Het grondstuk is 500 m², maar ik heb om eerlijk te zijn niet echt uitgerekend aan de hand van de tekening waarop je kunt zien waar en hoe het huis precies kom te staan hoe groot de achtertuin dan is.quote:Op zaterdag 22 november 2008 20:51 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Ziet er erg "schön" uit! Heel veel succes, er zal nog best een hoop tijd en energie in gaan zitten. Zoals je zelf al aanwijst een beproeving voor je relatie.
Heb je ook nog een tuin, of zit dat er niet meer in? Garage lijkt me zeer ruim, waardoor je lekker wat kan opbergen.
We willen het binnen een jaar af hebben. Dus volgend jaar kerstmis, in ons eigen huisquote:Op zaterdag 22 november 2008 20:53 schreef Eric_Cantona het volgende:
Ziet er niet verkeerd uit IJsmeis, per wanneer zou 't opgeleverd moeten worden?
Dat zijn schijnbaar de plannen van de architectquote:Op zaterdag 22 november 2008 20:56 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Volgens de bouwtekening moeten er ook twee kinderen gemaakt worden, of zijn die er al???
Fijn toch, zo'n architect die een beetje meedenktquote:Op zaterdag 22 november 2008 20:58 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dat zijn schijnbaar de plannen van de architect![]()
.
Best nog wel wat.quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:00 schreef George_Klooney het volgende:
En hoeveel gaat zoiets kosten?
Bedrag? Tussen 250-300 of hoger?quote:
Sorry, maar dat gaat niemand wat aanquote:Op zaterdag 22 november 2008 21:05 schreef George_Klooney het volgende:
[..]
Bedrag? Tussen 250-300 of hoger?
Euhm, neequote:Op zaterdag 22 november 2008 20:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Oehh Duitse bouwben benieuwd
Zijn jullie een beetje technisch onderlegd ?
Die heb ik alweer een jaar geleden verkocht.quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:10 schreef Dimitri_ het volgende:
Genoeg ruimte voor de CRX in die garage.
Je opent een topic over de bouw van je huis en als iemand je vraagt naar de totaalkosten (wegens interesse) dan zeik je "dat gaat het niemand wat aan". Pleur toch op mens. Je zit op Fok en nu even niet in de realiteit.quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:06 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Sorry, maar dat gaat niemand wat aan.
Jouw achterbuurman start slecht?quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:18 schreef z80 het volgende:
succes met de bouw.
ik hoop voor jullie dat de bouw een beterse start heeft dan mijn achter buurman.
Ik denk eerder tussen 150 en 200 K.quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:05 schreef George_Klooney het volgende:
[..]
Bedrag? Tussen 250-300 of hoger?
met de bouw van zijn huis JA.quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:21 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Jouw achterbuurman start slecht?
En je mag ook niet in WGR posten zonder bij iedere post een scan van je salarisstrookje te laten zien?quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:13 schreef George_Klooney het volgende:
[..]
Je opent een topic over de bouw van je huis en als iemand je vraagt naar de totaalkosten (wegens interesse) dan zeik je "dat gaat het niemand wat aan". Pleur toch op mens. Je zit op Fok en nu even niet in de realiteit.
De dood betaalt zeker. Het zal wel pijnlijk in de portemonnee zijn.
De oude schnitzelleverancier is nog steeds maar tien minuutjes rijdenquote:Op zaterdag 22 november 2008 21:26 schreef Alexxxxx het volgende:
GaafTof
![]()
Zit er een goede Schniztelleverancier in de buurt?
Ups, te veel betaald dus.quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:06 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Sorry, maar dat gaat niemand wat aan.
Tuulk mag datquote:Op zaterdag 22 november 2008 21:38 schreef Alexxxxx het volgende:
In dat geval kom ik wel even kijken als 't af is, en als dat mag
quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:40 schreef Nickolaus.Maximillian het volgende:
[..]
Ups, te veel betaald dus.
Leidingwerk doet de papa van Timmetjuh. Die heeft een redelijk groot loodgietersbedrijf in Duitsland.quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:44 schreef Nickenator het volgende:
Als je een hoop zelf wilt doen (met/zonder hulp) hoop ik voor je dat je niet alleen in weekendjes gaat werken want dan haal je je 1 jaar echt niet met alleen grond nu. Maar wat is volgens jou ruwbouw? Alleen fundament en muurtjes + dak, of ook leidingwerk en electra? Want 1 jaar is -heel- optimistisch als je met ruwbouw alleen fundament & muurtjes+dak bedoelt. Tenzij je vlakbij woont en er iedere avond paar uur kunt werken. Of in je vakantie iedere dag daarheen gaat en niet weekendjes-weg pakt...
1 jaar is denk ik te optimistisch, maar toch wens ik je veel succes en knutselplezier.
N~
Van kamer 2 gaat nog een stuk af voor de inloopkastquote:Op zaterdag 22 november 2008 22:02 schreef Rewimo het volgende:
Ehm, de badkamer is groter dan de ouderslaapkamer
Het huis is 10,68 bij 9,18. Dus volgens mij klopt de auto in verhouding met de rest wel. Klein huisje dan maar?quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:04 schreef Yi-Long het volgende:
Is dat nou een hele grote auto, of een heel klein huisje?
Anyway, gefeliciteerd
quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:08 schreef ijsmeis het volgende:
Het huis is 10,68 bij 9,18. Dus volgens mij klopt de auto in verhouding met de rest wel. Klein huisje dan maar?
Mjah, groot genoeg hoor!quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:08 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Het huis is 10,68 bij 9,18. Dus volgens mij klopt de auto in verhouding met de rest wel. Klein huisje dan maar?
Ik ken kleinere huizen..quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:08 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe het gaat worden.quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:18 schreef ijsmeis het volgende:
Ik vind het ook wel netjes voor mijn/ons eerste huis met mijn 21 jaar oud![]()
.
Die auto in de garage is véél te groot getekend!quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:04 schreef Yi-Long het volgende:
Is dat nou een hele grote auto, of een heel klein huisje?
Anyway, gefeliciteerd
Dat idee heb ik ook een beetje. Of ze moeten het over een Q7 hebben, en zelfs dan...quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die auto in de garage is véél te groot getekend!
Ik heb het even nagemeten, en die auto lijkt toch netjes op schaal ingetekend te zijn hoor. Overigens is het wel een grote (hogere) middenklasser, met een lengte van ~4,95m en breedte van ~1,85m. Dat is zeg maar een Audi A6. Auto's lijken in een relatief kleine ruimte altijd ineens een stuk groter te worden... zo ook op de tekeningquote:Op zaterdag 22 november 2008 23:03 schreef LXIV het volgende:
Je kunt het ook zien wanneer je de auto ziet staan bij het zijaanzicht van het huis. Dan klopt het formaat wel. Maar goed ook, anders zou de woonkamer niet veel groter zijn dan het interieur van een auto!
gemiddeld huis is zo'n beetje de helft hoor! (5m breed)..quote:
dat dusquote:Op zondag 23 november 2008 10:26 schreef SHE het volgende:
Wat zit iedereen te zeiken?
Dat is een flink huis voor een 21jarige; hell, het is behoorlijk uniek!
Ja, dat klopt, en dat weet ijsmeis ook welquote:Op zondag 23 november 2008 10:19 schreef nikao het volgende:
gemiddeld huis is zo'n beetje de helft hoor! (5m breed)..
dus geen klein huis, maar grote schuur
Echt iedereen hé... bah, wat een naar topic is het. Niemand zegt iets aardigs, het is een grote bak ellende die TS over zich heen krijgt. Niemand mag zich afvragen of de ingetekende schaal wel klopt of niet, want je mag alleen maar aardige dingen zeggen!?quote:
Geen idee. Ik zal zodra ik de papieren weer hier heb het overzicht van het grondstuk inscannen, dan is meteen te zien hoe groot de achtertuin isquote:Op zondag 23 november 2008 10:02 schreef qltel het volgende:
Hoe is de verdeling van het grondstuk trouwens? 20x25 meter ofzo?
Ik blijf gewoon in Eindhoven werken. Mijn baan is te leuk om op te zeggenquote:Op zondag 23 november 2008 11:19 schreef Stormqueen het volgende:
Leuk ijsmeis
En wat een luxe, zo jong en dan al een eigen huis bouwen
Blijf je wel in eindhoven werken of ga je verkassen?
Waarom trouwens Duitsland, heeft dat nog een bijzondere reden? Of is dat een kostentechnische overweging?
Nog nietquote:Op zondag 23 november 2008 11:51 schreef leonieke het volgende:
Wat fijn ijsmeis en TimmetjuhVan harte gefeliciteerd alleszins. Het worden nog drukke tijden voor jullie om alles te kiezen en dan nog (deels) zelf te plaatsen.
Hopelijk verloopt de bouw zo vlot als je verwacht! Er is namelijk niets leuk aan als je moet wachten![]()
Heb je al foto's van dingen die je nog gekozen hebt? Welke kleur zal de gevel hebben?
De ruwbouw.quote:Op zondag 23 november 2008 18:52 schreef Rewimo het volgende:
Wat krijg je dan precies voor de 48.000 euro?
Dat antraciete is vast dat middenstuk? Dat gaat er volgens mij mooi uitzien. Mooie plannen, ik ben benieuwd naar de resultaten.quote:Op zondag 23 november 2008 18:32 schreef ijsmeis het volgende:
De gevel wordt wit, met antraciete stenen, want het mocht niet té wit van de gemeente. En dat vinden we zelf ook niet mooi gelukkig.
gefeliciteerd, das goed nieuws!quote:Op zondag 23 november 2008 18:34 schreef ijsmeis het volgende:
We zijn strakjes ook bij de aannemer geweest. Die had de offerte klaar.
En we hadden zelf hetzelfde bedrag berekend als dat de aannemer heeft gedaan
(Voor George_Klooney: 48.000 euro).
Dus da's gelukkig al niet tegengevallen. En hij kan dan in januari beginnen
.
Lijkt me een mooie prijsquote:
Aha, daar hebben we de eerste die jaloers isquote:Op zondag 23 november 2008 19:05 schreef Zwansen het volgende:
Vrijwillig in Duitsland wonen... Ik kan me er weinig bij voorstellen.
Sherlock, Zwansen is van oorsprong een Drenthenaar.quote:Op zondag 23 november 2008 19:21 schreef z80 het volgende:
@Zwansen
als je eens een keer je neus buiten de randstad steekt kun je zien dat er nog veel meer moois is.
en in het moderne Duitsland is het goed wonen.
quote:Op zondag 23 november 2008 19:21 schreef z80 het volgende:
@Zwansen
als je eens een keer je neus buiten de randstad steekt kun je zien dat er nog veel meer moois is.
en in het moderne Duitsland is het goed wonen.
quote:Op zondag 23 november 2008 19:28 schreef PP. het volgende:
[..]
Sherlock, Zwansen is van oorsprong een Drenthenaar.
Hoezo dat?quote:Op maandag 24 november 2008 08:11 schreef S1nn3rz het volgende:
jullie kennende staat het huis binnen 2 jaar weer te koop. veel succes overigens!
Inclusief materialen en btw? Wauw! Heel mooie prijsquote:
Maar dat heb je toch altijd met een nieuwbouw? Je mag nog zoveel (3D-)tekeningen hebben, het zal er nog altijd wat anders uitzien in het echt.quote:Op maandag 24 november 2008 08:17 schreef MinderMutsig het volgende:
Gefeliciteerd! Ziet er leuk uit op papier. Is het niet eng om een huis te kopen waarvan je niet precies weet hoe het er uit zal gaan zien? Zo'n tekening is toch anders dan in het echie.
Ik zou zelf ook niet snel nieuwbouw kopen.quote:Op maandag 24 november 2008 08:36 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar dat heb je toch altijd met een nieuwbouw? Je mag nog zoveel (3D-)tekeningen hebben, het zal er nog altijd wat anders uitzien in het echt.
Dat maakt het net spannendNiet eng
Maar wel kriebels om te gaan kijken
En het is toch tof als je je eigen huis ziet bouwen?quote:Op maandag 24 november 2008 08:36 schreef leonieke het volgende:
Maar dat heb je toch altijd met een nieuwbouw? Je mag nog zoveel (3D-)tekeningen hebben, het zal er nog altijd wat anders uitzien in het echt.
Dat maakt het net spannendNiet eng
Maar wel kriebels om te gaan kijken
Het scheelt aanzienelijk..... het scheelt zelfs als je een duitse aannemer neemt voor een te bouwen woning in Duitsland.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:15 schreef Dichterbijer het volgende:
Zomaar ff in Duitsland gaan wonen... scheelt dat echt veel in de kosten met het laten bouwen van het huis?
Benieuwd hoe dit gaat lopen dus hierbij een TVP
Gefeli!
Zekerquote:Op dinsdag 25 november 2008 14:45 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En het is toch tof als je je eigen huis ziet bouwen?Ik kan me nog herinneren dat mijn ouders een nieuwbouwhuis kochten toen ik een jaar of 9 was. Elke week gingen we wel even kijken hoe het erbij stond met de bouw. En dat was dan maar een simpel rijtjeshuis
Je bedoelt qua uiterlijk?quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:13 schreef DroogDok het volgende:
Tof, zelfbouw lijkt me ook wel wat.
Zit je verplicht een het soort traditionele bouw vast als waar je nu voor hebt gekozen of mag moderner en spannender ook in Duitsland?
En/of indeling.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:31 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Je bedoelt qua uiterlijk?
Dan is dit al best modern voor Duitsland![]()
.
Het is een beetje afhankelijk van de eisen die de gemeente stelt (wij hebben eigenlijk ook een heel dik pak papier met allerlei regeltjes, kleurtjes, boompjes, struikjes, plantjes, soorten steen, enzovoort. Alleen de gemeente deed niet moeilijk toen we iets anders wilden). De indeling valt daar volgens mij niet onder.quote:
Bij een Notar ben je niet echt snel weg, dat hebben we vorig ook gemerkt...quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:16 schreef ijsmeis het volgende:
We zijn trouwens bij de notaris geweest. Volgens mij hebben we er 3 uur gezeten en weet ik veel hoeveel handtekeningen gezet.
De architect twijfelde nog een beetje of heeft het op de toekomst getekend. Ze beginnen met een Audi TT en schaklen later over op een Audi A4/6 stationquote:Op zaterdag 22 november 2008 23:01 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook een beetje. Of ze moeten het over een Q7 hebben, en zelfs dan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |