abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68912821
Ik ben een meid van 23 jaar en ik heb de spierziekte myotone dystrofie. Vorige week donderdag ben ik naar de huisarts geweest omdat ik laatst gemeten had met een apparaatje van iemand anders en daar bleek uit dat ik te hoge bloeddruk had. Donderdag was ik bij de huisarts 175/105 pols 98. Ik ben het hele weekend ziek geweest duizelig drukkende hoofdpijn overgeven. Nu was hij vanmorgen 210/120 De dokter mij naar maastricht eerste hulp doorgestuurd na telefonisch overleg. Ik heb spierziekte Myotone dystrofie. Ik heb daar alles bij elkaar 2 uur gezeten en toen ze het opmeette toen had ik een bloeddruk van 156/98. Vanmorgen heb ik korte inspanning gehad van me aankleden ontbijten en naar de huisartspraktijk gaan. Nu hebben ze me in maastricht weer naar huis gestuurd omdat hij NU niet ernstig verhoogd is. En dat ze vinden dat de huisarts ook wel iets kan doen. Die gaat morgen weer naar maastricht bellen en naar mijn endocrinoloog om toch te overleggen wat moet ik doen.... 23 jaar zo hoog na kleine inspanning wat te doen.

Ik ben eigenlijk kwaad dat ze me zomaar naar huis sturen in maastricht ziekenhuis. Jullie tips of ideen want ik maak me toch wel een beetje zorgen.
  maandag 11 mei 2009 @ 18:43:08 #2
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_68913689
Tja zo zijn doktoren.
Vriendin van me belde de dokter dat ze 41 graden koorts had en die mocht pas naar het ziekenhuis als het 2 volle dagen aanhield.

Wat je moet doen? Geen idee eigenlijk.
Ik zou het afwachten tot morgen en kijken wat je arts ervan zegt.

Ze laten je niet in gevaar zijn lijkt me. Als het echt zorgwekkend is dan had je wel moeten blijven.
Misschien vinden ze het niet gevaarlijk omdat het niet aanhoudt zoals ik zei over die vriendin van me.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_68915154
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:43 schreef HugoBaas het volgende:
Tja zo zijn doktoren.
Vriendin van me belde de dokter dat ze 41 graden koorts had en die mocht pas naar het ziekenhuis als het 2 volle dagen aanhield.

Wat je moet doen? Geen idee eigenlijk.
Ik zou het afwachten tot morgen en kijken wat je arts ervan zegt.

Ze laten je niet in gevaar zijn lijkt me. Als het echt zorgwekkend is dan had je wel moeten blijven.
Misschien vinden ze het niet gevaarlijk omdat het niet aanhoudt zoals ik zei over die vriendin van me.
Ik ben nu alweer duizelig en die hoofdpijn dus ik weet alweer dat mijn bloeddruk dus weer veel te hoog is. Ik ga nu maar weer in bed liggen daar lig ik het beste. Ik ben benieuwd wat morgen de HA zegt als ze heeft overlegd met die endocrinoloog. Maar ik snap het eigenlijk ook niet omdat ik Myotone Dystrofie heb de meeste sterven aan die spierziekte door hartfalen. Dat is een spier die erg mee doet met die spierziekte.
pi_68916354
Een bloeddrukmeting is en blijft een momentopname. Het eerste dat je nu moet doen is met een klinisch gevalideerde bloeddrukmeter 's ochtends en 's avonds een week lang je bloeddruk opmeten, lekker thuis en volledig in rust, want alleen zó krijg je een betrouwbaar beeld van je bloeddruk. En met die gegevens kan een huisarts/ziekenhuis ook weer verder bepalen wat eraan gedaan kan worden....

Evt kunnen ze je een 24-uurs meting geven, waarbij je dus 24 uur lang ieder kwartier automatisch je bloeddruk genomen wordt. Heel vermoeiend (slapen lukt echt niet) maar is ook een goede manier om een goed beeld te krijgen.

De Microlife BP A100+ is een van de beste en voordeligste bloeddrukmeters uit de categorie klinisch gevalideerde meters.
I had a signature once. It was awful.
  maandag 11 mei 2009 @ 21:54:03 #5
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_68920374
Bloeddrukmeten kan natuurlijk verschillen per arm ook. Zelf meten vind ik persoonlijk altijd wat dubieus, aangezien je zelf er geen echt oordeel over kan doen. Misschien heb je op bepaalde momenten stress, daardoor kan je bloeddruk juist omhoog schieten, vooral omdat je je nu er druk om maakt.

Blijf iig rustig, en als je het echt niet vertrouwt, dan weer naar de huisarts. Zelf meten vind ik persoonlijk alleen nodig als de (huis)arts zegt dat het wel verstandig is. Welke vorm van myotone dystrofie heb je trouwens? De klassieke?
pi_68921772
het beste is vaak om een 24-uurs meting te laten doen, dat geeft een reeeler beeld van de bloeddruk, je moet daarbij noteren welke aktiviteiten je op een bepaaklde tijd doet.
pi_68921889
Leuke tips allemaal, maar dit weten artsen ook wel
Dus als het nodig is wordt dat heus wel gedaan.
  maandag 11 mei 2009 @ 22:31:37 #8
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_68921996
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:28 schreef Repeat het volgende:
Idd. Artsen sturen niet voor niks mensen weer naar huis Komt allemaal wel goed, niet te druk om alles maken, hou het gewoon in de gaten.
pi_68922729
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:28 schreef Repeat het volgende:
Het zou je verbazen hoeveel huisartsen nog met een ouderwetse, met de hand-oppompbare bloeddrukmeter meten. Terwijl die dingen dus echt niet betrouwbaar zijn....In zo'n apparaat zit namelijk een veertje, en iedere meting rekt dat veertje uit, en krimpt hij terug ineen. Na tien metingen is dat veertje nog even flexibel als in het begin, maar na 100 metingen is dat veertje al een heel stuk slapper en holt de betrouwbaarheid van zo'n meter achteruit.
Dus in dat opzicht weten huisartsen helemaal niet altijd alles over bloeddrukmeten, met de hand meten bij huisartsen zou eigenlijk niet meer moeten mogen. Digitale meters van Microlife en enkele modellen van Omron zijn de enige betrouwbare meters voor huisartsen en thuismetingen. (professionele ziekenhuismodellen daar gelaten)

Overigens dien je altijd om je linkerarm te meten omdat de afstand daar het korste is tot je hart, tenzij je een medische indicatie hebt om om je rechterarm te meten.

Tot slot is zelf meten helemaal niet dubieus, omdat het veel rustiger gebeurt, op een beter moment en daarmee een veel beter beeld geeft dan dat je gehele gespannen (ook onbewust) en misschien op de fiets net bij de huisarts bent aangekomen, wittejassenhypertensie heet dat. Als de waardes echter verhoogd zijn van de thuismetingen, is het juist verstandig om met die waardes van een week meten naar een huisarts te gaan omdat deze dan direct aan de slag kan en een beeld heeft van het probleem, en zijn diagnose niet hoeft te trekken uit 1 minder betrouwbare (en soms zelfsmet handpomp gemeten) meting op zijn kamer.
pi_68924215
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:49 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Het zou je verbazen hoeveel huisartsen nog met een ouderwetse, met de hand-oppompbare bloeddrukmeter meten. Terwijl die dingen dus echt niet betrouwbaar zijn....In zo'n apparaat zit namelijk een veertje, en iedere meting rekt dat veertje uit, en krimpt hij terug ineen. Na tien metingen is dat veertje nog even flexibel als in het begin, maar na 100 metingen is dat veertje al een heel stuk slapper en holt de betrouwbaarheid van zo'n meter achteruit.
Dus in dat opzicht weten huisartsen helemaal niet altijd alles over bloeddrukmeten, met de hand meten bij huisartsen zou eigenlijk niet meer moeten mogen. Digitale meters van Microlife en enkele modellen van Omron zijn de enige betrouwbare meters voor huisartsen en thuismetingen. (professionele ziekenhuismodellen daar gelaten)

Overigens dien je altijd om je linkerarm te meten omdat de afstand daar het korste is tot je hart, tenzij je een medische indicatie hebt om om je rechterarm te meten.

Tot slot is zelf meten helemaal niet dubieus, omdat het veel rustiger gebeurt, op een beter moment en daarmee een veel beter beeld geeft dan dat je gehele gespannen (ook onbewust) en misschien op de fiets net bij de huisarts bent aangekomen, wittejassenhypertensie heet dat. Als de waardes echter verhoogd zijn van de thuismetingen, is het juist verstandig om met die waardes van een week meten naar een huisarts te gaan omdat deze dan direct aan de slag kan en een beeld heeft van het probleem, en zijn diagnose niet hoeft te trekken uit 1 minder betrouwbare (en soms zelfsmet handpomp gemeten) meting op zijn kamer.
Het gaat echt te ver om de "ouderwetse" bloeddrukmeters als niet betrouwebaar te noemen. Meten met de hand en dus ook met het oor is nog steeds het meest betrouwbaar. De reden dat er automatische bloeddrukmeters zijn, is dat het wat sneller gaat en dat je niet bekwaam hoeft te zijn in het onderscheiden van de diverse tonen die de boven -en onderdruk aangeven (handig voor doktersassistenten etc). Daarnaast worden bloeddrukmeters om de zo veel tijd geijkt. Ik ga bijna denken dat je een vertegenwoordiger bent van Microlife of Omron. Ben het wel met je eens dat de door jou genoemde digitale bloeddrukmeters de beste/betrouwbaarste zijn.

Altijd om je linkerarm? Je hoort te meten aan de arm met de hoogste bloeddruk. Vaak is dat de dominante arm. Perifere metingen zijn natuurlijk altijd discutabel (het gaat namelijk om de bloeddruk in de aorta, maar daar kan je niet makkelijk bijkomen) en om onderbehandeling te voorkomen neem je dus de arm met de hoogste bloeddruk.

Zelf meten is inderdaad een goede manier. Mits dit goed aan de patient is uitgelegd. Daarnaast is jouw voorbeeld betreffende wittejashypertensie deels niet juist. Iedereen heeft een hogere bloeddruk na het fietsen, ook als je thuis meet. Het gaat om de onbewuste spanning.
pi_68928022
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:54 schreef GotC het volgende:
Bloeddrukmeten kan natuurlijk verschillen per arm ook. Zelf meten vind ik persoonlijk altijd wat dubieus, aangezien je zelf er geen echt oordeel over kan doen. Misschien heb je op bepaalde momenten stress, daardoor kan je bloeddruk juist omhoog schieten, vooral omdat je je nu er druk om maakt.

Blijf iig rustig, en als je het echt niet vertrouwt, dan weer naar de huisarts. Zelf meten vind ik persoonlijk alleen nodig als de (huis)arts zegt dat het wel verstandig is. Welke vorm van myotone dystrofie heb je trouwens? De klassieke?
Ik heb type 1 volwassen vorm meer als 150 repeats ervaring mee??? of heb je het zelf????

en de huisarts had het gister door de telefoon idd ook over een 24 uurs kastje dat ze misschien kunnen zien wanneer ik die hoge bloeddruk heb. Maar ik ga er vanuit dat ze die bloeddruk goed gemeten heeft. Als je daar toch niet meer vanuit kunt gaan.... Maar dan nog vind ik hem in het ziekenhuis nog te hoog voor mijn leeftijd. Maar ze schuiven het probleem weer verder terug naar de huisarts.
pi_68928894
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:27 schreef DDM het volgende:
Het gaat echt te ver om de "ouderwetse" bloeddrukmeters als niet betrouwebaar te noemen. Meten met de hand en dus ook met het oor is nog steeds het meest betrouwbaar.
Ik heb je al uitgelegd dat dat niet waar is. Er is voldoende nieuw onderzoek naar gedaan om dat te bewijzen, maar veel koppige huisartsen willen daar weinig van weten en jij valt kennelijk in die categorie. Voor de exacte details kun je gerust een mail sturen naar Microlife, daar nemen ze altijd de tijd om je dat rustig uit te leggen. En ja, inderdaad, ik verkoop Microlife bloeddrukmeters, maar als je de moeite neemt het verder uit te zoeken dan weet je dat Microlife meer is dan een commercieel merk (zoals Omron), Microlife werkt nauw samen met cardiologen, organiseert ook congressen voor cardiologen en artsen over te hoge bloeddruk, en houdt zich altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op dit gevied. Omdat wij goed samenwerken met dit bedrijf weet ik ook het nodige van deze informatie af, en is mijn advies gewoon oprecht bedoeld ter informatie en niet om zo'n bloeddrukmeter te kopen. Hoewel ik TS wel op het hart druk om áls ze een meter koopt, alsjeblieft geen lam polsding te kopen maar gewoon een klinisch gevalideerde.

Zie ook deze site: http://www.hartstichting.nl/go/default.asp?mID=5527&rID=1368
pi_68936875
ik krijg toch bloeddruk verlagende tabletjes en ik heb 27 mei vervroegde afspraak met endocrinoloog want die hoge bloeddruk moet toch ergens vandaan komen.
pi_68937866
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 08:39 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Voor de exacte details kun je gerust een mail sturen naar Microlife, daar nemen ze altijd de tijd om je dat rustig uit te leggen. En ja, inderdaad, ik verkoop Microlife bloeddrukmeters,
Wij van WC eend adviseren WC eend
pi_68938121
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:42 schreef Repeat het volgende:

[..]

Wij van WC eend adviseren WC eend
Waarom? Als ze besluit een thuismeter te kopen, indien ze die nog niet heeft, mag ze wat mi betreft net zo goed een Omron kopen hoor.... Maar dat is offtopic, waar het om gaat is dat TS niet bang moet zijn naar aanleiding van 1 meting, maar zich moet realiseren dat het een momentopname is en dat ze het in de gaten moet houden alvorens een conclusie en behandelplan uit te stippelen.....

Alvast succes voor de afspraak op 27 mei!
pi_68938258
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:51 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Waarom? Als ze besluit een thuismeter te kopen, indien ze die nog niet heeft, mag ze wat mi betreft net zo goed een Omron kopen hoor.... Maar dat is offtopic, waar het om gaat is dat TS niet bang moet zijn naar aanleiding van 1 meting, maar zich moet realiseren dat het een momentopname is en dat ze het in de gaten moet houden alvorens een conclusie en behandelplan uit te stippelen.....

Alvast succes voor de afspraak op 27 mei!
het is niet aan aanleiding van 1 meting hij is al verschillende metingen te hoog afgelopen donderdag was hij ook 175/105 hij word elke week hoger en nu was hij maandag 210/120 en dat is echt schrikbarend. Maar er word nu actie ondernomen en daar ben ik heel blij om.
pi_68941417
quote:

[..]

Ik heb je al uitgelegd dat dat niet waar is. Er is voldoende nieuw onderzoek naar gedaan om dat te bewijzen, maar veel koppige huisartsen willen daar weinig van weten en jij valt kennelijk in die categorie. Voor de exacte details kun je gerust een mail sturen naar Microlife, daar nemen ze altijd de tijd om je dat rustig uit te leggen. En ja, inderdaad, ik verkoop Microlife bloeddrukmeters, maar als je de moeite neemt het verder uit te zoeken dan weet je dat Microlife meer is dan een commercieel merk (zoals Omron), Microlife werkt nauw samen met cardiologen, organiseert ook congressen voor cardiologen en artsen over te hoge bloeddruk, en houdt zich altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op dit gevied. Omdat wij goed samenwerken met dit bedrijf weet ik ook het nodige van deze informatie af, en is mijn advies gewoon oprecht bedoeld ter informatie en niet om zo'n bloeddrukmeter te kopen. Hoewel ik TS wel op het hart druk om áls ze een meter koopt, alsjeblieft geen lam polsding te kopen maar gewoon een klinisch gevalideerde.

Ook om mij koppig te noemen gaat te ver. Maar dit is wel een typische uitlating van een vertegenwoordiger die het maar niet lukt om een product aan een bepaalde groep te "verkopen". Dit noem je niet koppig, maar dit noem je kritisch. Ik ben wetenschappelijk opgeleid en neem niet zo maar iets aan. Feit is gewoon dat "ouderwetse" bloeddrukmeters prima werken. En ik kan best een mail sturen naar Microlife ja. Maar hoe objectief zullen die zijn!? Die gaan niet zeggen nee "ouderwetse" bloeddrukmeters werken prima, dus waarom een digitale aanschaffen Ik ben op de hoogte dat Microlife samenwerkt met cardiologen etc, maar dit is geen argument als het gaat over de betrouwbaarheid van "ouderwetse" bloeddrukmeters. Daarnaast is het ook geen argument om aan te nemen dat alles wat Microlife beweerd waar is. Ten eerste gaf ik al aan dat Microlife een goed merk is wat betreft digitale bloeddrukmeting, maar dit doet niets of ouderwetse bloeddrukmeters niet te vertrouwen zijn. Ten tweede zegt het feit dat het congressen organiseert ook niets. De farmaceutische bedrijven organiseren ook congressen. Enerzijds als promotie voor hun product, anderzijds als een geschenk. Resumerend zie ik dus geen argumenten voorbijkomen.

Het blijft natuurlijk ook een feit dat een digitale bloeddrukmeter als een oscilloscoop werkt. Ergo er wordt eerst een MAP (mean aterial pressure) berekent en uit dit getal word uiteindelijk de boven -en onderdruk berekent. Terwijl je bij een ouderwetse gewoon hoort waar de boven -en onderdruk zich bevindt.

Ik kan nog veel kritischer worden door alle bloeddrukmeters over boord te gooien (dus ook de digitale) door het simpele feit wat ik al eerder zei. Het gaat om de druk in de aorta en niet om de druk in een armslagader.

Verder vind ik het frappant dat je steeds de term huisartsen gebruikt. Zelfs op de poli/afdeling Interne geneeskunde, het vakgebied waar hypertensie eigenlijk onder valt (Cardiologie is een dochter van de Interne), wordt nog steeds gemeten meten op de ouderwetse manier. Dit zegt genoeg lijkt mij.
pi_68941572
quote:

[..]

Dat er een hoop troep in consumentenmeters op de markt is ben ik met je eens. Dat handmatige meters achterhaald of minder betrouwbaar zijn is voor zover ik weet nonsens, kom maar op met een RCT (of liever: een meta-analyse) die een dergelijke stelling ondersteunen. Voor zover ik weet gebruiken alle hoogleraren interne of cardiologie hier in Nijmegen gewoon een handmatige bloeddrukmeter (en ja, dat is niet echt een argument (argument van autoriteit), maar wel een voorbeeld dat jou stelling blijkbaar niet door hoogleraren ondersteund wordt.

Edit: grofweg hetzelfde als wat collega ( ) DDM stelt dus.

Edit 2: ik was zo vriendelijk even mijn PubMed-skills te gebruiken om wat interessante publicaties op te zoeken. Ik kon niet een onderzoek met een meter van Microlife vinden, maar wel andere automatische sfygmomanometers.

Onderzoek 1: Heinemann M, Sellick K, Rickard C, Reynolds P, McGrail M. Automated versus manual blood pressure measurement: A randomized crossover trial. Int J Nurs Pract 2008, Aug;14(4):296-302.

Conclusie:
quote:
he conclusion from this study was that the Dinamap 8100 machine can be used with some degree of confidence to assess systolic blood pressures in a general population of adult hospital inpatients, but with caution when taking diastolic readings.
Onderzoek 2: Ni H, Wu C, Prineas R, Shea S, Liu K, Kronmal R, Bild D. Comparison of dinamap PRO-100 and mercury sphygmomanometer blood pressure measurements in a population-based study. Am J Hypertens 2006, Apr;19(4):353-60.
Conclusie:
quote:
Although the BP measurements obtained by the Dinamap PRO-100 tend on average to be slightly lower than those obtained by the standard mercury sphygmomanometer in middle-aged and older persons, the discrepancies may vary with age, pulse pressure, and BP. Health care providers and researchers should know of this variation and should interpret Dinamap-measured BP with caution.
Onderzoek 3: Myers MG, McInnis NH, Fodor GJ, Leenen FH. Comparison between an automated and manual sphygmomanometer in a population survey. Am J Hypertens 2008, Mar;21(3):280-3.
quote:
Conventional manual BP readings can be replaced by readings taken using a validated, automated BP recorder in population surveys. The slightly lower readings obtained with the BpTRU device (in the context of reduced observer-subject interaction) may be a more accurate estimate of BP status.
Mijn interpretatie: er is voldoende bewijs dat automatische bloeddrukmeters ongeveer even betrouwbaar zijn als handmatige. Beide methodes hebben hun voor- en nadelen. Voor de stelling dat handmatige bloeddrukmeters hopeloos verouderd zijn, vind ik geen bewijs.

[ Bericht 18% gewijzigd door dotKoen op 12-05-2009 15:40:19 ]
pi_68942066
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:18 schreef DDM het volgende:

[..]

Ook om mij koppig te noemen gaat te ver. Maar dit is wel een typische uitlating van een vertegenwoordiger die het maar niet lukt om een product aan een bepaalde groep te "verkopen".
Ik ben geen vertegenwoordiger, en dat het 'niet lukt' om een product te verkopen is al helemaal nonsens: een goed product verkoopt zichzelf. Het maakt mij in dit topic werkelijk niet uit of TS direct een Mircolife wil kopen, ik probeer alleen met de kennis die ik dankzij de contacten hierdoor heb TS te helpen. En feit blijft dat thuismetingen het meest betrouwbare beeld geven over bloeddruk, en ik geef net zo goed aan dat een 24-uurs meting een goed idee zou kunnen zijn, die ook niets te maken heeft met het verkopen van bloeddrukmeters.

Overigens kun je voor de betrouwbaarheid van handmeters beter naar de ESH (= onafhankelijk) mailen, maar ik weet niet hoe vlot zij zijn met communicatie. Zij zullen hoogstwaarschijnlijk dit verhaal echter net zo goed bevestigen.

Maar waar hebben we het hier nou over? Het gaat erom dat TS geholpen kan worden aan haar hoge bloeddruk, en dat is toch een stuk belangrijker Laten we niet verder offtopic gaan, daar is TS niets mee gebaat en het probleem is zo al vervelend genoeg.
pi_68942072
Het gaat natuurlijk ook een beetje om het "kijk mij eens bloeddruk meten met een manometer" beeld. Ik geloof best dat een automaat geen andere waarden meet dan iemand die het handmatig doet, maar dan denkt die patient ook van die artsen van tegenwoordig doen ook niks meer zelf.
pi_68942334
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:35 schreef Repeat het volgende:
Het gaat natuurlijk ook een beetje om het "kijk mij eens bloeddruk meten met een manometer" beeld. Ik geloof best dat een automaat geen andere waarden meet dan iemand die het handmatig doet, maar dan denkt die patient ook van die artsen van tegenwoordig doen ook niks meer zelf.
Mee eens, zie ook wat quotes uit onderzoeken hierboven.
pi_68942370
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:35 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ik ben geen vertegenwoordiger, en dat het 'niet lukt' om een product te verkopen is al helemaal nonsens: een goed product verkoopt zichzelf. Het maakt mij in dit topic werkelijk niet uit of TS direct een Mircolife wil kopen, ik probeer alleen met de kennis die ik dankzij de contacten hierdoor heb TS te helpen. En feit blijft dat thuismetingen het meest betrouwbare beeld geven over bloeddruk, en ik geef net zo goed aan dat een 24-uurs meting een goed idee zou kunnen zijn, die ook niets te maken heeft met het verkopen van bloeddrukmeters.

Overigens kun je voor de betrouwbaarheid van handmeters beter naar de ESH (= onafhankelijk) mailen, maar ik weet niet hoe vlot zij zijn met communicatie. Zij zullen hoogstwaarschijnlijk dit verhaal echter net zo goed bevestigen.

Maar waar hebben we het hier nou over? Het gaat erom dat TS geholpen kan worden aan haar hoge bloeddruk, en dat is toch een stuk belangrijker Laten we niet verder offtopic gaan, daar is TS niets mee gebaat en het probleem is zo al vervelend genoeg.
Zo kom je wel over, want ik was volgens jou koppig. Alleen maar dat ik het niet eens ben met je verhaal. En het is wel een typische uitlating van een vertegenwoordiger. Dat jij dat niet bent doet daar niets aan af. Uiteraard begrijp ik het doel van dit topic. Echter, jij begon met het verhaal dat ouderwetse bloeddrukmeters niet betrouwbaar zijn. Ik spring daar alleen maar op in.

En nu echt voor de laatste keer: ik ben het met je eens dat een 24-uurs bloeddrukmeting een goede optie is en dat dit moet gebeuren met een digitale bloeddrukmeter van Microlife of Omron. Want zoals ik hier boven al zei, daar ging de discussie niet om.

En nu om te kijken of je op de hoogte bent van de nieuwe inzichten wat betreft de 24-uurs bloeddrukmeting. Wat weet je te vertellen over de nachtelijke waarden?

Dank je dotKoen voor je korte, maar krachtige literatuuronderzoek Ik had even geen zin om te zoeken
pi_68944741
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:42 schreef DDM het volgende:
En nu om te kijken of je op de hoogte bent van de nieuwe inzichten wat betreft de 24-uurs bloeddrukmeting. Wat weet je te vertellen over de nachtelijke waarden?
ik heb geen medische achtergrond en kan daar dan ook niets over zeggen, jullie zijn degenen die van dat soort dingen meer van weten ik weet alleen dat slapen met zo'n meter een verschrikking is
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:54:24 #24
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_68945150
Bij mij op de afdeling worden alleen maar handmatige metingen gedaan Alleen bij de patiënten die aan de chemo zitten wordt vaak elk kwartier een meting gedaan, dit wel met de elektrische bloeddrukmeter. Verder word het zo vaak mogelijk vermeden met de elektrische bloeddrukmeter een meting te doen, patiënt ervaart dit vaker als niet prettig.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:58:07 #25
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_68945313
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 06:37 schreef Riann het volgende:

[..]

Ik heb type 1 volwassen vorm meer als 150 repeats ervaring mee??? of heb je het zelf????

en de huisarts had het gister door de telefoon idd ook over een 24 uurs kastje dat ze misschien kunnen zien wanneer ik die hoge bloeddruk heb. Maar ik ga er vanuit dat ze die bloeddruk goed gemeten heeft. Als je daar toch niet meer vanuit kunt gaan.... Maar dan nog vind ik hem in het ziekenhuis nog te hoog voor mijn leeftijd. Maar ze schuiven het probleem weer verder terug naar de huisarts.
Nee, heb het niet zelf, maar laatst beetje onderzoek naar gedaan .

Goed dat je nu pilletjes hebt (nja, eigenlijk niet ) en een afspraak hebt. Hoop dat het uiteindelijk niks is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')