abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71310618
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:54 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nee, ik wil zeggen dat eerwraak iets bijna exclusief-islamitisch(e cultuur) lijkt, terwijl dat met bier drinken etc niet zo is.
Lijkt ja, toch is dat niet het geval. Tijd om de onwetenden te onderwijzen o.a door islamitische rechtbanken!
pi_71310620
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:45 schreef Triggershot het volgende:

Nee, ik ben serieus incapabel om die selectiviteit te begrijpen, waarom de één wel en de ander niet. Vandaar mijn vraag.
Ehm, niet iedere (zelf)moord waarbij het om liefde of een relatie gaat valt onder de definitie 'eerwraak'. En als je nu suggereert dat het alleen maar is om de moslims te pesten, dan suggereer ik dat je in een slachtofferrol kruipt.
pi_71310629
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:56 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

Tijd om de onwetenden te onderwijzen o.a door islamitische rechtbanken!
Ah, jij wil stimuleren dat leefgemeenschappen zich verder kunnen afzonderen?
Je weet dat dat de kans op uitwassen vergroot?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:58:03 #104
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71310645
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:48 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]

Criminelen die overgaan op geweld heb je overal. Denk je dat ze nu wel naar jou zullen luisteren en uit Europa blijven omdat jij het zo aardig vraagt?
Botsende culturen kan je beter gescheiden houden. Let maar op, dit loopt ooit nog wel uit op een religieuze wereldoorlog.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_71310661
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:50 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

Lees jij je eigen reacties wel?
Inderdaad.

Ik beweer dat het toestaan van eigen rechtspraak stimuleert dat leefgemeenschappen zich afsluiten. Net zoals bijvoorbeeld een slecht woningbeleid dat zou doen, waarbij ghetto's kunnen ontstaan.
pi_71310676
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:57 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ah, jij wil stimuleren dat leefgemeenschappen zich verder kunnen afzonderen?
Je weet dat dat de kans op uitwassen vergroot?
Nee, want niet iedere moslim heeft behoefte om naar een islamitische rechtbank te gaan in het Verenigd Koninkrijk. Maar de familie uit de OP zou misschien wel zo'n rechtbank bezoeken en dan krijgen ze meteen te horen hoe er binnen de islam over zulke kwesties wordt gedacht en dat eerwraak ten strengste verboden is.

Wat voor uitwassen?
pi_71310732
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:59 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

Nee, want niet iedere moslim heeft behoefte om naar een islamitische rechtbank te gaan in het Verenigd Koninkrijk. Maar de familie uit de OP zou misschien wel zo'n rechtbank bezoeken en dan krijgen ze meteen te horen hoe er binnen de islam over zulke kwesties wordt gedacht en dat eerwraak ten strengste verboden is.
Als die familie een islamitische rechtbank nodig zou hebben om daar achter te komen, dan horen ze sowieso niet in deze samenleving thuis .
quote:
Wat voor uitwassen?
Zie het artikel over de moord in India.
pi_71310735
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:54 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ojee, academisch zelfs...
Ook jij schijnt het te willen terugvoeren op geografische feiten en statistieken toch?
quote:
Ik zeg dat ik het helemaal niet vreemd vind als mensen bijvoorbeeld buitenseks met homo's associëren. Nu wil 't feit dat ook hetero's wel graag een nummertje maken in de vrije natuur.

Maar als uit statistieken zou blijken dat buitenseks bijna alleen maar door homo's zou worden bedreven, met de enkele hetero als uitzondering, dan zou ik me ook gaan afvragen wat het verband is.

En de vraag is nu wat uit de statistieken eerwraak & islam blijkt.
Maar dat is nou net het punt hé. Het is in de statistieken niet een enkele niet-moslim die in aanraking is gekomen met eerwraak, sterker nog, er zijn voorbeelden uit Brazilië, Columbia, India aangehaald. Yazidi's een niet-islamitische stroming in de moslimwereld die zich er ook schuldig aan heeft gemaakt. Twee keer een moordzaak waarin een man zijn geliefde vermoord in België, een situatie wat onder moslims een eerwraak zou genoemd worden. Door een moordzaak te strippen van religieuze of culturele verschijnselen maakt het niet minder eerwraak.
quote:
Was 't gros niet gewoon seculier?
Ook in hun privéleven? Zelfs een seculier moslim kan de koran in some way or matter als leidraad nemen toch?
quote:
Nee, ik wil zeggen dat eerwraak iets bijna exclusief-islamitisch(e cultuur) lijkt, terwijl dat met bier drinken etc niet zo is.
Bijna exclusief? Not even close. Maar al zou dat wel het geval zijn is er nog steeds een selectiviteit, wanneer er veel eerwraak in de moslimwereld voorkomt noemen we dat dan iets typisch islamitisch, maar wanneer de moslim veel meer bier begint te drinken in de moslimwereld gaan we daar aan voorbij als een waarschijnlijk niet relevant anekdote.
pi_71310744
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:58 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Botsende culturen kan je beter gescheiden houden. Let maar op, dit loopt ooit nog wel uit op een religieuze wereldoorlog.
Over welke culturen heb je het? De beschavingen van Huntington?
Een religieuze wereldoorlog, dat is wat Bin Laden en Bush & de neo-cons wilden maar zij zijn verleden tijd. De wereldreligies doen juist aan dialoog. Een religieuze wereldoorlog zal niet gauw uitbreken.
pi_71310758
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:59 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Inderdaad.

Ik beweer dat het toestaan van eigen rechtspraak stimuleert dat leefgemeenschappen zich afsluiten. Net zoals bijvoorbeeld een slecht woningbeleid dat zou doen, waarbij ghetto's kunnen ontstaan.
En dat is relevant voor dit topic omdat?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:05:43 #111
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71310793
Ik heb niks met de Islam en wat ze in het Midden-Oosten doen, best, maar ik zit niet te wachten op een Moskee om de hoek, halal-vlees bij de Albert Heijn en verpleegsters die om religieuze redenen geen korte mouwen dragen.

Ik wil er niets mee te maken hebben en er ook niet steeds mee geconfronteerd worden.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_71310799
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:02 schreef DennisMoore het volgende:

Als die familie een islamitische rechtbank nodig zou hebben om daar achter te komen, dan horen ze sowieso niet in deze samenleving thuis .
Maar toch zijn dit soort mensen aanwezig in het Westen en het gaat erom dat je dit soort wandaden in de toekomst probeert te voorkomen.
pi_71310809
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:56 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ehm, niet iedere (zelf)moord waarbij het om liefde of een relatie gaat valt onder de definitie 'eerwraak'.
Waarom niet? Ten alle tijden is een moord op eerwraak omdat een familie of individu status quo niet kan verkroppen en zich emotioneel aangetast wordt, hoor je nogmaals Ali te heten om het eerwraak te noemen?
quote:
En als je nu suggereert dat het alleen maar is om de moslims te pesten, dan suggereer ik dat je in een slachtofferrol kruipt.
Toe maar, Judge, Jury and executioner in voorbaat.
pi_71310838
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:05 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik heb niks met de Islam en wat ze in het Midden-Oosten doen, best, maar ik zit niet te wachten op een Moskee om de hoek, halal-vlees bij de Albert Heijn en verpleegsters die om religieuze redenen geen korte mouwen dragen.

Ik wil er niets mee te maken hebben en er ook niet steeds mee geconfronteerd worden.
Doe je pc en tv uit, vertrek naar een onbewoond eiland. Veel plezier!
pi_71310844
quote:

Kwestie van pech hebben, slikken en ermee leren omgaan.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:08:41 #116
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71310855
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:08 schreef Islam-Helpdesk het volgende:

[..]

Doe je pc en tv uit, vertrek naar een onbewoond eiland. Veel plezier!
Ja, zie je, ik moet m'n eigen land uit daardoor. Lekker hoor, die Islam.
pi_71310867
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:08 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Ja, zie je, ik moet m'n eigen land uit daardoor. Lekker hoor, die Islam.
Je moet niks.
pi_71310884
quote:

Ik vind dat geen enkel religieus verschijnsel jou mag beïnvloeden in jouw vrijheid en waarde, mag ik wel halalvlees blijven kopen in de AH?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:11:58 #119
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71310920
Ik moet rennen voor m'n leven voor op eerwraak beluste moslims wanneer ze al vermoedden dat ik met een getrouwde moslima aanknoop.
pi_71310961
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:11 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik moet rennen voor m'n leven voor op eerwraak beluste moslims wanneer ze al vermoedden dat ik met een getrouwde moslima aanknoop.
Samenvatting van de invulling van je dagelijkse leven?
pi_71310971
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:11 schreef Aanvoerder het volgende:
En een neger moet rennen voor zijn leven als ie in bed duikt met de dochter van een KKK-lid. Dat betekent toch niet dat alle blanken KKK-leden zijn en zich zo gedragen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:14:24 #122
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71310975
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:13 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Samenvatting van de invulling van je dagelijkse leven?
Wel goed voor je conditie.
pi_71311084
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:14 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Wel goed voor je conditie.
Je overdrijft, dat is mijn punt.
pi_71311386
-edit- foutje

[ Bericht 98% gewijzigd door Waterwereld op 25-07-2009 12:41:59 ]
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_71311446
-edit foutje