Er zijn nog altijd genoeg kneuzen die zonder limiet werkenquote:Op woensdag 13 mei 2009 09:28 schreef Neutrino het volgende:
AEX Sprinter short 264
[ afbeelding ]
wat ik nu nooit begrijp zijn de laat koersen. Dit is toch de prijs dat men voor verkoop aanbiedt?
Het is zo een mismatch op de bied prijs. Hoe kan je ooit iets voor die prijs verkopen?
oh dombo, gebruik dan ook turbo's die hebben maar 1 cent spread.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:28 schreef Neutrino het volgende:
AEX Sprinter short 264
[ afbeelding ]
wat ik nu nooit begrijp zijn de laat koersen. Dit is toch de prijs dat men voor verkoop aanbiedt?
Het is zo een mismatch op de bied prijs. Hoe kan je ooit iets voor die prijs verkopen?
Moet nog wel door de EU en de VS worden goedgekeurdquote:Op woensdag 13 mei 2009 09:33 schreef UncleSam het volgende:
AMSTERDAM - De Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie Air France-KLM heeft achter de schermen een langdurige joint venture gesloten met Delta, waarin onlangs Northwest Airlines is opgegaan. Officials van de luchtvaartmaatschappij in Parijs hebben dat deze krant laten weten. De nieuwe vliegreus bemachtigt zo ongeveer een derde van al het trans-Atlantische luchtvervoer, nog steeds de drukste vliegroute ter wereld.
http://www.telegraaf.nl/d(...)_KLM_en_Delta__.html
Zou dat niet een sterke stijging van de koers teweeg brengen? Waarom staat KLM dan nu in het rood..?
Ik heb best vertrouwen in de russische beuirs, veeeeeeeel eigenlijkquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:10 schreef SeLang het volgende:
De Russische beurs staat nu op 100% winst vanaf de (tijdelijke) bodem
(tvp)
koopmoment?quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:33 schreef UncleSam het volgende:
AMSTERDAM - De Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie Air France-KLM heeft achter de schermen een langdurige joint venture gesloten met Delta, waarin onlangs Northwest Airlines is opgegaan. Officials van de luchtvaartmaatschappij in Parijs hebben dat deze krant laten weten. De nieuwe vliegreus bemachtigt zo ongeveer een derde van al het trans-Atlantische luchtvervoer, nog steeds de drukste vliegroute ter wereld.
http://www.telegraaf.nl/d(...)_KLM_en_Delta__.html
Zou dat niet een sterke stijging van de koers teweeg brengen? Waarom staat KLM dan nu in het rood..?
En wanneer ga je kopen dan?Voorlopig staat ie voor mij nog veel te hoog.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:39 schreef UncleSam het volgende:
Ik zit met kopersogen naar KLM te kijken. Telkens breekt hij door een nieuwe day low.
6,xx lijkt me mooi.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:31 schreef foetre het volgende:
[..]
En wanneer ga je kopen dan?Voorlopig staat ie voor mij nog veel te hoog.
quote:laatst gewijzigd: 13-05-2009 11:18
ING: risicokosten 43% verder omhoog bij somber scenario
risicokosten van ING Groep zullen met nog eens 43% stijgen aan het eind van 2010, bij een somber scenario voor de economie.
AMSTERDAM (Dow Jones)--Dat blijkt woensdag uit een analistenpresentatie van de financieel dienstverlener. Het scenario gaat uit van een toename van de werkloosheid ten opzichte van eind 2008 met 5 procentpunt in Europa en met 4 procentpunt in de VS. Tevens wordt gerekend met een daling van de vastgoedprijzen met 35% in Europa en met 30% in de VS, ook ten opzichte van eind 2008.
In dit scenario zouden de extra voorzieningen voor slechte leningen oplopen tot 154 basispunten van de naar kredietrisico gewogen activa, tegen 108 basispunten in het eerste kwartaal.
In het eerste kwartaal steeg de hoeveelheid niet-presterende leningen van ING met 36% ten opzichte van het voorgaande kwartaal tot EUR10,6 miljard, of 1,8% van de uitstaande leningen.
De voorziening voor slechte leningen werd in het eerste kwartaal verhoogd met 772 miljoen. ING gaf daarbij aan dat gezien de economische verwachtingen, deze risicokosten in de komende kwartalen op hetzelfde niveau of hoger zullen zijn.
Strategische herorienteringquote:laatst gewijzigd: 13-05-2009 10:18
ING heeft veel belangstelling van koopjesjagers
AMSTERDAM (Dow Jones)--ING Groep nv heeft veel belangstelling gekregen voor te verkopen onderdelen, met name van koopjesjagers, zegt chief executive Jan Hommen van ING woensdag tegen verslaggevers.
De CEO herhaalt dat ING geen haast heeft met de verkoop.
ING wil in de komende jaren tien tot vijftien bedrijfsonderdelen verkopen, met een verwachte opbrengst van EUR6 miljard tot EUR8 miljard, in het kader van een strategische herorientering.
Hommen zegt verder dat de investeringstakken van het bedrijf, die worden samengevoegd, onderdeel blijven uitmaken van de verzekeringsdivisie.
De investeringstakken worden in de loop van dit jaar samengevoegd, waarna de centrale investeringstak zal worden uitgebreid met de vastgoeddivisie ING Real Estate.
Nou als ik me bedenk dat ik ze in Maart voor 7 euro heb gekocht.. dan staat hij nu ook veel te hoog.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:31 schreef foetre het volgende:
[..]
En wanneer ga je kopen dan?Voorlopig staat ie voor mij nog veel te hoog.
OK ik wacht tot rond de 7 e .Heb toen veel te vroeg verkochtquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:40 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Nou als ik me bedenk dat ik ze in Maart voor 7 euro heb gekocht.. dan staat hij nu ook veel te hoog.
Maar ik denk dat dat we die bodem voorlopig niet zullen zien.
Ik denk ergens in de buurt van de 9.00, maar je ziet hij blijft door zijn day lows heen breken, dus wie weet zijn we daar al heel snel.
Ja, kun je via Binck kopenquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:38 schreef Dave7 het volgende:
Wat vinden jullie van Brixton plc, Segro plc (vastgoed)? En kan je die gewoon aankopen met Binck, aangezien het in pond noteert?
http://www.google.com/finance?q=brixton
http://www.google.com/finance?q=LON:SGRO
Ik ga het even bestuderen allemaal. Waarom hebben die fondsen aan de LSE over het algemeen van die achterlijk hoge koersen? Want deze komen allebei van boven de 500! Is dat gewoon 500 pond?quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:07 schreef Alistair het volgende:
[..]
Ja, kun je via Binck kopen
Lijkt mooi als je kijkt naar de grafiek van de afgelopen jaren maar lees ook de nieuwsberichten eens op diezelfde pagina (ik heb het nu over SGRO)
Komt nog wel. Zie KBC, daar bleef ook niks meer van over.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:22 schreef LXIV het volgende:
Bizar dat ING zich op dit nieuws zo goed houdt, terwijl een paar maanden geleden de koers met tientallen procenten kelderde op enkel sentiment.
Ja!quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:24 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ik ga het even bestuderen allemaal. Waarom hebben die fondsen aan de LSE over het algemeen van die achterlijk hoge koersen? Want deze komen allebei van boven de 500! Is dat gewoon 500 pond?
>-8% vind jij "goed houden"?quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:22 schreef LXIV het volgende:
Bizar dat ING zich op dit nieuws zo goed houdt, terwijl een paar maanden geleden de koers met tientallen procenten kelderde op enkel sentiment.
Aandelen aan de LSE zijn genoteerd in pence, dus £0,01.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:24 schreef Dave7 het volgende:
Waarom hebben die fondsen aan de LSE over het algemeen van die achterlijk hoge koersen? Want deze komen allebei van boven de 500! Is dat gewoon 500 pond?
Thanks Selang, dat vermoeden had ik al. S_E wat doe je?! Zou jij toch moeten weten!quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Aandelen aan de LSE zijn genoteerd in pence, dus £0,01.
500 is dus £5,00.
sitting_elfling?quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:09 schreef Mr.J het volgende:
Welke mongool zit met x00.000k dumps ING onderuit te schoppen?
Ik denk dat het LXIV is die zijn omvangrijke deelneming in ING op deze hoge koersen aan het afbouwen is.quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:09 schreef Mr.J het volgende:
Welke mongool zit met x00.000k dumps ING onderuit te schoppen?
Of het is pberends, die wil op deze manier z'n Marc Faber-rapporten onderbouwen met harde cijfersquote:Op woensdag 13 mei 2009 13:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik denk dat het LXIV is die zijn omvangrijke deelneming in ING op deze hoge koersen aan het afbouwen is.
Verstandig.
Ik neem aan dat het gaat om een openingsstortingquote:Op woensdag 13 mei 2009 13:31 schreef pberends het volgende:
Dat http://www.lynx.nl/index.html he, moest je daar minimaal 4k voor storten? Wat als je die 2k verliest, moet je dat dan bij storten?
Hoe meer eraf hoe beterquote:Op woensdag 13 mei 2009 13:34 schreef Lemans24 het volgende:
ING op 10% lijkt een slachting, maar er kan nog wel wat vanaf. Nog 65% ofzo... (2,50)
Ben wel benieuwd wat er om 14:30 gaat gebeuren.
Ik heb het maar even aangevraagd. Toch gratis, en 6 euri per transactie is echt geen geld. Dat is fucking 40% goedkoper dan Binck.quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:35 schreef Alistair het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het gaat om een openingsstorting
Inderaad. Ik beleg wel met meer dan 4000 euro maar ken Lynx eigenlijk niet. Althans, ik ken het van naam maar niet van gebruikerservaringen van anderen. Om die reden heb ik nog niet de behoefte om over te stappen maar ik ben benieuwd naar hoe anderen het vindenquote:Op woensdag 13 mei 2009 13:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik heb het maar even aangevraagd. Toch gratis, en 6 euri per transactie is echt geen geld. Dat is fucking 40% goedkoper dan Binck.
Lijkt me niet. Ik heb al wel onder de openingsstorting gestaan, dus dat is iig mogelijk.quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:31 schreef pberends het volgende:
Dat http://www.lynx.nl/index.html he, moest je daar minimaal 4k voor storten? Wat als je die 2k verliest, moet je dat dan bij storten?
ik ga naar https://www.chartnet.nl/brokers/todays.html, 2 euro per optie zonder minimum en 50 contracten per maand haal ik wel, CHart net werkt btw SUPER! je kan op chartnet.nl gratis proberen, ( en nee dit is geen reclame)quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik heb het maar even aangevraagd. Toch gratis, en 6 euri per transactie is echt geen geld. Dat is fucking 40% goedkoper dan Binck.
Van die 6 euro loop ik flink te kwijlen...quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:42 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Ik heb al wel onder de openingsstorting gestaan, dus dat is iig mogelijk.
De pincode kan worden uitgezet in Binckquote:Op woensdag 13 mei 2009 13:50 schreef Dave7 het volgende:
Lynx is fijn en stabiel, je installeert het handelsplatform op je pc, kan ook in een browser. Je kan met een paar klikken aankopen en je hoeft dus geen pincode in te voeren. Maar ik vind het nog steeds wel behoorlijk complex door de vele mogelijkheden en doordat het totaal anders is dan binck.
Klopt, ik bedoel ook meer het feit dat ze opnieuw hulp nodig hebben en mega afschrijvingen moeten doenquote:
quote:Detailhandelsverkopen VS dalen onverwacht
13-05-2009 14:32:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De detailhandelsverkopen in de Verenigde Staten zijn in april tegen de verwachting in verder gedaald, blijkt woensdag uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van Handel.
Op maandbasis namen de verkopen met 0,4% af. Exclusief autoverkopen daalden de verkopen met 0,5%.
De daling was niet voorzien. Door Dow Jones geraadpleegde economen rekenden op een toename van de verkopen met 0,1%.
Het cijfer voor maart werd bijgesteld naar een afname van 1,3%, van een eerder gemelde daling van 1,2%.
De maandelijkse detailhandelsverkopen worden nauwlettend gevolgd door de financiele markten, omdat zij een indicator zijn voor de consumentenuitgaven.
En dan was ik gisteren ook nog blij mijn MT putjes Mei 19 met een klein beetje verlies gesloten te hebben...quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:36 schreef Alistair het volgende:
[..]
Hoe meer eraf hoe beter
Mr. J. zal niet blij zijn met zijn 20 call opties. Niet voor niets vond ik dat hij lef had
60cent per aandeel aex rendement hoeveel opties heb je gekocht?quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:33 schreef TeringHenkie het volgende:
Orderstatus
AEX P MAY 2009 248.00
Datum Status
13-05-2009 14:27:47 Ingevoerd
13-05-2009 14:27:47 Gefiatteerd
13-05-2009 14:27:47 Geplaatst
13-05-2009 14:27:49 Plaatsing bevestigd
13-05-2009 14:27:50 Geheel ineens uitgevoerd
13-05-2009 14:27:50 Geheel ineens transactie gemaakt
Datum Aantal Uitvoering
13-05-2009 12:27:49 3 1,80
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Joh, het overkomt ons allemaal. Ik verkocht bijvoorbeeld ING op 6,14 euro en zag het doorstijgen tot 8,40 euro. Daar werd ik ook niet vrolijk van. Maar goed, we hebben ook wel eens wat meer gelukquote:Op woensdag 13 mei 2009 14:39 schreef Mr.J het volgende:
[..]
En dan was ik gisteren ook nog blij mijn MT putjes Mei 19 met een klein beetje verlies gesloten te hebben...[ afbeelding ]
Yep, in september 1500 aandelen Fortis hebben @ gemiddeld 10.05 bedoel je?quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:41 schreef Alistair het volgende:
[..]
Joh, het overkomt ons allemaal. Ik verkocht bijvoorbeeld ING op 6,14 euro en zag het doorstijgen tot 8,40 euro. Daar werd ik ook niet vrolijk van. Maar goed, we hebben ook wel eens wat meer geluk
ik heb gisteren ook nog 35% verlies gemaakt op mt optiesquote:Op woensdag 13 mei 2009 14:41 schreef Alistair het volgende:
[..]
Joh, het overkomt ons allemaal. Ik verkocht bijvoorbeeld ING op 6,14 euro en zag het doorstijgen tot 8,40 euro. Daar werd ik ook niet vrolijk van. Maar goed, we hebben ook wel eens wat meer geluk
quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik denk dat het LXIV is die zijn omvangrijke deelneming in ING op deze hoge koersen aan het afbouwen is.
Verstandig.
Ik was er maandag al van. Gekocht op 5,20, verkocht op 8,20. Pik ze weer op rondom de 6,50quote:Op maandag 11 mei 2009 10:12 schreef LXIV het volgende:
Nou, ik dump weer een plukje ING. Ik wilde toch afbouwen. Gaat het alsnog stijgen, ook goed want ik heb nog genoeg. Gaat er >15% af deze week, dan pak ik hetzelfde aantal aandelen weer op en steek ik het cashverschil in de zak. Alles is goed wat mij betreft.
Wow, dat is wel een erg groot verliesquote:Op woensdag 13 mei 2009 14:42 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Yep, in september 1500 aandelen Fortis hebben @ gemiddeld 10.05 bedoel je?
Yep. En dat was dus echt puur een lange termijn belegging. Ooit gekocht zo rond de 20,- en een paar keer gemiddeld. Maar ja, mocht niet baten.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:50 schreef Alistair het volgende:
[..]
Wow, dat is wel een erg groot verlies
Ik heb liever Prologis op 5, zit jij daar al in?quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:37 schreef Alistair het volgende:
Als MGM nou even naar de $5,- zakt stap ik daar ook in![]()
Je blijft maar volhoudenquote:Op woensdag 13 mei 2009 14:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Ik was er maandag al van. Gekocht op 5,20, verkocht op 8,20. Pik ze weer op rondom de 6,50
Ik zat in Prologis (MidCap) op 1,38 euro en heb deze verkocht op 2,19 euro. Had ze beter kunnen aanhouden zie ik nuquote:Op woensdag 13 mei 2009 14:52 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ik heb liever Prologis op 5, zit jij daar al in?
Ja, ik bedoel het moederbedrijf in amerika dus niet PEPR maar PLD.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:56 schreef Alistair het volgende:
[..]
Ik zat in Prologis (MidCap) op 1,38 euro en heb deze verkocht op 2,19 euro. Had ze beter kunnen aanhouden zie ik nu
Ik neem aan dat jij kijkt bij een Amerikaanse notering
Ik denk dat we nog wel een stapje verder terug moeten doen maar zeker weten doe ik het natuurlijk nietquote:Op woensdag 13 mei 2009 14:56 schreef Terrorizer het volgende:
Wat denken jullie?
Verder down, of weer up?
Wel naar gekeken maar (nog) nooit in gehandeld. Alleen in de European Properties dusquote:Op woensdag 13 mei 2009 14:59 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel het moederbedrijf in amerika dus niet PEPR maar PLD.
Ik denk niks. Ik koop pas als alles goed genoeg gekelderd isquote:Op woensdag 13 mei 2009 14:56 schreef Terrorizer het volgende:
Wat denken jullie?
Verder down, of weer up?
Leuke reactie:quote:Duitse banken krijgen de mogelijkheid om giftige leningen en beleggingen onder te brengen in zogenoemde bad banks.
De Duitse regering heeft daar woensdag toe besloten.
Het gaat om een van de belangrijkste plannen van de regering-Merkel om de Duitse economie weer op de rails te krijgen.
Slechte leningen en beleggingen
Duitse banken kampen met veel slechte leningen en beleggingen, waardoor zij terughoudend zijn geworden met het verstrekken van nieuwe kredieten aan consumenten en bedrijven. De bedoeling is dat zij de bezittingen voor twintig jaar kunnen onderbrengen in speciale vehikels. De regering zoekt ook nog naar een oplossing voor de problemen van regionale banken.
quote:De marktwaarde van deze 'rommel' is laag, en dat is een probleem. Deze 'rommel' voor de gehele looptijd opbergen is geen oplossing, de waarde zal mischien iets, maar niet veel verbeteren. Dan komt de afschrijving over twintig jaar, in plaats van nu meteen, het probleem veranderd niet. Fijn al die tijd een zwaard van Damocles boven de markt. Wil de Duitse regering de crisis nog wat oprekken, is een paar jaar niet erg genoeg?
Leuk hoe sommige mensen reageren als ze de aandelen in bezit hebbenquote:As an American I would like to see GE create as many US jobs as
possible.
As a shareholder I want to see the stock and dividends rise even if
they have to make deals with the devil or puree kittens in a blender
to do that.
Ok, ok, perhaps not the kitten thing, but you get my point.
Ik heb er 3 gekochtquote:Op woensdag 13 mei 2009 14:40 schreef edwinh het volgende:
[..]
60cent per aandeel aex rendement hoeveel opties heb je gekocht?
MT PUT JUN 2009 21,00 72,23%
Ik vraag me überhaupt af wie wel die mogelijkheid heeft. Volledige transparantie van het orderboek kan écht veel voordeel opleveren.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:09 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom krijgen wij eigenlijk als particulier niet het hele orderboek te zien? Zou wel cool zijn
En hoeveel geld Obamagrote private partijen er tegenaan gaan gooienquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:14 schreef Alistair het volgende:
In de VS zullen we straks flink rode cijfers zien. Ben benieuwd hoe hard GE vandaag omlaag moet
Buitengewoon goede 1e kwartaalcijfersquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:18 schreef Conversatie het volgende:
Wow, ING gaat wel erg hard vandaag. Is daar een reden toe? Of gewoon teveel gestegen? Hoop dat hij nog even zakt, baalde al dat ik vorige rally niet ben in gestapt (Mja wie niet)..
Volgens mij is het nog steeds iets van 28% hoorquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:19 schreef Mendeljev het volgende:
En we zitten nog maar ~~22% procent boven de all-time low van de AEX. Toch hoor ik nog geen analisten spreken over bodems e.d.
Mijn hoofdrekenen laat me in de steekquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:21 schreef Alistair het volgende:
[..]
Volgens mij is het nog steeds iets van 28% hoor
250-195=55/1.95=28% ish
28% hoor...quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:19 schreef Mendeljev het volgende:
En we zitten nog maar ~~22% procent boven de all-time low van de AEX. Toch hoor ik nog geen analisten spreken over bodems e.d.
Niet voor langquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:33 schreef lammegiraf het volgende:
pff...was er al bang voor...stomme yanks trekken ons weer up
Hoe kan het dan dit zijn:quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:20 schreef Alistair het volgende:
[..]
Buitengewoon goede 1e kwartaalcijfers
met goede kwartaal cijfers zou het toch moeten stijgen...quote:ING Groep
6.88
-11.9%
Oops, dan waren het dus teleurstellende cijfersquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:38 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dit zijn:
[..]
met goede kwartaal cijfers zou het toch moeten stijgen...
hij was de "[/sarcasme]" blijkbaar vergetenquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:38 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dit zijn:
[..]
Waarschijnlijk dacht iedereen dat ING het net zo goed zou doen als Citigroup en Barclays. Dat laatste aandeel heeft overigens een stijging van plusminus ~500% doorstaan sinds zijn low.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:38 schreef Conversatie het volgende:
Hoorde vanmorgen op BNR dat men had gerekend op 50% minder verlies dan het daadwerkelijk was.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:43 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dacht iedereen dat ING het net zo goed zou doen als Citigroup en Barclays. Dat laatste aandeel heeft overigens een stijging van plusminus ~500% doorstaan sinds zijn low.
Barclays is een stuk stabieler dan C of ING en heeft geen overheidssteun gehadquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:43 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dacht iedereen dat ING het net zo goed zou doen als Citigroup en Barclays. Dat laatste aandeel heeft overigens een stijging van plusminus ~500% doorstaan sinds zijn low.
denk dat ik een bosje meeneem naar morgenquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:45 schreef Mortaxx het volgende:
Heb m'n shorts verkochts
Zal me niks verbazen als WS nog gaat stijgen in aanloop van de werkloosheidcijfers van morgen
Als werkloosheidscijfers tegenvallen komt er een vrije val, maar daar durf ik niet op te gokkenquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:48 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
denk dat ik een bosje meeneem naar morgen
Momenteel zit ik nog steeds in AMG en TomTom. Met AMG heb ik nu een klein verlies en met TomTom sta ik nog op winstquote:Op woensdag 13 mei 2009 16:04 schreef BlaZ het volgende:
AMG gaat ook hard omlaag vandaag.
Hoop dat het wat verder zakt zodat ik weer kan instappen.
Heeft AMG nog beetje potentie dan?quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:04 schreef BlaZ het volgende:
die komen toch pas morgen om 14:30quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als werkloosheidscijfers tegenvallen komt er een vrije val, maar daar durf ik niet op te gokken
heb te vaak m'n winst in verlies zien veranderen omdat ik niet op tijd winst nam
Pas instappen na een aandelenemissiequote:Op woensdag 13 mei 2009 16:04 schreef BlaZ het volgende:
Nog geen aankoopadvies van jou dus?quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Pas instappen na een aandelenemissie.
Hey, ik had 'm al gekocht voordat jij 'm tipte...quote:
Ik sta 3.5% in de plus, ik heb 250 stuks dus 62 euroquote:Op woensdag 13 mei 2009 16:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hey, ik had 'm al gekocht voordat jij 'm tipte...
En ben ervoor door het dal gegaan.
Maar nu breekt ie uit, sta maar liefst 2,2% in de plus.
3,75 lijkt me wel mooi instapmoment.Dan doe ik met je meequote:Op woensdag 13 mei 2009 16:04 schreef BlaZ het volgende:
Voordeel als in?quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:11 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik vraag me überhaupt af wie wel die mogelijkheid heeft. Volledige transparantie van het orderboek kan écht veel voordeel opleveren.
3,75 inderdaad.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:32 schreef foetre het volgende:
[..]
3,75 lijkt me wel mooi instapmoment.Dan doe ik met je mee
Je kunt eventuele plateau's inzien. Soms keldert een aandeel heel snel als er een bepaald plateau is doorbroken omdat er heel weinig orders staan rondom een bepaalde koers. Maar goed, als anderen dezelfde informatie hebben is dat voordeel al snel een stuk minder.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:49 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Voordeel als in?
Verder heb je niet zoveel aan het orderboek
Prima toch? Het gaat om 3000 stuks. Steek je toch 3000 x 1,90 in je zak terwijl je aandelentotaal gelijk blijft.quote:
Hoeveel ga je der kopen dan?Ik heb eigenlijk al teveel verschillende aandelen(aex-index,ing,klm,aegon en arcelor mittal).Maar een buitenkansje sla ik nooit afquote:Op woensdag 13 mei 2009 16:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
3,75 inderdaad.
Verder wil ik weer SBM en Fugro alleen die staan nog te hoog.
Heb alleen nog Shell aandelen momenteel.
Professionele partijen sturen hun orders pas naar de beurs als het niveau reeds gehaald is. Dus zoveel heb je niet echt aan de orderboeken.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:56 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Je kunt eventuele plateau's inzien. Soms keldert een aandeel heel snel als er een bepaald plateau is doorbroken omdat er heel weinig orders staan rondom een bepaalde koers. Maar goed, als anderen dezelfde informatie hebben is dat voordeel al snel een stuk minder.
200 stuks hier. Van 70 in de plus via 110 in de min nu op 36 in de plus. Gaat nog steeds over veel te kleine bedragen...quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:32 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Ik sta 3.5% in de plus, ik heb 250 stuks dus 62 euro. (maar ik heb er ook 80 euro verlies mee gestaan
.)
zie je dat 3 dagen geleden ook al niet?quote:
Wat bedoel je? Ik heb de afgelopen dagen al aardig wat poen kunnen verdienen door AEX puts te kopen op wat voor mij de intraday-high leek te zijnquote:Op woensdag 13 mei 2009 18:14 schreef edwinh het volgende:
[..]
zie je dat 3 dagen geleden ook al niet?
Welke puts koop je dan?quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:17 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Ik heb de afgelopen dagen al aardig wat poen kunnen verdienen door AEX puts te kopen op wat voor mij de intraday-high leek te zijn
ITM puts die de week erna expireren. Geen juni want die zijn te duur. En dagopties zijn dan weer te link.quote:
Yahoo kaartjequote:Op woensdag 13 mei 2009 18:30 schreef edwinh het volgende:
eindelijk een VIX die echt bearish is.
Nee liever niet, moet eerst mijn shorts van vorige week woensdag nog afzetten op 247 en KPN gaat ook beter bij negatieve beursquote:Op woensdag 13 mei 2009 18:45 schreef Noshiba het volgende:
Nu maar hopen op snel herstel, heel snel het liefst.
Als je naar die 3maands grafiek kijkt welquote:Op woensdag 13 mei 2009 18:33 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Yahoo kaartje
Rood is de AEX, groen is de volatiliteit. Easy money?
Ik had het meer over de Cboe Vix die van de S&P, als de index -2% daalt wil ik de vix naar Minimaal +4% hebben om een bearish signaal te kirjgen, de afgelopen dagen was dat nog niet het geval. Nu wel .verdere dalingen, Black Swan 2.0? Echt geen id. Ik heb wel wat puts maar van uitbreiden is nog geen sprake.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:33 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Yahoo kaartje
Rood is de AEX, groen is de volatiliteit. Easy money?
correcties zijn vaak kort maar krachtigquote:Op woensdag 13 mei 2009 19:17 schreef Dave7 het volgende:
Dow Jones Transportation Average .DJT 2,995.02 -153.66 (-4.88%)
sjonge het gaat weer lekkerik kan me bijna niet voorstellen dat dit enkel correctie is, gaat het wel erg hard voor
Ik denk dat de kans aanzienlijk is dat we net zo hard weer naar beneden gaan als dat we omhoog zijn gegaan, maar dan met een iets hogere bodem.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:24 schreef edwinh het volgende:
[..]
correcties zijn vaak kort maar krachtig
Het zou me verbazen als de 2e trend harder zal zijn. Maar ik doe ongetwijfeld meequote:Op woensdag 13 mei 2009 20:20 schreef sitting_elfling het volgende:
De 2e trend omhoog zal harder zijn dan de vorige, waar ik aan mee ga doen.
Ik heb ong. het zelfde lijstje alleen heb ik daar draka/aalberts en usg niet opstaan wel boskalis en arcadis.quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:41 schreef Alistair het volgende:
[..]
Het zou me verbazen als de 2e trend harder zal zijn. Maar ik doe ongetwijfeld mee
Momenteel zijn kanshebbers voor mij (na een verdere daling en tussen haakjes het verlies in % sinds afgelopen vrijdag m.u.v. ING want die is sinds maandag):
Aegon (-21,06%), ING (-16,67%), Draka (-15,68%) en Aalberts (-17,05%). Mogelijk ook Mittal (-12,87%), Air France (-12,56%), Bam (-10,99%) en USG (-11,64%). Deze aandelen volg ik nu.
TomTom (-11,48%) heb ik al en in AMG zit ik ook nog steeds
Barclays is wel extreem hard gestegen ook hoor. Nog veel harder dan bijvoorbeeld een INGquote:Op woensdag 13 mei 2009 20:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb ong. het zelfde lijstje alleen heb ik daar draka/aalberts en usg niet opstaan wel boskalis en arcadis.
Wat te denken van de britse financials?Barclays werd vandaag met -10% ook weer door de strontmolen gehaald en Lloyds is al weer meer dan 20% in totaliteit afgelopen dagen door de strontmolen gehaald.
op welke koers stond die op het moment van de tip?quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:21 schreef pberends het volgende:
KPN, van wie was die tip ook alweer?
Het blijft natuurlijk een pennystock waar je in investeert. Met alle risico's die het met zich meeneemt. Zo was Infineon Tech AG ook een pennystock en sinds zijn low met meer dan 560% gestegen. Dat bedrijf verkeert ook sinds een aantal jaar in zwaar weer. Je kunt dus ofwel handelen volgens de Greater Fool Theory of echt vertrouwen hebben in het bedrijf.quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:52 schreef Alistair het volgende:
BCS is wat mij betreft de beste keus als die nog verder daalt!
Waarom denk je dat? Gaan we vanaf de let's say 222 50 procent omhoog? Of bedoel je in absolute punten?quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:20 schreef sitting_elfling het volgende:
De 2e trend omhoog zal harder zijn dan de vorige, waar ik aan mee ga doen.
Niet zeurenquote:Op woensdag 13 mei 2009 21:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
op welke koers stond die op het moment van de tip?
de tip die inhield dat KPN binnen een week op 11 zou staan, overigens, boefje
Waar heb je het over?quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:24 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk een pennystock waar je in investeert. Met alle risico's die het met zich meeneemt. Zo was Infineon Tech AG ook een pennystock en sinds zijn low met meer dan 560% gestegen. Dat bedrijf verkeert ook sinds een aantal jaar in zwaar weer. Je kunt dus ofwel handelen volgens de Greater Fool Theory of echt vertrouwen hebben in het bedrijf.
Maar dat verklaard jouw reactie over BCS nietquote:Op woensdag 13 mei 2009 21:37 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Het stond al eerder in dit topic.
[..]
Ja hoor, ik koop BCS als deze op 1 pond staat. Dan ga ik er zelfs vol inquote:Op woensdag 13 mei 2009 21:37 schreef Mendeljev het volgende:
Ik begrijp dus dat je Barclays boven een koers van 1 wilt kopen?
Overigens heb ik in de britse kranten genoeg weerstand gelezen over het feit dat Barclays zo nodig het geld uit Arabie moest halen ipv bij de overheid. Dat is immers de reden waarom ze geen 'bail out' via de government hebben gehad.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:30 schreef Alistair het volgende:
[..]
Waar heb je het over?
BCS staat momenteel op 242,75p (hoogste dit jaar 475,00p en laagste 47,30p) maar het heeft nooit heel hoog gestaan (nooit boven de 8 pond). De koersen van aandelen zijn daar gewoon niet te vergelijken met met bijvoorbeeld Nederland.
BCS heeft geen steun gehad van de overheid zoals RBS of Lloyds en ook niet zo dwaas veel kapitaal opgehaald als HSBC wat ik ook nog steeds een goede bank vind trouwens
BCS is veel sterker dan een RBS of Lloyds wat mij betreft.
Toch was dat veel minder dan bij RBS en Lloyds het geval was. Voor de laatste is nog iets te zeggen na de overname van HBOS wat al een drama bank was. RBS was net als Fortis het slachtoffer van de ABN Amro overnamequote:Op woensdag 13 mei 2009 21:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Overigens heb ik in de britse kranten genoeg weerstand gelezen over het feit dat Barclays zo nodig het geld uit Arabie moest halen ipv bij de overheid. Dat is immers de reden waarom ze geen 'bail out' via de government hebben gehad.
Ik lees niet anders de laatste dagen. Zou leuk zijn als er eens wat geld in fatsoenlijke servers wordt gestokenquote:FOK!forum is momenteel niet bereikbaar wegens database-problemen. Wacht even en probeer het zometeen nog een keer.
Voel ik hier een vrijwillige donatie aankomen ?quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:50 schreef Alistair het volgende:
[..]
Ik lees niet anders de laatste dagen. Zou leuk zijn als er eens wat geld in fatsoenlijke servers wordt gestoken
Ik bijt nog liever mijn eigen arm eraf dan dat ik die bloedhond(en) hier een eurocent geefquote:Op woensdag 13 mei 2009 22:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Voel ik hier een vrijwillige donatie aankomen ?Overigens viel het wel mee in de periode dat je eventjes niet postte
![]()
Overigens ben ik zelf al weer een paar dagen niet aan het handelen ipv. examentjes in londenal ga ik wel mn aandelen lijstje aanschaffen mochten we nog een aantal dagen naar beneden kakken.
Ha, zo erg is het niet hoor. Liever soms een storing en dat het wel blijft lopen dan gebruik gaan maken van andere fora.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:21 schreef Alistair het volgende:
[..]
Ik bijt nog liever mijn eigen arm eraf dan dat ik die bloedhond(en) hier een eurocent geef![]()
![]()
Ik sta vooralsnog met 81% cash aan de zijlijn en stap pas weer in als we genoeg zijn gezakt. We kunnen naar mijn mening nog wel iets verder naar beneden
Ik heb zo'n 20% van mijn cash in dollars en maak me niet zo'n zorgen om de daling van de dollar. Het alsmaar heen en weer overboeken schiet niet op en in de toekomst wil ik toch weer Amerikaanse aandelen hebbenquote:Op woensdag 13 mei 2009 22:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zit op dit moment dus ook nergens in maar zag wel dat ik niet alles in euro's heb staan maar ook nog een gedeelte in dollars in verband met aankopen in van aandelen in dollars, dan krijg je immers een negatief dollar saldo en dan moet je dat weer overboeken. Toen had ik er te veel op gezet en uiteraard is dat bedrag nu wat geslonken ivm de eur/usd rating domme knurft dat ik ben![]()
![]()
![]()
http://www.belegger.nl/forum.php?page=topic&id=11741&naam=KBC&p=637quote:Heelo,
mijn kbc verhaal :
vorige week vrijdag dexia verkocht met 2250¤ winst. dinsdagnamiddag 2300 stuks aangekocht tegen 21¤. amai, zal ik nooit meer vergeten... ik rekende op positieve cijfers...
5 min. later krijg ik een telefoon van een vriend die bij de kbc werkt. hij zei : BETER NIET GEKOCHT WANT DE CIJFERS ZULLEN TEGENVALLEN!! Beurs was net gesloten...
spreken van DIKKE PECH...
ben nog aan het twijfelen wat te doen?
ik denk afwachten en lager bijkopen...
stijgen zullen ze toch weer.
hopelijk duurt het nt te lang???
morgen openening 13-14¤???
ALL THE BEST
Ja maar 2300x21= ~50.000,-quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:22 schreef BlaZ het volgende:
Ach ja hij had vrijdag 2250,- winst dus hij kan wel wat hebben hé
Och dan zal hij hooguit 20.000 tot 30.000 verlies gaan lijden.quote:
http://www.belegger.nl/forum.php?page=topic&id=11741&naam=KBC&p=583quote:Ik had het kunnen denken!
Ik vroeg vorige week nog aan een hoge piet van KBC zijn mening ivm KBC en KBC Ancora en hij weigerde tot 3 maal toe om op mijn vraag te antwoorden.
Het enigste wat hij me antwoorde was: "toekomst van de europese banken ziet er heel somber uit".
Meer kreeg ik niet te horen!!
Man, man, man,...
quote:Nieuw noodplan voor KBC Groep
woensdag 13 mei 2009
BRUSSEL -
Er was gisteren opnieuw crisisoverleg over KBC Groep. Op de tafel van de federale regering lag een plan voor een omvangrijke garantiestelling voor de 'rommelportefeuille' van KBC Groep.
Het kernkabinet kwam gisteravond omstreeks 21 uur bijeen in verband met een nieuw noodplan voor KBC Groep, en ging uit elkaar zonder formeel akkoord. De jongste dagen gonsde het al van de geruchten dat de bank bezig was met allerlei oefeningen om probleemkredieten door de overheid te laten afdekken. Gisterenavond nam het kernkabinet een beslissing over een garantieplan voor de probleemkredieten, technisch bekend als Collateralized Debt Obligations (CDO's).
Volgens betrokkenen is KBC Groep met bijkomende problemen geconfronteerd wegens herstructureringen bij de Amerikaanse kredietverzekeraar MBIA. Die trad op als verzekeraar van het meer kwalitatieve luik van de zogenaamde 'gestructureerde rommelkredieten', in het jargon bekend als de 'senior tranche'.
De waarde van MBIA als verzekeraar is gedegradeerd nu de instelling zelf is gesplitst en de rating van de instelling verlaagd is, waardoor de KBC Groep dreigde te moeten overgaan tot het boeken van belangrijke minwaarden. Eerder al werd het slechte deel van de portefeuille, die niet verzekerd was, afgeschreven. Nu dreigden de veiligere stukken (de senior tranche) problemen te veroorzaken. Het gaat om een portefeuille van om en nabij de 14 miljard euro. Volgens sommigen zou KBC daarop een provisie moeten nemen van om en bij het miljard euro.
KBC vroeg aan de overheid dat die een soort tweedelijnsgarantie zou verstrekken. Dat zou moeten vermijden dat KBC straks ingevolge boekhoudregels omvangrijke provisies zou moeten aanleggen voor een probleem dat sommigen als puur boekhoudkundig omschrijven. De probleemkredieten zouden verder binnen de bank worden beheerd. De bank betaalt een vergoeding voor de garantiestelling. Er komt dus geen 'bad bank'. De overheid wil niet zelf eigenaar worden van de activa, want dat belast het budget. De overheid moet dus ook geen geld gaan lenen. Bovendien zorgt de garantiestelling voor inkomsten.
Parallel aan het overleg van de federale regering volgde gisteren de Vlaamse regering nauw de situatie van de KBC Groep op. Inzet is om een vangnet te bieden als de federale regering er niet uitraakt. De Vlaamse regering nam eerder al een participatie van 2 miljard euro niet-stemgerechtigde aandelen in KBC Groep en verstrekte nog een reservelijn van anderhalf miljard euro. De vraag die voorligt, is of die reservelijn nu al aangesproken zal worden. Een mogelijke verhoging van die lijn is niet aan de orde.
De jongste dagen was er ook speculatie dat de KBC Groep een deel van haar Ierse kredieten en mogelijk ook Centraal-Europese kredieten zou laten afdekken, maar die geruchten zouden niet kloppen.
De federale regering werkte eerder al een systeem van garantiestelling voor slechte kredieten uit voor Dexia. Dexia ging gisteren eveneens over de tongen, maar kenners zegden dat daar geen onmiddellijk probleem is.
De bank sluit echter niet uit dat er na de zomer een verslechtering in zijn portefeuille optreedt. Dexia komt vandaag met kwartaalcijfers, KBC morgen.
Vandaag gaat het overleg over KBC verder en zal ook de Vlaamse regerering indien nodig tussenkomen om de bank te helpen stabiliseren.
Om even een Marco van Basten-fan te quoten:quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:47 schreef Dave7 het volgende:
Grote kans dat het gelogen is, maar:
[..]
http://www.belegger.nl/forum.php?page=topic&id=11741&naam=KBC&p=583
zegquote:"PANNEKOEK!"
Goh, ook beleggers hebben blijkbaar last van de illusie dat alles altijd maar moet stijgenquote:Op donderdag 14 mei 2009 00:06 schreef Dave7 het volgende:
![]()
[..]
http://www.belegger.nl/forum.php?page=topic&id=11741&naam=KBC&p=637
-3% atm...quote:Op donderdag 14 mei 2009 08:55 schreef pberends het volgende:
SBM Offshore advies omlaag naar hold van buy - SG 08:47:00
SBM Offshore advies omlaag naar neutral van buy - BoA 08:44:00
SBM Offshore advies omlaag naar sell van reduce - Petercam 08:44:00
Oei.
SBM Offshore opent 14,1% lager na trading update KW1 09:04:00quote:
Absoluut. Alle grote banken hebben miljardenwinst geboekt de afgelopen maanden onder het kopje 'trading'. Had ik maar dezelfde voorkennis als hen!quote:Op donderdag 14 mei 2009 08:48 schreef pberends het volgende:
Aegon is echt enorm geholpen door de stijgende beurskoersen afgelopen tijd. Als de beurs op 195 stond waren de verliezen waarschijnlijk een stuk groter.
quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:05 schreef pberends het volgende:
Binck, waarom doe je zo raar....
JPMorgan geeft opeens een selladvies naar 9,50 voor SBM.
Vind ik niet erg, heb 23 cent gepakt door mijn shorts in de min te verkopen en net weer terug te kopen.quote:
Missie geslaagd vanmorgenquote:Op woensdag 13 mei 2009 18:53 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Nee liever niet, moet eerst mijn shorts van vorige week woensdag nog afzetten op 247
Damn te laat opgestaan. Zie dat SBM op 10,615 heeft gestaanquote:Op donderdag 14 mei 2009 09:54 schreef pberends het volgende:
SBM alweer 1 euro boven het dieptepunt van vanochtend.
5 stuksquote:AEX P MAY 2009 248.00
Datum Status
14-05-2009 11:10:56 Ingevoerd
14-05-2009 11:10:56 Gefiatteerd
14-05-2009 11:10:56 Geplaatst
14-05-2009 11:10:57 Plaatsing bevestigd
14-05-2009 11:11:05 Geheel ineens uitgevoerd
14-05-2009 11:11:05 Geheel ineens transactie gemaakt
Datum Aantal Uitvoering
14-05-2009 09:11:05 5 1,45
Future liep al negatief hoor....dus had weinig zin.quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:25 schreef Dave7 het volgende:
Bel20 van +1% naar -1% in minder dan 1 min........... gratis geld, jammer dat ik geen puts heb gekocht ofzo
Toch jammer omdat 20% of 30% op een dag natuurlijk fantastisch isquote:Op donderdag 14 mei 2009 11:47 schreef Dave7 het volgende:
KBC Ancora was nog beter geweest, dan had je nu 30% kunnen hebben. Maar was daar ook te laat mee
Ik wil dat boek!quote:'Wellink beloofde Fortis hoofd van Groenink'
De Nederlandsche Bank was bereid Rijkman Groenink van ABN Amro opzij te schuiven als dat een fusie met Fortis gemakkelijker zou maken. Dat onthullen journalisten Stefaan Michielsen en Michiel Sephiha in hun boek Bankroet, dat deze week verschijnt.
Informele bijeenkomsten
De Nederlandsche Bank had twee keer per jaar een ontmoeting met de top van Fortis. Tijdens die informele bijeenkomsten kwam altijd de vraag aan de orde wanneer Fortis nu eens iets ging doen met ABN Amro.
Zorgen
Volgens de auteurs was De Nederlandsche Bank bezorgd over de koers die ABN Amro voer. Een fusie met het deels Nederlandse Fortis zou de stabliteit van ABN Amro en het Nederlandse banksysteem kunnen garanderen.
Op een dienblad
Maar Rijkman Groenink, de baas van ABN Amro, zou een obstakel kunnen zijn. Die wilde wel fuseren, maar dan wel de baas blijven van de gecombineerde onderneming. De Nederlandsche Bank zei dat ze het hoofd van Groenink op een dienblad kon aanbieden. Dus dat zou het obstakel niet moeten zijn.
quote:
quote:Een fusie met het deels Nederlandse Fortis zou de stabliteit van ABN Amro en het Nederlandse banksysteem kunnen garanderen.
Het is afwachten tot half 3, Unemployment Claimsquote:Op donderdag 14 mei 2009 12:32 schreef TeringHenkie het volgende:
Down down down down down down down down down downv
Unemployment claims?quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:13 schreef Westlander het volgende:
[..]
Het is afwachten tot half 3, Unemployment Claims
Futs gaan maar op en neer, erg irri..
http://www.forexfactory.com/quote:
Vergeet niet dat een groot deel van de puinhopen van ABN-Amro nu mooi bij RBS is gestald. Het zou mij niks verbaasd hebben dat de problemen nog groter (in de zin van hoeveelheid steungeld van de overheid) waren geweest als Fortis ABN-Amro niet over had genomen.quote:
niet echt...quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:26 schreef lammegiraf het volgende:
wordt er om half drie nog een groene vuurpijl afgestoken?
Nope, gaat idd niet gebeuren:quote:
Blijkbaar is de inflatie belangrijker dan de werkloosheid...quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:38 schreef Oizno het volgende:
Hmm vreemd.
Unemployment Claims 637K verwacht: 608K vorige keer: 605K
Je zou verwachten dat dit wel redelijk wat impact heeft. Dat andere cijfer was geloof ik een tiende hoger dan verwacht.
Edit: sterker nog, we gaan zelfs omhoog. Waarom?
Misschien gaan teveel mensen uit van een correctie en komt ie niet.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:38 schreef Oizno het volgende:
Hmm vreemd.
Unemployment Claims 637K verwacht: 608K vorige keer: 605K
Je zou verwachten dat dit wel redelijk wat impact heeft. Dat andere cijfer was geloof ik een tiende hoger dan verwacht.
Edit: sterker nog, we gaan zelfs omhoog. Waarom?
quote:AEX P MAY 2009 248.00
Datum Status
14-05-2009 14:31:02 Ingevoerd
14-05-2009 14:31:02 Gefiatteerd
14-05-2009 14:31:02 Geplaatst
14-05-2009 14:31:03 Plaatsing bevestigd
14-05-2009 14:31:14 Geheel ineens uitgevoerd
14-05-2009 14:31:14 Geheel ineens transactie gemaakt
Datum Aantal Uitvoering
14-05-2009 12:31:13 4 2,20
ze trekken ons nu aardig mee naar beneden. Waar vind ik realtime ws koersen?quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:39 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Holy shit, WS begint positief...
Krijgen zij andere cijfers te zien dan wij?
ik keek al via google, maar dat is dus wel realtime, elke keer als ik F5 druk dan.quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:59 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
AEX
Wall-Street
S&P Futures (wel ff op <enter> rammen na dat je de Forbidden melding krijgt)
Het heet real-time te zijn, maar is het hier ook al niet. Kan aan de browser liggen, maar ik weiger om IE te gebruiken daarvoor.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:13 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
ik keek al via google, maar dat is dus wel realtime, elke keer als ik F5 druk dan.
Jij doet me aan ome Henk denken. Die ramt ook op alles en weigert dingen te doen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:15 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Het heet real-time te zijn, maar is het hier ook al niet. Kan aan de browser liggen, maar ik weiger om IE te gebruiken daarvoor.
Dat had ik ook totdat ik een nieuwe versie van java installeerde; sindsdien verandert het wel realtimequote:Op donderdag 14 mei 2009 16:13 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
ik keek al via google, maar dat is dus wel realtime, elke keer als ik F5 druk dan.
Ome Henkquote:Op donderdag 14 mei 2009 16:23 schreef Oizno het volgende:
[..]
Jij doet me aan ome Henk denken. Die ramt ook op alles en weigert dingen te doen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ome_Henk
welke link zit je dan precies onder. of echt de frontpage?quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:32 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat had ik ook totdat ik een nieuwe versie van java installeerde; sindsdien verandert het wel realtime
It ain't over 'til the fat lady singsquote:Op donderdag 14 mei 2009 16:39 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Gaat er naar uitzien dat we toch groen gaan eindigen... Is er een reden waarop WS stijgt? Of is het "gewoon" een correctie op gisteren?
Voor ons houdt t feestje voor vandaag over een half uurtje op... Ben benieuwd.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:47 schreef Alistair het volgende:
[..]
It ain't over 'til the fat lady sings
quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:32 schreef Terrorizer het volgende:
Nog iemand short overnight?
ik heb mijn puts verkocht en calls weer gekocht.quote:
Van een verdere stijging sta ik niet te kijken. Misschien gaan er teveel mensen uit van een correctie.quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:18 schreef edwinh het volgende:
[..]
ik heb mijn puts verkocht en calls weer gekocht.
mede omdat de vix bijzonder bullish is
http://www.marketwatch.com/investing/index/vix
http://uk.reuters.com/art(...)dUKTRE54D4IL20090514quote:Stocks still face deflationary collapse: Prechter
Thu May 14, 2009 6:50pm BST
NEW YORK (Reuters) - Longtime technical analyst Robert Prechter, who forecast the 1987 stock market crash, predicted this week that U.S. equities may plunge to half their lows hit in March as a deflationary depression bites.
Oil and U.S. Treasury bonds are also locked in long term bear markets, while corporate bond prices will plunge precipitously by next year as broad economy, banking system and company earnings sustain more damage from a financial crisis that's akin to the Great Depression, he said.
The U.S. S&P 500 stock index's .SPX rebound by nearly 40 percent since it sagged to a 12-year closing low of 676 points on March 9 is not sustainable, Prechter said in an interview with Reuters.
"It's not the start of a new bull market," said Prechter, chief executive at research company Elliott Wave International in Gainesville, Georgia. "Our models are (showing) right now that it is a much bigger bear market than most people realize, something along the lines of 1929-1932," he told Reuters in a wide ranging interview. "It's a very rare event," he added.
"I think the next leg down will be at least as severe if not more severe than what we just experienced. So you want to stay on the side of safety," he said.
As in his 2002 book "Conquer the Crash," which warned of the dangers of a U.S. debt bubble and deflationary depression, Prechter continues to advocate safer cash proxies such as Treasury bills.
SEVEN MORE YEARS?
Riskier assets such as commodities, corporate bonds, and stocks which are currently anticipating that the severe global economic downturn may be bottoming, are likely to have short lived intense rallies, but within an inexorable long-term decline that may last another seven years, he said.
As banks continue to accumulate losses and corporate earnings fall, "the difficulties will probably last through about 2016," he said. "There will be plenty of rallies along the way."
Oil may rally further from current levels just below $60 per barrel but the upside will be capped at about $80 per barrel as the commodity is locked in a long-term bear market, he said.
In July, U.S. crude oil hit a record peak above $147 per barrel and was just above $57 per barrel around noon on Thursday.
"Deflation is coming, it's going to lead to a depression. We're not at the bottom yet," Prechter said. "I think we are going to have bouts of deflation separated by recoveries."
Prechter also painted a bleak picture for commodities like silver and is largely unenthusiastic about gold, believing the precious metal made a major peak when it rose above $1,000 last year.
While gold may have already topped at above $1,000 an ounce in March 2008, Treasury bond prices are likely to fall in a long term bear market, with huge government debt issuance being the main catalyst.
The benchmark U.S. 10-year Treasury note yield, which moves inversely to its price, hit a five-decade low of 2.04 percent in mid-December.
"People got very enamored with bonds and very enamored with gold and I don't like to be invested in markets that are over subscribed," Prechter said.
"The Treasury (Department) has taken on so much bad debt" at a time tax receipts are falling, that "there will be a slow, but very steady change in the way people will view the U.S. government," said Prechter. As a result, investors in Treasury notes and bonds will ultimately demand higher yields, he said.
The U.S. central bank will not be able to control the government bond market and prevent yields from rising, regardless of how much money the Fed uses to buy Treasuries, he added.
Next year, U.S. corporate bond prices will probably fall below their extreme price lows of December during the market panic of 2008 when investors fled riskier assets, he said.
"Corporates in terms of price have the big wave down coming. This has been a prequel," Prechter said.
"Many corporations who (now) say we can borrow more money and take more risks: those are the ones who will get in trouble," he said. "Many municipalities will default," he added.
Weinig bijzonders op WS, weerstand 900 niet uitgenomen vanavond....quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
terwijl de US of A weer gewoon tussen de 1 en 2% in de plus staat....
Eigenlijk ben ik niet overtuigd vandaag en blijf ik erbij dat we toch nog iets meer moeten herstellenquote:Dow 8,331.32 +46.43 (0.56%)
S&P 500 893.05 +9.13 (1.03%)
Nasdaq 1,689.21 +25.02 (1.50%
Een hele beursdag gemist door dat ik 8 uur lang in treintjes moest zitten, doe ik mn laptop aan, zie ik allemaal groene borden op de AEX naquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:05 schreef Alistair het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik niet overtuigd vandaag en blijf ik erbij dat we toch nog iets meer moeten herstellen
Deze dag heeft op mij weinig indruk gemaakt. Morgen maar weer zien welke kant we uitgaanquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een hele beursdag gemist door dat ik 8 uur lang in treintjes moest zitten, doe ik mn laptop aan, zie ik allemaal groene borden op de AEX na
Hmm, ik proef een overtuiging dat hij nog lager kan. Vanaf morgen heb ik iig. weer toegang tot de BB zaal omdat ik net weer in Londen zit. Ik denk zelf dat er niet heel veel ruimte voor correctie meer is.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:28 schreef Alistair het volgende:
[..]
Deze dag heeft op mij weinig indruk gemaakt. Morgen maar weer zien welke kant we uitgaan
Ik denk dat we nog wel wat kunnen dalen. Mogelijk niet morgen maar wellicht maandag of dinsdag. Ik hoop dat de AEX rond de 235-240 komt maar mogelijk zit ik er helemaal naast. Toch stap ik vooralsnog niet in tenzij ik buitenkansjes denk te zienquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hmm, ik proef een overtuiging dat hij nog lager kan. Vanaf morgen heb ik iig. weer toegang tot de BB zaal omdat ik net weer in Londen zit. Ik denk zelf dat er niet heel veel ruimte voor correctie meer is.
Ik denk het niet. We gaan nog naar beneden en eindigen rond de 250.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 08:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Echt weer zo'n voorspelbare dag vandaag. De financials gaan weer flink omhoog en trekken daarmee de beurs mee.
Ben benieuwd of de beleggers in NL en EU überhaupt nog gaan reageren op de inflatie en "groei" cijfers.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik denk het niet. We gaan nog naar beneden en eindigen rond de 250.
Ja, vanmiddag even, samen met de Duitse cijfers erbij.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:31 schreef OA het volgende:
Mogge.
Ga je hier nog wat over schrijven, pberends?
"Markets bottom out on extremely bad news, and peak when the news is extremely positive... it you don't know that you shouldn't be an investor."quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:32 schreef FriescheHengst het volgende:
Best wel rampzalige cijfers van het CBS op RTLZ nu. 4,5% krimp en 10% minder export en investeringen. Enige meevaller: wel steeds meer banen.
Denk niet dat de beurs dit leuk gaat vinden. Duitse cijfers waren ook al teleurstellend.
En de AEX stoïcijns maar groen blijven...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:31 schreef OA het volgende:
Mogge.
Ga je hier nog wat over schrijven, pberends?
Interessant!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:38 schreef superworm het volgende:
Bilderberg-club bespreekt crisis in Griekenland
Mooi, claim alvast even eea.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, vanmiddag even, samen met de Duitse cijfers erbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |