abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 mei 2009 @ 21:04:40 #151
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_68669235
Even een wintersplaatje...


Nieuw in 2009 is het vervoer van papierpulp naar het Oostenrijkse Amstetten. Tweemaal per week rijdt ACTS in opdracht van de firma Locon de trein afwisselend vanuit Antwerpen en de Sloehaven met schuifwandwagens type Habiins en Sins. Op de zeer zonnige maar koude zaterdag 10 januari is ACTS 513-9 onder treinnummer 350161 onderweg naar Venlo als een besneeuwd Hegelsom nabij Horst-Sevenum gepasseerd wordt. Locon neemt de trein in Venlo over met een 186'er.

Naar nu blijkt was deze zaterdag de enige keer dat de trein met een ACTS class66 reed, precies een week later mocht de 186'er van Locon Nederland in.


Vervoerder Locon rijdt onder de vlag van ACTS per week tweemaal met papierpulp tussen de Sloehaven/Antwerpen en het Oostenrijkse Amstetten. Hun eigen lok is daarbij sinds enkele weken toegelaten in Nederland. Onder treinnummer 48961 is de 186 144 op 31 januari 2009 met een flinke sleep schuifwandwagens op weg naar Venlo, hier ter hoogte van Heukelom tussen Tilburg en Oisterwijk.
pi_68669615
Amstetten, die plaats ken ik ergens van...
Maar dat is een mooie foto met die sneeuw.
gr gr
  maandag 4 mei 2009 @ 21:19:07 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68669739
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:15 schreef Quyxz_ het volgende:
Amstetten, die plaats ken ik ergens van...
Ik wou net zeggen, het altijd pittoreske Amstetten, bekend van de Kinderverslinder
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 mei 2009 @ 21:27:10 #154
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68670069
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen, het altijd pittoreske Amstetten, bekend van de Kinderverslinder
Da's toch een liedje van het Klein Orkest?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 mei 2009 @ 21:30:47 #155
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_68670231
Nee dat is van Berlijn.
  maandag 4 mei 2009 @ 21:31:15 #156
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_68670256
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:15 schreef Quyxz_ het volgende:
Maar dat is een mooie foto met die sneeuw.
Dankje!
pi_68670512
Vanmiddag te Oldenzaal een 1700 en 1800 en 1600 op de foto gezet, oké is niet denderend die foto, want de 1700 reed al langs perron toen ik er op kwam lopen, maar toch even omdat het wel leuk is.


Daarna nog even een filmpje gemaakt tussen Almelo de riet en Almelo Centraal, over 1 maand moeten als alles goed gaat de treinen door de verdiepte bak rijden.

Kwaliteit is nogal slecht zie ik nu terwijl die op laptop gewoon goed is video's van mijn telefoon zijn zelfs nog beter

[ Bericht 7% gewijzigd door thats-me op 04-05-2009 22:01:08 ]
  maandag 4 mei 2009 @ 21:42:17 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68670815
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:27 schreef Duvel het volgende:
Da's toch een liedje van het Klein Orkest?
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee dat is van Berlijn.


ja, wel. Duvel heeft gelijk. Maar daar ben jij te jong voor Zug
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 mei 2009 @ 21:44:48 #159
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_68670932
i

[ Bericht 98% gewijzigd door Zug-Chef op 04-05-2009 21:45:06 ]
  Redactie Sport maandag 4 mei 2009 @ 21:49:51 #160
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68671166
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:35 schreef thats-me het volgende:
Daarna nog even een filmpje gemaakt tussen Almelo de riet en Almelo Centraal, over 1 maand moeten als alles goed gaat de treinen door de verdiepte bak rijden.

Kwaliteit is nogal slecht zie ik nu terwijl die op laptop gewoon goed is video's van mijn telefoon zijn zelfs nog beter
Op HQ valt het wel mee hoor met de kwaliteit.

Heb jij trouwens enig idee waarom de ADOB na De Riet nog als AHOB in gebruik is? De overwegboom aan de overzijde zit nog steeds ingepakt in het beschermkarton..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_68671326
Blijft toch jammer van die bovenportalen die nog een eind boven de grond uitsteken
Socialist in Mercedes
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 mei 2009 @ 21:54:21 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68671336
Beveiligingstechnisch iets?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68671345
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:49 schreef dennistd het volgende:

[..]

Op HQ valt het wel mee hoor met de kwaliteit.

Heb jij trouwens enig idee waarom de ADOB na De Riet nog als AHOB in gebruik is? De overwegboom aan de overzijde zit nog steeds ingepakt in het beschermkarton..
Ik las een keer in de tubantia dat ze nog niet weten hoe het werkt. Lijkt me trouwens stug.
Die vraag wou ik ook nog een keer kwijt hier

Ik zie ze elke dag die bomen
pi_68671633
Ja goede vraag zo iets heb ik ook gelezen, maar heb ook ergens gelezen volgens mij ook tubantie dat pas in werking gaat als de treinen daat werkelijk door de bak rijden, zodat ze niet 2x de overweg hoeven aan te passen ofzo, maar ik weet daar het fijne ook niet van eigenlijk ...
En idd die kwaliteit, was na het posten van het bericht hier stukken beter . daar voor bestond de video uit 256 pixsels ofzo in elk geval was niet fraai om te zien
pi_68671811
Morgen is de OV-studentenkaart week niet geldig, maar wel geldig als kortingskaart voor 09:00
pi_68671821
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:00 schreef thats-me het volgende:
Ja goede vraag zo iets heb ik ook gelezen, maar heb ook ergens gelezen volgens mij ook tubantie dat pas in werking gaat als de treinen daat werkelijk door de bak rijden, zodat ze niet 2x de overweg hoeven aan te passen ofzo, maar ik weet daar het fijne ook niet van eigenlijk ...
Dat zou wel een logisch iets zijn inderdaad, wat ook niet echt mee werkt aan de veiligheid is dat als er een trein vanuit Almelo CS komt, en als er een trein stil staat bij de riet. Dat de spoorbomen opengaan, en daarna gelijk weer dichtgaan als de trein weg wil na Almelo CS.

Maar hopelijk word dat ook beter als alles klaar is

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2009 22:05:38 ]
pi_68671849
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:04 schreef Brembo het volgende:
Morgen is de OV-studentenkaart week niet geldig, maar wel geldig als kortingskaart voor 09:00
Hij is gewoon geldig?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 mei 2009 @ 22:05:13 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68671856
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:04 schreef Brembo het volgende:
Morgen is de OV-studentenkaart week niet geldig, maar wel geldig als kortingskaart voor 09:00
Klopt
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 mei 2009 @ 22:10:49 #169
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68672122
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:32 schreef ghizzer het volgende:

[..]

wel eens met de mening van Wadloper. Ik vond 'm wat tegenvallen, want had er veel meer van verwacht.. Er lopen twee verhaallijnen door elkaar en het treingehalte is (zeker in vergelijking met de voorloper: Wijster) laag. Het gaat ook vooral om twee kapers die een relatie met elkaar hebben. In het bijzonder ging het om de vrouw.
Volgens mij klopte een feit in de film ook niet. Ik weet het niet 100% zeker hoor
Maar volgens mij vlogen éérst de straaljagers over de trein en werd tóén pas geschoten. Nu vlogen de straaljagers halverwege de beschieting over de trein...
pi_68672158
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klopt
EDIT: Ik las de gehele week. sorry

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2009 22:12:22 ]
  maandag 4 mei 2009 @ 22:23:45 #171
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68672764
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]



ja, wel. Duvel heeft gelijk. Maar daar ben jij te jong voor Zug
30+ FTW!

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_68672829
Grappig voor de e-ticket is de achtergrond van het treinkaartje gevuld met de informatie:
Klasse, datum, treinstation vertrek - aankomst , niet echt te vervalsen .
  maandag 4 mei 2009 @ 23:11:26 #173
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68675112
Ik snap het ergens niet daar in Almelo, waarom hebben ze die bak niet een stukje langer gemaakt? Dat verdiepte was handig om overwegen te kunnen opheffen. Maar nu kom je straks die bak uitgereden en ligt erna gelijk die overweg bij De Riet. Hadden ze daar beter daar ook een verdiept station kunnen maken, in plaats van deze nu toch wat halfslachtige oplossing.
  maandag 4 mei 2009 @ 23:15:10 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68675283
eenmeter dieper had ook gekund, was je van al het gezeik af geweest. maar ja, poldermodel says no
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68677554
quote:
Op maandag 4 mei 2009 23:11 schreef ReisT het volgende:
Ik snap het ergens niet daar in Almelo, waarom hebben ze die bak niet een stukje langer gemaakt? Dat verdiepte was handig om overwegen te kunnen opheffen. Maar nu kom je straks die bak uitgereden en ligt erna gelijk die overweg bij De Riet. Hadden ze daar beter daar ook een verdiept station kunnen maken, in plaats van deze nu toch wat halfslachtige oplossing.
Inderdaad een rare situatie... Hoewel, deze overweg met de komst van de nieuwe 'Nijreessingel' wel een stuk rustiger geworden. Desalniettemin ben ik nog steeds voor het opheffen van 'de Riet' en het bouwen van een nieuw transferium nabij deze nieuwe singel, een paar honderd meter naar het zuiden.
Socialist in Mercedes
  dinsdag 5 mei 2009 @ 00:11:59 #176
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68677640
quote:
Op maandag 4 mei 2009 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
eenmeter dieper had ook gekund, was je van al het gezeik af geweest. maar ja, poldermodel says no
Ik begin het poldermodel spuugzat te worden. Steeds weer die compromissen.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 00:21:03 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68677882
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 00:11 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik begin het poldermodel spuugzat te worden. Steeds weer die compromissen.
Ga de politiek in en doe er wat aan!

Onee, dan krijg je een coalitie en ga je alsnog polderen totdat je erbij neervalt en je precies nikt gedaan krijgt.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 00:22:53 #178
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68677932
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 00:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ga de politiek in en doe er wat aan!

Onee, dan krijg je een coalitie en ga je alsnog polderen totdat je erbij neervalt en je precies nikt gedaan krijgt.
Ik polder niet, ik bedenk mijn plannen achter de PC.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 00:51:52 #179
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68678671
Zo, ben weer terug uit Dresden, en de Harz, Helaas weinig treingerelateerde zaken gezien, maar wel erg mooi. Hier nog wat gebeurd? Is de Albastros al ingestort?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 5 mei 2009 @ 00:52:28 #180
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68678683
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 00:51 schreef De_Hertog het volgende:
Zo, ben weer terug uit Dresden, en de Harz, Helaas weinig treingerelateerde zaken gezien, maar wel erg mooi. Hier nog wat gebeurd? Is de Albastros al ingestort?
Moet nog komen.
pi_68678740
Nogmaals deze vraag...
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:59 schreef Quyxz_ het volgende:
Wat houdt een seinstoring nou exact in?
gr gr
pi_68679114
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 00:09 schreef Charango het volgende:

[..]

Inderdaad een rare situatie... Hoewel, deze overweg met de komst van de nieuwe 'Nijreessingel' wel een stuk rustiger geworden. Desalniettemin ben ik nog steeds voor het opheffen van 'de Riet' en het bouwen van een nieuw transferium nabij deze nieuwe singel, een paar honderd meter naar het zuiden.
Er ligt een school vlakbij de Riet, en ik stap erop
Maar met de bak langer maken etc, heeft allemaal met geld te maken. Ze hadden beter de gehele bak onder de grond kunnen bouwen. Want zo ziet het er ook niet uit
  dinsdag 5 mei 2009 @ 08:20:01 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68681330
Zojuist ontdekt dat een VIRM toch best wel snel vaart kan verminderen... 't ging alleen wel schokkend. Maar toch tof.

Die lijnen. Die kleuren. Die vormen. Die geluiden. Het gewieg. VIRM
  Redactie Sport dinsdag 5 mei 2009 @ 08:33:12 #184
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68681456
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 00:55 schreef Quyxz_ het volgende:
Nogmaals deze vraag...
[..]
een storing in de seinen
nee, ff serieus: het kan een storing zijn in de rijrichting, waardoor je geen trein de andere kant op kunt laten rijden. Ook kan het lijken alsof het spoor bezet is, terwijl het dat niet is. En dan natuurlijk nog het simpele kapot zijn van een draadje
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 5 mei 2009 @ 08:33:31 #185
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_68681458
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 08:20 schreef James1988 het volgende:
Zojuist ontdekt dat een VIRM toch best wel snel vaart kan verminderen... 't ging alleen wel schokkend. Maar toch tof.

Die lijnen. Die kleuren. Die vormen. Die geluiden. Het gewieg. VIRM
Sicko
  dinsdag 5 mei 2009 @ 08:42:02 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68681579
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 08:20 schreef James1988 het volgende:
Zojuist ontdekt dat een VIRM toch best wel snel vaart kan verminderen... 't ging alleen wel schokkend.
Dat heb je he, remmen op natte rails
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 mei 2009 @ 09:11:29 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68682094
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 08:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat heb je he, remmen op natte rails
Klopt en dan is het handig als een treinstel ABS heeft

Scheelt wat bezoekjes aan de werkplaats wegens vierkante wielen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 5 mei 2009 @ 09:23:53 #188
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68682346
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klopt en dan is het handig als een treinstel ABS heeft

Scheelt wat bezoekjes aan de werkplaats wegens vierkante wielen
Je kunt de ABS natuurlijk ook overdrijven wat bij de SGMm's het geval is: die lossen gewoon de remmen op het moment dat de wielen dreigen te slijten, waardoor het hele stel tegen een stootjuk gaat...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 5 mei 2009 @ 09:27:41 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68682437
Wat het verschil met ABS op een auto dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 mei 2009 @ 09:31:58 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68682538
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:27 schreef Duvel het volgende:
Wat het verschil met ABS op een auto dan?
In principe zou er niet zo heel erg veel verschil moeten zijn, ware het niet dat je er natuurlijk mee zit dat het wel staal op staal is en je daardoor dus zelfs met gebruik van ABS een perron voorbij kunt schieten.

Ik heb met de GTW van Arriva ervaren hoe het is om van ongeveer 120 km/h na een ingreep tot stilstand te komen. Alles schudt en doet en je hoort een pompend remgeluid, maar onder droge omstandigheden sta je dan wel erg snel stil zonder dat er vlakke plaatsen op de wielen ontstaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 mei 2009 @ 09:40:44 #191
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68682728
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In principe zou er niet zo heel erg veel verschil moeten zijn, ware het niet dat je er natuurlijk mee zit dat het wel staal op staal is en je daardoor dus zelfs met gebruik van ABS een perron voorbij kunt schieten.
Bedankt voor het beantwoorden van de retorische vraag.
quote:
Ik heb met de GTW van Arriva ervaren hoe het is om van ongeveer 120 km/h na een ingreep tot stilstand te komen. Alles schudt en doet en je hoort een pompend remgeluid, maar onder droge omstandigheden sta je dan wel erg snel stil zonder dat er vlakke plaatsen op de wielen ontstaan.
Comfortabel is anders.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 mei 2009 @ 09:48:45 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68682872
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:40 schreef Duvel het volgende:

Comfortabel is anders.
Dat is dan ook niet het criterium waarop het slagen van een noodremming beoordeeld wordt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 mei 2009 @ 09:50:14 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68682897
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet het criterium waarop het slagen van een noodremming beoordeeld wordt
Je moet je echter afvragen of je na een snelheidsoverschrijding een noodremming moet inzetten, maar ja, zo is het systeem nu eenmaal opgezet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 mei 2009 @ 09:53:35 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68682974
Het hoeft niet alleen na een snelheidsoverschrijding te zijn. Een trein kan ook een ATB-NG baken missen en dan wordt deze ook tot stilstand gebracht.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:20:38 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68683511
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:53 schreef Peterselieman het volgende:
Het hoeft niet alleen na een snelheidsoverschrijding te zijn. Een trein kan ook een ATB-NG baken missen en dan wordt deze ook tot stilstand gebracht.
Kutsysteem.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:29:05 #196
148385 Wadloper
Noorderling
pi_68683736
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Ik heb met de GTW van Arriva ervaren hoe het is om van ongeveer 120 km/h na een ingreep tot stilstand te komen. Alles schudt en doet en je hoort een pompend remgeluid, maar onder droge omstandigheden sta je dan wel erg snel stil zonder dat er vlakke plaatsen op de wielen ontstaan.
Hmm, de snelremmingen die ik meegemaakt heb, waren niet schokkerig, maar gingen gewoon geleidelijk
Wel grappig dat je bij de kopbak zonder de eerste klas de lucht uit de trein hoort gaan
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:16:29 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68685297
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Kutsysteem.
LZB is veel toffer ja
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:19:20 #198
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68685408
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

LZB is veel toffer ja
Oeh tof, gooien met beveiligingstypes!
- "Nee nee, ATC is veel toffer!"
- "ATPWS FTW!"
- "Allemaal overschat, doe maar maar ZUB."
- "PZB olé olé!"

Dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:20:47 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68685477
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oeh tof, gooien met beveiligingstypes!
- "Nee nee, ATC is veel toffer!"
- "ATPWS FTW!"
- "Allemaal overschat, doe maar maar ZUB."
- "PZB olé olé!"

Dus.


Indusi
Memor

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:28:00 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68685760
ERTMS schijnt ook te draaien als een tierelier trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')