abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68721207
Keer wat anders in het twentse in trein 7028 rijdt een SGMm-II namelijk de 2145. Dat terwijl de 2968 GDST stond op 1 van de zandsporen te Hengelo. Beide opvallend heden in 1 foto weten te krijgen,

  woensdag 6 mei 2009 @ 10:44:26 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68721946
Vanochtend ruim +20 opgelopen, goed bezig NS.

Te Breda vertrok mijn stoptrein naar Utrecht oorspronkelijk om 8.25. De IC naar Venlo van 8.21 had +5, en die zou eerst vertrekken. +6 toen dus. Vervolgens kwam er nog een goederentrein voorbijknallen, uiteindelijk met +8 vertrokken uit Breda.

In Tilburg bleef de trein op 8.55 wachten, terwijl een andere IC inmiddels ernaaststond, die ook eerder vertrok. Verdergereden, en tussen Boxtel en Den Bosch nog eens een ruime 5 minuten stilgestaan - "I.v.m. werkzaamheden is er maar één spoorbaan beschikbaar, we moeten nu wachten tot wij erlangsmogen."

En als kers op de taart werd omgeroepen dat er een kleine wijziging was in het reisplan van de trein: hij zou niet meer naar Utrecht gaan, maar naar Nijmegen.

Met een ruime +20 aangekomen in Den Bosch - way to go.
pi_68725392
[ ] care
  woensdag 6 mei 2009 @ 15:25:06 #254
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_68732158
Morgen om 9:10 vertrek ik voor mijn rondrit door Nederland
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  woensdag 6 mei 2009 @ 16:00:07 #255
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68733787
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 10:44 schreef James1988 het volgende:
Vanochtend ruim +20 opgelopen, goed bezig NS.

Te Breda vertrok mijn stoptrein naar Utrecht oorspronkelijk om 8.25. De IC naar Venlo van 8.21 had +5, en die zou eerst vertrekken. +6 toen dus. Vervolgens kwam er nog een goederentrein voorbijknallen, uiteindelijk met +8 vertrokken uit Breda.

In Tilburg bleef de trein op 8.55 wachten, terwijl een andere IC inmiddels ernaaststond, die ook eerder vertrok. Verdergereden, en tussen Boxtel en Den Bosch nog eens een ruime 5 minuten stilgestaan - "I.v.m. werkzaamheden is er maar één spoorbaan beschikbaar, we moeten nu wachten tot wij erlangsmogen."

En als kers op de taart werd omgeroepen dat er een kleine wijziging was in het reisplan van de trein: hij zou niet meer naar Utrecht gaan, maar naar Nijmegen.

Met een ruime +20 aangekomen in Den Bosch - way to go.
+20 vind ik nog wel te doen.
  woensdag 6 mei 2009 @ 16:02:05 #256
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68733895
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 04:24 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Wil Tijn zsm even 25 euro aftikken vanwege voeten op de bank? Oh nee, wacht, het is een VIRM, hij zou geld toe moeten krijgen hiervoor
Eigenlijk moet Tijn 25 euro extra betalen, en nog 50 euro extra als de IRM een getal tussen de 9547 en 9597 heeft.
  woensdag 6 mei 2009 @ 16:13:30 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68734436
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 16:02 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Eigenlijk moet Tijn 25 euro extra betalen, en nog 50 euro extra als de IRM een getal tussen de 9547 en 9597 heeft.
Nog zo'n schommelfetisjist hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 mei 2009 @ 16:22:54 #258
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68734834
Zag vandaag een VIRM-IV in de 529 rijden te Groningen. Gelukkig ging dat ding 5 minuten na aankomst door naar Onnen
Verder was de UST-02 in Groningen aan het schouwen rond 1 uur. Ik zag hem vanmorgen om 10.39 ook door Zuidbroek heen komen. Toen ging hij naar Veendam.
  woensdag 6 mei 2009 @ 18:01:31 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68738776
Weet iemand toevallig wat de V'tjes 810 en 829 al wekenlang bij 's-Hertogenbosch staan te doen? Ze bewegen geen centimeter, ze staan er maar gewoon...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 mei 2009 @ 18:07:12 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68738974
Het leasecontract is niet verlengd en derhalve zijn ze buiten dienst gesteld.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 mei 2009 @ 18:11:51 #261
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68739139
Dat wordt een enkeltje ijzerhandelaar vrees ik...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 mei 2009 @ 18:14:44 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68739230
Ou-Tannu kan zijn blikkenfabriek gaan beginnen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 mei 2009 @ 18:46:50 #263
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_68740426
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
Het leasecontract is niet verlengd en derhalve zijn ze buiten dienst gesteld.
Wie heeft ze geleased dan?
  woensdag 6 mei 2009 @ 18:48:13 #264
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68740490
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
Het leasecontract is niet verlengd en derhalve zijn ze buiten dienst gesteld.
Maar om ze dan maar daar te stallen... kan dat niet elders, bij al 't ICK ofzo?
  woensdag 6 mei 2009 @ 18:48:18 #265
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68740496
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 18:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Wie heeft ze geleased dan?
Arriva of Veolia.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 mei 2009 @ 18:48:21 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68740499
NS Reizigers had ze van NS Financial Services geleaset
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 mei 2009 @ 18:49:06 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68740534
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 18:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Maar om ze dan maar daar te stallen... kan dat niet elders, bij al 't ICK ofzo?
Ze zullen over een tijdje denk ik wel naar Dijksgracht gaan
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 mei 2009 @ 18:57:26 #268
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68740908
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 18:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze zullen over een tijdje denk ik wel naar Dijksgracht gaan
Of naar Zwolle Rangeerterrein, bij de rest van de stellen.
pi_68741114
Als de V-tjes naar de sloop gaan, is dat een besluit van NS Financial Services. NS Reizigers heeft er verder vrij weinig mee te maken. Het blijft een vreemde situatie, materieel stallen in het buitenland om minder belasting te hoeven betalen .
  Redactie Sport woensdag 6 mei 2009 @ 19:02:06 #270
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68741133
De stellen die daar staan is volgens mij de revisietermijn van verlopen, en mogen dus ook niet meer ingezet worden. De stellen waarvan alleen de lease beëindigd is mogen nog gewoon ingezet worden, als ze weer opnieuw geleasd worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:13:59 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68744227
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
Ou-Tannu kan zijn blikkenfabriek gaan beginnen
Ik moet ineens denken aan

Peaches come from a can, and are put there by a man, in a factory downtown
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:21:52 #272
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68744540


ACTS loc MRCE513-9 met de DBM trein te Zuidbroek



UST-02 te Groningen aan het meten
pi_68744576
Oeh die 1e plaat , wanneer was da?
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:23:02 #274
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_68744589
Het definitieve rondje voor morgen:

Oisterwijk - Den Bosch - Geldermalsen - Tiel - Arnhem - Winterswijk - Zutphen - Apeldoorn - Utrecht - Rotterdam - Tilburg - Oisterwijk
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:24:46 #275
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68744663


DE6303 van Crossrail te Amersfoort, zondag 26 april 2009
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:25:15 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68744691


Eoa zootje separatisten heeft op ALLE bordjes (tenminste aan de spoorkant) plaklettertjes "LIMBURG" in de hoek geplakt

Gelukkig zijn de aan de achterkant wel zuiver op de graat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:27:14 #277
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68744784
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Oeh die 1e plaat , wanneer was da?
27 april 2009
We hadden de ACTS machinist, welke trein 50049 te Amf bracht, gesproken aldaar. Die vertelde dat normaal de D-loc meeging, alleen dat die nodig was voor de DBM trein de volgende dag. Natuurlijk heb ik dat onthouden
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:30:06 #278
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68744938

Twee Strukton locomotieven met een balast?trein, wachtend op een groene pit.
Amersfoort, 26 april 2009
(Heb ook een foto met deze locs en een setje plan V daarnaast. Als er interesse is, zeg het maar. Dan post ik die ook hier
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:33:38 #279
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_68745085
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_68745162
* daanski82 stond vanmorge rond 8.45 stil @ Almelo i.v.m. aanrijding bij Rijsen dus kon niet verder naar Amersfoort.
heb even een detour gedaan via Zutphen.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:36:17 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68745191
quote:
Nou, het zal wel weer aan die verderfelijke drugsgebruiker liggen en zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:37:19 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68745239
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:35 schreef daanski82 het volgende:
* daanski82 stond vanmorge rond 8.45 stil @ Almelo i.v.m. aanrijding bij Rijsen dus kon niet verder naar Amersfoort.
heb even een detour gedaan via Zutphen.
Nu kan het nog. Over een jaar moet dit soort gekut wel voorbij zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 mei 2009 @ 20:59:13 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68746362
Zou wat zijn zeg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68746545
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
Zou wat zijn zeg
dan kan de railhummer ook rijden op de noordelijke nevenlijnen

eindelijk eens wat snelheid er in
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:03:37 #286
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68746572
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
Zou wat zijn zeg
Dit is de kans voor Eurlings. Meteen vergunningen afgeven voor het bouwen van waterstoftankstations, bij een fabrikant aankloppen voor een paar testtoestellen en voila!
pi_68746675
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)nkzij-waterstof.html

waterstofpoweredrailhummers
Dan gaan we eigenlijk weer terug naar het verleden, alleen tanken we geen water maar waterstof.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 mei 2009 @ 21:07:14 #288
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68746733
Alleen vraag ik me af hoe snel de treinen op kunnen trekken. Want met de dieselmotoren kun je niet de aanzetversnelling halen die je met een trein met panto wel haalt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:09:02 #289
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68746839
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)nkzij-waterstof.html

waterstofpoweredrailhummers
Dat tekeningetje erbij Terug naar de tijd van de stoomtreinen, met grote watertanks naast het spoor en al!
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:10:55 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68746949
dat zal toch op zn minst wel ondergronds opgeslagen worden lijkt me
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:12:35 #291
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68747055
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen vraag ik me af hoe snel de treinen op kunnen trekken. Want met de dieselmotoren kun je niet de aanzetversnelling halen die je met een trein met panto wel haalt.
De waterstoftreinen zouden in twee varianten kunnen bestaan: met verbrandingsmotoren of elektromotoren met brandstofcellen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 mei 2009 @ 21:14:29 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68747166
Je moet uiteraard voor de meest efficiënte oplossing kiezen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:16:11 #293
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68747267
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen vraag ik me af hoe snel de treinen op kunnen trekken. Want met de dieselmotoren kun je niet de aanzetversnelling halen die je met een trein met panto wel haalt.
Ik kan me herinneren dat diesellocs juist een enorme aanzetkracht hebben? Alleen krijg het maar eens op de rails.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 6 mei 2009 @ 21:16:45 #294
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68747304
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nu kan het nog. Over een jaar moet dit soort gekut wel voorbij zijn
dan heeft iedereen die het van plan was zich wel voor de trein gegooid ofzo? of komen er overal hoge hekken en ongelijkvloerse overwegen?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:21:12 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68747532
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:16 schreef dennistd het volgende:

[..]

dan heeft iedereen die het van plan was zich wel voor de trein gegooid ofzo? of komen er overal hoge hekken en ongelijkvloerse overwegen?
Dan woon ik in Dv en duld ik niet meer van dat soort gekut op mijn Stammstrecke
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:23:01 #296
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68747617
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat diesellocs juist een enorme aanzetkracht hebben? Alleen krijg het maar eens op de rails.
En daarom zijn ze ook beter geschikt voor cargovervoer.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 mei 2009 @ 21:24:15 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68747677
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat diesellocs juist een enorme aanzetkracht hebben? Alleen krijg het maar eens op de rails.
Aanzetversnelling is iets anders dan aanzetkracht, dus daar zit nogal een verschil in.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 6 mei 2009 @ 21:24:56 #298
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68747712
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan woon ik in Dv en duld ik niet meer van dat soort gekut op mijn Stammstrecke *)
ah, ik zie de bordjes al staan:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
_____________________
|                   |
| Verboden voor de  |
| trein te springen |
|                   |
|  Groetjes Fles    |
|___________________|
         |
         |
         |
         |
         |
         |
         |
         |
         |
         |
         |
    _____|_____
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:26:28 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68747779
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68747794


daar past toch een beste waterstoftank in toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')