abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70235789
Wat is in hemelsnaam een sinaasappelopener?? Is dat iets duits? En een muffinhouder? Is dat een muffinvorm?
Persoonlijk vind ik het altijd zo'n onzin om een enorm uitgebreid assortiment aan alle huishoudelijke tools te kopen in één keer. Je gaat het toch niet allemaal meteen gebruiken als je net uit huis gaat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 juni 2009 @ 22:15:39 #77
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_70235818
Ik zou absoluut méér glazen inslaan vóór de Haus-warming
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_70235901
Zou wat meer handdoeken aanschaffen. Neem aan dat je niet dagelijks wilt wassen
Ga morgen als ik wakkerder ben nog even kijken
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_70235946
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:15 schreef Syytön het volgende:
Wat is in hemelsnaam een sinaasappelopener?? Is dat iets duits? En een muffinhouder? Is dat een muffinvorm?
Persoonlijk vind ik het altijd zo'n onzin om een enorm uitgebreid assortiment aan alle huishoudelijke tools te kopen in één keer. Je gaat het toch niet allemaal meteen gebruiken als je net uit huis gaat.
Nee, een sinaasappelopener is niet Duits . Het is een handig steek-geval-ding, waarmee je sinaasappels open krijgt. Cadeautje van mijn schoonmams .

Enne, ik vind het behoorlijke dom als ik straks in de keuken sta en iets nodig heb, wat ik niet heb. (denk aan iets stoms als een kaasschaaf). Ik wil toch graag wel een bééétje de basic-dingen in huis hebben. En ik koop het liever nu beetje bij beetje, nu ik wat geld heb. Dan straks vanalles in een keer te moeten kopen.

@ Rewimo, ik heb er inmiddels weer 6 bij gehaald . 12 stuks longglazen dus. Maar inderdaad, meer .
pi_70235957
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:17 schreef Ml-etje het volgende:
Zou wat meer handdoeken aanschaffen. Neem aan dat je niet dagelijks wilt wassen
Ga morgen als ik wakkerder ben nog even kijken
Nóg meer ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 juni 2009 @ 22:22:02 #81
13151 crew  Rewimo
pi_70236086
Denk ook aan een lepelrek, of in elk geval de dingen die daaraan hangen: schuimspaan, spatel, vleesvork, grote en kleine diepe lepel en zo.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 juni 2009 @ 22:23:12 #82
13151 crew  Rewimo
pi_70236145
En veel keukenmesjes, en snijplanken
pi_70236201
7 dagen dus 7 handdoeken is wel het minimum per persoon.. (wij gooien alle handdoeken 1s per week in het machine).
2/3 washandjes per dag per persoon is minimaal 15 washandjes pp.
Handdoeken in keuken verschoon ik om de dag (als het niet dagelijks is).
Vaatdoekje iedere dag.
Theedoek ook om de dag.
Reserve is altijd handig (logees, keer extra moeten douchen, wat laten vallen op vloer enz.).
pi_70236274
Pfffff. Daar gaat mijn loon.
pi_70236278
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:18 schreef Anne het volgende:

[..]

Nee, een sinaasappelopener is niet Duits . Het is een handig steek-geval-ding, waarmee je sinaasappels open krijgt. Cadeautje van mijn schoonmams .

Enne, ik vind het behoorlijke dom als ik straks in de keuken sta en iets nodig heb, wat ik niet heb. (denk aan iets stoms als een kaasschaaf). Ik wil toch graag wel een bééétje de basic-dingen in huis hebben. En ik koop het liever nu beetje bij beetje, nu ik wat geld heb. Dan straks vanalles in een keer te moeten kopen.

@ Rewimo, ik heb er inmiddels weer 6 bij gehaald . 12 stuks longglazen dus. Maar inderdaad, meer .
Ik had er echt nog nooit van gehoord, ik snij ze altijd met een mes open.

Spreekt voor zich dat je de basis dingen haalt maar ik bedoel uiteraard om echt alles in één keer te halen, zoals een eierdooierscheider, gevogelteschaar en een poffertjespan etc. Dat soort dingen.
Maarja, ga eens naar de HEMA of de Bijenkorf en kijk daar op de afdeling wat ze allemaal hebben, dan zie je vanzelf wel dingen waarvan je denkt, dat moet ik nog hebben, handig. Desnoods schrijf je het op en koop je het ergens anders/later/laat je het kopen.
pi_70236378
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:26 schreef Syytön het volgende:

[..]

Ik had er echt nog nooit van gehoord, ik snij ze altijd met een mes open.
Ik ook niet .
Maar het schijnt handig te zijn (heb het zelf nog niet gebruikt, ik ben niet zo van de sinaasappels ).
quote:
Spreekt voor zich dat je de basis dingen haalt maar ik bedoel uiteraard om echt alles in één keer te halen, zoals een eierdooierscheider en een poffertjespan etc. Dat soort dingen.
Maarja, ga eens naar de HEMA of de Bijenkorf en kijk daar op de afdeling wat ze allemaal hebben, dan zie je vanzelf wel dingen waarvan je denkt, dat moet ik nog hebben, handig. Desnoods schrijf je het op en koop je het ergens anders/later/laat je het kopen.
Oh nee, dat soort dingen hoef ik echt (nog) niet! Het gaat mij alleen om de basic-dingen. Maar af en toe krijg ik weer eens iets van iemand (zoals de sinaasappelopener) en dat sta ik dan niet af natuurlijk .

En dat is ook wel een goed idee! Ik zal ook wel eens googlen. Er zal vast wel een website zijn met de basic-dingetjes. Dan schrijf ik die alvast over .
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 juni 2009 @ 22:37:18 #87
13151 crew  Rewimo
pi_70236723
Ikea heeft een starterspakket: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40123264

Loer even op het plaatje om te kijken wat je handig lijkt en wat je nog niet hebt
pi_70238509
Toen wij gingen samenwonen en heel de familie in ons nieuwe huisje aan het kerstdiner zat kwamen we er achter dat we geen kurketrekker hadden... Best lullig..
pi_70240691
Anne, ik weet niet of jij hittebestendige handen hebt maar ik zie nergens ovenhandschoenen dan wel pannelappen staan.
  maandag 22 juni 2009 @ 09:55:52 #90
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_70244639
Als ik even naar mijn eigen lijstje kijk (en ik heb het voordeel dat ik al veel te veel heb omdat ik al samen gewoond heb), dan mis ik bijvoorbeeld:

- onderzetters voor je pannen / ovenschalen (al ligt het er natuurlijk aan of je tijdens het eten die op tafel hebt staan of in de keuken op het fornuis laat staan)
- kaasschaaf
- kurketrekker (Styliste)
- koffiezetapparaat / Senseo (genoemd door Paxlie)
- waterkoker (al genoemd door Paxlie)
- meer glazen (Rewimo)
- meer keuken- en theedoeken (MI-tje)
- meer handdoeken (MI-tje)
- vaatdoekjes (MI-tje geloof ik ook)
- Schuimspaan, spatel, soeplepel, bakspaan, snijmesjes (Rewimo)
- Ovenhandschoenen (RealZeus)
- Eierdopjes
- Suikerpotje / melkkannetje
- peper- en zoutstel
- Kruidenpotjes
- Schaaltjes voor bijvoorbeeld een nootje of chipje
- Wok
- weet niet wat er in je pannenset zit indien ontbreekt: een steelpan, braadpan
- vergiet
- beslagkom
etc etc etc

Kortom: ik heb nog wel een lijstje
Mocht je iets hebben aan mijn lijst dan laat het me maar even weten dan mail ik de mijne even naar je. Misschien zie je er dan iets op staan wat je in je "basispakket" wil hebben
pi_70244751
afdruiprek
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 juni 2009 @ 10:16:00 #92
13151 crew  Rewimo
pi_70245081
quote:
Op maandag 22 juni 2009 10:01 schreef Salatrel het volgende:
afdruiprek Afwasmachine
pi_70249716
quote:
Op maandag 22 juni 2009 10:16 schreef Rewimo het volgende:

[..]

kan ook. maar dan nog!

stamppotstamper?
pi_70252339
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:26 schreef Anne het volgende:
Pfffff. Daar gaat mijn loon.
Och meid die dingen zijn niet duur tenzij je supersjieke van de V&D wilt
Die van de wibra doen het uitstekend en kosten nauwelijks iets (zijn niet dorgerbestendig).
Nu moet ik bekennen dat ik voor het oog dat ook wat wil veel van hema (knalkleuren) en V&D heb.
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 14:24:14 #95
155227 crew  Guppy
dus
pi_70252487
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:20 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Die van de wibra doen het uitstekend en kosten nauwelijks iets (zijn niet dorgerbestendig).
Nu moet ik bekennen dat ik voor het oog dat ook wat wil veel van hema (knalkleuren) en V&D heb.
Ja, maar zoveel heb je er toch ook niet nodig?? Ik doe altijd meerdere keren met m'n handdoeken (milieu en zo) Ik heb dan ook niet zoveel handdoeken dat ik elke dag een nieuwe kan nemen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 22 juni 2009 @ 15:49:02 #96
63722 z80
I fink you freaky
pi_70255541
een blik opener, een aardappel mesje en een dun schiller is wel handig in de keuken.
1 of meer magnetron bakken/borden voor als er iemand later eet.
en heb je een vrieskist? zo ja ook een paar bakken voor in de vriezer.
loop een keer bij de codi in Kleve binnen (onderaan in het centrum, of bij de edika bovenaan)

en meer handdoeken?
hier gaan er 2 per week doorheen (1 voor boven de gordel en 1 voor er onder).
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 22 juni 2009 @ 15:58:09 #97
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_70255889
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:20 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Die van de HEMA
Zijn ook vaak in de aanbieding dus gewoon een beetje in de gaten houden (heb ze pas ook allemaal zo aangeschaft)
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 17:07:53 #98
155227 crew  Guppy
dus
pi_70258520
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:58 schreef Rallydame het volgende:

[..]

Die van de HEMA
Zijn ook vaak in de aanbieding dus gewoon een beetje in de gaten houden (heb ze pas ook allemaal zo aangeschaft)
Ik heb die van de Shell Van de Airmiles en de zegeltjes zeg maar

Prima dikke handdoeken in leuke kleuren
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_70263819
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:24 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, maar zoveel heb je er toch ook niet nodig?? Ik doe altijd meerdere keren met m'n handdoeken (milieu en zo) Ik heb dan ook niet zoveel handdoeken dat ik elke dag een nieuwe kan nemen
Ik doe er ook 2x mee maar sommige mensen vinden dat vies hé (wat ik me ook kan voorstellen).
pi_70263847
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:58 schreef Rallydame het volgende:

[..]

Die van de HEMA
Jaaa die waren zooo leuk! Roze,groen, blauw knalkleuren hé?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')