Yup. Ben benieuwd hoe dat gaat. Nijmegen is best heuvelachtig, dus ik zal niet sneller lopen dan in Enschede.quote:
Traplopen is ook erg zwaar voor je knieen, dus dat je daar last van krijgt is niet zo gek. Maar doe maar voorzichtig als je al elke dag last krijgt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 08:59 schreef teigan het volgende:
[..]
heb ik eigenlijk niet specifiek naar gevraagd, ik kan het proberen, maar zodra ik last krijg moet ik weer stoppen, zelfde verhaal voor skaten... En aangezien ik nu al last heb als ik hier in de portiek de trap afloop, zal het nog wel niet gaan..
Leuk! Doe je de 5 of de 10?quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:08 schreef omearos het volgende:
Je was me net voor
[..]
Yup. Ben benieuwd hoe dat gaat. Nijmegen is best heuvelachtig, dus ik zal niet sneller lopen dan in Enschede.
[..]
Traplopen is ook erg zwaar voor je knieen, dus dat je daar last van krijgt is niet zo gek. Maar doe maar voorzichtig als je al elke dag last krijgt.
quote:Inschrijven nog mogelijk tot en met 14 mei
De voorinschrijving voor de Marikenloop is gesloten. Dit betekent niet dat je je niet meer zou kunnen inschrijven, integendeel, tot en met 14 mei (24.00uur) kun je je nog inschrijven via de zogenaamde "verlengde voorinschrijving". Inschrijven is nu wel duurder en je kunt geen treinkaartjes of T-shirts meer bestellen. Pasta-party kun je nog bestellen tot en met dinsdag 5 mei.
5km, en jij?quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:10 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Leuk! Doe je de 5 of de 10?
MoBlo je kunt je nog inschrijven hoor!
[..]
Ik wandel altijd een paar minuutjes voor ik begin met Evy. Maar misschien moet ik nog een paar minuutjes meer wandelen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 08:54 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Dat heb ik ook vrij regelmatig, zeker als ik niet warmgefietst heb (sportschool; loopband) of wanneer ik niet aan een (goede) warming-up heb gedaan voor het lopen. Je gaat je benen opeens veel zwaarder belasten en dat vinden je spieren niet altijd leuk.. Hoe het precies werkt weet ik niet, ik lees de meeste dingen in het amateurhardloperstopic.
Bij mij gaat het trouwens over het algemeen vanzelf weg wanneer ik in een rustig tempo doorga met hardlopen. Als het échte kramp is dan stop ik wel altijd even. Gaat het écht niet meer, dan wandel ik gewoon naar huis.
Traplopen is sowieso heel zwaar voor je benen. Zelfs toen ik 5km kon hardlopen was ik nog buitenadem en verkrampt als ik 3 etages met de trap had gedaan.quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:08 schreef omearos het volgende:
Je was me net voor
[..]
Yup. Ben benieuwd hoe dat gaat. Nijmegen is best heuvelachtig, dus ik zal niet sneller lopen dan in Enschede.
[..]
Traplopen is ook erg zwaar voor je knieen, dus dat je daar last van krijgt is niet zo gek. Maar doe maar voorzichtig als je al elke dag last krijgt.
Les 13 was 2,3,5,5,5 minuten. Les 14 is 2,3,6,6,6 minuten, geloof ik.quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:19 schreef motorbloempje het volgende:
ik weet niet hoeveel minuten hardlopen je nu bent (welke les dat is enzo) maar loop anders eerst een minuutje gewoon, daarna een minuutje hard, rekken, streken, minuutje wandelen en dan beginnen met de les?zo heb je EN 4 minuten (incl. rekken en strekken) langer bewegen en een goede warming up en zo misschien minder last van pijntjes?
Op zachte grond lopen vind ik juist belastender. Op zachte grond zet je vaak je voeten niet helemaal recht neer en dat vinden mijn spieren niet fijn. Maar ik heb ook wel een raar lijf.quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:44 schreef rene90 het volgende:
TVPtje
@Levitation, warming up wat uitgebreider doen is wel aan te raden dan. En probeer anders eens een tempotje lager, of op gras te lopen bijv. Op gras lopen is wel zwaarder qua conditie, maar minder belastend voor je gewrichten.
Dan zou ik inderdaad overslaanquote:Op woensdag 6 mei 2009 09:12 schreef motorbloempje het volgende:
ik denk niet dat ik nu zomaar even de 5 km kan lopen na een tijd (na 7 heuvelen nagenoeg niet getrained) niet lopen
dus moet weer rustig aan opbouwen.
Nou ja, denk dat ik 't wel zou redden, maar wil dan geen spierpijn overhouden aan die 5km en wil de 5km dan ook wel lopen harder dan 10km per uur
tuurlijk ga je dat ooit kunnen! Evy 1 uitlopen en dan door met Evy 2quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:26 schreef Sjeen het volgende:
10 kmDenk niet dat ik dat ooit zal kunnen... Anyway, ik vond les 9 dus een stuk makkelijker dan les 8, ben ik nu raar
![]()
Ik heb vandaag een luierdag, ben samen met Isa thuis en we hebben behalve de Lentebeurs vanavond helemaal niets op de planning
Daph, dat vind ik zoooo knap van je, men! 10 kilometerquote:Op woensdag 6 mei 2009 10:23 schreef Daph_ het volgende:
Ik heb mijn 10 km van gisteren ook maar met een gemiddelde snelheid van ruim 8 km/u gelopen, maargoed ik heb 'm wel uitgelopen en daar gaat het mij eigenlijk meer om op dit moment
Gezellig! Waar moet je zijn in Ehv?quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:28 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik mag straks voor drie kwartier naar eindhoven met de bus.
Een gek mens ben jequote:Op woensdag 6 mei 2009 10:26 schreef Sjeen het volgende:
10 kmDenk niet dat ik dat ooit zal kunnen... Anyway, ik vond les 9 dus een stuk makkelijker dan les 8, ben ik nu raar
![]()
Ik val er momenteel geen gram van af. Ook niet van de 16-20km die ik dagelijks fiets, overigens.quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:31 schreef zesje het volgende:
[..]
Daph, dat vind ik zoooo knap van je, men! 10 kilometer![]()
Hebben jullie overigens gemerkt dat je makkelijker/sneller afvalt doordat je hardloopt? Zo ja dan moet dat bij mij nog komen denk ik. Ik ben nu ruim 2 weken bezig en een tikkie ongeduldig
Ah, daar zitten toch de medische opleidingen van Fontys?quote:
Paramedisch.quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:37 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ah, daar zitten toch de medische opleidingen van Fontys?
Ik moet vanavond ook naar Fontys, maar op de Rachelsmolen.(doe daar een deeltijdopleiding)
Vooral dat netjes eten zal ik weer moeten gaan doen. Er slipt echt teveel door wat eigenlijk niet goed is...quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:06 schreef ColdFeet het volgende:
Teigan, je komt heus niet aan als je twee weken niet sport, johGewoon proberen zo netjes mogelijk te eten, misschien in het weekend of op je vrije dag een rondje fietsen, als dat lukt, en er vooral niet wakker van liggen!
heb geen deur zeg maar, wc zit in de badkamer en niet direct achter een deur en de wc zit naast de douchequote:Op woensdag 6 mei 2009 10:48 schreef karoltje het volgende:
Gewoon met een plakbandje tegen de tegels of je deur en voila; daar is je ophangmogelijkheid.
Mijn vriend krijgt nog geen buik al heeft ie 't graag. Hij is 1.93 en weegt 64. En dan eet ie zichzelf helemaal vol.quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:49 schreef Levitation het volgende:
Mijn vent moet eigenlijk ook gaan lopen, hij krijgt een buik.
Alleen moet ik dan een flink roofdier aanschaffen dat ik achter hem aan kan sturen, een leeuw ofzo. Hij rent echt alleen als hij in levensgevaar is.
Oh en op je vraag over het afvallen; ik ben sinds ik aan het hardlopen ben eigenlijk een kilo aangekomenquote:Op woensdag 6 mei 2009 10:31 schreef zesje het volgende:
[..]
Hebben jullie overigens gemerkt dat je makkelijker/sneller afvalt doordat je hardloopt? Zo ja dan moet dat bij mij nog komen denk ik. Ik ben nu ruim 2 weken bezig en een tikkie ongeduldig
Sorry... Ik begon ook pas af te vallen toen ik 3x per week 5 km deedquote:Op woensdag 6 mei 2009 10:31 schreef zesje het volgende:
[..]
Mijn man is 35, dat scheelt een hoop.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:00 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Mijn vriend krijgt nog geen buik al heeft ie 't graag. Hij is 1.93 en weegt 64. En dan eet ie zichzelf helemaal vol.![]()
Toen ik zonet op de weegschaal ging staan was er 'n kilo af.
Uiteindelijk doe je het voor de spiegel en niet voor de weegschaalquote:Op woensdag 6 mei 2009 11:05 schreef omearos het volgende:
Ik ben ook nog niet flink afgevallen door het hardlopen, maar mijn broeken zitten al wel ruimer. Mijn vriend vond ook al dat ik was afgevallen, alleen op de weegschaal zie ik dus nog weinig verschil.
Vanmiddag weer lopen
de groente is meestal niet het probleem, het zijn de tussendoortjes en dergelijke... Dat sluipt er dan in, omdat ik eerst nog maat weet te houden en ervan geniet... Daarna wordt het steeds meer stiekem snoepen en los gaan op chips met dipjes en dergelijke... Naast die tussendoortjes eet ik volgens mij wel goed..quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:04 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Sorry... Ik begon ook pas af te vallen toen ik 3x per week 5 km deedTot die tijd kwam ik licht aan (maar zonder zichtbare blubbers, dus niet verkeerd).
Teigan, nou, dan heb je mooi iets om je de komende weken op te focussen! Kun je niet eens aan de slag met een kookboek? Creatief met groente?
Kalkoen is ook (relatief) mager, net als (correct me if I'm wrong) tartaar, biefstuk en varkenshaas. Is wel allemaal zonder sausje/jus natuurlijkquote:Op woensdag 6 mei 2009 11:11 schreef teigan het volgende:
[..]
de groente is meestal niet het probleem, het zijn de tussendoortjes en dergelijke... Dat sluipt er dan in, omdat ik eerst nog maat weet te houden en ervan geniet... Daarna wordt het steeds meer stiekem snoepen en los gaan op chips met dipjes en dergelijke... Naast die tussendoortjes eet ik volgens mij wel goed..
Ik zit alleen nog wel eens met het vlees... Wat zijn nou magere vleessoorten naast kip? ik krijg het er hier thuis niet door om alleen kip en vis te eten, enis dol op karbonades en gehakt, dus dat eten we ook zeer regelmatig.. Zijn er ook betere alternatieven die niet gelijk heel mager/vetloos smaken?
Ik doe het voor een gezond gewicht, dus wel voor de weegschaal. Ik vind mijn spiegelbeeld namelijk wel mooi.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Uiteindelijk doe je het voor de spiegel en niet voor de weegschaal
Grillen is wel een goed idee, en als ik M. meer vlees geef, dan eet hij helemaal geen groente meer....quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:17 schreef Liejannuh het volgende:
Teigan, je kunt gehakt door tartaar vervangen. Of het vlees grillen ipv bakken in boter.
En je geeft M. gewoon een grotere portie dan dat je zelf neemt en jij neemt een extra schep groenten.
Hoe lang zit je al op hetzelfde gewicht, dan?quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:13 schreef Liejannuh het volgende:
Ik val niet af van 3 keer per week hardlopen.
Ik val niet af van 3 keer per week naar mijn werk fietsen.
Ik val niet af van 3 keer per week naar de sportschool voor een les.
En ik eet ook niet iedere dag een zak chips of drop of een reep chocolade. Dus dat is het ook niet.
Nouja, het zal ooit wel weer goed komen.
Gelukkig heb ik wel een strakke kont.
Evy is een Belgische radiopresentatrice en heeft een paar jaar geleden een podcast ingesproken met een trainingsschema om te gaan hardlopen. Kijk maar eens hier:quote:
Achteraf even een kaartje maken op mapmyrun.com?quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:45 schreef Sjeen het volgende:
Ik vraag me trouwens serieus af hoe snel ik loop... niet echt heel snel volgens mij
Loopschema Evyquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:40 schreef Levitation het volgende:
Evy is een Belgische radiopresentatrice en heeft een paar jaar geleden een podcast ingesproken met een trainingsschema om te gaan hardlopen. Kijk maar eens hier:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=evy+podcast&meta=
Even een fiets met teller mee laten rijdenquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:45 schreef Sjeen het volgende:
Ik vraag me trouwens serieus af hoe snel ik loop... niet echt heel snel volgens mij
Maar dan klopt het nog niet helemaal, want ik Evy... Dus lopen en rennen afgewisseld.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:46 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Achteraf even een kaartje maken op mapmyrun.com?
Ik ook! Ofwel onthouden welke stukken je rende en alleen die mappen (bijv bij 2x15 wel een goede optie), of een inschatting maken van je wandelsnelheid. In het laatste geval heb je een vrij okaye indicatie van je loopsnelheid.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Maar dan klopt het nog niet helemaal, want ik Evy... Dus lopen en rennen afgewisseld.
quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:56 schreef motorbloempje het volgende:
zesje:
http://www.smulweb.nl/135(...)illde-kip-en-paprika
dit is 'm iets meer. Doe alleen ipv de yoghurt zure room
Thanksquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:56 schreef motorbloempje het volgende:
zesje:
http://www.smulweb.nl/135(...)illde-kip-en-paprika
dit is 'm iets meer. Doe alleen ipv de yoghurt zure room
Zit te denken dat kwark misschien ook wel geschikt is. Maar dat moet ik nog wel ff testen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:53 schreef zesje het volgende:
[..]
ThanksHeb ´m in mijn smulweb kookboek gezet en ga ik zeker maken, ben gek op tortilla´s-wraps
Ik denk dat ik de yoghurt erin hou (Griekse 0% vet van Total, altijd in huis ook voor dipsausjes samen met de 3% vet extra light mayo van Calve)
Een dansconditie is heel anders dan een hardloopconditiequote:Op donderdag 7 mei 2009 18:23 schreef motorbloempje het volgende:
alweer bij les 1?
inmiddels heb je toch wel een basisconditie om bij les 15 ofzo te kunnen beginnen? Vooral met 't dansen enzo erbij?
Maar jij was ook al weer 2x zo ver dan ikquote:Op donderdag 7 mei 2009 18:50 schreef motorbloempje het volgende:
les 20, niet echt heel ver duszou ook in een keer 5km kunnen lopen, maar wil m'n snelheid opbouwen
Leg de lat wat lager, zet hem op 4 minuten hardlopen, 1 minuut lopen, 4 minuten hardlopen. En dan kan je dat rustig opbouwen. Je kan niet in één keer veel hardlopen, dat kost tijdquote:Op donderdag 7 mei 2009 17:53 schreef omearos het volgende:
hier ook een mislukte poging tot hardlopenik kreeg mijn ademhaling niet onder controle, moest na ongeveer 10 minuten echt afhaken
Zij kan al 5km hardlopen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:08 schreef rene90 het volgende:
[..]
Leg de lat wat lager, zet hem op 4 minuten hardlopen, 1 minuut lopen, 4 minuten hardlopen. En dan kan je dat rustig opbouwen. Je kan niet in één keer veel hardlopen, dat kost tijd
Nadeel van astma, ik kan er soms ineens last van krijgen. Dan kom ik ineens niet zonder problemen de trap in mijn flat op terwijl ik die dagelijks op en af loop.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:17 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zij kan al 5km hardlopen.Alleen gisteren dus ff niet.
@omearos : Gaat het nu weer een beetje met je longen? Weet je ook eigenlijk waardoor je gisteren opeens weer zo'n last had?
Wat zou het wel kunnen zijn?quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:13 schreef Liejannuh het volgende:
Ik val niet af van 3 keer per week hardlopen.
Ik val niet af van 3 keer per week naar mijn werk fietsen.
Ik val niet af van 3 keer per week naar de sportschool voor een les.
En ik eet ook niet iedere dag een zak chips of drop of een reep chocolade. Dus dat is het ook niet.
Nouja, het zal ooit wel weer goed komen.
Gelukkig heb ik wel een strakke kont.
Je doet het goed hoorquote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:14 schreef teigan het volgende:
Ik heb net nog even een schaaltje yoghurt gepakt met een beetje vruchtenhagel erin... Dat vult dan wel..
Verantwoorde tussendoortjes heb ik niet echt liggen op dit moment, ik zorg er nu wel meestal voor dat er iets van komkommer of radijsjes ligt..
Het is nu gewoon echt weer het afwennen van suikers denk ik, en dat ik ook vooral een kwestie van doorzetten....
hij probeert wel te helpen, maar als hij er niet is, dan is het lastig helpen... En de fruitschaal is leeg, morgen gaan we weer naar de markt en weer heel veel inslaan... Ik had ook al fruit op als toetje..quote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:18 schreef omearos het volgende:goed bezig Sjeen
Teigan: kan je niet met M afspreken dat hij op een of andere manier meehelpt? Want op puur discipline hou je het mogelijk niet de hele avond vol. Vooral als je ondertussen baalt dat je niet kan sporten. Nare situatie
Marikenloop is 17 mei, daarna heb ik geen wedstrijden meer gepland
Sporten kunnen dusdanig verschillen dat zelfs een basisconditie amper helpt. Ik deed vroeger best veel aan sport en kon snel en lang fietsen, en dan moet je echt denken aan snelheden boven de 50 kmh makkelijk halen en lange stukken met gemiddeld 30, ik deed echt alles op de fiets toen. Maar bij de coopertest kwam ik op school met veel pijn en moeite net ver genoeg om een voldoende te krijgen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:03 schreef motorbloempje het volgende:
ach, de 15km ging ook niet zonder problemen, maar ik zou met een gemiddelde van 9km per uur zo de 5 en zelfs 10 wel uitlopen. Het gaat me nu om de snelheid, die ik omhoog wil naar 11 of 12 km per uur
Ik bedoel meer, dat je inmiddels een BASISconditie moet hebben, en die vormt de basis voor ál je sportactiviteiten. Door elke keer weer voorzichtig laag te beginnen benadeel je jezelf.
Ben zelf ook weer eens een keer écht laag begonnen en ben toen aan het eind van de evy-les dezelfde nog een keer gaan lopen omdat het écht te simpel was.
Basisconditie is dus niet ánders, maar is basis voor alleseen hardloopconditie is idd anders dan een dansconditie, maar je basisconditie zou inmiddels toch wel op peil mogen zijn: wat meer vertrouwen in jezelf hebben en een béétje doorbijten
Is in ieder geval wel iets positiefs dat je hier niet meer mag komen danquote:Op maandag 11 mei 2009 08:05 schreef Klonk het volgende:
nog 1 kilo eraf bij mij en ik mag hier niet meer komen
nah, het feit dat ik dan 33 kilo ben afgevallen is toch wel ook een pluspuntjequote:Op maandag 11 mei 2009 08:05 schreef rene90 het volgende:
[..]
Is in ieder geval wel iets positiefs dat je hier niet meer mag komen dan
Jezus netjes hoor, en in hoeveel tijd is dat gegaan?quote:Op maandag 11 mei 2009 08:09 schreef Klonk het volgende:
[..]
nah, het feit dat ik dan 33 kilo ben afgevallen is toch wel ook een pluspuntje
En heb je hiervoor speciale dingen gedaan om zoveel af te vallen?quote:Op maandag 11 mei 2009 08:12 schreef Klonk het volgende:
14 maanden tot nu toe
en jij, wil jij er nog veel af, of is het het buikje weg werken ?
dan mag je naar het Slank topicquote:Op maandag 11 mei 2009 08:05 schreef Klonk het volgende:
nog 1 kilo eraf bij mij en ik mag hier niet meer komen
speciale dingen, afgezien van elke dag een half uurtje tot een uurtje fietsen, gezonder en bewuster gaan eten, zelfdiscipline en een dodelijke angst voor injectienaalden (bloedsuiker was bijna 10, zeg maar een hint dat het echt niet gezond was) eigenlijk nietquote:Op maandag 11 mei 2009 08:13 schreef rene90 het volgende:
[..]
En heb je hiervoor speciale dingen gedaan om zoveel af te vallen?
Uhm ben begonnen op 107.8, en het streven is 85. (Nu 103.1 en 2 weken bezig)
Dat is wel het belangrijkste lijkt me, dat het een levensverandering is.quote:Op maandag 11 mei 2009 08:19 schreef Klonk het volgende:
[..]
speciale dingen, afgezien van elke dag een half uurtje tot een uurtje fietsen, gezonder en bewuster gaan eten, zelfdiscipline en een dodelijke angst voor injectienaalden (bloedsuiker was bijna 10, zeg maar een hint dat het echt niet gezond was) eigenlijk niet
nu kwam al die wijsheid niet van mezelf, ik heb een dieetiste bij het groene kruis (kan iedereen), die heeft me keigoed geholpen met nieuwe eetschema´s om er voor te zorgen dat het geen dieet was maar een levensverandering
en voor je het weet wen je je de verkeerde dingen aanquote:Op maandag 11 mei 2009 08:40 schreef rene90 het volgende:
Ik zal het eens overwegen om naar de huisarts te gaan, heb voor mijzelf nu wel het gevoel dat mijn patroon aan het wijzigen is en het een structureler iets gaat worden. Ik mag nu ook gruwelijk veel eten eigenlijk, afgelopen zaterdag 200 gr. sla, en 200 gr. frites
Ik heb nu zo een sonja bakker boek dus allemaal vaste week menu's waarin precies staat wat ik mag eten op een dag. Dus dat zijn wel de goede dingen die ik dan mag etenquote:Op maandag 11 mei 2009 08:46 schreef Klonk het volgende:
[..]
en voor je het weet wen je je de verkeerde dingen aan![]()
dat heb ik ook een keer gehad tijdens een eerdere poging toen ik het dacht allemaal zelf te weten
ongetwijfeld, maar je moet eens weten hoe fijn het is om een dieetist te hebben, kost niets extra´s en geeft veel steun en infoquote:Op maandag 11 mei 2009 08:47 schreef motorbloempje het volgende:
maar maar maar maar... er zijn ook best mensen die 't zonder dieetist kunnen, hoor...
Mits je de goeie treft... Bij mij was het zo erg dat ik de dietiste aan het voorlichten was op een bepaald moment. Geen enkele baat bij gehad helaas. Ik doe het dus wel gewoon zelfquote:Op maandag 11 mei 2009 09:08 schreef Klonk het volgende:
[..]
ongetwijfeld, maar je moet eens weten hoe fijn het is om een dieetist te hebben, kost niets extra´s en geeft veel steun en info
nu moet ik idd toegeven dat ik een super dieetiste heb, goeie adviezen vooral dat een tweede stuk vlaai gewoon magquote:Op maandag 11 mei 2009 09:15 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mits je de goeie treft... Bij mij was het zo erg dat ik de dietiste aan het voorlichten was op een bepaald moment. Geen enkele baat bij gehad helaas. Ik doe het dus wel gewoon zelf
Goed zo! Een tweede stuk vlaai mag ook gewoon, als je het echt echt lekker vindt. Niet een tweede stuk vlaai omdat anderen het ook nemen, het anders weggegooid wordt of welk ander extern argument dan ook. Het allerbelangrijkste voordat je iets in je mond stopt, is de vraag 'Heb ik hier echt zin in, vind ik het echt, echt lekker? En is het me de moeite waard om ofwel iets extra voor te sporten ofwel te accepteren dat ik deze week iets minder afval of zelfs iets aankom'...quote:Op maandag 11 mei 2009 09:17 schreef Klonk het volgende:
[..]
nu moet ik idd toegeven dat ik een super dieetiste heb, goeie adviezen vooral dat een tweede stuk vlaai gewoon mag
Oei, 3.3 is wel laag! Chocolade is dan wel een heel fijn medicijn.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:26 schreef Klonk het volgende:
ik heb nog een goed excuus om af toe een chocoreep te pakken, van een bloedsuiker waarde van om en nabij de 10, zit ik nu af en toe overdag onder de 3.3, hypo dus en ik telkens blij dat ik een hypo heb
ik ook, en ik woon in Limburg, voel mijn pijnquote:Op maandag 11 mei 2009 09:27 schreef Sjeen het volgende:
Mijn grootste probleem... Ik weet precies hoe ik het moet doen, maar dat knopje omzettenIk ben te zeer een bourgondiër en dat strookt niet met de matigheid die ik zou willen naleven
quote:Op maandag 11 mei 2009 09:28 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik ook, en ik woon in Limburg, voel mijn pijn
Ook in Limburg woont, pijn ook voeltquote:Op maandag 11 mei 2009 09:28 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik ook, en ik woon in Limburg, voel mijn pijn
als ik een harde scheet laat dan komen ze in het Duits klagen bij mij, Belgie heb ik wat langer voor nodig, half uurtje denk ikquote:Op maandag 11 mei 2009 09:33 schreef Sjeen het volgende:
Ik haal Duitsland ook wel in een kwartier, België binnen 10 minuten
Ik het huis van mijn achterburen.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:37 schreef Klonk het volgende:
als ik boven uit mijn raam kijk zie ik Duitsland liggen
Als ik op de bovenste verdieping uit het raam kijk dan zie ik de Noordzee.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:37 schreef Klonk het volgende:
als ik boven uit mijn raam kijk zie ik Duitsland liggen
Owwww trouwenquote:Op maandag 11 mei 2009 09:03 schreef motorbloempje het volgende:
maar ik moet en zal perfect in mn trouwjurk passenik wil echt fabulous prachtig zijn
en daarna ook blijven, uiteraard
De stof waarvoor je dan allergisch bent zit toch net onder de schil? Dus met het schillen van een appel zou je dan het probleem redelijk kunnen voorkomen.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:49 schreef Levitation het volgende:
Yup, ik ben toch allergisch voor appels.Heb nu dikkere lippen dan Angelina.
Maar mijn maag houdt zich nog prima.
![]()
Ah, ok. Wist ik niet.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:56 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
De stof waarvoor je dan allergisch bent zit toch net onder de schil? Dus met het schillen van een appel zou je dan het probleem redelijk kunnen voorkomen.
dank je welquote:Op maandag 11 mei 2009 10:46 schreef zesje het volgende:
[..]
Owwww trouwenWow
gefeliciteerd Moblo
wanneer is D-day?
je lichaam moet misschien nog wennen aan verandering van leefpatroon?quote:Met mij gaat het niet goed, ik kom aan ipv dat ik afval en echt het enige wat ik "gezondigd" heb is Japanse mix en wat glazen witte wijn in het weekend. Ik heb al een week last van mijn prikkelbare darmen met hevig opblazen en buikpijn. En tot overmaat kan ik niet hardlopen omdat mijn kuiten pijn doen sinds vorige week en dit niet beter wordt.
Zesje, ik heb ze ook weleens, van die dagen dat mijn buik eruit ziet alsof ik 5 maanden zwanger ben. En tot overmaat van ramp dat de weegschaal dan ook nog vervelend is.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:46 schreef zesje het volgende:
[..]
Owwww trouwenWow
gefeliciteerd Moblo
wanneer is D-day?
Met mij gaat het niet goed, ik kom aan ipv dat ik afval en echt het enige wat ik "gezondigd" heb is Japanse mix en wat glazen witte wijn in het weekend. Ik heb al een week last van mijn prikkelbare darmen met hevig opblazen en buikpijn. En tot overmaat kan ik niet hardlopen omdat mijn kuiten pijn doen sinds vorige week en dit niet beter wordt.
http://valtaf.ad.nl/index.php?pxd=.g&pxc=213141¤t=weblog¤t=item&item=3892quote:De beweegtip van de maand
7 mei 2009
De beweegtip van de maand:
Doe op de sportschool niet alleen aan cardiotraining, maar ook aan krachttraining.
Uit onderzoek blijkt dat je meer afslankt door gewichten te heffen dan door te joggen op de loopband. Veel mensen vermijden oefeningen met gewichten en hebben de neiging om voor cardiotraining te kiezen zoals fietsen of de loopband. Vrouwen zijn soms bang om met gewichten te trainen, omdat ze denken dat ze dan het lichaam van een bodybuilder krijgen. Onzin! Als vrouw wordt je niet heel gespierd van krachttraining. Zelfs voor een man is het moeilijk om door krachttraining zichtbare spieren te krijgen. Mensen denken dat je pas kcal verbrand als je heel erg aan het zweten bent, maar dit is niet waar. Cardiotraining is zeker goed voor je, hiermee verbeter je de conditie, maar met cardiotraining verbrand je relatief weinig energie ondanks dat het erg vermoeiend is. Met krachttraining bouw je meer spieren op en dit zorgt ervoor dat je dagelijks meer kcal verbrandt. Het beste is om een combinatie van de twee te doen. Met cardiotraining verbeter je de conditie van het lichaam en krachttraining zorgt voor meer spiermassa en hiermee een verhoogd energieverbruik.
Ik denk dat het aan het weer ligtquote:Op maandag 11 mei 2009 16:36 schreef Sjeen het volgende:
Help! Ik heb echt gruwelijke snaaizin...
Oh okequote:Op maandag 11 mei 2009 18:56 schreef teigan het volgende:
Ik heb vanmiddag wel een extra boterham gepakt toen ik thuiskwam...
Daarna maar een pot thee gezet, en daarmee heb ik het uitgehouden tot etenstijd..
Dat is super dat is een dikke pluspunt als je dat bereikt hebtquote:Op maandag 11 mei 2009 19:13 schreef Maeghan het volgende:
Ik ben op vakantie geweest en niet aangekomen, dus dat doel heb ik in ieder geval bereikt. =)
Ja ik was er ook blij mee. =) Ik zat ook hartstikke verstopt omdat ik een week veel minder vezelrijk gegeten heb en ik was bang dat er dus flink wat bij zou zitten, maar niks dus.quote:Op maandag 11 mei 2009 19:35 schreef Riann het volgende:
[..]
Dat is super dat is een dikke pluspunt als je dat bereikt hebt
Wist je wel dat er een appel is die speciaal is ontwikkeld voor mensen die er allergisch voor zijn? Volgens mij de Santana.quote:
Die ken ik, ja. Heb 'm alleen nog nooit ergens te koop gezien.quote:Op maandag 11 mei 2009 20:10 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Wist je wel dat er een appel is die speciaal is ontwikkeld voor mensen die er allergisch voor zijn? Volgens mij de Santana.
Ik zie 'm hier vaak genoeg bij supermarkten hoor. En anders gewoon eens vragen bij de groenteboer, die zal 'm misschien wel hebben of eens kunnen bestellen.quote:Op maandag 11 mei 2009 20:15 schreef Levitation het volgende:
[..]
Die ken ik, ja. Heb 'm alleen nog nooit ergens te koop gezien.
Ik ga weer eens opzoek!quote:Op maandag 11 mei 2009 20:18 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik zie 'm hier vaak genoeg bij supermarkten hoor. En anders gewoon eens vragen bij de groenteboer, die zal 'm misschien wel hebben of eens kunnen bestellen.
C1000 had 'm vroeger wel altijd, maar hier zit geen C1000 meer dus ik weet niet of dat nog steeds zo is.
Met mij is het dus allemaal helemaal niet goed. Ik voel me ook totaal niet goed en ik kan ook gewoon niks. Ik wandel met mijn hondje nou het kleinste rondje is een 400 meter dan ben ik bekaf. In de bossen wandel ik ook ooit het kleinste rondje dat is een kwartier en dan een kwartier op een bankje zitten of nog langer en dan zet ik dat laatste kwartier door. Maar dan ben ik bekaf dat ik de rest van de dag niks meer kan. De stad en zo is een probleem heb ook een rolstoelaanvraag gedaan maar dat duurt zo lang maar de rolstoel krijg ik wel is goedgekeurd door het CIZ invalide kaartje weet ik nog niet moet je minder als 100 meter kunnen lopen . Belachelijk dus als ik hem niet zou krijgen. 2 keer in de week doe ik aan fitnis maar ja als ik dat doe die dag kan ik de rest van de dag ook niks meer. Ik ben het laatste jaar zoveel achteruit gegaan en het laatste half jaar is echt verschrikkelijk. Uit de uitslagen is gekomen dat ik aan de nachtbeademing moet door slaapapneus en nog wat dingen die niet helemaal goed zijn met mijn slapen. Moet ik dus nog voor opgenomen worden omdat allemaal ingesteld te krijgen. En de schildklier was ondanks mijn medicijnen ook weer te traag ik ga nu samen met een endocrinoloog kijken wat voor mij de perfecte waarde is en hoopt daarbij dat ik dan afval maar kan niks garanderen. 1 ding is zeker het ligt niet aan mijn eten. Maar ja bewegen lukt nu ook niet erg goed hopelijk als de schildklier goed is ingesteld en ik heb nachtbeademing dat ik me een heel stuk beter voel. Want hoe het nu is is het serieus geen leven.quote:Op maandag 11 mei 2009 19:36 schreef Liejannuh het volgende:
Riann, hoe is het met jou? Is er al wat meer duidelijkheid en heb je al uitslagen?
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 10:10 schreef glimworm het volgende:
Meld..
Een aantal jaar geleden heb ik hier ook gepost, en netjes afgevallen.. Ondertussen weer veel te veel aangekomen en de schade was 109 kg bij een lengte van 1m75... Ondertussen afgevallen tot 104, maar merk dat het moeilijk is om de motivatie vast te houden.
Ik ga nu 'even' de laatste 200 topics doorlezen
Balen!quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:15 schreef Sjeen het volgende:
RiannSterkte!
Ik mag voorlopig niet rennen van fysioHeb last van een oude blessure, de peesaanhechting in mijn rechteronderbeen is geïrriteerd. Nu moet ik dus rust houden
Zitten geen zoetstoffen in deze jam, gewoon minder suiker. En daardoor in ieder geval heel erg lekker!quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:45 schreef Troel het volgende:
Maakt de halvajam nou heel veel verschil Levi? Zit daar echt gewoon minder suiker in en meer zoetstoffen? Want ik zou zelf denk ik de voorkeur hebben voor de jam van zonnatura, wat gewoon geen jam is, maar puur vruchten.
Ja hèquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:11 schreef Levitation het volgende:
Scheelt dus de helft van de kcal. En ik vind die jam erg lekker omdat die niet zo mier zoet is, de meeste jam vind ik gewoon te zoet.
Trappistenbierquote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:00 schreef Liejannuh het volgende:
Je mag best af en toe een biertje hoor SQ!Als je er maar van geniet.
En als je er maar geen 10 naar binnen giet.
naja, dat is dus een achterliggend probleem, ik kan niet 1 biertje drinken, soort verkapt alcoholisme vrees ikquote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:00 schreef Liejannuh het volgende:
Je mag best af en toe een biertje hoor SQ!Als je er maar van geniet.
En als je er maar geen 10 naar binnen giet.
Don't challenge mequote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:01 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
TrappistenbierKnappe SQ die er daar 10 van wegkrijgt
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:20 schreef Stormqueen het volgende:
Tnx y'all!
En hopelijk kom ik uiteindelijk ook van die derde tiet af
[ afbeelding ]
Wijze les: word niet te dik!
Dankjequote:Op zondag 17 mei 2009 @ 16:19 schreef teigan het volgende:
Welkom RenRen-, en je hoeft niet te wachten tot over twee weken, je kan natuurlijk alvast beginnen met wat meer te letten op wat je eet, en de ongezondste dingen te schrappen...
Tuurlijk mag je meedoenquote:Op zondag 17 mei 2009 20:41 schreef Carnivorous het volgende:
hoi jongens!
mag ik ook meedoen?
Ik heb een beetje veel sluipkilo's meegekregen van medicijngebruik. Ik slik corticosteroiden en "opeens" was ik na 1,5 jaar 15 kilo aangekomen. Toch wel ehm.. een beetje veel! Gelukkig zeggen mijn vriendjes allemaal braaf dat ze er nieeets van zien en het lijkt alsof ik nog steeds 65 kilo weeg!
ik heb heel braaf een crosstrainer gekocht en sta er nu elke dag een halfuurtje op met als resultaat dat ik na een week braaf een kilo ben aangekomen ( grmblgrrgrmblstew) !
Over een paar weekjes heb ik een afspraak met de dokter om van medicijnen te wisselen want nu ben ik toch wel erg propperig aan het worden.
Maarehm..ik kan natuurlijk niet alles alleen doen en het lijkt me dan ook heel fijn om af en toe een beetje steun te krijgen en geven van en aan jullie!
Wat is er mis met Sonja? Is dat misschien niet meer 'hip'? Ik begrijp dat sommigen het niet kunnen volhouden, maar, maar ik val er wel fijn mee af (zonder al te veel frustraties...). Iedereen doet het toch op zijn/haar eigen manier...?quote:
Dat klopt; dat doe ik dus ook niet; alleen maar volkoren producten (crackers, brood, pistolets enz.). Eierkoeken eet ik overigens gewoon wel (omdat ik die heel lekker vindt :-) ). Bovendien 'doe' ik het ook niet zo heel streng met het avondeten (ik let alleen wel op dat ik niet veel aardappelen eet - daar neig ik van bij te komen)....quote:Op maandag 18 mei 2009 10:24 schreef ColdFeet het volgende:
Droeke, bij mij zit de aversie tegen Sonja 'm ook vooral in de producten die ze voorschrijft (de regelmaat in haar schema kan ik wel degelijk waarderen).
Als je zo'n laag-calorisch dieet doet, zou je geen eierkoeken en pistolets moeten eten! Dat zijn gewoon loze calorieen: alleen maar witte suiker en witte bloem. Om aan je vitaminen- en mineraleninname te komen, heb je echt betere producten nodig (en dan mag je van Sonja bijvoorbeeld geen avocado, mango of noten eten).
Cola light met een scheutje jenever, da's een betere keusquote:Op maandag 18 mei 2009 10:27 schreef Sjeen het volgende:
Regelmaat is prima, variatie is belangrijk, genieten is ok! Uitkijken alleen dat je voldoende binnenkrijgt op een dag, en dat je van witte wijn cellulitis krijgt is
Kijk, dat klinkt alweer beter dan dat je Sonja Bakkert.quote:Op maandag 18 mei 2009 10:28 schreef Droeke het volgende:
[..]
Dat klopt; dat doe ik dus ook niet; alleen maar volkoren producten (crackers, brood, pistolets enz.). Eierkoeken eet ik overigens gewoon wel (omdat ik die heel lekker vindt :-) ). Bovendien 'doe' ik het ook niet zo heel streng met het avondeten (ik let alleen wel op dat ik niet veel aardappelen eet - daar neig ik van bij te komen)....
Nee ik hou niks bij (dat vind ik dan weer het voordeel). Ik heb geen zin om de hele tijd met calorieen-lijstjes te zeulen. Ik pak gewoon wat er in het lijstje staat. Maar je hebt gelijk, ik doe dan mijn eigen variant op SB. En het afwegen van mijn avondeten vind ik ook onzin. Gewoon lekker stukje vlees, veel groente en soms wat van pasta/rijst/boterham (en een hele enkele keer aardappel). Ik ben 1.70 en weeg nu (nog een veel te vele) 93,4 kg....quote:Op maandag 18 mei 2009 10:49 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Kijk, dat klinkt alweer beter dan dat je Sonja Bakkert.
Hou je ook bij hoeveel je binnenkrijgt op een dag? Ik weet natuurlijk niet hoelang en hoe zwaar je bent, maar voor iemand van bijv. 1.80 mtr is het een beetje belachelijk om op 1200 calorieen te gaan zitten.
lekker eten is dan ook een kwestie van smaak.quote:Op maandag 18 mei 2009 10:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Cola light met een scheutje jenever, da's een betere keus
Ah ja, dat is de reden dat Sonja voor jou en mij geen optie is: het mens heeft totaal geen verstand van lekker eten
Ik zeg: gekookte prei!quote:Op maandag 18 mei 2009 11:00 schreef Troel het volgende:
[..]
lekker eten is dan ook een kwestie van smaak.
Niet te vreten, maar ik heb hier iemand in huis die het heel graag eetquote:Op maandag 18 mei 2009 11:07 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik zeg: gekookte prei!
Ow, en Droeke, ik probeer 3 keer per week een rondje te rennen, 3 keer een les op de sportschool te doen en een aantal keer per week naar mijn werk te fietsen.
Maar weken als dit maken het niet veel handiger met een paar dagen vrij en mijn tijd verdelen tussen 2 huizen.Maar afijn, dan ren ik een extra rondje. Of ik doe geen woon-werk-verkeer fietsen, maar ga ergens anders heen fietsen.
True. Maar Sonja gebruikt zo weinig smaakmakers dat de meeste mensen haar eten als laf en flauw zouden bestempelen, dunkt mijquote:Op maandag 18 mei 2009 11:00 schreef Troel het volgende:
[..]
lekker eten is dan ook een kwestie van smaak.
Ik ben 1.70 en weeg 95 kg en loop ook Evy. Vorig jaar kon ik ook echt 5km lopen, maar toen woog ik 88kg.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:55 schreef glimworm het volgende:
Ieamd ervaring met hardlopen als je te zwaar bent? Ben nog net 100 kilo, bij lengte va 1m75,, En heb al paar lessen Evy gelopen... Die paar minuutjes zullen geen kwaad kunnen als je te zwaar bent, maar langere stukken?
het is toch achterhaald dat je alleen in zone 1 moet trainen om vet te verbranden?quote:Op maandag 18 mei 2009 21:48 schreef dyna18 het volgende:
Vandaag heb ik de hartslagmeter omgehad bij het fitnessen. Zie hier het hartslaggrafiekje.
[ afbeelding ]
Summary
Duration: 00:56:55
Calories: 708 kcal
Average HR: 141 bpm
Maximum HR: 170 bpm
Zeer grappig om te zien dat ze inderdaad een goede opbouw doen met rustig aan opbouwen, daarna lang door blijven gaan en ten slotte weer afbouwen.
Wel is duidelijk dat voor afvallen dit soort groepslessen niet het meest geschikt zijn. Je bouwt er vooral conditie mee op (zone 2). Maar je verbrand maar weinig vet (zone 1).
Ter vergelijking, onderstaand grafiekje is van een cardio work-out gericht op vetverbranden.
[ afbeelding ]
Zie de post boven jequote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:58 schreef dyna18 het volgende:
welkom terug
Niemand trouwens een opmerking over de hartslag?
Ik doe ook sonja, en het is inderdaad flauw. Dat is bekend van haar maar het verbiedt je niet om het zelf op smaak te brengen. Een tartaartje als je dat heb gebruik ik wat paneermeel, ketjap, knoflook, en sambal voor. Nog een klein beetje zout en dan smaakt hij heerlijkquote:Op maandag 18 mei 2009 12:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
True. Maar Sonja gebruikt zo weinig smaakmakers dat de meeste mensen haar eten als laf en flauw zouden bestempelen, dunkt mij
LoL... helemaal overheen gelezen.quote:
Het klopt inderdaad dat je bij een zwaardere trainingssessie (met een hogere hartslag) meer kcal verbruikt dan een lichte cardio sessie.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:36 schreef kwakveense het volgende:
het is toch achterhaald dat je alleen in zone 1 moet trainen om vet te verbranden?
volgens mij was t zo dat je relatief gezien meer vet verbrandt met een zone 1 workout, maar dat je in zone 2 per saldo zoveel kalorieën meer kunt verbranden dat het relatief lagere gehalte aan vet daarmee op gelijke hoogte komt met dat van een zone 1 workout... en dan heb je daarbij ook nog het cardiovasculaire voordeel...
Kwel jezelf toch niet zo en kijk er niet naar.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:26 schreef Riann het volgende:
Ik zie hier ergens weer de naam Sonja vallen.
Dat programma van haar S.O.S. Sonja slaat nergens op die mensen die daar komen die kan ik ook wel laten afvallen en snel ook. Dat is niet zo moeilijk. Daar kan ik wel een beetje boos om worden als ik eerlijk ben.
Ik dacht dat je veel jonger was!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:35 schreef zesje het volgende:
Amai ik wil even laten weten dat ik fier op mezelf ben omdat ik zojuist in les 9 met 1-2-4-4-5 minuten lopen de magische 3 minuten grens doorbroken heb. En het ging best goed![]()
Had ik echt nooit gedacht want nooit gesport, fors gerookt tot voor 6 maanden geleden, 40+ en wat overgewicht.
ja, daarom doe ik ook meestal na mn korte warming up eerst krachttraining zelf... maar ik denk dat dat in de berekening van dyna ook al is meegenomen, dat t even duurt voor je door je glycogeen heen bent.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:23 schreef glimworm het volgende:
Over die hartslag:
Is het niet zo dat zelfs bij een lage hartslag je eerst je koolhydraten-voorraad aanspreekt om energie uit te halen?
ah, maar het punt voor mij is dat ik vetverbranding absoluut niet langer volhoud dan cardio, omdat ik het zo vreselijk saai vind... dan is de afweging weer anders denk ik. waar heb je die hartslagmeter van jou gekocht? lijkt me ook wel wat...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:08 schreef dyna18 het volgende:
Sessie 1: Een cardio sessie van 1h33m
Getrained in zone 1: 1h22m17
Getrained in zone 2: 4m02
Getrained in zone 3: 0
Totaal aantal kcal verbrand: 762 kcal
Vet % verbrand v/d kcal: 32%
Totaal aan vet verbrand: 244 kcal
Totaal aan vet verbrand per uur: 157 kcal / uur
Sessie 2: Groepsles Tae Bo van 56m
Getrained in zone 1: 13m57
Getrained in zone 2: 30m22
Getrained in zone 3: 12m36
Totaal aantal kcal verbrand: 708 kcal
Vet % verbrand v/d kcal: 17%
Totaal aan vet verbrand: 120 kcal
Totaal aan vet verbrand per uur: 129 kcal / uur
ik houd cardio en vetverbranding even lang vol, omdat ik t zo saai vind dusquote:Dus.....
Bij beide trainingen verbrand je kcal en vet. Echter verbrand je dus meer vet bij een laag-intensieve cardio work-out dan bij een hoog-intensieve training. Daarnaast heb je nog de bonus dat de cario work-out langer vol te houden zijn dan de hoog-intensieve work-out, waardoor je met langere sessies nog meer winst kunt pakken. Het is dus terecht dat cardio wordt aangewezen als work-out wanneer je wil afvallen.
Ik geloof echter in beide trainingen. Een hoog-intensieve training helpt je om meer conditie op te bouwen en ook daarbij verbrand je vet. Ik leg echter wel de nadruk op cardio training. In mijn geval dus 1x per week Tae Bo en 2x per week cardio. Zo is het wel gevarieeerd, maar wel met de nadruk op afvallen.
Extra noot: ook met wandelen, fietsen, skaten, etc. doe je aan laag-intensieve activiteit en verbrand je dus vet. Het leuke met het nuttige combineren dus.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:35 schreef zesje het volgende:
Amai ik wil even laten weten dat ik fier op mezelf ben omdat ik zojuist in les 9 met 1-2-4-4-5 minuten lopen de magische 3 minuten grens doorbroken heb. En het ging best goed![]()
Had ik echt nooit gedacht want nooit gesport, fors gerookt tot voor 6 maanden geleden, 40+ en wat overgewicht.
Bij mij bestaat de laag-intensieve training voor vetbranding dus voornamelijk uit cardio oefeningen. Cardio = vetverbranding bij mijquote:Op woensdag 20 mei 2009 00:18 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ah, maar het punt voor mij is dat ik vetverbranding absoluut niet langer volhoud dan cardio, omdat ik het zo vreselijk saai vind... dan is de afweging weer anders denk ik. waar heb je die hartslagmeter van jou gekocht? lijkt me ook wel wat...
[..]
ik houd cardio en vetverbranding even lang vol, omdat ik t zo saai vind duszelf leg ik nog iets meer accent op krachttraining, vóór ik uberhaupt aan de cardio ga (na warm-up)
Momenteel kan ik niet lopen omdat ik op school zit.quote:Op woensdag 20 mei 2009 16:30 schreef omearos het volgende:
* omearos schopt ook Levi
En anders hier een uitleg waarom je niet kon gaan lopen
Bij overgewicht is het wel veel belastender voor je knieën, dat is zeker geen fabeltje! En bij zwaar overgewicht zou ik het ook niet aanraden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:13 schreef Droeke het volgende:
Effe een vraagje tussendoor: is het niet heel slecht voor je knieen en enkels om te gaan hardlopen als je (zwaar) overgewicht hebt? Kun je pas bij een bepaald BMI 'veilig' lopen? Of is dat ook een fabeltje?
Dat hoeft ook niet perse gerelateerd te zijn aan je gewicht. Kan ook foute manier van lopen of iets dergelijks.quote:Op donderdag 21 mei 2009 09:25 schreef teigan het volgende:
Ik had er eerder nooit last van, en nu ineens kreeg ik wel last van mijn knieën, terwijl ik ondertussen flink veel lichter ben...
Er is dus ook niet echt een pijl op te trekken....
mijn looptechniek leek in orde zeiden ze bij de hardloopwinkel.. Maar misschien is het ongelijke terrein waar ik toch regelmatig over rende niet zo goed geweest... En de combinatie met skaten..quote:Op donderdag 21 mei 2009 09:26 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet perse gerelateerd te zijn aan je gewicht. Kan ook foute manier van lopen of iets dergelijks.
Waarschijnlijk heb je het al een keer gezegd hier (en dan bied ik vast mijn excuses aan...), maar welke hartslagmeter heb je (merk, typenr) en welke software gebruik je voor je output?quote:Op maandag 18 mei 2009 21:48 schreef dyna18 het volgende:
Vandaag heb ik de hartslagmeter omgehad bij het fitnessen. Zie hier het hartslaggrafiekje.
[ afbeelding ]
....
[ afbeelding ]
Anders tempotje langzamer, en even ander terein pakken. Gras of iets dergelijks wat meer dempt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 09:55 schreef teigan het volgende:
[..]
mijn looptechniek leek in orde zeiden ze bij de hardloopwinkel.. Maar misschien is het ongelijke terrein waar ik toch regelmatig over rende niet zo goed geweest... En de combinatie met skaten..
Ik hoop het volgende week te weten te komen..
Ik had de Polar FT80 gekocht.quote:Op donderdag 21 mei 2009 09:56 schreef Droeke het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je het al een keer gezegd hier (en dan bied ik vast mijn excuses aan...), maar welke hartslagmeter heb je (merk, typenr) en welke software gebruik je voor je output?
Ben namelijk erg geinteresseerd, vind het erg leuk je workouts zo te kunnen bestuderen
Dank je welquote:Op donderdag 21 mei 2009 14:19 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik had de Polar FT80 gekocht.
Om dit soort output grafiekjes te kunnen maken heb je ook de FlowLink nodig.
Dat is een soort USB platform die het horloge uitleest.
In de renteshop van de ING zit bij de FT80 de Flowlink erbij.
De FT40 kan ook met de flowlink overweg, maar daar is hij optioneel, dus moet je hem dan los kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |