abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70590766
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:39 schreef staticdata het volgende:
zolang jij maar internet heb en met je x-box online kan vind je het best
Precies .
Ik weet wel dat hij ook iets wilde maken, dat wij TV kunnen kijken in de keuken, met het kastje wat in de woonkamer staat (want nog zo'n kastje kunnen we niet makkelijk kwijt in de keuken). Via HDMI oid. Maar hoe? Geen idee.
  donderdag 2 juli 2009 @ 21:23:55 #127
63722 z80
I fink you freaky
pi_70592041
even kort door de bocht
een patch kast is om netwerk kabels netjes door te kunnen verbinden.
maw
er voor te zorgen dat je overal in huis internet (en als je dit wil telefoon) hebt.
door dit meteen goed te doen heb je later geen kabels over de vloer.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_70596467
Wat heb jij dan uitgespookt??
Nog even en het wordt helemaal dicht
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_70605953
De patchkast is nodig omdat ik hiermee wil gaan experimenteren:

http://www.abitana.com/

Aangezien zo'n compleet systeem vrij prijzig is, ga ik zelf aan de slag. Wat ze gebruiken is immers niet meer dan een CAT7 netwerkje. Na een telefoontje naar Abitana ben ik te weten gekomen dat zoiets heel goed zelf te realiseren is door middel van een CAT7 netwerk en een afgeschermd CAT6 patchpanel. Je hebt dan alleen de losse modules nodig die jij wilt gebruiken.
In eerste instantie wil ik met de Video Anywhere module beginnen van Abitana en het daarna eventueel uitbreiden met andere modules.

In de patchkast komt een 24 poorts gigabit switch en een CAT6 patchpanel. Door het hele huis wordt CAT7 bekabeling gelegd.
Ik wou eigenlijk een kleinere patchkast hebben, maar deze kon ik goedkoop krijgen, dus heb ik hem maar genomen.
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_70660967
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 23:20 schreef Ml-etje het volgende:
Wat heb jij dan uitgespookt??
Nog even en het wordt helemaal dicht
Gestruikeld over een stuk hout .

Ivm het noodweer vrijdag was het vliegveld gesloten (zie ook: Doden en overlast door noodweer Duitsland ), dus wij zagen de bui ivm het huis ook al hangen.

Het huis staat dus weer helemaal onder water en we hebben een zwembad in de tuin.
Het wordt tijd dat die stomme steiger weg kan en het dak van de garage afgemaakt kan worden.
  zondag 5 juli 2009 @ 17:45:15 #131
63722 z80
I fink you freaky
pi_70673413
heeft het in Weeze dan zo hard geregend?
hier is vrijdag wel wat water gevallen, maar meer dan een standaard regenbui was het niet.
en vandaag is er niet meer dan een paar spetters gevallen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 5 juli 2009 @ 18:07:13 #132
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_70674121
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:45 schreef z80 het volgende:
hier is vrijdag wel wat water gevallen, maar meer dan een standaard regenbui was het niet.
Zelfs hier in Pfalzdorf (nog dichterbij dus) heeft het stevig geregend vrijdag. Vandaag helemaal niets, overigens.
pi_70680745
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:45 schreef z80 het volgende:
Ja, de landingsbaan was overstroomd en in ons huis staat ook zo'n 5 cm water.
En in mijn dorpje was er ook vanalles overstroomd.

En hier is net ook wel weer wat water gevallen. Maar niet zo erg als vrijdag gelukkig.
pi_70993690
Het water in het huis ligt er nog steeds, dus opdrogen doet het niet echt .
Maar goed, vanavond wordt de steiger aan de kant van de garage afgebroken en kan eindelijk het dak daar in orde gemaakt worden. En dan heeft het pas nut om het water weg te vegen/op te gaan zuigen.
Dus voor nu hebben we nog een zwembad in de woonkamer .

Anyway, de zijkanten zijn klaar! (met uitzondering van de afwerking van de ramen)

Toch gaat het niet snel genoeg, waardoor we wat onenigheid hebben met de stucadoor.
"Dan neem je toch een ander?" .. Tja.. het is familie van Tim.
We komen er vast wel uit! Maar het is wel even vervelend.

Er was ook aangegeven dat het stucwerk wat geknoeid was op de antraciete onderkant (van het dak) er wel af te boenen was. Dat was helaas niet zo. Dus hebben Tim en ik gisteren bijna alles weer opnieuw geverfd.

Inmiddels hebben we ook een mannetje ingehuurd om de zolder klaar te maken en die is begonnen!
De logeerkamer:

En ik heb vorige week zaterdag even een tegel opgehaald bij de tegelboer, gewoon voor de heb

Briefje van 5 om de grootte (60x60) te laten zien:

We hebben ook al een buitenlampje gekocht voor bij de deur:

En een lamp voor boven de eettafel:

En een plaatje van de website:

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 15-07-2009 11:45:23 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 juli 2009 @ 11:41:56 #135
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_70995621
Shoppen is leuk

Sommige andere dingen natuurlijk weer minder, als het niet gaat zoals je wilt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_70997742
Ja, bij de een denk je "godsamme, zo ver al ?"
En bij het ander denk je "goh, weer niks gedaan vandaag ?"

En het een moet nu vaak wachten op het ander, dus soms is er gewoon een week niks gedaan.
Ik merk dat ik ook al steeds minder vaak ga kijken, om teleurstelling te voorkomen.
En dat hoort natuurlijk niet.

Maar shoppen verzacht de pijn een beetje .
Ik geloof dat Tim vanmiddag een stofzuiger gaat bestellen. (we hadden er al eentje, maar die heeft mijn vader ingepikt )
  woensdag 15 juli 2009 @ 15:44:06 #137
63722 z80
I fink you freaky
pi_71003441
wees blij dat er voortgang in zit.
misschien niet zo snel als je zou wensen, maar er wordt wil regelmatig gewerkt.
dit kan mijn toekomstige achterbuur niet zeggen.
hier ligt de bouw al meer dan een maand stil.
pi_71003726
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 10:31 schreef Anne het volgende:
Het water in het huis ligt er nog steeds, dus opdrogen doet het niet echt .
dweilen zul je
pi_71005967
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:44 schreef z80 het volgende:
wees blij dat er voortgang in zit.
misschien niet zo snel als je zou wensen, maar er wordt wil regelmatig gewerkt.
dit kan mijn toekomstige achterbuur niet zeggen.
hier ligt de bouw al meer dan een maand stil.
Dat wel, maar het werk wat nu gedaan wordt is straks af en dan gaat het ook stil liggen
omdat er één ding niet snel gaat en de rest daar op moet wachten En dat zou ik graag willen voorkomen.
pi_71006078
Huge tegels maar wel mooi
Erg leuke lamp ook.
Ja dat vrienden en familie werk blijft moeilijk hé maar gaat goed komen joh!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 16 juli 2009 @ 07:54:52 #141
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71023570
Anne, is het een vlakke tegel?

Wij hebben datzelfde formaat voor de badkamer en toiletten maar dan in het lichtgrijs en vlak..
Voor de bijkeuken en hal hebben wij dezelfde kleur tegel maar een grove en maat 50 x 50 cm

Maar ik vind deze ook wel heel erg mooi
pi_71035192
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 07:54 schreef Rallydame het volgende:
Anne, is het een vlakke tegel?

Wij hebben datzelfde formaat voor de badkamer en toiletten maar dan in het lichtgrijs en vlak..
Voor de bijkeuken en hal hebben wij dezelfde kleur tegel maar een grove en maat 50 x 50 cm

Maar ik vind deze ook wel heel erg mooi
Het is een vlakke tegel ja . Thanks . Ik ben er ook wel blij mee.
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:36:11 #143
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_71046589
Wellicht is het handig om (voordat je het huis betrekt) nog even een paar dagen een bouwdroger zijn werk te laten doen? Als ik zo lees dat het behoorlijk heeft binnengeregend kan dat water dus weles in het beton trekken. Als het dan niet goed droogt zou het kunnen dat je sneller last krijgt van vocht/schimmel in je nieuwe woning .
pi_71047280
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:36 schreef IbeBen het volgende:
Wellicht is het handig om (voordat je het huis betrekt) nog even een paar dagen een bouwdroger zijn werk te laten doen? Als ik zo lees dat het behoorlijk heeft binnengeregend kan dat water dus weles in het beton trekken. Als het dan niet goed droogt zou het kunnen dat je sneller last krijgt van vocht/schimmel in je nieuwe woning .
Je bedoelt in het beton op de vloer? Want dat is als het goed is niet zo, want daar ligt een laag teer op (dat zal ook de reden zijn dat het water zo goed blijft liggen). Van wat ik heb gezien is het water vooral in de muren bij de garage getrokken (omdat het daar langs loopt). De rest voelt en ziet er droog uit.

Maar, straks als het eindelijk waterdicht is, is het inderdaad al een idee om de bouwdrogers hun werk te laten doen. Ik hoop sowieso op nog een hele warme zomer, dan zetten we elke dag de ramen even open, zodat het ook al flink goed kan drogen.
  Moderator donderdag 16 juli 2009 @ 22:10:21 #145
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_71047620
Je moet ook niet te snel al het vocht uit het huis willen drijven, dit veroorzaakt schuren in muren en stucwerk omdat het materiaal niet de tijd krijgt om te drogen. Geforceerd drogen van een woning is nooit een goed idee...
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:12:19 #146
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_71047675
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:59 schreef Anne het volgende:

[..]

Je bedoelt in het beton op de vloer? Want dat is als het goed is niet zo, want daar ligt een laag teer op (dat zal ook de reden zijn dat het water zo goed blijft liggen). Van wat ik heb gezien is het water vooral in de muren bij de garage getrokken (omdat het daar langs loopt). De rest voelt en ziet er droog uit.

Maar, straks als het eindelijk waterdicht is, is het inderdaad al een idee om de bouwdrogers hun werk te laten doen. Ik hoop sowieso op nog een hele warme zomer, dan zetten we elke dag de ramen even open, zodat het ook al flink goed kan drogen.
pas met bouwdrogers wel op! Als het stucwerk er dan al inzit, gaat het drogen met een bouwdroger veel te hard en krijg je allemaal scheuren in je stucwerk!
pi_71055491
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:12 schreef gateway het volgende:

[..]

pas met bouwdrogers wel op! Als het stucwerk er dan al inzit, gaat het drogen met een bouwdroger veel te hard en krijg je allemaal scheuren in je stucwerk!
.

Dat valt best mee. M'n vader verhuurd die dingen (die komen er bij ons dus ook in) en hij heeft nog geen enkele keer problemen gehad met gescheurde muren.
Bij mijn ouders thuis zijn ze onlangs ook nog gebruikt toen de woonkamer opnieuw gestuct is en hier hebben we ook geen problemen mee gehad.
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  vrijdag 17 juli 2009 @ 08:33:11 #148
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_71055661
Een tegel ophalen bij de tegelboer, gewoon voor de heb. Hoe herkenbaar!

Kun je al bijna beginnen met een meetlint? (ophangen zodra je nog maar 100 dagen hoeft, en dan elke dag 1 cm afknippen).
... ♥ ik mis je ♥
pi_71343129
We hebben nog steeds geen planning, dus wanneer de 100 dagen ingaan, geen idee !

Gisteren hadden we wel een planning:
Kabels leggen voor 't internet -> Check, alleen hadden we te weinig kabel, dus de eerste verdieping zal aankomende week nog gedaan moeten worden.
De Garage leegruimen en het huis wat opruimen -> Check, twee volle aanhangers weggebracht.
Het huis droogmaken -> Check, met een stofzuiger gaat dit veel beter dan met een bezem, hehe.

Wat niet in de planning zat, maar wel gedaan:
De hulzen voor de spotjes alvast klaargemaakt, om in de gaten in het plafond te stoppen die zijn gemaakt (en daarna weer vullen met beton, zodat de spotjes er perfect inpassen).
De Patchkast uit elkaar gehaald en voor een groot gedeelte zwart gespoten.

Wat gaat er de komende week gebeuren?
De hulzen die we hierboven hebben gemaakt dus plaatsen en volgieten.
De buitenkant wordt afgemaakt, qua stucwerk, met uitzondering van de voorkant van het huis, omdat eerst de voordeur hiervoor er in moet zitten.
De trap naar de zolder wordt gemaakt (van beton).
Waarschijnlijk wordt de zolder ook verder afgemaakt begin deze week (einde van de week kan niet ivm de trap).
De kabels leggen op de eerste verdieping.

Voor de rest moeten we ook eens gaan beginnen naar het zoeken van badkamertegels en hoe wij de douche nou precies willen hebben.
pi_71345638
dat schiet op!

Maare, die trap naar de zolder die je van beton wilt maken... Die moet je nu dus gewoon door je huis heen slepen? Zo'n trappetje weegt al heel snel honderden kilo's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')