abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 26 juli 2009 @ 19:31:29 #151
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_71345961
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 11:15 schreef Timmetjuh. het volgende:
De patchkast is nodig omdat ik hiermee wil gaan experimenteren:

http://www.abitana.com/

Aangezien zo'n compleet systeem vrij prijzig is, ga ik zelf aan de slag. Wat ze gebruiken is immers niet meer dan een CAT7 netwerkje. Na een telefoontje naar Abitana ben ik te weten gekomen dat zoiets heel goed zelf te realiseren is door middel van een CAT7 netwerk en een afgeschermd CAT6 patchpanel. Je hebt dan alleen de losse modules nodig die jij wilt gebruiken.
In eerste instantie wil ik met de Video Anywhere module beginnen van Abitana en het daarna eventueel uitbreiden met andere modules.

In de patchkast komt een 24 poorts gigabit switch en een CAT6 patchpanel. Door het hele huis wordt CAT7 bekabeling gelegd.
Ik wou eigenlijk een kleinere patchkast hebben, maar deze kon ik goedkoop krijgen, dus heb ik hem maar genomen.
Is dit niet een zelfde soort systeem als dat van lexcom hier in Nederland ?
http://www.schneider-elec(...)ouw/lexcom-home.page

Kort door de bocht genomen een universeel aansluit systeem waarop je waar dan ook met verloopkabels je telefoon, computer of tv aan kunt sluiten ?
  zondag 26 juli 2009 @ 19:47:12 #152
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_71346384
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:31 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Kort door de bocht genomen een universeel aansluit systeem waarop je waar dan ook met verloopkabels je telefoon, computer of tv aan kunt sluiten ?
op zich wel ideaal dat systeem zorgen dat je overal loze leidingen hebt waar je evt telefoon, pc of tv neer wilt plempen en dan kan je later alsnog patchen
pi_71347737
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:31 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Volgens mij wel, alleen kun je het door jou genoemde systeem niet zelf installeren, of zie ik iets over het hoofd?
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_71348107
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:19 schreef _VoiD_ het volgende:
dat schiet op!

Maare, die trap naar de zolder die je van beton wilt maken... Die moet je nu dus gewoon door je huis heen slepen? Zo'n trappetje weegt al heel snel honderden kilo's.
Die wordt ter plaatse gemaakt .
  dinsdag 28 juli 2009 @ 07:26:38 #155
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_71385336
Waarom Cat7 kabels op een Cat6 patchpaneel?
pi_71390250
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 07:26 schreef Keltie het volgende:
Waarom Cat7 kabels op een Cat6 patchpaneel?
Omdat ik geen CAT7 patchpanel kon vinden voor een prijs die ik ervoor uit wil geven. Bovendien is een patchpanel goed te vervangen mocht het nodig zijn.
pi_71390685
Kijk, Tim heeft er goed over nagedacht. Super. ik ben benieuwd hoe en wat het gaat worden, want op die site zag ik veel mooie kreten, maar kon ik niet zo 1 2 3 veel duidelijkheid vinden.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:45:20 #158
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_71392042
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:50 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Omdat ik geen CAT7 patchpanel kon vinden voor een prijs die ik ervoor uit wil geven. Bovendien is een patchpanel goed te vervangen mocht het nodig zijn.
En vanwaar niet gewoon Cat6 of Cat6A, maakt volgens mij niet zo heel veel verschil?
Zeker niet omdat je er nu toch een Cat6 paneel in werkt wat dan toch een bottleneck zal gaan worden?
pi_71392324
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:45 schreef Keltie het volgende:

[..]

En vanwaar niet gewoon Cat6 of Cat6A, maakt volgens mij niet zo heel veel verschil?
Zeker niet omdat je er nu toch een Cat6 paneel in werkt wat dan toch een bottleneck zal gaan worden?
Beiden zouden inderdaad ook genoeg zijn geweest, maar omdat de kabels in de muren en vloeren verwerkt worden, heb ik maar besloten om cat7 te leggen met het oog op de toekomst. Het is duurder om straks de hele vloer en muren op te hakken en nieuwe kabels te leggen dan om nu een paar tientjes extra uit te geven aan betere kabel. Zo'n groot verschil in prijs was het namelijk niet. Een rol dubbele (installatie)kabel van 100 meter kostte geloof ik 110 Euro.

Ik weet inderdaad dat het cat6 patchpanel nu een bottleneck gaat zijn, maar dat verschil zal voor huis-, tuin-, en keukengebruik nu niet zo van belang zijn. Mocht ik die extra capaciteit van de cat7 kabel in de toekomst wel nodig hebben, is zo'n patchpanel natuurlijk redelijk snel te vervangen.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:10:36 #160
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_71392774
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:55 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Beiden zouden inderdaad ook genoeg zijn geweest, maar omdat de kabels in de muren en vloeren verwerkt worden, heb ik maar besloten om cat7 te leggen met het oog op de toekomst.
Klinkt logisch, alleen het wegwerken van de kabels vind ik dan niet logisch
quote:
Het is duurder om straks de hele vloer en muren op te hakken en nieuwe kabels te leggen dan om nu een paar tientjes extra uit te geven aan betere kabel. Zo'n groot verschil in prijs was het namelijk niet. Een rol dubbele (installatie)kabel van 100 meter kostte geloof ik 110 Euro.

Ik weet inderdaad dat het cat6 patchpanel nu een bottleneck gaat zijn, maar dat verschil zal voor huis-, tuin-, en keukengebruik nu niet zo van belang zijn. Mocht ik die extra capaciteit van de cat7 kabel in de toekomst wel nodig hebben, is zo'n patchpanel natuurlijk redelijk snel te vervangen.
Je bent heel wat van plan dan
pi_71394166
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:10 schreef Keltie het volgende:

[..]

Klinkt logisch, alleen het wegwerken van de kabels vind ik dan niet logisch
[..]

Je bent heel wat van plan dan
Waarom vind je het wegwerken van de kabels niet logisch?

Ik ben op dit moment qua toekomst niet heel erg veel van plan, maar aangezien het nieuwbouw betreft is het de bedoeling dat het huis er nog heel wat jaren blijft staan en je weet niet hoe de technologie er over een jaar of 10 uitziet..
Stiekem is het ook wel een beetje voor de heb hoor. Zo van "Ik heb Cat7 kabel in huis, Ha!"
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:52:14 #162
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_71394264
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:55 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Beiden zouden inderdaad ook genoeg zijn geweest, maar omdat de kabels in de muren en vloeren verwerkt worden, heb ik maar besloten om cat7 te leggen met het oog op de toekomst.
Daar hebben ze toch speciale goten voor uitgevonden? Ik heb mijn nieuwbouwappartement ook compleet zelf bedraad via alle loze leidingen die aangelegd waren.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:59:30 #163
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_71394547
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:49 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Waarom vind je het wegwerken van de kabels niet logisch?

Ik ben op dit moment qua toekomst niet heel erg veel van plan, maar aangezien het nieuwbouw betreft is het de bedoeling dat het huis er nog heel wat jaren blijft staan en je weet niet hoe de technologie er over een jaar of 10 uitziet..
Stiekem is het ook wel een beetje voor de heb hoor. Zo van "Ik heb Cat7 kabel in huis, Ha!"
Omdat ik zo weg zou werken dat het ook zonder al te veel problemen te vervangen is
En dan zou ik eerder voor soort van brede PVC pijpen in de muur gaan als zo'n lelijke goot aan je muur, tis een huis en geen kantoorpand (@ persoon boven m'n post)

Vind het wel een stoer idee, daarom loop ik er een beetje op "door te zagen"
pi_71394613
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:52 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Daar hebben ze toch speciale goten voor uitgevonden? Ik heb mijn nieuwbouwappartement ook compleet zelf bedraad via alle loze leidingen die aangelegd waren.
Had ik inderdaad ook kunnen doen, maar het is sneller en makkelijker om gewoon kabels zonder goten te leggen. Aangezien er toch cat7 kabel in ligt, weet ik ook zeker dat het voorlopig nog niet vervangen hoeft te worden. Tenzij er natuurlijk een kabel niet goed is of kapot gaat, maar dat risico durf ik wel te lopen.
Ook heb ik door het hele huis 24 aansluitingen versprijd liggen. Ik denk dat als je die allemaal gaat voorzien van loze leidingen, je door de bomen het bos niet meer ziet.
Mocht achteraf blijken dat ik inderdaad beter loze leidingen had kunnen leggen, zal ik me daarbij neerleggen en het onthouden voor de volgende keer..
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:08:58 #165
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_71394899
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:01 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Had ik inderdaad ook kunnen doen, maar het is sneller en makkelijker om gewoon kabels zonder goten te leggen. Aangezien er toch cat7 kabel in ligt, weet ik ook zeker dat het voorlopig nog niet vervangen hoeft te worden. Tenzij er natuurlijk een kabel niet goed is of kapot gaat, maar dat risico durf ik wel te lopen.
Ook heb ik door het hele huis 24 aansluitingen versprijd liggen. Ik denk dat als je die allemaal gaat voorzien van loze leidingen, je door de bomen het bos niet meer ziet.
Mocht achteraf blijken dat ik inderdaad beter loze leidingen had kunnen leggen, zal ik me daarbij neerleggen en het onthouden voor de volgende keer..
Hoeveel leidingen denk je dat er in een hotel liggen
1 huis volledig bedraden met een hoop loze leidingen zal een aannemer niet van opkijken verwacht ik. Ik verwacht ook niet dat je dit ooit nog gaat vervangen, dus wat dat betreft zal je er verder weinig van merken.
pi_71395226
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:59 schreef Keltie het volgende:

[..]

Omdat ik zo weg zou werken dat het ook zonder al te veel problemen te vervangen is
En dan zou ik eerder voor soort van brede PVC pijpen in de muur gaan als zo'n lelijke goot aan je muur, tis een huis en geen kantoorpand (@ persoon boven m'n post)

Vind het wel een stoer idee, daarom loop ik er een beetje op "door te zagen"
Van mij mag je zagen hoor

Het is voor mij ook de eerste keer dat ik zoiets doe, dus ik zie wel hoe het uitpakt. Ik heb nu de eerste rol van 100 meter dubbele kabel erin liggen en de 2e rol in bestelling staan, omdat het niet genoeg is. Om eerlijk te zijn heb ik ook niet zoveel zin om daarbij ook nog eens 200 meter aan PVC pijpjes te gaan trekken.

Daarbij wordt er in Duitsland sowieso minder met kabelgoten en loze leidingen gewerkt. Waar in nederland electriciteitkabels vaak ook in pijpen in de muur gefreesd worden, worden ze in Duitsland gewoon op de muur vastgespijkerd, waar dan weer overheen gestuct wordt. Wat dat betreft ben ik me dus al aardig aan het inburgeren
pi_71395276
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:08 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Hoeveel leidingen denk je dat er in een hotel liggen
1 huis volledig bedraden met een hoop loze leidingen zal een aannemer niet van opkijken verwacht ik. Ik verwacht ook niet dat je dit ooit nog gaat vervangen, dus wat dat betreft zal je er verder weinig van merken.
Ik verwacht ook niet dat een aannemer er raar van op zal kijken, heb er zelf alleen niet zoveel zin in, aangezien ik die pijpen dan allemaal moet gaan leggen
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:30:27 #168
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_71413183
raar is dat inderdaad. Dat men in duitsland alles over de muur doet.... ok, wel handig en snel, maar o wee als een schakelaar later een wissel of wissel & WCD moet worden. Loze buizen FTW!

Anderzijds, hoevaak verander je iets aan de woning??? En, aangezien de NEN niet alleen maar voor NL geldt (delen wel) vraaag ik me af waarom we in NL niet ook gewoon kabels over de muur spijkeren ?
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:18:51 #169
63722 z80
I fink you freaky
pi_71418092
wees blij dat in Nederland alles in leidingen zit.
ik heb een wat ouder huis in Duitsland,
en "even" een aarde draad bij trekken kan dus niet.
het veranderen van de installatie is een ramp en betekend meteen een verbouwing.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 29 juli 2009 @ 09:45:51 #170
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_71419476
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:18 schreef z80 het volgende:
wees blij dat in Nederland alles in leidingen zit.
ik heb een wat ouder huis in Duitsland,
en "even" een aarde draad bij trekken kan dus niet.
het veranderen van de installatie is een ramp en betekend meteen een verbouwing.
maar aarde is in NL tenminste nu weer overal verplicht dus later bijtrekken hoeft tegenwoordig dus niet meer
pi_71434426
Zomaar losse draden op de wand timmeren is echt zwaar debiel. Ik zou het in ieder geval absoluut niet willen.

Maar ik snap het nederlandse systeem ook niet echt. Per ruimte een verdeelpunt in het plafond. Dat werkte 10 jaar geleden, maar nu domotica steeds meer opkomt zou ik bij nieuwbouw elke geschakelde wcd / schakelaar etc naar de meterkast laten gaan. Dan kun je elke schakelaar laten doen wat je wilt, ook achteraf. Dus niet dat alleen die schakelaar dat lampje aandoet. Maar dat je kan zeggen, doe alle lampen aan / uit etc. Bij grotere huizen / projecten kun je uiteraard meerdere meterkasten maken die je onderling kan laten communiceren met domotica (KNX ofzo).

Kost je wel een heleboel meters extra pijp en draad, maar het is zo gigantisch flexibel.
pi_71534745
Ik ben pas jarig geweest, dus de uitzet is weer wat uitgebreid.
Gekregen:

Strijkplank + wasrek van mijn ouders.
Wasmand + wasknijpers + emmer + handige koeltas/boodschappentas van mijn schoonzusje.
Beslagkom + Diepvriesbakjes van een vriendin van de familie.
Digitaal fotolijstje van Timmetjuh.

Voor de rest geld, ook handig!

Dan nog een dilemma.
Keuken met de vloertegels tegen de wand, of de keuken met witte tegels tegen de wand.
In eerste instantie was ik tegen de vloertegels op de wand, maar nu ik het zo zie valt het eigenlijk wel mee.

Twijfeldetwijfel.

De keukenboer is trouwens niet aardig geweest en probeert nu allerlei kosten achteraf in rekening te brengen.
(aansluiten van een apparaat kost 25 euro per stuk, dan nog het uurloon van de mensen die de keuken komen zetten, allerlei onderdelen die we nu ineens nog moeten betalen).
Ze geven in de brief aan dat het in de koopovereenkomst staat.
Het enige dat wij hebben ontvangen is een A4tje met daarop de keuken, de apparaten, onze gegevens, de prijs, de aanbetaling die we hebben gedaan.
Dus we hebben een bezwaar ingediend. Ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen.
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:24:31 #173
63722 z80
I fink you freaky
pi_71537002
Gefeliciteerd met je Geburtstag.

en persoonlijk heb ik een hekel aan veel wit.
krijg er en gevoel bij dat ik in een ziekenhuis ben.
en het voordeel van wat donkere rij tegels is dat het licht hier niet keihard op spiegelt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 2 augustus 2009 @ 15:44:14 #174
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_71539506
Nog gefeliciteerd!

Ik reed vandaag nog langs Weeze toen ik de buren van het vliegveld ging ophalen. Ziet er leuk uit, voor zover je dat kunt zien vanaf de provinciale weg!

Met je tegeldilemma kan ik je niet helpen, ik kan dat soort keuzes zelf ook nooit maken. Ik vind het echt moeilijk om voor te stellen hoe iets er uit gaat zien.
En ik ben erg benieuwd hoe het met die rekening van de keukenboer gaat aflopen. Je hebt dus nooit iets ondertekend?
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 2 augustus 2009 @ 16:58:55 #175
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_71541610
nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Lullig van die keukenboer! benieuwd hoe dat afloopt!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 06:54:28 #176
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71584452
Nog gefeliciteerd!!

Hier nog al iemand die het je niet kan vertellen wat je "moet" doen met de kleur tegels
Moet zelf nog zo'n soortgelijke keuze maken. Alleen verwissel je bij ons de vraag met... wel of geen houten plint van 6 cm hoog overal? (muv achter de kookplaat daar komt glas). Lastige keuze..

Krijgt de muur achter de keuken nog een kleurtje of blijft deze wit?

Vervelend dat het zo loopt met de keukenboer. Ben benieuwd hoe het verder gaat..
pi_71584489
Met de keukenboer is het inmiddels opgelost! Ze hebben ons wat meer duidelijkheid gegeven .
Het kaartje om de meubels in een bepaalde week te laten komen ligt ook al klaar (alleen staat Tim zijn handtekening op de factuur, dus die moet ook even het kaartje ondertekenen) .

En ja, de rest van de muur wordt wit. En Tim denkt dat het dan te wit wordt.
En nu ik het zo zie lijkt het mij ook te wit.

We weten nu trouwens ook hoe de badkamer gaat worden! Zal ik binnenkort even painten .

En we hebben ook al onze eerste bewoners!
Op zolder (waar nog geen glas in de kozijnen zit) zit een nestje met jonkies. (wat voor een vogeltjes? Geen idee!). Zodra ze kunnen vliegen halen we ze weg, want de zolder kan nu niet worden afgemaakt .
pi_71584656
Nog gefeli en mooi dat het geregeld is.
Als ze willen verwijzen naar alg voorwaarden moeten ze wel kunnen bewijzen dat jullie die gezien hebben/hebben kunnen zien. Staat me bij.

Ik ben meer van het witte maar dat is mijn smaak natuurlijk, ben met een klein huis algauw bang dat het te donker wordt en bij jullie is het niet klein.

Leuk een badkamer paint! en die vogeltjes lief dat je ze laat zitten!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_71599553
Thanks voor de felicitaties allemaal btw .

Zo wordt de indeling ongeveer (vast niet op ware grootte )

dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:48:17 #180
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_71599712
Een strategisch goed weggemoffelde wc.
... ♥ ik mis je ♥
pi_71599730
Nice, gaat het bad een stukje de wand in of valt dat onder de categorie ..het is paint hé?
pi_71600375
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:48 schreef phluphy het volgende:
Een strategisch goed weggemoffelde wc.
Goed gezien .
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:49 schreef Ml-etje het volgende:
Nice, gaat het bad een stukje de wand in of valt dat onder de categorie ..het is paint hé?
Nee, het ligt misschien wel aan de paint ja . Maar het bad valt onder het dak.
Dat stuk -> [_]_]_] <- is nog dak, daar is het wel wat lager, maar voor een bad maakt dat niet zo heel erg veel uit.
pi_71600754
Oh das juist heel knus! Had die hoop al vandaar mijn vraag
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:09:44 #184
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_71610265
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 07:03 schreef Anne het volgende:
[dilemma keukentegels]
En ja, de rest van de muur wordt wit. En Tim denkt dat het dan te wit wordt.
En nu ik het zo zie lijkt het mij ook te wit.
waarom dan niet kiezen voor een ge-emailleerde glasplaat, of een RVS-achterwand?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_71614723
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 23:09 schreef lipje het volgende:

[..]

waarom dan niet kiezen voor een ge-emailleerde glasplaat, of een RVS-achterwand?
Omdat je dan nog meer verschillende materialen in je keuken krijgt.
En RVS vind ik sowieso oerlelijk, sorry .
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:56:23 #186
248562 Rallydame
pi_71619339
Als de muren wit blijven in de keuken dan is het misschien wel wat te wit inderdaad.
Onze muren worden bruin dus ik vind het te druk als daar ook nog een rand / plint of iets dergelijks komt.
In jouw geval zou ik, denk ik, ook dan voor de tegelrand gaan.

Leuke badkamer indeling. Past allemaal goed zo.
pi_71622527
Ik denk dat het de tegelrand gaat worden .
Moeten we alleen even een paar extra tegels bijbestellen voor de zekerheid.

Vandaag wordt de riolering gelegd. Deze week worden ook de muren voor de inloopkast en de douche gemetseld. De vensterbanken worden besteld en deze hoeven gelukkig alleen op maat worden gesneden, dus die hebben we ook snel. De trap naar de zolder is denk ik ook bijna goed hard om op te mogen staan en lopen. En ik heb de meubels besteld voor week 46.

Dus weer een stel leuke vooruitzichten .
pi_71689697
Er zijn weer wat dingetjes gebeurd! Ik copy/paste het even uit een mail van Tim:
quote:
De muren staan er trouwens. Ben gisteren nog ff met m’n vader in Weeze geweest om stopcontacten en netwerkdozen aan te tekenen voor de electricien, die is nu bezig.
We hebben ook nog ff die hulzen voor de spotjes klaar gemaakt, omdat ze die ook vandaag klaar maken.

De aannemer heeft ook de rest van de leidingen vast gezet, dus ik heb geen cement meer nodig. Scheelt alweer wat werk.
Maandag of dinsdag komt de waterleiding enzo binnen, dus ik moet van het weekend nog wel weer ff dat gat uitgraven. Maar dat zal wel niet meer zo hard zijn, omdat ik het al eens uit gegeraven hebben.

We moeten morgen trouwens niet vergeten zo’n cementkuip mee te nemen om de satelliet in te zetten.
En volgens mij waren er nog wat dingetjes, maar daar kom ik nu ff niet op.

Oh ja, de vogeltjes zijn uitgevlogen!
En later kreeg ik nog een mailtje met iets minder leuk nieuws:
quote:
Die vent die de riolering gelegd heeft, heeft trouwens een buis van de aardwarmte geraakt. Die moet nu gerepareerd worden.
Oeps! Maar goed, dat gaat dus weer gemaakt worden.
pi_71716360
Zo, tijd voor foto's maar weer!

Het beruchte vogelnestje :

En de zolder waar het beruchte vogelnestje ligt:

De spotjes zijn klaar! Dit is in de keuken, maar ook in de woonkamer en in de hal zitten er 3 op een rij:

De trap:

De douche gemetseld:

De inloopkast (ik ben er serieus verliefd op, nu al). Ik dacht in eerste instantie dat ie wat krap zou zijn, maar hij is huuuuuge.

De hulzen voor de kabels van de TV en dergelijken hebben we vandaag in de slaap-, logeer- en Tim's kamer geplaatst:

De leiding die dus per ongeluk is geraakt:

En tjoep! Gemaakt:

De overige leidingen die zijn gelegd (riool):
pi_71716603
De vensterbanken hebben we trouwens ook gehaald, maar ik ben vergeten om er een foto van te maken.
pi_71716703
Lijkt het nou maar zo, of is die trap erg steil?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71717101
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:30 schreef Nero22 het volgende:
Lijkt het nou maar zo, of is die trap erg steil?
Ja, die is redelijk steil, maar hij is (snel) te lopen!
En ik heb liever dit, dan zo'n vlizotrap.
pi_71717390
Mooie zolder meis daar kun je wat mee, die inloopkast is hij achter die muur geheel doorlopend?
Trap vind ik wel wat hebben om te zien hoor, hoe het loopt tsja dat is jullie probleem

Begint nu echt een huis te worden
pi_71737540
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:05 schreef Ml-etje het volgende:
Mooie zolder meis daar kun je wat mee, die inloopkast is hij achter die muur geheel doorlopend?
Trap vind ik wel wat hebben om te zien hoor, hoe het loopt tsja dat is jullie probleem

Begint nu echt een huis te worden
Hij is geheel doorlopend achter die muren inderdaad .
  zondag 9 augustus 2009 @ 18:14:11 #195
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_71738033
Tof hoor Anne & Timmetjuh

Begint langzaam een echt huis te worden
pi_71739046
w
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 17:54 schreef Anne het volgende:

[..]

Hij is geheel doorlopend achter die muren inderdaad .
weet je de maten ook??
pi_71740449
Thanks Paxlie!
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:58 schreef Ml-etje het volgende:
w
[..]

weet je de maten ook??
Nee, sorry . Maar ik moet het sowieso een keertje opmeten, dus die hou je tegoed.
pi_71741398
ben wel benieuwd wat nu een inbouwkast bij andere mensen is qua maat.
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:34:44 #199
248562 Rallydame
pi_71743606
Ziet er goed uit Anne
Mag ik vragen hoe breed je trap is? Naast steil ziet ie er nu ook wat smaller uit dan standaard.. (misschien zit ik er helemaal naast hoor ).
En je inbouwkast Wat een luxe
pi_71743672
Dankje!

En de breedte ga ik ook opmeten, want dat weet ik ook niet !

Jullie weten toch wel dat het maar om een zoldertrap gaat hè ?
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:39:59 #201
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_71743772
Het lijkt mij juist een heerlijke trap voor een zolder wat dat betreft. Tenzij je er een kinderkamer van wilt maken op de zolder, geen idee wat je plannen met kinderen krijgen zijn
pi_71743784
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:36 schreef Anne het volgende:

Dat had ik niet begrepen..dan maakt het niet zoveel uit en is het idd beter dan een vlizo (snap ik nu die opmerking ook).
pi_71743958
Pfjew .

Dit is trouwens de trap van begane grond naar de eerste verdieping:

@ Paxlie, voorlopig geen kinderen, misschien zelfs nooit .
Voor straks wordt de zolder voornamelijk gebruikt om de was op te hangen.
pi_71743993
quote:
Wist ik niet...
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71744010
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:45 schreef Anne het volgende:
Pfjew .

Dit is trouwens de trap van begane grond naar de eerste verdieping:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

@ Paxlie, voorlopig geen kinderen, misschien zelfs nooit .
Voor straks wordt de zolder voornamelijk gebruikt om de was op te hangen.
A kijk, daar is de andere trap.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71744013
Ik had het er ook niet echt duidelijk bij gezet, my bad .
pi_71744126
Is die trap nu smaller dan je "normaal" ziet?
pi_71744286
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:51 schreef staticdata het volgende:
Is die trap nu smaller dan je "normaal" ziet?
Zal ik die ook maar opmeten? .

Maar volgens mij lijkt het maar zo op de foto's. Ik heb er hier een wat duidelijkere foto:

De tredes steken dus nog een stuk uit op de trap, dus het wordt sowieso nog wat breder.
Ik moet mijn armen in ieder geval redelijk strekken om de muur aan te kunnen raken en om mijzelf vast te kunnen houden aan de railing.
pi_71747373
"Wat een gezeik ook over die trappen..."
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71748967
Goh, ik loop echt elke keer achter....
Druk, druk, druk!

Inloopkast, brede douche..hmmmm

Ziet er goed uit hoor!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 10 augustus 2009 @ 09:50:27 #211
248562 Rallydame
pi_71753017
quote:
Dankje!

En de breedte ga ik ook opmeten, want dat weet ik ook niet !

Weet ik . Mijn zoldertrap is ook minder breed dan normaal, dat is de reden dat ik het vraag. Ben benieuwd hoe breed die bij jullie is. Overigens heeft de trap bij ons nog een draai aan het einde waardoor ie minder stijl is / lijkt.
pi_71753766
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:56 schreef Anne het volgende:

[..]

Zal ik die ook maar opmeten? .

Maar volgens mij lijkt het maar zo op de foto's. Ik heb er hier een wat duidelijkere foto:

[ afbeelding ]

De tredes steken dus nog een stuk uit op de trap, dus het wordt sowieso nog wat breder.
Ik moet mijn armen in ieder geval redelijk strekken om de muur aan te kunnen raken en om mijzelf vast te kunnen houden aan de railing.
Meten is niet nodig . zo is het veel duidelijker dank
pi_71758177
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:50 schreef Rallydame het volgende:

[..]

Weet ik . Mijn zoldertrap is ook minder breed dan normaal, dat is de reden dat ik het vraag. Ben benieuwd hoe breed die bij jullie is. Overigens heeft de trap bij ons nog een draai aan het einde waardoor ie minder stijl is / lijkt.
De trap is 98 cm breed.
Het was eerst de bedoeling om er inderdaad een vliezo- of andere simpele houten trap in te maken, maar toen duidelijk werd dat de zolder toch best groot zou worden hebben we op het laatste moment nog besloten om er toch maar een zo normaal mogelijke trap in te maken. Dit is dus het resultaat..
pi_71760501
Bij ons heeft ie ook een draai aan het einde trouwens Rallydame!
Anders zou de trap inderdaad nog steiler worden.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 06:42:25 #215
248562 Rallydame
pi_71780673
De draai had ik niet gezien
98 cm Hij ziet er smaller uit... Owwww... maar dat is onwijs breed vergeleken met de trap die er bij ons naar zolder in zit. Die is maar 75 cm breed...
Het materiaal geeft me misschien een vertekend beeld. Zo'n vaste trap is wel echt super fijn. Bij ons in huis zat een vlizo en ik moest en zou een vaste trap naar zolder krijgen. Kan je tenminste met een veilig gevoel de trap op met iets in je handen.
Maare Tim & Anne... mooi huis hoor
pi_71797250
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:22 schreef Ml-etje het volgende:
ben wel benieuwd wat nu een inbouwkast bij andere mensen is qua maat.
Hij is 1.40m bij 3.80m.

Ik heb meteen weer wat foto's!

We hebben water!

En we hebben dus vensterbanken .

En ik vertelde toch op de vorige pagina dat de waterpompleiding was geraakt door de graver die het riool aan het leggen was? Nou, dat is niet het enige wat ie geraakt heeft, grmbl!

De hoek van het huis heeft ie dus ook geraakt.
Normaal is dat gele wat je ziet hard, maar dat is nu dus flexibel.
pi_71797357
Ik denk dat die knul even opnieuw zijn certificaat moet gaan halen...

Wat nu?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_72167307
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:19 schreef Nero22 het volgende:
Ik denk dat die knul even opnieuw zijn certificaat moet gaan halen...

Wat nu?
We gaan het in ieder geval zelf repareren. Op zich valt het nog wel mee denk ik, qua schade.
Hij gaf in ieder geval aan dat ie zo erg schrok vanwege de leiding die hij raakte en daarom per ongeluk de muur ook nog meenam, hehe.

Ach ja, we zien wel. Als het hoge kosten met zich meebrengt, mag hij dat betalen. Of het nou per ongeluk is gedaan of niet.

Ik wil er wel bij zeggen dat we tegenover de buren ontzettend weinig hebben betaald voor het aanleggen van het water enzo. Scheelde 1.000,00 EUR. Dus dan houd je toch al iets sneller je mond dicht over een beetje schade wat ie aangericht heeft.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:06:36 #219
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_72167357
Heel erg leuk An.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_72167988
Wow wat een inloopkast, flink hoor!!
Succes met repareren dan
pi_72169877
Thanks!

Afgelopen donderdag of vrijdag zou de deur en de ramen op zolder geplaatst worden.
En... er zit nog steeds niets in. We hebben eindelijk weer de persoon weten te bereiken (dat kostte de vorige keer ook al moeite) en nu heeft ie beloofd dat aankomende donderdag of vrijdag de boel geplaatst gaat worden.
Ik ben erg benieuwd .

We hebben inmiddels stroom (nog niet aangesloten verder) in huis. De vensterbanken zijn geplaatst. De stucadoor is inmiddels binnen bezig en twee andere mensen maken de buitenkant een keertje af. Ik ga straks even kijken hoe ver ze al zijn!

We gaan ook nog een keertje naar Appeltern, om eens wat tuintjes te bekijken, want ook die kunnen we al bijna gaan aanleggen.
pi_72210825
De vensterbanken zitten erin . En ik ben er nog blijer mee dan ik dacht

En ze zijn ook begonnen met stucen . De zolder is in ieder geval klaar:

Onze slaapkamer ook:

Dik erop :

Al valt het aan de andere kant wel weer mee:

En de badkamer is ook klaar (god, wat stinkt dat spul zeg, ging er bijna van over mijn nek):

De deur-meneer is vandaag op de bouw wezen kijken en vroeg later aan ons of het wel verstandig was om de deur te plaatsten (omdat het stucwerk nog gedaan moet worden en de dekvloer).
We hebben het toch maar gedaan, want dan wordt het mooier en beter afgewerkt dan wanneer je het achteraf nog bij moet werken. Dus morgen gaat ie eindelijk de deur erin zetten!
pi_72211733
Zie ik dat nou verkeerd of is dat een reusachtige badkamer?

Mooi hoor!
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_72212093
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:26 schreef Nero22 het volgende:
Zie ik dat nou verkeerd of is dat een reusachtige badkamer?

Mooi hoor!
De badkamer is na de zolder en woonkamer de grootste ruimte .
Achteraf gezien vinden we hem een beetje te groot, maar ach, met die schuine wanden was het nog best 'lastig' om 'm in te delen.

Dankje .
pi_72212423
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:37 schreef Anne het volgende:

[..]

De badkamer is na de zolder en woonkamer de grootste ruimte .
Achteraf gezien vinden we hem een beetje te groot, maar ach, met die schuine wanden was het nog best 'lastig' om 'm in te delen.

Dankje .
Ik begrijp dat je tussen die 2 muurtjes de doucheruimte maakt en in het hoekje het toilet? Wat ga je met de rest van de ruimte doen jôh?
It's funny
But not ha-ha funny.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')