Lijkt ja, toch is dat niet het geval. Tijd om de onwetenden te onderwijzen o.a door islamitische rechtbanken!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:54 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nee, ik wil zeggen dat eerwraak iets bijna exclusief-islamitisch(e cultuur) lijkt, terwijl dat met bier drinken etc niet zo is.
Ehm, niet iedere (zelf)moord waarbij het om liefde of een relatie gaat valt onder de definitie 'eerwraak'. En als je nu suggereert dat het alleen maar is om de moslims te pesten, dan suggereer ik dat je in een slachtofferrol kruipt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:45 schreef Triggershot het volgende:
Nee, ik ben serieus incapabel om die selectiviteit te begrijpen, waarom de één wel en de ander niet. Vandaar mijn vraag.
Ah, jij wil stimuleren dat leefgemeenschappen zich verder kunnen afzonderen?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:56 schreef Islam-Helpdesk het volgende:
Tijd om de onwetenden te onderwijzen o.a door islamitische rechtbanken!
Botsende culturen kan je beter gescheiden houden. Let maar op, dit loopt ooit nog wel uit op een religieuze wereldoorlog.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:48 schreef Islam-Helpdesk het volgende:
[..]
Criminelen die overgaan op geweld heb je overal. Denk je dat ze nu wel naar jou zullen luisteren en uit Europa blijven omdat jij het zo aardig vraagt?
Inderdaad.quote:
Nee, want niet iedere moslim heeft behoefte om naar een islamitische rechtbank te gaan in het Verenigd Koninkrijk. Maar de familie uit de OP zou misschien wel zo'n rechtbank bezoeken en dan krijgen ze meteen te horen hoe er binnen de islam over zulke kwesties wordt gedacht en dat eerwraak ten strengste verboden is.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:57 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ah, jij wil stimuleren dat leefgemeenschappen zich verder kunnen afzonderen?
Je weet dat dat de kans op uitwassen vergroot?
Als die familie een islamitische rechtbank nodig zou hebben om daar achter te komen, dan horen ze sowieso niet in deze samenleving thuisquote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:59 schreef Islam-Helpdesk het volgende:
Nee, want niet iedere moslim heeft behoefte om naar een islamitische rechtbank te gaan in het Verenigd Koninkrijk. Maar de familie uit de OP zou misschien wel zo'n rechtbank bezoeken en dan krijgen ze meteen te horen hoe er binnen de islam over zulke kwesties wordt gedacht en dat eerwraak ten strengste verboden is.
Zie het artikel over de moord in India.quote:Wat voor uitwassen?
Ook jij schijnt het te willen terugvoeren op geografische feiten en statistieken toch?quote:
Maar dat is nou net het punt hé. Het is in de statistieken niet een enkele niet-moslim die in aanraking is gekomen met eerwraak, sterker nog, er zijn voorbeelden uit Brazilië, Columbia, India aangehaald. Yazidi's een niet-islamitische stroming in de moslimwereld die zich er ook schuldig aan heeft gemaakt. Twee keer een moordzaak waarin een man zijn geliefde vermoord in België, een situatie wat onder moslims een eerwraak zou genoemd worden. Door een moordzaak te strippen van religieuze of culturele verschijnselen maakt het niet minder eerwraak.quote:Ik zeg dat ik het helemaal niet vreemd vind als mensen bijvoorbeeld buitenseks met homo's associëren. Nu wil 't feit dat ook hetero's wel graag een nummertje maken in de vrije natuur.
Maar als uit statistieken zou blijken dat buitenseks bijna alleen maar door homo's zou worden bedreven, met de enkele hetero als uitzondering, dan zou ik me ook gaan afvragen wat het verband is.
En de vraag is nu wat uit de statistieken eerwraak & islam blijkt.
Ook in hun privéleven? Zelfs een seculier moslim kan de koran in some way or matter als leidraad nemen toch?quote:Was 't gros niet gewoon seculier?
Bijna exclusief? Not even close. Maar al zou dat wel het geval zijn is er nog steeds een selectiviteit, wanneer er veel eerwraak in de moslimwereld voorkomt noemen we dat dan iets typisch islamitisch, maar wanneer de moslim veel meer bier begint te drinken in de moslimwereld gaan we daar aan voorbij als een waarschijnlijk niet relevant anekdote.quote:Nee, ik wil zeggen dat eerwraak iets bijna exclusief-islamitisch(e cultuur) lijkt, terwijl dat met bier drinken etc niet zo is.
Over welke culturen heb je het? De beschavingen van Huntington?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:58 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Botsende culturen kan je beter gescheiden houden. Let maar op, dit loopt ooit nog wel uit op een religieuze wereldoorlog.
En dat is relevant voor dit topic omdat?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:59 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ik beweer dat het toestaan van eigen rechtspraak stimuleert dat leefgemeenschappen zich afsluiten. Net zoals bijvoorbeeld een slecht woningbeleid dat zou doen, waarbij ghetto's kunnen ontstaan.
Maar toch zijn dit soort mensen aanwezig in het Westen en het gaat erom dat je dit soort wandaden in de toekomst probeert te voorkomen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:02 schreef DennisMoore het volgende:
Als die familie een islamitische rechtbank nodig zou hebben om daar achter te komen, dan horen ze sowieso niet in deze samenleving thuis.
Waarom niet? Ten alle tijden is een moord op eerwraak omdat een familie of individu status quo niet kan verkroppen en zich emotioneel aangetast wordt, hoor je nogmaals Ali te heten om het eerwraak te noemen?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ehm, niet iedere (zelf)moord waarbij het om liefde of een relatie gaat valt onder de definitie 'eerwraak'.
Toe maar, Judge, Jury and executioner in voorbaat.quote:En als je nu suggereert dat het alleen maar is om de moslims te pesten, dan suggereer ik dat je in een slachtofferrol kruipt.
Doe je pc en tv uit, vertrek naar een onbewoond eiland. Veel plezier!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:05 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik heb niks met de Islam en wat ze in het Midden-Oosten doen, best, maar ik zit niet te wachten op een Moskee om de hoek, halal-vlees bij de Albert Heijn en verpleegsters die om religieuze redenen geen korte mouwen dragen.
Ik wil er niets mee te maken hebben en er ook niet steeds mee geconfronteerd worden.
Kwestie van pech hebben, slikken en ermee leren omgaan.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:05 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik heb niks met de Islam en wat ze in het Midden-Oosten doen, best, maar ik zit niet te wachten op een Moskee om de hoek, halal-vlees bij de Albert Heijn en verpleegsters die om religieuze redenen geen korte mouwen dragen.
Ik wil er niets mee te maken hebben en er ook niet steeds mee geconfronteerd worden.
Ja, zie je, ik moet m'n eigen land uit daardoor. Lekker hoor, die Islam.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:08 schreef Islam-Helpdesk het volgende:
[..]
Doe je pc en tv uit, vertrek naar een onbewoond eiland. Veel plezier!
Je moet niks.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:08 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Ja, zie je, ik moet m'n eigen land uit daardoor. Lekker hoor, die Islam.
Ik vind dat geen enkel religieus verschijnsel jou mag beïnvloeden in jouw vrijheid en waarde, mag ik wel halalvlees blijven kopen in de AH?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:05 schreef Aanvoerder het volgende:
Samenvatting van de invulling van je dagelijkse leven?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:11 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik moet rennen voor m'n leven voor op eerwraak beluste moslims wanneer ze al vermoedden dat ik met een getrouwde moslima aanknoop.
En een neger moet rennen voor zijn leven als ie in bed duikt met de dochter van een KKK-lid. Dat betekent toch niet dat alle blanken KKK-leden zijn en zich zo gedragen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:11 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik moet rennen voor m'n leven voor op eerwraak beluste moslims wanneer ze al vermoedden dat ik met een getrouwde moslima aanknoop.
Wel goed voor je conditie.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:13 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Samenvatting van de invulling van je dagelijkse leven?
je vergeet het hoofddoekje nog, of verpest dat jouw straatbeeld niet?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:05 schreef Aanvoerder het volgende:
Ja mee eens...alleen dat handelen vanuit een overtuiging vind ik wel wat engerquote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:48 schreef Islam-Helpdesk het volgende:
[..]
Criminelen die overgaan op geweld heb je overal. Denk je dat ze nu wel naar jou zullen luisteren en uit Europa blijven omdat jij het zo aardig vraagt?
Lafaards in groepsverbandquote:Getuigen zeggen dat de aanvallers maskers en handschoenen droegen.
Grappig. Ik had juist het idee dat de Sharia de 'oog om oog, tand om tand'-gedachte hoog in het vaandel had staan. Ik kan niet ontkennen dat er een afschrikwekkendere functie vanuit gaan dan van onze taak-/gevangenisstraffen, maar erg menselijk kan ik het niet noemen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus: je snapt er op voorhand al geen reet van en dus verval je maar in dit soort uitspraken. Want wat jou betreft is iedere man die gelooft in dergelijke zelfredzaamheid meteen een alfa/gangster/whatever wannabe. Zegt meer over jouw meisjesachtige wereldbeeld dan over mij hoor, dus het is je volledig vergeven.
OT:
Jij gelooft dat dit soort zaken tegen te gaan zijn door een rechterlijke uitspraak, maar de onderliggende gedachte is overduidelijk dat men dit makkelijk kan flikken omdat er toch geen vergelding zal volgen.
Hun overtuiging is dat hun 'eer' is aangetast. Ik als moslim zal ze niet anders gaan behandelen als ik van hun 'peroonlijke problemen' afweet. Ze zijn niet opeens 'minderwaardig' in mijn ogen. Het is dus puur een gevoel dat die familie zelf heeft: 'onze eer is aangetast, we moeten optreden'. Daarom zijn ze ook overtuigd van hun rechtvaardigheidsgevoel.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:50 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ja mee eens...alleen dat handelen vanuit een overtuiging vind ik wel wat engerZou toch ook naar de achtergrond van deze criminelen gaan kijken, want blijkbaar zijn ze overtuigd van hun rechtvaardigheidsgevoel. Ze handelden uit eerwraak toch?
Het zou idd interessant zijn om zo'n zaak te volgen. Een islamitische rechtbank zal zich natuurlijk op islamitisch recht baseren, en dat kan in bepaalde gevallen botsen met de Engelse wet. Wat ook interessant is om te weten: zal de familie alsnog overgaan tot eerwraak als de islamitische rechtbank zoiets uitdrukkelijk verbiedt omdat het in strijd is met de islam? Zullen ze hun cultuur voortrekken op de islam?quote:(en nu denk ik dus niet in kleurtjes, maar in cultuur) Wat mij betreft zou deze zaak ultiem zijn om te volgen in een islamitische rechtbank zodat je meteen kunt toetsen of deze rechtbank zal handelen volgens de Engelse wet.
Hun handelen is minderwaardig. Dit is voor mij echt niet goed te praten omdat ze naar hun geloof handelen. Ik vind het werkelijk onmenselijk zoals ze handelden. Walgelijk en onmenselijk...wat voor overtuiging ze dan ook mogen hebben.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:38 schreef Islam-Helpdesk het volgende:
[..]
Hun overtuiging is dat hun 'eer' is aangetast. Ik als moslim zal ze niet anders gaan behandelen als ik van hun 'peroonlijke problemen' afweet. Ze zijn niet opeens 'minderwaardig' in mijn ogen. Het is dus puur een gevoel dat die familie zelf heeft: 'onze eer is aangetast, we moeten optreden'. Daarom zijn ze ook overtuigd van hun rechtvaardigheidsgevoel.
Mja, en dan is deze rechtbanken verbieden de volgende stap, want zou hij niet stroken met de Engelse wet.quote:Het zou idd interessant zijn om zo'n zaak te volgen. Een islamitische rechtbank zal zich natuurlijk op islamitisch recht baseren, en dat kan in bepaalde gevallen botsen met de Engelse wet.
Mijn gevoel zegt me dat hun geloof dan toch belangrijker zal zijn, maar ken die familie niet dus...quote:Wat ook interessant is om te weten: zal de familie alsnog overgaan tot eerwraak als de islamitische rechtbank zoiets uitdrukkelijk verbiedt omdat het in strijd is met de islam? Zullen ze hun cultuur voortrekken op de islam?
Eens, maar het heeft officieel niets met dé islam te maken. Het kan wel zo zijn dat die daders denken dat dit wel bij de islam hoort omdat ze het vroeger bijv. hebben meegemaakt bij andere families in hun primitieve dorp waardoor ze denken dat het wel OK is als ze het zelf ook doen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:47 schreef Waterwereld het volgende:
Hun handelen is minderwaardig. Dit is voor mij echt niet goed te praten omdat ze naar hun geloof handelen. Ik vind het werkelijk onmenselijk zoals ze handelden. Walgelijk en onmenselijk...wat voor overtuiging ze dan ook mogen hebben.
Ik ga ervan uit dat daar vantevoren aan gedacht is (door de Engelse autoriteiten ism moslimgeleerden): dus dat de sharia niet in z'n geheel wordt ingevoerd maar dat ze zich beperken tot de zaken die wel stroken met de Engelse wet.quote:Mja, en dan is deze rechtbanken verbieden de volgende stap, want zou hij niet stroken met de Engelse wet.
Als jij problemen met moslims hebt, waarom vertrek je dan niet naar een land waar er geen moslims zijn?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:05 schreef fjs het volgende:
Mag kletsen wat je wilt. Het gaat bijna altijd om moslims.
Probeer alles maar recht te praten, totdat je zelf in naam van allah de strot wordt doorgesneden.
Een vraag heb ik waar niemand mij een antwoord op kan geven:
'Als je de moslims cultuur zo mooi vind, wat doe je dan hier in het vrije westen?'
Ga dan naar Iran en verstop je vrouw onder een buurka maar laat ons met rust met die achterlijke cultuur.
Of heeft het toch te maken met wereldoverheersing?
Zo te zien wil hij graag naar Amerika, Land of the Free, van mij mag hij.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:06 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als jij problemen met moslims hebt, waarom vertrek je dan niet naar een land waar er geen moslims zijn?
Wat voor uitzonderlijke prestatie heb jij neergezet om hier te mogen zijn? Je bent hier toevallig geboren en ik ook. Jij hebt net zoveel recht om mij te vertellen dat ik weg moet, als dat ik dat recht tegenover jou heb.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:09 schreef fjs het volgende:
Je zou je moeten schamen om dat te zeggen.
De laatste 15 jaar zijn moslims met grote getallen hier gekomen. Ik ga niet weg!, Maar zal me met hand en tand verzetten tegen moslim overheersing! Ga terug naar je zandbakcultuur die je zo adoreert maar laat ons met rus!
Makkelijk om iemand van de KKK te betichten omdat hij voor zijn land opkomt. Terwijl jezelf het grootste fascistisch geloof aanhangt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:13 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wat voor uitzonderlijke prestatie heb jij neergezet om hier te mogen zijn? Je bent hier toevallig geboren en ik ook. Jij hebt net zoveel recht om mij te vertellen dat ik weg moet, als dat ik dat recht tegenover jou heb.
Heb je al zo'n mooi KKK-pakje besteld? Misschien voel je je inderdaad beter thuis in Amerika.
Een praktiserend moslim zal geloof boven cultuur stellen, althans, dat mag je verwachten.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:05 schreef fjs het volgende:
Probeer alles maar recht te praten, totdat je zelf in naam van allah de strot wordt doorgesneden.
'Als je de moslims cultuur zo mooi vind, wat doe je dan hier in het vrije westen?'
Ga dan naar Iran en verstop je vrouw onder een buurka maar laat ons met rust met die achterlijke cultuur.
Heb je gezien wat in een land gebeurt waar de moslims de overhand hebben?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
Die wereldoverheersing is blijkbaar een diepgewortelde angst.
Maar ik denk dat hun denken dat het juist moet van het geloof.(of het geloof erbij is gehaald, want moorden mag toch ook niet van de Koran).vandaar dat ik het geloof erbij haalde. Dat relativeren naar misbruik van bij een cultuur,snap ik heus wel hoor. In België was er een artikel (2008) die sprak over 17 eermoorden in vijf jaar. Dus allemaal jongelui die denken dat het gerechtvaardigd is, om op die manier de eer van je familie hoog te houden. Tientallen medeplichtigen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:16 schreef Islam-Helpdesk het volgende:
[..]
Eens, maar het heeft officieel niets met dé islam te maken. Het kan wel zo zijn dat die daders denken dat dit wel bij de islam hoort omdat ze het vroeger bijv. hebben meegemaakt bij andere families in hun primitieve dorp waardoor ze denken dat het wel OK is als ze het zelf ook doen.
Mja, dat blijkt toch niet helemaal het geval te zijn bij een paar van die rechtbanken. Eerdere berichtgevingquote:Ik ga ervan uit dat daar vantevoren aan gedacht is (door de Engelse autoriteiten ism moslimgeleerden): dus dat de sharia niet in z'n geheel wordt ingevoerd maar dat ze zich beperken tot de zaken die wel stroken met de Engelse wet.
Islam is geen geloof he, Islam is een sekte, die wereldoverheersing aanhangt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:18 schreef fjs het volgende:
[..]
Makkelijk om iemand van de KKK te betichten omdat hij voor zijn land opkomt. Terwijl jezelf het grootste fascistisch geloof aanhangt.
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:06 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als jij problemen met moslims hebt, waarom vertrek je dan niet naar een land waar er geen moslims zijn?
Zou dat iets te maken hebben met het (kolonisatie-)verleden van GB?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:40 schreef thewishmaster het volgende:
Als ik die berichten in de media hoor loopt het daar wel heel erg uit de hand met de islamitische minderheden, maar wat wil je ook als je horden immigranten uit landen als Pakistan binnen je grenzen hebt wonen.
Je maakt het mij wel erg gemakkelijk met je xenofobisch geblaat inderdaad. Maar ik merk trouwens wel dat je geen tegen-argumenten hebt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:18 schreef fjs het volgende:
[..]
Makkelijk om iemand van de KKK te betichten omdat hij voor zijn land opkomt. Terwijl jezelf het grootste fascistisch geloof aanhangt.
Je hoeft me niet met een geheven vingertje te wijzen op het feit dat Pakistan een kolonie van GB is geweest hoor, alsof ik dat zelf nog niet wistquote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:49 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zou dat iets te maken hebben met het (kolonisatie-)verleden van GB?
Vandaar dat het niet zo gek is. Het is net zo gek als Surinamers die in Nederland wonen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:50 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Je hoeft me niet met een geheven vingertje te wijzen op het feit dat Pakistan een kolonie van GB is geweest hoor, alsof ik dat zelf nog niet wist.
Meneer zijn argumenten zijn opquote:
Niks mis met Surinamersquote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:51 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Vandaar dat het niet zo gek is. Het is net zo gek als Surinamers die in Nederland wonen.
Aparte redenatie inderdaad, veel in Nederland geboren allochtonen zouden niet eens in het buitenland kunnen aarden, omdat ze zelf veel te Westers zijn.quote:
Ook niet met Antillianen?quote:
Ik zei ook niet dat het gek is dat die mensen in GB wonen, ik zeg alleen dat de overlast met deze individuen van Pakistaanse afkomst me niet verbaast gezien de hoge mate van islamitisch extremisme in dat land.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:51 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Vandaar dat het niet zo gek is. Het is net zo gek als Surinamers die in Nederland wonen.
Het halve topic staat vol met uitleg over eerwraak en de incompatibiliteit daarvan met de islam.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:53 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat het gek is dat die mensen in GB wonen, ik zeg alleen dat de overlast met deze individuen van Pakistaanse afkomst me niet verbaast gezien de hoge mate van islamitisch extremisme in dat land.
Het goedpraten is ook weer begonnen, er wordt elke keer dezelfde cyclus gevolgd in die islam topics.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:55 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het halve topic staat vol met uitleg over eerwraak en de incompatibiliteit daarvan met de islam.
Sure, wij zijn allemaal gek behalve jijquote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:55 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het halve topic staat vol met uitleg over eerwraak en de incompatibiliteit daarvan met de islam.
Ik weet dat je op een zwarte school hebt gezeten, maar dat is geen excuus om dingen te verzinnen in een discussie.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:56 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het goedpraten is ook weer begonnen, er wordt elke keer dezelfde cyclus gevolgd in die islam topics.
Wat heeft de islam bijvoorbeeld met vrouwenbesnijdenis te maken, oh helder licht?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:02 schreef fjs het volgende:
[..]
Sure, wij zijn allemaal gek behalve jij![]()
Islam heeft niks met vrouwenbesnijdenis te maken, niks met eerwraak, niks met bommenleggers, niks met terroristen, niks met haat tegen het westen, niks met haat tegen Israël, niks met ...
Want dat staat niet in de koran![]()
Hoe geweldig naïef kunt je zijn.
Het gaat hier niet om verzinnen, zaken als eerwraak komt in de westerse wereld alleen voor bij mensen met een islamitische achtergrond, of het nu in de koran staat of niet, dat blijven de harde feiten.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik weet dat je op een zwarte school hebt gezeten, maar dat is geen excuus om dingen te verzinnen in een discussie.
Goedpraten zou zijn als ik zou zeggen: "die man had gelijk", "hij heeft juist gehandeld".
Zeggen dat eerwraak niets met de islam te maken heeft, valt niet onder goedpraten. Het is het verwoorden van feiten.
True..quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:56 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het goedpraten is ook weer begonnen, er wordt elke keer dezelfde cyclus gevolgd in die islam topics.
Je verzint dat mensen iets "goedpraten".quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:04 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om verzinnen,
Harde feiten? Daar heb je zeker ook een bron voor? Of wil je zeggen het komt "vaker" voor. Als je zo stellig bent en woorden als "alleen bij" gebruikt, moet je wel een erg goede bron hebben. Ik wacht af.quote:zaken als eerwraak komt in de westerse wereld alleen voor bij mensen met een islamitische achtergrond, of het nu in de koran staat of niet, dat blijven de harde feiten.
Zeg jij het maar aangezien in naam van jouw god dit allemaal gebeurt...quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wat heeft de islam bijvoorbeeld met vrouwenbesnijdenis te maken, oh helder licht?
Dit is nou het resultaat van praten over zaken waar je geen verstand van hebt. Je loopt een risico om geconfronteerd te worden met je beweringen, als je die beweringen vervolgens niet kan staven, maak je jezelf belachelijk.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:07 schreef fjs het volgende:
[..]
Zeg jij het maar aangezien in naam van jouw god dit allemaal gebeurt...
dus al die miljoenen moslim broeders die dit in naam van jouw god doen zijn belachelijk?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:09 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit is nou het resultaat van praten over zaken waar je geen verstand van hebt. Je loopt een risico om geconfronteerd te worden met je beweringen, als je die beweringen vervolgens niet kan staven, maak je jezelf belachelijk.
Eens, cultuur en/of vreemde gebruiken staat niet gelijk aan de Islam.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:09 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit is nou het resultaat van praten over zaken waar je geen verstand van hebt. Je loopt een risico om geconfronteerd te worden met je beweringen, als je die beweringen vervolgens niet kan staven, maak je jezelf belachelijk.
Ja, gast, dat citaat is al gepost in dit topic en daar is al op geantwoord. Ik wil een bron zien waarin wordt bevestigd dat eerwraak in het westen alleen in moslimkringen voorkomt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:12 schreef thewishmaster het volgende:
In tegenstelling tot wat in het westen vaak gedacht wordt, is eerwraak geen typisch islamitisch, maar een regionaal verschijnsel. Eerwraak komt voor in Turkije, Egypte, Jordanië, Irak, Iran, Syrië, Israël, Saoedisch Schiereiland, Pakistan en Afghanistan. In Noord-Afrika bestaat weliswaar dezelfde gedachtegang, maar wordt de schuldige (zie verder) in het algemeen niet gedood. In Europa komt eerwraak voor in migrantengemeenschappen uit de desbetreffende regio's.
Bron: www.wikipedia.nl
Hoewel in het artikel op Wikipedia gesproken wordt over het feit dat het hier niet gaat om een typisch islamitisch verschijnsel is, is het opvallend dat er vervolgens alleen islamitische landen worden opgesomd (op Israel na).
Wil je ook een bron waarin wordt bevestigd wordt dat Nederlanders Nederlands spreken? Je wilt bronnen van dingen die zo obvious zijn dat er niet eens een bron over bestaat. Of heb jij mooie voorbeelden waarin Willem zijn ex Anita doodde omdat ze was vreemdgegaan?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:13 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ja, gast, dat citaat is al gepost in dit topic en daar is al op geantwoord. Ik wil een bron zien waarin wordt bevestigd dat eerwraak in het westen alleen in moslimkringen voorkomt.
Het antwoord is een wikipedia-page afstand van je verwijderd. Vrouwenbesnijdenis is een verminking die ver voor het ontstaan van de islam al werd uitgevoerd in bepaalde Afrikaanse landen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:13 schreef fjs het volgende:
[..]
dus al die miljoenen moslim broeders die dit in naam van jouw god doen zijn belachelijk?
Branden zul je jongen, branden...
Sorry, je valt hier toch door de mand. Als je zo stellig bent om te zeggen dat het "alleen" onder moslims voorkomt en je kan het niet backen, kom je in dezelfde situatie als jouw vriend die beweert dat vrouwenbesnijdenis is toegestaan in de islam.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:15 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Wil je ook een bron waarin wordt bevestigd wordt dat Nederlanders Nederlands spreken? Je wilt bronnen van dingen die zo obvious zijn dat er niet eens een bron over bestaat. Of heb jij mooie voorbeelden waarin Willem zijn ex Anita doodde omdat ze was vreemdgegaan?
Jij bent voor mij al veel langer geleden door de mand gevallen met jouw pogingen om alle wandaden van moslimbroeders goed te praten. Je doet me denken aan Co Adriaanse die na een 5-1 nederlaag een kritische journalist beschuldigde van scorebordjournalistiek nadat hij een vraag stelde of de nederlaag hard was aangekomen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:16 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Sorry, je valt hier toch door de mand. Als je zo stellig bent om te zeggen dat het "alleen" onder moslims voorkomt en je kan het niet backen, kom je in dezelfde situatie als jouw vriend die beweert dat vrouwenbesnijdenis is toegestaan in de islam.
Goedpraten is er niet bij.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:56 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Zwakke reply.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:18 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Jij bent voor mij al veel langer geleden door de mand gevallen met jouw pogingen om alle wandaden van moslimbroeders goed te praten. Je doet me denken aan Co Adriaanse die na een 5-1 nederlaag een kritische journalist beschuldigde van scorebordjournalistiek nadat hij een vraag stelde of de nederlaag hard was aangekomen.
Sommige van die daders (jonge jongens) zijn ook 'slachtoffer' omdat ze door hun familie onder druk worden gezet om een moord op een familielid te plegen. Ik zag laatst een documentaire op YouTube, een broer moest zijn zus doden, maar hij koos ervoor om samen met zijn zus te vluchten. Zo kan het ook, maar het is niet makkelijk. Hoe dan ook, de daders moeten keihard aangepakt worden en zeker geen lichte straffen krijgen omdat het zgn. mag van hun cultuur.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:32 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Maar ik denk dat hun denken dat het juist moet van het geloof.(of het geloof erbij is gehaald, want moorden mag toch ook niet van de Koran).vandaar dat ik het geloof erbij haalde. Dat relativeren naar misbruik van bij een cultuur,snap ik heus wel hoor. In België was er een artikel (2008) die sprak over 17 eermoorden in vijf jaar. Dus allemaal jongelui die denken dat het gerechtvaardigd is, om op die manier de eer van je familie hoog te houden. Tientallen medeplichtigen.
Doel je op de illegale sharia rechtbanken in Nederland?quote:Mja, dat blijkt toch niet helemaal het geval te zijn bij een paar van die rechtbanken. Eerdere berichtgeving
Een relatie met de cultuur in die regionen en vrouwenbesnijdenis is niet te ontkennen, maar om het nou één op één gelijk te stellen aan Islam gaat mij ook een beetje ver. Ik ken genoeg moslims, en over het algemeen word vrouwenbesnijdenis niet geaccepteerd. Het feit dat het gepleegd word in die landen spreekt niet namens de Islam, maar eerder de achterlijke cultuur en gebruiken in die landen zelf.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:18 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Jij bent voor mij al veel langer geleden door de mand gevallen met jouw pogingen om alle wandaden van moslimbroeders goed te praten. Je doet me denken aan Co Adriaanse die na een 5-1 nederlaag een kritische journalist beschuldigde van scorebordjournalistiek nadat hij een vraag stelde of de nederlaag hard was aangekomen.
Islam is een wereldwijd erkende religie.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Islam is geen geloof he, Islam is een sekte, die wereldoverheersing aanhangt.
Mensen zeggen zoveelquote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:13 schreef fjs het volgende:
[..]
dus al die miljoenen moslim broeders die dit in naam van jouw god doen zijn belachelijk?
Branden zul je jongen, branden...
Koran en hadith zijn de waarheid vanuit het islamitisch oogpunt en eerwraak valt daarbuiten. Dus ja dan kun je discussiëren tot je een ons weegt, dat blijft een gegeven.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:22 schreef fjs het volgende:
Mompelt iets van oogkleppen eens af doen en zien waar de islam werkelijk voor staat.
Maar als je in de ban bent van je geloof kun je niks verkeert zien. Zoiets als hersenspoeling.
Alleen de koran is waarheid verder niks, dan kom je in een discussie ook niet ver...
Dé Islam heeft daar idd niets mee te maken, maar sommige moslims wel.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:02 schreef fjs het volgende:
[..]
Sure, wij zijn allemaal gek behalve jij![]()
Islam heeft niks met vrouwenbesnijdenis te maken, niks met eerwraak, niks met bommenleggers, niks met terroristen, niks met haat tegen het westen, niks met haat tegen Israël, niks met ...
Want dat staat niet in de koran![]()
Hoe geweldig naïef kunt je zijn.
Als Amerikanen hun Christendom zo tof vinden, wat doen ze dan in Amerika?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:05 schreef fjs het volgende:
Er lopen nou eenmaal gekken rond, binnen het christendom, jodendom, islam en onder ongelovigen. Jammer dat mensen zich aan die gekken vastklampen om (in dit geval) de islam te bekritiseren ipv kijken naar het geloof zelf en daar wat van vinden. Want inderdaad, terrorisme, eerwraak en vrouwenbesnijdenis hebben net zoveel met de islam te maken als met het jodendom en de ongelovigen. Niets dus. Niet verder kijken dan een paar gekken, lekker makkelijk.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:27 schreef Islam-Helpdesk het volgende:
[..]
Dé Islam heeft daar idd niets mee te maken, maar sommige moslims wel.
Maar die worden aangepakt. -knip-
Omdat de Verenigde Staten over het algemeen voornamelijk Christelijk is?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:28 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Als Amerikanen hun Christendom zo tof vinden, wat doen ze dan in Amerika?
Nou en? Er is toch helemaal niets Christelijks aan het land ofzo? In het Midden-Oosten heb je tenminste nog Jerusalem en Mekka enzo. Waarom gaan alle Christenen niet gewoon naar Rome dan? Gezellig bij de Paus zitten? Of is dat ook een vraag waar niemand een antwoord op kan geven?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:34 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Omdat de Verenigde Staten over het algemeen voornamelijk Christelijk is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |