Mag hoorquote:Op zondag 27 september 2009 17:52 schreef misteriks het volgende:
Lotto![]()
In feite intresseert mij dat geen bal, maar dit nav de overdreven rabo-adolatrie bij nlers
Zo'n kloteseizoen was het zonder de regenboogtrui ook niet hoor.quote:Op zondag 27 september 2009 21:18 schreef Pritt het volgende:
En in 1 klap maakt hij van een klote seizoen een pracht seizoen.
Hij heeft in een relatief zwak deelnemersveld bij de Vuelta zich ook nooit kunnen onderscheiden.quote:Op zondag 27 september 2009 21:30 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zo'n kloteseizoen was het zonder de regenboogtrui ook niet hoor.
De Tour viel tegen, dat is waar. Maar hij reed een prima Vuelta en ook in koersen als de Dauphine en Coppi & Bartali was ie op dreef.
En Dauphine heeft ie 1 dag laf gekoerst (ventoux) en daardoor meteen verloren. De week die daarop volgde heeft er overigens juist voor gezorgd dat ik hem nu de titel niet misgunquote:Op zondag 27 september 2009 21:30 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zo'n kloteseizoen was het zonder de regenboogtrui ook niet hoor.
De Tour viel tegen, dat is waar. Maar hij reed een prima Vuelta en ook in koersen als de Dauphine en Coppi & Bartali was ie op dreef.
hij reed op een cruciaal moment lek en verloor een minuut, in de vuelta is dat best veel, en voor evans is zo'n mentale tik best hard.quote:Op zondag 27 september 2009 21:38 schreef Pritt het volgende:
[..]
Hij heeft in een relatief zwak deelnemersveld bij de Vuelta zich ook nooit kunnen onderscheiden.
Dat noem ik persoonlijk niet prima.
Evans heeft een behoorlijke staat van dienst in de heuvelklassiekers. Tweede in de Waalse Pijl, meermaals top 10 in Luik-Bastenaken-Luik. Hij had alleen inderdaad het imago van iemand die het niet afmaakt.quote:Op maandag 28 september 2009 09:54 schreef Colplay het volgende:
Ben geen fan van de persoon Evans, maar als wielrenner heb ik geen problemen met hem. Hij moet zijn eigen tactiek kiezen en als hij op zijn manier van koersen denkt te winnen dan moet hij dat vooral doen.
Toch is het wel een verrassende winnaar. Evans rijdt regelmatig mee voorin in klassiekers maar heeft dit soort koersen nooit af weten te maken. Nu is dat eindelijk wel gelukt. Ik denk ook wel op een manier waarop hij dit soort koersen moet winnen. In de luwte meerijden en op het juiste moment een demarage plaatsen. Als tijdrijder kan hij dan natuurlijk wel weg blijven, dat heeft hij wel bewezen.
Voordeel voor Evans was natuurlijk dat de finish niet heuvelop was maar op het vlakke. Hij kon nu wegrijden en gewoon als in een tijdrit voorop blijven. Dat is toch makkelijker dan wanneer de streep op een lastig klimmetje ligt.quote:Op maandag 28 september 2009 10:19 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Evans heeft een behoorlijke staat van dienst in de heuvelklassiekers. Tweede in de Waalse Pijl, meermaals top 10 in Luik-Bastenaken-Luik. Hij had alleen inderdaad het imago van iemand die het niet afmaakt.
Dat is waar. Maar alsnog moet je het verschil maar eens zien te maken. Dat deed Evans met verve.quote:Op maandag 28 september 2009 11:48 schreef Colplay het volgende:
[..]
Voordeel voor Evans was natuurlijk dat de finish niet heuvelop was maar op het vlakke. Hij kon nu wegrijden en gewoon als in een tijdrit voorop blijven. Dat is toch makkelijker dan wanneer de streep op een lastig klimmetje ligt.
Absoluut. Parcours leek wel speciaal voor hem (en Cancellara) gemaakt. Zwaar zodat iedereen flink af moest zien, maar toch een vlakke finish zodat hij door op een goed moment weg te rijden een gaatje kon maken en dit vast kon houden. De rest was te kapot om achter hem aan te gaan.quote:Op maandag 28 september 2009 11:50 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar alsnog moet je het verschil maar eens zien te maken. Dat deed Evans met verve.
Dat denk ik wel. Het parcours was door de vele kimmetjes zo zwaar dat volgens mij vooral de echte klimmers/ronderenners dit goed aankonden. Daarom was het zo jammer dat Gesink niet fit was door zijn val, want het was ook een parcours voor hem geweest. Dit was zwaarder dan de meeste klassiekers, waardoor de echte klassiekerrenners niets extra's meer hadden in de finale. Evans had dit wel en kon hierdoor wegrijden van de eendagsrenners.quote:Op maandag 28 september 2009 11:54 schreef Leatherface het volgende:
Evans en Cancellara hadden overschot.
Kwamen doordat de koers echt superzwaar was, Evans zijn duurkwaliteiten als ronderenner naar boven? M.a.w.: had een echte ronderenner hier het voordeel boven iemand die je eigenlijk alleen in de klassiekers ziet?
Ik ben ook geen fan van Evans, maar dit is natuurlijk gewoon zo.quote:David Bombeke, de physiotherapeut van Silence-Lotto, is in de loop van de jaren een boezemvriend geworden van Cadel Evans, de nieuwe wereldkampioen. "Ik vond het vooraf vreemd dat Evans geen favoriet was voor het WK", zegt Bombeke.
"Ik was in Mendrisio met de Belgische nationale ploeg, maar ik heb Cadel donderdag toch nog gemasseerd en behandeld", vertelt Bombeke aan Sporza.
"Er is toch te weinig respect voor Cadel Evans. Hij kan een voorbeeld zijn voor anderen"
David Bombeke, de physiotherapeut van Silence-Lotto, over Evans.
Bombeke was dan ook niet verbaasd dat de Australiër zo sterk voor de dag kwam. "Ik vond het vreemd dat hij vooraf geen favoriet was."
"Cadel sprak al twee jaar over dit WK. Hij kwam met een superconditie uit de Vuelta en kreeg bovendien een parcours op zijn maat. Hij is ook van de streek."
Evans torst al jaren de reputatie van een loser en een grijze muis mee. "Ik begrijp dat", zegt Bombeke. "Cadel zou zelf ook liever demarreren waar hij wil zoals Contador en hij zou ook liever de Tour winnen dan tweede worden."
"Maar die jongen leeft honderd procent voor zijn vak. Er is toch te weinig respect voor hem. Hij kan een voorbeeld zijn voor anderen. Hij doet er alles voor, dat kun je niet van iedereen zeggen."
"De wereldtitel zal hem niet veranderen maar hij zal er wellicht wat meer zelfvertrouwen door krijgen. Dat kan zijn carrière misschien wat veranderen."
Daar hoef je met Evans echt niet bang voor te zijn.quote:Nu maar hopen dat hij hem ook echt toont in een meerdaagse wedstrijd.
Sorry hoor, je fietst toch ook voor ons, het publiek? Zonder ons bestaat deze sport niet.quote:Verklaring voor amper juichen van Evans
Categorie: WK Mendrisio
Cadel Evans toonde zich zondag in Mendrisio tijdens de laatste meters van zijn goudjacht allesbehalve uitbundig. Voor iemand, die wereldkampioen werd was zijn reactie zeer lauw te noemen. Maar in de Belgische media heeft zijn vertrouwensman David Bombeke uit de doeken gedaan waarom Evans zich op de streep zo 'doods' gedroeg. 'Hij wilde de wereldtitel alleen delen met zijn vrouw en moeder. Hij heeft dit jaar zoveel tegenslag gekend, dat hij het zo wilde doen. Hij vond dat hij van alle kanten werd tegengewerkt. Bovendien wist hij ook niet goed hoe groot zijn voorsprong was en daarom bleef hij als een Ronderenner tot de laatste meter doortrappen. Maar zo is Cadel nu eenmaal.'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |