Ik was het niet van plan.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Kerel, hou op. Je hebt het constant over "Marokkanen dit, Marokkanen dat", je doet niet eens een poging tot nuance. Je kan het toch gewoon over aso's, criminelen en ander tuig hebben, of is het dan niet meer spannend genoeg ? Maar goed, je ziet het kennelijk gewoon niet en dan heeft een discussie weinig zin.
Ow, we zijn bij het ass-end gekomen dat je niet meer het woord 'marokkaan' mag neerzetten, zonder je tekst te doorspekken met lappen tekst alsin: "Ja, maar ze zijn niet allemaal zo!"quote:Op donderdag 9 april 2009 15:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Kerel, hou op. Je hebt het constant over "Marokkanen dit, Marokkanen dat", je doet niet eens een poging tot nuance. Je kan het toch gewoon over aso's, criminelen en ander tuig hebben, of is het dan niet meer spannend genoeg ? Maar goed, je ziet het kennelijk gewoon niet en dan heeft een discussie weinig zin.
Dat is een uitstekende vergelijking.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:43 schreef SCH het volgende:
Het lijken de Harkemase Boys wel.
Waarom moet je perse vermelden dat het om Marokkanen gaat ? Het gaat overduidelijk om aso's. Van Marokkaanse afkomst. Hoewel de meesten gewoon van Nederlandse afkomst zullen zijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, we zijn bij het ass-end gekomen dat je niet meer het woord 'marokkaan' mag neerzetten, zonder je tekst te doorspekken met lappen tekst alsin: "Ja, maar ze zijn niet allemaal zo!"
De 90's zijn over, gelly.
Kan ik hier een blanket-disclaimer plaatsen alsin: "Als ik reageer in een topic over zich misdragende marokkanen, en ik gebruik het woord 'marokkaan', heb ik het alleen over de marokkanen waar de topic over gaat"?
Kan zijne koninklijke gelly-heid daarmee leven?
Ken je ze?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:45 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Dat is een uitstekende vergelijking.
En het is inderdaad strondvervelend om thuis of uit tegen dat soort tegenstanders te spelen.
Ja, hoe kan ik het anders een prima vergelijking vinden?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:50 schreef SCH het volgende:
Ken je ze?
quote:Op donderdag 9 april 2009 14:08 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Nee ben geen racist! Kan prima omgaan met heel veel nationaliteiten. Maar turken en mocro's hebben om een of andere reden een grotere aversie bij mij dan bijv. Surinamers/Chinezen/Belgen/Duitsers.
Koploper C.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:57 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ja, hoe kan ik het anders een prima vergelijking vinden?
Maar daar gaat het de laatste tijd toch wel wat beter?
Zijn dat rassen dan?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:59 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik ben geen racist, ik heb alleen een hekel aan turken en marokkanen
Ze noemen zichzelf Sporting Maroc. Lijkt me evident dat het niet om Eskimo's gaat. Daarbij kun je dat woord sporting ook wel weglaten, want die gedragingen hebben daar weinig mee van doen.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom moet je perse vermelden dat het om Marokkanen gaat ?
Kom eens met een bron dat de meeste aso's NIET van marokkaanse afkomst zijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom moet je perse vermelden dat het om Marokkanen gaat ? Het gaat overduidelijk om aso's. Van Marokkaanse afkomst. Hoewel de meesten gewoon van Nederlandse afkomst zullen zijn.
Werkelijk elk onderwerp moet kennelijk als basis hebben dat de daders Marokkanen waren, waar wil je dan in godesnaam nog een discussie over gaan voeren ?
Racisme is nu juist het toekennen van bepaalde kenmerken aan een groep mensen en deze op basis van die kenmerken als homogeen beschouwen. Snap je het nog ? Anders teken ik het even voor je. Dus ja, voor jou zijn Marokkanen en Turken rassen.quote:
Jij bent ook altijd de gezelligste thuis he?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Racisme is nu juist het toekennen van bepaalde kenmerken aan een groep mensen en deze op basis van die kenmerken als homogeen beschouwen. Snap je het nog ? Anders teken ik het even voor je. Dus ja, voor jou zijn Marokkanen en Turken rassen.
In tegenstelling tot jou kom ik wel buiten en lees ik ook wat anders dan de Telegraaf. Dat er Marokkaanse aso's zijn is wel evident, dat het er veel zijn ook, maar in vergelijking tot de totale bevolking is het een miniem deel.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:05 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Of heb je geen contact met de buitenwereld dat je niet kan of WIL begrijpen dat het daadwerkelijk marokkaanse aso's zijn die zich dag in dag uit in het nieuws weten te brengen?
Gelly en zijn harde hand kan je boeken voor bruiloften en partijen..quote:Op donderdag 9 april 2009 16:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij bent ook altijd de gezelligste thuis he?.
Ik praat niets goed, maar zulke problemen komen ook wel bij andere clubs voor. WKE, Harkemase Boys (blijkbaar), ...quote:Op donderdag 9 april 2009 16:05 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Kom eens met een bron dat de meeste aso's NIET van marokkaanse afkomst zijn.
Of kom je weer met: ja....maar hullie doen het ook.
Of heb je geen contact met de buitenwereld dat je niet kan of WIL begrijpen dat het daadwerkelijk marokkaanse aso's zijn die zich dag in dag uit in het nieuws weten te brengen?
Kijk eens kerel, een mooie kleurplaat. Uitprinten en tussen de lijntjes blijven he.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
1. Hoe weet jij of ik wel of niet buiten kom.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:09 schreef gelly het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jou kom ik wel buiten en lees ik ook wat anders dan de Telegraaf. Dat er Marokkaanse aso's zijn is wel evident, dat het er veel zijn ook, maar in vergelijking tot de totale bevolking is het een miniem deel.
Niet iedereen is om 16.00 standaard dronken HWquote:Op donderdag 9 april 2009 16:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zijn de meeste aso's van Marokkaanse afkomst dan? Dat lijkt me nogal stug.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:05 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Of kom je weer met: ja....maar hullie doen het ook.
Mee eens.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:10 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik praat niets goed, maar zulke problemen komen ook wel bij andere clubs voor. WKE, Harkemase Boys (blijkbaar), ...
nee dank je, ik hou niet van gekleurdenquote:Op donderdag 9 april 2009 16:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Kijk eens kerel, een mooie kleurplaat. Uitprinten en tussen de lijntjes blijven he.
[ afbeelding ]
Als jij nu eens ff een bril opzet, en mijn post goed had gelezen, dan vroeg ik om een BRON.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Zijn de meeste aso's van Marokkaanse afkomst dan? Dat lijkt me nogal stug.
Misschien een idee om dat aan die club genaamd 'Sporting Maroc' te vragen?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom moet je perse vermelden dat het om Marokkanen gaat ? Het gaat overduidelijk om aso's. Van Marokkaanse afkomst. Hoewel de meesten gewoon van Nederlandse afkomst zullen zijn.
Omdat er nog steeds mensen zijn die denken/van mening zijn dat die ethniciteit er hoegenaamd niet toe doet?quote:Werkelijk elk onderwerp moet kennelijk als basis hebben dat de daders Marokkanen waren, waar wil je dan in godesnaam nog een discussie over gaan voeren ?
Huh. Jij beweert iets en wil een bron van anderen die het tegenovergestelde zeggen. Denk jij dat de meeste aso's van Marokkaanse afkomst zijn? Dat suggereer je tenminste. En dan vraag je aan anderen om het te ontkrachten ofzo???quote:Op donderdag 9 april 2009 16:15 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Als jij nu eens ff een bril opzet, en mijn post goed had gelezen, dan vroeg ik om een BRON.
Maar omdat jij ook zo lief daarop reageert, kom jij dan maar eens de BRON waar ik om vroeg.
Toch is het ook weer niet zo gek. Als het om een voetbalclub als Harkemase Boys ging, had het onderwerp dit topic nauwelijks gehaald en had een flink aantal usual suspects niet gereageerd. Blijkbaar zijn jij en anderen enorm gefascineerd door Marokkanen, of verliefd, of geobsedeerd, of zeg het maar.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien een idee om dat aan die club genaamd 'Sporting Maroc' te vragen?
Je vind het niet een tikkeltje bezopen, dat alhoewel die gasten zich graag op hun maroc zijn voorstaan, anderen dat niet mogen doen?
En hoe klinkt: omdat het marokkanen zijn?
[..]
Omdat er nog steeds mensen zijn die denken/van mening zijn dat die ethniciteit er hoegenaamd niet toe doet?
Gaan we nog een keer de dag meemaken, dat jij ergens het woord 'marokkaan' ziet staan, en niet reflexmatig bagataliserend gaat optreden? Met als kanttekening dat jij de discussie vrij laat inspringt, en snel de schoen aantrekt. Ik reageerde initieel niet op jou.
Racisme! Jij PVV-stemmer!quote:Op donderdag 9 april 2009 16:17 schreef ExTec het volgende:
En hoe klinkt: omdat het marokkanen zijn?
Wat ik suggereer kan ik zelf uitstekend zelf beantwoorden, heb ik jou niet voor nodig.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Huh. Jij beweert iets en wil een bron van anderen die het tegenovergestelde zeggen. Denk jij dat de meeste aso's van Marokkaanse afkomst zijn? Dat suggereer je tenminste. En dan vraag je aan anderen om het te ontkrachten ofzo???
Zolang er geen wetenschappelijk onderzoek is dat aantoont dat etniciteit er wel significant toe doet is dat ook zo, je borrelende onderbuik is geen betrouwbare bron wat dat betreft.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Omdat er nog steeds mensen zijn die denken/van mening zijn dat die ethniciteit er hoegenaamd niet toe doet?
Ik vind het een leuk topic. Dus graag open laten.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:22 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Wat ik suggereer kan ik zelf uitstekend zelf beantwoorden, heb ik jou niet voor nodig.
Ik vroeg aan je broeder in de zalvende woorden om een bron.
Maar blijkbaar heeft onze harde hand daar geen antwoord op, omdat hij daar niet op terugkomt.
Dus wederom mijn opmerking: lees mijn post nog eens door.
Of probeer je dit topic weer te laten sluiten door je getrol omdat het je niet aanstaat?
Zoveel is wel duidelijk. Het gaat dan ook over anderen die het normaal gesproken geen zak kan schelen maar nu het een Marokkaans elftal betreft ineens wel. Zie jij topics over autochtone elftallen die zich misdragen ? Ik niet hoor. En dat geldt voor veel onderwerpen.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:21 schreef Elfletterig het volgende:
Als ik hier mijn verontwaardiging uitspreek over het asociale, criminele gedrag van Sporting Maroc-spelers, wil dat niet zeggen dat ik het minder erg vind als spelers van WKE of Harkemase Boys het doen. Mijn punt is dat geweld niet op en rond een voetbalveld thuishoort en dat je dat keihard moet aanpakken.
Je bedoelt die mensen die 19e eeuw voorbij zijn?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hans Werdmölder doet hier al jaren onderzoek naar en zijn bevindingen behoren niet tot het onbekende.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Zolang er geen wetenschappelijk onderzoek is dat aantoont dat etniciteit er wel significant toe doet is dat ook zo, je borrelende onderbuik is geen betrouwbare bron wat dat betreft.
Dus nee, de Marokkaanse achtergrond is in de meeste gevallen totaal niet relevant. En zolang er figuren hier op het forum rondlopen die van mening zijn dat dat wel het geval is schiet ik graag in een reflex om diegenen van repliek te voorzien.
Ik vind het grappig dat juist diegenen die zeggen problemen te benoemen zover de plank misslaan wat dat betreft. Je benoemt namelijk niks, je uit je racistische mening.
Waar beweer ik dat?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het een leuk topic. Dus graag open laten.
Maar jij beweert dat de meeste aso's van Marokkaanse afkomst zijn: dus onderbouw dat dan even. Het is volgens mij echt onzin en kan cijfermatig ook helemaal niet. Maar ik wacht op je cijfertjes
Hier ?quote:
quote:Op donderdag 9 april 2009 16:05 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Begijpend lezen is niet je sterkste kant?quote:
Hope, it is the quintessential human delusion, simultaneously the source of your greatest strength, and your greatest weakness.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:33 schreef Alulu het volgende:
Maar beste mensen dit is allemaaaaaal afgelopen als Wilders aan de macht komt. Nederlands laatste hoop en redder in nood gaat middels een van zijn vele wonderzalfjes hier abrupt een einde aan maken
Wacht even hoor.. je vraagt mij om een bron waaruit zou blijken dat de meeste aso's niet van Marokkaanse komaf zijn. Dat impliceert dus dat je van mening bent dat de meeste aso's van Marokkaanse komaf zijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:36 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Begijpend lezen is niet je sterkste kant?
Ik zie nog steeds niet waar ik beweer dat de meeste marokkanen aso's zijn.
Dat jij dat er voor je gemak dat er in wilt lezen, is jouw probleem.
Dus nu nog steeds de vraag.. waar zeg ik dat?
Ik wel.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Wacht even hoor.. je vraagt mij om een bron waaruit zou blijken dat de meeste aso's niet van Marokkaanse komaf zijn. Dat impliceert dus dat je van mening bent dat de meeste aso's van Marokkaanse komaf zijn.
Volg je het zelf nog wel allemaal ?
Als we het erover eens zijn dat het niet zo is, dan is het verder toch prima?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:36 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Begijpend lezen is niet je sterkste kant?
Ik zie nog steeds niet waar ik beweer dat de meeste marokkanen aso's zijn.
Dat jij dat er voor je gemak dat er in wilt lezen, is jouw probleem.
Dus nu nog steeds de vraag.. waar zeg ik dat?
Als je het zelf gewoon niet begrijpt houdt het op he...quote:Op donderdag 9 april 2009 16:44 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
En voor de zoveelste keer, waar zeg ik dat de meeste aso's van marokkaanse afkomst zijn?
Als ik het goed heb gelezen blijft staan het verwijt dat Bommenlegger zou suggereren dat de meeste Marokkanen aso's zijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Als we het erover eens zijn dat het niet zo is, dan is het verder toch prima?
Dat die topics er niet zijn, zou ook kunnen betekenen dat er momenteel weinig amateurclubs zijn die geweld gebruiken op het veld. Natuurlijk zijn er zat beruchte clubs, maar die houden zich momenteel kennelijk in bedwang. Even de zoekfunctie gebruiken en de topics over geweld rondom voetbalwedstrijden vliegen je om de oren. Sommigen zijn zelfs meerdere delen lang.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:25 schreef gelly het volgende:
Zoveel is wel duidelijk. Het gaat dan ook over anderen die het normaal gesproken geen zak kan schelen maar nu het een Marokkaans elftal betreft ineens wel. Zie jij topics over autochtone elftallen die zich misdragen ? Ik niet hoor. En dat geldt voor veel onderwerpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |