abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:15:08 #1
3542 Gia
User under construction
pi_71308405
Moslima-verpleegster wil geen korte mouwen

Meer dan 650 reacties op de frontpage en geen topic hier, dat kan natuurlijk niet.

Samenvatting:
Om besmettingsgevaar te voorkomen is in een ziekenhuis het verplicht om met blote armen te werken.
Een moslima heeft dit ook sinds 2001 gedaan, maar besluit in 2007 dat dit tegen haar geloof is en gaat lange mouwen onder haar ziekenhuiskleding dragen.

Nadat het ziekenhuis alle moeite heeft gedaan om een oplossing te zoeken resulteert dit in een schadeloosstelling, ontslag en arbeidsongeschiktheid.

Sorry hoor, maar het is niet zo'n belachelijke eis om met korte mouwen te moeten werken. Je kunt je onderarmen namelijk gedurende de dag makkelijk even wassen. Een trui of blouse niet.
Dat het op andere afdelingen wel mag met lange mouwen doet er niet toe. Misschien is het op deze afdeling wel belangrijker.

De schadevergoeding vind ik overigens nog wel het belachelijkst. Zij is deze zaak begonnen en wilde niks wat het ziekenhuis aanbood. Daardoor duurde het zo lang.
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 09:18:59 #2
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_71308431
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:15 schreef Gia het volgende:
Moslima-verpleegster wil geen korte mouwen
Samenvatting:
Om besmettingsgevaar te voorkomen is in een ziekenhuis het verplicht om met blote armen te werken.
Een moslima heeft dit ook sinds 2001 gedaan, maar besluit in 2007 dat dit tegen haar geloof is en gaat lange mouwen onder haar ziekenhuiskleding dragen.

Nadat het ziekenhuis alle moeite heeft gedaan om een oplossing te zoeken resulteert dit in een schadeloosstelling, ontslag en arbeidsongeschiktheid.

De schadevergoeding vind ik overigens nog wel het belachelijkst. Zij is deze zaak begonnen en wilde niks wat het ziekenhuis aanbood. Daardoor duurde het zo lang.
Zo dat is wel een slimmerik. Die hoeft niet meer de handjes uit de mouwen te steken met die uitkering van dr!
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:20:05 #3
154880 Bolter
Awesomeness
pi_71308434
quote:
Sorry hoor, maar het is niet zo'n belachelijke eis om met korte mouwen te moeten werken. Je kunt je onderarmen namelijk gedurende de dag makkelijk even wassen. Een trui of blouse niet.
Dat het op andere afdelingen wel mag met lange mouwen doet er niet toe. Misschien is het op deze afdeling wel belangrijker.

Goede samenvatting. Dit soort gedrag in ontoelaatbaar.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_71308443
De schadevergoeding het belachelijkst? Waarom is zij in godsnaam arbeidsongeschikt verklaard??
Is jezelf idiote beperkingen opleggen nu ook al een reden voor afkeuring?
There is no love sincerer than the love of food.
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 09:24:56 #5
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_71308474
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:21 schreef MinderMutsig het volgende:
De schadevergoeding het belachelijkst? Waarom is zij in godsnaam arbeidsongeschikt verklaard??
Ze hep er spygisch heul veul ondere gelede!
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:27:32 #6
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71308498
quote:
Denk Hoop dat die arbeidsongeschiktheid voornamelijk slaat op werken in het ziekenhuis. Bij sateprikkerijen kan ze prima aan de slag, daar zit iedereen volledig ingepakt voor de hygiene, inclusief hoofddeksels.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:28:49 #7
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71308507
Ik denk dat de vrouw uit de OP wel gelijk heeft, hoewel ze een enorme zeurkut is natuurlijk.

Eigenlijk zitten beide partijen fout. Dat je op een nierdialyse afdeling korte mouwen moet dragen lijkt me onzin eerlijk gezegd.

Mocht het dat niet zijn dan heeft de vrouw pech. Jammer dat het allemaal weer zo moet.
Intelligent, but fucked up.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:34:15 #8
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71308553
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik denk dat de vrouw uit de OP wel gelijk heeft, hoewel ze een enorme zeurkut is natuurlijk.

Eigenlijk zitten beide partijen fout. Dat je op een nierdialyse afdeling korte mouwen moet dragen lijkt me onzin eerlijk gezegd.

Mocht het dat niet zijn dan heeft de vrouw pech. Jammer dat het allemaal weer zo moet.
Er zijn regels waar iedereen zich aan houdt en mevrouw heeft daar jaren lang geen problemen mee gehad.
Nu ze tot geloof is gekomen, moet opeens de halve wereld bewogen worden om haar gelijk te krijgen?
Ik vind het eigenlijk al redelijk waanzinnig dat dat ziekehuis hier zover in mee is gegaan, inclusief aanbieden van andere oplossingen die voor mevrouw niet goed genoeg waren.

Lijkt me een geval van zo veel mogelijk zuigen en kijken hoe ver je kan gaan.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:34:19 #9
154880 Bolter
Awesomeness
pi_71308556
quote:

Dat je op een nierdialyse afdeling korte mouwen moet dragen lijkt me onzin eerlijk gezegd.
Je hebt gelijk! Wat denken die lui wel niet die die internationale voorschriften hebben bedacht !! Schande!!

zaterdag 25 juli 2009 @ 09:37:50 #10
3542 Gia
User under construction
pi_71308593
Als je ergens gaat werken waar bepaalde voorschriften gelden, dan moet je niet ineens na een tijdje gaan eisen dat die voorschriften niet voor jou gelden, vanwege je geloof.

Dat is net zoiets als de onderwijzeres die op een school ging werken waar hoofddoekje niet waren toegestaan en hier gedurende de proeftijd geen moeite mee had, maar zodra ze een vast contract op zak had ging eisen dat ze een hoofddoekje mocht dragen, omdat ze zich in haar geloof verdiept had. Plotseling.

Ik denk dat op dit punt de grondwet best verduidelijkt mag worden.
Vrijheid van geloof houdt niet in dat je geloofsvoorschriften overal boven de daar geldende voorschriften gaan.

Blote armen zijn gewoon hygienischer dan kleding. Dat de voorschriften op andere afdelingen anders zijn, kan liggen in het feit dat het op die afdelingen minder belangrijk is.
Verder had ze buiten de verplegende taken mogelijk ook een vest kunnen dragen. Is misschien ook wel voorgesteld, maar ze wilde helemaal geen kant op. Zij wilde op die afdeling blijven werken en met lange mouwen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:43:41 #11
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71308661
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:34 schreef Bolter het volgende:

[..]

Je hebt gelijk! Wat denken die lui wel niet die die internationale voorschriften hebben bedacht !! Schande!!

Welke internationale voorschriften?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:45:08 #12
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_71308684
We moeten van het idee af dat jou persoonlijke religieuze overtuiging iets is waar we buitensporig veel respect voor moeten tonen. Bij andere diepgaande overtuigingen hebben we dat namelijk niet. Neem bijvoorbeeld politiek: het zou raar zijn als een VVDer je voor de rechter sleept omdat je tegen hem zegt dat je Hans Wiegel een stomme ouwe vent vindt. Zeg dat maar eens op de TV over jezus of mohammed.
Siamo Tutti Antifascisti!
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:45:48 #13
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71308694
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:45 schreef wijsneus het volgende:
We moeten van het idee af dat jou persoonlijke religieuze overtuiging iets is waar we buitensporig veel respect voor moeten tonen. Bij andere diepgaande overtuigingen hebben we dat namelijk niet. Neem bijvoorbeeld politiek: het zou raar zijn als een VVDer je voor de rechter sleept omdat je tegen hem zegt dat je Hans Wiegel een stomme ouwe vent vindt. Zeg dat maar eens op de TV over jezus of mohammed.
Helemaal mee eens
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:47:24 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71308713
quote:
Nederland is compleet doorgeslagen met politiek correct gedoe. Alles mag vanwege het geloof, zie bijvoorbeeld de tenenkrommende verstoppartijtjes die in paspoorten mogen ( http://www.paspoortinformatie.nl ).
Het wordt hoog tijd dat "vrijheid van godsdienst" ondergeschikt wordt aan normale omgangsvormen! Geloven dat Pietje Puk naar de hemel is verrezen en vandaaruit vindt dat je als vrouw achter het aanrecht moet staan met je neus naar de Efteling? Prima, maar doe dat THUIS! Zodra je buiten komt, gedraag je je.
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:45 schreef wijsneus het volgende:
GMTA!
Sterker nog: om een of andere reden (zal wel zijn omdat het een linkse-eer-knuffel-hobby is) geldt de geloofsbescherming alleen voor "eeuwenoude gevestigde zottigheid". Als ik mijn Remconisme aanhang, mijn geloof verbiedt me onder andere om belasting te betalen, en elke minister die zich op TV vertoont is een belediging voor mijn geloof, dan kom ik hier niet mee weg! Waarom zotten die zich als penguin verkleden dan wel?

Die hele grondwettelijke bescherming is zwaar achterhaald. Dat is ontstaan in de tijd dat je als ketter verbrand werd o.i.d. als je niet in Je zus geloofde. Ondertussen is wel duidelijk dat welk-geloof-dan-ook nergens op gebaseerd is, eeuwenoude verzinsels om macht te houden, en worden mensen er niet meer voor vermoord. Oftewel: tijd om die bescherming af te schaffen.
censuur :O
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:50:33 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71308751
bizar verhaal weer. gelukkig zijn het wel incidenten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_71308755
Wat ik apart vind, is dat zo'n bericht in het nieuws komt. Dit zijn toch zaken tussen het ziekenhuis en de werknemer. Dat gaat ons toch geen flikker aan. Als ik onenigheid heb met mn werkgever, dan gaat jullie dat ook geen reet aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 25 juli 2009 @ 10:01:59 #17
154880 Bolter
Awesomeness
pi_71308892
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Welke internationale voorschriften?
nationale dus. Maar dan nog, komt er weer zo'n internetwijsneus die alles beter denkt te weten. De richtlijnen zijn er niet voor niets.
pi_71309088
Ontslaan en klaar er mee.

Alleen, helaas is het niet zo makkelijk in de gezondheidszorg. Daar kan je blijven zitten en niets doen of alles tegenwerken.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_71309127
quote:

hoezo? denk je dat daar geen besmetting kan zijn? ooit van buikspoelingen gehoord bijvoorbeeld?
en de nierdialyse gebeurt via een stent die in een ader geplaatst is... me dunkt dat je daar ontzettend hygienische mee om moet gaan.

buiten dat: hygiene is hygiene... je werkt in een ziekenhuis dus je hebt je gewoon aan de regels te houden.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Donald Duck held zaterdag 25 juli 2009 @ 11:12:16 #20
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71309874
En weer het zoveelste voorbeeld van moslims die denken dat hun geloof maar boven alles staat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_71310026
Dit is natuurlijk een incident.

[ Bericht 4% gewijzigd door 16meter op 25-07-2009 11:31:42 ]
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:24:16 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71310088
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:20 schreef 16meter het volgende:
Dit is is natuurlijk een incident.
het zijn incidenten. maar gelukkig lopen er nog genoeg moslima's rond mét korte mouwen dan deze ene freak.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:28:03 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71310152
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:12 schreef __Saviour__ het volgende:
En weer het zoveelste voorbeeld van moslims die denken bevestigd krijgen dat hun geloof maar boven alles staat.
censuur :O
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:46:51 #24
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71310460
quote:
Als ik nou als roker in een kroeg werk, en er komt plotseling een rookverbod.....

* Papierversnipperaar schrijft vast in als arbeidsongeschikte.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71311521
Is structurele weigering om je te conformeren aan de richtlijnen die je werkgever je oplegt tegenwoordig geen geldige reden meer voor ontslag op staande voet?

Waarom is het dan zover gekomen dat ze gewoon is afgekeurd, in plaats van dat ze met sollicitatieplicht in de bijstand is getrapt?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')