quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:15 schreef Gia het volgende:
Moslima-verpleegster wil geen korte mouwen
Samenvatting:
Om besmettingsgevaar te voorkomen is in een ziekenhuis het verplicht om met blote armen te werken.
Een moslima heeft dit ook sinds 2001 gedaan, maar besluit in 2007 dat dit tegen haar geloof is en gaat lange mouwen onder haar ziekenhuiskleding dragen.
Nadat het ziekenhuis alle moeite heeft gedaan om een oplossing te zoeken resulteert dit in een schadeloosstelling, ontslag en arbeidsongeschiktheid.
De schadevergoeding vind ik overigens nog wel het belachelijkst. Zij is deze zaak begonnen en wilde niks wat het ziekenhuis aanbood. Daardoor duurde het zo lang.
Goede samenvatting. Dit soort gedrag in ontoelaatbaar.quote:Sorry hoor, maar het is niet zo'n belachelijke eis om met korte mouwen te moeten werken. Je kunt je onderarmen namelijk gedurende de dag makkelijk even wassen. Een trui of blouse niet.
Dat het op andere afdelingen wel mag met lange mouwen doet er niet toe. Misschien is het op deze afdeling wel belangrijker.
De schadevergoeding vind ik overigens nog wel het belachelijkst. Zij is deze zaak begonnen en wilde niks wat het ziekenhuis aanbood. Daardoor duurde het zo lang.
Ze hep er spygisch heul veul ondere gelede!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:21 schreef MinderMutsig het volgende:
De schadevergoeding het belachelijkst? Waarom is zij in godsnaam arbeidsongeschikt verklaard??
Is jezelf idiote beperkingen opleggen nu ook al een reden voor afkeuring?
Denk Hoop dat die arbeidsongeschiktheid voornamelijk slaat op werken in het ziekenhuis. Bij sateprikkerijen kan ze prima aan de slag, daar zit iedereen volledig ingepakt voor de hygiene, inclusief hoofddeksels.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:21 schreef MinderMutsig het volgende:
De schadevergoeding het belachelijkst? Waarom is zij in godsnaam arbeidsongeschikt verklaard??
Er zijn regels waar iedereen zich aan houdt en mevrouw heeft daar jaren lang geen problemen mee gehad.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik denk dat de vrouw uit de OP wel gelijk heeft, hoewel ze een enorme zeurkut is natuurlijk.
Eigenlijk zitten beide partijen fout. Dat je op een nierdialyse afdeling korte mouwen moet dragen lijkt me onzin eerlijk gezegd.
Mocht het dat niet zijn dan heeft de vrouw pech. Jammer dat het allemaal weer zo moet.
Je hebt gelijk! Wat denken die lui wel niet die die internationale voorschriften hebben bedachtquote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Dat je op een nierdialyse afdeling korte mouwen moet dragen lijkt me onzin eerlijk gezegd.
Welke internationale voorschriften?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:34 schreef Bolter het volgende:
[..]
Je hebt gelijk! Wat denken die lui wel niet die die internationale voorschriften hebben bedacht!! Schande!!
![]()
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:45 schreef wijsneus het volgende:
We moeten van het idee af dat jou persoonlijke religieuze overtuiging iets is waar we buitensporig veel respect voor moeten tonen. Bij andere diepgaande overtuigingen hebben we dat namelijk niet. Neem bijvoorbeeld politiek: het zou raar zijn als een VVDer je voor de rechter sleept omdat je tegen hem zegt dat je Hans Wiegel een stomme ouwe vent vindt. Zeg dat maar eens op de TV over jezus of mohammed.
Nederland is compleet doorgeslagen met politiek correct gedoe. Alles mag vanwege het geloof, zie bijvoorbeeld de tenenkrommende verstoppartijtjes die in paspoorten mogen ( http://www.paspoortinformatie.nl ).quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:21 schreef MinderMutsig het volgende:
GMTA!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:45 schreef wijsneus het volgende:
We moeten van het idee af dat jou persoonlijke religieuze overtuiging iets is waar we buitensporig veel respect voor moeten tonen. Bij andere diepgaande overtuigingen hebben we dat namelijk niet. Neem bijvoorbeeld politiek: het zou raar zijn als een VVDer je voor de rechter sleept omdat je tegen hem zegt dat je Hans Wiegel een stomme ouwe vent vindt. Zeg dat maar eens op de TV over jezus of mohammed.
nationale dus. Maar dan nog, komt er weer zo'n internetwijsneus die alles beter denkt te weten. De richtlijnen zijn er niet voor niets.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Welke internationale voorschriften?
hoezo? denk je dat daar geen besmetting kan zijn? ooit van buikspoelingen gehoord bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik denk dat de vrouw uit de OP wel gelijk heeft, hoewel ze een enorme zeurkut is natuurlijk.
Eigenlijk zitten beide partijen fout. Dat je op een nierdialyse afdeling korte mouwen moet dragen lijkt me onzin eerlijk gezegd.
Mocht het dat niet zijn dan heeft de vrouw pech. Jammer dat het allemaal weer zo moet.
het zijn incidenten. maar gelukkig lopen er nog genoeg moslima's rond mét korte mouwen dan deze ene freak.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:20 schreef 16meter het volgende:
Dit is is natuurlijk een incident.
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:12 schreef __Saviour__ het volgende:
En weer het zoveelste voorbeeld van moslims die denken bevestigd krijgen dat hun geloof maar boven alles staat.
Als ik nou als roker in een kroeg werk, en er komt plotseling een rookverbod.....quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:21 schreef MinderMutsig het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |