Dat is toch het vrijkomen van een drupje olie voor de smering?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:34 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, waarom is dat eigenlijk? Constant, de hele reis door, hoort men een ´pompend´ geluid van ´lucht´.
OK, bedankt.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
een storing in de seinen
nee, ff serieus: het kan een storing zijn in de rijrichting, waardoor je geen trein de andere kant op kunt laten rijden. Ook kan het lijken alsof het spoor bezet is, terwijl het dat niet is. En dan natuurlijk nog het simpele kapot zijn van een draadje
OK, en is een wisselstoring dan weer iets anders?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
Vaker is het zo dat het lijkt alsof het spoor bezet is en dat daardoor de treinen met lage snelheid moeten rijden. En er daardoor treinen opgeheven moeten worden. Ook moeten dan overwegen op lage snelheid aangereden worden. Kost erg veel tijd
Ja, dat is een wissel die het niet meer doet, maar dat kan ook nog een bezet-melding op de wissel zijn, en dan wil ie niet meer om volgens mij.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:02 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
OK, en is een wisselstoring dan weer iets anders?
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Memor is geen beveiliging, Memor is een grapje van de Fransen.
Nou, hij heeft wel gelijk natuurlijk. Onder Memor is het perfect mogelijk om met 140 door een rood sein heen te knoertenquote:
HGBTF.net: Memor vs. ATB...quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, hij heeft wel gelijk natuurlijk. Onder Memor is het perfect mogelijk om met 140 door een rood sein heen te knoerten
Interessant artikel dat de stelling van Fles netjes onderschrijft!quote:
Dus als ik een stukje draad span tussen de rails komt er een tijdje later op de site van NS te staan dat er een seinstoring is?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
een storing in de seinen
nee, ff serieus: het kan een storing zijn in de rijrichting, waardoor je geen trein de andere kant op kunt laten rijden. Ook kan het lijken alsof het spoor bezet is, terwijl het dat niet is. En dan natuurlijk nog het simpele kapot zijn van een draadje
Moet het wel een stroomdraad zijn dacht ik, in ieder geval iets wat spanning door kan geven.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 16:49 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Dus als ik een stukje draad span tussen de rails komt er een tijdje later op de site van NS te staan dat er een seinstoring is?
Memor een geweldig beveiligingssysteem vinden.quote:
Zo te zien aan de scherpte van de foto, heb jij de foto in ieder geval niet zelf gemaakt. Was je daar echt en heb je je meissie lief aangekeken of heb je de foto gewoon ergens op het internet gevondenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een TVP
[ afbeelding ]
Blackpool, Vrijdag 1 Mei om 9:30 een stationsnaambordje. Achter het station zie je The Big One, De grootse coaster van UK. Links bij de Big Blue Hotel zie je nog net een randje Big Dipper, een houten achtbaan. Treinhobby, meets Pretparkhobby![]()
Of ik heb een nieuw toestelquote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:10 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zo te zien aan de scherpte van de foto, heb jij de foto in ieder geval niet zelf gemaakt. Was je daar echt en heb je je meissie lief aangekeken of heb je de foto gewoon ergens op het internet gevonden
Nouja, weekendje met de trein naar Blackpool geweest voor een supergaaf pretpark onder andere dus, en ook natuurlijk alle bordjes geschoten die ik onderweg tegenkwam, en materieel, en stations. En nu de boel scherp is vraag ik maar even of men hierop zit te wachten, want ik ben nog niet op Zug-Chef kwaliteitquote:
Tuurlijk, niet alle foto's hoeven op Zug-Chef kwaliteit (niet om ZC te kort te doen, maar hoge eisen hoeven niet persé natuurlijk. Soms is een foto ook leuk als ie niet 100% super isquote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En nu de boel scherp is vraag ik maar even of men hierop zit te wachten, want ik ben nog niet op Zug-Chef kwaliteit
Cool! Wat voor cam heb je nu ?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nouja, weekendje met de trein naar Blackpool geweest voor een supergaaf pretpark onder andere dus, en ook natuurlijk alle bordjes geschoten die ik onderweg tegenkwam, en materieel, en stations. En nu de boel scherp is vraag ik maar even of men hierop zit te wachten, want ik ben nog niet op Zug-Chef kwaliteit
Met internationale treinkaartjes uit de kaartautomaat mag met niet met ICE International reizen. Indien men bijvoorbeeld een kaartje met bestemming Köln Hbf koopt, dan dient men via Venlo te grens over te gaan.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:46 schreef Ireyon het volgende:
Stel: ik wil een dagje naar Keulen. Kan ik dan gewoon bij een random kaartjesautomaat een retourtje Keulen kopen of moet ik per sé reserveren via Ns Hispeed o.i.d.?
Mocht dat laatste het geval zijn (wat sowieso wel handig zal zijn vanwege de gereserveerde plekken); Hoe kom ik achter de prijs van zo'n kaartje? In de Ns HiSpeed planner krijg je dat 3-tarieven gezeur waarin elke logica ontbreekt, en het scheelt nogal of ik straks voor een enkeltje ¤38,- (low-fixed) of ¤72,- (high-flex) kwijt ben..
Een instapmodelletje maar door de generatiekloof van 5 jaar issie in alle opzichten beter dan de vorigequote:
Bedankt! Dat gaat dus via Venlo worden, 72 euro is me toch iets te veelquote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:40 schreef Socios het volgende:
[..]
Met internationale treinkaartjes uit de kaartautomaat mag met niet met ICE International reizen. Indien men bijvoorbeeld een kaartje met bestemming Köln Hbf koopt, dan dient men via Venlo te grens over te gaan.
Als men via internet een (ICE)-kaartje koopt, dan is de prijs afhankelijk van het moment van boeken (vroegboekkorting), het tijdstip van de reis (´s ochtends etc.) en de gekozen klasse. Te zien aan de prijzen bij de groene, blauwe en paarse bolletjes.
Maar als je in de webdemo een kaartje koopt naar Keulen staat er wel bij dat een ICE-toeslag er al in zit...quote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:40 schreef Socios het volgende:
[..]
Met internationale treinkaartjes uit de kaartautomaat mag met niet met ICE International reizen. Indien men bijvoorbeeld een kaartje met bestemming Köln Hbf koopt, dan dient men via Venlo te grens over te gaan.
Ja, zo simpel is het.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 22:21 schreef Ireyon het volgende:
Ik koop gewoon hier bij de plaatselijke automaat een retourtje Keulen, ga naar Venlo, stap daar over op de Regionalbahn die mij via Mönchengladbach naar Köln brengt? Is het echt zó simpel?![]()
Weet je zeker dat het geen ICL was?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:09 schreef Fixers het volgende:
Volgens wikipedia is ICK sinds 20 april niet meer in dienst. Maar afgelopen maandag kwam ik nog een ICK tegen bij Amsterdam (met reizigers erin). Een laatst verdwaald stammetje in de omloop?
Nee, ICL is in de NS-kleuren overgeschilderd. De bakken ICK waren vaal geel, de bakken ICL zijn helder geelquote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:35 schreef Fixers het volgende:
Ze waren wel NS-blauw/geel. ICL is toch nooit overgespoten en in de duitse kleuren blijven rijden.
Tijn vind schommelboten ook leuk.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:20 schreef James1988 het volgende:
Zojuist ontdekt dat een VIRM toch best wel snel vaart kan verminderen... 't ging alleen wel schokkend. Maar toch tof.
Die lijnen. Die kleuren. Die vormen. Die geluiden. Het gewieg. VIRM
Maar dan heb je dus geen plaatsreservering, en moet je ergens gaan zitten waar niet staat dat er gereserveerd is. Zou geen probleem moeten zijn, lijkt me.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:09 schreef Socios het volgende:
Goed punt. Herstel: op de kaartautomaat is te kiezen via welke grensovergang men wil reizen. Indien gekozen wordt voor Emmerich, is het kaartje duurder en mag men dus wel met de ICE.
En verder zijn de ICL ook te herkennen aan het ontbreken van de 'Niet roken'-stickers onder de klassecijfers.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, ICL is in de NS-kleuren overgeschilderd. De bakken ICK waren vaal geel, de bakken ICL zijn helder geel
Misschien remt de DDM net iets menselijker af dan de DD-AR.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:58 schreef TeringHenkie het volgende:
Een noodremming in een DDAR is trouwens ook niet prettig, hij remt nogal hard!
En dat is niet leuk als je in een trein zit waarvan de ATB steeds 'fuck you' tegen de machinist zegt, en die niet weet hoe hij het op moet lossen.
Wil Tijn zsm even 25 euro aftikken vanwege voeten op de bank? Oh nee, wacht, het is een VIRM, hij zou geld toe moeten krijgen hiervoorquote:
Dat is niet de Sächsische Schweiz, dat ligt onder Dresden. Fulda is eerder Thüringer Wald.quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:16 schreef Dr_Flash het volgende:
NeeWaar is het ongeveer? Ziet er leuk uit qua omgeving!
Oh, tussen Erfurt en Fulda. Sächsische Schweiz is dat geloof ik. Denk dat je je daar prima kan vermaken idd, al is er geen pretpark of coaster in de buurt![]()
Er hoeft niet altijd een pretpark in de buurt te zijn he, treintjes is ook pretquote:Op woensdag 6 mei 2009 09:16 schreef Dr_Flash het volgende:
NeeWaar is het ongeveer? Ziet er leuk uit qua omgeving!
Oh, tussen Erfurt en Fulda. Sächsische Schweiz is dat geloof ik. Denk dat je je daar prima kan vermaken idd, al is er geen pretpark of coaster in de buurt![]()
Auch Proficiatquote:Op woensdag 6 mei 2009 09:21 schreef De_Hertog het volgende:
Dat is niet de Sächsische Schweiz, dat ligt onder Dresden. Fulda is eerder Thüringer Wald.
+20 vind ik nog wel te doen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:44 schreef James1988 het volgende:
Vanochtend ruim +20 opgelopen, goed bezig NS.
Te Breda vertrok mijn stoptrein naar Utrecht oorspronkelijk om 8.25. De IC naar Venlo van 8.21 had +5, en die zou eerst vertrekken. +6 toen dus. Vervolgens kwam er nog een goederentrein voorbijknallen, uiteindelijk met +8 vertrokken uit Breda.
In Tilburg bleef de trein op 8.55 wachten, terwijl een andere IC inmiddels ernaaststond, die ook eerder vertrok. Verdergereden, en tussen Boxtel en Den Bosch nog eens een ruime 5 minuten stilgestaan - "I.v.m. werkzaamheden is er maar één spoorbaan beschikbaar, we moeten nu wachten tot wij erlangsmogen."
En als kers op de taart werd omgeroepen dat er een kleine wijziging was in het reisplan van de trein: hij zou niet meer naar Utrecht gaan, maar naar Nijmegen.
Met een ruime +20 aangekomen in Den Bosch - way to go.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |