abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 september 2009 @ 22:26:33 #205
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_72502841
Ik ben benieuwd of hij het kan houden. Weinig concurrentie dit jaar, dus wie weet pakt hij z'n eerste prijs wel dit najaar!
  zondag 6 september 2009 @ 22:29:37 #206
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_72502990
Als Gesink het niet wordt, dan heb ik het liefst dat Cadel Evans wint. Samuel Sánchez zou ik ook helemaal niet erg vinden, als het maar niet überplakker Valverde wordt.
pi_72509078
Nu heeft hij in alle grote rondes eens een leiderstrui gehad
pi_72525263
Aangevallen in het goud !

Helaas reed die nieuwkomer hem in de hekken waardoor hij Valverde niet kon kloppen in de sprint.
- verwijderd door admin -
  maandag 7 september 2009 @ 18:17:53 #209
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_72525401
Triest figuur
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_72525990
Gefrustreerde etter die hij is...
pi_72535263
Uit de wikipedia:
quote:
Relationship with the media

Evans is known for confrontation with media and fans. He used a bodyguard at the 2008 Tour de France; it has been suggested that this sparked the tensions, as the more force was used to keep the media away from Evans, the more the attention became. Evans lost his temper and batted away the hand of a journalist from his shoulder, shouted "Stand on my dog and I'll cut your head off" at a bystander who collided with his dog,and headbutted a television camera. The actions earned him the nickname "Cuddles" from ProCycling's features editor, Daniel Friebe, who coined other nicknames in the peloton.
Kan iemand de wiki aanpassen?

- Evans is known for confrontation with media, fans and other cyclists.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_72539924
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:21 schreef kawotski het volgende:
Uit de wikipedia:
[..]

Kan iemand de wiki aanpassen?

- Evans is known for confrontation with media, fans and other cyclists.
Pas jij dan even die van de talloze anderen die hun onvrede op een degelijke manier hebben laten blijken aan?
pi_72539953
quote:
@Frankster1967 'Watch Gesink' - wish I'd got this tweet before the stage!!!!
  dinsdag 8 september 2009 @ 00:32:49 #214
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_72540468
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 00:10 schreef wimderon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
  dinsdag 8 september 2009 @ 00:50:32 #215
39333 Zelva
pi_72540770
Echt humor ja.
pi_73152959
Held

Haters
- verwijderd door admin -
pi_73153003
Wat een ultraheld

Koning .
pi_73153055
Mooi hoor. En niet eens juichen.

[ Bericht 0% gewijzigd door marcodej op 27-09-2009 17:34:33 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 27 september 2009 @ 17:32:49 #219
66825 Reya
Fier Wallon
pi_73153269
Wel bijzonder konings om op deze manier je revanche te halen.
  zondag 27 september 2009 @ 17:33:35 #220
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73153300
YELL FOR CADEL!!!!
pi_73153346
Hij ging als Paus Johannes Paulus de finish over...

Hij wist niet wat hem overkwam volgens mij.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_73153461
Die kushandjes en dat zwaaien is wel erg mooi.
pi_73153490
Verdiende grote triomf. Zo simpel kun je het zeggen.

En hij valt aan. Overigens niet voor het eerst.
pi_73153502
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:34 schreef marcodej het volgende:
Hij ging als Paus Johannes Paulus de finish over...

Hij wist niet wat hem overkwam volgens mij.
Alsof die een Criterium had gewonnen.

Klasse van Evans.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 september 2009 @ 17:40:46 #225
862 Arcee
Look closer
pi_73153518
Top.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_73153802
Klasse
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 27 september 2009 @ 17:52:56 #227
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_73153947
Lotto
In feite intresseert mij dat geen bal, maar dit nav de overdreven rabo-adolatrie bij nlers
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  zondag 27 september 2009 @ 18:06:51 #228
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_73154407
Evans will sleep in Silence!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_73155262
Sterke finish
  zondag 27 september 2009 @ 21:05:06 #230
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_73160394
Wat een koning! Nu hopen dat Smeets de rest van z'n werkzame leven z'n bek houd over Cadel z'n koersgedrag.

Cadel Evans .
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_73161185
En in 1 klap maakt hij van een klote seizoen een pracht seizoen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  zondag 27 september 2009 @ 21:19:59 #232
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_73161295
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:52 schreef misteriks het volgende:
Lotto
In feite intresseert mij dat geen bal, maar dit nav de overdreven rabo-adolatrie bij nlers
Mag hoor

Net als Freire en Mentsjov, is Evans een grote cultheld!

Leuk dat ie nu eindelijk iets groots wint. Het is hem gegund .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_73161900
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:18 schreef Pritt het volgende:
En in 1 klap maakt hij van een klote seizoen een pracht seizoen.
Zo'n kloteseizoen was het zonder de regenboogtrui ook niet hoor.

De Tour viel tegen, dat is waar. Maar hij reed een prima Vuelta en ook in koersen als de Dauphine en Coppi & Bartali was ie op dreef.
pi_73162516
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:30 schreef Leatherface het volgende:

[..]

De Tour viel tegen, dat is waar. Maar hij reed een prima Vuelta en ook in koersen als de Dauphine en Coppi & Bartali was ie op dreef.
Hij heeft in een relatief zwak deelnemersveld bij de Vuelta zich ook nooit kunnen onderscheiden.
Dat noem ik persoonlijk niet prima.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_73169709
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:30 schreef Leatherface het volgende:

[..]

En Dauphine heeft ie 1 dag laf gekoerst (ventoux) en daardoor meteen verloren. De week die daarop volgde heeft er overigens juist voor gezorgd dat ik hem nu de titel niet misgun
  maandag 28 september 2009 @ 09:12:55 #236
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73172654
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:38 schreef Pritt het volgende:

[..]

Hij heeft in een relatief zwak deelnemersveld bij de Vuelta zich ook nooit kunnen onderscheiden.
Dat noem ik persoonlijk niet prima.
hij reed op een cruciaal moment lek en verloor een minuut, in de vuelta is dat best veel, en voor evans is zo'n mentale tik best hard.
  maandag 28 september 2009 @ 09:54:25 #237
67205 Colplay
How you doin??
pi_73173397
Ben geen fan van de persoon Evans, maar als wielrenner heb ik geen problemen met hem. Hij moet zijn eigen tactiek kiezen en als hij op zijn manier van koersen denkt te winnen dan moet hij dat vooral doen.

Toch is het wel een verrassende winnaar. Evans rijdt regelmatig mee voorin in klassiekers maar heeft dit soort koersen nooit af weten te maken. Nu is dat eindelijk wel gelukt. Ik denk ook wel op een manier waarop hij dit soort koersen moet winnen. In de luwte meerijden en op het juiste moment een demarage plaatsen. Als tijdrijder kan hij dan natuurlijk wel weg blijven, dat heeft hij wel bewezen.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_73173875
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:54 schreef Colplay het volgende:
Ben geen fan van de persoon Evans, maar als wielrenner heb ik geen problemen met hem. Hij moet zijn eigen tactiek kiezen en als hij op zijn manier van koersen denkt te winnen dan moet hij dat vooral doen.

Toch is het wel een verrassende winnaar. Evans rijdt regelmatig mee voorin in klassiekers maar heeft dit soort koersen nooit af weten te maken. Nu is dat eindelijk wel gelukt. Ik denk ook wel op een manier waarop hij dit soort koersen moet winnen. In de luwte meerijden en op het juiste moment een demarage plaatsen. Als tijdrijder kan hij dan natuurlijk wel weg blijven, dat heeft hij wel bewezen.
Evans heeft een behoorlijke staat van dienst in de heuvelklassiekers. Tweede in de Waalse Pijl, meermaals top 10 in Luik-Bastenaken-Luik. Hij had alleen inderdaad het imago van iemand die het niet afmaakt.
  maandag 28 september 2009 @ 11:48:38 #239
67205 Colplay
How you doin??
pi_73175790
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:19 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Evans heeft een behoorlijke staat van dienst in de heuvelklassiekers. Tweede in de Waalse Pijl, meermaals top 10 in Luik-Bastenaken-Luik. Hij had alleen inderdaad het imago van iemand die het niet afmaakt.
Voordeel voor Evans was natuurlijk dat de finish niet heuvelop was maar op het vlakke. Hij kon nu wegrijden en gewoon als in een tijdrit voorop blijven. Dat is toch makkelijker dan wanneer de streep op een lastig klimmetje ligt.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_73175825
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:48 schreef Colplay het volgende:

[..]

Voordeel voor Evans was natuurlijk dat de finish niet heuvelop was maar op het vlakke. Hij kon nu wegrijden en gewoon als in een tijdrit voorop blijven. Dat is toch makkelijker dan wanneer de streep op een lastig klimmetje ligt.
Dat is waar. Maar alsnog moet je het verschil maar eens zien te maken. Dat deed Evans met verve.
  maandag 28 september 2009 @ 11:52:28 #241
67205 Colplay
How you doin??
pi_73175908
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:50 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar alsnog moet je het verschil maar eens zien te maken. Dat deed Evans met verve.
Absoluut. Parcours leek wel speciaal voor hem (en Cancellara) gemaakt. Zwaar zodat iedereen flink af moest zien, maar toch een vlakke finish zodat hij door op een goed moment weg te rijden een gaatje kon maken en dit vast kon houden. De rest was te kapot om achter hem aan te gaan.
pi_73175963
Evans en Cancellara hadden overschot.

Kwamen doordat de koers echt superzwaar was, Evans zijn duurkwaliteiten als ronderenner naar boven? M.a.w.: had een echte ronderenner hier het voordeel boven iemand die je eigenlijk alleen in de klassiekers ziet?
  maandag 28 september 2009 @ 11:55:47 #243
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_73175995
Het is moeilijk om te winnen als je geen sprint én geen snedige demarrage hebt. Hij had geluk (nou ja, geluk, hij deed het uiteraard zelf) dat hij duidelijk beter was dan Kolobnev en Rodriguez waardoor hij gewoon kon wegrijden. Als ze meer aan elkaar gewaagd waren, was Evans zoals gebruikelijk een meter of 20 weggereden om ze dan te zien terugkeren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_73176029
Hij was frisser. Evans zal ongetwijfeld een duurzame batterij hebben. En taaiheid.
  maandag 28 september 2009 @ 12:04:38 #245
67205 Colplay
How you doin??
pi_73176218
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:54 schreef Leatherface het volgende:
Evans en Cancellara hadden overschot.

Kwamen doordat de koers echt superzwaar was, Evans zijn duurkwaliteiten als ronderenner naar boven? M.a.w.: had een echte ronderenner hier het voordeel boven iemand die je eigenlijk alleen in de klassiekers ziet?
Dat denk ik wel. Het parcours was door de vele kimmetjes zo zwaar dat volgens mij vooral de echte klimmers/ronderenners dit goed aankonden. Daarom was het zo jammer dat Gesink niet fit was door zijn val, want het was ook een parcours voor hem geweest. Dit was zwaarder dan de meeste klassiekers, waardoor de echte klassiekerrenners niets extra's meer hadden in de finale. Evans had dit wel en kon hierdoor wegrijden van de eendagsrenners.
  maandag 28 september 2009 @ 22:15:46 #246
14505 OProg
A Life in Music
pi_73195717
Ik vond dit stukje over Evans wel aardig:
quote:
David Bombeke, de physiotherapeut van Silence-Lotto, is in de loop van de jaren een boezemvriend geworden van Cadel Evans, de nieuwe wereldkampioen. "Ik vond het vooraf vreemd dat Evans geen favoriet was voor het WK", zegt Bombeke.

"Ik was in Mendrisio met de Belgische nationale ploeg, maar ik heb Cadel donderdag toch nog gemasseerd en behandeld", vertelt Bombeke aan Sporza.
"Er is toch te weinig respect voor Cadel Evans. Hij kan een voorbeeld zijn voor anderen"
David Bombeke, de physiotherapeut van Silence-Lotto, over Evans.

Bombeke was dan ook niet verbaasd dat de Australiër zo sterk voor de dag kwam. "Ik vond het vreemd dat hij vooraf geen favoriet was."

"Cadel sprak al twee jaar over dit WK. Hij kwam met een superconditie uit de Vuelta en kreeg bovendien een parcours op zijn maat. Hij is ook van de streek."

Evans torst al jaren de reputatie van een loser en een grijze muis mee. "Ik begrijp dat", zegt Bombeke. "Cadel zou zelf ook liever demarreren waar hij wil zoals Contador en hij zou ook liever de Tour winnen dan tweede worden."

"Maar die jongen leeft honderd procent voor zijn vak. Er is toch te weinig respect voor hem.
Hij kan een voorbeeld zijn voor anderen. Hij doet er alles voor, dat kun je niet van iedereen zeggen."

"De wereldtitel zal hem niet veranderen maar hij zal er wellicht wat meer zelfvertrouwen door krijgen. Dat kan zijn carrière misschien wat veranderen."
Ik ben ook geen fan van Evans, maar dit is natuurlijk gewoon zo.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_73195937
Ik heb persoonlijk vrij weinig met Evans maar een ronderenner en klimmer met een regenboog trui is mij veel waard. Helemaal als je de andere twee op het podium kijkt. Met alle respect zijn dat geen échte wereldtoppers die meedoen voor de hoofdprijzen in topklassiekers of grote rondes.

Nu maar hopen dat hij hem ook echt toont in een meerdaagse wedstrijd.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  maandag 28 september 2009 @ 23:03:14 #248
39333 Zelva
pi_73197618
quote:
Nu maar hopen dat hij hem ook echt toont in een meerdaagse wedstrijd.
Daar hoef je met Evans echt niet bang voor te zijn.

Schándalige column trouwens van Wilfried de Jong in het NRC van gisteren. Die man volgt dus in werkelijkheid ook geen wielrennen en neem ik ook niet meer serieus.

[ Bericht 28% gewijzigd door Zelva op 29-09-2009 05:44:39 ]
pi_73202470
quote:
Verklaring voor amper juichen van Evans
Categorie: WK Mendrisio

Cadel Evans toonde zich zondag in Mendrisio tijdens de laatste meters van zijn goudjacht allesbehalve uitbundig. Voor iemand, die wereldkampioen werd was zijn reactie zeer lauw te noemen. Maar in de Belgische media heeft zijn vertrouwensman David Bombeke uit de doeken gedaan waarom Evans zich op de streep zo 'doods' gedroeg. 'Hij wilde de wereldtitel alleen delen met zijn vrouw en moeder. Hij heeft dit jaar zoveel tegenslag gekend, dat hij het zo wilde doen. Hij vond dat hij van alle kanten werd tegengewerkt. Bovendien wist hij ook niet goed hoe groot zijn voorsprong was en daarom bleef hij als een Ronderenner tot de laatste meter doortrappen. Maar zo is Cadel nu eenmaal.'
Sorry hoor, je fietst toch ook voor ons, het publiek? Zonder ons bestaat deze sport niet.
En tegenslag, wie niet? Wat te denken van Gesink en nog andere.
Ergens anders staat dat hij dit jaar veel tegengewerkt wordt. Ik ken weinig voorbeelden, het is dat hij er misschien zelf om vraagt.
pi_73202553
Ik weet ook niet of deze wereldtitel een opstapje voor Evans is om meer te winnen, of eindelijk een grote ronde.

Maar hoe dan ook, zijn carrière is nu in één klap geslaagd. Wereldkampioen op de weg worden immers niet veel renners.
  dinsdag 29 september 2009 @ 09:15:46 #251
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73202667
Hij heeft eigenlijk een echt calimeirocomplex
pi_73202793
Als Evans zegt dat ie wordt tegengewerkt, komt dat wat paranoïde op mij over.

Het is duidelijk dat hij de publieke opinie en de media niet op zijn hand heeft, maar tegengewerkt? Je moet het nog altijd zelf afdwingen, denk ik dan. Maar misschien woeden er inderdaad krachten in het peloton die wij als buitenstaanders niet zien.
pi_73203143
quote:
Australische selectie geloofde niet in Evans
Cadel Evans wist zaterdagavond niet wat hij hoorde tijdens de speech van bondscoach Neil Stephens: ‘Morgen rijden we allemaal voor Simon Gerrans.'

Waarop Evans protesteerde: ‘Ik ga hier niet rijden voor Simon, want ik kan hier zelf winnen. Ik eis een stemming.'

Wat ook gebeurde. Resultaat: Gerrans 8 - Evans 1. Zelfs Silence-ploegmaat Matthew Lloyd stemde tegen Evans. Wat hem niet belette om een dag later dan toch de regenboogtrui te veroveren.

Bron: sportwereld.be
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 29 september 2009 @ 11:40:16 #254
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_73205760
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:44 schreef Steven184 het volgende:

[..]

En toch , ik zie zo'n Evans net daar nog de kracht uit putten om dat tikje méér te geven op de dag zelf ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_73206066
Nou ja, er viel best wat voor te zeggen dat de Australische ploeg aanvankelijk Gerrans als kopman uitspeelde. Hij was immers in vorm. Had net een rit gewonnen in de Vuelta en daarvoor de GP Plouay. Verder is het een renner met een behoorlijke sprint.

Maar achteraf gezien kwam Gerrans in de koers tekort en loonde het dat Evans zijn eigen plan trok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')