Die typo's maakte je express?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:12 schreef pisnicht het volgende:
ik moest laggen om wat ze hebben gezecht
Ik ookquote:
maar maar de collega van de broer van mijn collega en diens schoonzusters vriendin van haar broer zijn oude schoolvriend zegt dat het nep was.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:23 schreef Michielos het volgende:
hahaha deze claims zijn al duizend keer weerlegd evenals de prop C, de vlag e.d.
Ik vind het wel coole claims maar ze zijn werkelijk nergens op gebaseerd
Geld, meest simpele antwoord, de centen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:33 schreef mediaconsument het volgende:
De vraag die me eigenlijk altijd al interesseerde is waarom het zo lang geleden is sinds er een mens op de maan is geweest? Als je ziet naar de technologische vooruitgang van de laatste jaren, zou je haast denken dat er inmiddels al wel een serieuze basis op de maan was om van daaruit aan satellieten enzo te kunnen werken, oftewel frequent maanbezoek.
Geen idee, denk wel dat ik weet over wlke foto je het hebt maar keine flauwe anus.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:42 schreef SillyWalks het volgende:
Het enige waar ik mijn twijfels over heb:
Er is een foto waar een voetafdruk ONDER de maanlander zit. Dat heb ik nog nooit ergens verklaard gezien.
Dat word veel onderschat, als je de archieven doorspit van WW2 foto's kom je ook een heleboel foto's tegen die van zeer hoge kwaliteit zijn, en die zijn nog van 25 jaar eerder ook.quote:De kwaliteit van de foto's is extreem hoog. Had ik niet verwacht voor camera's uit 1969 die onder hele zware omstandigheden moesten functioneren.
Ik weet niet of het de wetenschappelijke verklaring is, maar de verklaring die ik erbij kan bedenken is dat de maan gewoon te helder is om sterren te zien, en dat de zon misschien parten speelt.quote:Een van de astronauten zegt dat de ruimte er pikzwart is, zoals je ook op de foto's ziet (op foto's zie je geen sterren ivm de te korte sluitertijd), maar hij had toen hij daar rondliep gewoon sterren moeten zien. Veel meer dan op aarde zelfs.
Een alien?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:50 schreef Dartanion het volgende:
@ Ticker; waarom kunnen dat geen toevallige schaduwen en rots formaties zijn? Maar moet het persé een alien zijn? Of een basis op de Maan?
Ok, ben je serieus, mooi dan zal ik serieus antwoorden. Zal me post editen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:56 schreef Dartanion het volgende:
Heb even snel de site doorgekeken, en de foto's nog maals goed bekeken.
Ik zie op de foto van ver af dat er mogelijk een constructie kan zijn die gemaakt is. Maar hoe meer zij inzoomen hoe meer het duidelijk word dat het kraters zijn. En ze dus ook meer erbij moeten tekenen om duidelijk te maken wat je er in moet zien.
Waarom moeten ze van alles om een krater heen tekenen om duidelijk te maken wat ze willen dat je ziet? Als er ingezoomed is en alles duidelijk in beeld is?
Hij heeft gelijk, dat zijn gewoon kraters en schaduwen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:57 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ok, ben je serieus, mooi dan zal ik serieus antwoorden. Zal me post editen.
De reden hiervoor is politiek. Vrijwel niemand was meer geintereseerd in Apollo 13 (tot aan het inident). Als de support naar beneden gaat krijgt NASA minder geld, de maanmissies waren gigantisch duur.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:33 schreef mediaconsument het volgende:
De vraag die me eigenlijk altijd al interesseerde is waarom het zo lang geleden is sinds er een mens op de maan is geweest? Als je ziet naar de technologische vooruitgang van de laatste jaren, zou je haast denken dat er inmiddels al wel een serieuze basis op de maan was om van daaruit aan satellieten enzo te kunnen werken, oftewel frequent maanbezoek.
Op het orgineel is deze in het midden en een stuk scherper en duidelijker?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 02:15 schreef Ticker het volgende:
Ok nog 1 puzzel spelletje voor het slapen gaan:
[ afbeelding ]
Nasa bron: http://www.hq.nasa.gov/alsj/a11/AS11-41-6156HR.jpg
Een vlag wapperd nooit hoorquote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:12 schreef BasOne het volgende:
Dingen als 'ER ZIJN GEEN STERREN TE ZIEN' of 'DE VLAG WAPPERD DAT KAN NIET' zijn al duizenden, zoniet tienduizenden keren weerlegd.
Wapperen begint met een W en die letter zit niet in het kofschip dus dan schrijf je het met een T.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 04:06 schreef BasOne het volgende:
Wapper
Wapperden
Wapperd
'De vlaggen wapperden in de wind' 'De vlag wapperd'
Ah hell, Nederlands is nooit mij sterkste punt geweest
vanaf 3:00 begint het maangedeelte.quote:
surequote:
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 02:10 schreef Ticker het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.lunomaly.com/
Dit is even mijn antwoord. Ik kom erop terug, ga nu lekker slapen.
Leg me eens uit, welke lijnen heb je gevolgt om dat in de foto te vinden?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 03:49 schreef BasOne het volgende:
Nah kijk hier dan op deze foto http://www.hq.nasa.gov/alsj/a11/AS11-41-6156HR.jpg
2 ruimteschepen, duidelijk te zien, ze werpen zelfs stof op en hun schaduw is te zien....
Ik denk dat het Goaúld Deathgliders zijn, misschien is die voorste een Al'kesh.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet om het een of ander, maar ik had dit topic geopend over de maanlandingen, niet over een waanidee dat er ruïnes op de maan zijn.
Wat D'Artagnan al zei, en we willen patronen zien, en als we ergens in geloven dan zien we ze ook.
Net als die Jezus afbeeldingen in een stukje geroosterd brood of als vochtvlek op de muur, ik heb het er nooit in kunnen zien, en ik heb toch behoorlijk wat fantasie.
Als je dan toch niet precies weet, wat je ook alweer hebt gevraagd, is het misschien beter om geen topics meer te openen op zoek naar the TRUth.quote:En toch vraag ik me af, zijn er nog mensen die denken dat de maanlanding nep was?
En wat voor Bewijs is daar voor.
En dan met nadruk op Bewijs, en niet aannames.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 09:12 schreef Ticker het volgende:Precies, Pareidolia.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://en.wikipedia.org/wiki/PareidoliaIk ga naar huis.
Ohh we gaan strooien met termen!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 09:18 schreef nietzman het volgende:
[..]
Precies, Pareidolia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pareidolia
Je hebt moeite om voor je volwassen behoeften te zorgen.. je stort jezelf continu in het tekenen het vermaken van het kind in jezelf. De grote piemel is weer een voorbeeld daarvan.quote:moeite om gezonde grenzen te hanteren en aan te houden
moeite om op een functionele manier om te gaan met leerprocessen, fouten maken, zich te kunnen ontwikkelen
moeite om voor de eigen volwassen behoeften te zorgen
moeite om op een functionele en gepaste wijze uiting te geven aan de eigen gevoelens en waarheid
Mythbusters:quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:14 schreef rene90 het volgende:
Ze hebben een keer bij mythbusters al die "conspiracy's" getest, en het wapperen, reflecties en alles was gewoon mogelijk onder die omstandigheden. Verder denk ik dat ze gewoon op de maan zijn geweest.
Ik ben geen conspiracy type, maar ik geloof ook niet dat we daadwerkelijk op de maan zijn geweest.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:14 schreef rene90 het volgende:
Ze hebben een keer bij mythbusters al die "conspiracy's" getest, en het wapperen, reflecties en alles was gewoon mogelijk onder die omstandigheden. Verder denk ik dat ze gewoon op de maan zijn geweest.
En wat is de beargumentatie achter deze gedachte?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:57 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik ben geen conspiracy type, maar ik geloof ook niet dat we daadwerkelijk op de maan zijn geweest.
Gewoon op gevoelquote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:21 schreef Dartanion het volgende:
[..]
En wat is de beargumentatie achter deze gedachte?
Ik geloof niet alles wat ik lees en zie. Maar het lijkt me gewoon onwaarschijnlijk dat een mens ooit voet op de maan heeft gezet. Volgens mij is alles door NASA in scene gezet.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:25 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Oke duidelijk, waar komt dat gevoel vandaan? Of is dat iets wat je zelf hebt bedacht?
En in 20% niet.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:49 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik geloof niet alles wat ik lees en zie. Maar het lijkt me gewoon onwaarschijnlijk dat een mens ooit voet op de maan heeft gezet. Volgens mij is alles door NASA in scene gezet.
Ik heb wel vaker een bepaald gevoel, en dat komt in 80% nog uit ook.
m_schtoppel dat is overtuigend..quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:13 schreef M_Schtoppel het volgende:
Penn en Teller, woah, DAT is echt overtuigend.
2 mislukte goochelaars
Heb ik ook gezien op de site van Nasa. Maar waarom gaat de Nasa foto's op de site plaatsen waarmee men overtuigd moet worden dat men er echt geweest is?? Zo maak je nog meer verdenkingen, lijkt mij....quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:39 schreef barthol het volgende:
Heet van de pers
Er zijn foto's gemaakt van het maanoppervkak door NASA's Lunar Reconnaissance Orbiter, en daarbij zijn foto's van de Apollo Landingplaatsen van 40 jaar geleden.
zie NASA- LRO Sees Apollo Landing Sites
Die foto's zijn er niet geplaatst om mensen te overtuigen dat ze er echt geweest zijn, En de missie van de LRO is niet alleen om die landingsplaatsen te fotograferen. Het is een groter project om het maanoppervlak gedetaileerd te fotograferen als eerste stap in een hernieuwde NASA interesse in de Maan. Die landingsplaatsen komen vanzelf voorbij in de reeksen foto's. Misschien was de verjaardag van de maanlandingen wel een mooi moment om deze foto's er even uit te lichten.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:11 schreef gunk77 het volgende:
[..]
Heb ik ook gezien op de site van Nasa. Maar waarom gaat de Nasa foto's op de site plaatsen waarmee men overtuigd moet worden dat men er echt geweest is?? Zo maak je nog meer verdenkingen, lijkt mij....
Dat is de eerste foto in dit topic waar ik een patroon in zie, een fucking grote pik. Wie zouden dat daar gebouwd hebben :Squote:
Weet niet of je de Amerikaanse (teken)films van rond de oorlogstijd gezien hebt, maar voor propanganda hadden ze de Duitsers echt niet nodig...quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:40 schreef gunk77 het volgende:Maar ook hadden ze van de Duitsers geleerd wat Propaganda was dus wie weet hebben ze, om de race om de eerste man op de maan te winnen, iets gesmokkeld?
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:15 schreef Fir3fly het volgende:
Ik kan niet geloven dat het alweer 40 jaar geleden is..
Nog niet eens.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:35 schreef ouderejongere het volgende:
....
Bedenk daarbij dat een computer, zo groot als een gemiddelde slaapkamer in 1969 minder rekenkracht had dan de gemiddelde mobiele telefoon van tegenwoordig.
Ja, en in die tijd wist men nog wat efficient code schrijven was.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:04 schreef barthol het volgende:
[..]
Nog niet eens.
Zelf al wat ouder, maar met een vader die al in de jaren 60 betrokken was bij de ontwikkeling van de eerste computers, of eigelijk de standaardisatie van protocollen. (lid van de ECMA en de ISO) zal ik nooit vergeten hoe hij vertelde hoe iemand had uitgeroepen. "32K !!! waar heb je dat in godsnaam voor nodig???"
Leuke verhalen uit die pioniers tijd.
Een geheugen van 64K was lange tijd een groot en duur computergeheugen.
Penn and tellerquote:Op zaterdag 18 juli 2009 04:39 schreef Michielos het volgende:
[..]
vanaf 3:00 begint het maangedeelte.
Phil Plait komt ook nog aan het woord
"so did we land on the moon?"
"hahahahahahhhahhahaha i'm sure we did"!!
Lastig aan een landing op de achterkant van de maan is dat er daar geen radio- (of TV-) contact mogelijk is met de Aarde.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:00 schreef jogy het volgende:
Wat ik interessanter vind is het gebrek aan landingen en dergelijke op de voor ons onzichtbare kant van de maan. Lijkt me een plek om juist veel meer aandacht aan te besteden
Dat krijg je als de brokstukken van 1 komeet of asteroide dicht bij elkaar blijven.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:09 schreef Aurora025 het volgende:
[ afbeelding ]
Denk je dat deze en waarschijnlijk de meeste kraters zijn onstaan door inslagen? Hoe groot is de kans dat een stuk of 15 kraters in een rechte lijn zoals op de foto hierboven te zien is, zijn onstaan door inslagen? Juist!
De landingen van de Apollo's aan deze zijde van de maan was vanwege de communicatie.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:00 schreef jogy het volgende:
En ik geloof wel dat we op de maan zijn geland overigens, aangezien er ook spiegels zijn geplaatst door die astronauten enzo, dus tja. Duh.
Wat ik interessanter vind is het gebrek aan landingen en dergelijke op de voor ons onzichtbare kant van de maan. Lijkt me een plek om juist veel meer aandacht aan te besteden maar kijk hier maar eens.
[ afbeelding ]
Ik heb vandaag overigens net newsscientist en astronomy magazine gekocht dus ik ben nog wel even bezig.
Dit zijn pas wat probeersels.... Ze willen nog betere foto's maken als de LRO in z'n "mapping" baan zit.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:38 schreef R0N1N het volgende:
the Lunar Reconnaissance Orbiter has taken pictures of the Apollo landing sites!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
bron: http://www.nasa.gov/missi(...)ges/apollosites.html
Dus deze recente foto's zijn nep (volgens jou) ?
Ach, ja, natuurlijk. NASA is de bron. Die foto's zijn natuurlijk bewerkt, om ons te laten geloven dat ze er wel zijn geweest. Toch ?
Mensen die wel bitchen op 'ongeloofwaardige informatie' en dan precies hetzelfde doen als ze zelf een punt willen brengenquote:
Yep. Hoop dat ze gauw komen ...quote:Op zondag 19 juli 2009 18:40 schreef -CRASH- het volgende:
Dit zijn pas wat probeersels.... Ze willen nog betere foto's maken als de LRO in z'n "mapping" baan zit.
En dan moet de resolutie 2 a 3 keer beter zijn dan deze foto's.
Precies!quote:Op zondag 19 juli 2009 19:17 schreef Ticker het volgende:
Te geniaal dat NASA met dezelfde soort kwaliteit foto's als waarmee structuren op de maan bewezen worden, apperatuur aanwijst.
Maargoed gezien het van NASA komt wordt het blindelings geslikt en is het opeens wel prachtig, maar indien structuren getoont worden, zijn de foto's te vaag of vragen mensen zich af of je last hebt van een psychisch probleem.
Ja sommige mensen hebben niet helemaal door wat er aan de hand is.quote:Op zondag 19 juli 2009 19:24 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Precies!
MAAR diezelfde mensen die overal structuren in zien, vinden DIT "te vaag voor bewijs"![]()
Moet niet gekker worden !
Wat was er ongeloofwaardig aan? Even om het helder te krijgen. Het ging mij voornamelijk om de moon conspiracy en de argumenten die die idioot vervolgens aandroeg. De argumenten worden overigens niet door penn of teller weerlegd maar door Plait, een astronoom.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Mensen die wel bitchen op 'ongeloofwaardige informatie' en dan precies hetzelfde doen als ze zelf een punt willen brengen.
Er zijn zo veel normale bronnen te vinden met bewijs dat we bijvoorbeeld op de maan zijn geland dus zet je zelf niet voor aap en plaats penn and Teller in datzelfde 'bullshit' hokje als je daadwerkelijk geïnteresseerd bent in waarheidsvinding en niet alleen maar je eigen wereldbeeld wil sterken of dat nou de realiteit is of niet.
Of ben je een 'do as i say and not as i do' persoon? Weet ik dat ook meteen.
Je strooit wel vaker met die penn and teller linkjes, daar gaat het me meer om. In dit geval zullen ze heus wel gelijk hebben dat die moonlandings niet genept zijn, net zoals niburu ook vast weleens een artikel post die niet aan elkaar hangt met onjuistheden, maakt de site an sich niet minder belachelijk, zelfde verhaal met penn and teller.quote:Op zondag 19 juli 2009 19:33 schreef Michielos het volgende:
[..]
Wat was er ongeloofwaardig aan? Even om het helder te krijgen. Het ging mij voornamelijk om de moon conspiracy en de argumenten die die idioot vervolgens aandroeg. De argumenten worden overigens niet door penn of teller weerlegd maar door Plait, een astronoom.
Ik vond het vervolgens grappig dat die Rene dude begon te lachen op de vraag of we op de maan geweest zijn en reageerde met: "im sure we did".Daarom poste ik het. Maar ik hoor graag waar het ongeloofwaardig was maar dan ook inhoudelijk(en dus niet: TIS TOCH NIET SERIEUS TE NEMEN). Gewoon inhoudelijk: Waar klopte het niet?
ach het gaat mij meer om de humor i.p.v. het maken van een punt. Het is gewoon komisch om te zien (vind ik dan)quote:Op zondag 19 juli 2009 19:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Je strooit wel vaker met die penn and teller linkjes, daar gaat het me meer om. In dit geval zullen ze heus wel gelijk hebben dat die moonlandings niet genept zijn, net zoals niburu ook vast weleens een artikel post die niet aan elkaar hangt met onjuistheden, maakt de site an sich niet minder belachelijk, zelfde verhaal met penn and teller..
Dat de maan verder vreemder is dan de meeste mensen zich realiseren is weer een heel ander verhaal overigens.
Verder ga je voor mijn part lekker je gang met die linkjes maar je blijft er toch wel (terecht) commentaar op krijgen zodra men het ziet, jouw feestje.
Met een TV camera die op een afstandje was opgesteld. (zonder mannetje erachter) en die de beelden rechtstreeks naar de Aarde stuurde.quote:Op zondag 19 juli 2009 21:00 schreef CasB het volgende:
Wat ik nog steeds niet snap: Hoe hebben ze deze lift-off gefilmd?
Zogenaamd een remote-control camera, maar als dat echt is:quote:Op zondag 19 juli 2009 21:00 schreef CasB het volgende:
De camera die op de Lunar Roving Vehicle zit die ze bij Apollo 17 gebruikt hebben.quote:Op zondag 19 juli 2009 21:00 schreef CasB het volgende:
- er spat stof VOOR de wielen opquote:Op zondag 19 juli 2009 21:32 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
De camera die op de Lunar Roving Vehicle zit die ze bij Apollo 17 gebruikt hebben.
[ afbeelding ]
Goed kijken, rechts naast het achterwiel, onder de ophanging zie je de rest van het spoor.................quote:Op zondag 19 juli 2009 21:40 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
- er spat stof VOOR de wielen op
- het spoor stopt direct bij het achterwiel, die auto heeft een paar meter gereden
- waar zijn de afdrukken van de astronauten die dat voertuig daar hebben neergezet/afgemonteerd?
quote:The color television camera mounted on the front of the LRV could be remotely operated by Mission Control in two axes; pan and tilt. This allowed far better television coverage of the EVA than the earlier missions. On each mission, at the conclusion of the astronauts' stay on the surface the Commander drove the LRV to a position away from the Lunar Module so that the camera could record the ascent stage launch.
Verder kijken dan je neus lang is.... sporen genoeg te zienquote:Op zondag 19 juli 2009 21:40 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
- er spat stof VOOR de wielen op
- het spoor stopt direct bij het achterwiel, die auto heeft een paar meter gereden
- waar zijn de afdrukken van de astronauten die dat voertuig daar hebben neergezet/afgemonteerd?
Wat een conclusie weerquote:Op zondag 19 juli 2009 20:31 schreef ouderejongere het volgende:
De foto's van de Clementine uit 1994 waren van zeer magere kwaliteit, veel slechter dan die uit de jaren 60 van de Apollomissies.
Er zijn twee mogelijkheden
1. Er zijn nooit mensen op de maan geweest
2. Er zijn mensen op de maan geweest, die hebben daar iets gezien dat niet gezien mocht worden. Regeringsleiders hebben met de maanbeschaving afgesproken dat er nooit meer aardlingen naar de Maan komen.
Je plaatje zit ondersteboven.quote:
Of hij heeft een spiegel in zijn helm en rijd achteruit. Of het stof springt aan de verkeerde kant op..quote:Op zondag 19 juli 2009 21:32 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
De camera die op de Lunar Roving Vehicle zit die ze bij Apollo 17 gebruikt hebben.
[ afbeelding ]
Niettemin kan je in de vroege ochtend en in de avondzon op aarde, met zijn storende atmosfeer, ook nog heldere sterren waarnemen. Sirius is er geloof ik ook een van. Aangezien de maan geen storende atmosfeer heeft, zou je volgens mij toch op zijn minst een paar sterren moeten kunnen zien. Er zijn duizenden foto's gemaakt, en dan zou er niet een helder sterretje op te zien zijn? Dat lijkt me onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 20 juli 2009 00:40 schreef Dartanion het volgende:
Ticker, je bent wel heel sceptisch tegenover NASA, heb je er wel eens over gedacht dat de Aarde en Maan zoveel licht uitzenden dat de kleine sterren wegvallen voor het oog van de lens?
Een weerballon? Net zoals in Rosswel?quote:Maar, als jij een foto hebt waarop kleuren te zien zijn op het maanoppervlak, zonder dat er mensen handen aan te pas zijn gekomen, dan krijg je van mij een balon!
Ik wil niet lullig doen, maar het is een foto. Op een foto kun je alleen gokken waar het stof heen gaat. Voor zover ik kan zien aan het linker voorwiel, valt het stof aan de voor en achter kant. Dit kan op een zeer geringe snelheid duiden. Of de LRV is net gestopt voor een mooi kiekje en het stof valt nog uit de wielkasten en het profiel.quote:Op maandag 20 juli 2009 00:45 schreef Creativ het volgende:
[..]
Of hij heeft een spiegel in zijn helm en rijd achteruit. Of het stof springt aan de verkeerde kant op..
dat dus
klopt zou kunnen die 2 edits die ik er aan toe heb gevoegd.. mjah die zijn toch ook redelijk vaag..quote:Op maandag 20 juli 2009 00:50 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen, maar het is een foto. Op een foto kun je alleen gokken waar het stof heen gaat. Voor zover ik kan zien aan het linker voorwiel, valt het stof aan de voor en achter kant. Dit kan op een zeer geringe snelheid duiden. Of de LRV is net gestopt voor een mooi kiekje en het stof valt nog uit de wielkasten en het profiel.
Het blijft speculatie aan de hand van een foto...
Door een hele korte sluitertijd te gebruiken worden alleen relatief sterke lichtbronnen vastgelegd. De sterren zijn relatief zwak. Bijvoorbeeld als je tegen de zon in fotografeerde, met camera met een film rolletje. Dan zag jij tijdens het maken van de foto met je ogen wel het object dat je wilde vastleggen, maar op de foto was alleen zonneschijn te zien en met geluk een waas van het object.quote:Op maandag 20 juli 2009 00:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Niettemin kan je in de vroege ochtend en in de avondzon op aarde, met zijn storende atmosfeer, ook nog heldere sterren waarnemen. Sirius is er geloof ik ook een van. Aangezien de maan geen storende atmosfeer heeft, zou je volgens mij toch op zijn minst een paar sterren moeten kunnen zien. Er zijn duizenden foto's gemaakt, en dan zou er niet een helder sterretje op te zien zijn? Dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Stof dat uit wielkasten valt, valt recht naar beneden. Op dat punt op de wielen zie je echter dat het van de band af geworpen wordt. Bovendien zijn de wielkasten zo smal dat bij een dergelijk stoffige ongeving en lage zwaartekracht het stof ook uit de zijkanten van de wielkasten geworpen zou moeten worden.quote:Op maandag 20 juli 2009 00:50 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen, maar het is een foto. Op een foto kun je alleen gokken waar het stof heen gaat. Voor zover ik kan zien aan het linker voorwiel, valt het stof aan de voor en achter kant. Dit kan op een zeer geringe snelheid duiden. Of de LRV is net gestopt voor een mooi kiekje en het stof valt nog uit de wielkasten en het profiel.
Het blijft speculatie aan de hand van een foto...
Er zijn duizenden foto's genomen. In verschillende richtingen. En geen enkel sterretje? Wel een beetje sterk he?quote:Op maandag 20 juli 2009 01:00 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Door een hele korte sluitertijd te gebruiken worden alleen relatief sterke lichtbronnen vastgelegd. De sterren zijn relatief zwak. Bijvoorbeeld als je tegen de zon in fotografeerde, met camera met een film rolletje. Dan zag jij tijdens het maken van de foto met je ogen wel het object dat je wilde vastleggen, maar op de foto was alleen zonneschijn te zien en met geluk een waas van het object.
Hieruit kunnen we concluderen dat hetgeen je met de ogen waarneemt niet altijd op die manier op de foto hoeft te staan
Een weerballon? Net zoals in Rosswel?
Je krijgt dan zo een mooie die ze op kermis vaak hebben, met helium er in!
Moet je eens kijken wat je eigen fototoestel doet als je een sterrenhemel gaat fotograferen met een fel verlicht object in beeld. De sluitertijd is door het felverlichte object zo kort dat er geen sterretje op je foto te zien is.quote:Op maandag 20 juli 2009 01:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er zijn duizenden foto's genomen. In verschillende richtingen. En geen enkel sterretje? Wel een beetje sterk he?
Of de sluitertijd is zo lang dat de foto overbelicht raakt, en de sterren alsnog niet op de gevoelige plaat verschijnen.quote:Op maandag 20 juli 2009 01:11 schreef barthol het volgende:
[..]
Moet je eens kijken wat je eigen fototoestel doet als je een sterrenhemel gaat fotograferen met een fel verlicht object in beeld. De sluitertijd is door het felverlichte object zo kort dat er geen sterretje op je foto te zien is.
Inderdaadquote:Op maandag 20 juli 2009 01:19 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Of de sluitertijd is zo lang dat de foto overbelicht raakt, en de sterren alsnog niet op de gevoelige plaat verschijnen.
quote:Op maandag 20 juli 2009 01:11 schreef barthol het volgende:
[..]
Moet je eens kijken wat je eigen fototoestel doet als je een sterrenhemel gaat fotograferen met een fel verlicht object in beeld. De sluitertijd is door het felverlichte object zo kort dat er geen sterretje op je foto te zien is.
Ik denk dat je de foto Daylight stars bedoeld? Bij het onderschrift staat het volgendequote:Op maandag 20 juli 2009 01:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is overdag genomen met een sluitertijd van 15 s. Ik kan me niet voorstellen dat ze niet op deze manier, met een langere sluitertijd even een paar foto's zo hebben willen nemen vanaf de maan. Alleen al omdat het perspectief vanaf de maan gewoon uniek is.
edit: ik zie de foto niet, dus hierbij voor de zekerheid de link: http://www.pbase.com/bryan_murahashi/photoaday&page=14
Die lichte bol rechtsboven is dus de Maan, we weten allemaal hoe die er uit ziet vanaf de Aarde. Niet half zo fel als op de foto. Op de foto is de Maan zo fel omdat er een lange sluitertijd gebruikt is.quote:Actually, the night sky was lit up by the bright moon.
Ik zie nog altijd geen echte kleurenquote:Op maandag 20 juli 2009 02:02 schreef barthol het volgende:
Over het kleurloos zijn.
Deze video is ook wel mooi, en de beelden (op het beginnetje na) zijn niet van NASA
De Maan doet me aan cementpoeder denken (zonder water)quote:Op maandag 20 juli 2009 02:09 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ik zie nog altijd geen echte kleurenAlleen een grauwe groene waas. Wel hele mooie beelden trouwens!
Idd, je zou bijna denken dat men een ander hemellichaam aan het filmen is.quote:Op maandag 20 juli 2009 02:21 schreef barthol het volgende:
[..]
De Maan doet me aan cementpoeder denken (zonder water)![]()
(Ja, ze zijn mooi he, die nieuwe Japanse beelden, vooral die HD opname van die Aarde-ondergang)
quote:
The LRV tire was woven out of piano wire, in order to provide a soft, springy surface to contour to the ground and provide good ride quality. It looks a bit like the skeleton of an Earth tire. This approach worked very well, because each LRV tire was only required to support about 60 pounds of weight (all things weigh 6x less on the moon than on Earth) and be used for a maximum of 75 miles. The new fleet of lunar vehicles will require tires to support about 10 times the weight and last for up to 100 times the distance. A tire that would meet such requirements would also be useful for commercial applications on Earth, Glemming said.
http://www.spaceref.com/news/viewpr.html?pid=24277
Kijk jij eens even snel de mythbusters!!quote:Op maandag 20 juli 2009 02:31 schreef -jos- het volgende:
Hoe is de maanlander eigenlijk geland dan? En als hij geland is hoe kan hij dan ooit nog genoeg brandstof hebben om weer terug te komen?
http://curtmaynardsnewest(...)all-in-line-and.html
http://www.subvertednation.net/man-never-went-to-the-moon/
En dan nog de technologische ontwikkeling in die tijd, toen hadden ze nog amper computers!
http://worldwind28.arc.nasa.gov/public/moon40xxcolor_base.jpgquote:Op maandag 20 juli 2009 00:40 schreef Dartanion het volgende:
Ticker, je bent wel heel sceptisch tegenover NASA, heb je er wel eens over gedacht dat de Aarde en Maan zoveel licht uitzenden dat de kleine sterren wegvallen voor het oog van de lens?
Maar, als jij een foto hebt waarop kleuren te zien zijn op het maanoppervlak, zonder dat er mensen handen aan te pas zijn gekomen, dan krijg je van mij een balon!
quote:Combining the 415-, 750-, and 950-nm mosaics as blue, green and red channels respectively yields a true-color composite image of the landing site. The Moon's natural color is a faint red/brown. The blue tint seen in the Descartes mountains is the result of fresh ejecta from the crater Dollond E. Fresh crater ejecta is typically blue because it has not hand enough time to develop large amounts of iron-rich, red glass (agglutinates).
Ik heb net geleerd van een andere poster dat alles relatief isquote:Op maandag 20 juli 2009 11:20 schreef Ticker het volgende:
[..]
http://worldwind28.arc.nasa.gov/public/moon40xxcolor_base.jpg
Een beetje zoeken en je vind het wel, ziet er toch wel wat anders uit dan die neppe grijze drap die ze soepen.
Ohja en ik wil trouwens een hete lucht balon, PM me voor het adres waar je hem neer mag zetten.
Kolere he, je zal toch maar niet door hebben dat je in een grote zeepbel leeft.quote:Op maandag 20 juli 2009 11:49 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ik heb net geleerd van een andere poster dat alles relatief isEn ik zie er nog altijd relatief weinig kleuren
Als je over kleur spreekt, dan is het denk ik voor de verwarring (want ik volg het niet helemaal) wel handig om even duidelijk te hebben waar het om gaat:quote:Op maandag 20 juli 2009 11:40 schreef Ticker het volgende:
Inderdaad, ze zijn wat aangepast om de kleuren te accentueren.
Waar is dat neppe grijs nou ineens?![]()
Ik geef toe, ik wist niet dat er op het maanoppervlak rood-achtige tinten aanwezig zijn. Had wel een vermoeden na het zien van een aantal maanstenen, op TV.quote:Op maandag 20 juli 2009 11:55 schreef Ticker het volgende:
[..]
Kolere he, je zal toch maar niet door hebben dat je in een grote zeepbel leeft.
quote:Op maandag 20 juli 2009 11:56 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als je over kleur spreekt, dan is het denk ik voor de verwarring (want ik volg het niet helemaal) wel handig om even duidelijk te hebben waar het om gaat:Hoe je de maan van de aarde ziet Hoe je de maan op de maan ziet Hoe je de maan b.v. vanaf de ISS ziet
De atmosfeer van de aarde heeft mogelijk namelijk invloed op de kleur die je waarneemt. Verder is er natuurlijk de vraag over welke schalen je praat. Heb je het over hoe het maan oppervlak eruit ziet op een schaal tot 10x10m of heb je het over 10x10km of nóg groter?
Niet dat de maan per se geen kleur zou hebben of grijs zou zijn… maar dit maakt allemaal mogelijk nogal een verschil hoe je de maan ziet.
De grap is dat ik ervan overtuigt ben, dit dit ook expres wordt gedaan zodat je objecten niet goed herkend op maanfoto's.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:01 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ik geef toe, ik wist niet dat er op het maanoppervlak rood-achtige tinten aanwezig zijn. Had wel een vermoeden na het zien van een aantal maanstenen, op TV.
Verder is hier vlak boven prachtig verteld wat ik bedoelde met relatief.
Doe is niet zo vaag en geef een voorbeeld van die beelden.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:13 schreef Dartanion het volgende:
Ticker, je verbergt je nu achter oude foto's en onscherpe foto's. Stel de foto die jij aanhaalt is bewerkt, het leverd wel een mooi plaatje op van de Aarde. Die vast goed te verkopen is
Er cirkelen op dit moment satalieten met HD camera's rond de maan, beelden zijn op o.a. youtube te bekijken. Hierop kun je haarscherp zien hoe het oppervlak eruit ziet.
En tot het moment dat wij samen over de Maan gelopen hebben en die plekken bekeken hebben die jij als verdacht aanstipt, blijven we speculeren.
Hoe groot zijn die structuren telkens? Het probleem met maanfoto's (voor mij althans) is dat ik een grote krater niet echt van een kleine kan onderscheiden. Op aarde kan ik vanuit ervaring een soort grote toekennen aan objecten op foto's omdat ik b.v. een bos ontdek, maar bij de maan lukt me dat niet. Zie ik een foto van een krater, kan dat een object met 2km maar ook met 30km doorsnede zijn.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:06 schreef Ticker het volgende:
[..]
De grap is dat ik ervan overtuigt ben, dit dit ook expres wordt gedaan zodat je objecten niet goed herkend op maanfoto's.
Zoals ik zei, ik ben meer dan 1000% overtuigt van structuren op de maan.
Deze structuren.. ongetwijfeld duizenden jaren oud, zien er erg verweerd en aangetast door de tijd uit.
Het feit dat de maanfoto's gesoept worden in grijstinten, zorgt ervoor dat er geen duidelijke rariteiten meer zichtbaar zijn.
Nog zo'n voorbeeld:
[ afbeelding ]
Die foto komt trouwens hieruit, zie ongeveer in het midden, om je even een idee te geven hoe snel je overzoiets heen kijkt.
Zoals je zelf ook zei.. alles is relatief:
[ afbeelding ]
Ik zal wel een dwaas zijn, maar wat moet die animatie precies aantonen of illusteren?quote:Op maandag 20 juli 2009 12:15 schreef Ticker het volgende:
NASA heeft in het verleden een grove fout gemaakt door niet in te schatten dat computers tegenwoordig allemaal een eigen fotobewerkingsprogramma heeft:
[ afbeelding ]
Mensen hebben het allemaal al door.
Geklooi met zwarttinten.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:19 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik zal wel een dwaas zijn, maar wat moet die animatie precies aantonen of illusteren?
Die structuren zijn gigantisch. Tenminste.... die opvallen dan.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:17 schreef Iblis het volgende:
[..]
Hoe groot zijn die structuren telkens? Het probleem met maanfoto's (voor mij althans) is dat ik een grote krater niet echt van een kleine kan onderscheiden. Op aarde kan ik vanuit ervaring een soort grote toekennen aan objecten op foto's omdat ik b.v. een bos ontdek, maar bij de maan lukt me dat niet. Zie ik een foto van een krater, kan dat een object met 2km maar ook met 30km doorsnede zijn.
Dat je structuren kunt ontdekken lijkt me ook niet zo gek, maar in hoeverre zijn die structuren een beetje corresponderend qua grootte? Als je namelijk de ene keer een foto hebt waarop je een structuur ontdekt van 300m groot, en de volgende keer is het er eentje – op het oog soortgelijk – maar dan van 3km, dan krijg je een nogal grillig opeenhoping van constructies.
Daarbij. Op aarde vind je slechts zelden één gebouw zonder in de buurt ook complexere nederzettingen of steden te vinden. Dus een structuur vinden is één ding, maar zonder nederzettingen?
Kijk alsjeblieft de mythnusters op de vorige pagina, daar maken ze foto's na. En op die foto's is duidelijk te zien dat de schaduwen niet uitlopen maar duidelijke omlijning en 1 tint kent.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:21 schreef Ticker het volgende:
[..]
Geklooi met zwarttinten.
Opvallend veel 'objecten' lijken zich te verschuilen in kraters.
Ook nu is weer het interne van de krater extra zwartgemaakt, met de oudste fotosoep technieken.
Werkte destijds.. nu na 40 jaar (pas!!) komt men er langzaam achter.
Leuk programma.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:24 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Kijk alsjeblieft de mythnusters op de vorige pagina, daar maken ze foto's na. En op die foto's is duidelijk te zien dat de schaduwen niet uitlopen maar duidelijke omlijning en 1 tint kent.
Gigantisch als in… 100x100km? 3x3km? Maar vooral: hoe verhouden ze zich tot elkaar?quote:Op maandag 20 juli 2009 12:23 schreef Ticker het volgende:
[..]
Die structuren zijn gigantisch. Tenminste.... die opvallen dan.
En ze zijn inderdaad rijkelijk bedeelt over de maan.
Geen idee, geen antwoord op.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:29 schreef Iblis het volgende:
[..]
Gigantisch als in… 100x100km? 3x3km? Maar vooral: hoe verhouden ze zich tot elkaar?
En daar gaat het hele topic over!quote:Op maandag 20 juli 2009 12:26 schreef Ticker het volgende:
[..]
Leuk programma.
En? De maanlanding was echt hoor.
Daar gaat het hier niet over, ook niet over oude beschavingen op een planeet zonder atmosfeer.quote:Maar het bewerken van foto's ook.
Niet alles wat repliceerbaar is sluit direct het tegenverhaal uit.
Ik help de TS een handje naar het juiste antwoord, en nu moet ik weg uit dit topic omdat ik een nep samenzwering niet aanhang?quote:Op maandag 20 juli 2009 12:30 schreef Dartanion het volgende:
[..]
En daar gaat het hele topic over!
~
[..]
Daar gaat het hier niet over, ook niet over oude beschavingen op een planeet zonder atmosfeer.
Oké, dus als ik jou begrijp dan zeg jij: Het is mogelijk dat de foto gemaakt is door te fotoshoppen. Maar, dat betekent natuurlijk niet dat het onmogelijk is dat deze écht gemaakt is. Je zou effecten moeten aanwijzen die alleen door fotoshoppen zouden moeten komen en tegelijkertijd een verklaring moeten geven voor de gevallen waar de gradiënt niet precies klopt.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:21 schreef Ticker het volgende:
[..]
Geklooi met zwarttinten.
Opvallend veel 'objecten' lijken zich te verschuilen in kraters.
Ook nu is weer het interne van de krater extra zwartgemaakt, met de oudste fotosoep technieken.
Werkte destijds.. nu na 40 jaar (pas!!) komt men er langzaam achter.
Ik denk dat hij bedoelt dat veel/alle/sommige foto's achteraf zijn aangepast om dingen te verbergen..quote:Op maandag 20 juli 2009 12:35 schreef Iblis het volgende:
[..]
Oké, dus als ik jou begrijp dan zeg jij: Het is mogelijk dat de foto gemaakt is door te fotoshoppen. Maar, dat betekent natuurlijk niet dat het onmogelijk is dat deze écht gemaakt is. Je zou effecten moeten aanwijzen die alleen door fotoshoppen zouden moeten komen en tegelijkertijd een verklaring moeten geven voor de gevallen waar de gradiënt niet precies klopt.
Dat dus.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:46 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat veel/alle/sommige foto's achteraf zijn aangepast om dingen te verbergen..
Ja, wat hij aantoont door te laten zien hoe dat met photoshop (of een vergelijkbare techniek) gedaan zou kunnen zijn door er extra schaduw in te stoppen. Maar dat betekent natuurlijk niet dat die schaduw niet natuurlijk kan zijn.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:46 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat veel/alle/sommige foto's achteraf zijn aangepast om dingen te verbergen..
Ik zou het heel boeiend vinden als er sluitend bewijs is. Of in ieder geval meer van vage plaatjes die beide kanten op kunnen.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:57 schreef Ticker het volgende:
*zucht* Dartanian, boeit het je echt geen ruk dat ik me sterk maak om aan te tonen dat er gewoon leven is op de maan?
Fucking hel als dat je koud laat... twijfel ik echt over de beweegredenen van de individu achter de username.
Indien je een beetje een idee wilt hebben, op copernicus zijn ze druk bezig met mijnbouw.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:29 schreef Iblis het volgende:
[..]
Gigantisch als in… 100x100km? 3x3km? Maar vooral: hoe verhouden ze zich tot elkaar?
Dat kunnen robots zijn geweestquote:Op maandag 20 juli 2009 10:44 schreef Iblis het volgende:
Voor degenen die stellen dat het een hoax was: bedenk eens hoeveel moeite het maken van die hoax moet hebben gekost. Het is al door jogy genoemd, er staan b.v. reflectors op de maan. Je kunt (als je weet waar ze staan op de maan) een laserstraal erop afschieten, en die wordt teruggekaatst.
Nasa claimt ook dat ze maanlandingen hebben uitgevoerd. En dan zouden ze geen robots hebben kunnen sturen die even een spiegeltje omhoog zetten?quote:Stel, het zou een hoax zijn, dan moet dus wat anders dit doen. Hoe wil je dat technisch voor elkaar krijgen? Of welke techniek was er vroeger al zo goed om zo nauwkeurig een reflector te plaatsen?
Het hangt er van af WAT er wordt verstuurd hequote:Tijdens de eerste maanlanding zijn de beelden naar Australië gezonden, daar was een grotere schotel namelijk. Als het een hoax was, waarom zou je dat doen? Dat is weer een extra universiteit met mensen die je moet omkopen. Of je moet een ingewikkeld systeem bedenken dat de beelden vanuit een studio op aarde de lucht in zendt en dan in Australië laat aankomen, precies lijkend alsof ze van de maan komen.
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Er hoeft maar een zeer klein groepje bij de opnamen van de hoax aanwezig te zijn. De rest, de vluchtleiding incl, laat je gewoon denken dat het inderdaad om een echte vlucht gaat.quote:Denk aan alle astronauten, grondpersoneel – duizenden mensen – die allemaal in het complot moeten zitten. Al met al is dit een operatie die m.i. qua kosten en moeite een maanmissie nog zou overstijgen. En bovendien is het heel gevoelig om mis te gaan.
Joh nu zit ik ook al in het complot Ik gooi zomaar wat foto's door elkaar en beweer dan dingenquote:Op maandag 20 juli 2009 13:35 schreef Iblis het volgende:
Ik vind ten eerste die twee mijnbouw foto's niet sterk op elkaar lijken. Juist die zo kenmerkende spiraalvormige wegen ontbreken. Ten tweede, die foto van het vermeende apparaat lijkt in een heel andere omgeving te zijn genomen.
Ten derde, het is me totaal weer niet duidelijk wat de schaal van de foto's is.
Nee helemaal niet, maar het is toch niet zo vreemd om te vragen wat ongeveer de grootte van die machine zou kunnen zijn?quote:Op maandag 20 juli 2009 13:47 schreef Ticker het volgende:
[..]
Joh nu zit ik ook al in het complot Ik gooi zomaar wat foto's door elkaar en beweer dan dingenIs dit je ontkenningsfase?
En die schaal? BOEIEND!!!!! Dat je moeite hebt met het bevatten zegt natuurlijk al genoeg.
http://files.abovetopsecret.com/uploads/Copernicus3-full.gif
http://files.abovetopsecret.com/uploads/Copernicus2-full.gif
http://files.abovetopsecret.com/uploads/Copernicus1-full.gif
Zie foto 3 voor de machines.
Bovenaan.. midden.
Gezien het plaatje wat ik je eerder toonde van de huidige technieken op aarde, schat ik dat ze minstens net zo groot zijn.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:02 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, maar het is toch niet zo vreemd om te vragen wat ongeveer de grootte van die machine zou kunnen zijn?
Maar stel dat wat je ziet is echt zo'n graafmachine, we kunnen allemaal die foto's downloaden, iedereen op deze planeet kan die foto's high res bekijken, waarom ben jij dan de 1e die dat ziet?quote:Op maandag 20 juli 2009 13:47 schreef Ticker het volgende:
[..]
Joh nu zit ik ook al in het complot Ik gooi zomaar wat foto's door elkaar en beweer dan dingenIs dit je ontkenningsfase?
En die schaal? BOEIEND!!!!! Dat je moeite hebt met het bevatten zegt natuurlijk al genoeg.
http://files.abovetopsecret.com/uploads/Copernicus3-full.gif
http://files.abovetopsecret.com/uploads/Copernicus2-full.gif
http://files.abovetopsecret.com/uploads/Copernicus1-full.gif
Zie foto 3 voor de machines.
Bovenaan.. midden.
Denk je dat ik dit zelf ontdekt hebt?quote:Op maandag 20 juli 2009 14:25 schreef vanhal het volgende:
[..]
Maar stel dat wat je ziet is echt zo'n graafmachine, we kunnen allemaal die foto's downloaden, iedereen op deze planeet kan die foto's high res bekijken, waarom ben jij dan de 1e die dat ziet?
Geen kleine jongen, maar ik zal je wat vertellen, WikiPedia wil geen entry van hem hebben omdat ze hem 'gek' labellen:quote:John Lear, retired airline captain, with over 19,000 hours of flight-time, has flown in over 100 different types of planes in 60 different counties around the world.
Son of Lear Jet inventor, Bill Lear, John is the only pilot to hold every FAA airplane certificate, to include airplane transport rating, flight instructor, ground instructor, flight navigator, engineer, aircraft dispatcher, airframe powerplant mechanic, parachute rigger, and tower operator.
He flew secret missions for the CIA in Central and Southeast Asia, Eastern Europe, the Middle East and Africa between 1966 and 1983. He has flown as Captain and check pilot for over 10 different airlines.
Zelfs Wiki doet aan ontkenning.quote:Weak keep. The level of crankiness may itself be notable, as with John Cleves Symmes, Jr. or Koresh. He has had media attention, I see. Septentrionalis PMAnderson 21:36, 7 June 2007 (UTC)
Nu wil ik niet veel zeggen, maar je komt zelf ook een beetje getikt over. Nu weet ik dat ik me TRU bevind, maar de mate van ontkenning en gebrek aan zelfkritiek die jij hier laat overkomen liet me 3 pagina's lang in de overtuiging dat je een troll was. Dat mensen uit onwetendheid denken dat de maanlanding nep was, kan ik me nog best in vinden, je intuitie laat je namelijk sterk in de steek bij dit soort zaken. Dat er iemand in deze tijd nog actief verdedigt dat er grootschalig intelligent leven op de maan is echter...quote:Op maandag 20 juli 2009 14:39 schreef Ticker het volgende:
[..]
[knip de rest]
Geen kleine jongen, maar ik zal je wat vertellen, WikiPedia wil geen entry van hem hebben omdat ze hem 'gek' labellen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Articles_for_deletion/John_Lear
[..]
Zelfs Wiki doet aan ontkenning.
John Lear removed from wikipedia
Maar niet kunnen zeggen wat er dan precies zo niet klopt.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:06 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nu wil ik niet veel zeggen, maar je komt zelf ook een beetje getikt over. Nu weet ik dat ik me TRU bevind, maar de mate van ontkenning en gebrek aan zelfkritiek die jij hier laat overkomen liet me 3 pagina's lang in de overtuiging dat je een troll was. Dat mensen uit onwetendheid denken dat de maanlanding nep was, kan ik me nog best in vinden, je inuitie laat je namelijk sterk in de steek bij dit soort zaken. Dat er iemand in deze tijd nog actief verdedigt dat er grootschalig inteligent leven op de maan is echter...
Maar ik werk voor de ESA, dus ik zit ook in het complot natuurlijk.
Het zou een grove verspilling van mijn tijd zijn, anderen hebben het al geprobeerd en je hebt duidelijk aangetoond niet in staat te zijn om daar naar te luisteren. Je bent niet op zoek naar de waarheid, je bent op zoek naar jouw waarheid, het kenmerk van de pseudowetenschap.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:09 schreef Ticker het volgende:
[..]
Maar niet kunnen zeggen wat er dan precies zo niet klopt.
Zo typisch altijd.![]()
Of ben je zelf een troll?
http://www.hansanders.nl/quote:Op maandag 20 juli 2009 15:17 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het zou een grove verspilling van mijn tijd zijn, anderen hebben het al geprobeerd en je hebt duidelijk aangetoond niet in staat te zijn om daar naar te luisteren. Je bent niet op zoek naar de waarheid, je bent op zoek naar jouw waarheid, het kenmerk van de pseudowetenschap.
Op zich een mooie variant op de oogkleppen, maar de originaliteit is er wel vanaf.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:18 schreef Ticker het volgende:
[..]
http://www.hansanders.nl/
Snel, het is 15:18, en ze zijn nog open!
Omdat alles waar jij tempels/gebouwen/kranen in ziet gewoon rotsformaties zijn. Echter, je doet al niet de moeite om de schaal van de objecten op te zoeken, omdat het jou niet boeit, maar mijn welwillendheid om er moeite voor te doen neemt dan al drastisch af.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:09 schreef Ticker het volgende:
[..]
Maar niet kunnen zeggen wat er dan precies zo niet klopt.
Ik had echt van jou verwacht dat je had ingezien dat je wat slimmer was.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:22 schreef Iblis het volgende:
[..]
Omdat alles waar jij tempels/gebouwen/kranen in ziet gewoon rotsformaties zijn. Echter, je doet al niet de moeite om de schaal van de objecten op te zoeken, omdat het jou niet boeit, maar mijn welwillendheid om er moeite voor te doen neemt dan al drastisch af.
Ook al lees ik jouw posts met veel plezier, hier laat je je helaas toch kennen. Hij ontkent inderdaad, hij ontkent dat hij er iets anders in ziet dan een rotsblok. Dat heeft neits met slim zijn te maken of niet mee willen gaan met verandering. Hij is juist zo slim dat ij zich realiseert dat het menselijk brein gemaakt is om bekende patronen te zien in obscure vlekken.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:27 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik had echt van jou verwacht dat je had ingezien dat je wat slimmer was.
Helaas, sceptisch zijn is dus een manier van constant niet willen meegaan met verandering.
Kijk die machine nou eens man, een rots in T formaat? Met schaduw eronder?![]()
Iblis, sorry.... maar dit is niet geloven.. je ontkent.
Je leeft nog in de tijd waarin je zou willen dat de aarde plat was. Helaas.
[ afbeelding ]
Rots..
Ook goed, als dino's mijnen graven.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:34 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ook al lees ik jouw posts met veel plezier, hier laat je je helaas toch kennen. Hij ontkent inderdaad, hij ontkent dat hij er iets anders in ziet dan een rotsblok. Dat heeft neits met slim zijn te maken of niet mee willen gaan met verandering. Hij is juist zo slim dat ij zich realiseert dat het menselijk brein gemaakt is om bekende patronen te zien in obscure vlekken.
Ik vind het trouwens dom van jou dat jij er een graafmachine in ziet, iedereen kan toch zien dat het een dinosaurus is?
[ afbeelding ]
Het is een formatie van schaduw, kraters/kuilen, heuvels etc. Wat jij als schaduw ziet kan heel goed een krater/kuil zijn. Het lijkt vanaf deze positie een rechtopstaand object, maar vanaf een andere positie kan het best zijn dat het iets anders is. Ik snap eigenlijk niet waarom je dat niet in ziet.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:27 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik had echt van jou verwacht dat je had ingezien dat je wat slimmer was.
Helaas, sceptisch zijn is dus een manier van constant niet willen meegaan met verandering.
Kijk die machine nou eens man, een rots in T formaat? Met schaduw eronder?![]()
Iblis, sorry.... maar dit is niet geloven.. je ontkent.
Je leeft nog in de tijd waarin je zou willen dat de aarde plat was. Helaas.
[ afbeelding ]
Rots..
Alsof een rotsformatie 2D isquote:Op maandag 20 juli 2009 15:35 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ook goed, als dino's mijnen graven.
Gelukkig heb je wel door dat dit geen rotsformatie is, je komt in iedergeval met een 3d object.
Tevens graafmachine is speculatie, maar dat komt omdat Copernicus teveel mijn bouw vertoont. Google het maar, ik ga niet alles hier neer pletsen.
quote:Op maandag 20 juli 2009 15:39 schreef vanhal het volgende:
[..]
Het is een formatie van schaduw, kraters/kuilen, heuvels etc. Wat jij als schaduw ziet kan heel goed een krater/kuil zijn. Het lijkt vanaf deze positie een rechtopstaand object, maar vanaf een andere positie kan het best zijn dat het iets anders is. Ik snap eigenlijk niet waarom je dat niet in ziet.
IDD... de hersenen laat je vanalles interpreterenquote:Op maandag 20 juli 2009 15:40 schreef Vijf_voor het volgende:
[ link | afbeelding ]
Kortom in alles kun je alles zien..
Om maar eens een beroemd voorbeeld te geven:quote:Op maandag 20 juli 2009 15:39 schreef vanhal het volgende:
[..]
Het is een formatie van schaduw, kraters/kuilen, heuvels etc. Wat jij als schaduw ziet kan heel goed een krater/kuil zijn. Het lijkt vanaf deze positie een rechtopstaand object, maar vanaf een andere positie kan het best zijn dat het iets anders is. Ik snap eigenlijk niet waarom je dat niet in ziet.
quote:
Wordt of werdt... maakt niet uit.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:49 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik denk schuin erboven?
Geeeeeen idee. Wie zegt dat het nog gebruikt wordt.
[ afbeelding ]
Ja, maar de 'schaduw' linksonder klopt niet met schaduwen van rotsen verderop.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:42 schreef Ticker het volgende:
[..]
Schaduw.. kraters.. heuvels..
Ohnee, machine
Hij staat zelfs schuin, perfect om er een 3d object in te herkennen. Niks schaduwen, niks heuvel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel of geen gebruik maken van een steengroeve maakt op de Maan niet uit. Je sporen staan daar voor eeuwig. Die zullen niet worden weggevaagd door de atmosfeerquote:Op maandag 20 juli 2009 15:49 schreef Ticker het volgende:
[..]
Zoiets als ditquote:Op maandag 20 juli 2009 15:52 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Wordt of werdt... maakt niet uit.
Maar dan moeten er nog vele ander sporen zijn van de verplaatsing van mashines en vrachtwagen.
Waar zijn die. Want weg eroderen kan het niet.....
Het kan aan mij liggen, maar als we het dingetje even als een dinosaurus interpreteren, dus staart, romp, kop. Kijk dan naar de schaduw die de staart werpt en vergelijk dat met andere rotsen op de foto. Dan is het logischer, gezien de lengte, dat die staart eigenlijk los van de romp zit, aangezien alleen die romp schaduw lijkt te werpen, die staart niet. Wat wij dus in eerste instantie als één object zien, zijn er (minstens) twee.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:49 schreef Ticker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat dus! De schaduw lijkt niet te kloppen als het één object is.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:52 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ja, maar de 'schaduw' linksonder klopt niet met schaduwen van rotsen verderop.
Op het onderstaande plaatje heb ik schaduwen van 2 rotsen/objecten met groen omcirkeld. De schaduwen van die objecten zijn beide langgerekt. De schaduw van jouw graafmachine linksonder is kort, terwijl de linkerpoot van de graafmachine een stuk hoger gaat dan de 2 rotsen die ik heb omcirkeld. Mijn idee is dat dat niet mogelijk is.
Verder heb ik in het blauw een -wat lijkt- krater of kuil in het blauw omcirkeld. Zo'n krater of kuil zou je als een schaduw kunnen zien.
Stel de linkerpoot van de graafmachine is een rotsformatie die schuin naar achteren 'loopt', zeg maar een richel. Samen met een kuil lijkt zo'n richel een omhoogstaand. Vanaf deze positie lijkt het daar dus op. Maar dat hoeft dus niet zo te zijn, da's mijn punt.
Ben benieuwd naar jouw reactie.
[ afbeelding ]
Ik heb nog even nauwkeurig gekeken en dan zie je dat de rechterkant van de 'graafmachine' niet eens bestaat maar een glooiend stuk land is met een rotsblok er op. Het is niet eens verbonden met de linkerkant. Als je het eenmaal ziet snap je niet hoe je er ooit een geheel in hebt kunnen zien, net als met ongeveer ieder optische illusie plaatje.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:52 schreef vanhal het volgende:
[..]
Op het onderstaande plaatje heb ik schaduwen van 2 rotsen/objecten met groen omcirkeld. De schaduwen van die objecten zijn beide langgerekt. De schaduw van jouw graafmachine linksonder is kort, terwijl de linkerpoot van de graafmachine een stuk hoger gaat dan de 2 rotsen die ik heb omcirkeld. Mijn idee is dat dat niet mogelijk is.
Verder heb ik in het blauw een -wat lijkt- krater of kuil in het blauw omcirkeld. Zo'n krater of kuil zou je als een schaduw kunnen zien.
Stel de linkerpoot van de graafmachine is een rotsformatie die schuin naar achteren 'loopt', zeg maar een richel. Samen met een kuil lijkt zo'n richel een omhoogstaand. Vanaf deze positie lijkt het daar dus op. Maar dat hoeft dus niet zo te zijn, da's mijn punt.
[ afbeelding ]
Ik weet eigenlijk serieus niet te visualiseren wat je bedoelt.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:52 schreef vanhal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ee foto van een andere regio.... Nee show me a pic van de Copenicus craterquote:
Kijk nou eens gewoon kritisch naar die foto! Let bijvoorbeeld op die vage lichtvlek lingsboven en de enorm lange schaduw die die werpt. Dat ziet er op het eerste gezicht ook niet uit als een rotspunt, maar is het duidelijk wel...quote:Op maandag 20 juli 2009 15:59 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk serieus niet te visualiseren wat je bedoelt.![]()
Maargoed, als reactie op die schaduwen, dat is logisch, die stenen(?) liggen op de berg. Een schuine berg, die ook nog eens hoger is dan de machine.
Lichtval is anders.
Want ten opzichte van de zon maakt een verplaatsing van zo'n stukje uit van welke kant het licht komt?quote:Op maandag 20 juli 2009 15:59 schreef Ticker het volgende:
Maargoed, als reactie op die schaduwen, dat is logisch, die stenen(?) liggen op de berg. Een schuine berg, die ook nog eens hoger is dan de machine.
Lichtval is anders.
En dan was het nog steeds geen graafmachine geweest, dat is het hele puntquote:Op maandag 20 juli 2009 16:03 schreef Ticker het volgende:
[ afbeelding ]
Had ik gezegt.. kijk een foto op aarde, had niemand er iets anders in gezien dan een machine.
Nee, zie dit plaatje.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:59 schreef Ticker het volgende:
[..]
Lichtval is anders.
Nou jij hebt echt geen kennis van zaken.quote:Op maandag 20 juli 2009 16:07 schreef kingmob het volgende:
Overigens is van de blowup duidelijk het dynamische bereik verkleind om het effect te versterken zie ik nu. Van welke site heb je het? Want die zitten je bewust of niet ook nog eens enorm te neppen.
Dan save je het verkeerd.quote:Op maandag 20 juli 2009 16:09 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nou jij hebt echt geen kennis van zaken.
Ik zit gewoon achter me pc met paint op te blazen.
Weleens de uitleg gezien naar de mensen toe die beweerde dat de maanlanding foto's nep waren omdat de schaduw niet klopte?quote:Op maandag 20 juli 2009 16:03 schreef Iblis het volgende:
[..]
Want ten opzichte van de zon maakt een verplaatsing van zo'n stukje uit van welke kant het licht komt?
Nee. Het is toch waar dat hier:quote:Op maandag 20 juli 2009 16:09 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nu komen ook nog klassieke drogredens om de hoek, je bent in vormquote:Op maandag 20 juli 2009 16:11 schreef Ticker het volgende:
[..]
Weleens de uitleg gezien naar de mensen toe die beweerde dat de maanlanding foto's nep waren omdat de schaduw niet klopte?
Je doet nu precies hetzelfde, maar om te bewijzen dat er geen machines staan.
Wat heb ik met die andere mensen van doen? Vanhal legt het prima uit:quote:Op maandag 20 juli 2009 16:11 schreef Ticker het volgende:
[..]
Weleens de uitleg gezien naar de mensen toe die beweerde dat de maanlanding foto's nep waren omdat de schaduw niet klopte?
Je doet nu precies hetzelfde, maar om te bewijzen dat er geen machines staan.
Schaduw is bij de objecten op die heuvel consistent.quote:Op maandag 20 juli 2009 16:05 schreef vanhal het volgende:
[..]
Nee, zie dit plaatje.
Jouw object zou recht van boven beschenen moeten worden om zo'n schaduw te krijgen. De rotsen moeten van rechts door een lichtbron beschenen worden om die schaduw te krijgen.
De schaduw van jouw obect klopt niet met de schaduwen van objecten in het landschap. Dat betekent dat jouw object eigenlijk geen object is, maar een verzameling van kuilen, kraters, richels, rotsen etc, wat vanuit dit standpunt een object lijkt.
[ afbeelding ]
Dat alles op de grond anders is.quote:
Ik zie het echt niet. Het licht komt toch van rechts overal? Alleen bij jouw interpretatie moet het licht van boven komen bij die dinostaart. Maar bij alles wat je hier aanwijst komt het licht van rechts…quote:Op maandag 20 juli 2009 16:21 schreef Ticker het volgende:
Alle objecten op de grond hebben een redelijk afwijkende schaduwval.
[ afbeelding ]
De andere heuvels zijn compleet consistent met haar verhaal. Dat ze niet consistent zijn met de jouwe is geen onderbouwing dat de schaduwen niet hoeven te kloppen. Het is niet optioneel ofzoquote:Op maandag 20 juli 2009 16:25 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dat alles op de grond anders is.
Je verklaring dat de graafmachine een lichtspel is, klopt dus niet, want alle 'heuvels' hebben er last van.
Inderdaad, de steen in de blauwe omcirkel ligt achter de rest. Het middenstuk van het object heeft geen directe verbinding met het object in de blauwe cirkel. Duidelijk.quote:Op maandag 20 juli 2009 16:30 schreef Iblis het volgende:
[ afbeelding ]
Nu mijn interpretatie, ik hoop dat het duidelijk is. De grootste steen is omcirkeld (inclusief schaduw) met geel. De schaduw die geworpen wordt is door die steen (of rotsblok). Aan de rechterkant ligt er een klein steentje voor, omcirkeld in groen, daardoor wordt de illusie gewekt dat er een ‘hap uit is’ aan die kant. Dat is niet zo, er ligt simpelweg een steen voor.
Iets naar achteren ligt nog een steen, omcirkeld in blauw. Doordat die zo fel verlicht is, heb je een beetje overbelichting en lijkt die over te lopen in die rots ervoor (in geel omcirkeld). Dan is er nog de ‘staart’, met rood omtrokken, dat is nog een andere rots, die ook verder naar achteren ligt.
Het zijn dus minstens 4 rotsen die de indruk opwekken dat het hier een graafmachine is.
Dat het rode object niet de schaduw kan geven die eronder zit is te zien aan het feit dat het licht van rechts komt. Zou die ‘staart’ inderdaad zweven, dan zou die staart dus een veel langere schaduw moeten werpen aan de linkerkant, nog links van waar nu de gele ellips staat.
Right......quote:Op maandag 20 juli 2009 16:09 schreef Ticker het volgende:
[..]
Wat wil jemet zo'n crappy fotoquote:Op maandag 20 juli 2009 16:31 schreef Ticker het volgende:
Ik geef jullie trouwens gelijk hoor, dat de schaduw naar verwachting groter had moeten zijn.
Ik zie alleen niet in waarom het geen object is.. maar een samenspel van visuele toevalligheden.
Er is ook niemand die iets echt goed duidelijk kan maken.
Het is gewoon een rots die van de helling af is gerold en een spoor heeft achtergelaten.quote:Op maandag 20 juli 2009 16:33 schreef vanhal het volgende:
[..]
Wat wil jemet zo'n crappy fotoDe uitleg van Iblis is trouwens wel een goeie. Doei!
Het is maar wat JIJ erin wilt zien..quote:Op maandag 20 juli 2009 16:40 schreef Pek het volgende:
Als het geen graafmachine is, wat doet die vrachtwagen daar dan?
[ afbeelding ]
Ben ik dequote:
Nee hoor je had duidelijk dequote:
en wat dacht je van die tesla spiral en de jezus kruizen?quote:Op maandag 20 juli 2009 17:04 schreef kingmob het volgende:
Ik had nog wel zo'n mooie RGB velociraptor gemaakt
Of de verschillende rotsen ingekleurd, het is maar net wie je het vraagt natuurlijk
[ afbeelding ]
Die ene in het witte kader... Dat is serious gopher!quote:Op maandag 20 juli 2009 17:00 schreef -CRASH- het volgende:
En nog een hersenspinsel...
Er steek iemand z'n arm uit ... Ow nu zie ik het. Het is Spongbob![]()
[ afbeelding ]
waarom moet dit verwijderd worden? al die foto's met zogenaamde dingen op de maan zijn ook offtopicquote:Op maandag 20 juli 2009 16:44 schreef -jos- het volgende:
-edit-
En, Ticker, ben je al tot een conclusie gekomen?quote:Op maandag 20 juli 2009 16:31 schreef Ticker het volgende:
Even Iblis zijn manier interpeteren.
Kom er waarschijnlijk later op terug.
Denk je dat iedereen die bij MicroSoft werkt toegang heeft tot de volledige broncode van Windows? Er zijn maar een paar die alles weten. Zo ook bij NASA, de Apollo is nooit door de Van Allengordels. Hij is opgestegen en geland, daartussenin is hij rustig om de aarde blijven draaien.quote:Op maandag 20 juli 2009 10:44 schreef Iblis het volgende:
Denk aan alle astronauten, grondpersoneel – duizenden mensen – die allemaal in het complot moeten zitten. Al met al is dit een operatie die m.i. qua kosten en moeite een maanmissie nog zou overstijgen. En bovendien is het heel gevoelig om mis te gaan.
Waarom zou je daar niet door kunnen vliegen? Er lang inhangen is niet zo handig. Maar zo'n raket gaat heel snel.quote:Op maandag 20 juli 2009 20:59 schreef ouderejongere het volgende:
Denk je dat iedereen die bij MicroSoft werkt toegang heeft tot de volledige broncode van Windows? Er zijn maar een paar die alles weten. Zo ook bij NASA, de Apollo is nooit door de Van Allengordels. Hij is opgestegen en geland, daartussenin is hij rustig om de aarde blijven draaien.
Wat zou dat helpen?quote:Ook het bijna-ongeluk met Apollo 13 is in scene gezet, naar aanleiding van een steeds groter wordende groep denkers.
quote:Belangrijkste aanwijzing blijft dat pas op zijn vroegst een missie in 2020 zal plaatsvinden. De Russen hebben nooit op de Maan gestaan, die weten dat het nog niet mogelijk is met de huidige techniek.
Dus jij denkt dat er niemand op de Maan is geweest?quote:Op maandag 20 juli 2009 20:59 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Denk je dat iedereen die bij MicroSoft werkt toegang heeft tot de volledige broncode van Windows? Er zijn maar een paar die alles weten. Zo ook bij NASA, de Apollo is nooit door de Van Allengordels. Hij is opgestegen en geland, daartussenin is hij rustig om de aarde blijven draaien.
Ook het bijna-ongeluk met Apollo 13 is in scene gezet, naar aanleiding van een steeds groter wordende groep denkers.
Belangrijkste aanwijzing blijft dat pas op zijn vroegst een missie in 2020 zal plaatsvinden. De Russen hebben nooit op de Maan gestaan, die weten dat het nog niet mogelijk is met de huidige techniek.
Vertel eens, oudere jongere,quote:Op maandag 20 juli 2009 20:59 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ook het bijna-ongeluk met Apollo 13 is in scene gezet, naar aanleiding van een steeds groter wordende groep denkers.
Belangrijkste aanwijzing blijft dat pas op zijn vroegst een missie in 2020 zal plaatsvinden. De Russen hebben nooit op de Maan gestaan, die weten dat het nog niet mogelijk is met de huidige techniek.
Onbemand ruimtevaartuig, net als de Luna's van de Russen.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:11 schreef barthol het volgende:
[..]
Vertel eens, oudere jongere,
Hoe heeft de Apollo 17 bemanniing in die tijd onderstaande prachtige foto van de Aarde kunnen maken als zij slechts rondjes rond de aarde zouden hebben gedraaid?
[ afbeelding ]
(Ik kan zo nog wel een reeks foto's laten aanrukken)
Wel grappig dat al die mensen in het ISS die er kennelijk ook èn veel langer last van hebben niet allemaal spontaan dood neervallen hè.quote:Op maandag 20 juli 2009 20:59 schreef ouderejongere het volgende:
Zo ook bij NASA, de Apollo is nooit door de Van Allengordels.
En welk bewijs heb je voor die theorie?quote:Op maandag 20 juli 2009 21:19 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Onbemand ruimtevaartuig, net als de Luna's van de Russen.
Of je leest eerst voor je reageert. Het ISS hangt op 350km hoogte, de binnenste stralingsgordel begint pas op 700kmquote:Op maandag 20 juli 2009 21:23 schreef nietzman het volgende:
[..]
Wel grappig dat al die mensen in het ISS die er kennelijk ook èn veel langer last van hebben niet allemaal spontaan dood neervallen hè.
De russen ware in het geheim ook bezig aan een maanlanding. Maar ze hebben dat door een goede afleidingquote:Op maandag 20 juli 2009 20:59 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dat kon je jaaaaren geleden ook hier in Nederland. En dan kreeg je er een sticker bij "i touched the moon"quote:Op maandag 20 juli 2009 21:34 schreef The.Apple het volgende:
Of er echt maanlanding zijn geweest weet ik niet,
Maar als er 1 land is waar staatsgeheimen lekken als een druiper is het de VS wel.
Alleen daarom al lijkt het mij wel echt gebeurd.
en je kan maansteen aan raken als je wilt.
National air and space museum Washington D.C.
superwazig inderdaad, net als deze.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:32 schreef ouderejongere het volgende:
Er zijn duidelijke overeenkomsten tussen Apollo en 9/11.
De Apollomissie heeft alleen maar wazige plaatjes opgeleverd, 9/11 was een heldere stralende dag, toch zijn alle opnames van de 'vliegtuigen' allemaal wazig.
En de Hubble hangt op 500 en moet regelmatig elektronica uitzetten om beschadiging te voorkomen. Het ISS moet dan toch ook wel wat opvangen als ze er jaren hangen hè.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:30 schreef ouderejongere het volgende:
Of je leest eerst voor je reageert. Het ISS hangt op 350km hoogte, de binnenste stralingsgordel begint pas op 700km
Precies, de president kan zich niet eens laten pijpen of een lullig inbraakje laten plegen. Maar shitloads aan complottisten in het Apollo project die nog niet eens aan 'deathbedconfessions' doen?quote:Op maandag 20 juli 2009 21:34 schreef The.Apple het volgende:
Maar als er 1 land is waar staatsgeheimen lekken als een druiper is het de VS wel.
De van allen gordels liggen verder wegquote:Op maandag 20 juli 2009 21:30 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Of je leest eerst voor je reageert. Het ISS hangt op 350km hoogte, de binnenste stralingsgordel begint pas op 700km
ISS hangt echt veel te laag om last te hebben van straling (hoge niveaus zoals naar de maan) (als ze het niet iedere 9 maanden optillen valt ISS terug) door vrijving met de atmosfeer.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:37 schreef nietzman het volgende:
[..]
En de Hubble hangt op 500 en moet regelmatig elektronica uitzetten om beschadiging te voorkomen. Het ISS moet dan toch ook wel wat opvangen als ze er jaren hangen hè.
Ken je trouwens mensen die in de van Allen kring zijn omgekomen of heb je toevallig andere concrete bewijzen en feiten om aan de stelling dat er snel doorheen vliegen niet bijster schadelijker dan een röngenfoto is te twijfelen?
Hoe bedoel je Classefied.....quote:Op maandag 20 juli 2009 21:45 schreef The.Apple het volgende:
[..]
ISS hangt echt veel te laag om last te hebben van straling (hoge niveaus zoals naar de maan) (als ze het niet iedere 9 maanden optillen valt ISS terug) door vrijving met de atmosfeer.
uuhh, Ik kan niets vinden dat HST regelmatig systems shutdowns heeft vanwege straling.
please een bron.
oja en van Allen zelf heeft ook als gezecht dat het wel zou kunnen.
blijft alleen vreemd dat de metingen (die toen al dagelijks gebeurde) van de apollo vlucht dagen nog steeds classified zijn.
Gewoon op die wiki; "The Hubble Space Telescope, among other satellites, often has its sensors turned off when passing through regions of intense radiation.[9]"quote:Op maandag 20 juli 2009 21:45 schreef The.Apple het volgende:
uuhh, Ik kan niets vinden dat HST regelmatig systems shutdowns heeft vanwege straling.
please een bron.
Classified : als inquote:
Wat insinueer je daarmee dan? Wil je zeggen dat het geen vliegtuigen waren? Wat dan.... komkommers?quote:Op maandag 20 juli 2009 21:32 schreef ouderejongere het volgende:
Er zijn duidelijke overeenkomsten tussen Apollo en 9/11.
De Apollomissie heeft alleen maar wazige plaatjes opgeleverd, 9/11 was een heldere stralende dag, toch zijn alle opnames van de 'vliegtuigen' allemaal wazig.
Hologrammen, en op de TVbeelden zijn ze er realtime in gepost. Je moet sommige van die topics eens volgen, je lacht je een breuk.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat insinueer je daarmee dan? Wil je zeggen dat het geen vliegtuigen waren? Wat dan.... komkommers?
toch knappe CGI dan vande franse broersquote:Op maandag 20 juli 2009 21:51 schreef nietzman het volgende:
[..]
Hologrammen, en op de TVbeelden zijn ze er realtime in gepost. Je moet sommige van die topics eens volgen, je lacht je een breuk.
Maar daar hoef je geen medelijden mee te hebben hoor, die hebben miljoenen van de CIA gekregen om hun snuitje toe te houden.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:52 schreef The.Apple het volgende:
toch knappe CGI dan vande franse broers
DUH.....quote:Op maandag 20 juli 2009 21:50 schreef The.Apple het volgende:
[..]
Classified : als in
http://en.wikipedia.org/wiki/Classified_information
[ afbeelding ]
*plaatje ter illustratie
Van Allen-gordelsquote:Op maandag 20 juli 2009 21:30 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Het ziet er erg nep uit met al dat alufolie en die losse flappen en waar is de blast crater?quote:
Zoek maar eens op 'building 7 is the smoking gun of 9/11' . Er zijn genoeg topics over 9/11, ik haalde alleen de overeenkomsten aan beelden en dan met name de live beelden zo vaag zijn dat er nauwelijks valt te beoordelen of ze echt zijn.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat insinueer je daarmee dan? Wil je zeggen dat het geen vliegtuigen waren? Wat dan.... komkommers?
Dat het zaakje stinkt is duidelijk, maar in het WTC zijn weldegelijk vliegtuigen gevlogen. Hoe het kwam dat die daar invlogen is een 2de. Over het Pentagon ben ik nog niet zo zeker, maar goed...
Ok dat is jouw theorie dan,quote:Op maandag 20 juli 2009 21:19 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Onbemand ruimtevaartuig, net als de Luna's van de Russen.
Die film wordt ook vaak genoemd. Ik heb ooit eens een fotorolletje in mijn auto laten liggen, volle zon, rolletje weggesmolten. In een auto wordt de temperatuur 60-65 graden, op de maan 130. Maar ook daar hebben ze 40 jaar de tijd voor gehad om een smoes te verzinnen.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:57 schreef barthol het volgende:
[..]
Ok dat is jouw theorie dan,
Maar.......... het is geen overgeseinde foto, het is een celluloid film waar deze en ook andere foto's op staan.
(foto is met een 70mm- hasselblad camera met een 90-mm Lens gemaakt,
en wel op 7 december 1972 10:39 UTC)
Maar goed jouw theorie van een onbemande sateliet met een hasselblad camera.
Hoe heeft die onbemande sateliet op dezelfde film vervolgens deze foto gemaakt
van de Maanlander???
[ afbeelding ]
En hoe is de film weer terug naar aarde gekomen vervolgens.
(ik begin toch wel nieusgierig te worden wat voor sateliet dat was.
stralings niveaus, de meetingen daarvan , tussen 17 july 1969 en 23 july 1969 van de van allen belt.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:54 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
DUH.....
Maar wat voor spul houd NASA dan achter van de Apollo missies.
Tekst en audio opnames kun je zo van internet halen.
Ooit van gewichtsbesparing gehoord? En functie boven vormgeving? Als ik naar de Maan ga, hoor ik liever van de technici dat het er niet uitziet maar wel pikibello werkt dan dat ik een prachtig afgewerkt ruimte vaartuig krijg, maar halfbakken werkt.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:56 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Het ziet er erg nep uit met al dat alufolie en die losse flappen en waar is de blast crater?
Een blast-crater? Wat denk je? Dat ze eerst dynamiet neergooien voordat ze landen?quote:Op maandag 20 juli 2009 21:56 schreef ouderejongere het volgende:
Het ziet er erg nep uit met al dat alufolie en die losse flappen en waar is de blast crater?
Lol temp op de maan,quote:Op maandag 20 juli 2009 22:01 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Die film wordt ook vaak genoemd. Ik heb ooit eens een fotorolletje in mijn auto laten liggen, volle zon, rolletje weggesmolten. In een auto wordt de temperatuur 60-65 graden, op de maan 130. Maar ook daar hebben ze 40 jaar de tijd voor gehad om een smoes te verzinnen.
Heb je ooit natuurkunde gehad?? Ik denk het niet.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:01 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Die film wordt ook vaak genoemd. Ik heb ooit eens een fotorolletje in mijn auto laten liggen, volle zon, rolletje weggesmolten. In een auto wordt de temperatuur 60-65 graden, op de maan 130. Maar ook daar hebben ze 40 jaar de tijd voor gehad om een smoes te verzinnen.
Iets meer natuurkunde leren....quote:Op maandag 20 juli 2009 22:01 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
quote:Op maandag 20 juli 2009 22:03 schreef The.Apple het volgende:
[..]
stralings niveaus, de meetingen daarvan , tussen 17 july 1969 en 23 july 1969 van de van allen belt.
als je mij die data kan leveren i would be impressed
Lees je eerst maar eens in hoe de LEM mee genomen is, alleen dit al laat zien dat je dat niet weet,quote:Op maandag 20 juli 2009 22:17 schreef Tarabass het volgende:
Waarom zijn er totaal geen beelden van de lancering van de L.E.M. vanaf de Apollo? Ze konden alles filmen, behalve de meest cruciale momenten. Die moeten uitblijven.
Erm, geld en politieke druk.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:17 schreef Tarabass het volgende:
waarom zijn ze dan al vanaf 2005 bezig met een nieuwe lancering die waarschijnlijk pas in 2020 uitgevoerd zou kunnen worden?
Omdat een raket bouwen die zo ver kan dragen natuurlijk niet 1-2-3 gepiept is. Wernher von Braun had b.v. veel kennis en ervaring, en die ervaring met zulke raketten is een beetje weg denk ik.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:17 schreef Tarabass het volgende:
Als ze nu met een raket 'maar' 100 kilometer hoog kunnen komen, en de computertechniek van alle computers (+ de commodore 64(k)) nu op één laptop uitgevoerd kan worden, waarom zijn ze dan al vanaf 2005 bezig met een nieuwe lancering die waarschijnlijk pas in 2020 uitgevoerd zou kunnen worden?
Ze hadden in 1999 seconden nodig? Ik weet niet waar jij was, maar ik kon toen ook al live de tour zien op TV. Of voetbalwedstrijden.quote:En hoe kon de communicatie zo snel geschieden, terwijl ze 5 tot 10 jaar geleden nog enkele seconden nodig hadden om een beetje audio over te sturen tijdens een live-uitzending in bijvoorbeeld het nieuws? Waarbij je dus altijd die vertraging had en men moest wachten op elkaar tijdens een interview.
Zoiets is niet naar je zin: http://netfinity-sv.psych(...)m/cap/apo/apo12a.htm ?quote:Waarom zijn er totaal geen beelden van de lancering van de L.E.M. vanaf de Apollo? Ze konden alles filmen, behalve de meest cruciale momenten. Die moeten uitblijven.
Wat wil je hiermee insinueren? Je mag het wel expliceren hoor.quote:Er hing veel van de 'maanlanding' af. Politiek en militair gezien. Men was in de us of a veel te bang voor communistisch rusland, waarvan ze dachten dat ze konden landen en bommen zouden gooien op Amerika. Hoe triest wil je het hebben. Na deze beroemde landing zijn er nog wat landingen geweest, 6 in totaal met 12 mensen die er 'gelopen' zouden hebben. Maar de techniek van nu is niet de techniek van toen dus moeten we alles opnieuw leren?
En die maanstenen, die zijn echt. Dat zeggen ze toch!? Hoe kan je zoiets nu in twijfel trekken..
quote:Op maandag 20 juli 2009 22:17 schreef Tarabass het volgende:
Waarom zijn er totaal geen beelden van de lancering van de L.E.M. vanaf de Apollo? Ze konden alles filmen, behalve de meest cruciale momenten. Die moeten uitblijven.
DE MAANLANDINGEN WAREN NEP Hier kun je een mythbusters aflevering vinden die op youtube gezet is. Daar laten ze allerlei Hoax beweringen zien en weerleggen diequote:Op maandag 20 juli 2009 22:39 schreef starla het volgende:
Ik geloof ook niet zo in complotten e.d, maar wat ik vanaf 2:10 zie kan ik niet helemaal goed verklaren:
Hij is het natuurlijk op vergeten te schrijven, en met de mogelijkheden van nu is het nog steeds zo moeilijk om nu een raket te bouwen die de mogelijkheden van toen heeft. Kom op zeg, dit geloof je toch zeker zelf niet. Dat het afhing van één duitser en een commodore 64, maar dat het nu (met alle mogelijkheden tot controle) niet mogelijk meer is in een korte tijd zoiets te realiseren? De ervaring en deskundigheid uit de tweede wereldoorlog weten we vandaag ook nog steeds toe te passen in ziekenhuizen en dat soort zaken. Gek eigenlijk..quote:Op maandag 20 juli 2009 22:25 schreef Iblis het volgende:Omdat een raket bouwen die zo ver kan dragen natuurlijk niet 1-2-3 gepiept is. Wernher von Braun had b.v. veel kennis en ervaring, en die ervaring met zulke raketten is een beetje weg denk ik.
Die waren niet live, tot op de seconde. En dat doen ze vandaag de dag nog niet, maar dat is om foutmarge in te bouwen. Vroeger, nouja vroeger, een paar jaar geleden was het puur om technische redenen. Maar live zoals in jouw voorbeeld bestaat nog steeds niet, en is altijd een paar seconden vertraagt..[/quote]quote:Ze hadden in 1999 seconden nodig? Ik weet niet waar jij was, maar ik kon toen ook al live de tour zien op TV. Of voetbalwedstrijden.
Nee, als ze zulke lange opnames hebben kunnen maken had meneer in de raket ook wel wat uit mogen voeren behalve dan de automatische piloot in de gaten houden.quote:Zoiets is niet naar je zin: http://netfinity-sv.psych(...)m/cap/apo/apo12a.htm ?
Oei, moeilijke woorden. Mag ik nu niets verkeerds zeggen, al staan mensen die veel feitjes weten en moeilijke woorden gebruiken ver van de realiteit en logica die god ons geboden heeft. Het totaalplaatje ontgaat hen vaak.quote:Wat wil je hiermee insinueren? Je mag het wel expliceren hoor.
lijkt er al wat op,quote:Op maandag 20 juli 2009 22:40 schreef -CRASH- het volgende:
@ The.Aple
Heb je hier wat aan APOLLO EXPERIENCE REPORT - PROTECTION AGAINST RADIATION
Achterster voren afgespeelt.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:39 schreef starla het volgende:
Ik geloof ook niet zo in complotten e.d, maar wat ik vanaf 2:10 zie kan ik niet helemaal goed verklaren:
Je gaat me niet vertellen dat dit NASA beelden zijn he? Dit ziet er wel heel erg nep uit...quote:
LOL ja dat zijn nasa beelden..... en ze zijn echt.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:06 schreef -jos- het volgende:
[..]
Je gaat me niet vertellen dat dit NASA beelden zijn he? Dit ziet er wel heel erg nep uit...
Ze zijn echt... De camera zit op de LRV en wordt bestuurd vanuit Mission Controlquote:Op maandag 20 juli 2009 23:06 schreef -jos- het volgende:
[..]
Je gaat me niet vertellen dat dit NASA beelden zijn he? Dit ziet er wel heel erg nep uit...
Nooit meerquote:Op maandag 20 juli 2009 23:14 schreef Pek het volgende:
Ach, binnenkort gaat de LRO ons HQ foto's bezorgen van alle meuk die ze daar hebben achtergelaten en dan hoeft deze discussie nooit meer gevoerd te worden. NASA zit nu in de ideale positie om alle twijfel voor eens en altijd weg te nemen.![]()
Of die orbiter moet ook een hoax zijn, natuurlijk.
Hoeft niet, nee. Maar gaat ongetwijfeld gebeuren, want alles wat die orbiter terugstuurt wordt zwaar gephotoshopt, dat weet een kind.quote:
Het klinkt nu net alsof ze die Orbiter louter gestuurd hebben om de hoax te debunken, dat zal toch niet? NASA lacht zich rot om die theorieën. Dat Aldrin zich wel druk maakt om die praatjes, had ik al gehoord en dat snap ik dus niet. Misschien toch een geweten dat gaat opspelen? Je kunt er wat achter zoekenquote:Op maandag 20 juli 2009 23:36 schreef nietzman het volgende:
Ik vind het al een schande dat de NASA nu half in de positie word gestopt dat het zichzelf moet bewijzen tegen een stel zolderkamerhelden die overal maar lopen te schreeuwen dat het een hoax zou zijn geweest zonder ook maar een greintje aan hard bewijs op tafel te leggen.
Om Capricorn One nog maar eens aan te halen, daarin denkt iedereen tot en met Houston groundcontrol dat het echt is, de rest komt uit studio 21. Zo hou je de inner circle wel klein natuurlijk. Dus wat die 'deathbedconfessions' betreft: die kunnen nog komen. Neil, Buzz en Mike zijn nog niet dood hèquote:Op maandag 20 juli 2009 21:39 schreef nietzman het volgende:
[..]
Maar shitloads aan complottisten in het Apollo project die nog niet eens aan 'deathbedconfessions' doen?
De decorbouwers/filmers lagen een week later al in de Hudson, met een steen om de nek , jeweetsquote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:14 schreef nietzman het volgende:
Dat Neil, Buzz en Mike in hun eentje een complete studio op wisten te bouwen en zichzelf wisten te filmen, da's pas knap. Dit is geen inner circle die je klein kunt houden.
Hoe zou jij het vinden als je iets gevaarlijks hebt ondernomen voor het gewin van de mensheid. En die zelfde mensen, waarvoor je dat grote gevaar hebt genomen, je voor de rest van je leven een pathalogische leugenaar noemen?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:08 schreef Pek het volgende:
Dat Aldrin zich wel druk maakt om die praatjes, had ik al gehoord en dat snap ik dus niet. Misschien toch een geweten dat gaat opspelen? Je kunt er wat achter zoeken![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |