-3% atm...quote:Op donderdag 14 mei 2009 08:55 schreef pberends het volgende:
SBM Offshore advies omlaag naar hold van buy - SG 08:47:00
SBM Offshore advies omlaag naar neutral van buy - BoA 08:44:00
SBM Offshore advies omlaag naar sell van reduce - Petercam 08:44:00
Oei.
SBM Offshore opent 14,1% lager na trading update KW1 09:04:00quote:
Absoluut. Alle grote banken hebben miljardenwinst geboekt de afgelopen maanden onder het kopje 'trading'. Had ik maar dezelfde voorkennis als hen!quote:Op donderdag 14 mei 2009 08:48 schreef pberends het volgende:
Aegon is echt enorm geholpen door de stijgende beurskoersen afgelopen tijd. Als de beurs op 195 stond waren de verliezen waarschijnlijk een stuk groter.
quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:05 schreef pberends het volgende:
Binck, waarom doe je zo raar....
JPMorgan geeft opeens een selladvies naar 9,50 voor SBM.
Vind ik niet erg, heb 23 cent gepakt door mijn shorts in de min te verkopen en net weer terug te kopen.quote:
Missie geslaagd vanmorgenquote:Op woensdag 13 mei 2009 18:53 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Nee liever niet, moet eerst mijn shorts van vorige week woensdag nog afzetten op 247
Damn te laat opgestaan. Zie dat SBM op 10,615 heeft gestaanquote:Op donderdag 14 mei 2009 09:54 schreef pberends het volgende:
SBM alweer 1 euro boven het dieptepunt van vanochtend.
5 stuksquote:AEX P MAY 2009 248.00
Datum Status
14-05-2009 11:10:56 Ingevoerd
14-05-2009 11:10:56 Gefiatteerd
14-05-2009 11:10:56 Geplaatst
14-05-2009 11:10:57 Plaatsing bevestigd
14-05-2009 11:11:05 Geheel ineens uitgevoerd
14-05-2009 11:11:05 Geheel ineens transactie gemaakt
Datum Aantal Uitvoering
14-05-2009 09:11:05 5 1,45
Future liep al negatief hoor....dus had weinig zin.quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:25 schreef Dave7 het volgende:
Bel20 van +1% naar -1% in minder dan 1 min........... gratis geld, jammer dat ik geen puts heb gekocht ofzo
Toch jammer omdat 20% of 30% op een dag natuurlijk fantastisch isquote:Op donderdag 14 mei 2009 11:47 schreef Dave7 het volgende:
KBC Ancora was nog beter geweest, dan had je nu 30% kunnen hebben. Maar was daar ook te laat mee
Ik wil dat boek!quote:'Wellink beloofde Fortis hoofd van Groenink'
De Nederlandsche Bank was bereid Rijkman Groenink van ABN Amro opzij te schuiven als dat een fusie met Fortis gemakkelijker zou maken. Dat onthullen journalisten Stefaan Michielsen en Michiel Sephiha in hun boek Bankroet, dat deze week verschijnt.
Informele bijeenkomsten
De Nederlandsche Bank had twee keer per jaar een ontmoeting met de top van Fortis. Tijdens die informele bijeenkomsten kwam altijd de vraag aan de orde wanneer Fortis nu eens iets ging doen met ABN Amro.
Zorgen
Volgens de auteurs was De Nederlandsche Bank bezorgd over de koers die ABN Amro voer. Een fusie met het deels Nederlandse Fortis zou de stabliteit van ABN Amro en het Nederlandse banksysteem kunnen garanderen.
Op een dienblad
Maar Rijkman Groenink, de baas van ABN Amro, zou een obstakel kunnen zijn. Die wilde wel fuseren, maar dan wel de baas blijven van de gecombineerde onderneming. De Nederlandsche Bank zei dat ze het hoofd van Groenink op een dienblad kon aanbieden. Dus dat zou het obstakel niet moeten zijn.
quote:
quote:Een fusie met het deels Nederlandse Fortis zou de stabliteit van ABN Amro en het Nederlandse banksysteem kunnen garanderen.
Het is afwachten tot half 3, Unemployment Claimsquote:Op donderdag 14 mei 2009 12:32 schreef TeringHenkie het volgende:
Down down down down down down down down down downv
Unemployment claims?quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:13 schreef Westlander het volgende:
[..]
Het is afwachten tot half 3, Unemployment Claims
Futs gaan maar op en neer, erg irri..
http://www.forexfactory.com/quote:
Vergeet niet dat een groot deel van de puinhopen van ABN-Amro nu mooi bij RBS is gestald. Het zou mij niks verbaasd hebben dat de problemen nog groter (in de zin van hoeveelheid steungeld van de overheid) waren geweest als Fortis ABN-Amro niet over had genomen.quote:
niet echt...quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:26 schreef lammegiraf het volgende:
wordt er om half drie nog een groene vuurpijl afgestoken?
Nope, gaat idd niet gebeuren:quote:
Blijkbaar is de inflatie belangrijker dan de werkloosheid...quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:38 schreef Oizno het volgende:
Hmm vreemd.
Unemployment Claims 637K verwacht: 608K vorige keer: 605K
Je zou verwachten dat dit wel redelijk wat impact heeft. Dat andere cijfer was geloof ik een tiende hoger dan verwacht.
Edit: sterker nog, we gaan zelfs omhoog. Waarom?
Misschien gaan teveel mensen uit van een correctie en komt ie niet.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:38 schreef Oizno het volgende:
Hmm vreemd.
Unemployment Claims 637K verwacht: 608K vorige keer: 605K
Je zou verwachten dat dit wel redelijk wat impact heeft. Dat andere cijfer was geloof ik een tiende hoger dan verwacht.
Edit: sterker nog, we gaan zelfs omhoog. Waarom?
quote:AEX P MAY 2009 248.00
Datum Status
14-05-2009 14:31:02 Ingevoerd
14-05-2009 14:31:02 Gefiatteerd
14-05-2009 14:31:02 Geplaatst
14-05-2009 14:31:03 Plaatsing bevestigd
14-05-2009 14:31:14 Geheel ineens uitgevoerd
14-05-2009 14:31:14 Geheel ineens transactie gemaakt
Datum Aantal Uitvoering
14-05-2009 12:31:13 4 2,20
ze trekken ons nu aardig mee naar beneden. Waar vind ik realtime ws koersen?quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:39 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Holy shit, WS begint positief...
Krijgen zij andere cijfers te zien dan wij?
ik keek al via google, maar dat is dus wel realtime, elke keer als ik F5 druk dan.quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:59 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
AEX
Wall-Street
S&P Futures (wel ff op <enter> rammen na dat je de Forbidden melding krijgt)
Het heet real-time te zijn, maar is het hier ook al niet. Kan aan de browser liggen, maar ik weiger om IE te gebruiken daarvoor.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:13 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
ik keek al via google, maar dat is dus wel realtime, elke keer als ik F5 druk dan.
Jij doet me aan ome Henk denken. Die ramt ook op alles en weigert dingen te doen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:15 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Het heet real-time te zijn, maar is het hier ook al niet. Kan aan de browser liggen, maar ik weiger om IE te gebruiken daarvoor.
Dat had ik ook totdat ik een nieuwe versie van java installeerde; sindsdien verandert het wel realtimequote:Op donderdag 14 mei 2009 16:13 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
ik keek al via google, maar dat is dus wel realtime, elke keer als ik F5 druk dan.
Ome Henkquote:Op donderdag 14 mei 2009 16:23 schreef Oizno het volgende:
[..]
Jij doet me aan ome Henk denken. Die ramt ook op alles en weigert dingen te doen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ome_Henk
welke link zit je dan precies onder. of echt de frontpage?quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:32 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat had ik ook totdat ik een nieuwe versie van java installeerde; sindsdien verandert het wel realtime
It ain't over 'til the fat lady singsquote:Op donderdag 14 mei 2009 16:39 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Gaat er naar uitzien dat we toch groen gaan eindigen... Is er een reden waarop WS stijgt? Of is het "gewoon" een correctie op gisteren?
Voor ons houdt t feestje voor vandaag over een half uurtje op... Ben benieuwd.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:47 schreef Alistair het volgende:
[..]
It ain't over 'til the fat lady sings
quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:32 schreef Terrorizer het volgende:
Nog iemand short overnight?
ik heb mijn puts verkocht en calls weer gekocht.quote:
Van een verdere stijging sta ik niet te kijken. Misschien gaan er teveel mensen uit van een correctie.quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:18 schreef edwinh het volgende:
[..]
ik heb mijn puts verkocht en calls weer gekocht.
mede omdat de vix bijzonder bullish is
http://www.marketwatch.com/investing/index/vix
http://uk.reuters.com/art(...)dUKTRE54D4IL20090514quote:Stocks still face deflationary collapse: Prechter
Thu May 14, 2009 6:50pm BST
NEW YORK (Reuters) - Longtime technical analyst Robert Prechter, who forecast the 1987 stock market crash, predicted this week that U.S. equities may plunge to half their lows hit in March as a deflationary depression bites.
Oil and U.S. Treasury bonds are also locked in long term bear markets, while corporate bond prices will plunge precipitously by next year as broad economy, banking system and company earnings sustain more damage from a financial crisis that's akin to the Great Depression, he said.
The U.S. S&P 500 stock index's .SPX rebound by nearly 40 percent since it sagged to a 12-year closing low of 676 points on March 9 is not sustainable, Prechter said in an interview with Reuters.
"It's not the start of a new bull market," said Prechter, chief executive at research company Elliott Wave International in Gainesville, Georgia. "Our models are (showing) right now that it is a much bigger bear market than most people realize, something along the lines of 1929-1932," he told Reuters in a wide ranging interview. "It's a very rare event," he added.
"I think the next leg down will be at least as severe if not more severe than what we just experienced. So you want to stay on the side of safety," he said.
As in his 2002 book "Conquer the Crash," which warned of the dangers of a U.S. debt bubble and deflationary depression, Prechter continues to advocate safer cash proxies such as Treasury bills.
SEVEN MORE YEARS?
Riskier assets such as commodities, corporate bonds, and stocks which are currently anticipating that the severe global economic downturn may be bottoming, are likely to have short lived intense rallies, but within an inexorable long-term decline that may last another seven years, he said.
As banks continue to accumulate losses and corporate earnings fall, "the difficulties will probably last through about 2016," he said. "There will be plenty of rallies along the way."
Oil may rally further from current levels just below $60 per barrel but the upside will be capped at about $80 per barrel as the commodity is locked in a long-term bear market, he said.
In July, U.S. crude oil hit a record peak above $147 per barrel and was just above $57 per barrel around noon on Thursday.
"Deflation is coming, it's going to lead to a depression. We're not at the bottom yet," Prechter said. "I think we are going to have bouts of deflation separated by recoveries."
Prechter also painted a bleak picture for commodities like silver and is largely unenthusiastic about gold, believing the precious metal made a major peak when it rose above $1,000 last year.
While gold may have already topped at above $1,000 an ounce in March 2008, Treasury bond prices are likely to fall in a long term bear market, with huge government debt issuance being the main catalyst.
The benchmark U.S. 10-year Treasury note yield, which moves inversely to its price, hit a five-decade low of 2.04 percent in mid-December.
"People got very enamored with bonds and very enamored with gold and I don't like to be invested in markets that are over subscribed," Prechter said.
"The Treasury (Department) has taken on so much bad debt" at a time tax receipts are falling, that "there will be a slow, but very steady change in the way people will view the U.S. government," said Prechter. As a result, investors in Treasury notes and bonds will ultimately demand higher yields, he said.
The U.S. central bank will not be able to control the government bond market and prevent yields from rising, regardless of how much money the Fed uses to buy Treasuries, he added.
Next year, U.S. corporate bond prices will probably fall below their extreme price lows of December during the market panic of 2008 when investors fled riskier assets, he said.
"Corporates in terms of price have the big wave down coming. This has been a prequel," Prechter said.
"Many corporations who (now) say we can borrow more money and take more risks: those are the ones who will get in trouble," he said. "Many municipalities will default," he added.
Weinig bijzonders op WS, weerstand 900 niet uitgenomen vanavond....quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
terwijl de US of A weer gewoon tussen de 1 en 2% in de plus staat....
Eigenlijk ben ik niet overtuigd vandaag en blijf ik erbij dat we toch nog iets meer moeten herstellenquote:Dow 8,331.32 +46.43 (0.56%)
S&P 500 893.05 +9.13 (1.03%)
Nasdaq 1,689.21 +25.02 (1.50%
Een hele beursdag gemist door dat ik 8 uur lang in treintjes moest zitten, doe ik mn laptop aan, zie ik allemaal groene borden op de AEX naquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:05 schreef Alistair het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik niet overtuigd vandaag en blijf ik erbij dat we toch nog iets meer moeten herstellen
Deze dag heeft op mij weinig indruk gemaakt. Morgen maar weer zien welke kant we uitgaanquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een hele beursdag gemist door dat ik 8 uur lang in treintjes moest zitten, doe ik mn laptop aan, zie ik allemaal groene borden op de AEX na
Hmm, ik proef een overtuiging dat hij nog lager kan. Vanaf morgen heb ik iig. weer toegang tot de BB zaal omdat ik net weer in Londen zit. Ik denk zelf dat er niet heel veel ruimte voor correctie meer is.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:28 schreef Alistair het volgende:
[..]
Deze dag heeft op mij weinig indruk gemaakt. Morgen maar weer zien welke kant we uitgaan
Ik denk dat we nog wel wat kunnen dalen. Mogelijk niet morgen maar wellicht maandag of dinsdag. Ik hoop dat de AEX rond de 235-240 komt maar mogelijk zit ik er helemaal naast. Toch stap ik vooralsnog niet in tenzij ik buitenkansjes denk te zienquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hmm, ik proef een overtuiging dat hij nog lager kan. Vanaf morgen heb ik iig. weer toegang tot de BB zaal omdat ik net weer in Londen zit. Ik denk zelf dat er niet heel veel ruimte voor correctie meer is.
Ik denk het niet. We gaan nog naar beneden en eindigen rond de 250.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 08:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Echt weer zo'n voorspelbare dag vandaag. De financials gaan weer flink omhoog en trekken daarmee de beurs mee.
Ben benieuwd of de beleggers in NL en EU überhaupt nog gaan reageren op de inflatie en "groei" cijfers.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik denk het niet. We gaan nog naar beneden en eindigen rond de 250.
Ja, vanmiddag even, samen met de Duitse cijfers erbij.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:31 schreef OA het volgende:
Mogge.
Ga je hier nog wat over schrijven, pberends?
"Markets bottom out on extremely bad news, and peak when the news is extremely positive... it you don't know that you shouldn't be an investor."quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:32 schreef FriescheHengst het volgende:
Best wel rampzalige cijfers van het CBS op RTLZ nu. 4,5% krimp en 10% minder export en investeringen. Enige meevaller: wel steeds meer banen.
Denk niet dat de beurs dit leuk gaat vinden. Duitse cijfers waren ook al teleurstellend.
En de AEX stoïcijns maar groen blijven...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:31 schreef OA het volgende:
Mogge.
Ga je hier nog wat over schrijven, pberends?
Interessant!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:38 schreef superworm het volgende:
Bilderberg-club bespreekt crisis in Griekenland
Mooi, claim alvast even eea.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, vanmiddag even, samen met de Duitse cijfers erbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |