Er is mij iets raars overgekomen bij Utrecht paar weken geleden
Ik reisde van Dordrecht naar Leeuwarden, met een overstap in Rotterdam, en dan rechtstreeks naar Leeuwarden.
De trein had toen al vertraging, en eenmaal in Gouda werd er omgeroepen: "Wegens een technisch defect bij een andere trein, zal deze trein hier 5 minuten langer staan blijven. Er worden 3 treinstellen bij aan gekoppeld van de defecte trein."
De trein waar ik al in zat, was echter al 3 treinstellen lang, wat dus een beetje bullshit zou worden, als het er 6 werden!
Eenmaal vertrokken, 14 minuten vertraging, en met 16 minuten vertraging in Utrecht aan, mochten de passagiers uit de achterste 3 treinstellen de trein niet verlaten. Dit werd omgeroepen: "Wegens een storing tussen Amersfoort en Zwolle zal deze trein niet verder reizen dan Utrecht. Indien u verder wilt reizen dan Amersfoort, moet u via Arnhem en Deventer omreizen. De passagiers uit treinstellen xxxx, xxxx en xxxx mogen op dit moment de trein
niet verlaten. Dit komt omdat de trein niet volledig aan het perron staat. Er word gezocht naar een oplossing, zodat u via het spoor kan lopen. U word nader geïnformeerd."
Ik zat net in de laatste 3 treinstellen, en kreeg dit dus later te horen:
" Alle passagiers uit treinstellen xxxx, xxxx en xxxx worden verzocht zover mogelijk naar voren te lopen. Wanneer u aan het eind van de trein bent, staan hier een aantal veiligheidsmensen, om u de trein uit te helpen. U kan dan over het spoor naar het perron lopen. De rolstoelster in treinstel xxxx zal minimaal nog 25 minuten moeten wachten. Luister aandachtig naar de medewerkers, u loopt namelijk op een spoor. Er blijven treinen rijden, op sporen links van u. Er zijn 3 sporen tijdelijk stil gelegd. "
Nu, ik ga dus die verrekte trein uit, moet je helemaal uitspringen, en mag je uiteindelijk naar het spoor lopen. Hier reis je om in een bomvolle trein, maar mocht 1e klas zitten. Nu, eenmaal in Zwolle, eindelijk me trein naar Leeuwarden weer. Deze reed op tijd weg.
Net voor Steenwijk werd er omgeroepen " Wegens een technisch mankement zal deze trein niet volgens schema rijden. We zullen proberen Leeuwarden te bereiken ", wat tot aan Heerenveen door ging. De motoren vielen continu uit, hij maakte ook geen grote snelheid.
Eenmaal in Grou-Jirnsum, word er omgeroepen " Wegens rookontwikkeling onder de trein zal deze trein
NIET doorreiden naar Leeuwarden. Er komt
geen vervangende trein. Op spoor 2 zal een volgende trein arriveren. Echter komt hier ook nog een Intercity naar Zwolle. Excuses voor het ongemak "
Na 20 minuten wachten, me trein eindelijk naar Leeuwarden, en met 1 uur en 50 minuten vertraging in Zwolle aan..
Dit zou ik nooit meer mee willen maken. Had echter wel me treinreis gratis
Is het ook normaal van die treinstellen, 6 stuks lang, en de trein niet uitmogen?