abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69922610
Cadel Evans, idool van beroep.

Onterecht gezien als wieltjesplakker, door het jaar heen is hij een van de meest aanvallende renners onder de toppers.

Cadel Evans (born Katherine, Northern Territory 14 February 1977) is an Australian professional racing cyclist on the Silence-Lotto team. In 2007, Evans became first Australian to win the UCI ProTour. He has the highest Tour de France finishes for an Australian, coming second in 2007 and 2008. Before turning to road cycling in 2001, Evans was a champion mountain biker, riding for the Volvo-Cannondale MTB team, winning the World Cup in 1998 and 1999 and placing seventh in the men's cross-country mountain bike race at the 2000 Summer Olympics in Sydney. He is married to Chiara Evans, an Italian pianist.

Vorig jaar lukt het net niet om de Tour te winnen, maar hij heeft er alle vertrouwen in:
quote:
Hij startte de Ronde van Frankrijk 2008 als topfavoriet. In de tiende etappe van deze ronde, waarbij de Tourkaravaan zich begaf naar aankomstplaats Hautacam, veroverde hij zijn eerste gele trui uit zijn carrière, met één seconde voorsprong op de Luxemburger Fränk Schleck. Hij moest die een paar dagen later opnieuw afstaan aan diezelfde Fränk Schleck. Later zou hij de Ronde van Frankrijk 2008 opnieuw als 2de afsluiten. Hij strandt op 58" van Carlos Sastre. "8ste, 4de, 2de en nu anderhalvste. We komen dichter, volgend jaar kom ik terug om te winnen.", was de reactie van Evans.
Hij zal het, in vergelijking met de meeste andere favorieten, niet echt moeten hebben van zijn ploeg. Jurgen Vandenbroeck en Thomas Dekker moeten de belangrijkste knechten voor het hooggebergte worden, verder zal hij onder meer Sebastian Lang, Johan Vansummeren, Greg van Avermaet en Charles Wegelius aan zijn zijde krijgen.

Steun hier deze held, bejubel hem als hij weer wat moois doet of steek hem een hart onder de riem als het om onverklaarbare redenen niet volgens plan gaat.

Hij is ook de volgen op Twitter:
http://twitter.com/cadelofficial

donderdag 11 juni 2009 @ 03:33:35 #2
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_69922630
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 11 juni 2009 @ 03:59:43 #3
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_69922692
* Zelva meldt zich.
  donderdag 11 juni 2009 @ 07:45:45 #4
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_69923163
Voorspelling: Contador verliest beduidend minder op Evans in de individuele tijdritten, dan Evans op Contador verliest in de TTT.

Ik denk dat Evans tijd op Contador moet gaan pakken in de bergen wil hij de Tour winnen. Lastige opgave.

Silence heeft wel een aantal goede tot zeer goede tijdrijders, maar ik vraag me af of het genoeg zal zijn in de TTT. Nog iets: Astana zal hem waarschijnlijk thuis laten, maar ik lach me rot als ook Brajkovic aan de start staat.
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:06:01 #5
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_69924287
Ik vind het maar vreemd, die TTT logica steeds. Over Silence wordt steeds gezegd dat ze wat leuke tijdrijders hebben, maar dat ze toch heel wat tijd gaan verliezen op Astana. Over Rabo wordt gezegd dat ze wat leuke tijdrijders hebben, waardoor ze het verlies serieus zullen kunnen beperken op Astana.

Zelfde redenering, persoonlijk denk ik ook dat de 2 qua mogelijkheden in de TTT erg aan elkaar gewaagd zijn, maar de ene gaat volgens de logische redenering verliezen, de andere gaat netjes de schade beperken.

Kortom, het lijkt meer op wishful thinking.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_69924390
Dat is het natuurlijk ook. Maar laten we het hier over Evans houden.

Ik vind hem wel goed, dat geneuzel over dat hij alleen maar blijft volgen. Dat moet je dan ook nog maar doen, het is niet dat 'ie z'n hand op de schouders legt van iemand die voor hem rijdt, hij trapt nog altijd zelf omhoog.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_69925425
Als je twee keer tweede bent geworden, is het natuurlijk sneu als je hem nooit wint.

Hij zal wel ergens iets moeten proberen. Misschien juist op een verrassend moment.
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:48:22 #8
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_69925507
Ik had het niet over Rabobank, maar OK.

Zowel Rabobank als Silence zie ik veel tijd verliezen op Astana. TTT is gewoon te lang, als je bedenkt dat de reele tijdsverschillen worden opgemeten.
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind het maar vreemd, die TTT logica steeds. Over Silence wordt steeds gezegd dat ze wat leuke tijdrijders hebben, maar dat ze toch heel wat tijd gaan verliezen op Astana. Over Rabo wordt gezegd dat ze wat leuke tijdrijders hebben, waardoor ze het verlies serieus zullen kunnen beperken op Astana.

Zelfde redenering, persoonlijk denk ik ook dat de 2 qua mogelijkheden in de TTT erg aan elkaar gewaagd zijn, maar de ene gaat volgens de logische redenering verliezen, de andere gaat netjes de schade beperken.

Kortom, het lijkt meer op wishful thinking.
pi_69926477
Wim, wordt kritiek op Cadelleke hier ook getolereerd?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_69928388
Als renner heb ik weinig problemen met hem, als persoon naast de koers komt ie over als een nerd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_69934068
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wim, wordt kritiek op Cadelleke hier ook getolereerd?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eigenlijk niet, uit de OP:
quote:
Steun hier deze held, bejubel hem als hij weer wat moois doet of steek hem een hart onder de riem als het om onverklaarbare redenen niet volgens plan gaat.

Als je z'n Twitter een beetje volgt valt het allemaal wel mee met z'n persoonlijkheid trouwens.
pi_69934370
Het waren gewoon stressreacties. Katten in het nauw maken soms rare sprongen.

Je moet daar zo iemand niet op vastpinnen.
pi_69935401
Sebastian Lang is zojuist gevallen in de Dauphiné en per ambulance afgevoerd. Waarschijnlijk een degelijke knecht en belangrijke schakel voor de TTT minder voor Silence, als die uberhaupt nog 9 man op de been kunnen krijgen.

Ik zie het zelfs nog wel gebeuren dat Gilbert nog wordt opgetrommeld, die wilde Evans eigenlijk sowieso al meehebben na de klassiekers.
pi_69935534
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:17 schreef wimderon het volgende:
Sebastian Lang is zojuist gevallen in de Dauphiné en per ambulance afgevoerd. Waarschijnlijk een degelijke knecht en belangrijke schakel voor de TTT minder voor Silence, als die uberhaupt nog 9 man op de been kunnen krijgen.

Ik zie het zelfs nog wel gebeuren dat Gilbert nog wordt opgetrommeld, die wilde Evans eigenlijk sowieso al meehebben na de klassiekers.
Mhua als Scheirlinckx fit is, hebben ze nog perfect 9 man uit de voorselectie voor de Tour (Evans, Dekker, Delage, Wegelius, Lloyd, Van Avermaet, Vansummeren, Sentjens en Scheirlinckx). Niet de sterkste selectie, duidelijk, maar soit. Ze moeten toch wat.
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:18:36 #15
67640 SaintOfKillers
pi_69937566
Als er nog zouden uitvallen, dan zou Hoste wel willen meedoen (als 't echt niet anders ging).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_69937574
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:21 schreef TheArt het volgende:

[..]

Mhua als Scheirlinckx fit is, hebben ze nog perfect 9 man uit de voorselectie voor de Tour (Evans, Dekker, Delage, Wegelius, Lloyd, Van Avermaet, Vansummeren, Sentjens en Scheirlinckx). Niet de sterkste selectie, duidelijk, maar soit. Ze moeten toch wat.
quote:
Ondertussen stoomt Silence-Lotto zich klaar voor de Tour. Nadat er eerder al vraagtekens stonden achter de namen van Leif Hoste en Mario Aerts, lijkt nu ook Staf Scheirlinckx te moeten afhaken.

Scheirlinckx gaf dinsdag op in de Dauphiné Libéré. "Hij heeft voor de proloog zijn knie gestoten", zegt Sergeant in Gazet van Antwerpen. "Hij heeft nog geprobeerd, maar het ging niet meer."

"Maar voor mij blijft hij een kanshebber voor de Tour-ploeg. Hij zal nu enkele dagen rusten en stoomt zich dan klaar via de Ster Elektrotoer. Volgens de ploegdokter kan het nog altijd."
Natuurlijk krijgen ze 9 man op de been, maar types als Delage zijn natuurlijk al vervangers van vervangers.
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:22:05 #17
67640 SaintOfKillers
pi_69937682
Moeten ze misschien toch nog Petacchi gaan halen .
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:26:23 #18
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_69937823
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:17 schreef wimderon het volgende:

Ondanks dat de organisatie van de TdF geen grote verschillen verwacht in de TTT (ik denk daar toch iets anders over), denk ik dat Evans nu behoorlijk zit te stressen. Gilbert kunnen ze nu beter meenemen idd.
pi_69938007
Zie hem nu onwennig om zich heen kijken, zoekend naar een achterwiel
Geen wonder dat hij zo snel is.
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:33:27 #20
39333 Zelva
pi_69938077
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:21 schreef TheArt het volgende:

[..]

Van den Broeck niet? Of heb ik wat gemist?
pi_69938089
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:18 schreef wimderon het volgende:

[..]

[..]

Natuurlijk krijgen ze 9 man op de been, maar types als Delage zijn natuurlijk al vervangers van vervangers.
De kans was sowieso wel groot dat Delage zou meegaan, ook als waren Aerts, Hoste en Lang helemaal fit.
pi_69938129
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:33 schreef Zelva het volgende:

[..]

Van den Broeck niet? Of heb ik wat gemist?
Mon excuses, helemaal vergeten. Die gaat natuurlijk sowieso wel mee. Kortom, ze redden het zeker wel.
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:59:23 #23
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69941829
- God Wim duldt geen kritiek -

[ Bericht 81% gewijzigd door pfaf op 11-06-2009 18:49:14 ]
pi_69943361
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:59 schreef pfaf het volgende:
Sjesus wat een knuppel weer vandaag. Echt de meest walgelijke renner in het peloton.
Opdonderen graag. Als je wil zeiken over Evans open je maar een eigen topic.
pi_69946015
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:37 schreef wimderon het volgende:

[..]

Opdonderen graag. Als je wil zeiken over Evans open je maar een eigen topic.
Waarom zou hij hier geen kritiek op Evans mogen hebben?
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:08:02 #26
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69946612
Die andere is dichtgegooid, dus hier weer:
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 @ 16:59 schreef pfaf het volgende:
Sjesus wat een knuppel weer vandaag. Echt de meest walgelijke renner in het peloton.
pi_69947088
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:51 schreef sjimz het volgende:

[..]

Waarom zou hij hier geen kritiek op Evans mogen hebben?
Weet ik dat ook weer, als Ajax binnenkort tegen Feyenoord scoort kom ik me even in het Feyenoord-topic melden.

Iets in de trant van 'Wat een knuppels weer vandaag. Echt de meest walgelijke ploeg die er bestaat.' zal het dan worden.

Eens kijken hoe snel ik dan beschimpt ben, de post verwijderd is en geband ben.
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:19:58 #28
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_69947105
Wieltjesplakker, maar wel één van de kanshebbers. Contador favoriet, daarachter komt Evans met nog een paar andere mannen.
pi_69947400
Evans gaat het gewoon niet redden om hem te winnen. Hij kan alleen maar plakken en tijdrijden.
pi_69947404
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:19 schreef wimderon het volgende:

[..]

Weet ik dat ook weer, als Ajax binnenkort tegen Feyenoord scoort kom ik me even in het Feyenoord-topic melden.

Iets in de trant van 'Wat een knuppels weer vandaag. Echt de meest walgelijke ploeg die er bestaat.' zal het dan worden.

Ik wist niet dat er zoveel rivaliteit bestond
pi_69947447
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:19 schreef wimderon het volgende:

[..]

Wim, er mag hier best kritiek zijn, maar zeker niet op de wijze zoals dat ging in het DL-topic. Een beetje discussiëren mag best, maar constant alleen kots-smilies posten en steeds dezelfde dingen hier posten zal niet getolereerd worden iig.
sig verwijderd door FA
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:28:48 #32
67640 SaintOfKillers
pi_69947510
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:26 schreef Palmboom313 het volgende:
Evans gaat het gewoon niet redden om hem te winnen. Hij kan alleen maar plakken en tijdrijden.
En het is ook zo lang geleden dat iemand nog op die manier een grote ronde wist te winnen.
pi_69947562
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:28 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En het is ook zo lang geleden dat iemand nog op die manier een grote ronde wist te winnen.
In de tour wel en daar gaat het hier toch over
pi_69950864
Ik vind het altijd zo aandoenlijk wanneer hij de spanning amper meer onder controle heeft.
pi_69950940
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:47 schreef Blawh het volgende:
Ik vind het altijd zo aandoenlijk wanneer hij de spanning amper meer onder controle heeft.
Met die hond vorig jaar .
sig verwijderd door FA
pi_69951344
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:49 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Met die hond vorig jaar .
Dat was wel erg ja.
"don't step on my doggie or i will kill you"
pi_69952828
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:08 schreef pfaf het volgende:
Die andere is dichtgegooid, dus hier weer:
[..]

Vanwaar die enorme omslag in je opvattingen over Evans?

Uit je reacties hier kan ik niet opmaken dat je hem toen ook al de meeste walgelijke renner van het peloton vond. Hoogstens dat je liever een echte klimmer zag winnen, maar je vond het volkomen begrijpelijk dat Evans verdedigend reed toen hij het geel had en rept met geen woord over een enorme afkeer jegens Evans.
pi_69953074
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat was wel erg ja.
"don't step on my doggie or i will kill you"
"I will cut your head of" was het.
pi_69956034
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:31 schreef wimderon het volgende:

[..]

Uit je reacties hier kan ik niet opmaken dat je hem toen ook al de meeste walgelijke renner van het peloton vond. Hoogstens dat je liever een echte klimmer zag winnen, maar je vond het volkomen begrijpelijk dat Evans verdedigend reed toen hij het geel had en rept met geen woord over een enorme afkeer jegens Evans.
Wel een leuk topic trouwens. Daar wordt wat constructiever gediscussieerd over Evans/Menchov dan nu gebruikelijk is.
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:43:18 #40
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69956277
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:31 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ook daar ben ik geen fan van 'm hoor, zie de PI bij deze post. En ik begrijp verdedigend rijden wel, maar zo verdedigend rijden dat je je gele trui opgeeft, omdat je niet voorop wilt rijden, dat is een stap te ver...
pi_69957330
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:43 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ook daar ben ik geen fan van 'm hoor, zie de PI bij deze post. En ik begrijp verdedigend rijden wel, maar zo verdedigend rijden dat je je gele trui opgeeft, omdat je niet voorop wilt rijden, dat is een stap te ver...
Dat je daar ook al overkomt als niet zijn grootste fan merkte ik al op. Van een enorme afkeer is echter niets te merken.

Verder geven Gesink en Breukink vandaag aan dat Evans niet veel beter kon vandaag waar ik al eerder naar verwees.

Inmiddels heeft Evans zelf ook gereageerd en aangegeven dat hij wel zo'n beetje gedaan heeft wat hij kon vandaag. Achteraf is het zelfs misschien niet eens een slechte zaak dat hij de trui kwijt is. Hij hoeft niet te verdedigen met een ploeg van amper 5 man, is de druk van de leiderstrui kwijt en kan nu zelf reageren ipv ageren, wat met het oog op de Tour niet ongunstig is.

De Tour vorig jaar is ook gewoon duidelijk, daar was hij gewoon niet goed genoeg in de derde week. Dat werd ook duidelijk in de laatste tijdrit, die erg matig was van Evans' kant. Man tegen man bleef hij ook gewoon tijd verliezen op de Alpe d'Huez tegen Sastre.
pi_69958663
Ik denk dat velen ook neerkijken op het feit dat Evans niet heel veel charisma heeft. Net zoals leipheimer bijv.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69958938
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk dat velen ook neerkijken op het feit dat Evans niet heel veel charisma heeft. Net zoals leipheimer bijv.
Ik denk dat er vooral wordt neergekeken op de gefrustreerde manier waarop hij vorig jaar in de tour rondreed toen hij als favoriet naar voren werd geschoven en zowat naast zijn schoenen ging lopen.
pi_69959077
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik denk dat er vooral wordt neergekeken op de gefrustreerde manier waarop hij vorig jaar in de tour rondreed toen hij als favoriet naar voren werd geschoven en zowat naast zijn schoenen ging lopen.
Dat is inderdaad ook een onderdeel van het wielrennen. Een Landis kraakte ook op het moment dat hij de gele trui in bezit had, fysiek welteverstaan, wellicht door de druk van de gele trui.

Dat is echter nog geen reden om onzin te gaan verkopen over iemand, hoe zeer je iemand ook niet mag.
pi_69959758
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:52 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook een onderdeel van het wielrennen. Een Landis kraakte ook op het moment dat hij de gele trui in bezit had, fysiek welteverstaan, wellicht door de druk van de gele trui.

Dat is echter nog geen reden om onzin te gaan verkopen over iemand, hoe zeer je iemand ook niet mag.
Nee, ok. Maar Evans heeft sinds zijn ineenstorting in de Giro een jarenlange reputatie opgebouwd van niet aanvallen. En terecht, want die jaren heeft hij (bijna) niet aangevallen. Pas sinds vorig jaar is hij meer aanvallend gaan rijden. Maar dan in koersen die 75% van het publiek niet ziet en dan vaak ook nog op momenten en manieren waarvan je denkt "waarom doe je dat daar?". Zijn aanvalslust in de Waalse Pijl bestaat er bijvoorbeeld uit om aan de voet van de muur van Huy zo hard mogelijk te gaan rijden en dan op het einde voorbij gestoken te worden door een Rebellin. Als je die wilt winnen, dan is dat wel de stomste manier om een aanval op te zetten. Niet verwonderlijk dat Gilbert achteraf ook geïrriteerd reageerde naar Evans toe.

En de aanvallen van Evans in de Tour zijn werkelijk op één hand te tellen. En de Tour is de belangrijkste wielerwedstrijd, dus daar wordt je op beoordeeld als ronderenner (en al helemaal als dat je grote doel is, wat het voor Evans al een paar jaar lang is). Feit is iig dat in grote rondes, als het er echt om gaat, Evans vooral in de wielen zit. Als hij daarin al eens voorop komt, dan gaat 'ie meteen paniekerig om zich heen kijken wie er kan overnemen.

Wat er dan ook nog eens bijkomt, is dat Evans vorig jaar naar voren was geschoven als de grote favoriet voor de Tour. Hoe wil hij de Tour winnen? Door op het moment dat 'ie in het geel komt, die trui zo snel mogelijk weer af te staan en in de laatste tijdrit weer toe te slaan.
Tsja. Da's nou niet de beste manier om je reputatie als wieltjesplakker om te vormen tot aanvallende renner.

Als je eenmaal een naam hebt, kom je er moeilijk vanaf.
En als je dan ook nog eens uitermate irritant overkomt, dan zijn mensen helemaal niet meer geneigd om genuanceerd te kijken.

En als je nou zijn erelijst eens kritisch gaat bekijken, dan staat er eigenlijk bijzonder weinig op aan aansprekende overwinningen en ook qua ereplaatsen of etappe-verwinningen in de grote rondes is het geen bijzondere lijst.
Dus hij heeft geen uitstraling én weinig resultaten in precies die wedstrijden waarvoor hij is aangetrokken. Want hij is naar Lotto gehaald als kopman voor de Tour. Daar was 'ie dan 2x 2e, een keer 4e en een keer 8e. Op een volstrekt kleurloze manier. En dan is hij nog op een volstrekt kleurloze manier 4e geworden in de Vuelta.
pi_69960743
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 00:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, ok. Maar Evans heeft sinds zijn ineenstorting in de Giro een jarenlange reputatie opgebouwd van niet aanvallen. En terecht, want die jaren heeft hij (bijna) niet aangevallen. Pas sinds vorig jaar is hij meer aanvallend gaan rijden. Maar dan in koersen die 75% van het publiek niet ziet en dan vaak ook nog op momenten en manieren waarvan je denkt "waarom doe je dat daar?". Zijn aanvalslust in de Waalse Pijl bestaat er bijvoorbeeld uit om aan de voet van de muur van Huy zo hard mogelijk te gaan rijden en dan op het einde voorbij gestoken te worden door een Rebellin. Als je die wilt winnen, dan is dat wel de stomste manier om een aanval op te zetten. Niet verwonderlijk dat Gilbert achteraf ook geïrriteerd reageerde naar Evans toe.
Gilbert reageerde geïrriteerd omdat Evans onduidelijke signalen had gegeven over of hij nou wel of niet goed was. Voor Evans is een lange 'sprint' trouwens de enige manier om de Waalse Pijl te winnen, een Rebellin klopt hij nooit in een sprint over 100 meter. Dat noem ik ook geen aanval trouwens, wat hij in de Waalse Pijl doet. Gilbert en Evans zijn trouwens zeer goed met elkaar.
quote:
En de aanvallen van Evans in de Tour zijn werkelijk op één hand te tellen. En de Tour is de belangrijkste wielerwedstrijd, dus daar wordt je op beoordeeld als ronderenner (en al helemaal als dat je grote doel is, wat het voor Evans al een paar jaar lang is). Feit is iig dat in grote rondes, als het er echt om gaat, Evans vooral in de wielen zit.
En daarin verschilt hij met de Leipheimers, Menchovs en Valverde's omdat? Gaan die wel met regelmaat aanvallen in grote rondes? Als alle klassementsrenners in topvorm zijn, waar je in de Tour vanuit mag gaan, hoort Evans gewoon niet bij de beste klimmers. Contador, Sastre en Andy Schleck moet je op dat gebied sowieso al hoger inschatten, waarom is Evans dan degene die moet gaan aanvallen? Je moet het ook kunnen hè, een ronde duurt bovendien drie weken, waarbij Evans al een aantal maal een zwakkere derde week heeft gekend.
quote:
Als hij daarin al eens voorop komt, dan gaat 'ie meteen paniekerig om zich heen kijken wie er kan overnemen.
Tja, er rijdt niet overal een Di Luca rond, die je als luxeknecht naar de streep leidt.
quote:
Wat er dan ook nog eens bijkomt, is dat Evans vorig jaar naar voren was geschoven als de grote favoriet voor de Tour. Hoe wil hij de Tour winnen? Door op het moment dat 'ie in het geel komt, die trui zo snel mogelijk weer af te staan en in de laatste tijdrit weer toe te slaan.
Tsja. Da's nou niet de beste manier om je reputatie als wieltjesplakker om te vormen tot aanvallende renner.
Eh, hij verloor de trui pas naar Prato Nevoso, toen hij regulier uit de trui werd gereden door Fränk Schleck. Daar was weinig weggeven bij. Is het misschien ook een optie dat hij vorig jaar gewoon niet goed was in de derde week? Zowel op de Prato Nevoso als op de Alpe d'Huez gaf hij een zwakke indruk, die in de slottijdrit nog eens werd bevestigd. Als hij op Alpe d'Huez constant vol op kop zou hebben gereden was Fränk Schleck er later nog eens bij weggeknald en zou de uitgangspositie alleen maar slechter worden. Hij had wat eerder tempo kunnen maken, maar heel veel meer zat er daar gewoon niet in, Sastre was gewoon de beste.
quote:
En als je nou zijn erelijst eens kritisch gaat bekijken, dan staat er eigenlijk bijzonder weinig op aan aansprekende overwinningen en ook qua ereplaatsen of etappe-verwinningen in de grote rondes is het geen bijzondere lijst.
Dus hij heeft geen uitstraling én weinig resultaten in precies die wedstrijden waarvoor hij is aangetrokken. Want hij is naar Lotto gehaald als kopman voor de Tour. Daar was 'ie dan 2x 2e, een keer 4e en een keer 8e. Op een volstrekt kleurloze manier.
Hij is inderdaad gehaald voor de Tour. Desalniettemin rijdt hij door het jaar heen een prima rijtje resultaten bij elkaar, terwijl het voor hem toch vooral om de Tour draait. Dan zijn twee tweede plaatsen, een vierde en een achtste (achter nota bene Armstrong, Basso, Ullrich, Mancebo, Vinokourov, Leipheimer en Rasmussen) gewoon prima. Veel meer mag je niet verwachten, zeker aangezien Contador bijvoorbeeld gewoonweg de betere renner is en vorig jaar CSC gewoon een prima ploegenspel heeft gespeeld.

quote:
En dan is hij nog op een volstrekt kleurloze manier 4e geworden in de Vuelta.
Na een slopende Tour, met voor hem de frissere Menchov en Sanchez en de veel taaiere Sastre, om op de valreep het Pro Tour-klassement binnen te slepen. Ook daar had hij natuurlijk veel meer moeten aanvallen.
pi_69961307
Je verdedigt hem leuk, en natuurlijk valt het allemaal wel mee met z'n persoonlijkheid (denk aan het Tibet gebeuren, dat getuigt iig van wat lef).

Toch is z'n probleem denk ik net als Menchov dat het er allemaal heel gemakkelijk uitziet. Zoals afgelopen middag, ik kan me rationeel niet voorstellen dat hij niet harder had gereden als hij het had gekund (maar toch die sprint dan weer wel op het eind ).
pi_69961348
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 01:48 schreef thettes het volgende:
Je verdedigt hem leuk, en natuurlijk valt het allemaal wel mee met z'n persoonlijkheid (denk aan het Tibet gebeuren, dat getuigt iig van wat lef).

Toch is z'n probleem denk ik net als Menchov dat het er allemaal heel gemakkelijk uitziet. Zoals afgelopen middag, ik kan me rationeel niet voorstellen dat hij niet harder had gereden als hij het had gekund (maar toch die sprint dan weer wel op het eind ).
Tja, die sprint, dat had Menchov ook tweemaal in de Giro. Achteraf bleek dat hij toch ook niet zo fris zat als het allemaal overkwam. We zullen het zien, kon hij niet omdat hij (nog) niet goed genoeg is, wou hij niet met het oog op de Tour, zou het zelfmoord geweest om de leiderstrui te behouden met wat er nog gaat komen en nauwelijks serieuze ploeggenoten (nog 4 over, onder wie een vermoeide Vanendert en de net teruggekeerde Lloyd) over, heeft hij gegokt en verloren? Misschien komen we er wel helemaal niet achter...
pi_69961496
Die tweemaal zat ie juist wél fris, later in de ronde was Di Luca beter, toen beet hij echt op z'n tandvlees hoorden we achteraf. Maar die eerste keren hoefde hij geen kopwerk te doen omdat er geen concurrenten vooruit zaten i.t.t. Evans vandaag.

Maar ik vraag me serieus af of een minuutje harder de Ventoux op rijden (maar zonder acceleraties, dus dat bespaart weer energie) nog zoveel gevolgen heeft voor een wedstrijd die pas over 3 weken begint.
pi_69961523
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 02:15 schreef thettes het volgende:
Die tweemaal zat ie juist wél fris, later in de ronde was Di Luca beter, toen beet hij echt op z'n tandvlees hoorden we achteraf. Maar die eerste keren hoefde hij geen kopwerk te doen omdat er geen concurrenten vooruit zaten i.t.t. Evans vandaag.
Bij de eerste, toen hij de rit in de sprint won, had hij het roze zelfs nog helemaal niet. Het was aan Di Luca te danken dat we tijdens de afgelopen Giro nooit hebben kunnen/hoeven ondervinden hoe Menchov met een dergelijke situatie om zou gaan.
quote:
Maar ik vraag me serieus af of een minuutje harder de Ventoux op rijden (maar zonder acceleraties, dus dat bespaart weer energie) nog zoveel gevolgen heeft voor een wedstrijd die pas over 3 weken begint.
Tja, ik zeg het nogmaals, je weet niet wat het nu precies was. Is hij nu gewoon niet beter dan dit, wat zou inhouden dat hij slechter is dan Valverde (ergens wel logisch aangezien laatste waarschijnlijk geen Tour rijdt) en ietsje beter dan Contador? Wilde hij de trui gewoon uit handen geven met nog wat dagen voor de boeg en geen ploeg? Rekende hij er op dat Contador nog wel ging aanvallen en hij daarom nog wat over moest houden? Of heeft hij daadwerkelijk gewoon een domme koers gereden?

Gezien de reacties van de betrokkenen neig ik niet direct naar het laaste.
pi_69961904
Ah het Wimderon-tegen-de-rest-topic
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 01:53 schreef wimderon het volgende:

[..]

Tja, die sprint, dat had Menchov ook tweemaal in de Giro.
Oja! Toen brulde jij dat Evans in Menchovs situatie altijd zou aanvallen en dat dat het verschil was tussen hen.

(Evans zou overigens volgens jou altijd aanvallen als hij wat over had. Toen ik iets mompelde over dat hij wanneer hij de leiderstrui had echt niet zou aanvallen, geloofde jij dat natuurlijk niet.)

Dat Evans echt niet harder kon, lijkt mij vrij onwaarschijnlijk, want hij had nog aardig wat over in z'n sprintje dus hij had nog wat over.

Maar zou je een linkje kunnen geven van het artikel waarin Evans zegt dat hij niet beter kon Ik kon alleen een quote vinden over Contador - die overigens een ploegmaat vooruit had- "Ik had meer van Alberto verwacht".
  vrijdag 12 juni 2009 @ 08:09:31 #52
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_69962410
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 00:18 schreef Wombcat het volgende:

En de aanvallen van Evans in de Tour zijn werkelijk op één hand te tellen.
Even serieus: wanneer is de laatse keer dat Evans echt heeft aangevallen in de Tour? Vorig jaar i.i.g geen één keer als ik het me goed herinner. Één keer een "reactie" op Hautacam, maar dat was zeker geen aanval te noemen. (Disclaimer: Menchov had toen nog helemaal niks laten zien)

Maar wanneer was de laatste keer dat Evans echt een aanval plaatste in de Tour?
pi_69962982
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 01:08 schreef wimderon het volgende:

[..]

Gilbert reageerde geïrriteerd omdat Evans onduidelijke signalen had gegeven over of hij nou wel of niet goed was. Voor Evans is een lange 'sprint' trouwens de enige manier om de Waalse Pijl te winnen, een Rebellin klopt hij nooit in een sprint over 100 meter. Dat noem ik ook geen aanval trouwens, wat hij in de Waalse Pijl doet. Gilbert en Evans zijn trouwens zeer goed met elkaar.
Mooi, dan zijn we het er over eens dat dat geen aanval is.
En een lange sprint op de muur van Huy, daar win je de WP niet mee, dan moet je eerst een gat slaan en niet als een dolle doorrijden terwijl je mannen als Rebellin in je wiel hebt zitten. Als je de sprint niet kunt winnen, moet je iets anders verzinnen.
quote:
En daarin verschilt hij met de Leipheimers, Menchovs en Valverde's omdat? Gaan die wel met regelmaat aanvallen in grote rondes? Als alle klassementsrenners in topvorm zijn, waar je in de Tour vanuit mag gaan, hoort Evans gewoon niet bij de beste klimmers. Contador, Sastre en Andy Schleck moet je op dat gebied sowieso al hoger inschatten, waarom is Evans dan degene die moet gaan aanvallen? Je moet het ook kunnen hè, een ronde duurt bovendien drie weken, waarbij Evans al een aantal maal een zwakkere derde week heeft gekend.
Ik had het niet over die anderen, maar omdat je er naar vraagt: die hebben allemaal vaker aangevallen in de Tour dan Evans.
quote:
Tja, er rijdt niet overal een Di Luca rond, die je als luxeknecht naar de streep leidt.
En wat heeft Di Luca met Evans te maken?
Dat Di Luca dom heeft gereden in de Giro is wel duidelijk.Wat er gebeurd zou zijn als Di Luca intelligenter gereden zou hebben, zullen we niet weten. Feit is iig wel dat Menchov in de Giro de leidertrui hield, en Evans in de Dauphine niet.

En over gisteren kun je trouwens ook nog zeggen dat in eerste instantie Gesink de rol van Di Luca had, maar op een gegeven moment tot zijn zinnen kwam. En daar inderdaad baat bij had.
Valverde krijgt pas genoeg voorsprong op het moment dat Evans op kop wordt gedrongen door Fuglsang, en dan gaat het ook opeens snel van 40 seconden naar 2 minuten. Aangezien Evans uiteindelijk de trui met 16 seconden verliest, vind ik het wel aannemelijk dat als hij wat meer zijn eigen tempo had gereden, hij de trui had kunnen houden.
quote:
Eh, hij verloor de trui pas naar Prato Nevoso, toen hij regulier uit de trui werd gereden door Fränk Schleck. Daar was weinig weggeven bij. Is het misschien ook een optie dat hij vorig jaar gewoon niet goed was in de derde week? Zowel op de Prato Nevoso als op de Alpe d'Huez gaf hij een zwakke indruk, die in de slottijdrit nog eens werd bevestigd. Als hij op Alpe d'Huez constant vol op kop zou hebben gereden was Fränk Schleck er later nog eens bij weggeknald en zou de uitgangspositie alleen maar slechter worden. Hij had wat eerder tempo kunnen maken, maar heel veel meer zat er daar gewoon niet in, Sastre was gewoon de beste.
Sastre was de beste idd. Na de finish zat Evans alleen maar weer te klagen over dat het drie tegen een was, en dat er alleen maar naar hem werd gekeken. Dat klopt, maar was ook logisch. Hij was op dat moment degene met de positie in het klassement om op Sastre te reageren, maar liet het werk over aan Kohl en Vandevelde. Toch ook niet de gevleugelde klimmers.
Asl Frank Schleck op het einde nog eens 30 seconden had gepakt, had dat trouwens geen fluit uitgemaakt, want die verliest minuten in de tijdrit, en stond maar een paar seconden voor.

En even FTR: ik heb in deze discussies al verschillende malen geconcludeerd dat ik Menchov maar een marginaal meer aanvallende renner vind dan Evans, dus het is niet zo dat ik die wat dat betreft zoveel positiever beoordeel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2009 08:55:58 ]
pi_69965224
Ik vind er geen ruk aan, aan heel die Cadel Evans niet. Brrrr

Maar ik denk dat ie zeker wel weer in de top 5 komt.
Haters gonna hate.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 12:33:39 #55
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_69969061
heldentopic
pi_69971987
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 05:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ah het Wimderon-tegen-de-rest-topic
[..]

Oja! Toen brulde jij dat Evans in Menchovs situatie altijd zou aanvallen en dat dat het verschil was tussen hen.
Jij bent altijd zo lekker in staat dingen genuanceerd te lezen. Als je mbt Evans de dingen niet tot in de factor 10 overdrijft komen ze helemaal niet aan hier. Natuurlijk valt hij niet bij elke gelegenheid aan, dat doet niemand als je het dan toch zo letterlijk wilt nemen. Ik zei inderdaad dat Evans wellicht voor de aanval zou hebben gekozen als hij zou kunnen, let wel, dat ging dus over de bergrit die Menchov won, toen hij niet in de buurt van het roze stond. Dat Evans door het jaar heen veel vaker aanvalt dan Menchov lijkt me sowieso geen punt van discussie.
quote:
(Evans zou overigens volgens jou altijd aanvallen als hij wat over had. Toen ik iets mompelde over dat hij wanneer hij de leiderstrui had echt niet zou aanvallen, geloofde jij dat natuurlijk niet.)
Heb je ook een quote van dat laatste? Kan ik me niet direct herinneren.
quote:
Dat Evans echt niet harder kon, lijkt mij vrij onwaarschijnlijk, want hij had nog aardig wat over in z'n sprintje dus hij had nog wat over.
Precies zoals Menchov die elke keer zonder moeite naar het wiel van Di Luca leek te rijden?

Zoals ik al zei kom je er wellicht nooit achter hoeveel harder hij had gekund. Rekende hij nog op een uitval van Contador waardoor hij net die ene demarrage in de tank hield? Kon hij daadwerkelijk 20% harder over de gehele lijn? Wilde hij niet harder? Heeft hij de trui bewust weggegeven?
quote:
Maar zou je een linkje kunnen geven van het artikel waarin Evans zegt dat hij niet beter kon Ik kon alleen een quote vinden over Contador - die overigens een ploegmaat vooruit had- "Ik had meer van Alberto verwacht".
Breukink over de aanval van Valverde:'' Ik denk dat Evans daar niet op reageerde, omdat hij eenvoudig niet kon.''

Evans zelf: Riding on the front into a headwind, with eight guys on the wheel, all watching Contador whom I also have to control for GC - I can't do the work for me and everyone else as well.
pi_69972583
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 08:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Mooi, dan zijn we het er over eens dat dat geen aanval is.
En een lange sprint op de muur van Huy, daar win je de WP niet mee, dan moet je eerst een gat slaan en niet als een dolle doorrijden terwijl je mannen als Rebellin in je wiel hebt zitten. Als je de sprint niet kunt winnen, moet je iets anders verzinnen.
[..]
Wat moet hij dan anders doen?
quote:
Ik had het niet over die anderen, maar omdat je er naar vraagt: die hebben allemaal vaker aangevallen in de Tour dan Evans.
[..]
Dat betwijfel ik sterk, zeker voor Sastre en Schleck. Wat betreft Menchov zal het erom hangen denk ik.
quote:
En wat heeft Di Luca met Evans te maken?
Dat Di Luca dom heeft gereden in de Giro is wel duidelijk.Wat er gebeurd zou zijn als Di Luca intelligenter gereden zou hebben, zullen we niet weten. Feit is iig wel dat Menchov in de Giro de leidertrui hield, en Evans in de Dauphine niet.
Dat zullen we inderdaad niet weten, dus is het ook geen vergelijkingsmateriaal. Menchov in de Giro wordt door anderen, niet door mij dus, steeds aangehaald als vergelijkingsmateriaal. Want de soevereine Menchov had alles onder controle en won die Giro ook. Dat hij nooit in zo'n situatie terecht is gekomen en zelfs gewoon sterker kan zijn geweest dan Evans doet dan even niet terzake.
quote:
En over gisteren kun je trouwens ook nog zeggen dat in eerste instantie Gesink de rol van Di Luca had, maar op een gegeven moment tot zijn zinnen kwam. En daar inderdaad baat bij had.
Totaal niet te vergelijken met de Giro dus, wat ik dus al zei.
quote:
Valverde krijgt pas genoeg voorsprong op het moment dat Evans op kop wordt gedrongen door Fuglsang, en dan gaat het ook opeens snel van 40 seconden naar 2 minuten. Aangezien Evans uiteindelijk de trui met 16 seconden verliest, vind ik het wel aannemelijk dat als hij wat meer zijn eigen tempo had gereden, hij de trui had kunnen houden.
[..]
Tja, dit blijft een herhaling van zetten. Iedereen gaat er maar vanuit dat Evans dom heeft gereden en veel harder had gekund. Er zijn nog een stuk of vijf andere scenario's te bedenken.
quote:
Sastre was de beste idd. Na de finish zat Evans alleen maar weer te klagen over dat het drie tegen een was, en dat er alleen maar naar hem werd gekeken. Dat klopt, maar was ook logisch. Hij was op dat moment degene met de positie in het klassement om op Sastre te reageren, maar liet het werk over aan Kohl en Vandevelde. Toch ook niet de gevleugelde klimmers.
Dus je denkt dat hij (en alle ploegleiders van Silence) vanwege een domme tactiek zomaar zijn Tourzege ernstig hypothekeert en dat het feit dat hij niet in een al te beste vorm was, nog een man of 3 in de gaten moest houden bijvoorbeeld niet hebben meegespeeld?
quote:
Asl Frank Schleck op het einde nog eens 30 seconden had gepakt, had dat trouwens geen fluit uitgemaakt, want die verliest minuten in de tijdrit, en stond maar een paar seconden voor.
Als hij harder op kop was gaan rijden had hij wellicht geparkeerd gestaan tegen het einde. Iets waar hij in 2007 ook al de Tour mee verloor in de etappe naar Plateau-de-Beille.
quote:
En even FTR: ik heb in deze discussies al verschillende malen geconcludeerd dat ik Menchov maar een marginaal meer aanvallende renner vind dan Evans, dus het is niet zo dat ik die wat dat betreft zoveel positiever beoordeel.
Marginaal beter kan ik mee leven, marginaal aanvallender is feitelijk gewoon onjuist. Marginaal aanvallender in de Tour (maar ook een stukje minder succesvol in de Tour) zou dan wel weer kunnen kloppen.
pi_69972741
Toch wel respect voor Wim dat hij meneer Evans zo probeert te ondersteunen!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_69974094
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:25 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik vind er geen ruk aan, aan heel die Cadel Evans niet. Brrrr

Maar ik denk dat ie zeker wel weer in de top 5 komt.
Kijk, dit vind ik dan weer een prima reactie.

Nee, dit is echt geen cynische reactie van mij, je mag van hem vinden wat je wil, als je hem maar niet onterecht en om de haverklap gaat lopen zwartmaken.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:06:19 #60
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_69974247
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 08:09 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Even serieus: wanneer is de laatse keer dat Evans echt heeft aangevallen in de Tour? Vorig jaar i.i.g geen één keer als ik het me goed herinner. Één keer een "reactie" op Hautacam, maar dat was zeker geen aanval te noemen. (Disclaimer: Menchov had toen nog helemaal niks laten zien)

Maar wanneer was de laatste keer dat Evans echt een aanval plaatste in de Tour?
Ik wacht nog steeds.
pi_69975903
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:06 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds.
Dat zal niet heel vaak zijn, omdat hij zoals ik aangaf zeker niet bij de beste klimmers hoort als alle klassementsrenners in vorm zijn. Datzelfde geldt voor vergelijkbare types als Leipheimer en Menchov. Verschil is echter dat Evans door het jaar heen wél heel aanvallend rijdt, enerzijds omdat klassiekers een totaal andere aard hebben en anderzijds omdat hij in kleinere rondjes wel bij de besten bergop hoort. Leipheimer valt hier en daar een keer aan in Californië ofzo, Menchov rijdt een erg beperkt programma buiten de grote rondes en veel verder dan een aanval in San Sebastian komt het doorgaans niet. Die vergelijking maak ik omdat Evans als de enorme wieltjesplakker wordt gezien en dat voor vergelijkbare renners amper aan de orde is.

Ik heb ook nooit gezegd dat Evans in de Tour veel aangevallen heeft (dat punt heb ik sowieso nergens in een discussie ingebracht) en dat is ook niet zo heel gek als je het even terug gaat halen. Tot en met 2005 had hij gewoon het niveau niet om als klassementsrenner uberhaupt te kunnen aanvallen. In 2007 kon hij gewoonweg Contador en Rasmussen niet volgen, maar heeft hij toch wat aanvalletjes geplaatst. In 2008 had hij al snel een prima uitgangspositie te pakken, was aanvallen in eerste instantie ook niet logisch met types als Ricco, Piepoli, Cobo en de Schlecks en was hij later gewoonweg niet goed genoeg meer. In 2006 heeft hij wel diverse keren aangevallen.
pi_69976217
Ik vind Evans ook vrij kleurloos, wordt net zo min warm van Cadel als van Leipheimer. Menchov had hetzelfde, maar door een paar leuke momenten (etappezege bergop Giro & vreugdeuitbarsting na slottijdrit in Giro, valpartij bergop Tour 2008, geflikt door Heras & ploeg tijdens een afdaling in Vuelta) ben ik hem wel weer meer gaan waarderen. Overwinningen in tijdritten spreken me toch minder aan dan iemand op een klim eraf rijden.
Hopelijk gaat Evans (en Leipheimer) ook leuke dingen laten zien!
pi_69976894
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 14:06 schreef wimderon het volgende:

[..]

Jij bent altijd zo lekker in staat dingen genuanceerd te lezen. Als je mbt Evans de dingen niet tot in de factor 10 overdrijft komen ze helemaal niet aan hier. Natuurlijk valt hij niet bij elke gelegenheid aan, dat doet niemand als je het dan toch zo letterlijk wilt nemen. Ik zei inderdaad dat Evans wellicht voor de aanval zou hebben gekozen als hij zou kunnen, let wel, dat ging dus over de bergrit die Menchov won, toen hij niet in de buurt van het roze stond. Dat Evans door het jaar heen veel vaker aanvalt dan Menchov lijkt me sowieso geen punt van discussie.
[..]

Heb je ook een quote van dat laatste? Kan ik me niet direct herinneren.
[..]

Precies zoals Menchov die elke keer zonder moeite naar het wiel van Di Luca leek te rijden?

Zoals ik al zei kom je er wellicht nooit achter hoeveel harder hij had gekund. Rekende hij nog op een uitval van Contador waardoor hij net die ene demarrage in de tank hield? Kon hij daadwerkelijk 20% harder over de gehele lijn? Wilde hij niet harder? Heeft hij de trui bewust weggegeven?
[..]

Breukink over de aanval van Valverde:'' Ik denk dat Evans daar niet op reageerde, omdat hij eenvoudig niet kon.''

Evans zelf: Riding on the front into a headwind, with eight guys on the wheel, all watching Contador whom I also have to control for GC - I can't do the work for me and everyone else as well.
Nee, jij bent koning van de nuance

Waar ik je alleen op wil wijzen, is dat jij hetzelfde doet richting Evans als de 'Rabo-fanboys' waar jij zo tegen ageert richting Menchov, en andersom -zij het op iets genuanceerdere wijze.

Dit was de quote waar ik het over had trouwens
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:39 schreef wimderon het volgende:

Als Evans kan, dan valt hij aan, dat is dus het verschil met Menchov, die rijdt uberhaupt niet aanvallend gedurende het jaar en in deze bewuste Giro zat hij een paar keer met overschot om dan ook niet aan te vallen. Natuurlijk, zijn goed recht, maar kom dan als Rabo-fanboy niet verontwaardigd reageren als er wat kritiek is op Menchov.
Dat jij het niet geloofde toen ik met dit voorbeeld kwam
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Jij denkt dat Evans in de bergen gaat aanvallen als hij in het geel rijdt met nog een tijdrit voor de boeg (puur hypothetisch, gaat niet gebeuren waarschijnlijk), die in zijn voordeel is?
klopt trouwens inderdaad niet, je ging er niet op in.

Overigens, ik ben blij dat Evans&co meedoen. Contrasterend stijlen maakt sport mooi > het wordt weer spannend of de klimmers de tijdrijders eraf kunnen rijden
pi_69977954
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nee, jij bent koning van de nuance

Waar ik je alleen op wil wijzen, is dat jij hetzelfde doet richting Evans als de 'Rabo-fanboys' waar jij zo tegen ageert richting Menchov, en andersom -zij het op iets genuanceerdere wijze.
Lijkt me niet dat ik hetzelfde doe richting Evans. Ik verdedig Evans niet blind, maar met argumenten, ik kraak zijn belagers niet af zodra ze uberhaupt maar in beeld komen (dat lijkt me sowieso niet van toepassing, ik ben geen uitgesproken fan van Evans en er rijden genoeg anderen rond die ik graag zie winnen.) Ik ben ook niet degene die de discussie telkens opstart door alles en iedereen er op de raarste momenten bij te slepen.
quote:
Dit was de quote waar ik het over had trouwens
[..]
Leuk knipwerk, want in diezelfde post zeg ik er wel bij dat je ook moet kunnen aanvallen. In de Tour stuit Evans doorgaans gewoonweg op sterkere klimmers. Menchov was in de eerste 1,5 week van de Giro de sterkste bergop en viel toen niet aan, ondanks dat hij het roze zeker nog niet in bezit had. En zelfs dat moet hij volkomen zelf weten, maar als je dan post dat je liever Di Luca ziet winnen - meer was niet - in dit geval krijg je bakken kritiek die nergens op slaan.
Dat hij later, toen hij het roze had en Di Luca de sterkere was bergop, niet ging aanvallen, of het iniatief nam zolang Di Luca door bleef rammen heb ik, zoek maar terug, meermaals logisch en slim genoemd.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 16:53:17 #65
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_69978079
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:49 schreef wimderon het volgende:

Ik ben ook niet degene die de discussie telkens opstart door alles en iedereen er op de raarste momenten bij te slepen.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_69978198
Asjeblieft zeg...

Is zo ondertussen niet alles al eens gezegd?
pi_69978340
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:57 schreef Leatherface het volgende:
Asjeblieft zeg...

Is zo ondertussen niet alles al eens gezegd?
Ik vind het geen gekke discussie nu. Er worden van beide kanten inhoudelijke reacties gegeven, daar is toch weinig mis mee?
pi_69979994
Op zichzelf niet. Maar het wordt een beetje hetzelfde verhaal zo.

Er is genoeg anders te bespreken aangaande Evans.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 18:24:24 #69
67640 SaintOfKillers
pi_69980508
Ach ja, bij Evans gaat alles onder het vergrootglas.

Als hij geen kopwerk doet, dan is 't niet goed. Als hij wel kop doet, dan vindt men weer dat het met te weinig overtuiging is en is 't ook niet goed.

Doet hij niet speciaals buiten de koers, dan is hij maar saai, doet hij wat extraverter, dan is het een aansteller.

Gaat hij mee met een aanval, dan is het "Pfff, hij springt weer overal achter, moet hij toch niet doen", gaat hij niet mee, dan is 'het "Pff, hij blijft weer zitten, de plakker".

Valt hij niet zelf aan, dan is hij te passief. Valt hij wel aan, dan krijgt hij een " , wat is dat voor een zinloze aanval, tactische kneus " voorgeschoteld

Iets met spijkers en laag water.
pi_69980761
Tvp
  vrijdag 12 juni 2009 @ 18:43:39 #71
39333 Zelva
pi_69981074
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 18:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Valt hij wel aan, dan krijgt hij een " , wat is dat voor een zinloze aanval, tactische kneus " voorgeschoteld
Je vergeet dat die aanvallen altijd weer vergeten worden en als hij dan nog een keer aanvalt dat dan de eerste aanval ooit van Evans is.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 18:50:41 #72
67640 SaintOfKillers
pi_69981293
Oh, ik heb er nog wel een paar .

Wint hij een tijdrit, dan is 't "Och, hij kan het ook zonder een achterwiel voor zich ", wint hij niet, dan gaan we voor "Ja, geen wiel om in te plakken, he".

Wint hij een sprint, dan toont hij dat hij overschot had en had hij moeten aanvallen om meer tijd te winnen. Wint hij de sprint niet, dan had hij moeten aanvallen, want in de sprint kan hij niet winnen. Tenzij hij aanvalt, dan had hij moeten blijven zitten, want dan nam hij niet genoeg tijd, verspeelde hij te veel krachten en had hij beter op zijn sprint gerekend.

Wint hij tijd in een afdaling, dan is het triest dat hij tijd moet winnen in een afdaling. Verliest hij tijd in een afdaling, dan is 't een sukkel die niet eens kan dalen.

Ik denk niet eens dat ik overdrijf, ik zie ze echt stuk voor stuk zo in een topic verschijnen.
pi_69982866
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 18:50 schreef SaintOfKillers het volgende:

Wint hij een tijdrit, dan is 't "Och, hij kan het ook zonder een achterwiel voor zich ", wint hij niet, dan gaan we voor "Ja, geen wiel om in te plakken, he".

Wint hij een sprint, dan toont hij dat hij overschot had en had hij moeten aanvallen om meer tijd te winnen. Wint hij de sprint niet, dan had hij moeten aanvallen, want in de sprint kan hij niet winnen. Tenzij hij aanvalt, dan had hij moeten blijven zitten, want dan nam hij niet genoeg tijd, verspeelde hij te veel krachten en had hij beter op zijn sprint gerekend.

Wint hij tijd in een afdaling, dan is het triest dat hij tijd moet winnen in een afdaling. Verliest hij tijd in een afdaling, dan is 't een sukkel die niet eens kan dalen.

Ik denk niet eens dat ik overdrijf, ik zie ze echt stuk voor stuk zo in een topic verschijnen.
Leuk, voorbeelden geven. Maar het zal toch echt wel een reden hebben waarom iedereen hem zo bestempelt niet waar?
  vrijdag 12 juni 2009 @ 19:50:44 #74
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_69983303
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 18:50 schreef SaintOfKillers het volgende:

amen.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 19:54:28 #75
67640 SaintOfKillers
pi_69983467
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 19:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Leuk, voorbeelden geven. Maar het zal toch echt wel een reden hebben waarom iedereen hem zo bestempelt niet waar?
Ja, laten we hem dat ook nog verwijten. Het is uiteraard de schuld van Evans zelf indien hij veel te kritisch wordt aangepakt of onredelijk wordt behandeld.
pi_69985067
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 19:54 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, laten we hem dat ook nog verwijten. Het is uiteraard de schuld van Evans zelf indien hij veel te kritisch wordt aangepakt of onredelijk wordt behandeld.
Kul, het is geen verwijt maar waarschijnlijk een aantal jaar geleden door een aantal media groepen en presentatoren de wereld in geslingerd en hij is het plakkaat van wieltjes zuiger niet meer kwijt geraakt.
pi_69985568
Ik ben fan En anti-Menchov.

Een beetje zoals wimderon dus.

Ik opende vorig jaar ook het eerste fantopic
- verwijderd door admin -
pi_69985756
Die kredietcrisis, ook Evans z'n schuld.
Klik dan als je durft
pi_69987168
Keep 'em coming SoK.
pi_69987344
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:10 schreef Suijk het volgende:
Die kredietcrisis, ook Evans z'n schuld.

Ook is hij debet aan de Air France - ramp en de H1N1 - pandemie.
pi_69987427
Als Evans er niet was had Ajax al lang die 3e ster
pi_69990811
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:01 schreef wimderon het volgende:

[..]

Kijk, dit vind ik dan weer een prima reactie.

Nee, dit is echt geen cynische reactie van mij, je mag van hem vinden wat je wil, als je hem maar niet onterecht en om de haverklap gaat lopen zwartmaken.
Nou bij deze: Ik vind Evans een onsympathieke flikker en een wieltjesplakker.
Om de vergelijking met Menchov te maken, ook een saaie renner en niet een aanvaller, maar niet zo'n wieltjesplakker als Evans. Menchov neemt wel z'n verantwoordelijkheid als dat moet itt Evans.

Menchov probeert het wel in de Tour, dat hij dan door het ijs zakt en op z'n bek gaat is dom, maar hij neemt wel risico, iets wat je van Evans absoluut niet kan zeggen, dus dat Menchov niet verder komt dan een aanval in San Sebastian is gelul.
pi_69991109
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:58 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Nou bij deze: Ik vind Evans een onsympathieke flikker en een wieltjesplakker.
Om de vergelijking met Menchov te maken, ook een saaie renner en niet een aanvaller, maar niet zo'n wieltjesplakker als Evans. Menchov neemt wel z'n verantwoordelijkheid als dat moet itt Evans.

Menchov probeert het wel in de Tour, dat hij dan door het ijs zakt en op z'n bek gaat is dom, maar hij neemt wel risico, iets wat je van Evans absoluut niet kan zeggen, dus dat Menchov niet verder komt dan een aanval in San Sebastian is gelul.
Ga nou niet overnieuw beginnen.
pi_69991400
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 00:13 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ga nou niet overnieuw beginnen.
Doe ik ook niet, dat was eigenlijk mijn laatste post in dit topic. Tenzij Evans iets heroisch ofzo uithaalt deze Tour
  zaterdag 13 juni 2009 @ 19:30:27 #85
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_70008148
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:02 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ook is hij debet aan de Air France - ramp en de H1N1 - pandemie.
Die actie met die Suzuki Swift was ook weer typisch Evans. Opvliegerig mannetje.
pi_70008195
Wat een verademing gisteren
pi_70008224
De downtime van Fok was ook de schuld van Evans
pi_70009856
quote:
Op zondag 14 juni 2009 15:48 schreef sjimz het volgende:
De downtime van Fok was ook de schuld van Evans
Laten we het maar niet hebben over het uitsterven van de dodo of de uitbarsting van de vulkaan bij Pompeï.

Maar ere wie ere toekomt, deze Dauphiné was Evans lekker aan het rijden.
  zondag 14 juni 2009 @ 23:38:56 #89
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_70011193
quote:
Wat een verademing gisteren
Ik begrijp dat kritiek op Evans hier uit den boze is (re: "hij viel toch aan? Wat zeik je dan?") maar hij had m.i. beter niet steeds van de kop af kunnen aanvallen. Hij was duidelijk sterker dan Valverde en Contador, maar hij heeft ze niet echt kunnen verrassen. Zaten steeds meteen in het wiel.

Als je vindt dat Di Luca dom koerste in de Giro, weet ik niet hoe je dit wilt kwalificeren.
  zondag 14 juni 2009 @ 23:41:27 #90
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_70011315
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:38 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Ik begrijp dat kritiek op Evans hier uit den boze is (re: "hij viel toch aan? Wat zeik je dan?") maar hij had m.i. beter niet steeds van de kop af kunnen aanvallen. Hij was duidelijk sterker dan Valverde en Contador, maar hij heeft ze niet echt kunnen verrassen. Zaten steeds meteen in het wiel.

Als je vindt dat Di Luca dom koerste in de Giro, weet ik niet hoe je dit wilt kwalificeren.
Evans kan gewoon geen snelle demarrage plaatsen, ook al is het vanaf een tweede of derde plaats, mannen als Valverde en Contador zitten met één keer aanzetten in z'n wiel.
sig verwijderd door FA
pi_70011364
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 00:25 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Doe ik ook niet, dat was eigenlijk mijn laatste post in dit topic. Tenzij Evans iets heroisch ofzo uithaalt deze Tour
Kom er maar in dan!
  zondag 14 juni 2009 @ 23:43:43 #92
67640 SaintOfKillers
pi_70011418
Hij kon ook niet uit het wiel komen, want dan moest hij achter Contador en Valverde komen en die waren liever afgestapt dan dat ze kop deden.
pi_70011858
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hij kon ook niet uit het wiel komen, want dan moest hij achter Contador en Valverde komen en die waren liever afgestapt dan dat ze kop deden.
Al bleef ik het idee hebben, ook vandaag weer. Dat contador vrij eenvoudig reageerde op de tempo versnellingen van Evans. En het klopje van valverde bij contador na de top was veelzeggend
pi_70012288
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:42 schreef Aalbers het volgende:

[..]

Kom er maar in dan!
Heroisch noem ik het niet, maar wel enorm tof! Mooi dat hij letterlijk tot het laatst aanvalt, dat siert hem.
Als hij tijdens de Tour in zo'n situatie ook gewoon lekker alles of niets gaat spelen zou 't ook tof zijn! Ik bedoel, tweede is hij toch al een keer geworden
pi_70012455
quote:
Op maandag 15 juni 2009 00:04 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Heroisch noem ik het niet, maar wel enorm tof! Mooi dat hij letterlijk tot het laatst aanvalt, dat siert hem.
Als hij tijdens de Tour in zo'n situatie ook gewoon lekker alles of niets gaat spelen zou 't ook tof zijn! Ik bedoel, tweede is hij toch al een keer geworden
Ik vrees alleen dat als hij in de tour aanvalt, contador in z'n wiel blijft zitten. Hem eens aankijkt en er dan rustig vandoor fietst
  maandag 15 juni 2009 @ 00:10:38 #96
67640 SaintOfKillers
pi_70012473
Als hij gaat aanvallen in de Tour, dan gaat dat volgens mij toch alleen maar op de Ventoux zijn, als er geen tijdritten meer zijn.
pi_70012514
quote:
Op maandag 15 juni 2009 00:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik vrees alleen dat als hij in de tour aanvalt, contador in z'n wiel blijft zitten. Hem eens aankijkt en er dan rustig vandoor fietst
Zo goed vond ik Contador niet ogen deze Daupiné hoor. Had meer van hem verwacht.
pi_70012989
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:11 schreef marcodej het volgende:

[..]

Maar ere wie ere toekomt, deze Dauphiné was Evans lekker aan het rijden.
En dat is geen uitzondering dus.
pi_70013071
Nog iets trouwens. Evans wordt door sommige van deaters bekritiseerd om z'n krampachtige manier van klimmen. Ik vraag me toch af waarom Mancebo en Escartin dankzij hun krampachtige stijl culthelden zijn geworden en het bij Evans één van de redenen is om hem te verachten.
pi_70013172
quote:
Op maandag 15 juni 2009 00:31 schreef wimderon het volgende:
Nog iets trouwens. Evans wordt door sommige van deaters bekritiseerd om z'n krampachtige manier van klimmen. Ik vraag me toch af waarom Mancebo en Escartin dankzij hun krampachtige stijl culthelden zijn geworden en het bij Evans één van de redenen is om hem te verachten.
Nou, mancebo lijkt me toch wel duidelijk! Die had zn hoofd... ALTIJD scheef
pi_70013216
quote:
Op maandag 15 juni 2009 00:28 schreef wimderon het volgende:

[..]

En dat is geen uitzondering dus.

Ik mis de voorbeelden. Ik kijk werkelijk veel meer wielrennen dan de tour alleen maar heb de man zelden (niet nooit) op aanvallen kunnen betrappen.

Maar afgezien van de vreemde ventoux rit (want twee dagen later rijdt ie wel goed en die etappe zelf sprint ie nog Contador uit het wiel) waar hij zeer laf reed (bevestiging van de Evans die ik tot dan toe kende) heeft hij indruk op me gemaakt.
pi_70013426
quote:
Op maandag 15 juni 2009 00:36 schreef thettes het volgende:

[..]

Ik mis de voorbeelden. Ik kijk werkelijk veel meer wielrennen dan de tour alleen maar heb de man zelden (niet nooit) op aanvallen kunnen betrappen.

Maar afgezien van de vreemde ventoux rit (want twee dagen later rijdt ie wel goed en die etappe zelf sprint ie nog Contador uit het wiel) waar hij zeer laf reed (bevestiging van de Evans die ik tot dan toe kende) heeft hij indruk op me gemaakt.
Noem mij de koersen maar op waar hij dit jaar niet heeft aangevallen. Veel verder dan de Amstel (in dienst gereden van Gilbert en sowieso nooit op het voorste plan te zien geweest) en de Waalse Pijl (waar aanvallen zelfmoord is en hij vanaf onder aan de Muur een lange sprint trok om het toch maar te proberen) zul je niet komen denk ik. Voor vorig jaar min of meer hetzelfde verhaal, met als grote uitzondering de Tour, waar hij zoals gezegd niet meer in topvorm was op het moment dat hij het geel verloor.
pi_70016430
Toch een knappe DL gereden, moet ik zeggen.

Sterk. Maar of het genoeg is om Contador (of wie weet Armstrong) te tacklen in de Tour, valt te bezien.
  maandag 15 juni 2009 @ 10:51:42 #104
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_70018982
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:04 schreef Leatherface het volgende:
Toch een knappe DL gereden, moet ik zeggen.

Sterk. Maar of het genoeg is om Contador (of wie weet Armstrong) te tacklen in de Tour, valt te bezien.
Idd. Denk dat hij nu al top is (net zoals Valverde en Gesink). De vraag is alleen of je nu al top moet zijn.

Vorig jaar was hij nu ook in vorm en was het na de eerste Tour week allemaal iets minder.

Met de TTT in het achterhoofd wordt het sowieso lastig voor een Evans, Menchov of Sastre om de Tour te winnen.
  maandag 15 juni 2009 @ 11:01:24 #105
67640 SaintOfKillers
pi_70019246
Ik vraag me af of die 3 wel zo veel gaan verliezen in de TTT. Silence heeft Evans, Dekker, VDB en waarschijnlijk toch Lang, Rabo heeft Menchov, Clement en Moerenhout en Cervelo heeft met Haussler, Hushovd en eventueel Lancaster/Roulston ook een hoop talent rond rijden. Zelfs de Schlecks hebben Cancellara en Voigt.

Ze zullen wel iets verliezen op Astana, maar niet zo veel, vermoed ik. Ik zou trouwens op Columbia of Garmin gokken voor winst (herhaling van de Giro).
  maandag 15 juni 2009 @ 11:03:57 #106
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_70019312
in de ITT in de dauphiné kwam rabo trouwens als tweede beste ploeg eruit. Dus zo slecht zullen ze het zeker wel niet doen.
  maandag 15 juni 2009 @ 11:52:57 #107
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_70020775
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me af of die 3 wel zo veel gaan verliezen in de TTT. Silence heeft Evans, Dekker, VDB en waarschijnlijk toch Lang, Rabo heeft Menchov, Clement en Moerenhout en Cervelo heeft met Haussler, Hushovd en eventueel Lancaster/Roulston ook een hoop talent rond rijden. Zelfs de Schlecks hebben Cancellara en Voigt.

Ze zullen wel iets verliezen op Astana, maar niet zo veel, vermoed ik. Ik zou trouwens op Columbia of Garmin gokken voor winst (herhaling van de Giro).
Astana zal denk ik beter doen dan in de Giro, nu Klöden er bij is en Armstrong zeer waarschijnlijk sterker is. Parcours is ook redelijk lastig in de beginfase. Maar idd, ze zijn niet de uitgesproken favoriet voor de TTT.

Dekker en VDB2 zijn nog niet echt super in de tijdritten op dit moment, althans zo lijkt het. Denk zelf dat Saxo Bank het beter gaat doen.

Rabobank? Tja, misschien een 5e plek als alles meezit. Moeten ze Posthuma wel niet thuislaten.
  maandag 22 juni 2009 @ 14:54:41 #108
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_70253588
Australia's Tour contender talks about Contador, Armstrong and his chances of winning

After finishing second at the Critérium du Dauphiné Libéré, Cadel Evans has regained his confidence for the Tour de France. In an exclusive interview with Cyclingnews’ Jean-François Quénet, Evans explains why he has good reasons to believe that Alberto Contador is beatable in July.

Back in March Cadel Evans had some serious doubts. He wasn’t in form after a hectic off-season and controversies inside his Silence-Lotto team. It had also taken him a lot longer than expected to recover from his shoulder and knee injuries sustained in the Tour de France. However his morale took the biggest knock when Alberto Contador put in a superb performance in the time trial in Paris-Nice, with the Spaniard beating Evans by 31 seconds on a 9km flat course. It shocked everyone, but especially Evans.

"I’m really impressed seeing such a small guy going so fast on this kind of course," the Australian said at the time. Since losing the 2007 Tour to Contador, Evans was aware that time trialling was his best chance of beating the Spanish climber. But now the Spaniard was beating him in his own backyard. That wasn’t all Evans had to worry about. Astana’s super power, with the recruitment of Lance Armstrong and the signings of two former Silence-Lotto lieutenants in Chris Horner and Yaroslav Popovych, meant that the Kazakh team were threatening to run away with any race they wanted. "If Astana shows the same form as in the early part of the season, it will be very difficult to beat them," Evans said in March.

Evans and the Silence fight back

Fast forward to a strong performance in the Dauphiné and Evans is a calmer man. There’s no doubt he’s more relaxed and reassured. He can now beat Contador in time trials - he did it in Nancy and Valence - and his new team-mates at Silence-Lotto have given him very encouraging signs of competitiveness, signs they weren’t showing earlier in year. Evans now feels that they have the ability to challenge Astana, although the Kazakh-based team will line-up with the crème de la crème of cycling super stars in Monaco.

"The day after Paris-Nice, I went and rode the Monaco time trial. It will be a big spectacle. There is a beautiful view and everything about that stage will be special. But from day one there will be a big selection among the favourites. I like that in a course."

The Australian isn’t a fan of reconnoitring all the stages a month preceding the Tour. After the Dauphiné, he packed his bag and went to a quiet but efficient training camp in Sierra Nevada, Spain. "I’ve already raced all the top finishes of the Tour de France, I know them," he says. "It’s said some of the mountain stages are not as hard as usual but the race is always hard. There are big expectations for the Mont Ventoux but the race might not go down to the wire. They say the mountains are not as selective but that’s all speculation. This year’s Tour looks like a nice race, that’s all I know."

The break he was finally able to take after the Tour of Romandie - a race he didn’t want to take part in but was obliged to after Lotto suffered a number of injuries - allowed him to watch the Giro d’Italia from his couch. "The long time trial was different and interesting. It was one of my favourite stages because the riders used normal bikes. I’m a cycling purist. Lance Armstrong? He didn’t start at the level people in Italy expected. I’ve been in the same situation in terms of coming back from a broken collarbone, so I know how it goes. He improved his condition during the race, and it will be interesting to see what he can do at the Tour de France. I wouldn’t count him out."

Although Armstrong didn’t win the Giro or Astana take home the honours at the Dauphine, Evans still sees them as the team to beat at the Tour de France. "They have the numbers," says Evans. "On paper it’s the strongest team in the history of the Tour de France."

In theory, Silence-Lotto looks like a Mickey Mouse team compared to Astana but the Dauphiné has given Evans and his men some good reasons to be confident. During the queen stage, that comprised of the Galibier, the col de la Croix-de-fer and the Madeleine, Evans was the only one of the trio of the stars to have domestiques helping him in the final climb, in the form of Matthew Lloyd and Jurgen Van den Broeck. Alejandro Valverde and Contador, on the other hand, were left alone. If the two Spaniards hadn’t combined their efforts, Evans would have been in serious contention for the overall win.

However despite the growing confidence Evans and his team have displayed of late, he admits that the team’s poor start did affect him. This might be a Flemish team, but the only four wins this year have come from Walloon (Olivier Kaisen at the Presidential Tour of Turkey and Philippe Gilbert at the Giro d’Italia) and Australian riders (Evans himself at the Settimana Coppi e Bartali and at the Dauphiné). "We’ve been unlucky with crashes and injuries, that’s all. For the Tour, my new team-mates look very good. Thomas Dekker showed at the Tour of Belgium that he’s back to his best. Charly Wegelius is a real team player, and he has the experience to contribute to the team. Van den Broeck fits in perfectly and has improved his climbing. Sebastian Lang is the real surprise and I couldn’t ask for a better helper, I’m very happy to have him."

Evans will also count on his ‘little brother’ and fellow compatriot Mathew Lloyd, who could be a great help in the mountains. But he knows the missing link is someone who can accompany him to the top of the biggest climbs. "Bernhard Kohl was a good recruit for that," he says. "When we hired him I thought it was too good to be true, that the king of the mountains who was on the podium last year had come to help me, but in the end we realized that it was too good to be true. When it [Kohl's positive for CERA, ed] occurred, it was too late to find a replacement in November."

Evans goes on the attack

Not only does Evans have better support than last year, when Popovych failed in his role as a domestique at Silence-Lotto, but the Australian has also shown at the Dauphiné greater determination and fighting spirit. It’s a different scenario to previous years when he was criticised for having a cautious attitude in the crucial moments.

"As a rider I’m quite aggressive," he says in his defence. "Last year against three CSC riders (Carlos Sastre and the Schleck brothers) and suffering from my crash in the Pyrénées, there was nothing more I could do in the Alps. It’s easy for anybody on a couch to wonder ‘why doesn’t this guy attack?’ but sometimes on the bike there’s not a great deal you can do."

"My job is to do the best I can at the Tour de France, I’m not there to create spectacle. Astana seems to not want to give me much rope in major races and I take it as a compliment. It means they think Contador is beatable. I also think he is. I expected more from him at the Dauphiné. Now at the Tour I’ll have to be consistent, be there every day and not lose too much time in the team time trial."

The main reason for Evans’ self belief comes from his new status: he’s no longer the hot favourite for the Tour de France but just one of the challengers. He looks more relaxed than one year ago and it comes across with everything he says. "Being a favourite changes a lot in your personal life. Last year, until February 13, I was one of the Tour de France contenders. On February 14, I became ‘the’ Tour favourite because of the exclusion of Astana. The interview requests were enormous then. I could have answered questions six to seven hours a day. I accepted too many interviews and I wasn’t full of energy to meet all the requirements. Now I say no to more than most of the media requests. I remember something my first coach once said: ‘You can’t keep everybody happy all the time and it’s dangerous if you do.’ Since the Tour of Romandie, I’ve been left to my own plans and it looks good for the Tour. I look after myself and I know what I need to get ready. Winning the Tour de France means weeks and months of planning."

Evans talks only about winning, not about coming second for the third time in a row.

http://www.cyclingnews.co(...)e-relaxed-challenger
  maandag 22 juni 2009 @ 15:10:55 #109
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70254142
Dit moest wel een topic van wim zijn
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_70632832

My old friend: The gendarme I 'hit' in '08- SMALL exageration...
  zaterdag 4 juli 2009 @ 01:09:40 #111
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_70632865
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 01:07 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
My old friend: The gendarme I 'hit' in '08- SMALL exageration...
Hier gaan we nog wel een filmpje zien maar dan is het iets minder vriendelijk.
pi_70635644
Na het voltooien van de tweede op de Dauphiné Libéré heeft Cadel-Evans zijn vertrouwen voor de tour de France teruggewonnen. In een exclusief interview met Cyclingnews Jean-François Quénet Evans wordt uitgelegd waarom hij goede redenen om aan te nemen heeft namelijk Alberto Contador beatable in juli.

Terug in maart had Cadel Evans ernstige twijfels. Is hij niet in het formulier na een hectische off-season en controverses binnen zijn team stilte-Lotto. Het heeft ook genomen hem een veel langer dan verwacht om te herstellen zijn schouder en knie verwondingen die opgelopen in de tour de France. Zijn moreel heeft echter de grootste Knocked wanneer Alberto Contador plaatst in een uitstekende prestaties in de tijd evaluatie in Parijs-Nice, met de Spanjaard Evans geslagen met 31 seconden op een 9 km platte. Het iedereen, maar met name Evans geschokt.

"Ik ben echt onder de indruk dergelijke kleine man zo snel gaande op dit soort cursus zien," de Australische destijds gezegd. Sinds de 2007-rondleiding naar Contador verliezen, wist Evans dat trialling tijd was zijn beste kans van de Spaanse climber geslagen. Maar nu de Spanjaard was geslagen hem in zijn eigen achtertuin. Dat is niet alles die Evans maken zich zorgen moesten over. Astana van supermacht, met de werving van lans Armstrong en de signings van twee voormalige stilte-Lotto lieutenants in Chris Horner en Jaroslav Popovitsj, ertoe geleid dat de Kazachse team zijn dreigt af met een race die zij wilden uitvoeren. "Als Astana hetzelfde formulier als in het eerste deel van het seizoen blijkt, dan zijn moeilijk te verslaan hen," Evans opgemerkt in maart.

Evans en de stilte best rij den terug

Ruits poelen een sterke prestaties in de Dauphiné en Evans is een rustiger man. Er is geen twijfel dat hij meer versoepeld en gerustgesteld. Hij kan nu Contador verslaan in tijd proeven hebben - hij heeft het in Nancy en Valentie - en zijn nieuwe team-mates op stilte-Lotto hem zeer bemoedigende signalen van het concurrentie vermogen, tekenen ze eerder in het jaar niet waren weer gegeven. Evans is nu van mening dat zij de mogelijkheid te betwisten Astana,, hebben hoewel het team Kazachse gebaseerde zal samenstelling met de crème de la crème van het wiel rennen super sterren in Monaco.

"De dag na Parijs-Nice ik ging en het proces van Monaco tijd onderweg. Dan zijn een grote spektakel. Er is een mooie weergave en alles over dat stadium zullen speciale. Maar vanaf dag één zal er een grote selectie onder de Favorieten. Ik die aan een cursus."

De Australische is niet een fan van reconnoitring alle stadia een maand vóór de rondleiding. Na de Dauphiné hij zijn tas verpakt en ging naar een stille maar efficiënte opleiding kamp in Sierra Nevada (Spanje). Ik hebt al alles bovenste is voltooid van de tour de France raced, ik weet,"zegt. "Er is gezegd sommige van de berg fasen zijn zoals gewoonlijk niet zo hard, maar de wed loop is altijd moeilijk. Er zijn grote verwachtingen voor de Mont-Ventoux, maar de wed loop kan niet gaan in de draad. Zij zeggen dat de bergen zijn niet zo selectief maar dat is alles speculatie. Van dit jaar-rondleiding lijkt een mooie wed loop, die ik weten.'

Het einde hij kon eindelijk na de rondleiding van Romandie - een race hij niet wil deel nemen, maar werd gedwongen nadat Lotto een aantal gewonden geleden-toegestaan hem te bekijken van de giro-d’Italia van zijn bank stel. 'De lang evaluatie was verschillende en interessant. Het was een van mijn favoriete fasen omdat de motorrijders normale fietsen gebruikt. Ik heb een wieler puristisch. Lans Armstrong? Hij niet de begindatum van de niveau mensen in Italië verwacht. Ik heb al in dezelfde situatie qua terugkomen van een verbroken collarbone, dus ik weet hoe het gaat. Hij zijn voorwaarde verbeterd tijdens de wed loop en het zal interessant om te zien wat hij kan doen op de tour de France. Ik wouldn't reken hem uit."

Hoewel Armstrong de giro niet winnen of Astana Huis het eerbetoon aan houden de Dauphine, beschouwt Evans nog ze als het team om te slaan op de tour de France. "Ze hebben de nummers," zegt Evans. "Op papier dat is het sterkste team in de geschiedenis van de tour de France."

In theorie ziet stilte-Lotto een Mickey Mouse team in vergelijking met Astana maar de Dauphiné heeft Evans en zijn mannen enkele goede redenen te vertrouwen. Tijdens de koningin fase, die bestaan uit de Galibier, de kolom de la Croix-de-fer en de Madeleine was Evans de enige van de trio van de sterren domestiques helpen hem in de laatste climb, in de vorm van Matthew Lloyd en Jurgen van den Broeck hebben. Alejandro Valverde en Contador, aan de andere kant zijn overgelaten alleen. Als de twee Spanjaarden hadn't hun inspanningen worden gecombineerd, is Evans in ernstige conflicten voor de algehele win geweest.

Maar ondanks het groeiend vertrouwen Evans en zijn team heeft gegeven van laat, erkent hij dat arme begin van het team invloed op hem. Dit kan een Vlaamse team, maar de slechts vier wint dit jaar vandaan Waalse (Olivier Kaisen op het voorzitterschap-rondleiding van Turkije) en de heer Gilbert op de giro-d’Italia en Australië motorrijders (Evans zelf de wieler Coppi e week en de Dauphiné). 'Hebt men unlucky met vast lopen en letsel, die alle. De rondleiding zoek mijn nieuwe team-mates heel goed. Thomas Dekker bleek bij de rondleiding van België, die hij naar zijn best. Charly Wegelius is een echte team speler en hij heeft de ervaring bij te dragen aan het team. Van den Broeck uitstekend past en verbeterd zijn klimmen. Sebastian lang is de echte verrassing en ik kan niet worden voor een betere helper, vraag ik erg blij hem."

Evans zal ook rekenen op zijn ‘ kleine broer ’ en collega ' s land genoot Mathew Lloyd, die zou een grote hulp in de bergen. Maar hij weet dat de ontbrekende schakel is iemand die hem naar de bovenkant van de grootste stijgt begeleiden kan. Hij zegt "Bernhard Kohl was een goede recruit voor,". "Wanneer wij hem aangesteld vond ik het te mooi om te kloppen, dat de koning van de bergen, die vorig jaar op het podium was gekomen om mij, maar uiteindelijk wij gerealiseerde dat er te mooi om waar te zijn. Als het [Kohl is positief voor CERA, ed] opgetreden, was het te laat geen vervanging vinden in november."

Evans gaat over de aanval

Niet alleen hoeft Evans betere ondersteuning dan vorig jaar, wanneer Popovitsj is mislukt in zijn hoedanigheid van een domestique op stilte-Lotto, maar de Australische heeft ook vindt in de Dauphiné meer vastberadenheid en de gevechten geest. Het is een ander scenario tot vorige jaar wanneer hij werd bekritiseerd, voor een voorzichtige houding in de cruciale momenten.

Als een toestel ik zeer agressief,"zegt hij in zijn verdediging. "Vorig jaar tegen drie CSC motorrijders (Carlos Sastre en de gebroeders Schleck) en lijden uit mijn crash in de Pyrénées, was er niets meer ik kan in de Alpen. Het gemakkelijk is voor niemand op een bank stel af te vragen ‘ waarom niet deze man aanvallen? ’ maar soms op de fiets er heel veel u kunt doen. "

"Mijn taak is het beste kan ik op de tour de France, ik ben er niet voor spektakel. Astana lijkt niet willen mij veel touw in grote rassen en ik beschouw het als een compliment. Dat betekent dat ze lijkt Contador beatable. Ik vind ook hij. Ik verwacht meer van hem aan de Dauphiné. Nu op de rondleiding zult ik heb om consequent te zijn, worden er elke dag en niet te veel tijd in de evaluatie team tijd te verliezen.

De belangrijkste reden voor Evans self overtuiging afkomstig is van zijn nieuwe status: hij is niet langer de warme favoriet voor de tour de France, maar slechts een van de challengers. Hij zoekt dan een jaar geleden meer ontspannen en het komt met alles wat die hij zegt. "Veel in uw persoonlijke leven een favoriet wordt gewijzigd. Vorig jaar, tot 13 februari was ik een van de tour de France kandidaten. Op 14 februari, werd ik ‘ de ’-rondleiding favoriet vanwege de uitsluiting van Astana. Het functioneringsgesprek aanvragen zijn enorme vervolgens. Ik kan hiermee vragen heb beantwoord zes tot zeven uur per dag. Ik aanvaard teveel interviews en ik was niet vol energie voldoen aan de vereisten. Nu ik niet meer dan de meeste van de media-verzoeken. Ik herinner mij iets mijn eerste trainer ooit gezegd: ‘ U niet iedereen blij voortdurend houden en het is gevaarlijk, doet u dat. ’ Sinds de Romandie-rondleiding opnieuw op, ik mijn eigen plannen hebt gelaten en lijkt het goed is voor de rondleiding. Ik kijk na mij en ik wat ik nodig weet te bereiden. Winnen van de tour de France betekent weken en maanden van planning."

Evans heeft het alleen over winnen, niet over het tweede komen voor de derde keer in een rij.
pi_70744387
Zonet heeft hij wel even bewezen dat hij anders aan het rijden is!

Aanvallen in de ploegentijdrit
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:28:07 #114
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70744487
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:25 schreef Tommeke het volgende:

En hij reed bijna iedereen er vanaf
pi_70768513
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:25 schreef Tommeke het volgende:

Maar even serieus: met de achterstand die hij in de ploegentijdrit heeft opgelopen, is 'ie wel kansloos voor de zege, want ik zie niet in waar hij 2'30 tot 3'00 minuten goed moet maken op de 4 man van Astana.
  woensdag 8 juli 2009 @ 08:48:22 #116
14505 OProg
A Life in Music
pi_70768699
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 08:33 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar even serieus: met de achterstand die hij in de ploegentijdrit heeft opgelopen, is 'ie wel kansloos voor de zege, want ik zie niet in waar hij 2'30 tot 3'00 minuten goed moet maken op de 4 man van Astana.
Inderdaad. Maar dat zal hij toch zelf vantevoren ook wel verwacht hebben, dat hij met Lotto kansloos zou zijn na die ploegentijdrit...
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:35:46 #117
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70779257
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 08:48 schreef OProg het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar dat zal hij toch zelf vantevoren ook wel verwacht hebben, dat hij met Lotto kansloos zou zijn na die ploegentijdrit...
Tja dat had ie na de eerste 2e plaats in de eindklassering al kunnen weten.
Met een andere ploeg had Cadel de Tour wel een keer gewonnen daar ben ik van overtuigd.

Maar welke ploeg zou hem liggen?
  vrijdag 10 juli 2009 @ 00:39:18 #118
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_70834867
Zal hij morgen nog wat gaan proberen. Nu gaan we eindelijk zien of hij kan aanvallen want het zal nodig zijn wil hij nog op het podium komen.
pi_70835266
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 00:39 schreef Palmboom313 het volgende:
Zal hij morgen nog wat gaan proberen. Nu gaan we eindelijk zien of hij kan aanvallen want het zal nodig zijn wil hij nog op het podium komen.
Ik vrees dat Evans te kort komt, maar het zou hem sieren! als hij het op dezelfde manier zou proberen ten tijde van de dauphine! Maar ik vrees dat hij te bang is dat anderen zn bordje te snel leegeten en hij dus maar 1 a 2 prikjes uit gaat delen en de rest gaat volgen.
pi_70855179
Aanvallenste klimmer tot nu toe.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:40:19 #121
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70855239
Goed gedaan, dankzijk hem werd het nog wat
pi_70855327
Ik vrees met grote vrezen dat hij niet op z'n top is.

Hij fietst steeds leuker ja, naast de fiets is het imo een eikel.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:44:43 #123
67640 SaintOfKillers
pi_70855359
Helaas heeft hij de verkeerde Tour gekozen om zich te ontpoppen tot aanvallende klimmer. Hij kon de laatste jaren geen slechtere hebben. Ook vandaag was geen al te interessante klim voor aanvallers.
pi_70855423
Hij moest wel aanvallen. Het verschil is nu te groot.

Ik ben er evenwel van overtuigd dat in een tijdrit Evans meer tijd op Contador kan goed maken dan velen voor mogelijk houden.

De ASO heeft echt een boring parcours uitgezet met belachelijk simpele bergetappes. Dat verdient ook wel een 'saaie' winnaar (dat is Evans niet maar zo is wel het beeld ).
pi_70855444
Ik hoor dat Evans vandaag voor het eerst ooit aangevallen heeft?
pi_70855558
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:46 schreef Klopkoek het volgende:
Hij moest wel aanvallen. Het verschil is nu te groot.

Dat is ook zo voor alle andere die niet aanvielen.
pi_70855580
Vorig jaar op Alpe d'Huez moest hij op een gegeven moment ook de boel op sleeptouw nemen nadat Kohl niet meer kon.

En dit jaar in de Dauphine viel hij ook aan.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:54:26 #128
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:56:58 #129
39333 Zelva
pi_70855761
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:47 schreef wimderon het volgende:
Ik hoor dat Evans vandaag voor het eerst ooit aangevallen heeft?
Ja.

Dat krijg je ervan als je de Dauphine, Romandië en weet ik veel wat nog meer niet volgt als wielercommentator.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:57:41 #130
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70855788
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:56 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja.

Dat krijg je ervan als je de Dauphine, Romandië en weet ik veel wat nog meer niet volgt als wielercommentator.
Ze zeiden weldegelijk dat hij in de Dauphiné ook aangevallen had.
pi_70855824
koers gemaakt, prima
pi_70856050
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:38 schreef groenen het volgende:
Aanvallenste klimmer tot nu toe.
Da's Contador wat mij betreft (een geslaagde aanval schat ik hoger in dan een aantal mislukte pogingen), maar Evans heeft idd de lont in het kruitvat gestoken in een verder saaie etappe.
pi_70856256
Goed geprobeerd.
pi_70856430
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 18:14 schreef marcodej het volgende:
Goed geprobeerd.
Idd. De rest zat alleen maar naar Astana te kijken (hoewel ik dat ook nog niet zo heel vreemd vind in de deze etappe).
  vrijdag 10 juli 2009 @ 19:03:15 #135
39333 Zelva
pi_70857572
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:57 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ze zeiden weldegelijk dat hij in de Dauphiné ook aangevallen had.
Ja, pas vast nadat hij er door echte wielerkenners er fijntjes op gewezen was. Ducrot zei letterlijk dat het in de krant moest omdat Evans voor de eerste keer had aangevallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zelva op 10-07-2009 19:13:00 ]
pi_70858306
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 19:03 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, pas vast nadat hij er door echte wielerkenners er fijntjes op gewezen was. Ducrot zei letterlijk dat het in de krant moest omdat Evans voor de eerste keer had aangevallen.
Het probleem zal zijn, dat vanaf nu elke keer dat Evans weer aanvalt, dat dat weer in de krant mag
pi_70861631
De held van vandaag zonder enige twijfel naar mijn mening. Ben blij dat hij zijn australisch trots toonde en het bal opende. Ik hoop dat hij nog meer een duur atleet is geworden dan vorig jaar dan kan hij misschien nog potten breken in de laatste week die niet te onderschatten zwaar is imho.
look look .. over there -->
pi_70863308
Goed geprobeerd inderdaad.

Het klinkt voor velen raar en ongeloofwaardig, maar Evans manifesteert zich heel het jaar al als een van de meest aanvallende coureurs uit het peloton.

Zo. dat mag ook wel eens gezegd worden.
pi_70866273
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 22:16 schreef Leatherface het volgende:
Goed geprobeerd inderdaad.

Het klinkt voor velen raar en ongeloofwaardig, maar Evans manifesteert zich heel het jaar al als een van de meest aanvallende coureurs uit het peloton.

Zo. dat mag ook wel eens gezegd worden.
Vorig jaar ook al .
  zaterdag 11 juli 2009 @ 00:06:49 #140
179534 Waaghals
Wolfgang Abel
pi_70866381
hij heeft alleen geen echte "punch", zoals Ducrot dat altijd zegt
Where's me jumper?
  zaterdag 11 juli 2009 @ 00:08:45 #141
67640 SaintOfKillers
pi_70866430
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:06 schreef Waaghals het volgende:
hij heeft alleen geen echte "punch", zoals Ducrot dat altijd zegt
Al iets meer dan vroeger, je herkent zijn aanvallen nu ook al vanuit de helicopter. Vroeger leek het alleen alsof hij even op kop ging rijden en moest je aan zijn gezicht zien dat hij eigenlijk aan het demarreren was.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 00:15:02 #142
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70866566
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:08 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Al iets meer dan vroeger, je herkent zijn aanvallen nu ook al vanuit de helicopter. Vroeger leek het alleen alsof hij even op kop ging rijden en moest je aan zijn gezicht zien dat hij eigenlijk aan het demarreren was.
Dat laatste klopt inderdaad
Altijd als hij aanviel zat er een hele rits renners in zijn wiel
pi_70866591
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:15 schreef Szura het volgende:

[..]

Dat laatste klopt inderdaad
Altijd als hij aanviel zat er een hele rits renners in zijn wiel
Dat komt omdat hij weinig versnelling in de benen heeft. Hij komt gewoon niet zo snel op gang.
sig verwijderd door FA
pi_70874254
Evans is een held!
pi_70874264
Ik hoor dat hij vandaag voor het eerst ooit in de aanval is gegaan?
  zaterdag 11 juli 2009 @ 13:16:17 #146
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70874396
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:15 schreef wimderon het volgende:
Ik hoor dat hij vandaag voor het eerst ooit in de aanval is gegaan?
Tweede keer, gisteren was de eerste.
pi_70874452
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:20 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

pi_70874595
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:01 schreef wimderon het volgende:

[..]

Vorig jaar ook al .
Hmm, toen misschien niet zo op gelet.

Maar dit jaar valt ie zowat iedere koers die ik van hem zie aan.
pi_70874610
Goed dat hij het in elk geval probeert.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 13:30:56 #151
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70874628
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:29 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Hmm, toen misschien niet zo op gelet.

Maar dit jaar valt ie zowat iedere koers die ik van hem zie aan.
Behalve toen hij de enige echte prijs uit z'n carrière had kunnen pakken.
pi_70874648
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:30 schreef pfaf het volgende:

[..]

Behalve toen hij de enige echte prijs uit z'n carrière had kunnen pakken.
Onmacht. De batterij was bijna leeg en CSC was in blok heel sterk.
pi_70875197
Mooi dat ie de aanval kiest alleen is dat wel echt complete zelfmoord. t maakt de dag wel weer leuk.
pi_70875225
Leuk dat hij het doet, maar behoorlijk kansloos.

Jammer, ik gun het hem wel!
pi_70875267
Toch wel respect hoor.
pi_70875326
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:59 schreef Leatherface het volgende:
Toch wel respect hoor.
absoluut.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 14:16:06 #157
148059 Pritt
Atheïst
pi_70875653
Evans als smaakmaker
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_70875686
Edit: Oeps, verkeerd topic.
pi_70879159
Hij heeft weer een paar vrienden gemaakt
  zaterdag 11 juli 2009 @ 17:42:47 #160
39333 Zelva
pi_70880683
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:20 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

pi_70882603
Mooi geprobeerd . Beetje kansloze missie (gezien het parkoers), maar de mogelijkheid deed zich voor, dus dan moet je er voor gaan.
pi_70883471
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:02 schreef Wombcat het volgende:
Mooi geprobeerd . Beetje kansloze missie (gezien het parkoers), maar de mogelijkheid deed zich voor, dus dan moet je er voor gaan.
Ik las in het interview dat hij ging omdat o.a in het begin astana in het begin niet zag rijden.
  zondag 12 juli 2009 @ 11:55:45 #163
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_70896443
Evans Menchov 2-O
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_70896519
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:55 schreef misteriks het volgende:
Evans Menchov 2-O
Qua grote ronde overwinningen is het toch meer Menchov-Evans 3-0.
  zondag 12 juli 2009 @ 12:03:18 #165
97643 misteriks
pi_70896619
er is maar 1 grote ronde
btw, ik vind evans ook maar 'n sukkel hoor
pi_70896701
Ik mag Evans ook niet maar ik vind het wel een smaakmaker tijdens deze Tour.
pi_70896736
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:07 schreef sjimz het volgende:
Ik mag Evans ook niet maar ik vind het wel een smaakmaker tijdens deze Tour.
Nou, nou, niet overdrijven. Voor smaakmaker moet 'ie toch wat meer doen hoor.
Klik dan als je durft
pi_70896779
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:08 schreef Suijk het volgende:

[..]

Nou, nou, niet overdrijven. Voor smaakmaker moet 'ie toch wat meer doen hoor.
Tot nu toe bedoel ik ook.
Voor de rest is het namelijk nog maar een saaie bedoeling.
  zondag 19 juli 2009 @ 18:30:51 #169
67640 SaintOfKillers
pi_71126274
Als het even meezit, is de top 10 nog haalbaar.
  zondag 19 juli 2009 @ 18:31:56 #170
68638 Zwansen
pi_71126298
Evans viel toch wel tegen vandaag zeg. Had ik niet verwacht.
  zondag 19 juli 2009 @ 18:33:44 #171
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_71126348
quote:
Op zondag 19 juli 2009 18:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nou leuk weer een top 10 plek. Maar een grote ronde gaat hij dus nooit winnen.
  zondag 19 juli 2009 @ 18:37:26 #172
67174 Dos37
Come on Twente
pi_71126459
Hij zal de tour nooit meer winnen. Jammer
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 19 juli 2009 @ 19:02:48 #173
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_71127221
Overigens had hij op z'n twittertje het volgende te melden

Sorry kids. I had my first 'bad day' in 5x #tdf's today. If I looked shocking, it was nothing compared to how I felt...10 minutes ago from TwitterFon

Oftewel hij zat er echt helemaal door heen
pi_71127525
Ben benieuwd waar hij volgend jaar zal rijden, want Silence Lotto zal niet nog een jaar een ploeg rond hem gaan bouwen. Misschien kan Evans zich nog dit jaar of volgend jaar concentreren op Vuelta of Giro, want gezien de laatste jaren in de Tour zou hij aan het eind van zijn carriere toch wel 1 keer een grote ronde moeten hebben gewonnen.

Komende week zal waarschijnlijk voor top 5 vechten worden. Hij staat te dicht om met een ontsnapping mee te mogen en Contador en A. Schleck klimmen deze tour beter, dus een ritwinst wordt moeilijk. Misschien de tijdrit, maar dan heb je ook Wiggins en Cancellara nog als formidabele tegenstanders.
  zondag 19 juli 2009 @ 19:21:34 #175
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_71127853
quote:
Op zondag 19 juli 2009 18:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar... ook zonder TTT was het podium onbereikbaar geweest. Het wordt ieder jaar een beetje minder, lijkt het wel.
  zondag 19 juli 2009 @ 19:23:56 #176
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_71127940
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:21 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Maar... ook zonder TTT was het podium onbereikbaar geweest. Het wordt ieder jaar een beetje minder, lijkt het wel.
Nee Astana rijd weer mee.
  zondag 19 juli 2009 @ 19:34:44 #177
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_71128354
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:23 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Nee Astana rijd weer mee.
Van Astana eindigt alleen Contador voor hem vandaag.
pi_71128729
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens had hij op z'n twittertje het volgende te melden

Sorry kids. I had my first 'bad day' in 5x #tdf's today. If I looked shocking, it was nothing compared to how I felt...10 minutes ago from TwitterFon

Oftewel hij zat er echt helemaal door heen
Dat valt nog mee dan
pi_71129542
God dan is Armstrong wel echt slecht zeg, als Evans zichzelf al slecht noemt vandaag.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 20 juli 2009 @ 16:44:31 #180
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_71153687
op de vraag of hij gaat aanvallen en wanneer antwoordt hij:

"that's for me to know and for you to find out"

dinsdag 21 juli 2009 @ 18:47:58 #181
67640 SaintOfKillers
pi_71189114
Ik heb het voorlopig nog niet outgefind.
pi_71189370
Jammer. Hij zal teleurgesteld en ontgoocheld zijn denk ik. Dit schrijft hij op zijn twitter:
quote:
CadelOfficialOuch again. I don't know what is the matter with me at this #tdf, obviously I'm not at my usual level. I'm going to a Doc now (
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 19:33:02 #183
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_71190454
Dat gehuil van Cadel "Het is niet eerlijk" Evans over die 15 seconden wordt nu i.i.g. in het juiste perspectief geplaatst.
  woensdag 22 juli 2009 @ 07:04:35 #184
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_71204171
Cadel bij de dokter geweest en (surprise, surprise) niets aan de hand:

@SaraL83 Nothing serious...but 5% less is obvious in this event ( I'll be back....soon!

woensdag 22 juli 2009 @ 12:45:59 #185
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_71211116
Zonder doping kan hij niet veel
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 22 juli 2009 @ 12:49:23 #186
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71211224
Maak er maar van: Het Afstappende Cadel Evans Topic.

Mark my words
pi_71211255
"Het door de mand vallende Cadel Evans Topic."

Zonde voor hem. Het is niet zijn Tour...
  woensdag 22 juli 2009 @ 12:51:47 #188
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_71211292
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:50 schreef marcodej het volgende:
"Het door de mand vallende Cadel Evans Topic."

Zonde voor hem. Het is niet zijn Tour...
Hij heeft al een jasje uitgedaan zo te zien...
Die moet idd ergens last van hebben, zo fiets je niet met zijn capaciteiten, als je 'een mindere dag hebt'.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  woensdag 22 juli 2009 @ 12:52:32 #189
7859 456
pi_71211317
<<wrong post...>>
  woensdag 22 juli 2009 @ 12:54:51 #190
7859 456
pi_71211388
<<wrong post...>>
pi_71215148
Als Cadel niet eens meer in wieltjes kan blijven zitten is er echt iets mis...
pi_71215451
Hij is deze etappe al meer in beeld geweest dan de overige etappes samen. Helaas om de verkeerde reden.
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:15:00 #193
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_71226605
My first gruppetto in the #tdf ever. It was... fun actually. Strange talking to Aussie's while riding, normally have everything to loose!about 1 hour ago from TwitterFon

donderdag 23 juli 2009 @ 18:08:54 #194
67640 SaintOfKillers
pi_71257966
Vrij goed comebackje voor Evans met zowaar de snelste klim van het hele veld.

Het is niet de Tour van Evans, maar hij heeft wel geprobeerd er toch nog wat van te maken, dat kan je niet van alle falende favorieten zeggen. (Oh, oh, oh, over wie zou ik het toch hebben?")
  donderdag 23 juli 2009 @ 18:10:38 #195
40566 Ericr
Livewrong
pi_71257998
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:08 schreef SaintOfKillers het volgende:

Het is niet de Tour van Evans, maar hij heeft wel geprobeerd er toch nog wat van te maken, dat kan je niet van alle falende favorieten zeggen. (Oh, oh, oh, over wie zou ik het toch hebben?")
Die epilepticus die op 3-0 staat t.o.v. Evans als we het over grote ronden hebben?
  donderdag 23 juli 2009 @ 18:32:25 #196
67640 SaintOfKillers
pi_71258505
De vergelijking ging over mentaliteit (en dan vooral na tegenslagen), dan zie ik de relevantie van een palmares niet in.
  donderdag 23 juli 2009 @ 18:54:36 #197
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_71259102
gho ja, voor evans is dit noch steeds een slechte tijdrit.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 08:24:15 #198
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_71275335
quote:

"Proberen er iets van te maken" = niet je helemaal doodrijden voor een ...top 15 plaats in een etappe als je geen klassement te verdedigen hebt.

Hij had zich beter kunnen sparen en dan (vandaag) voor een etappe kunnen gaan.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 08:33:23 #199
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71275436
quote:

Het is toch een beetje flauw om Leipheimer bij deze discussie te betrekken.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 08:53:27 #200
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_71275753
wat zou het geweldig zijn geweest als dit topic he-le-maal doodstil was gebleven
maar nou zit het vol met allemaal teleurgestelde mensen, das ook leuk
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_71285096
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
De vergelijking ging over mentaliteit (en dan vooral na tegenslagen), dan zie ik de relevantie van een palmares niet in.
Agreed.

Maar goed, ik begrijp Mensjov wel, waarom zou je nu je het snot voor ogen gaan rijden voor een 9e plaats in een tijdrit, terwijl je al etappes in de Tour hebt gewonnen, dit jaar de Giro gewonnen. Menchov is nog wel voor een etappeoverwinning gegaan, Evans (nog) niet.
pi_71305915
Wat ik laatste hoorde van één van de commentatoren, dat deze gozer continue in zichzelf loopt te lullen. Dat lijkt me echt rete irritant.

*Evans: Armstrongs' a pussy.
*Evans: Yes, he is.
*Armstrong: -turns around-.
pi_71308208
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 01:00 schreef -er1k het volgende:
Wat ik laatste hoorde van één van de commentatoren, dat deze gozer continue in zichzelf loopt te lullen. Dat lijkt me echt rete irritant.

*Evans: Armstrongs' a pussy.
*Evans: Yes, he is.
*Armstrong: -turns around-.
pi_72499272
Goud in de Vuelta
  zondag 6 september 2009 @ 22:26:33 #205
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_72502841
Ik ben benieuwd of hij het kan houden. Weinig concurrentie dit jaar, dus wie weet pakt hij z'n eerste prijs wel dit najaar!
  zondag 6 september 2009 @ 22:29:37 #206
39333 Zelva
pi_72502990
Als Gesink het niet wordt, dan heb ik het liefst dat Cadel Evans wint. Samuel Sánchez zou ik ook helemaal niet erg vinden, als het maar niet überplakker Valverde wordt.
pi_72509078
Nu heeft hij in alle grote rondes eens een leiderstrui gehad
pi_72525263
Aangevallen in het goud !

Helaas reed die nieuwkomer hem in de hekken waardoor hij Valverde niet kon kloppen in de sprint.
  maandag 7 september 2009 @ 18:17:53 #209
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_72525401
Triest figuur
pi_72525990
Gefrustreerde etter die hij is...
pi_72535263
Uit de wikipedia:
quote:
Relationship with the media

Evans is known for confrontation with media and fans. He used a bodyguard at the 2008 Tour de France; it has been suggested that this sparked the tensions, as the more force was used to keep the media away from Evans, the more the attention became. Evans lost his temper and batted away the hand of a journalist from his shoulder, shouted "Stand on my dog and I'll cut your head off" at a bystander who collided with his dog,and headbutted a television camera. The actions earned him the nickname "Cuddles" from ProCycling's features editor, Daniel Friebe, who coined other nicknames in the peloton.
Kan iemand de wiki aanpassen?

- Evans is known for confrontation with media, fans and other cyclists.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_72539924
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:21 schreef kawotski het volgende:
Uit de wikipedia:
[..]

Kan iemand de wiki aanpassen?

- Evans is known for confrontation with media, fans and other cyclists.
Pas jij dan even die van de talloze anderen die hun onvrede op een degelijke manier hebben laten blijken aan?
pi_72539953
quote:
@Frankster1967 'Watch Gesink' - wish I'd got this tweet before the stage!!!!
  dinsdag 8 september 2009 @ 00:32:49 #214
68638 Zwansen
pi_72540468
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 00:10 schreef wimderon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
  dinsdag 8 september 2009 @ 00:50:32 #215
39333 Zelva
pi_72540770
Echt humor ja.
pi_73152959
Held

Haters
pi_73153003
Wat een ultraheld

Koning .
pi_73153055
Mooi hoor. En niet eens juichen.

[ Bericht 0% gewijzigd door marcodej op 27-09-2009 17:34:33 ]
  zondag 27 september 2009 @ 17:32:49 #219
66825 Reya
Fier Wallon
pi_73153269
Wel bijzonder konings om op deze manier je revanche te halen.
  zondag 27 september 2009 @ 17:33:35 #220
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73153300
YELL FOR CADEL!!!!
pi_73153346
Hij ging als Paus Johannes Paulus de finish over...

Hij wist niet wat hem overkwam volgens mij.
pi_73153461
Die kushandjes en dat zwaaien is wel erg mooi.
pi_73153490
Verdiende grote triomf. Zo simpel kun je het zeggen.

En hij valt aan. Overigens niet voor het eerst.
pi_73153502
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:34 schreef marcodej het volgende:
Hij ging als Paus Johannes Paulus de finish over...

Hij wist niet wat hem overkwam volgens mij.
Alsof die een Criterium had gewonnen.

Klasse van Evans.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 september 2009 @ 17:40:46 #225
862 Arcee
Look closer
pi_73153518
Top.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_73153802
Klasse
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 27 september 2009 @ 17:52:56 #227
97643 misteriks
pi_73153947
Lotto
In feite intresseert mij dat geen bal, maar dit nav de overdreven rabo-adolatrie bij nlers
  zondag 27 september 2009 @ 18:06:51 #228
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_73154407
Evans will sleep in Silence!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_73155262
Sterke finish
  zondag 27 september 2009 @ 21:05:06 #230
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_73160394
Wat een koning! Nu hopen dat Smeets de rest van z'n werkzame leven z'n bek houd over Cadel z'n koersgedrag.

Cadel Evans .
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_73161185
En in 1 klap maakt hij van een klote seizoen een pracht seizoen.
  zondag 27 september 2009 @ 21:19:59 #232
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_73161295
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:52 schreef misteriks het volgende:
Lotto
In feite intresseert mij dat geen bal, maar dit nav de overdreven rabo-adolatrie bij nlers
Mag hoor

Net als Freire en Mentsjov, is Evans een grote cultheld!

Leuk dat ie nu eindelijk iets groots wint. Het is hem gegund .
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_73161900
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:18 schreef Pritt het volgende:
En in 1 klap maakt hij van een klote seizoen een pracht seizoen.
Zo'n kloteseizoen was het zonder de regenboogtrui ook niet hoor.

De Tour viel tegen, dat is waar. Maar hij reed een prima Vuelta en ook in koersen als de Dauphine en Coppi & Bartali was ie op dreef.
pi_73162516
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:30 schreef Leatherface het volgende:

[..]

De Tour viel tegen, dat is waar. Maar hij reed een prima Vuelta en ook in koersen als de Dauphine en Coppi & Bartali was ie op dreef.
Hij heeft in een relatief zwak deelnemersveld bij de Vuelta zich ook nooit kunnen onderscheiden.
Dat noem ik persoonlijk niet prima.
pi_73169709
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:30 schreef Leatherface het volgende:

[..]

En Dauphine heeft ie 1 dag laf gekoerst (ventoux) en daardoor meteen verloren. De week die daarop volgde heeft er overigens juist voor gezorgd dat ik hem nu de titel niet misgun
  maandag 28 september 2009 @ 09:12:55 #236
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73172654
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:38 schreef Pritt het volgende:

[..]

Hij heeft in een relatief zwak deelnemersveld bij de Vuelta zich ook nooit kunnen onderscheiden.
Dat noem ik persoonlijk niet prima.
hij reed op een cruciaal moment lek en verloor een minuut, in de vuelta is dat best veel, en voor evans is zo'n mentale tik best hard.
  maandag 28 september 2009 @ 09:54:25 #237
67205 Colplay
How you doin??
pi_73173397
Ben geen fan van de persoon Evans, maar als wielrenner heb ik geen problemen met hem. Hij moet zijn eigen tactiek kiezen en als hij op zijn manier van koersen denkt te winnen dan moet hij dat vooral doen.

Toch is het wel een verrassende winnaar. Evans rijdt regelmatig mee voorin in klassiekers maar heeft dit soort koersen nooit af weten te maken. Nu is dat eindelijk wel gelukt. Ik denk ook wel op een manier waarop hij dit soort koersen moet winnen. In de luwte meerijden en op het juiste moment een demarage plaatsen. Als tijdrijder kan hij dan natuurlijk wel weg blijven, dat heeft hij wel bewezen.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_73173875
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:54 schreef Colplay het volgende:
Ben geen fan van de persoon Evans, maar als wielrenner heb ik geen problemen met hem. Hij moet zijn eigen tactiek kiezen en als hij op zijn manier van koersen denkt te winnen dan moet hij dat vooral doen.

Toch is het wel een verrassende winnaar. Evans rijdt regelmatig mee voorin in klassiekers maar heeft dit soort koersen nooit af weten te maken. Nu is dat eindelijk wel gelukt. Ik denk ook wel op een manier waarop hij dit soort koersen moet winnen. In de luwte meerijden en op het juiste moment een demarage plaatsen. Als tijdrijder kan hij dan natuurlijk wel weg blijven, dat heeft hij wel bewezen.
Evans heeft een behoorlijke staat van dienst in de heuvelklassiekers. Tweede in de Waalse Pijl, meermaals top 10 in Luik-Bastenaken-Luik. Hij had alleen inderdaad het imago van iemand die het niet afmaakt.
  maandag 28 september 2009 @ 11:48:38 #239
67205 Colplay
How you doin??
pi_73175790
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:19 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Evans heeft een behoorlijke staat van dienst in de heuvelklassiekers. Tweede in de Waalse Pijl, meermaals top 10 in Luik-Bastenaken-Luik. Hij had alleen inderdaad het imago van iemand die het niet afmaakt.
Voordeel voor Evans was natuurlijk dat de finish niet heuvelop was maar op het vlakke. Hij kon nu wegrijden en gewoon als in een tijdrit voorop blijven. Dat is toch makkelijker dan wanneer de streep op een lastig klimmetje ligt.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_73175825
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:48 schreef Colplay het volgende:

[..]

Voordeel voor Evans was natuurlijk dat de finish niet heuvelop was maar op het vlakke. Hij kon nu wegrijden en gewoon als in een tijdrit voorop blijven. Dat is toch makkelijker dan wanneer de streep op een lastig klimmetje ligt.
Dat is waar. Maar alsnog moet je het verschil maar eens zien te maken. Dat deed Evans met verve.
  maandag 28 september 2009 @ 11:52:28 #241
67205 Colplay
How you doin??
pi_73175908
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:50 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar alsnog moet je het verschil maar eens zien te maken. Dat deed Evans met verve.
Absoluut. Parcours leek wel speciaal voor hem (en Cancellara) gemaakt. Zwaar zodat iedereen flink af moest zien, maar toch een vlakke finish zodat hij door op een goed moment weg te rijden een gaatje kon maken en dit vast kon houden. De rest was te kapot om achter hem aan te gaan.
pi_73175963
Evans en Cancellara hadden overschot.

Kwamen doordat de koers echt superzwaar was, Evans zijn duurkwaliteiten als ronderenner naar boven? M.a.w.: had een echte ronderenner hier het voordeel boven iemand die je eigenlijk alleen in de klassiekers ziet?
  maandag 28 september 2009 @ 11:55:47 #243
67640 SaintOfKillers
pi_73175995
Het is moeilijk om te winnen als je geen sprint én geen snedige demarrage hebt. Hij had geluk (nou ja, geluk, hij deed het uiteraard zelf) dat hij duidelijk beter was dan Kolobnev en Rodriguez waardoor hij gewoon kon wegrijden. Als ze meer aan elkaar gewaagd waren, was Evans zoals gebruikelijk een meter of 20 weggereden om ze dan te zien terugkeren.
pi_73176029
Hij was frisser. Evans zal ongetwijfeld een duurzame batterij hebben. En taaiheid.
  maandag 28 september 2009 @ 12:04:38 #245
67205 Colplay
How you doin??
pi_73176218
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:54 schreef Leatherface het volgende:
Evans en Cancellara hadden overschot.

Kwamen doordat de koers echt superzwaar was, Evans zijn duurkwaliteiten als ronderenner naar boven? M.a.w.: had een echte ronderenner hier het voordeel boven iemand die je eigenlijk alleen in de klassiekers ziet?
Dat denk ik wel. Het parcours was door de vele kimmetjes zo zwaar dat volgens mij vooral de echte klimmers/ronderenners dit goed aankonden. Daarom was het zo jammer dat Gesink niet fit was door zijn val, want het was ook een parcours voor hem geweest. Dit was zwaarder dan de meeste klassiekers, waardoor de echte klassiekerrenners niets extra's meer hadden in de finale. Evans had dit wel en kon hierdoor wegrijden van de eendagsrenners.
  maandag 28 september 2009 @ 22:15:46 #246
14505 OProg
A Life in Music
pi_73195717
Ik vond dit stukje over Evans wel aardig:
quote:
David Bombeke, de physiotherapeut van Silence-Lotto, is in de loop van de jaren een boezemvriend geworden van Cadel Evans, de nieuwe wereldkampioen. "Ik vond het vooraf vreemd dat Evans geen favoriet was voor het WK", zegt Bombeke.

"Ik was in Mendrisio met de Belgische nationale ploeg, maar ik heb Cadel donderdag toch nog gemasseerd en behandeld", vertelt Bombeke aan Sporza.
"Er is toch te weinig respect voor Cadel Evans. Hij kan een voorbeeld zijn voor anderen"
David Bombeke, de physiotherapeut van Silence-Lotto, over Evans.

Bombeke was dan ook niet verbaasd dat de Australiër zo sterk voor de dag kwam. "Ik vond het vreemd dat hij vooraf geen favoriet was."

"Cadel sprak al twee jaar over dit WK. Hij kwam met een superconditie uit de Vuelta en kreeg bovendien een parcours op zijn maat. Hij is ook van de streek."

Evans torst al jaren de reputatie van een loser en een grijze muis mee. "Ik begrijp dat", zegt Bombeke. "Cadel zou zelf ook liever demarreren waar hij wil zoals Contador en hij zou ook liever de Tour winnen dan tweede worden."

"Maar die jongen leeft honderd procent voor zijn vak. Er is toch te weinig respect voor hem.
Hij kan een voorbeeld zijn voor anderen. Hij doet er alles voor, dat kun je niet van iedereen zeggen."

"De wereldtitel zal hem niet veranderen maar hij zal er wellicht wat meer zelfvertrouwen door krijgen. Dat kan zijn carrière misschien wat veranderen."
Ik ben ook geen fan van Evans, maar dit is natuurlijk gewoon zo.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_73195937
Ik heb persoonlijk vrij weinig met Evans maar een ronderenner en klimmer met een regenboog trui is mij veel waard. Helemaal als je de andere twee op het podium kijkt. Met alle respect zijn dat geen échte wereldtoppers die meedoen voor de hoofdprijzen in topklassiekers of grote rondes.

Nu maar hopen dat hij hem ook echt toont in een meerdaagse wedstrijd.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  maandag 28 september 2009 @ 23:03:14 #248
39333 Zelva
pi_73197618
quote:
Nu maar hopen dat hij hem ook echt toont in een meerdaagse wedstrijd.
Daar hoef je met Evans echt niet bang voor te zijn.

Schándalige column trouwens van Wilfried de Jong in het NRC van gisteren. Die man volgt dus in werkelijkheid ook geen wielrennen en neem ik ook niet meer serieus.

[ Bericht 28% gewijzigd door Zelva op 29-09-2009 05:44:39 ]
pi_73202470
quote:
Verklaring voor amper juichen van Evans
Categorie: WK Mendrisio

Cadel Evans toonde zich zondag in Mendrisio tijdens de laatste meters van zijn goudjacht allesbehalve uitbundig. Voor iemand, die wereldkampioen werd was zijn reactie zeer lauw te noemen. Maar in de Belgische media heeft zijn vertrouwensman David Bombeke uit de doeken gedaan waarom Evans zich op de streep zo 'doods' gedroeg. 'Hij wilde de wereldtitel alleen delen met zijn vrouw en moeder. Hij heeft dit jaar zoveel tegenslag gekend, dat hij het zo wilde doen. Hij vond dat hij van alle kanten werd tegengewerkt. Bovendien wist hij ook niet goed hoe groot zijn voorsprong was en daarom bleef hij als een Ronderenner tot de laatste meter doortrappen. Maar zo is Cadel nu eenmaal.'
Sorry hoor, je fietst toch ook voor ons, het publiek? Zonder ons bestaat deze sport niet.
En tegenslag, wie niet? Wat te denken van Gesink en nog andere.
Ergens anders staat dat hij dit jaar veel tegengewerkt wordt. Ik ken weinig voorbeelden, het is dat hij er misschien zelf om vraagt.
pi_73202553
Ik weet ook niet of deze wereldtitel een opstapje voor Evans is om meer te winnen, of eindelijk een grote ronde.

Maar hoe dan ook, zijn carrière is nu in één klap geslaagd. Wereldkampioen op de weg worden immers niet veel renners.
  dinsdag 29 september 2009 @ 09:15:46 #251
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73202667
Hij heeft eigenlijk een echt calimeirocomplex
pi_73202793
Als Evans zegt dat ie wordt tegengewerkt, komt dat wat paranoïde op mij over.

Het is duidelijk dat hij de publieke opinie en de media niet op zijn hand heeft, maar tegengewerkt? Je moet het nog altijd zelf afdwingen, denk ik dan. Maar misschien woeden er inderdaad krachten in het peloton die wij als buitenstaanders niet zien.
pi_73203143
quote:
Australische selectie geloofde niet in Evans
Cadel Evans wist zaterdagavond niet wat hij hoorde tijdens de speech van bondscoach Neil Stephens: ‘Morgen rijden we allemaal voor Simon Gerrans.'

Waarop Evans protesteerde: ‘Ik ga hier niet rijden voor Simon, want ik kan hier zelf winnen. Ik eis een stemming.'

Wat ook gebeurde. Resultaat: Gerrans 8 - Evans 1. Zelfs Silence-ploegmaat Matthew Lloyd stemde tegen Evans. Wat hem niet belette om een dag later dan toch de regenboogtrui te veroveren.

Bron: sportwereld.be
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 29 september 2009 @ 11:40:16 #254
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_73205760
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:44 schreef Steven184 het volgende:

[..]

En toch , ik zie zo'n Evans net daar nog de kracht uit putten om dat tikje méér te geven op de dag zelf ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_73206066
Nou ja, er viel best wat voor te zeggen dat de Australische ploeg aanvankelijk Gerrans als kopman uitspeelde. Hij was immers in vorm. Had net een rit gewonnen in de Vuelta en daarvoor de GP Plouay. Verder is het een renner met een behoorlijke sprint.

Maar achteraf gezien kwam Gerrans in de koers tekort en loonde het dat Evans zijn eigen plan trok.
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:05:04 #256
67640 SaintOfKillers
pi_73213134
quote:
Ploegleider wil Evans niet in Tour 2010

Herman Frison wil Cadel Evans er van overtuigen dat hij volgend jaar beter de combinatie Giro d'Italia-Vuelta a España kan doen. De ploegleider van Silence-Lotto denkt dat het voor de nieuwe wereldkampioen erg moeilijk is om de Tour de France te winnen in 2010.

"We moeten realistisch zijn. Met Contador, Schleck en Armstrong zal het zeer moeilijk zijn om de Tour te winnen in de komende jaren," aldus de Belg tegenover Cyclismag, "Ik zou Evans er graag van overtuigen om de Giro en de Vuelta te rijden. Hier is een overwinning haalbaar. Dat doel is binnen bereik."
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:07:10 #257
pi_73213197
Tja , hij heeft gelijk , maar of je Cadelleke daarvan gaat overtuigen ...
pi_73213855
Erg slim om dat zo uit te gaan spreken. Bespreek dan in vredesnaam gewoon intern met Evans en als die daar uiteindelijk niet mee akkoord zou gaan, laat hem dan gewoon de Tour rijden, aangezien je ook niks hebt aan een ongemotiveerde renner.
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:10:53 #259
67640 SaintOfKillers
pi_73215253
Evans kan de Giro of de Vuelta winnen, de Tour niet (meer). Uiteindelijk krijgt hij al 5 jaar een stuk carte blanche van Lotto zonder het gewenste resultaat te halen. Misschien moet hij maar eens doen wat de ploeg vraagt. Die zien waarschijnlijk liever VDB2 9e eindigen dan Evans 5e.
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:15:54 #260
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_73215394
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:03 schreef Zelva het volgende:

[..]

Schándalige column trouwens van Wilfried de Jong in het NRC van gisteren. Die man volgt dus in werkelijkheid ook geen wielrennen en neem ik ook niet meer serieus.
Wat schreef hij dan over Evans?
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:18:27 #261
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_73215468
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Evans kan de Giro of de Vuelta winnen, de Tour niet (meer). Uiteindelijk krijgt hij al 5 jaar een stuk carte blanche van Lotto zonder het gewenste resultaat te halen. Misschien moet hij maar eens doen wat de ploeg vraagt. Die zien waarschijnlijk liever VDB2 9e eindigen dan Evans 5e.
Waarom niet met 2 absolute kopmannen starten? "Absoluut" totdat één van de twee faalt, uiteraard.
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:25:33 #262
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73215635
ik herhaal het zo vaak, maar sastre is gewoon gewonnen doordat er meerdere kopmannen waren binnen saxo.

Met zulke berichten à la frison wakker je gewoon het complex van evans aan. Ze zouden nu toch allicht moeten weten dat ze zo niet met hem moeten omgaan na het girodebacle van dit jaar.
pi_73215638
quote:
Ik vind het niet echt getuigen van veel respect richting de beste man. Het is toch met name Evans, die samen met McEwen deze ploeg op de 'Tour'-kaart heeft gezet? Hij is notabene 2 maal tweede geworden met een belachelijke zwakke ploeg..

Dat verwrongen wereldbeeld van Evans; heel de wereld tegen mij, begint steeds minder verwrongen te raken zo
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:35:30 #264
67640 SaintOfKillers
pi_73215884
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:25 schreef Beregd het volgende:
ik herhaal het zo vaak, maar sastre is gewoon gewonnen doordat er meerdere kopmannen waren binnen saxo.
Dan moet Evans vertrekken, want dat gaat bij Lotto nooit lukken.
pi_73217771
De Giro en Vuelta kan ie wel winnen. Maar het ligt er ook een beetje aan wie zijn concurrenten worden.
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:45:58 #266
39333 Zelva
pi_73217836
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:15 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Wat schreef hij dan over Evans?
Even overgetypt dan maar.
quote:
Bord leeg

In de afgelopen Vuelta stond Cadel Evans in de bergetappe naar de Sierra Nevada langs de kant met een lekke band. Het werd de langste bandwissel uit de wielergeschiedenis. Het was om wanhopig van te worden. De mecanicien rommelde aan de fiets en Evans stond er maar naar te kijken: hij deed niets.
Ik begon te schelden op de Australische renner. Anderen moesten altijd het vuile werk opknappen; Evans wachtte liever af. De schijtluis.

Evans woont vlakbij de Italiaanse grens in Stabio, in Zwitserland. Als hij zijn hoofd uit het raam steekt, kan hij Italië zien liggen. Het is het land waar ze het dolce far niente hebben uitgevonden: het heerlijke nietsdoen.
Ik ben geen liefhebber van wielerjargon, maar voor één zinnetje maak ik graag een uitzondering: eerst het bordje van een ander leegeten. Het hangt boven de deuropening van huize Evans.
Wie dineert met de Australische renner moet opletten. Evans gebruikt een gemene truc. ,,Kijk, buiten een hert in de tuin", roept hij aan tafel. Je tuurt naar buiten, je ziet een regenton, een waslijn met wielershirt. Geen hert. Zo gaat het de hele maaltijd door. Pas achteraf, als je weer thuis bent en je maag hoort knorren, besef je dat Evans met zijn vork jouw pasta van je bord heeft geslurpt.
Robert Gesink merkte tijdens de Parijs-Nice in de etappe naar de Mont Ventoux dat zijn bordje werd leeggegeten. Evans profiteerde maximaal van Gesinks kopwerk en duwde vervolgens zijn wiel eerder over de streep. Een lange neus kon de Hollander krijgen.

Eigenlijk is het merkwaardig dat Evans al niet veel eerder het wereldkampioenschap op de weg won. Het is bij uitstek de wedstrijd die gewonnen wordt door de afwachtende renner, de profiteur die het liefst niets doet. Het is dé wedstrijd in het niets doen. Anderen in het peloton lieten zich te snel zien. Onzichtbaar voor de tv-camera reed Evans mee. Hij droomde weg bij de gedachte aan zijn vriendin Chiara, zijn hond, stripheld Kuifje en floot ondertussen een nummertje van Bruce Springsteen.
Opeens kreeg Evans de schrik van zijn leven. Hè? Hij reed op kop. Een jaar geleden had hij nog huilend op een hotelbed gezeten. ,,Ik mag nooit iets groots winnen", snikte hij tegen ploegleider Hendrik Redant. Op kop rijden? Hoe moest dat?

Evans voelde wind in zijn gezicht. Het was voor het eerst dat hij niet achter de rug van een andere renner schuilde. Waar moest hij eigenlijk heen rijden? Hij besloot de motor die voor hem uitreed maar te volgen. ,,O god, straks win ik nog", dacht Evans in de laatste kilometers.
Hij vergat te schakelen en reed met de ketting op het grote blad de laatste helling op. De meester in het nietsdoen deed 'iets'. Het leek wel of hij aanviel. Bij de finish vergat hij zijn shirt glad te strijken en zijn armen in de lucht te steken. Hij deelde handkusjes uit als een beduusd kindsterretje.
Evans kneep zich in zijn vel. Was het echt waar? Hij had met aanvallen de regenboogtrui gewonnen. Hoe was het mogelijk? Tijdens het volkslied keek Evans schuin naar beneden, het hoofd tussen de schouders geduwd.
De wielrenner die met zichzelf een niet-aanvalsverdrag had gesloten, stond met een gouden medaille om zijn nek. Vreemd, vond iedereen, en Evans zelf nog het meest.
  dinsdag 29 september 2009 @ 19:09:17 #267
67640 SaintOfKillers
pi_73218513
Vreemd. Mits een selectief geheugen kan je wel een column schrijven die Evans de grond inboort, maar hij kiest hier zonder uitzondering de verkeerde voorbeelden en interpreteert ze dan nog eens allemaal verkeerd ook.

Het is zo flagrant lomp dat het bijna de bedoeling moet zijn.
pi_73218683
quote:
Ze zullen nu toch wel weten dat je niet via de media met Evans moet communiceren. Of hij moet doen wat Sergeant hier stelt is wat anders, laat staan of dat hij het zelf uberhaupt wil. Daarnaast kan er prima met twee kopmannen gewerkt worden, Silence is doorgaans sowieso niet de ploeg die initiatief moet nemen en beiden kunnen tot nader order gewoon voor eigen rekening rijden.
pi_73218690
En Wilfried !
pi_73219712
quote:
Evans gebruikt een gemene truc. ,,Kijk, buiten een hert in de tuin", roept hij aan tafel. Je tuurt naar buiten, je ziet een regenton, een waslijn met wielershirt. Geen hert. Zo gaat het de hele maaltijd door. Pas achteraf, als je weer thuis bent en je maag hoort knorren, besef je dat Evans met zijn vork jouw pasta van je bord heeft geslurpt.
Ik moest hierom wel ff lachen
pi_73226392
Ik moet wel lachen om dit stuk hoor.
Wel een beetje waarheid in, maar sterk aangedikt natuurlijk.
En een column is ook altijd om je aan te ergeren.
Je moet dit stukje niet te serieus nemen, maar gewoon er om lachen hoor.
Dat is volgens mij ook de bedoeling van Wilfried.
  woensdag 30 september 2009 @ 08:13:50 #272
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73232336
Wat een kutcolumn
  woensdag 30 september 2009 @ 08:25:53 #273
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73232459
dat eerste voorbeeld ook, die lekke band tegen evans gebruiken

Heel de column doet me denken aan de post voor de tour met een overzicht van alle redenen die goed genoeg zijn om evans te bashen.
  woensdag 30 september 2009 @ 09:29:15 #274
67205 Colplay
How you doin??
pi_73233517
Ik vind het ook wel een goede column. Hier wordt altijd in overdreven en is nooit een objectieve beschrijving van de werkelijkheid. Het geeft in ieder geval uitstekend weer welk beeld er van Evans is.
  woensdag 30 september 2009 @ 09:55:26 #275
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73234055
ah, evans mag nog een landisje plaatsen de volgende tour, ze zullen hem tot aan zijn dood wieltjeszuiger blijven noemen
pi_73234239
Echt een imagoprobleem. Wanneer hij aanhaakte, was het meestal louter uit onvermogen. Dat is toch heel normaal Als je op een bepaald moment niet beter kunt, ga je toch conservatief rijden?

Als Menchov of Armstrong dat doet, dan is het ineens sluw en uitgekookt rijden. Doet Evans dit, dan is hij erfvijand no. 1. En dan gaat iedereen er ook heel makkelijk aan voorbij dat Evans in koersen als de Tour de Romandie, de Dauphiné Libéré en de Settimana Coppi e Bartali constant aanviel. In Romandie was er zelfs een fraaie duoaanval met Philipphe Gilbert, waarbij de rest alle zeilen moest bijzetten om terug te komen.

Wat dat betreft heeft wimderon wel een punt hoor.
  woensdag 30 september 2009 @ 10:17:35 #277
67205 Colplay
How you doin??
pi_73234605
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:02 schreef Leatherface het volgende:
Echt een imagoprobleem. Wanneer hij aanhaakte, was het meestal louter uit onvermogen. Dat is toch heel normaal Als je op een bepaald moment niet beter kunt, ga je toch conservatief rijden?

Als Menchov of Armstrong dat doet, dan is het ineens sluw en uitgekookt rijden. Doet Evans dit, dan is hij erfvijand no. 1. En dan gaat iedereen er ook heel makkelijk aan voorbij dat Evans in koersen als de Tour de Romandie, de Dauphiné Libéré en de Settimana Coppi e Bartali constant aanviel. In Romandie was er zelfs een fraaie duoaanval met Philipphe Gilbert, waarbij de rest alle zeilen moest bijzetten om terug te komen.

Wat dat betreft heeft wimderon wel een punt hoor.
Ben het ook wel mee eens dat wimderon een punt heeft, maar het ziet er natuurlijk voor de wielerliefhebber niet uit. Evans wordt twee keer tweede in de Tour, de enige wedstrijd die iedereen ziet, waarin hij weinig probeert/kan in de bergen. Dan krijg je natuurlijk snel het imago dat je liever meerijdt en tweede wordt dan risico neemt om de Tour te winnen. Als liefhebber kijk je liever naar renners die gaan voor de zege en als het mislukt derde of vierde worden, dan naar renners die aanklampen en zo met de winnaar mee naar boven rijden en tweede worden. Evans die aan moet klampen om tweede te worden en niet aan kan vallen zorgt natuurlijk niet voor een spectaculaire Tour zoals bijvoorbeeld het jaar dat Contador en Rasmussen om de zege streden.
pi_73235143
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:17 schreef Colplay het volgende:

[..]

Ben het ook wel mee eens dat wimderon een punt heeft, maar het ziet er natuurlijk voor de wielerliefhebber niet uit. Evans wordt twee keer tweede in de Tour, de enige wedstrijd die iedereen ziet, waarin hij weinig probeert/kan in de bergen. Dan krijg je natuurlijk snel het imago dat je liever meerijdt en tweede wordt dan risico neemt om de Tour te winnen. Als liefhebber kijk je liever naar renners die gaan voor de zege en als het mislukt derde of vierde worden, dan naar renners die aanklampen en zo met de winnaar mee naar boven rijden en tweede worden. Evans die aan moet klampen om tweede te worden en niet aan kan vallen zorgt natuurlijk niet voor een spectaculaire Tour zoals bijvoorbeeld het jaar dat Contador en Rasmussen om de zege streden.
Maar die aanpak had Evans twee keer bijna de Tourzege opgeleverd.
  woensdag 30 september 2009 @ 10:49:14 #279
67205 Colplay
How you doin??
pi_73235478
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:37 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Maar die aanpak had Evans twee keer bijna de Tourzege opgeleverd.
Klopt en vanuit Evans zijn standpunt is het ook logisch dat hij zo koerst.

Alleen het komt natuurlijk niet over bij het publiek. Het is te vergelijken met een voetbalploeg die zich ingraaft en gokt op de counter. Misschien de meeste kans om te winnen, maar voor het publiek niet het leukst om naar te kijken.
In 2007 stond hij natuurlijk lang derde, maar doordat Rasmussen uit de Tour werd genomen schoof hij op naar de tweede plaats en was hij ineens dicht bij een Tourzege. En Rasmussen en Contador waren bergop veel sterker, dus daar kon Evans ook weinig doen in de bergen en moest hij wel gokken op de tijdrit.

Ik denk dat het imago voor een groot gedeelte door de Tour van vorig jaar komt. CSC ging in de etappe naar Alpe d'Huez in de aanval terwijl ze de gele trui hadden en Evans was de nummer 3 en die bleef de hele etappe alleen maar in het wiel van Schleck zitten. Logisch omdat hij hem in de tijdrit wel voorbij zou steken, maar ook toen het verschil met Sastre te groot werd om in de tijdrit nog goed te maken deed hij niets. Geen wanhoopspoging om de Tour te winnen, maar blijven zitten om de tweede plaats veilig te stellen.
pi_73235549
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:49 schreef Colplay het volgende:

[..]

Klopt en vanuit Evans zijn standpunt is het ook logisch dat hij zo koerst.

Alleen het komt natuurlijk niet over bij het publiek. Het is te vergelijken met een voetbalploeg die zich ingraaft en gokt op de counter. Misschien de meeste kans om te winnen, maar voor het publiek niet het leukst om naar te kijken.
In 2007 stond hij natuurlijk lang derde, maar doordat Rasmussen uit de Tour werd genomen schoof hij op naar de tweede plaats en was hij ineens dicht bij een Tourzege. En Rasmussen en Contador waren bergop veel sterker, dus daar kon Evans ook weinig doen in de bergen en moest hij wel gokken op de tijdrit.

Ik denk dat het imago voor een groot gedeelte door de Tour van vorig jaar komt. CSC ging in de etappe naar Alpe d'Huez in de aanval terwijl ze de gele trui hadden en Evans was de nummer 2 en die bleef de hele etappe alleen maar in het wiel van Schleck zitten. Logisch omdat hij hem in de tijdrit wel voorbij zou steken, maar ook toen het verschil met Sastre te groot werd om in de tijdrit nog goed te maken deed hij niets. Geen wanhoopspoging om de Tour te winnen, maar blijven zitten om de tweede plaats veilig te stellen.
De accu was toen ook wel aardig leeg bij Evans. Sastre had op het eind van de tour meer overschot. Dat bleek duidelijk op de Alpe. En ook in de tijdrit was Evans tamelijk machteloos.
pi_73235726
Maar wat ik me aanvraag of deze regenboogtrui hem een andere persoonlijkheid geeft. Of het van Evans een echt winnaarstype maakt.

Als je op dat parcours in Medrisio met overmacht kunt winnen, moet je ook Luik-Bastenaken-Luik of de Ronde van Lombardije naar je hand kunnen zetten.
  woensdag 30 september 2009 @ 11:37:53 #282
67205 Colplay
How you doin??
pi_73236935
Ik weet niet of dit WK tekenend is voor de kansen van Evans in andere eendagswedstrijden.

Ik denk dat Mendrisio zwaarder is dan LBL en Lombardijen. Dus dat meer renners nog goed zullen zijn in de finale. En aangezien Evans geen splijtende demarage of eindsprint heeft wordt het lastig voor hem om weg te komen. Helemaal de koersen die bergop finishen worden dan lastig winnen imo.
pi_73237205
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:49 schreef Colplay het volgende:

Ik denk dat het imago voor een groot gedeelte door de Tour van vorig jaar komt. CSC ging in de etappe naar Alpe d'Huez in de aanval terwijl ze de gele trui hadden en Evans was de nummer 3 en die bleef de hele etappe alleen maar in het wiel van Schleck zitten. Logisch omdat hij hem in de tijdrit wel voorbij zou steken, maar ook toen het verschil met Sastre te groot werd om in de tijdrit nog goed te maken deed hij niets. Geen wanhoopspoging om de Tour te winnen, maar blijven zitten om de tweede plaats veilig te stellen.
Niet alleen door de Tour van vorig jaar. Vooral doordat hij nadat hij in de Giro (2002?) de rose trui verloor, tot vorig jaar alleen maar aan het aanklampen was overal. Pas vorig jaar is hij wat aanvallender gaan rijden. Dit jaar nog wat meer. Maar een imago van 5 jaar lang aanklampen schud je niet zomaar af.

Probleem bij Evans is denk ik ook wel dat zodra hij in een leiderstrui rijdt, hij weer terugvalt op zijn oude manier van rijden, waardoor hij in de Dauphine de trui weer verloor.
  woensdag 30 september 2009 @ 12:19:07 #284
pi_73238225
Het probleem van Evans is zijn oneindige schrik om te verliezen. Die gaat ten onder als hij in een leiderstrui rijdt.

Maar misschien dat hij daarom in een eendagskoers zoals het WK wél kon winnen , hij was géén favoriet, de druk lag niet bij hem, en hij moest geen schade beperken uit schrik de volgende dag dan ten onder te gaan , als hij wilde winnen moest hij als eerste over de meet komen nu ...
  woensdag 30 september 2009 @ 12:29:57 #285
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73238527
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:57 schreef Leatherface het volgende:
Maar wat ik me aanvraag of deze regenboogtrui hem een andere persoonlijkheid geeft. Of het van Evans een echt winnaarstype maakt.

Als je op dat parcours in Medrisio met overmacht kunt winnen, moet je ook Luik-Bastenaken-Luik of de Ronde van Lombardije naar je hand kunnen zetten.
en LBL en Lombardije heeft hij al ereplaatsen gereden. Maar voor een type evans (sterk maar niet snel) moet je altijd wat geluk hebben om ook echt zo'n eendagswedstrijd te winnen.
  woensdag 30 september 2009 @ 12:33:39 #286
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73238625
Ik noem een boogerd bijvoorbeeld. Wel sterk, niet snel.

Gek dat hij veel minder "geboren loser" genoemd werd.
pi_73239047
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:33 schreef Beregd het volgende:

Dat werd hij wel genoemd door sommigen.

Boogerd reed echter vaak impulsief en straalde gedrevenheid uit. In de eerste jaren (laten we zeggen tot pakweg 1999) won Boogerd trouwens nog best wat koersen op een jaar. Zo heeft ie toch Parijs-Nice, Giro del'Emilia, ritten in de Tirreno enzovoorts gewonnen. Los natuurlijk nog van zijn Touretappes en de Gold Race.

Dat verliescomplex ontstond bij Boogie naar mijn idee pas wat later.
pi_73239469
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:33 schreef Beregd het volgende:

Boogerd was een Nederlander, dat zal wel mee hebben gespeeld. Daarnaast nam Boogerd vaker echt het initiatief in de koers.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_73239519
Je wist van Boogerd ook dat hij sowieso wel een aanval zou plaatsen en er altijd bij zat.

En hij heeft z'n uitstraling mee en lag/ligt ook goed bij de pers.
pi_73239971
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:04 schreef Tommeke het volgende:
Je wist van Boogerd ook dat hij sowieso wel een aanval zou plaatsen en er altijd bij zat.

En hij heeft z'n uitstraling mee en lag/ligt ook goed bij de pers.
Dat speelt een rol in de beeldvorming.

Bij Boogerd overheersen bij sommigen misschien ook wel een beetje de ereplaatsen, maar hij heeft een alleraardigst palmares. Wat ontbreekt is Luik-Bastenaken-Luik of het WK. Maar met twee tourritten, Nederlandse kampioenschappen, Gold Race, kleine rittenkoersen enzovoorts mag ie niet ontevreden zijn.
pi_73241707
Boogerd had gewoon pecht dat hij sprintte als een slak. Anders had hij echt Luik of het WK wel kunnen winnen.

Maar zijn staat van dienst in de klassiekers is natuurlijk wel uniek. Dat gecombineerd met z'n manier van koersen en persoonlijkheid maakt hem geen loser.
Evans daarentegen is meer een Calimero, zit lelijk op z'n fiets, is geen persoonlijkheid. Heeft zich niet altijd even goed gedragen na een (verloren) wedstrijd. Geen wonder dat je dan een loser genoemd wordt. Terwijl hij dat echt niet is.
  woensdag 30 september 2009 @ 14:20:27 #292
67640 SaintOfKillers
pi_73242043
Evans is net wel een persoonlijkheid. Een erg vreemde weliswaar, maar zeker geen onopvallende dertien in een dozijn figuur. Mogelijk met een (te) negatief imago, maar hij heeft wel één in tegenstelling tot een hoop anderen, er wordt over hem gesproken, al was het maar met een insteek.

Het is misschien geen uitgesproken held of idool, maar ook zeker geen grijze mus. Mogelijk zal hij meer door zijn rare gedrag de geschiedenis ingaan dan voor zijn resultaten, maar ik denk dat er renners met betere palmaressen sneller in de obscuriteit zullen verdwijnen.
pi_73244422
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Evans is net wel een persoonlijkheid. Een erg vreemde weliswaar, maar zeker geen onopvallende dertien in een dozijn figuur. Mogelijk met een (te) negatief imago, maar hij heeft wel één in tegenstelling tot een hoop anderen, er wordt over hem gesproken, al was het maar met een insteek.

Het is misschien geen uitgesproken held of idool, maar ook zeker geen grijze mus. Mogelijk zal hij meer door zijn rare gedrag de geschiedenis ingaan dan voor zijn resultaten, maar ik denk dat er renners met betere palmaressen sneller in de obscuriteit zullen verdwijnen.
Daar heb je wel gelijk in. Negatieve publiciteit is immers ook publiciteit. En een negatieve uitstraling is er ten minste een.
pi_73284648
quote:
'Stemming voor Evans was onzin'

Van het verhaal rond de stemming om het Australisch kopmanschap op het WK is weinig waar, bezweert bondscoach Neil Stephens. Aan Cyclingnews vertelt hij dat er niet eens een kopman was in het team.

"Ik kan wel enigszins begrijpen dat mensen geloven dat wij voor Gerrans reden", reageert Stephens op het verhaal dat gepubliceerd werd door Het Nieuwsblad. "Maar we hielden rekening met verschillende strategieën. Allan Davis was er voor de massasprint, Stuart O'Grady moest mee met ontsnappingen."

"Je kunt niet de wedstrijd ingaan en dan mikken op één persoon. Er zijn juist meerdere strategieën nodig. We wisten dat het een zware koers werd en dat Cadel dan in het voordeel was. Maar iedereen had de kans zelf te gaan als de situatie daarnaar was. Net zo goed was iedereen bereid om te werken voor het team."

www.wielerflits.nl en www.cyclingnews.com

Vond het al zo raar toen ik las dat ze een stemming hadden gehouden. Ik dacht: zo'n stemming houd je toch niet vlak voor zo'n belangrijk evenement.
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_73287031
Evans is inderdaad wel een persoonlijkheid. Driftig, zenuwachtig, durft een statment te maken wat betreft Tibet in de tour.

De Dauphine was dit jaar een voorbeeld waarom ik nogal ambivalent over hem ben. Aan de ene kant reed hij 80% van de koers heel aanvallend tegen zo'n blok van Contador en Valverde en was hij echt heel sterk. Maar, de etappe waar het er om ging naar de Ventoux deed hij geen trap om Valverde bij te halen.

En dat is ondertussen zó vaak voorgekomen, dat hij het liet afweten als het er om ging (bv als hij leider was of zou worden), dat ik niet meer geloof dat hij toevallig elke keer op die momenten een lege tank had. Dat is gewoon een soort angst om te verliezen, ofwel een soort lafheid. En inderdaad, in de waalse pijl (overigens de minst tactische wedstrijd van het jaar?) of op dit WK heeft hij dat niet en laat ie zich ook goed zien.
pi_73291181
Evans moet tegenover de media verantwoorden waarom hij niet jooch Je moet toch niet juichen als je wint of wel, sjeezus, waar hebben we het over.
pi_73292813
Ik denk dat het sowieso redelijk gewoon is voor Evans om niet uitbundig te juichen. Toen hij die rit in Parijs-Nice won, voor Gesink, vierde hij ook niet enthousiast.
pi_73295756
Sorry, maar ik vind Evans, ondanks z'n Tibet statement etc, geen persoonlijkheid.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:45:41 #299
67089 Gillingham
The horror...
pi_73299217
Evans is een echte figuur. En dus ook een persoonlijkheid.
What's it going to be then, eh?
pi_73299255
Evans is gewoon Evans. Een zonderling die hard kan fietsen en nu een regenboogtrui om zijn schouders mag dragen.
pi_73386062
Iemand enig idee welke koersen Evans nog rijdt dit jaar? Ik neem aan dat we hem in Lombardije in actie zien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')