Nee, want het is met 15 km/h nog steeds mogelijk. Zo snel kun je namelijk rijden als je een signaal van een baken mist.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:46 schreef James1988 het volgende:
Wel slecht dat het heeft kunnen gebeuren - zou ATB-NG STS-passages sowieso niet moeten voorkomen?
Op de hoodfbaan zit geen NG.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wel slecht dat het heeft kunnen gebeuren - zou ATB-NG STS-passages sowieso niet moeten voorkomen?
Of de eerste machinist.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:07 schreef TeringHenkie het volgende:
Donderdagnacht heeft iemand besloten naar het tankstation langs de A27 bij Groenekan te rijden, uit z'n auto te stappen, en het spoor op te lopen. De politieagent die hem als eerste heeft zien liggen zal een paar weken niet lekker meer slapen.
Is DM '90 dan voorzien van zowel EG als NG?quote:
Ja. Dat is een van de voorwaarden om überhaupt om los op de hoofdrijbaan te mogen rijden.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:57 schreef James1988 het volgende:
Is DM '90 dan voorzien van zowel EG als NG?
Kiele kiele, wat houd STS passage in?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:13 schreef thats-me het volgende:
STS passage te Wierden, uit Almelo is het de 3422 en net vertrokken te Wierden is het de 3418
[ link | afbeelding ]
Iets met stop, tonend en sein.quote:Op zondag 24 mei 2009 00:30 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Kiele kiele, wat houd STS passage in?
Laat ik dat nou niet snel apart vinden.. Doen ze wel vaker, maar als er van beide kanten, op 1 spoor, 2 treinen naar elkaar toe rijden, is dat wel apart ;quote:Op zondag 24 mei 2009 00:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Bedankt!
Het voelt altijd wel apart, als je van Wierden naar Almelo zo op verkeerd spoor rijd
De NG-installatie is backward-compatible.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Is DM '90 dan voorzien van zowel EG als NG?
Standaard m'n hol. Iedere fabrikant heeft zijn eigen interpretatie gegeven aan de specs waardoor een Alstom trein niet goed rijdt op een Bombardier baan, et cetera.quote:Speaking of NG, wordt het niet eens tijd dat ProRail gaat onderzoeken hoe snel ATB-NG door ETCS Level 1 kan worden vervangen? Dan is men i.i.g. niet meer afhankelijk van patenthouder Alstom aangezien ETCS een standaard is.
Het lijkt me sterk dat ze gesleept zouden wordenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:45 schreef thats-me het volgende:
Trein negeert rode licht
WIERDEN - Twee stoptreinen kwamen zaterdagmorgen op circa 120 meter van elkaar net op tijd tot stilstand. De trein uit de richting Almelo had het rode licht genegeerd.
De machinist van de trein die net vertrok van het station Wierden zag, aldus de landelijke politiedienst, de tegemoetkomende trein op tijd. De machinist van laatstgenoemde trein reageerde ook ad rem waardoor de twee op ruime afstand tegenover elkaar tot stilstand kwamen. De spoorwegpolitie en landelijke politiedienst stelden een onderzoek in. De passagiers werden met bussen vervoerd. Naderhand konden beide treinen op eigen kracht weg rijden.
http://www.tctubantia.nl/(...)geert-rode-licht.ece
Theorie, praktijk...quote:Op zondag 24 mei 2009 10:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Standaard m'n hol. Iedere fabrikant heeft zijn eigen interpretatie gegeven aan de specs waardoor een Alstom trein niet goed rijdt op een Bombardier baan, et cetera.
Bron: nu.nlquote:Ongeluk met trein kost conducteur beide benen
Uitgegeven: 24 mei 2009 20:00
Laatst gewijzigd: 24 mei 2009 20:37
BRUSSEL - Een conducteur en een passagier zijn zaterdagavond zwaargewond geraakt nadat ze in het Belgische Dinant onder een langzaam rijdende trein waren beland. Bij de conducteur moesten beide benen worden geamputeerd.
Dit heeft justitie zondag laten weten. De conducteur verkeert nog steeds in levensgevaar.
Het ongeluk gebeurde toen de passagier, een man van in de 70 uit Brussel, nog op de al rijdende trein wilde stappen.
Het kwam tot een schermutseling tussen beide mannen, waarbij ze onder de trein terecht kwamen. De passagier is inmiddels buiten levensgevaar. Wel moest bij hem een deel van een voet worden geamputeerd.
Staking
De gebeurtenissen hebben in België geleid tot de roep om meer veiligheidsmaatregelen op perrons. Leden van een socialistische vakbond dreigen met een staking om hun eisen kracht bij te zetten.
Die opa verantwoordelijk stellen voor het ongeval en eventuele begrafeniskosten. Als de trein vertrekt, dan ben je te laat.quote:
Hier bier, wijn en tapas. Slaap lekker.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Trein trein trein bier lekkere wijven bier trein slapen trein bordjes trein bordjes trein Warschau bier lekkere wijven bier slapen regen trein bordjes trein gammelheid trein bordjes trein trein bier lekkere wijven bier slapen trein trein bordjes trein trein bier 2858 km![]()
Rest volgt later
Nee, net thuis met 527 foto's en 17 filmpjes. En ik WIL het vanavond uitgezocht hebben en morgen moet ik weer om 6:20 mn nest uit, vandaarquote:
Nou hier dan, de eerste is voor jouquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |