abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 mei 2009 @ 21:30:40 #176
250970 Alistair
Falling knife
pi_68994477
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 21:24 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Het blijft natuurlijk een pennystock waar je in investeert. Met alle risico's die het met zich meeneemt. Zo was Infineon Tech AG ook een pennystock en sinds zijn low met meer dan 560% gestegen. Dat bedrijf verkeert ook sinds een aantal jaar in zwaar weer. Je kunt dus ofwel handelen volgens de Greater Fool Theory of echt vertrouwen hebben in het bedrijf.
Waar heb je het over?
BCS staat momenteel op 242,75p (hoogste dit jaar 475,00p en laagste 47,30p) maar het heeft nooit heel hoog gestaan (nooit boven de 8 pond). De koersen van aandelen zijn daar gewoon niet te vergelijken met met bijvoorbeeld Nederland.

BCS heeft geen steun gehad van de overheid zoals RBS of Lloyds en ook niet zo dwaas veel kapitaal opgehaald als HSBC wat ik ook nog steeds een goede bank vind trouwens
BCS is veel sterker dan een RBS of Lloyds wat mij betreft.
'I am who I am because of everyone'
pi_68994671
Ik begrijp dus dat je Barclays boven een koers van 1 wilt kopen?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  woensdag 13 mei 2009 @ 21:39:08 #178
250970 Alistair
Falling knife
pi_68994745
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 21:37 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Het stond al eerder in dit topic.
[..]
Maar dat verklaard jouw reactie over BCS niet
pi_68994819
Ik heb even geedit vanwege blijkbaar een miscommunicatie.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  woensdag 13 mei 2009 @ 21:41:54 #180
250970 Alistair
Falling knife
pi_68994876
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 21:37 schreef Mendeljev het volgende:
Ik begrijp dus dat je Barclays boven een koers van 1 wilt kopen?
Ja hoor, ik koop BCS als deze op 1 pond staat. Dan ga ik er zelfs vol in
pi_68994890
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 21:30 schreef Alistair het volgende:

[..]

Waar heb je het over?
BCS staat momenteel op 242,75p (hoogste dit jaar 475,00p en laagste 47,30p) maar het heeft nooit heel hoog gestaan (nooit boven de 8 pond). De koersen van aandelen zijn daar gewoon niet te vergelijken met met bijvoorbeeld Nederland.

BCS heeft geen steun gehad van de overheid zoals RBS of Lloyds en ook niet zo dwaas veel kapitaal opgehaald als HSBC wat ik ook nog steeds een goede bank vind trouwens
BCS is veel sterker dan een RBS of Lloyds wat mij betreft.
Overigens heb ik in de britse kranten genoeg weerstand gelezen over het feit dat Barclays zo nodig het geld uit Arabie moest halen ipv bij de overheid. Dat is immers de reden waarom ze geen 'bail out' via de government hebben gehad.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 13 mei 2009 @ 21:45:29 #182
250970 Alistair
Falling knife
pi_68995027
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 21:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Overigens heb ik in de britse kranten genoeg weerstand gelezen over het feit dat Barclays zo nodig het geld uit Arabie moest halen ipv bij de overheid. Dat is immers de reden waarom ze geen 'bail out' via de government hebben gehad.
Toch was dat veel minder dan bij RBS en Lloyds het geval was. Voor de laatste is nog iets te zeggen na de overname van HBOS wat al een drama bank was. RBS was net als Fortis het slachtoffer van de ABN Amro overname

Ik ben het ermee eens dat de rechten die na die kapitaalinjectie is verleend aan die gasten uit het Midden Oosten niet geweldig is maar een eventuele nationalisatie is dat ook niet en RBS en Lloyds hebben ook flink moeten dokken voor de garantie c.q. dekking voor hun probleemkredieten.
  woensdag 13 mei 2009 @ 21:50:09 #183
250970 Alistair
Falling knife
pi_68995227
quote:
FOK!forum is momenteel niet bereikbaar wegens database-problemen. Wacht even en probeer het zometeen nog een keer.
Ik lees niet anders de laatste dagen. Zou leuk zijn als er eens wat geld in fatsoenlijke servers wordt gestoken
pi_68996438
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 21:50 schreef Alistair het volgende:

[..]

Ik lees niet anders de laatste dagen. Zou leuk zijn als er eens wat geld in fatsoenlijke servers wordt gestoken
Voel ik hier een vrijwillige donatie aankomen ? Overigens viel het wel mee in de periode dat je eventjes niet postte

Overigens ben ik zelf al weer een paar dagen niet aan het handelen ipv. examentjes in londen al ga ik wel mn aandelen lijstje aanschaffen mochten we nog een aantal dagen naar beneden kakken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:21:01 #185
250970 Alistair
Falling knife
pi_68996573
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Voel ik hier een vrijwillige donatie aankomen ? Overigens viel het wel mee in de periode dat je eventjes niet postte

Overigens ben ik zelf al weer een paar dagen niet aan het handelen ipv. examentjes in londen al ga ik wel mn aandelen lijstje aanschaffen mochten we nog een aantal dagen naar beneden kakken.
Ik bijt nog liever mijn eigen arm eraf dan dat ik die bloedhond(en) hier een eurocent geef

Ik sta vooralsnog met 81% cash aan de zijlijn en stap pas weer in als we genoeg zijn gezakt. We kunnen naar mijn mening nog wel iets verder naar beneden
pi_68996869
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:21 schreef Alistair het volgende:

[..]

Ik bijt nog liever mijn eigen arm eraf dan dat ik die bloedhond(en) hier een eurocent geef

Ik sta vooralsnog met 81% cash aan de zijlijn en stap pas weer in als we genoeg zijn gezakt. We kunnen naar mijn mening nog wel iets verder naar beneden
Ha, zo erg is het niet hoor. Liever soms een storing en dat het wel blijft lopen dan gebruik gaan maken van andere fora.

Ik zit op dit moment dus ook nergens in maar zag wel dat ik niet alles in euro's heb staan maar ook nog een gedeelte in dollars in verband met aankopen in van aandelen in dollars, dan krijg je immers een negatief dollar saldo en dan moet je dat weer overboeken. Toen had ik er te veel op gezet en uiteraard is dat bedrag nu wat geslonken ivm de eur/usd rating domme knurft dat ik ben

Heb wel mn twijfels of deze correctie lang door zal gaan.

Gelukkig gaat het per saldo nog wel redelijk en hoeven we nog niet van water en brood te leven
pi_68996915
WS gesloten op een day-low...
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:41:56 #188
250970 Alistair
Falling knife
pi_68997269
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]
Ik zit op dit moment dus ook nergens in maar zag wel dat ik niet alles in euro's heb staan maar ook nog een gedeelte in dollars in verband met aankopen in van aandelen in dollars, dan krijg je immers een negatief dollar saldo en dan moet je dat weer overboeken. Toen had ik er te veel op gezet en uiteraard is dat bedrag nu wat geslonken ivm de eur/usd rating domme knurft dat ik ben
Ik heb zo'n 20% van mijn cash in dollars en maak me niet zo'n zorgen om de daling van de dollar. Het alsmaar heen en weer overboeken schiet niet op en in de toekomst wil ik toch weer Amerikaanse aandelen hebben
pi_69000461
Sjips... het was slim geweest om short te gaan op de Bel20 vanmiddag. De handel in KBC is opgeschort, die is volgens mij op 19,10 gesloten. Zal waarschijnlijk > -20% openen! Misschien wel -50%??? Dat zal wel de nodige schok met zich mee kunnen brengen! Dan Aegon misschien er ook nog bij....... en de financials vandaag in de US al door het putje..... Kan een heel rode dag worden morgen?!!

[ Bericht 19% gewijzigd door Dave7 op 14-05-2009 00:03:06 ]
pi_69000990
quote:
Heelo,

mijn kbc verhaal :

vorige week vrijdag dexia verkocht met 2250¤ winst. dinsdagnamiddag 2300 stuks aangekocht tegen 21¤. amai, zal ik nooit meer vergeten... ik rekende op positieve cijfers...

5 min. later krijg ik een telefoon van een vriend die bij de kbc werkt. hij zei : BETER NIET GEKOCHT WANT DE CIJFERS ZULLEN TEGENVALLEN!! Beurs was net gesloten...

spreken van DIKKE PECH...

ben nog aan het twijfelen wat te doen?
ik denk afwachten en lager bijkopen...
stijgen zullen ze toch weer.
hopelijk duurt het nt te lang???

morgen openening 13-14¤???

ALL THE BEST
http://www.belegger.nl/forum.php?page=topic&id=11741&naam=KBC&p=637
  donderdag 14 mei 2009 @ 00:22:13 #191
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_69001429
Ach ja hij had vrijdag 2250,- winst dus hij kan wel wat hebben hé
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_69001591
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 00:22 schreef BlaZ het volgende:
Ach ja hij had vrijdag 2250,- winst dus hij kan wel wat hebben hé
Ja maar 2300x21= ~50.000,-
  donderdag 14 mei 2009 @ 00:41:30 #193
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_69001852
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 00:28 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Ja maar 2300x21= ~50.000,-
Och dan zal hij hooguit 20.000 tot 30.000 verlies gaan lijden.
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
pi_69001947
Grote kans dat het gelogen is, maar:
quote:
Ik had het kunnen denken!

Ik vroeg vorige week nog aan een hoge piet van KBC zijn mening ivm KBC en KBC Ancora en hij weigerde tot 3 maal toe om op mijn vraag te antwoorden.

Het enigste wat hij me antwoorde was: "toekomst van de europese banken ziet er heel somber uit".

Meer kreeg ik niet te horen!!

Man, man, man,...
http://www.belegger.nl/forum.php?page=topic&id=11741&naam=KBC&p=583
pi_69002283
quote:
Nieuw noodplan voor KBC Groep
woensdag 13 mei 2009
BRUSSEL -

Er was gisteren opnieuw crisisoverleg over KBC Groep. Op de tafel van de federale regering lag een plan voor een omvangrijke garantiestelling voor de 'rommelportefeuille' van KBC Groep.

Het kernkabinet kwam gisteravond omstreeks 21 uur bijeen in verband met een nieuw noodplan voor KBC Groep, en ging uit elkaar zonder formeel akkoord. De jongste dagen gonsde het al van de geruchten dat de bank bezig was met allerlei oefeningen om probleemkredieten door de overheid te laten afdekken. Gisterenavond nam het kernkabinet een beslissing over een garantieplan voor de probleemkredieten, technisch bekend als Collateralized Debt Obligations (CDO's).

Volgens betrokkenen is KBC Groep met bijkomende problemen geconfronteerd wegens herstructureringen bij de Amerikaanse kredietverzekeraar MBIA. Die trad op als verzekeraar van het meer kwalitatieve luik van de zogenaamde 'gestructureerde rommelkredieten', in het jargon bekend als de 'senior tranche'.

De waarde van MBIA als verzekeraar is gedegradeerd nu de instelling zelf is gesplitst en de rating van de instelling verlaagd is, waardoor de KBC Groep dreigde te moeten overgaan tot het boeken van belangrijke minwaarden. Eerder al werd het slechte deel van de portefeuille, die niet verzekerd was, afgeschreven. Nu dreigden de veiligere stukken (de senior tranche) problemen te veroorzaken. Het gaat om een portefeuille van om en nabij de 14 miljard euro. Volgens sommigen zou KBC daarop een provisie moeten nemen van om en bij het miljard euro.

KBC vroeg aan de overheid dat die een soort tweedelijnsgarantie zou verstrekken. Dat zou moeten vermijden dat KBC straks ingevolge boekhoudregels omvangrijke provisies zou moeten aanleggen voor een probleem dat sommigen als puur boekhoudkundig omschrijven. De probleemkredieten zouden verder binnen de bank worden beheerd. De bank betaalt een vergoeding voor de garantiestelling. Er komt dus geen 'bad bank'. De overheid wil niet zelf eigenaar worden van de activa, want dat belast het budget. De overheid moet dus ook geen geld gaan lenen. Bovendien zorgt de garantiestelling voor inkomsten.

Parallel aan het overleg van de federale regering volgde gisteren de Vlaamse regering nauw de situatie van de KBC Groep op. Inzet is om een vangnet te bieden als de federale regering er niet uitraakt. De Vlaamse regering nam eerder al een participatie van 2 miljard euro niet-stemgerechtigde aandelen in KBC Groep en verstrekte nog een reservelijn van anderhalf miljard euro. De vraag die voorligt, is of die reservelijn nu al aangesproken zal worden. Een mogelijke verhoging van die lijn is niet aan de orde.

De jongste dagen was er ook speculatie dat de KBC Groep een deel van haar Ierse kredieten en mogelijk ook Centraal-Europese kredieten zou laten afdekken, maar die geruchten zouden niet kloppen.

De federale regering werkte eerder al een systeem van garantiestelling voor slechte kredieten uit voor Dexia. Dexia ging gisteren eveneens over de tongen, maar kenners zegden dat daar geen onmiddellijk probleem is.

De bank sluit echter niet uit dat er na de zomer een verslechtering in zijn portefeuille optreedt. Dexia komt vandaag met kwartaalcijfers, KBC morgen.

Vandaag gaat het overleg over KBC verder en zal ook de Vlaamse regerering indien nodig tussenkomen om de bank te helpen stabiliseren.
pi_69003276
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 00:47 schreef Dave7 het volgende:
Grote kans dat het gelogen is, maar:
[..]

http://www.belegger.nl/forum.php?page=topic&id=11741&naam=KBC&p=583
Om even een Marco van Basten-fan te quoten:

Wat een
quote:
"PANNEKOEK!"
zeg
pi_69003478
quote:
Goh, ook beleggers hebben blijkbaar last van de illusie dat alles altijd maar moet stijgen
  donderdag 14 mei 2009 @ 08:44:28 #200
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_69004414
KBC kut, Aegon wel goede cijfers.
Godfather Bodybuilding topic reeks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')