abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:25:26 #271
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_69410425
Net 45 minuten gedaan over vst-gvc , ging weer lekker allemaal...
Normaal is dat een stukje van 15 minuten.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:09:08 #272
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69411612
Gd - Ut is normaal gesproken ook 20 minuten, niet 60. "Zet nu de reistijd verdrievoudiger in!"
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_69411710
Ik heb maar +75 Tussen Wierden en Oldenzaal.. En nog geluk gehad, had anders nog minstens +105 geweest. Ohja, was 15 min eerder op station ook nog..
pi_69412357
Stond net anderhalf uur op alkmaar zonder dat er ook maar 1 trein richting amsterdam vertrok
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:45:27 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69412616
Wat zijn we allemaal veteranen, die erbarmelijke beproevingen hebben doorstaan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_69412681
En die overheid maar pushen he. Want de trein is toch een o zo goed alternatief voor de auto. Hahahaha.
pi_69412854
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:47 schreef Geqxon het volgende:
En die overheid maar pushen he. Want de trein is toch een o zo goed alternatief voor de auto. Hahahaha.
Nou de auto ging lekker vanochtend, ik hoorde vanochtend op het journaal dat een stuk A10 tot 16.00 vanmiddag afgesloten zou zijn, doordat er water stond....
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_69413046
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:53 schreef Guard het volgende:

[..]

Nou de auto ging lekker vanochtend, ik hoorde vanochtend op het journaal dat een stuk A10 tot 16.00 vanmiddag afgesloten zou zijn, doordat er water stond....
Nou, dat ene keertje. Als ik naar school ga neem ik altijd een trein te vroeg, want anders zou ik wekelijks wel een keertje te laat zijn.

Zodra ik een motor heb weet ik het wel, dan zul je mij nooit meer in een trein vinden.
pi_69413153
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:59 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Nou, dat ene keertje. Als ik naar school ga neem ik altijd een trein te vroeg, want anders zou ik wekelijks wel een keertje te laat zijn.

Zodra ik een motor heb weet ik het wel, dan zul je mij nooit meer in een trein vinden.
weet je het zeker dat je met die windsnelheden van vanochtend op de motor gaat zitten?
Ik wil je echt niet terug de trein in praten hoor, maar motorrijden is leuk als recreatief verkeer, niet als woon-werkverkeer
  Moderator dinsdag 26 mei 2009 @ 12:07:25 #280
155227 crew  Guppy
dus
pi_69413305
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:59 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Met dit weer op de motor, dan lig je in de goot

Ik geef toe, de trein was niet ideaal vandaag, maar de (snel)weg was ook geen lolletje. Zelfs niet met de auto
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 26 mei 2009 @ 12:10:35 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69413380
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:47 schreef Geqxon het volgende:
Guttegut, het is ook eens EEN keertje slecht weer Jankerd
pi_69413600
Het openbaar vervoer is eigenlijk fundamenteel inefficiënt. Het stukje dat je in de trein zit is lekker snel, maar dat je vervolgens 10 minuten op de bus moet wachten die met een grote slingerweg naar jou bestemming gaat maakt het dat de reis altijd trager is. Of het feit dat je niet weg kan gaan wanneer je maar wilt.

Ik heb het al zo vaak meegemaakt dat ik eerder thuis zou zijn als ik de fiets had gepakt.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 12:40:57 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_69414327
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 12:18 schreef Geqxon het volgende:
Het openbaar vervoer is eigenlijk fundamenteel inefficiënt. Het stukje dat je in de trein zit is lekker snel, maar dat je vervolgens 10 minuten op de bus moet wachten die met een grote slingerweg naar jou bestemming gaat maakt het dat de reis altijd trager is. Of het feit dat je niet weg kan gaan wanneer je maar wilt.

Ik heb het al zo vaak meegemaakt dat ik eerder thuis zou zijn als ik de fiets had gepakt.
OV gaat van een plaats waar je niet wil zijn naar een plaats waar je niet heen wil, op een moment dat het je niet schikt. En toch is het dé oplossing voor het vervoersprobleem in Nederland.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_69414674
Leeuwarden - Amersfoort. Plan was 7:45 trein uit Lw en om 9:20 aankomen in Amersfoort. Werd 2 uur later . Nog steeds erg weinig treinen hier op Amersfoort. Alleen wat stoptreintjes naar Zwolle en Amsterdam (met de bijbehorende non-aansluiting voor de omreizers naar Utrecht). Ow ja en af en toe een omgeleide Pimpel van/naar Zwolle. Al heeft de volgende uit Duitsland bij aankomst in Amersfoort een vertraging van ongeveer 100 minuten. Dus dat duurt nog even
pi_69415811
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 12:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

OV gaat van een plaats waar je niet wil zijn naar een plaats waar je niet heen wil, op een moment dat het je niet schikt. En toch is het dé oplossing voor het vervoersprobleem in Nederland.
Laat ik eens mijn grootmoeder als voorbeeld nemen. Ze woont in Obdam. Als ze naar haar zus in Vlist wilt pakt ze de auto, en na anderhalf uur is ze er.

Met het OV? Eerst mag ze met haar zwakke heup 20 minuten lopen naar de eerste de beste bushalte. Daarna mag ze, afhankelijk van de tijd wanneer ze vertrok, tot maarliefst een uur wachten. Vervolgens heb je een overstapper bus, die je naar mijn weten eerst moet bellen. Die brengt haar naar het treinstation in Obdam, in ongeveer een half uur tijd.

Na een half uur wachten komt dan eindelijk de trein naar Hoorn, die er gelukkig wel in 10 minuten is. Vervolgens mag je 10 minuten wachten op de stoptrein in de richting van Rotterdam Centraal, waar ze vervolgens een uur en 20 minuten in mag zitten.

Aangekomen in Gouda mag ze weer een kwartier rusten, om daarna een kwartier in de bus naar Vlist te zitten om dan alsnog 5 minuten te moeten lopen naar haar zus.

De kosten? 2 euro voor de opstapper, 16,80 euro voor het treintraject tussen Obdam en Gouda en nog een 2 euro voor de bus naar Vlist. Als haar auto minder kost dan 20 cent per kilometer is het al een goedkoper alternatief.

De reistijd? Afhankelijk van je vertrek 3 uur en 38 minuten tot 4 uur en 37 minuten.

Wat een alternatief! Tuurlijk, in de randstad werkt het nog aardig, maar daarbuiten is het doffe ellende.
pi_69416297
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 13:27 schreef Geqxon het volgende:

[..]

voorbeeldverhaal.
Stel je woont in 's Hertogenbosch en je werkt bij een of ander bedrijf in het centrum van Utrecht.
's ochtends vijf minuten lopen naar je auto, want het centrum is natuurlijk autovrij. Vervolgens mag je op overvolle uitvalswegen aansluiten om 20 minuten later anderhalve kilometer verderop op de A2 aan te sluiten, die ze al een jaar of tig aan het "verbeteren" zijn, dus dat is stapvoets rijden tot jouw afslag utrecht. Vervolgens kom je bj de kantoor om daar tot de conclusie te komen dat de veel te kleine parkeerplaats geen plek meer heeft voor jou auto, waardoor je hem lekker betaald mag wegzetten op een parkeerplek of in een parkeergarage in utrecht

Of je gaat 's ochtends met de fiets naar het station (5 min), stapt daar in de trein die wel eens een keer met +10 aankomt, 29 minuten later sta je op utrecht centraal, waar je na een korte wandeling aankomt bij je kantoor. Phoe als je met de auto was gegaan mocht je blij als je in dezelfde tijd voorbij de afslag richting Oss was...

Natuurlijk is het openbaar vervoer niet effcient in een of andere uithoek van het land, waar sowieso niemand woont, maar voor de rest werkt het best.....
.
.
.
.
.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, denk je niet?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 13:48:17 #287
86072 thatsme
and That's you!
pi_69416452
Helemaal waar: tripje naar Parijs (Hotel in de wijk Clichy)(vanuit Utrecht, randstad dus). We starten in een woonwijk van Utrecht: Lunetten
Met het OV kortste: 4u24min (dan sta ik op Gare du Nord, moet dus nog een stuk met de Metro en nog 1km lopen)
Met de auto: 4u16min en dan sta ik bij me Hotel (met parkeerruimte)
Dus ook al zit je in een "hogesnelheidstrein" je gaat het niet winnen. Daarnaast is het ook nog zonder risicomarge die je neemt voor dit soort treinreizen.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 14:06:34 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_69417054
Maar de meerwaarde van de trein is dan weer dat je niet zélf hoeft te rijden. Want zeg nou zelf, zo geweldig is rijden en parkeren in Parijs niet
pi_69417247
Ik pleit voor een gratis OV. De overheid moet dan vervoersbedrijven een passende beloning geven voor de kosten die ze maken. Het geld voor het OV moet dan vrijkomen door te bezuinigen op autowegen. (Verbredingen van autowegen moeten niet doorgaan, grotere verkeerspleinen ook niet, etc) Volgens mij kan daar heel wat geld weg.

Dan om het OV aantrekkelijker te maken op drukke trajecten het 'metrorijden' toe te passen door elke 10 minuten bijv. een trein aan te bieden. Wel op gezette tijden om drukte te bedienen.

Voor vertegenwoordigers, transportbedrijven, bedrijven die transport nodig hebben (de hovenier kan zijn harken moeilijk meezeulen in de trein, tenzij er een goederenwagon achter elke VIRM wordt gehangen ) blijven de wegen open.

Daarnaast (stap 2, voor later eventueel) pleit ik ervoor gehandicapten uit het OV te weren voor een goede doorstroom door een centraal gehandicapten vervoers systeem aan te bieden. (Daar gaat ook nog veel mis, dus nationaliseren en centraliseren die handel). Dit ook vooral omdat OV aanpassingen voor gehandicapten ontzettend veel geld kosten. (10.000 euro om een bus met rolstoelmogelijkheden uit te rusten was het meende ik. Voor 7 van die aanpassingen kun je een chauffeur een jaar betalen)

Dat is mijn visie.
Uiteindelijk is de weg naar de oplossing vrij simpel. Het probleem is dat je, zoals eerder genoemd, vertrekt van waar je niet vandaan komt, en aankomt waar je niet moet zijn. Maar door reizen met het OV aantrekkelijk te maken moet dit te overkomen zijn.
hula
  dinsdag 26 mei 2009 @ 14:13:35 #290
86072 thatsme
and That's you!
pi_69417306
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:06 schreef James1988 het volgende:
Maar de meerwaarde van de trein is dan weer dat je niet zélf hoeft te rijden. Want zeg nou zelf, zo geweldig is rijden en parkeren in Parijs niet
Het rijden in Parijs is voor mij geen probleem, en parkeren, er zijn parkeergarages genoeg en daarnaast hebben de meeste hotels gewoon afgesloten parkeerruimtes. Wel moet je rekening houden met de kosten hiervan. De rest van je verblijf in Parijs kan je inderdaad wel beter met het OV doen. Maar elke metro rijdt daar elke 3 minuten ongeveer. Dus lang wachten hoef je nooit, daarnaast is het een heel dicht netwerk dus je hoeft ook nooit ver te lopen.
edit: Het zelf niet hoeven rijden is inderdaad het voordeel van de trein, maar lange reistijden en overstap tijden kunnen treinreizen ook vermoeiend maken.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 14:14:45 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69417358
Eindeloze discussie die we pas dertig miljard keer gehad hebben

Een plaatje maar dan

dinsdag 26 mei 2009 @ 14:21:57 #292
86072 thatsme
and That's you!
pi_69417613
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:14 schreef Dr_Flash het volgende:

Een plaatje maar dan

[ afbeelding ]
Nee bordjes hebben we nog niet eerder gezien
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 mei 2009 @ 14:22:20 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69417628
Zo, je hebt goed je best gedaan zie ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 26 mei 2009 @ 14:23:20 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69417671
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:22 schreef Peterselieman het volgende:
Zo, je hebt goed je best gedaan zie ik
Het ging lekker ja. Er zit er alleen wel eentje dubbel in zie ik net Naja, pech gehad.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 14:24:03 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69417698
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:21 schreef thatsme het volgende:

[..]

Nee bordjes hebben we nog niet eerder gezien
Geen dertig miljard keer toch
  dinsdag 26 mei 2009 @ 14:29:56 #296
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_69417918
Heerlijk die Poolse eenheidsworst bordjes
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_69418444
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:14 schreef Dr_Flash het volgende:

Een plaatje maar dan

[ afbeelding ]
Heeft Ustanówek (rechtsboven) een wietblad op het linkerdeel van het bordje staan?
pi_69418466
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het ging lekker ja. Er zit er alleen wel eentje dubbel in zie ik net Naja, pech gehad.
Nice!
en jij bedoeld zeker zychlin zoek tijd viel mee, 6 sec
  dinsdag 26 mei 2009 @ 14:51:39 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_69418683
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
Heeft Ustanówek (rechtsboven) een wietblad op het linkerdeel van het bordje staan?
Da's een sticker ja
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:46 schreef thats-me het volgende:
en jij bedoelT zeker zychlin zoek tijd viel mee, 6 sec
Ja, jammer. Was niet al te helder meer gisteravond
pi_69418992
Ik zeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: