quote:Australische selectie geloofde niet in Evans
Cadel Evans wist zaterdagavond niet wat hij hoorde tijdens de speech van bondscoach Neil Stephens: ‘Morgen rijden we allemaal voor Simon Gerrans.'
Waarop Evans protesteerde: ‘Ik ga hier niet rijden voor Simon, want ik kan hier zelf winnen. Ik eis een stemming.'
Wat ook gebeurde. Resultaat: Gerrans 8 - Evans 1. Zelfs Silence-ploegmaat Matthew Lloyd stemde tegen Evans. Wat hem niet belette om een dag later dan toch de regenboogtrui te veroveren.
Bron: sportwereld.be
quote:
quote:Ploegleider wil Evans niet in Tour 2010
Herman Frison wil Cadel Evans er van overtuigen dat hij volgend jaar beter de combinatie Giro d'Italia-Vuelta a España kan doen. De ploegleider van Silence-Lotto denkt dat het voor de nieuwe wereldkampioen erg moeilijk is om de Tour de France te winnen in 2010.
"We moeten realistisch zijn. Met Contador, Schleck en Armstrong zal het zeer moeilijk zijn om de Tour te winnen in de komende jaren," aldus de Belg tegenover Cyclismag, "Ik zou Evans er graag van overtuigen om de Giro en de Vuelta te rijden. Hier is een overwinning haalbaar. Dat doel is binnen bereik."
Wat schreef hij dan over Evans?quote:Op maandag 28 september 2009 23:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Schándalige column trouwens van Wilfried de Jong in het NRC van gisteren. Die man volgt dus in werkelijkheid ook geen wielrennen en neem ik ook niet meer serieus.
Waarom niet met 2 absolute kopmannen starten? "Absoluut" totdat één van de twee faalt, uiteraard.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Evans kan de Giro of de Vuelta winnen, de Tour niet (meer). Uiteindelijk krijgt hij al 5 jaar een stuk carte blanche van Lotto zonder het gewenste resultaat te halen. Misschien moet hij maar eens doen wat de ploeg vraagt. Die zien waarschijnlijk liever VDB2 9e eindigen dan Evans 5e.
Ik vind het niet echt getuigen van veel respect richting de beste man. Het is toch met name Evans, die samen met McEwen deze ploeg op de 'Tour'-kaart heeft gezet? Hij is notabene 2 maal tweede geworden met een belachelijke zwakke ploeg..quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Evans kan de Giro of de Vuelta winnen, de Tour niet (meer). Uiteindelijk krijgt hij al 5 jaar een stuk carte blanche van Lotto zonder het gewenste resultaat te halen. Misschien moet hij maar eens doen wat de ploeg vraagt. Die zien waarschijnlijk liever VDB2 9e eindigen dan Evans 5e.
Dan moet Evans vertrekken, want dat gaat bij Lotto nooit lukken.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:25 schreef Beregd het volgende:
ik herhaal het zo vaak, maar sastre is gewoon gewonnen doordat er meerdere kopmannen waren binnen saxo.
Even overgetypt dan maar.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:15 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Wat schreef hij dan over Evans?
quote:Bord leeg
In de afgelopen Vuelta stond Cadel Evans in de bergetappe naar de Sierra Nevada langs de kant met een lekke band. Het werd de langste bandwissel uit de wielergeschiedenis. Het was om wanhopig van te worden. De mecanicien rommelde aan de fiets en Evans stond er maar naar te kijken: hij deed niets.
Ik begon te schelden op de Australische renner. Anderen moesten altijd het vuile werk opknappen; Evans wachtte liever af. De schijtluis.
Evans woont vlakbij de Italiaanse grens in Stabio, in Zwitserland. Als hij zijn hoofd uit het raam steekt, kan hij Italië zien liggen. Het is het land waar ze het dolce far niente hebben uitgevonden: het heerlijke nietsdoen.
Ik ben geen liefhebber van wielerjargon, maar voor één zinnetje maak ik graag een uitzondering: eerst het bordje van een ander leegeten. Het hangt boven de deuropening van huize Evans.
Wie dineert met de Australische renner moet opletten. Evans gebruikt een gemene truc. ,,Kijk, buiten een hert in de tuin", roept hij aan tafel. Je tuurt naar buiten, je ziet een regenton, een waslijn met wielershirt. Geen hert. Zo gaat het de hele maaltijd door. Pas achteraf, als je weer thuis bent en je maag hoort knorren, besef je dat Evans met zijn vork jouw pasta van je bord heeft geslurpt.
Robert Gesink merkte tijdens de Parijs-Nice in de etappe naar de Mont Ventoux dat zijn bordje werd leeggegeten. Evans profiteerde maximaal van Gesinks kopwerk en duwde vervolgens zijn wiel eerder over de streep. Een lange neus kon de Hollander krijgen.
Eigenlijk is het merkwaardig dat Evans al niet veel eerder het wereldkampioenschap op de weg won. Het is bij uitstek de wedstrijd die gewonnen wordt door de afwachtende renner, de profiteur die het liefst niets doet. Het is dé wedstrijd in het niets doen. Anderen in het peloton lieten zich te snel zien. Onzichtbaar voor de tv-camera reed Evans mee. Hij droomde weg bij de gedachte aan zijn vriendin Chiara, zijn hond, stripheld Kuifje en floot ondertussen een nummertje van Bruce Springsteen.
Opeens kreeg Evans de schrik van zijn leven. Hè? Hij reed op kop. Een jaar geleden had hij nog huilend op een hotelbed gezeten. ,,Ik mag nooit iets groots winnen", snikte hij tegen ploegleider Hendrik Redant. Op kop rijden? Hoe moest dat?
Evans voelde wind in zijn gezicht. Het was voor het eerst dat hij niet achter de rug van een andere renner schuilde. Waar moest hij eigenlijk heen rijden? Hij besloot de motor die voor hem uitreed maar te volgen. ,,O god, straks win ik nog", dacht Evans in de laatste kilometers.
Hij vergat te schakelen en reed met de ketting op het grote blad de laatste helling op. De meester in het nietsdoen deed 'iets'. Het leek wel of hij aanviel. Bij de finish vergat hij zijn shirt glad te strijken en zijn armen in de lucht te steken. Hij deelde handkusjes uit als een beduusd kindsterretje.
Evans kneep zich in zijn vel. Was het echt waar? Hij had met aanvallen de regenboogtrui gewonnen. Hoe was het mogelijk? Tijdens het volkslied keek Evans schuin naar beneden, het hoofd tussen de schouders geduwd.
De wielrenner die met zichzelf een niet-aanvalsverdrag had gesloten, stond met een gouden medaille om zijn nek. Vreemd, vond iedereen, en Evans zelf nog het meest.
Ze zullen nu toch wel weten dat je niet via de media met Evans moet communiceren. Of hij moet doen wat Sergeant hier stelt is wat anders, laat staan of dat hij het zelf uberhaupt wil. Daarnaast kan er prima met twee kopmannen gewerkt worden, Silence is doorgaans sowieso niet de ploeg die initiatief moet nemen en beiden kunnen tot nader order gewoon voor eigen rekening rijden.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik moest hierom wel ff lachenquote:Evans gebruikt een gemene truc. ,,Kijk, buiten een hert in de tuin", roept hij aan tafel. Je tuurt naar buiten, je ziet een regenton, een waslijn met wielershirt. Geen hert. Zo gaat het de hele maaltijd door. Pas achteraf, als je weer thuis bent en je maag hoort knorren, besef je dat Evans met zijn vork jouw pasta van je bord heeft geslurpt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |