Dat klopt; dat doe ik dus ook niet; alleen maar volkoren producten (crackers, brood, pistolets enz.). Eierkoeken eet ik overigens gewoon wel (omdat ik die heel lekker vindt :-) ). Bovendien 'doe' ik het ook niet zo heel streng met het avondeten (ik let alleen wel op dat ik niet veel aardappelen eet - daar neig ik van bij te komen)....quote:Op maandag 18 mei 2009 10:24 schreef ColdFeet het volgende:
Droeke, bij mij zit de aversie tegen Sonja 'm ook vooral in de producten die ze voorschrijft (de regelmaat in haar schema kan ik wel degelijk waarderen).
Als je zo'n laag-calorisch dieet doet, zou je geen eierkoeken en pistolets moeten eten! Dat zijn gewoon loze calorieen: alleen maar witte suiker en witte bloem. Om aan je vitaminen- en mineraleninname te komen, heb je echt betere producten nodig (en dan mag je van Sonja bijvoorbeeld geen avocado, mango of noten eten).
Cola light met een scheutje jenever, da's een betere keusquote:Op maandag 18 mei 2009 10:27 schreef Sjeen het volgende:
Regelmaat is prima, variatie is belangrijk, genieten is ok! Uitkijken alleen dat je voldoende binnenkrijgt op een dag, en dat je van witte wijn cellulitis krijgt is
Kijk, dat klinkt alweer beter dan dat je Sonja Bakkert.quote:Op maandag 18 mei 2009 10:28 schreef Droeke het volgende:
[..]
Dat klopt; dat doe ik dus ook niet; alleen maar volkoren producten (crackers, brood, pistolets enz.). Eierkoeken eet ik overigens gewoon wel (omdat ik die heel lekker vindt :-) ). Bovendien 'doe' ik het ook niet zo heel streng met het avondeten (ik let alleen wel op dat ik niet veel aardappelen eet - daar neig ik van bij te komen)....
Nee ik hou niks bij (dat vind ik dan weer het voordeel). Ik heb geen zin om de hele tijd met calorieen-lijstjes te zeulen. Ik pak gewoon wat er in het lijstje staat. Maar je hebt gelijk, ik doe dan mijn eigen variant op SB. En het afwegen van mijn avondeten vind ik ook onzin. Gewoon lekker stukje vlees, veel groente en soms wat van pasta/rijst/boterham (en een hele enkele keer aardappel). Ik ben 1.70 en weeg nu (nog een veel te vele) 93,4 kg....quote:Op maandag 18 mei 2009 10:49 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Kijk, dat klinkt alweer beter dan dat je Sonja Bakkert.
Hou je ook bij hoeveel je binnenkrijgt op een dag? Ik weet natuurlijk niet hoelang en hoe zwaar je bent, maar voor iemand van bijv. 1.80 mtr is het een beetje belachelijk om op 1200 calorieen te gaan zitten.
lekker eten is dan ook een kwestie van smaak.quote:Op maandag 18 mei 2009 10:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Cola light met een scheutje jenever, da's een betere keus
Ah ja, dat is de reden dat Sonja voor jou en mij geen optie is: het mens heeft totaal geen verstand van lekker eten
Ik zeg: gekookte prei!quote:Op maandag 18 mei 2009 11:00 schreef Troel het volgende:
[..]
lekker eten is dan ook een kwestie van smaak.
Niet te vreten, maar ik heb hier iemand in huis die het heel graag eetquote:Op maandag 18 mei 2009 11:07 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik zeg: gekookte prei!
Ow, en Droeke, ik probeer 3 keer per week een rondje te rennen, 3 keer een les op de sportschool te doen en een aantal keer per week naar mijn werk te fietsen.
Maar weken als dit maken het niet veel handiger met een paar dagen vrij en mijn tijd verdelen tussen 2 huizen.Maar afijn, dan ren ik een extra rondje. Of ik doe geen woon-werk-verkeer fietsen, maar ga ergens anders heen fietsen.
True. Maar Sonja gebruikt zo weinig smaakmakers dat de meeste mensen haar eten als laf en flauw zouden bestempelen, dunkt mijquote:Op maandag 18 mei 2009 11:00 schreef Troel het volgende:
[..]
lekker eten is dan ook een kwestie van smaak.
Ik ben 1.70 en weeg 95 kg en loop ook Evy. Vorig jaar kon ik ook echt 5km lopen, maar toen woog ik 88kg.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:55 schreef glimworm het volgende:
Ieamd ervaring met hardlopen als je te zwaar bent? Ben nog net 100 kilo, bij lengte va 1m75,, En heb al paar lessen Evy gelopen... Die paar minuutjes zullen geen kwaad kunnen als je te zwaar bent, maar langere stukken?
het is toch achterhaald dat je alleen in zone 1 moet trainen om vet te verbranden?quote:Op maandag 18 mei 2009 21:48 schreef dyna18 het volgende:
Vandaag heb ik de hartslagmeter omgehad bij het fitnessen. Zie hier het hartslaggrafiekje.
[ afbeelding ]
Summary
Duration: 00:56:55
Calories: 708 kcal
Average HR: 141 bpm
Maximum HR: 170 bpm
Zeer grappig om te zien dat ze inderdaad een goede opbouw doen met rustig aan opbouwen, daarna lang door blijven gaan en ten slotte weer afbouwen.
Wel is duidelijk dat voor afvallen dit soort groepslessen niet het meest geschikt zijn. Je bouwt er vooral conditie mee op (zone 2). Maar je verbrand maar weinig vet (zone 1).
Ter vergelijking, onderstaand grafiekje is van een cardio work-out gericht op vetverbranden.
[ afbeelding ]
Zie de post boven jequote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:58 schreef dyna18 het volgende:
welkom terug
Niemand trouwens een opmerking over de hartslag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |