stuckwerk doen ze altijd na de kozijnen, anders kan je er niet tegenaan stuckenquote:Op donderdag 23 april 2009 21:27 schreef z80 het volgende:
gaat lekker zo.
alleen vreemde volgorde.
kozijnen al geplaatst terwijl het stuk werk en het dak nog moeten.
Ik hoop op mijn verjaardag. Maar dat gaan we nooit redden. Zolang we maar met Kerstmis erin zitten.quote:
Valt best mee hoor. Lijkt alleen maar zo omdat er nu allemaal grote dingen gebeuren. Het heeft zelfs tot vorige week donderdag 2,5 stil gelegen.quote:
Preciesquote:Op donderdag 23 april 2009 21:31 schreef gateway het volgende:
[..]
stuckwerk doen ze altijd na de kozijnen, anders kan je er niet tegenaan stucken
Ja, maar heeft met afwerking te maken.quote:Op vrijdag 24 april 2009 06:44 schreef Anne het volgende:
[..]
Maar het dak komt normaal wel vóór de ramen. Toch?
Het lijkt nu wel heel hoog, maar van binnen valt 't nog wel meequote:Op woensdag 6 mei 2009 21:52 schreef z80 het volgende:
ziet er steeds beter uit.
en echt Duits, kleine ramen die belachelijk hoog zitten.
We hebben antraciete ramen en het dakoverstek is antraciet. Verder komen er nog gedeeltelijk antraciete sierstrips over het huis, in de vorm van klinkers. Dit is bedoeld om het witte een beetje af te breken.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:27 schreef Ml-etje het volgende:
Past wel hoor garage en auto in 1 post
Mooie auto ook, vond de hybride op het plaatje lelijk maarin het echt issie best hip!
Blijft jullie huis wit met een zwart pannendak?? (vind het zo erg mooi!)
ook daar al die gemeentequote:Op woensdag 13 mei 2009 12:01 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
We hebben antraciete ramen en het dakoverstek is antraciet. Verder komen er nog gedeeltelijk antraciete sierstrips over het huis, in de vorm van klinkers. Dit is bedoeld om het witte een beetje af te breken.
Ons huis mocht ook niet te wit worden van de gemeente, aangezien het huis van onze buren al wit met zwarte pannen is, zonder details in andere kleuren.
http://www.goossenswonen.nl/quote:
Dankjewelquote:Op donderdag 14 mei 2009 15:01 schreef Tha_Duck het volgende:
Ziet er weer netjes uit!
Als jullie van het schip met geld een zeilbootje vol naar mij kunnen sturen dan hou ik me aanbevolenNieuw huis, nieuwe auto... Straks komt er nog nieuw leven ook
![]()
Zelfde soort mazzelaar ben ikquote:Op donderdag 14 mei 2009 15:03 schreef Anne het volgende:
[..]
Dankjewel!
Het is 'maar' een leasewagen. Dus het valt mee!
Ik heb nog geen idee hoe we dat gaan doen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:40 schreef z80 het volgende:
even een vraagje.
heb je aan het radio en tv ontvangst gedacht? (schotel op het dak/aan de muur)
of kijken jullie alles via internet.
De achtertuinzijde. We hebben stiekem al bij de buren enzo gekeken waar zij hem hebben gehangen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:52 schreef Rewimo het volgende:
Wat is de zuidkant van het huis? Daar moet je schotel ergens komen als ik het goed heb (weet qltel wel meer van).
goossens is hetzelfde als beter meubel in peer in belgie... en korting krijg je er zo... hoef je weinig moeite voor te doen....quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:17 schreef Anne het volgende:
[..]
http://www.goossenswonen.nl/
Edit: Mocht je er ook iets vandaan willen halen. Ze geven meteen aan dat ze niet aan kortingen doen, maar dat doen ze wel. Laat ze veel voor je uitzoeken en doe alsof je het helemaal geweldig vindt (vonden wij dus ook echt zo), maar begin dan wel flink te twijfelen over de prijs.
Onze ervaring is anders, dus dat zal dan wel voor meer mensen geldenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:31 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
goossens is hetzelfde als beter meubel in peer in belgie... en korting krijg je er zo... hoef je weinig moeite voor te doen....
verder wel mooi huisje.... ben benieuwd als het klaar is....
Je denkt dat we dat niet hebben gedaanquote:Op zaterdag 16 mei 2009 07:03 schreef TheOneAndOnly het volgende:
je moet dan ook wel vragen om de korting... ze zullen heus niet uit zichzelf een mooie korting geven... en een verkoper die zegt dat ze niks met de prijs doen.........
Als het goed is staat er nergens een prijsquote:Op zaterdag 16 mei 2009 08:22 schreef Rewimo het volgende:
Als je terugzoekt in het vorige topic kun je de prijs nog wel vinden. Maar om je vraag alvast enigszins te beantwoorden: nee, dat is niet duur
Ik ben nog steeds wel af en toe een puber, Klonkquote:Op zaterdag 16 mei 2009 07:14 schreef Klonk het volgende:
leuk om te zien eigenlijk wel, hoe kleine meisjes groot worden, eerst pubertje ijsmeis en nu mevrouw Anne die een huis laat bouwen
Je kunt ook concluderen dat je gewoon oud wordt , Klonkquote:Op zaterdag 16 mei 2009 07:14 schreef Klonk het volgende:
leuk om te zien eigenlijk wel, hoe kleine meisjes groot worden, eerst pubertje ijsmeis en nu mevrouw Anne die een huis laat bouwen
hell ik ook, en ben er nog trots op ookquote:Op zaterdag 16 mei 2009 11:26 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds wel af en toe een puber, Klonk.
Er zit nog van dat gaas tussen. Ik weet niet wat het precies is en hoe het heetquote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Je kunt ook concluderen dat je gewoon oud wordt , Klonk![]()
En Anne en/of Timmetjuh? Stucen ze nou gewoon over de isolatie heen of zit er nog wat tussen?
Het bad wordt naar alle waarschijnlijkheid deze:quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:14 schreef Ml-etje het volgende:
Zo megatvke Anne!
Ben wel benieuwd wat je qua bad, tegels enz hebt uitgezocht (hoezo ik projecteer mijn eigen bezigheden op anderen).
Wellusquote:Op zaterdag 16 mei 2009 11:19 schreef Anne het volgende:
Als het goed is staat er nergens een prijs. En tegenover Nederland is het niet duur nee, maar ik vind het nog steeds duur zat
.
quote:Op zondag 23 november 2008 18:34 schreef Anne het volgende:
We zijn strakjes ook bij de aannemer geweest. Die had de offerte klaar.
En we hadden zelf hetzelfde bedrag berekend als dat de aannemer heeft gedaan
(Voor George_Klooney: **.000 euro).
Dus da's gelukkig al niet tegengevallen. En hij kan dan in januari beginnen
.
quote:Op zondag 23 november 2008 18:52 schreef Rewimo het volgende:
Wat krijg je dan precies voor de **.000 euro?
quote:
Mooiquote:Op zondag 17 mei 2009 11:25 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
Het bad wordt naar alle waarschijnlijkheid deze:
[ afbeelding ]
Alleen dan zonder dat zwarte omhulsel. Bij ons wordt het bad gewoon betegeld.
Voor de rest staat alles nog open voor wat de betreft de badkamer.
Gedaanquote:Op zondag 17 mei 2009 16:59 schreef z80 het volgende:
@Rewimo
zet even wat *** op de plekken van de bedragen.
zij die het willen weten kunnen dan zelf op zoek.
@Timmetjuh.
als het bad inc. accesoiresgeleverd wordt.
wil je de dame dan mij kant op door schuiven,
jij bent reeds voorzien.
Eensquote:Op zaterdag 6 juni 2009 18:56 schreef Anne het volgende:
Update!
Inmiddels zitten de vensterbanken er ook op. Meestal heb je alluminiumvensterbanken, maar wij vonden hem toch een stukkie mooier in dezelfde kleur als het kozijn!
Nou, dan weet je in elk geval waar het t-stuk er tussen kan.quote:]
Ook hebben we (voornamelijk Tim hoor) een gat moet graven van het washok naar buiten voor de leidingen. (dus onder de fundering door, wat een kutkarwei).
En daarna hebben we de afvoer moeten zoeken bij de garage.
Uiteindelijk hebben we hem gevonden, een beetje té goed gevonden zelfs.
Want we hebben hem stuk gehakt.
Nee, een sinaasappelopener is niet Duitsquote:Op zondag 21 juni 2009 22:15 schreef Syytön het volgende:
Wat is in hemelsnaam een sinaasappelopener?? Is dat iets duits? En een muffinhouder? Is dat een muffinvorm?
Persoonlijk vind ik het altijd zo'n onzin om een enorm uitgebreid assortiment aan alle huishoudelijke tools te kopen in één keer. Je gaat het toch niet allemaal meteen gebruiken als je net uit huis gaat.
Nóg meerquote:Op zondag 21 juni 2009 22:17 schreef Ml-etje het volgende:
Zou wat meer handdoeken aanschaffen. Neem aan dat je niet dagelijks wilt wassen
Ga morgen als ik wakkerder ben nog even kijken
Ik had er echt nog nooit van gehoord, ik snij ze altijd met een mes open.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:18 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, een sinaasappelopener is niet Duits. Het is een handig steek-geval-ding, waarmee je sinaasappels open krijgt. Cadeautje van mijn schoonmams
.
Enne, ik vind het behoorlijke dom als ik straks in de keuken sta en iets nodig heb, wat ik niet heb. (denk aan iets stoms als een kaasschaaf). Ik wil toch graag wel een bééétje de basic-dingen in huis hebben. En ik koop het liever nu beetje bij beetje, nu ik wat geld heb. Dan straks vanalles in een keer te moeten kopen.
@ Rewimo, ik heb er inmiddels weer 6 bij gehaald. 12 stuks longglazen dus. Maar inderdaad, meer
.
Ik ook nietquote:Op zondag 21 juni 2009 22:26 schreef Syytön het volgende:
[..]
Ik had er echt nog nooit van gehoord, ik snij ze altijd met een mes open.
Oh nee, dat soort dingen hoef ik echt (nog) niet! Het gaat mij alleen om de basic-dingen. Maar af en toe krijg ik weer eens iets van iemand (zoals de sinaasappelopener) en dat sta ik dan niet af natuurlijkquote:Spreekt voor zich dat je de basis dingen haalt maar ik bedoel uiteraard om echt alles in één keer te halen, zoals een eierdooierscheider en een poffertjespan etc. Dat soort dingen.
Maarja, ga eens naar de HEMA of de Bijenkorf en kijk daar op de afdeling wat ze allemaal hebben, dan zie je vanzelf wel dingen waarvan je denkt, dat moet ik nog hebben, handig.Desnoods schrijf je het op en koop je het ergens anders/later/laat je het kopen.
quote:
Och meid die dingen zijn niet duur tenzij je supersjieke van de V&D wiltquote:
Ja, maar zoveel heb je er toch ook niet nodig?? Ik doe altijd meerdere keren met m'n handdoeken (milieu en zo) Ik heb dan ook niet zoveel handdoeken dat ik elke dag een nieuwe kan nemenquote:Op maandag 22 juni 2009 14:20 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Och meid die dingen zijn niet duur tenzij je supersjieke van de V&D wilt
Die van de wibra doen het uitstekend en kosten nauwelijks iets (zijn niet dorgerbestendig).
Nu moet ik bekennen dat ik voor het oog dat ook wat wil veel van hema (knalkleuren) en V&D heb.
quote:Op maandag 22 juni 2009 14:20 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Och meid die dingen zijn niet duur tenzij je supersjieke van de V&D wilt
Die van de wibra doen het uitstekend en kosten nauwelijks iets (zijn niet dorgerbestendig).
Nu moet ik bekennen dat ik voor het oog dat ook wat wil veel van hema (knalkleuren) en V&D heb.
Ik heb die van de Shellquote:Op maandag 22 juni 2009 15:58 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Die van de HEMA![]()
![]()
Zijn ook vaak in de aanbieding dus gewoon een beetje in de gaten houden (heb ze pas ook allemaal zo aangeschaft)
Ik doe er ook 2x mee maar sommige mensen vinden dat vies hé (wat ik me ook kan voorstellen).quote:Op maandag 22 juni 2009 14:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, maar zoveel heb je er toch ook niet nodig?? Ik doe altijd meerdere keren met m'n handdoeken (milieu en zo) Ik heb dan ook niet zoveel handdoeken dat ik elke dag een nieuwe kan nemen
Jaaa die waren zooo leuk! Roze,groen, blauw knalkleuren hé?quote:Op maandag 22 juni 2009 15:58 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Die van de HEMA![]()
![]()
Zijn ook vaak in de aanbieding dus gewoon een beetje in de gaten houden (heb ze pas ook allemaal zo aangeschaft)
Jep morgen weer halen toevallig voor ons nieuwe stulpjequote:Op maandag 22 juni 2009 17:07 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik heb die van de ShellVan de Airmiles en de zegeltjes zeg maar
Prima dikke handdoeken in leuke kleuren
Mwa, je komt net uit de douche, dus hoe vies ben je danquote:Op maandag 22 juni 2009 19:27 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ik doe er ook 2x mee maar sommige mensen vinden dat vies hé (wat ik me ook kan voorstellen).
Ik heb de turquoise, limegroene, groene, oranje en de grijsbruine. Onze badkamer en toiletten (heb ook de gastendoekjes van dezelfde kleuren) worden grijs met wit dus wilde wel even wat kleur erbij brengen. En die grijsbruine... ja die vond ik gewoon mooiquote:Op maandag 22 juni 2009 19:28 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Jaaa die waren zooo leuk! Roze,groen, blauw knalkleuren hé?
Dat is goed hoor.. Zoals je merkt staan er altijd dingen op waar jezelf niet zo snel aan denkt maar die anderen juist weer handig vinden.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:50 schreef Anne het volgende:. Heel veel dingen waar ik nog niet aan had gedacht!
Ik heb de handdoeken van de HEMA trouwens! Maar geen knalkleur. Zwart! Saai, maar wel neutraal.
En de knalblauwe (babyblauw meer) zijn van de IKEA. Maar die van de HEMA voelen lekkerder aan. Tot nu toe.
En Rallydame, mocht ik nog meer lijstjes nodig hebben, dan houd ik je in gedachte.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 07:23 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Ik heb de turquoise, limegroene, groene, oranje en de grijsbruine. Onze badkamer en toiletten (heb ook de gastendoekjes van dezelfde kleuren) worden grijs met wit dus wilde wel even wat kleur erbij brengen. En die grijsbruine... ja die vond ik gewoon mooi
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 07:54 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
grappig maar erg leuk, was jaloers toen ik iemand met zo'n stapel zag weggaan en mezelf aan de belofte herinnerde dat ik pas ga kopen als we uitgeklust zijn. Tenslotte hebben we alles al.
Maar on topic=> Anne, binnenkort overal zomersale dussuh sla je slag!
Oeh, heel graagquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:16 schreef Ml-etje het volgende:
Moet kerst gooien de tuincentra ook de meubelen in de sale en kussens enz enz aankleding is met kerst heeel goed te krijgen
Heb ooit een lijst gehad met saledata..zal eens zoeken..chroom niet me eraan te herinneren!
Erg handig zulke sales. Zo heb ik ook al het meeste (weer) bij elkaar gesprokkeld...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:16 schreef Ml-etje het volgende:
Moet kerst gooien de tuincentra ook de meubelen in de sale en kussens enz enz aankleding is met kerst heeel goed te krijgen
Heb ooit een lijst gehad met saledata..zal eens zoeken..chroom niet me eraan te herinneren!
Vrijdagavond isquote:
Een kennis van mij zei precies hetzelfde daarnet als wat jij zeiquote:Op donderdag 25 juni 2009 20:40 schreef Ml-etje het volgende:
Denk dt het er zonder stellingen heel anders uit ziet.
En wat dacht je van een mooi ornament,spiegel/plant in het midden..je kunt het helemaal opleuken.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:46 schreef Anne het volgende:
[..]
Een kennis van mij zei precies hetzelfde daarnet als wat jij zei.
Maar we willen er eigenlijk nog een oprit naast maken.. Dus er komt niet echt iets te staan.
Maar het is gewoon vervelend dat het op een bepaalde manier in je hoofd zit en je dan iets 'totaal anders' te zien krijgt. Toen ik de foto opende, schrok ik gewoon!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 82% gewijzigd door Ml-etje op 26-06-2009 23:09:44 ]Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
Hij heeft het mij uitgelegd, maar ik was toen niet zo heel erg wakker,quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:36 schreef staticdata het volgende:
een patchkast? hij is nogal wat van plan? een heel netwerk of willen jullie ook met domotica gaan werken zelfs
Preciesquote:Op donderdag 2 juli 2009 20:39 schreef staticdata het volgende:
zolang jij maar internet heb en met je x-box online kan vind je het best
Gestruikeld over een stuk houtquote:Op donderdag 2 juli 2009 23:20 schreef Ml-etje het volgende:
Wat heb jij dan uitgespookt??
Nog even en het wordt helemaal dicht
Zelfs hier in Pfalzdorf (nog dichterbij dus) heeft het stevig geregend vrijdag. Vandaag helemaal niets, overigens.quote:Op zondag 5 juli 2009 17:45 schreef z80 het volgende:
heeft het in Weeze dan zo hard geregend?
hier is vrijdag wel wat water gevallen, maar meer dan een standaard regenbui was het niet.
en vandaag is er niet meer dan een paar spetters gevallen.
Ja, de landingsbaan was overstroomd en in ons huis staat ook zo'n 5 cm water.quote:Op zondag 5 juli 2009 17:45 schreef z80 het volgende:
heeft het in Weeze dan zo hard geregend?
hier is vrijdag wel wat water gevallen, maar meer dan een standaard regenbui was het niet.
en vandaag is er niet meer dan een paar spetters gevallen.
dweilen zul jequote:Op woensdag 15 juli 2009 10:31 schreef Anne het volgende:
Het water in het huis ligt er nog steeds, dus opdrogen doet het niet echt.
Dat wel, maar het werk wat nu gedaan wordt is straks af en dan gaat het ook stil liggenquote:Op woensdag 15 juli 2009 15:44 schreef z80 het volgende:
wees blij dat er voortgang in zit.
misschien niet zo snel als je zou wensen, maar er wordt wil regelmatig gewerkt.
dit kan mijn toekomstige achterbuur niet zeggen.
hier ligt de bouw al meer dan een maand stil.
Het is een vlakke tegel jaquote:Op donderdag 16 juli 2009 07:54 schreef Rallydame het volgende:
Anne, is het een vlakke tegel?
Wij hebben datzelfde formaat voor de badkamer en toiletten maar dan in het lichtgrijs en vlak..
Voor de bijkeuken en hal hebben wij dezelfde kleur tegel maar een grove en maat 50 x 50 cm
Maar ik vind deze ook wel heel erg mooi
Je bedoelt in het beton op de vloer? Want dat is als het goed is niet zo, want daar ligt een laag teer op (dat zal ook de reden zijn dat het water zo goed blijft liggen). Van wat ik heb gezien is het water vooral in de muren bij de garage getrokken (omdat het daar langs loopt). De rest voelt en ziet er droog uit.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:36 schreef IbeBen het volgende:
Wellicht is het handig om (voordat je het huis betrekt) nog even een paar dagen een bouwdroger zijn werk te laten doen? Als ik zo lees dat het behoorlijk heeft binnengeregend kan dat water dus weles in het beton trekken. Als het dan niet goed droogt zou het kunnen dat je sneller last krijgt van vocht/schimmel in je nieuwe woning.
pas met bouwdrogers wel op! Als het stucwerk er dan al inzit, gaat het drogen met een bouwdroger veel te hard en krijg je allemaal scheuren in je stucwerk!quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:59 schreef Anne het volgende:
[..]
Je bedoelt in het beton op de vloer? Want dat is als het goed is niet zo, want daar ligt een laag teer op (dat zal ook de reden zijn dat het water zo goed blijft liggen). Van wat ik heb gezien is het water vooral in de muren bij de garage getrokken (omdat het daar langs loopt). De rest voelt en ziet er droog uit.
Maar, straks als het eindelijk waterdicht is, is het inderdaad al een idee om de bouwdrogers hun werk te laten doen. Ik hoop sowieso op nog een hele warme zomer, dan zetten we elke dag de ramen even open, zodat het ook al flink goed kan drogen.
.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:12 schreef gateway het volgende:
[..]
pas met bouwdrogers wel op! Als het stucwerk er dan al inzit, gaat het drogen met een bouwdroger veel te hard en krijg je allemaal scheuren in je stucwerk!
Is dit niet een zelfde soort systeem als dat van lexcom hier in Nederland ?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:15 schreef Timmetjuh. het volgende:
De patchkast is nodig omdat ik hiermee wil gaan experimenteren:
http://www.abitana.com/
Aangezien zo'n compleet systeem vrij prijzig is, ga ik zelf aan de slag. Wat ze gebruiken is immers niet meer dan een CAT7 netwerkje. Na een telefoontje naar Abitana ben ik te weten gekomen dat zoiets heel goed zelf te realiseren is door middel van een CAT7 netwerk en een afgeschermd CAT6 patchpanel. Je hebt dan alleen de losse modules nodig die jij wilt gebruiken.
In eerste instantie wil ik met de Video Anywhere module beginnen van Abitana en het daarna eventueel uitbreiden met andere modules.
In de patchkast komt een 24 poorts gigabit switch en een CAT6 patchpanel. Door het hele huis wordt CAT7 bekabeling gelegd.
Ik wou eigenlijk een kleinere patchkast hebben, maar deze kon ik goedkoop krijgen, dus heb ik hem maar genomen.
op zich wel ideaal dat systeemquote:Op zondag 26 juli 2009 19:31 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is dit niet een zelfde soort systeem als dat van lexcom hier in Nederland ?
http://www.schneider-elec(...)ouw/lexcom-home.page
Kort door de bocht genomen een universeel aansluit systeem waarop je waar dan ook met verloopkabels je telefoon, computer of tv aan kunt sluiten ?
Volgens mij wel, alleen kun je het door jou genoemde systeem niet zelf installeren, of zie ik iets over het hoofd?quote:Op zondag 26 juli 2009 19:31 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is dit niet een zelfde soort systeem als dat van lexcom hier in Nederland ?
http://www.schneider-elec(...)ouw/lexcom-home.page
Kort door de bocht genomen een universeel aansluit systeem waarop je waar dan ook met verloopkabels je telefoon, computer of tv aan kunt sluiten ?
Die wordt ter plaatse gemaaktquote:Op zondag 26 juli 2009 19:19 schreef _VoiD_ het volgende:
dat schiet op!
Maare, die trap naar de zolder die je van beton wilt maken... Die moet je nu dus gewoon door je huis heen slepen? Zo'n trappetje weegt al heel snel honderden kilo's.
Omdat ik geen CAT7 patchpanel kon vinden voor een prijs die ik ervoor uit wil geven. Bovendien is een patchpanel goed te vervangen mocht het nodig zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 07:26 schreef Keltie het volgende:
Waarom Cat7 kabels op een Cat6 patchpaneel?
En vanwaar niet gewoon Cat6 of Cat6A, maakt volgens mij niet zo heel veel verschil?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:50 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
Omdat ik geen CAT7 patchpanel kon vinden voor een prijs die ik ervoor uit wil geven. Bovendien is een patchpanel goed te vervangen mocht het nodig zijn.
Beiden zouden inderdaad ook genoeg zijn geweest, maar omdat de kabels in de muren en vloeren verwerkt worden, heb ik maar besloten om cat7 te leggen met het oog op de toekomst. Het is duurder om straks de hele vloer en muren op te hakken en nieuwe kabels te leggen dan om nu een paar tientjes extra uit te geven aan betere kabel. Zo'n groot verschil in prijs was het namelijk niet. Een rol dubbele (installatie)kabel van 100 meter kostte geloof ik 110 Euro.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:45 schreef Keltie het volgende:
[..]
En vanwaar niet gewoon Cat6 of Cat6A, maakt volgens mij niet zo heel veel verschil?
Zeker niet omdat je er nu toch een Cat6 paneel in werkt wat dan toch een bottleneck zal gaan worden?
Klinkt logisch, alleen het wegwerken van de kabels vind ik dan niet logischquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:55 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
Beiden zouden inderdaad ook genoeg zijn geweest, maar omdat de kabels in de muren en vloeren verwerkt worden, heb ik maar besloten om cat7 te leggen met het oog op de toekomst.
Je bent heel wat van plan danquote:Het is duurder om straks de hele vloer en muren op te hakken en nieuwe kabels te leggen dan om nu een paar tientjes extra uit te geven aan betere kabel. Zo'n groot verschil in prijs was het namelijk niet. Een rol dubbele (installatie)kabel van 100 meter kostte geloof ik 110 Euro.
Ik weet inderdaad dat het cat6 patchpanel nu een bottleneck gaat zijn, maar dat verschil zal voor huis-, tuin-, en keukengebruik nu niet zo van belang zijn. Mocht ik die extra capaciteit van de cat7 kabel in de toekomst wel nodig hebben, is zo'n patchpanel natuurlijk redelijk snel te vervangen.
Waarom vind je het wegwerken van de kabels niet logisch?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:10 schreef Keltie het volgende:
[..]
Klinkt logisch, alleen het wegwerken van de kabels vind ik dan niet logisch
[..]
Je bent heel wat van plan dan
Daar hebben ze toch speciale goten voor uitgevonden? Ik heb mijn nieuwbouwappartement ook compleet zelf bedraad via alle loze leidingen die aangelegd waren.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:55 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
Beiden zouden inderdaad ook genoeg zijn geweest, maar omdat de kabels in de muren en vloeren verwerkt worden, heb ik maar besloten om cat7 te leggen met het oog op de toekomst.
Omdat ik zo weg zou werken dat het ook zonder al te veel problemen te vervangen isquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:49 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
Waarom vind je het wegwerken van de kabels niet logisch?
Ik ben op dit moment qua toekomst niet heel erg veel van plan, maar aangezien het nieuwbouw betreft is het de bedoeling dat het huis er nog heel wat jaren blijft staan en je weet niet hoe de technologie er over een jaar of 10 uitziet..
Stiekem is het ook wel een beetje voor de heb hoor. Zo van "Ik heb Cat7 kabel in huis, Ha!"
Had ik inderdaad ook kunnen doen, maar het is sneller en makkelijker om gewoon kabels zonder goten te leggen. Aangezien er toch cat7 kabel in ligt, weet ik ook zeker dat het voorlopig nog niet vervangen hoeft te worden. Tenzij er natuurlijk een kabel niet goed is of kapot gaat, maar dat risico durf ik wel te lopen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:52 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch speciale goten voor uitgevonden? Ik heb mijn nieuwbouwappartement ook compleet zelf bedraad via alle loze leidingen die aangelegd waren.
Hoeveel leidingen denk je dat er in een hotel liggenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:01 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
Had ik inderdaad ook kunnen doen, maar het is sneller en makkelijker om gewoon kabels zonder goten te leggen. Aangezien er toch cat7 kabel in ligt, weet ik ook zeker dat het voorlopig nog niet vervangen hoeft te worden. Tenzij er natuurlijk een kabel niet goed is of kapot gaat, maar dat risico durf ik wel te lopen.
Ook heb ik door het hele huis 24 aansluitingen versprijd liggen. Ik denk dat als je die allemaal gaat voorzien van loze leidingen, je door de bomen het bos niet meer ziet.
Mocht achteraf blijken dat ik inderdaad beter loze leidingen had kunnen leggen, zal ik me daarbij neerleggen en het onthouden voor de volgende keer..
Van mij mag je zagen hoorquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:59 schreef Keltie het volgende:
[..]
Omdat ik zo weg zou werken dat het ook zonder al te veel problemen te vervangen is
En dan zou ik eerder voor soort van brede PVC pijpen in de muur gaan als zo'n lelijke goot aan je muur, tis een huis en geen kantoorpand (@ persoon boven m'n post)
Vind het wel een stoer idee, daarom loop ik er een beetje op "door te zagen"
Ik verwacht ook niet dat een aannemer er raar van op zal kijken, heb er zelf alleen niet zoveel zin in, aangezien ik die pijpen dan allemaal moet gaan leggenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:08 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Hoeveel leidingen denk je dat er in een hotel liggen
1 huis volledig bedraden met een hoop loze leidingen zal een aannemer niet van opkijken verwacht ik. Ik verwacht ook niet dat je dit ooit nog gaat vervangen, dus wat dat betreft zal je er verder weinig van merken.
maar aarde is in NL tenminste nu weer overal verplicht dus later bijtrekken hoeft tegenwoordig dus niet meerquote:Op woensdag 29 juli 2009 08:18 schreef z80 het volgende:
wees blij dat in Nederland alles in leidingen zit.
ik heb een wat ouder huis in Duitsland,
en "even" een aarde draad bij trekken kan dus niet.
het veranderen van de installatie is een ramp en betekend meteen een verbouwing.
Goed gezienquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:48 schreef phluphy het volgende:
Een strategisch goed weggemoffelde wc.
Nee, het ligt misschien wel aan de paint jaquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:49 schreef Ml-etje het volgende:
Nice, gaat het bad een stukje de wand in of valt dat onder de categorie ..het is paint hé?
waarom dan niet kiezen voor een ge-emailleerde glasplaat, of een RVS-achterwand?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 07:03 schreef Anne het volgende:
[dilemma keukentegels]
En ja, de rest van de muur wordt wit. En Tim denkt dat het dan te wit wordt.
En nu ik het zo zie lijkt het mij ook te wit.
Omdat je dan nog meer verschillende materialen in je keuken krijgt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:09 schreef lipje het volgende:
[..]
waarom dan niet kiezen voor een ge-emailleerde glasplaat, of een RVS-achterwand?
En later kreeg ik nog een mailtje met iets minder leuk nieuws:quote:De muren staan er trouwens. Ben gisteren nog ff met m’n vader in Weeze geweest om stopcontacten en netwerkdozen aan te tekenen voor de electricien, die is nu bezig.
We hebben ook nog ff die hulzen voor de spotjes klaar gemaakt, omdat ze die ook vandaag klaar maken.
De aannemer heeft ook de rest van de leidingen vast gezet, dus ik heb geen cement meer nodig. Scheelt alweer wat werk.
Maandag of dinsdag komt de waterleiding enzo binnen, dus ik moet van het weekend nog wel weer ff dat gat uitgraven. Maar dat zal wel niet meer zo hard zijn, omdat ik het al eens uit gegeraven hebben.
We moeten morgen trouwens niet vergeten zo’n cementkuip mee te nemen om de satelliet in te zetten.
En volgens mij waren er nog wat dingetjes, maar daar kom ik nu ff niet op.
Oh ja, de vogeltjes zijn uitgevlogen!
Oeps! Maar goed, dat gaat dus weer gemaakt worden.quote:Die vent die de riolering gelegd heeft, heeft trouwens een buis van de aardwarmte geraakt. Die moet nu gerepareerd worden.
Ja, die is redelijk steil, maar hij is (snel) te lopen!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:30 schreef Nero22 het volgende:
Lijkt het nou maar zo, of is die trap erg steil?
Hij is geheel doorlopend achter die muren inderdaadquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:05 schreef Ml-etje het volgende:
Mooie zolder meis daar kun je wat mee, die inloopkastis hij achter die muur geheel doorlopend?
Trap vind ik wel wat hebben om te zien hoor, hoe het loopt tsja dat is jullie probleem
Begint nu echt een huis te worden
quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:54 schreef Anne het volgende:
[..]
Hij is geheel doorlopend achter die muren inderdaad.
Nee, sorryquote:
Dat had ik niet begrepen..dan maakt het niet zoveel uit en is het idd beter dan een vlizo (snap ik nu die opmerking ook).quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:36 schreef Anne het volgende:
Jullie weten toch wel dat het maar om een zoldertrap gaat hè![]()
?
Wist ik niet...quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:36 schreef Anne het volgende:
?
A kijk, daar is de andere trap.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:45 schreef Anne het volgende:
Pfjew.
Dit is trouwens de trap van begane grond naar de eerste verdieping:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
@ Paxlie, voorlopig geen kinderen, misschien zelfs nooit.
Voor straks wordt de zolder voornamelijk gebruikt om de was op te hangen.
Zal ik die ook maar opmeten?quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:51 schreef staticdata het volgende:
Is die trap nu smaller dan je "normaal" ziet?
Weet ikquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:36 schreef Anne het volgende:
Dankje!
En de breedte ga ik ook opmeten, want dat weet ik ook niet!
?
Meten is niet nodigquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:56 schreef Anne het volgende:
[..]
Zal ik die ook maar opmeten?![]()
.
Maar volgens mij lijkt het maar zo op de foto's. Ik heb er hier een wat duidelijkere foto:
[ afbeelding ]
De tredes steken dus nog een stuk uit op de trap, dus het wordt sowieso nog wat breder.
Ik moet mijn armen in ieder geval redelijk strekken om de muur aan te kunnen raken en om mijzelf vast te kunnen houden aan de railing.
De trap is 98 cm breed.quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:50 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Weet ik. Mijn zoldertrap is ook minder breed dan normaal, dat is de reden dat ik het vraag. Ben benieuwd hoe breed die bij jullie is. Overigens heeft de trap bij ons nog een draai aan het einde waardoor ie minder stijl is / lijkt.
Hij is 1.40m bij 3.80m.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:22 schreef Ml-etje het volgende:
ben wel benieuwd wat nu een inbouwkast bij andere mensen is qua maat.
We gaan het in ieder geval zelf repareren. Op zich valt het nog wel mee denk ik, qua schade.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:19 schreef Nero22 het volgende:
Ik denk dat die knul even opnieuw zijn certificaat moet gaan halen...
Wat nu?
De badkamer is na de zolder en woonkamer de grootste ruimtequote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:26 schreef Nero22 het volgende:
Zie ik dat nou verkeerd of is dat een reusachtige badkamer?![]()
Mooi hoor!
Ik begrijp dat je tussen die 2 muurtjes de doucheruimte maakt en in het hoekje het toilet? Wat ga je met de rest van de ruimte doen jôh?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:37 schreef Anne het volgende:
[..]
De badkamer is na de zolder en woonkamer de grootste ruimte![]()
.
Achteraf gezien vinden we hem een beetje te groot, maar ach, met die schuine wanden was het nog best 'lastig' om 'm in te delen.
Dankje.
Een bad en twee wastafelsquote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:50 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je tussen die 2 muurtjes de doucheruimte maakt en in het hoekje het toilet? Wat ga je met de rest van de ruimte doen jôh?
Handig hoor. Kun je tenminste je kont nog keren als je met zijn tweetjes je tanden staat te poetsen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Een bad en twee wastafels. Dawast! Ik had het al eerder getekend:
[ afbeelding ].
Ja, daar heb je inderdaad gelijk in. Al hebben we ook nog wel rothoekjes, door dat schuine dak.quote:Op zondag 30 augustus 2009 16:24 schreef Ml-etje het volgende:
badkamer die groot is poetst veel makkelijker dan een kleine, minder "rothoekjes" en een groot opp kun je makkelijk dweilen enz. dus komt goed!
Ga je zelf de vloerverwarming leggen? Dus leuk op je knieetjes door het huis?
Maar om eerst het piepschuim neer te leggen moet je misschien wat over de vloer kruipen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:12 schreef Timmetjuh. het volgende:
Kniebeschermers zijn echt niet nodig hoor. Je kruipt alleen maar over piepschuim. Dat is toch al een bescherming op zich?
Op de vloer komen 2 lagen piepschuim te liggen. 1 normale witte laag en daar bovenop een laag met een dun aluminium-achtig laagje erover. Op deze laag worden de leidingen vastgeniet met kunststof nietjes. Dat gaat stukken sneller dan alles apart vastbinden of vastboren.
Dit systeem:
http://www.turboroll.de/u(...)m_Flyer_DE_LR_ES.pdf
En jij denkt dat Tim nog toekomt aan leidingen leggen?quote:
Vergeet de garage niet..quote:Op maandag 7 september 2009 12:49 schreef Anne het volgende:
Beneden zijn ze ook al begonnen met stucen en ook al best ver.
Ze moeten alleen de plafonds, de gang, de wc en een stukje van het washok nog:
Ik weet niet zeker hoeveel groepen het zijn. Volgens mij een stuk of 15. Op 1 van de foto's zie je een briefje in de meterkast zitten waar de groepen op staan beschreven, maar ik kan het net niet lezen. Moet ik even voor je nakijkenquote:Op zondag 20 september 2009 20:12 schreef thefreakje het volgende:
Hoeveel groepen zitten er in de meterkast? en welk merk en type is het?
Stomme vraag maar hoe gaan jullie in godsnaam op de 2e etage beton storten? voor de vloer.
Bedankt voor de infoquote:Op maandag 21 september 2009 08:04 schreef exlurker het volgende:
Iets over de Hager verdeelkast.
Het is een uit de serie veldverdeelkasten in volledig geisoleerde uitvoering, beschermklasse IP 43, geschikt voor componenten tot 125 A
De verdeelkasten zijn geschikt voor op- en inbouwmontage en worden standaard geleverd met plaatstalen deur.
De veldverdelers worden leeg geleverd,zodat ieder zijn kast kan samenstellen naar eigen behoefte.
Daar de standaardmaten van de meterkasten in Nederland erg benepen zijn zal je deze kasten in de woningbouw niet veel tegen komen.
Het staalquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:45 schreef Nero22 het volgende:
Ha kijk, vloer!
Wat van de trap gaan jullie trouwens wit verven? De planken die erop moeten komen/er al op liggen, of het staal?
60x60quote:Op maandag 5 oktober 2009 08:46 schreef Ml-etje het volgende:
wordt mooi! Wat een mega tegels joh! Welke maat is dat dan?
Die deuren met ruitjes zijn inderdaad asociaal duur helaas.
Maar wij hebben ze volgens mij voor (bind me er niet op vast) 300 euro besteld bij dubson.nl (geen idee of het bij jullie in de buurt zit).
Wij drinken allebei geen koffiequote:Op maandag 5 oktober 2009 16:49 schreef BaraCuda het volgende:
Gaat echt hard nu!
Wanneer staat de koffie klaar?
Dan is ze al bevrorenquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Laatste post: 10/10 10:10 - Anne
Als je dat volgend jaar weer doet word je heilig verklaard
Ik ben ook aan het afkicken van de koffie, dus wat dat betreftquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:13 schreef Anne het volgende:
Dankjewel.
[..]
Wij drinken allebei geen koffie. Moet ik natuurlijk wel aan denken! Half november!
alleen bij Timmetjuhquote:
Nah, komt wel goed. Morgen om 07:00 uur wordt er gebeld.quote:
Geen ideequote:Op maandag 12 oktober 2009 14:59 schreef exlurker het volgende:
Is er al een oplossing van Buderus voor de warmtepomp?
Dan hoop ik niet dat hij het woordje "leeg" is vergeten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:16 schreef Anne het volgende:
Wel nog goed nieuws! Smsje van Tim: "de verwarming loopt".
Hiephoi!
Dat wilde ik ook weten!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:02 schreef Rewimo het volgende:
Oe, waar heb je die snijplankenset gekocht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |