Waar heb je het over?quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:24 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk een pennystock waar je in investeert. Met alle risico's die het met zich meeneemt. Zo was Infineon Tech AG ook een pennystock en sinds zijn low met meer dan 560% gestegen. Dat bedrijf verkeert ook sinds een aantal jaar in zwaar weer. Je kunt dus ofwel handelen volgens de Greater Fool Theory of echt vertrouwen hebben in het bedrijf.
Maar dat verklaard jouw reactie over BCS nietquote:Op woensdag 13 mei 2009 21:37 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Het stond al eerder in dit topic.
[..]
Ja hoor, ik koop BCS als deze op 1 pond staat. Dan ga ik er zelfs vol inquote:Op woensdag 13 mei 2009 21:37 schreef Mendeljev het volgende:
Ik begrijp dus dat je Barclays boven een koers van 1 wilt kopen?
Overigens heb ik in de britse kranten genoeg weerstand gelezen over het feit dat Barclays zo nodig het geld uit Arabie moest halen ipv bij de overheid. Dat is immers de reden waarom ze geen 'bail out' via de government hebben gehad.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:30 schreef Alistair het volgende:
[..]
Waar heb je het over?
BCS staat momenteel op 242,75p (hoogste dit jaar 475,00p en laagste 47,30p) maar het heeft nooit heel hoog gestaan (nooit boven de 8 pond). De koersen van aandelen zijn daar gewoon niet te vergelijken met met bijvoorbeeld Nederland.
BCS heeft geen steun gehad van de overheid zoals RBS of Lloyds en ook niet zo dwaas veel kapitaal opgehaald als HSBC wat ik ook nog steeds een goede bank vind trouwens
BCS is veel sterker dan een RBS of Lloyds wat mij betreft.
Toch was dat veel minder dan bij RBS en Lloyds het geval was. Voor de laatste is nog iets te zeggen na de overname van HBOS wat al een drama bank was. RBS was net als Fortis het slachtoffer van de ABN Amro overnamequote:Op woensdag 13 mei 2009 21:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Overigens heb ik in de britse kranten genoeg weerstand gelezen over het feit dat Barclays zo nodig het geld uit Arabie moest halen ipv bij de overheid. Dat is immers de reden waarom ze geen 'bail out' via de government hebben gehad.
Ik lees niet anders de laatste dagen. Zou leuk zijn als er eens wat geld in fatsoenlijke servers wordt gestokenquote:FOK!forum is momenteel niet bereikbaar wegens database-problemen. Wacht even en probeer het zometeen nog een keer.
Voel ik hier een vrijwillige donatie aankomen ?quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:50 schreef Alistair het volgende:
[..]
Ik lees niet anders de laatste dagen. Zou leuk zijn als er eens wat geld in fatsoenlijke servers wordt gestoken
Ik bijt nog liever mijn eigen arm eraf dan dat ik die bloedhond(en) hier een eurocent geefquote:Op woensdag 13 mei 2009 22:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Voel ik hier een vrijwillige donatie aankomen ?Overigens viel het wel mee in de periode dat je eventjes niet postte
![]()
Overigens ben ik zelf al weer een paar dagen niet aan het handelen ipv. examentjes in londenal ga ik wel mn aandelen lijstje aanschaffen mochten we nog een aantal dagen naar beneden kakken.
Ha, zo erg is het niet hoor. Liever soms een storing en dat het wel blijft lopen dan gebruik gaan maken van andere fora.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:21 schreef Alistair het volgende:
[..]
Ik bijt nog liever mijn eigen arm eraf dan dat ik die bloedhond(en) hier een eurocent geef![]()
![]()
Ik sta vooralsnog met 81% cash aan de zijlijn en stap pas weer in als we genoeg zijn gezakt. We kunnen naar mijn mening nog wel iets verder naar beneden
Ik heb zo'n 20% van mijn cash in dollars en maak me niet zo'n zorgen om de daling van de dollar. Het alsmaar heen en weer overboeken schiet niet op en in de toekomst wil ik toch weer Amerikaanse aandelen hebbenquote:Op woensdag 13 mei 2009 22:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zit op dit moment dus ook nergens in maar zag wel dat ik niet alles in euro's heb staan maar ook nog een gedeelte in dollars in verband met aankopen in van aandelen in dollars, dan krijg je immers een negatief dollar saldo en dan moet je dat weer overboeken. Toen had ik er te veel op gezet en uiteraard is dat bedrag nu wat geslonken ivm de eur/usd rating domme knurft dat ik ben![]()
![]()
![]()
http://www.belegger.nl/forum.php?page=topic&id=11741&naam=KBC&p=637quote:Heelo,
mijn kbc verhaal :
vorige week vrijdag dexia verkocht met 2250¤ winst. dinsdagnamiddag 2300 stuks aangekocht tegen 21¤. amai, zal ik nooit meer vergeten... ik rekende op positieve cijfers...
5 min. later krijg ik een telefoon van een vriend die bij de kbc werkt. hij zei : BETER NIET GEKOCHT WANT DE CIJFERS ZULLEN TEGENVALLEN!! Beurs was net gesloten...
spreken van DIKKE PECH...
ben nog aan het twijfelen wat te doen?
ik denk afwachten en lager bijkopen...
stijgen zullen ze toch weer.
hopelijk duurt het nt te lang???
morgen openening 13-14¤???
ALL THE BEST
Ja maar 2300x21= ~50.000,-quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:22 schreef BlaZ het volgende:
Ach ja hij had vrijdag 2250,- winst dus hij kan wel wat hebben hé
Och dan zal hij hooguit 20.000 tot 30.000 verlies gaan lijden.quote:
http://www.belegger.nl/forum.php?page=topic&id=11741&naam=KBC&p=583quote:Ik had het kunnen denken!
Ik vroeg vorige week nog aan een hoge piet van KBC zijn mening ivm KBC en KBC Ancora en hij weigerde tot 3 maal toe om op mijn vraag te antwoorden.
Het enigste wat hij me antwoorde was: "toekomst van de europese banken ziet er heel somber uit".
Meer kreeg ik niet te horen!!
Man, man, man,...
quote:Nieuw noodplan voor KBC Groep
woensdag 13 mei 2009
BRUSSEL -
Er was gisteren opnieuw crisisoverleg over KBC Groep. Op de tafel van de federale regering lag een plan voor een omvangrijke garantiestelling voor de 'rommelportefeuille' van KBC Groep.
Het kernkabinet kwam gisteravond omstreeks 21 uur bijeen in verband met een nieuw noodplan voor KBC Groep, en ging uit elkaar zonder formeel akkoord. De jongste dagen gonsde het al van de geruchten dat de bank bezig was met allerlei oefeningen om probleemkredieten door de overheid te laten afdekken. Gisterenavond nam het kernkabinet een beslissing over een garantieplan voor de probleemkredieten, technisch bekend als Collateralized Debt Obligations (CDO's).
Volgens betrokkenen is KBC Groep met bijkomende problemen geconfronteerd wegens herstructureringen bij de Amerikaanse kredietverzekeraar MBIA. Die trad op als verzekeraar van het meer kwalitatieve luik van de zogenaamde 'gestructureerde rommelkredieten', in het jargon bekend als de 'senior tranche'.
De waarde van MBIA als verzekeraar is gedegradeerd nu de instelling zelf is gesplitst en de rating van de instelling verlaagd is, waardoor de KBC Groep dreigde te moeten overgaan tot het boeken van belangrijke minwaarden. Eerder al werd het slechte deel van de portefeuille, die niet verzekerd was, afgeschreven. Nu dreigden de veiligere stukken (de senior tranche) problemen te veroorzaken. Het gaat om een portefeuille van om en nabij de 14 miljard euro. Volgens sommigen zou KBC daarop een provisie moeten nemen van om en bij het miljard euro.
KBC vroeg aan de overheid dat die een soort tweedelijnsgarantie zou verstrekken. Dat zou moeten vermijden dat KBC straks ingevolge boekhoudregels omvangrijke provisies zou moeten aanleggen voor een probleem dat sommigen als puur boekhoudkundig omschrijven. De probleemkredieten zouden verder binnen de bank worden beheerd. De bank betaalt een vergoeding voor de garantiestelling. Er komt dus geen 'bad bank'. De overheid wil niet zelf eigenaar worden van de activa, want dat belast het budget. De overheid moet dus ook geen geld gaan lenen. Bovendien zorgt de garantiestelling voor inkomsten.
Parallel aan het overleg van de federale regering volgde gisteren de Vlaamse regering nauw de situatie van de KBC Groep op. Inzet is om een vangnet te bieden als de federale regering er niet uitraakt. De Vlaamse regering nam eerder al een participatie van 2 miljard euro niet-stemgerechtigde aandelen in KBC Groep en verstrekte nog een reservelijn van anderhalf miljard euro. De vraag die voorligt, is of die reservelijn nu al aangesproken zal worden. Een mogelijke verhoging van die lijn is niet aan de orde.
De jongste dagen was er ook speculatie dat de KBC Groep een deel van haar Ierse kredieten en mogelijk ook Centraal-Europese kredieten zou laten afdekken, maar die geruchten zouden niet kloppen.
De federale regering werkte eerder al een systeem van garantiestelling voor slechte kredieten uit voor Dexia. Dexia ging gisteren eveneens over de tongen, maar kenners zegden dat daar geen onmiddellijk probleem is.
De bank sluit echter niet uit dat er na de zomer een verslechtering in zijn portefeuille optreedt. Dexia komt vandaag met kwartaalcijfers, KBC morgen.
Vandaag gaat het overleg over KBC verder en zal ook de Vlaamse regerering indien nodig tussenkomen om de bank te helpen stabiliseren.
Om even een Marco van Basten-fan te quoten:quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:47 schreef Dave7 het volgende:
Grote kans dat het gelogen is, maar:
[..]
http://www.belegger.nl/forum.php?page=topic&id=11741&naam=KBC&p=583
zegquote:"PANNEKOEK!"
Goh, ook beleggers hebben blijkbaar last van de illusie dat alles altijd maar moet stijgenquote:Op donderdag 14 mei 2009 00:06 schreef Dave7 het volgende:
![]()
[..]
http://www.belegger.nl/forum.php?page=topic&id=11741&naam=KBC&p=637
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |