abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 mei 2009 @ 23:51:04 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69339213
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:46 schreef James1988 het volgende:
Wel slecht dat het heeft kunnen gebeuren - zou ATB-NG STS-passages sowieso niet moeten voorkomen?
Nee, want het is met 15 km/h nog steeds mogelijk. Zo snel kun je namelijk rijden als je een signaal van een baken mist.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 23 mei 2009 @ 23:51:34 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69339226
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wel slecht dat het heeft kunnen gebeuren - zou ATB-NG STS-passages sowieso niet moeten voorkomen?
Op de hoodfbaan zit geen NG.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 23 mei 2009 @ 23:53:45 #128
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69339282
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 22:07 schreef TeringHenkie het volgende:
Donderdagnacht heeft iemand besloten naar het tankstation langs de A27 bij Groenekan te rijden, uit z'n auto te stappen, en het spoor op te lopen. De politieagent die hem als eerste heeft zien liggen zal een paar weken niet lekker meer slapen.
Of de eerste machinist.

Wat een lijpo is die gast.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 23:57:43 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69339401
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Op de hoodfbaan zit geen NG.
Is DM '90 dan voorzien van zowel EG als NG?

Speaking of NG, wordt het niet eens tijd dat ProRail gaat onderzoeken hoe snel ATB-NG door ETCS Level 1 kan worden vervangen? Dan is men i.i.g. niet meer afhankelijk van patenthouder Alstom aangezien ETCS een standaard is.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 mei 2009 @ 00:02:01 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69339506
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:57 schreef James1988 het volgende:

Is DM '90 dan voorzien van zowel EG als NG?
Ja. Dat is een van de voorwaarden om überhaupt om los op de hoofdrijbaan te mogen rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 24 mei 2009 @ 00:03:14 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69339529
Ah ok, dat wist ik niet
pi_69340263
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 21:13 schreef thats-me het volgende:
STS passage te Wierden, uit Almelo is het de 3422 en net vertrokken te Wierden is het de 3418
[ link | afbeelding ]
Kiele kiele, wat houd STS passage in?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 mei 2009 @ 00:43:13 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69340588
Bij een STS-passage rijdt een trein een stoptonend sein voorbij. Dit wordt altijd geregistreerd en onderzocht, omdat het tot een ongeval had kunnen leiden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69340608
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:30 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Kiele kiele, wat houd STS passage in?
Iets met stop, tonend en sein.
pi_69340625
Bedankt!
Het voelt altijd wel apart, als je van Wierden naar Almelo zo op verkeerd spoor rijd
  zondag 24 mei 2009 @ 01:24:07 #136
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_69341490
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Bedankt!
Het voelt altijd wel apart, als je van Wierden naar Almelo zo op verkeerd spoor rijd
Laat ik dat nou niet snel apart vinden.. Doen ze wel vaker, maar als er van beide kanten, op 1 spoor, 2 treinen naar elkaar toe rijden, is dat wel apart ;
  zondag 24 mei 2009 @ 10:01:08 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69344454
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

Is DM '90 dan voorzien van zowel EG als NG?
De NG-installatie is backward-compatible.
quote:
Speaking of NG, wordt het niet eens tijd dat ProRail gaat onderzoeken hoe snel ATB-NG door ETCS Level 1 kan worden vervangen? Dan is men i.i.g. niet meer afhankelijk van patenthouder Alstom aangezien ETCS een standaard is.
Standaard m'n hol. Iedere fabrikant heeft zijn eigen interpretatie gegeven aan de specs waardoor een Alstom trein niet goed rijdt op een Bombardier baan, et cetera.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 24 mei 2009 @ 11:06:17 #138
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_69345464
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 21:45 schreef thats-me het volgende:
Trein negeert rode licht


WIERDEN - Twee stoptreinen kwamen zaterdagmorgen op circa 120 meter van elkaar net op tijd tot stilstand. De trein uit de richting Almelo had het rode licht genegeerd.

De machinist van de trein die net vertrok van het station Wierden zag, aldus de landelijke politiedienst, de tegemoetkomende trein op tijd. De machinist van laatstgenoemde trein reageerde ook ad rem waardoor de twee op ruime afstand tegenover elkaar tot stilstand kwamen. De spoorwegpolitie en landelijke politiedienst stelden een onderzoek in. De passagiers werden met bussen vervoerd. Naderhand konden beide treinen op eigen kracht weg rijden.

http://www.tctubantia.nl/(...)geert-rode-licht.ece
Het lijkt me sterk dat ze gesleept zouden worden
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  zondag 24 mei 2009 @ 14:52:16 #139
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_69351405
quote:
Op zondag 24 mei 2009 10:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Standaard m'n hol. Iedere fabrikant heeft zijn eigen interpretatie gegeven aan de specs waardoor een Alstom trein niet goed rijdt op een Bombardier baan, et cetera.
Theorie, praktijk...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 24 mei 2009 @ 16:29:58 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69353728
Ik had vandaag de kans om een stukje mee te rijden in de cabine van een VIRM. Jammergenoeg heb ik niet veel tijd, dus dat wordt een andere keer.
pi_69356499
Geef mij deze NS maar:
  zondag 24 mei 2009 @ 19:31:41 #142
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69359611
quote:
Op zondag 24 mei 2009 17:52 schreef rubberburner het volgende:
Geef mij deze NS maar:
[ afbeelding ]
Die kan straks ook niet meer.
pi_69362339
quote:
Ongeluk met trein kost conducteur beide benen
Uitgegeven: 24 mei 2009 20:00
Laatst gewijzigd: 24 mei 2009 20:37
BRUSSEL - Een conducteur en een passagier zijn zaterdagavond zwaargewond geraakt nadat ze in het Belgische Dinant onder een langzaam rijdende trein waren beland. Bij de conducteur moesten beide benen worden geamputeerd.

Dit heeft justitie zondag laten weten. De conducteur verkeert nog steeds in levensgevaar.
Het ongeluk gebeurde toen de passagier, een man van in de 70 uit Brussel, nog op de al rijdende trein wilde stappen.

Het kwam tot een schermutseling tussen beide mannen, waarbij ze onder de trein terecht kwamen. De passagier is inmiddels buiten levensgevaar. Wel moest bij hem een deel van een voet worden geamputeerd.
Staking
De gebeurtenissen hebben in België geleid tot de roep om meer veiligheidsmaatregelen op perrons. Leden van een socialistische vakbond dreigen met een staking om hun eisen kracht bij te zetten.
Bron: nu.nl
  zondag 24 mei 2009 @ 21:18:01 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69363123
Trein trein trein bier lekkere wijven bier trein slapen trein bordjes trein bordjes trein Warschau bier lekkere wijven bier slapen regen trein bordjes trein gammelheid trein bordjes trein trein bier lekkere wijven bier slapen trein trein bordjes trein trein bier 2858 km

Rest volgt later
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 24 mei 2009 @ 21:18:40 #145
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69363153
Ben je nog laveloos?
  zondag 24 mei 2009 @ 21:20:00 #146
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69363199
quote:
Op zondag 24 mei 2009 20:58 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Bron: nu.nl
Die opa verantwoordelijk stellen voor het ongeval en eventuele begrafeniskosten. Als de trein vertrekt, dan ben je te laat.

Daarom heb ik ook een pesthekel aan laatkomers, ze verneuken gewoon je reisplan en aansluitingen.
  zondag 24 mei 2009 @ 21:20:18 #147
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69363211
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Trein trein trein bier lekkere wijven bier trein slapen trein bordjes trein bordjes trein Warschau bier lekkere wijven bier slapen regen trein bordjes trein gammelheid trein bordjes trein trein bier lekkere wijven bier slapen trein trein bordjes trein trein bier 2858 km

Rest volgt later
Hier bier, wijn en tapas. Slaap lekker.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 24 mei 2009 @ 21:20:24 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69363215
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:18 schreef Ofyles2 het volgende:
Ben je nog laveloos?
Nee, net thuis met 527 foto's en 17 filmpjes. En ik WIL het vanavond uitgezocht hebben en morgen moet ik weer om 6:20 mn nest uit, vandaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 24 mei 2009 @ 21:21:05 #149
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_69363239
Welkom thuis
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 24 mei 2009 @ 21:27:28 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69363487
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hier bier, wijn en tapas. Slaap lekker.
Nou hier dan, de eerste is voor jou



Frankfurt (Oder), 24 mei 2009. Links 15 kV Duitse wisselspanning, rechts 3 kV Poolse gelijkspanning. Let op het overgangsgebeurentje: Dat hangt met een katrolletje aan de draagkabel en kan dus in enige mate heen en weer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')