het om een gevaar voor volksgezondheid gaat. Want deze verpleegster overhandigde bewijs voor de rechtbank, waaruit bleek dat verscheidene mensen in het ziekenhuis, waar onder artesen, waar zij werkte lange mouwen droegen. Dus dit argument is niet echt steekhouden.
En dat bewijs hield blijkbaar geen stand in de rechtbank
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:13:01 #213
256436 Whiskey_Tango
pi_71320452
quote:

[..]

[..]
Dat is dan een fout van de overige artsen, die ook op hun plaats dienen te worden gezet. Het feit dat deze moslima dat aandraagt is meer een vorm van "Maar hun doen het ook!1!11 " dan van een werkelijke beargumentatie waarom zij wél lange mouwen zou mogen dragen.
quote:
Niet als het om iets gaat als lichaamsbedekking, en ze niet zich wil onderwerpen aan deze regeling.
- W. Churchill
pi_71320453
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:06 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat kan door lezen komen of door gesprekken met anders denkenden. . .door van alles.
Prima, maar dat moet ze wel zelf de consequenties aanvaarden i.v.p. problemen
maken bij de werkgever.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:13:54 #215
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71320476
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja dat snap ik allemaal, en het hoeft geen probleem te zijn tenzij in een situatie als deze.

Maar negen op de tien keer houdt zo'n ommekeer beperkingen voor de moslima zelf in en nadelen. En daarom begrijp ik niet waarom de keuze in het voordeel van voorschriften wordt gemaakt en in het nadeel van een goed leven met werk en normale omgang met anderen.
Dat is nou juist het verschil in inzicht, de moslima zal zelf niet ervaren dat het 9 van de 10 keer een beperking is en een beperking hoeft niet nadelig te worden ervaren. Ook een praktiserende moslima kan een goed leven met werk en normale omgang met anderen hebben. Maar ja, voor jou hoort bij de normale omgang met anderen waarschijnlijk handen schudden en voor een 'fundi' is dat minder vanzelfsprekend. Maar ook dan kan zij een baan zoeken waarbij dat niet nodig is.
Een goed leven hoeft niet beperkt te worden door de regels van de islam, integendeel.
pi_71320481
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:59 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Nu doe je precies het tegenovergestelde van wat je daar net zei. Jij kunt in je hoedanigheid niet voor een ander bepalen hoe ze haar geloofsbeleving moet ervaren. De theologische discussie is totaal niet relevant hier.
Ik bepaal ook niet voor haar hoe ze haar geloofsbeleving moet ervaren. Het is haar leven, zij bepaalt dat zelf. Maar de hygiëneregels zijn wel relevant en als het niet mogelijk is om zonder korte mouwen te werken dan moet je een keuze maken: fundi zijn zonder baan, of een flexibele moslim die zich én aan de hygiëneregels houdt en ook nog eens iets goeds doet voor je medemens als verpleegster.

Iemand voor gematigd of fundi uitmaken heeft niets te maken met de theologische discussie. Wat wel tot die discussie hoort is als je beweert dat jouw stroming de echte islam is en de rest v/d moslims nepperds zijn.
pi_71320485
quote:

Kennelijk is het niet zo'n grote issue als het om een gevaar voor volksgezondheid gaat. Want deze verpleegster overhandigde bewijs voor de rechtbank, waaruit bleek dat verscheidene mensen in het ziekenhuis, waar onder artesen, waar zij werkte lange mouwen droegen. Dus dit argument is niet echt steekhoudend.

Dat was op andere afdelingen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:14:14 #218
256436 Whiskey_Tango
pi_71320486
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:11 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik zie die positieve discriminatie niet? De lerares die opeens geen handen meer wilde geven is ook ontslagen.
Ik had het in deze over de ontwikkeling van denkwijze van sommige mensen, waaronder ook in deze de denkwijze van Ghazi.
- W. Churchill
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:14:31 #219
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71320489
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:13 schreef yyentle het volgende:

[..]

Prima, maar dat moet ze wel zelf de consequenties aanvaarden i.v.p. problemen
maken bij de werkgever.
Dat heb ik ook gezegd (minimaal 2 keer).
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 18:15:43 #220
137949 Disana
pi_71320516
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Ik had het in deze over de ontwikkeling van denkwijze van sommige mensen, waaronder ook in deze de denkwijze van Ghazi.
Ik maak me daar geen zorgen om. Ik vind dat ghazi hierin net als deze verpleegster tot een minderheid behoort die meer aanpassing aan de islam wenst dan mogelijk is.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:17:54 #221
256436 Whiskey_Tango
pi_71320559
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik maak me daar geen zorgen om. Ik vind dat ghazi hierin net als deze verpleegster tot een minderheid behoort die meer aanpassing aan de islam wenst dan mogelijk is.
Ik merk deze trend anders steeds vaker om me heen, en maak me er wel degelijk zorgen over. De Islam heeft zoals iedere religie een plek hier in Nederland, en dat hoort ook zo. Maar ik verbaas me over het feit dat sommige moslims en (met name links denkende) autochtonen er blijkbaar op zo'n manier over denken dat de Islam recht heeft op hervormingen in Nederland.
- W. Churchill
pi_71320565
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:14 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gezegd (minimaal 2 keer).
Hebben wij dezelfde mening?
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 18:19:54 #223
137949 Disana
pi_71320602
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Ik merk deze trend anders steeds vaker om me heen, en maak me er wel degelijk zorgen over. De Islam heeft zoals iedere religie een plek hier in Nederland, en dat hoort ook zo. Maar ik verbaas me over het feit dat sommige moslims en (met name links denkende) autochtonen er blijkbaar op zo'n manier over denken dat de Islam recht heeft op hervormingen in Nederland.
Overal waar mensen zijn, zijn wensen. Dat vind ik op zich niet zorgelijk of beangstigend. En het besluit van het ziekenhuis, net als van de school inzake het niet geven van handen, vind ik duiden op een gezonde samenleving waarover je je geen zorgen hoeft te maken.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:22:58 #224
256436 Whiskey_Tango
pi_71320664
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Overal waar mensen zijn, zijn wensen. Dat vind ik op zich niet zorgelijk of beangstigend. En het besluit van het ziekenhuis, net als van de school inzake het niet geven van handen, vind ik duiden op een gezonde samenleving waarover je je geen zorgen hoeft te maken.
Dat is waar, en deze wensen is ook niks verkeerd mee, aangezien net zoals jij zegt iedereen deze heeft. Maar voor mijn gevoel gaat het de verkeerde kant op, omdat deze geluiden steeds vaker en harder klinken door het land. Voor mijn gevoel faciliteren we de Islam, en geven we de mensen ruimte om hun geloof te beoefenen, niks mis mee. Maar méér dan dat wil ik niet, Nederland is Nederland, en zo behoort het te blijven.

Het ziekenhuis in deze heeft dan ook een goede beslissing genomen, wil ze niet werken in een Nederlandse werkomgeving, met onze normen en waarden en regels, dan moet ze maar lekker oprotten.

Ik vraag me alleen wel af, welke klapjosti haar een vergoeding heeft toegekend.
- W. Churchill
pi_71320679
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:55 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Niet per se, genoeg mensen komen er mee weg, en anders steken we haar auto in de fik om haar die 8500 maar afhandig te maken. Verdomd dat ze daar lekker van op vakantie kan, haar het leven zuur maken moeten we, niet dit gedrag tolereren.
Dit gedrag wordt ook niet getolereerd. Ze is ontslagen. Maar wel vreemd dat ze een schadevergoeding heeft gekregen. Dit moedigt andere fundi's aan om hetzelfde te doen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:25:13 #226
256436 Whiskey_Tango
pi_71320711
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:23 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]

Dit gedrag wordt ook niet getolereerd. Ze is ontslagen. Maar wel vreemd dat ze een schadevergoeding heeft gekregen. Dit moedigt andere fundi's aan om hetzelfde te doen.
Precies, als ik tegen de gedrags/hygiëne regels inga op mijn werkplek, krijg ik ook geen vergoeding als ik ontslagen word . Ik snap ook niet dat bij geloofsgerelateerde dingen (politiek correct gedrag) er wel vergoedingen worden toegekend.

Over die vergoeding, wie heeft die toegekend eigenlijk? Het ziekenhuis of een rechtbank?
- W. Churchill
pi_71320734
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:

Ik denk niet dat Nederlanders die zich bij een werkgever ineens niet meer aan de regels willen houden en daarom weggaan, een schadevergoeding meekrijgen.
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 18:27:42 #228
137949 Disana
pi_71320766
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Dat is waar, en deze wensen is ook niks verkeerd mee, aangezien net zoals jij zegt iedereen deze heeft. Maar voor mijn gevoel gaat het de verkeerde kant op, omdat deze geluiden steeds vaker en harder klinken door het land. Voor mijn gevoel faciliteren we de Islam, en geven we de mensen ruimte om hun geloof te beoefenen, niks mis mee. Maar méér dan dat wil ik niet, Nederland is Nederland, en zo behoort het te blijven.

Het ziekenhuis in deze heeft dan ook een goede beslissing genomen, wil ze niet werken in een Nederlandse werkomgeving, met onze normen en waarden en regels, dan moet ze maar lekker oprotten.

Ik hoor dat nooit. Dat je niet meer wilt begrijp ik, je angst begrijp ik niet. Er zijn maar zo'n 200.000 practizerende moslims in Nederland en die zijn overwegend van de generatie die hier niet is geboren. Dan is het vervolgens nog de vraag wat deze practizerende moslims willen... en daar hoor ik niet veel over, uitzonderingen zoals deze verpleegster daargelaten.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:27:43 #229
256436 Whiskey_Tango
pi_71320768
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:26 schreef yyentle het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Nederlanders die zich bij een werkgever ineens niet meer aan de regels willen houden en daarom weggaan, een schadevergoeding meekrijgen.
Precies, vandaar dat ik ook de term positieve discriminatie neerpleurde.
- W. Churchill
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:29:29 #230
256436 Whiskey_Tango
pi_71320815
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:27 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik hoor dat nooit. Dat je niet meer wilt begrijp ik, je angst begrijp ik niet. Er zijn maar zo'n 200.000 practizerende moslims in Nederland en die zijn overwegend van de generatie die hier niet is geboren. Dan is het vervolgens nog de vraag wat deze practizerende moslims willen... en daar hoor ik niet veel over, uitzonderingen zoals deze verpleegster daargelaten.
Het kan dat we natuurlijk met verschillende standpunten naar berichtgeving kijken, en waar ik positieve discriminatie of een aanpassing voor de Islam zie dat jij daar dat niet ziet

Maargoed, over deze verpleegster zijn we het dan wel eens, en dat is wat mij betreft in dit topic goed genoeg.
- W. Churchill
pi_71320819
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Precies, als ik tegen de gedrags/hygiëne regels inga op mijn werkplek, krijg ik ook geen vergoeding als ik ontslagen word . Ik snap ook niet dat bij geloofsgerelateerde dingen (politiek correct gedrag) er wel vergoedingen worden toegekend.

Over die vergoeding, wie heeft die toegekend eigenlijk? Het ziekenhuis of een rechtbank?
Volgens de FP de rechtbank.
pi_71320838
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:03 schreef Marrije het volgende:

[..]

Daar zag ik laatst een interessante docu over, dat de meeste praktiserende moslims fundamentalisten zijn omdat ze zich vasthouden aan de fundamenten van het geloof. Nou ja, op zich niks mis mee, zolang een ander daar geen last van heeft. En dan bedoel ik niet de jongeman die zich stoort aan een hoofddoekje maar opeens je armen willen bedekken terwijl je een functie hebt waarbij dat niet kan is vragen om problemen. Prima dat je je aan de fundamenten van je geloof wilt houden, maar zoek dan een andere baan.

En wie weet houdt zij zich aan de basisregels en vindt ze het nu tijd om zich te houden aan de regel dat ze haar armen moet bedekken, niks mis mee zolang een ander daar geen last van heeft. Nogmaals, in dit voorbeeld had ze gewoon een andere baan moeten zoeken en geen drama maken op haar werkplek.

En een beetje fundi laat het aan God over wie goed en slecht is
Ik ken genoeg praktiserende moslims die 5x per dag bidden maar geen fundi's zijn. Als ze niet op hun werkplek/uni mogen bidden dan doen ze dat lekker thuis.

Maar als je geloof ervoor zorgt dat je niet meer normaal kunt functioneren net als de moslimaverpleegster uit dit nieuwsbericht, dan ben je een fundi. Een korte mouw beheerst dan je leven, best triest.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:30:42 #233
256436 Whiskey_Tango
pi_71320844
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:29 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]

Volgens de FP de rechtbank.
Uitermate vreemd en betreurenswaardig dan.
- W. Churchill
pi_71320957
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Uitermate vreemd en betreurenswaardig dan.
Ik denk dat als ze zonder vergoeding was "heengezonden" er een rel zou zijn ontstaan en dat is niet wenselijk in dit land.
pi_71320988
quote:

[..]

Je zei zelf: "Je kan niet aan het werk gaan, als het zo indruist met je geweten."
En het is ook niet mogelijk om met lange mouwen aan te werken.

Dan zit er niets anders op dan te vertrekken. Doe je dat niet zelf, dan word je een handje geholpen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:38:49 #236
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71321046
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:30 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]
Maar als je geloof ervoor zorgt dat je niet meer normaal kunt functioneren net als de moslimaverpleegster uit dit nieuwsbericht, dan ben je een fundi. Een korte mouw beheerst dan je leven, best triest.
Nogmaals, de moslima in deze kwestie had beter een andere baan kunnen zoeken, dan kan ze fundi zijn en normaal functioneren. Want als ze op een telefonische helpdesk werkt, om maar wat te noemen, dan merkt men er amper wat van.
pi_71321075
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:35 schreef yyentle het volgende:

[..]

Ik denk dat als ze zonder vergoeding was "heengezonden" er een rel zou zijn ontstaan en dat is niet wenselijk in dit land.
Die wereldvreemde rechter heeft voor nog een grotere rel gezorgd door haar een schadevergoeding toe te kennen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:40:38 #238
256436 Whiskey_Tango
pi_71321104
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:35 schreef yyentle het volgende:

[..]

Ik denk dat de inwoners van dit land dat zelf wel mogen bepalen nietwaar? Het kan me werkelijk geen éne ruk schelen wat de Islamitische medemens in dit land vind van onze regels, als het moet (hoe erg dit) ga ik nog liever een burgeroorlog ontketenen om deze met hand en tand te verdedigen, dan om politiek correct gedrag de hele samenleving naar z'n grootje te helpen.

Vind het dan ook een grove schande dat de rechtbank mee is gegaan in deze, het creëert alleen maar slechte jurisprudentie die in de toekomst gebruikt zal worden door meer van dit soort relmoslims.
- W. Churchill
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:41:31 #239
256436 Whiskey_Tango
pi_71321118
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:39 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]

Die wereldvreemde rechter heeft voor nog een grotere rel gezorgd door haar een schadevergoeding toe te kennen.
Dit dus.
- W. Churchill
pi_71321276
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:38 schreef Marrije het volgende:

[..]

Nogmaals, de moslima in deze kwestie had beter een andere baan kunnen zoeken, dan kan ze fundi zijn en normaal functioneren. Want als ze op een telefonische helpdesk werkt, om maar wat te noemen, dan merkt men er amper wat van.
Daar is ze nu mee bezig een andere baan zoeken (of in de toekomst)
Ze werkte al sinds 2001 bij dit ziekenhuis en is na 6/7 jaar opeens geradicaliseerd.

Ik ben best benieuwd naar de reden waarom ze zo is veranderd. Ze beweert dat ze zich heeft verdiept in haar geloof: hoe heeft ze dat gedaan? Via het internet of heeft ze het advies van een fundi imam/moskee opgevolgd? Als dat laatste het geval is dan zou ik die imam/moskee goed in de gaten houden.
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 18:50:02 #241
137949 Disana
pi_71321348
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:47 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]

Ze werkte al sinds 2001 bij dit ziekenhuis en is na 6/7 jaar opeens geradicaliseerd.

Ik ben best benieuwd naar de reden waarom ze zo is veranderd. Ze beweert dat ze zich heeft verdiept in haar geloof: hoe heeft ze dat gedaan? Via het internet of heeft ze het advies van een fundi imam/moskee opgevolgd? Als dat laatste het geval is dan zou ik die imam/moskee goed in de gaten houden.
Dat laatste is waarom ik mezelf het hier ook al afvroeg. Het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat je geheel uit vrije wil goede zaken opgeeft voor beperkende regels.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:50:52 #242
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71321376
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:47 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]

Vind je haar radicaal omdat ze haar armen wil bedekken tijdens haar werk of omdat ze er een drama van heeft gemaakt bij haar werkgever.
Misschien staat ze wel onder druk van haar man Sorry.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:52:22 #243
256436 Whiskey_Tango
pi_71321415
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:50 schreef Marrije het volgende:

[..]

- W. Churchill
pi_71321422
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:

Vind het dan ook een grove schande dat de rechtbank mee is gegaan in deze, het creëert alleen maar slechte jurisprudentie die in de toekomst gebruikt zal worden door meer van dit soort relmoslims.
Ik vind het ook bedenkelijk. Maar je doet er niet veel tegen.

Ik beschouw het maar als iets eenmaligs.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:52:48 #245
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71321428
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat laatste is waarom ik mezelf het hier ook al afvroeg. Het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat je geheel uit vrije wil goede zaken opgeeft voor beperkende regels.
Zo onwaarschijnlijk vind ik dat niet, heb dat vaak genoeg om me heen gezien.
pi_71321461
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Het kan best zijn dat ze het uit vrije wil doet maar ik denk niet dat ze alleen is. Ze wordt vast gestimuleerd door haar man/vrienden/familie of wie dan ook maar ze is iig niet alleen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:54:14 #247
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71321462
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Ja dit topic is natuurlijk niet compleet zonder dat ten minste 1 iemand heeft geroepen dat het om een onderdrukte moslima gaat
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 18:54:48 #248
137949 Disana
pi_71321476
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:52 schreef Marrije het volgende:

[..]

Zo onwaarschijnlijk vind ik dat niet, heb dat vaak genoeg om me heen gezien.
Van moslims of anderen?
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 18:55:52 #249
137949 Disana
pi_71321501
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:54 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]

Het kan best zijn dat ze het uit vrije wil doet maar ik denk niet dat ze alleen is. Ze wordt vast gestimuleerd door haar man/vrienden/familie of wie dan ook maar ze is iig niet alleen.
Dat is mijn vermoeden ook maar ik vind het moeilijk dat als Nederlandse te zeggen omdat het gauw de schijn van vooroordelen wekt. Het zou er dan namelijk op neer komen dat ik deze moslima niet voor vol aanzie en dus haar keuze niet respecteer.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:56:16 #250
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71321511
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:54 schreef Disana het volgende:

[..]

Van moslims of anderen?
moslims, met name bekeerde moslima's
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:56:31 #251
256436 Whiskey_Tango
pi_71321522
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:52 schreef yyentle het volgende:

[..]

Ik vind het ook bedenkelijk. Maar je doet er niet veel tegen.

Ik beschouw het maar als iets eenmaligs.
Ja, jammer dat je niet als buitenstaander in hoger beroep kan gaan namens het ziekenhuis of iets in die richting, ik zou het bijna gaan doen ook
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:54 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ja dit topic is natuurlijk niet compleet zonder dat ten minste 1 iemand heeft geroepen dat het om een onderdrukte moslima gaat
Onderdukt is ze wel, door haar religie.
- W. Churchill
pi_71321532
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:50 schreef Marrije het volgende:

[..]

Vind je haar radicaal omdat ze haar armen wil bedekken tijdens haar werk of omdat ze er een drama van heeft gemaakt bij haar werkgever.
Als je 6/7 jaar lang geen problemen hebt met korte mouwen en opeens wel dan ben je wat mij betreft geradicaliseerd. Waarom sorry?
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 18:57:19 #253
137949 Disana
pi_71321544
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:56 schreef Marrije het volgende:

[..]

moslims, met name bekeerde moslima's
Ah. En heb jij inzicht in de oorzaak van hun ommekeer?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:57:57 #254
256436 Whiskey_Tango
pi_71321564
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:57 schreef Disana het volgende:

[..]

Een ferme vuist van manlief doet wonderen
- W. Churchill
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 19:00:05 #255
137949 Disana
pi_71321632
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Een ferme vuist van manlief doet wonderen
Bijvoorbeeld. Of druk vanuit de familie of van de imam.

Maar meestal hoor ik deze jonge vrouwen zeggen dat ze hun trots op hun geloof en cultuur uit willen dragen. Ik heb er moeite mee dit niet als een licht anti-Nederland statement te zien.
pi_71321673
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:55 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat is mijn vermoeden ook maar ik vind het moeilijk dat als Nederlandse te zeggen omdat het gauw de schijn van vooroordelen wekt. Het zou er dan namelijk op neer komen dat ik deze moslima niet voor vol aanzie en dus haar keuze niet respecteer.
Zolang je je niet bemoeit met de theologische discussie is er niets aan de hand. Je stelt je eigen regels op (hygiëneregels in dit geval) en als ze zich niet aan de regels wilt houden dan moet ze vertrekken. Geen enkele moslim zal jou voor racist of wat dan ook uitmaken behalve die relmoslima dan.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:01:25 #257
256436 Whiskey_Tango
pi_71321675
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:00 schreef Disana het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Of druk vanuit de familie of van de imam.

Maar meestal hoor ik deze jonge vrouwen zeggen dat ze hun trots op hun geloof en cultuur uit willen dragen. Ik heb er moeite mee dit niet als een licht anti-Nederland statement te zien.
Precies, wederom de spijker op z'n kop.

Het aannemen van een andere cultuur dan de Nederlandse (in het geval van hier geboren) noem ik een afwijzing van de Nederlandse cultuur.
- W. Churchill
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:01:28 #258
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71321679
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:57 schreef Disana het volgende:

[..]

Die kan dus heel verschillend zijn. De meeste (maar lang niet alle) bekeerde moslima's krijgen een vriendje dat moslim is en leren via hem de islam kennen. Maar dat is meestal geen fundi, want een fundi doet niet aan daten zeg maar. Maar wat ik wel zie is dat als zo'n meisje / vrouw bekeert, dat ze zich gaat verdiepen in de regels en zich daar dan meer en meer aan wil houden. Die groeit er dan als het ware in. Misschien nog wel meer dan vriendlief. En anderen leren de islam kennen zonder vriendje, maar uit interesse of vooroordelen en door zich erin te verdiepen blijkt dan dat ze zich er meer en meer mee verwant voelt en bekeert op die manier. Een vrouw hoeft niet altijd zoekende te zijn naar een geloof maar die heb je er natuurlijk ook tussen.
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 19:03:08 #259
137949 Disana
pi_71321730
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Het aannemen van een andere cultuur dan de Nederlandse (in het geval van hier geboren) noem ik een afwijzing van de Nederlandse cultuur.
Begrijp me niet verkeerd, van mij mag het hoor. Maar soms is het moeilijk er geen afwijzing in te zien, en ik vraag me af of ik dat wel goed zie.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:04:19 #260
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71321770
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Wat is de Nederlandse cultuur? Ik bedoel, Nederland is een multiculturele samenleving en dat is juist zo kenmerkend voor de vrijheid van behoud van je eigen cultuur. Je kunt dus prima je eigen cultuur aanhangen zonder de Nederlandse te verwerpen. Je kunt dus bijvoorbeeld prima eten kopen en klaarmaken zoals je gewend bent vanuit een andere cultuur, zonder zelf de Nederlandse pot te koken en af te wijzen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:04:19 #261
256436 Whiskey_Tango
pi_71321771
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:01 schreef Marrije het volgende:

[..]

Die kan dus heel verschillend zijn. De meeste (maar lang niet alle) bekeerde moslima's krijgen een vriendje dat moslim is en leren via hem de islam kennen. Maar dat is meestal geen fundi, want een fundi doet niet aan daten zeg maar. Maar wat ik wel zie is dat als zo'n meisje / vrouw bekeert, dat ze zich gaat verdiepen in de regels en zich daar dan meer en meer aan wil houden. Die groeit er dan als het ware in. Misschien nog wel meer dan vriendlief. En anderen leren de islam kennen zonder vriendje, maar uit interesse of vooroordelen en door zich erin te verdiepen blijkt dan dat ze zich er meer en meer mee verwant voelt en bekeert op die manier. Een vrouw hoeft niet altijd zoekende te zijn naar een geloof maar die heb je er natuurlijk ook tussen.
Naar mijn weten was ze al minimaal 6/7 jaar moslima in de tijd dat ze daar werkzaam was Dus daarom, of familie/vrienden hebben druk uitgeoefend, of er zijn wapperende handjes te pas gekomen lijkt mij. Je veranderd niet je religieuze wereldbeeld van "Het maakt me weinig uit, ik werk zoals ik wil" naar "Ik ga hier niet meer werken met korte mouwen, ik eis geld als ik weg moet".

Vreemde radicalisering als je het mij vraagt.
- W. Churchill
pi_71321795
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:56 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Onderdukt is ze wel, door haar religie.
Ze doet het toch echt zelf, vind ik. We leven in Nederland en niet in Iran waar een islamistisch regime het voor het zeggen heeft en je terecht kunt zeggen dat je onderdrukt wordt door 'je religie'.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:05:58 #263
256436 Whiskey_Tango
pi_71321819
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

Wat is de Nederlandse cultuur? Ik bedoel, Nederland is een multiculturele samenleving en dat is juist zo kenmerkend voor de vrijheid van behoud van je eigen cultuur. Je kunt dus prima je eigen cultuur aanhangen zonder de Nederlandse te verwerpen. Je kunt dus bijvoorbeeld prima eten kopen en klaarmaken zoals je gewend bent vanuit een andere cultuur, zonder zelf de Nederlandse pot te koken en af te wijzen.
Je niet houden aan 'westerse' regelgeving in het ziekenhuis, omdat het discriminatie zou zijn noem ik nou niet bepaald rekening houden met onze normen en waarden. En daarnaast, die regels zijn er om besmetting van patiënten tegen te gaan, en helemaal niet bedoeld om onze cultuur op haar op te dringen.

Ofwel, de afwijzing om te veranderen en het afwijzen van onze regels noem ik een licht anti-Nederland tintje hebben.
- W. Churchill
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:06:13 #264
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71321832
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Naar mijn weten was ze al minimaal 6/7 jaar moslima in de tijd dat ze daar werkzaam was Dus daarom, of familie/vrienden hebben druk uitgeoefend, of er zijn wapperende handjes te pas gekomen lijkt mij. Je veranderd niet je religieuze wereldbeeld van "Het maakt me weinig uit, ik werk zoals ik wil" naar "Ik ga hier niet meer werken met korte mouwen, ik eis geld als ik weg moet".

Vreemde radicalisering als je het mij vraagt.
Misschien voelde ze zich er al een jaar niet happy bij, zou kunnen. Maar ja, ik begrijp ook niet dat ze niet gewoon een andere baan heeft gezocht ipv er een drama van te maken op haar werkplek.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:07:15 #265
256436 Whiskey_Tango
pi_71321868
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:05 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]

Ze doet het toch echt zelf, vind ik. We leven in Nederland en niet in Iran waar een islamistisch regime het voor het zeggen heeft en je terecht kunt zeggen dat je onderdrukt wordt door 'je religie'.
Ik bedoel ook dat ze zichzelf onderdrukt, ze geeft de schuld aan het ziekenhuis, en het feit dat wij niet flexibel genoeg zouden zijn. Maar ze doet het toch uiteindelijk zichzelf aan, uit de naam van haar geloofsovertuiging. Dan geef ik niet de Islam de schuld, maar wel háár religie. Ofwel, haar eigen wereldbeeld van hoe de Islam beoefend hoort te worden.
- W. Churchill
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 19:08:59 #266
137949 Disana
pi_71321920
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:01 schreef Marrije het volgende:

[..]

Het klinkt een beetje gekunsteld Marrije. Een nieuwe vorm geven aan je leven omdat het kan. Het kan van deze meiden toch niet gezegd worden dat ze het niet goed hadden in deze samenleving.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:09:15 #267
256436 Whiskey_Tango
pi_71321926
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:06 schreef Marrije het volgende:

[..]

Misschien voelde ze zich er al een jaar niet happy bij, zou kunnen. Maar ja, ik begrijp ook niet dat ze niet gewoon een andere baan heeft gezocht ipv er een drama van te maken op haar werkplek.
Tja, de eis op schadevergoeding geeft wel een inzicht in haar denkwijze en motivatie
- W. Churchill
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 19:12:54 #268
137949 Disana
pi_71322020
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Tja, de eis op schadevergoeding geeft wel een inzicht in haar denkwijze en motivatie
Wat ik wel eens opmerk is dat jonge geradicaliseerde/fundi-geworden moslima's respect opeisen of verwachten van anderen. Ze meten zich een rol aan waarvan ze verwachten dat hij wordt gewaardeerd. In dat kader zie ik ook die schadeclaim.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:13:03 #269
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71322024
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:08 schreef Disana het volgende:

[..]

Het klinkt een beetje gekunsteld Marrije. Een nieuwe vorm geven aan je leven omdat het kan. Het kan van deze meiden toch niet gezegd worden dat ze het niet goed hadden in deze samenleving.
Maar het niet goed hebben is ook geen oorzaak om je te bekeren, tenminste, voor het overgrote deel niet. Het klinkt misschien gekunsteld, maar in de praktijk wordt dat niet zo ervaren. Legio mensen geeft een andere vorm aan de manier van leven, de één door zich te bekeren tot de islam en een ander door <vul zelf maar in>.
pi_71322046
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:07 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Ik bedoel ook dat ze zichzelf onderdrukt, ze geeft de schuld aan het ziekenhuis, en het feit dat wij niet flexibel genoeg zouden zijn. Maar ze doet het toch uiteindelijk zichzelf aan, uit de naam van haar geloofsovertuiging. Dan geef ik niet de Islam de schuld, maar wel háár religie. Ofwel, haar eigen wereldbeeld van hoe de Islam beoefend hoort te worden.
Idd. En als je op de FP leest:
quote:
"We zijn uitgebreid met haar in gesprek gegaan, op zoek naar alternatieven", zegt een woordvoerster van het ziekenhuis. De verpleegster stelde zelf voor voortaan driekwartsmouwen aan te trekken "die de onderarm tot maximaal 15 centimeter boven de pols onbedekt laten". Het ziekenhuis won advies in over een aantal alternatieven, maar besliste uiteindelijk dat korte mouwen verplicht blijven.

Volgens de woordvoerster bood het ziekenhuis haar voorrang bij andere passende vacatures aan. "Maar dat wilde mevrouw niet." Acht maanden later verwierp het ziekenhuis haar bezwaren.

Dan wordt het moeilijk om de schuld bij het ziekenhuis te leggen.

In de rechtbank liet ze foto's zien van collega's op andere afdelingen die wel straffeloos kleding met lange mouwen, sieraden of horloges dragen.

En dan deze zin. Heeft ze die foto's stiekem gemaakt? (zo ja, bad Muslima )
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:14:34 #271
256436 Whiskey_Tango
pi_71322059
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:12 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat ik wel eens opmerk is dat jonge geradicaliseerde/fundi-geworden moslima's respect opeisen of verwachten van anderen. Ze meten zich een rol aan waarvan ze verwachten dat hij wordt gewaardeerd. In dat kader zie ik ook die schadeclaim.
Inderdaad, en dat zie je wel bij meer dingen. Denk ook aan gothics of iets in die richting. Als je geen positieve aandacht schenkt, dan ben je meteen tegen ze. Ofwel, if you aren't with me, you're against me.

Dus als je ze niet in de watten legt, en ze complimenteert met hun wereldbeeld, dan ben je automatisch een hater en racist. En ik weiger mee te werken aan zoiets.
- W. Churchill
pi_71322115
Eerst wel korte mouwen maar nu ineens niet meer vanwege het geloof .. Dan heeft ze waarschijnlijk een oldskool husband gevonden die het er niet mee eens is dat ze iets van der lichaam laat zien ..
We shall rise again !
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:17:34 #273
256436 Whiskey_Tango
pi_71322137
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:13 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]

[..]

En dan deze zin. Heeft ze die foto's stiekem gemaakt? (zo ja, bad Muslima )
Exact, ik snap dan ook niet dat de rechtbank hier in mee is gegaan, want het creëert alleen maar jurisprudentie voor nog meer van dit soort gekken. En inderdaad, ongevraagd foto's maken en deze publiekelijk tonen is volgens mij ook niet toegestaan .

Maargoed, rechters
- W. Churchill
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 19:17:42 #274
137949 Disana
pi_71322144
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:13 schreef Marrije het volgende:

[..]

Maar het niet goed hebben is ook geen oorzaak om je te bekeren, tenminste, voor het overgrote deel niet. Het klinkt misschien gekunsteld, maar in de praktijk wordt dat niet zo ervaren. Legio mensen geeft een andere vorm aan de manier van leven, de één door zich te bekeren tot de islam en een ander door <vul zelf maar in>.
In veel andere landen kan het wel een reden zijn. Bijvoorbeeld omdat (radicale) moslimbewegingen iets aan armoede en tekort doen.

Ik blijf er moeite mee houden. Zo'n radicale ommekeer terwijl de noodzaak er niet is. Hetzelfde zou ik overigens ook zeggen als een weldoorvoede goed-opgeleide vriend ineens lid van een christensekte werd; zou hij psychisch of materieel in ernstige nood verkeren, dan zou ik het nog engszins kunnen verklaren.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:23:25 #275
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71322277
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:17 schreef Disana het volgende:

[..]

In veel andere landen kan het wel een reden zijn. Bijvoorbeeld omdat (radicale) moslimbewegingen iets aan armoede en tekort doen.

Ik blijf er moeite mee houden. Zo'n radicale ommekeer terwijl de noodzaak er niet is. Hetzelfde zou ik overigens ook zeggen als een weldoorvoede goed-opgeleide vriend ineens lid van een christensekte werd; zou hij psychisch of materieel in ernstige nood verkeren, dan zou ik het nog engszins kunnen verklaren.
Ik had het over Nederland In het buitenland heb ik er verder geen ervaring mee, dus die beweegredenen kan ik alleen maar raden.

Die ommekeer gaat vaker geleidelijk dan radicaal. Iemand ziet in het geloof vaak meer dan alleen een houvast, het is ook een manier van leven.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:39:54 #276
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_71322747
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:23 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik had het over Nederland In het buitenland heb ik er verder geen ervaring mee, dus die beweegredenen kan ik alleen maar raden.

Die ommekeer gaat vaker geleidelijk dan radicaal. Iemand ziet in het geloof vaak meer dan alleen een houvast, het is ook een manier van leven.
En het kan het gevolg zijn van een zoektocht naar de eigen identiteit.
Ik kan me ook voorstellen dat voor sommigen het strikt toepassen van geloofsregels, juist als dat een normaal functioneren in de maatschappij in de weg staat, een vorm van moedwillige zelfkastijding kan zijn waarmee je je onderscheidt van de grijze massa. Een beetje het kluizenaarsprincipe.
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 19:44:13 #277
137949 Disana
pi_71322846
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:39 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik kan me ook voorstellen dat voor sommigen het strikt toepassen van geloofsregels, juist als dat een normaal functioneren in de maatschappij in de weg staat, een vorm van moedwillige zelfkastijding kan zijn waarmee je je onderscheidt van de grijze massa. Een beetje het kluizenaarsprincipe.
Dat is wat ik bedoelde met gekunsteld. Een noodzaak tot het aannemen van strenge geloofsregels is er namelijk niet in Nederland.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:55:19 #278
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71323138
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:39 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Misschien dat dat voor een enkeling opgaat, maar nogmaals, het merendeel ziet de regels niet als nadeel. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die de regels van de islam naleeft om zich te onderscheiden van de massa. Al moet ik zeggen dat ik ooit eens een artikel las over bekeerlingen (volgens mij stond dat in Psychologie maar kan ook een ander blad zijn geweest) dat een groepje zich tot de islam bekeert om zich af te zetten tegen de ouders. Maar goed, ik ben ze nooit tegengekomen, wat natuurlijk niet gelijk staat aan dat ze er niet zijn, vast wel, maar die groep is niet de grootste. En volgens mij houdt dat ook niet lang stand.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:59:12 #279
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71323249
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat is wat ik bedoelde met gekunsteld. Een noodzaak tot het aannemen van strenge geloofsregels is er namelijk niet in Nederland.
Wat is streng? Voor de één is 5 x per dag bidden streng en voor de ander is het bedekken van je armen streng. Wat je in de praktijk vaak ziet is dat iemand de islam praktiseert op de punten waar hij zich goed bij voelt en lang niet alles wat voorgeschreven is naleeft. Jij gaf zelf al aan dat er 'maar' 200.00 duizend praktiserend moslims zijn in Nederland.
pi_71323362
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:13 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]

[..]

De rechtbank oordeelt dat het ziekenhuis de behandeling van het bezwaarschrift had moeten afwachten voordat men haar haar functie ontnam.
quote:
an dat laatste waren immers voor [verweerster] mogelijk nadelige en onzekere gevolgen verbonden (andere functie met mogelijk lager salaris en/of herplaatsing buiten [verzoekster]). Van [verzoekster] kon redelijkerwijs worden gevergd dat zij in afwachting van bedoeld onderzoek en bedoelde beslissing [verweerster] slechts tijdelijk elders zou plaatsen en met behoud van salaris. In die zin heeft [verzoekster] geheel onnodig een voor [verweerster] onzekere situatie gecreëerd met alle nadelige (psychische) gevolgen voor [verweerster] van dien.
Het ziekenhuis krijgt gelijk wat betreft het dragen van korte mouwen, maar heeft de procedure niet correct afgehandeld waardoor er onnodige onzekerheid en nadelige gevolgen voor de werkneemster waren.
I'll be back
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 20:11:14 #281
137949 Disana
pi_71323549
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:59 schreef Marrije het volgende:

[..]

Wat is streng? Voor de één is 5 x per dag bidden streng en voor de ander is het bedekken van je armen streng. Wat je in de praktijk vaak ziet is dat iemand de islam praktiseert op de punten waar hij zich goed bij voelt en lang niet alles wat voorgeschreven is naleeft. Jij gaf zelf al aan dat er 'maar' 200.00 duizend praktiserend moslims zijn in Nederland.
Streng vind ik het als je werkzame of sociale leven eronder lijdt en ondergeschikt aan wordt gemaakt.

Dat 'maar' schreef ik in verband met de islamofobie van Wilders en zijn aanhangers, hun angst dat Nederland gedomineerd gaat worden door fundalistische of radicale moslims.
pi_71323715
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:02 schreef Gavin_de_Becker het volgende:

[..]

De rechtbank oordeelt dat het ziekenhuis de behandeling van het bezwaarschrift had moeten afwachten voordat men haar haar functie ontnam.
[..]

Het ziekenhuis krijgt gelijk wat betreft het dragen van korte mouwen, maar heeft de procedure niet correct afgehandeld waardoor er onnodige onzekerheid en nadelige gevolgen voor de werkneemster waren.
Bedankt voor de info. Dan heeft ze dus terecht een schadevergoeding ontvangen. Wel jammer dat dat wordt verzwegen door de sensatiemedia, één zin meer en niemand hoeft meer te speculeren.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:24:09 #283
256436 Whiskey_Tango
pi_71323804
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:18 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]

Bedankt voor de info. Dan heeft ze dus terecht een schadevergoeding ontvangen. Wel jammer dat dat wordt verzwegen door de sensatiemedia, één zin meer en niemand hoeft meer te speculeren.
Niet geheel, ze weigerde namelijk elke hulp die het ziekenhuis tegoed wou komen, ze wou per se haar wil doordrijven. Vind niet dat je dan nog recht hebt op een vergoeding, aangezien je jezelf een beetje buiten sluit. Als je niks wilt doen dan kan ik het me voorstellen dat het ziekenhuis zegt dat ze meteen op mag stappen, aangezien je niks hebt aan iemand die betaald thuiszit.
- W. Churchill
pi_71323978
quote:
Van [verzoekster] kon redelijkerwijs worden gevergd dat zij in afwachting van bedoeld onderzoek en bedoelde beslissing [verweerster] slechts tijdelijk elders zou plaatsen en met behoud van salaris.
Dus als ik morgen besluit dat ik me, na jaren, ineens niet meer aan de met mijn werkgever gemaakte afspraken kan houden dan....
pi_71324271
http://juridischdagblad.nl/content/view/8366/74/

ze noemen het een opmerkelijke uitspraak (bedoelen ze niet zaak?), maar enkel "qua feiten, want juridisch had menig kantonrechter niet anders geoordeeld. "
I'll be back
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:59:32 #286
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_71324626
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:30 schreef yyentle het volgende:

[..]

Dus als ik morgen besluit dat ik me, na jaren, ineens niet meer aan de met mijn werkgever gemaakte afspraken kan houden dan....
kun je het schudden tenzij je een moslim of moslima bent
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 26 juli 2009 @ 09:12:22 #287
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_71333333
'Moslima terecht ontslagen om weigeren korte mouwen'
Elsevier.nl | 26 juli 2009

De kantonrechter in Den Bosch heeft de arbeidsovereenkomst van een moslima die als verpleegkundige in het Jeroen Bosch Ziekenhuis werkt ontbonden, omdat de vrouw - vanwege haar geloof - weigerde korte mouwen te dragen.

Dat schrijft de Volkskrant. De 33-jarige vrouw werkte sinds 2001 op de nierdialyseafdeling van het Bossche ziekenhuis. Volgens haar advocaat ging ze zich vanaf 2007 'meer verdiepen in haar geloof', waarna ze besloot haar lichaam zoveel mogelijk te bedekken.

Op de dialyseafdeling is het dragen van korte mouwen verplicht, om de landelijke richtlijn die infectiegevaar moet verkleinen.

Bezwaar
De vrouw tekende bezwaar aan op de verplichting en stelde voor driekwartsmouwen aan te trekken. Het ziekenhuis won advies in over alternatieven, maar bleef erbij korte mouwen te verplichten.

De moslima bleef lange mouwen dragen en werd daarom ontslagen. Volgens een woordvoerder bood het ziekenhuis alternatieven aan, maar weigerde de vrouw dat.

Depressie
De verpleegkundige vindt dat het ziekenhuis haar anders behandelt dat anderen, maar de rechter heeft het ziekenhuis nu toch in het gelijk gesteld.

De vrouw is arbeidsongeschikt verklaard, zegt haar advocaat. 'Mijn cliënt is door deze zaak in een depressie geraakt.'
======================================================
case closed..... dan maar.
  zondag 26 juli 2009 @ 09:35:35 #288
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71333452
Toch opvallend, eerst is het hard tegen hard tot een gang naar de rechter aan toe, en als ze vervolgens haar zin niet krijgt dan is het opeens een teer zieltje wat depressief is geworden.
Niet je verlies nemen, maar als een klein kind gaan zitten mokken. Barf.

En verder wat Drugshond zegt, case closed.
DeviantArt
  zondag 26 juli 2009 @ 12:03:24 #289
3542 Gia
User under construction
pi_71335400
Case closed voor dit geval, ja, maar ik vind nog steeds dat de wet op dit punt aangepast moet worden. De vrijheid van geloof wordt te breed opgevat. Geloofsregels worden vaker boven bedrijfsregels gezet. Steeds vaker hoor je dergelijke verhalen.

Nu is het in dit geval een regel die er niet zonder reden is. In andere gevallen is het alleen maar bedrijfspolicy, maar dat zou dus niet uit moeten maken. Een werkgever moet zelf regels op mogen stellen wat betreft kleding en gedrag.

Vraag me trouwens in dit geval ook af of de vrouw over een tijdje geweigerd had mannen te behandelen vanwege haar geloof. Waar eindigt het dan?
  zondag 26 juli 2009 @ 12:06:28 #290
pi_71335460
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:03 schreef Gia het volgende:
. Waar eindigt het dan?
Als lesbienne
  zondag 26 juli 2009 @ 13:28:01 #291
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_71337298
Te triest voor woorden om dan ook nog te durven stellen
quote:
De verpleegkundige vindt dat het ziekenhuis haar anders behandelt dat anderen
Ze vertikt het om zich net zoals anderen te gedragen en durft zich dan nog te beklagen óók ! Lijkt me het verstandigste om gewoon geen volgers van de islam meer aan te nemen voor werk waar je met andere mensen in aanraking komt en waar er verplichte kledingregels gelden.

En aan het werk werk met die aanstelster ipv haar op onze kosten ziek laten vieren, het enigste dat haar mankeert is een gekte die islam heet
En volgens de volgelingen daarvan is dat een religie en geeen geestelijk afwijking dus : hoppa dan gaat ze maar vloeren schrobben mag je net zulke lange mouwen aan als ze maar wil en ook nog een paar fijne lange handschoenen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 26 juli 2009 @ 13:34:55 #292
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71337455
quote:
Op zondag 26 juli 2009 09:35 schreef Hukkie het volgende:
Toch opvallend, eerst is het hard tegen hard tot een gang naar de rechter aan toe, en als ze vervolgens haar zin niet krijgt dan is het opeens een teer zieltje wat depressief is geworden.
Niet je verlies nemen, maar als een klein kind gaan zitten mokken. Barf.

En verder wat Drugshond zegt, case closed.
Ja, maar om hier door arbeidsonschikt te raken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_71338021
En weer faciliteren we religieuze intolerantie. De uitgekeerde schadevergoeding is te bizar voor woorden. De vrouw kiest er ZELF voor om toch lange mouwen te willen dragen.
  zondag 26 juli 2009 @ 14:00:38 #294
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71338074
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:34 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, maar om hier door arbeidsonschikt te raken
Vandaar dat ik me al eerder afvroeg wat die arbeidsongeschiktheid precies inhoud. Lijkt me dat depressie geen reden is voor arbeidsongeschiktheid. Tenzij je uitgebreid onderzocht bent door psychiaters van het UWV, en dan nog steeds ongeschikt wordt verklaard. Maar we weten allemaal dat de criteria van het UWV inhouden dat je ook zonder armen vast nog wel ergens iets van productie werk kunt doen, en je dus niet snel arbeidsongeschikt wordt verklaard.

Lijkt me meer een term die die advocaat hanteert.
DeviantArt
  zondag 26 juli 2009 @ 14:03:17 #295
256436 Whiskey_Tango
pi_71338142
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:58 schreef isogram het volgende:
En weer faciliteren we religieuze intolerantie. De uitgekeerde schadevergoeding is te bizar voor woorden. De vrouw kiest er ZELF voor om toch lange mouwen te willen dragen.
Lang leve politieke correctheid, steekt steeds vaker de kop op helaas. Ik heb niks tegen moslims en de Islam in Nederland, maar het valt me wel op dat er steeds vaker misbruik word gemaakt van de terminologie racisme en discriminatie om maar zo snel mogelijk geld en sympathie te kunnen verzamelen.

Dat gaat nu nog goed, maar het schopt zo ongelofelijk veel mensen tegen de schenen dat er een keer een grens aan zit. Ben bang dat ze dit zelf nog niet door hebben, dat ze hun eigen glazen aan het ingooien zijn.
- W. Churchill
  zondag 26 juli 2009 @ 14:05:59 #296
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_71338218
Arbeidsongeschikt verklaard omdat ze geen korte mouwen wilt dragen??
Schandalig!
Ik ken mensen die terminaal ziek zijn en gewoon goedgekeurd worden door de UWV artsen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zondag 26 juli 2009 @ 14:07:12 #297
256436 Whiskey_Tango
pi_71338255
quote:
Op zondag 26 juli 2009 14:05 schreef mazaru het volgende:
Schandalig!
Ik ken mensen die terminaal ziek zijn en gewoon goedgekeurd worden door de UWV artsen.
Ja maar ze zijn niet terminaal religieus, daar zit het verschil hem in.
- W. Churchill
pi_71338256
lol
pi_71338261
quote:
Op zondag 26 juli 2009 14:05 schreef mazaru het volgende:
Schandalig!
Mag aannemen dat er wel wat meer voor nodig is/was
pi_71338263
-edit- nutteloos

[ Bericht 61% gewijzigd door paddy op 26-07-2009 14:54:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')