Ik wou net zeggen, het altijd pittoreske Amstetten, bekend van de Kinderverslinderquote:
Da's toch een liedje van het Klein Orkest?quote:Op maandag 4 mei 2009 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen, het altijd pittoreske Amstetten, bekend van de Kinderverslinder
Dankje!quote:Op maandag 4 mei 2009 21:15 schreef Quyxz_ het volgende:
Maar dat is een mooie foto met die sneeuw.
quote:
quote:
Op HQ valt het wel mee hoor met de kwaliteit.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:35 schreef thats-me het volgende:
Daarna nog even een filmpje gemaakt tussen Almelo de riet en Almelo Centraal, over 1 maand moeten als alles goed gaat de treinen door de verdiepte bak rijden.
Kwaliteit is nogal slecht zie ik nuterwijl die op laptop gewoon goed is
video's van mijn telefoon zijn zelfs nog beter
Ik las een keer in de tubantia dat ze nog niet weten hoe het werkt. Lijkt me trouwens stug.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Op HQ valt het wel mee hoor met de kwaliteit.
Heb jij trouwens enig idee waarom de ADOB na De Riet nog als AHOB in gebruik is? De overwegboom aan de overzijde zit nog steeds ingepakt in het beschermkarton..
Dat zou wel een logisch iets zijn inderdaad, wat ook niet echt mee werkt aan de veiligheid is dat als er een trein vanuit Almelo CS komt, en als er een trein stil staat bij de riet. Dat de spoorbomen opengaan, en daarna gelijk weer dichtgaan als de trein weg wil na Almelo CS.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:00 schreef thats-me het volgende:
Ja goede vraag zo iets heb ik ook gelezen, maar heb ook ergens gelezen volgens mij ook tubantie dat pas in werking gaat als de treinen daat werkelijk door de bak rijden, zodat ze niet 2x de overweg hoeven aan te passen ofzo, maar ik weet daar het fijne ook niet van eigenlijk...
Hij is gewoon geldig?quote:Op maandag 4 mei 2009 22:04 schreef Brembo het volgende:
Morgen is de OV-studentenkaart week niet geldig, maar wel geldig als kortingskaart voor 09:00
Kloptquote:Op maandag 4 mei 2009 22:04 schreef Brembo het volgende:
Morgen is de OV-studentenkaart week niet geldig, maar wel geldig als kortingskaart voor 09:00
Volgens mij klopte een feit in de film ook niet. Ik weet het niet 100% zeker hoorquote:Op maandag 4 mei 2009 16:32 schreef ghizzer het volgende:
[..]
wel eens met de mening van Wadloper. Ik vond 'm wat tegenvallen, want had er veel meer van verwacht.. Er lopen twee verhaallijnen door elkaar en het treingehalte is (zeker in vergelijking met de voorloper: Wijster) laag. Het gaat ook vooral om twee kapers die een relatie met elkaar hebben. In het bijzonder ging het om de vrouw.
EDIT: Ik las de gehele week. sorryquote:
30+ FTW!quote:Op maandag 4 mei 2009 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
ja, wel. Duvel heeft gelijk. Maar daar ben jij te jong voor Zug
Inderdaad een rare situatie... Hoewel, deze overweg met de komst van de nieuwe 'Nijreessingel' wel een stuk rustiger geworden. Desalniettemin ben ik nog steeds voor het opheffen van 'de Riet' en het bouwen van een nieuw transferium nabij deze nieuwe singel, een paar honderd meter naar het zuiden.quote:Op maandag 4 mei 2009 23:11 schreef ReisT het volgende:
Ik snap het ergens niet daar in Almelo, waarom hebben ze die bak niet een stukje langer gemaakt? Dat verdiepte was handig om overwegen te kunnen opheffen. Maar nu kom je straks die bak uitgereden en ligt erna gelijk die overweg bij De Riet. Hadden ze daar beter daar ook een verdiept station kunnen maken, in plaats van deze nu toch wat halfslachtige oplossing.
Ik begin het poldermodel spuugzat te worden. Steeds weer die compromissen.quote:Op maandag 4 mei 2009 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
eenmeter dieper had ook gekund, was je van al het gezeik af geweest. maar ja, poldermodel says no
Ga de politiek in en doe er wat aan!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik begin het poldermodel spuugzat te worden. Steeds weer die compromissen.
Ik polder niet, ik bedenk mijn plannen achter de PC.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ga de politiek in en doe er wat aan!
Onee, dan krijg je een coalitie en ga je alsnog polderen totdat je erbij neervalt en je precies nikt gedaan krijgt.
Moet nog komen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:51 schreef De_Hertog het volgende:
Zo, ben weer terug uit Dresden, en de Harz, Helaas weinig treingerelateerde zaken gezien, maar wel erg mooi. Hier nog wat gebeurd? Is de Albastros al ingestort?
Er ligt een school vlakbij de Riet, en ik stap eropquote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:09 schreef Charango het volgende:
[..]
Inderdaad een rare situatie... Hoewel, deze overweg met de komst van de nieuwe 'Nijreessingel' wel een stuk rustiger geworden. Desalniettemin ben ik nog steeds voor het opheffen van 'de Riet' en het bouwen van een nieuw transferium nabij deze nieuwe singel, een paar honderd meter naar het zuiden.
een storing in de seinenquote:
Sickoquote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:20 schreef James1988 het volgende:
Zojuist ontdekt dat een VIRM toch best wel snel vaart kan verminderen... 't ging alleen wel schokkend. Maar toch tof.
Die lijnen. Die kleuren. Die vormen. Die geluiden. Het gewieg. VIRM
Dat heb je he, remmen op natte railsquote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:20 schreef James1988 het volgende:
Zojuist ontdekt dat een VIRM toch best wel snel vaart kan verminderen... 't ging alleen wel schokkend.
Klopt en dan is het handig als een treinstel ABS heeftquote:
Je kunt de ABS natuurlijk ook overdrijven wat bij de SGMm's het geval is: die lossen gewoon de remmen op het moment dat de wielen dreigen te slijten, waardoor het hele stel tegen een stootjuk gaat...quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt en dan is het handig als een treinstel ABS heeft
Scheelt wat bezoekjes aan de werkplaats wegens vierkante wielen
In principe zou er niet zo heel erg veel verschil moeten zijn, ware het niet dat je er natuurlijk mee zit dat het wel staal op staal is en je daardoor dus zelfs met gebruik van ABS een perron voorbij kunt schieten.quote:
Bedankt voor het beantwoorden van de retorische vraag.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In principe zou er niet zo heel erg veel verschil moeten zijn, ware het niet dat je er natuurlijk mee zit dat het wel staal op staal is en je daardoor dus zelfs met gebruik van ABS een perron voorbij kunt schieten.
Comfortabel is anders.quote:Ik heb met de GTW van Arriva ervaren hoe het is om van ongeveer 120 km/h na een ingreep tot stilstand te komen. Alles schudt en doet en je hoort een pompend remgeluid, maar onder droge omstandigheden sta je dan wel erg snel stil zonder dat er vlakke plaatsen op de wielen ontstaan.
Dat is dan ook niet het criterium waarop het slagen van een noodremming beoordeeld wordtquote:
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet het criterium waarop het slagen van een noodremming beoordeeld wordt
Kutsysteem.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:53 schreef Peterselieman het volgende:
Het hoeft niet alleen na een snelheidsoverschrijding te zijn. Een trein kan ook een ATB-NG baken missen en dan wordt deze ook tot stilstand gebracht.
Hmm, de snelremmingen die ik meegemaakt heb, waren niet schokkerig, maar gingen gewoon geleidelijkquote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb met de GTW van Arriva ervaren hoe het is om van ongeveer 120 km/h na een ingreep tot stilstand te komen. Alles schudt en doet en je hoort een pompend remgeluid, maar onder droge omstandigheden sta je dan wel erg snel stil zonder dat er vlakke plaatsen op de wielen ontstaan.
Oeh tof, gooien met beveiligingstypes!quote:
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oeh tof, gooien met beveiligingstypes!
- "Nee nee, ATC is veel toffer!"
- "ATPWS FTW!"
- "Allemaal overschat, doe maar maar ZUB."
- "PZB olé olé!"
Dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |