Het is ook niet zozeer een kwestie van ethniciteit.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Zolang er geen wetenschappelijk onderzoek is dat aantoont dat etniciteit er wel significant toe doet is dat ook zo, je borrelende onderbuik is geen betrouwbare bron wat dat betreft.
quote:Dus nee, de Marokkaanse achtergrond is in de meeste gevallen totaal niet relevant.
Want in Marokko is het normaal dat voetbalwedstrijden eindigen als bokswedstrijden? Als er een cultuur mee gemoeid is is het de straatcultuur die met afkomst weinig te doen heeft.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:00 schreef ExTec het volgende:
Google even op 'marokkaanse mythen', en leer dat afkomst (weliswaar in de vorm van cultuur, niet zozeer ethniciteit) er wel toe doet.
Beste Mehmet wat is je punt ?quote:Op donderdag 9 april 2009 18:02 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Want in Marokko is het normaal dat voetbalwedstrijden eindigen als bokswedstrijden? Als er een cultuur mee gemoeid is is het de straatcultuur die met afkomst weinig te doen heeft.
Ik noem het pas racisme als het dat is.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is dat kritiek op andere thema's vanzelfsprekend is (bijvoorbeeld het Nederlandse kernenergiebeleid en de kwestie Duyvendak), maar op het thema integratie en minderheden dit resulteert in een stuiptrekking en wild om je heen slaande iedereen die zich te uitgesproken profileert minimaal te betichten van racisme.
Hoe komt dat toch? Ik begrijp het werkelijk niet.
Dit is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik noem het pas racisme als het dat is.
Je doet een onjuiste aanname en koppelt daar een vraag aan. De aanname klopt niet dus vervalt de vraag.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is geen antwoord op mijn vraag.
Je had natuurlijk ook gewoon even kunnen googlenquote:Op donderdag 9 april 2009 18:02 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Want in Marokko is het normaal dat voetbalwedstrijden eindigen als bokswedstrijden? Als er een cultuur mee gemoeid is is het de straatcultuur die met afkomst weinig te doen heeft.
Die club had gewoon harder moeten ingrijpen. Ze hebben al jaren een reputatie.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:25 schreef thewishmaster het volgende:
Dat de leden van zo'n club nou ook niet begrijpen dat ze door dit gedrag niet alleen de club een slechte naam geven,
Dat is echt onzin. Er voetballen duizenden Marokkanen bij zeg maar 'traditioneel Nederlandse' clubs en daar is amper gezeik mee. Dit gaat echt specifiek om deze club. Nogmaals, Chabab en andere clubs kunnen het ook.quote:maar ook de hele Marokkaanse gemeenschap (die toch al onder een vergrootglas ligt) is mij een raadsel overigens.
Andere allochtone clubs uit Amsterdam hebben ook allemaal een slechte reputatie en niemand wil daar eigenlijk tegen spelen, dus met die stelling ben ik het sowieso niet eens.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:34 schreef Xenomaniac het volgende:
Dat is echt onzin. Er voetballen duizenden Marokkanen bij zeg maar 'traditioneel Nederlandse' clubs en daar is amper gezeik mee. Dit gaat echt specifiek om deze club. Nogmaals, Chabab en andere clubs kunnen het ook.
Xeno heeft het over individuele allochtone spelers van andere clubs waar geen problemen mee zijn. Zijn er met alle andere allochtone Amsterdamse clubs problemen? Turkyiemspor toch niet? Bovendien hangt het ook van anderen af of ze dit meteen op alle Marokkanen afschuiven.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:36 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Andere allochtone clubs uit Amsterdam hebben ook allemaal een slechte reputatie en niemand wil daar eigenlijk tegen spelen, dus met die stelling ben ik het sowieso niet eens.
Mwoah, je hebt wel een beetje gelijk maar ik vind ze niet allemaal even erg.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:36 schreef thewishmaster het volgende:
Andere allochtone clubs uit Amsterdam hebben ook allemaal een slechte reputatie en niemand wil daar eigenlijk tegen spelen, dus met die stelling ben ik het sowieso niet eens.
Turkiyem is failliet.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:41 schreef SCH het volgende:
Turkyiemspor toch niet?
Ik mag niet meer over jou discussieren van de moderator (quote:Op donderdag 9 april 2009 20:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Xeno heeft het over individuele allochtone spelers van andere clubs waar geen problemen mee zijn. Zijn er met alle andere allochtone Amsterdamse clubs problemen? Turkyiemspor toch niet? Bovendien hangt het ook van anderen af of ze dit meteen op alle Marokkanen afschuiven.
Turkiyemspor is failliet gegaan.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Xeno heeft het over individuele allochtone spelers van andere clubs waar geen problemen mee zijn. Zijn er met alle andere allochtone Amsterdamse clubs problemen? Turkyiemspor toch niet? Bovendien hangt het ook van anderen af of ze dit meteen op alle Marokkanen afschuiven.
Maar stonden die elftallen ook bekend als heel onsportief en agressief? Ik dacht dat dat wel meeviel.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:46 schreef sjimz het volgende:
[..]
Turkiyemspor is failliet gegaan.
Ging bergafwaards toen de voorzitter is geliquideerd.
Het eerste elftal niet, maar goed dat bestond gewoon uit goedbetaalde voetballers gefinanceerd met zwart geld. De rest heb ik nooit mee te maken gehad.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar stonden die elftallen ook bekend als heel onsportief en agressief? Ik dacht dat dat wel meeviel.
In het begin wel. Daarna kwam Imac met zijn geld en heeft daar een goede organisatie neergezet. Goede jeugd, goede staf etc. Stond allemaal best goed tot letterlijk het geld om/weg viel, toen was het klaar met de dicipline, maar er stond best wel wat. Turkiyem was zo'n club die dat soort raargedrag niet pikte en kon je gewoon oprotten, al gebeurde er weleens wat. De laatste 5 jaar van hun bestaan kan ik me niets herinneren.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:51 schreef sjimz het volgende:
De rest heb ik nooit mee te maken gehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |