ICM 4088 zat er ook in vanmiddag. Integratie is okeequote:Op maandag 25 mei 2009 19:41 schreef Brembo het volgende:
Vandaag trouwens VIRMm (IV) als stoptrein tussen Ah- Ede wageningen, hoezo overcapaciteit?
Was er ergens een trein uitgevallen?quote:Op maandag 25 mei 2009 20:04 schreef Geqxon het volgende:
Ik had vandaag een ICMm met drie wagons op het traject Amersfoort Schothorst - Rotterdam Centraal. Stervensdruk...
Wat verwachtte je dan? Een trein vol met pluimvee?quote:Op maandag 25 mei 2009 18:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik zag er eentje om 16:15 bij Boxtel stilstaan.. niet gezien of er mensen in zaten o.i.d..
Ik hoop dat het zo is: de neergang van een collectief arrogante Fransosen.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:16 schreef James1988 het volgende:
"NS koopt noodlijdend Veolia Cargo en B-Cargo, creëert nieuwe goederenreus"
[ afbeelding ]
Quick 'n' Dirty paint.net
Zou goed kunnen, het is een rampzalig traject. Omdat het eindstation, Amersfoort Schothorst, zo'n klein station is slaan ze dit station bij vertraging over.quote:
Totale onzin. Het is niet voor niks het eindpunt. Op Amf kunnen ze al dat ijzer niet kwijt als dat het eindpunt zou zijnquote:Op maandag 25 mei 2009 20:29 schreef Geqxon het volgende:
Zou goed kunnen, het is een rampzalig traject. Omdat het eindstation, Amersfoort Schothorst, zo'n klein station is slaan ze dit station bij vertraging over.
Nouja, vanaf december ben je de verbinding naar Rotterdam toch kwijt waarschijnlijk, aangezien die dan naar Deventer gaat. De trein uit Amsterdam gaat dan naar Schothorst.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:29 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, het is een rampzalig traject. Omdat het eindstation, Amersfoort Schothorst, zo'n klein station is slaan ze dit station bij vertraging over.
Ongeveer één keer per week moet ik dus met de stoptrein en kom ik helaas te laat op school aan.
Als ik in Utrecht Centraal met vertraging instap, dan is het 100% zeker dat ze op Amersfoort omroepen: "Deze trein gaat vandaag niet verder dan Amersfoort, voor Amersfoort Schothorst kunt u...". De trein gaat dan gelijk terug naar Utrecht.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Totale onzin. Het is niet voor niks het eindpunt. Op Amf kunnen ze al dat ijzer niet kwijt als dat het eindpunt zou zijnAlleen daarom rijden ze door naar Schothorst.
quote:Als er zich een calamiteit voordoet tussen Utrecht en Rotterdam wordt de IC Amersfoort Schothorst - Rotterdam volledig geschrapt terwijl deze trein tussen Amersfoort Schothorst en Utrecht gewoon had kunnen blijven rijden.
Precies. Ik heb er van de vier dagen per week dat ik reis meestal één keer last van. De totale uitval gok ik dan op een keer of 10 per week.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:34 schreef JeePee83 het volgende:
Alleen bij vertragingen van +10 of groter word er gereden tot Amf. Dan keert ie kort op spoor 6. De kering op Schothorst haalt ie dan immers niet meer en de IC van .25 en .55 staat dan ook niet meer in de weg op spoor 6 en kan er dus wel gekeerd worden.
quote:Op maandag 25 mei 2009 20:41 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
"NS koopt NMBS over voor een appel en een ei, verkoopt Waalse activiteiten aan AnsaldoBreda Railway Management"
Eigenlijk bedoel ik gewoon dat ik niet kon inschatten of hij gewoon in de reguliere dienst reed, of dat ze alleen aan het testrijden warenquote:Op maandag 25 mei 2009 20:17 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Wat verwachtte je dan? Een trein vol met pluimvee?
De 2800 serie was ook al ruk toen het nog Rotterdam - Utrecht was. Die treinen zijn eigenlijk "toevoegers" en sneuvelen dus als eerste bij de minste of geringste calamiteit. En de andere treinen op dat traject worden dan helaas niet versterkt met het vrijgekomen materieel.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Precies. Ik heb er van de vier dagen per week dat ik reis meestal één keer last van. De totale uitval gok ik dan op een keer of 10 per week.
Ik baal ervan dat het zo gigantisch vaak gebeurd en ze dan niets doen om extra materiaal in te zetten of het schema aan te passen. Zelfs een sorry kan er niet vanaf.
het is alleen nog maar testrijden, als dat succesvol is gaan ze de 19800 (sprinter den haag-gouda goverwelle) inquote:Op maandag 25 mei 2009 20:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Eigenlijk bedoel ik gewoon dat ik niet kon inschatten of hij gewoon in de reguliere dienst reed, of dat ze alleen aan het testrijden waren
Kunnen ze geen extra IRM's naar het Noorden sturen?quote:Op maandag 25 mei 2009 20:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
De 2800 serie was ook al ruk toen het nog Rotterdam - Utrecht was. Die treinen zijn eigenlijk "toevoegers" en sneuvelen dus als eerste bij de minste of geringste calamiteit. En de andere treinen op dat traject worden dan helaas niet versterkt met het vrijgekomen materieel.
Sinds de omloopwijziging van afgelopen april zijn de treinen tussen Rotterdam en Utrecht trouwens aanmerkelijk korter.
Puik plan. Bij de Noordkaap de zee in gaernequote:Op maandag 25 mei 2009 21:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kunnen ze geen extra IRM's naar het Noorden sturen?
Jij laat er geen gras over groeien.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Puik plan. Bij de Noordkaap de zee in gaerne
Zonde van de Noordkaap.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Puik plan. Bij de Noordkaap de zee in gaerne
5x ICM is nog een bak langer.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:05 schreef James1988 het volgende:
6 stellen is niet normaal, het allerlangste wat ik normale dienst rijdt is 14 bakken afaik... VIRM VI + 2x VIRM-IV. 6 treinstellen, wat voor soort trein was het? Een dubbeldekker, getrokken mat, stoptrein?
Ja, en 6 x ICM kan je meestal ook wel (bijna) kwijt. Zo ongeloofwaardig vind ik het niet hoor. Ik heb ook weleens in de noordoost meegemaakt dat de ene trein een enkel 3baks stel was en de volgende 2x3 + 2x4quote:
Gelukkig voor de rest van de wereld bestaat er ook nog ander materieelquote:Op maandag 25 mei 2009 22:05 schreef James1988 het volgende:
6 stellen is niet normaal, het allerlangste wat ik normale dienst rijdt is 14 bakken afaik... VIRM VI + 2x VIRM-IV.
Ik neem aan dat je met Mat'64 plan V bedoeld?quote:Op maandag 25 mei 2009 22:25 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is het (in bakken tenzij anders):
2 DDAR (stammen)
15 ICM
14 VIRM
10 Mat'64
9 SGM (max 3 stellen dacht ik)
6 DM'90 (ook max 3 stellen)
Waarom zou T + T + V niet kunnen?quote:Op maandag 25 mei 2009 22:33 schreef bork het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je met Mat'64 plan V bedoeld?
Fap fapquote:Op maandag 25 mei 2009 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
* Peterselieman heeft vroeger wel eens twee gekoppelde DDM 1-stammetjes zien rijden van elk 7 bakken + locs![]()
waren begin jaren 90 eens op een ochtend een keer onderweg naar Leeuwarden. Zag ze toen nabij Grou rijden
Daar is toch een toeslag voor nodig als je je student-OV hebt?quote:intercity
NS Hispeed
richting Berlin
Is geen toeslag voor nodig.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:49 schreef Geqxon het volgende:
Morgen om 09:00 moet ik in Hengelo zijn, ik kom vanaf Amersfoort. 9292ov zegt:
[..]
Daar is toch een toeslag voor nodig als je je student-OV hebt?
Ik dacht dat dat niet mogelijk was?quote:Op maandag 25 mei 2009 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
* Peterselieman heeft vroeger wel eens twee gekoppelde DDM 1-stammetjes zien rijden van elk 7 bakken + locs![]()
waren begin jaren 90 eens op een ochtend een keer onderweg naar Leeuwarden. Zag ze toen nabij Grou rijden
Bedankt, scheelt weer geld. Verder moet ik er gewoon rekening mee houden dat ik niet op een gereserveerde stoel ga zitten?quote:Op maandag 25 mei 2009 22:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Is geen toeslag voor nodig.
Toeslag wél voor de ICE naar Frankfurt, maar niet voor de IC naar Berlijn.
Juist, maar die trein is toch 8 bakken lang, dus gewoon ergens gaan zittenquote:Op maandag 25 mei 2009 23:00 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Bedankt, scheelt weer geld. Verder moet ik er gewoon rekening mee houden dat ik niet op een gereserveerde stoel ga zitten?
Zal wel geen dubbeltractie geweest zijn, tenzij beide locs als test op halve kracht reden. Was op dat moment te ver van het spoor om dat te kunnen zien, maar dichtbij genoeg om de bakken te kunnen tellen als klein jochie.quote:
mmm. not available in your area, hoe omzeil ik dit?quote:Op maandag 25 mei 2009 23:36 schreef bork het volgende:
Ik ging voor dagelijkse voetbal update, kwam ik dit tegen!
http://www.bbc.co.uk/archive/steamtrains/index.shtml
In this collection of television and radio programmes we celebrate the craftsmanship inherent in steam trains and the beauty of the British countryside through which these locomotives have passed.
These broadcasts also acknowledge the dedicated enthusiasts who have saved this important part of British heritage for the enjoyment of generations to come.
Via een proxy in de UK.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:01 schreef bork het volgende:
[..]
mmm. not available in your area, hoe omzeil ik dit?
FF niet graag, ik moet moe over een maand iedere dag met de trein naar mijn werk begeven in Frankrijk.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:18 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik hoop dat het zo is: de neergang van een collectief arrogante Fransosen.
Nee, niet de SNCF moet kapot. Veolia moet kapot.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
FF niet graag, ik moet moe over een maand iedere dag met de trein naar mijn werk begeven in Frankrijk.
En de meeste Britten werken ook met datalimieten, ik denk niet dat ze het leuk vinden als ze ineens erover springen.quote:
En 5x V wel is gezien. Maar 4x V heeft nog wel dienst gedaan als IC in de oude 3700quote:
Ze hebben inderdaad flink gesneden in de treindiensten van de NoordOost. Maar de echt noodzakelijke treinen rijden wel gewoon versterkt.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sinds de omloopwijziging van afgelopen april zijn de treinen tussen Rotterdam en Utrecht trouwens aanmerkelijk korter.
quote:Haarlem-Amsterdam Centraal Dinsdag 26 Mei 05:12
Oorzaak Tussen Haarlem Spaarnwoude en Amsterdam Sloterdijk rijden geen treinen door een aanrijding met een boom.
Het waren alleen maar Koplopers.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:05 schreef James1988 het volgende:
6 stellen is niet normaal, het allerlangste wat ik normale dienst rijdt is 14 bakken afaik... VIRM VI + 2x VIRM-IV. 6 treinstellen, wat voor soort trein was het? Een dubbeldekker, getrokken mat, stoptrein?
Het komt in normale dienst niet voor, maar bij een 'nood'situatie doet men wel eens creatief en krijg je dit soort lolligheden
Nu zijn het er al 10quote:Op dinsdag 26 mei 2009 06:18 schreef Guard het volgende:
in ieder geval 7 storingen nu door het weer van vannacht...
De opvallendste:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |