quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:15 schreef Gia het volgende:
Moslima-verpleegster wil geen korte mouwen
Samenvatting:
Om besmettingsgevaar te voorkomen is in een ziekenhuis het verplicht om met blote armen te werken.
Een moslima heeft dit ook sinds 2001 gedaan, maar besluit in 2007 dat dit tegen haar geloof is en gaat lange mouwen onder haar ziekenhuiskleding dragen.
Nadat het ziekenhuis alle moeite heeft gedaan om een oplossing te zoeken resulteert dit in een schadeloosstelling, ontslag en arbeidsongeschiktheid.
De schadevergoeding vind ik overigens nog wel het belachelijkst. Zij is deze zaak begonnen en wilde niks wat het ziekenhuis aanbood. Daardoor duurde het zo lang.
Goede samenvatting. Dit soort gedrag in ontoelaatbaar.quote:Sorry hoor, maar het is niet zo'n belachelijke eis om met korte mouwen te moeten werken. Je kunt je onderarmen namelijk gedurende de dag makkelijk even wassen. Een trui of blouse niet.
Dat het op andere afdelingen wel mag met lange mouwen doet er niet toe. Misschien is het op deze afdeling wel belangrijker.
De schadevergoeding vind ik overigens nog wel het belachelijkst. Zij is deze zaak begonnen en wilde niks wat het ziekenhuis aanbood. Daardoor duurde het zo lang.
Ze hep er spygisch heul veul ondere gelede!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:21 schreef MinderMutsig het volgende:
De schadevergoeding het belachelijkst? Waarom is zij in godsnaam arbeidsongeschikt verklaard??
Is jezelf idiote beperkingen opleggen nu ook al een reden voor afkeuring?
Denk Hoop dat die arbeidsongeschiktheid voornamelijk slaat op werken in het ziekenhuis. Bij sateprikkerijen kan ze prima aan de slag, daar zit iedereen volledig ingepakt voor de hygiene, inclusief hoofddeksels.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:21 schreef MinderMutsig het volgende:
De schadevergoeding het belachelijkst? Waarom is zij in godsnaam arbeidsongeschikt verklaard??
Er zijn regels waar iedereen zich aan houdt en mevrouw heeft daar jaren lang geen problemen mee gehad.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik denk dat de vrouw uit de OP wel gelijk heeft, hoewel ze een enorme zeurkut is natuurlijk.
Eigenlijk zitten beide partijen fout. Dat je op een nierdialyse afdeling korte mouwen moet dragen lijkt me onzin eerlijk gezegd.
Mocht het dat niet zijn dan heeft de vrouw pech. Jammer dat het allemaal weer zo moet.
Je hebt gelijk! Wat denken die lui wel niet die die internationale voorschriften hebben bedachtquote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Dat je op een nierdialyse afdeling korte mouwen moet dragen lijkt me onzin eerlijk gezegd.
Welke internationale voorschriften?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:34 schreef Bolter het volgende:
[..]
Je hebt gelijk! Wat denken die lui wel niet die die internationale voorschriften hebben bedacht!! Schande!!
![]()
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:45 schreef wijsneus het volgende:
We moeten van het idee af dat jou persoonlijke religieuze overtuiging iets is waar we buitensporig veel respect voor moeten tonen. Bij andere diepgaande overtuigingen hebben we dat namelijk niet. Neem bijvoorbeeld politiek: het zou raar zijn als een VVDer je voor de rechter sleept omdat je tegen hem zegt dat je Hans Wiegel een stomme ouwe vent vindt. Zeg dat maar eens op de TV over jezus of mohammed.
Nederland is compleet doorgeslagen met politiek correct gedoe. Alles mag vanwege het geloof, zie bijvoorbeeld de tenenkrommende verstoppartijtjes die in paspoorten mogen ( http://www.paspoortinformatie.nl ).quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:21 schreef MinderMutsig het volgende:
GMTA!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:45 schreef wijsneus het volgende:
We moeten van het idee af dat jou persoonlijke religieuze overtuiging iets is waar we buitensporig veel respect voor moeten tonen. Bij andere diepgaande overtuigingen hebben we dat namelijk niet. Neem bijvoorbeeld politiek: het zou raar zijn als een VVDer je voor de rechter sleept omdat je tegen hem zegt dat je Hans Wiegel een stomme ouwe vent vindt. Zeg dat maar eens op de TV over jezus of mohammed.
nationale dus. Maar dan nog, komt er weer zo'n internetwijsneus die alles beter denkt te weten. De richtlijnen zijn er niet voor niets.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Welke internationale voorschriften?
hoezo? denk je dat daar geen besmetting kan zijn? ooit van buikspoelingen gehoord bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik denk dat de vrouw uit de OP wel gelijk heeft, hoewel ze een enorme zeurkut is natuurlijk.
Eigenlijk zitten beide partijen fout. Dat je op een nierdialyse afdeling korte mouwen moet dragen lijkt me onzin eerlijk gezegd.
Mocht het dat niet zijn dan heeft de vrouw pech. Jammer dat het allemaal weer zo moet.
het zijn incidenten. maar gelukkig lopen er nog genoeg moslima's rond mét korte mouwen dan deze ene freak.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:20 schreef 16meter het volgende:
Dit is is natuurlijk een incident.
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:12 schreef __Saviour__ het volgende:
En weer het zoveelste voorbeeld van moslims die denken bevestigd krijgen dat hun geloof maar boven alles staat.
Als ik nou als roker in een kroeg werk, en er komt plotseling een rookverbod.....quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:21 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vernam dat Noord-Korea helemaal top zou zijn voor mensen met een afkeer van geloven.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:05 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik heb niks met de Islam en wat ze in het Midden-Oosten doen, best, maar ik zit niet te wachten op een Moskee om de hoek, halal-vlees bij de Albert Heijn en verpleegsters die om religieuze redenen geen korte mouwen dragen.
Ik wil er niets mee te maken hebben en er ook niet steeds mee geconfronteerd worden.
En niets tegen moslims over het algemeen, maar dit leer je toch al bij een opleiding? Waarom daar jaren mee akkoord gaan, en nu pruttelen.quote:Samenvatting:
Om besmettingsgevaar te voorkomen is in een ziekenhuis het verplicht om met blote armen te werken.
Een moslima heeft dit ook sinds 2001 gedaan, maar besluit in 2007 dat dit tegen haar geloof is en gaat lange mouwen onder haar ziekenhuiskleding dragen.
Hoezo arbeidsongeschikt?!!quote:Nadat het ziekenhuis alle moeite heeft gedaan om een oplossing te zoeken resulteert dit in een schadeloosstelling, ontslag en arbeidsongeschiktheid.
Snap er ook geen bal van, en dat zal vast wel, behalve als je je beroept op geloof gerelateerde gronden. Blijkbaar gaat er dan een wereld voor je open.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:41 schreef Ferdo het volgende:
Is structurele weigering om je te conformeren aan de richtlijnen die je werkgever je oplegt tegenwoordig geen geldige reden meer voor ontslag op staande voet?
Waarom is het dan zover gekomen dat ze gewoon is afgekeurd, in plaats van dat ze met sollicitatieplicht in de bijstand is getrapt?
Als zaken niet op de vanzelfsprekende manier verlopen ("Jij wil alleen met lange mouwen werken en zo onze patiënten aan een extra risico blootstellen omdat dat moet volgens één of ander figuur uit de tijd van het aderlaten? Opzouten!") wil dat wel het nieuws halen ja. Zie het als een signaal dat dit soort ontwikkelingen in deze maatschappij niet normaal wordt gevonden.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
Wat ik apart vind, is dat zo'n bericht in het nieuws komt. Dit zijn toch zaken tussen het ziekenhuis en de werknemer. Dat gaat ons toch geen flikker aan. Als ik onenigheid heb met mn werkgever, dan gaat jullie dat ook geen reet aan.
Nog dom ook? Op bepaalde afdelingen bestaat het besmettingsgevaar misschien minder?quote:In de rechtbank liet ze foto's zien van collega's op andere afdelingen die wel straffeloos kleding met lange mouwen, sieraden of horloges dragen.
Met een hoofddoek heb ik dus weer totaal geen problemen op zo'n afdeling, al zou ik die ook liever elke dag vervangen zien worden (bedoel ik niet verkeerd)quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:51 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat mevrouw gedwongen wordt door haar man en daar ook allerminst blij mee is. misschien is ze er zelfs wel een beetje gek van geworden en heeft derhalve recht op psychische hulp en uitkering?
99% van moslima's die in ziekenhuizen werken, dragen een hoofddoek, worden makkelijker toegelaten bij islamitische problemen en zijn derhalve, zolang de politiek niks doet aan deze segregatie en onvermogen tot strikte participatie, waardevol op dit moment.
verpleegsters die zo raar doen na een tijd gewerkt te hebben, zijn een beetje gek aan het worden en behoeven hulp. of hun man/familie/gemeenschap zit er achter.
Net zoiets als een kantoormedewerker van een metaalbedrijf die tijdens het typen een laskap wil dragen en het argument gebruikt dat ze "die dingen in de laswerkplaats toch ook dragen".quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:49 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Nog dom ook? Op bepaalde afdelingen bestaat het besmettingsgevaar misschien minder?
Kinder afdeling Oncologie is bijvoorbeeld heel wat anders dan kinderafdeling waar patiënten met epilepsie ed worden behandeld.... En dat is een verpleegster?
Nou, wanneer dat poortje open is hèquote:
En die op één hoop worden gegooid met dit soort parasieten.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:54 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Met een hoofddoek heb ik dus weer totaal geen problemen op zo'n afdeling, al zou ik die ook liever elke dag vervangen zien worden (bedoel ik niet verkeerd)
Was er verder niet bij, en doet er voor mij ook niet toe. Niemand is daar verder verantwoordelijk voor dan zij die deze fraude pleegt.
En een dikkevoor de mensen die haar afgekeurd hebben
Boeten mensen voor die werkelijk recht hebben op een dergelijke uitkering.
Maar willen wij ons wel in allerlei bochten wringen om het mensen die zich niet aan de geldende regels willen houden naar de zin te maken? Dat lijkt me op de langere termijn niet gezond. Dat schept ook alleen maar ruimte om meer eisen te gaan stellen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:04 schreef zoalshetis het volgende:
even een vraag. de burkini is een dun zwempak. kan zij haar armen dan niet bedekken met een dun zwempakachtige stof? lijkt me vrij hygienisch en problem solved voor de korte termijn.
Voor ons persoonlijk staat ons geloof boven alles ja. Het is soms lastig, soms moet je je door vreemde bochten wringen, maar het geloof staat boven alles.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:12 schreef __Saviour__ het volgende:
En weer het zoveelste voorbeeld van moslims die denken dat hun geloof maar boven alles staat.
dan ken jij gia slecht.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Gia, ik had ook niet verwacht dat je het zou opnemen voor de Moslima.²
als dat waar was geweest dan had je niet in nederland gewoond maar in saudi arabie, zoals ik wel eens een echt vrome moslem heb zien doen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:35 schreef BansheeBoy het volgende:
Voor ons persoonlijk staat ons geloof boven alles ja. Het is soms lastig, soms moet je je door vreemde bochten wringen, maar het geloof staat boven alles.²
Je gaat me toch niet vertellen dat deze fraudeur doet wat er in de Koran staat, want dat is niet zo. Ze belazerde de boel. Volgens mij mag dit ook niet volgens de Koran.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Gia, ik had ook niet verwacht dat je het zou opnemen voor de Moslima.²
Dit heeft ze dus bewust niet gedaan. Bewust dus, want je hoeft echt niet veel verstand te hebben om het verschil te zien in handelen bij verschillende afdelingen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:05 schreef Hukkie het volgende:
Er hoeft niet eens sprake te zijn van fraude, misschien heeft die mevrouw wel echt het licht gezien en is ze overtuigd moslima geworden. Daar is op zich niets mis mee, maar accepteer dan je verlies dat je je huidige baan niet meer kunt uitvoeren en ga op zoek naar een andere baan waar je wel je geloof kan uiten. Ga dan niet lopen mekken dat je eigenlijk gediscrimineerd wil worden om toch je huidige baan te behouden.
Frauderen mag inderdaad niet van de Koran. Ik weet alleen niet waar je dit vandaan haalt. Ik lees nl. nergens dat ze fraudeert.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:58 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat deze fraudeur doet wat er in de Koran staat, want dat is niet zo. Ze belazerde de boel. Volgens mij mag dit ook niet volgens de Koran.
Het lukt anders vrij aardig hier in Nederland, ik zal het voor je opsommen:quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:53 schreef buachaille het volgende:
[..]
als dat waar was geweest dan had je niet in nederland gewoond maar in saudi arabie, zoals ik wel eens een echt vrome moslem heb zien doen.
Het staat notabene in dit topicquote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Frauderen mag inderdaad niet van de Koran. Ik weet alleen niet waar je dit vandaan haalt. Ik lees nl. nergens dat ze fraudeert.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |