abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juli 2009 @ 19:33:30 #76
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71128312
quote:
Op zondag 19 juli 2009 18:57 schreef jogy het volgende:

[..]

Mensen die wel bitchen op 'ongeloofwaardige informatie' en dan precies hetzelfde doen als ze zelf een punt willen brengen .

Er zijn zo veel normale bronnen te vinden met bewijs dat we bijvoorbeeld op de maan zijn geland dus zet je zelf niet voor aap en plaats penn and Teller in datzelfde 'bullshit' hokje als je daadwerkelijk geïnteresseerd bent in waarheidsvinding en niet alleen maar je eigen wereldbeeld wil sterken of dat nou de realiteit is of niet.

Of ben je een 'do as i say and not as i do' persoon? Weet ik dat ook meteen .
Wat was er ongeloofwaardig aan? Even om het helder te krijgen. Het ging mij voornamelijk om de moon conspiracy en de argumenten die die idioot vervolgens aandroeg. De argumenten worden overigens niet door penn of teller weerlegd maar door Plait, een astronoom.
Ik vond het vervolgens grappig dat die Rene dude begon te lachen op de vraag of we op de maan geweest zijn en reageerde met: "im sure we did". Daarom poste ik het. Maar ik hoor graag waar het ongeloofwaardig was maar dan ook inhoudelijk(en dus niet: TIS TOCH NIET SERIEUS TE NEMEN). Gewoon inhoudelijk: Waar klopte het niet?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zondag 19 juli 2009 @ 19:50:47 #77
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71128965
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:33 schreef Michielos het volgende:

[..]

Wat was er ongeloofwaardig aan? Even om het helder te krijgen. Het ging mij voornamelijk om de moon conspiracy en de argumenten die die idioot vervolgens aandroeg. De argumenten worden overigens niet door penn of teller weerlegd maar door Plait, een astronoom.
Ik vond het vervolgens grappig dat die Rene dude begon te lachen op de vraag of we op de maan geweest zijn en reageerde met: "im sure we did". Daarom poste ik het. Maar ik hoor graag waar het ongeloofwaardig was maar dan ook inhoudelijk(en dus niet: TIS TOCH NIET SERIEUS TE NEMEN). Gewoon inhoudelijk: Waar klopte het niet?
Je strooit wel vaker met die penn and teller linkjes, daar gaat het me meer om. In dit geval zullen ze heus wel gelijk hebben dat die moonlandings niet genept zijn, net zoals niburu ook vast weleens een artikel post die niet aan elkaar hangt met onjuistheden, maakt de site an sich niet minder belachelijk, zelfde verhaal met penn and teller. .

Dat de maan verder vreemder is dan de meeste mensen zich realiseren is weer een heel ander verhaal overigens.

Verder ga je voor mijn part lekker je gang met die linkjes maar je blijft er toch wel (terecht) commentaar op krijgen zodra men het ziet, jouw feestje.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 19 juli 2009 @ 20:09:38 #78
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71129553
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:50 schreef jogy het volgende:

[..]

Je strooit wel vaker met die penn and teller linkjes, daar gaat het me meer om. In dit geval zullen ze heus wel gelijk hebben dat die moonlandings niet genept zijn, net zoals niburu ook vast weleens een artikel post die niet aan elkaar hangt met onjuistheden, maakt de site an sich niet minder belachelijk, zelfde verhaal met penn and teller. .

Dat de maan verder vreemder is dan de meeste mensen zich realiseren is weer een heel ander verhaal overigens.

Verder ga je voor mijn part lekker je gang met die linkjes maar je blijft er toch wel (terecht) commentaar op krijgen zodra men het ziet, jouw feestje.
ach het gaat mij meer om de humor i.p.v. het maken van een punt. Het is gewoon komisch om te zien (vind ik dan)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zondag 19 juli 2009 @ 20:31:06 #79
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_71130191
De foto's van de Clementine uit 1994 waren van zeer magere kwaliteit, veel slechter dan die uit de jaren 60 van de Apollomissies.

Er zijn twee mogelijkheden

1. Er zijn nooit mensen op de maan geweest

2. Er zijn mensen op de maan geweest, die hebben daar iets gezien dat niet gezien mocht worden. Regeringsleiders hebben met de maanbeschaving afgesproken dat er nooit meer aardlingen naar de Maan komen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_71130988
Wat ik nog steeds niet snap: Hoe hebben ze deze lift-off gefilmd?
pi_71131198
quote:
Op zondag 19 juli 2009 21:00 schreef CasB het volgende:
Met een TV camera die op een afstandje was opgesteld. (zonder mannetje erachter) en die de beelden rechtstreeks naar de Aarde stuurde.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  zondag 19 juli 2009 @ 21:19:03 #82
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_71131546
quote:
Zogenaamd een remote-control camera, maar als dat echt is:
Cameraman stuurt "op" naar maan
signaal komt daar (minimaal) 2.2 seconde later aan, camera gaat stukje omhoog, stuurt beeld naar aarde, na nog eens 2.2 seconde ziet de cameraman op aarde de response van zijn actie.
Die 2.2 seconde is dan nog gebaseerd op afstand aarde-maan, maar het signaal gaat natuurlijk nooit rechtstreeks, dus in werkelijkheid gaat het nog veel trager.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_71131661
Als ik het me goed herinner, was het de camera op het maanwagentje. (de Lunar Rover) die ervoor gebruikt werd.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_71131984
quote:
De camera die op de Lunar Roving Vehicle zit die ze bij Apollo 17 gebruikt hebben.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  zondag 19 juli 2009 @ 21:40:23 #85
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_71132212
quote:
Op zondag 19 juli 2009 21:32 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

De camera die op de Lunar Roving Vehicle zit die ze bij Apollo 17 gebruikt hebben.
[ afbeelding ]
- er spat stof VOOR de wielen op
- het spoor stopt direct bij het achterwiel, die auto heeft een paar meter gereden
- waar zijn de afdrukken van de astronauten die dat voertuig daar hebben neergezet/afgemonteerd?
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_71132273
quote:
Op zondag 19 juli 2009 21:40 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

- het spoor stopt direct bij het achterwiel, die auto heeft een paar meter gereden
- waar zijn de afdrukken van de astronauten die dat voertuig daar hebben neergezet/afgemonteerd?
Goed kijken, rechts naast het achterwiel, onder de ophanging zie je de rest van het spoor.................

pi_71132382
Van http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_rover
quote:
The color television camera mounted on the front of the LRV could be remotely operated by Mission Control in two axes; pan and tilt. This allowed far better television coverage of the EVA than the earlier missions. On each mission, at the conclusion of the astronauts' stay on the surface the Commander drove the LRV to a position away from the Lunar Module so that the camera could record the ascent stage launch.
pi_71132399
quote:
Op zondag 19 juli 2009 21:40 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Verder kijken dan je neus lang is.... sporen genoeg te zien
de LRV zat kant en klaar op de LM
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_71132519
quote:
Op zondag 19 juli 2009 20:31 schreef ouderejongere het volgende:
De foto's van de Clementine uit 1994 waren van zeer magere kwaliteit, veel slechter dan die uit de jaren 60 van de Apollomissies.

Er zijn twee mogelijkheden

1. Er zijn nooit mensen op de maan geweest

2. Er zijn mensen op de maan geweest, die hebben daar iets gezien dat niet gezien mocht worden. Regeringsleiders hebben met de maanbeschaving afgesproken dat er nooit meer aardlingen naar de Maan komen.
Wat een conclusie weer
pi_71133336
Ik ben ook al op de maan geweest, maar niemand die me gelooft
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 19 juli 2009 @ 22:31:08 #91
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71133767
En ik heb gister de buurvrouw zien moonen.
Ik keek vol ongeloof.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_71135522
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:09 schreef Aurora025 het volgende:
NR.2
  zondag 19 juli 2009 @ 23:24:20 #93
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71135776
quote:
Op zondag 19 juli 2009 23:17 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

NR.2
[ afbeelding ]
Je plaatje zit ondersteboven.

Geeft niet, doet NASA wel vaker.

"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  zondag 19 juli 2009 @ 23:30:07 #94
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71136011
Voor alle mensen die blehren dat die rij van kraters niet van meteorieten kan komen. Helaas is het wel een mogelijkheid. Ze bewegen zich namelijk vaak in in groepjes, zoals aangetoont op pagina 3.

Ook zou ik graag willen horen van de "plasma univers" aanhangers wat volgens hen de aanleiding is van de ontladingen, of waar de stroom überhaupt vandaan komen. Ook wil ik dan graag antwoord op mn post op pagina 3
:-)
  zondag 19 juli 2009 @ 23:31:09 #95
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71136051
Ooit wil ik nog eens ontzettend rijk willen worden.

Iedereen die ook wat wil, dit mag je vanaf nu gaan posten in dit topic.
  maandag 20 juli 2009 @ 00:20:26 #96
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_71137416
Wat ik wel een sterke vind, is dat dat de emulsie op de camerafilm nooit tegen de hoge temperaturen gekund zou hebben. Dat klopt inderdaad. Volgens de lezing van NASA zou dat echter te maken hebben gehad met het ontbreken van een atmosfeer, waardoor er geen efficiënte thermodynamische koppeling is tussen het maanoppervlak en voorwerpen die er niet in direct contact mee zijn. Maar dan denk ik bij mezelf, de zon schijnt toch net zo hard op de camera als op de maan?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 20 juli 2009 @ 00:32:53 #97
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71137686
En voor de mensen die niet doorhebben waarom ik ingekleurde foto's plaats...

NASA doet net alsof de maan zwart/wit is.. hier een geweldig voorbeeld, CGI 3d aarde en een zwart/wit clementine krater onder. Ohha tevens props voor het zwart kleuren van het heelal. Geen sterretje te zien. Mooi NASA!

maandag 20 juli 2009 @ 00:40:30 #98
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71137832
Ticker, je bent wel heel sceptisch tegenover NASA, heb je er wel eens over gedacht dat de Aarde en Maan zoveel licht uitzenden dat de kleine sterren wegvallen voor het oog van de lens?

Maar, als jij een foto hebt waarop kleuren te zien zijn op het maanoppervlak, zonder dat er mensen handen aan te pas zijn gekomen, dan krijg je van mij een balon!
:-)
pi_71137915
quote:
Op zondag 19 juli 2009 21:32 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Of hij heeft een spiegel in zijn helm en rijd achteruit. Of het stof springt aan de verkeerde kant op..
dat dus

edit: Op die uitvergrootte foto zie je ook het banden profiel.. schuin.. op het maanoppervlak recht.. gg

edit2: Kijk eens naar de breedte van het spoor en de banden.. ojajoh

[ Bericht 6% gewijzigd door Creativ op 20-07-2009 00:53:23 ]
One vision, many viewpoints
  maandag 20 juli 2009 @ 00:47:20 #100
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_71137943
quote:
Op maandag 20 juli 2009 00:40 schreef Dartanion het volgende:
Ticker, je bent wel heel sceptisch tegenover NASA, heb je er wel eens over gedacht dat de Aarde en Maan zoveel licht uitzenden dat de kleine sterren wegvallen voor het oog van de lens?
Niettemin kan je in de vroege ochtend en in de avondzon op aarde, met zijn storende atmosfeer, ook nog heldere sterren waarnemen. Sirius is er geloof ik ook een van. Aangezien de maan geen storende atmosfeer heeft, zou je volgens mij toch op zijn minst een paar sterren moeten kunnen zien. Er zijn duizenden foto's gemaakt, en dan zou er niet een helder sterretje op te zien zijn? Dat lijkt me onwaarschijnlijk.
quote:
Maar, als jij een foto hebt waarop kleuren te zien zijn op het maanoppervlak, zonder dat er mensen handen aan te pas zijn gekomen, dan krijg je van mij een balon!
Een weerballon? Net zoals in Rosswel?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')