Mijn moeder en ik liepen allebij niet in minirokjes toen we 10 waren. Ik begrijp het als kinderen andere muziek leuk vinden , maar je kinderen hoerig kleden is in elke generatie not done. Die ouders zijn soms maar 5 jaar ouder dan ik!!!quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:13 schreef kikoooooo het volgende:
Ja wtf is het probleem? Dat heet generatiekloof. Jij had toch ook niet dezelfde kleding aan als dat je moeder aan had naar school?
Zo snel gaat dat tegenwoordigquote:Op woensdag 24 juni 2009 18:07 schreef Kralicek het volgende:
Hoezo generatiekloof? Ik ben pas 19 hoor.
Wat een niveau weerquote:Op woensdag 24 juni 2009 18:15 schreef Kralicek het volgende:
[..]
Mijn moeder en ik liepen allebij niet in minirokjes toen we 10 waren.
Daar zou ik niet al te zeker van zijn... als jouw moeder 10 was in de jaren 60-70, dan waren haar rokjes/jurkjes waarschijnlijk niet langer dan haar onderbroekje...quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:15 schreef Kralicek het volgende:
[..]
Mijn moeder en ik liepen allebij niet in minirokjes toen we 10 waren. Ik begrijp het als kinderen andere muziek leuk vinden , maar je kinderen hoerig kleden is in elke generatie not done. Die ouders zijn soms maar 5 jaar ouder dan ik!!!
Die heb je al zolang bikini's bestaan.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:21 schreef Rosbief het volgende:
Of kinderen met bh/bikini terwijl ze niet eens tieten hebben
[ afbeelding ]
Niet zo mauwen;)quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:19 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Wat een niveau weer![]()
Kan er geen toelatingsexamen/grammaticatoets komen voordat users op fok mogen typen?
Exactly. En ik ben ook niet het type dat een half jaar wacht voor de seks. Ik heb ook mijn wilde jaren gehad, sowieso. maar niet toen ik nog een kind was. make up etc. is voor meisjes in de puberteit, en dat blijf ik vinden.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik ga mijn kinderen toch ook niet naar school laten gaan in rokjes waaronder je hun slipjes ziet zitten, wil niet dat ze onderbrioekjes dragen die boven hun broek uit komen en ik ga ze niet naar school laten gaan met make-up op, nagellak vind ik wel kunnen.
Sowieso laat ik mijn kinderen niet te bloot naar school gaan en wat je ziet dat sommige kinderen van 8 ofzo altijd hakjes dragen...
Daar zullen ze mee moeten wachten tot hun 16e ofzo. (das meer omdat het heel slecht is voor je rug als je nog in de groei bent en ik er zelf nog altijd last van heb trouwens)
Ben ik preuts? Vind zelf van niet.
Het zijn gewoon 2 driehoeken iddquote:Op woensdag 24 juni 2009 18:25 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Die heb je al zolang bikini's bestaan.
Kon je iedere keer nadat je een duik had genomen die driehoekjes weer over je platte borstkas over je tepeltjes schuiven omdat dat natuurlijk van geen kant blijft zitten.
Omdat je een heus meisje bent natuurlijk en meisjes dragen bikini's.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:29 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Het zijn gewoon 2 driehoeken idd![]()
Wat heeft zo'n ding voor nut, waarom verbergen als je toch geen tieten hebt?
Ik bedoel op sexueel gebied, TS heeft nu al een tijdlang een vaste relatie.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:33 schreef RockabeIIa het volgende:
Als je 19-20 jaar bent en je hebt je wilde jaren al gehad vraag ik me af waar het in jouw opvoeding is mis gegaan
ik doelde daar ook op.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:34 schreef Kralicek het volgende:
[..]
Ik bedoel op sexueel gebied, TS heeft nu al een tijdlang een vaste relatie.
Dat de meeste ouders hier hun kinderen niet zo kleden betekent niet dat het niet gebeurt.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:34 schreef RockabeIIa het volgende:
En open het fototopic hier eens! Da's compleet anders dan ts omschrijft
Aha, dus omdat ik 19 ben moet ik elke maand een ander hebben, zoals ik dat deed toen ik 16 was?quote:
Hohoquote:Op woensdag 24 juni 2009 18:37 schreef Kralicek het volgende:
[..]
Aha, dus omdat ik 19 ben moet ik elke maand een ander hebben, zoals ik dat deed toen ik 16 was?
Niet iedereen vindt dat, er zijn er al een paar met mij eens. Dat jij dat vind betekent niet dat heel Fok het met je eens is. Helaas...quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:39 schreef RockabeIIa het volgende:
Nee maar dan kun je dit soort discussies toch beter op straat aan gaan dan hier waar iedereen vindt dat je overdrijft?
eh nee, ik vind het idioot dat iemand van 16-17 al meerdere sexpartners heeft gehad.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:37 schreef Kralicek het volgende:
[..]
Aha, dus omdat ik 19 ben moet ik elke maand een ander hebben, zoals ik dat deed toen ik 16 was?
Oeh! Backfire!quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:41 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
eh nee, ik vind het idioot dat iemand van 16-17 al meerdere sexpartners heeft gehad.
Ik hoop toch dat de kinderen in de leeftijdscategorie waar TS het over heeft onderhand zindelijk zijnquote:Op woensdag 24 juni 2009 18:42 schreef viezerdt het volgende:
Zijn die ouders van tegenwoordig, die kunnen allemaal niet opvoeden omdat ze veel te druk zijn met werken. Daarnaast word het kind van voorschoolse opvang > school > naschoolse opvang naar nog weet ik veel wat gestuurd. En ondertussen worden kinderen steeds later zindelijk rara
Ik vind dat je op die leeftijd toch geen gezonde relatie aan kan gaan, je bent dan nog te jong.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:41 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
eh nee, ik vind het idioot dat iemand van 16-17 al meerdere sexpartners heeft gehad.
Op je 16e ben je al lang en breed een puber. Op je 10e nog niet.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Correct me of I'm wrong maar 16-17 jaar, dan ben je echt nog een kind hoor. Niet alleen voor de wet!
En dan open je een topic over oversexualisering van kinderen terwijl je zelf niks beter bent (geweest).
Persoonsgebonden, maar de meesten zijn dan geen kinderen meer.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Correct me of I'm wrong maar 16-17 jaar, dan ben je echt nog een kind hoor. Niet alleen voor de wet!
En dan open je een topic over oversexualisering van kinderen terwijl je zelf niks beter bent (geweest).
quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat de kinderen in de leeftijdscategorie waar TS het over heeft onderhand zindelijk zijn
quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:49 schreef MASD het volgende:
[..]
Persoonsgebonden, maar de meesten zijn dan geen kinderen meer.
Welke consequenties? Ik vind leeftijd geen issue namelijk. Mensen moeten hun kinderen gewoon beter informeren. Zo was ik zelf 15, maar wist ik verdomde goed dat ik er klaar voor was, en zich zoiets kunnen realiseren is echt verschillend per persoon.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:50 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik vind 16 echt te jong voor sex & de evt. consequenties... Had mijn vorige post geëdit
Ik heb vanaf mijn 16e verschillende bedpartners gehad en heb nog nooit een soa opgelopen of een ongewenste zwangerschap... de gemiddelde leeftijd van ontmaagding is in nederland ook 16 dacht ik.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:50 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik vind 16 echt te jong voor sex & de evt. consequenties... Had mijn vorige post geëdit
Ik heb twee kinderen van 7 en 8 en ik ben het er wel mee eens. Zou zomaar kunnen dat ze dr mening blijft houden.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:58 schreef RockabeIIa het volgende:
masd, Je bent zelf nauwelijks kind af in mijn ogen (en das niet vervelend bedoelt). Het zou zo maar kunnen dat als je zelf de 30 gepasseerd bent je nog best eens een andere mening zou kunnen hebben ontwikkeld.
Ah, nog een generatiekloofjequote:Op woensdag 24 juni 2009 18:41 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Pedo's hebben juist liever meisjes zonder make-up.quote:
Nou dat vind ik behoorlijk ziek als je het ook echt sexueel bedoelde en niet uit kinderlijke onschuld.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:59 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik was al ver voor de 10 seksueel actief. Doktertje spelen heet dat toch?
Wij waren er al kinderen ook niet vies van.
En weet je hoeveel meisjes in mijn klas er bij liepen als madonna of cindy lauper.
Stuk gescheurde kleren etc.
Ik denk TS is een beetje van de mietjes die overal over moeten zeiken
Nu baseer je je mening op hoe iemand zich op het internet voordoet.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:58 schreef RockabeIIa het volgende:
masd, Je bent zelf nauwelijks kind af in mijn ogen (en das niet vervelend bedoelt). Het zou zo maar kunnen dat als je zelf de 30 gepasseerd bent je nog best eens een andere mening zou kunnen hebben ontwikkeld.
Ik ben het helemaal met je eens, tis leuk voor een bonte avond maar verder niet inderdaad.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:03 schreef childintime het volgende:
Ik vind zeker dat een jong kind (basisschool) er niet hoeft bij te lopen als een mini vrouwtje. Een kind van 8/9/10/11 jaar oud wat opgemaakt is en op hakjes loopt, gekleed (of eerder gezegd niet) in halve truitjes en minirokjes, vaak zelfs al met string vind ik eerder iets ranzigs hebben dan leuks. Het is misschien soms leuk, tijdens een verkleedactie of voor de grap, maar niet als het serieus is en op veel scholen zie je ze niet anders rondlopen.
Omdat ze nog niet beter wetenquote:Op woensdag 24 juni 2009 19:07 schreef MASD het volgende:
[..]
Nu baseer je je mening op hoe iemand zich op het internet voordoet.In het echte leven ben ik heel anders. Wat jammer is, is dat mensen na hun 30ste denken dat ze alwetend zijn. Hun mening is de enige juiste en jongere mensen komen er nog wel achter hoe het zit. Niet doen, probeer eens na te gaan waarom mensen zo doen
Waarom kunnen kinderen geen kinderen meer zijn als ze andere kleding aanhebben.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:10 schreef Sakura het volgende:
Ik kwam pas nog een moeder tegen die vol trots liep met haar dochter van pakweg 11. Dochter had een kort rokje en netkousen aan![]()
Echt ongelofelijk hoe sommige ouders hun kinderen erbij laten lopen op een leeftijd dat het nog KINDEREN moeten zijn.
/edit
Oh ja, en vorig jaar in Hilversum, moeder met dochter van pakweg 14. Dochterlief had een tribal tatoo boven haar bilspleet![]()
Omdat je ze dan al helemaal bewust maakt over hun uiterlijk op een leeftijd dat het ze niet zou moeten boeien of ze voldoen aan het schoonheids ideaal.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:13 schreef MASD het volgende:
[..]
Waarom kunnen kinderen geen kinderen meer zijn als ze andere kleding aanhebben.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:12 schreef MamsX het volgende:
Ik vind het ook overdreven.
Ik vind een bikini ook niet staan bij kleine kinderen, maar als meisje wil je na een tijdje toch liever een bovenstukje.of een badpakje.
Maar ik liep in de tijd van de Spice girls ook in afzichtelijk korte truitjes, rokjes en met foeilelijke plateau zolen onder mijn schoenen. En had blauwe haarmascara natuurlijk. Het zag er niet uitMaar ik was niet de enige.. 9/10 van de meisjes liepen er zo bij. Dat was toen helemaal hip.
En voor mij stond dat bloot niet voor sexy, of hot ofzo..
Ik vond het mooi, dat het bloot was had ik niet door daar was ik niet mee bezig.
Wie zegt dat ze zich daar druk om maken? Kinderen willen zichzelf zien als hun idolen, logisch dat ze zich gaan gedragen en kleden als hun ouders. Ze zien die kleren niet als seksueel, maar als iets om meer als mama te zijn. Misschien moet je er zo naar kijken, immers heeft niet iedereen dezelfde visie over objecten. Het kan geen kwaad, totdat mensen die kinderen gaan vertellen dat het fout is wat ze doen. "want met korte truitjes profileer je jezelf als een hoer".quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:15 schreef Kralicek het volgende:
Om
[..]
Omdat je ze dan al helemaal bewust maakt over hun uiterlijk op een leeftijd dat het ze niet zou moeten boeien of ze voldoen aan het schoonheids ideaal.
Nee daar ben ik het wel mee eens hoor. Zo vind ik spaghetti truitjes not done voor meisjes na een bepaalde leeftijd, en vind ik dat onder een jurkje/rokje in ieder geval een sportbroekje moet .quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:14 schreef Suzanna het volgende:
Daar heb je wel gelijk in, MamsX (dat je als kind dat helemaal niet zo ziet), maar ik vind dat je dan juist als ouders dat moet kunnen zien en je kind daarin niet naar school moet laten gaan. Maar dat is vast mijn ouderwetse opvoeding...
quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:59 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik was al ver voor de 10 seksueel actief. Doktertje spelen heet dat toch?
Wij waren er al kinderen ook niet vies van.
En weet je hoeveel meisjes in mijn klas er bij liepen als madonna of cindy lauper.
Stuk gescheurde kleren etc.
Ik denk TS is een beetje van de mietjes die overal over moeten zeiken
Dit dus..quote:Op woensdag 24 juni 2009 21:17 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn dochter (6) heeft altijd korte rokjes aan. Ik vind lange rokken echt geen porum bij een kind
En een sportbroekje eronder aan. Waarom? Ze straalt toch niets seksueels uit? Het is gewoon een klein meisje in een rokje met t-shirtje.
![]()
Nagellak hetzelfde: van mij mag ze. En als ze thuis is mag ze ook best met mijn make-up spelen. Ze mag er alleen niet mee de straat op.
Bikini's: hetzelfde laken en pak. Als het aan mij ligt draagt ze gewoon een zwembroekje. Maar dochterlief wil persé een bovenstukje aan, want ze is een meisje.Kan er wel om lachen eigenlijk.
Ik wil de vraagstelling eigenlijk omdraaien: ligt het niet meer aan de perceptie van TS dat hij hier sexuele signalen in ziet?
Mijn mening is niet gebaseerd op jouw posts, hoor. Sowieso niet van enig postgedrag. Ik vind dat gewoon in het algemeen met de mensen die ik ken van die leeftijd en om hoe ik toen zelf was.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:07 schreef MASD het volgende:
[..]
Nu baseer je je mening op hoe iemand zich op het internet voordoet.In het echte leven ben ik heel anders. Wat jammer is, is dat mensen na hun 30ste denken dat ze alwetend zijn. Hun mening is de enige juiste en jongere mensen komen er nog wel achter hoe het zit. Niet doen, probeer eens na te gaan waarom mensen zo doen, in plaats van je eigen ervaringen te projecteren op de levens van andere mensen.
Idem.quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:46 schreef Vicky het volgende:
mijn dochter van 3,5 draagt ook wel eens een rokje, meestal met een legging eronder. Nagellak mag ze ook, maar dat is dusdanig licht dat je het niet eens ziet. Make-up heeft ze heel soms omdat " mama zich aan het mooimaken is" . Ze krijgt dan alleen een beetje poeder en wat witte oogschaduw maar dusdanig weingi dat je het niet eens ziet.
Bikini heeft ze niet omdat ik dat persoonlijk niet mooi/leuk vind voor kleine kinderen.
idd... string doet ze maar als ze een jaar of 18 is ofzoquote:Op woensdag 24 juni 2009 22:51 schreef Fuente het volgende:
[..]
Idem.
En daarbij vermeld ik ook nog maar even dat mijn dochters dus echt niet in stringetjes/ultrakorte rokjes/ naveltruitjes e.d. mogen lopen op hun tiende.
Wat een onzin om hem neer te zetten als pedofiel.quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:54 schreef heiden6 het volgende:
TS is schijnbaar pedofiel, ik heb er niet echt een andere verklaring voor dat ze korte rokjes en make-up bij meisjes van 10 associëert met seks.
Is heel normaal hoor. Mijn zoon van 2,5 speelt regelmatig met zijn piemel en zegt dan "Grote!"quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:24 schreef edwin999 het volgende:
ja om van het onderwerp af te wijken : ik had op mn zevende ongeveer mn eerste sexuele fantasien
ja dus voor mij komt het niet raar over als een kind zich sexueel gaat kleden ....zeg maar kinderspel ....
Welja, gooi er wat keukenpsychologie tegenaan.quote:of ts een pedofiel is? het kan ook zijn dat hij er een is bij wie het nog in de ontwikkelings fase zit ... immers als iets zoals kindersexualiteit je zo kan storen ... dan kan ie er ook mischien heel erg van gaan houden op een dag
Omdat je niet het idee moet hebben dat een kind van 11 er toch wel heel erg geil en neukbaar uit ziet.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:13 schreef MASD het volgende:
[..]
Waarom kunnen kinderen geen kinderen meer zijn als ze andere kleding aanhebben.
tja, ik was ook 15 toen ik voor het eerst met een vriendje naar bed ging, had er wel al een jaar verkering mee, was aan de pil en gebruikte zelfs ook nog een condoom.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:58 schreef RockabeIIa het volgende:
Dank voor je waarschuwing!quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:47 schreef edwin999 het volgende:
let op je woorden er lezen heel veel moeders mee
Hier eigenlijk exact hetzelfde.quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:46 schreef Vicky het volgende:
mijn dochter van 3,5 draagt ook wel eens een rokje, meestal met een legging eronder. Nagellak mag ze ook, maar dat is dusdanig licht dat je het niet eens ziet. Make-up heeft ze heel soms omdat " mama zich aan het mooimaken is" . Ze krijgt dan alleen een beetje poeder en wat witte oogschaduw maar dusdanig weingi dat je het niet eens ziet.
Bikini heeft ze niet omdat ik dat persoonlijk niet mooi/leuk vind voor kleine kinderen.
Het is natuurlijk wat gechargeerd, maar het gaat erom dat kinderen zelf er geen enkele seksuele associatie mee hebben en dat het een beetje onzinnig is om die aan hen op te dringen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:20 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wat een onzin om hem neer te zetten als pedofiel.
Ik vind sommige kleding ook écht ongepast bij kinderen hoor. Juíst omdat het bedoeld is om sexuele signalen uit te zenden, en dat hoort nu eenmaal niet bij kinderen.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 00:20 schreef Dipkip het volgende:
Waar ik een beetje onpasselijk van wordt is als ik kinderen in de klas van mijn oppaskindje zie (8-jarigen) met strakke topjes met playboy bunnies er op boven strakke en zeer laag gesneden jeans met in strass steentjes SEXY over de kont heen![]()
Dat dus.quote:Op donderdag 25 juni 2009 00:20 schreef Dipkip het volgende:
Het verschil zit hem dus wat mij betreft in de nuance, niet zozeer in de strakheid of kortheid van een kledingstuk, maar om of het om kinderkleding gaat of om dingen die bij volwassenen horen.
Wat een achterlijk commentaar weer.quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:54 schreef heiden6 het volgende:
TS is schijnbaar pedofiel, ik heb er niet echt een andere verklaring voor dat ze korte rokjes en make-up bij meisjes van 10 associëert met seks.
Nee, maar je moet uiteraard wel een pedofiel zijn om strings en netkousen bij een meisje van 11 geen gezicht en totaal detonerend te vindenquote:Op woensdag 24 juni 2009 23:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wat gechargeerd, maar het gaat erom dat kinderen zelf er geen enkele seksuele associatie mee hebben en dat het een beetje onzinnig is om die aan hen op te dringen.
Sadnessquote:Op donderdag 25 juni 2009 00:00 schreef edwin999 het volgende:
ja wat je ook heel vaak ziet .... ik gis er ook maar een beetje op los.... dat ts ouders vroeger moeilijk deden over dit onderwerp ...... omdat ze dan haar ouders gedrag heeft gecopieerd .... gaat ze automatisch ...erotische kleding bij kinderen afkeuren...
maar ja hee ? ik ken ts helemaal niet ha ha
Het gaat erom dat bepaalde kleding (met bv het woord SEXY in strassstenen erop) voor volwassenenen wél een sexuele associatie heeft. Of kinderen zelf dat nou wel of niet doorhebben is niet eens relevant.quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wat gechargeerd, maar het gaat erom dat kinderen zelf er geen enkele seksuele associatie mee hebben en dat het een beetje onzinnig is om die aan hen op te dringen.
Nou, dan mogen we met zijn alleen best eens kritisch kijken naar die 'verandering van cultuur/lifestyle'.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:54 schreef aeque het volgende:
Het is maar net hoe je het bekijkt.
Is dat oversexualisering, of gewoon verandering van 'cultuur/lifestyle'.
Bij bepaalde kleding (en dan heb ik het niet over gewoon een kort rokje en een bloot hemdje) ligt de link naar sex er dik bovenop hoor. Soms staat het er dus zelfs letterlijk in strassstenen op.quote:Degene die fout zit is degene die denkt dat het wel uitdagend is. En daar zich toe aangetrokken voelt.
Dan heb je gewoon een zieke geest.
Vind dit echt onzin eigenlijk.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:54 schreef aeque het volgende:
En sorry Vivi, hoe kort door de bocht het ook is, ben ik het daarmee eens. Niet dat TS een pedofiel is. Maar als je het asocieert met seks dat het wel beetje vreemd is.
Tuurlijk, maar voor zover ik weet is dat bij TS ( die overigens vrouwelijk is) totaal niet van toepassing.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:10 schreef aeque het volgende:
Ik ga er niet vanuit dat de TS of jij daartoe aangetrokken voelen. Maar je snapt toch wel dat als je je daadwerkelijk aangetrokken voelt of het noem het 'geil worden' van een kind met korte kleding dat dat nogal ziek is?
Inderdaad, en met hoge hak schoentje ben je een prinsesje en met lippenstift een Mevrouwquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:09 schreef Sjeen het volgende:
Ik begrijp de combinatie nagellak en sexy overigens absoluut niet... Helemaal niet bij een kleuter, die vindt dat niet sexy maar mooi. Omdat het knalroze is en alles is mooi als het knalroze is.
Dat heb ik ook weleens gehad met een buurvrouw, die tegen mijn dochter zo'n opmerking maakte. Maar ze begreep mijn punt ook niet echt.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:37 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat dus.
Ook zoiets. Als mijn nichtje (8) een nieuwe bikini of een mooi jurkje met spaghettibandjes (gewoon netjes hoor) aan heeft, zegt mijn schoonzus (de moeder dus...) heel vaak: "Whoei, sexy!".
Ik heb daar wel eens heel voorzichtig over gezegd dat ik dat een beetje misplaatst vind, maar ze snapte niet wat ik bedoel.
Geen idee, ik ben van 5 jaargangen later en wij hadden de oversized modequote:Op donderdag 25 juni 2009 10:09 schreef Sjeen het volgende:
Is het nu eigenlijk wel anders dan vroeger? Ik kan me herinneren dat een gedeelte van mijn laatste klas basisschool er ook bij liep met hoog getoupeerde haren, dikke zwarte mascara en uitermate korte rokjes/broekjes en spagettietopjes. En dan hebben we het over '88... Overigens liep het grootste deel er niet in en dat zie ik bij de school van Isa ook, er zitten altijd uitzonderingen tussen die opvallen maar het grootste deel heeft gewoon kleren aan die bij de leeftijd passen.
Ik ben het met je eens wat betreft nagellak, dat vind ik sowieso niet echt een seksueel iets. Maar ik vind niet dat je uit moet gaan van de beleving van het kind, want die vinden de playboy bunny ook gewoon een leuk konijntje en alles met strass steentjes is tof. Ik vind dat ouders moeten inschatten wat nog leuk en meisjesachtig is en waar je de grens trekt dat het voor volwassenen vreemd en ongepast gaat aandoen omdat het seksueel getint is. Dat moet je niet aan het kind overlaten, want die begrijpen nog niks van wat sexy eigenlijk betekent.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:09 schreef Sjeen het volgende:
Ik begrijp de combinatie nagellak en sexy overigens absoluut niet... Helemaal niet bij een kleuter, die vindt dat niet sexy maar mooi. Omdat het knalroze is en alles is mooi als het knalroze is.
Ik niet. Ik zei 'in de beleving van het kind'. Mijn oppaskind heeft geen idee wat playboy is en vroeg waar ze die konijnenshirts verkopen. Die ziet het dus wel gewoon als een konijn.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:32 schreef Smirre het volgende:
Echt waar, Dikkip, zie jij de playboybunny ook als gewoon konijntje? Ik ben kennelijk zo geconditioneerd dat ik daar echt niets anders bij kan denken dan Playboy.
Mijn moeder trok me toen ik 7 was een van haar truien aan met een maillot er onder. Kon best, zei ze. Is de mode, zei ze. Komt per slot van rekening tot op je knie!!quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:42 schreef Igraine het volgende:
Ik droeg vroeger wel van die grote gebreide collen als minirokje.
Precies, er is op tienjarige leeftijd helemaal niets mis met een spijkerbroek met een strass-stenen bloem op je kontzak maar wel met een spijkerbroek waar met strass-stenen SEXY op de kont staat.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:30 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben van 5 jaargangen later en wij hadden de oversized modemaar ik denk dat het wel ook per school verschilt, op mijn (redelijk kakkerige) basisschool en eerste middelbare school zag je geen overdreven dingen gezien de leeftijd, toen veranderde ik van school en zat ik ineens wel tussen de minirokjes en naveltopjes.
[..]
Ik ben het met je eens wat betreft nagellak, dat vind ik sowieso niet echt een seksueel iets. Maar ik vind niet dat je uit moet gaan van de beleving van het kind, want die vinden de playboy bunny ook gewoon een leuk konijntje en alles met strass steentjes is tof. Ik vind dat ouders moeten inschatten wat nog leuk en meisjesachtig is en waar je de grens trekt dat het voor volwassenen vreemd en ongepast gaat aandoen omdat het seksueel getint is. Dat moet je niet aan het kind overlaten, want die begrijpen nog niks van wat sexy eigenlijk betekent.
Oeps, niet goed gelezen. Excuseer.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:42 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik niet. Ik zei 'in de beleving van het kind'. Mijn oppaskind heeft geen idee wat playboy is en vroeg waar ze die konijnenshirts verkopen. Die ziet het dus wel gewoon als een konijn.
Of bedoel je of ik er een konijn in kan herkennen? Dat wel.
ja echtquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:41 schreef Igraine het volgende:
Huh, echt waar? Dat heb ik nou nog nooit gezien.
Ik zou ook niet weten vanaf wanneer ik dat ok zou vinden. Ik vind het eigenlijk nooit kunnen, maar de vraag is dan niet zozeer vanaf welke leeftijd sta je sexy toe alswel vanaf welke leeftijd sta je wansmaak toequote:Op donderdag 25 juni 2009 10:51 schreef Smirre het volgende:
Oeps, niet goed gelezen. Excuseer.
Maar al ziet mijn dochter er ook een lief konijntje in, dan mag ze 'em niet dragen, van mij. Voorlopig niet en tegen de tijd dat ze het wel mag staat die playboybunny vast wel weer in het lijst van de DO NOT's van dat moment.
Bullshit, we hebben het hier niet over een korte broek of een kort rokje, maar over kleding die niet bij de leeftijd passend is voor een kind. En zelfs ik, die toch echt geen pedofiel is, kan zien dat bepaalde kleding voor zieke geesten verkeerde associaties kunnen opwekken. Het kind zelf heeft dat idd niet door, maar ik vinhd het de verantwoordelijkheid van de ouder om daar op toe te zien.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:54 schreef aeque het volgende:
Het is maar net hoe je het bekijkt.
Is dat oversexualisering, of gewoon verandering van 'cultuur/lifestyle'.
Het komt allemaal door de constante groei van openheid richting 'sex' wat begonnen is in de 60's.
Daar is niks mis mee, maar waar is de grens? Ligt die grens op het moment dat er kinderen mee in aanmerking komen? Of ligt de grens ver daarachter dat eigenlijk alles maar geaccepteerd moet worden?
Mijn vriendin lakt de teennagels van onze kleine ook wel eens. Niet omdat het sexy staat maar gewoon voor de lol die ze er beide aan beleven en de kleine met trots het laat zien.
Kleding is ook zoiets. De ouders kiezen het neem ik aan uit. Maar ik begrijp ook dat je op een zomerse dag je kind geen lange broek en shirt met lange mouwen aantrekt. Maar iets luchtigs.
Als je zegt dat ze maar geen korte kleding moeten dragen zit je zelf enigzins fout. Want een kind daagt niet uit tot seks, daar hebben ze nog amper besef van.
Degene die fout zit is degene die denkt dat het wel uitdagend is. En daar zich toe aangetrokken voelt.
Dan heb je gewoon een zieke geest.
En sorry Vivi, hoe kort door de bocht het ook is, ben ik het daarmee eens. Niet dat TS een pedofiel is. Maar als je het asocieert met seks dat het wel beetje vreemd is.
Het is gewoon een verandering zoals er met bijna elke generatie wel is.
Heb je wel begrepen wat het onderwerp van discussie is? Want wat je nu zegt heeft er niets mee te maken namelijk, dat is iets waar iedereen het wel over eens is hier hoorquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:10 schreef aeque het volgende:
Ik ga er niet vanuit dat de TS of jij daartoe aangetrokken voelen. Maar je snapt toch wel dat als je je daadwerkelijk aangetrokken voelt of het noem het 'geil worden' van een kind met korte kleding dat dat nogal ziek is?
Ook bij een tientonner is dat nog steeds seksueel uitdagende kleding hoor. Dat je het niet seksueel aantrekkelijk vindt doet daar niets aan af.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:17 schreef aeque het volgende:
Gelukkig kan ik nooit een wicht zijn maar ok.
Natuurlijk moeten de ouders daar op letten, je hebt luchtig en té, ik snap best dat je je kind zo goed mogelijk beschermt daar tegen.
Maar een echte pedo zal het echt niet uit maken hoor.
En je zegt dat we het hier hebben over sexueel uitdagende kleding die elke volwassene herkend? O ja?
Dan laat ik zometeen een vrouw van 200 kilo langs lopen in een kort rokje en navel truitje, kijken of het dan nog steeds sexueel uitdagend is.
Het gaat niet om de kleding, het gaat om degene die er naar kijkt hoe hij/zij er over denkt.
Het ging om erom dat ze er een seksuele associatie bij heeft, niet of het er mooi uitziet.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee, maar je moet uiteraard wel een pedofiel zijn om strings en netkousen bij een meisje van 11 geen gezicht en totaal detonerend te vinden.
Ligt geheel aan het broekje of rokje. Als het een strakleren hotpants is zeg ik nee, als het een strakleren rokje is ook.quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:20 schreef MamsX het volgende:
*reactie op edit*
Nu vroeg ik me af he is een kort broekje, een hotpants dus erger dan een kort rokje of niet?
Maar is dat het probleem van die kinderen en hun ouders of moeten die gekken zich gewoon een inhouden en zich afvragen waar ze mee bezig zijn. Kan me overigens niet voorstellen dat 10 jarige als lustobject worden gezien (buiten de pedofielen op deze wereld maar elk normaal mens weet toch wel beter.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:36 schreef FireFox1 het volgende:
Eens met TS. Hoe je het ook wendt of keert. Korte rokjes hebben effect op mannen. Of ze nu 10 zijn of 18, mannen kijken er na. Er zitten gekken genoeg bij die dat verkeerd kunnen interpreteren en een 10-jarige als een lustobject kunnen bekijken, en zich in het ergste geval aan vergrijpen.
Mijn dochter van bijna 3 zal, totdat ik haar oud en verstandig genoeg acht, niet de deur uit mogen in "uitdagende kleding" Ik gruwel bij het idee alleen al dat er mannen zijn die haar later wellicht als sex object gaan zien. Zeker op een (te) jonge leeftijd.
Noem me maar "overprotective", je leest en hoort vaak genoeg dat het mis kan gaan. Prioriteit 1 is toch als ouder dat je je kind dient te beschermen tegen de wereld. Een meisje van 10 kan onmogelijk het besef hebben dat ze als lustobject gezien kan worden.
Hoe behoor je hoeren dan te behandelen?quote:Op donderdag 25 juni 2009 13:16 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Iedereen moet lekker zelf weten wat ze hun kinderen aantrekken, maar dan moeten ze ook niet klagen dat ze als hoeren behandeld worden als ze er als hoeren uitzien.
Er is uit onderzoek gebleken (zie het blad psychologie van deze maand)quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:36 schreef FireFox1 het volgende:
Eens met TS. Hoe je het ook wendt of keert. Korte rokjes hebben effect op mannen. Of ze nu 10 zijn of 18, mannen kijken er na. Er zitten gekken genoeg bij die dat verkeerd kunnen interpreteren en een 10-jarige als een lustobject kunnen bekijken, en zich in het ergste geval aan vergrijpen.
Pfieuw!quote:Op donderdag 25 juni 2009 13:06 schreef MinderMutsig het volgende:
Jaren 80.![]()
Ik ben al aan het googelen naar foto's maar ik kan ze gelukkig niet vinden.
Zonder respect.quote:Op donderdag 25 juni 2009 13:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hoe behoor je hoeren dan te behandelen?
Met 10 jaar? Nou dat vind ik niet normaal. Overigens zie ik dit ook wel gebeuren hier. Ik vraag me dan altijd af wat die ouders van die kinderen denken dat ze 't goed vinden dat hun kind als een sloerie over straat loopt.quote:Op donderdag 25 juni 2009 13:53 schreef panda1980 het volgende:
Ik liep vroeger ook gewoon toen ik 10 was in een minirokje en naveltruitje hoor.
Is niet zo heel speciaal. Als het warm weer is mag dat best.
Gek, toen ik tien was bestonden er nog helemaal geen naveltruitjes volgens mij hoor, die kwamen pas een paar jaar later. En wij hebben hetzelfde bouwjaar.quote:Op donderdag 25 juni 2009 13:53 schreef panda1980 het volgende:
Ik liep vroeger ook gewoon toen ik 10 was in een minirokje en naveltruitje hoor.
Is niet zo heel speciaal. Als het warm weer is mag dat best.
Is dat een leren rokje waar met strass-steentje SEXY op staat en een visnetshirtje dan?quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:06 schreef MamsX het volgende:
Ik snap niet dat jullie kinderen een sloerie noemen?
Als mijn dochter in een kort rokje en shirtje van de Biba Boerderij loopt dan is dat te hoerig?
En het feit dat ze zingt over een kika kusje van kika kip maakt het dan zeker compleet?
ja, je hebt korte rokjes en je hebt korte rokjes. Ik denk dat je goed weet wat er bedoeld wordt. Je weet net zo goed als ik dat er kinderen zijn die in kleding lopen die een associatie op roept die niet positief is.quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:06 schreef MamsX het volgende:
Ik snap niet dat jullie kinderen een sloerie noemen?
Als mijn dochter in een kort rokje en shirtje van de Biba Boerderij loopt dan is dat te hoerig?
En het feit dat ze zingt over een kika kusje van kika kip maakt het dan zeker compleet?
Dat pakje had mijn moeder voor mij (10 jaar) en mijn zusje (7 jaar) gekocht in een kinderboetiekje in Spanje.quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:04 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Gek, toen ik tien was bestonden er nog helemaal geen naveltruitjes volgens mij hoor, die kwamen pas een paar jaar later. En wij hebben hetzelfde bouwjaar.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:15 schreef MinderMutsig het volgende:
Is dat een leren rokje waar met strass-steentje SEXY op staat en een visnetshirtje dan?
Ik wist niet dat Biba Boerderij zulke hoerige kinderkleding maakte.
Jawel hoor. Je had ze 6 jaar ervoor al. Welliswaar kopietjes van de Madonna-truitjes, al dan niet zelf gemaakt of verknipt. Ze waren er.quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:04 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Gek, toen ik tien was bestonden er nog helemaal geen naveltruitjes volgens mij hoor, die kwamen pas een paar jaar later. En wij hebben hetzelfde bouwjaar.
Op 'hoerige kinderkleding'?quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:44 schreef Sjeen het volgende:
Te nieuwsgierigDit is de eerste hit:
[ afbeelding ]
Dat is een heel leuk kort rokje!quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:39 schreef MinderMutsig het volgende:
Dit is best leuk en toch een kort rokje![]()
[ afbeelding ]
Ik wil ook wel een fout voorbeeld posten maar ik vind zo niks met mijn zoekwoorden en om nou 'hoerige kinderkleding' bij google in te gaan voeren gaat me iets te ver.
quote:
Maar als dat meisje bukt zie je ook echt haar Dora onderbroekje wel hoor.quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:47 schreef Smirre het volgende:
[..]
Dat is een heel leuk kort rokje!
Ook de combinatie met de gymschoentjes en het shirtje is helemaal ok.
Zolang het geen string isquote:Op donderdag 25 juni 2009 14:51 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Maar als dat meisje bukt zie je ook echt haar Dora onderbroekje wel hoor.
Ik zit op mijn werk. Ik zal maar niet op zulke termen gaan zoekenquote:Op donderdag 25 juni 2009 15:32 schreef HeatWave het volgende:
slutty children wear
Werkt iets beter in Google.
Ik weet niet over hoe vroeger je het dan hebt, maar ik werd in de jaren '80 voor het eerst ongesteld - op mn 8e. Niets in mij voelde de aandrang te gaan rondparaderen in sexy kleding en te flirten met jongens.quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:28 schreef hestria het volgende:
er word ook nog iets vergeten, vroegerbegon de puberleeftijd pas rond de 13/14? tegenwoordig lopen meisjes van 9 al in de pubertijd.
Een groot deel van de pubertijd is het ontdekken van jezelf, je wensen, wie je bent, wat je wilt. ik denk dat de kleding die die jonge meiden aan willen daar een onderdeel van is.
Hoe idioot kun je het eigenlijk verzinnen als kinderprogrammamaker...quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:02 schreef Dipkip het volgende:
spy kids, waarbij jongedames rondrennen in catsuits en hoge hakken en de slechterik verslaan door met lippenstift te gooien.
Ja, kijk! Dat bedoelen we nu precies met "hoerige kinderkleding" !quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:34 schreef simmu het volgende:
uhm, mijn selene (bijna 11 maanden) heeft ook jurkjes met spaghettibandjes. en ze heeft van de hema een leuke maillot met op haar kont een gezichtje........
Als ik op kop ga hangen ook.quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:51 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Maar als dat meisje bukt zie je ook echt haar Dora onderbroekje wel hoor.
je kan niet vroeg genoeg beginnen met zeurenquote:Op donderdag 25 juni 2009 18:39 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja, kijk! Dat bedoelen we nu precies met "hoerige kinderkleding" !
![]()
Precies! Wij hadden Captain Planet, een mintgroene man in onderbroek die de wereld kwam redden als je allemaal je ringen bij elkaar deed en URF!! WINT!!! FAIAA!! WOTTUW!!! riep omdat er ergens een zeemeeuw stikte in een sixpackplasticje. Dat was tenminste realistisch, verdomme.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:34 schreef Moonah het volgende:
Hoe idioot kun je het eigenlijk verzinnen als kinderprogrammamaker...![]()
oh sorrie, ik wist niet dat ik het had over taise kindhoeren had (en ja, ik maak dezelfde fout als in de originele post, moet je het niet vetdrukken, jij stakker jij)quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:00 schreef Vivi het volgende:
Ja doos, maar we hebben het dan ook niet over spaghettibandjes, lees het topic nog eens door voordat je weer begint te blaten over maillots met gezichtjes en Thaise kindhoeren, het raakt kant noch wal, of voer je je eigen discussie in een alternatief universum ofzo..
zoals je zelf aanvoert elders: het is mijn goed recht om te reageren. doos.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:00 schreef Vivi het volgende:
Ja doos, maar we hebben het dan ook niet over spaghettibandjes, lees het topic nog eens door voordat je weer begint te blaten over maillots met gezichtjes en Thaise kindhoeren, het raakt kant noch wal, of voer je je eigen discussie in een alternatief universum ofzo..
toegegeven, ik lees in een topic als dit enkel de eerste en laatste pagina. dat klopt. ik kwam hiero: De oversexualisering van kinderen. het stukje over spaghettibandjes tegen om precies te zijnquote:Op donderdag 25 juni 2009 19:08 schreef Dipkip het volgende:
Misschien kun je degene quoten die zegt dat spaghettibandjes hoerig zijn, dat maakt het vast een stuk duidelijker. Ondertussen praten wij door over playboy bunnies en leren minirokjes, ok?
[..]
Precies! Wij hadden Captain Planet, een mintgroene man in onderbroek die de wereld kwam redden als je allemaal je ringen bij elkaar deed en URF!! WINT!!! FAIAA!! WOTTUW!!! riep omdat er ergens een zeemeeuw stikte in een sixpackplasticje. Dat was tenminste realistisch, verdomme.
Nee, dat geef ik niet aan en ik ben het er ook niet mee eens. De dingen die ik te sexy vind bij kinderen zal de meerderheid van de mensen (of iig ouders) te sexy vinden bij kinderen (sexy hier lezen als seksueel getint, niet als in dat je mij op kunt dweilen).quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:23 schreef simmu het volgende:
mijn punt is dat als je valt over kinderen in 'sexy' kleding dat je dan eigenlijk eens serieus bij jezelf te rade moet gaan en niet bij de ouders. zoiets gaf je geloof ik zelf ook al aan.
Waar héb je het over? En nee, ik wijs je liever op het feit dat je *weg* in de ruimte aan het kwaken bent, net als in dat andere topic dus, dan op een spelfout, ook al ben je dan blijkbaar zo stom dat je hem nog een keer maakt nadat je al een keer gewezen bent op het feit dat het "Thais" is en niet "Tais". Of het is een vreemde vorm van koketteren die ik niet begrijp.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:17 schreef simmu het volgende:
[..]
oh sorrie, ik wist niet dat ik het had over taise kindhoeren had (en ja, ik maak dezelfde fout als in de originele post, moet je het niet vetdrukken, jij stakker jij)
Leuk, maar DAT IS DE DISCUSSIE NIET! Open er een topic over, dan gaan we er inhoudelijk op inquote:wellicht zou het helpen als je het antwoord leest en probeert te begrijpen, het zou je sieren om daadwerkelijk inhoudelijk in te gaan op wat ik zeg. nl dat het niet zozeer is wat je je kind aantrekt, alswel wat je je kind meegeeft in gedachtengoed.
Geloof me, ik ben geen internetheld, ook irl zou ik je een doos noemen als je je er als een gedraagt. En in jouw geval wel zodanig dat je sniffend terug zou kruipen in je Freggelgrot. Of je Hunnebed. Whatever.quote:maar goed, wellicht is dat teveel gevraagd van zo'n internetheld als jij.
Het staat ieder vrij om zijn mening te uiten, hoe belachelijk niet ingelezen die ook mag zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:18 schreef simmu het volgende:
[..]
zoals je zelf aanvoert elders: het is mijn goed recht om te reageren. doos.
en de titel "jailbait"zegt je natuurlijk niks.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:50 schreef Vivi het volgende:
Voor de wat trageren onder ons: We hebben het dus hierover
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En niet over zoiets als dit, hoewel, Simmu, dit idd een minirokje is:
[ afbeelding ]
nja, de leeftijd van het kind maakt hierin nogal uit denk ik. ook het kind zelf. de ene 13jarige ziet er wellicht schattig uit met spaghettibandjes, de andere probeert een andere look (ik probeer me nu voorzichtig uit te drukkenquote:Op donderdag 25 juni 2009 19:38 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Nee, dat geef ik niet aan en ik ben het er ook niet mee eens. De dingen die ik te sexy vind bij kinderen zal de meerderheid van de mensen (of iig ouders) te sexy vinden bij kinderen (sexy hier lezen als seksueel getint, niet als in dat je mij op kunt dweilen).
Op welke manier zou ik bij mezelf te rade moeten gaan? Ik vind dat kind niet ineens seksueel, ik vind de kleding ongepast. Wat is er mis mee als ik vind dat het de taak is van de ouders om een kind kinderkleding aan te trekken en geen playboykonijnen?
waar haal je het vandaan dat de puders van een 13 jarige dat zomaar kunnen bepalen? netr alsof zo'n kind zich dan niet snel omkleed als die echt vastberaden is. kan je beter proberen fatsoenlijke normen ne waarden mee te geven. nja, je bent iig opgehouden met schelden. dank jequote:Op donderdag 25 juni 2009 20:11 schreef Vivi het volgende:
Zucht...echt waar, het is werkelijk om moedeloos van te worden. Het is niet de discussie of het normaal is om hierop te fappen, (daar is iedereen het over eens namelijk) het gaat erom of dit soort kleding gepast is voor zulke jonge kinderen. En soms zelfs nog jonger. En als je het nu nog niets snapt dan ligt dat toch echt aan jou hoor, ik ga niet lesgeven op de LOM-school ofzo.
Dat is nog steeds besides the issuequote:Op donderdag 25 juni 2009 20:17 schreef simmu het volgende:
[..]
waar haal je het vandaan dat de puders van een 13 jarige dat zomaar kunnen bepalen? netr alsof zo'n kind zich dan niet snel omkleed als die echt vastberaden is. kan je beter proberen fatsoenlijke normen ne waarden mee te geven.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:02 schreef Dipkip het volgende:
Ik weet niet over hoe vroeger je het dan hebt, maar ik werd in de jaren '80 voor het eerst ongesteld - op mn 8e. Niets in mij voelde de aandrang te gaan rondparaderen in sexy kleding en te flirten met jongens.
Wauw. Jij kunt echt he-le-maal niet lezen he?quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:07 schreef simmu het volgende:
en de titel "jailbait"zegt je natuurlijk niks.
overigens zit sangdrax (mijn geregistreerd partner, man, hoe je het noemen wilt) net naast me en zegt: "euiw! moet ik dit leuk vinden, yuk!"
sorrie hoor, maar dit zijn duidelijk kinderen, geen 18+ vrouwen. zoals ik al eerder duidelijk probeerde te maken. als je daarop valt heb je zelf een probleem. dan projecteer je je eigen gedrag op anderen (als je hierop valt, dan val je op kinderen en niet op vrouwen. op je 17de is dat wellicht discutabel of dat acceptabel is, maar op je 30ste zeker niet)
quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:07 schreef simmu het volgende:
[..]
overigens zit sangdrax (mijn geregistreerd partner, man, hoe je het noemen wilt) net naast me en zegt: "euiw! moet ik dit leuk vinden, yuk!"
sorrie hoor, maar dit zijn duidelijk kinderen, geen 18+ vrouwen. zoals ik al eerder duidelijk probeerde te maken. als je daarop valt heb je zelf een probleem. dan projecteer je je eigen gedrag op anderen (als je hierop valt, dan val je op kinderen en niet op vrouwen. op je 17de is dat wellicht discutabel of dat acceptabel is, maar op je 30ste zeker niet)
Kijk, en daar gaat het topic nu over. Jij vindt het dus ook ongepast.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:15 schreef simmu het volgende:
en mij opinie trouwens: mijn dochter zou dus mooi niet de deur uit mogen met kleding zoals op vivi's foto's. enige realiteitszin is me niet vreemd. staat tegenover dat ik vind (mijn mening dus) dat het eenieder vrij staat om zich te kleden zoals die dat wenst. ook puberende mensen.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:08 schreef Dipkip het volgende:
Precies! Wij hadden Captain Planet, een mintgroene man in onderbroek die de wereld kwam redden als je allemaal je ringen bij elkaar deed en URF!! WINT!!! FAIAA!! WOTTUW!!! riep omdat er ergens een zeemeeuw stikte in een sixpackplasticje. Dat was tenminste realistisch, verdomme.
Wake up and smell the coffee ( of lees eens buiten OUD), gebeurd meer dan je denkt hoor.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:07 schreef simmu het volgende:
[..]
Inderdaad, als ik meiden als op die foto's op straat tegen kom, echt wel dat ik dat enorm opwindend vind en ze zeer zeker mijn volle aandacht krijgen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:37 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Wauw. Jij kunt echt he-le-maal niet lezen he?
Niemand valt op die kinderen. Nogmaals, dit is geen pedotopic. Dit is een topic over het feit dat er grenzen zijn aan wat kinderen aan kunnen trekken. Overdreven sexy kleding zoals op deze foto's is dus voorbij zulke grenzen. Wij vinden dat kinderen dit niet mogen dragen.
Het heeft NIETS te maken met of wij op die kinderen vallen.
LEES!!!
Het zijn leuke meisjes om te zien en als ik 14 was zou ik er opgewonden van raken, maar als normale volwassen man denk je dan hooguit 'over een paar jaar zal het een onwijs lekker wijf worden'quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:06 schreef Sakura het volgende:
[..]
Inderdaad, als ik meiden als op die foto's op straat tegen kom, echt wel dat ik dat enorm opwindend vind en ze zeer zeker mijn volle aandacht krijgen.
Maar als ze dan dichterbij komen, en je ziet dat het pas kinderen zijn die in die zeer sexueele kleding rondlopen![]()
Die zeer geile kleiding en houding is echt 12 bruggen te ver
Dat dan weer welquote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:18 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het zijn leuke meisjes om te zien en als ik 14 was zou ik er opgewonden van raken, maar als normale volwassen man denk je dan hooguit 'over een paar jaar zal het een onwijs lekker wijf worden'
Jij denkt werkelijk dat er niet op grote schaal gefapt wordt op zulke foto's? Ik heb het dan over een foto zoals die bovenstaande jailbait.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:11 schreef Vivi het volgende:
Zucht...echt waar, het is werkelijk om moedeloos van te worden. Het is niet de discussie of het normaal is om hierop te fappen, (daar is iedereen het over eens namelijk)
Op het gebied van seksualiteit is leeftijd vrij arbitrair. Wat biologisch gezien normaal is, is dat je je aangetrokken voelt tot een persoon van het andere geslacht wanneer deze een fysiek seksuele ontwikkeling vertoont. Het is dus biologisch volstrekt normaal dat, bijvoorbeeld, een man van 40 seksueel opgewonden raakt door een meisje van 15, wanneer dat meisje duidelijk een seksuele rijping heeft doorgemaakt. Dat is nu eenmaal de natuur. Dat het wettelijk niet is toegestaan om gehoor te geven aan die aantrekking is natuurlijk logisch, want naast het fysieke is er ook nog de psychische kant en tussen een man van 40 en een meisje van 15 bestaat nogal een verschil wat dat betreft.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:07 schreef simmu het volgende:
[..]
As ze "heeeeel" zegt dan denk ik dat haar interesse nu wel is gewekt door die beelden. Natuurlijk is het woordje sex nog niet volledig synoniem met wat ze allemaal ziet in vunzige boekjes. Maar haar mening is nu wel aan het vormen en dat wordt later allemaal onder de noemer 'sex' geplaatst' denk ik.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:57 schreef snakelady het volgende:
Ik schrok natuurlijk wel even maar ben blij dat ze in haar kinderlijke onschuld verders er totaal niet mee bezig is.
ha ha het lijkt alsof de cda weer in de regering zit ha ha oh nee dat is ook zo ha haquote:Op zondag 28 juni 2009 10:19 schreef servus_universitas het volgende:
Ontopic:
Ik ben het met Dipkip eens die hierboven al ergens aankaart dat er bijvoorbeeld verschillende soorten korte rokjes bestaan. Een kort rokje is niet per definitie een teken van seksualisering. Het gaat om het totaalplaatje, de attitude die het kind erbij vertoont. Als dat totaalplaatje de wens van het kind tot seksueel prikkelen laat zien, dan gaat daar wat mij betreft iets grondig mis. Ik zou zeggen: in principe gaat daar iets grondig mis bij de opvoeding.
quote:Op zondag 28 juni 2009 14:35 schreef edwin999 het volgende:
[..]
ha ha het lijkt alsof de cda weer in de regering zit ha ha oh nee dat is ook zo ha ha
ik kom dus uit een heel liberaal mileu en ik spreek het volledig tegen dat er bij kinderen die expirimenteren met beginnende sexualiteit er iets grondigs mis zou gaan.....
op de leeftijd van zeven begonnen hier en daar bij ons in de buurt kinderen elkaar sexueel aan te raken ...allemaal kinderspel natuurlijk maar ook een onderdeel van een gezonde fysieke ontwikkeling van een kind op weg om een volwassene te worden ....
Och ja, de drogreden van de glijdende schaal.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:42 schreef edwin999 het volgende:
de ultieme non sexuele kleding voor kinderen ? ... de ouderwetse zeeuwse boerinnen met hun klederdracht haha op klompen
Veel te jonge meisjes in korte topjes en rokjes, helemaal wanneer vergezeld van volkse ouders die geen enkel sociaal besef lijken te hebben zijn gewoon schijtirritant. Toevallig zat ik laatst met m'n vriendin op een bankje voor een ijssalon wat ijs te eten toen een paar ouders met jonge kinderen recht tegenover ons plaatsnamen. Onder hen een meisje met een belachelijk kort rokje dat wijdbeens aan haar ijsje zat te likken.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:36 schreef FireFox1 het volgende:
Mijn dochter van bijna 3 zal, totdat ik haar oud en verstandig genoeg acht, niet de deur uit mogen in "uitdagende kleding" Ik gruwel bij het idee alleen al dat er mannen zijn die haar later wellicht als sex object gaan zien. Zeker op een (te) jonge leeftijd.
Noem me maar "overprotective", je leest en hoort vaak genoeg dat het mis kan gaan. Prioriteit 1 is toch als ouder dat je je kind dient te beschermen tegen de wereld. Een meisje van 10 kan onmogelijk het besef hebben dat ze als lustobject gezien kan worden.
Hiermee ben ik 't dus oneens, een jong kind in kort rokje en topje wil ik helemaal niet zien, laat staan er actief naar kijken. Houd het alsjeblieft uit m'n buurt of poneer het tenminste niet midden in mijn gezichtsveld. Doe je dit toch, breng het dan op z'n minst manieren bij en laat het op een beschaafde, toonbare manier zitten. Sommige ouders.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:36 schreef FireFox1 het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert. Korte rokjes hebben effect op mannen. Of ze nu 10 zijn of 18, mannen kijken er na. Er zitten gekken genoeg bij die dat verkeerd kunnen interpreteren en een 10-jarige als een lustobject kunnen bekijken, en zich in het ergste geval aan vergrijpen.
Ok, ik weet dat ik in een ouderwetse omgeving opgegroeid ben, maar dit herken ik dus echt niet. Ik weet zelfs nog dat ik shocked was toen ik in de eerste kwam en we instuif hadden en dat de meisjes van de MAVO (ja, ik was een gymnasiumtrutje en dat was toen echt een wereld van verschil) allemaal volgeplamuurd warenquote:Op woensdag 24 juni 2009 18:20 schreef MinderMutsig het volgende:
Meisjes in groep 7/8 met mascara op zag je 20 jaar geleden ook al hoor.
Ongetwijfeld zal dat wél gebeuren, maar zoals er heel duidelijk staat gaat het erom om dat als *normaal* /sociaal acceptabel beschouwd wordt.quote:Op zondag 28 juni 2009 10:04 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat er niet op grote schaal gefapt wordt op zulke foto's? Ik heb het dan over een foto zoals die bovenstaande jailbait.
quote:Op zondag 28 juni 2009 15:02 schreef servus_universitas het volgende:
[..]Leer eerst eens lezen voordat je iemand in een politiek hokje tracht te duwen.
Heb ik mij kritisch uitgelaten over de neiging van kinderen om seksualiteit spelenderwijs te ontdekken? Dat maak ik niet uit mijn eigen woorden op in ieder geval. Het is volstrekt normaal dat kinderen hun seksualiteit ontdekken. Maar er is ook nog zoiets als het normatieve kader van het publieke domein. En niet alleen is er dat normatieve kader mee gemoeid, maar het is eveneens een kwestie van gezond verstand. Wie wil zijn/haar kinderen nu in het openbaar een seksueel signaal laten afsteken? Er is niets grondig mis met kinderen die bij zichzelf of onderling hun seksualiteit ontdekken. Er is wel wat grondig mis met ouders die geen enkel bezwaar er in zien dat hun kinderen en publique seksuele signalen afsteken.
Haha, hihi, hoho. Dáááág!quote:Op zondag 28 juni 2009 17:36 schreef edwin999 het volgende:
ha ha de geschiedenis herhaald zich ....perecies de jaren vijftig van de vorige eeuw ha ha in deze discussie vol met spruitjes lucht
met alle respect maar naar een 10 jarige in een kort rokje heeft toch echt geen effect op mij.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:36 schreef FireFox1 het volgende:
Eens met TS. Hoe je het ook wendt of keert. Korte rokjes hebben effect op mannen. Of ze nu 10 zijn of 18, mannen kijken er na.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |