Dat klopt; dat doe ik dus ook niet; alleen maar volkoren producten (crackers, brood, pistolets enz.). Eierkoeken eet ik overigens gewoon wel (omdat ik die heel lekker vindt :-) ). Bovendien 'doe' ik het ook niet zo heel streng met het avondeten (ik let alleen wel op dat ik niet veel aardappelen eet - daar neig ik van bij te komen)....quote:Op maandag 18 mei 2009 10:24 schreef ColdFeet het volgende:
Droeke, bij mij zit de aversie tegen Sonja 'm ook vooral in de producten die ze voorschrijft (de regelmaat in haar schema kan ik wel degelijk waarderen).
Als je zo'n laag-calorisch dieet doet, zou je geen eierkoeken en pistolets moeten eten! Dat zijn gewoon loze calorieen: alleen maar witte suiker en witte bloem. Om aan je vitaminen- en mineraleninname te komen, heb je echt betere producten nodig (en dan mag je van Sonja bijvoorbeeld geen avocado, mango of noten eten).
Cola light met een scheutje jenever, da's een betere keusquote:Op maandag 18 mei 2009 10:27 schreef Sjeen het volgende:
Regelmaat is prima, variatie is belangrijk, genieten is ok! Uitkijken alleen dat je voldoende binnenkrijgt op een dag, en dat je van witte wijn cellulitis krijgt is
Kijk, dat klinkt alweer beter dan dat je Sonja Bakkert.quote:Op maandag 18 mei 2009 10:28 schreef Droeke het volgende:
[..]
Dat klopt; dat doe ik dus ook niet; alleen maar volkoren producten (crackers, brood, pistolets enz.). Eierkoeken eet ik overigens gewoon wel (omdat ik die heel lekker vindt :-) ). Bovendien 'doe' ik het ook niet zo heel streng met het avondeten (ik let alleen wel op dat ik niet veel aardappelen eet - daar neig ik van bij te komen)....
Nee ik hou niks bij (dat vind ik dan weer het voordeel). Ik heb geen zin om de hele tijd met calorieen-lijstjes te zeulen. Ik pak gewoon wat er in het lijstje staat. Maar je hebt gelijk, ik doe dan mijn eigen variant op SB. En het afwegen van mijn avondeten vind ik ook onzin. Gewoon lekker stukje vlees, veel groente en soms wat van pasta/rijst/boterham (en een hele enkele keer aardappel). Ik ben 1.70 en weeg nu (nog een veel te vele) 93,4 kg....quote:Op maandag 18 mei 2009 10:49 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Kijk, dat klinkt alweer beter dan dat je Sonja Bakkert.
Hou je ook bij hoeveel je binnenkrijgt op een dag? Ik weet natuurlijk niet hoelang en hoe zwaar je bent, maar voor iemand van bijv. 1.80 mtr is het een beetje belachelijk om op 1200 calorieen te gaan zitten.
lekker eten is dan ook een kwestie van smaak.quote:Op maandag 18 mei 2009 10:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Cola light met een scheutje jenever, da's een betere keus
Ah ja, dat is de reden dat Sonja voor jou en mij geen optie is: het mens heeft totaal geen verstand van lekker eten
Ik zeg: gekookte prei!quote:Op maandag 18 mei 2009 11:00 schreef Troel het volgende:
[..]
lekker eten is dan ook een kwestie van smaak.
Niet te vreten, maar ik heb hier iemand in huis die het heel graag eetquote:Op maandag 18 mei 2009 11:07 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik zeg: gekookte prei!
Ow, en Droeke, ik probeer 3 keer per week een rondje te rennen, 3 keer een les op de sportschool te doen en een aantal keer per week naar mijn werk te fietsen.
Maar weken als dit maken het niet veel handiger met een paar dagen vrij en mijn tijd verdelen tussen 2 huizen.Maar afijn, dan ren ik een extra rondje. Of ik doe geen woon-werk-verkeer fietsen, maar ga ergens anders heen fietsen.
True. Maar Sonja gebruikt zo weinig smaakmakers dat de meeste mensen haar eten als laf en flauw zouden bestempelen, dunkt mijquote:Op maandag 18 mei 2009 11:00 schreef Troel het volgende:
[..]
lekker eten is dan ook een kwestie van smaak.
Ik ben 1.70 en weeg 95 kg en loop ook Evy. Vorig jaar kon ik ook echt 5km lopen, maar toen woog ik 88kg.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:55 schreef glimworm het volgende:
Ieamd ervaring met hardlopen als je te zwaar bent? Ben nog net 100 kilo, bij lengte va 1m75,, En heb al paar lessen Evy gelopen... Die paar minuutjes zullen geen kwaad kunnen als je te zwaar bent, maar langere stukken?
het is toch achterhaald dat je alleen in zone 1 moet trainen om vet te verbranden?quote:Op maandag 18 mei 2009 21:48 schreef dyna18 het volgende:
Vandaag heb ik de hartslagmeter omgehad bij het fitnessen. Zie hier het hartslaggrafiekje.
[ afbeelding ]
Summary
Duration: 00:56:55
Calories: 708 kcal
Average HR: 141 bpm
Maximum HR: 170 bpm
Zeer grappig om te zien dat ze inderdaad een goede opbouw doen met rustig aan opbouwen, daarna lang door blijven gaan en ten slotte weer afbouwen.
Wel is duidelijk dat voor afvallen dit soort groepslessen niet het meest geschikt zijn. Je bouwt er vooral conditie mee op (zone 2). Maar je verbrand maar weinig vet (zone 1).
Ter vergelijking, onderstaand grafiekje is van een cardio work-out gericht op vetverbranden.
[ afbeelding ]
Zie de post boven jequote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:58 schreef dyna18 het volgende:
welkom terug
Niemand trouwens een opmerking over de hartslag?
Ik doe ook sonja, en het is inderdaad flauw. Dat is bekend van haar maar het verbiedt je niet om het zelf op smaak te brengen. Een tartaartje als je dat heb gebruik ik wat paneermeel, ketjap, knoflook, en sambal voor. Nog een klein beetje zout en dan smaakt hij heerlijkquote:Op maandag 18 mei 2009 12:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
True. Maar Sonja gebruikt zo weinig smaakmakers dat de meeste mensen haar eten als laf en flauw zouden bestempelen, dunkt mij
LoL... helemaal overheen gelezen.quote:
Het klopt inderdaad dat je bij een zwaardere trainingssessie (met een hogere hartslag) meer kcal verbruikt dan een lichte cardio sessie.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:36 schreef kwakveense het volgende:
het is toch achterhaald dat je alleen in zone 1 moet trainen om vet te verbranden?
volgens mij was t zo dat je relatief gezien meer vet verbrandt met een zone 1 workout, maar dat je in zone 2 per saldo zoveel kalorieën meer kunt verbranden dat het relatief lagere gehalte aan vet daarmee op gelijke hoogte komt met dat van een zone 1 workout... en dan heb je daarbij ook nog het cardiovasculaire voordeel...
Kwel jezelf toch niet zo en kijk er niet naar.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:26 schreef Riann het volgende:
Ik zie hier ergens weer de naam Sonja vallen.
Dat programma van haar S.O.S. Sonja slaat nergens op die mensen die daar komen die kan ik ook wel laten afvallen en snel ook. Dat is niet zo moeilijk. Daar kan ik wel een beetje boos om worden als ik eerlijk ben.
Ik dacht dat je veel jonger was!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:35 schreef zesje het volgende:
Amai ik wil even laten weten dat ik fier op mezelf ben omdat ik zojuist in les 9 met 1-2-4-4-5 minuten lopen de magische 3 minuten grens doorbroken heb. En het ging best goed![]()
Had ik echt nooit gedacht want nooit gesport, fors gerookt tot voor 6 maanden geleden, 40+ en wat overgewicht.
ja, daarom doe ik ook meestal na mn korte warming up eerst krachttraining zelf... maar ik denk dat dat in de berekening van dyna ook al is meegenomen, dat t even duurt voor je door je glycogeen heen bent.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:23 schreef glimworm het volgende:
Over die hartslag:
Is het niet zo dat zelfs bij een lage hartslag je eerst je koolhydraten-voorraad aanspreekt om energie uit te halen?
ah, maar het punt voor mij is dat ik vetverbranding absoluut niet langer volhoud dan cardio, omdat ik het zo vreselijk saai vind... dan is de afweging weer anders denk ik. waar heb je die hartslagmeter van jou gekocht? lijkt me ook wel wat...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:08 schreef dyna18 het volgende:
Sessie 1: Een cardio sessie van 1h33m
Getrained in zone 1: 1h22m17
Getrained in zone 2: 4m02
Getrained in zone 3: 0
Totaal aantal kcal verbrand: 762 kcal
Vet % verbrand v/d kcal: 32%
Totaal aan vet verbrand: 244 kcal
Totaal aan vet verbrand per uur: 157 kcal / uur
Sessie 2: Groepsles Tae Bo van 56m
Getrained in zone 1: 13m57
Getrained in zone 2: 30m22
Getrained in zone 3: 12m36
Totaal aantal kcal verbrand: 708 kcal
Vet % verbrand v/d kcal: 17%
Totaal aan vet verbrand: 120 kcal
Totaal aan vet verbrand per uur: 129 kcal / uur
ik houd cardio en vetverbranding even lang vol, omdat ik t zo saai vind dusquote:Dus.....
Bij beide trainingen verbrand je kcal en vet. Echter verbrand je dus meer vet bij een laag-intensieve cardio work-out dan bij een hoog-intensieve training. Daarnaast heb je nog de bonus dat de cario work-out langer vol te houden zijn dan de hoog-intensieve work-out, waardoor je met langere sessies nog meer winst kunt pakken. Het is dus terecht dat cardio wordt aangewezen als work-out wanneer je wil afvallen.
Ik geloof echter in beide trainingen. Een hoog-intensieve training helpt je om meer conditie op te bouwen en ook daarbij verbrand je vet. Ik leg echter wel de nadruk op cardio training. In mijn geval dus 1x per week Tae Bo en 2x per week cardio. Zo is het wel gevarieeerd, maar wel met de nadruk op afvallen.
Extra noot: ook met wandelen, fietsen, skaten, etc. doe je aan laag-intensieve activiteit en verbrand je dus vet. Het leuke met het nuttige combineren dus.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:35 schreef zesje het volgende:
Amai ik wil even laten weten dat ik fier op mezelf ben omdat ik zojuist in les 9 met 1-2-4-4-5 minuten lopen de magische 3 minuten grens doorbroken heb. En het ging best goed![]()
Had ik echt nooit gedacht want nooit gesport, fors gerookt tot voor 6 maanden geleden, 40+ en wat overgewicht.
Bij mij bestaat de laag-intensieve training voor vetbranding dus voornamelijk uit cardio oefeningen. Cardio = vetverbranding bij mijquote:Op woensdag 20 mei 2009 00:18 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ah, maar het punt voor mij is dat ik vetverbranding absoluut niet langer volhoud dan cardio, omdat ik het zo vreselijk saai vind... dan is de afweging weer anders denk ik. waar heb je die hartslagmeter van jou gekocht? lijkt me ook wel wat...
[..]
ik houd cardio en vetverbranding even lang vol, omdat ik t zo saai vind duszelf leg ik nog iets meer accent op krachttraining, vóór ik uberhaupt aan de cardio ga (na warm-up)
Momenteel kan ik niet lopen omdat ik op school zit.quote:Op woensdag 20 mei 2009 16:30 schreef omearos het volgende:
* omearos schopt ook Levi
En anders hier een uitleg waarom je niet kon gaan lopen
Bij overgewicht is het wel veel belastender voor je knieën, dat is zeker geen fabeltje! En bij zwaar overgewicht zou ik het ook niet aanraden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:13 schreef Droeke het volgende:
Effe een vraagje tussendoor: is het niet heel slecht voor je knieen en enkels om te gaan hardlopen als je (zwaar) overgewicht hebt? Kun je pas bij een bepaald BMI 'veilig' lopen? Of is dat ook een fabeltje?
Dat hoeft ook niet perse gerelateerd te zijn aan je gewicht. Kan ook foute manier van lopen of iets dergelijks.quote:Op donderdag 21 mei 2009 09:25 schreef teigan het volgende:
Ik had er eerder nooit last van, en nu ineens kreeg ik wel last van mijn knieën, terwijl ik ondertussen flink veel lichter ben...
Er is dus ook niet echt een pijl op te trekken....
mijn looptechniek leek in orde zeiden ze bij de hardloopwinkel.. Maar misschien is het ongelijke terrein waar ik toch regelmatig over rende niet zo goed geweest... En de combinatie met skaten..quote:Op donderdag 21 mei 2009 09:26 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet perse gerelateerd te zijn aan je gewicht. Kan ook foute manier van lopen of iets dergelijks.
Waarschijnlijk heb je het al een keer gezegd hier (en dan bied ik vast mijn excuses aan...), maar welke hartslagmeter heb je (merk, typenr) en welke software gebruik je voor je output?quote:Op maandag 18 mei 2009 21:48 schreef dyna18 het volgende:
Vandaag heb ik de hartslagmeter omgehad bij het fitnessen. Zie hier het hartslaggrafiekje.
[ afbeelding ]
....
[ afbeelding ]
Anders tempotje langzamer, en even ander terein pakken. Gras of iets dergelijks wat meer dempt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 09:55 schreef teigan het volgende:
[..]
mijn looptechniek leek in orde zeiden ze bij de hardloopwinkel.. Maar misschien is het ongelijke terrein waar ik toch regelmatig over rende niet zo goed geweest... En de combinatie met skaten..
Ik hoop het volgende week te weten te komen..
Ik had de Polar FT80 gekocht.quote:Op donderdag 21 mei 2009 09:56 schreef Droeke het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je het al een keer gezegd hier (en dan bied ik vast mijn excuses aan...), maar welke hartslagmeter heb je (merk, typenr) en welke software gebruik je voor je output?
Ben namelijk erg geinteresseerd, vind het erg leuk je workouts zo te kunnen bestuderen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |