abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juli 2009 @ 00:49:22 #101
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_71137979
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 20 juli 2009 @ 00:50:10 #102
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71137997
quote:
Op maandag 20 juli 2009 00:45 schreef Creativ het volgende:

[..]

Of hij heeft een spiegel in zijn helm en rijd achteruit. Of het stof springt aan de verkeerde kant op..
dat dus
Ik wil niet lullig doen, maar het is een foto. Op een foto kun je alleen gokken waar het stof heen gaat. Voor zover ik kan zien aan het linker voorwiel, valt het stof aan de voor en achter kant. Dit kan op een zeer geringe snelheid duiden. Of de LRV is net gestopt voor een mooi kiekje en het stof valt nog uit de wielkasten en het profiel.

Het blijft speculatie aan de hand van een foto...
:-)
pi_71138110
quote:
Op maandag 20 juli 2009 00:50 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Ik wil niet lullig doen, maar het is een foto. Op een foto kun je alleen gokken waar het stof heen gaat. Voor zover ik kan zien aan het linker voorwiel, valt het stof aan de voor en achter kant. Dit kan op een zeer geringe snelheid duiden. Of de LRV is net gestopt voor een mooi kiekje en het stof valt nog uit de wielkasten en het profiel.

klopt zou kunnen die 2 edits die ik er aan toe heb gevoegd.. mjah die zijn toch ook redelijk vaag..
One vision, many viewpoints
  maandag 20 juli 2009 @ 01:00:55 #104
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71138190
quote:
Op maandag 20 juli 2009 00:47 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Niettemin kan je in de vroege ochtend en in de avondzon op aarde, met zijn storende atmosfeer, ook nog heldere sterren waarnemen. Sirius is er geloof ik ook een van. Aangezien de maan geen storende atmosfeer heeft, zou je volgens mij toch op zijn minst een paar sterren moeten kunnen zien. Er zijn duizenden foto's gemaakt, en dan zou er niet een helder sterretje op te zien zijn? Dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Door een hele korte sluitertijd te gebruiken worden alleen relatief sterke lichtbronnen vastgelegd. De sterren zijn relatief zwak. Bijvoorbeeld als je tegen de zon in fotografeerde, met camera met een film rolletje. Dan zag jij tijdens het maken van de foto met je ogen wel het object dat je wilde vastleggen, maar op de foto was alleen zonneschijn te zien en met geluk een waas van het object.

Hieruit kunnen we concluderen dat hetgeen je met de ogen waarneemt niet altijd op die manier op de foto hoeft te staan

Een weerballon? Net zoals in Rosswel?
[/quote]

Je krijgt dan zo een mooie die ze op kermis vaak hebben, met helium er in!
  maandag 20 juli 2009 @ 01:02:06 #105
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_71138210
quote:
Op maandag 20 juli 2009 00:50 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Stof dat uit wielkasten valt, valt recht naar beneden. Op dat punt op de wielen zie je echter dat het van de band af geworpen wordt. Bovendien zijn de wielkasten zo smal dat bij een dergelijk stoffige ongeving en lage zwaartekracht het stof ook uit de zijkanten van de wielkasten geworpen zou moeten worden.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 20 juli 2009 @ 01:03:20 #106
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_71138230
quote:
Op maandag 20 juli 2009 01:00 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Door een hele korte sluitertijd te gebruiken worden alleen relatief sterke lichtbronnen vastgelegd. De sterren zijn relatief zwak. Bijvoorbeeld als je tegen de zon in fotografeerde, met camera met een film rolletje. Dan zag jij tijdens het maken van de foto met je ogen wel het object dat je wilde vastleggen, maar op de foto was alleen zonneschijn te zien en met geluk een waas van het object.

Hieruit kunnen we concluderen dat hetgeen je met de ogen waarneemt niet altijd op die manier op de foto hoeft te staan

Een weerballon? Net zoals in Rosswel?

Je krijgt dan zo een mooie die ze op kermis vaak hebben, met helium er in!
Er zijn duizenden foto's genomen. In verschillende richtingen. En geen enkel sterretje? Wel een beetje sterk he?
pi_71138335
quote:
Op maandag 20 juli 2009 01:03 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Er zijn duizenden foto's genomen. In verschillende richtingen. En geen enkel sterretje? Wel een beetje sterk he?
Moet je eens kijken wat je eigen fototoestel doet als je een sterrenhemel gaat fotograferen met een fel verlicht object in beeld. De sluitertijd is door het felverlichte object zo kort dat er geen sterretje op je foto te zien is.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  maandag 20 juli 2009 @ 01:17:15 #108
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71138406
Ik reageer even op alles in 1 post

Die sporen die de wielen achterlaten: De wielen waren niet van rubber en met lucht gevuld. Het waren KEIHARDE banden, hierdoor komt het profiel dat je ziet niet geheel overeen met het spoor dat ie achterlaat omdat de band een kleiner raakvlak met de grond heeft dan het profiel je doet vermoeden.

Het stof: jij gaat er van uit dat het stof zich net zoals op Aarde zal gedragen. Echter is er op de Aarde een atmosfeer, op de Maan niet. Hierdoor zal de beweging van de LRV geen turbulentie in de lucht veroorzaken, omdat de lucht er niet is. Hierdoor zal het stof zich anders gedragen dan je zou verwachten Ik weet niet precies HOE, daarvoor zul je iemand met iets meer natuurkundige kennis moeten aanspreken.

De foto's: waarom zie je HEEL weinig en vaak geen sterren s nachts als je op goed verlichte plekken bent? Omdat het licht van de lantaarns het licht van de sterren doet verbleken. Als we dat al kunnen met een paar Watt aan lampen, hoe denk je dat dat zal zijn vanaf de Maan? Google eens op de term lichtvervuiling, misschien dat er dan het een en ander duidelijker uitgelegd kan worden
  maandag 20 juli 2009 @ 01:19:25 #109
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71138434
quote:
Op maandag 20 juli 2009 01:11 schreef barthol het volgende:

[..]

Moet je eens kijken wat je eigen fototoestel doet als je een sterrenhemel gaat fotograferen met een fel verlicht object in beeld. De sluitertijd is door het felverlichte object zo kort dat er geen sterretje op je foto te zien is.
Of de sluitertijd is zo lang dat de foto overbelicht raakt, en de sterren alsnog niet op de gevoelige plaat verschijnen.
pi_71138474
quote:
Op maandag 20 juli 2009 01:19 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Of de sluitertijd is zo lang dat de foto overbelicht raakt, en de sterren alsnog niet op de gevoelige plaat verschijnen.
Inderdaad
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  maandag 20 juli 2009 @ 01:28:24 #111
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_71138548
quote:
Op maandag 20 juli 2009 01:11 schreef barthol het volgende:

[..]

Dit is overdag genomen met een sluitertijd van 15 s. Ik kan me niet voorstellen dat ze niet op deze manier, met een langere sluitertijd even een paar foto's zo hebben willen nemen vanaf de maan. Alleen al omdat het perspectief vanaf de maan gewoon uniek is.

edit: ik zie de foto niet, dus hierbij voor de zekerheid de link: http://www.pbase.com/bryan_murahashi/photoaday&page=14
pi_71138660
Over die banden en het stof.
Die banden zijn niet dicht, Het is meer een soort netwerk van metaal. Er komt bij het rijden stof tussen wat voor een deel naar achteren wordt gestuwd, maar ook voor een deel in de wielen wordt meegenomen en naar voren wordt gestuwd. Dus tijdens het rijden stof aan beide zijden.
(Stof dat ook nog eens zich beweegt waar er een kleinere zwaartekracht is, en dus iets langzamer valt.)

Het stof aan beide kanten is mooi te zien op de bewegende beelden,
  maandag 20 juli 2009 @ 01:39:35 #113
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71138682
quote:
Op maandag 20 juli 2009 01:28 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit is overdag genomen met een sluitertijd van 15 s. Ik kan me niet voorstellen dat ze niet op deze manier, met een langere sluitertijd even een paar foto's zo hebben willen nemen vanaf de maan. Alleen al omdat het perspectief vanaf de maan gewoon uniek is.

edit: ik zie de foto niet, dus hierbij voor de zekerheid de link: http://www.pbase.com/bryan_murahashi/photoaday&page=14
Ik denk dat je de foto Daylight stars bedoeld? Bij het onderschrift staat het volgende
quote:
Actually, the night sky was lit up by the bright moon.
Die lichte bol rechtsboven is dus de Maan, we weten allemaal hoe die er uit ziet vanaf de Aarde. Niet half zo fel als op de foto. Op de foto is de Maan zo fel omdat er een lange sluitertijd gebruikt is.

Als die zelfde sluitertijd gebruikt zou worden op de Maan, dan is de kans erg groot dat het licht weerkaatst door het Maanoppervlak de foto ernstig zou overbelichten.

Overigens is deze foto, voorzover ik kan zien, op een plek gemaakt waar geen straatverlichting in de buurt is. Drie maal raden waarom

ik vind het wel een erg mooie foto, beetje jammer van de verkleuringingen (rode en blauwe en groenen stipjes overal).
pi_71138896
Over het kleurloos zijn.
Deze video is ook wel mooi, en de beelden (op het beginnetje na) zijn niet van NASA
  maandag 20 juli 2009 @ 02:09:20 #115
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71138971
quote:
Op maandag 20 juli 2009 02:02 schreef barthol het volgende:
Over het kleurloos zijn.
Deze video is ook wel mooi, en de beelden (op het beginnetje na) zijn niet van NASA
Ik zie nog altijd geen echte kleuren Alleen een grauwe groene waas. Wel hele mooie beelden trouwens!
pi_71139123
quote:
Op maandag 20 juli 2009 02:09 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Ik zie nog altijd geen echte kleuren Alleen een grauwe groene waas. Wel hele mooie beelden trouwens!
De Maan doet me aan cementpoeder denken (zonder water)
(Ja, ze zijn mooi he, die nieuwe Japanse beelden, vooral die HD opname van die Aarde-ondergang)
  maandag 20 juli 2009 @ 02:31:04 #118
132191 -jos-
Money=Power
pi_71139242
Hoe is de maanlander eigenlijk geland dan? En als hij geland is hoe kan hij dan ooit nog genoeg brandstof hebben om weer terug te komen?

http://curtmaynardsnewest(...)all-in-line-and.html

http://www.subvertednation.net/man-never-went-to-the-moon/

En dan nog de technologische ontwikkeling in die tijd, toen hadden ze nog amper computers!

[ Bericht 14% gewijzigd door -jos- op 20-07-2009 02:45:27 ]
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  maandag 20 juli 2009 @ 02:32:54 #119
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_71139265
quote:
Op maandag 20 juli 2009 02:21 schreef barthol het volgende:

[..]

De Maan doet me aan cementpoeder denken (zonder water)
(Ja, ze zijn mooi he, die nieuwe Japanse beelden, vooral die HD opname van die Aarde-ondergang)
Idd, je zou bijna denken dat men een ander hemellichaam aan het filmen is.

Wat betreft Apollo 8 is het wel aardig om op te merken dat men naar de maan reisde maar de aarde als het ware ontdekte toen men deze zag verschijnen toen men rond de maand cirkelde.
Qui habet aures audiendi audiat
pi_71139558
quote:

The LRV tire was woven out of piano wire, in order to provide a soft, springy surface to contour to the ground and provide good ride quality. It looks a bit like the skeleton of an Earth tire. This approach worked very well, because each LRV tire was only required to support about 60 pounds of weight (all things weigh 6x less on the moon than on Earth) and be used for a maximum of 75 miles. The new fleet of lunar vehicles will require tires to support about 10 times the weight and last for up to 100 times the distance. A tire that would meet such requirements would also be useful for commercial applications on Earth, Glemming said.

http://www.spaceref.com/news/viewpr.html?pid=24277
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  maandag 20 juli 2009 @ 03:42:20 #121
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71139675
quote:
Op maandag 20 juli 2009 02:31 schreef -jos- het volgende:
Hoe is de maanlander eigenlijk geland dan? En als hij geland is hoe kan hij dan ooit nog genoeg brandstof hebben om weer terug te komen?

http://curtmaynardsnewest(...)all-in-line-and.html

http://www.subvertednation.net/man-never-went-to-the-moon/

En dan nog de technologische ontwikkeling in die tijd, toen hadden ze nog amper computers!
Kijk jij eens even snel de mythbusters!!

Inhoudelijk op je post:

Het kost loeiveel energie om van de Aarde los te komen. Maar de Maan heeft maar 1/6 (een zesde) van de zwaartekracht van de Aarde. Dus heb je ook maar 1/6 van de energie nodig om weer los te komen van de Maan en terug naar de Aarde te keren. Ook heeft de Maan geen atmosfeer (wrijvingsweerstand) waardoor het ook weer minder kost dan die 1/6 waar ik het net over had. Kun je nagaan!

Ze hadden inderdaad minder krachtige computers dan nu. Maar waarom zou je een krachtige computer aan boord moeten hebben als je van te voren je husiwerk maakt?
pi_71139703
tvp
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  maandag 20 juli 2009 @ 10:01:08 #123
132191 -jos-
Money=Power
pi_71141701
Mja eigenlijk had ik dat antwoord wel verwacht

Ik denk ook wel dat ze op de maan zijn geweest maar toch twijfel ik soms weer als ik dan die verhalen lees Het is gewoon ongelovelijk dat ze het konden met die technologie maar ja als na 40 jaar nog steeds niet is aangetoond dat het nep is dan zal dat ook wel niet zo zijn
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  maandag 20 juli 2009 @ 10:44:32 #124
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71142612
Voor degenen die stellen dat het een hoax was: bedenk eens hoeveel moeite het maken van die hoax moet hebben gekost. Het is al door jogy genoemd, er staan b.v. reflectors op de maan. Je kunt (als je weet waar ze staan op de maan) een laserstraal erop afschieten, en die wordt teruggekaatst.

Stel, het zou een hoax zijn, dan moet dus wat anders dit doen. Hoe wil je dat technisch voor elkaar krijgen? Of welke techniek was er vroeger al zo goed om zo nauwkeurig een reflector te plaatsen?

Tijdens de eerste maanlanding zijn de beelden naar Australië gezonden, daar was een grotere schotel namelijk. Als het een hoax was, waarom zou je dat doen? Dat is weer een extra universiteit met mensen die je moet omkopen. Of je moet een ingewikkeld systeem bedenken dat de beelden vanuit een studio op aarde de lucht in zendt en dan in Australië laat aankomen, precies lijkend alsof ze van de maan komen.

Denk aan alle astronauten, grondpersoneel – duizenden mensen – die allemaal in het complot moeten zitten. Al met al is dit een operatie die m.i. qua kosten en moeite een maanmissie nog zou overstijgen. En bovendien is het heel gevoelig om mis te gaan.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 20 juli 2009 @ 11:20:10 #125
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71143441
quote:
Op maandag 20 juli 2009 00:40 schreef Dartanion het volgende:
Ticker, je bent wel heel sceptisch tegenover NASA, heb je er wel eens over gedacht dat de Aarde en Maan zoveel licht uitzenden dat de kleine sterren wegvallen voor het oog van de lens?

Maar, als jij een foto hebt waarop kleuren te zien zijn op het maanoppervlak, zonder dat er mensen handen aan te pas zijn gekomen, dan krijg je van mij een balon!
http://worldwind28.arc.nasa.gov/public/moon40xxcolor_base.jpg

Een beetje zoeken en je vind het wel, ziet er toch wel wat anders uit dan die neppe grijze drap die ze soepen.

Ohja en ik wil trouwens een hete lucht balon, PM me voor het adres waar je hem neer mag zetten.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 20 juli 2009 @ 11:40:22 #126
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71143943
http://www.lpi.usra.edu/lunar/missions/clementine/data/
quote:
Combining the 415-, 750-, and 950-nm mosaics as blue, green and red channels respectively yields a true-color composite image of the landing site. The Moon's natural color is a faint red/brown. The blue tint seen in the Descartes mountains is the result of fresh ejecta from the crater Dollond E. Fresh crater ejecta is typically blue because it has not hand enough time to develop large amounts of iron-rich, red glass (agglutinates).

Inderdaad, ze zijn wat aangepast om de kleuren te accentueren.
Waar is dat neppe grijs nou ineens?
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 20 juli 2009 @ 11:49:53 #127
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71144209
quote:
Op maandag 20 juli 2009 11:20 schreef Ticker het volgende:

[..]

http://worldwind28.arc.nasa.gov/public/moon40xxcolor_base.jpg

Een beetje zoeken en je vind het wel, ziet er toch wel wat anders uit dan die neppe grijze drap die ze soepen.

Ohja en ik wil trouwens een hete lucht balon, PM me voor het adres waar je hem neer mag zetten.
Ik heb net geleerd van een andere poster dat alles relatief is En ik zie er nog altijd relatief weinig kleuren
  maandag 20 juli 2009 @ 11:55:08 #128
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71144349
quote:
Op maandag 20 juli 2009 11:49 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Ik heb net geleerd van een andere poster dat alles relatief is En ik zie er nog altijd relatief weinig kleuren
Kolere he, je zal toch maar niet door hebben dat je in een grote zeepbel leeft.
  maandag 20 juli 2009 @ 11:56:31 #129
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71144380
quote:
Op maandag 20 juli 2009 11:40 schreef Ticker het volgende:
Inderdaad, ze zijn wat aangepast om de kleuren te accentueren.
Waar is dat neppe grijs nou ineens?
Als je over kleur spreekt, dan is het denk ik voor de verwarring (want ik volg het niet helemaal) wel handig om even duidelijk te hebben waar het om gaat:

• Hoe je de maan van de aarde ziet
  • Hoe je de maan op de maan ziet
  • Hoe je de maan b.v. vanaf de ISS ziet

De atmosfeer van de aarde heeft mogelijk namelijk invloed op de kleur die je waarneemt. Verder is er natuurlijk de vraag over welke schalen je praat. Heb je het over hoe het maan oppervlak eruit ziet op een schaal tot 10x10m of heb je het over 10x10km of nóg groter?

Niet dat de maan per se geen kleur zou hebben of grijs zou zijn… maar dit maakt allemaal mogelijk nogal een verschil hoe je de maan ziet.
  • Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
      maandag 20 juli 2009 @ 12:01:08 #130
    258339 Dartanion
    Dictum, factum
    pi_71144491
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 11:55 schreef Ticker het volgende:

[..]

Kolere he, je zal toch maar niet door hebben dat je in een grote zeepbel leeft.
    Ik geef toe, ik wist niet dat er op het maanoppervlak rood-achtige tinten aanwezig zijn. Had wel een vermoeden na het zien van een aantal maanstenen, op TV.

Verder is hier vlak boven prachtig verteld wat ik bedoelde met relatief.
      maandag 20 juli 2009 @ 12:01:18 #131
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71144497
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 11:56 schreef Iblis het volgende:

[..]

Als je over kleur spreekt, dan is het denk ik voor de verwarring (want ik volg het niet helemaal) wel handig om even duidelijk te hebben waar het om gaat:

• Hoe je de maan van de aarde ziet
  • Hoe je de maan op de maan ziet
  • Hoe je de maan b.v. vanaf de ISS ziet

De atmosfeer van de aarde heeft mogelijk namelijk invloed op de kleur die je waarneemt. Verder is er natuurlijk de vraag over welke schalen je praat. Heb je het over hoe het maan oppervlak eruit ziet op een schaal tot 10x10m of heb je het over 10x10km of nóg groter?

Niet dat de maan per se geen kleur zou hebben of grijs zou zijn… maar dit maakt allemaal mogelijk nogal een verschil hoe je de maan ziet.

• Het ging om deze foto, vanuit de ruimte, zo gesoept als de pest.
    De aarde is er met CGI in gemodeleerd, en de maan met grijstinten bewerkt. Het heelal zelf is nog eens extra zwart gemaakt.
      maandag 20 juli 2009 @ 12:06:19 #132
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71144640
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 12:01 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Ik geef toe, ik wist niet dat er op het maanoppervlak rood-achtige tinten aanwezig zijn. Had wel een vermoeden na het zien van een aantal maanstenen, op TV.

Verder is hier vlak boven prachtig verteld wat ik bedoelde met relatief.
    De grap is dat ik ervan overtuigt ben, dit dit ook expres wordt gedaan zodat je objecten niet goed herkend op maanfoto's.
    Zoals ik zei, ik ben meer dan 1000% overtuigt van structuren op de maan.
    Deze structuren.. ongetwijfeld duizenden jaren oud, zien er erg verweerd en aangetast door de tijd uit.
    Het feit dat de maanfoto's gesoept worden in grijstinten, zorgt ervoor dat er geen duidelijke rariteiten meer zichtbaar zijn.
    Nog zo'n voorbeeld:

Die foto komt trouwens hieruit, zie ongeveer in het midden, om je even een idee te geven hoe snel je overzoiets heen kijkt.
    Zoals je zelf ook zei.. alles is relatief:
      maandag 20 juli 2009 @ 12:13:06 #133
    258339 Dartanion
    Dictum, factum
    pi_71144851
    Ticker, je verbergt je nu achter oude foto's en onscherpe foto's. Stel de foto die jij aanhaalt is bewerkt, het leverd wel een mooi plaatje op van de Aarde. Die vast goed te verkopen is

Er cirkelen op dit moment satalieten met HD camera's rond de maan, beelden zijn op o.a. youtube te bekijken. Hierop kun je haarscherp zien hoe het oppervlak eruit ziet.

En tot het moment dat wij samen over de Maan gelopen hebben en die plekken bekeken hebben die jij als verdacht aanstipt, blijven we speculeren.
      maandag 20 juli 2009 @ 12:15:28 #134
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71144932
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 12:13 schreef Dartanion het volgende:
    Ticker, je verbergt je nu achter oude foto's en onscherpe foto's. Stel de foto die jij aanhaalt is bewerkt, het leverd wel een mooi plaatje op van de Aarde. Die vast goed te verkopen is

Er cirkelen op dit moment satalieten met HD camera's rond de maan, beelden zijn op o.a. youtube te bekijken. Hierop kun je haarscherp zien hoe het oppervlak eruit ziet.

En tot het moment dat wij samen over de Maan gelopen hebben en die plekken bekeken hebben die jij als verdacht aanstipt, blijven we speculeren.
    Doe is niet zo vaag en geef een voorbeeld van die beelden.
    Tevens lul je recht wat krom is. Niet doen, NASA verdient niks aan je, behalve dat de leugen langer duurt.

NASA heeft in het verleden een grove fout gemaakt door niet in te schatten dat computers tegenwoordig allemaal een eigen fotobewerkingsprogramma heeft:

Mensen hebben het allemaal al door.
      maandag 20 juli 2009 @ 12:17:54 #135
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_71145022
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 12:06 schreef Ticker het volgende:

[..]

De grap is dat ik ervan overtuigt ben, dit dit ook expres wordt gedaan zodat je objecten niet goed herkend op maanfoto's.
    Zoals ik zei, ik ben meer dan 1000% overtuigt van structuren op de maan.
    Deze structuren.. ongetwijfeld duizenden jaren oud, zien er erg verweerd en aangetast door de tijd uit.
    Het feit dat de maanfoto's gesoept worden in grijstinten, zorgt ervoor dat er geen duidelijke rariteiten meer zichtbaar zijn.
    Nog zo'n voorbeeld:
    [ afbeelding ]

Die foto komt trouwens hieruit, zie ongeveer in het midden, om je even een idee te geven hoe snel je overzoiets heen kijkt.
    Zoals je zelf ook zei.. alles is relatief:
    [ afbeelding ]
    Hoe groot zijn die structuren telkens? Het probleem met maanfoto's (voor mij althans) is dat ik een grote krater niet echt van een kleine kan onderscheiden. Op aarde kan ik vanuit ervaring een soort grote toekennen aan objecten op foto's omdat ik b.v. een bos ontdek, maar bij de maan lukt me dat niet. Zie ik een foto van een krater, kan dat een object met 2km maar ook met 30km doorsnede zijn.

Dat je structuren kunt ontdekken lijkt me ook niet zo gek, maar in hoeverre zijn die structuren een beetje corresponderend qua grootte? Als je namelijk de ene keer een foto hebt waarop je een structuur ontdekt van 300m groot, en de volgende keer is het er eentje – op het oog soortgelijk – maar dan van 3km, dan krijg je een nogal grillig opeenhoping van constructies.

Daarbij. Op aarde vind je slechts zelden één gebouw zonder in de buurt ook complexere nederzettingen of steden te vinden. Dus een structuur vinden is één ding, maar zonder nederzettingen?
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
      maandag 20 juli 2009 @ 12:19:43 #136
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_71145085
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 12:15 schreef Ticker het volgende:
    NASA heeft in het verleden een grove fout gemaakt door niet in te schatten dat computers tegenwoordig allemaal een eigen fotobewerkingsprogramma heeft:

[ afbeelding ]
    Mensen hebben het allemaal al door.
    Ik zal wel een dwaas zijn, maar wat moet die animatie precies aantonen of illusteren?
      maandag 20 juli 2009 @ 12:21:15 #137
    258339 Dartanion
    Dictum, factum
    pi_71145137
    Wat is het punt van dat bolletje?

*edit*

ben gelukkig niet de enige
      maandag 20 juli 2009 @ 12:21:37 #138
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71145151
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 12:19 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik zal wel een dwaas zijn, maar wat moet die animatie precies aantonen of illusteren?
    Geklooi met zwarttinten.
    Opvallend veel 'objecten' lijken zich te verschuilen in kraters.
    Ook nu is weer het interne van de krater extra zwartgemaakt, met de oudste fotosoep technieken.
    Werkte destijds.. nu na 40 jaar (pas!!) komt men er langzaam achter.
      maandag 20 juli 2009 @ 12:23:44 #139
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71145213
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 12:17 schreef Iblis het volgende:

[..]

Hoe groot zijn die structuren telkens? Het probleem met maanfoto's (voor mij althans) is dat ik een grote krater niet echt van een kleine kan onderscheiden. Op aarde kan ik vanuit ervaring een soort grote toekennen aan objecten op foto's omdat ik b.v. een bos ontdek, maar bij de maan lukt me dat niet. Zie ik een foto van een krater, kan dat een object met 2km maar ook met 30km doorsnede zijn.

Dat je structuren kunt ontdekken lijkt me ook niet zo gek, maar in hoeverre zijn die structuren een beetje corresponderend qua grootte? Als je namelijk de ene keer een foto hebt waarop je een structuur ontdekt van 300m groot, en de volgende keer is het er eentje – op het oog soortgelijk – maar dan van 3km, dan krijg je een nogal grillig opeenhoping van constructies.

Daarbij. Op aarde vind je slechts zelden één gebouw zonder in de buurt ook complexere nederzettingen of steden te vinden. Dus een structuur vinden is één ding, maar zonder nederzettingen?
    Die structuren zijn gigantisch. Tenminste.... die opvallen dan.
    En ze zijn inderdaad rijkelijk bedeelt over de maan.
      maandag 20 juli 2009 @ 12:24:24 #140
    258339 Dartanion
    Dictum, factum
    pi_71145239
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 12:21 schreef Ticker het volgende:

[..]

Geklooi met zwarttinten.
    Ook nu is weer het interne van de krater extra zwartgemaakt, met de oudste fotosoep technieken.
    Kijk alsjeblieft de mythnusters op de vorige pagina, daar maken ze foto's na. En op die foto's is duidelijk te zien dat de schaduwen niet uitlopen maar duidelijke omlijning en 1 tint kent.
      maandag 20 juli 2009 @ 12:26:40 #141
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71145321
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 12:24 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Kijk alsjeblieft de mythnusters op de vorige pagina, daar maken ze foto's na. En op die foto's is duidelijk te zien dat de schaduwen niet uitlopen maar duidelijke omlijning en 1 tint kent.
    Leuk programma.
    En? De maanlanding was echt hoor. Maar het bewerken van foto's ook.
    Niet alles wat repliceerbaar is sluit direct het tegenverhaal uit.
      maandag 20 juli 2009 @ 12:29:17 #142
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_71145408
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 12:23 schreef Ticker het volgende:

[..]

Die structuren zijn gigantisch. Tenminste.... die opvallen dan.
    En ze zijn inderdaad rijkelijk bedeelt over de maan.
    Gigantisch als in… 100x100km? 3x3km? Maar vooral: hoe verhouden ze zich tot elkaar?
      maandag 20 juli 2009 @ 12:29:45 #143
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71145421
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 12:29 schreef Iblis het volgende:

[..]

Gigantisch als in… 100x100km? 3x3km? Maar vooral: hoe verhouden ze zich tot elkaar?
    Geen idee, geen antwoord op.
    Om je daarin te verdiepen zou je een antwoord moeten hebben, alsin voor wie zijn ze bedoelt.
      maandag 20 juli 2009 @ 12:30:22 #144
    258339 Dartanion
    Dictum, factum
    pi_71145441
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 12:26 schreef Ticker het volgende:

[..]

Leuk programma.
    En? De maanlanding was echt hoor.
    En daar gaat het hele topic over!
    ~
    quote:
    Maar het bewerken van foto's ook.
    Niet alles wat repliceerbaar is sluit direct het tegenverhaal uit.
    Daar gaat het hier niet over, ook niet over oude beschavingen op een planeet zonder atmosfeer.
      maandag 20 juli 2009 @ 12:32:20 #145
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71145510
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 12:30 schreef Dartanion het volgende:

[..]

En daar gaat het hele topic over!
    ~
    [..]

Daar gaat het hier niet over, ook niet over oude beschavingen op een planeet zonder atmosfeer.
    Ik help de TS een handje naar het juiste antwoord, en nu moet ik weg uit dit topic omdat ik een nep samenzwering niet aanhang?
      maandag 20 juli 2009 @ 12:35:54 #146
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_71145610
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 12:21 schreef Ticker het volgende:

[..]

Geklooi met zwarttinten.
    Oké, dus als ik jou begrijp dan zeg jij: Het is mogelijk dat de foto gemaakt is door te fotoshoppen. Maar, dat betekent natuurlijk niet dat het onmogelijk is dat deze écht gemaakt is. Je zou effecten moeten aanwijzen die alleen door fotoshoppen zouden moeten komen en tegelijkertijd een verklaring moeten geven voor de gevallen waar de gradiënt niet precies klopt.

Want wat is precies jouw argument dat de foto niet natuurlijk is? Voor mij toont dit vooral aan dat je met photoshop een tamelijk accurate gradiënt kunt simuleren, die lijkt op de schaduw die in een krater geworpen wordt. Dat ik met een 3D-programma tegenwoordig nauwkeurig auto's kan modelleren, zodanig dat het fotorealistisch betekent toch ook niet dat ik alle foto's van auto's in twijfel moet trekken?
      maandag 20 juli 2009 @ 12:36:25 #147
    258339 Dartanion
    Dictum, factum
    pi_71145623
    TS heeft dit topic geplaatst om over de MAANLANDING te discussieren, niet over mogelijk leven

Lees de OP en vraag je daarna af hoevaak de woorden: aliens, maanmannetjes, gebouwen voorkomen in de OP.

En vraag je daarna af of het dus wel relavant is om daar over te praten in dit topic. Mocht je er toch over willen praten, open je eigen topic.
    pi_71145959
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 12:35 schreef Iblis het volgende:

[..]

Oké, dus als ik jou begrijp dan zeg jij: Het is mogelijk dat de foto gemaakt is door te fotoshoppen. Maar, dat betekent natuurlijk niet dat het onmogelijk is dat deze écht gemaakt is. Je zou effecten moeten aanwijzen die alleen door fotoshoppen zouden moeten komen en tegelijkertijd een verklaring moeten geven voor de gevallen waar de gradiënt niet precies klopt.
    Ik denk dat hij bedoelt dat veel/alle/sommige foto's achteraf zijn aangepast om dingen te verbergen..
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
      maandag 20 juli 2009 @ 12:57:02 #149
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71146313
    *zucht* Dartanian, boeit het je echt geen ruk dat ik me sterk maak om aan te tonen dat er gewoon leven is op de maan?
    Fucking hel als dat je koud laat... twijfel ik echt over de beweegredenen van de individu achter de username.
      maandag 20 juli 2009 @ 12:57:15 #150
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71146324
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 12:46 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt dat veel/alle/sommige foto's achteraf zijn aangepast om dingen te verbergen..
    Dat dus.
      maandag 20 juli 2009 @ 13:05:44 #151
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_71146623
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 12:46 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ja, wat hij aantoont door te laten zien hoe dat met photoshop (of een vergelijkbare techniek) gedaan zou kunnen zijn door er extra schaduw in te stoppen. Maar dat betekent natuurlijk niet dat die schaduw niet natuurlijk kan zijn.

Je hebt dus als mogelijkheden:

a) Er was wat te zien, maar het is verstopt d.m.v. photoshop
    b) Er was gewoon niets te zien, en de diepe schaduw is natuurlijk

Wat hij aantoont is dat (a) een mogelijkheid is (maar daar zal niemand van van z'n stoel vallen), wat hij niet aantoont is dat (b) een onmogelijkheid is. En dat lijkt me minstens zo relevant.
      maandag 20 juli 2009 @ 13:05:46 #152
    258339 Dartanion
    Dictum, factum
    pi_71146624
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 12:57 schreef Ticker het volgende:
    *zucht* Dartanian, boeit het je echt geen ruk dat ik me sterk maak om aan te tonen dat er gewoon leven is op de maan?
    Fucking hel als dat je koud laat... twijfel ik echt over de beweegredenen van de individu achter de username.
    Ik zou het heel boeiend vinden als er sluitend bewijs is. Of in ieder geval meer van vage plaatjes die beide kanten op kunnen.

Een gebrek aan bewijs is geen bewijs dat iets wel of niet zo is. Dus houden we het open of er wel of geen leven is op een planeet zonder atmosfeer

En het is DartaniOn
      maandag 20 juli 2009 @ 13:11:13 #153
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71146781
    Nog eentje dan, dan sluit ik me uit dit topic.
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 12:29 schreef Iblis het volgende:

[..]

Indien je een beetje een idee wilt hebben, op copernicus zijn ze druk bezig met mijnbouw.
    Hier:

Hier een 6.2 mb versie ervan, je ziet de 'sky-line' van de maan in de achtergrond.. zo heb je een beetje een idee hoe groot het is.
    http://files.abovetopsecret.com/uploads/Copernicus2-full.gif

Ik heb deze foto zelf thuis gedownload van NASA, en is 2 GB... tja dat laad best lang in photoshop, maar damn wat ik daar heb gezien!

Hier een voorbeeld van mijning op aarde:

En hier de gigantische machines die eraan mee werken:

Zelfde als wij hier gebruiken..
    Alleen de vraag hoe ze het daar kregen.. ik heb geen idee!
      maandag 20 juli 2009 @ 13:35:21 #154
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_71147600
    Ik vind ten eerste die twee mijnbouw foto's niet sterk op elkaar lijken. Juist die zo kenmerkende spiraalvormige wegen ontbreken. Ten tweede, die foto van het vermeende apparaat lijkt in een heel andere omgeving te zijn genomen.

Ten derde, het is me totaal weer niet duidelijk wat de schaal van de foto's is.
      maandag 20 juli 2009 @ 13:40:59 #155
    242692 Geranium_Opa
    Trappistenbier
    pi_71147769
      maandag 20 juli 2009 @ 13:44:37 #156
    112333 vogeltjesdans
    cry me a river
    pi_71147879
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 10:44 schreef Iblis het volgende:
    Voor degenen die stellen dat het een hoax was: bedenk eens hoeveel moeite het maken van die hoax moet hebben gekost. Het is al door jogy genoemd, er staan b.v. reflectors op de maan. Je kunt (als je weet waar ze staan op de maan) een laserstraal erop afschieten, en die wordt teruggekaatst.
    Dat kunnen robots zijn geweest
    quote:
    Stel, het zou een hoax zijn, dan moet dus wat anders dit doen. Hoe wil je dat technisch voor elkaar krijgen? Of welke techniek was er vroeger al zo goed om zo nauwkeurig een reflector te plaatsen?
    Nasa claimt ook dat ze maanlandingen hebben uitgevoerd. En dan zouden ze geen robots hebben kunnen sturen die even een spiegeltje omhoog zetten?
    quote:
    Tijdens de eerste maanlanding zijn de beelden naar Australië gezonden, daar was een grotere schotel namelijk. Als het een hoax was, waarom zou je dat doen? Dat is weer een extra universiteit met mensen die je moet omkopen. Of je moet een ingewikkeld systeem bedenken dat de beelden vanuit een studio op aarde de lucht in zendt en dan in Australië laat aankomen, precies lijkend alsof ze van de maan komen.
    Het hangt er van af WAT er wordt verstuurd he
    quote:
    Denk aan alle astronauten, grondpersoneel – duizenden mensen – die allemaal in het complot moeten zitten. Al met al is dit een operatie die m.i. qua kosten en moeite een maanmissie nog zou overstijgen. En bovendien is het heel gevoelig om mis te gaan.
    Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Er hoeft maar een zeer klein groepje bij de opnamen van de hoax aanwezig te zijn. De rest, de vluchtleiding incl, laat je gewoon denken dat het inderdaad om een echte vlucht gaat.

Ik zeg niet dat ze niet zijn gegaan, maar ik doe gewoon vrolijk met het topic mee
      maandag 20 juli 2009 @ 13:47:07 #157
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71147959
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 13:35 schreef Iblis het volgende:
    Ik vind ten eerste die twee mijnbouw foto's niet sterk op elkaar lijken. Juist die zo kenmerkende spiraalvormige wegen ontbreken. Ten tweede, die foto van het vermeende apparaat lijkt in een heel andere omgeving te zijn genomen.

Ten derde, het is me totaal weer niet duidelijk wat de schaal van de foto's is.
    Joh nu zit ik ook al in het complot Ik gooi zomaar wat foto's door elkaar en beweer dan dingen Is dit je ontkenningsfase?
    En die schaal? BOEIEND!!!!! Dat je moeite hebt met het bevatten zegt natuurlijk al genoeg.

http://files.abovetopsecret.com/uploads/Copernicus3-full.gif
    http://files.abovetopsecret.com/uploads/Copernicus1-full.gif

Zie foto 3 voor de machines.
    Bovenaan.. midden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ticker op 20-07-2009 13:55:44 ]
      maandag 20 juli 2009 @ 14:02:27 #158
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_71148499
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 13:47 schreef Ticker het volgende:

[..]

Joh nu zit ik ook al in het complot Ik gooi zomaar wat foto's door elkaar en beweer dan dingen Is dit je ontkenningsfase?
    En die schaal? BOEIEND!!!!! Dat je moeite hebt met het bevatten zegt natuurlijk al genoeg.

Bovenaan.. midden.
    Nee helemaal niet, maar het is toch niet zo vreemd om te vragen wat ongeveer de grootte van die machine zou kunnen zijn?
      maandag 20 juli 2009 @ 14:05:54 #159
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71148599
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 14:02 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nee helemaal niet, maar het is toch niet zo vreemd om te vragen wat ongeveer de grootte van die machine zou kunnen zijn?
    Gezien het plaatje wat ik je eerder toonde van de huidige technieken op aarde, schat ik dat ze minstens net zo groot zijn.
    Maar ik mag niet meer disclosen, anders ben ik in strijdt met wat de TS wou horen, volgens DartaniOn!

Ik zou zeggen, ik denk dat ik je een goed handje heb geholpen met laten zien dat er toch echt wat op de maan aanwezig is.
    Genoeg sites en genoeg voer te vinden via google.
    pi_71149223
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 13:47 schreef Ticker het volgende:

[..]

Bovenaan.. midden.
    Maar stel dat wat je ziet is echt zo'n graafmachine, we kunnen allemaal die foto's downloaden, iedereen op deze planeet kan die foto's high res bekijken, waarom ben jij dan de 1e die dat ziet?
      maandag 20 juli 2009 @ 14:39:52 #161
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71149717
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 14:25 schreef vanhal het volgende:

[..]

Maar stel dat wat je ziet is echt zo'n graafmachine, we kunnen allemaal die foto's downloaden, iedereen op deze planeet kan die foto's high res bekijken, waarom ben jij dan de 1e die dat ziet?
    Denk je dat ik dit zelf ontdekt hebt?
    Deze zooi dwaalt al jaren op internet. Honderden sites aanwezig, je moet alleen het kaft van de koren scheiden.
    Probleem is alleen dat je zelfs op de high-reso foto's niets meer kunt zien dan wat je nu ziet. Of tenminste, die zijn niet openbaar.
    Maargoed, zoals je ziet, deze foto's zijn er, en toch is NASA er nog.. dus maakt het schijnbaar uit dat dit soort dingen uitlekken?

Zo heb ik ook diverse foto's waar ooit eens iets opstond, en tegenwoordig zijn die ingekleurd.
    Je hebt dus 2 versies.. een oude met iets erop en een nieuwe, zonder.
    Richard Hoagland (ja inderdaad, die van the face on mars) heeft zich hier al jaren lang mee bezig gehouden, als er iemand veel weet is hij het.

Die foto's van copernicus zijn, zo ver ik het weet, aan het licht gekomen door John Lear:
    quote:
    John Lear, retired airline captain, with over 19,000 hours of flight-time, has flown in over 100 different types of planes in 60 different counties around the world.

Son of Lear Jet inventor, Bill Lear, John is the only pilot to hold every FAA airplane certificate, to include airplane transport rating, flight instructor, ground instructor, flight navigator, engineer, aircraft dispatcher, airframe powerplant mechanic, parachute rigger, and tower operator.

He flew secret missions for the CIA in Central and Southeast Asia, Eastern Europe, the Middle East and Africa between 1966 and 1983. He has flown as Captain and check pilot for over 10 different airlines.
    Geen kleine jongen, maar ik zal je wat vertellen, WikiPedia wil geen entry van hem hebben omdat ze hem 'gek' labellen:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Articles_for_deletion/John_Lear
    quote:
    Weak keep. The level of crankiness may itself be notable, as with John Cleves Symmes, Jr. or Koresh. He has had media attention, I see. Septentrionalis PMAnderson 21:36, 7 June 2007 (UTC)
    Zelfs Wiki doet aan ontkenning.

John Lear removed from wikipedia

Dus dan maar deze:
    http://www.greatdreams.com/John-Lear.htm

He, snap je nu dat er een samenzwering is.
    Hij zit tevens zelf op AboveTopsecret, eens in de zoveel tijd maakt hij daar mensen gek met nieuwe dingen die hij heeft gevonden.
    Schijnbaar is NASA is hun haast nog weleens naief en verwacht men dat bepaalde dingen onopgemerkt blijven. Vandaar dat vandaag de dag steeds minder nieuw materiaal boven komt drijven.
    Ik zou zeggen zoek maar wat dingen op, vooral John Lear zijn bevindingen zijn interessant.

Shit. nu heb ik toch weer gepost, hoop niet dat DartaniOn boos is.
      maandag 20 juli 2009 @ 14:44:08 #162
    258339 Dartanion
    Dictum, factum
    pi_71149854
    Kwam ik boos over dan?
      maandag 20 juli 2009 @ 15:06:42 #163
    36192 kingmob
    Nice 'n Smooth
    pi_71150569
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 14:39 schreef Ticker het volgende:

[..]
    [knip de rest]

Geen kleine jongen, maar ik zal je wat vertellen, WikiPedia wil geen entry van hem hebben omdat ze hem 'gek' labellen:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Articles_for_deletion/John_Lear

[..]

Zelfs Wiki doet aan ontkenning.

John Lear removed from wikipedia

Nu wil ik niet veel zeggen, maar je komt zelf ook een beetje getikt over. Nu weet ik dat ik me TRU bevind, maar de mate van ontkenning en gebrek aan zelfkritiek die jij hier laat overkomen liet me 3 pagina's lang in de overtuiging dat je een troll was. Dat mensen uit onwetendheid denken dat de maanlanding nep was, kan ik me nog best in vinden, je intuitie laat je namelijk sterk in de steek bij dit soort zaken. Dat er iemand in deze tijd nog actief verdedigt dat er grootschalig intelligent leven op de maan is echter...

Maar ik werk voor de ESA, dus ik zit ook in het complot natuurlijk.

[edit] Overigens, omdat het me toch gek leek dat dat een reden was van Wikipedia om het artikel weg te doen, heb ik 1 minuut onderzoek gedaan. Hier volgt de werkelijke reden van het verwijderen van het artikel: "Non-notability. Limited objective evidence of claims."

[ Bericht 4% gewijzigd door kingmob op 20-07-2009 15:19:19 (typo's) ]
    Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
      maandag 20 juli 2009 @ 15:09:55 #164
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71150670
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:06 schreef kingmob het volgende:

[..]

Nu wil ik niet veel zeggen, maar je komt zelf ook een beetje getikt over. Nu weet ik dat ik me TRU bevind, maar de mate van ontkenning en gebrek aan zelfkritiek die jij hier laat overkomen liet me 3 pagina's lang in de overtuiging dat je een troll was. Dat mensen uit onwetendheid denken dat de maanlanding nep was, kan ik me nog best in vinden, je inuitie laat je namelijk sterk in de steek bij dit soort zaken. Dat er iemand in deze tijd nog actief verdedigt dat er grootschalig inteligent leven op de maan is echter...

Maar ik werk voor de ESA, dus ik zit ook in het complot natuurlijk.
    Maar niet kunnen zeggen wat er dan precies zo niet klopt.
    Zo typisch altijd.
    Of ben je zelf een troll?
      maandag 20 juli 2009 @ 15:17:44 #165
    36192 kingmob
    Nice 'n Smooth
    pi_71150929
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:09 schreef Ticker het volgende:

[..]

Zo typisch altijd.
    Of ben je zelf een troll?
    Het zou een grove verspilling van mijn tijd zijn, anderen hebben het al geprobeerd en je hebt duidelijk aangetoond niet in staat te zijn om daar naar te luisteren. Je bent niet op zoek naar de waarheid, je bent op zoek naar jouw waarheid, het kenmerk van de pseudowetenschap.
      maandag 20 juli 2009 @ 15:18:45 #166
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71150962
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:17 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het zou een grove verspilling van mijn tijd zijn, anderen hebben het al geprobeerd en je hebt duidelijk aangetoond niet in staat te zijn om daar naar te luisteren. Je bent niet op zoek naar de waarheid, je bent op zoek naar jouw waarheid, het kenmerk van de pseudowetenschap.
    http://www.hansanders.nl/
    Snel, het is 15:18, en ze zijn nog open!
      maandag 20 juli 2009 @ 15:21:46 #167
    36192 kingmob
    Nice 'n Smooth
    pi_71151069
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:18 schreef Ticker het volgende:

[..]

http://www.hansanders.nl/
    Snel, het is 15:18, en ze zijn nog open!
    Op zich een mooie variant op de oogkleppen, maar de originaliteit is er wel vanaf.
      maandag 20 juli 2009 @ 15:22:51 #168
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_71151105
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:09 schreef Ticker het volgende:

[..]

Omdat alles waar jij tempels/gebouwen/kranen in ziet gewoon rotsformaties zijn. Echter, je doet al niet de moeite om de schaal van de objecten op te zoeken, omdat het jou niet boeit, maar mijn welwillendheid om er moeite voor te doen neemt dan al drastisch af.
      maandag 20 juli 2009 @ 15:27:58 #169
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71151276
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:22 schreef Iblis het volgende:

[..]

Omdat alles waar jij tempels/gebouwen/kranen in ziet gewoon rotsformaties zijn. Echter, je doet al niet de moeite om de schaal van de objecten op te zoeken, omdat het jou niet boeit, maar mijn welwillendheid om er moeite voor te doen neemt dan al drastisch af.
    Ik had echt van jou verwacht dat je had ingezien dat je wat slimmer was.
    Helaas, sceptisch zijn is dus een manier van constant niet willen meegaan met verandering.

Kijk die machine nou eens man, een rots in T formaat? Met schaduw eronder?

Iblis, sorry.... maar dit is niet geloven.. je ontkent.
    Je leeft nog in de tijd waarin je zou willen dat de aarde plat was. Helaas.

Rots..
    pi_71151469
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:27 schreef Ticker het volgende:

[..]

Helaas, sceptisch zijn is dus een manier van constant niet willen meegaan met verandering.

[ afbeelding ]
    Rots..
    Ook al lees ik jouw posts met veel plezier, hier laat je je helaas toch kennen. Hij ontkent inderdaad, hij ontkent dat hij er iets anders in ziet dan een rotsblok. Dat heeft neits met slim zijn te maken of niet mee willen gaan met verandering. Hij is juist zo slim dat ij zich realiseert dat het menselijk brein gemaakt is om bekende patronen te zien in obscure vlekken.

Ik vind het trouwens dom van jou dat jij er een graafmachine in ziet, iedereen kan toch zien dat het een dinosaurus is?
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
      maandag 20 juli 2009 @ 15:35:32 #171
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71151493
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:34 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ook al lees ik jouw posts met veel plezier, hier laat je je helaas toch kennen. Hij ontkent inderdaad, hij ontkent dat hij er iets anders in ziet dan een rotsblok. Dat heeft neits met slim zijn te maken of niet mee willen gaan met verandering. Hij is juist zo slim dat ij zich realiseert dat het menselijk brein gemaakt is om bekende patronen te zien in obscure vlekken.

Ik vind het trouwens dom van jou dat jij er een graafmachine in ziet, iedereen kan toch zien dat het een dinosaurus is?
    [ afbeelding ]
    Ook goed, als dino's mijnen graven.
    Gelukkig heb je wel door dat dit geen rotsformatie is, je komt in iedergeval met een 3d object.

Tevens graafmachine is speculatie, maar dat komt omdat Copernicus teveel mijn bouw vertoont. Google het maar, ik ga niet alles hier neer pletsen.
    Bekijk trouwens die Copernicus-full nummer 3. Rond het object wat ik 'verdenk' (nee ik zie het niet direct erin) van mining, zit genoeg kleiner materiaal wat ook geen rotsen zijn.
    pi_71151597
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:27 schreef Ticker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Rots..
    Het is een formatie van schaduw, kraters/kuilen, heuvels etc. Wat jij als schaduw ziet kan heel goed een krater/kuil zijn. Het lijkt vanaf deze positie een rechtopstaand object, maar vanaf een andere positie kan het best zijn dat het iets anders is. Ik snap eigenlijk niet waarom je dat niet in ziet.
      maandag 20 juli 2009 @ 15:39:35 #173
    258339 Dartanion
    Dictum, factum
    pi_71151599
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:35 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ook goed, als dino's mijnen graven.
    Gelukkig heb je wel door dat dit geen rotsformatie is, je komt in iedergeval met een 3d object.

Tevens graafmachine is speculatie, maar dat komt omdat Copernicus teveel mijn bouw vertoont. Google het maar, ik ga niet alles hier neer pletsen.
    Alsof een rotsformatie 2D is

Dan is de Aarde vast ook plat in jouw ogen?
    pi_71151618

Kortom in alles kun je alles zien..
    pi_71151655
    Waar zijn de afgravings sporen ?
    <a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
    <a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
      maandag 20 juli 2009 @ 15:42:11 #176
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71151684
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:39 schreef vanhal het volgende:

[..]

Het is een formatie van schaduw, kraters/kuilen, heuvels etc. Wat jij als schaduw ziet kan heel goed een krater/kuil zijn. Het lijkt vanaf deze positie een rechtopstaand object, maar vanaf een andere positie kan het best zijn dat het iets anders is. Ik snap eigenlijk niet waarom je dat niet in ziet.

Schaduw.. kraters.. heuvels..
    Ohnee, machine

Hij staat zelfs schuin, perfect om er een 3d object in te herkennen. Niks schaduwen, niks heuvel.

pi_71151772
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:40 schreef Vijf_voor het volgende:
    [ link | afbeelding ]

Kortom in alles kun je alles zien..
    IDD... de hersenen laat je vanalles interpreteren
      maandag 20 juli 2009 @ 15:48:14 #178
    36192 kingmob
    Nice 'n Smooth
    pi_71151882
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:39 schreef vanhal het volgende:

[..]

Om maar eens een beroemd voorbeeld te geven:

De aarde kent ook vele zulke vormen. Dit toonde Arthur C. Clarke al aan in zijn TV programma, toen we slechts nog de Viking foto hadden. Die man zou Ticker als voorbeeld moeten nemen. Die had een gezonde sceptische interesse in mysterieuze zaken als wetenschapper (niet dat Ticker een wetenschapper is).
      maandag 20 juli 2009 @ 15:49:03 #179
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71151919
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:41 schreef -CRASH- het volgende:
    Waar zijn de afgravings sporen ?

Geeeeeen idee. Wie zegt dat het nog gebruikt wordt.

pi_71152022
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:49 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ik denk schuin erboven?

[ afbeelding ]
    Wordt of werdt... maakt niet uit.
    Maar dan moeten er nog vele ander sporen zijn van de verplaatsing van mashines en vrachtwagen.
    Waar zijn die. Want weg eroderen kan het niet.....
    pi_71152026
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:42 schreef Ticker het volgende:

[..]

Schaduw.. kraters.. heuvels..
    Ohnee, machine

Hij staat zelfs schuin, perfect om er een 3d object in te herkennen. Niks schaduwen, niks heuvel.
    [ afbeelding ]

[ afbeelding ]
    Ja, maar de 'schaduw' linksonder klopt niet met schaduwen van rotsen verderop.
    Op het onderstaande plaatje heb ik schaduwen van 2 rotsen/objecten met groen omcirkeld. De schaduwen van die objecten zijn beide langgerekt. De schaduw van jouw graafmachine linksonder is kort, terwijl de linkerpoot van de graafmachine een stuk hoger gaat dan de 2 rotsen die ik heb omcirkeld. Mijn idee is dat dat niet mogelijk is.

Verder heb ik in het blauw een -wat lijkt- krater of kuil in het blauw omcirkeld. Zo'n krater of kuil zou je als een schaduw kunnen zien.
    Stel de linkerpoot van de graafmachine is een rotsformatie die schuin naar achteren 'loopt', zeg maar een richel. Samen met een kuil lijkt zo'n richel een omhoogstaand. Vanaf deze positie lijkt het daar dus op. Maar dat hoeft dus niet zo te zijn, da's mijn punt.

Ben benieuwd naar jouw reactie.

maandag 20 juli 2009 @ 15:53:21 #182
    258339 Dartanion
    Dictum, factum
    pi_71152070
    quote:

[..]

Wel of geen gebruik maken van een steengroeve maakt op de Maan niet uit. Je sporen staan daar voor eeuwig. Die zullen niet worden weggevaagd door de atmosfeer
      maandag 20 juli 2009 @ 15:55:21 #183
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71152138
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:52 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Wordt of werdt... maakt niet uit.
    Maar dan moeten er nog vele ander sporen zijn van de verplaatsing van mashines en vrachtwagen.
    Waar zijn die. Want weg eroderen kan het niet.....
    Zoiets als dit

Boulders.. of machines?
      maandag 20 juli 2009 @ 15:55:42 #184
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_71152154
    quote:

[..]

[ afbeelding ]
    Het kan aan mij liggen, maar als we het dingetje even als een dinosaurus interpreteren, dus staart, romp, kop. Kijk dan naar de schaduw die de staart werpt en vergelijk dat met andere rotsen op de foto. Dan is het logischer, gezien de lengte, dat die staart eigenlijk los van de romp zit, aangezien alleen die romp schaduw lijkt te werpen, die staart niet. Wat wij dus in eerste instantie als één object zien, zijn er (minstens) twee.

Die romp is dus gewoon een ronde rots, waarvan de achterkant in de schaduw ligt, en die staart ligt daarachter, en ligt fel in de zon en werpt direct daar achter een veel kleinere schaduw. De kop idem dito, die ligt ook verder naar achter, doordat die zo fel verlicht wordt, treedt er een kleine over-exposure op en mengen die vormen in elkaar.

Althans, dat lijkt mij waarschijnlijker. Maar ja, dat zal wel weer vergezocht zijn…
      maandag 20 juli 2009 @ 15:57:17 #185
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_71152202
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:52 schreef vanhal het volgende:

[..]

Op het onderstaande plaatje heb ik schaduwen van 2 rotsen/objecten met groen omcirkeld. De schaduwen van die objecten zijn beide langgerekt. De schaduw van jouw graafmachine linksonder is kort, terwijl de linkerpoot van de graafmachine een stuk hoger gaat dan de 2 rotsen die ik heb omcirkeld. Mijn idee is dat dat niet mogelijk is.

Verder heb ik in het blauw een -wat lijkt- krater of kuil in het blauw omcirkeld. Zo'n krater of kuil zou je als een schaduw kunnen zien.
    Stel de linkerpoot van de graafmachine is een rotsformatie die schuin naar achteren 'loopt', zeg maar een richel. Samen met een kuil lijkt zo'n richel een omhoogstaand. Vanaf deze positie lijkt het daar dus op. Maar dat hoeft dus niet zo te zijn, da's mijn punt.

[ afbeelding ]
    Dat dus! De schaduw lijkt niet te kloppen als het één object is.

Alhoewel een en ander natuurlijk niet precies te zeggen/zien is op zo'n afstand. (En zekere niet dat het een graafmachine is.)
      maandag 20 juli 2009 @ 15:58:16 #186
    36192 kingmob
    Nice 'n Smooth
    pi_71152230
    quote:

[..]

[ afbeelding ]
    Ik heb nog even nauwkeurig gekeken en dan zie je dat de rechterkant van de 'graafmachine' niet eens bestaat maar een glooiend stuk land is met een rotsblok er op. Het is niet eens verbonden met de linkerkant. Als je het eenmaal ziet snap je niet hoe je er ooit een geheel in hebt kunnen zien, net als met ongeveer ieder optische illusie plaatje.
      maandag 20 juli 2009 @ 15:59:45 #187
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71152265
    quote:

[..]

[ afbeelding ]
    Ik weet eigenlijk serieus niet te visualiseren wat je bedoelt.

Maargoed, als reactie op die schaduwen, dat is logisch, die stenen(?) liggen op de berg. Een schuine berg, die ook nog eens hoger is dan de machine.
    Lichtval is anders.
    pi_71152310
    Het 'object' (de graafmachine) lijkt een licht object (want de zon schijnt erop) met links en rechts schaduwen. Maar als je naar het hele landschap kijkt, zie je dat het landschap niet consistent van kleur is. Je hebt lichte en donkere vlekken. Pak je een licht vlek, leg er een kuil naast, dan lijkt het een recht op staand opbject met een schaduw ernaast.
    pi_71152344
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:55 schreef Ticker het volgende:

[..]

Zoiets als dit

Boulders.. of machines?
    Ee foto van een andere regio.... Nee show me a pic van de Copenicus crater
      maandag 20 juli 2009 @ 16:03:14 #190
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71152370

Hier kijk dan.. die objecten staan erachter man.
    Jullie worden in de maling genomen door jullie hersenen omdat je het ongeloofwaardig vinden.
    Had ik gezegt.. kijk een foto op aarde, had niemand er iets anders in gezien dan een machine.
      maandag 20 juli 2009 @ 16:03:38 #191
    36192 kingmob
    Nice 'n Smooth
    pi_71152385
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:59 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk serieus niet te visualiseren wat je bedoelt.

Maargoed, als reactie op die schaduwen, dat is logisch, die stenen(?) liggen op de berg. Een schuine berg, die ook nog eens hoger is dan de machine.
    Lichtval is anders.
    Kijk nou eens gewoon kritisch naar die foto! Let bijvoorbeeld op die vage lichtvlek lingsboven en de enorm lange schaduw die die werpt. Dat ziet er op het eerste gezicht ook niet uit als een rotspunt, maar is het duidelijk wel...
    In plaats daarvan ontken je in de bovenstaande quote min of meer dat er allerlei rotspunten te vinden zijn op die foto, zie je echt niet in hoe ver je gaat om je onzinnige ideeen overeind te houden?
      maandag 20 juli 2009 @ 16:03:54 #192
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_71152393
    quote:
    Lichtval is anders.
    Want ten opzichte van de zon maakt een verplaatsing van zo'n stukje uit van welke kant het licht komt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblis op 20-07-2009 16:09:46 ]
      maandag 20 juli 2009 @ 16:04:20 #193
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_71152405
    Het kunnen ook Constructicons zijn die daarna "wegvliegen".

Michielos topics zijn als het eten van oesters.
      maandag 20 juli 2009 @ 16:04:43 #194
    36192 kingmob
    Nice 'n Smooth
    pi_71152417
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 16:03 schreef Ticker het volgende:
    [ afbeelding ]
    Had ik gezegt.. kijk een foto op aarde, had niemand er iets anders in gezien dan een machine.
    En dan was het nog steeds geen graafmachine geweest, dat is het hele punt
    pi_71152436
    quote:

[..]

Lichtval is anders.
    Nee, zie dit plaatje.
    Jouw object zou recht van boven beschenen moeten worden om zo'n schaduw te krijgen. De rotsen moeten van rechts door een lichtbron beschenen worden om die schaduw te krijgen.

De schaduw van jouw obect klopt niet met de schaduwen van objecten in het landschap. Dat betekent dat jouw object eigenlijk geen object is, maar een verzameling van kuilen, kraters, richels, rotsen etc, wat vanuit dit standpunt een object lijkt.

maandag 20 juli 2009 @ 16:07:17 #196
    36192 kingmob
    Nice 'n Smooth
    pi_71152494
    Overigens is van de blowup duidelijk het dynamische bereik verkleind om het effect te versterken zie ik nu. Van welke site heb je het? Want die zitten je bewust of niet ook nog eens enorm te neppen.
      maandag 20 juli 2009 @ 16:09:40 #197
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71152559
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 16:07 schreef kingmob het volgende:
    Overigens is van de blowup duidelijk het dynamische bereik verkleind om het effect te versterken zie ik nu. Van welke site heb je het? Want die zitten je bewust of niet ook nog eens enorm te neppen.
    Nou jij hebt echt geen kennis van zaken.
    Ik zit gewoon achter me pc met paint op te blazen.
      maandag 20 juli 2009 @ 16:11:23 #198
    36192 kingmob
    Nice 'n Smooth
    pi_71152607
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 16:09 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dan save je het verkeerd.
    En ik heb m'n doctoraal in astrophysics met als specialisatie optica
      maandag 20 juli 2009 @ 16:11:30 #199
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71152610
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 16:03 schreef Iblis het volgende:

[..]

Want ten opzichte van de zon maakt een verplaatsing van zo'n stukje uit van welke kant het licht komt?
    Weleens de uitleg gezien naar de mensen toe die beweerde dat de maanlanding foto's nep waren omdat de schaduw niet klopte?

Je doet nu precies hetzelfde, maar om te bewijzen dat er geen machines staan.
      maandag 20 juli 2009 @ 16:12:18 #200
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_71152631
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 16:09 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nee. Het is toch waar dat hier:

En hier:

Nogal een verschil tussen zit? Die laatste vloeit veel meer over waardoor de indruk dat het een eenheid betreft veel groter wordt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')