Je doet het goed hoorquote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:14 schreef teigan het volgende:
Ik heb net nog even een schaaltje yoghurt gepakt met een beetje vruchtenhagel erin... Dat vult dan wel..
Verantwoorde tussendoortjes heb ik niet echt liggen op dit moment, ik zorg er nu wel meestal voor dat er iets van komkommer of radijsjes ligt..
Het is nu gewoon echt weer het afwennen van suikers denk ik, en dat ik ook vooral een kwestie van doorzetten....
hij probeert wel te helpen, maar als hij er niet is, dan is het lastig helpen... En de fruitschaal is leeg, morgen gaan we weer naar de markt en weer heel veel inslaan... Ik had ook al fruit op als toetje..quote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:18 schreef omearos het volgende:goed bezig Sjeen
Teigan: kan je niet met M afspreken dat hij op een of andere manier meehelpt? Want op puur discipline hou je het mogelijk niet de hele avond vol. Vooral als je ondertussen baalt dat je niet kan sporten. Nare situatie
Marikenloop is 17 mei, daarna heb ik geen wedstrijden meer gepland
Sporten kunnen dusdanig verschillen dat zelfs een basisconditie amper helpt. Ik deed vroeger best veel aan sport en kon snel en lang fietsen, en dan moet je echt denken aan snelheden boven de 50 kmh makkelijk halen en lange stukken met gemiddeld 30, ik deed echt alles op de fiets toen. Maar bij de coopertest kwam ik op school met veel pijn en moeite net ver genoeg om een voldoende te krijgen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:03 schreef motorbloempje het volgende:
ach, de 15km ging ook niet zonder problemen, maar ik zou met een gemiddelde van 9km per uur zo de 5 en zelfs 10 wel uitlopen. Het gaat me nu om de snelheid, die ik omhoog wil naar 11 of 12 km per uur
Ik bedoel meer, dat je inmiddels een BASISconditie moet hebben, en die vormt de basis voor ál je sportactiviteiten. Door elke keer weer voorzichtig laag te beginnen benadeel je jezelf.
Ben zelf ook weer eens een keer écht laag begonnen en ben toen aan het eind van de evy-les dezelfde nog een keer gaan lopen omdat het écht te simpel was.
Basisconditie is dus niet ánders, maar is basis voor alleseen hardloopconditie is idd anders dan een dansconditie, maar je basisconditie zou inmiddels toch wel op peil mogen zijn: wat meer vertrouwen in jezelf hebben en een béétje doorbijten
Is in ieder geval wel iets positiefs dat je hier niet meer mag komen danquote:Op maandag 11 mei 2009 08:05 schreef Klonk het volgende:
nog 1 kilo eraf bij mij en ik mag hier niet meer komen
nah, het feit dat ik dan 33 kilo ben afgevallen is toch wel ook een pluspuntjequote:Op maandag 11 mei 2009 08:05 schreef rene90 het volgende:
[..]
Is in ieder geval wel iets positiefs dat je hier niet meer mag komen dan
Jezus netjes hoor, en in hoeveel tijd is dat gegaan?quote:Op maandag 11 mei 2009 08:09 schreef Klonk het volgende:
[..]
nah, het feit dat ik dan 33 kilo ben afgevallen is toch wel ook een pluspuntje
En heb je hiervoor speciale dingen gedaan om zoveel af te vallen?quote:Op maandag 11 mei 2009 08:12 schreef Klonk het volgende:
14 maanden tot nu toe
en jij, wil jij er nog veel af, of is het het buikje weg werken ?
dan mag je naar het Slank topicquote:Op maandag 11 mei 2009 08:05 schreef Klonk het volgende:
nog 1 kilo eraf bij mij en ik mag hier niet meer komen
speciale dingen, afgezien van elke dag een half uurtje tot een uurtje fietsen, gezonder en bewuster gaan eten, zelfdiscipline en een dodelijke angst voor injectienaalden (bloedsuiker was bijna 10, zeg maar een hint dat het echt niet gezond was) eigenlijk nietquote:Op maandag 11 mei 2009 08:13 schreef rene90 het volgende:
[..]
En heb je hiervoor speciale dingen gedaan om zoveel af te vallen?
Uhm ben begonnen op 107.8, en het streven is 85. (Nu 103.1 en 2 weken bezig)
Dat is wel het belangrijkste lijkt me, dat het een levensverandering is.quote:Op maandag 11 mei 2009 08:19 schreef Klonk het volgende:
[..]
speciale dingen, afgezien van elke dag een half uurtje tot een uurtje fietsen, gezonder en bewuster gaan eten, zelfdiscipline en een dodelijke angst voor injectienaalden (bloedsuiker was bijna 10, zeg maar een hint dat het echt niet gezond was) eigenlijk niet
nu kwam al die wijsheid niet van mezelf, ik heb een dieetiste bij het groene kruis (kan iedereen), die heeft me keigoed geholpen met nieuwe eetschema´s om er voor te zorgen dat het geen dieet was maar een levensverandering
en voor je het weet wen je je de verkeerde dingen aanquote:Op maandag 11 mei 2009 08:40 schreef rene90 het volgende:
Ik zal het eens overwegen om naar de huisarts te gaan, heb voor mijzelf nu wel het gevoel dat mijn patroon aan het wijzigen is en het een structureler iets gaat worden. Ik mag nu ook gruwelijk veel eten eigenlijk, afgelopen zaterdag 200 gr. sla, en 200 gr. frites
Ik heb nu zo een sonja bakker boek dus allemaal vaste week menu's waarin precies staat wat ik mag eten op een dag. Dus dat zijn wel de goede dingen die ik dan mag etenquote:Op maandag 11 mei 2009 08:46 schreef Klonk het volgende:
[..]
en voor je het weet wen je je de verkeerde dingen aan![]()
dat heb ik ook een keer gehad tijdens een eerdere poging toen ik het dacht allemaal zelf te weten
ongetwijfeld, maar je moet eens weten hoe fijn het is om een dieetist te hebben, kost niets extra´s en geeft veel steun en infoquote:Op maandag 11 mei 2009 08:47 schreef motorbloempje het volgende:
maar maar maar maar... er zijn ook best mensen die 't zonder dieetist kunnen, hoor...
Mits je de goeie treft... Bij mij was het zo erg dat ik de dietiste aan het voorlichten was op een bepaald moment. Geen enkele baat bij gehad helaas. Ik doe het dus wel gewoon zelfquote:Op maandag 11 mei 2009 09:08 schreef Klonk het volgende:
[..]
ongetwijfeld, maar je moet eens weten hoe fijn het is om een dieetist te hebben, kost niets extra´s en geeft veel steun en info
nu moet ik idd toegeven dat ik een super dieetiste heb, goeie adviezen vooral dat een tweede stuk vlaai gewoon magquote:Op maandag 11 mei 2009 09:15 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mits je de goeie treft... Bij mij was het zo erg dat ik de dietiste aan het voorlichten was op een bepaald moment. Geen enkele baat bij gehad helaas. Ik doe het dus wel gewoon zelf
Goed zo! Een tweede stuk vlaai mag ook gewoon, als je het echt echt lekker vindt. Niet een tweede stuk vlaai omdat anderen het ook nemen, het anders weggegooid wordt of welk ander extern argument dan ook. Het allerbelangrijkste voordat je iets in je mond stopt, is de vraag 'Heb ik hier echt zin in, vind ik het echt, echt lekker? En is het me de moeite waard om ofwel iets extra voor te sporten ofwel te accepteren dat ik deze week iets minder afval of zelfs iets aankom'...quote:Op maandag 11 mei 2009 09:17 schreef Klonk het volgende:
[..]
nu moet ik idd toegeven dat ik een super dieetiste heb, goeie adviezen vooral dat een tweede stuk vlaai gewoon mag
Oei, 3.3 is wel laag! Chocolade is dan wel een heel fijn medicijn.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:26 schreef Klonk het volgende:
ik heb nog een goed excuus om af toe een chocoreep te pakken, van een bloedsuiker waarde van om en nabij de 10, zit ik nu af en toe overdag onder de 3.3, hypo dus en ik telkens blij dat ik een hypo heb
ik ook, en ik woon in Limburg, voel mijn pijnquote:Op maandag 11 mei 2009 09:27 schreef Sjeen het volgende:
Mijn grootste probleem... Ik weet precies hoe ik het moet doen, maar dat knopje omzettenIk ben te zeer een bourgondiër en dat strookt niet met de matigheid die ik zou willen naleven
quote:Op maandag 11 mei 2009 09:28 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik ook, en ik woon in Limburg, voel mijn pijn
Ook in Limburg woont, pijn ook voeltquote:Op maandag 11 mei 2009 09:28 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik ook, en ik woon in Limburg, voel mijn pijn
als ik een harde scheet laat dan komen ze in het Duits klagen bij mij, Belgie heb ik wat langer voor nodig, half uurtje denk ikquote:Op maandag 11 mei 2009 09:33 schreef Sjeen het volgende:
Ik haal Duitsland ook wel in een kwartier, België binnen 10 minuten
Ik het huis van mijn achterburen.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:37 schreef Klonk het volgende:
als ik boven uit mijn raam kijk zie ik Duitsland liggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |