De onderste is van DirkH, de bovenste niet. Verder geen verschil.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:18 schreef dennistd het volgende:
Zoek de verschillen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heeft ie zijn Italiaans gedrocht dan nog?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:24 schreef Jump het volgende:
[..]
De onderste is van DirkH, de bovenste niet. Verder geen verschil.
Ja zo krijg je wel een trein ontspoort.quote:
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Virm
Dat moet het zijn ja, want na 20 minuten in een DD-AR verfoeide ik het materieel al. Je zit op dun beklede planken en het doet nog aftands aan ook.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:33 schreef Toeps het volgende:
Peeps, ik heb een lofzang over de DD-AR geschreven. En er zijn al twee commenters het met me eensIk denk dat het een vrouwending is.
http://toeps.livejournal.com/62190.html
Het is hilarisch 's morgens met allemaal mensen met koffie.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Virm is ook Kut met Peren natuurlijk.
Aufböcken bittequote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tuuuuuudieeeeeeeeeeeeeeeduuuuuuuuuuu tie die die die die tuuuuuuuuuuuuuuuuu dieeeeeeeeeeeduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuudieeeedelieeeedieeeee duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Vlaflips hebben net zulke dunne planken, alleen dat lappie stof probeert het nog te verbloemen.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat moet het zijn ja, want na 20 minuten in een DD-AR verfoeide ik het materieel al. Je zit op dun beklede planken en het doet nog aftands aan ook.
En toch is het daarin beter uit te houdenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:41 schreef Toeps het volgende:
[..]
Vlaflips hebben net zulke dunne planken, alleen dat lappie stof probeert het nog te verbloemen.
Volgens mij noemde Fles dat een smeulpeukquote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:43 schreef Toeps het volgende:
tafeltjes-dessin
Dat had ik ook ja. Wist wel dat het een motiefje was, maar toch denk je dat er iets op zit wat er niet op thuis hoort.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:43 schreef Toeps het volgende:
Trouwens iemand het wel eens opgevallen dat de nieuwe VIRMs zo'n tafeltjes-dessin hebben dat je de eerste vijf keer denkt dat iemand de tafel in de fik heeft gestoken? Ik zei het tegen Fles en hij wist het gewoon niet eens!Hij dacht ook dat het een brandvlek was.
Eensquote:Overall fav is toch wel de Koploper, of een leeg zesje in een ICK ()
Neh vind ik niet. Ik vind Vlaflips zo open. Zeg maar, in een DD-AR heb je allemaal verschillende hokjes en nisjes waar je in kan, vinnik leukquote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En toch is het daarin beter uit te houden
Begin hier even met teruglezenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:43 schreef Toeps het volgende:
Trouwens iemand het wel eens opgevallen dat de nieuwe VIRMs zo'n tafeltjes-dessin hebben dat je de eerste vijf keer denkt dat iemand de tafel in de fik heeft gestoken? Ik zei het tegen Fles en hij wist het gewoon niet eens!Hij dacht ook dat het een brandvlek was.
Overall fav is toch wel de Koploper, of een leeg zesje in een ICK ()
Weet je wie ik ook geen vogeltje vind?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel tof dat er toch foto's zijn van de V250 in de NedTrain-loods, ook al mocht het niet![]()
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:18 schreef James1988 het volgende:
Weet je wie ik ook geen vogeltje vind?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Al die dubbeldeks kutzooi mag van mij tegelijk de zee in hoorquote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:34 schreef NikkelCobalt het volgende:
He, nog een DD-AR fapper.Ik snap ook nog steeds niet waarom BEPAALDE personen zo pro VIRM zijn.
Dennis, hoe ga jij naar die opendag toe? En met wie ga je?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:24 schreef dennistd het volgende:
Zoek de verschillen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik doelde op James1988.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Al die dubbeldeks kutzooi mag van mij tegelijk de zee in hoor
Jawel, dat weet ik ook welquote:
Zo zo, de Santa-Expres heeft de Poolcirkel ook weer gehaald?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Mook Molenhoek gaat 6 mei open.
Het bordje hing er vanochtend al.
[ afbeelding ]
\\hohoquote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:
1 tremmetje in 11 dagen? En je komt je hier melden?
Mja.
.
Ik ben benieuwd ^^quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Morgen ergens meer foto's van mijn hand, dan van de omleidingen (o.a. ICE) op een vrij zonnige dag tussen Eindhoven en Venlo.
ik ga met de trein (auto kan nou eenmaal niet op tegen een kruidvatkaartjequote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dennis, hoe ga jij naar die opendag toe? En met wie ga je?
Jij liever dan ikquote:Op zondag 3 mei 2009 07:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik rijd nog dagelijk in een DD-AR, tussen Utrecht en Houten
Zie pm verderquote:Op zondag 3 mei 2009 07:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik ga met de trein (auto kan nou eenmaal niet op tegen een kruidvatkaartje)
verder had ik met niemand iets afgesproken om samen te gaan
Niets mis met DD-AR'etjes voor de korte afstand. Zwolle - 't Harde is goed te doen. Locje ervoor en planken maar. Nee dan Utrecht - Limboland in een VIRMquote:
Ik heb niet voor keuze hèquote:
Utrecht - Ede is nog te doen.quote:Op zondag 3 mei 2009 11:24 schreef JeePee83 het volgende:
Nee dan Utrecht - Limboland in een VIRM. Dat is erg
"Ga maar mee met die witte meneer."quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tuuuuuudieeeeeeeeeeeeeeeduuuuuuuuuuu tie die die die die tuuuuuuuuuuuuuuuuu dieeeeeeeeeeeduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuudieeeedelieeeedieeeee duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Nog steeds mijn favoriete woord uit deze topicreeksquote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij noemde Fles dat een smeulpeuk
\quote:
Het geruststellende antwoord: Meestal nietquote:Op zondag 3 mei 2009 14:57 schreef Quyxz_ het volgende:
Als ik wel eens mensen zo op het perron zie staan vraag ik me altijd af "is het een fokker?"
bronquote:Met ingang van 6 mei aanstaande wordt op de Maaslijn (traject Roermond - Nijmegen) tussen Cuijk en Nijmegen Heyendaal het nieuwe station Mook - Molenhoek in gebruik genomen.
Door de extra stop in Mook - Molenhoek wijzigen de tijden in Nijmegen en Nijmegen Heyendaal. De aankomsttijden van Nijmegen en Nijmegen Heyendaal liggen 1 minuut later en de vertrektijden liggen 1 minuut eerder. De tijden van de overige stations blijven gelijk.
Buitenland - Buitenland transfers kunnen ze toch niet verkopen hier? Ik kreeg dat iig te horen toen ik na ging vragen bij de NS Internationaalbalie op Asc.quote:Op zondag 3 mei 2009 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen idee, ik ga altijd naar de NS Internationaal balie hier op Ut. Zo'n beetje het enige wat ik zal missen in Dv
Wat ben je precies van plan dan?quote:Op zondag 3 mei 2009 15:57 schreef Lemjur het volgende:
Buitenland - Buitenland transfers kunnen ze toch niet verkopen hier? Ik kreeg dat iig te horen toen ik na ging vragen bij de NS Internationaalbalie op Asc.
Ik kom trouwens vanuit Malmö, Zweden dus ga niet rechstreeks naar Berlijn. Dan was het wel mogelijk geweest
Amsterdam-Kopenhagen-Malmö-Poznań-Warschau-Wenen-Bratislava-Budapest-Belgrado-Sofia-Plovdiv-Istanbul. In een maandquote:Op zondag 3 mei 2009 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat ben je precies van plan dan?![]()
Als ik een bloedhekel aan je had zou ik zeggen "Treinreiswinkel.nl, moet je doen" maar zo goed ken ik je niet
Vanaf daar al is Interrail Global Pass ongeveer je only movequote:Op zondag 3 mei 2009 16:05 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Amsterdam-Kopenhagen-Malmö-Poznań-Warschau-
dat dusquote:Op zondag 3 mei 2009 16:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vanaf daar al is Interrail Global Pass ongeveer je only move
Zitten er echt zo veel voordelen aan? Je betaald tegenwoordig toch vet veel aan toeslagen enzo? (En het neemt de charme van het treinen ook een beetje weg, dat je zon pas laat zien in plaats van je net gedrukte kaartjequote:Op zondag 3 mei 2009 16:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vanaf daar al is Interrail Global Pass ongeveer je only move
Ja, ervaring. En ja, ze versturen naar Nederland. Website is beter dan NS, prijzen zijn beter dan NS, beschikbaarheid kaartjes is beter dan NS. Ik zou zeggen: boeken.quote:Op zondag 3 mei 2009 15:43 schreef Lemjur het volgende:
Hier iemand ervaring met het boeken van tickets via bahn.de? Ze versturen toch ook naar Nederland?
(Fles: Berlijn - Poznań.. Polen)
volgens mij zitten de toeslagen al bij de pas in. toen ik ging hoefde ik geen toeslag te betalen voor de ICE.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:14 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Zitten er echt zo veel voordelen aan? Je betaald tegenwoordig toch vet veel aan toeslagen enzo? (En het neemt de charme van het treinen ook een beetje weg, dat je zon pas laat zien in plaats van je net gedrukte kaartje.
Toen ik een weekje naar Zuid-Zweden ging werd me dat ook aangeraden. En ach, toeslagen. Voor een slaapplaats inclusief ontbijt en douche op het balkon betaal je 60 euro toeslag/reservering etc ja. Maar goed, jij wil moeilijk doenquote:Op zondag 3 mei 2009 16:14 schreef Lemjur het volgende:
Zitten er echt zo veel voordelen aan? Je betaald tegenwoordig toch vet veel aan toeslagen enzo?
Sommige ja. Lang niet allemaal hoorquote:Op zondag 3 mei 2009 16:17 schreef Guppyfriend het volgende:
volgens mij zitten de toeslagen al bij de pas in.
Okay!quote:Op zondag 3 mei 2009 16:17 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
volgens mij zitten de toeslagen al bij de pas in. toen ik ging hoefde ik geen toeslag te betalen voor de ICE.
en het is overigens geen 'pasje', maar een internationaal kaartje zoals je gewend bent. en daarop vul je je reisdagen in
Nee, nachttreinen niet. Maar dat wordt allemaal uitgelegd in de boekjes die je erbij krijgtquote:
Jullie hebben me al weten te overtuigenquote:Op zondag 3 mei 2009 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toen ik een weekje naar Zuid-Zweden ging werd me dat ook aangeraden. En ach, toeslagen. Voor een slaapplaats inclusief ontbijt en douche op het balkon betaal je 60 euro toeslag/reservering etc ja. Maar goed, jij wil moeilijk doen
Ik heb onderweg 5 nachttreinen als ik me niet vergisquote:Op zondag 3 mei 2009 16:23 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, nachttreinen niet. Maar dat wordt allemaal uitgelegd in de boekjes die je erbij krijgt
Je gaat je bijna afvragen hoe hij de vorige keer het Sveriges Järnvägsmuseum in Gävle heeft weten te bereikenquote:Op zondag 3 mei 2009 16:23 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, nachttreinen niet. Maar dat wordt allemaal uitgelegd in de boekjes die je erbij krijgt
Okay, nog meer voordelen dus. Alleen nog even zoeken hoe het zit met nachttreinenquote:Op zondag 3 mei 2009 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh en met een Interrail global pass is ook je ritje van en naar <<het land uit>> 50 % korting![]()
En als je je log achteraf instuurt krijg je een mooie hippe USB-stick kado
Dat was een eitjequote:Op zondag 3 mei 2009 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je gaat je bijna afvragen hoe hij de vorige keer het Sveriges Järnvägsmuseum in Gävle heeft weten te bereiken
Ja nou ja, je blijft waarschijnlijk toch zitten met een hoop reserveringsplichtige treinen. Maar dat moet je hoe dan ook ter plekke zien te regelen. Wel flink gekut af en toe trouwens, maar okee, doe je niks aan.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:25 schreef Lemjur het volgende:
Okay, nog meer voordelen dus. Alleen nog even zoeken hoe het zit met nachttreinen
Ach, das niet erg, Anders gaat het te simpelquote:Op zondag 3 mei 2009 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja nou ja, je blijft waarschijnlijk toch zitten met een hoop reserveringsplichtige treinen. Maar dat moet je hoe dan ook ter plekke zien te regelen. Wel flink gekut af en toe trouwens, maar okee, doe je niks aan.
Je denkt dat de toeslagen voor losse tickets lager zijn dan voor interrailers?quote:Op zondag 3 mei 2009 16:32 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Ach, das niet erg, Anders gaat het te simpel. Moet natuurlijk wat spanning in zitten.
Zie net wel dat toeslagen voor nachttreinen best hoog liggen. Toch maar even berekenen wat op het eind goedkoper is
Dat zeg ik niet, maar je hebt voor de 30 dagen interrail pas wel 400 eu neergetikt. Als er dan nog veel toeslagen overheen komen, kun je misschien goedkoper uit met Sparpreis en lokale lagere prijzen. (gezien de goedkoopste nachtreintoeslag begint bij 20 euro, en het goedkoopste euronighttarief 29 euro isquote:Op zondag 3 mei 2009 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je denkt dat de toeslagen voor losse tickets lager zijn dan voor interrailers?
Is me vorig jaar in ieder geval gelukt.quote:
Ik met de auto.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je gaat je bijna afvragen hoe hij de vorige keer het Sveriges Järnvägsmuseum in Gävle heeft weten te bereiken
Tuurlijkquote:Op zondag 3 mei 2009 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Veel plezier vast!! En we wachten met smart op de foto's dat begrijp je
quote:Op zondag 3 mei 2009 17:00 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik heb trouwens nog iets gevonden op mn laptop:
[ afbeelding ]
Als 18-jarige ookquote:Op zondag 3 mei 2009 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik kwam ook gratis binnen, maar met Interrail Global heb je daar gewoon recht op, vandaar
Springer is standaard 2 - 2½ uur vertraging. Succes.quote:Op zondag 3 mei 2009 18:51 schreef Toeps het volgende:
Fuck treinenspringers. Moet naar den haag, kan maar tot leiden. Ze wilden me via utrecht sturen, maar ik denk zelf dat op leiden wachten sneller is. Utrecht is een uur om! Meteen gtbv gehaald maar.
Heb 1x dikke 3 uur vertraging gehad, en ik zat niet eens in de aanrijdingstrein. Zowiezo nog geen 1x gelukkigquote:Op zondag 3 mei 2009 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Springer is standaard 2 - 2½ uur vertraging. Succes.
werkt als een tierelier, na 2 dagen in je brievenbusquote:Op zondag 3 mei 2009 15:43 schreef Lemjur het volgende:
Hier iemand ervaring met het boeken van tickets via bahn.de? Ze versturen toch ook naar Nederland?
(Fles: Berlijn - Poznań.. Polen)
Daar zat ik inquote:Op zondag 3 mei 2009 21:06 schreef thats-me het volgende:
Stukje verderop net buiten Wierden komt de Intercity onderweg naar Enschede langs gereden.
[ link | afbeelding ]
Jij bent echt kampioen "Bordjes-hekjes-palen-beton-in-beeld".quote:Op zondag 3 mei 2009 21:06 schreef thats-me het volgende:
De 7900 rijdt met 3x DM'90 ivm voetbal wedstijd FcTwente - Az.. en verlaat hier net station Wierden.
[ link | afbeelding ]
Nog geen minuut later verlaat 3x Plan V station Wierden als Intercity richting Rijssen.
[ link | afbeelding ]
Stukje verderop net buiten Wierden komt de Intercity onderweg naar Enschede langs gereden.
[ link | afbeelding ]
Toch maar stukje terug gefietst, en daar aangekomen kwam de volgende supporterstrein al aangereden, kon nog net van mijn fiets afstappen om deze foto te schieten.
[ link | afbeelding ]
5 min later kwam de volgende supporterstrein al aangereden.
[ link | afbeelding ]
Even later kwam van de andere kant de Sprinter richting Almelo aangereden.
[ link | afbeelding ]
Van de andere kant kwam een paar tel later de Internationale trein richting Schiphol langs rijden.
[ link | afbeelding ]
Ook de Belgen kwamen nog even langs rijden met de 7784 en 7774.
[ link | afbeelding ]
En een paar min later kwam er weer een stoptrein richting Apeldoorn langs.
[ link | afbeelding ]
Nog geen 5 min later komt de Intercity richting Enschede langs, helemaal links boven zie je de laatste supporterstrein richting Rijssen ook een DD-AR.
[ link | afbeelding ]
Weer terug in centrum van Wierden - aan de andere kant van het spoor als de eerste 2 foto's - komt de stoptrein naar Zwolle langs gereden, ook dit keer 3x DM'90.
[ link | afbeelding ]
En dan als laatste de IC richting DenHaag/Rotterdam gereden door 4x ICM(m)..
[ link | afbeelding ]
Voor nog meer andere foto's ga naar mijn Flickr
Hee hee hee bordjes in beeld is juist GOED hequote:Op zondag 3 mei 2009 21:17 schreef Duvel het volgende:
Jij bent echt kampioen "Bordjes-hekjes-palen-beton-in-beeld".
quote:Op zondag 3 mei 2009 21:17 schreef Duvel het volgende:
Jij bent echt kampioen "Bordjes-hekjes-palen-beton-in-beeld".
Serieuzere noot: op mijn beeldscherm zijn je foto's vrij donker, klopt dat?
Huh?quote:Op zondag 3 mei 2009 22:17 schreef dennistd het volgende:
Hoe kan het dat op de een-na-laatste foto de eerste bak zoveel smeriger is dan de rest?
quote:
ICE met Den Bosch als eindpunt...quote:Op zondag 3 mei 2009 21:55 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
DB ICE stel 4604 komt als ICE 126 door de boog bij Horst-Sevenum en is op weg naar eindstation 's Hertogenbosch.
ja hoor, ik heb ook altijd last van schaduw aan de zon-kantquote:
Nou hier, zie je nouquote:Op zondag 3 mei 2009 22:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
ja hoor, ik heb ook altijd last van schaduw aan de zon-kant
Nee. De dienstregeling van ICE was aangepast waardoor veel treinen waren beperkt tot Den Bosch of Utrecht.quote:Op zondag 3 mei 2009 22:38 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
ICE met Den Bosch als eindpunt...
Hij rijdt dan toch door naar Amsterdam?
Interessant! Waar vind ik meer informatie hierover? Voornamelijk met betrekking tot de dienstregeling die dag.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
Volgende week tijdens het stoomtreinweekend Sneek - Stavoren komt ook de Buffel te rijden tussen de beide plaatsen. Zo vaak hebben die treinstellen niet op dat traject gereden, dus naast de Stoomtreinen van de VSM is het redelijk uniek.
Lol met 2 pantografen omhoog, is aardig zeldzaam volgens mij of reedt die niet 100 km/h +?quote:Op zondag 3 mei 2009 21:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Zaterdag 2 mei 2009
[ link | afbeelding ]
Door werkzaamheden tussen de Duitse plaatsen Dinslaken en Wesel, moeten alle internationale treinen tussen Amsterdam en Frankfurt(Main) worden omgeleid via grensovergang Venlo. NS Hispeed stel 4654 passeert hier als ICE 123 de kenmerkende boom ten oosten van het Limburgse Amerika.
Als het goed is, rijdt ie in Nederland altijd met twee panto's op. De ICE heeft twee tractie-installaties die niet op 1500V-niveau zijn doorverbonden.quote:Op maandag 4 mei 2009 01:31 schreef sander89 het volgende:
[..]
Lol met 2 pantografen omhoog, is aardig zeldzaam volgens mij of reedt die niet 100 km/h +?
Zoeen hiptequote:Op maandag 4 mei 2009 00:28 schreef Peterselieman het volgende:
Zie http://www.friesestoomtreinmaatschappij.nl/Home/Stoomweekend.html
Echt een leuke pantografenlogica bij de ICE.quote:Op maandag 4 mei 2009 08:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als het goed is, rijdt ie in Nederland altijd met twee panto's op. De ICE heeft twee tractie-installaties die niet op 1500V-niveau zijn doorverbonden.
wel eens met de mening van Wadloper. Ik vond 'm wat tegenvallen, want had er veel meer van verwacht.. Er lopen twee verhaallijnen door elkaar en het treingehalte is (zeker in vergelijking met de voorloper: Wijster) laag. Het gaat ook vooral om twee kapers die een relatie met elkaar hebben. In het bijzonder ging het om de vrouw.quote:Op maandag 4 mei 2009 01:39 schreef Nightshadow het volgende:
Heeft iemand de telefilm over de Punt gezien? Was dat nog wat?
het is er weer! even om te benadrukken dat het nog regelmatig misgaat daarquote:Winterswijk-Arnhem
Maandag 4 Mei 16:03
Oorzaak Tussen Zevenaar en Doetinchem rijden minder treinen door een sein- en overwegstoring.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies Reizigers tussen Arnhem en Winterswijk kunnen omreizen via Zutphen.
Als je een euro zou krijgen voor elke voorspelling op de lijn Winterswijk-Arnhem, hoefde je niet meer tussen Arnhem en Houten te pendelen.quote:Op maandag 4 mei 2009 16:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
het is er weer! even om te benadrukken dat het nog regelmatig misgaat daar
Oh, als dat eens waar wasquote:Op maandag 4 mei 2009 16:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Als je een euro zou krijgen voor elke voorspelling op de lijn Winterswijk-Arnhem, hoefde je niet meer tussen Arnhem en Houten te pendelen.
blij dat ik er gisteren goed doorheen ben gekomenquote:Op maandag 4 mei 2009 16:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 mei 2009 16:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Reden de treinen een uur is er nu alweer storingquote:Maandag 4 Mei 18:39
Tussen Zevenaar en Doetinchem rijden minder treinen door een sein- en overwegstoring.
Er rijden stopbussen.
Zowel van binnen als van buiten iddquote:Op maandag 4 mei 2009 19:05 schreef ghizzer het volgende:
Koploper pwnt de VIRM keihard. Puur qua interieur en looks.
Nou maken ze het wel heel bontquote:* Reizigers tussen Zevenaar en Doetinchem kunnen omreizen via Zutphen.
Is het dan wel verstandig om de hele lijn te reizen (staat voor donderdag op de planningquote:Op maandag 4 mei 2009 16:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
met wat geluk is ie morgen opgelost en dan heb je hem de eerste 2 dagen ofzo niet weerquote:Op maandag 4 mei 2009 20:20 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Is het dan wel verstandig om de hele lijn te reizen (staat voor donderdag op de planning)
Dus dan treedt het donderdag gewoon opquote:Op maandag 4 mei 2009 20:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
met wat geluk is ie morgen opgelost en dan heb je hem de eerste 2 dagen ofzo niet weer
Wat houdt een seinstoring nou exact in?quote:Op maandag 4 mei 2009 16:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen, het altijd pittoreske Amstetten, bekend van de Kinderverslinderquote:
Da's toch een liedje van het Klein Orkest?quote:Op maandag 4 mei 2009 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen, het altijd pittoreske Amstetten, bekend van de Kinderverslinder
Dankje!quote:Op maandag 4 mei 2009 21:15 schreef Quyxz_ het volgende:
Maar dat is een mooie foto met die sneeuw.
quote:
quote:
Op HQ valt het wel mee hoor met de kwaliteit.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:35 schreef thats-me het volgende:
Daarna nog even een filmpje gemaakt tussen Almelo de riet en Almelo Centraal, over 1 maand moeten als alles goed gaat de treinen door de verdiepte bak rijden.
Kwaliteit is nogal slecht zie ik nuterwijl die op laptop gewoon goed is
video's van mijn telefoon zijn zelfs nog beter
Ik las een keer in de tubantia dat ze nog niet weten hoe het werkt. Lijkt me trouwens stug.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Op HQ valt het wel mee hoor met de kwaliteit.
Heb jij trouwens enig idee waarom de ADOB na De Riet nog als AHOB in gebruik is? De overwegboom aan de overzijde zit nog steeds ingepakt in het beschermkarton..
Dat zou wel een logisch iets zijn inderdaad, wat ook niet echt mee werkt aan de veiligheid is dat als er een trein vanuit Almelo CS komt, en als er een trein stil staat bij de riet. Dat de spoorbomen opengaan, en daarna gelijk weer dichtgaan als de trein weg wil na Almelo CS.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:00 schreef thats-me het volgende:
Ja goede vraag zo iets heb ik ook gelezen, maar heb ook ergens gelezen volgens mij ook tubantie dat pas in werking gaat als de treinen daat werkelijk door de bak rijden, zodat ze niet 2x de overweg hoeven aan te passen ofzo, maar ik weet daar het fijne ook niet van eigenlijk...
Hij is gewoon geldig?quote:Op maandag 4 mei 2009 22:04 schreef Brembo het volgende:
Morgen is de OV-studentenkaart week niet geldig, maar wel geldig als kortingskaart voor 09:00
Kloptquote:Op maandag 4 mei 2009 22:04 schreef Brembo het volgende:
Morgen is de OV-studentenkaart week niet geldig, maar wel geldig als kortingskaart voor 09:00
Volgens mij klopte een feit in de film ook niet. Ik weet het niet 100% zeker hoorquote:Op maandag 4 mei 2009 16:32 schreef ghizzer het volgende:
[..]
wel eens met de mening van Wadloper. Ik vond 'm wat tegenvallen, want had er veel meer van verwacht.. Er lopen twee verhaallijnen door elkaar en het treingehalte is (zeker in vergelijking met de voorloper: Wijster) laag. Het gaat ook vooral om twee kapers die een relatie met elkaar hebben. In het bijzonder ging het om de vrouw.
EDIT: Ik las de gehele week. sorryquote:
30+ FTW!quote:Op maandag 4 mei 2009 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
ja, wel. Duvel heeft gelijk. Maar daar ben jij te jong voor Zug
Inderdaad een rare situatie... Hoewel, deze overweg met de komst van de nieuwe 'Nijreessingel' wel een stuk rustiger geworden. Desalniettemin ben ik nog steeds voor het opheffen van 'de Riet' en het bouwen van een nieuw transferium nabij deze nieuwe singel, een paar honderd meter naar het zuiden.quote:Op maandag 4 mei 2009 23:11 schreef ReisT het volgende:
Ik snap het ergens niet daar in Almelo, waarom hebben ze die bak niet een stukje langer gemaakt? Dat verdiepte was handig om overwegen te kunnen opheffen. Maar nu kom je straks die bak uitgereden en ligt erna gelijk die overweg bij De Riet. Hadden ze daar beter daar ook een verdiept station kunnen maken, in plaats van deze nu toch wat halfslachtige oplossing.
Ik begin het poldermodel spuugzat te worden. Steeds weer die compromissen.quote:Op maandag 4 mei 2009 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
eenmeter dieper had ook gekund, was je van al het gezeik af geweest. maar ja, poldermodel says no
Ga de politiek in en doe er wat aan!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik begin het poldermodel spuugzat te worden. Steeds weer die compromissen.
Ik polder niet, ik bedenk mijn plannen achter de PC.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ga de politiek in en doe er wat aan!
Onee, dan krijg je een coalitie en ga je alsnog polderen totdat je erbij neervalt en je precies nikt gedaan krijgt.
Moet nog komen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:51 schreef De_Hertog het volgende:
Zo, ben weer terug uit Dresden, en de Harz, Helaas weinig treingerelateerde zaken gezien, maar wel erg mooi. Hier nog wat gebeurd? Is de Albastros al ingestort?
Er ligt een school vlakbij de Riet, en ik stap eropquote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:09 schreef Charango het volgende:
[..]
Inderdaad een rare situatie... Hoewel, deze overweg met de komst van de nieuwe 'Nijreessingel' wel een stuk rustiger geworden. Desalniettemin ben ik nog steeds voor het opheffen van 'de Riet' en het bouwen van een nieuw transferium nabij deze nieuwe singel, een paar honderd meter naar het zuiden.
een storing in de seinenquote:
Sickoquote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:20 schreef James1988 het volgende:
Zojuist ontdekt dat een VIRM toch best wel snel vaart kan verminderen... 't ging alleen wel schokkend. Maar toch tof.
Die lijnen. Die kleuren. Die vormen. Die geluiden. Het gewieg. VIRM
Dat heb je he, remmen op natte railsquote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:20 schreef James1988 het volgende:
Zojuist ontdekt dat een VIRM toch best wel snel vaart kan verminderen... 't ging alleen wel schokkend.
Klopt en dan is het handig als een treinstel ABS heeftquote:
Je kunt de ABS natuurlijk ook overdrijven wat bij de SGMm's het geval is: die lossen gewoon de remmen op het moment dat de wielen dreigen te slijten, waardoor het hele stel tegen een stootjuk gaat...quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt en dan is het handig als een treinstel ABS heeft
Scheelt wat bezoekjes aan de werkplaats wegens vierkante wielen
In principe zou er niet zo heel erg veel verschil moeten zijn, ware het niet dat je er natuurlijk mee zit dat het wel staal op staal is en je daardoor dus zelfs met gebruik van ABS een perron voorbij kunt schieten.quote:
Bedankt voor het beantwoorden van de retorische vraag.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In principe zou er niet zo heel erg veel verschil moeten zijn, ware het niet dat je er natuurlijk mee zit dat het wel staal op staal is en je daardoor dus zelfs met gebruik van ABS een perron voorbij kunt schieten.
Comfortabel is anders.quote:Ik heb met de GTW van Arriva ervaren hoe het is om van ongeveer 120 km/h na een ingreep tot stilstand te komen. Alles schudt en doet en je hoort een pompend remgeluid, maar onder droge omstandigheden sta je dan wel erg snel stil zonder dat er vlakke plaatsen op de wielen ontstaan.
Dat is dan ook niet het criterium waarop het slagen van een noodremming beoordeeld wordtquote:
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet het criterium waarop het slagen van een noodremming beoordeeld wordt
Kutsysteem.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:53 schreef Peterselieman het volgende:
Het hoeft niet alleen na een snelheidsoverschrijding te zijn. Een trein kan ook een ATB-NG baken missen en dan wordt deze ook tot stilstand gebracht.
Hmm, de snelremmingen die ik meegemaakt heb, waren niet schokkerig, maar gingen gewoon geleidelijkquote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb met de GTW van Arriva ervaren hoe het is om van ongeveer 120 km/h na een ingreep tot stilstand te komen. Alles schudt en doet en je hoort een pompend remgeluid, maar onder droge omstandigheden sta je dan wel erg snel stil zonder dat er vlakke plaatsen op de wielen ontstaan.
Oeh tof, gooien met beveiligingstypes!quote:
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oeh tof, gooien met beveiligingstypes!
- "Nee nee, ATC is veel toffer!"
- "ATPWS FTW!"
- "Allemaal overschat, doe maar maar ZUB."
- "PZB olé olé!"
Dus.
quote:
Memor is geen beveiliging, Memor is een grapje van de Fransen.quote:
Boejje, laat mij ook eens met een term gooienquote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Memor is geen beveiliging, Memor is een grapje van de Fransen.
Ja, waarom is dat eigenlijk? Constant, de hele reis door, hoort men een ´pompend´ geluid van ´lucht´.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:29 schreef Wadloper het volgende:
Wel grappig dat je bij de kopbak zonder de eerste klas de lucht uit de trein hoort gaan
Dat is toch het vrijkomen van een drupje olie voor de smering?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:34 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, waarom is dat eigenlijk? Constant, de hele reis door, hoort men een ´pompend´ geluid van ´lucht´.
OK, bedankt.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
een storing in de seinen
nee, ff serieus: het kan een storing zijn in de rijrichting, waardoor je geen trein de andere kant op kunt laten rijden. Ook kan het lijken alsof het spoor bezet is, terwijl het dat niet is. En dan natuurlijk nog het simpele kapot zijn van een draadje
OK, en is een wisselstoring dan weer iets anders?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
Vaker is het zo dat het lijkt alsof het spoor bezet is en dat daardoor de treinen met lage snelheid moeten rijden. En er daardoor treinen opgeheven moeten worden. Ook moeten dan overwegen op lage snelheid aangereden worden. Kost erg veel tijd
Ja, dat is een wissel die het niet meer doet, maar dat kan ook nog een bezet-melding op de wissel zijn, en dan wil ie niet meer om volgens mij.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:02 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
OK, en is een wisselstoring dan weer iets anders?
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Memor is geen beveiliging, Memor is een grapje van de Fransen.
Nou, hij heeft wel gelijk natuurlijk. Onder Memor is het perfect mogelijk om met 140 door een rood sein heen te knoertenquote:
HGBTF.net: Memor vs. ATB...quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, hij heeft wel gelijk natuurlijk. Onder Memor is het perfect mogelijk om met 140 door een rood sein heen te knoerten
Interessant artikel dat de stelling van Fles netjes onderschrijft!quote:
Dus als ik een stukje draad span tussen de rails komt er een tijdje later op de site van NS te staan dat er een seinstoring is?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
een storing in de seinen
nee, ff serieus: het kan een storing zijn in de rijrichting, waardoor je geen trein de andere kant op kunt laten rijden. Ook kan het lijken alsof het spoor bezet is, terwijl het dat niet is. En dan natuurlijk nog het simpele kapot zijn van een draadje
Moet het wel een stroomdraad zijn dacht ik, in ieder geval iets wat spanning door kan geven.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 16:49 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Dus als ik een stukje draad span tussen de rails komt er een tijdje later op de site van NS te staan dat er een seinstoring is?
Memor een geweldig beveiligingssysteem vinden.quote:
Zo te zien aan de scherpte van de foto, heb jij de foto in ieder geval niet zelf gemaakt. Was je daar echt en heb je je meissie lief aangekeken of heb je de foto gewoon ergens op het internet gevondenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een TVP
[ afbeelding ]
Blackpool, Vrijdag 1 Mei om 9:30 een stationsnaambordje. Achter het station zie je The Big One, De grootse coaster van UK. Links bij de Big Blue Hotel zie je nog net een randje Big Dipper, een houten achtbaan. Treinhobby, meets Pretparkhobby![]()
Of ik heb een nieuw toestelquote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:10 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zo te zien aan de scherpte van de foto, heb jij de foto in ieder geval niet zelf gemaakt. Was je daar echt en heb je je meissie lief aangekeken of heb je de foto gewoon ergens op het internet gevonden
Nouja, weekendje met de trein naar Blackpool geweest voor een supergaaf pretpark onder andere dus, en ook natuurlijk alle bordjes geschoten die ik onderweg tegenkwam, en materieel, en stations. En nu de boel scherp is vraag ik maar even of men hierop zit te wachten, want ik ben nog niet op Zug-Chef kwaliteitquote:
Tuurlijk, niet alle foto's hoeven op Zug-Chef kwaliteit (niet om ZC te kort te doen, maar hoge eisen hoeven niet persé natuurlijk. Soms is een foto ook leuk als ie niet 100% super isquote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En nu de boel scherp is vraag ik maar even of men hierop zit te wachten, want ik ben nog niet op Zug-Chef kwaliteit
Cool! Wat voor cam heb je nu ?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nouja, weekendje met de trein naar Blackpool geweest voor een supergaaf pretpark onder andere dus, en ook natuurlijk alle bordjes geschoten die ik onderweg tegenkwam, en materieel, en stations. En nu de boel scherp is vraag ik maar even of men hierop zit te wachten, want ik ben nog niet op Zug-Chef kwaliteit
Met internationale treinkaartjes uit de kaartautomaat mag met niet met ICE International reizen. Indien men bijvoorbeeld een kaartje met bestemming Köln Hbf koopt, dan dient men via Venlo te grens over te gaan.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:46 schreef Ireyon het volgende:
Stel: ik wil een dagje naar Keulen. Kan ik dan gewoon bij een random kaartjesautomaat een retourtje Keulen kopen of moet ik per sé reserveren via Ns Hispeed o.i.d.?
Mocht dat laatste het geval zijn (wat sowieso wel handig zal zijn vanwege de gereserveerde plekken); Hoe kom ik achter de prijs van zo'n kaartje? In de Ns HiSpeed planner krijg je dat 3-tarieven gezeur waarin elke logica ontbreekt, en het scheelt nogal of ik straks voor een enkeltje ¤38,- (low-fixed) of ¤72,- (high-flex) kwijt ben..
Een instapmodelletje maar door de generatiekloof van 5 jaar issie in alle opzichten beter dan de vorigequote:
Bedankt! Dat gaat dus via Venlo worden, 72 euro is me toch iets te veelquote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:40 schreef Socios het volgende:
[..]
Met internationale treinkaartjes uit de kaartautomaat mag met niet met ICE International reizen. Indien men bijvoorbeeld een kaartje met bestemming Köln Hbf koopt, dan dient men via Venlo te grens over te gaan.
Als men via internet een (ICE)-kaartje koopt, dan is de prijs afhankelijk van het moment van boeken (vroegboekkorting), het tijdstip van de reis (´s ochtends etc.) en de gekozen klasse. Te zien aan de prijzen bij de groene, blauwe en paarse bolletjes.
Maar als je in de webdemo een kaartje koopt naar Keulen staat er wel bij dat een ICE-toeslag er al in zit...quote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:40 schreef Socios het volgende:
[..]
Met internationale treinkaartjes uit de kaartautomaat mag met niet met ICE International reizen. Indien men bijvoorbeeld een kaartje met bestemming Köln Hbf koopt, dan dient men via Venlo te grens over te gaan.
Ja, zo simpel is het.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 22:21 schreef Ireyon het volgende:
Ik koop gewoon hier bij de plaatselijke automaat een retourtje Keulen, ga naar Venlo, stap daar over op de Regionalbahn die mij via Mönchengladbach naar Köln brengt? Is het echt zó simpel?![]()
Weet je zeker dat het geen ICL was?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:09 schreef Fixers het volgende:
Volgens wikipedia is ICK sinds 20 april niet meer in dienst. Maar afgelopen maandag kwam ik nog een ICK tegen bij Amsterdam (met reizigers erin). Een laatst verdwaald stammetje in de omloop?
Nee, ICL is in de NS-kleuren overgeschilderd. De bakken ICK waren vaal geel, de bakken ICL zijn helder geelquote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:35 schreef Fixers het volgende:
Ze waren wel NS-blauw/geel. ICL is toch nooit overgespoten en in de duitse kleuren blijven rijden.
Tijn vind schommelboten ook leuk.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:20 schreef James1988 het volgende:
Zojuist ontdekt dat een VIRM toch best wel snel vaart kan verminderen... 't ging alleen wel schokkend. Maar toch tof.
Die lijnen. Die kleuren. Die vormen. Die geluiden. Het gewieg. VIRM
Maar dan heb je dus geen plaatsreservering, en moet je ergens gaan zitten waar niet staat dat er gereserveerd is. Zou geen probleem moeten zijn, lijkt me.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:09 schreef Socios het volgende:
Goed punt. Herstel: op de kaartautomaat is te kiezen via welke grensovergang men wil reizen. Indien gekozen wordt voor Emmerich, is het kaartje duurder en mag men dus wel met de ICE.
En verder zijn de ICL ook te herkennen aan het ontbreken van de 'Niet roken'-stickers onder de klassecijfers.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, ICL is in de NS-kleuren overgeschilderd. De bakken ICK waren vaal geel, de bakken ICL zijn helder geel
Misschien remt de DDM net iets menselijker af dan de DD-AR.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:58 schreef TeringHenkie het volgende:
Een noodremming in een DDAR is trouwens ook niet prettig, hij remt nogal hard!
En dat is niet leuk als je in een trein zit waarvan de ATB steeds 'fuck you' tegen de machinist zegt, en die niet weet hoe hij het op moet lossen.
Wil Tijn zsm even 25 euro aftikken vanwege voeten op de bank? Oh nee, wacht, het is een VIRM, hij zou geld toe moeten krijgen hiervoorquote:
Dat is niet de Sächsische Schweiz, dat ligt onder Dresden. Fulda is eerder Thüringer Wald.quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:16 schreef Dr_Flash het volgende:
NeeWaar is het ongeveer? Ziet er leuk uit qua omgeving!
Oh, tussen Erfurt en Fulda. Sächsische Schweiz is dat geloof ik. Denk dat je je daar prima kan vermaken idd, al is er geen pretpark of coaster in de buurt![]()
Er hoeft niet altijd een pretpark in de buurt te zijn he, treintjes is ook pretquote:Op woensdag 6 mei 2009 09:16 schreef Dr_Flash het volgende:
NeeWaar is het ongeveer? Ziet er leuk uit qua omgeving!
Oh, tussen Erfurt en Fulda. Sächsische Schweiz is dat geloof ik. Denk dat je je daar prima kan vermaken idd, al is er geen pretpark of coaster in de buurt![]()
Auch Proficiatquote:Op woensdag 6 mei 2009 09:21 schreef De_Hertog het volgende:
Dat is niet de Sächsische Schweiz, dat ligt onder Dresden. Fulda is eerder Thüringer Wald.
+20 vind ik nog wel te doen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:44 schreef James1988 het volgende:
Vanochtend ruim +20 opgelopen, goed bezig NS.
Te Breda vertrok mijn stoptrein naar Utrecht oorspronkelijk om 8.25. De IC naar Venlo van 8.21 had +5, en die zou eerst vertrekken. +6 toen dus. Vervolgens kwam er nog een goederentrein voorbijknallen, uiteindelijk met +8 vertrokken uit Breda.
In Tilburg bleef de trein op 8.55 wachten, terwijl een andere IC inmiddels ernaaststond, die ook eerder vertrok. Verdergereden, en tussen Boxtel en Den Bosch nog eens een ruime 5 minuten stilgestaan - "I.v.m. werkzaamheden is er maar één spoorbaan beschikbaar, we moeten nu wachten tot wij erlangsmogen."
En als kers op de taart werd omgeroepen dat er een kleine wijziging was in het reisplan van de trein: hij zou niet meer naar Utrecht gaan, maar naar Nijmegen.
Met een ruime +20 aangekomen in Den Bosch - way to go.
Eigenlijk moet Tijn 25 euro extra betalen, en nog 50 euro extra als de IRM een getal tussen de 9547 en 9597 heeft.quote:Op woensdag 6 mei 2009 04:24 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Wil Tijn zsm even 25 euro aftikken vanwege voeten op de bank? Oh nee, wacht, het is een VIRM, hij zou geld toe moeten krijgen hiervoor
Nog zo'n schommelfetisjist hoorquote:Op woensdag 6 mei 2009 16:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Eigenlijk moet Tijn 25 euro extra betalen, en nog 50 euro extra als de IRM een getal tussen de 9547 en 9597 heeft.
Wie heeft ze geleased dan?quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
Het leasecontract is niet verlengd en derhalve zijn ze buiten dienst gesteld.
Maar om ze dan maar daar te stallen... kan dat niet elders, bij al 't ICK ofzo?quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
Het leasecontract is niet verlengd en derhalve zijn ze buiten dienst gesteld.
Ze zullen over een tijdje denk ik wel naar Dijksgracht gaanquote:Op woensdag 6 mei 2009 18:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar om ze dan maar daar te stallen... kan dat niet elders, bij al 't ICK ofzo?
Of naar Zwolle Rangeerterrein, bij de rest van de stellen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze zullen over een tijdje denk ik wel naar Dijksgracht gaan
Ik moet ineens denken aanquote:Op woensdag 6 mei 2009 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
Ou-Tannu kan zijn blikkenfabriek gaan beginnen
27 april 2009quote:
Nou, het zal wel weer aan die verderfelijke drugsgebruiker liggen en zoquote:
Nu kan het nog. Over een jaar moet dit soort gekut wel voorbij zijnquote:Op woensdag 6 mei 2009 20:35 schreef daanski82 het volgende:
* daanski82 stond vanmorge rond 8.45 stil @ Almelo i.v.m. aanrijding bij Rijsen dus kon niet verder naar Amersfoort.
heb even een detour gedaan via Zutphen.
dan kan de railhummer ook rijden op de noordelijke nevenlijnenquote:
Dit is de kans voor Eurlings. Meteen vergunningen afgeven voor het bouwen van waterstoftankstations, bij een fabrikant aankloppen voor een paar testtoestellen en voila!quote:
Dan gaan we eigenlijk weer terug naar het verleden, alleen tanken we geen water maar waterstof.quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)nkzij-waterstof.html
waterstofpoweredrailhummers
Dat tekeningetje erbijquote:Op woensdag 6 mei 2009 20:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)nkzij-waterstof.html
waterstofpoweredrailhummers
De waterstoftreinen zouden in twee varianten kunnen bestaan: met verbrandingsmotoren of elektromotoren met brandstofcellen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen vraag ik me af hoe snel de treinen op kunnen trekken. Want met de dieselmotoren kun je niet de aanzetversnelling halen die je met een trein met panto wel haalt.
Ik kan me herinneren dat diesellocs juist een enorme aanzetkracht hebben? Alleen krijg het maar eens op de rails.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen vraag ik me af hoe snel de treinen op kunnen trekken. Want met de dieselmotoren kun je niet de aanzetversnelling halen die je met een trein met panto wel haalt.
dan heeft iedereen die het van plan was zich wel voor de trein gegooid ofzo? of komen er overal hoge hekken en ongelijkvloerse overwegen?quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nu kan het nog. Over een jaar moet dit soort gekut wel voorbij zijn
Dan woon ik in Dv en duld ik niet meer van dat soort gekut op mijn Stammstreckequote:Op woensdag 6 mei 2009 21:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
dan heeft iedereen die het van plan was zich wel voor de trein gegooid ofzo? of komen er overal hoge hekken en ongelijkvloerse overwegen?
En daarom zijn ze ook beter geschikt voor cargovervoer.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat diesellocs juist een enorme aanzetkracht hebben? Alleen krijg het maar eens op de rails.
Aanzetversnelling is iets anders dan aanzetkracht, dus daar zit nogal een verschil in.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat diesellocs juist een enorme aanzetkracht hebben? Alleen krijg het maar eens op de rails.
ah, ik zie de bordjes al staan:quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan woon ik in Dv en duld ik niet meer van dat soort gekut op mijn Stammstrecke *)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | | | | Verboden voor de | | trein te springen | | | | Groetjes Fles | |___________________| | | | | | | | | | | | _____|_____ |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |