Is dit niet een zelfde soort systeem als dat van lexcom hier in Nederland ?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:15 schreef Timmetjuh. het volgende:
De patchkast is nodig omdat ik hiermee wil gaan experimenteren:
http://www.abitana.com/
Aangezien zo'n compleet systeem vrij prijzig is, ga ik zelf aan de slag. Wat ze gebruiken is immers niet meer dan een CAT7 netwerkje. Na een telefoontje naar Abitana ben ik te weten gekomen dat zoiets heel goed zelf te realiseren is door middel van een CAT7 netwerk en een afgeschermd CAT6 patchpanel. Je hebt dan alleen de losse modules nodig die jij wilt gebruiken.
In eerste instantie wil ik met de Video Anywhere module beginnen van Abitana en het daarna eventueel uitbreiden met andere modules.
In de patchkast komt een 24 poorts gigabit switch en een CAT6 patchpanel. Door het hele huis wordt CAT7 bekabeling gelegd.
Ik wou eigenlijk een kleinere patchkast hebben, maar deze kon ik goedkoop krijgen, dus heb ik hem maar genomen.
op zich wel ideaal dat systeemquote:Op zondag 26 juli 2009 19:31 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is dit niet een zelfde soort systeem als dat van lexcom hier in Nederland ?
http://www.schneider-elec(...)ouw/lexcom-home.page
Kort door de bocht genomen een universeel aansluit systeem waarop je waar dan ook met verloopkabels je telefoon, computer of tv aan kunt sluiten ?
Volgens mij wel, alleen kun je het door jou genoemde systeem niet zelf installeren, of zie ik iets over het hoofd?quote:Op zondag 26 juli 2009 19:31 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is dit niet een zelfde soort systeem als dat van lexcom hier in Nederland ?
http://www.schneider-elec(...)ouw/lexcom-home.page
Kort door de bocht genomen een universeel aansluit systeem waarop je waar dan ook met verloopkabels je telefoon, computer of tv aan kunt sluiten ?
Die wordt ter plaatse gemaaktquote:Op zondag 26 juli 2009 19:19 schreef _VoiD_ het volgende:
dat schiet op!
Maare, die trap naar de zolder die je van beton wilt maken... Die moet je nu dus gewoon door je huis heen slepen? Zo'n trappetje weegt al heel snel honderden kilo's.
Omdat ik geen CAT7 patchpanel kon vinden voor een prijs die ik ervoor uit wil geven. Bovendien is een patchpanel goed te vervangen mocht het nodig zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 07:26 schreef Keltie het volgende:
Waarom Cat7 kabels op een Cat6 patchpaneel?
En vanwaar niet gewoon Cat6 of Cat6A, maakt volgens mij niet zo heel veel verschil?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:50 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
Omdat ik geen CAT7 patchpanel kon vinden voor een prijs die ik ervoor uit wil geven. Bovendien is een patchpanel goed te vervangen mocht het nodig zijn.
Beiden zouden inderdaad ook genoeg zijn geweest, maar omdat de kabels in de muren en vloeren verwerkt worden, heb ik maar besloten om cat7 te leggen met het oog op de toekomst. Het is duurder om straks de hele vloer en muren op te hakken en nieuwe kabels te leggen dan om nu een paar tientjes extra uit te geven aan betere kabel. Zo'n groot verschil in prijs was het namelijk niet. Een rol dubbele (installatie)kabel van 100 meter kostte geloof ik 110 Euro.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:45 schreef Keltie het volgende:
[..]
En vanwaar niet gewoon Cat6 of Cat6A, maakt volgens mij niet zo heel veel verschil?
Zeker niet omdat je er nu toch een Cat6 paneel in werkt wat dan toch een bottleneck zal gaan worden?
Klinkt logisch, alleen het wegwerken van de kabels vind ik dan niet logischquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:55 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
Beiden zouden inderdaad ook genoeg zijn geweest, maar omdat de kabels in de muren en vloeren verwerkt worden, heb ik maar besloten om cat7 te leggen met het oog op de toekomst.
Je bent heel wat van plan danquote:Het is duurder om straks de hele vloer en muren op te hakken en nieuwe kabels te leggen dan om nu een paar tientjes extra uit te geven aan betere kabel. Zo'n groot verschil in prijs was het namelijk niet. Een rol dubbele (installatie)kabel van 100 meter kostte geloof ik 110 Euro.
Ik weet inderdaad dat het cat6 patchpanel nu een bottleneck gaat zijn, maar dat verschil zal voor huis-, tuin-, en keukengebruik nu niet zo van belang zijn. Mocht ik die extra capaciteit van de cat7 kabel in de toekomst wel nodig hebben, is zo'n patchpanel natuurlijk redelijk snel te vervangen.
Waarom vind je het wegwerken van de kabels niet logisch?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:10 schreef Keltie het volgende:
[..]
Klinkt logisch, alleen het wegwerken van de kabels vind ik dan niet logisch
[..]
Je bent heel wat van plan dan
Daar hebben ze toch speciale goten voor uitgevonden? Ik heb mijn nieuwbouwappartement ook compleet zelf bedraad via alle loze leidingen die aangelegd waren.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:55 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
Beiden zouden inderdaad ook genoeg zijn geweest, maar omdat de kabels in de muren en vloeren verwerkt worden, heb ik maar besloten om cat7 te leggen met het oog op de toekomst.
Omdat ik zo weg zou werken dat het ook zonder al te veel problemen te vervangen isquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:49 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
Waarom vind je het wegwerken van de kabels niet logisch?
Ik ben op dit moment qua toekomst niet heel erg veel van plan, maar aangezien het nieuwbouw betreft is het de bedoeling dat het huis er nog heel wat jaren blijft staan en je weet niet hoe de technologie er over een jaar of 10 uitziet..
Stiekem is het ook wel een beetje voor de heb hoor. Zo van "Ik heb Cat7 kabel in huis, Ha!"
Had ik inderdaad ook kunnen doen, maar het is sneller en makkelijker om gewoon kabels zonder goten te leggen. Aangezien er toch cat7 kabel in ligt, weet ik ook zeker dat het voorlopig nog niet vervangen hoeft te worden. Tenzij er natuurlijk een kabel niet goed is of kapot gaat, maar dat risico durf ik wel te lopen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:52 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch speciale goten voor uitgevonden? Ik heb mijn nieuwbouwappartement ook compleet zelf bedraad via alle loze leidingen die aangelegd waren.
Hoeveel leidingen denk je dat er in een hotel liggenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:01 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
Had ik inderdaad ook kunnen doen, maar het is sneller en makkelijker om gewoon kabels zonder goten te leggen. Aangezien er toch cat7 kabel in ligt, weet ik ook zeker dat het voorlopig nog niet vervangen hoeft te worden. Tenzij er natuurlijk een kabel niet goed is of kapot gaat, maar dat risico durf ik wel te lopen.
Ook heb ik door het hele huis 24 aansluitingen versprijd liggen. Ik denk dat als je die allemaal gaat voorzien van loze leidingen, je door de bomen het bos niet meer ziet.
Mocht achteraf blijken dat ik inderdaad beter loze leidingen had kunnen leggen, zal ik me daarbij neerleggen en het onthouden voor de volgende keer..
Van mij mag je zagen hoorquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:59 schreef Keltie het volgende:
[..]
Omdat ik zo weg zou werken dat het ook zonder al te veel problemen te vervangen is
En dan zou ik eerder voor soort van brede PVC pijpen in de muur gaan als zo'n lelijke goot aan je muur, tis een huis en geen kantoorpand (@ persoon boven m'n post)
Vind het wel een stoer idee, daarom loop ik er een beetje op "door te zagen"
Ik verwacht ook niet dat een aannemer er raar van op zal kijken, heb er zelf alleen niet zoveel zin in, aangezien ik die pijpen dan allemaal moet gaan leggenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:08 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Hoeveel leidingen denk je dat er in een hotel liggen
1 huis volledig bedraden met een hoop loze leidingen zal een aannemer niet van opkijken verwacht ik. Ik verwacht ook niet dat je dit ooit nog gaat vervangen, dus wat dat betreft zal je er verder weinig van merken.
maar aarde is in NL tenminste nu weer overal verplicht dus later bijtrekken hoeft tegenwoordig dus niet meerquote:Op woensdag 29 juli 2009 08:18 schreef z80 het volgende:
wees blij dat in Nederland alles in leidingen zit.
ik heb een wat ouder huis in Duitsland,
en "even" een aarde draad bij trekken kan dus niet.
het veranderen van de installatie is een ramp en betekend meteen een verbouwing.
Goed gezienquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:48 schreef phluphy het volgende:
Een strategisch goed weggemoffelde wc.
Nee, het ligt misschien wel aan de paint jaquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:49 schreef Ml-etje het volgende:
Nice, gaat het bad een stukje de wand in of valt dat onder de categorie ..het is paint hé?
waarom dan niet kiezen voor een ge-emailleerde glasplaat, of een RVS-achterwand?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 07:03 schreef Anne het volgende:
[dilemma keukentegels]
En ja, de rest van de muur wordt wit. En Tim denkt dat het dan te wit wordt.
En nu ik het zo zie lijkt het mij ook te wit.
Omdat je dan nog meer verschillende materialen in je keuken krijgt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:09 schreef lipje het volgende:
[..]
waarom dan niet kiezen voor een ge-emailleerde glasplaat, of een RVS-achterwand?
En later kreeg ik nog een mailtje met iets minder leuk nieuws:quote:De muren staan er trouwens. Ben gisteren nog ff met m’n vader in Weeze geweest om stopcontacten en netwerkdozen aan te tekenen voor de electricien, die is nu bezig.
We hebben ook nog ff die hulzen voor de spotjes klaar gemaakt, omdat ze die ook vandaag klaar maken.
De aannemer heeft ook de rest van de leidingen vast gezet, dus ik heb geen cement meer nodig. Scheelt alweer wat werk.
Maandag of dinsdag komt de waterleiding enzo binnen, dus ik moet van het weekend nog wel weer ff dat gat uitgraven. Maar dat zal wel niet meer zo hard zijn, omdat ik het al eens uit gegeraven hebben.
We moeten morgen trouwens niet vergeten zo’n cementkuip mee te nemen om de satelliet in te zetten.
En volgens mij waren er nog wat dingetjes, maar daar kom ik nu ff niet op.
Oh ja, de vogeltjes zijn uitgevlogen!
Oeps! Maar goed, dat gaat dus weer gemaakt worden.quote:Die vent die de riolering gelegd heeft, heeft trouwens een buis van de aardwarmte geraakt. Die moet nu gerepareerd worden.
Ja, die is redelijk steil, maar hij is (snel) te lopen!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:30 schreef Nero22 het volgende:
Lijkt het nou maar zo, of is die trap erg steil?
Hij is geheel doorlopend achter die muren inderdaadquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:05 schreef Ml-etje het volgende:
Mooie zolder meis daar kun je wat mee, die inloopkastis hij achter die muur geheel doorlopend?
Trap vind ik wel wat hebben om te zien hoor, hoe het loopt tsja dat is jullie probleem
Begint nu echt een huis te worden
quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:54 schreef Anne het volgende:
[..]
Hij is geheel doorlopend achter die muren inderdaad.
Nee, sorryquote:
Dat had ik niet begrepen..dan maakt het niet zoveel uit en is het idd beter dan een vlizo (snap ik nu die opmerking ook).quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:36 schreef Anne het volgende:
Jullie weten toch wel dat het maar om een zoldertrap gaat hè![]()
?
Wist ik niet...quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:36 schreef Anne het volgende:
?
A kijk, daar is de andere trap.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:45 schreef Anne het volgende:
Pfjew.
Dit is trouwens de trap van begane grond naar de eerste verdieping:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
@ Paxlie, voorlopig geen kinderen, misschien zelfs nooit.
Voor straks wordt de zolder voornamelijk gebruikt om de was op te hangen.
Zal ik die ook maar opmeten?quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:51 schreef staticdata het volgende:
Is die trap nu smaller dan je "normaal" ziet?
Weet ikquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:36 schreef Anne het volgende:
Dankje!
En de breedte ga ik ook opmeten, want dat weet ik ook niet!
?
Meten is niet nodigquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:56 schreef Anne het volgende:
[..]
Zal ik die ook maar opmeten?![]()
.
Maar volgens mij lijkt het maar zo op de foto's. Ik heb er hier een wat duidelijkere foto:
[ afbeelding ]
De tredes steken dus nog een stuk uit op de trap, dus het wordt sowieso nog wat breder.
Ik moet mijn armen in ieder geval redelijk strekken om de muur aan te kunnen raken en om mijzelf vast te kunnen houden aan de railing.
De trap is 98 cm breed.quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:50 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Weet ik. Mijn zoldertrap is ook minder breed dan normaal, dat is de reden dat ik het vraag. Ben benieuwd hoe breed die bij jullie is. Overigens heeft de trap bij ons nog een draai aan het einde waardoor ie minder stijl is / lijkt.
Hij is 1.40m bij 3.80m.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:22 schreef Ml-etje het volgende:
ben wel benieuwd wat nu een inbouwkast bij andere mensen is qua maat.
We gaan het in ieder geval zelf repareren. Op zich valt het nog wel mee denk ik, qua schade.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:19 schreef Nero22 het volgende:
Ik denk dat die knul even opnieuw zijn certificaat moet gaan halen...
Wat nu?
De badkamer is na de zolder en woonkamer de grootste ruimtequote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:26 schreef Nero22 het volgende:
Zie ik dat nou verkeerd of is dat een reusachtige badkamer?![]()
Mooi hoor!
Ik begrijp dat je tussen die 2 muurtjes de doucheruimte maakt en in het hoekje het toilet? Wat ga je met de rest van de ruimte doen jôh?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:37 schreef Anne het volgende:
[..]
De badkamer is na de zolder en woonkamer de grootste ruimte![]()
.
Achteraf gezien vinden we hem een beetje te groot, maar ach, met die schuine wanden was het nog best 'lastig' om 'm in te delen.
Dankje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |