Ik bedoel ook dat ze zichzelf onderdrukt, ze geeft de schuld aan het ziekenhuis, en het feit dat wij niet flexibel genoeg zouden zijn. Maar ze doet het toch uiteindelijk zichzelf aan, uit de naam van haar geloofsovertuiging. Dan geef ik niet de Islam de schuld, maar wel háár religie. Ofwel, haar eigen wereldbeeld van hoe de Islam beoefend hoort te worden.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:05 schreef Islam-Helpdesk het volgende:
[..]
Ze doet het toch echt zelf, vind ik. We leven in Nederland en niet in Iran waar een islamistisch regime het voor het zeggen heeft en je terecht kunt zeggen dat je onderdrukt wordt door 'je religie'.
Het klinkt een beetje gekunsteld Marrije. Een nieuwe vorm geven aan je leven omdat het kan. Het kan van deze meiden toch niet gezegd worden dat ze het niet goed hadden in deze samenleving.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
Die kan dus heel verschillend zijn. De meeste (maar lang niet alle) bekeerde moslima's krijgen een vriendje dat moslim is en leren via hem de islam kennen. Maar dat is meestal geen fundi, want een fundi doet niet aan daten zeg maar. Maar wat ik wel zie is dat als zo'n meisje / vrouw bekeert, dat ze zich gaat verdiepen in de regels en zich daar dan meer en meer aan wil houden. Die groeit er dan als het ware in. Misschien nog wel meer dan vriendlief. En anderen leren de islam kennen zonder vriendje, maar uit interesse of vooroordelen en door zich erin te verdiepen blijkt dan dat ze zich er meer en meer mee verwant voelt en bekeert op die manier. Een vrouw hoeft niet altijd zoekende te zijn naar een geloof maar die heb je er natuurlijk ook tussen.
Tja, de eis op schadevergoeding geeft wel een inzicht in haar denkwijze en motivatiequote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:06 schreef Marrije het volgende:
[..]
Misschien voelde ze zich er al een jaar niet happy bij, zou kunnen. Maar ja, ik begrijp ook niet dat ze niet gewoon een andere baan heeft gezocht ipv er een drama van te maken op haar werkplek.
Wat ik wel eens opmerk is dat jonge geradicaliseerde/fundi-geworden moslima's respect opeisen of verwachten van anderen. Ze meten zich een rol aan waarvan ze verwachten dat hij wordt gewaardeerd. In dat kader zie ik ook die schadeclaim.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Tja, de eis op schadevergoeding geeft wel een inzicht in haar denkwijze en motivatie
Maar het niet goed hebben is ook geen oorzaak om je te bekeren, tenminste, voor het overgrote deel niet. Het klinkt misschien gekunsteld, maar in de praktijk wordt dat niet zo ervaren. Legio mensen geeft een andere vorm aan de manier van leven, de één door zich te bekeren tot de islam en een ander door <vul zelf maar in>.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Het klinkt een beetje gekunsteld Marrije. Een nieuwe vorm geven aan je leven omdat het kan. Het kan van deze meiden toch niet gezegd worden dat ze het niet goed hadden in deze samenleving.
Idd. En als je op de FP leest:quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:07 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik bedoel ook dat ze zichzelf onderdrukt, ze geeft de schuld aan het ziekenhuis, en het feit dat wij niet flexibel genoeg zouden zijn. Maar ze doet het toch uiteindelijk zichzelf aan, uit de naam van haar geloofsovertuiging. Dan geef ik niet de Islam de schuld, maar wel háár religie. Ofwel, haar eigen wereldbeeld van hoe de Islam beoefend hoort te worden.
Dan wordt het moeilijk om de schuld bij het ziekenhuis te leggen.quote:"We zijn uitgebreid met haar in gesprek gegaan, op zoek naar alternatieven", zegt een woordvoerster van het ziekenhuis. De verpleegster stelde zelf voor voortaan driekwartsmouwen aan te trekken "die de onderarm tot maximaal 15 centimeter boven de pols onbedekt laten". Het ziekenhuis won advies in over een aantal alternatieven, maar besliste uiteindelijk dat korte mouwen verplicht blijven.
Volgens de woordvoerster bood het ziekenhuis haar voorrang bij andere passende vacatures aan. "Maar dat wilde mevrouw niet." Acht maanden later verwierp het ziekenhuis haar bezwaren.
Inderdaad, en dat zie je wel bij meer dingen. Denk ook aan gothics of iets in die richting. Als je geen positieve aandacht schenkt, dan ben je meteen tegen ze. Ofwel, if you aren't with me, you're against me.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat ik wel eens opmerk is dat jonge geradicaliseerde/fundi-geworden moslima's respect opeisen of verwachten van anderen. Ze meten zich een rol aan waarvan ze verwachten dat hij wordt gewaardeerd. In dat kader zie ik ook die schadeclaim.
Exact, ik snap dan ook niet dat de rechtbank hier in mee is gegaan, want het creëert alleen maar jurisprudentie voor nog meer van dit soort gekken. En inderdaad, ongevraagd foto's maken en deze publiekelijk tonen is volgens mij ook niet toegestaanquote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:13 schreef Islam-Helpdesk het volgende:
[..]
Idd. En als je op de FP leest:
[..]
Dan wordt het moeilijk om de schuld bij het ziekenhuis te leggen.
In de rechtbank liet ze foto's zien van collega's op andere afdelingen die wel straffeloos kleding met lange mouwen, sieraden of horloges dragen.
En dan deze zin. Heeft ze die foto's stiekem gemaakt?(zo ja, bad Muslima
)
In veel andere landen kan het wel een reden zijn. Bijvoorbeeld omdat (radicale) moslimbewegingen iets aan armoede en tekort doen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
Maar het niet goed hebben is ook geen oorzaak om je te bekeren, tenminste, voor het overgrote deel niet. Het klinkt misschien gekunsteld, maar in de praktijk wordt dat niet zo ervaren. Legio mensen geeft een andere vorm aan de manier van leven, de één door zich te bekeren tot de islam en een ander door <vul zelf maar in>.
Ik had het over Nederlandquote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:17 schreef Disana het volgende:
[..]
In veel andere landen kan het wel een reden zijn. Bijvoorbeeld omdat (radicale) moslimbewegingen iets aan armoede en tekort doen.
Ik blijf er moeite mee houden. Zo'n radicale ommekeer terwijl de noodzaak er niet is. Hetzelfde zou ik overigens ook zeggen als een weldoorvoede goed-opgeleide vriend ineens lid van een christensekte werd; zou hij psychisch of materieel in ernstige nood verkeren, dan zou ik het nog engszins kunnen verklaren.
En het kan het gevolg zijn van een zoektocht naar de eigen identiteit.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik had het over NederlandIn het buitenland heb ik er verder geen ervaring mee, dus die beweegredenen kan ik alleen maar raden.
Die ommekeer gaat vaker geleidelijk dan radicaal. Iemand ziet in het geloof vaak meer dan alleen een houvast, het is ook een manier van leven.
Dat is wat ik bedoelde met gekunsteld. Een noodzaak tot het aannemen van strenge geloofsregels is er namelijk niet in Nederland.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:39 schreef Iblardi het volgende:
[..]
En het kan het gevolg zijn van een zoektocht naar de eigen identiteit.
Ik kan me ook voorstellen dat voor sommigen het strikt toepassen van geloofsregels, juist als dat een normaal functioneren in de maatschappij in de weg staat, een vorm van moedwillige zelfkastijding kan zijn waarmee je je onderscheidt van de grijze massa. Een beetje het kluizenaarsprincipe.
Misschien dat dat voor een enkeling opgaat, maar nogmaals, het merendeel ziet de regels niet als nadeel. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die de regels van de islam naleeft om zich te onderscheiden van de massa. Al moet ik zeggen dat ik ooit eens een artikel las over bekeerlingen (volgens mij stond dat in Psychologie maar kan ook een ander blad zijn geweest) dat een groepje zich tot de islam bekeert om zich af te zetten tegen de ouders. Maar goed, ik ben ze nooit tegengekomen, wat natuurlijk niet gelijk staat aan dat ze er niet zijn, vast wel, maar die groep is niet de grootste. En volgens mij houdt dat ook niet lang stand.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:39 schreef Iblardi het volgende:
[..]
En het kan het gevolg zijn van een zoektocht naar de eigen identiteit.
Ik kan me ook voorstellen dat voor sommigen het strikt toepassen van geloofsregels, juist als dat een normaal functioneren in de maatschappij in de weg staat, een vorm van moedwillige zelfkastijding kan zijn waarmee je je onderscheidt van de grijze massa. Een beetje het kluizenaarsprincipe.
Wat is streng? Voor de één is 5 x per dag bidden streng en voor de ander is het bedekken van je armen streng. Wat je in de praktijk vaak ziet is dat iemand de islam praktiseert op de punten waar hij zich goed bij voelt en lang niet alles wat voorgeschreven is naleeft. Jij gaf zelf al aan dat er 'maar' 200.00 duizend praktiserend moslims zijn in Nederland.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is wat ik bedoelde met gekunsteld. Een noodzaak tot het aannemen van strenge geloofsregels is er namelijk niet in Nederland.
De rechtbank oordeelt dat het ziekenhuis de behandeling van het bezwaarschrift had moeten afwachten voordat men haar haar functie ontnam.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:13 schreef Islam-Helpdesk het volgende:
[..]
Idd. En als je op de FP leest:
[..]
Dan wordt het moeilijk om de schuld bij het ziekenhuis te leggen.
Het ziekenhuis krijgt gelijk wat betreft het dragen van korte mouwen, maar heeft de procedure niet correct afgehandeld waardoor er onnodige onzekerheid en nadelige gevolgen voor de werkneemster waren.quote:an dat laatste waren immers voor [verweerster] mogelijk nadelige en onzekere gevolgen verbonden (andere functie met mogelijk lager salaris en/of herplaatsing buiten [verzoekster]). Van [verzoekster] kon redelijkerwijs worden gevergd dat zij in afwachting van bedoeld onderzoek en bedoelde beslissing [verweerster] slechts tijdelijk elders zou plaatsen en met behoud van salaris. In die zin heeft [verzoekster] geheel onnodig een voor [verweerster] onzekere situatie gecreëerd met alle nadelige (psychische) gevolgen voor [verweerster] van dien.
Streng vind ik het als je werkzame of sociale leven eronder lijdt en ondergeschikt aan wordt gemaakt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:59 schreef Marrije het volgende:
[..]
Wat is streng? Voor de één is 5 x per dag bidden streng en voor de ander is het bedekken van je armen streng. Wat je in de praktijk vaak ziet is dat iemand de islam praktiseert op de punten waar hij zich goed bij voelt en lang niet alles wat voorgeschreven is naleeft. Jij gaf zelf al aan dat er 'maar' 200.00 duizend praktiserend moslims zijn in Nederland.
Bedankt voor de info.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:02 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
[..]
De rechtbank oordeelt dat het ziekenhuis de behandeling van het bezwaarschrift had moeten afwachten voordat men haar haar functie ontnam.
[..]
Het ziekenhuis krijgt gelijk wat betreft het dragen van korte mouwen, maar heeft de procedure niet correct afgehandeld waardoor er onnodige onzekerheid en nadelige gevolgen voor de werkneemster waren.
Niet geheel, ze weigerde namelijk elke hulp die het ziekenhuis tegoed wou komen, ze wou per se haar wil doordrijven. Vind niet dat je dan nog recht hebt op een vergoeding, aangezien je jezelf een beetje buiten sluit. Als je niks wilt doen dan kan ik het me voorstellen dat het ziekenhuis zegt dat ze meteen op mag stappen, aangezien je niks hebt aan iemand die betaald thuiszit.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:18 schreef Islam-Helpdesk het volgende:
[..]
Bedankt voor de info.Dan heeft ze dus terecht een schadevergoeding ontvangen. Wel jammer dat dat wordt verzwegen door de sensatiemedia, één zin meer en niemand hoeft meer te speculeren.
Dus als ik morgen besluit dat ik me, na jaren, ineens niet meer aan de met mijn werkgever gemaakte afspraken kan houden dan....quote:Van [verzoekster] kon redelijkerwijs worden gevergd dat zij in afwachting van bedoeld onderzoek en bedoelde beslissing [verweerster] slechts tijdelijk elders zou plaatsen en met behoud van salaris.
kun je het schudden tenzij je een moslim of moslima bentquote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:30 schreef yyentle het volgende:
[..]
Dus als ik morgen besluit dat ik me, na jaren, ineens niet meer aan de met mijn werkgever gemaakte afspraken kan houden dan....
Als lesbiennequote:
Ze vertikt het om zich net zoals anderen te gedragen en durft zich dan nog te beklagen óók ! Lijkt me het verstandigste om gewoon geen volgers van de islam meer aan te nemen voor werk waar je met andere mensen in aanraking komt en waar er verplichte kledingregels gelden.quote:De verpleegkundige vindt dat het ziekenhuis haar anders behandelt dat anderen
Ja, maar om hier door arbeidsonschikt te rakenquote:Op zondag 26 juli 2009 09:35 schreef Hukkie het volgende:
Toch opvallend, eerst is het hard tegen hard tot een gang naar de rechter aan toe, en als ze vervolgens haar zin niet krijgt dan is het opeens een teer zieltje wat depressief is geworden.
Niet je verlies nemen, maar als een klein kind gaan zitten mokken. Barf.
En verder wat Drugshond zegt, case closed.
Vandaar dat ik me al eerder afvroeg wat die arbeidsongeschiktheid precies inhoud. Lijkt me dat depressie geen reden is voor arbeidsongeschiktheid. Tenzij je uitgebreid onderzocht bent door psychiaters van het UWV, en dan nog steeds ongeschikt wordt verklaard. Maar we weten allemaal dat de criteria van het UWV inhouden dat je ook zonder armen vast nog wel ergens iets van productie werk kunt doen, en je dus niet snel arbeidsongeschikt wordt verklaard.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:34 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, maar om hier door arbeidsonschikt te raken
Lang leve politieke correctheid, steekt steeds vaker de kop op helaas. Ik heb niks tegen moslims en de Islam in Nederland, maar het valt me wel op dat er steeds vaker misbruik word gemaakt van de terminologie racisme en discriminatie om maar zo snel mogelijk geld en sympathie te kunnen verzamelen.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:58 schreef isogram het volgende:
En weer faciliteren we religieuze intolerantie. De uitgekeerde schadevergoeding is te bizar voor woorden. De vrouw kiest er ZELF voor om toch lange mouwen te willen dragen.
Ja maar ze zijn niet terminaal religieus, daar zit het verschil hem in.quote:Op zondag 26 juli 2009 14:05 schreef mazaru het volgende:
Arbeidsongeschikt verklaard omdat ze geen korte mouwen wilt dragen??
Schandalig!
Ik ken mensen die terminaal ziek zijn en gewoon goedgekeurd worden door de UWV artsen.
Mag aannemen dat er wel wat meer voor nodig is/wasquote:Op zondag 26 juli 2009 14:05 schreef mazaru het volgende:
Arbeidsongeschikt verklaard omdat ze geen korte mouwen wilt dragen??
Schandalig!
Ik ken mensen die terminaal ziek zijn en gewoon goedgekeurd worden door de UWV artsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |