Oh ja, ik ookquote:Op donderdag 21 mei 2009 12:25 schreef dennistd het volgende:
Ik heb hem weer teruggezet op de wiki
ach ja, spammers...quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:28 schreef Duvel het volgende:
Goede daad. Was de OP van de Wiki gehaald dan?
Min of meerquote:Op donderdag 21 mei 2009 12:30 schreef Ireyon het volgende:
Waar slaat de TT op? Op een youtube filmpje o.i.d.?
Deed ik! maar ik kreeg een witte pagina.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:28 schreef dennistd het volgende:
Ik zie jou niet in de geschiedenis staan, dus ik denk dat jouw actie niet helemaal gelukt is
Voor de volgende keer:
- klikken op geschiedenis
- een versie bekijken die wel goed is
- daar op bewerken drukken
- en dan opslaan
dan is ie weer goed
[..]
ach ja, spammers...
ah, is zo'n stom wiki-probleem hier op FOK!, dat ding is een beetje rot volgens mijquote:Op donderdag 21 mei 2009 12:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Deed ik! maar ik kreeg een witte pagina.
quote:TEUGE - Een auto is donderdag bij Teuge (Gelderland) terechtgekomen onder een trein. De auto is volledig uitgebrand.
Dat heeft een woordvoerster van de politie gezegd. Hoeveel mensen er in de auto zaten is nog onbekend.
In de trein zijn geen gewonden gevallen.
Het ding is nooit geüpdate. Dat is het.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
ah, is zo'n stom wiki-probleem hier op FOK!, dat ding is een beetje rot volgens mij
maart vorig jaar nog, te zien aan de versiequote:Op donderdag 21 mei 2009 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het ding is nooit geüpdate. Dat is het.
Voorlopig zien we die niet terug. En hopelijk helemaal niet meer.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:39 schreef dennistd het volgende:
Ok, die sprinter zien we dus niet meer terug...
Painfullquote:
Doe eens normaal. Je hoeft niet elke keer je ondertitel te bewijzen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg Darkwingduck, ik ga het gewoon weer zeggen. Ben je gay ofzo? Wanneer ga je nu eens uit de kont van Fles komen, dat geintje met de dieseltractie bij ACTS is nu gewoon echt niet grappig meer. Stakker!
quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg Darkwingduck, ik ga het gewoon weer zeggen. Ben je gay ofzo? Wanneer ga je nu eens uit de kont van Fles komen, dat geintje met de dieseltractie bij ACTS is nu gewoon echt niet grappig meer. Stakker!
Jammergenoeg ligt er nog minstens één verkoold lichaam onder. Da's niet zo "quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:16 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]Alle vlaflips naar de helllll!
Oh woeps, ik dacht te lezen dat er geen gewonden waren, maar dat ging alleen over de trein..quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jammergenoeg ligt er nog minstens één verkoold lichaam onder. Da's niet zo "".
dies stuq!quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:51 schreef dennistd het volgende:
De voorkant van de trein:
[ afbeelding ]
Verwacht je nu een sneer na, of juist een smeedbede? Het idee is hier een beetje normaal met elkaar om te gaan, niet mensen uitschelden en dergelijke. Ik waardeer jouw fotografische bijdrage aan dit topic in hoge mate, maar ik raad je aan het karakter van het forum in de gaten te houden. Dit is een algemeen forum, niet alleen voor treinenfappers. Dan moet je naar rolandrail of zo (past goed in jouw fotogenre). Mensen beleven hun hobby op een verschillende manier en er komen ook mensen met uiteenlopende verstandelijke vermogens. En misschien zelfs homo's. Maar de uitdaging is om daarmee om te gaan zo lang als het voor jou leuk blijft. En als dat niet lukt, tja, dan kom je hier niet meer terug.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Fuck it hier weet je, werd toch al meer - en - meer een kut forum
D'accord, check over een maandje weer eens in of het dan leuker is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik heb helemaal niks tegen homo's. Zijn zelfs mijn beste vrienden! Ik word alleen misselijk van het gedrag van Arthur en het na-apen van Fles. Dat dus. En daar ben ik even helemaal klaar mee.
Fijne reis!quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik ben even naar Warszawa![]()
En als ik terugkom is dat gekleuter voorgoed afgelopen hier, van alle kanten![]()
Tabee
De tering! Enorm!quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Pic's van Station Blackpool South met een enorme parkeerplaats voor zo een klein station.
Speciaal om zijn leger Hummers op te stellen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vast weer een wens van een MP die gemeenschapsgeld misbruikt heeft.
Ik kan nu een flauwe grap gaan maken met hemelvaartsdag enzo, maar laat ik maar zo wijs zijn om dat niet te doenquote:
Maar als ik het dus goed begrepen heb is dit dus niet de bewuste overgang maar de volgende?quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:56 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Trein lijkt nog redelijk heel te zijn, alleen een beetje zwart van de brand...
Klopt. Ga maar uit van een afstand van 500 meter.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar als ik het dus goed begrepen heb is dit dus niet de bewuste overgang maar de volgende?
Dat kan natuurlijkquote:
vind de ICRm stoelen toch beter (of 1e klas hetzelfde) zittenquote:Op donderdag 21 mei 2009 21:08 schreef James1988 het volgende:
Maakte de Benelux morgen maar tussenstops... dan had ik van Bd tot Ht lekkere stoelen
Wat weerhoud je ervan om eerst naar Rsd te gaan dan?quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:08 schreef James1988 het volgende:
Maakte de Benelux morgen maar tussenstops... dan had ik van Bd tot Ht lekkere stoelen
gelukkig gaan die veetransporttreinen eindelijk naar de sloop met de instroom van de SLET!quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:57 schreef greavy het volgende:
Ik maak wekelijks een ommetje met die oude bengels van een treinen!
Normaal moet ik op zaterdag naar Rotterdam uit Zwijndrecht, en dan rijden die brakke Mat '64 altijd, btw door de week ook![]()
Neem ik altijd die trein naar Dordrecht, en neem de IC, vaak de Beneluxtrein naar Rotterdam![]()
De enige 3 keren dat ik uit Zwijndrecht met de Mat '64 reed, kwam ik niet verder dan Rotterdam Lombardijen, 1x stond ik al stil in Barendrecht wegens een defect
Toffe foto!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 07:54 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Belgische rijtuigen ^^ Die reden toen aan de Wieldrechtse Zeedijk te Dordrecht
" NMBS-loc 2555 met de lege Berglandexpress, bestaande uit 9 Belgische rijtuigen. Foto Rob van der Rest. "
oei ik d8 eentje, 1 van de 2 danquote:Op vrijdag 22 mei 2009 09:17 schreef dennistd het volgende:
Er zijn 2 olympische VIRM's: de 9520 en 9525
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 09:53 schreef dennistd het volgende:
Je link werkt niet door de punt erachter: http://www.railwaygazette(...)th_ansaldobreda.html
En mochten in totaal acht treinen zes maanden later geleverd worden dan in het aangepaste schema staat, dan kan het contract alsnog ontbonden worden.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 09:49 schreef James1988 het volgende:
Er zijn wat ontwikkelingen in IC4-land, aldus http://www.railwaygazette(...)th_ansaldobreda.html.
AnsaldoBreda gaat 2 miljard Deense kroon terugbetalen aan DSB (=268 miljoen euro), maar van wat ik begrijp gaat er nog wel geleverd worden.
quote:De gemeente Wierden wil 222 bomen kappen langs het spoor. Daar is een kapvergunning voor verleend.
De politiek moet daar nog mee instemmen. De bomen moeten wijken voor een tijdelijke bouwweg en voor de hei-installatie die nodig is voor het plaatsen van geluidsschermen langs het spoor. Behalve de bomen verdwijnen er ook veel struiken. Zo wordt een strook van 2.000 vierkante meter kaal gemaakt. Wierden wil de bomen zoveel mogelijk herplanten, omdat ze het spoor en de geluidsschermen camoufleren. De buurt denkt dat de schermen het uitzicht bederven en de huizen minder waard worden.
Die OS-VIRM staat al even op Amersfoort. Geen idee waarom.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:11 schreef bork het volgende:
woensdagmiddag 16,45 Amersfoort:
Opgesteld waar normaal die brakke dingen van Railon staan:
de enige OS Virm (schoon) helemaal alleen
spoor 1: een OS koploper
spoor 7 de 2602 SLT
was er een speciale shoot of een afscheid voor iemand of speciaal voor mij omdat ik geen digi meer heb?
Ik stel voor dat NIMBY's het waardeverschil terugbetalen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:43 schreef greavy het volgende:
De geluidsschermen zijn niet positief voor je waarde van je huis..
Er hoeft maar één gek te klagen, en de NS / prorail of wat dan ook, moet ze plaatsen.
Is ook bij een neef gebeurd, woonde in een mooi straatje, pal naast het spoor. Nooit klaagde iemand, kwamen er nieuwe bewoners, gingen gelijk klagen bij gemeente.. En die geluidswal moest komen.:S
tweede keer vandaagquote:Winterswijk-Arnhem
Vrijdag 22 Mei 15:29
Oorzaak Tussen Zevenaar en Doetinchem rijden geen treinen door een seinstoring.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies Reizigers tussen Arnhem en Winterswijk kunnen omreizen via Zutphen.
En vervolgens kijk je vanuit de trein op van zulke lelijke schijtschermen, en dan kun je ook niets meer zien (en is de reis meteen een stuk saaier / vervelender).quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:43 schreef greavy het volgende:
De geluidsschermen zijn niet positief voor je waarde van je huis..
Er hoeft maar één gek te klagen, en de NS / prorail of wat dan ook, moet ze plaatsen.
Is ook bij een neef gebeurd, woonde in een mooi straatje, pal naast het spoor. Nooit klaagde iemand, kwamen er nieuwe bewoners, gingen gelijk klagen bij gemeente.. En die geluidswal moest komen.:S
quote:
Dus dit is de derde keerquote:Vrijdag 22 Mei 21:04 Tussen Zevenaar en Winterswijk rijden minder treinen door een wisselstoring.
Poepvlekken van aangereden wespen ofzoiets?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:43 schreef James1988 het volgende:
Zojuist hier in Ht de Bs 105 gezien (de beschilderde ja), en die is smerig!
[ afbeelding ]
En de trein naar Brussel-Zuid (V Ht om 19.36, hij begon in Ht) is met +6 vertrokken terwijl hij er ruim op tijd stond.
Ik wed er 100 op dat de vierde storing een feit wordt.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:18 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
[..]
Dus dit is de derde keer![]()
Nieuw record voor ProRail![]()
dan moeten ze opschieten, want deze is naar verwachting rond half elf verholpen. maar goed, in de achterhoek staat prorail voor niksquote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik wed er 100 op dat de vierde storing een feit wordt.
Zullen we een kaartje naar ProRail sturen als het luktquote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:52 schreef Ofyles2 het volgende:
Volgens mij loopt een OV-dag van 4 tot 4 en niet van 0 tot 24.
Zou er een storing plaatsvinden tussen 0 en 4, dan telt die ook.
jamaar ze rijden daar volgen mij maar tot half twee of half drie of zo. maar goed, niets is onmogelijk op dat lijntjequote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:52 schreef Ofyles2 het volgende:
Volgens mij loopt een OV-dag van 4 tot 4 en niet van 0 tot 24.
Zou er een storing plaatsvinden tussen 0 en 4, dan telt die ook.
een ov-dag duurt eigenlijk 28 uurquote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:52 schreef Ofyles2 het volgende:
Volgens mij loopt een OV-dag van 4 tot 4 en niet van 0 tot 24.
Zou er een storing plaatsvinden tussen 0 en 4, dan telt die ook.
Nou kom op laat er nog iets kapot gaanquote:21:57 uur
Arnhem - Winterswijk
De beperkingen als gevolg van de
seinstoring tussen Zevenaar en
Winterswijk zijn voorbij.
Het treinverkeer wordt geleidelijk
hervat.
Nee, 24 uur.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een ov-dag duurt eigenlijk 28 uur
Per dag is er vier uur overlap
Sinds wanneer?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt wel 28 uur reizen met je treinkaartje
Als hij niet de dag van gisteren uitprint.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
mja, als je om 0.00 een treinkaartje koopt, dan mag je toch tot 04:00 de volgende dag er mee reizen?
Welke is door het rooie gegaan? Die uit Almelo lijkt me het meest waarschijnlijk, hoewel die misschien naar spoor 2 gestuurd is om daarna alsnog naar Nijverdal te wisselen. Dan is de trein uit Wierden de schuldige.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:13 schreef thats-me het volgende:
STS passage te Wierden, uit Almelo is het de 3422 en net vertrokken te Wierden is het de 3418
[ link | afbeelding ]
Weer een geval van 'foutje bedankt'.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:13 schreef thats-me het volgende:
STS passage te Wierden, uit Almelo is het de 3422 en net vertrokken te Wierden is het de 3418
[ link | afbeelding ]
Ehm, de buffels hebben als ATB-NG. Ik neem aan dat je ATB-Vv bedoelt.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Weer een geval van 'foutje bedankt'.
Wat mij betreft hadden die twee Buffels elkaar mogen zoenen. Dan werd er nog meer werk gemaakt van de ATB-NG.
Ik was die technische specificaties helemaal vergeten.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ehm, de buffels hebben als ATB-NG. Ik neem aan dat je ATB-Vv bedoelt.
Hierdoor denk trouwens dat het de trein uit Almelo is geweest die door rood is gegaan: volgens mij ligt bij het sein op spoor 3 een ATB-NG-baken, en daar kun je niet door rood gaan.
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:13 schreef thats-me het volgende:
STS passage te Wierden, uit Almelo is het de 3422 en net vertrokken te Wierden is het de 3418
[ link | afbeelding ]
Ehm, Tubantia... 't waren twee snelremmingen. Er is niemand gewond en de opgelopen materiële schade is misschien een paar vliegjes die tegen de voorruiten geplet zijn. Waarom zou een trein dan niet op eigen kracht weg kunnen rijden?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:45 schreef thats-me het volgende:
Naderhand konden beide treinen op eigen kracht weg rijden.
Nee, want het is met 15 km/h nog steeds mogelijk. Zo snel kun je namelijk rijden als je een signaal van een baken mist.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:46 schreef James1988 het volgende:
Wel slecht dat het heeft kunnen gebeuren - zou ATB-NG STS-passages sowieso niet moeten voorkomen?
Op de hoodfbaan zit geen NG.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wel slecht dat het heeft kunnen gebeuren - zou ATB-NG STS-passages sowieso niet moeten voorkomen?
Of de eerste machinist.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:07 schreef TeringHenkie het volgende:
Donderdagnacht heeft iemand besloten naar het tankstation langs de A27 bij Groenekan te rijden, uit z'n auto te stappen, en het spoor op te lopen. De politieagent die hem als eerste heeft zien liggen zal een paar weken niet lekker meer slapen.
Is DM '90 dan voorzien van zowel EG als NG?quote:
Ja. Dat is een van de voorwaarden om überhaupt om los op de hoofdrijbaan te mogen rijden.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:57 schreef James1988 het volgende:
Is DM '90 dan voorzien van zowel EG als NG?
Kiele kiele, wat houd STS passage in?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:13 schreef thats-me het volgende:
STS passage te Wierden, uit Almelo is het de 3422 en net vertrokken te Wierden is het de 3418
[ link | afbeelding ]
Iets met stop, tonend en sein.quote:Op zondag 24 mei 2009 00:30 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Kiele kiele, wat houd STS passage in?
Laat ik dat nou niet snel apart vinden.. Doen ze wel vaker, maar als er van beide kanten, op 1 spoor, 2 treinen naar elkaar toe rijden, is dat wel apart ;quote:Op zondag 24 mei 2009 00:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Bedankt!
Het voelt altijd wel apart, als je van Wierden naar Almelo zo op verkeerd spoor rijd
De NG-installatie is backward-compatible.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Is DM '90 dan voorzien van zowel EG als NG?
Standaard m'n hol. Iedere fabrikant heeft zijn eigen interpretatie gegeven aan de specs waardoor een Alstom trein niet goed rijdt op een Bombardier baan, et cetera.quote:Speaking of NG, wordt het niet eens tijd dat ProRail gaat onderzoeken hoe snel ATB-NG door ETCS Level 1 kan worden vervangen? Dan is men i.i.g. niet meer afhankelijk van patenthouder Alstom aangezien ETCS een standaard is.
Het lijkt me sterk dat ze gesleept zouden wordenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:45 schreef thats-me het volgende:
Trein negeert rode licht
WIERDEN - Twee stoptreinen kwamen zaterdagmorgen op circa 120 meter van elkaar net op tijd tot stilstand. De trein uit de richting Almelo had het rode licht genegeerd.
De machinist van de trein die net vertrok van het station Wierden zag, aldus de landelijke politiedienst, de tegemoetkomende trein op tijd. De machinist van laatstgenoemde trein reageerde ook ad rem waardoor de twee op ruime afstand tegenover elkaar tot stilstand kwamen. De spoorwegpolitie en landelijke politiedienst stelden een onderzoek in. De passagiers werden met bussen vervoerd. Naderhand konden beide treinen op eigen kracht weg rijden.
http://www.tctubantia.nl/(...)geert-rode-licht.ece
Theorie, praktijk...quote:Op zondag 24 mei 2009 10:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Standaard m'n hol. Iedere fabrikant heeft zijn eigen interpretatie gegeven aan de specs waardoor een Alstom trein niet goed rijdt op een Bombardier baan, et cetera.
Bron: nu.nlquote:Ongeluk met trein kost conducteur beide benen
Uitgegeven: 24 mei 2009 20:00
Laatst gewijzigd: 24 mei 2009 20:37
BRUSSEL - Een conducteur en een passagier zijn zaterdagavond zwaargewond geraakt nadat ze in het Belgische Dinant onder een langzaam rijdende trein waren beland. Bij de conducteur moesten beide benen worden geamputeerd.
Dit heeft justitie zondag laten weten. De conducteur verkeert nog steeds in levensgevaar.
Het ongeluk gebeurde toen de passagier, een man van in de 70 uit Brussel, nog op de al rijdende trein wilde stappen.
Het kwam tot een schermutseling tussen beide mannen, waarbij ze onder de trein terecht kwamen. De passagier is inmiddels buiten levensgevaar. Wel moest bij hem een deel van een voet worden geamputeerd.
Staking
De gebeurtenissen hebben in België geleid tot de roep om meer veiligheidsmaatregelen op perrons. Leden van een socialistische vakbond dreigen met een staking om hun eisen kracht bij te zetten.
Die opa verantwoordelijk stellen voor het ongeval en eventuele begrafeniskosten. Als de trein vertrekt, dan ben je te laat.quote:
Hier bier, wijn en tapas. Slaap lekker.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Trein trein trein bier lekkere wijven bier trein slapen trein bordjes trein bordjes trein Warschau bier lekkere wijven bier slapen regen trein bordjes trein gammelheid trein bordjes trein trein bier lekkere wijven bier slapen trein trein bordjes trein trein bier 2858 km![]()
Rest volgt later
Nee, net thuis met 527 foto's en 17 filmpjes. En ik WIL het vanavond uitgezocht hebben en morgen moet ik weer om 6:20 mn nest uit, vandaarquote:
Nou hier dan, de eerste is voor jouquote:
Want? Er zit onvoldoende postbode-stiek-gehalte in?quote:Op zondag 24 mei 2009 21:34 schreef Duvel het volgende:
Stoere constructie. Mag in Nederland vast niet worden toegepast.
Eh, nee.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Want? Er zit onvoldoende postbode-stiek-gehalte in?
Ja, en dubbele scheiding en zo. Dus 15kV-neutraal/aarde/minus-3kV.quote:Of moet er in NL minstens een gat van 5 meter tussen de beide spanningsgebieden zitten misschien? ZOals bij Roosendaal?![]()
Trein trein trein trein trein bier lekkere wijven Svetlana bier trein slapen trein Warschau lopen HET bordje lopen eten boekenmarktquote:Op zondag 24 mei 2009 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Trein trein trein bier lekkere wijven bier trein slapen trein bordjes trein bordjes trein Warschau bier lekkere wijven bier slapen regen trein bordjes trein gammelheid trein bordjes trein trein bier lekkere wijven bier slapen trein trein bordjes trein trein bier 2858 km![]()
Rest volgt later
Clubs waren niet zo duister eigenlijk. De drank wel. Pure gif, maar wel lekkerquote:Op zondag 24 mei 2009 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
en ook nog een tram en wat duistere clubs gistergenaaf
Die laatste troep was precies Dubro of zo manquote:Op zondag 24 mei 2009 23:38 schreef JeePee83 het volgende:
Clubs waren niet zo duister eigenlijk. De drank wel. Pure gif, maar wel lekker
Medio 2030-2040?quote:Op zondag 24 mei 2009 23:34 schreef Geqxon het volgende:
Weet iemand wanneer de dubbeldekker's eruit gaan? Vreselijke treinen zijn dat. Lelijk groene houten bankjes als stoelen, geen armleuning in het midden, geen sjieke klaptafels, alleen maar bankjes tegenover elkaar, vervelende simpele klapdeurtjes (ik hou van hydraulische geluiden), geen stiltecoupe, erg laag dak, gekke kleine hokjes buiten de coupe's die voor geen meter zitten, harde klapbankjes op het balkon, geen toffe eersteklas kamertjes waar je naar porno kunt googlen, wat een ellende zijn die dingen.
Dat heet absynth...quote:Op zondag 24 mei 2009 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die laatste troep was precies Dubro of zo man
Dan zat ik hier niet zo vrolijk te typen hoorquote:
Ik wil het eerder. Meh.quote:
Ach, nog een paar jaar en dan rijden ze als InterCity's rondquote:Op zondag 24 mei 2009 23:34 schreef Geqxon het volgende:
Weet iemand wanneer de dubbeldekker's eruit gaan? Vreselijke treinen zijn dat. Lelijk groene houten bankjes als stoelen, geen armleuning in het midden, geen sjieke klaptafels, alleen maar bankjes tegenover elkaar, vervelende simpele klapdeurtjes (ik hou van hydraulische geluiden), geen stiltecoupe, erg laag dak, gekke kleine hokjes buiten de coupe's die voor geen meter zitten, harde klapbankjes op het balkon, geen toffe eersteklas kamertjes waar je naar porno kunt googlen, wat een ellende zijn die dingen.
En in de stoptrein van Utreg naar Zwolle zit het ook nog eens vol met provinciale mensen. Met G-STAR truien.
quote:Op zondag 24 mei 2009 23:55 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Ach, nog een paar jaar en dan rijden ze als InterCity's rond
Liever dan die rare schommelboten... als ze er een beetje betere stoelen in stoppen kan DD-IC nog best wat moois worden (aan de binnenkant).quote:Op zondag 24 mei 2009 23:58 schreef James1988 het volgende:
DD-AR/DDM als intercity? Ik hoop het niet
Ook ja, maar goed, dat was al niet nieuw meerquote:Op maandag 25 mei 2009 00:37 schreef Socios het volgende:
Ben je nog langs Warschauer Straße gekomen?
Die had geen zin meer om oostbloklopertjes op sleeptouw te nemen?quote:Op maandag 25 mei 2009 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:
En tot slot nog een vette Russische dieselloc aan kop van een goederentrein.
[ afbeelding ]
Ik denk hetquote:Op maandag 25 mei 2009 00:54 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die had geen zin meer om oostbloklopertjes op sleeptouw te nemen?
[ afbeelding ]
(foto by Daniel Friederichs)
The bus has evolved to the next levelquote:Op maandag 25 mei 2009 01:26 schreef NikkelCobalt het volgende:
Die SA105
[ afbeelding ]
Het lijkt nog het meest op een pretparktreintje.
Spookachtige plaatquote:Op maandag 25 mei 2009 08:57 schreef dennistd het volgende:
Ze staan inmiddels in een loods:
[ afbeelding ]
(ook door daniel)
Bronquote:In delen van België is het treinverkeer maandag verstoord door stakingen van conducteurs. Zij eisen betere veiligheidsomstandigheden op perrons na een ernstig ongeluk dat zich zaterdag voordeed in Dinant, ten zuiden van Namen. Een conducteur raakte daar ernstig gewond na een schermutseling met een passagier die op het laatste moment nog op en een al rijdende trein wilde stappen. Conducteur en passagier belandden onder de trein. Bij de conducteur zijn beide benen geamputeerd. Hij verkeert nog steeds in levensgevaar. De passagier moet een deel van een voet missen.
Wallonië
De stakingsacties treffen vooral Wallonië. Zo rijden er minder treinen op de trajecten Brussel-Luxemburg, Luik-Brussel en Luik-Aken. De Belgische spoorwegen proberen vervangend personeel in te zetten.
quote:Op maandag 25 mei 2009 10:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bron
Ja, natuurlijk. Ga maar weer staken. Tegen wat? Tegen te domme reizigers?Vuile kut-Walen
Dat gestaak is zo'n beetje een nationaal volksvermaak daar. Ook in gevallen waarin staken overduidelijk geen enkel doel dient, legt men het werk maar neer. Luie biggen.
hydraulische tussendeuren ben ik nog niet tegen gekomen. Wel pneumatische deuren. Waren ze maar Hydraulisch dan siste ze niet de hele tijd zo als ze defect of geblokkeerd zijn.. en je kan goede druk opbouwen om ze echt dicht te duwen!quote:Op zondag 24 mei 2009 23:54 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik wil het eerder. Meh.
De hydraulische tussendeuren zijn zo gaaf. Die gaan na een tijdje dicht, met bijbehorend gesis, en dan zie je mensen vaak heel snel naar de trein hollen. Omdat ze denken dat de buitendeur dicht gaat.
En soms doe ik de buitendeur zelf wel eens dicht. Als ik het koud heb.
quote:Op maandag 25 mei 2009 10:14 schreef ghizzer het volgende:
Flash, bedankt voor de foto's! Ze zijn weer top!. En ook best een mooi station, dat Warszawa Powisle.
Thx!quote:
En dan kun je er zo'n blèrend kutkind tussenduwenquote:Op maandag 25 mei 2009 10:49 schreef thatsme het volgende:
[..]
hydraulische tussendeuren ben ik nog niet tegen gekomen. Wel pneumatische deuren. Waren ze maar Hydraulisch dan siste ze niet de hele tijd zo als ze defect of geblokkeerd zijn.. en je kan goede druk opbouwen om ze echt dicht te duwen!
Klopt, kan ik.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Duvel, er is mij ter ore gekomen dat jij kon uitleggen wat die Knalgele ASK XXXX (nummer) kastjes zijn die overal in het land opduiken.
Dat zijn AanSluitKasten voor ATB-Vv.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Duvel, er is mij ter ore gekomen dat jij kon uitleggen wat die Knalgele ASK XXXX (nummer) kastjes zijn die overal in het land opduiken.
Grappig, weet het RIAGG al van je persoonlijkheidsstoornis?quote:Op maandag 25 mei 2009 11:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zijn AanSluitKasten voor ATB-Vv.
Ja, dat weten ze, en wij hebben alles prima onder controlequote:Op maandag 25 mei 2009 11:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grappig, weet het RIAGG al van je persoonlijkheidsstoornis?
Behalve de waanideeën.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, dat weten ze, en wij hebben alles prima onder controle
Testenquote:Op maandag 25 mei 2009 11:40 schreef James1988 het volgende:
Weet iemand wat een SLeTje bij 's-Hertogenbosch doet? Er stond er net eentje op spoor 8 voor een rood sein te wachten...
Ik zag er eentje om 16:15 bij Boxtel stilstaan.. niet gezien of er mensen in zaten o.i.d..quote:Op maandag 25 mei 2009 11:40 schreef James1988 het volgende:
Weet iemand wat een SLeTje bij 's-Hertogenbosch doet? Er stond er net eentje op spoor 8 voor een rood sein te wachten...
Veredelde busquote:Op maandag 25 mei 2009 01:26 schreef NikkelCobalt het volgende:
Die SA105
[ afbeelding ]
Het lijkt nog het meest op een pretparktreintje.
Tijd dat men het stakingsrecht afschaft.quote:Op maandag 25 mei 2009 10:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bron
Ja, natuurlijk. Ga maar weer staken. Tegen wat? Tegen te domme reizigers?Vuile kut-Walen
Dat gestaak is zo'n beetje een nationaal volksvermaak daar. Ook in gevallen waarin staken overduidelijk geen enkel doel dient, legt men het werk maar neer. Luie biggen.
Met ruim 160 garnituren kan het voorkomen dat je in elke uithoek een IRM vindt.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:41 schreef Brembo het volgende:
Vandaag trouwens VIRMm (IV) als stoptrein tussen Ah- Ede wageningen, hoezo overcapaciteit?
ICM 4088 zat er ook in vanmiddag. Integratie is okeequote:Op maandag 25 mei 2009 19:41 schreef Brembo het volgende:
Vandaag trouwens VIRMm (IV) als stoptrein tussen Ah- Ede wageningen, hoezo overcapaciteit?
Was er ergens een trein uitgevallen?quote:Op maandag 25 mei 2009 20:04 schreef Geqxon het volgende:
Ik had vandaag een ICMm met drie wagons op het traject Amersfoort Schothorst - Rotterdam Centraal. Stervensdruk...
Wat verwachtte je dan? Een trein vol met pluimvee?quote:Op maandag 25 mei 2009 18:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik zag er eentje om 16:15 bij Boxtel stilstaan.. niet gezien of er mensen in zaten o.i.d..
Ik hoop dat het zo is: de neergang van een collectief arrogante Fransosen.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:16 schreef James1988 het volgende:
"NS koopt noodlijdend Veolia Cargo en B-Cargo, creëert nieuwe goederenreus"
[ afbeelding ]
Quick 'n' Dirty paint.net
Zou goed kunnen, het is een rampzalig traject. Omdat het eindstation, Amersfoort Schothorst, zo'n klein station is slaan ze dit station bij vertraging over.quote:
Totale onzin. Het is niet voor niks het eindpunt. Op Amf kunnen ze al dat ijzer niet kwijt als dat het eindpunt zou zijnquote:Op maandag 25 mei 2009 20:29 schreef Geqxon het volgende:
Zou goed kunnen, het is een rampzalig traject. Omdat het eindstation, Amersfoort Schothorst, zo'n klein station is slaan ze dit station bij vertraging over.
Nouja, vanaf december ben je de verbinding naar Rotterdam toch kwijt waarschijnlijk, aangezien die dan naar Deventer gaat. De trein uit Amsterdam gaat dan naar Schothorst.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:29 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, het is een rampzalig traject. Omdat het eindstation, Amersfoort Schothorst, zo'n klein station is slaan ze dit station bij vertraging over.
Ongeveer één keer per week moet ik dus met de stoptrein en kom ik helaas te laat op school aan.
Als ik in Utrecht Centraal met vertraging instap, dan is het 100% zeker dat ze op Amersfoort omroepen: "Deze trein gaat vandaag niet verder dan Amersfoort, voor Amersfoort Schothorst kunt u...". De trein gaat dan gelijk terug naar Utrecht.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Totale onzin. Het is niet voor niks het eindpunt. Op Amf kunnen ze al dat ijzer niet kwijt als dat het eindpunt zou zijnAlleen daarom rijden ze door naar Schothorst.
quote:Als er zich een calamiteit voordoet tussen Utrecht en Rotterdam wordt de IC Amersfoort Schothorst - Rotterdam volledig geschrapt terwijl deze trein tussen Amersfoort Schothorst en Utrecht gewoon had kunnen blijven rijden.
Precies. Ik heb er van de vier dagen per week dat ik reis meestal één keer last van. De totale uitval gok ik dan op een keer of 10 per week.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:34 schreef JeePee83 het volgende:
Alleen bij vertragingen van +10 of groter word er gereden tot Amf. Dan keert ie kort op spoor 6. De kering op Schothorst haalt ie dan immers niet meer en de IC van .25 en .55 staat dan ook niet meer in de weg op spoor 6 en kan er dus wel gekeerd worden.
quote:Op maandag 25 mei 2009 20:41 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
"NS koopt NMBS over voor een appel en een ei, verkoopt Waalse activiteiten aan AnsaldoBreda Railway Management"
Eigenlijk bedoel ik gewoon dat ik niet kon inschatten of hij gewoon in de reguliere dienst reed, of dat ze alleen aan het testrijden warenquote:Op maandag 25 mei 2009 20:17 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Wat verwachtte je dan? Een trein vol met pluimvee?
De 2800 serie was ook al ruk toen het nog Rotterdam - Utrecht was. Die treinen zijn eigenlijk "toevoegers" en sneuvelen dus als eerste bij de minste of geringste calamiteit. En de andere treinen op dat traject worden dan helaas niet versterkt met het vrijgekomen materieel.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Precies. Ik heb er van de vier dagen per week dat ik reis meestal één keer last van. De totale uitval gok ik dan op een keer of 10 per week.
Ik baal ervan dat het zo gigantisch vaak gebeurd en ze dan niets doen om extra materiaal in te zetten of het schema aan te passen. Zelfs een sorry kan er niet vanaf.
het is alleen nog maar testrijden, als dat succesvol is gaan ze de 19800 (sprinter den haag-gouda goverwelle) inquote:Op maandag 25 mei 2009 20:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Eigenlijk bedoel ik gewoon dat ik niet kon inschatten of hij gewoon in de reguliere dienst reed, of dat ze alleen aan het testrijden waren
Kunnen ze geen extra IRM's naar het Noorden sturen?quote:Op maandag 25 mei 2009 20:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
De 2800 serie was ook al ruk toen het nog Rotterdam - Utrecht was. Die treinen zijn eigenlijk "toevoegers" en sneuvelen dus als eerste bij de minste of geringste calamiteit. En de andere treinen op dat traject worden dan helaas niet versterkt met het vrijgekomen materieel.
Sinds de omloopwijziging van afgelopen april zijn de treinen tussen Rotterdam en Utrecht trouwens aanmerkelijk korter.
Puik plan. Bij de Noordkaap de zee in gaernequote:Op maandag 25 mei 2009 21:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kunnen ze geen extra IRM's naar het Noorden sturen?
Jij laat er geen gras over groeien.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Puik plan. Bij de Noordkaap de zee in gaerne
Zonde van de Noordkaap.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Puik plan. Bij de Noordkaap de zee in gaerne
5x ICM is nog een bak langer.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:05 schreef James1988 het volgende:
6 stellen is niet normaal, het allerlangste wat ik normale dienst rijdt is 14 bakken afaik... VIRM VI + 2x VIRM-IV. 6 treinstellen, wat voor soort trein was het? Een dubbeldekker, getrokken mat, stoptrein?
Ja, en 6 x ICM kan je meestal ook wel (bijna) kwijt. Zo ongeloofwaardig vind ik het niet hoor. Ik heb ook weleens in de noordoost meegemaakt dat de ene trein een enkel 3baks stel was en de volgende 2x3 + 2x4quote:
Gelukkig voor de rest van de wereld bestaat er ook nog ander materieelquote:Op maandag 25 mei 2009 22:05 schreef James1988 het volgende:
6 stellen is niet normaal, het allerlangste wat ik normale dienst rijdt is 14 bakken afaik... VIRM VI + 2x VIRM-IV.
Ik neem aan dat je met Mat'64 plan V bedoeld?quote:Op maandag 25 mei 2009 22:25 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is het (in bakken tenzij anders):
2 DDAR (stammen)
15 ICM
14 VIRM
10 Mat'64
9 SGM (max 3 stellen dacht ik)
6 DM'90 (ook max 3 stellen)
Waarom zou T + T + V niet kunnen?quote:Op maandag 25 mei 2009 22:33 schreef bork het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je met Mat'64 plan V bedoeld?
Fap fapquote:Op maandag 25 mei 2009 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
* Peterselieman heeft vroeger wel eens twee gekoppelde DDM 1-stammetjes zien rijden van elk 7 bakken + locs![]()
waren begin jaren 90 eens op een ochtend een keer onderweg naar Leeuwarden. Zag ze toen nabij Grou rijden
Daar is toch een toeslag voor nodig als je je student-OV hebt?quote:intercity
NS Hispeed
richting Berlin
Is geen toeslag voor nodig.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:49 schreef Geqxon het volgende:
Morgen om 09:00 moet ik in Hengelo zijn, ik kom vanaf Amersfoort. 9292ov zegt:
[..]
Daar is toch een toeslag voor nodig als je je student-OV hebt?
Ik dacht dat dat niet mogelijk was?quote:Op maandag 25 mei 2009 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
* Peterselieman heeft vroeger wel eens twee gekoppelde DDM 1-stammetjes zien rijden van elk 7 bakken + locs![]()
waren begin jaren 90 eens op een ochtend een keer onderweg naar Leeuwarden. Zag ze toen nabij Grou rijden
Bedankt, scheelt weer geld. Verder moet ik er gewoon rekening mee houden dat ik niet op een gereserveerde stoel ga zitten?quote:Op maandag 25 mei 2009 22:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Is geen toeslag voor nodig.
Toeslag wél voor de ICE naar Frankfurt, maar niet voor de IC naar Berlijn.
Juist, maar die trein is toch 8 bakken lang, dus gewoon ergens gaan zittenquote:Op maandag 25 mei 2009 23:00 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Bedankt, scheelt weer geld. Verder moet ik er gewoon rekening mee houden dat ik niet op een gereserveerde stoel ga zitten?
Zal wel geen dubbeltractie geweest zijn, tenzij beide locs als test op halve kracht reden. Was op dat moment te ver van het spoor om dat te kunnen zien, maar dichtbij genoeg om de bakken te kunnen tellen als klein jochie.quote:
mmm. not available in your area, hoe omzeil ik dit?quote:Op maandag 25 mei 2009 23:36 schreef bork het volgende:
Ik ging voor dagelijkse voetbal update, kwam ik dit tegen!
http://www.bbc.co.uk/archive/steamtrains/index.shtml
In this collection of television and radio programmes we celebrate the craftsmanship inherent in steam trains and the beauty of the British countryside through which these locomotives have passed.
These broadcasts also acknowledge the dedicated enthusiasts who have saved this important part of British heritage for the enjoyment of generations to come.
Via een proxy in de UK.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:01 schreef bork het volgende:
[..]
mmm. not available in your area, hoe omzeil ik dit?
FF niet graag, ik moet moe over een maand iedere dag met de trein naar mijn werk begeven in Frankrijk.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:18 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik hoop dat het zo is: de neergang van een collectief arrogante Fransosen.
Nee, niet de SNCF moet kapot. Veolia moet kapot.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
FF niet graag, ik moet moe over een maand iedere dag met de trein naar mijn werk begeven in Frankrijk.
En de meeste Britten werken ook met datalimieten, ik denk niet dat ze het leuk vinden als ze ineens erover springen.quote:
En 5x V wel is gezien. Maar 4x V heeft nog wel dienst gedaan als IC in de oude 3700quote:
Ze hebben inderdaad flink gesneden in de treindiensten van de NoordOost. Maar de echt noodzakelijke treinen rijden wel gewoon versterkt.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sinds de omloopwijziging van afgelopen april zijn de treinen tussen Rotterdam en Utrecht trouwens aanmerkelijk korter.
quote:Haarlem-Amsterdam Centraal Dinsdag 26 Mei 05:12
Oorzaak Tussen Haarlem Spaarnwoude en Amsterdam Sloterdijk rijden geen treinen door een aanrijding met een boom.
Het waren alleen maar Koplopers.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:05 schreef James1988 het volgende:
6 stellen is niet normaal, het allerlangste wat ik normale dienst rijdt is 14 bakken afaik... VIRM VI + 2x VIRM-IV. 6 treinstellen, wat voor soort trein was het? Een dubbeldekker, getrokken mat, stoptrein?
Het komt in normale dienst niet voor, maar bij een 'nood'situatie doet men wel eens creatief en krijg je dit soort lolligheden
Nu zijn het er al 10quote:Op dinsdag 26 mei 2009 06:18 schreef Guard het volgende:
in ieder geval 7 storingen nu door het weer van vannacht...
De opvallendste:
[..]
quote:Roosendaal-Breda
Message dinsdag 26 mei 2009, 07:08 :
Reason: blikseminslag
De beperkingen tussen Roosendaal en Breda als gevolg van blikseminslag zijn voorbij.
Het treinverkeer is volledig hervat.
Amersfoort-Apeldoorn
Message dinsdag 26 mei 2009, 07:02 :
Reason: herstelwerkzaamheden
Tussen Apeldoorn en Amersfoort rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers tussen Apeldoorn en Amersfoort reizen via Arnhem.
Lelystad Centrum-Amsterdam Centraal/Schiphol
Message dinsdag 26 mei 2009, 06:47 :
Reason: blikseminslag
Tussen Almere Centrum en Weesp rijden minder treinen door blikseminslag.
Houdt u rekening met een langere reistijd.
De verstoring is naar verwachting rond 9:00 uur verholpen.
Leiden Centraal-Haarlem
Message dinsdag 26 mei 2009, 06:39 :
Reason: overwegstoring
Tussen Haarlem en Leiden Centraal rijden minder treinen door een overwegstoring.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 8:45 uur verholpen.
Amersfoort
Message dinsdag 26 mei 2009, 06:10 :
Reason: blikseminslag
Rond Amersfoort rijden minder treinen door blikseminslag.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 45 - 60 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Apeldoorn/Zwolle reizen via Arnhem.
Reizigers tussen Amersfoort en Utrecht Centraal reizen via Hilversum.
Zwolle-Groningen
Message dinsdag 26 mei 2009, 06:01 :
Reason: sein- en wisselstoring
Tussen Hoogeveen en Meppel rijden geen treinen door een sein- en wisselstoring.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Den Haag Centraal-Den Haag HS/Leiden Centraal
Message dinsdag 26 mei 2009, 05:51 :
Reason: blikseminslag
Tussen Leiden Centraal en Den Haag Laan v NOI rijden minder treinen door blikseminslag.
Houdt u rekening met een langere reistijd.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Amsterdam Centraal-Den Helder, Haarlem-Hoorn
Message dinsdag 26 mei 2009, 05:50 :
Reason: blikseminslag
Tussen Alkmaar en Uitgeest rijden minder treinen door blikseminslag.
Houdt u rekening met een langere reistijd.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Rotterdam Centraal-Hoek van Holland Strand
Message dinsdag 26 mei 2009, 05:45 :
Reason: blikseminslag
Tussen Maassluis en Schiedam Centrum rijden minder treinen door blikseminslag.
Houdt u rekening met een langere reistijd.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Geldermalsen-Dordrecht
Message dinsdag 26 mei 2009, 05:31 :
Reason: sein- en overwegstoring
Tussen Leerdam en Beesd langere reistijd door een sein- en overwegstoring.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 15 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Haarlem-Amsterdam Centraal
Message dinsdag 26 mei 2009, 05:12 :
Reason: aanrijding met een boom
Tussen Haarlem Spaarnwoude en Amsterdam Sloterdijk rijden geen treinen door een aanrijding met een boom.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers tussen Haarlem en Amsterdam Centraal reizen via Leiden C en Schiphol.
Reizigers tussen Amsterdam Centraal en Beverwijk reizen via Zaandam en Uitgeest.
Alkmaar-Den Helder
Message dinsdag 26 mei 2009, 04:49 :
Reason: blikseminslag
Tussen Anna Paulowna en Heerhugowaard rijden geen treinen door blikseminslag.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 07:19 schreef RubenK het volgende:
haha je kunt nauwelijks ergens heen momenteel
[..]
Met de fiets nog wel, of de scooterquote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:00 schreef JDude het volgende:
[..].
Met de auto kom je overigens ook nergens. Vooral rondom Rotterdam, tussen Utrecht en Den Bosch, tussen Utrecht en Den Haag en rondom Amersfoort is het één grote file.
SNCF mag ook wel een beetje kapot hoor, tot ze overal in iedere uithoek een klokvaste dienstregeling hebbenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, niet de SNCF moet kapot. Veolia moet kapot.
Utrecht - Ede ging vandaag in 1:04quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:50 schreef Duvel het volgende:
Zojuist een uur over Gouda - Utrecht gedaan. Wat een drama.
Nou de auto ging lekker vanochtend, ik hoorde vanochtend op het journaal dat een stuk A10 tot 16.00 vanmiddag afgesloten zou zijn, doordat er water stond....quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:47 schreef Geqxon het volgende:
En die overheid maar pushen he. Want de trein is toch een o zo goed alternatief voor de auto. Hahahaha.
Nou, dat ene keertje. Als ik naar school ga neem ik altijd een trein te vroeg, want anders zou ik wekelijks wel een keertje te laat zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:53 schreef Guard het volgende:
[..]
Nou de auto ging lekker vanochtend, ik hoorde vanochtend op het journaal dat een stuk A10 tot 16.00 vanmiddag afgesloten zou zijn, doordat er water stond....
weet je het zeker dat je met die windsnelheden van vanochtend op de motor gaat zitten?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nou, dat ene keertje. Als ik naar school ga neem ik altijd een trein te vroeg, want anders zou ik wekelijks wel een keertje te laat zijn.
Zodra ik een motor heb weet ik het wel, dan zul je mij nooit meer in een trein vinden.
Met dit weer op de motor, dan lig je in de gootquote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nou, dat ene keertje. Als ik naar school ga neem ik altijd een trein te vroeg, want anders zou ik wekelijks wel een keertje te laat zijn.
Zodra ik een motor heb weet ik het wel, dan zul je mij nooit meer in een trein vinden.
Guttegut, het is ook eens EEN keertje slecht weerquote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:47 schreef Geqxon het volgende:
En die overheid maar pushen he. Want de trein is toch een o zo goed alternatief voor de auto. Hahahaha.
OV gaat van een plaats waar je niet wil zijn naar een plaats waar je niet heen wil, op een moment dat het je niet schikt. En toch is het dé oplossing voor het vervoersprobleem in Nederland.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:18 schreef Geqxon het volgende:
Het openbaar vervoer is eigenlijk fundamenteel inefficiënt. Het stukje dat je in de trein zit is lekker snel, maar dat je vervolgens 10 minuten op de bus moet wachten die met een grote slingerweg naar jou bestemming gaat maakt het dat de reis altijd trager is. Of het feit dat je niet weg kan gaan wanneer je maar wilt.
Ik heb het al zo vaak meegemaakt dat ik eerder thuis zou zijn als ik de fiets had gepakt.
Laat ik eens mijn grootmoeder als voorbeeld nemen. Ze woont in Obdam. Als ze naar haar zus in Vlist wilt pakt ze de auto, en na anderhalf uur is ze er.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
OV gaat van een plaats waar je niet wil zijn naar een plaats waar je niet heen wil, op een moment dat het je niet schikt. En toch is het dé oplossing voor het vervoersprobleem in Nederland.
Stel je woont in 's Hertogenbosch en je werkt bij een of ander bedrijf in het centrum van Utrecht.quote:
Het rijden in Parijs is voor mij geen probleem, en parkeren, er zijn parkeergarages genoeg en daarnaast hebben de meeste hotels gewoon afgesloten parkeerruimtes. Wel moet je rekening houden met de kosten hiervan. De rest van je verblijf in Parijs kan je inderdaad wel beter met het OV doen. Maar elke metro rijdt daar elke 3 minuten ongeveer. Dus lang wachten hoef je nooit, daarnaast is het een heel dicht netwerk dus je hoeft ook nooit ver te lopen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:06 schreef James1988 het volgende:
Maar de meerwaarde van de trein is dan weer dat je niet zélf hoeft te rijden. Want zeg nou zelf, zo geweldig is rijden en parkeren in Parijs niet
Nee bordjes hebben we nog niet eerder gezienquote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Eindeloze discussie die we pas dertig miljard keer gehad hebben![]()
Een plaatje maar dan
[ afbeelding ]
Het ging lekker ja. Er zit er alleen wel eentje dubbel in zie ik netquote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:22 schreef Peterselieman het volgende:
Zo, je hebt goed je best gedaan zie ik
Geen dertig miljard keer tochquote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:21 schreef thatsme het volgende:
[..]
Nee bordjes hebben we nog niet eerder gezien![]()
Heeft Ustanówek (rechtsboven) een wietblad op het linkerdeel van het bordje staan?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Eindeloze discussie die we pas dertig miljard keer gehad hebben![]()
Een plaatje maar dan
[ afbeelding ]
Nice!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het ging lekker ja. Er zit er alleen wel eentje dubbel in zie ik netNaja, pech gehad.
Da's een sticker jaquote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
Heeft Ustanówek (rechtsboven) een wietblad op het linkerdeel van het bordje staan?
Ja, jammer. Was niet al te helder meer gisteravondquote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:46 schreef thats-me het volgende:
en jij bedoelT zeker zychlin zoek tijd viel mee, 6 sec![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |