Bullshit ; het staat notabenew op die sitequote:Op donderdag 9 april 2009 13:19 schreef Snakey het volgende:
Geen privegegevens zoals telefoonnummers plaatsten gaarne.
1. Je zegt nooit bullshit tegen een FA.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:23 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Bullshit ; het staat notabenew op die site
'http://www.sportingmaroc.com/index.html
Touche, idd dan juig ik. Die hebben een voorbeeldfunctie en gedragen zich... Daar gaat het me om.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:49 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Durf je er niet eens voor uit te komen? Je zit zeker wel te juichen elke keer als Dembele of Al Hamdaoui scoort? Dan is de N in KNVB niet zo belangrijk meer?
Het ging mij erom dat je Nederlandse in KNVB wilde benadrukken.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:00 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Touche, idd dan juig ik. Die hebben een voorbeeldfunctie en gedragen zich... Daar gaat het me om.
Leden die keer op keer in de problemen raken zoals bij Fighting Maroc zullen de consequenties moeten dragen.
Duidelijk hebben ze het moeilijk met regelgeving en respect, dan vind ik dat ze de tering kunnen krijgen.
Dus schrabben en een vette vette boete geven.
Waar staat dat? Natuurlijk moet tuig aangepakt worden, wel ongeacht huidskleur.quote:Hoezo jij vindt het allemaal wel meevallen?
Daar komt de aap (racist) uit de mouw.quote:En om heel eerlijk te zijn, mocro's vind ik over het algemeen naar volk... Dus als ik weer eens constateer dat dit soort leden duidelijk hun eigen regels willen maken, dan denk ik, prima maar niet hier!
Doe normaal of pak je troep en donder op!
Nee ben geen racist! Kan prima omgaan met heel veel nationaliteiten. Maar turken en mocro's hebben om een of andere reden een grotere aversie bij mij dan bijv. Surinamers/Chinezen/Belgen/Duitsers.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het ging mij erom dat je Nederlandse in KNVB wilde benadrukken.
[..]
Waar staat dat? Natuurlijk moet tuig aangepakt worden, wel ongeacht huidskleur.
[..]
Daar komt de aap (racist) uit de mouw.
quote:Op donderdag 9 april 2009 14:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Maar suggereert er dan iemand dat alleen zich misdragende marokkanen aangepakt moeten worden, en zich misdragende blanken niet ofzo?quote:Op donderdag 9 april 2009 14:03 schreef Meh7 het volgende:
Natuurlijk moet tuig aangepakt worden, wel ongeacht huidskleur.
Dit dus, wij zaten enkele jaren bij Sporting Noord in de competitie, enorm aso team en wij waren dat toen ook van plan, het was echter niet meer nodig nadat ze de wedstrijd erop een scheidsrechter het ziekenhuis in trapten en dus uit de competitie gezet werden. Overigens is de straf nogal mild in geval van Sporting Maroc, in andere gevallen werden hele verenigingen eruit gezet.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:26 schreef Elfletterig het volgende:
De straf is op z'n plaats, maar nog steeds te soft. Als ik voorzitter was van een vierdeklasser die volgend jaar bij dit tuig in één competitie dreigt te komen, ging ik vast bellen met collega-voorzitters, met als doel om komend seizoen de wedstrijden tegen Fighting Maroc gewoon te boycotten.
Ook de boete is veel te laag. Die zou zodanig hoog moeten zijn dat de club in ernstige geldnood komt. Alleen dan komt zo'n sanctie echt hard aan. Deze boete is een lachertje. Een beetje bumperkleven op de snelweg en je hebt een hogere boete. En dat is dan een individu, terwijl hier een groep mensen de beest heeft lopen uit te hangen. Een nulletje erachter is wel het minimale...
Als dit niet Sporting Maroc betrof zouden de reacties lang niet zo fel geweest zijn. Je kan het eerste topic hierover ook bekijken om erachter te komen dat het mensen niet te doen is om wat er gebeurd is, nee men heeft het continu over de afkomst.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar suggereert er dan iemand dat alleen zich misdragende marokkanen aangepakt moeten worden, en zich misdragende blanken niet ofzo?
Pogingen tot het devalueren van bepaalde termen neem ik niet serieus. Jouw soort mensen probeert dat al jaren vol te houden door het grappig uit te spreken of op te schrijven. Racisme is uiteraard een vies woord waar men niet mee geassocieerd wil woorden, maar gedraag je dan ook niet zo.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, samen met 'dizzkriminazi' en 'uitkering'.
Ik vind 27 reacties in deze topic nogal meevallen en ook in de rest van de media is dit voorval slechts een voetnoot.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als dit niet Sporting Maroc betrof zouden de reacties lang niet zo fel geweest zijn. Je kan het eerste topic hierover ook bekijken om erachter te komen dat het mensen niet te doen is om wat er gebeurd is, nee men heeft het continu over de afkomst.
Als dit gewoon een boerenclubje was in het noorden van het land, zou dit gebeuren echt niet breed uitgemeten worden in een landelijke krant.
Nee, ik vroeg waar wie stelde dat "alleen zich misdragende marokkanen aangepakt moeten worden, en blanken niet".quote:Op donderdag 9 april 2009 14:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als dit niet Sporting Maroc betrof zouden de reacties lang niet zo fel geweest zijn.
Ja, daarom noem jij om niks een andere poster ook een 'racist'quote:Op donderdag 9 april 2009 14:30 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Pogingen tot het devalueren van bepaalde termen neem ik niet serieus.
Het zijn er inmiddels al wat minderquote:Op donderdag 9 april 2009 14:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind 27 reacties in deze topic nogal meevallen en ook in de rest van de media is dit voorval slechts een voetnoot.
En jij voelt je aangesproken, typisch. Als je de N in KNVB wil benadrukken en Marokkanen maar een naar volk vindt die moeten oprotten kan ik niet zo snel op andere termen komen.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, daarom noem jij om niks een andere poster ook een 'racist'
Dat valt wel mee hoor, dit ligt gewoon echt aan de club zelf.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:27 schreef Meh7 het volgende:
Als dit niet Sporting Maroc betrof zouden de reacties lang niet zo fel geweest zijn.
De poster in kwestie is er anders heel helder over.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:38 schreef Meh7 het volgende:
[..]
En jij voelt je aangesproken, typisch. Als je de N in KNVB wil benadrukken en Marokkanen maar een naar volk vindt die moeten oprotten kan ik niet zo snel op andere termen komen.
Je zit er wel mee he. Als je het niet leuk vind om zo genoemd te worden moet je je maar minder richten op de afkomst en meer op de misdraging zelf.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:52 schreef ExTec het volgende:
-Jankverhaal-
Misschien hangen die twee factoren samen???quote:Op donderdag 9 april 2009 14:58 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je zit er wel mee he. Als je het niet leuk vind om zo genoemd te worden moet je je maar minder richten op de afkomst en meer op de misdraging zelf.
Wat is er precies voorgevallen dan? En wat van wat voorgevallen is maakt dat je de straf te licht vind?quote:Op donderdag 9 april 2009 13:26 schreef Elfletterig het volgende:
De straf is op z'n plaats, maar nog steeds te soft. Als ik voorzitter was van een vierdeklasser die volgend jaar bij dit tuig in één competitie dreigt te komen, ging ik vast bellen met collega-voorzitters, met als doel om komend seizoen de wedstrijden tegen Fighting Maroc gewoon te boycotten.
Ook de boete is veel te laag. Die zou zodanig hoog moeten zijn dat de club in ernstige geldnood komt. Alleen dan komt zo'n sanctie echt hard aan. Deze boete is een lachertje. Een beetje bumperkleven op de snelweg en je hebt een hogere boete. En dat is dan een individu, terwijl hier een groep mensen de beest heeft lopen uit te hangen. Een nulletje erachter is wel het minimale...
Goed voorbeeld, het kan dus WEL...quote:Op donderdag 9 april 2009 14:39 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor, dit ligt gewoon echt aan de club zelf.
Chabab kan het bijvoorbeeld wel, maar die hebben een strak bestuur en keiharde regels.
Als ze ook maar iets van wangedrag en disrespect jegens scheids of tegenstander bespeuren trappen ze je zo de vereniging uit. En kijk eens? Stabiele club en nog gepromoveerd naar de hoofdklasse ook.
Sporting Maroc is gewoon een slecht geleide club die door jarenlange incidenten de risee van de competitie(s) is geworden.
quote:Janssen doelde op waarschuwingen, gele kaarten, rode kaarten en als laatste redmiddel een tijdelijke staking. De waarschuwingen begonnen direct na de eerste overtreding. Het eerste geel trok Janssen na tien minuten, toen Zouhair Kerama een tegenstander natrapte. "Volgens de regels was dat rood," gaf de arbiter toe. "Maar het leek me in de sfeer van de wedstrijd beter om geel te trekken. Anders slaat de vlam meteen in de pan."
Dus al eerder bij deze club...quote:"Een speler van Maroc riep dat ik niet moest vergeten wat er in november met de scheids was gebeurd." Bij dat incident brak de toenmalige trainer van Maroc de neus van de arbiter.
Das je laatste redmiddel als scheidsquote:Een kwartier later had Janssen geen keus. Hij moest Marocspeler Kerama met rood van het veld sturen na een harde overtreding op een tegenstander. Het was de aanleiding voor het eerste maal stilleggen van het duel, omdat Kerama het veld niet wilde verlaten. Janssen: "Omdat zijn leider het voor hem bleef opnemen en mij uitschold, ging ik over tot staking."
Pure intimidatiequote:"De spelers en leiding van Sporting Maroc bleven elke beslissing aanvechten met grof en beledigend taalgebruik. Ze kwamen niet om te voetballen, maar om het voetbal kapot te maken."
quote:Volgens Janssen was het niet zinvol de teamleider weg te sturen. "Hij was zo buitensporig woest om niks, dat ik niet voor de gevolgen zou kunnen instaan als ik Zeeburgia bijvoorbeeld een penalty zou geven. Ik kwam niet te dichtbij om geen fysiek geweld uit te lokken."
Discriminatie op basis van etniciteit kan je prima racisme noemen, je hoeft het echt niet letterlijk te nemen.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:00 schreef hubschrauber het volgende:
Marokkanen zijn geen ras, maar een etnische groep!
quote:Op donderdag 9 april 2009 15:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat is er precies voorgevallen dan?
quote:Scheidsrechter mishandeld
Bij een wedstrijd tussen voetbalclub Zeeburgia en Sporting Maroc werd een scheidsrechter ernstig mishandeld.
AMSTERDAM - Bij het voetbalduel tussen Sporting Maroc en Zeeburgia is zondag een scheidsrechter ernstig mishandeld. John Nolting kreeg na de wedstrijd een kopstoot van de assistent-trainer van Sporting Maroc.
Nadat Nolting de door Sporting Maroc met 3-0 verloren wedstrijd had afgefloten, werd hij belaagd door de assistent. De man schold Nolting uit en gaf hem een kopstoot. Nolting brak daardoor zijn neus. Hij is vijf minuten buiten bewustzijn geweest en is afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens Nolting was de sfeer de hele middag al agressief. Hij had de wedstrijd zelfs even gestaakt omdat hij zich bedreigd voelde nadat hij de aanvoerder van Maroc een rode kaart had gegeven.
Het bestuur van Sporting Maroc heeft geschokt gereageerd op het voorval. Penningmeester Mimoun Baghal noemde de daad 'afgrijselijk en weerzinwekkend'. De club heeft de man geroyeerd als lid.
Nolting heeft inmiddels aangifte gedaan tegen de man. Ook voor Sporting Maroc heeft het incident mogelijk consequenties, de tuchtraad van de KNVB heeft een onderzoek ingesteld. (HET PAROOL)
En er is nog veel meer. Het is ook niet alleen het 1e waar gezeik mee is, het is zeg maar een 'clubwide' probleem. Het loopt door allerlei competities. Afgelopen weekend was zeg maar de druppel. Maar dat had ook al eerder kunnen gebeuren. De KNVB is behoorlijk geduldig geweest.quote:Trainer Sporting Maroc vijf jaar geschorst
De assistent-trainer van Sporting Maroc gaf in november een kopstoot aan scheidsrechter John Nolting. AMSTERDAM - De KNVB heeft trainer Mourad Dardak zwaar bestraft voor de kopstoot die hij gaf aan scheidsrechter John Nolting, vorige maand na afloop van het duel Sporting Maroc-Zeeburgia. De trainer van Maroc kreeg een schorsing van vijf jaar opgelegd. Hij mag gedurende die periode geen club trainen, zelf geen wedstrijden voetballen, maar ook niet aanwezig zijn op een voetbalaccommodatie.
Een forse straf dus, meent de KNVB. ''Maar het is ook een vrij fors incident. Daar hoort een dergelijke straf bij,'' zegt Hans Schelling, districtsmanager West I.
De advocaat van arbiter John Nolting, Thomas van Vugt, is tevreden. ''Vijf jaar schorsing lijkt natuurlijk vrij fors, niettemin is die in de ogen van mijn cliënt volkomen terecht voor deze grove mishandeling. Het tuchtrecht heeft z'n werk gedaan.''
Sporting Maroc moet eveneens boeten voor de kopstoot. De zondag derdeklasser krijgt vier punten in mindering, tweehonderd euro boete en een jaar schorsing als voorwaardelijke straf.
Moustafa Boukarfi, secretaris van Sporting Maroc, vindt de straf aan de ene kant mild. ''Maar aan de andere kant hadden wij als club niet eens bestraft mogen worden. Wij hebben er echt alles aan gedaan om dit incident te voorkomen.''
Volgens de KNVB hoeft er maar iets te gebeuren of de voorwaardelijke schorsing treedt in werking en wordt Maroc uit de competitie genomen. Ook dit weekeinde misdroegen spelers en toeschouwers van de club zich verbaal richting de scheidsrechter. ''Maroc staat op scherp,'' waarschuwt Schelling.
Boukarfi: ''Naar mijn idee is er niets vervelends geroepen. Natuurlijk weleens in de trant van: kom op scheids, wat is dit nou? Maar als dat al niet meer mag, kunnen we de tent net zo goed meteen sluiten.''
Arbiter Nolting vindt het onbegrijpelijk dat de trainer na het voorval niets van zich heeft laten horen. ''Geen bloemetje, geen kaartje, helemaal niets,'' aldus advocaat Van Vugt. ''Dat steekt bij John: de verdachte heeft op geen enkele manier berouw getoond.''
De Maroc-trainer wil geen commentaar geven, aldus zijn advocaat. (HET PAROOL)
Nee, je noemde mij niet een racist, je noemde een andere poster zo.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:58 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je zit er wel mee he. Als je het niet leuk vind om zo genoemd te worden moet je je maar minder richten op de afkomst en meer op de misdraging zelf.
Dan zijn ze bij de VN compleet het spoor bijster. Vraag aan een bioloog maar eens wat een ras is... Marokkanen behoren tot de Europide rassengroep; net zoals wij. De term "racisme' voor etnische discriminatie wordt enkel gebruikt om het erger te laten klinken, maar heeft totaal geen geldigheid.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:09 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Discriminatie op basis van etniciteit kan je prima racisme noemen, je hoeft het echt niet letterlijk te nemen.
Edit: van de VN: ( http://www.unhchr.ch/html/menu3/b/d_icerd.htm )
International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination
1. In this Convention, the term "racial discrimination" shall mean any distinction, exclusion, restriction or preference based on race, colour, descent, or national or ethnic origin which has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental freedoms in the political, economic, social, cultural or any other field of public life.
Je vind jezelf toch voornamelijk heel zielig, en heel erg slachtoffer, is het niet?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:09 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Discriminatie op basis van etniciteit kan je prima racisme noemen, je hoeft het echt niet letterlijk te nemen.
Marocjes? Hoezo denigrerend. Hoe kom je er trouwens bij dat ik een Marokkaan ben?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
En ik zit er 0,0 mee dat vingerwijzende marocjes zoals jij me daar voor uitmaken.
Dat incident waar de voorwaardelijke straf voor is gegeven is duidelijk, en voor zover ik het begrepen heb kun je de club daarin niks anders verwijten dan dat ze die trainer ooit hebben aangesteld. Hij is ontslagen nog voordat de KNVB zich erover boog en als ik het goed begreep heeft de club ook voor de rest goed op dat ernstige incident gereageerd.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:12 schreef Xenomaniac het volgende:
En er is nog veel meer. Het is ook niet alleen het 1e waar gezeik mee is, het is zeg maar een 'clubwide' probleem. Het loopt door allerlei competieties
Het gaat dan ook niet om de biologische invulling van wat een ras is. De VN zal er wel naast zitten, jij weet het vast beter. Mail je ze even?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:19 schreef hubschrauber het volgende:
[..]
Dan zijn ze bij de VN compleet het spoor bijster. Vraag aan een bioloog maar eens wat een ras is... Marokkanen behoren tot de Europide rassengroep; net zoals wij. De term "racisme' voor etnische discriminatie wordt enkel gebruikt om het erger te laten klinken, maar heeft totaal geen geldigheid.
Leg nou gewoon eens 1 keer uit waarom je in andere gevallen raddraaiers die tot jouw eigen etnische groep behoren wel kan onderscheiden van jezelf door er een naampje aan te geven (tokkie, aso, crimineel, hooligan) en je dat bij Marokkanen totaal niet lijkt te lukken. Het is enorm stompzinnig gedrag, zie je dat zelf dan niet ?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat laatste dringt maar niet door, is het niet?
Dat vermoed ik. Je lijkt het iig voor ze op te nemen.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:22 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Marocjes? Hoezo denigrerend. Hoe kom je er trouwens bij dat ik een Marokkaan ben?
Omdat kazen hier in de meerderheid zijn, en die andere groepen in de minderheid, en als zodanig zeer herkenbaar zijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Leg nou gewoon eens 1 keer uit waarom je in andere gevallen raddraaiers die tot jouw eigen etnische groep behoren wel kan onderscheiden van jezelf door er een naampje aan te geven (tokkie, aso, crimineel, hooligan) en je dat bij Marokkanen totaal niet lijkt te lukken. Het is enorm stompzinnig gedrag, zie je dat zelf dan niet ?
Oh, dus als groepen in de minderheid zijn mag je ze allemaal onder 1 noemer plaatsen. Al met al maakt je dat dus tot een duffe racist. Ongeacht hoe je er zelf over lijkt te denken of welke draai je er aan geeft om het acceptabel te laten lijken.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Omdat kazen hier in de meerderheid zijn, en die andere groepen in de minderheid, en als zodanig zeer herkenbaar zijn.
Niks 'mogen'.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Oh, dus als groepen in de minderheid zijn mag je ze allemaal onder 1 noemer plaatsen. Al met al maakt je dat dus tot een duffe racist. Ongeacht hoe je er zelf over lijkt te denken of welke draai je er aan geeft om het acceptabel te laten lijken.
Kerel, hou op. Je hebt het constant over "Marokkanen dit, Marokkanen dat", je doet niet eens een poging tot nuance. Je kan het toch gewoon over aso's, criminelen en ander tuig hebben, of is het dan niet meer spannend genoeg ? Maar goed, je ziet het kennelijk gewoon niet en dan heeft een discussie weinig zin.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niks 'mogen'.
Ik schets hoe het in de praktijk werkt, en hoe het in de praktijk werkt is vaak niet een schoonheidsprijs waard, maar je doet er toch verstandig aan om er rekening mee te houden.
En het politiek-correctisme is er alweer ingeslopen: "Allemaal onder 1 noemer plaasten",
Kun jij dan even aangeven waar, wie precies zegt dat ze een voor 1, allemaal, stuk voor stuk zo zijn?
Zoals met links en rechts?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Oh, dus als groepen in de minderheid zijn mag je ze allemaal onder 1 noemer plaatsen. Al met al maakt je dat dus tot een duffe racist. Ongeacht hoe je er zelf over lijkt te denken of welke draai je er aan geeft om het acceptabel te laten lijken.
Ik was het niet van plan.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Kerel, hou op. Je hebt het constant over "Marokkanen dit, Marokkanen dat", je doet niet eens een poging tot nuance. Je kan het toch gewoon over aso's, criminelen en ander tuig hebben, of is het dan niet meer spannend genoeg ? Maar goed, je ziet het kennelijk gewoon niet en dan heeft een discussie weinig zin.
Ow, we zijn bij het ass-end gekomen dat je niet meer het woord 'marokkaan' mag neerzetten, zonder je tekst te doorspekken met lappen tekst alsin: "Ja, maar ze zijn niet allemaal zo!"quote:Op donderdag 9 april 2009 15:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Kerel, hou op. Je hebt het constant over "Marokkanen dit, Marokkanen dat", je doet niet eens een poging tot nuance. Je kan het toch gewoon over aso's, criminelen en ander tuig hebben, of is het dan niet meer spannend genoeg ? Maar goed, je ziet het kennelijk gewoon niet en dan heeft een discussie weinig zin.
Dat is een uitstekende vergelijking.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:43 schreef SCH het volgende:
Het lijken de Harkemase Boys wel.
Waarom moet je perse vermelden dat het om Marokkanen gaat ? Het gaat overduidelijk om aso's. Van Marokkaanse afkomst. Hoewel de meesten gewoon van Nederlandse afkomst zullen zijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, we zijn bij het ass-end gekomen dat je niet meer het woord 'marokkaan' mag neerzetten, zonder je tekst te doorspekken met lappen tekst alsin: "Ja, maar ze zijn niet allemaal zo!"
De 90's zijn over, gelly.
Kan ik hier een blanket-disclaimer plaatsen alsin: "Als ik reageer in een topic over zich misdragende marokkanen, en ik gebruik het woord 'marokkaan', heb ik het alleen over de marokkanen waar de topic over gaat"?
Kan zijne koninklijke gelly-heid daarmee leven?
Ken je ze?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:45 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Dat is een uitstekende vergelijking.
En het is inderdaad strondvervelend om thuis of uit tegen dat soort tegenstanders te spelen.
Ja, hoe kan ik het anders een prima vergelijking vinden?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:50 schreef SCH het volgende:
Ken je ze?
quote:Op donderdag 9 april 2009 14:08 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Nee ben geen racist! Kan prima omgaan met heel veel nationaliteiten. Maar turken en mocro's hebben om een of andere reden een grotere aversie bij mij dan bijv. Surinamers/Chinezen/Belgen/Duitsers.
Koploper C.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:57 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ja, hoe kan ik het anders een prima vergelijking vinden?
Maar daar gaat het de laatste tijd toch wel wat beter?
Zijn dat rassen dan?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:59 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik ben geen racist, ik heb alleen een hekel aan turken en marokkanen
Ze noemen zichzelf Sporting Maroc. Lijkt me evident dat het niet om Eskimo's gaat. Daarbij kun je dat woord sporting ook wel weglaten, want die gedragingen hebben daar weinig mee van doen.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom moet je perse vermelden dat het om Marokkanen gaat ?
Kom eens met een bron dat de meeste aso's NIET van marokkaanse afkomst zijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom moet je perse vermelden dat het om Marokkanen gaat ? Het gaat overduidelijk om aso's. Van Marokkaanse afkomst. Hoewel de meesten gewoon van Nederlandse afkomst zullen zijn.
Werkelijk elk onderwerp moet kennelijk als basis hebben dat de daders Marokkanen waren, waar wil je dan in godesnaam nog een discussie over gaan voeren ?
Racisme is nu juist het toekennen van bepaalde kenmerken aan een groep mensen en deze op basis van die kenmerken als homogeen beschouwen. Snap je het nog ? Anders teken ik het even voor je. Dus ja, voor jou zijn Marokkanen en Turken rassen.quote:
Jij bent ook altijd de gezelligste thuis he?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Racisme is nu juist het toekennen van bepaalde kenmerken aan een groep mensen en deze op basis van die kenmerken als homogeen beschouwen. Snap je het nog ? Anders teken ik het even voor je. Dus ja, voor jou zijn Marokkanen en Turken rassen.
In tegenstelling tot jou kom ik wel buiten en lees ik ook wat anders dan de Telegraaf. Dat er Marokkaanse aso's zijn is wel evident, dat het er veel zijn ook, maar in vergelijking tot de totale bevolking is het een miniem deel.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:05 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Of heb je geen contact met de buitenwereld dat je niet kan of WIL begrijpen dat het daadwerkelijk marokkaanse aso's zijn die zich dag in dag uit in het nieuws weten te brengen?
Gelly en zijn harde hand kan je boeken voor bruiloften en partijen..quote:Op donderdag 9 april 2009 16:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij bent ook altijd de gezelligste thuis he?.
Ik praat niets goed, maar zulke problemen komen ook wel bij andere clubs voor. WKE, Harkemase Boys (blijkbaar), ...quote:Op donderdag 9 april 2009 16:05 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Kom eens met een bron dat de meeste aso's NIET van marokkaanse afkomst zijn.
Of kom je weer met: ja....maar hullie doen het ook.
Of heb je geen contact met de buitenwereld dat je niet kan of WIL begrijpen dat het daadwerkelijk marokkaanse aso's zijn die zich dag in dag uit in het nieuws weten te brengen?
Kijk eens kerel, een mooie kleurplaat. Uitprinten en tussen de lijntjes blijven he.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
1. Hoe weet jij of ik wel of niet buiten kom.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:09 schreef gelly het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jou kom ik wel buiten en lees ik ook wat anders dan de Telegraaf. Dat er Marokkaanse aso's zijn is wel evident, dat het er veel zijn ook, maar in vergelijking tot de totale bevolking is het een miniem deel.
Niet iedereen is om 16.00 standaard dronken HWquote:Op donderdag 9 april 2009 16:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zijn de meeste aso's van Marokkaanse afkomst dan? Dat lijkt me nogal stug.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:05 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Of kom je weer met: ja....maar hullie doen het ook.
Mee eens.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:10 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik praat niets goed, maar zulke problemen komen ook wel bij andere clubs voor. WKE, Harkemase Boys (blijkbaar), ...
nee dank je, ik hou niet van gekleurdenquote:Op donderdag 9 april 2009 16:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Kijk eens kerel, een mooie kleurplaat. Uitprinten en tussen de lijntjes blijven he.
[ afbeelding ]
Als jij nu eens ff een bril opzet, en mijn post goed had gelezen, dan vroeg ik om een BRON.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Zijn de meeste aso's van Marokkaanse afkomst dan? Dat lijkt me nogal stug.
Misschien een idee om dat aan die club genaamd 'Sporting Maroc' te vragen?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom moet je perse vermelden dat het om Marokkanen gaat ? Het gaat overduidelijk om aso's. Van Marokkaanse afkomst. Hoewel de meesten gewoon van Nederlandse afkomst zullen zijn.
Omdat er nog steeds mensen zijn die denken/van mening zijn dat die ethniciteit er hoegenaamd niet toe doet?quote:Werkelijk elk onderwerp moet kennelijk als basis hebben dat de daders Marokkanen waren, waar wil je dan in godesnaam nog een discussie over gaan voeren ?
Huh. Jij beweert iets en wil een bron van anderen die het tegenovergestelde zeggen. Denk jij dat de meeste aso's van Marokkaanse afkomst zijn? Dat suggereer je tenminste. En dan vraag je aan anderen om het te ontkrachten ofzo???quote:Op donderdag 9 april 2009 16:15 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Als jij nu eens ff een bril opzet, en mijn post goed had gelezen, dan vroeg ik om een BRON.
Maar omdat jij ook zo lief daarop reageert, kom jij dan maar eens de BRON waar ik om vroeg.
Toch is het ook weer niet zo gek. Als het om een voetbalclub als Harkemase Boys ging, had het onderwerp dit topic nauwelijks gehaald en had een flink aantal usual suspects niet gereageerd. Blijkbaar zijn jij en anderen enorm gefascineerd door Marokkanen, of verliefd, of geobsedeerd, of zeg het maar.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien een idee om dat aan die club genaamd 'Sporting Maroc' te vragen?
Je vind het niet een tikkeltje bezopen, dat alhoewel die gasten zich graag op hun maroc zijn voorstaan, anderen dat niet mogen doen?
En hoe klinkt: omdat het marokkanen zijn?
[..]
Omdat er nog steeds mensen zijn die denken/van mening zijn dat die ethniciteit er hoegenaamd niet toe doet?
Gaan we nog een keer de dag meemaken, dat jij ergens het woord 'marokkaan' ziet staan, en niet reflexmatig bagataliserend gaat optreden? Met als kanttekening dat jij de discussie vrij laat inspringt, en snel de schoen aantrekt. Ik reageerde initieel niet op jou.
Racisme! Jij PVV-stemmer!quote:Op donderdag 9 april 2009 16:17 schreef ExTec het volgende:
En hoe klinkt: omdat het marokkanen zijn?
Wat ik suggereer kan ik zelf uitstekend zelf beantwoorden, heb ik jou niet voor nodig.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Huh. Jij beweert iets en wil een bron van anderen die het tegenovergestelde zeggen. Denk jij dat de meeste aso's van Marokkaanse afkomst zijn? Dat suggereer je tenminste. En dan vraag je aan anderen om het te ontkrachten ofzo???
Zolang er geen wetenschappelijk onderzoek is dat aantoont dat etniciteit er wel significant toe doet is dat ook zo, je borrelende onderbuik is geen betrouwbare bron wat dat betreft.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Omdat er nog steeds mensen zijn die denken/van mening zijn dat die ethniciteit er hoegenaamd niet toe doet?
Ik vind het een leuk topic. Dus graag open laten.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:22 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Wat ik suggereer kan ik zelf uitstekend zelf beantwoorden, heb ik jou niet voor nodig.
Ik vroeg aan je broeder in de zalvende woorden om een bron.
Maar blijkbaar heeft onze harde hand daar geen antwoord op, omdat hij daar niet op terugkomt.
Dus wederom mijn opmerking: lees mijn post nog eens door.
Of probeer je dit topic weer te laten sluiten door je getrol omdat het je niet aanstaat?
Zoveel is wel duidelijk. Het gaat dan ook over anderen die het normaal gesproken geen zak kan schelen maar nu het een Marokkaans elftal betreft ineens wel. Zie jij topics over autochtone elftallen die zich misdragen ? Ik niet hoor. En dat geldt voor veel onderwerpen.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:21 schreef Elfletterig het volgende:
Als ik hier mijn verontwaardiging uitspreek over het asociale, criminele gedrag van Sporting Maroc-spelers, wil dat niet zeggen dat ik het minder erg vind als spelers van WKE of Harkemase Boys het doen. Mijn punt is dat geweld niet op en rond een voetbalveld thuishoort en dat je dat keihard moet aanpakken.
Je bedoelt die mensen die 19e eeuw voorbij zijn?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hans Werdmölder doet hier al jaren onderzoek naar en zijn bevindingen behoren niet tot het onbekende.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Zolang er geen wetenschappelijk onderzoek is dat aantoont dat etniciteit er wel significant toe doet is dat ook zo, je borrelende onderbuik is geen betrouwbare bron wat dat betreft.
Dus nee, de Marokkaanse achtergrond is in de meeste gevallen totaal niet relevant. En zolang er figuren hier op het forum rondlopen die van mening zijn dat dat wel het geval is schiet ik graag in een reflex om diegenen van repliek te voorzien.
Ik vind het grappig dat juist diegenen die zeggen problemen te benoemen zover de plank misslaan wat dat betreft. Je benoemt namelijk niks, je uit je racistische mening.
Waar beweer ik dat?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het een leuk topic. Dus graag open laten.
Maar jij beweert dat de meeste aso's van Marokkaanse afkomst zijn: dus onderbouw dat dan even. Het is volgens mij echt onzin en kan cijfermatig ook helemaal niet. Maar ik wacht op je cijfertjes
Hier ?quote:
quote:Op donderdag 9 april 2009 16:05 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Begijpend lezen is niet je sterkste kant?quote:
Hope, it is the quintessential human delusion, simultaneously the source of your greatest strength, and your greatest weakness.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:33 schreef Alulu het volgende:
Maar beste mensen dit is allemaaaaaal afgelopen als Wilders aan de macht komt. Nederlands laatste hoop en redder in nood gaat middels een van zijn vele wonderzalfjes hier abrupt een einde aan maken
Wacht even hoor.. je vraagt mij om een bron waaruit zou blijken dat de meeste aso's niet van Marokkaanse komaf zijn. Dat impliceert dus dat je van mening bent dat de meeste aso's van Marokkaanse komaf zijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:36 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Begijpend lezen is niet je sterkste kant?
Ik zie nog steeds niet waar ik beweer dat de meeste marokkanen aso's zijn.
Dat jij dat er voor je gemak dat er in wilt lezen, is jouw probleem.
Dus nu nog steeds de vraag.. waar zeg ik dat?
Ik wel.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Wacht even hoor.. je vraagt mij om een bron waaruit zou blijken dat de meeste aso's niet van Marokkaanse komaf zijn. Dat impliceert dus dat je van mening bent dat de meeste aso's van Marokkaanse komaf zijn.
Volg je het zelf nog wel allemaal ?
Als we het erover eens zijn dat het niet zo is, dan is het verder toch prima?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:36 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Begijpend lezen is niet je sterkste kant?
Ik zie nog steeds niet waar ik beweer dat de meeste marokkanen aso's zijn.
Dat jij dat er voor je gemak dat er in wilt lezen, is jouw probleem.
Dus nu nog steeds de vraag.. waar zeg ik dat?
Als je het zelf gewoon niet begrijpt houdt het op he...quote:Op donderdag 9 april 2009 16:44 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
En voor de zoveelste keer, waar zeg ik dat de meeste aso's van marokkaanse afkomst zijn?
Als ik het goed heb gelezen blijft staan het verwijt dat Bommenlegger zou suggereren dat de meeste Marokkanen aso's zijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Als we het erover eens zijn dat het niet zo is, dan is het verder toch prima?
Dat die topics er niet zijn, zou ook kunnen betekenen dat er momenteel weinig amateurclubs zijn die geweld gebruiken op het veld. Natuurlijk zijn er zat beruchte clubs, maar die houden zich momenteel kennelijk in bedwang. Even de zoekfunctie gebruiken en de topics over geweld rondom voetbalwedstrijden vliegen je om de oren. Sommigen zijn zelfs meerdere delen lang.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:25 schreef gelly het volgende:
Zoveel is wel duidelijk. Het gaat dan ook over anderen die het normaal gesproken geen zak kan schelen maar nu het een Marokkaans elftal betreft ineens wel. Zie jij topics over autochtone elftallen die zich misdragen ? Ik niet hoor. En dat geldt voor veel onderwerpen.
Gossie.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je het zelf gewoon niet begrijpt houdt het op he...
Laat ik het nog 1 keer proberen. Jij zegt : bewijs maar dat A niet groter is dan B. Dan zeg je dus dat A groter is dan B.
Ja, laat hem daar maar even op reageren dan.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als ik het goed heb gelezen blijft staan het verwijt dat Bommenlegger zou suggereren dat de meeste Marokkanen aso's zijn.
?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, laat hem daar maar even op reageren dan.
Omdat ik van mening ben dat niet voor ieder nieuwtje een topic hoeft te worden geopend. Ik kan ook de lokale kranten en nieuwssites uit gaan spitten om vervolgens een topic te openen over autochtoon asociaal gedrag. Maar dan zou ik me schuldig maken aan hetgeen ik ongewenst vind. Punt is dat "nieuws" met allochtonen erin, en helemaal met Marokkaanse daders, veel sneller tot media aandacht en dus topics op FOK! leidt. Het is hier verdorie toch geen Hart van Nederland forum ?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een paar maanden terug werd er in NWS-feedback geklaagd over het overschot aan Wilders- en Marokkanen-topics. Ik heb toen eens (voor de aardigheid) een lijst gemaakt van nieuwe topics in NWS waar weinig reacties op kwamen. Van allerlei interessante onderwerpen, maar slechts weinigen reageren. Ook de klagers zie je er niet. Die kiezen ook alleen de Wilders/Marokkanen-topics uit voor hun klaagzang.
Klopt het niet wat ik zeg of wat ?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:54 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Gossie.
Ik vraag jou wat, je zalvende vriendje sch antwoord.
Jij komt ermee aan dat ik iets suggereer.
Dat zijn jouw ideetjes, niet de mijne.
Dus waar je al deze wijsheid vandaan haalt is mij een raadsel.
Alhoewel...
Succes trollen.
Blababla gelly , er is gewoon behoefte aan gezien de reacties. En anders ga je toch lekker op GL forums of op het PF forum posten ?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Omdat ik van mening ben dat niet voor ieder nieuwtje een topic hoeft te worden geopend. Ik kan ook de lokale kranten en nieuwssites uit gaan spitten om vervolgens een topic te openen over autochtoon asociaal gedrag. Maar dan zou ik me schuldig maken aan hetgeen ik ongewenst vind. Punt is dat "nieuws" met allochtonen erin, en helemaal met Marokkaanse daders, veel sneller tot media aandacht en dus topics op FOK! leidt. Het is hier verdorie toch geen Hart van Nederland forum ?
Maar hij heeft toch wel gelijk?quote:Op donderdag 9 april 2009 17:09 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Blababla gelly , er is gewoon behoefte aan gezien de reacties. En anders ga je toch lekker op GL forums of op het PF forum posten ?
Mijn punt was echter dat ik ook de klagers niet in die andere topics zie, terwijl je ze daar dan wel zou verwachten. Ik vind het dan ook raar om, tot vervelens toe, steeds dezelfde vorm van verontwaardiging te lezen.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:58 schreef gelly het volgende:
Omdat ik van mening ben dat niet voor ieder nieuwtje een topic hoeft te worden geopend. Ik kan ook de lokale kranten en nieuwssites uit gaan spitten om vervolgens een topic te openen over autochtoon asociaal gedrag. Maar dan zou ik me schuldig maken aan hetgeen ik ongewenst vind. Punt is dat "nieuws" met allochtonen erin, en helemaal met Marokkaanse daders, veel sneller tot media aandacht en dus topics op FOK! leidt. Het is hier verdorie toch geen Hart van Nederland forum ?
Dat topics met andere onderwerpen nauwelijks aandacht krijgen zegt toch wel genoeg over de figuren die NWS aantrekt. Het niveau is idd ver te zoeken en de mensen die dat soort zaken wel interessant vinden laten zich niet meer zien. Waarom zou je serieus op een onderwerp ingaan als het vervolgens toch ondersneeuwt met debiele oneliners en postings van simpele zielen die geen belang bij een fatsoenlijke discussie hebben en enkel hun onderbuik komen ledigen.
mee oneens, dan ook zelfde commentaarquote:Op donderdag 9 april 2009 14:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als dit niet Sporting Maroc betrof zouden de reacties lang niet zo fel geweest zijn. Je kan het eerste topic hierover ook bekijken om erachter te komen dat het mensen niet te doen is om wat er gebeurd is, nee men heeft het continu over de afkomst.
Als dit gewoon een boerenclubje was in het noorden van het land, zou dit gebeuren echt niet breed uitgemeten worden in een landelijke krant.
NEE NEE en nog eens NEE , hetzelfde antwoord.quote:
Precies. Juist deze topics worden door hen uitgekozen om zich te profileren als tolerant, moreel superieur, kosmopoliet of ruimdenkend.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn punt was echter dat ik ook de klagers niet in die andere topics zie, terwijl je ze daar dan wel zou verwachten. Ik vind het dan ook raar om, tot vervelens toe, steeds dezelfde vorm van verontwaardiging te lezen.
Laat dan eens zien waar jij iets positiefs post over deze groep.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:17 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
NEE NEE en nog eens NEE , hetzelfde antwoord.
Het is goed dat er kritisch word gekeken naar de verrichtingen van de "nieuwkomers" in onze maatschappij .
En dat geldt zowel naar positief als minder positief gedrag.
Neem er een voorbeeld aan - dat bange, kwaadaardige, bekrompen, intolerante en naar binnen gerichte van jou en anderen, levert al helemaal niks opquote:Op donderdag 9 april 2009 17:20 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Precies. Juist deze topics worden door hen uitgekozen om zich te profileren als tolerant, moreel superieur, kosmopoliet of ruimdenkend.
Liever niet. Ik vind jou en anderen niet bepaald verdraagzamer als die islam apologeten die zich zo tegen Het Westen afzetten.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Neem er een voorbeeld aan - dat bange, kwaadaardige, bekrompen, intolerante en naar binnen gerichte van jou en anderen, levert al helemaal niks op
quote:Op donderdag 9 april 2009 17:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Laat dan eens zien waar jij iets positiefs post over deze groep.
Het gaat hier trouwens helemaal niet over nieuwkomers.
We zijn wel een stuk realistischer en blijven niet hangen in die verongelijktheid die jou zo kenmerkt.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Liever niet. Ik vind jou en anderen niet bepaald verdraagzamer als die islam apologeten die zich zo tegen Het Westen afzetten.
Zeer goed gezegd.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn punt was echter dat ik ook de klagers niet in die andere topics zie, terwijl je ze daar dan wel zou verwachten. Ik vind het dan ook raar om, tot vervelens toe, steeds dezelfde vorm van verontwaardiging te lezen.
Wat een domme post, wat wil je nou eigenlijk zeggen. Dat je jezelf zo geweldig vindt?quote:Op donderdag 9 april 2009 17:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je bent niet erg op dreef vandaag, is het wel?quote:Op donderdag 9 april 2009 17:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een domme post, wat wil je nou eigenlijk zeggen. Dat je jezelf zo geweldig vindt?
Wat ik niet begrijp is dat kritiek op andere thema's vanzelfsprekend is (bijvoorbeeld het Nederlandse kernenergiebeleid en de kwestie Duyvendak), maar op het thema integratie en minderheden dit resulteert in een stuiptrekking en wild om je heen slaande iedereen die zich te uitgesproken profileert minimaal te betichten van racisme.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:36 schreef SCH het volgende:
[..]
We zijn wel een stuk realistischer en blijven niet hangen in die verongelijktheid die jou zo kenmerkt.
Die slaan ook geen scheidsrechters in elkaar. Hoe moeilijk is het om te zien dat Maroc gewon fout zat hier? Ze hadden nota bene al een voorwaardelijke straf...quote:Op donderdag 9 april 2009 17:22 schreef Meki het volgende:
Benieuwd wanneer Feijenoord of een Hollandse club het competitie wordt uitgezet
NOOIT !!!!!!!!!!!!!!!!
was het maar zo, maar de feiten zeggen het wel andersquote:Op donderdag 9 april 2009 17:50 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Die slaan ook geen scheidsrechters in elkaar. Hoe moeilijk is het om te zien dat Maroc gewon fout zat hier? Ze hadden nota bene al een voorwaardelijke straf...
Nee, het woord is 'geirriteerd', dat is het juiste woord, SCH.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:21 schreef SCH het volgende:
Blijkbaar zijn jij en anderen enorm gefascineerd door Marokkanen, of verliefd, of geobsedeerd, of zeg het maar.
Het is ook niet zozeer een kwestie van ethniciteit.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Zolang er geen wetenschappelijk onderzoek is dat aantoont dat etniciteit er wel significant toe doet is dat ook zo, je borrelende onderbuik is geen betrouwbare bron wat dat betreft.
quote:Dus nee, de Marokkaanse achtergrond is in de meeste gevallen totaal niet relevant.
Want in Marokko is het normaal dat voetbalwedstrijden eindigen als bokswedstrijden? Als er een cultuur mee gemoeid is is het de straatcultuur die met afkomst weinig te doen heeft.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:00 schreef ExTec het volgende:
Google even op 'marokkaanse mythen', en leer dat afkomst (weliswaar in de vorm van cultuur, niet zozeer ethniciteit) er wel toe doet.
Beste Mehmet wat is je punt ?quote:Op donderdag 9 april 2009 18:02 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Want in Marokko is het normaal dat voetbalwedstrijden eindigen als bokswedstrijden? Als er een cultuur mee gemoeid is is het de straatcultuur die met afkomst weinig te doen heeft.
Ik noem het pas racisme als het dat is.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is dat kritiek op andere thema's vanzelfsprekend is (bijvoorbeeld het Nederlandse kernenergiebeleid en de kwestie Duyvendak), maar op het thema integratie en minderheden dit resulteert in een stuiptrekking en wild om je heen slaande iedereen die zich te uitgesproken profileert minimaal te betichten van racisme.
Hoe komt dat toch? Ik begrijp het werkelijk niet.
Dit is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik noem het pas racisme als het dat is.
Je doet een onjuiste aanname en koppelt daar een vraag aan. De aanname klopt niet dus vervalt de vraag.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is geen antwoord op mijn vraag.
Je had natuurlijk ook gewoon even kunnen googlenquote:Op donderdag 9 april 2009 18:02 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Want in Marokko is het normaal dat voetbalwedstrijden eindigen als bokswedstrijden? Als er een cultuur mee gemoeid is is het de straatcultuur die met afkomst weinig te doen heeft.
Die club had gewoon harder moeten ingrijpen. Ze hebben al jaren een reputatie.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:25 schreef thewishmaster het volgende:
Dat de leden van zo'n club nou ook niet begrijpen dat ze door dit gedrag niet alleen de club een slechte naam geven,
Dat is echt onzin. Er voetballen duizenden Marokkanen bij zeg maar 'traditioneel Nederlandse' clubs en daar is amper gezeik mee. Dit gaat echt specifiek om deze club. Nogmaals, Chabab en andere clubs kunnen het ook.quote:maar ook de hele Marokkaanse gemeenschap (die toch al onder een vergrootglas ligt) is mij een raadsel overigens.
Andere allochtone clubs uit Amsterdam hebben ook allemaal een slechte reputatie en niemand wil daar eigenlijk tegen spelen, dus met die stelling ben ik het sowieso niet eens.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:34 schreef Xenomaniac het volgende:
Dat is echt onzin. Er voetballen duizenden Marokkanen bij zeg maar 'traditioneel Nederlandse' clubs en daar is amper gezeik mee. Dit gaat echt specifiek om deze club. Nogmaals, Chabab en andere clubs kunnen het ook.
Xeno heeft het over individuele allochtone spelers van andere clubs waar geen problemen mee zijn. Zijn er met alle andere allochtone Amsterdamse clubs problemen? Turkyiemspor toch niet? Bovendien hangt het ook van anderen af of ze dit meteen op alle Marokkanen afschuiven.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:36 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Andere allochtone clubs uit Amsterdam hebben ook allemaal een slechte reputatie en niemand wil daar eigenlijk tegen spelen, dus met die stelling ben ik het sowieso niet eens.
Mwoah, je hebt wel een beetje gelijk maar ik vind ze niet allemaal even erg.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:36 schreef thewishmaster het volgende:
Andere allochtone clubs uit Amsterdam hebben ook allemaal een slechte reputatie en niemand wil daar eigenlijk tegen spelen, dus met die stelling ben ik het sowieso niet eens.
Turkiyem is failliet.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:41 schreef SCH het volgende:
Turkyiemspor toch niet?
Ik mag niet meer over jou discussieren van de moderator (quote:Op donderdag 9 april 2009 20:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Xeno heeft het over individuele allochtone spelers van andere clubs waar geen problemen mee zijn. Zijn er met alle andere allochtone Amsterdamse clubs problemen? Turkyiemspor toch niet? Bovendien hangt het ook van anderen af of ze dit meteen op alle Marokkanen afschuiven.
Turkiyemspor is failliet gegaan.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Xeno heeft het over individuele allochtone spelers van andere clubs waar geen problemen mee zijn. Zijn er met alle andere allochtone Amsterdamse clubs problemen? Turkyiemspor toch niet? Bovendien hangt het ook van anderen af of ze dit meteen op alle Marokkanen afschuiven.
Maar stonden die elftallen ook bekend als heel onsportief en agressief? Ik dacht dat dat wel meeviel.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:46 schreef sjimz het volgende:
[..]
Turkiyemspor is failliet gegaan.
Ging bergafwaards toen de voorzitter is geliquideerd.
Het eerste elftal niet, maar goed dat bestond gewoon uit goedbetaalde voetballers gefinanceerd met zwart geld. De rest heb ik nooit mee te maken gehad.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar stonden die elftallen ook bekend als heel onsportief en agressief? Ik dacht dat dat wel meeviel.
In het begin wel. Daarna kwam Imac met zijn geld en heeft daar een goede organisatie neergezet. Goede jeugd, goede staf etc. Stond allemaal best goed tot letterlijk het geld om/weg viel, toen was het klaar met de dicipline, maar er stond best wel wat. Turkiyem was zo'n club die dat soort raargedrag niet pikte en kon je gewoon oprotten, al gebeurde er weleens wat. De laatste 5 jaar van hun bestaan kan ik me niets herinneren.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:51 schreef sjimz het volgende:
De rest heb ik nooit mee te maken gehad.
Heh, je moet eens langs de islamitische basisschool hier in de wijk lopen. Die jonge kids lopen elkaar van kleins af aan te schoppen en te slaan - dat heeft echt niks met die straatcultuur te maken, maar alles met een gebrekkige opvoeding en een tekort aan normen en waarden. Maar daar gaat dit topic niet overquote:Op vrijdag 10 april 2009 00:47 schreef Zienswijze het volgende:
De agressie van Marokkanen heeft te maken met de straatcultuur waarin relatief veel Marokkanen inzitten. Een cultuur waarin snel agressief wordt gereageerd en waarin men probeert de macho uit de hangen. Ook is de straatcultuur een harde cultuur. Respect krijg je niet, respect moet je afdwingen.
Reden dat Marokkanen snel vechten zit em o.a. in dat relatief veel Marokkaanse jongens vechtsporten kunnen (o.a. kickboksen). Dat + de straatcultuur creeert een gevoel van ontastbaarheid bij hen. En dat gevoel van onaantastbaarheid kan er toe leiden dat ze het leuk vinden om te provoceren en echt niet bang zijn voor een vechtpartij.
Het heeft natuurlijk ook met de ouders te makenquote:Op vrijdag 10 april 2009 01:40 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Heh, je moet eens langs de islamitische basisschool hier in de wijk lopen. Die jonge kids lopen elkaar van kleins af aan te schoppen en te slaan - dat heeft echt niks met die straatcultuur te maken, maar alles met een gebrekkige opvoeding en een tekort aan normen en waarden. Maar daar gaat dit topic niet over
Ik heb Marokkaanse buren en de ouders laten hun kinderen niet met de rotte appels spelen en ze worden altijd betijds naar binnen gehaald. Pa werkt, ma werkt hard aan haar Nederlands en dat van haar kinderen zodat ze niet opgroeien om in het afvoerputje van de samenleving te belanden. Top mensen, heb er nooit problemen mee. Het probleem is echter dat een groot aantal ouders gewoon geen fuck om hun kind geeft. Zodra hij of zij de deur is, is het hun probleem niet meer en dat vinden ze wel best.quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het heeft natuurlijk ook met de ouders te makenkinderen steeds de hele dag de straat opsturen etc. Thuis zijn dat soort jongens vaak poeslief. Maar eenmaal buiten zijn ze vaak snel agressief en zijn eerder geneigd tot het plegen van criminele daden. Zowel de ouders als de straatcultuur zijn 1 van de oorzaken, maar goed daar gaat dit topic idd niet over
Ies koeltoerquote:Op donderdag 9 april 2009 13:15 schreef DikVoormekaar het volgende:
AMSTERDAM - Het eerste elftal van de Amsterdamse voetbalclub Sporting Maroc is uit de competitie gezet. Aanleiding is het wangedrag zondag van meerdere spelers en de leider van het team tegen een scheidsrechter. Dat maakte de KNVB donderdag bekend.
Ook als ze alleen zijn ?quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:47 schreef Zienswijze het volgende:
Reden dat Marokkanen snel vechten zit em o.a. in dat relatief veel Marokkaanse jongens vechtsporten kunnen (o.a. kickboksen). Dat + de straatcultuur creeert een gevoel van ontastbaarheid bij hen. En dat gevoel van onaantastbaarheid kan er toe leiden dat ze het leuk vinden om te provoceren en echt niet bang zijn voor een vechtpartij.
Dan kunnen ze ook agressief zijn. Maar het zal minder snel uit de hand lopen dan wanneer ze in een groep zijn. Want dan speelt het groepseffect ook mee etc.quote:
Ik denk niet dat dat een oplossing is. Het probleem is niet zozeer dat het allochtone clubs zijn. Als je een Chineze voetbalclub had, dan had je niet zo snel agressie denk ik. Het probleem zit em in de agressie van de spelers zelf. En die agressie, die moet je aanpakken.quote:Op zondag 12 april 2009 21:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Allochtone spelers verplicht spreiden. Geen zwarte en witte clubs meer..
En gek genoeg is dat nu juist discriminatie. Niet het inmengen, maar het tegengaan daarvan.quote:Op zondag 12 april 2009 21:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Allochtone spelers verplicht spreiden. Geen zwarte en witte clubs meer..
quote:Op donderdag 9 april 2009 13:22 schreef hubschrauber het volgende:
Voetballende Marokkanen... het moet niet gekker worden.
Mixen werkt ook niet, dat geeft alleen maar frictie binnen de teamspirit.quote:Op zondag 12 april 2009 22:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
En gek genoeg is dat nu juist discriminatie. Niet het inmengen, maar het tegengaan daarvan.
Het grote probleem waar Nederland mee kampt.
Even over dat laatste, Ik ben geen racist .. Deze negative berichten geven de indruk dat alle allochtonen slecht zijn, dat is niet zo, ik weet dat uit ervaring .. Ik kan me echter wel door alle negatieve berichten in de media, begrijpen dat menig allochtoon daar deel aan is.. Ik heb een andere mening .. Maar het probleem is wel echt.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Als zij zich net zo misdragen als Sporting Maroc dan mogen ze ook opflikkeren. Maar blijkbaar kunnen zij zich wél (grotendeels) aan de regels houden. Je kan dit gedrag van Sporting Maroc wel goedpraten, maar het blijft een feit dat de straf een gevalletje eigen schuld, dikke bult is.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:22 schreef Meki het volgende:
Benieuwd wanneer Feijenoord of een Hollandse club het competitie wordt uitgezet
NOOIT !!!!!!!!!!!!!!!!
Het is me wat.quote:Op zondag 12 april 2009 22:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
En gek genoeg is dat nu juist discriminatie. Niet het inmengen, maar het tegengaan daarvan.
Het grote probleem waar Nederland mee kampt.
Als jij slachtoffer wordt van geweld tegen jou gericht of als iemand jou heeft beroofd, zou jij dan naar de politie gaan en dan netjes ja en amen zeggen?quote:Op maandag 13 april 2009 21:39 schreef SCH het volgende:
Ik vind zo'n post van ErwinRommel op de een of andere manier minstens zo verontrustend als dat agressieve gedrag.
Je moet die post van Rommel dan ook zien in het licht van de Slag bij El-Alamein...quote:Op maandag 13 april 2009 21:39 schreef SCH het volgende:
Ik vind zo'n post van ErwinRommel op de een of andere manier minstens zo verontrustend als dat agressieve gedrag.
Eh ja. Wat anders? Moet ik gaan roepen dat ze ge-executeerd moeten worden? Ben ik dan beschaafd?quote:Op maandag 13 april 2009 21:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als jij slachtoffer wordt van geweld tegen jou gericht of als iemand jou heeft beroofd, zou jij dan naar de politie gaan en dan netjes ja en amen zeggen?
En wij zijn zeker de Führer die Rommel van zijn taken ontheffen door zijn posts maar te verwijderen en hem van zijn taken te ontheffen? Er zijn denk ik dan genoeg VonArmins om zijn plaats weer in te nemenquote:Op maandag 13 april 2009 21:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Je moet die post van Rommel dan ook zien in het licht van de Slag bij El-Alamein...
Rommel heeft die slag verloren, tot 2 maal toe...zegt genoeg toch?quote:Op maandag 13 april 2009 21:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En wij zijn zeker de Führer die Rommel van zijn taken ontheffen door zijn posts maar te verwijderen en hem van zijn taken te ontheffen? Er zijn denk ik dan genoeg VonArmins om zijn plaats weer in te nemen
Zo'n 1 die vanuit het buitenland denkt te weten hoe ons land in elkaar steekt iddquote:Op maandag 13 april 2009 21:52 schreef Lemmeb het volgende:
ErwinRommel is een geweldige oldbie die met respect behandeld moet worden.
Ik vind het zeer verontrustend dat dat tuig geen lering trekt SCH.quote:Op maandag 13 april 2009 21:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Eh ja. Wat anders? Moet ik gaan roepen dat ze ge-executeerd moeten worden? Ben ik dan beschaafd?
Het staat op wiki, dus is het zo:quote:Op maandag 13 april 2009 21:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo'n 1 die vanuit het buitenland denkt te weten hoe ons land in elkaar steekt idd
quote:Rommel was bij vriend en vijand zeer gerespecteerd...
Denk dat ik in totaal meer van de weeld gezien heb als Nederlander zijnde dan jij SCH. En dan bedoel ik echte crisis-gebieden. Geen Costa del Sol oid's.quote:Op maandag 13 april 2009 21:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo'n 1 die vanuit het buitenland denkt te weten hoe ons land in elkaar steekt idd
En jij denkt dat ze van een taakstraf wat leren? Dat ze zulke dingen voortaan niet meer doen? Zou je dat ook denken als ze je voor de 2e keer in elkaar slaan, nadat ze zijn vrijgekomen?quote:Op maandag 13 april 2009 21:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Eh ja. Wat anders? Moet ik gaan roepen dat ze ge-executeerd moeten worden? Ben ik dan beschaafd?
Mag je 3 maal raden hoe dat toch kwamquote:Op maandag 13 april 2009 21:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Rommel heeft die slag verloren, tot 2 maal toe...zegt genoeg toch?![]()
Dat is hetzelfde als denken dat je vanuit de binnenstad een goed oordeel kan vellen overquote:Op maandag 13 april 2009 21:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja ja, het is een drama in dit land. Kom op zeg, Nederland verslechtert helemaal niet. Allemaal van dat verwende gelul. Dat hautaine gelul van mensen die in het buitenland wonen en ons wel even zullen vertellen hoe het hier in elkaar zit, is echt lachwekkend. Je komt hier maar liefst ieder jaar een keer, poe poe, nou nou. En in die paar weekjes zie je dat het hier zoveel slechter gaatquote:Op maandag 13 april 2009 22:00 schreef ErwinRommel het volgende:
n ja, elk jaar kom ik weer in Nederland en zie dat er geen ene zak is veranderd, laat ik het zo stellen, het is verslechterd in alles. Als Nederlander buitenboord zie ik soms dingen waar de normale in NL wonende Nederlander niet aan denkt. Dus tja,..........ik zie zaken die verslechteren.
Nee, dat zou ook raar zijn inderdaad.quote:Op maandag 13 april 2009 22:04 schreef Specularium het volgende:
Dat is hetzelfde als denken dat je vanuit de binnenstad een goed oordeel kan vellen over
kansenwijken.
Of van die Randstatters die alles beter weten wat goed is voor de provincies. Betweterig als men vaak is.quote:Op maandag 13 april 2009 22:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als denken dat je vanuit de binnenstad een goed oordeel kan vellen over
kansenwijken.
Nou, ik moet wel zeggen dat ik ook van Nederlandse vrienden die in het buitenland wonen vaak te horen krijg dat NL wel aan het veranderen is. Ze vinden het klimaat hier harder geworden, en een stuk minder tolerant.quote:Op maandag 13 april 2009 22:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja ja, het is een drama in dit land. Kom op zeg, Nederland verslechtert helemaal niet. Allemaal van dat verwende gelul. Dat hautaine gelul van mensen die in het buitenland wonen en ons wel even zullen vertellen hoe het hier in elkaar zit, is echt lachwekkend. Je komt hier maar liefst ieder jaar een keer, poe poe, nou nou. En in die paar weekjes zie je dat het hier zoveel slechter gaat![]()
Zeg dat maar tegen die oude vrouwen die beroofd zijn en aan hun verwondingen zijn overleden. Of dat ze een levenslange trauma hebben gekregen.quote:Op maandag 13 april 2009 22:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja ja, het is een drama in dit land. Kom op zeg, Nederland verslechtert helemaal niet. Allemaal van dat verwende gelul. Dat hautaine gelul van mensen die in het buitenland wonen en ons wel even zullen vertellen hoe het hier in elkaar zit, is echt lachwekkend. Je komt hier maar liefst ieder jaar een keer, poe poe, nou nou. En in die paar weekjes zie je dat het hier zoveel slechter gaat![]()
Dat gebeurde vroeger niet???quote:Op maandag 13 april 2009 22:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen die oude vrouwen die beroofd zijn en aan hun verwondingen zijn overleden. Of dat ze een levenslange trauma hebben gekregen.
Dat men er in NL blind door is geworden is niet mijn probleem. Ik constateer iets en zeg dat.quote:Op maandag 13 april 2009 22:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan ben jij een van de weinige die die marokaan is tegengekomen. Ik nl. niet!!!quote:Op maandag 13 april 2009 22:12 schreef SCH het volgende:
[..]
De gemiddelde Marokkaan beheerst de Nederlandse taal gelukkig beter dan jij
Nee dat gebeurde vroeger niet! Naja, stukken minder. Maar met dat nieuwe tuig erbij heel veel meer.quote:
Wat een onzin. Hieruit blijkt wel dat je echt vervreemd bent van de situatie hier.quote:Op maandag 13 april 2009 22:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan ben jij een van de weinige die die marokaan is tegengekomen. Ik nl. niet!!!
En dat was al zo in de jaren 80 op de MAVO.
Volstrekte onzin. Jong tuig, criminaliteit, berovingen, overlast - het is van alle tijden, en wel steeds weer van wisselende groepen jongeren en diverse samenstellingen.quote:Op maandag 13 april 2009 22:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee dat gebeurde vroeger niet! Naja, stukken minder. Maar met dat nieuwe tuig erbij heel veel meer.
Toen wist men nog wat respect was, en ging men geen oude dametjes beroven. Dat was laf.
Maar marokanen of andersoort vergelijkbaar tuig zien dat schijnbaar niet nee.
SCH, bekijk die statistieken er maam op na. Weet je genoeg.quote:Op maandag 13 april 2009 22:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Volstrekte onzin. Jong tuig, criminaliteit, berovingen, overlast - het is van alle tijden, en wel steeds weer van wisselende groepen jongeren en diverse samenstellingen.
Wow, jij bent echt totaal niet bij de tijd he. Wat ben jij een raar en wereldvreemd mannetje zeg.quote:Op maandag 13 april 2009 22:23 schreef SCH het volgende:
Volstrekte onzin. Jong tuig, criminaliteit, berovingen, overlast - het is van alle tijden, en wel steeds weer van wisselende groepen jongeren en diverse samenstellingen.
Zit je hier nou het Marokkaans-NL-tuig te bagetaliseren?quote:Op maandag 13 april 2009 22:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat klopt er dan niet aan? Vroeger stond niet op iedere hoek een SBS-camera maar er is echt niet zoveel veranderd hoor.quote:Op maandag 13 april 2009 22:28 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wow, jij bent echt totaal niet bij de tijd he. Wat ben jij een raar en wereldvreemd mannetje zeg.
Ahhh gaan we persoonlijk worden?quote:Op maandag 13 april 2009 22:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, je stoornis is bekend. Daar hoef je niet steeds over uit te wijden.
Ja tuurlijk zorgen ze voor overlast. Maar Rommelmans doet alsof dat het grootste probleem van ons land is.quote:Op maandag 13 april 2009 22:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Zit je hier nou het Marokkaans-NL-tuig te bagetaliseren?
Want het is toch wel duidelijk dat ze voor overlast zorgen...
Jij vindt het nodig om hier te vertellen hoe enorm agressief je kan en wil zijn. Dat is vrij typerend voor je. Dat maakt je een beetje zielig en lachwekkend en je weet zelf ook wel hoe het komt.quote:Op maandag 13 april 2009 22:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ahhh gaan we persoonlijk worden?![]()
Had die slet van je afgelopen vakantie nog vet geneukt ja. Was wel lekker hoor, maar niets speciaals.
Gooi het hoe je het gooien wilt, lullig doen kan ik nl. ook.
Ah, dus het is puur en alleen dat de media nu overal bovenop zit en dat het straatbeeld de laatste 30 jaar echt niet verhard is. Ook toen was het meer dan normaal dat groepen jongeren overlast veroorzaakten in het OV, ambulances tegenhielden en mensen uit bepaalde buurten werden weggepest?quote:Op maandag 13 april 2009 22:28 schreef SCH het volgende:
Wat klopt er dan niet aan? Vroeger stond niet op iedere hoek een SBS-camera maar er is echt niet zoveel veranderd hoor.
Yep, dat was toen ook al zo inderdaad.quote:Op maandag 13 april 2009 22:35 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ah, dus het is puur en alleen dat de media nu overal bovenop zit en dat het straatbeeld de laatste 30 jaar echt niet verhard is. Ook toen was het meer dan normaal dat groepen jongeren overlast veroorzaakten in het OV, ambulances tegenhielden en mensen uit bepaalde buurten werden weggepest?
Ik denk dat iedereen voor zichzelf mag bepalen wat hij of zij het grootste probleem van ons land vindt.quote:Op maandag 13 april 2009 22:32 schreef SCH het volgende:
[..]
En ik bagetalisseer niks, ik relativeer wel een beetje want het wordt hoog tijd dat mensen de dingen weer in hun juiste proportie zien en los komen van de hysterie rond dit thema.
Klopt idd. Maar je dient ál die groepen aan te pakken die voor overlast zorgen. Als het over 10 jaar de Roemenen zijn die voor overlast zorgen, dien je die groep (en natuurlijk ook de andere criminelen) hard aan te pakken. EN je af te vragen hoe het nou komt dat er onder Roemenen zoveel criminaliteit zit.quote:Op maandag 13 april 2009 22:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja tuurlijk zorgen ze voor overlast. Maar Rommelmans doet alsof dat het grootste probleem van ons land is.
Eerst waren het de provincialen, toen de hooligans, nu de kutmarocjes, zo is er altijd wel wat. En het zijn altijd anderen he. Dat Rommelmans zelf een agressief baasje is die overal op los wil slaan, en het blijkbaar ook doet, dat vindt hij dan weer heel normaal.
En ik bagetalisseer niks, ik relativeer wel een beetje want het wordt hoog tijd dat mensen de dingen weer in hun juiste proportie zien en los komen van de hysterie rond dit thema.
Ach, op de LPF stemden ook vooral mensen die in wijken woonden waar nauwelijks Marokkanen wonen. Bleek later uit onderzoek. Het gaat vaak meer om het beeld dan om de werkelijkheid.quote:Op maandag 13 april 2009 22:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen voor zichzelf mag bepalen wat hij of zij het grootste probleem van ons land vindt.
En gezien de peilingen van de PVV (wat het daadwerkelijk gaat worden, moeten we nog maar afwachten natuurlijk), zijn er veel mensen die het Marokkaanse tuig wel degelijk als een ECHT belangrijk probleem ervaren.
Die mensen zien het probleem met het Marokkaanse tuig niet als iets relatiefs.
Als er een antwoord op de hysterie rondom dit thema zou moeten komen op een andere manier dan de PVV dat nu geeft, dan zal dat in eerste instantie vanuit de Marokkaanse gemeenschap moeten komen. Dan moeten zij hun kinderen beter opvoeden en onder de duim houden.
Daar ben ik ook niet op tegen toch?quote:Op maandag 13 april 2009 22:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt idd. Maar je dient ál die groepen aan te pakken die voor overlast zorgen. Als het over 10 jaar de Roemenen zijn die voor overlast zorgen, dien je die groep (en natuurlijk ook de andere criminelen) hard aan te pakken. EN je af te vragen hoe het nou komt dat er onder Roemenen zoveel criminaliteit zit.
Dat is jouw mening SCH.quote:Op maandag 13 april 2009 22:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij vindt het nodig om hier te vertellen hoe enorm agressief je kan en wil zijn. Dat is vrij typerend voor je. Dat maakt je een beetje zielig en lachwekkend en je weet zelf ook wel hoe het komt.
Waarmee je mijn "raar" en "wereldvreemd" onderstreept. Thanks.quote:
Stoer hoor. Wij buigen diep voor zoveel zelfverzekerdheid en opgekropte en ongereguleerde agressie. Sterkte er mee mien jong.quote:Op maandag 13 april 2009 22:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is jouw mening SCH.
Maar nogmaals, als er een marokaan ook maar een woord zegt tegen mij welke ik als intimiderend vind dan grijp ik hem.
Ik pak ze aan zoals zij zelf hun slachtoffers grijpen. Ikken dan ook geen enkele genade met die slachtoffertjes.
Daar mag jij dan het jouwe van vinden, maar ik ga me niet meer verdedigen bij het politie buro, want dat schiet niet op.
Zielig dat ik geweld gebruik tegen hen die mij intimideren? Dan noem ik juist gasten als jou een lafaard.
Laat je niet afbekken, nee, onderneem actie.
En ja, mijn PTSD werkt in mijn voordeel, dus al dat rif-tuig zal daar een portie van meekrijgen.
Geen genade SCH!
Echt, die oogkleppen van jou, hoe dik zijn die????????quote:
Makkelijk gezegd. Helaas voor je heb ik wel een punt.quote:Op maandag 13 april 2009 22:41 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Waarmee je mijn "raar" en "wereldvreemd" onderstreept. Thanks.
Ja maar dat doen ze niet. En de komende 5 jaar zullen ze dat ook niet doen. Die generatie uit Marokko heeft simpelweg weinig banden met Nederland, spreken nauwelijks Nederlands, sturen hun kinderen de hele dag de straat op etc.quote:Op maandag 13 april 2009 22:38 schreef capricia het volgende:
.. dan zal dat in eerste instantie vanuit de Marokkaanse gemeenschap moeten komen. Dan moeten zij hun kinderen beter opvoeden en onder de duim houden.
Geloof je het niet dan? Laat maar zien dat het nu erger is, kan ik ook zeggen.quote:Op maandag 13 april 2009 22:43 schreef sjimz het volgende:
[..]
Kan je dat ook met feiten/bronnen enzo onderbouwen?
Draai het nu niet om SCH.quote:Op maandag 13 april 2009 22:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Geloof je het niet dan? Laat maar zien dat het nu erger is, kan ik ook zeggen.
Ja joh. Nu maar stug volhouden dat het altijd al zo geweest is is vele malen beter dan toegeven dat daar natuurlijk geen ene bal van klopt.quote:Op maandag 13 april 2009 22:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Makkelijk gezegd. Helaas voor je heb ik wel een punt.
Tuurlijk heeft het ook te maken met beeldvorming. Maar dat neemt niet weg dat er wel degelijk een probleem is met een groep Marokkanen.quote:Op maandag 13 april 2009 22:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, op de LPF stemden ook vooral mensen die in wijken woonden waar nauwelijks Marokkanen wonen. Bleek later uit onderzoek. Het gaat vaak meer om het beeld dan om de werkelijkheid.
quote:Op maandag 13 april 2009 22:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Geloof je het niet dan? Laat maar zien dat het nu erger is, kan ik ook zeggen.
Hoezo klopt daar geen bal van? Denk je dat jeugdcriminaliteit iets nieuws is dan?quote:Op maandag 13 april 2009 22:45 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ja joh. Nu maar stug volhouden dat het altijd al zo geweest is is vele malen beter dan toegeven dat daar natuurlijk geen ene bal van klopt.
Dank je, en ik hoop dat er eens een dag komt dat die metersdikke oogkleppen van jou ook open gaan.quote:Op maandag 13 april 2009 22:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Stoer hoor. Wij buigen diep voor zoveel zelfverzekerdheid en opgekropte en ongereguleerde agressie. Sterkte er mee mien jong.
Dat zei ik net ook alquote:Op maandag 13 april 2009 22:46 schreef capricia het volgende:
Maar nogmaals: Ik mis voornamelijk een geluid vanuit de Marokkaanse hoek. Waarom hebben die ouders hun kinderen niet meer in het gareel? Het probleem zit m.i. wel degelijk in die hoek, en zal ook vanuit die hoek opgelost moeten worden.
Wil je de waarheid wel weten dan. Ik schiet niet in de verdediging maar ik sta iedere keer weer versteld van de cliches. Jullie doen alsof de Marokaanse jeugd ons land zo'n beetje onleefbaar maakt. Dat is volstrekte lariekoek. En jullie doen alsof het iets nieuws is, alsof er vroeger geen overlast en criminaliteit en gedonder met jongeren was. Ik snap niet waar dat beeld vandaan komt en waarom je niet beter nadenkt.quote:Op maandag 13 april 2009 22:46 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Jij begint er over , kom dan ook eens met bronnen , feiten.
Bij elk nieuwsbericht over Marokkanen / Allochtonen schiet je in de verdediging , heb je een relatie met Meki of zo ?
Is het jou ook bekend dat het mrendeel van die criminaliteit gepleegd word door marokanen? Of verschuil je je nu weer achter die oogkleppen van je?quote:Op maandag 13 april 2009 22:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoezo klopt daar geen bal van? Denk je dat jeugdcriminaliteit iets nieuws is dan?
Veel succes in Brazilie. En beheers je een beetjequote:Op maandag 13 april 2009 22:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dank je, en ik hoop dat er eens een dag komt dat die metersdikke oogkleppen van jou ook open gaan.
Maar waar blijft je bron die je mening met feiten onderbouwt?quote:Op maandag 13 april 2009 22:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Wil je de waarheid wel weten dan. Ik schiet niet in de verdediging maar ik sta iedere keer weer versteld van de cliches. Jullie doen alsof de Marokaanse jeugd ons land zo'n beetje onleefbaar maakt. Dat is volstrekte lariekoek. En jullie doen alsof het iets nieuws is, alsof er vroeger geen overlast en criminaliteit en gedonder met jongeren was. Ik snap niet waar dat beeld vandaan komt en waarom je niet beter nadenkt.
Ik mis wel echt een geluid uit die hoek. Ook van Imams en andere belangrijke mensen in die gemeenschap. Als ze de wind uit de zeilen van bijv. een PVV willen nemen, dan zullen ze toch echt eerst hand in eigen boezem moeten steken...en zich moeten afvragen hoe ze hun eigen problemen aan kunnen pakken.quote:Op maandag 13 april 2009 22:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zei ik net ook al:
De komende 5 jaar hoef je geen massaal geluid uit de Marokkaanse hoek te verwachten. Die generatie uit Marokko heeft simpelweg weinig banden met Nederland, spreken nauwelijks Nederlands, sturen hun kinderen de hele dag de straat op etc.
De Marokkaanse gemeenschap houdt elkaar onderling veelal het hand boven het hoofd.
quote:Op maandag 13 april 2009 22:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Is het jou ook bekend dat het mrendeel van die criminaliteit gepleegd word door marokanen? Of verschuil je je nu weer achter die oogkleppen van je?
In deze mate welzeker ja.quote:Op maandag 13 april 2009 22:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoezo klopt daar geen bal van? Denk je dat jeugdcriminaliteit iets nieuws is dan?
Nee, het merendeel.quote:Op maandag 13 april 2009 22:50 schreef SCH het volgende:
[..]Het merendeel niet hoor. Wel relatief veel. Het merendeel van de criminaliteit wordt door autochtonen gepleegd.
lol, ik beheers me altijd. Hier als allochtoon moet ik het niet in mijn botte kop halen narigheid uit te vreten.quote:Op maandag 13 april 2009 22:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Veel succes in Brazilie. En beheers je een beetje
Waarom is het pas waar als ik met een bron kom. Moet ik nu weer alles gaan uitzoeken omdat jij het niet gelooft en jouw algemene kennis tekort schiet? Wil ik best een keer doen hoor maar heb jij al die gegevens direct paraat in je computer? Bewaar jij alles wat je leest? Ik wil er morgen best even naar kijken, maar ik weet dat het dan weer ontkend wordt, zo gaat dat taltijd hierquote:Op maandag 13 april 2009 22:49 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar waar blijft je bron die je mening met feiten onderbouwt?
Ja ik snap ook wel dat veel mensen een geluid uit die hoek willen zien. Maar dat gaat de komende 5 jaar echt niet gebeuren..quote:Op maandag 13 april 2009 22:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik mis wel echt een geluid uit die hoek. Ook van Imams en andere belangrijke mensen in die gemeenschap. Als ze de wind uit de zeilen van bijv. een PVV willen nemen, dan zullen ze toch echt eerst hand in eigen boezem moeten steken...en zich moeten afvragen hoe ze hun eigen proble...men aan kunnen pakken.
quote:Op maandag 13 april 2009 22:50 schreef SCH het volgende:
[..]Het merendeel niet hoor. Wel relatief veel. Het merendeel van de criminaliteit wordt door autochtonen gepleegd.
quote:Laten we eens kijken naar de cijfers:
In Nederland werden vorig jaar 200.495 vonnissen uitgesproken. Van de veroordeelden waren 138.146 autochtoon en de rest, 62.349 allochtoon. Verdeeld over de groepen: Marokkanen 12.243, Turken 8.052, Antillianen 7.981, Surinamers 14.824 en de overige groepen allochtonen samen 19.339. Volgens deze cijfers zou ruim 31% van de veroordeelden een allochtone achtergrond hebben. En dat komt overeen met een rapport van het ministerie van Binnenlandse Zaken uit 1998. Men was toentertijd huiverig dit rapport te publiceren omdat men de percentages wel erg hoog vond. Gaat men deze cijfers doorrekenen naar de groepsgrootte dan blijkt dat Marokkanen 4,9, turken 2,7, Antillianen 9,4, Surinamers 5,6 en de overige allochtonen 1.9 maal zo vaak veroordeeld worden als autochtone Nederlanders.
quote:Marokkanen worden dan (veralgemeend) 11,6, Turken 6,5, Antillianen 22,3, Surinamers 13,4 en de overige allochtonen 4,4 maal zo vaak veroordeeld als autochtone Nederlanders
http://www.heemland.nl/hl21-Criminaliteit_onder_allochtonen.htmquote:Zelfs deze cijfers geven waarschijnlijk niet de werkelijkheid weer. Want voornamelijk de eerste generatie allochtonen wordt in de criminaliteitsstatistieken als allochtonen aangemerkt, maar de hoofdmoot aan criminele delicten zit met name bij de tweede generatie. Deze blijft in de statistieken het meest buiten beeld. En je hoeft niet gestudeerd te hebben om te zien dat juist de tweede generatie zich het meest misdraagt. Met name Marokkaanse en Antilliaanse jongelui zijn berucht. Maar ook kleinere groepen als bijvoorbeeld Somaliërs vallen op in negatieve zin.
Laten we eens van de veronderstelling uitgaan dat 40% die niet in de officiële politiestatistieken voorkomt – wat voornamelijk jeugd is – 50% crimineler is dan de eerste generatie. Als we deze cijfers verwerken komen we op de volgende getallen: Marokkanen plegen dan 24.486 misdrijven (17 maal zo vaak als autochtonen), Turken 16.104 (10 maal zoveel) Antillianen 15.782 (34 maal zoveel !!), Surinamers 29.648 (20,5 maal zo vaak) en de overige allochtonen 38.678 (6,8 maal zo vaak). In deze opstelling plegen de allochtonen 124.698 misdrijven tegen de autochtonen 75.797.
Dit laatste rekenvoorbeeld is natuurlijk maar veronderstellenderwijs. Daar valt natuurlijk wel op af te dingen!
Toch geloof ik dat het een realistisch beeld geeft. Sterker nog misschien is zelfs deze laatste berekening nog te mild. Laatst stond er in de krant dat Marokkanen voor 80% van de criminaliteit in de stad Utrecht zorgden. Als je dat afzet tegen hun aandeel in de bevolking van 8,5% en het aandeel van de autochtonen in de bevolking, kun je zo uitrekenen dat de Utrechtse Marokkanen zich minstens 65 keer zo vaak crimineel gedragen als de autochtonen aldaar.
Waarom schiet mijn algemene kennis te kort?quote:Op maandag 13 april 2009 22:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom is het pas waar als ik met een bron kom. Moet ik nu weer alles gaan uitzoeken omdat jij het niet gelooft en jouw algemene kennis tekort schiet? Wil ik best een keer doen hoor maar heb jij al die gegevens direct paraat in je computer? Bewaar jij alles wat je leest? Ik wil er morgen best even naar kijken, maar ik weet dat het dan weer ontkend wordt, zo gaat dat taltijd hier
Omdat jij blijkbaar denkt dat jeugdcriminaliteit pas iets van de laatste jaren is.quote:Op maandag 13 april 2009 22:55 schreef sjimz het volgende:
[..]
Waarom schiet mijn algemene kennis te kort?
Wat boeit mij het of het een extreem rechtse site of een extreem linkse site is.quote:Op maandag 13 april 2009 22:56 schreef SCH het volgende:
Eeeeh sjimz, met alle respect, maar een extreem-rechtse site als bron aanvoeren???
quote:Op maandag 13 april 2009 22:57 schreef sjimz het volgende:
[..]
Wat boeit mij het of het een extreem rechtse site of een extreem linkse site is.
Als het een onderzoek is ga er vanuit dat het een goed onderzoek is.
Dit is omdraaing van de bewijslast. Jij beweert dat alle eerder genoemde ellende (enorme overlast in het OV, hulpdiensten die dwars gezeten worden) van alle tijden is terwijl ik van bijv. ambulance medewerkers hoor dat dit toch echt van de laatste tijd is. Evenals de ellende in het OV in de grote steden (waar ik zelf al dik 15 jaar ervaring mee heb en het paar jaar zie verslechteren).quote:
Kom op zeg, jij gebruikt een analsye van een extreem-rechtse site als Heemland. Ik ga hier ook geen Indymedia posten. Ik ga echt niet in op dat soort stormfront achtige crap. Waarom moet ik dat weerleggen?quote:Op maandag 13 april 2009 22:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
Weerleg jij het dan eens in plaats van een simpele smiley te posten?
Vroeger had je nog helemaal geen ambulances lieverd. Ik beweer dat criminaliteit, overlast en agressie in het openbaar van alle tijden is. De vorm is telkens anders, uiteraard.quote:Op maandag 13 april 2009 22:59 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dit is omdraaing van de bewijslast. Jij beweert dat alle eerder genoemde ellende (enorme overlast in het OV, hulpdiensten die dwars gezeten worden) van alle tijden is terwijl ik van bijv. ambulance medewerkers hoor dat dit toch echt van de laatste tijd is. Evenals de ellende in het OV in de grote steden (waar ik zelf al dik 15 jaar ervaring mee heb en het paar jaar zie verslechteren).
Dus vertel eens, mister oogklep, is die ambulancemedewerker dan bijv. niet in orde of zit jij er gewoon gruwelijk naast?
Door te googlenquote:Op maandag 13 april 2009 23:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op zeg, jij gebruikt een analsye van een extreem-rechtse site als Heemland. Ik ga hier ook geen Indymedia posten. Ik ga echt niet in op dat soort stormfront achtige crap. Waarom moet ik dat weerleggen?
Bovendien onderstreept zelfs zo'n extreem rechtse site mijn stelling nog dat de meeste criminaliteit door autochtonen wordt gepleegd. Wat ook gewoon waar is.
Dat selectieve geshop met cijfertjes en onderzoeken schiet helemaal niet op. Hoe kom jij op zo'n extreemrechtse site trouwens?
Het onderzoek wat gebruikt is in het artikel is het volgende onderzoek:quote:Op maandag 13 april 2009 22:56 schreef SCH het volgende:
Eeeeh sjimz, met alle respect, maar een extreem-rechtse site als bron aanvoeren??? En dan nog blijkt dat ik gelijk heb.
Okay, dat bedoel ik met dat simpele geshop met cijfertjes en internet. Missdchien had je helemaal niet door wat voor site het was.quote:
De analsye die door sjimz vet is gemaakt, is afkomstig van een extreem nationalistische groepering.quote:Op maandag 13 april 2009 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Het onderzoek wat gebruikt is in het artikel is het volgende onderzoek:
http://www.wodc.nl/onderz(...)der-allochtonen.aspx
Afkomstig van het Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatiecentrum van het ministerie van Justitie.
Niet de minste dus...
Het grootste probleem met SCH is dat hij mensen zwart probeert te maken in de feedback. De discussie moet je inderdaad niet meer met hem aangaan. Die heeft hij bij voorbaat al verloren, hij is alleen zelf de enige die dat niet ziet.quote:Op maandag 13 april 2009 23:02 schreef huhggh het volgende:
Dat mensen nog steeds de moeite nemen om serieus op SCH in te gaan![]()
Het blijft vermakelijk.
Dezelfde cijfers staan in het onderzoek wat ik je hierboven gegeven heb.quote:Op maandag 13 april 2009 23:04 schreef SCH het volgende:
[..]
De analsye die door sjimz vet is gemaakt, is afkomstig van een extreem nationalistische groepering.
Maar niet dezelfde analyse. De cijfers stroken namelijk precies met wat ik hier beweerquote:Op maandag 13 april 2009 23:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Dezelfde cijfers staan in het onderzoek wat ik je hierboven gegeven heb.
Die was ik nu net aan het bekijken jaquote:Op maandag 13 april 2009 23:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Dezelfde cijfers staan in het onderzoek wat ik je hierboven gegeven heb.
30 jaar geleden geen ambulances? O wacht, die zijn pas sinds 2005 ingevoerd in Nederland ja, mijn fout!quote:Op maandag 13 april 2009 23:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Vroeger had je nog helemaal geen ambulances lieverd.
Als je onder 'vorm' de 'mate' verstaat ben ik 't met je eens.quote:Ik beweer dat criminaliteit, overlast en agressie in het openbaar van alle tijden is. De vorm is telkens anders, uiteraard.
Toch blijf ik me verbazen dat er nog steeds mensen zijn die dat proberen.quote:Op maandag 13 april 2009 23:04 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het grootste probleem met SCH is dat hij mensen zwart probeert te maken in de feedback. De discussie moet je inderdaad niet meer met hem aangaan. Die heeft hij bij voorbaat al verloren, hij is alleen zelf de enige die dat niet ziet.
Mij een tunnelvisie verwijtenquote:Op maandag 13 april 2009 23:09 schreef huhggh het volgende:
[..]
Toch blijf ik me verbazen dat er nog steeds mensen zijn die dat proberen.
Iemand met die zo diep aan een tunnelvisie lijdt overtuig je niet meer...zelfs niet met de meest concrete feiten die er zijn.
Ideologie verblindt, zullen we maar zeggen.
En dan hopen dat morgenochtend dit topic volgepost is zeker?quote:Op maandag 13 april 2009 23:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Mij een tunnelvisie verwijten![]()
![]()
Dat is pas echt grappig.
Bedankt, ik ga met een lach slapen. Morgen verder
Als het om geweldsmidrijven gaat, plegen allochtonen wel degelijk de meeste misdrijven. Niet dat jij dit ontkend hebt, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat jij hier geen weet van had. Mocht je dat wel weten, dan was het wellicht verstandiger geweest om deze kennis te verspreiden om verwarring te voorkomen.quote:Op maandag 13 april 2009 23:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar niet dezelfde analyse. De cijfers stroken namelijk precies met wat ik hier beweer
Dat blijkt niet uit de cijfers...quote:Op maandag 13 april 2009 22:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Het merendeel van de criminaliteit wordt door autochtonen gepleegd.
Dat blijkt wel uit de cijfers. Klaar. Geen speld tussen te krijgen.quote:Op maandag 13 april 2009 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat blijkt niet uit de cijfers...
Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit.
Dat klopt.quote:Op maandag 13 april 2009 23:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat blijkt wel uit de cijfers. Klaar. Geen speld tussen te krijgen.
[ afbeelding ]
Criminalteit is wat beperkter dan "alle delicten". Een verkeersovertreding is geen criminalitiet.quote:Op maandag 13 april 2009 23:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat blijkt wel uit de cijfers. Klaar. Geen speld tussen te krijgen.
[ afbeelding ]
Dat zal nog wel meevallen, aangezien iemand pas autochtoon is als beide ouders in Nederland geboren zijn. Deze 'vervuiling' van de gegevens zal over tien jaar een grotere invloed hebben, gok ik.quote:Op maandag 13 april 2009 23:21 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat klopt.
En ik neem aan dat de Marokkaanse jochies gewoon tot de niet westerse allochtonen worden gerekend.
Alleen komen hier ook delicten als verkeersmisdrijven, drugsdelicten etc. naar boven.
Iets wat voor de "gewone burger" minder overlast bezorgd imo.
(Hopelijk wordt dit niet verkeerd begrepen)
Ben je zo dom of doe je alsof?quote:Op maandag 13 april 2009 23:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Criminalteit is wat beperkter dan "alle delicten". Een verkeersovertreding is geen criminalitiet.
Daarbij wonen er in NL nog altijd meer alloctonen dan Marokkanen. Heb je dat ook verwerkt? Volgens mij heb jij het over absolute aantallen. Relatieve aantallen zijn natuurlijk veel duidelijker.
Dom?quote:Op maandag 13 april 2009 23:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ben je zo dom of doe je alsof?
SCH: Het merendeel van de criminaliteit wordt door autochtonen gepleegd.
Capricia: Dat blijkt niet uit de cijfers.
Ik toon aan dat dat wél uit de cijfers blijkt. Zoals gezegd: "Klaar, geen speld tussen te krijgen." Het meerendeel van de criminaliteit wordt NIET door allochtonen gepleegd, dat is gewoon een feit. Natuurlijk zijn Marokkanen relatief gezien vaker crimineel, maar daar had jij het niet over. Jij had het over absolute aantallen.
De vraag is alleen of het allochtoon zijn relevant is in de aanleiding van het plegen van een dergelijk misdrijf. Verder ben ik wel benieuwd naar criminaliteit in het algemeen. Geweldsmisdrijven worden voornamelijk door mensen uit de mindere lagen van de maatschappij worden gepleegd. En daar zitten nu eenmaal meer allochtonen in. 'Hogere' criminaliteit of witteboorden criminaliteit zijn net zo crimineel.quote:Op maandag 13 april 2009 23:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als het om geweldsmidrijven gaat, plegen allochtonen wel degelijk de meeste misdrijven. Niet dat jij dit ontkend hebt, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat jij hier geen weet van had. Mocht je dat wel weten, dan was het wellicht verstandiger geweest om deze kennis te verspreiden om verwarring te voorkomen.
[ afbeelding ]
Bron.
Dat is niet waar, hierbij zijn de verkeersovertredingen niet meegerekend. In het onderzoek zelf staat dit:quote:Op maandag 13 april 2009 23:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Dom?
Jij hebt het over "alle delicten"...dus ook verkeersovertredingen etc.
Dat lijkt mij iets anders dan criminaliteit, waar SCH het over heeft. Of vind jij te hard rijden ook crimineel gedrag
Dus het gaat hier echt om criminaliteit.quote:De meeste verkeersdelicten, zoals overschrijdingen van de maximum toegestane snelheid en handheld bellen zijn overtredingen en blijven in dit onderzoek buiten beschouwing. Voorbeelden van verkeersmisdrijven zijn rijden onder invloed en doorrijden na een ongeval
Tja, zo kan je autochtonen ook wel gaan opdelen in Brabanders, Hollanders en Groningers. Ik denk dat de relevantie daarvan verwaarloosbaar is. Surinamers zijn sowieso niet de meest criminele groep, als je per etniciteit de criminaliteit wilt bekijken zou een apart onderzoek dat moeten gaan bekijken.quote:Op maandag 13 april 2009 23:29 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
De vraag is alleen of het allochtoon zijn relevant is in de aanleiding van het plegen van een dergelijk misdrijf. Verder ben ik wel benieuwd naar criminaliteit in het algemeen. Geweldsmisdrijven worden voornamelijk door mensen uit de mindere lagen van de maatschappij worden gepleegd. En daar zitten nu eenmaal meer allochtonen in. 'Hogere' criminaliteit of witteboorden criminaliteit zijn net zo crimineel.
Verder heeft dat onderzoek het over 'Surinamers'. 'Surinaams' is niet een etniciteit. Ik ben benieuwd hoe die groep verdeeld is in dit opzicht (hoe is het aandeel van de Javanen, Creolen, Hindoestanen, Chinezen, etc.).
Dan heb je een punt! Ook voor SCH een punt dan!quote:Op maandag 13 april 2009 23:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is niet waar, hierbij zijn de verkeersovertredingen niet meegerekend. In het onderzoek zelf staat dit:
[..]
Ja klopt. Raar dat de groep Surinamers niet wordt opgesplitst naar etniciteit. Je hoort het altijd als 1 groep Surinamers, terwijl het toch verschillende volken zijn. Is het ongebruikelijk om het te splitsen naar elk volk apart door mogelijke discriminatie of is het wat anders?quote:Op maandag 13 april 2009 23:29 schreef Xaobotnik het volgende:
Verder heeft dat onderzoek het over 'Surinamers'. 'Surinaams' is niet een etniciteit. Ik ben benieuwd hoe die groep verdeeld is in dit opzicht (hoe is het aandeel van de Javanen, Creolen, Hindoestanen, Chinezen, etc.).
Turken worden ook niet opgesplitst naar etniciteit, Koerden e.d.quote:Op maandag 13 april 2009 23:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja klopt. Raar dat de groep Surinamers niet wordt opgesplitst naar etniciteit. Je hoort het altijd als 1 groep Surinamers, terwijl het toch verschillende volken zijn. Is het ongebruikelijk om het te splitsen naar elk volk apart door mogelijke discriminatie of is het wat anders?
Dit is een vraag die al duizend maal gesteld is, maar het lijkt me oneerlijk om te vragen waarom de Marokkaanse gemeenschap er niks aan doet. Ten eerste wordt er wel degelijk wat aan gedaan (buurtvaders), ten tweede kent de verantwoordelijkheid van de Marokkaanse gemeenschap, die louter is gebaseerd op een gemeenschappelijke cultuur, ook zijn grenzen. Het probleem zit hem gewoon in de ouders die niets om hun kind geven en ze voor rad en galg laten opgroeien. Daar kan je als gemeenschap weinig tegen doen, als overheid des te meer.quote:Op maandag 13 april 2009 23:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan heb je een punt! Ook voor SCH een punt dan!
Maar feit blijft, dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in alle plaatjes met criminele ellende.
En nogmaals de vraag: Waarom doet de Mar.gemeenschap daar niets aan?
Je moet wat opofferen om in je dromen te blijven geloven. Gun ze tenminste dat dan nogquote:Op maandag 13 april 2009 23:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Tja, zo kan je autochtonen ook wel gaan opdelen in Brabanders, Hollanders en Groningers. Ik denk dat de relevantie daarvan verwaarloosbaar is. Surinamers zijn sowieso niet de meest criminele groep, als je per etniciteit de criminaliteit wilt bekijken zou een apart onderzoek dat moeten gaan bekijken.
Toch is het wel interessant. Ik denk namelijk dat de Creolen wel iets meer in de criminaliteit vertegenwoordigd zijn dan Javanen, Hindoestanen en Chinezen.quote:Op maandag 13 april 2009 23:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Tja, zo kan je autochtonen ook wel gaan opdelen in Brabanders, Hollanders en Groningers. Ik denk dat de relevantie daarvan verwaarloosbaar is. Surinamers zijn sowieso niet de meest criminele groep, als je per etniciteit de criminaliteit wilt bekijken zou een apart onderzoek dat moeten gaan bekijken.
Helemaal mee eens, maar je kan niet oneindig blijven door selecteren op groeperingen. Op een gegeven moment moet je een etiket van generalisatie op een groep mensen plakken, het blijven natuurlijk gemiddeldes. Daar kan je boven of onder zitten.quote:Op maandag 13 april 2009 23:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Toch is het wel interessant. Ik denk namelijk dat de Creolen wel iets meer in de criminaliteit vertegenwoordigd zijn dan Javanen, Hindoestanen en Chinezen.
Juist daarom is het interessant, omdat surinamers als 1 geheel wordt gezien terwijl het toch verschillende volken zijn. De javanen, hindoestanen en chinezen zijn niet zo crimineel, waardoor de creolen ook als niet zo crimineel uit de bus komen. Als je snapt wat ik bedoel? Daardoor ontstaat er een te geromantiseerd beeld van creolen.
Ja klopt. Maar toch is er wel een verschil. De meeste Turken zijn Turkse Turken om het zo maar te noemen. Slechts een heel klein deel is Koerd.quote:Op maandag 13 april 2009 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Turken worden ook niet opgesplitst naar etniciteit, Koerden e.d.
Waarom is het oneerlijk om dit te vragen? Het probleem betreft immers de hele Marokkaanse gemeenschap.quote:Op maandag 13 april 2009 23:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dit is een vraag die al duizend maal gesteld is, maar het lijkt me oneerlijk om te vragen waarom de Marokkaanse gemeenschap er niks aan doet. Ten eerste wordt er wel degelijk wat aan gedaan (buurtvaders), ten tweede kent de verantwoordelijkheid van de Marokkaanse gemeenschap, die louter is gebaseerd op een gemeenschappelijke cultuur, ook zijn grenzen. Het probleem zit hem gewoon in de ouders die niets om hun kind geven en ze voor rad en galg laten opgroeien. Daar kan je als gemeenschap weinig tegen doen, als overheid des te meer.
Ja oke is waar. Maar toch hoor ik vaak dat er een beeld onstaat dat creolen "niet zo crimineel zijn". In Amsterdam staan creolen wel op een hoge plaats in de criminaliteit volgens mij. Naast Marokkanen.quote:Op maandag 13 april 2009 23:40 schreef TC03 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar je kan niet oneindig blijven door selecteren op groeperingen. Op een gegeven moment moet je een etiket van generalisatie op een groep mensen plakken, het blijven natuurlijk gemiddeldes. Daar kan je boven of onder zitten.
Ik wou de Chinezen niet direct noemen, vandaar mijn voorbeeld met Turken/Koerden. Maar als er 1 land uit verschillende etnische groeperingen bestaat, dan is het China wel.quote:Op maandag 13 april 2009 23:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja oke is waar. Maar toch hoor ik vaak dat er een beeld onstaat dat creolen "niet zo crimineel zijn". In Amsterdam staan creolen wel op een hoge plaats in de criminaliteit volgens mij. Naast Marokkanen.
Surinamers worden als 1 geheel gezien. Maar qua cultuur en religie verschillen creolen bijvoorbeeld erg van javanen, hindoestanen en chinezen.
Mwah volgens mij is er wel een verschil tussen javanen, hindoestanen en chinezen (groep 1) aan de ene kant en creolen aan de andere kant (groep 2). Groep 1 doet het maatschappelijk beter, minder in de criminaliteit, hun kinderen doen het beter op school dan groep 2. Ook is de gemeenschap van groep 1 wat meer geslotener dan die van groep 2 denk ik.quote:Op maandag 13 april 2009 23:40 schreef TC03 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar je kan niet oneindig blijven door selecteren op groeperingen. Op een gegeven moment moet je een etiket van generalisatie op een groep mensen plakken, het blijven natuurlijk gemiddeldes. Daar kan je boven of onder zitten.
Als je interesse hebt in Suriname is het wel degelijk interessant, als je louter interesse hebt naar de criminaliteit gebaseerd op afkomst is het minder interessant aangezien Surinamers het vrij goed doen. Dat ze het slechter doen dan autochtonen is te verwachten, gezien de zwakke sociale positie.
Je hebt gelijk, een vraag is nooit oneerlijk. De conclusies kunnen dat wel zijn. Jij stelt dat alleen de Marokkaanse gemeenschap de sleutel tot de oplossing in handen heeft, ik betwist dat. Ik voel me ook niet verantwoordelijk voor criminele activiteiten van mijn mede-autochtonen. Ik vind het oneerlijk om de hard werkende, correcte Marokkaan aan te vallen op zijn doorgedraaide buurjongen. Dat gezegd hebbende, heb ik het idee dat er bij Marokkaanse gemeenschap meer aan wordt gedaan dan bij de autochtoonse gemeenschap. Ik ken in ieder geval geen buurtvaders die de kaalkopjes in Limburg proberen in toom te houden. Niet dat ik vind dat dat zou moeten, maar juist omdat ik vind dat dat geen vereiste is vind ik het des te beter dat dit soort projecten er in de Marokkaanse gemeenschap wel aanwezig zijn. Naar mijn mening is het probleem op te splitsen in twee oorzaken: een gebrek aan opvoeding van de ouders en een gebrek aan opvoeding van de maatschappij (te lage straffen).quote:Op maandag 13 april 2009 23:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom is het oneerlijk om dit te vragen? Het probleem betreft immers de hele Marokkaanse gemeenschap.
En je zegt het goed: de basis is die gemeenschappelijke Marokkaanse cultuur en daar zit nou net het probleem, m.i.
Het is o.a. die cultuur waardoor ze oververtegenwoordigd worden in allehande criminaliteit.
Ik zeg dit niet om Marokkanen te bashen, maar meer omdat de Marokaanse gemeenschap de enige sleutel heeft om een weerwoord aan de PVV te bieden. Een oplossing zal echt vanuit hun moeten komen.
Dat is waar.. Ja ik ben gewoon benieuwd naar de verschillende volken. Hoe zij in de cijfers staan qua maatschappelijke en sociale positiequote:Op maandag 13 april 2009 23:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wou de Chinezen niet direct noemen, vandaar mijn voorbeeld met Turken/Koerden. Maar als er 1 land uit verschillende etnische groeperingen bestaat, dan is het China wel.
En toch noemt men die ook gewoon Chinezen...
Daar heb je inderdaad gelijk in. Wat dat betreft zou verdere specificatie van de cijfers geen overbodige luxe zijn.quote:Op maandag 13 april 2009 23:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja oke is waar. Maar toch hoor ik vaak dat er een beeld onstaat dat creolen "niet zo crimineel zijn". In Amsterdam staan creolen wel op een hoge plaats in de criminaliteit volgens mij. Naast Marokkanen.
Surinamers worden als 1 geheel gezien. Maar qua cultuur en religie verschillen creolen bijvoorbeeld erg van javanen, hindoestanen en chinezen.
Mooie post.quote:Op maandag 13 april 2009 23:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, een vraag is nooit oneerlijk. De conclusies kunnen dat wel zijn. Jij stelt dat alleen de Marokkaanse gemeenschap de sleutel tot de oplossing in handen heeft, ik betwist dat. Ik voel me ook niet verantwoordelijk voor criminele activiteiten van mijn mede-autochtonen. Ik vind het oneerlijk om de hard werkende, correcte Marokkaan aan te vallen op zijn doorgedraaide buurjongen. Dat gezegd hebbende, heb ik het idee dat er bij Marokkaanse gemeenschap meer aan wordt gedaan dan bij de autochtoonse gemeenschap. Ik ken in ieder geval geen buurtvaders die de kaalkopjes in Limburg proberen in toom te houden. Niet dat ik vind dat dat zou moeten, maar juist omdat ik vind dat dat geen vereiste is vind ik het des te beter dat dit soort projecten er in de Marokkaanse gemeenschap wel aanwezig zijn. Naar mijn mening is het probleem op te splitsen in twee oorzaken: een gebrek aan opvoeding van de ouders en een gebrek aan opvoeding van de maatschappij (te lage straffen).
Overigens blijkt uit het eerder genoemde onderzoek ook dat niet-westerse allochtonen in de leeftijdscategorie van 0 tot 30 jaar bij 40% van alle criminele activiteiten betrokken zijn. Vrij schokkend, aangezien dit cijfer volgens mij eerder stijgende is dan dalende. Over 15 jaar heeft SCH waarschijnlijk geen gelijk meer.
Zo kun je marokkanen verdelen in verschillende groepen.quote:Op maandag 13 april 2009 23:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja klopt. Raar dat de groep Surinamers niet wordt opgesplitst naar etniciteit. Je hoort het altijd als 1 groep Surinamers, terwijl het toch verschillende volken zijn. Is het ongebruikelijk om het te splitsen naar elk volk apart door mogelijke discriminatie of is het wat anders?
Natuurlijk is dat geen gelul. Alsof de kleur van de dader bepaalt of je wel of niet aangifte doet. Dat lijkt me eerder gelul. Je doet net alsof de cijfers verzachtend zijn, maar als het gaat om geweldsmisdrijven stellen diezelfde cijfers dat niet-westerse allochtonen hier voor 65% schuld aan hebben. Dat is geenszins verzachtend en het lijkt mij een juiste weergave van de werkelijkheid.quote:Op maandag 13 april 2009 23:53 schreef Lemmeb het volgende:
Al die "officiële cijfertjes" zijn sowieso gelul. Van de meeste delicten gepleegd door allochtonen wordt al geeneens meer aangifte gedaan. Het beste kun je afgaan op wat je zelf op straat en in je omgeving meemaakt. En op Opsporing Verzocht natuurlijk.
Ja oke, maar de meeste marokkanen in nederland zijn berbers. de andere volken zijn procentueel gezien maar een heel klein aantal.quote:Op maandag 13 april 2009 23:55 schreef D-Flying het volgende:
[..]
Zo kun je marokkanen verdelen in verschillende groepen.
Berbers,Arabieren,(V)Andalusiers,Gnewa,Soussie. Allemaal verschillende volkeren. Ze zien tevens allemaal verschillende uit.
Ik denk dat er een stuk meer Marokkanen in Nederland zijn dan Chilenen.quote:Op maandag 13 april 2009 23:59 schreef Zienswijze het volgende:
Nog ff dit :
Interessant is waarom zoveel andere etnische minderheden geen last hebben van cultuurverschillen...? Ik bedoel de Marokkaanse cultuur is een niet-westerse cultuur, die sterk afwijkt van de westerse cultuur. Maar alle niet-westerse etnische minderheden in nederland hangen ook hun eigen cultuur aan, die OOK sterk afwijkt van de westerse cultuur.
Zowat alle niet-westerse culturen wijken sterk af van de westerse cultuur...
Ik denk dat de oorzaak bij Marokkaanse ouders em eerder ligt in "geen interesse hebben in de nederlandse maatschappij / nederlandse gebruiken. Om maar het ff zo te noemen.
Je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat de politie meer naar uiterlijk kijkt dan je denkt. En op basis daarvan de categorie bepaalt. Maar die verschillen heb je bij alle landen.quote:Op maandag 13 april 2009 23:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja oke, maar de meeste marokkanen in nederland zijn berbers. de andere volken zijn procentueel gezien maar een heel klein aantal.
Bij Surinamers is het anders. Creolen en Hindoestanen vormen een ongeveer even grote groep. Vlak daarna komen de Javanen als 3e grote groep. Er is niet 1 groot volk en derest zijn kleinere volken snap je?
Ook verschillen creolen qua cultuur erg met de javanen, hindoestanen en chinezen. en ook qua religie verschillen creolen met hindoestanen en chinezen.
Ja oke, maar waar doel je op...? Chinezen kunnen wel omgaan met de cultuurverschillen...terwijl een deel v/d chinezen toch ook allemaal op een kluitje wonen. In ieder geval zijn er wel wat chinatowns in Nederland.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:01 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ik denk dat er een stuk meer Marokkanen in Nederland zijn dan Chilenen.
Okequote:Op dinsdag 14 april 2009 00:06 schreef Emimich het volgende:
[quote]Op dinsdag 14 april 2009 00:03 schreef Zienswijze het volgende:
Ja oke, maar waar doel je op...? Chinezen kunnen wel omgaan met de cultuurverschillen...terwijl een deel v/d chinezen toch ook allemaal op een kluitje wonen. In ieder geval zijn er wel wat chinatowns in Nederland.
[/quote
Ik doelde op het verschil in aantal.
Nou wees daar maar niet zo zeker van. De Europeanen(en westerse culturen) lopen al meer dan duizende jaren rond in Noord-Afrika.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:09 schreef Zienswijze het volgende:
Toch denk ik "het geen interesse hebben in de Nederlandse maatschappij" wel een rol speelt bij het Marokkanenprobleem.
Alle niet-westerse etnische minderheden hangen een niet-westerse cultuur aan, die allemaal sterk afwijken van de westerse cultuur. Aangezien er een boel etnische minderheden zijn die niet voor zoveel problemen zorgen, denk ik dat je bij het Marokkanenprobleem niet alle schuld kan neerleggen op "cultuurverschillen"...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |