abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 september 2009 @ 09:15:46 #251
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73202667
Hij heeft eigenlijk een echt calimeirocomplex
pi_73202793
Als Evans zegt dat ie wordt tegengewerkt, komt dat wat paranoïde op mij over.

Het is duidelijk dat hij de publieke opinie en de media niet op zijn hand heeft, maar tegengewerkt? Je moet het nog altijd zelf afdwingen, denk ik dan. Maar misschien woeden er inderdaad krachten in het peloton die wij als buitenstaanders niet zien.
pi_73203143
quote:
Australische selectie geloofde niet in Evans
Cadel Evans wist zaterdagavond niet wat hij hoorde tijdens de speech van bondscoach Neil Stephens: ‘Morgen rijden we allemaal voor Simon Gerrans.'

Waarop Evans protesteerde: ‘Ik ga hier niet rijden voor Simon, want ik kan hier zelf winnen. Ik eis een stemming.'

Wat ook gebeurde. Resultaat: Gerrans 8 - Evans 1. Zelfs Silence-ploegmaat Matthew Lloyd stemde tegen Evans. Wat hem niet belette om een dag later dan toch de regenboogtrui te veroveren.

Bron: sportwereld.be
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 29 september 2009 @ 11:40:16 #254
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_73205760
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:44 schreef Steven184 het volgende:

[..]

En toch , ik zie zo'n Evans net daar nog de kracht uit putten om dat tikje méér te geven op de dag zelf ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_73206066
Nou ja, er viel best wat voor te zeggen dat de Australische ploeg aanvankelijk Gerrans als kopman uitspeelde. Hij was immers in vorm. Had net een rit gewonnen in de Vuelta en daarvoor de GP Plouay. Verder is het een renner met een behoorlijke sprint.

Maar achteraf gezien kwam Gerrans in de koers tekort en loonde het dat Evans zijn eigen plan trok.
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:05:04 #256
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_73213134
quote:
Ploegleider wil Evans niet in Tour 2010

Herman Frison wil Cadel Evans er van overtuigen dat hij volgend jaar beter de combinatie Giro d'Italia-Vuelta a España kan doen. De ploegleider van Silence-Lotto denkt dat het voor de nieuwe wereldkampioen erg moeilijk is om de Tour de France te winnen in 2010.

"We moeten realistisch zijn. Met Contador, Schleck en Armstrong zal het zeer moeilijk zijn om de Tour te winnen in de komende jaren," aldus de Belg tegenover Cyclismag, "Ik zou Evans er graag van overtuigen om de Giro en de Vuelta te rijden. Hier is een overwinning haalbaar. Dat doel is binnen bereik."
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:07:10 #257
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_73213197
Tja , hij heeft gelijk , maar of je Cadelleke daarvan gaat overtuigen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_73213855
Erg slim om dat zo uit te gaan spreken. Bespreek dan in vredesnaam gewoon intern met Evans en als die daar uiteindelijk niet mee akkoord zou gaan, laat hem dan gewoon de Tour rijden, aangezien je ook niks hebt aan een ongemotiveerde renner.
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:10:53 #259
67640 SaintOfKillers
pi_73215253
Evans kan de Giro of de Vuelta winnen, de Tour niet (meer). Uiteindelijk krijgt hij al 5 jaar een stuk carte blanche van Lotto zonder het gewenste resultaat te halen. Misschien moet hij maar eens doen wat de ploeg vraagt. Die zien waarschijnlijk liever VDB2 9e eindigen dan Evans 5e.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:15:54 #260
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_73215394
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:03 schreef Zelva het volgende:

[..]

Schándalige column trouwens van Wilfried de Jong in het NRC van gisteren. Die man volgt dus in werkelijkheid ook geen wielrennen en neem ik ook niet meer serieus.
Wat schreef hij dan over Evans?
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:18:27 #261
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_73215468
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Evans kan de Giro of de Vuelta winnen, de Tour niet (meer). Uiteindelijk krijgt hij al 5 jaar een stuk carte blanche van Lotto zonder het gewenste resultaat te halen. Misschien moet hij maar eens doen wat de ploeg vraagt. Die zien waarschijnlijk liever VDB2 9e eindigen dan Evans 5e.
Waarom niet met 2 absolute kopmannen starten? "Absoluut" totdat één van de twee faalt, uiteraard.
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:25:33 #262
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73215635
ik herhaal het zo vaak, maar sastre is gewoon gewonnen doordat er meerdere kopmannen waren binnen saxo.

Met zulke berichten à la frison wakker je gewoon het complex van evans aan. Ze zouden nu toch allicht moeten weten dat ze zo niet met hem moeten omgaan na het girodebacle van dit jaar.
pi_73215638
quote:
Ik vind het niet echt getuigen van veel respect richting de beste man. Het is toch met name Evans, die samen met McEwen deze ploeg op de 'Tour'-kaart heeft gezet? Hij is notabene 2 maal tweede geworden met een belachelijke zwakke ploeg..

Dat verwrongen wereldbeeld van Evans; heel de wereld tegen mij, begint steeds minder verwrongen te raken zo
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:35:30 #264
67640 SaintOfKillers
pi_73215884
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:25 schreef Beregd het volgende:
ik herhaal het zo vaak, maar sastre is gewoon gewonnen doordat er meerdere kopmannen waren binnen saxo.
Dan moet Evans vertrekken, want dat gaat bij Lotto nooit lukken.
pi_73217771
De Giro en Vuelta kan ie wel winnen. Maar het ligt er ook een beetje aan wie zijn concurrenten worden.
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:45:58 #266
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_73217836
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:15 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Wat schreef hij dan over Evans?
Even overgetypt dan maar.
quote:
Bord leeg

In de afgelopen Vuelta stond Cadel Evans in de bergetappe naar de Sierra Nevada langs de kant met een lekke band. Het werd de langste bandwissel uit de wielergeschiedenis. Het was om wanhopig van te worden. De mecanicien rommelde aan de fiets en Evans stond er maar naar te kijken: hij deed niets.
Ik begon te schelden op de Australische renner. Anderen moesten altijd het vuile werk opknappen; Evans wachtte liever af. De schijtluis.

Evans woont vlakbij de Italiaanse grens in Stabio, in Zwitserland. Als hij zijn hoofd uit het raam steekt, kan hij Italië zien liggen. Het is het land waar ze het dolce far niente hebben uitgevonden: het heerlijke nietsdoen.
Ik ben geen liefhebber van wielerjargon, maar voor één zinnetje maak ik graag een uitzondering: eerst het bordje van een ander leegeten. Het hangt boven de deuropening van huize Evans.
Wie dineert met de Australische renner moet opletten. Evans gebruikt een gemene truc. ,,Kijk, buiten een hert in de tuin", roept hij aan tafel. Je tuurt naar buiten, je ziet een regenton, een waslijn met wielershirt. Geen hert. Zo gaat het de hele maaltijd door. Pas achteraf, als je weer thuis bent en je maag hoort knorren, besef je dat Evans met zijn vork jouw pasta van je bord heeft geslurpt.
Robert Gesink merkte tijdens de Parijs-Nice in de etappe naar de Mont Ventoux dat zijn bordje werd leeggegeten. Evans profiteerde maximaal van Gesinks kopwerk en duwde vervolgens zijn wiel eerder over de streep. Een lange neus kon de Hollander krijgen.

Eigenlijk is het merkwaardig dat Evans al niet veel eerder het wereldkampioenschap op de weg won. Het is bij uitstek de wedstrijd die gewonnen wordt door de afwachtende renner, de profiteur die het liefst niets doet. Het is dé wedstrijd in het niets doen. Anderen in het peloton lieten zich te snel zien. Onzichtbaar voor de tv-camera reed Evans mee. Hij droomde weg bij de gedachte aan zijn vriendin Chiara, zijn hond, stripheld Kuifje en floot ondertussen een nummertje van Bruce Springsteen.
Opeens kreeg Evans de schrik van zijn leven. Hè? Hij reed op kop. Een jaar geleden had hij nog huilend op een hotelbed gezeten. ,,Ik mag nooit iets groots winnen", snikte hij tegen ploegleider Hendrik Redant. Op kop rijden? Hoe moest dat?

Evans voelde wind in zijn gezicht. Het was voor het eerst dat hij niet achter de rug van een andere renner schuilde. Waar moest hij eigenlijk heen rijden? Hij besloot de motor die voor hem uitreed maar te volgen. ,,O god, straks win ik nog", dacht Evans in de laatste kilometers.
Hij vergat te schakelen en reed met de ketting op het grote blad de laatste helling op. De meester in het nietsdoen deed 'iets'. Het leek wel of hij aanviel. Bij de finish vergat hij zijn shirt glad te strijken en zijn armen in de lucht te steken. Hij deelde handkusjes uit als een beduusd kindsterretje.
Evans kneep zich in zijn vel. Was het echt waar? Hij had met aanvallen de regenboogtrui gewonnen. Hoe was het mogelijk? Tijdens het volkslied keek Evans schuin naar beneden, het hoofd tussen de schouders geduwd.
De wielrenner die met zichzelf een niet-aanvalsverdrag had gesloten, stond met een gouden medaille om zijn nek. Vreemd, vond iedereen, en Evans zelf nog het meest.
  dinsdag 29 september 2009 @ 19:09:17 #267
67640 SaintOfKillers
pi_73218513
Vreemd. Mits een selectief geheugen kan je wel een column schrijven die Evans de grond inboort, maar hij kiest hier zonder uitzondering de verkeerde voorbeelden en interpreteert ze dan nog eens allemaal verkeerd ook.

Het is zo flagrant lomp dat het bijna de bedoeling moet zijn.
pi_73218683
quote:
Ze zullen nu toch wel weten dat je niet via de media met Evans moet communiceren. Of hij moet doen wat Sergeant hier stelt is wat anders, laat staan of dat hij het zelf uberhaupt wil. Daarnaast kan er prima met twee kopmannen gewerkt worden, Silence is doorgaans sowieso niet de ploeg die initiatief moet nemen en beiden kunnen tot nader order gewoon voor eigen rekening rijden.
pi_73218690
En Wilfried !
pi_73219712
quote:
Evans gebruikt een gemene truc. ,,Kijk, buiten een hert in de tuin", roept hij aan tafel. Je tuurt naar buiten, je ziet een regenton, een waslijn met wielershirt. Geen hert. Zo gaat het de hele maaltijd door. Pas achteraf, als je weer thuis bent en je maag hoort knorren, besef je dat Evans met zijn vork jouw pasta van je bord heeft geslurpt.
Ik moest hierom wel ff lachen
pi_73226392
Ik moet wel lachen om dit stuk hoor.
Wel een beetje waarheid in, maar sterk aangedikt natuurlijk.
En een column is ook altijd om je aan te ergeren.
Je moet dit stukje niet te serieus nemen, maar gewoon er om lachen hoor.
Dat is volgens mij ook de bedoeling van Wilfried.
  woensdag 30 september 2009 @ 08:13:50 #272
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73232336
Wat een kutcolumn
  woensdag 30 september 2009 @ 08:25:53 #273
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73232459
dat eerste voorbeeld ook, die lekke band tegen evans gebruiken

Heel de column doet me denken aan de post voor de tour met een overzicht van alle redenen die goed genoeg zijn om evans te bashen.
  woensdag 30 september 2009 @ 09:29:15 #274
67205 Colplay
How you doin??
pi_73233517
Ik vind het ook wel een goede column. Hier wordt altijd in overdreven en is nooit een objectieve beschrijving van de werkelijkheid. Het geeft in ieder geval uitstekend weer welk beeld er van Evans is.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  woensdag 30 september 2009 @ 09:55:26 #275
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73234055
ah, evans mag nog een landisje plaatsen de volgende tour, ze zullen hem tot aan zijn dood wieltjeszuiger blijven noemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')